[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.392 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het er erg goed uitzien, ik had zo geloofd dat het een echt magazine is. Enige (hele kleine) puntjes die ik zou kunnen verzinnen is het feit dat je steeds maar één pagina gebruikt (terwijl in bladen vaak over twee pagina's gestretched wordt), hoewel ik ook wel snap dat dat komt omdat je van een top tien uit gaan. Daarnaast zie je bij sommige plaatjes een beetje randjes (zoals bij het Warcraft logo). Enige vormgevingspuntje zijn de rode paginanummers, die vind ik niet zo mooi.

Maar dat zijn echt kleine dingetjes hoor. Ik lijk misschien een hele hoop kritiek te geven maar ik moet echt zoeken naar dingen die er mis mee zijn :) Mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben altijd blij met kritiek dat word onderbouwd dus geen probleem ;). Het verschil met mij een echt gamesblad is a: tijd. Ik moet mijn diploma halen en mijn werk afmaken (al hebben echte bureaus natuurlijk ook deadlines maar da's toch anders) en b: content. Ik moet mijn plaatjes van google afsnoepen en hopen op een hoge resolutie etc.

Om één pagina te vullen met interessante dingen was al lastig genoeg. Probeer bv maar eens high ress plaatjes van Diablo of Deus Ex te vinden :p.

[ Voor 44% gewijzigd door MrVegeta op 24-11-2009 20:06 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

@MrVegeta:

Ziet er erg goed uit. Moest je hem ook afdrukken of alleen digitaal inleveren? Want zoals de rest al zij zijn de pagina's niet echt matchend. Digitaal is het niet zo heel vervelend, dan scroll je er wel dooreen, alleen als je hem afdrukt matchen je 2 pagina's die naast elkaar staan niet en dat is zonde. Btw, waar is je achterkant en waarom is hij in het spaans? (tis spaans toch?)

Moet zelf ook voor school een magazine maken komende weken en jou magazine nu is echt een mooi voorbeeld hoe ik dingen wel en niet moet gaan doen. Kritiek die hier is gepost kan ik nu gelijk meenemen in mijn ontwerp. Wel grappig is om te zien dat ik mijn blad ook over games ga doen en er 4 dezelfde games in zitten. (bijna dan) Ik heb world of warcraft, unreal 2003, halflife 2/Ep1/Ep2 en zelda wind waker. :P :D

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
Laat ik mijn laatste en grootste project tot nu toe maar eens showen.

Het betreft een kunstboek waarin enkel kunstwerken staan gemaakt door autisten. Sterker nog, er hebben alleen maar autisten aan het boek meegewerkt (ik ben zelf ook autist). Mijn aandeel was de vormgeving van de cover en de bladzijdes. De teksten en afbeeldingen heb ik aangeleverd gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4AjAmf8jXQxzTSJjchkzKtKE/full.jpg

Ik heb erg veel van dit project geleerd en mijn kennis van InDesign is enorm omhoog gegaan. Tevens heb ik als persoon ook erg veel over mezelf geleerd en mijn autisme. Helemaal top dus en zulke projecten wil ik wel meer hebben. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borgoth schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:23:
@MrVegeta:

Ziet er erg goed uit. Moest je hem ook afdrukken of alleen digitaal inleveren? Want zoals de rest al zij zijn de pagina's niet echt matchend. Digitaal is het niet zo heel vervelend, dan scroll je er wel dooreen, alleen als je hem afdrukt matchen je 2 pagina's die naast elkaar staan niet en dat is zonde. Btw, waar is je achterkant en waarom is hij in het spaans? (tis spaans toch?)
Dat weet je wel als je een beetje opmaak gedaan hebt ;) Het is waarschijnlijk een variant van Lorem ipsum, een standaard vultekst die vele varianten kent maar die meestal in slecht gespeld en betekenisloos Latijn geschreven is. Zoals de Wikipediapagina ook al uitlegt wordt zo'n tekst gebruikt omdat het niet afleidt van de inhoud maar wel een natuurlijke woordverdeling heeft. Vaak wordt zo'n tekst ook gebruikt omdat de echte tekst gewoonweg (nog) niet aanwezig is. Dan kan de vormgever toch aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:44:
Laat ik mijn laatste en grootste project tot nu toe maar eens showen.

Het betreft een kunstboek waarin enkel kunstwerken staan gemaakt door autisten. Sterker nog, er hebben alleen maar autisten aan het boek meegewerkt (ik ben zelf ook autist). Mijn aandeel was de vormgeving van de cover en de bladzijdes. De teksten en afbeeldingen heb ik aangeleverd gekregen.
Dat is nogal een werk, zo'n heel boek. Ik vond een paar pagina's al veel. Ziet er netjes uit.

Edit: en weer te enthousiast op de postknop geklikt in plaats van edit. Moeten ze maar eens een systeem invoeren waarbij je meerdere mensen kunt quoten hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:07:
Edit: en weer te enthousiast op de postknop geklikt in plaats van edit. Moeten ze maar eens een systeem invoeren waarbij je meerdere mensen kunt quoten hier.
Is er al ;)
Nooit afgevraagd waarom alle posts onder de insert post box staan? Precies om ze alleen te kunnen quoten ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:10:
[...]

Is er al ;)
Nooit afgevraagd waarom alle posts onder de insert post box staan? Precies om ze alleen te kunnen quoten ;)
Hè, leg eens uit wat je bedoelt? Ik doelde op een systeem wat ik van een ander forum ken waarbij je gewoon op de quote knop kan klikken die dan verkleurt. Je kan dat bij zoveel mensen doen als je wilt en je kan ze ook aan en uit toggelen. Als je dan naar de reply pagina gaat staan alle quotes netjes op een rijtje op je te wachten.

Hebben ze zoiets hier ook dan? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:06:
[...]

