[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.402 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Edit: Ontwikkeling gaat erg goed, heb de basis nu helemaal af, de site is in principe al online. Heb de nodige wijzigingen doorgevoerd. Zo gebruik ik nu een contentslider en heb ik de grijstinten aangepast. Ook de content opvulling van de hoofdpagina is helemaal anders.

Nu nog even de puntjes op de 'I' zetten, maar over het algemeen werkt alles al.

Heb ook een favicon gemaakt:
http://www.u-subjects.nl (temp-pagina)

Dit is een screencapture van de site:
http://www.u-subjects.nl/usubjectsbeta.png

[ Voor 70% gewijzigd door Dannydekr op 09-12-2009 21:05 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:11:
Edit: Ontwikkeling gaat erg goed, heb de basis nu helemaal af, de site is in principe al online. Heb de nodige wijzigingen doorgevoerd. Zo gebruik ik nu een contentslider en heb ik de grijstinten aangepast. Ook de content opvulling van de hoofdpagina is helemaal anders.

Nu nog even de puntjes op de 'I' zetten, maar over het algemeen werkt alles al.

Heb ook een favicon gemaakt:
http://www.u-subjects.nl (temp-pagina)

Dit is een screencapture van de site:
http://www.u-subjects.nl/usubjectsbeta.png
Het je alleen een 16x16 favicon? Je kan 'm ook multiresolutie maken (32x32 en 48x48 erbij) zodat wanneer iemand bijvoorbeeld een Bookmark maakt op z'n bureaublad dat dat ook het juiste icoontje van de goede resolutie getoond wordt, in plaats van een gestreched of default/replacement icoon. Is even wat werk, maar dan heb je ook wat :p De 16x16 is sowieso het moeilijkst, de andere twee zijn makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ach, eerst maar eens de hoofdzaken fixen en de inhoud klaar hebben :) Heb ondertussen al weer wat aanpassingen gedaan, sowieso omdat ik op OSX werk heb ik pas zojuist op IE6/IE8 getest/gefixed. Dat IE6 zou echt verboden moeten worden! Maar alles werkt nu naar behoren.

Dit is een screenshot uit IE8:

http://www.u-subjects.nl/usubjectsbeta1-1.png

De font rendering van Windows is echt heel anders zoals je kan zien. Maar het ziet er naar mijn mening nog steeds goed uit. Is gewoon een 12px Verdana font, dus gewoon normaal.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal trouwens wel meevallen omdat je een vierkante favicon hebt, maar als je met doorzichtigheid en niet-vierkante favicons werkt moet je even opletten op welke kleur achtergrond de Favicon geantialiased wordt. Ik had dat eerst op een witte achtergrond gedaan maar dan kreeg ik vieze witte/grijze pixels aan de randen als ik mijn icoon op een zwarte achtergrond zag. Uiteindelijk heb ik een donkergrijze achtergrondkleur gebruikt (in Photoshop) en had ik geen vieze pixels op een witte, zwarte, grijze of groene achtergrond (leek me wel voldoende om te testen of er vieze pixels kwamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik wil sowieso een andere favicon denk ik. Het liefst dat de streepjescode er in terugkomt. Probleem is echter dat het moeilijk is om dit zichtbaar te maken op een formaat van 16x16. Of ik al dan niet meerdere formaten ga maken, is iets voor later denk ik, als alles af is, draait en loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:08:
Ik wil sowieso een andere favicon denk ik. Het liefst dat de streepjescode er in terugkomt. Probleem is echter dat het moeilijk is om dit zichtbaar te maken op een formaat van 16x16. Of ik al dan niet meerdere formaten ga maken, is iets voor later denk ik, als alles af is, draait en loopt :)
Een streepjescode wordt heel lastig, tenzij je maximaal 8 streepjes wil gebruiken (al wordt het meer een arcering dan). Ik snap dat je dat later pas gaat doen maar ik was er onlangs mee bezig geweest dus ik dacht, misschien heb je nog wat aan mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Site ziet er best goed uit! Als het nog gewenst is heb ik misschien nog wat puntjes om het helemaal af te maken.

Kleur van de menubalk vind ik zelf wat te rose maar dat kan persoonlijk zijn.
En wat mij stoort is de "ingepropte" text. Je hebt de tekst echt een paar pixels van de lijn af waardoor het opgepropt eruit ziet. En tevens zijn de paddings niet overal gelijk waardoor het er een stuk minder strak uitziet als dat het zou kunnen.

Mooi voorbeeld om erbij te pakken is tweakers! Een zee van ruimte voor de tekst waardoor het er heel rustig uitziet en te lezen valt. Nou heb je bij jou niet zoveel ruimte maar ik denk dat als je de padding die je voor de bovenkant gebruikt ook voor de zijkanten pakt het er mooier uitziet.

Good luck!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Hier weer eentje van mijn kant, het idee was om een scene op te zetten met 'n soort van pop-up boek figuren.

Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/5935/bewareofalligatorsth.jpg

klik voor de volledige versie op deviant art

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

floriske.nl schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:00:
Hier weer eentje van mijn kant, het idee was om een scene op te zetten met 'n soort van pop-up boek figuren.

[afbeelding]

klik voor de volledige versie op deviant art
netjes, beetje little-big-planet gevoel kreeg ik er bij
(die onthoofde eend :+)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Super vet Floriske :D Die Alligator is van dat spelletje waarbij hij onverwachts dichtklapt toch? :p
Echt een perfecte uitvoering.

[ Voor 13% gewijzigd door Giant87 op 11-12-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

himlims_ schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:01:
[...]

netjes, beetje little-big-planet gevoel kreeg ik er bij
(die onthoofde eend :+)
Thx! Dat little big planet gevoel is niet echt de bedoeling geweest in ieder geval ;) en tjah, die eend maakt het af vind ik zelf.
Giant87 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:01:
Super vet Floriske :D Die Alligator is van dat spelletje waarbij hij onverwachts dichtklapt toch? :p
Echt een perfecte uitvoering.
Thx! De krokodil is van het spelletje Crocodile Dentist inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Denk post ook eens een keertje iets.

Ben zelf laatste tijd veel bezig met apple.
En er zijn zat geruchten over de iPhone 4G (en ook al genoeg concepts te vinden)
Dus ik heb er zelfs eens eentje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/random/iPhone4Gconceptts.jpg
[klik voor groter]

Mijn visie op de nieuwe iPhone zoals ik um graag zou willen zien :)
done met mijn huidige photoshop skills (hobby)

Materiaal moet het bekende apple iMac Brushed Aluminum voorstellen donker/zwarte tint.
Scherm zelf is meer afgekeken van de HTC HD2 (lekker groot) LED scherm, glossy black.
camera up front voor video calls. camera met flits at the back.

