Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
even iets heel anders dan wat ik hier al had gepost; pixel-art!

voor een projectje waar ik mee bezig ben moet ik een website op de schop nemen de komende week (zie ook signature).. eerst maar eens een nieuw design dus :]

ik heb hiervoor 4 eigen brushes gemaakt: een liggend streepje, een staand streepje en twee schuine streepjes. allemaal met de maatstaaf van 5 pixels.
het geheel is in een paar uur in photoshop in elkaar geknutseld met een muis.

Vanwege je crosspost hier gaat hij uit dit topic weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 30-10-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15
Ranewen schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:35:
[...]

Hoe was je gesprek nou gegaan? :D
Uhm.. goed gesprek geweest. Ik had eigenlijk al lang iets in moeten sturen maar het hele huis is hier ziek. Vrouw en kind.. en zelf loop ik ook al vanaf het weekend te sputteren.

Dus,... alles is nog up en running. Ik moet een proef opdracht afronden en dan kom ik in het database te staan. Daar kunnen freelance opdrachten uit rollen. Ben benieuwd dus.

Bedankt voor de interesse :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
kaesve schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:22:
even iets heel anders dan wat ik hier al had gepost; pixel-art!

voor een projectje waar ik mee bezig ben moet ik een website op de schop nemen de komende week (zie ook signature).. eerst maar eens een nieuw design dus :]

ik heb hiervoor 4 eigen brushes gemaakt: een liggend streepje, een staand streepje en twee schuine streepjes. allemaal met de maatstaaf van 5 pixels.
het geheel is in een paar uur in photoshop in elkaar geknutseld met een muis.
Ik heb respect voor de arbeid die je er in hebt gepropt. Of je er een breed publiek mee trekt... vraag ik me af. Het is dat je erbij verteld heb hoe lang je er mee bezig ben geweest etc. Vanwaar deze techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
arbeid valt wel mee eigenlijk. ik denk dat ik er zo'n 3 uur mee bezig ben geweest. Ik ben samen met een vriend een game aan het maken (althans, we wagen een poging..). Een belangerijk thema dat we willen aanhouden is 'retro', als in retro-games. de hele game, waarvan ik later evt ook nog wat graphics en ontwerpen plaats, zal dus uit pixel-art bestaan en het leek me dus een goed idee om dat thema ook aan te houden voor de website :]

of het een breed publiek zal aanspreken maakt ook niet -echt- uit. het hele project, waarvan het maken van de game maar 1 onderdeel is, is voor ons profielwerkstuk en we gebruiken de website vooral als platform om alle onderdelen bij elkaar te houden, informatie publiek berijkbaar te maken en bij te houden waar we precies mee bezig zijn. het is dus min of meer een vervanging van een verslag met worklog voornamelijk gericht aan onze docenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
kaesve, we hebben hier ook een 2d-topic, denk dat het daar veel beter past :)

Ik vind het verder wel knap, ik zou er iig niet de tijd voor nemen om zo te gaan priegelen :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Zo ik ben ook maar weer eens begonnen. Pak het soms op soms half jaar niet. Heb hier een intuos3 tablet(al 1.5 jaar) maar ik kan er maar niet aan wennen. Ik ben toch iemand die liever met houtskool aan de slag gaat en vieze vingers krijg. Zou het wel graag willen maar krijg er geen goed gevoel bij. Zit te denken om hem weg te doen... Maar zoveel twijfel :P

Afbeeldingslocatie: http://terepg.bay.livefilestore.com/y1pggm-_3ianxZXyDVfbdLkAjvtCTrPAhaDhWOUOt6bXIeoiWAyQdcnGp57sdmDbttOK6S8vnDULvty0pUYU1itiQ/SDC11004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://terepg.bay.livefilestore.com/y1pknoojgB5qXiBrCoPfY64EiZ9GwUjJhrDQihJ4GbtgmWxVWcFlBjZo7Vd1WvyduIhTOJ5G9xG2nrhRXL7rAPYfQ/SDC11005.jpg

Op mijn skydrive heb ik er meer staan. Tis voor mij echt ontspanning.
http://cid-7e79749f149276....com/browse.aspx/Drawings

Edit: wie kan me uitleggen dat ik die thumbnails gewoon kleiner en klikbaar krijg.... :/

[ Voor 23% gewijzigd door Pallas op 29-10-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 00:27
Heb sinds een week de wacom intuos4 M en ik ben er wel tevreden over. Hiervoor had ik een volito a6 van de aldi en je merkt toch wel duidelijk het verschil. De volito heb ik vooral veel gebruikt om textures mee te maken voor me gamemodellen maar heb nu met me nieuwe wacom ook geprobeert wat schetjes te maken. Tis nog allemaal wennen maar hopelijk word na oefenen steeds beter. Vind vooral het opzetten en construeren zoals ik dat bij me opleiding industrieel ontwerpen heb geleerd lastig, aangezien je niet meteen op het papier de lijnen zet. Maar gelukkig heb je wel de ctrl-alt-z functie in PS ;) . Hier wat korte schetsjes om beetje te experimenteren met tekenen met een tablet.

Weet iemand trouwens nog goede digital painting tutorials? Liefst video tutorials zodat je makkelijk mee kunt kijken met iemand zijn workflow.

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/7176/carschetssmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/2756/schetsgunsmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/3586/shipschets01small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/9163/shipschets02small.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
De Hupie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:18:
Weet iemand trouwens nog goede digital painting tutorials? Liefst video tutorials zodat je makkelijk mee kunt kijken met iemand zijn workflow.
Zoiets? :P hoi paul :W

Maar probeer toch als onderlaag goed de constructie neer te zetten en misschien nog een laag met lijnen richting de verdwijnpunten zodat je daaraan kunt refereren. Dan met je pennetje een paar keer boven je wacom heen en weer om te zien of je de goede richting hebt en dan een lijn neerzetten.