Dat weet je wel als je een beetje opmaak gedaan hebt ;) Het is waarschijnlijk een variant van Lorem ipsum, een standaard vultekst die vele varianten kent maar die meestal in slecht gespeld en betekenisloos Latijn geschreven is. Zoals de Wikipediapagina ook al uitlegt wordt zo'n tekst gebruikt omdat het niet afleidt van de inhoud maar wel een natuurlijke woordverdeling heeft. Vaak wordt zo'n tekst ook gebruikt omdat de echte tekst gewoonweg (nog) niet aanwezig is. Dan kan de vormgever toch aan de slag.
Ah op die fiets. Ik ben zelf gelijk in het diepe gegooid voor mijn opdracht. De eerste les was gelijk van "Welkom bij TRE11, jullie gaan deze periode een tijdschrift ontwerpen en maken. Dit doe je in indisign. Succes!" En we mochten aan de slag. :') Dus ik weet helemaal niets over vul teksten en andere dingen in indisign. (alleen wat ik zelf thuis al uitgevogeld heb)

Bij ons is het volgens mij de bedoeling dat er ook echte tekst komt te staan, maar dat kan ik vrijdag nog wel even navragen.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is trouwens vaak wel een effectieve methode. Bij ons leren ze je wel een beetje omgaan met computers (basics in PS, Illustrator, Indesign, Rhino en Solidworks) maar in de werkplaats is het ook een kwestie van leren hoe je jezelf en het apparaat niet stuk maakt bij gebruik en verder zoek je zelf maar uit hoe het het makkelijkste gaat :)
Ik moet trouwens zeggen dat ik me dankzij die computerlessen wel in ieder geval wel een beetje kan redden in de meeste van die programma's. Geen geavanceerde functies maar het is wel prettig dat sommige rarigheden van een programma even aangestipt worden en zoals in Indesign de basisfuncties (van die items die je door je hele boek tegelijk kan aanpassen enzo). Ik gebruikte voor die tijd nooit PS en Illustrator maar andere bewerkingsprogramma's (Paint Shop Pro veel, mede omdat mijn computer anders niet wilde) maar sindsdien eigenlijk altijd wel.

Je kan altijd beginnen met een vultekst en die later nog vervangen met de echte. Ik meen me nou opeens te herinneren dat Indesign daar een functie voor had.

Edit: ja dus > http://blog.gilbertconsul...der-lorem-ipsum-text.html. Misschien heb je er nog wat aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier ook, heb eigenlijk heel weinig begeleiding gehad tijdens het project al zijn er wel workshops te volgen hou ik er meer van om zelf dingen uit te vogelen ipv voorbeelden van de leraar na te maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:26:
Hebben ze zoiets hier ook dan? Ik heb het nog niet kunnen vinden.
Klik op Post Reply. Dan kun je dmv de quote knopjes onder de invoervak kiezen welke posts je wilt quoten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 13:57
Rakkerzero: ziet er erg clean en mooi uit. goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:28:
[...]

Klik op Post Reply. Dan kun je dmv de quote knopjes onder de invoervak kiezen welke posts je wilt quoten allemaal.
Ah, nou ja, weer wat geleerd. Vind het andere systeem wel wat makkelijker (omdat je een post kan lezen en gelijk op reply kan rammen) maar misschien dat het met wat gewenning best werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Ben bezig met een template voor een fotoblog. De showcase werkt via jQuery, moet alleen nog uitzoeken hoe je een mooie fade-in krijgt. Ik kwam op het idee door de American Apparel advertenties met Helvetica in combinatie met veel witruimte. Iemand iets op/aan te merken?

Afbeeldingslocatie: http://www.ottonova.nl/uploads/goodmorning_t.jpg

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Laatst online: 22:21

Shrien

frequent snoozer

2mb schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:46:
Ben bezig met een template voor een fotoblog. De showcase werkt via jQuery, moet alleen nog uitzoeken hoe je een mooie fade-in krijgt. Ik kwam op het idee door de American Apparel advertenties met Helvetica in combinatie met veel witruimte. Iemand iets op/aan te merken?

[afbeelding]
Ziet er lekker fris uit. Alleen vallen die standaard blauwe linkjes een beetje buiten de stijl. Misschien dat je daar icoontjes/logo's kan doen van de desbetreffende site waar je naartoe linkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Poster en flyer voor oud en nieuw feestje..

Afbeeldingslocatie: http://fairmedia.nl/vb/PosterONFinalThumb.png
klik voor grotere versie

[ Voor 11% gewijzigd door Eswip op 25-11-2009 14:57 ]

• Zeror
Amplified schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:50:
Rakkerzero: ziet er erg clean en mooi uit. goed werk!
Thanks. Het was erg leuk project om te doen.
Zulke opdrachten wil ik vaker doen. En met de mensen waarmee ik heb samengewerkt was er ook er veel zin om een vervolg te gaan maken op dit boek met nog meer kunstenaars. Misschien dat ik zelf ook nog kunst ga leveren voor het volgende boek. Een project als deze heeft toch wel mij enorm geprikkeld om iets met kunst te gaan doen.

Verwijderd

Ik zit zelf op een kunstacademie en ik moest even gniffelen om deze woorden; dat roepen mensen bij ons ook wel eens als ze niet helemaal weten waar ze nou heen gaan met een opdracht. Zo'n lekkere generieke term die eigenlijk altijd wel klopt :p

Maar zeker doen dus. Ik zou je ook aanraden om je niet te veel bezig te houden met kunst (hoe gek dat ook mag klinken) maar gewoon lekker aan de slag te gaan. Het maakt niet uit wat anderen er van vinden, als je er zelf maar wat van leert en verder mee komt. Pas als je het idee hebt dat je er zelf niets aan hebt moet je wat anders gaan doen. Het is heerlijk te spelen maar ook ergens naar toe te gaan, jammer genoeg laten mensen (inclusief mijzelf) zich te vaak vangen in wat ze denken dat het zou moeten zijn.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Lekkere dingen worden hier gepost! Die nieuwjaarsposter geeft me zin om naar dat feestje toe te gaan, de fotoblog ziet er idd heerlijk fris uit en het boek komt erg professioneel over!

Ga zo door! :)

Dat zit wel Schnorr.

• Zeror
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:02:
[...]
Ik zit zelf op een kunstacademie
Mag ik vragen op welke kunstacademie je zit?

Mijn ontworpen boek wordt namelijk verkocht op een expositie, met de kunstwerken van de autisten die in het boek staan, die gehouden wordt tot en met deze zaterdag op de kunstacademie St. Joost in Breda.

Verwijderd

Rakkerzero schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:12:
[...]

Mag ik vragen op welke kunstacademie je zit?

Mijn ontworpen boek wordt namelijk verkocht op een expositie, met de kunstwerken van de autisten die in het boek staan, die gehouden wordt tot en met deze zaterdag op de kunstacademie St. Joost in Breda.
De HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht). Nogal een brede school met echt vrijwel alle kunstdisciplines en alles er tussen in (die afkadering vind ik ook nogal ruk, maar ze hebben nou eenmaal een handvat nodig blijkbaar, want dat is op vrijwel elke academie zo). Niet allemaal onder één dak maar er zit theater, game-design, mode, conservatorium, autonoom, fotografie, industrieel ontwerp, grafisch en nog veel meer bij. Ik vind dat ze er een fijne balans tussen vrijheid en er ook nog wat aan hebben weten te houden. Het hoeft allemaal ook niet te netjes te blijven (letterlijk en figuurlijk) maar het gaat wel nog ergens over.