[ Voor 17% gewijzigd door Taurnil op 13-12-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Errug mooi mensen!

Ik moet zelf echt een keer iets serieus gaan maken om hier te posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
Valve heeft voor de game Teamfortress 2 een contest gemaakt, je moet een propogandaposter maken voor een bepaalde class uit de game: http://www.teamfortress.com/propaganda/submit.php

Dit is mijn inzending:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BPoxFJfjTa8t2rwYAFjPSMjT/thumb.jpg

Vind hem zelf wel erg goed gelukt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Taurnil schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:48:

En er zijn zat geruchten over de iPhone 4G (en ook al genoeg concepts te vinden)

[afbeelding]
[klik voor groter]

Materiaal moet het bekende apple iMac Brushed Aluminum voorstellen donker/zwarte tint.
Scherm zelf is meer afgekeken van de HTC HD2 (lekker groot) LED scherm, glossy black.
Minder rand en meer scherm! Inderdaad :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
Killzone schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:22:
Valve heeft voor de game Teamfortress 2 een contest gemaakt, je moet een propogandaposter maken voor een bepaalde class uit de game: http://www.teamfortress.com/propaganda/submit.php

Dit is mijn inzending:
[afbeelding]

Er zit een schrijffout in. Lets moet zijn Let's. Daarnaast had je nog van de ruimte in die schop (of wat is het?) nog kunnen benutten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
Klopt, maar "let's" stond niet mooi. En die schop kon inderdaad wel, maar dan word het wel erg druk, terwijl ik het nu wel een mooie balans vind hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Taurnil schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:48:

[afbeelding]
[klik voor groter]

Verander dan dat 3g in je screenshot tenminste naar 4g :+ (Is trouwens al beschikbaar in stockholm :9~ )

Voor de rest mis ik een beetje de stijl van apple. Ik vind dit maar een iphone met platte kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Killzone schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:22:

Dit is mijn inzending:
[afbeelding]

Lijkt alleen wel erg op de voorbeelden op de site zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Haha, hoe cool is dit :D

Een poster door mij gemaakt voor een kerstconcert dat afgelopen zondag heeft plaatsgevonden staat nu ook op de website van Martin Mans (bekende nederlandse organist), die zelf ook aan het concert heeft meegedaan. Ook Jan Vayne (bekende pianist) was op dit concert.

:D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Aloys schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:58:
[...]

Verander dan dat 3g in je screenshot tenminste naar 4g :+ (Is trouwens al beschikbaar in stockholm :9~ )

Voor de rest mis ik een beetje de stijl van apple. Ik vind dit maar een iphone met platte kanten.
Ik denk dat het idee achter deze versie was om meer richting de vormgeving te gaan van de nieuwe iMac's. Ik vind hem netjes gelukt en hij oogt best aardig.
Alleen het material doet me meer denken aan rubber of zoiets. (Al weet ik ook niet echt hoe je dat nou veel beter zou kunnen doen, waarschijnlijk werkt het al met wat meer noise in je highlights en schaduwen.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Rakkerzero schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:53:
Haha, hoe cool is dit :D

Een poster door mij gemaakt voor een kerstconcert dat afgelopen zondag heeft plaatsgevonden staat nu ook op de website van Martin Mans (bekende nederlandse organist), die zelf ook aan het concert heeft meegedaan. Ook Jan Vayne (bekende pianist) was op dit concert.

:D
Nice, altijd leuk om je eigen werk ergens terug te zien. Volgende keer zou ik alleen niet de pianotoetsen op de kop zetten. >:)

Verwijderd

Giant87 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:52:
Nice, altijd leuk om je eigen werk ergens terug te zien. Volgende keer zou ik alleen niet de pianotoetsen op de kop zetten. >:)
Waarom niet dan? Vind dat met die bomen op de achtergrond nog wel de beste keuze omdat dan de zwarte toetsen onder zitten.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:51

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Niet dat zo veel werk was, maar ik vindt 'm wel grappig :+
Afbeeldingslocatie: http://log.onzin.com/wp-content/uploads/2009/12/kabouter_wesley_wallpaper-300x187.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door 42dpi op 18-12-2009 14:05 ]

Si vis pacem, para bellum

• Giant87
Haha daar kan je mooi een Flash game mee maken, waar kabouter heen en weer zwaait en je tomaten kan gooien 8).

Waar heb je die hout texture vandaan?

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Giant87 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:45:
Haha daar kan je mooi een Flash game mee maken, waar kabouter heen en weer zwaait en je tomaten kan gooien 8).

Waar heb je die hout texture vandaan?
Flash game is wel een idee ja.... ik zal d'r eens na kijken :+ :D

Welke? de achtergrond of dat stokje?

Achtergrond
http://oliuss.deviantart.com/art/Wood-Wallpaper-2-87623810
Stokje
http://www.tradevv.com/Tr...ce-cream-spoon-A30efd.jpg

Kabout Wesley
http://www.hardhoofd.com/...009/11/kabouterwesley.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door 42dpi op 18-12-2009 14:04 ]

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Tjeemp schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:05:
[...]

Ik denk dat het idee achter deze versie was om meer richting de vormgeving te gaan van de nieuwe iMac's. Ik vind hem netjes gelukt en hij oogt best aardig.
Alleen het material doet me meer denken aan rubber of zoiets. (Al weet ik ook niet echt hoe je dat nou veel beter zou kunnen doen, waarschijnlijk werkt het al met wat meer noise in je highlights en schaduwen.
Het is niet dat ik perse de richting van de nieuwe iMac op wilde (alhoewel het er toch best sterk inzit).
Ik wilde een totaal nieuwe look en feeling maken omdat er eerst de 3g was en toen de betere nieuwe 3GS die gewoon identiek hetzelfde uitziet als zijn voorganger.... er is hier ook veel commotie over geweest dat het wel mooi was of niet mooi was... ma een derde die er weer te apple/iphone achtig uitziet zie ik niet zitten :P

Het materiaal is inderdaad via noise naar voren gebracht als brushed aluminium, maar meer noise maakte het niet beter, maar slechter... dit is net 1% noise. nu je rubber zegt zie ik het er ook wel in... ma als ik na me iMac kijk (het aluminium gedeelte) ziet het er voor mij uit alsof er "noise" in zit, en vind ikzelf dat het apple aluminium effect er zo toch best goed uitziet. Het is ook dat ik nu zwart gepakt heb. had ik het nu zeer licht grijsjes gedaan dan zag het er net echt uit. (geprobeerd bij een andere image)

En de voorkant is vooral van mijn iMac af gekeken (scherm | body) het aluminium leek me ook wel mooi als body... kan ook een standaard aluminium kleur zijn ipv zwart... maar dan lijk het net een iMac Handheld of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Taurnil schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:54:
[...]