Ik kan er zelf ook niet echt aan wennen hoor, en vind m'n tabletpc daarom toch wel erg fijn. ;)

Misschien is het ook een idee om de lessen van SCT met de sheets opnieuw te proberen, maar dan op je wacom. Beginnen met rechte lijntjes, kubussen, cilinders, afrondingen, markeren enz...

[ Voor 11% gewijzigd door -DG- op 30-10-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Nee niet zoiets david :P. Eigenlijk bedoel ik videotutorials waar je oa handige trucjes en tips&tricks worden geleerd. Met de intuos 4 heb je met de touch ring en de taartmenuutjes weer allemaal mogelijkheden. Er zijn vast wel pro's die hier allemaal handige functies voor hebben gevonden en eventueel nog delen ook :P

Beetje zoals je voor 3d gamedesign de eat3d video tutorials hebt die superhandig zijn omdat ze je allemaal slimme trucjes en shortcuts leren die ze zelf ook gebruiken zodat je makkelijker en sneller kunt werken.

Maar wellicht dat ik beter zelf nog even verder kan googlen voor zulke dingen. Op het eerste gezicht kon ik echter niet zo gauw tuts vinden specifiek voor de nieuwe mogelijkheden van de intuos4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Dat taart menu idee is denk ik gewoon een kwestie van kijken wat je zelf het pettigst vind. Ik heb zelf met me intuos3 een hele andere knoppen indeling dan me broer bijv. Zelf heb ik gekeken wat ik het meest gebruik. Dit zijn ctrl+alt+Z, alt (eyedropper) spatie (hand tool) en rmb. Bij de andere kant heb ik de sneltoetsen als B/V/E/M.

Maar zoals ik al zij, dit zijn mijn voorkeuren. Ik weet ook niet precies hoe die ring werkt, maar je zou hem kunnen koppelen aan rotatie of inzoomen bijv. (gebruik ik nooit, ben links en heb dus gewoon me muis vast om te scrollen) Maar ook pendikte of opacity kan handig zijn.

Verder is er wel ergens een website of iets waar wacom tip op staan die uitgelegd worden met video's. (kan nu niet zoeken, zit op school) Is ook wel eens voorbij gekomen in een van deze topics dacht ik.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wat lopen kloten in Photoshop, met muis :O

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2csgawi.jpg

Say what u think
Als iemand nog ergens een tablet heeft gezien (die een student kan betalen) alvast bedankt

Stefan

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wist je dat je door Shift ingedrukt te houden en ergens te klikken een rechte lijn kan tekenen? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O Cool, daaruit kun je zien dat ik nog n00b hierin ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goeie plek waar ik tut's kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ja, hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Gewoon leren tekenen zoals je dat ook zonder Photoshop zou doen :) zie de startpost van dit topic voor nuttige links. Verder is www.conceptart.org ook een erg goede site als je het perse online wil leren.

Zoek ook naar reviews van boeken op die site, er zijn heel veel nuttige boeken om alle beginsels te leren (meestal best goedkoop, tussen de 10 en 20 euro vind je er al veel).

Verder was de reactie van -DG- wat kort door de bocht, maar hij heeft wel een punt; om het te leren zal je vooral zelf de handen uit de mouwen moeten steken, we kunnen je hier verder alleen maar helpen om je werk te verbeteren :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel wat gwoon op papier staan, alleen als ik het wil scannen, wordt het super vaag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Met levels spelen in Photoshop helpt meestal wel :) (versleep de pijltjes onder het grafiekje)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, als het goed is doet mijn scanner het wss wel als ik het met pen overtrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Uiteraard :) je kan ook een ander type potlood gebruiken om je schets over te trekken. Is een veelgebruikte techniek om schetslijnen weg te laten bij het scannen.

Dus dan teken je bv met een lekker harde 4H en trek je het over met HB of zachter, zodat die lijnen goed scanbaar zijn.

Een andere techniek is om te schetsen met bv blauw en het daadwerkelijke lijnwerk met een normaal potlood te doen. Die andere kleur is dan ook niet zo moeilijk weg te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Stukfruit op 31-10-2009 16:02 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, Heel erg bedankt Stukfruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Laatst online: 12-07 18:01
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:51:
Oké, als het goed is doet mijn scanner het wss wel als ik het met pen overtrek?
Heb je geen digitaal fototoestel? is misschien ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, die heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk deed mijn scanner het wel (na een paar keer erop rammen.)

Dit was mijn eerste schets na ong. 5 jaar.
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/1620kna.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Weet wat schetsjes. Geen referentie gebruikt dus zal wel hier en daar wel niet kloppen met het gezicht maar dat maakt me op het moment niet zoveel uit :P .

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/6590/robotschets.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/9778/vrouwschets.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ De Hupie, ik kan je plaatjes niet zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Hm weet niet of het hier volledig past. De basis was getekend, vervolgens overgetrokken op een sheet lamineer plastic en uitgesneden als stencil voor op een deur hier.

