[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.389 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
sOid schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:53:
Ik ben een tijdje geleden begonnen met het ontwerpen van m'n persoonlijke visitekaartjes en het daarbij horende logo.

De voorkant staat zo goed als vast:

plaatjes ... visitekaartje
Ik vind hem erg mooi en zakelijk. Kleurencombinatie is ook tof ( nike heeft zoiets met een tennis outfit van nadal dacht ik ) Wat je kan doen is bij het achterste plaatje, misschien je email of telefoon nummer ook in die kleur roze doen ? En die witte lijn van de voorkant laten doorlopen kan ook een idee zijn en die dan roze of wit maken. Ik verveelde me en kon niet slapen dus heb in photoshop geprobeerd duidelijk te maken wat ik bedoelde.Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a335/sczippie/Untitled-2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Millie-ano op 22-09-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Millie-ano schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 00:36:
[...]

Ik vind hem erg mooi en zakelijk. Kleurencombinatie is ook tof ( nike heeft zoiets met een tennis outfit van nadal dacht ik ) Wat je kan doen is bij het achterste plaatje, misschien je email of telefoon nummer ook in die kleur roze doen ? En die witte lijn van de voorkant laten doorlopen kan ook een idee zijn en die dan roze of wit maken. Ik verveelde me en kon niet slapen dus heb in photoshop geprobeerd duidelijk te maken wat ik bedoelde.[afbeelding]
Dat ziet er inderdaad aardig uit. Maar als ik die lijn op deze manier laat doorlopen, wil ik wel dat hij exact uitlijnt met de lijn op de voorkant. Anders staat het zo suf. Maar ik denk niet dat de drukker dit kan garanderen... toch?

Bedankt trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:35:
[...]

Dat ziet er inderdaad aardig uit. Maar als ik die lijn op deze manier laat doorlopen, wil ik wel dat hij exact uitlijnt met de lijn op de voorkant. Anders staat het zo suf. Maar ik denk niet dat de drukker dit kan garanderen... toch?

Bedankt trouwens :)
Graag gedaan. Nog een paar tipjes:

- Met linialen werken (aan de zij/bovenkant van InDesign), weet niet of dat ook in Photshop kan. Zo krijg je die streep precies uitgelijnt
- Zorg dat je naam aan de bovenkant en je email adres aan de onderkant evenveel ruimte van de rand vandaan hebben. Zo krijg je ook een strak geheel.

[ Voor 25% gewijzigd door Millie-ano op 22-09-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Die linialen kun je ook toepassen in Photoshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
alex3305 schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:39:
Laatst weer eens wat gemaakt in Photoshop. Subtitels moeten nog wat anders worden, maar voor de rest wordt het dit zo. Wel blijven de kleuren variaties, zo kunnen verschillende edities / volumes van een album geadresseerd worden.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien komen er nog wel meer kleurtjes, maar dit was even de eerste iteratie :).
Cool, heeft wel wat. Misschien niet alles 1 kleur maken maar een ietwat afwijkendere achtergrond past misschien beter. Nu is het net of je er een hue/colorize overheen gegooid hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door injectx op 22-09-2009 15:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Het feestje is al geweest, maar wilde hem toch nog hier even showen:

Afbeeldingslocatie: http://fairmedia.nl/vb/BannerInfofind.png

Is een nieuwe versie van de vorige flyer:
Afbeeldingslocatie: http://fairmedia.nl/vb/vb_cocktail.png

Ook nog een banner gemaakt die tijdens het aanstaande lustrum op meerdere plaatsen in de bar komt te hangen:

Afbeeldingslocatie: http://fairmedia.nl/vb/BannerPreview2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
DJ MoRpHeus schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:54:
[...]

Cool, heeft wel wat. Misschien niet alles 1 kleur maken maar een ietwat afwijkendere achtergrond past misschien beter. Nu is het net of je er een hue/colorize overheen gegooid hebt.
Tja dat heb ik geprobeerd, maar kwam toch minder mooi uit. Het kan wel, maar dan moet ik mijn opbouw op een andere manier doen :9

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Eswip schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]
Gaaf man die twee, is het Photoshop of Illustrator?

99pixels.nl

• Eswip
CdD schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:38:
[...]

Gaaf man die twee, is het Photoshop of Illustrator?
De achtergrond is gemaakt in photoshop, de rest is illustrator..

De banner is helemaal in illustrator gemaakt.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
http://i36.tinypic.com/2s0l98g.jpg (1000x1000, daarom een link)

Tijdens werktijd maar gemaakt, het was een beetje rustig. Heb hier niet zoveel beschikbaar.
Voor je klikt, het wel een lay-out.

http://i35.tinypic.com/2lvjneg.jpg
Heb er maar een 1900x1200 wallpaper van gemaakt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door tiswat op 25-09-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Een tafel flyer die ik moest maken voor m'n ouders.
Ben totaal geen grafische ontwerper, maar een webdesigner. Dus ben echt slecht in zulke dingen. Ik heb nooit inspiratie en de skills hiervoor. Maar vond het wel aardig gelukt.
Feedback is altijd welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://www.andy-man.nl/stuff/fondue1-preview.jpg

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Probeer ook eens onze Chinese wok fondue?

Achtergrond is prima, maar ik zou wel een leuker font kiezen dan Verdana/Tahoma. Dat zijn eerder lettertypes voor hele lappen tekst op 't net, niet zozeer op drukwerk, en ook niet decoratief.

Zie http://abduzeedo.com/21-awesome-free-fonts en http://aext.net/2009/09/3...-that-should-not-be-free/ - van die eerste lijkt "Often" in bold me wel geschikt.

[ Voor 89% gewijzigd door Yoozer op 25-09-2009 08:16 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Yoozer, bedankt voor die lijstjes! Zitten een aantal leuke bijzondere fonts bij. Gaat het zoeken door fonts wel nog zwaarder maken dan het al is, maar dat heb ik er dan voor over :p

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Thnx voor de fonts. Ik zoek echt altijd lange tijd naar de juiste.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik kijk ook vaak op www.dafont.com :) een van de bekendste sites wel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 18-09 09:08

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Voor een hardstyle event:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/4j9xk8.png

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Cool ding. Word het drukwerk? Want dan ben ik bang dat de tekst niet meer leesbaar is. Nu moest ik al 2x kijken wat er allemaal stond. Zeker 2010 is niet leesbaar. Denk dat je daar zeker nog wat aan moet doen. Als het drukwerk word worden die letters nog donkerder met die equalizer blokken.