Het is niet dat ik perse de richting van de nieuwe iMac op wilde (alhoewel het er toch best sterk inzit).
Ik wilde een totaal nieuwe look en feeling maken omdat er eerst de 3g was en toen de betere nieuwe 3GS die gewoon identiek hetzelfde uitziet als zijn voorganger.... er is hier ook veel commotie over geweest dat het wel mooi was of niet mooi was... ma een derde die er weer te apple/iphone achtig uitziet zie ik niet zitten :P

Het materiaal is inderdaad via noise naar voren gebracht als brushed aluminium, maar meer noise maakte het niet beter, maar slechter... dit is net 1% noise. nu je rubber zegt zie ik het er ook wel in... ma als ik na me iMac kijk (het aluminium gedeelte) ziet het er voor mij uit alsof er "noise" in zit, en vind ikzelf dat het apple aluminium effect er zo toch best goed uitziet. Het is ook dat ik nu zwart gepakt heb. had ik het nu zeer licht grijsjes gedaan dan zag het er net echt uit. (geprobeerd bij een andere image)

En de voorkant is vooral van mijn iMac af gekeken (scherm | body) het aluminium leek me ook wel mooi als body... kan ook een standaard aluminium kleur zijn ipv zwart... maar dan lijk het net een iMac Handheld of zo :P
Leer alsjeblieft eerst in ABN te typen want hier gaan bij mij de nekharen van omhoog staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb nog eens naar mijn logo gekeken en heb nog een wijziging kunnen toevoegen waarmee ik wel tevreden ben.

Zie dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d96QvpcC9QF2ALuKjjPE2tLz/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 18-12-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Rakkerzero schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:03:
Ik heb nog eens naar mijn logo gekeken en heb nog een wijziging kunnen toevoegen waarmee ik wel tevreden ben.

Zie dit:
[afbeelding]
Leuk d:)b, ben alleen wel benieuwd naar hoe het er uit ziet als je het balkje met designer helemaal doortrekt tot het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En dan met zo een sliertje als aan de linkerkant :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TerreurBV schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:41:
Niet dat zo veel werk was, maar ik vindt 'm wel grappig :+
[afbeelding]
Nieuwe achtergrond is gevonden!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Issie mooi onie :+

[ Voor 90% gewijzigd door 42dpi op 19-12-2009 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb hem nu ook :+

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb een beetje van killzone afgekeken (TF2 poster is mooi), inspiratie opgedaan zeg maar O-) .

De band van vrienden van mij.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.123/819400001-819450000/819404101-819404200/819404119_6_Mply.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 21-12-2009 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
--zip--

[ Voor 98% gewijzigd door Giant87 op 24-12-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik ben bezig om een website te maken voor een bedrijf dat pallets repareert :).

't Is de eerste keer dat ik met illustreren bezig ben. 't Idee was snel gevonden, maar het uitwerken is een hele klus.

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/6895/25122009.jpg

Wanneer je een andere pagina wilt bekijken tilt de heftruck de huidige pagina op, en haalt 'ie de nieuwe pagina omlaag :). Lijkt me op z'n minst apart!

Ik vind de tekstvakken eenvoudig, maar een beetje saai. Ook moet ik het logo nog in de header verwerken.

Ik ben benieuwd wat jullie indruk hiervan is, en hoe ik 't zou kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Lijkt me te lang duren, dat idee van die heftruck, en als je hem sneller maakt ziet het er weer niet uit denk ik zo.

Maar ik zou het graag eens willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
TwyLight schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:50:
Lijkt me te lang duren, dat idee van die heftruck, en als je hem sneller maakt ziet het er weer niet uit denk ik zo.

Maar ik zou het graag eens willen zien
Ik geloof dat 'ie in totaal 2 seconden bezig is, niet veel meer of minder. Ik animeer het met jQuery. Ik had al een soort proef gemaakt, en ik moet zeggen dat ik het absoluut niet storend vond. Die proefpagina is wel dusdanig lelijk dat ik 'm hier niet durf te laten zien ;). Het effect is gewoon leuk/vernieuwend om te zien, en je hoeft niet weer een hele pagina opnieuw te laden. Al met al denk ik niet dat iemand daarover valt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ontwerp is klaar wat mij betreft:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4746/25122009q.jpg

Nu maar 's naar de opdrachtgever sturen en kijken wat hij ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind 'm verder fris en netjes, maar moet die tekst linksboven in het Engels? Dat hebben veel van die net-net grote bedrijfjes tegenwoordig maar ik vind het een soort hippe armoedigheid die voor zo'n bedrijf gewoon niet werkt. Iets als Serious radio bij 3FM is al net op het randje en dat is een bedrijf dat het veel meer van z'n imago moet hebben.

Maargoed, verder is het een simpele website in de goede zin des woords met een fijne, hedendaagse frisse uitstraling. Misschien dat de Engelse tekst wat veel van het goede is, maar verder vind ik 'm mooi.

Die heftruck zou ik gewoon even proberen, je kan er altijd nog voor kiezen om 'm statisch te maken (dat je dus gewoon naar een andere pagina navigeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
@ mcdronkz

Die heftruck vind ik totaal niet bij het ontwerp passen. Hij is wel mooi vormgegeven, maar het design past er niet bij. Waarom? Als ik zoiets zie, met jouw idee erbij in mn achterhoofd, dan moet ik denken aan een website die er fris en vrolijk uitkomt. Zowel in voorgrond als in achtergrond. Voorgrond is opzich wel ok, maar die achtergrond mis ik. Ik mis een omgeving waar die heftruck in zou moeten verkeren.

Plus je header is wel een beetje erg karig. Die header valt nu totaal niet op, omdat die heftruck een enorme blikvanger is. Dat wil je niet. Je wilt dat de naam van het bedrijf en/of het doel/slogan van het bedrijf als eerste in beeld komt. Maak de header opvallender. Plus ik zou de vorm van je "praatwolk-knopjes" veranderen. Het komt te speels over. Wel leuk bedacht hoor, maar het heeft geen toegevoegde waarde in tegenstelling tot de rest van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:52:
Voorgrond is opzich wel ok, maar die achtergrond mis ik. Ik mis een omgeving waar die heftruck in zou moeten verkeren.