Resultaat: (Test op karton voordat ik mn deur onder handen neem)
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/3280/dscf2261.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Imageshack zit blijkbaar raar te doen want zonet deden de plaatjes het nog wel. Maar bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/6590/robotschets.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/9778/vrouwschets.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door De Hupie op 31-10-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, oké, nu zie ik het wel, Zeer nice :D zoiets lukt mij niet :(

PS:
Heb net nog een schetsje gemaakt. deed er ong. 15 minuten over:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/1qmxx0.jpg

Zeg me maar wt je ervan vindt :P

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat je deze tutorial geweldig gaat vinden :) (google ook even op "perspective drawing", zeker op conceptart.org)

Wat je daar laat zien leent zich uitstekend als test om in perspectief te leren tekenen ;)

Probeer de vogeltjes ook wat minder netjes te plaatsen in de lucht. Die neiging hebben wel meer mensen (ik geef toe :$), maar het ziet er niet zo natuurlijk uit als ze netjes over het hele zichtbare deel van de lucht verspreid zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
@Virtuez, miss dat het handig is om eerst gewoon dingen uit je omgeving na te tekenen, bijvoorbeeld spulletjes op je bureau of hangende theedoeken of teken een plaatje na dat je mooi vindt. Als je niet veel tekent heb je niet zoveel referentiemateriaal in je hoofd zitten waardoor het lastig wordt zomaar iets te tekenen.

Het belangrijkste is volgens mij dat je het veel doet en het leuk vind om te doen. Maak bijvoorbeeld 10 tekeningen van iets en kijk of de 10 versie beter is dan de 1e. Verder heeft het in jouw geval (imo) ook niet zoveel meerwaarde om op de computer te gaan tekenen als je slechts je potloodlijnen gaat overtekenen. Ik zou zeggen, blijf eerst gewoon lekker op papier veel schetsen. (alhoewel ik moet toegeven dat ik zelf ook niet echt veel op papier schets maar het op het moment ook lekker vind om te blijven kliederen op de pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
gvd.. mijn laptop is er mee uit gescheden. Hij is ter reparatie opgestuurd naar Duitsland aangezien de hardware niet meer in Nederland verkrijgbaar is. (XXoDD laptop) Het is zo balen want ik ben hem zeker 3 weken kwijt en was net lekker bezig met schetswerk voor hallmark :(

om nog niet te praten over online bankieren en het vaste internet gedrag elke avond :)

Wat een gemis zo een computer. Aan de andere kant kom ik nu eindelijk aan mijn boeken toe die ik al een jaar probeer te lezen hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zorg dat je in de toekomst een telefoon hebt waarop je ook redelijk simpel kan internetten, dan kan je daar altijd nog op internetbankieren ;)
(het gaat wat moeilijker, maar in zulke situaties is het beter dan niets!)

Sterkte met de pc!

btw. Je mag zeker niet een paar dingen laten zien van wat je voor HM doet? :$ :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Wat dacht je van 2 laptops :D

:P

Uhm.. uit veiligheid (omdat ik niet weet hoe dat in elkaar zit) doe ik dat maar niet. Maar zodra het werk gedaan is mag ik het wel op mijn website zitten, zolang ik het maar niet in druk kwaliteit plaats. Exclusiviteit is een vereiste. Dus ik moet even zien hoe ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Gewoon een watermerk oid erin zetten :) Wij willen het zien! :D

@ De Hupie: ik vind je "hondje" leuk. Heeft wel wat star wars-achtigs. Mooi met licht gewerkt, vind ik :)

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Stukfruit schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:37:
Zorg dat je in de toekomst een telefoon hebt waarop je ook redelijk simpel kan internetten, dan kan je daar altijd nog op internetbankieren ;)
(het gaat wat moeilijker, maar in zulke situaties is het beter dan niets!)

Sterkte met de pc!

btw. Je mag zeker niet een paar dingen laten zien van wat je voor HM doet? :$ :P
En als toch al bezig bent, neem dan gelijk eentje waar je ook op kunt tekenen :)

Heb deze gemaakt op mijn iPhone

Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/vMm9raw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Weer even tekeningetje gemaakt. Dit keer bruce willis nagetekend met behulp van dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/6493/bruce01s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
De Hupie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:16:
Weer even tekeningetje gemaakt. Dit keer bruce willis nagetekend met behulp van dit plaatje.

[afbeelding]
Geweldig, ik zag het meteen dus is het een goede tekening!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

HawVer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:07:
[...]

Geweldig, ik zag het meteen dus is het een goede tekening!
Er is er ook maar 1 met zo'n gezichtsuitdrukking _/-\o_
maar je kunt het inderdaad goed zien. Het voorbeeldplaatje werkt hier niet.

Edit: Nu wel

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Heb me laten inspireren door het thema van de gfx contest :P. Wellicht dat ik nog wat meer tekeningen maak met hetzelfde thema zodat ik op het eind genoeg referentie in me hoofd heb om zelf iets leuks te bedenken en te schetsen :) Vind het atm vooral wel leuk om even 15-30 min wat te tekenen tussen andere bezigheden door.

referentie

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/2518/miyajimasjpg.jpg

en ik doe nog maar eentje in dezelfde post om niet al spammerig over te komen ;)

referentie

Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/9972/japanesewomans.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door De Hupie op 04-11-2009 03:01 . Reden: plaatje toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik vind je chinese vrouw ook een beetje de gezichtsuitdrukking van Bruce Willis hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tempel is goed gelukt, je brengt me meteen in de Japanse sferen.
De vrouw in kimono kijkt nog een beetje scheel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Misschien kun je proberen om die mensen iets meer te construeren. Je zet nu zo te zien gewoon de lijnen neer en gaat dan daartussen inkleuren. Hierdoor lijken ze nog een beetje plat. Dat wordt misschien iets beter als je wat beter idee hebt hoe het 3 dimensionaal eruit ziet, door te construeren.
Verder vooral zo door gaan. :)
Al aangemeld voor sketch tablet drawing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik denk dat mijn getekende mensen vooral zo plat lijken doordat ik slechts de burn en dodge tools icm een zachte brush gebruik voor het toevoegen van diepte. Hier doordoor lijkt het allemaal te zacht en ongedefinieerd.