Onder komt nog info tekst te staan neem ik aan ? :P Wat mij betreft mogen die sier elementen van uit de randen naar midden iniedergeval weg of wat anders doen. Dacht namelijk ff dat er wat vuil op m'n beeld zat ^^

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Wordt idd druk werk, Dus nu istie nog verkleint tot 25% :P

Maar kreeg idd te horen dat die tekst wat duidelijker moet. Denk dat ik iets met blauw ga doen. Verder komt daaronder de info te staan idd maar heb echt geen idee hoe...

• sOid
  • Niet online
Nou ik ben wat verder gegaan met puzzelen.

Voorkant zoals 'ie al was
Afbeeldingslocatie: http://berkenbosch.net/drop/visitekaart.jpg

1 (lijn loopt niet gelijk met voorkant)
Afbeeldingslocatie: http://berkenbosch.net/drop/jb_visitekaart1.jpg

2 (lijn loopt gelijk met voorkant)
Afbeeldingslocatie: http://berkenbosch.net/drop/jb_visitekaart2.jpg

3 (lijn loopt gelijk met voorkant)
Afbeeldingslocatie: http://berkenbosch.net/drop/jb_visitekaart3.jpg

Suggesties of commentaar? Graag! Ik ben wel benieuwd of de drukker exact de uitlijning kan overnemen, of zit er altijd wat overlap in de voor- en achterkant?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19

Kvn

Laat je tekst wat meer 'ademen' op die 3e, het staat bijna op de lijn geplakt.

Verder, netjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kvn op 26-09-2009 11:08 ]

• sOid
  • Niet online
Kvn schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:08:
Laat je tekst wat meer 'ademen' op die 3e, het staat bijna op de lijn geplakt.

Verder, netjes :)
Aangepast :) (afbeelding vervangen)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
waarom maak je niet alles onderkast en in 1 formaat? en dan de www en nl in net een tint zachter? leest veel prettiger :)

|>

• sOid
  • Niet online
simon schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:19:
waarom maak je niet alles onderkast en in 1 formaat?
Dat wou ik ook doen, maar 'photographer' paste alleen in small caps op die lijn. Anders moest ik de lijn dikker maken en dat wou ik ook niet (dan zou het niet meer overeen komen met de voorkant)...
en dan de www en nl in net een tint zachter? leest veel prettiger :)
Een tint zachter als in een tikkie grijzer dan puur wit?

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 26-09-2009 11:45 ]

• Yoozer

Yoozer

minimoog

sOid schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:44:
Dat wou ik ook doen, maar 'photographer' paste alleen in small caps op die lijn. Anders moest ik de lijn dikker maken en dat wou ik ook niet (dan zou het niet meer overeen komen met de voorkant)...
Je lijn kan wel dikker omdat de breedte van het verticale deel van de J ook al dikker is dan je horizontale lijn. Nu heb je er qua fonts eigenlijk een beetje een zooitje van gemaakt.

De voorkant is OK (al is er wel een argument te verzinnen voor smallcaps in plaats van gewoon de J vergroten), de achterkant valt me tegen. Het Engelse "photographer" clasht met de .nl en je overduidelijke Nederlandse naam, en verder wordt er vaker "Photography" gebruikt dan "Photographer", omdat het aangeeft wat je doet, niet wat je bent, en je hoogstwaarschijnlijk nog in je uppie werkt dus titels als Managing Director of Lead Creative Artist hoef je je niet aan te meten :P.
Een tint zachter als in een tikkie grijzer dan puur wit?
Ik zou het wit laten; grijs betekent korreltjes bij de drukker.

• sOid
  • Niet online
Yoozer schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:47:
[...]

Je lijn kan wel dikker omdat de breedte van het verticale deel van de J ook al dikker is dan je horizontale lijn.
Ja, maar dan kan de lijn nooit realistisch doorlopen. Ik zou het wel mooi vinden als de lijn op precies dezelfde hoogte en dikte helemaal rondom is zegmaar.
Nu heb je er qua fonts eigenlijk een beetje een zooitje van gemaakt.
Oh? Ik gebruik twee fonts. Rockwell en Helvetica.
De voorkant is OK (al is er wel een argument te verzinnen voor smallcaps in plaats van gewoon de J vergroten),
Eh de J vergroten? Ik heb Rockwell als uitgangspunt gebruikt maar ik heb de onderkant van de J compleet zelf moeten maken met pen tool e.d. De 'streep' er aan zit er ook echt aan vast en is geen los element oid.
de achterkant valt me tegen.
Dat mag, maar ik ben dan ook geen grafisch ontwerper. En er is een reden dat ik het hier plaats ;)
Het Engelse "photographer" clasht met de .nl en je overduidelijke Nederlandse naam,
Dus mocht ik het kaartje een aan niet-Nederlander geven, moeten ze maar raden wat ik ook al weer doe omdat ik er 'fotograaf' heb staan ipv 'photographer'?
en verder wordt er vaker "Photography" gebruikt dan "Photographer", omdat het aangeeft wat je doet, niet wat je bent, en je hoogstwaarschijnlijk nog in je uppie werkt dus titels als Managing Director of Lead Creative Artist hoef je je niet aan te meten :P.
Daar heb ik dus over nagedacht. En aangezien ik freelancer/zzp'er ben (/word), wil ik het juist wel photographer doen, omdat ik dat dus ben :p Daarnaast vind ik het woord 'photography' gewoon minder mooi :)

• Arutha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben bezig aan een (re)design van een website voor mijn volleybalvereniging. Ik heb tot nu toe 3 ontwerpen die licht van elkaar afwijken, maar vind het moeilijk om zelf het ontwerp te kiezen dat mij het meeste bevalt. Vandaar deze post: Welke versie is volgens jullie de "mooiste" en wat kan er beter/anders?

Alvast bedankt!