Plus je header is wel een beetje erg karig. Die header valt nu totaal niet op, omdat die heftruck een enorme blikvanger is. Dat wil je niet. Je wilt dat de naam van het bedrijf en/of het doel/slogan van het bedrijf als eerste in beeld komt. Maak de header opvallender. Plus ik zou de vorm van je "praatwolk-knopjes" veranderen. Het komt te speels over. Wel leuk bedacht hoor, maar het heeft geen toegevoegde waarde in tegenstelling tot de rest van de website.
Vind de website nu juist doelmatig en niet te druk. Als je er een fabrieksvloer of iets als achtergrond achter gaat plaatsen wordt het gelijk zo'n zooitje.

Je hebt op zich wel gelijk dat die heftruck veel aandacht naar zich toe trekt, maar ik zou de bedrijfsnaam niet veel meer aandacht laten trekken. Dan eerder andersom, de heftruck een beetje downtonen op een of andere manier.
De praatwolkes vind ik juist lekker fris. Blijkbaar is dat iets waarover de meningen verschillen, maar anders wordt het gewoon weer zoals de rest het ook heeft (zonder het te doen om maar anders te zijn) en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ik zie 't niet zo zitten om een omgeving voor de heftruck te tekenen. Niet in de laatste plaats omdat ik (nog) niet zo'n goede tekenaar ben, maar ook omdat ik denk dat het nadelig is voor de zakelijke uitstraling van de website. Ik zou er inderdaad iets van een fabrieksvloer onder kunnen tekenen, maar ik denk dan dat de aandacht nog meer naar de onderkant van de pagina getrokken wordt.

Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt. Ondanks dat de heftruck een blikvanger is 't voor de bezoeker duidelijk welk bedrijf er achter de site zit. Het logo staat op een herkenbare plaats, en is voorzien van vrij veel kleur. Misschien wel niet zo opvallend als een gele heftruck, maar wat mij betreft opvallend genoeg. De heftruck stoort trouwens gelukkig niet bij het lezen van de tekst ofzo.

De schuine punt aan de linkerkant, zoals je die ook in de 'praatwolkjes' ziet zijn een terugkerend iets in de site. Leek me inderdaad wel fris om dat erin te houden.

Ik vind dat jullie eigenlijk allebei wel een punt hebben, maar ik zie het niet meteen als reden tot aanpassing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
De vorkheftruck op zich is niets mis mee :) maar hij is wel erg glossy en fel. Misschien dat het hem daar in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

mcdronkz schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:15:
Ontwerp is klaar wat mij betreft:

[afbeelding]

Nu maar 's naar de opdrachtgever sturen en kijken wat hij ervan vind.
Ik denk dat het ontwerp nog niet af is en wat steriel is, het nodigt me niet uit.

Ook ben ik van mening dat je nog aardig wat te doen hebt in het informatie-ontwerp.

De vorkheftruck is een leuke gimmick, maar het moet ook niet meer dan dat zijn. Het is nu het eerste wat mij opvalt in de hele website en wat uitnodigt om naar te kijken, maar je moet wel onthouden dat dat niet is waarvoor mensen deze website zullen bezoeken. Ze komen hier hoogstwaarschijnlijk om informatie in te winnen over het bedrijf en hun werkzaamheden.
Als ik naar je contentblok kijkt zie ik een gigantische lap tekst met een plaatje erbij. Zorg dat je niveau's gaat aanbrengen in de informatievoorzieningen. Op het moment dat je dat doet kun je alle soorten bezoekers snel van dienst zijn. Wat ik hiermee bedoel is dat je begint met korte bondige zinnen of stukjes tekst die duidelijk maken wat de mogelijkheden zijn of wat je doet. Vervolgens kun je vanaf daar dieper in de informatie ingaan en wordt het ontwerp ook wat spannender dan een groot tekstvlak.

Daarnaast is het contactblok nog leeg, dus is het ontwerp niet af. Hoe moet je klant weten wat ie daarmee aan moet als de vormgever het niet ontworpen heeft.

Dus mijn advies, ga meer werken met verschillende tekstvakken, korte teksten, call-to-action momenten op de pagina om een offerte aan te vragen of een gesprek (maakt niet uit wat, klant heeft misschien wel idee). Zorg dat je de bezoeker snel en bondig kunt bereiken en dat snel duidelijk is waar het allemaal om gaat, etc...
Verder zou ik toch met wat meer kleuren gaan werken en eventueel interessante stock-fotografie (om het wat menselijker te maken) en de vorkheftruck denk ik wat minder opvallend maken (of naar een nuttigere plek in het ontwerp verkassen zodat je ogen niet helemaal wegdwalen van de content zoals dat nu het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Tjeemp schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat het ontwerp nog niet af is en wat steriel is, het nodigt me niet uit.

Ook ben ik van mening dat je nog aardig wat te doen hebt in het informatie-ontwerp.

De vorkheftruck is een leuke gimmick, maar het moet ook niet meer dan dat zijn. Het is nu het eerste wat mij opvalt in de hele website en wat uitnodigt om naar te kijken, maar je moet wel onthouden dat dat niet is waarvoor mensen deze website zullen bezoeken. Ze komen hier hoogstwaarschijnlijk om informatie in te winnen over het bedrijf en hun werkzaamheden.
Als ik naar je contentblok kijkt zie ik een gigantische lap tekst met een plaatje erbij. Zorg dat je niveau's gaat aanbrengen in de informatievoorzieningen. Op het moment dat je dat doet kun je alle soorten bezoekers snel van dienst zijn. Wat ik hiermee bedoel is dat je begint met korte bondige zinnen of stukjes tekst die duidelijk maken wat de mogelijkheden zijn of wat je doet. Vervolgens kun je vanaf daar dieper in de informatie ingaan en wordt het ontwerp ook wat spannender dan een groot tekstvlak.

Daarnaast is het contactblok nog leeg, dus is het ontwerp niet af. Hoe moet je klant weten wat ie daarmee aan moet als de vormgever het niet ontworpen heeft.

Dus mijn advies, ga meer werken met verschillende tekstvakken, korte teksten, call-to-action momenten op de pagina om een offerte aan te vragen of een gesprek (maakt niet uit wat, klant heeft misschien wel idee). Zorg dat je de bezoeker snel en bondig kunt bereiken en dat snel duidelijk is waar het allemaal om gaat, etc...
Verder zou ik toch met wat meer kleuren gaan werken en eventueel interessante stock-fotografie (om het wat menselijker te maken) en de vorkheftruck denk ik wat minder opvallend maken (of naar een nuttigere plek in het ontwerp verkassen zodat je ogen niet helemaal wegdwalen van de content zoals dat nu het geval is).
Hele nuttige tips.