Er is zaterdag een open dag, dus een ieder die het leuk vindt is welkom om een kijkje te nemen.

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:31:
[...]

De HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht). Nogal een brede school met echt vrijwel alle kunstdisciplines en alles er tussen in (die afkadering vind ik ook nogal ruk, maar ze hebben nou eenmaal een handvat nodig blijkbaar, want dat is op vrijwel elke academie zo). Niet allemaal onder één dak maar er zit theater, game-design, mode, conservatorium, autonoom, fotografie, industrieel ontwerp, grafisch en nog veel meer bij. Ik vind dat ze er een fijne balans tussen vrijheid en er ook nog wat aan hebben weten te houden. Het hoeft allemaal ook niet te netjes te blijven (letterlijk en figuurlijk) maar het gaat wel nog ergens over.

Er is zaterdag een open dag, dus een ieder die het leuk vindt is welkom om een kijkje te nemen.
I'll be there ;) of om specifieker te zijn.. bij de KMT voor 3d computer animation and visual effects ;)

on-topic:
@rakkerzero: ziet er goed uit :o lijkt me geweldig om zoiets te mogen doen :+

Verwijderd

nl-nico schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:55:
[...]

I'll be there ;) of om specifieker te zijn.. bij de KMT voor 3d computer animation and visual effects ;)
Okay, leuk :) Ik zit zelf bij BKV, maar KMT doet zeker ook leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
nl-nico schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:55:
on-topic:
@rakkerzero: ziet er goed uit :o lijkt me geweldig om zoiets te mogen doen :+
Is zeker geweldig. Helemaal als je ook nog een leuke meid ontmoet in dat project, zoals in mijn geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb dit logo laatst eens voor mijzelf gemaakt :P Wat vinden jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/091127_130636_Schermafbeelding%202009-11-27%20om%2018.58.32.png

Hier de werkversie, het idee begon bij origami:

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/091127_130636_Schermafbeelding%202009-11-27%20om%2018.59.34.png

[ Voor 30% gewijzigd door jmxd op 27-11-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Het origamo logo ziet er goed uit en zeker bruikbaar. Je kan hier zeker met aansluitende ontwerpen (huisstijl, visitekaartje etc..) leuke dingen mee doen.
Ik zou alleen je naam bij het logo veranderen. Die past niet zo bij je logo. Of het komt door gebruik van kleine letters en geen hoofdletters of dat het font gewoon minder is. Kan ik nu ff niet zeggen, maar experimenteer eens wat meer met de mogelijkheden zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
misschien past dit font er beter bij?

verder vind ik het wel een mooi logo :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb toch een ander logo mogen maken, dit is wat ik nu heb. Het is niet echt een bijzonder logo, maar naar mijn mening beter dan de oude (ieder logo is beter dan de oude, maar dat terzijde :))

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/fb1b79/nieuwelogo.jpg

Bovenstaand is een screencap van de site zelf, dus geen conceptimage meer.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@Dannydeman: Het is al veeeel beter dan het vorige logo xD Maar dat moge duidelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Website waar ik mee bezig ben voor www.zkkdenhelder.nl

Ik ben er nog niet he-le-maal over uit. Misschien iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/140ya9e.jpg

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
TwyLight:
Netjes! Net zoals Rakkerzero zegt.
Maar inderdaad, je typografie kun je zeker nog wel verbeteren. :)

Zal vanavond mijn inzending voor het nieuwe logo van Dutch Cowboys even online zetten.
Eeuwen geleden dat ik eigen werk in dit topic postte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwyLight schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:59:
Ik snap de kritiek van de anderen hier, maar ik vind dat je er een niet te wild font bij moet zoeken. Wat je nu hebt past misschien net niet, maar iets in die buurt zou zomaar perfect kunnen zijn. Misschien helpt het zelfs al als je je letters of de regelhoogte net zo hoog maakt als de baan/lijn van je logo. Verder fris en clean, niets mis mee.
Rexomnium schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:02:

[afbeelding]
Je lijkt een soort kolommen gemaakt te hebben (drie in de breedte) maar die verstoor je gelijk door rechtboven een vak te maken dat twee kolommen beslaat en linksonder één die twee kolommen beslaat. Daarnaast heb ik het idee dat je ogen overal naar toe worden getrokken (ook wel door die kolommen) en dat niet zo duidelijk is waar je nu eigenlijk moet zijn. Ik denk dat dat met relatief kleine fixes op te lossen valt, ik zou een beetje gaan schuiven met kolommen en visuele cues zoals bijvoorbeeld achtergrondtinten. Verder netjes en zakelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Waar ik mij eigenlijk aan stoor bij de website van Rexomnium is het hele blok Zeekadetten in beeld. Je gebruikt mooie kolommen op je site. Een afbeeldingen over 2 kolommen die netjes binnen die breedte blijft enzo, maar met dat blok vernagel je het hele kolom idee weer. youtube filmpje en de foto staan namelijk in een andere breedte kolom dan de tekst. Probeer ook in dat blok aan de kolommen te houden.

Dan mis ik een footer. Doordat deze nu afwezig is, heb ik het idee dat het ontwerp nog lang niet af is.

Verder zou ik dat bootje rechtsonderin ook weghalen en iets meer opvallender in beeld terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Naar aanleiding van bovenstaand logo, ben ik toch maar eens verder gegaan met een logo voor mezelf.
Ik was nog niet tevreden met het ontwerp ervan. Het gaf me een net-niet gevoel.
Dat heb ik nu niet meer, want ik heb hetzelfde principe in een nieuw verfrissend jasje gezet.

Dit is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BRaBrvRAUFoFlVJpi7CJvivt/full.png

Nu ben er nog een portfolio website bij aan het ontwerpen, welke bijna klaar is. Die laat dit weekend nog wel zien, denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 03-12-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Stukken strakker zo :) Maar wat probeer je eigenlijk uit te beelden met dat blokje? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Mute schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:06:
Stukken strakker zo :) Maar wat probeer je eigenlijk uit te beelden met dat blokje? :P
Door de brede border die eromheen zit kun je er een foto/afbeelding/etc.. erin zien. Past perfect bij wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Rakkerzero schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:08:
[...]

Door de brede border die eromheen zit kun je er een foto/afbeelding/etc.. erin zien. Past perfect bij wat ik doe.
Misschien kan je dat ding verwerken in die n? Als je het horizontaal spiegelt heb je ongeveer al een n. Is maar een idee, weet niet hoe dat eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
much better Rakkerzero :) Zelf zou ik waarschijnlijk het woord "designer" wat verder naar boven plaatsen, maar dat is slechts een kwestie van smaak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl-nico schreef op donderdag 03 december 2009 @ 01:49:
much better Rakkerzero :) Zelf zou ik waarschijnlijk het woord "designer" wat verder naar boven plaatsen, maar dat is slechts een kwestie van smaak O-)
Misschien, maar je moet wel wat negative space overhouden.