Wellicht dat construeren helpt om de juiste schaduwen en hooglichten te krijgen maar ik vind het nog steeds wel fijn om gewoon wat aan te klooien en niet zozeer op bepaalde tekenregels te letten.

Heb onderstaande tekening gemaakt met behulp van wat aangepaste PS brushes. Weer niet echt gelet op of alles nou wel klopt of niet maar ik vind de tekening er wel leuk uitzien met dat sponsige effect.

Ben ook deze videotutorials tegengekomen, naar zoiets was ik dus op zoek ;) .

Heb me nog niet aangemeld voor sketch tablet drawing, miss maar even kijken of ik mee mag/kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/8679/darkknights.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

De Hupie, die laatste vind ik zeker mooi ja! Doe dat es vaker! :D

(en kijk wat Tim Burton-films, misschien dat dat je inspireert)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Als De Hupie op deze manier door gaat, hebben we aan het einde van het jaar een 2e RoyK :D

Het zet mij ook weer aan om te tekenen! Wil al sinds Juni mee doen met de Daily Sketch van cgtalk. Zomaar even schetsen elke dag. Houd je enorm goed in vorm & je word beter. Ik heb al weken niet echt meer getekend en dan is toch heel "de flow" eruit. :/

Het is best erg van mezelf, maar het is zo'n gedoe, wacom pakken, aansluiten, & opruimen 8)7 (het is binnen 2min voor elkaar.. en toch is het een grote stap om te doen steeds. Wie herkend dit :P ? )

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:33

polthemol

Moderator General Chat
Stalllone schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:32:
Als De Hupie op deze manier door gaat, hebben we aan het einde van het jaar een 2e RoyK :D

Het zet mij ook weer aan om te tekenen! Wil al sinds Juni mee doen met de Daily Sketch van cgtalk. Zomaar even schetsen elke dag. Houd je enorm goed in vorm & je word beter. Ik heb al weken niet echt meer getekend en dan is toch heel "de flow" eruit. :/

Het is best erg van mezelf, maar het is zo'n gedoe, wacom pakken, aansluiten, & opruimen 8)7 (het is binnen 2min voor elkaar.. en toch is het een grote stap om te doen steeds. Wie herkend dit :P ? )
ik moet zo ongeveer mijn afwas gaan doen voor ik wil gaan tekenen, dus ja, ik herken het x'D

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik heb me wacom tegen me computerkast aanleunen en heb hem gewoon permanent aangesloten dus ik kan m gewoon pakken en meteen beginnen met tekenen. Zou idd kunnen schelen of je meteen kunt schetsen of eerst de boel moet opruimen, dus jullie zouden dit ook kunnen proberen ;).

Had zin om een schedel te tekenen, vind het moeilijk om een mooi silhouet te krijgen aangezien het met mijn sponsachtige brush nogal rafelig wordt en met de photoshop brushes of te hard en glad of te zacht met de harde en zachte brushes. Enfin, oefening baart kunst mag ik hopen ;) .

referentie

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/7853/skullsc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Wat je ook kunt doejn ipv een sponsachtige brush is een normale ronde brush gebruiken, daarmee in eerste instantie een silhouet maken en de simpele vormen. Daarna maak je dan de highlights en shadows en daarna met een (nog steeds ronde) brush op lage flow/opacity daar flink overheen gaan jagen, dat duurt misschien iets langer, maar kan hetzelfde resultaat opleveren en zelfs nog mooier ook!

Maar de kern van de schedel ziet er al prima uit!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

door de sponsige brushes, krijg je echt een grunge effect. Dit komt bij de vorige tekening goed uit, voor de schedel kun je beter zachte ronde brushes gebruiken zodat het wat zachter uitziet.
Eventueel kun je later nog een structuur eraan toevoegen om het echter uit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ben weer terug in de japanse sferen :) Deze keer geprobeert wat meer met de harde brush schaduwen en highlights aan te maken.

referentie

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/9106/buddhas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Net werk met de kleding! Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Stalllone schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:32:

Hupie heeft hele mooie tekeningen.
Maar zoals RoyK tekent, dat doet niemand 'm na.

Waar vind ik eigenlijk die daily sketch op Gctalk?

[ Voor 3% gewijzigd door Daywalk3r op 06-11-2009 15:18 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

DSG is van concept art voor zover ik weet. ;) Ik dacht dat die op GCtalk gewoon niet bestaat. Mijn fout.. :X Zelf altijd overheen gekeken dan.

http://www.conceptart.org/forums/forumdisplay.php?f=39

[ Voor 15% gewijzigd door Borgoth op 10-11-2009 13:37 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zeg Borgoth, praat geen onzin :P de Daily Sketch bestaat echt al jaaaaaaaaaaaaaren op CGTalk ;)

http://forums.cgsociety.org/forumdisplay.php?f=130
Er staan niet zoveel pagina's, maar het gaat zeker terug tot ergens in 2005, afaik. Aan de topicnummers te zien was CGTalk eerder :P

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 06-11-2009 16:39 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ben weer even bezig geweest. Dit keer voornamelijk met een aangepaste brush gewerkt met harde punt, maar met flow op pen pressure en geen 100% hardness. Op zich wel goed bevallen :) .

referentie

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/3016/dragonsb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Indrukwekkend!

Ik zou alleen de snuit van de draak veel meer belichten; hij valt nu heel erg weg in de achtergrond, waardoor je niet goed ziet hoe het nou precies zit. Door wat meer details aan te brengen, sharpening en belichting, etc kun je denk ik een hoop toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ja volgens mij is dat in het algemeen wel een goede tip, om zorg te besteden aan het hoofd van een dier of mens aangezien je daar het meeste op let. Nu heb ik het idd een beetje verwaarloosd alhoewel ik zelf ook wel wist dat die drakenhoofd niet heel duidelijk te zien was.