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/takie/David/Volley_Lint_Website_v1_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/takie/David/Volley_Lint_Website_v2_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/takie/David/Volley_Lint_Website_v3_s.jpg

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De tweede zou ik sowieso niet kiezen. De header valt daar een beetje weg door de donkere achtergrond. Persoonlijk vind ik het eerste ontwerp ook direct de beste, maar de plaatjes bovenin geven toch wel een iets persoonlijkere website. Zonder de foto's kan de website van elke willekeurige club zijn ;)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Eswip schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook nog een banner gemaakt die tijdens het aanstaande lustrum op meerdere plaatsen in de bar komt te hangen:

[afbeelding]
is er een tutorial voor het maken van de letters en de sterren? Vind ze echt rete gaaf!

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Mijn eerlijke ongezouten mening. Verschrikkelijk basic. Je ziet overduidelijk alle elementen zitten. Brushje hier, gradientje daar. Er moet natuurlijk ook wel wat kleur in. Kijk naar andere ontwerpen van grote namen, en probeer er op jouw manier iets van te maken.
Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://technoevents.files.wordpress.com/2009/07/qbase2009_2.jpg

Hoop dat je er iets aan hebt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Dies idd erg mooi :D

Thnx, kan ik zkkr wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

ThE_OwNeR schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:51:
Maar kreeg idd te horen dat die tekst wat duidelijker moet. Denk dat ik iets met blauw ga doen.
Doe iets met wit. De rest van de poster is al donker genoeg.

Verder: als het Area of Bass is, waarom heb je dan een piek in het midden van de equalizer? :P
Verder komt daaronder de info te staan idd maar heb echt geen idee hoe...
Het belangrijkste is de datum, dus die zet je bovenin. Welke DJs trekken de kar en hebben bekende namen? Die zet je daaronder. Hoeveel namen moeten er op? Zijn er verschillende zalen?
sOid schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:49:
Oh? Ik gebruik twee fonts. Rockwell en Helvetica.
Ja, maar bij Helvetica gebruik je all caps (PHOTOGRAPHER) en lowercase (je mailadres) bij elkaar.
Eh de J vergroten? Ik heb Rockwell als uitgangspunt gebruikt maar ik heb de onderkant van de J compleet zelf moeten maken met pen tool e.d. De 'streep' er aan zit er ook echt aan vast en is geen los element oid.
Ja, zo moet dat ook, al kun je de J ook nateken met een stroke die dik genoeg is (in Illustrator dan).
Dus mocht ik het kaartje een aan niet-Nederlander geven, moeten ze maar raden wat ik ook al weer doe omdat ik er 'fotograaf' heb staan ipv 'photographer'?
Dan maak er ook info@ ipv contact@ van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/8822/tweakers.jpg

Na mijn opleiding wil ik een game-design opleiding gaan volgen. Ik wil met behulp van een eigen portfolio alle projecten en andere dingen die ik maak daar bijhouden, zodat ze mijn website kunnen checken :)

Ik vind hem aardig gelukt, moet alleen even kijken als iemand op bijvoorbeeld een knop drukt: My Work, dat ze dan op een niewe pagina komen. Ik denk dat ik dan een lange shape maak, waarin de tekst en/of plaatjes komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:51:
Ik vind hem aardig gelukt, moet alleen even kijken als iemand op bijvoorbeeld een knop drukt: My Work, dat ze dan op een niewe pagina komen.
Dat heet een hyperlink en is toch wel een beetje een basis-element van een webpagina :P
Ik denk dat ik dan een lange shape maak, waarin de tekst en/of plaatjes komen te staan.
Photoshop met slicen van plaatjes != webdesign.

Focus eerst op de content. Wat ga je er neer zetten? Hoeveel ruimte laat je ontwerp je? Medunkt dat je toch wel een stapel plaatjes neer gaat zetten van je teken- en modeling werk, en om dan alleen de breedte van zo'n knop gebruiken is ruimteverspilling. Je knoppenmenu past nu niet eens deugdelijk op 1024 x 768.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 28-09-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik bedoel in het design zelf, aan de HTML ben ik nog niet begonnen :)

Alluwel dat een piece of cake is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Yoozer schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:04:

[...]

Dan maak er ook info@ ipv contact@ van :P
Goed punt, ga ik ff veranderen.

Verder nog concrete tips over wat nou precies te doen? :P

Ik heb al wel geprobeerd de lijn wat dikker te maken en 'photographer' in gewone tekst te zetten, maar eigenlijk is dat ook niet echt een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
DNA_Saint schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:04:
[...]

is er een tutorial voor het maken van de letters en de sterren? Vind ze echt rete gaaf!
Ik heb er niet echt een tutorial voor.. Ik heb ze gemaakt door in illustrator eerst de text te typen, hier een 3d effect overheen gooien en daarna expanden en ungroupen zodat je allemaal losse shapes krijgt. Deze vervolgens inkluren met gradients en borders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een shot te maken waarbij het ineens gaat stormen. Eerst wil ik alles uitwerken in Photoshop zodat ik referenties heb, daarna in After Effects. Ik heb al een paar dingen gemaakt:

Oringeel
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/8793/origineelg.jpg
Licht
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/2698/lichtz.jpg
Donker
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/6467/donker.jpg
Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/116/alles.jpg

Graag jullie feedback, want als je er lang naar zit te kijken zie je op een gegeven moment niet meer hoe het er het beste uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
oorspronkelijk geplaatst in het hand-getekend topic, maar op aanraden van mensen daar toch maar even een cross-post hier:

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs51/f/2009/294/e/1/a_pixelated_night_by_ksv_nl.png

de website in mijn signature gaat eens flink op de schop en ik ben dus begonnen met het redesignen van de site. dit wordt waarschijnelijk de achtergrond van de website.

gemaakt in een uur of 3, in photoshop met practisch niets anders dan de standaard 1x1 px brush en 4 eigen gemaakte brushes: een horizontaal lijntje, een verticaal lijntje en twee schuine lijntjes. elk 5px lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:35:
Ik probeer een shot te maken waarbij het ineens gaat stormen. Eerst wil ik alles uitwerken in Photoshop zodat ik referenties heb, daarna in After Effects. Ik heb al een paar dingen gemaakt:

Oringeel
[afbeelding]
Licht
[afbeelding]
Donker
[afbeelding]
Overzicht
[afbeelding]

Graag jullie feedback, want als je er lang naar zit te kijken zie je op een gegeven moment niet meer hoe het er het beste uitziet...
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/e96mfp.jpg

Donkere variant op licht geplakt en een gradient vectormask gebruikt

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast stomme over-het-hoofd-zie-vraag.. maar ik ben beetje in illustrator aan het designen maar al mijn layers lijken een soort van grijze outline te krijgen als ik er een achtergrond achter plaatsen. Hoe komt dit...?