Camacha heeft ook een term opgepikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ilya schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:12:
[...]

Misschien kan je dat ding verwerken in die n? Als je het horizontaal spiegelt heb je ongeveer al een n. Is maar een idee, weet niet hoe dat eruit gaat zien.
Nee, die n is slechts de laatste letter van mn naam. Als ik dat blokje zou integreren in de n, dan wordt de n een speciale letter en dat wil ik niet. Als ik al zoiets zou doen, dan zou het de letter r of k worden waar ik het dan in zou verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ik zou het blokje op dezelfde afstand zetten van de N als de B en de K van elkaar staan denk ik en misschien mag het woord designer nog ietsje groter. Ik weet niet hoeveel daarvan overblijft als je het logo ergens redelijk klein op moet zetten...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:02:
[...]

Ik zit zelf op een kunstacademie en ik moest even gniffelen om deze woorden; dat roepen mensen bij ons ook wel eens als ze niet helemaal weten waar ze nou heen gaan met een opdracht. Zo'n lekkere generieke term die eigenlijk altijd wel klopt :p

Maar zeker doen dus. Ik zou je ook aanraden om je niet te veel bezig te houden met kunst (hoe gek dat ook mag klinken) maar gewoon lekker aan de slag te gaan. Het maakt niet uit wat anderen er van vinden, als je er zelf maar wat van leert en verder mee komt. Pas als je het idee hebt dat je er zelf niets aan hebt moet je wat anders gaan doen. Het is heerlijk te spelen maar ook ergens naar toe te gaan, jammer genoeg laten mensen (inclusief mijzelf) zich te vaak vangen in wat ze denken dat het zou moeten zijn.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lxQd-aMNO-A]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Rexomnium schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:02:

[afbeelding]
De body tekst heeft meer line spacing nodig, dat staat nu te veel op elkaar gedrukt. De menu-roll out ziet er wat gek uit met afgeronde hoeken aan de bovenkant en vierkant aan de onderkant.

Mijn fotografie porfolio template is ook zo goed als af:

Afbeeldingslocatie: https://2mb-got.s3.amazonaws.com/goodmorning-white_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Tjeemp schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:38:
Ik zou het blokje op dezelfde afstand zetten van de N als de B en de K van elkaar staan denk ik en misschien mag het woord designer nog ietsje groter. Ik weet niet hoeveel daarvan overblijft als je het logo ergens redelijk klein op moet zetten...
Dat kan ik inderdaad wel doen nog. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou ook het blokje horizontaal kunnen spiegelen, dat is gelijk waar ik zo, tussen de regels door lezend, aan dacht. Dan heb je de kromming van de n die spiegelt in het rondinkje van het blokje. :)
Verder zag ik gelijk dat het iets met fotografie van doen had! Ik vind hem al stuuukkkken beter en strakker dan de eerste ideetjes die je had.

Ook ik vind dat je de tekst wel wat naar boven mag zetten. En is het nu een Helvetica met Myriad-combinatie? Zou ik van het woord 'designer' ook een Helvetica maken. Of ben ik nou abuis...?

Je zou ook de stok van 'designer' kunnen laten lijnen met de poot van de n. Moet je 't woord iets groter zetten.

Heb je trouwens de hoofdletter 'k' ietsje mishandeld, of lijkt dat maar zo? :P En -edit- als het een Helvetica is, what the f*ck happened to the 'e' in kayen? :o is hij dronken, of heb je er bewust zo'n slinger aan gegeven?

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Blue op 03-12-2009 22:41 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Veel en veel beter! Ben benieuwd naar je portfolio

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Deze zou ik nog posten :)

Afbeeldingslocatie: http://logopond.com/logos/5e66be2b92833f49947650d5207f6e18.png Afbeeldingslocatie: http://logopond.com/logos/ccacc8ef1d94b9e1d6e84bfb2a9975c8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zo ff wat suggesties en opmerkingen verwerkt in het logo. Niet alle suggesties ben ik het mee eens, maar sommige konden het logo wel verder verbeteren.

Zie het verbeterde resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JLcvAfrYZQ6mZYfNPA2cHbdL/full.png
Dark Blue schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:39:
En is het nu een Helvetica met Myriad-combinatie? Zou ik van het woord 'designer' ook een Helvetica maken. Of ben ik nou abuis...?

Heb je trouwens de hoofdletter 'k' ietsje mishandeld, of lijkt dat maar zo? :P En -edit- als het een Helvetica is, what the f*ck happened to the 'e' in kayen? :o is hij dronken, of heb je er bewust zo'n slinger aan gegeven?
De letters van mijn naam hebben het font Reznor Broken. De letters van 'designer' zijn een Myriad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
@Willem, ziet er wel goed uit, maar wel heeeel cliché he..? ;)
@Heirboven, doordat de klinkers allemaal wat scheef staan ziet het er op de een of andere manier wat rommelig uit. Komt misschien ook door de spacing v.d. letters. Ik zou gewoon een gevestigd font nemen denk ik (zoals die helvetica/myriad etc). Verder top!

[ Voor 76% gewijzigd door Giant87 op 03-12-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Giant87:
@Willem, ziet er wel goed uit, maar wel heeeel cliché he..? ;)
Heb je de volledige briefing gelezen? Ik denk het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat wij inderdaad op onze kunstacademie geen faculteit hebben die Kunst en Media Technologie (KMT) heet naast het hele andere gamma aan richtingen en faculteiten :>

Dat mijn oma nou denkt dat een kunstacademie alleen over schilderen, beeldhouwen en kleien gaat kan ik bevatten, van een concurrende opleiding (zo noem ik het maar even) vind ik zo'n filmpje toch een beetje pijnlijk.

En dan nog zo'n makkelijke imitatie van Pollock gebruiken ook. Ach, wat onder creatief verstaan wordt is meteen duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:22:
[...]

Jammer dat wij inderdaad op onze kunstacademie geen faculteit hebben die Kunst en Media Technologie (KMT) heet naast het hele andere gamma aan richtingen en faculteiten :>

Dat mijn oma nou denkt dat een kunstacademie alleen over schilderen, beeldhouwen en kleien gaat kan ik bevatten, van een concurrende opleiding (zo noem ik het maar even) vind ik zo'n filmpje toch een beetje pijnlijk.