Denk dat ik binnekort ook maar es meedoe met de daily sketch op cgtalk, lijkt me ook wel leuk :).

Nieuwe tekening:

ref

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs51/f/2009/314/6/6/Japanese_Temple_by_Hupie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit De Huipie! Mis alleen nog wat kleur ;)

Ga je nog verder met die draak btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hupie schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:39:
Ben weer even bezig geweest. Dit keer voornamelijk met een aangepaste brush gewerkt met harde punt, maar met flow op pen pressure en geen 100% hardness. Op zich wel goed bevallen :) .

referentie

[afbeelding]
een tip om je detail van je draak meer naar voren te laten komen: het is een natuurwet (ofiets:P) dat wat verder naar achter ligt minder kleur heeft, dus als je zijn kop full color laat en de rest van het lichaam wat grauwig maakt (in lagen) dus het achterste het grauwst (hoe je het ook spelt) je weet wat ik bedoel.

hier even een voorbeeld van bergen, daar is het goed te zien. kijk maar wat je ermee kan, maar dat kan al heel wat verbetering in je tekeningen brengen.

voorbeeld

succes, greets Miel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mijn eerste tekening in Photoshop valt me opzich nog wel mee wat je zo met Photoshop kan tekenen.

Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs50/f/2009/319/4/8/I_love_nerds_by_TERREURBV.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door 42dpi op 19-11-2009 10:43 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 16:57

-db-

Hoi

Ik vind hem heel netjes. Al lijkt het meer een illustrator tekening dan photoshop.
En heb je een referentie gebruikt of een plaatje overgetrokken? Zo niet, dan heb je de vorm en verhoudingen wel heel netjes in orde voor een eerste tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Wat is een love-nerd? :P Love en een hartje zijn dubbel. Verder goed gelukt. Neus had wat prominenter in beeld kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

-db- schreef op maandag 16 november 2009 @ 07:38:
Ik vind hem heel netjes. Al lijkt het meer een illustrator tekening dan photoshop.
En heb je een referentie gebruikt of een plaatje overgetrokken? Zo niet, dan heb je de vorm en verhoudingen wel heel netjes in orde voor een eerste tekening.
Ik heb dit keer met photoshop een referentie gebruikt,normaal gebruik ik altijd Illustrator als het om vector gaat of vector-actig

Deze
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.158/652400001-652450000/652426001-652426100/652426013_5_3uDx.jpeg
En deze zijn helemaal in illustrator gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.187/728400001-728450000/728420501-728420600/728420555_5_4rSG_2.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

HawVer schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:45:
Wat is een love-nerd? :P Love en een hartje zijn dubbel. Verder goed gelukt. Neus had wat prominenter in beeld kunnen komen.
Eindelijke iemand die het op valt :P ik kwam er ook achter toen ik net die tekst had geplaats, ik dacht a fuckt it laten staan :*) (ik heb al een versie waar het klopt)
Neus is altijd een probleem, niet te veel oplaten vallen en niet te weinig, ik vindt dat ik wel aardig in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:02:
[...]

een tip om je detail van je draak meer naar voren te laten komen: het is een natuurwet (ofiets:P) dat wat verder naar achter ligt minder kleur heeft, dus als je zijn kop full color laat en de rest van het lichaam wat grauwig maakt (in lagen) dus het achterste het grauwst (hoe je het ook spelt) je weet wat ik bedoel.

hier even een voorbeeld van bergen, daar is het goed te zien. kijk maar wat je ermee kan, maar dat kan al heel wat verbetering in je tekeningen brengen.

voorbeeld

succes, greets Miel
Atmosferisch perspectief werkt alleen over echt grote afstand op die manier. Lijkt me sterk dat die draak een paar kilometer is :P

Wat je bij de schilderkunst vaker ziet is dat een bepaald deel van een object wordt uitgelicht door lichtval, dus in dit geval meer licht bij de kop dan verder naar achteren.
Als De Hupie het eens wat anders wil proberen kan hij het ook proberen met DoF, wat misschien wel wat lastiger is en minder standaard voor schilderwerken, maar kan wel leuk resultaat opleveren.
Of een andere optie is gewoon hoe verder naar achteren (of minder interessant) met des te minder detail ga je werken, dat is iets wat je ook vaak ziet.

Ik vind ook dat het nog wat dynamiek moet hebben en meer diepte. Het is nu erg gecentreerd en de kop staat recht naar voren, door alles een beetje schuin te zetten en met een spandendere lichtwerking kan het een interessant werk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeemp op 16-11-2009 14:55 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• De Hupie
Ik ben eens met jullie kritieken. Het hoofd valt idd niet zo goed op en er zijn denk ik wel meerdere mogelijkheden op het op te lossen. Zo leer ik bij iedere tekening wel weer wat nieuws bij :).

Heb weer even 2 speedpaints gemaakt, voornamelijk landschap. Het viel niet mee, bij de een klopt het perspectief niet en bij de ander had ik moeilijkheden met de kleuren. Ben ook nog vooral in het stadium van het klooien met verschillende technieken en brushes dus op zich is het ook niet al te erg dat het niet altijd 'lukt'. Zolang jullie ook goede kritieken blijven geven weet ik waar ik op moet letten :).