Ik ben op dit moment bezig om structuur in de content aan te brengen. Ik heb me ingelezen wat betreft schrijven voor het web, en ik weet nu ongeveer waar ik op moet letten. Kernzin vooraan bijvoorbeeld, net zoals in deze post ;). Ook zullen er inderdaad wat meer tekstvakken op de site komen om belangrijke zaken van elkaar te kunnen scheiden.

't Is inderdaad goed dat je die call-to-action momenten erbij haalt, ik moet nog even verzinnen wat ik daarmee kan doen. Misschien dat ik iets van een bord voor de heftruck zou kunnen zetten met een 'vraag hier een offerte aan'-tekst of iets dergelijks, dan kunnen we de opvallende eigenschappen goed gebruiken. :) Als iemand hier nog wat ideeën over heeft, laat maar horen.

Fotografie is m'n vak/betaalde hobby, dus dat komt wel goed. Er zullen op locatie ongetwijfeld wat foto's gemaakt worden waarmee we de website inderdaad een stuk persoonlijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Ik sluit me graag aan bij Rakkerzero en Tjeemp.

Het ontwerp lijkt nu iets te steriel en ik ben bang dat een bedrijf voor palletreclycling geen pagina vol tekst verzonnen krijgt, ik gok eerder iets van 10 zinnen.

Ps, kleinigheidje, ik kom niet uit het heftruckwereldje maar bestuur wel wekelijks zo'n ding;
wat me direct opvalt als ik naar de heftruck kijk is dat er 3 (ik zie europallets!) pallets op de vorken liggen, dit maakt het beeld voor mij direct onnatuurlijk/vreemd.

Ik zou zelf wat proberen met iets opvallendere header. Foto's gebruiken is ook niet mis, pallets zijn soms best fotogeniek.
http://www.pallet-handel.nl
http://www.mspallets.nl/boxpallets.html
http://www.istockphoto.co...72721-stacked-pallets.php

Of als achtergrond misschien iets grijsachtigs? Desnoods alleen onder de header.
Eigenlijk rijden alle heftrucks (Ik las iets van omgeving gebruiken) op betonnen vloeren/stelconplaten.
Een foto van een betonnen vloer met evt een paar beschadigingen kan misschien mooi dienen als achtergrond? is rustig en herkenbaar en past mooi bij kleuren die je gebruikt voor "Uitwerwinkelblabla"? http://www.istockphoto.co...und-clean-concrete-xl.php

Daarnaast had ik "Pallet- en kistenreparatie" een tikje groter gemaakt, viel me nu heel laat op.

(Istockphoto staat ook best vol met vectors/images van heftrucks en pallets)

Mvg
Alex028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Paar WIP'jes van een nieuw logo:

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/1228/cilogowip1.png

Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/8876/cilogowip2.png

Ik zit nog een beetje met kleur en met name de plaatsing van het 'Media Productions' in de knoei.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Word er een beetje draaierig van eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TwyLight schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:48:
Word er een beetje draaierig van eerlijk gezegd.
Iets specifieker? Omdat Futura nou eenmaal zo rond is? Omdat ik de puntjes gebruikt heb als letter-spacers? Vanwege het blurry font op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:57:
[...]

Iets specifieker? Omdat Futura nou eenmaal zo rond is? Omdat ik de puntjes gebruikt heb als letter-spacers? Vanwege het blurry font op de achtergrond?
Omdat alle puntjes een beetje veel zijn (ik weet niet of het ook wat bijdraagt) en dat nog eens verergerd wordt door het streepje tussen de puntjes. Tel daar de blur op de achtergrond bij en ik weet werkelijk waar niet meer waar ik kijken moet. Het wordt een verzameling friemeltjes in plaats van twee woorden.

Niet echt coherent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Het logo is inderdaad een beetje vaagjes O-)
Misschien is het weglaten van die blur op de achtergrond een goed begin? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:44

Vos

AFCA

Die puntjes maken mij gek, moeten die er perse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Stoney3K schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:57:
[...]

Ga die puntjes eens al horizontale lijn onder je tekst gebruiken in plaats van letter spacers! Dat maakt het logo al vele malen duidelijker en netter.

Zoiets dus:
code:
1
2
3
c o h e r e n t - i m a g e
. . . . . . . . . . . . . .
          Media Productions

Ook al is het misschien wat cliche om het zo te doen. Met letterspacing en dergelijke moet je gewoon niet teveel afwijken van het gebruikelijke. Er zijn maar weinig situaties waarin zoiets wel kan. Jouw logo is daarbij het perfecte voorbeeld van hoe het nu net niet moet.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 27-12-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ga die puntjes eens al horizontale lijn onder je tekst gebruiken in plaats van letter spacers! Dat maakt het logo al vele malen duidelijker en netter.

Zoiets dus:
code:
1
2
3
c o h e r e n t - i m a g e
. . . . . . . . . . . . . .
          Media Productions

Ook al is het misschien wat cliche om het zo te doen. Met letterspacing en dergelijke moet je gewoon niet teveel afwijken van het gebruikelijke. Er zijn maar weinig situaties waarin zoiets wel kan. Jouw logo is daarbij het perfecte voorbeeld van hoe het nu net niet moet.
Een dotted-line ónder mijn tekst is nu net juist iets wat ik niet wil hebben, vanwege het cliché-gehalte. De letter-spacing klakkeloos vergroten om het logo even breed te houden levert te veel witruimte tussen de letters op, en de spacing op normaal zetten maakt het wel een héél standaard, cookie-cutter, tweekleuren logo. Goh, we gebruiken eens Futura als font van de dag 8)7

Ik ga er eens grafisch overpeinzen met een potlood en een stuk papier. Waar ik juist vanaf wil blijven zijn alle standaard logo-templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sowieso is het natuurlijk niet écht een logo, maar gewoon tekst apart geschreven en met verschillende lettertypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
Goedendag,

Ik heb de opdracht gekregen een website te maken voor een bedrijf dat tenten verhuurt.
Er moest snel een website de lucht in ivm advertenties en dat is ook gebeurd. (www . dejong-tentenverhuur . nl)

Nu ben ik bezig met het design van de definitieve website, alleen zit ik vast.
Ik loop me al een aantal dagen dood te staren op mn opzetjes en ik vind dat er iets mist maar ik weet niet wat.
Sleutelwoorden: Professioneel - overzichtelijk

Homepage:
http://www.ab-webdesign.nl/dejong/opzet3.php

Achterliggende pagina:
http://www.ab-webdesign.nl/dejong/opzet4.php

Ouder, iets ronder en grijzer:
http://www.ab-webdesign.nl/dejong/opzet5.php

Ik heb het gevoel dat er iets mist, misschien een foto of background of iets?
Vandaar de vraag aan de ervaren designers hier; hebben jullie tips, opmerkingen of kritiek op mijn schetsje?