En dan nog zo'n makkelijke imitatie van Pollock gebruiken ook. Ach, wat onder creatief verstaan wordt is meteen duidelijk :)
Kan het zijn dat KMT eerder ook Kunst en Techniek heette? Ik weet nl. wel dat toen ik voor deze opleiding gekozen heb, er in Utrecht ook Kunst en Techniek gegeven werd aan de HKU. Verder moet je het natuurlijk ook niet al te serieus nemen, als je de satire-factor hier niet van in ziet..

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonMetal schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:31:
Kan het zijn dat KMT eerder ook Kunst en Techniek heette? Ik weet nl. wel dat toen ik voor deze opleiding gekozen heb, er in Utrecht ook Kunst en Techniek gegeven werd aan de HKU. Verder moet je het natuurlijk ook niet al te serieus nemen, als je de satire-factor hier niet van in ziet..
Kunst en Techniek is misschien een richting op KMT, al weet ik dat niet heel zeker. Ben niet op de hoogte van alle richtingen op de HKU want dat zijn er nogal wat.

Satire mag wel een beetje scherp zijn, daar ontbreekt het hier misschien wat aan. Dat is ook niet erg, Tineke Schouten trekt ook volle zalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Erg leuk gedaan, totaal geen op- of aanmerkingen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Rakkerzero schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:03:
Zo ff wat suggesties en opmerkingen verwerkt in het logo. Niet alle suggesties ben ik het mee eens, maar sommige konden het logo wel verder verbeteren.

[afbeelding]

[...]

De letters van mijn naam hebben het font Reznor Broken. De letters van 'designer' zijn een Myriad Pro.
Ik vind de k echt niet mooi.. je ziet gewoon dat dat niet klopt.. ik zou toch de normale k er neerzetten en niet de bovenkant afknippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:02:
Ik vind de k echt niet mooi.. je ziet gewoon dat dat niet klopt.. ik zou toch de normale k er neerzetten en niet de bovenkant afknippen..
Vind het persoonlijk wel kunnen hoor. Met verbeteringen best een strak logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
willem169 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:13:
[...]

Heb je de volledige briefing gelezen? Ik denk het niet ;)
Dat doet toch niks af aan het feit dat het niet bijster origineel is?

//edit, heb even de briefing gelezen en hier ga je al gelijk de mist in:
Het belangrijkste aan de uitstraling van het logo is 'social, modern en scalable.'

Overigens heb je niet gewonnen dus daarom kwam je misschien met de lichtelijk gepikeerde opmerking.

[ Voor 33% gewijzigd door Giant87 op 06-12-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:03:

[afbeelding]
Ik snap niet helemaal waar je laatste symbool voor staat in het logo. Mischien dat je dat uit zou willen leggen?
Zoals al gezecht zou ik nog even kijken naar het font en ook naar de fontgrote van "designer"(waar ik overgens de rillingen van krijg om dit in een logo te zetten.). Deze is behoorlijk klein i.v.m. de rest waardoor het bij kleiner gebruik niet meer leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
De plaatsing over het woord designer wil eigenlijk, nu ik er even over na heb kunnen denken, nog even met mezelf evalueren. Ik wil het woord namelijk niet al te opvallend wegzetten, maar wel aanwezig laten zijn.
De rest van het logo blijft zoals hij nu is.
En wat dat laatste symbool betreft. Het is een symbolische lijst/kader van iets wat een beetje gekanteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wat is je baan precies als ik vragen mag? Van het woord designer gaan bij mij namelijk de nekharen omhoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwyLight schreef op maandag 07 december 2009 @ 05:56:
Wat is je baan precies als ik vragen mag? Van het woord designer gaan bij mij namelijk de nekharen omhoog staan.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het daar mee eens ben. Ik weet ook nooit wat ik mijzelf moet noemen aangezien ik vind dat ik mijzelf te kort doe door me een productontwerper te noemen, maar 'ontwerper' is inderdaad een term waar ik zelf ook niet tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
2mb schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:58:
[...]

De body tekst heeft meer line spacing nodig, dat staat nu te veel op elkaar gedrukt. De menu-roll out ziet er wat gek uit met afgeronde hoeken aan de bovenkant en vierkant aan de onderkant.

Mijn fotografie porfolio template is ook zo goed als af:

[afbeelding]
Welk font heb je gebruikt voor de titels enzo? Een echte helvetica of een variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
TwyLight schreef op maandag 07 december 2009 @ 05:56:
Grafisch vormgever/DTP'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vormgever klink al een stuk minder cheasy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Bezig met een logo / bedrijfsnaam / concept:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/xmo3a1.jpg

Stelt eigenlijk niet veel voor...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ik denk dat je een Q daar hebt staan.. maar het kan zo een G zijn. Beetje onduidelijk in mijn ogen.
Voor de rest moet je oppassen met dat groene/gele kleurtje. Bij een verkeerd afgestelde monitor (zegmaar 99% van je klanten) of op papier kan het makkelijk heel slecht te zien zijn.

Verder simpel, leuk ontwerp met dat 'trapje' naar beenden. De rondingen vallen verder ook mooi. Maar aan die Q zou ik echt wat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:23:
[...]

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het daar mee eens ben. Ik weet ook nooit wat ik mijzelf moet noemen aangezien ik vind dat ik mijzelf te kort doe door me een productontwerper te noemen, maar 'ontwerper' is inderdaad een term waar ik zelf ook niet tevreden mee ben.
Aangezien Ikea bij elke harrie op z'n tas zet: Be your own designer. Een grotere uitholling van het woord bestaat mijns inziens niet.

Ik ben erg blij dat ik aan t einde van mn studie mooi Master of science mag neerzetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:00:
Ik denk dat je een Q daar hebt staan.. maar het kan zo een G zijn. Beetje onduidelijk in mijn ogen.
Voor de rest moet je oppassen met dat groene/gele kleurtje. Bij een verkeerd afgestelde monitor (zegmaar 99% van je klanten) of op papier kan het makkelijk heel slecht te zien zijn.

Verder simpel, leuk ontwerp met dat 'trapje' naar beenden. De rondingen vallen verder ook mooi. Maar aan die Q zou ik echt wat doen ;)
Je hebt gelijk, die q moet nog aan gesleuteld worden. Thanks voor de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Giant87:
Dat doet toch niks af aan het feit dat het niet bijster origineel is?
Bijster origineel is nogal subjectief ;)
Giant87:
//edit, heb even de briefing gelezen en hier ga je al gelijk de mist in:
Het belangrijkste aan de uitstraling van het logo is 'social, modern en scalable.'
En dat is exact waar het winnende logo in mijn beleving ook de mist in is gegaan.
Giant87:
Overigens heb je niet gewonnen dus daarom kwam je misschien met de lichtelijk gepikeerde opmerking.
Nee hoor anders zou ik het hier niet posten ;)

Het winnende logo is conceptueel gezien veel sterker maar wijkt in mijn beleving op een aantal punten af van de vraag. Neemt niet weg dat een ander perspectief niet in goede aarde kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
willem169 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:58:
[...]