Zie screenshot:
Screenshot!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
eerste grote tekening met mn wacom:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/alkk7m.jpg

Niet echt een thema, meer om mijn wacom goed uit te proberen, ik probeer een tram langs een oude straat te laten rijden, geen idee welke stad het nog word, het moet er eentje zijn met een mooie tram :P

is duidelijk nog wip, er zit nu zon 5 uur in, nog 20 te gaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

kaesve schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:17:
gemaakt in een uur of 3, in photoshop met practisch niets anders dan de standaard 1x1 px brush en 4 eigen gemaakte brushes: een horizontaal lijntje, een verticaal lijntje en twee schuine lijntjes. elk 5px lang.
Dit heeft eigenlijk erg weinig met 8-bit te maken :/

Maak de pixels groter, weg met de gradients (het kleurenpalet van een NES of C64 is maar 16 kleuren simultaan op scherm). Verder zou ik nog wel ergens duidelijk maken dat het schip niet in een grote plas urine dobbert, dus probeer eens iets als http://interfacelift.com/...ils/1551/nyc_skyline.html na te doen :).

Kijk anders ook eens op http://www.smashingmagazi...celebration-of-pixel-art/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:35:

Oringeel
[afbeelding]
Licht
[afbeelding]
Donker
[afbeelding]
Overzicht
[afbeelding]

Ik vind eigenlijk dat je als uitgangspunt een veel scherpere foto moet nemen. Je brengt rust (nare stilte voor de storm) in je foto door eerst de horizon recht te maken. En scherpe huisjes aan de horizon horen daar gelijk bij. Dit lijkt nu meer een snapshot dat je vanuit een rijdende auto hebt genomen. Ik denk dat het uitgangspunt beter zou kunnen.
kaesve schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:17:
oorspronkelijk geplaatst in het hand-getekend topic, maar op aanraden van mensen daar toch maar even een cross-post hier:

[afbeelding]

de website in mijn signature gaat eens flink op de schop en ik ben dus begonnen met het redesignen van de site. dit wordt waarschijnelijk de achtergrond van de website.

Eens met Yoozer: dit is geen 8-bit. Leuk gekozen naam, maar je doet 'm totaal geen eer aan. Ik krijg hier meer Sinterklaasgevoelens bij. Je slaat naar mijn mening ook de plank ook nogal mis met de letters in de titel bovenaan. Je hebt een mooi lettertype genomen en dat ge'pixelified' met een mozaïekfilter. Dat is niet een lettertype dat bij 8 bit hoort. Er zíjn lettertypen die helemaal bij 8-bit horen. Ik raad je aan die dan ook te kiezen, en consistent doorvoeren, dan heb je de helft van de klus er al op zitten.

Verder was ik ook erg verbaasd om te lezen dat dit een redesign van een website moet worden. De plaat die je hier post staat in mijn beleving nog erg ver van een website af. Het is een rechthoek, en ik zie er niets logisch in dat mij al aanwijzingen geeft: hé, dit gaat een interface worden. Het bootje onderin is evenmin iets wat ik 8-bit zou noemen. Scherp, vector. De kleuren: donkerblauw en felgeel. Die kleuren roepen helemaal dat gevoel niet op. Kijk eens naar Duck Hunt, of naar Space Invaders. Probeer daaraan te conformeren. Daarmee wordt je ontwerp overtuigend. Het wordt vanzelf wel weer iets van jezelf, hoe erg je ook effecten jat van die oude vertrouwde platen.
natasdiamon schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:27:
eerste grote tekening met mn wacom:

[afbeelding]

Niet echt een thema, meer om mijn wacom goed uit te proberen, ik probeer een tram langs een oude straat te laten rijden, geen idee welke stad het nog word, het moet er eentje zijn met een mooie tram :P

is duidelijk nog wip, er zit nu zon 5 uur in, nog 20 te gaan ofzo.
Ik vind het huisje helemaal rechts al heel wat hebben! Daar ben je heel subtiel in je tinten geweest, en dat geeft het huis een heel realistische kleur. We hebben overigens ook een Wacom-topic:
Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
Maar dat wist je toch al? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ach ja. 8bit-world is meer een codenaam. we willen, net zoals bij fez van polytron corporation, een beetje het retro gevoel terug halen.. de limitaties die daarbij horen vinden wij dan minder interessant. Dat dit niet op een website lijkt ben ik met jullie eens. Dit wordt uiteindelijk (na aanpassingen) een deel van onze achtergronden van de website.. qua interface enzo is hier nog helemaal niets van terug te zien.
dat grote pixels vs. kleine pixels een beetje not done is snap ik ook nog wel.. het was alleen zo verleidelijk om even snel te doen. :P
overigens worden de sprites van de game zelf wel allemaal consistent met grote pixels gemaakt. nuja, niet helemaal waar. ik maak mijn pixel-art gewoon met 1x1 pixels en zorg dat ze on run-time van grootte veranderd kunnen worden.. standaard view zal iets van 2x2 pixels zijn in een schermpje van 853x480 pixels.
bovendien zal de game uiteindelijk niet 8bit-world heten :]

als laatste: pixel-art is toch meestal scherp? ik zie niet hoe het bootje de associatie met vectors zou moeten oproepen: hij is geheel met een kleine set eigen brushes gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Een posterachtig iets : ) gemaakt voor een vriendin. A2.

Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMm5nbA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Hallo,

Ik ben met een nieuwe website bezig voor mijn vaders bedrijf, ik heb al wat ontworpen, zie onderstaande afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.zoowie.nl/images/tft-klein.png

De website moet zakelijk zijn, moet de kleuren van het bedrijf bevatten (blauw en geel/beige) en men moet meteen kunnen zien wat het bedrijf doet/maakt (dat is het bouwen van machines).

Ik heb een begin gemaakt, maar ik ben absoluut geen designer (ik heb hier ook geen opleiding in gevolgd ofzo). Ik zou graag jullie mening en eventueel tips willen horen betreft deze layout.