Met vriendelijke groet,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Je kunt denk ik dat groen wat je in de header gebruikt best hergebruiken in een kleurvlak ergens om het wat interessanter te maken, het is nu wel heel veel met grijstinten en wit.

Ook hoef je niet per se binnen dat blokje te blijven met kleuren en achtergronden wat je jezelf nu hebt gegeven. Er mogen best dingen over de hele breedte of die er net buiten schieten, dat geeft dynamiek. Maar sowieso zou ik wat meer kleur er nog in pompen. Misschien nog wat foto's hier en daar voor de sfeer, of illustraties.
Opzich is namelijk het algemene concept van de inhoud en navigatie niet verkeerd, het spreekt alleen niet aan.
Ik denk dat het voornamelijk nog identiteit mist, het is meer een template wat je voor alles kunt gebruiken, maar niet uitstraalt wat precies past bij dit bedrijf. Ik denk ook dat het offerte dingetje wat mooier ingepast kan worden dan nu het geval is.

Overigens nog iets (misschien persoonlijke smaak hoor); niet alle tekst op je website hoeft echt zwart te zijn, varieer daar wat in. Dat kan donkergrijs zijn, lichtgrijs, groen, wat je ook maar verzint, maar op die manier kun je ook structuur aangeven, wat is belangrijke tekst, wat niet. Dat offerte blok zit de hele tijd in mijn oog te steken, ik denk niet dat dat zo opvallend hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
TwyLight schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:22:
Sowieso is het natuurlijk niet écht een logo, maar gewoon tekst apart geschreven en met verschillende lettertypen.
Ouch, dus een letter logo is geen logo? Dus Nokia bijvoorbeeld heeft geen logo? :D

[ Voor 56% gewijzigd door Giant87 op 30-12-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Giant87 schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:04:
[...]

Ouch, dus een letter logo is geen logo? Dus Nokia bijvoorbeeld heeft geen logo? :D
Jawel, maar Nokia heeft een custom font.

Afbeeldingslocatie: http://www.hammerkit.com/data/Blog%20Entries/nokia-logo.jpg

Zie bv de letter K ;)

Sowieso is nokia een groot verschil natuurlijk hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TwyLight schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:37:
[...]
Jawel, maar Nokia heeft een custom font.
Eugh, Eurostile Extended Bold, alleen de pootjes van de K zijn verbouwd.

Een 'iPod Touch'-logo is ook gewoon de tekst in Myriad Pro, en Philips heeft ook al 30 jaar hetzelfde schreefloze tekst-logo op zijn apparatuur staan. De Belastingdienst houdt het helemaal simpel. Maakt ze dat ineens geen beeldmerken?

Ik ben wel van mening dat een stukje tekst in Arial 12 Bold dan weer niet onder het kopje 'logo' moet vallen, of er moet iets speciaals mee gedaan zijn. Een logo gebruik je om je als bedrijf te onderscheiden, en herkenbaar te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 28-12-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Het is alleen wat lastiger te registreren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:25:
Eugh, Eurostile Extended Bold, alleen de pootjes van de K zijn verbouwd.

Een 'iPod Touch'-logo is ook gewoon de tekst in Myriad Pro, en Philips heeft ook al 30 jaar hetzelfde schreefloze tekst-logo op zijn apparatuur staan. De Belastingdienst houdt het helemaal simpel. Maakt ze dat ineens geen beeldmerken?

Ik ben wel van mening dat een stukje tekst in Arial 12 Bold dan weer niet onder het kopje 'logo' moet vallen, of er moet iets speciaals mee gedaan zijn. Een logo gebruik je om je als bedrijf te onderscheiden, en herkenbaar te zijn.
Laat ik het dan zo zeggen: die logo's die je noemt vormen allemaal een kloppend en herkenbaar geheel, terwijl ik jouw logo vooral verwarrend vind. Zoals ik al zei, ik weet niet waar ik moet kijken. Dat komt de herkenbaarheid niet ten goede, terwijl ik vermoed dat dat juist een doel van je logo was.

Alleen tekstuele logo's kunnen wel (al vind ik dat je tegenwoordig wel met iets heel straks moet komen wil je daar nog mee wegkomen) maar in dit geval werkt het gewoon niet lekker. Dat wilde je weten toch?

Met die naam kun je trouwens best een hoop leuke dingen doen op het visuele vlak :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ga je trouwens internationaal werken of alleen in Nederland?

Zo ja, zet er dan Media Producties onder en niet Media Productions, word daar zo moe van, Engelse woorden gebruiken om het "peppy" over te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:24:
[...]
Alleen tekstuele logo's kunnen wel (al vind ik dat je tegenwoordig wel met iets heel straks moet komen wil je daar nog mee wegkomen) maar in dit geval werkt het gewoon niet lekker. Dat wilde je weten toch?
Ik was ook juist niet van plan om een text-only logo te maken, ik stelde bovenin al dat het dan meer een 'font van de week'-logo'tje wordt met het ene woord in kleur A en het andere in kleur B. Er moet iets van graphics omheen, onderdoor of bij, maar ik kan nog niet echt bedenken wat. Liefst iets minimalistisch, maar niet cliché.
Met die naam kun je trouwens best een hoop leuke dingen doen op het visuele vlak :Y
Jep, mijn eerste idee was om daar alleen mijn lasershows onder te gaan gooien (coherent licht, get it? ;)), maar ik merkte dat het toch wel een goeie sticker was om ook grafische-, video- en eventueel straks live-producties onder te scharen. Mijn eigen A/V bedrijf is vooral faciliterend, niet producerend.

Zo ja, zet er dan Media Producties onder en niet Media Productions, word daar zo moe van, Engelse woorden gebruiken om het "peppy" over te laten komen.
Met name mijn video-werk publiceer ik internationaal, maar veel Engels sprekende klanten heb ik vooralsnog niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:40:
Ik was ook juist niet van plan om een text-only logo te maken, ik stelde bovenin al dat het dan meer een 'font van de week'-logo'tje wordt met het ene woord in kleur A en het andere in kleur B. Er moet iets van graphics omheen, onderdoor of bij, maar ik kan nog niet echt bedenken wat. Liefst iets minimalistisch, maar niet cliché.