Afbeeldingslocatie: http://fc04.deviantart.net/fs50/i/2009/322/2/1/Temple_and_Landscape_by_Hupie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs51/f/2009/322/7/3/japanese_garden_by_Hupie.jpg

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
zeker de eerste vind ik heel vet! de kleuren zijn echt goed hoor, maar ik zou meer met wat voorgrondobjecten werken.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik vind dat bruggetje ook een beetje de uitdrukking van Bruce Willis hebben!

:+

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• De Hupie
Haha ik weet niet precies wat je met je opmerking bedoelt scyth maar ik moest wel lachen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
arg.. mn laptop is voorlopig nog 2 weken weg. Bijna 1,5 maand geen computer thuis tot mijn beschikking. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Zijn er mensen die mede auteur willen worden voor de SP? :P

Multi user edit feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
jahoor, ik wil het ontwerp wel bijhouden of updaten.

je moet dat mulit user gedinges toch eens getest hebben :)

[ Voor 21% gewijzigd door natasdiamon op 24-11-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Laatst online: 26-01-2020
Borgoth schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:45:
DSG is van concept art voor zover ik weet. ;) Ik dacht dat die op GCtalk gewoon niet bestaat. Mijn fout.. :X Zelf altijd overheen gekeken dan.

http://www.conceptart.org/forums/forumdisplay.php?f=39
lache zeg die heb ik ooit geinitieerd daar :P toen ik ook helemaal over mn oren in de graphics zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
RoyK schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:46:
arg.. mn laptop is voorlopig nog 2 weken weg. Bijna 1,5 maand geen computer thuis tot mijn beschikking. :(
wi je mijne lenen ? ben al twee weken aan het zoeken naar de pen van mijn wacom x'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
polthemol schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:18:
[...]

wi je mijne lenen ? ben al twee weken aan het zoeken naar de pen van mijn wacom x'D
Leen ik je laptop, mag jij mijn pen lenen haha :D

Vandaag ga ik de laptop overigens ophalen. Kan ik binnenkort weer een beetje gaan tekenen. Het begint toch langzaam wel een beetje te jeuken. Al moet ik toegeven dat ik me prima heb vermaakt met een paar goede boeken op de bank. Ik ben er wat rustiger van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
keiharde trap

@De Hupie: ik ben eerlijk gezegt niet zo heel erg weg van je tekenstijl, al kan ik niet direct zeggen waardoor het precies komt.. (ik lijk bovendien wel de enige te zijn die er zo over denkt, hier)
maar vooral bij je laatste stoor ik me enigszins aan het gebruik van zowel keiharde lijnen (standaard brushes oid?) als heel zachte belijning en kleurovergangen.. ik vind het niet echt lekker naast elkaar staan en had het een stuk mooier gevonden als alles 'zacht' was :]

nu ik. eerst even een korte samenvatting van waar ik mee bezig ben:

ik probeer een personage heel persoonlijk weer te geven, zonder haar gezicht te tekenen. dit doe ik voor school waar ik tekeningen (of andere media) moet inleveren rond het thema 'lifestyle en totuisme'.. het personage heb ik hier al eens eerder geplaatst, toen voor een ander schoolproject. ik heb al een hele berg met (voor haar) persoonlijke dingen uitgetekend en ook al een paar settings waar ze goed in past, maar voorlopig wil ik alleen deze even delen:

(klik voor groter, of klik hier voor de deviantart pagina)
Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs50/i/2009/338/c/3/clementine__s_night_by_ksv_nl.jpg

oostindische inkt met penceel aangebracht over een potloodschets. daarover heb ik acrylverf, flink verdunt met water (of is het water aangelengt met een beetje verf), gesmeerd in de kleuren rood en blauw, met een sponsje.
daarna heb ik met onverdunde rode acrylverf de paraplu ingekleurd en met witte verf heb ik er stippen op gezet.. ik heb ook met gele verf (verdunt en onverdunt) en witte verf (onverdunt) een beetje in de lucht gefrutseld voor wat accenten.
het geheel is gemaakt op een a4tje uit een goedkoop schetsblok in minder dan anderhalf uur, van concept tot drogen.

ik hoor graag commentaar :]

als er meer interesse is en/of ik heb weer meer werk dat ik graag wil laten zien, open ik denk ik een eigen topic hiervoor..

[ Voor 5% gewijzigd door kaesve op 05-12-2009 01:36 . Reden: klikbaar maken van de afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Ziet er werkelijk waar geweldig uit, heerlijke stijl heb je daar te pakken. Bedankt ook voor het bijschrift van je werkwijze! Qua compositie en kleurgebruik valt er ws. nog wel iets te verbeteren (rood van paraplu vind ik ietswat donker en gesatureerd, en overige kleuren vallen ook niet helemaal op z'n plek), maar goed om te experimenteren. Ben benieuwd naar meer werk! :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
@kaesve, ik ben zelf ook niet altijd weg van me eigen tekeningen maar al doende leert men denk ik dan maar. Ik denk ook dat men hier wel redelijk positief is aangezien men ziet/weet dat ik eigenlijk niet zoveel teken maar het toch probeer. Volgens mij zitten hier wel redelijk wat mensen die wel zoiets hebben van 'ik wil eigenlijk zo nu en dan ook wel tekenen' maar het niet doen. Wellicht dat men daarom niet zo kritisch is.