Het winnende logo is conceptueel gezien veel sterker maar wijkt in mijn beleving op een aantal punten af van de vraag. Neemt niet weg dat een ander perspectief niet in goede aarde kan vallen.
Mwah, visueel sterker zou ik niet zeggen. Het is meer eyecandy, maar echt sterk vind ik het niet.

Ok beter lezen; conceptueel gezien is het inderdaad goed. De uitwerking kan beter, maar daar zal men nog wel aan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:01:
Aangezien Ikea bij elke harrie op z'n tas zet: Be your own designer. Een grotere uitholling van het woord bestaat mijns inziens niet.

Ik ben erg blij dat ik aan t einde van mn studie mooi Master of science mag neerzetten :p
Nou mag ik vanuit mijn vakgebied wel stellen dat Ikea echt een hele hoop dingen goed doet. Ze maken redelijk verantwoorde ontwerpen voor een ontzettend scherpe prijs, spreken mensen aan (wij gevoel) en geven mensen het idee dat ze zelf ook nog wel wat kunnen (waar dat bij veel fabrikanten andersom is). Daarnaast hebben ze een briljante formule met flatpacks en meer van dat soort werk. Voor mij is het niet weggelegd omdat je dan nooit eens gek mag doen en dat lijkt me op de lange termijn heel frustrerend, maar Ikea is in zekere zin wel een voorbeeld voor mij. Ik heb ook best veel spul van Ikea.

Aangrenzend probleem is inderdaad wel dat alles en iedereen tegenwoordig design is. Zeker omdat niet makkelijk samen te vatten wat design nou wel is (want als iets ontworpen is is het eigenlijk al design) is dat makkelijk te doen, maar holt dat de term wel verschrikkelijk uit. Maar met het oog op bovenstaand verhaal vind ik persoonlijk dat je veel Ikeaproducten wel onder design kan scharen, maar dat wat gemiddeld voor design door moet gaan bij de Quantum of de Blokker dat toch meestal niet is.

Misschien is het dat er bij Ikea wel een heel heldere gedachte achter zit en het bij de meeste andere fabrikanten een beetje onduidelijk is waarom ze hun keuzes gemaakt hebben, maar dat dekt de lading niet helemaal.

Wat er op dat papiertje staat is natuurlijk niet relevant. Ik heb het laatst op de open dag voor iemand nagevraagd, maar het zal mij verder een worst wezen. Al staat er bachelor of sausage-like affairs op :p Een papiertje wordt vaak wel op prijs gesteld maar welk papiertje is dan vaak al niet relevant. Je portfolio zal veel belangrijker gevonden worden (afhankelijk van de branche natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:01:
Dat is 'm nu net bij mij. Ik heb geen enkele studie vormgeving, multimedia of wat dan ook gedaan op dit gebied.
Dus die titel kan niet neerzetten. Ik kan Applicatie Ontwikkelaar neerzetten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:52:
Dat is 'm nu net bij mij. Ik heb geen enkele studie vormgeving, multimedia of wat dan ook gedaan op dit gebied.
Dus die titel kan niet neerzetten. Ik kan Applicatie Ontwikkelaar neerzetten. :p
Je kan prima iets zijn waar je geen papiertje voor hebt, zeker op ontwerpvlak. Bij een piloot wil je gewoon een zekere basiskennis hebben, een ontwerper met alle papiertjes die er te krijgen zijn kan nog steeds hele slechte ontwerpen maken (al worden sommige opleidingen dan wel lastig).

Dat gedoe tegenwoordig dat zo'n papiertje alles zegt. Je hebt de grootst mogelijke malloten die er wel een hebben en je hebt heel goede kundige ontwerpers die geen papiertje hebben. Daarom ben ik ook blij dat er toch vooral naar je portfolio gekeken wordt. Een papiertje is een leuke indicatie van het een en het ander, maar het is absoluut geen garantie, allebei de kanten op niet.

Jammer genoeg dat dat tegenwoordig niet meer lijkt te tellen. Iedereen moet überkwalificaties hebben, 8 jaar werkervaring als ze vers van school komen maar natuurlijk niet te duur. Want dan wordt er opeens wel weer gekeken naar leeftijd in plaats van werkervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Weet ik wel. Een papiertje, ofwel diploma, zegt alleen dat je de (basis)informatie van een bepaald vakgebied begrijpt en weet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ben bezig met een concept voor een nieuwe website waar ik mee bezig ben..
Wordt een informatieve site over de OV-chipkaart, rekeningrijden, milieutax, privacy etcetera. en de gevolgen/kosten hier van..

De site zal tevens een soort videotube/dumpert achtige sectie gaan bevatten en zal voornamelijk artikelen/informatie bevatten over bovengenoemde onderwerpen. Duidelijke informatie en geen vage nonsens. Althans, dat is het idee.

EDIT: (zie nieuw concept reply hieronder)

[ Voor 23% gewijzigd door Dannydekr op 07-12-2009 20:19 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:40:
Ben bezig met een concept voor een nieuwe website waar ik mee bezig ben..
Wordt een informatieve site over de OV-chipkaart, rekeningrijden, milieutax, privacy etcetera. en de gevolgen/kosten hier van..

De site zal tevens een soort videotube/dumpert achtige sectie gaan bevatten en zal voornamelijk artikelen/informatie bevatten over bovengenoemde onderwerpen. Duidelijke informatie en geen vage nonsens. Althans, dat is het idee.

http://localhostr.com/files/a7ed76/concept1.png
(wat je niet kan zien in het concept is dat de rode bovenkant zich over de gehele pagina spreidt..)
Ziet er goed uit, maar ik zou misschien nog eens kijken naar het logo en de plaatsing daarvan. Ik vind het logo een beetje goedkoop aandoen. Dat komt denk ik mede doordat het in het midden staat en omdat het vrij smal is een beetje verloren raakt. Daarnaast vind ik het gekozen lettertype in het logo misschien niet ideaal. Ik snap de link met de barcode maar het doet me erg denken aan een standard Windows font of iets in de trant (en dan niet op de goede manier, Helvetica zou en ander verhaal zijn).

Veder lijkt het me een heldere en zakelijke opzet, precies wat je zoekt voor zo'n website.