EDIT:

Ik heb inmiddels een paar kleine aanpassingen gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.zoowie.nl/images/tft-3-klein.png

Opmerkingen? Tips?

[ Voor 13% gewijzigd door Storm90 op 31-10-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Erik, Je layout is heel mooi, maar kan je niet iets anders doen met het logo?

anyways, ben ook nog een bezig geweest voor het bedrijf, en zou jullie reacties eens willen, je kan de layout hier zien:

http://www.tweakxp.be/bollen2/index.html

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Dropshadow Erik0 zou ik ietwat minder distance geven, gewoon mooi recht achter je content laten vallen. Is veel strakker. Reboort show je boel gewoon als jpegje hier, wel zo prettig :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Eriko

Begin is aardig maar toch een aantal punten waar je mischien wat mee kan.

News, Alles is nederlands dus ik zou er nieuws van maken.

Header, Veel loze ruimte. Mischien dat je er wat meer tekst of hem wat interesanter vormgeven met bv een mooie foto, colage of iets?

Content, Je ontwerp heeft een mooie breedte maar kwa tekst doe je er niets mee (algemene beginnersfout). Je zou makkelijk deze in de breedte door 2 kunnen delen of mischien wel door 3. Zo wordt de pagina ook niet ellelang en is de tekst makkelijker te lezen omdat deze in mischien onzichtbare blokken staan.

Footer, Ziet er goed uit!

Achtergrond, Vooral in de nieuwe erg grijs. Ik zou toch kijken of je hier iets meer mee kan. Het beige kleurtje in de layout is niet erg contrastvol en als je er ook nog grijs bij doet wordt het allemaal wat dof en "saai"

Ik hoop dat je er wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Bedankt voor jullie reacties :), @Reboot, ik kan het logo niet veranderen, helaas. Misschien dat ik deze op een andere manier kan weergeven, al weet ik zelf niet hoe. Maar het logo moet hetzelfde blijven. Het is namelijk zo dat als ik het logo verander, de gehele huisstijl van het bedrijf wel mee zou moeten veranderen, neem ik aan. Aangezien dit logo op alle shirts, truien, brieven, borden etc. etc. staat, al zo'n 10 jaar.

@simon, ik zal eens proberen de shadow wat minder distance te geven, bedankt voor de tip :) Ik neem wel aan dat je de shadow van het witte vlak bedoelt en niet van het logo?

@jupjup, betreft news heb je gelijk. Ik had even vlug wat tekst over gekopieerd en heb me niet direct bezig gehouden met de juiste spelling e.d. ;) Betreft de tekst, ik neem aan dat je bedoelt dat ik de gehele breedte moet benutten? Het was eigenlijk de bedoeling dat ik iets aan de rechterkant zou plaatsen al wist ik zo niet wat. Ik denk ook dat de layout er niet mooier op wordt als ik daar iets plaats dus.... toch maar opvullen met tekst? Over de header, ik zal eens kijken of deze mooier wordt als ik er een foto van het bedrijf oid in plaats... De achtergrond kijk ik ook even naar, op sitedeals werd me geadviseerd zo'n soort kleur te gebruiken. Aangezien deze ook in de oude layout wordt gebruikt en dit er strakker uit zou zien dan dat beige (wat ik zelf ook wel vind).

[ Voor 39% gewijzigd door Storm90 op 31-10-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijs kan inderdaad netjes zijn maar ook heel snel saai naar mijn idee(op hogere resolutie's nog meer). Bij bv. tweakers heb je nog een knalrode header en gele accenten in de site die dat breken maar dat mis ik bij je ontwerp. Uiteraard is dat mijn mening dus een ander kan er compleet anders over denken? :)

Tekst zou ik inderdaad in 2en of 3en delen. Kijk eens rond hoe die verdeling in andere website's geregeld is.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Oke, ik zal eens proberen er twee kolommen of 3 van te maken, ik moet er wel vanuit gaan dat er niet veel tekst komt te staan. Dit gaven ze ook al ergens anders aan en daar hebben ze wel gelijk in. Ik maak wat aanpassingen en dan post ik vanavond even de verbeterde layout.

EDIT: zou het een oplossing kunnen zijn om het menu een andere, fellere kleur/gradient te geven? En eventueel dus het lege gedeelte in de header op te vullen met foto's oid. Wat je al aangaf. Want dan probeer ik dat straks als ik terug ben van het werk :P

[ Voor 32% gewijzigd door Storm90 op 31-10-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ja dat kan. Probeer maar iets :)

De gradient in je menu heeft een kleur die nergens anders in de layout terug komt. Dit vind ik wel jammer. Het voelt minder als een geheel imo doordat de header andere kleuren bevat.

Waarom heb je trouwens zoveel ruimte leeg boven de header? Dat mag best iets zijn vind ik.

De rest ziet er prima uit :)

edit: je menu is inderdaad niet zo opvallend. Een fel kleurtje zou niet misstaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Matthew op 31-10-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het zeker proberen.

Probeer anders een http://kuler.adobe.com/#create/fromacolor om matchende kleuren te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Had wat aanpassingen gemaakt, totdat photoshop ermee kapte, ik post morgen wel wat, dat gaat nu niet meer lukkeXD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Ik heb wat aanpassingen gemaakt, ik weet nog niet precies hoe ik de content moet gaan plaatsen, maar ik denk dat die indeling wel goedkomt :) Wat vinden jullie van de rest?

Afbeeldingslocatie: http://www.betterlook.net/tft-4-klein.png

[ Voor 8% gewijzigd door Storm90 op 02-11-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 06:06
Storm90 schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:44:
Ik heb wat aanpassingen gemaakt, ik weet nog niet precies hoe ik de content moet gaan plaatsen, maar ik denk dat die indeling wel goedkomt :) Wat vinden jullie van de rest?

[afbeelding]
Ziet er een stuk netter uit zo :)
Waar je wel even op moet letten, is de volgorde van informatie. Je hebt in de header naast home al gelijk gastenboek staan. Gaat de site over een gastenboek, of over het bedrijf?
Zelfde voor de footer, ik zou contact links zetten en dan pas 'nieuwste machines' en links.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:00:
Ik zou het zeker proberen.

Probeer anders een http://kuler.adobe.com/#create/fromacolor om matchende kleuren te vinden.
Wow, die is handig! Thx! *bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Samen met een vriend hebben we 2 designs gemaakt voor een ijssalon van een andere vriend :p

Welke vinden jullie het mooiste?