Jep, mijn eerste idee was om daar alleen mijn lasershows onder te gaan gooien (coherent licht, get it? ;)), maar ik merkte dat het toch wel een goeie sticker was om ook grafische-, video- en eventueel straks live-producties onder te scharen. Mijn eigen A/V bedrijf is vooral faciliterend, niet producerend.
Je kan 'm ook omdraaien natuurlijk, iets in de trant van een prisma die licht breekt (wel oppassen dat het niet te kleurrijk wordt :P) of juist nog iets veel wilders. Het hoeft allemaal niet zo braaf te zijn, ga lekker los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik kon niet slapen en had ook niks te doen dus snel dit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/091229_130636_coherent.png

Zie je nu het verschil tussen alleen tekst, en een logo inclusief beeldmerk? ;) :P

"wave" idee komt van geluids/licht golven die coherent zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
Ik vind hem netjes twilight, heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ik denk alleen dat het weglaten van de puntjes op de i etc (daar ben je fan van zo te zien :+ ), de leesbaarheid niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Zoals giant87 al zegt. Gewoon de puntjes op de i zetten. Verder wel leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/091229_130636_coherent2.png

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gedaan hoor :Y

Vond het ontbreken van de puntjes niet zo hinderlijk, maar daar verschillen de meningen blijkbaar over. Zou denk ik wel een rondje punt gebruikt hebben in plaats van wat het nu is, maar dat is het detailwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Officieel heeft Century Gothic (het font, maar een beetje aangepast) ook een ronde punt maar dat staat lelijk imo, past niet echt bij het logo en ook niet bij het font.

Maargoed, dit is ook alleen een voorbeeld om het verschil te laten zien tussen tekst mooi opgemaakt en een beeldmerk B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Een logo bestaat over het algemeen uit een woordmerk en een beeldmerk (of een van beiden). "tekst mooi opgemaakt" kan ook dienen als logo. Zo werd hier al het voorbeeld gegeven van verschillende bedrijven die alleen maar tekst in een bepaald lettertype of format als logo hanteren.

Een beeldmerk is dus absoluut niet een vereiste voor een logo.

Ik vind Century Gothic overigens niet zo'n erg mooi lettertype, maar dat is misschien persoonlijk. Bovendien zie je vaak bij een logo dat naast een beeldmerk ook gespeeld is met het lettertype om het meer aan de identiteit te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem in die grijstint eigelijk ook niet mis! En bedrijven hebben dit graag, betekend dat ze hun logo volwaardig kunnen afdrukken met een zwart-wit printer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:48:
Ik vind hem in die grijstint eigelijk ook niet mis! En bedrijven hebben dit graag, betekend dat ze hun logo volwaardig kunnen afdrukken met een zwart-wit printer!
Als je er op let dat het contrast tussen de kleuren in zwart-wit ook bewaard blijft is het al niet zo'n probleem. Niet zo volwaardig als een zwart-wit logo natuurlijk, maar ik vind hier de kleuren toch wel een meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Als je voor een bedrijf een logo moet maken kom je over het algemeen toch sowieso op de proppen met een complete logoset voor verschillende uitingen.

Dat zou dan volgens mij moeten zijn: kleur op wit, zwart-wit, zwart-wit negatief, in de bedrijfskleurstelling eventueel, kleur op donker, eventueel nog los opgemaakte CMYK en RGB variant en dan ook nog voor verschillende uitingen verschillende formaten en verhouden. Dus met 1 logo ben je nog niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeemp schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:44:
Als je voor een bedrijf een logo moet maken kom je over het algemeen toch sowieso op de proppen met een complete logoset voor verschillende uitingen.

Dat zou dan volgens mij moeten zijn: kleur op wit, zwart-wit, zwart-wit negatief, in de bedrijfskleurstelling eventueel, kleur op donker, eventueel nog los opgemaakte CMYK en RGB variant en dan ook nog voor verschillende uitingen verschillende formaten en verhouden. Dus met 1 logo ben je nog niet klaar.
Hangt ook wel een beetje van het doel van het logo af. Sommige logo's (zoals bijvoorbeeld die van de ondernemingsraad) worden in een stuk minder uitingen gebruikt, dus hoeft kleur op donker al niet. Zwart wit en zwart-wit negatief zijn soms hetzelfde aangezien sommige logo's zich niet naar twee kleuren laten vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

zwart-wit negatief bedoelde ik mee... wit op zwart, ipv zwart op wit... vaak willen ze die ook wel hebben.

En was ook nog gewoon grijstinten vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
"diapositief" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeemp schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:03:
zwart-wit negatief bedoelde ik mee... wit op zwart, ipv zwart op wit... vaak willen ze die ook wel hebben.

En was ook nog gewoon grijstinten vergeten.
Ah, dacht dat je monochroom bedoelde.

Maargoed, wat ik dus bedoelde te zeggen, niet in alle situaties zijn al die opties nodig. Meestal is het wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Maargoed, als er een logo gemaakt moet worden moet er tegelijkertijd ook meestal een complete huisstijl gemaakt worden en dan maak je daar inderdaad een handboek bij en alle mogelijke variaties etc. etc.

Als ik een logo maak voor een klant dan zitten daar ook meer variaties bij, maar dit was alleen even om te laten zien dat een beeldmerk sterker overkomt dan enkel wat tekst.

Die zwart/wit versies had ik er eigenlijk meer uit gewoonte bijgemaakt om te kijken of het logo er ook nog duidelijk uit zou zien in zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

precies, mijn terminologie schiet weer eens te kort vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Jammer dat Stoney3K niet meer reageert :P

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TwyLight schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:27:

Zo ja, zet er dan Media Producties Mediaproducties onder en niet Media Productions, word daar zo moe van, Engelse woorden gebruiken om het "peppy" over te laten komen.
Als je het in het Nederlands besluit te doen, maak dan in ieder geval geen spatiefout 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door kunnen op 31-12-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMzRyMw Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMzRyNA

WIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Cool, waar is het voor?

Doet me denken aan de cd-cover van Muse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 14:32
ik krijg er een Pink Floyd idee bij :P
maar best lekker, vind het niet heel bijzonder, maar wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zeker niet lelijk, maar het combineert een beetje dingen die tegenstrijdig zijn. Aan de ene kant heb die die übergeliktheid van de kleurtjes, glimmertjes, gradients en strakke vormen, aan de andere kant heb je de grofheid van die witte pixels en de pixels in sommige gradients.

Ik zou proberen om die gladde look wat meer door te voeren, dan kan het echt mooi worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Er zit verder geen gedachte achter, meer om te oefenen zeg maar :) Op DA zijn er veel van zulke afbeeldingen te vinden en ik wou kijken of ik iets vergelijkbaars kan maken. (Ik post later wel een aantal voorbeelden)

@Camacha
Hij klopt niet helemaal idd, aantal punten zal ik nog veranderen.