Oh, alleen van die zin 'Het leed dat 'OV-chipkaart heet' krijg ik om zoveel verschillende redenen kriebels. Misschien is dat het publiek dat je ook op die manier wil aanspreken, maar ik ben weg als ik zoiets lees. (Onzin van de klimaattax is al beter maar nog steeds behoorlijk gekleurd. Klimaattax: zin of onzin geeft de lezer misschien minder het idee iets te moeten vinden, ondanks dat het artikel zelf wel stelling mag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Je hebt inderdaad gelijk betreft de inhoud/titels, zijn enkel wat sample plaatjes voor het concept met wat snelle teksten. Wat betreft het logo heb je wellicht gelijk, het font komt van Dafont.com vandaan, en bestaat uit letters in combinatie met een streepjescode:

http://www.dafont.com/paskowy.font

Wellicht dat ik de layer rasterize en enkel de streepjescode gebruik en inderdaad een normaal font gebruik voor de logotekst. Over het feit dat het logo in het midden staat, ben ik nog niet helemaal uit. Normaal gesproken align ik de logo's links, maar het geeft de website iets unieks, maar misschien dat ik het nog aanpas 8) .

EDIT:

Heb het e.e.a. aangepast, heb ook een nieuw testlogo in elkaar geknutseld, maar weet niet goed wat ik er van moet denken:

Dit is met het oude logo:
http://localhostr.com/files/77effd/concept1-2.png

Dit is met het nieuwe testlogo:
http://localhostr.com/files/45dbc0/concept1-2-2.png

[ Voor 20% gewijzigd door Dannydekr op 07-12-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49

Vos

AFCA

De naam moet veel groter in beeld vind ik. Werk de naam dan af met evt. een image. Nu is je image in het logo groter dan de naam. Verder is de ondertitel van 1 bijna niet te lezen en bij 2 vind ik de font keuze niet geschikt. Het idee met barcode vond ik wel leuk.

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 07-12-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:36:

EDIT:

Heb het e.e.a. aangepast, heb ook een nieuw testlogo in elkaar geknutseld, maar weet niet goed wat ik er van moet denken:

Dit is met het oude logo:
http://localhostr.com/files/77effd/concept1-2.png

Dit is met het nieuwe testlogo:
http://localhostr.com/files/45dbc0/concept1-2-2.png
Vind het oude logo gelijk al een stuk beter staan aan de linkerkant en dit font werkt ook een stuk lekkerder. De subtekst is nog steeds het oude font en zoals gezegd, te klein.

Je nieuwe conceptlogo is een goede poging maar veel te druk. Een logo moet in één oogopslag herkenbaar zijn en communiceren, terwijl dit logo een heel verhaal aan het vertellen is. Het is ook groot en gebruikt naast het wit en het rood ook opeens grijs en daardoor chaotisch. Ik denk dat je hier een mooi logo van zou kunnen destilleren maar dan moet je het wel flink wat simpeler maken. Misschien kan je een gecombineerd effect bereiken met een simpel logo met een complexere achtergrond (zoals de stad) zodat je een duidelijk logo hebt en bovendien de bovenkant gevuld wordt, maar ik weet niet of dat nodig is (het is maar een idee). Misschien dat alleen een sterk logo ook werkt of zelfs beter is.

De typografie van de tweede vind ik heel erg saai, dan vind ik de U-subjects van de remake van het oude logo een stuk lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Die stad gaat het niet worden, die streepjescode is zeer herkenbaar en past goed bij de inhoud. Zal de font van de subtekst aanpassen en dan denk ik het zo hou. Het is een simpel logo, maar simpele logo's zijn meestal de beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:56:
Die stad gaat het niet worden, die streepjescode is zeer herkenbaar en past goed bij de inhoud. Zal de font van de subtekst aanpassen en dan denk ik het zo hou. Het is een simpel logo, maar simpele logo's zijn meestal de beste ;)
Logo's zijn bijna per definitie (sowieso per functie) simpel. Nog altijd mijn favoriete voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.bluecircle.tv/upload/logo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Naar mijn mening is het inderdaad beter met een andere font op de subtext:

http://localhostr.com/files/6860da/concept1-3.png

Logo gebruikt nu dit lettertype:

http://www.dafont.com/fon...p=10&psize=l&classt=alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

simplendi schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:33:
[...]

Welk font heb je gebruikt voor de titels enzo? Een echte helvetica of een variant?
Een echte Arial ;)
Dannydeman schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:30:
Naar mijn mening is het inderdaad beter met een andere font op de subtext:

http://localhostr.com/files/6860da/concept1-3.png

Logo gebruikt nu dit lettertype:

http://www.dafont.com/fon...p=10&psize=l&classt=alpha
De lettergrootte van de body tekst is veel te klein en de paragrafen kunnen ook wel wat padding gebruiken. Alles kan eigelijk wel wat meer padding gebruiken. En de grijze gradient kan wat subtieler, nu ziet het er nogal vaal uit in combinatie met de witte letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
De fontsize en padding pas ik nog aan als ik van concept naar realisatie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:17:
[...]

Logo's zijn bijna per definitie (sowieso per functie) simpel. Nog altijd mijn favoriete voorbeeld:

[afbeelding]
Dat is inderdaad een geniaal logo! Zie die geregeld op tv komen en denk telkens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:11:
Dat is inderdaad een geniaal logo! Zie die geregeld op tv komen en denk telkens 8)
Ik ben er welgeteld één keer langsgefietst (woonde toen bij Hilversum) en sindsdien heb ik het altijd onthouden. Als dat geen sterk logo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:30:
[...]

Nou mag ik vanuit mijn vakgebied wel stellen dat Ikea echt een hele hoop dingen goed doet. Ze maken redelijk verantwoorde ontwerpen voor een ontzettend scherpe prijs, spreken mensen aan (wij gevoel) en geven mensen het idee dat ze zelf ook nog wel wat kunnen (waar dat bij veel fabrikanten andersom is). Daarnaast hebben ze een briljante formule met flatpacks en meer van dat soort werk. Voor mij is het niet weggelegd omdat je dan nooit eens gek mag doen en dat lijkt me op de lange termijn heel frustrerend, maar Ikea is in zekere zin wel een voorbeeld voor mij. Ik heb ook best veel spul van Ikea.

Aangrenzend probleem is inderdaad wel dat alles en iedereen tegenwoordig design is. Zeker omdat niet makkelijk samen te vatten wat design nou wel is (want als iets ontworpen is is het eigenlijk al design) is dat makkelijk te doen, maar holt dat de term wel verschrikkelijk uit. Maar met het oog op bovenstaand verhaal vind ik persoonlijk dat je veel Ikeaproducten wel onder design kan scharen, maar dat wat gemiddeld voor design door moet gaan bij de Quantum of de Blokker dat toch meestal niet is.

Misschien is het dat er bij Ikea wel een heel heldere gedachte achter zit en het bij de meeste andere fabrikanten een beetje onduidelijk is waarom ze hun keuzes gemaakt hebben, maar dat dekt de lading niet helemaal.