1e
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/11v7e2w.jpg

2e
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/315mqag.png

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 18-09 18:00
Aan de omschrijving te zien de 2e. Die past beter, de bovenste lijkt wel met de ijssalon, maar niet met de oudste ijssalon te maken te hebben.
Die onderste stijl sluit meer aan op de omschrijving. Hij is ook wat rustiger, maar spreekt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide mooie ontwerpen!

En om heel vervelend te doen..
Het onderste gedeelte van de eerste is mooi
Het bovenste gedeelte van de tweede is tof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ik sluit mij volledig aan bij jupjup!

Vind dat de eerste beter bij ijsjes past, het oogt allemaal wat aantrekkelijker en wekt wel de zin in ijs op (zelfs in de herfst), het menu daarbij vind ik alleen niet zo mooi en zeker niet hoe het zich verhoudt tot het logo. Dat vind ik dan weer veel leuker ogen in de tweede. (kan overigens ook daar nog werk gebruiken, maak het wat frisser toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-09 15:13
Ik vind de eerste het mooist en het beste uit de verf komen. Lekker licht, fris, helder, wit.. iets wat allemaal past bij ijs. De tweede is met dat zwart en de achtergrond tint in mijn beleving net iets te donker.

Ik zeg #1 :) Mooi gedaan! (met inderdaad misschien een twist van #2 aan de onderzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb voor het eerst eens mee gedaan aan een beginners contest op worth1000.com
Al maanden niets meer gedaan dus leuk om er weer eens mee te beginnen...

Nadeel is dat je maar 2 dagen hebt voor de wedstrijden op worth1000.com
Ik had maar twee uur de tijd dus ben niet overal tevreden over....maar goed

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4af1ff17a2395/4af1ff1786e1c-test.jpg

Gemaakt met GIMP 2.6

Gebruikte foto's:
http://morguefile.com/archive/display/620721
http://morguefile.com/archive/display/17431
http://morguefile.com/archive/display/197576
http://morguefile.com/archive/display/45862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een x DNA_Saint,

Zoals Willem al zei heeft de eerste een veel hoger "ijsjes" factor. De 2e is zeker een mooi ontwerp maar zou je het logo + tekst weglaten weet je niet dat het om ijs gaat.Zou dus een ontwerp voor een "noem maar op" bedrijf kunnen zijn.. Header en menu vind ik wel weer stuk netter in de 2e. Mischien de kleuren wat meer ervan in de huisstijl. Tevens is bij de 2e de tekstopmaak/inhoud mooi grafisch waardoor je ook geen blingbling menu meer nodig hebt.

@Erik0
Ziet er al een stuk beter uit! Tekstverdeling is stuk beter en kleur van menu is wel mooi. Zou alleen nog even kijken naar je rollover buttons en ik weet niet of ik de ge-blurde foto wel mooi vind in de header. Een scherpe werkte niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

bedankt voor de replies. Misschien dat we gewoon de 2 designs gaan combineren.
:)

Maar we werkten nu eerst apart van elkaar. Soort van design battle :p

[ Voor 30% gewijzigd door DNA_Saint op 05-11-2009 12:36 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Mompelt iets over "beter goed gejat als slecht bedacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

wat is dan gejat? ;p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
DNA_Saint schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:07:
Samen met een vriend hebben we 2 designs gemaakt voor een ijssalon van een andere vriend :p

Welke vinden jullie het mooiste?

1e
[afbeelding]

2e
[afbeelding]
Ik vind de tweede de sterkste layout, al moet ik hier wel bij zeggen dat ik de stijl totaal niet vind aansluiten bij het logo. Het logo geeft je zon lekkere old school look, alles eromheen is strak en zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als je al het goeie uit het andere ontwerp jat en die mixt met je eigen heb je wel een winnend ontwerp natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hahaha, nee, battle is nu al eigenlijk voorbij.
De meningen zijn duidelijk en de klant was duidelijk.

Nu is het wat finetunen en de rest van de pagina's samen maken.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

De 1e. (Van mij :D)
Alleen menu gaan we veranderen. En onderkant content wordt anders gepositioneerd. En wellicht komt er een footer erbij.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het is weer even geleden dat ik tijd heb gehad/gemaakt voor vrij werk omdat ik druk was/ben met andere zaken, maar deze week weer eens wat tijd vrij gemaakt voor iets nieuws:

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/7628/burstofangerth.jpg

klik voor de volledige versie op deviantart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
gimpy schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:50:
Ik heb voor het eerst eens mee gedaan aan een beginners contest op worth1000.com
Al maanden niets meer gedaan dus leuk om er weer eens mee te beginnen...

Nadeel is dat je maar 2 dagen hebt voor de wedstrijden op worth1000.com
Ik had maar twee uur de tijd dus ben niet overal tevreden over....maar goed

........
Tenslotte geëindigd op de 8ste plaats (29 inzendingen).
Niet verkeerd voor een eerste keer toch:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMnBtNA

Website voor het bedrijf van een vriend. Moet nog werken aan de rest van de pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Deze kwam ik nog ergens in een archief tegen, nooit afgemaakt omdat het niet echt uitpakte zoals ik wilde, maar vond hem toch wel de moeite waard om te posten:

Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/6747/whatismusicth.jpg

klik voor de volledige versie op Deviant Art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

mavi schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:50:
[afbeelding]

Website voor het bedrijf van een vriend. Moet nog werken aan de rest van de pagina's.
Ziet er goed uit joh, maar linksonder zou ik die letters niet cursief doen, dat ziet er zo pixel-achtig uit, als je begrijpt wat ik bedoel.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
floriske.nl schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:49:
Deze kwam ik nog ergens in een archief tegen, nooit afgemaakt omdat het niet echt uitpakte zoals ik wilde, maar vond hem toch wel de moeite waard om te posten:

[afbeelding]

klik voor de volledige versie op Deviant Art
Leuke stijl Floriske!
Ik vind die 'Form Sketch to reality' op je deviant ook erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

gimpy schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:31:
[...]