-edit
Hier nog een
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMzR2Zw
origineel

[ Voor 24% gewijzigd door mavi op 02-01-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:56:
[...]

Je kan 'm ook omdraaien natuurlijk, iets in de trant van een prisma die licht breekt (wel oppassen dat het niet te kleurrijk wordt :P) of juist nog iets veel wilders. Het hoeft allemaal niet zo braaf te zijn, ga lekker los.
Dat heeft Pink Floyd al geflikt, niet origineel meer. ;)
Ik kon niet slapen en had ook niks te doen dus snel dit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/091229_130636_coherent.png

Zie je nu het verschil tussen alleen tekst, en een logo inclusief beeldmerk? ;) :P

"wave" idee komt van geluids/licht golven die coherent zijn
Komt wel aardig in de richting, heb je die golf-graphic net zelf bedacht of ergens als een stock-plaatje vandaan gehaald?

De puntjes op de I ben ik het trouwens wel mee eens, dat maakt het wel een stuk leesbaarder. Misschien nog wat met de verhoudingen spelen (witruimte is niet mijn smaak ;)...) maar daar kan ik zelf in Illustrator ook aan peuteren.

Klopt, je gaat de meuk immers ook op T-shirts, DVD-hoesjes en whatnot drukken, en daar zul je 99 verschillende indelingen van de elementen tegenkomen. In mijn geval, met video- en laser-producties, komen daar ook nog eens intro-filmpjes en 'station ID'-logo's bij (bv. het 'boompje' van Jerry Bruckheimer Films)

Ik ga maar weer eens doorsleutelen met de ideeën die ik hier tegenkom. Vector-art en primaire kleuren doen het natuurlijk wel enorm goed in lasers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Heb het zelf bedacht en gemaakt natuurlijk, maar het was maar een voorbeeld hè.
Het is niet de bedoeling dat je deze daadwerkelijk gaat gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:57:

Dat heeft Pink Floyd al geflikt, niet origineel meer. ;)
Als je je zo makkelijk de kaas van het brood laat eten... Bij een prisma moet ik denken aan natuurkundeles, niet aan Pink Floyd. Er zijn natuurlijk minstens 1000 variaties mogelijk die helemaal niets meer met pink Floyd te maken hebben.

Waarom krijgt trouwens iedereen Pink Floyd ideëen van alles op de laatste pagina? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Deze is af
Afbeeldingslocatie: http://th04.deviantart.net/fs71/300W/f/2010/002/e/7/Stardust_by_lzfy.png

Met deze ben ik nog bezig : )
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMzZyZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b50e06e0b08d/4b50e06df1fdf-Schermafbeelding_2010-01-15_om_10.35.09_PM.png

Logo wat ik moest maken als opdracht voor school, een logo voor jezelf. Heb het logo ook nog met veel kleuren maar wit vond ik toch ook wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b50d27f305a0/4b50d27f1fc07-Schermafbeelding_2010-01-15_om_9.21.04_PM.png

Een ander logo, dit was eveneens een opdracht voor school. Maar nu voor DJVT, in de typgrafie wil ik nog relevante zaken zetten als sigaretten, sneakers, drankflessen, kleren, microfoons etc.

Voor commentaar sta ik open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fr3z schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:43:
Logo wat ik moest maken als opdracht voor school, een logo voor jezelf. Heb het logo ook nog met veel kleuren maar wit vond ik toch ook wel mooi.
Wat ik mooi aan dit logo vind is dat het los maar tegelijk ook strak is. Het straalt iets best cleans uit maar is tegelijk ook niet te saai. Dat blauwe kruisje hoort er niet bij, neem ik aan?
fr3z schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:43:
Een ander logo, dit was eveneens een opdracht voor school. Maar nu voor DJVT, in de typgrafie wil ik nog relevante zaken zetten als sigaretten, sneakers, drankflessen, kleren, microfoons etc.

Voor commentaar sta ik open. :)
Ik snap de insteek en die is ook best leuk, maar omdat je allemaal gradients gebruikt wordt één en ander een beetje uitgewassen. Met name de letters zien er een beetje uit alsof het inkt is die in een papier is getrokken ofzo. Ik denk dat als je iets minder op die gradients vertrouwt het een leuk plaatje kan worden. Die gradients mogen er wel degelijk zijn, maar breng meer detail aan. Misschien dat wat dikke vieze lijnen (eventueel lijnen die niet overal even dik zijn om het wat spontaner te maken) de boel wat levendiger maken. Ik zie dit bijvoorbeeld wel gebeuren in een soort cartoonstijl. Als je dat niet wil zou je meer met kleinere vlakken qua gradients kunnen doen (afzonderlijke veren in de vleugels puur door gradients, dat soort werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:34:
[...]

Wat ik mooi aan dit logo vind is dat het los maar tegelijk ook strak is. Het straalt iets best cleans uit maar is tegelijk ook niet te saai. Dat blauwe kruisje hoort er niet bij, neem ik aan?

[...]

Ik snap de insteek en die is ook best leuk, maar omdat je allemaal gradients gebruikt wordt één en ander een beetje uitgewassen. Met name de letters zien er een beetje uit alsof het inkt is die in een papier is getrokken ofzo. Ik denk dat als je iets minder op die gradients vertrouwt het een leuk plaatje kan worden. Die gradients mogen er wel degelijk zijn, maar breng meer detail aan. Misschien dat wat dikke vieze lijnen (eventueel lijnen die niet overal even dik zijn om het wat spontaner te maken) de boel wat levendiger maken. Ik zie dit bijvoorbeeld wel gebeuren in een soort cartoonstijl. Als je dat niet wil zou je meer met kleinere vlakken qua gradients kunnen doen (afzonderlijke veren in de vleugels puur door gradients, dat soort werk).
Thanks, nee dat kruisje is van Illustrator, had er een effe een screenshot van gemaakt.
Ja ik snap wat je bedoelt ik vind hem ook nog wat te lief, ik moet hem inderdaad nog wat ruiger zien te maken. Over dat blauw ben ik ook nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik hier ook een logo aanvragen?

Nee, dat mag hier niet. Dat had je vantevoren ook in ons beleid kunnen lezen. :)

[..]

En groeten onderaan posts hoeft ook niet ;)

[ Voor 82% gewijzigd door BtM909 op 17-01-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Werving is niet toegestaan meen ik, probeer brandsupply of logomatch eens.
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.