Heb de laatste tijd echter niet meer getekend, beetje druk met studie en wil ook verder met me 3d stuff. Alhoewel zbrush, wat ik momenteel aan het leren ben, ook wel wat op tekenen lijkt (eerst grof opbouwen en dan steeds verfijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
inquestos schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 02:25:
Ziet er werkelijk waar geweldig uit, heerlijke stijl heb je daar te pakken. Bedankt ook voor het bijschrift van je werkwijze! Qua compositie en kleurgebruik valt er ws. nog wel iets te verbeteren (rood van paraplu vind ik ietswat donker en gesatureerd, en overige kleuren vallen ook niet helemaal op z'n plek), maar goed om te experimenteren. Ben benieuwd naar meer werk! :)
bedankt voor je positieve commentaar! altijd leuk om te horen :D

ik ben inderdaad nog heel erg experimenteel bezig en ik durf nog niet te zeggen dat ik mijn eigen stijl gevonden heb.. ik ben deze zomer overnieuw begonnen met tekenen, in de zin van dat ik van alles (vooral materialen en werkwijze) opnieuw wilde ontdekken. gelukkig lijkt mijn teken-docent dit net zo leuk te vinden als ik, gezien mijn hoge cijfers (vergeleken met de rest van de klas dan.. hij beoordeelt nog steeds heel streng) :*)

als je nog ideeen hebt over de compositie van dit werk, dan hoor ik dat graag.. dit is eigenlijk nog maar een concept van een van de werken die ik als 'eindwerkstuk' voor dit project wil inleveren.. dat betekend dus dat ik hem volgende week over ga doen, maar dan op a1 formaat en met stencils.

nu even iets heel anders::

ik heb een soort van probleem met betrekking tot tekenen voor school. Voor het centraal practicum is het verplicht om al het werk op school te doen in de daarvoor bestemde lesuren (in totaal 8 * 2 lesuren = 800 minuten). buiten deze uren mag je niet aan je grotere werkstukken werken (schetsjes en aantekeningen maken mag natuurlijk wel).
Nu werk ik heel graag thuis, met mijn eigen potjes en flesjes op mijn eigen papier en in mijn 'eigen' ruimte en troep. ik heb echt honderden stiften en potloden en verfjes enzo en ik gebruik ze allemaal even graag..
Hoe zou ik dit op moeten lossen? ik kan mijn spullen naar school brengen en daar ergens in een hoekje stoppen, maar ik wil thuis ook kunnen tekenen.. en elke week met twee tassen + een a1-formaat koffer heen en terug rijden is ook niet zo practisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik ben vandaag ook een beetje bezig geweest met m'n tabletpc. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/2d/les1_01s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/2d/les1_02s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/2d/les1_03s.jpg
(Allemaal zelf verzonnen dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
kaesve schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:26:
[...]
ik heb een soort van probleem met betrekking tot tekenen voor school. Voor het centraal practicum is het verplicht om al het werk op school te doen in de daarvoor bestemde lesuren (in totaal 8 * 2 lesuren = 800 minuten). buiten deze uren mag je niet aan je grotere werkstukken werken (schetsjes en aantekeningen maken mag natuurlijk wel).
Nu werk ik heel graag thuis, met mijn eigen potjes en flesjes op mijn eigen papier en in mijn 'eigen' ruimte en troep. ik heb echt honderden stiften en potloden en verfjes enzo en ik gebruik ze allemaal even graag..
Hoe zou ik dit op moeten lossen? ik kan mijn spullen naar school brengen en daar ergens in een hoekje stoppen, maar ik wil thuis ook kunnen tekenen.. en elke week met twee tassen + een a1-formaat koffer heen en terug rijden is ook niet zo practisch..
kijk wat je nodig denkt te hebben en neem dat spul de les erop mee ? Zorgt er misschien ook voor dat je makkelijker een consequentere stijl hanteert. Dan kun je thuis bv. lekker "kliederen" om te kijken welke kant je ongeveer op wilt en uiteindelijk heb je (ik noem maar iets) een 10tal stiften, potloden en verfjes die je wilt gebriuken, inpakken en whoppa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
-DG- schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:19:
Ik ben vandaag ook een beetje bezig geweest met m'n tabletpc. :)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
(Allemaal zelf verzonnen dingen)
Ha ik vind ze best tof :) lekker eigenwijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
@kaesve goeie stijl, erg gaaf!
@-DG- goed getelend, welk programma gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil flash cartoons tekenen, niet heel erg grafisch gedetailleerd, gewoon wat simpele poppetjes en scenery. Nu heb ik een Wacom Bamboo Fun M Pen & Touch op het oog.

Kan iemand bevestigen dat ik daar prima poppetjes mee kan tekenen in photoshop/flash etc?

Ik las namelijk ergens dat iemand zei: "Met een bamboo kun je je handtekening zetten, maar meer moet je er niet van verwachten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bamboo fun en de normale zijn eigenlijk hetzelfde alleen krijg je bij de fun een andere kleur en extra software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Bedankt. :)
Voor deze tekeningen heb ik Painter X gebruikt, maar Photoshop zou net zo goed kunnen.
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:07:
Ik wil flash cartoons tekenen, niet heel erg grafisch gedetailleerd, gewoon wat simpele poppetjes en scenery. Nu heb ik een Wacom Bamboo Fun M Pen & Touch op het oog.

Kan iemand bevestigen dat ik daar prima poppetjes mee kan tekenen in photoshop/flash etc?

Ik las namelijk ergens dat iemand zei: "Met een bamboo kun je je handtekening zetten, maar meer moet je er niet van verwachten"
Onzin, als je niet kan tekenen op zo'n a5 formaat Bamboo, dan ligt het aan jezelf en kan je het ook niet op een luxe Intuos 4.
Ziet er verder wel goed uit met multitouch ondersteuning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ah de eerste tekeningen van Tablet Sketch Drawing zijn binnen ? :P Ziet er goed uit David.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Gisteren begonnen met een character dat ik al zo'n 10 jaar niet meer getekend heb denk ik :P
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2cxw8rr.jpg
Is ie nog te herkennen? :P
Vind hem tot dusver best aardig, niet super maar aardig.
Ben nu bezig deze te inken, en ga daarna digitaal kleur toevoegen.
Ik heb inmiddels al wat aanpassingen gemaakt, zoals zijn knie (voor ons links) en de schaduwen weg gehaald, dat komt later wel.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
mogelijk een beetje offtopic, maar is er hier iemand die weet of je de pen van een Wacom Bamboo (zo'n zwarte met een gummetje aan de achterkant) kunt repareren?
Ik heb het ding uit mijn handen laten vallen |:( en nou doet alleen het gummetje het nog... :'(
in de Wacomshop kost zo'm pen 31euri... vandaar dat ik even kijk of er alternatieven zijn.