Leuke stijl Floriske!
Ik vind die 'Form Sketch to reality' op je deviant ook erg gaaf!
Thx! Kan er niet veel meer op zeggen als ik dergelijk commentaar op 'n niet afgemaakt ontwerp krijg ;)

Hier nog eentje van de afgelopen dagen in een compleet andere stijl dan jullie wellicht van me gewend zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/6265/playthehillsth.jpg

Klik voor de volledige versie op Deviant Art

Alle bronnen even bij elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/585/bronnen.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 12-11-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind het heel knap gedaan, maar waarom dat lichte kader eromheen? (Vind het niet lelijk hoor, ben gewoon benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Omdat ik zelf een kader (of de veelvuldig gebruikte zwarte balken) altijd een extra dimensie aan een afbeelding vind geven, bovendien komt de afbeelding op elke willekeurige achtergrondkleur dan toch uit zoals bedoelt.

• mavi
CdD schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:38:
[...]

Ziet er goed uit joh, maar linksonder zou ik die letters niet cursief doen, dat ziet er zo pixel-achtig uit, als je begrijpt wat ik bedoel.
Tnx : ) Je hebt gelijk maar als je het in een browser weergeeft valt het wel mee. In Photoshop ziet het er zo uit omdat ik text smoothing heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Probeer een oude foto te restaureren in Photoshop. Ik moet nog een paar kleine dingen aanpassen en daarna is het wel klaar denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMnJwag

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

mavi schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:47:
Probeer een oude foto te restaureren in Photoshop. Ik moet nog een paar kleine dingen aanpassen en daarna is het wel klaar denk ik.

[afbeelding]
Ik zou niet gewoon een colorize over dat truitje en hoofd gooien. Het komt er een beetje té gelikt uit te zien zo, en je hebt ook stiekem een klein beetje gemorst zie ik ;)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Dannydekr
  • Laatst online: 19-08 20:40
Layout voor een schoolproject (fictieve politieke partij)
edit: denk dat dit het ongeveer gaat worden:

http://localhostr.com/files/58d6a8/politiekwebsiteschool.jpg

tips zijn uiteraard welkom.

[ Voor 131% gewijzigd door Dannydekr op 19-11-2009 18:17 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dannydeman schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:18:
Layout voor een schoolproject (fictieve politieke partij)
edit: denk dat dit het ongeveer gaat worden:

http://localhostr.com/files/58d6a8/politiekwebsiteschool.jpg

tips zijn uiteraard welkom.
Het eerste wat mij opviel is dat volgens mij de mensen horizontaal uitgerekt of verticaal ingedrukt zijn. Verder zit er in het ontwerp een boel tekst. Voor een partij kennelijk altijd een must maar niet echt uitnodigend. Verder is het een duidelijk en zakelijk ontwerp.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Het project is helaas iets veranderd. Zo ben ik nu gebonden aan een logo dat nogal amateuristisch in elkaar gezet is en bovendien nogal lelijk van kleur is (lees: paarsachtige newage tinten).

http://localhostr.com/files/bb966d/dnt.png

Heb het logo iets verbeterd door wat lighting en wat andere dingen toe te voegen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outch dat logo is wel erg pijnlijk ja :P

Hoe ziet die er zonder lightning etc uit als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Dit is het orginele logo:

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/e58234/logo.jpg

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een portfoliowebsite voor mijzelf. Het is vooral bedoeld voor (product)ontwerpers, is denk dat ik daar iets meer kan maken dan met de gemiddelde gebruiker qua interface.

Je kan de mockup hier vinden. Onder het tabje portfolio komt een thumbnailpagina waar je alle producten bij elkaar kan zien, als je dan op een thumbnail klikt kom je op zo'n soort pagina als dat je nu ziet. Met de pijltjes kan je naar het vorige en volgende product en met het kruisje kan je terug naar de thumbnailpagina.

Er komt nog een extra tabje met contact maar volgens mij zijn dat wel alle tabjes die ik nodig heb. Daar moet ik wel even goed over nadenken want als ik er eentje vergeet kan ik alles opnieuw doen (wat gelukkig niet zo is als ik een product wil toevoegen :))

Ik zit nog te twijfelen of ik de woorden over mij, portfolio en contact in stift ga tekenen en dan ga inscannen (net zoals ik met de kop heb gedaan), ik denk dat dat wel mooi is. Ik weet ook niet zeker of ik de pijltjes en het kruisje zo laat, ik denk dat ik die misschien wat strakker maak en wat subtieler.

Nu kan ik er nog van alles mee doen, jullie feedback is welkom. Layout, stijl, overall appearance, ik hoor het graag.
Dat logo ziet er (naast niet uit) een beetje uit alsof het er bij geplakt is. Kan je misschien niet beter dat logo lekker subtiel ergens in verwerken?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Damn! Daar kan je echt helemaal niks mee. Is het verplicht het logo te gebruiken? Het logo kan evt nog wel maar die achtergrond en die letters! ;( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:37:
Ik ben bezig met een portfoliowebsite voor mijzelf. Het is vooral bedoeld voor (product)ontwerpers, is denk dat ik daar iets meer kan maken dan met de gemiddelde gebruiker qua interface.

Je kan de mockup hier vinden. Onder het tabje portfolio komt een thumbnailpagina waar je alle producten bij elkaar kan zien, als je dan op een thumbnail klikt kom je op zo'n soort pagina als dat je nu ziet. Met de pijltjes kan je naar het vorige en volgende product en met het kruisje kan je terug naar de thumbnailpagina.

Er komt nog een extra tabje met contact maar volgens mij zijn dat wel alle tabjes die ik nodig heb. Daar moet ik wel even goed over nadenken want als ik er eentje vergeet kan ik alles opnieuw doen (wat gelukkig niet zo is als ik een product wil toevoegen :))

Ik zit nog te twijfelen of ik de woorden over mij, portfolio en contact in stift ga tekenen en dan ga inscannen (net zoals ik met de kop heb gedaan), ik denk dat dat wel mooi is. Ik weet ook niet zeker of ik de pijltjes en het kruisje zo laat, ik denk dat ik die misschien wat strakker maak en wat subtieler.

Nu kan ik er nog van alles mee doen, jullie feedback is welkom. Layout, stijl, overall appearance, ik hoor het graag.
Ik vind het eigenlijk zonde dat je die schetsmatige stijl niet verder hebt doorgevoerd in het ontwerp! Ik ben van mening dat als je daar eenmaal mee begint je het helemaal moet doorvoeren naar alles om stijlbreuken te voorkomen, wat je nu wel ziet gebeuren. Het botst mijns inziens nogal tussen de strakke ronde lijnen van de tabs, de kleurvlakken en omlijningen met de pijltjes, titel, doosje.