Wat er op dat papiertje staat is natuurlijk niet relevant. Ik heb het laatst op de open dag voor iemand nagevraagd, maar het zal mij verder een worst wezen. Al staat er bachelor of sausage-like affairs op :p Een papiertje wordt vaak wel op prijs gesteld maar welk papiertje is dan vaak al niet relevant. Je portfolio zal veel belangrijker gevonden worden (afhankelijk van de branche natuurlijk).
Wat de Ikea betreft - product eenvoud, verkoopaantallen, aardig ontwerp, etc - ben ik ook zeker met je eens. Alleen 'design' is een moeilijk woord. Ik vind zelf 'Design' uit Dutch Design of 'Wees je eigen designer' (bij Ikea) toch wel twee hele andere designs.
Nog even los daarvan, in mijn (toekomstige) brance, Industrieel ontwerpen, is ook een discussie aan de gang over design versus kunst. Sommige studiegenoten willen de meest excentrieke ontwerpen maken (richting Strack) terwijl Ikea of de uberbekende Senseo etc net zo goed design is (en geen kunst).
Maargoed.. leuke discussie voor later, ik ga mn kussen hoi zeggen.

edit:
trouwens.. ik wil wel "Master of sausage-like affairs" op mn diploma hebben staan :p Een vriend van mij antwoordde destijds tijdens z'n middelbare school diplomauitereiking (gymnasium) op de vraag "En.. wat ga je worden" met een strak gezicht "Buschauffeur". Die zaal in shock :p Inderderdaad allemaal erg betrekkelijk wat er op zo'n papiertje staat.

[ Voor 6% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 08-12-2009 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:17:
[...]

[afbeelding]
Logo's moeten simpel en herkenbaar zijn inderdaad, goede voorbeelden daarvan vind ik grote namen als Sony en Philips (de nieuwe tenminste), niks geen gehatsefrats met fancy vormpjes of wat dan ook, gewoon de naam en klaar, hooguit een leuk kleurtje.

Blue Circle vind ik net weer te 'gevat', het heet blauwe cirkel en het logo is een rode vierkant, "ha-ha, hoe leuk" denk ik altijd als ik dat logo zie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Mute:
Blue Circle vind ik net weer te 'gevat', het heet blauwe cirkel en het logo is een rode vierkant, "ha-ha, hoe leuk" denk ik altijd als ik dat logo zie.
Dat kán (zeker met kloeke typografie) leuk zijn maar in dit geval ben ik het 100% met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb trouwens wel een vaag probleem in Photoshop. Iemand die daar bekend mee is?

Ik kan in Ps een witte laag een noise filter geven zodat de laag ruis heeft. Nu wil ik daar dus sterren van maken. Dus ik doe het volgende. Ik ga naar niveau venster om zwarte kleur te vergroten zodat je kleine 'sterren' overhoud als het ware. Als ik dan op OK druk wordt de aanpassing van het niveau venster helemaal niet toegepast. Geld ook voor de andere contrast aanpassende opties, zoals Curves en Helderheid/contrast waarmee dit ook kan bereiken.

Iemand die weet waarom dit zo is? bug misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben ook bezig met een logo voor mezelf.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2v9213k.jpg

Kan er wel een diepzinnig verhaal bij ophangen, maar dat doen we normaal alleen bij klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

En toch ben ik wel benieuwd wat je met die driehoek wil zeggen ;)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Laatst online: 22:21

Shrien

frequent snoozer

CdD schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:44:
Dat is zijn identiteitsformatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Shrien schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:37:
[...]

Dat is zijn identiteitsformatie ;)
Dacht meer aan: Issschh moooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 13:57
flauw shrien :P

@fusiedoos:
die driehoek is idd een beetje... losstaand, zo van: ik moest er iets plaatsen...

de P zou ik het onderste horizontale stuk iets verder doortrekken. Ook eens een "radicaal" idee hoor: wat nu als je de stok van de P wat verlengt en hem laat faden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CdD schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:44:
Op drie punten ontbreekt een blokje, dat gelijk is aan het magenta blok.
Drie punten = driehoek.
Klassieke compositievorm = driehoek
Stevige basis = driehoek
Ooit vernieuwend, nog steeds indrukwekkend: pyramide (2d driehoek)

Hoeveel bla bla wil je nog horen?

Snap niet waarom alles een reden moet hebben, heb gewoon de lijn doorgevoerd die terugkomt in de afgesneden letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Nog een vonkje bij het steeltje van de P en je hebt een echte lont :+

Nee, ik vind het wel een mooi font voor een logo! Driehoekje is leuk omdat het kleur toevoegt, qua vorm, tja. Maar waarom niet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 02:45:
[...]

Logo's moeten simpel en herkenbaar zijn inderdaad, goede voorbeelden daarvan vind ik grote namen als Sony en Philips (de nieuwe tenminste), niks geen gehatsefrats met fancy vormpjes of wat dan ook, gewoon de naam en klaar, hooguit een leuk kleurtje.

Blijkbaar verschillen smaken :p Er is weinig mis met de logo's van Sony en Philips maar echt z'n best heeft iemand er niet op gedaan, of zo lijkt het. Natuurlijk zijn ze behoorlijk perfect uitgevoerd en zitten daar ook vele afwegingen in, maar als consument herken ik Philips niet in eerste instantie aan het logo. Het blijft gewoon een woord. Dat heb ik bij het Blue Circle logo wel en ik wist lange tijd nota bene niet eens wat dat bedrijf doet.

Dat vind het knappe juist, het is geen gehatsefrats met leuke vormpjes, het is gewoon een vierkant met een naam. Simpeler wordt het bijna niet, wel saaier.

Dan ben ik wel benieuwd wat je van deze vindt. Heb ik ooit eens gemaakt voor de uitnodiging van mijn housewarming.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jwildenberg/3fm/Housewarming_demo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Phusebox schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:59:
[...]

Op drie punten ontbreekt een blokje, dat gelijk is aan het magenta blok.
Drie punten = driehoek.
Klassieke compositievorm = driehoek
Stevige basis = driehoek
Ooit vernieuwend, nog steeds indrukwekkend: pyramide (2d driehoek)

Hoeveel bla bla wil je nog horen?

Snap niet waarom alles een reden moet hebben, heb gewoon de lijn doorgevoerd die terugkomt in de afgesneden letters.
Als je geen zin hebt om het uit te leggen, moet je het vooral niet doen. :S Beperk je 'bla-bla-reactie' dan gewoon tot: "De letters zijn schuin afgesneden, daarom een driehoek. Punt."

[ Voor 8% gewijzigd door CdD op 09-12-2009 17:41 ]

99pixels.nl

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.