Zou het niet cool zijn om een soort notitieblok te hebben waarbij je bij het afscheuren of omslaan van de bladzijde de volgende te zien krijgt. Dan zou ik er ook voor gaan om menu-items met een handgeschreven font (of zelf handgeschreven) te doen. Maar ik denk dat je op zo'n manier een interessanter ontwerp krijgt.

Ik denk juist dat je met het schetsmatige een goede stap hebt gezet en juist niet richting het strakkere zou moeten gaan.

(Persoonlijk ben ik ook niet zo van al die transparante kleurvlakken, maar dat ben ik)
Het oogt ook allemaal vrij flets in het ontwerp, er zijn weinig contrasten, misschien kun je daar ook nog naar kijken, om in ieder geval al je naam naar voren te laten komen.

Overigens, om te testen of de flow van mijn ontwerp klopt (kijkrichtingen en dergelijke) doe ik meestal mijn ogen even dicht en weer open en analyseer waar mijn ogen naartoe worden getrokken. Bij jou heb ik dat mijn ogen alleen naar het doosje gaan, dan naar het plaatje en dan naar het gestreepte wolkje rechtsboven. Opvallende is hier dat ik je naam oversla en ook de begeleidende tekst pas laat tegenkom.
(overigens, deze test biedt geen garantie dat hij voor iedereen werkt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik vond het ook eens tijd om mijn eigen website ene update te geven. Helaas vind ik mezelf altijd zo slecht in tekst verzinnen. Vandaar dat de website nog niet helemaal af is. Heb hierdoor dus voor opvul tekst gekozen.
Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeemp schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:56:
Ik vind het eigenlijk zonde dat je die schetsmatige stijl niet verder hebt doorgevoerd in het ontwerp! Ik ben van mening dat als je daar eenmaal mee begint je het helemaal moet doorvoeren naar alles om stijlbreuken te voorkomen, wat je nu wel ziet gebeuren. Het botst mijns inziens nogal tussen de strakke ronde lijnen van de tabs, de kleurvlakken en omlijningen met de pijltjes, titel, doosje.
Ik zit erover te denken om sommige ronde vormen wat spontaner te maken door er splatters van te maken, alsof er met verf gegooid is zeg maar (dat heb ik ook letterlijk gedaan dus ik heb het al klaarliggen :))

Zoals die in de linkerbovenhoek dus, maar dan meerdere (voor de rest is het een oude opzet). Ik denk verspreid over de pagina (midden boven, rechts boven, lichtgrijze blobje links), maakt het allemaal wat minder strak en meer in lijn met de losse stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Loev schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:08:
[...]

Damn! Daar kan je echt helemaal niks mee. Is het verplicht het logo te gebruiken? Het logo kan evt nog wel maar die achtergrond en die letters! ;( :X
Voor zover ik weet inderdaad verplicht. Zal er nog even op doorhameren om zelf een logo te maken, want het is inderdaad een gedrocht dat uit 1995 lijkt te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor school heb ik een magazine moeten maken, eigen invullen. Dit was mijn eerste project dat ik heb gemaakt met Indesign en heeft me flink wat tijd gekost maar het uiteindelijke product ziet er zeer gaaf uit (mijn opinie ;) ).

Magazine ~15 mb.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ziet er nice uit inderdaad (helemaal voor een eerste project) alleen je Warcraft pagina is een beetje vreemd omdat je maar een beetje tekst hebt en dan opeens een groen vlak hebt met twee plaatjes? Wat voor opleiding doe je eigenlijk als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Laatst online: 28-04-2021
ziet er heel leuk uit, maar je merkt dat er totaal geen patroon in zit, kijk maar naar een willekeurig blad, meestal dezelfde koppen, dezelfde letterkleuren, of kleuren die harmoniseren met de basislayout, ook met de paginanummers, daar staat meestal zoiets:

21 gamestoptien 11 - 2009

zulksoort dingen maken het blad 1 blad, verwerk ook in alle paginaatjes bijvoorbeeld 1 soort logo/kleur in elke pagina op dezelfde plaats.

maarrr ik vond het er heel leuk uitzien. de titelpagina heeft mij te veel verschil in de overgang kleur/zwartwit, maar ziet er ook erg leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dannydeman schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:58:
Ziet er nice uit inderdaad (helemaal voor een eerste project) alleen je Warcraft pagina is een beetje vreemd omdat je maar een beetje tekst hebt en dan opeens een groen vlak hebt met twee plaatjes? Wat voor opleiding doe je eigenlijk als ik vragen mag?
Dat groene vlak is toch een overgang? Althans zo zie ik het. Ben het wel met je eens dat dat niet de mooiste pagina is ;). Ik doe media vormgeving op het Friesland College, niveau 4. Hopelijk in januari mijn diploma gehaald en door naar het HBO :).
natasdiamon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:13:
ziet er heel leuk uit, maar je merkt dat er totaal geen patroon in zit, kijk maar naar een willekeurig blad, meestal dezelfde koppen, dezelfde letterkleuren, of kleuren die harmoniseren met de basislayout, ook met de paginanummers, daar staat meestal zoiets:

21 gamestoptien 11 - 2009

zulksoort dingen maken het blad 1 blad, verwerk ook in alle paginaatjes bijvoorbeeld 1 soort logo/kleur in elke pagina op dezelfde plaats.

maarr ik vond het er heel leuk uitzien. de titelpagina heeft mij te veel verschil in de overgang kleur/zwartwit, maar ziet er ook erg leuk uit!
Grappig dat je dit zegt want het was mijn doel om elke pagina een aparte layout te maken. Zoveel mogelijk verschillende dingen er in, komt misschien het totaal plaatje niet helemaal ten goede maar laat wel zien dat ik over dingen heb nagedacht om te plaatsen :). (tevens hebben alle pagina's dezelfde lettergrote/type en is de afstand in de 3e kolommen bij elke ook hetzelfde).

Hm ja voorkant was ook wel vrij lastig om dus wel een het idee van de magazine over te brengen op één pagina. Maar goed, bedankt!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.