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiderman is wel te herkennen, ik vind de handen goed gelukt. Ik denk dat het niet verkeerd is om nog even naar de benen & voeten te kijken die zijn uit verhouding.

Laatst twee schetsen van een tijdje terug met 5B potlood bewerkt. Zag er meteen beter uit vond ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/enviro1klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/enviro2lein.jpg

Slangenkop heb ik getekend met referentie
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/slang2.jpg

@kaesve, Bedankt voor beschrijving, zowel van het concept als de uitwerking. Als ik je comment lees besteed je graag voor aandacht aan het concept en het beeldend vermogen wat je creëert. Het interesseert me wel, ik kreeg namelijk bij een toelatingsproef van de KASK in Gent te horen dat ik te weinig beeldend vermogen had. Toen ik jouw verhaal had ik direct het gevoel dat je of autonoom kunstenaar bent of met een kunstopleiding bezig bent.

p.s. om mijn beeldend vermogen op te krikken begin ik morgen met een vooropleiding aan de AKV st joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:12:
Spiderman is wel te herkennen, ik vind de handen goed gelukt. Ik denk dat het niet verkeerd is om nog even naar de benen & voeten te kijken die zijn uit verhouding.
Yay de handen vallen op :D Daar ben ik echt trots op :*)
Handen gaan bij ma ALTIJD slecht... Maar deze ben ik best een beetje trots op.
De benen en voeten zijn uit verhouding omdat je van onder naar hem kijkt, perspectief enzo... zal door de inkleuring duidelijker zijn, hoewel z'n voeten wel wat aan de grote of smalle kant zijn :P
Zowisoo is de anatomie van Spidey de laatste 10 jaar ofzo altijd al wat bizar geweest natuurlijk :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:12:

Laatst twee schetsen van een tijdje terug met 5B potlood bewerkt. Zag er meteen beter uit vond ik.
[afbeelding]
[afbeelding]

Slangenkop heb ik getekend met referentie
[afbeelding]

@kaesve, Bedankt voor beschrijving, zowel van het concept als de uitwerking. Als ik je comment lees besteed je graag voor aandacht aan het concept en het beeldend vermogen wat je creëert. Het interesseert me wel, ik kreeg namelijk bij een toelatingsproef van de KASK in Gent te horen dat ik te weinig beeldend vermogen had. Toen ik jouw verhaal had ik direct het gevoel dat je of autonoom kunstenaar bent of met een kunstopleiding bezig bent.

p.s. om mijn beeldend vermogen op te krikken begin ik morgen met een vooropleiding aan de AKV st joost
ahaha. bedankt voor je commentaar.. zoiets is er nog nooit tegen me gezegt en ik vind het erg leuk om te horen :]
nee ik ben geen kunstenaar en ik ga waarschijnelijk ook geen kunstopleiding doen voorlopig.. ik zit nu nog in de eindexamen-klas van 6 vwo en als ik dat haal (en dat is nog te bezien), dan ga ik waarschijnelijk naar utrecht om in 3 jaar een master informatica proberen te halen (de kans dat dat lukt acht ik hoger dan dat ik mijn eindexamen haal, eigenlijk). eventueel overweeg ik om daarna dan een creatievere opleiding te doen.
dus voorlopig zal ik alleen voor mijzelf (en nu nog eventjes voor mijn eindexamen) tekenen. Oh en natuurlijk voor jullie :D

over jouw schetsen:

ik vind vooral de eerste leuk, omdat de lijnen alleen al een sterk gevoel voor diepte geven. de 2e vind ik minder duidelijk.. er zijn veel verschillende soorten oppervlakten die je weergeeft, maar ze hebben geen duidelijke structuren om zich te onderscheiden. ik heb hem wel 4 keer bekeken voordat ik erachter kwam dat er rechts waarschijnelijk water lag..
en de laatste is leuk na getekend, maar niet veel meer dan dat. het ziet er best leuk uit maar er had een hele hoop meer contrast in gemogen van mij. ook ziet hij er een beetje zielig uit op een voor de rest leeg blaadje :P

hoeveel tijd besteedt je aan zo'n schets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 20:33
Dit weekend ben ik weer bezig geweest met schilderen. Ik heb al heel lang geen kwast meer aangeraakt en vond eindelijk weer eens de tijd om wat te kliederen. Hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2762/4178730446_d806d95fd0.jpg

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Erg vet Castor385! Vind vooral de kleurovergang erg goed gedaan! (licht -> donker op de 1up). Moet het gezicht eigenlijk ook niet wit zijn :P ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 03:44
Voor diegene die geïnteresseerd zijn in de Wacom Bamboo S touch & pen (a5)
Ik heb hem gekregen, maar doe ik er niks mee
V&A aangeboden: Wacom Bamboo Fun S Pen & Touch

Sorry, moet hem maar ff hier posten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
hoewel ik hier regelmatig kijk, moet ik toch ook maar weer eens posten :)

@Castor385; Die .. vind ik moooooi :P Misschien een idee om er een reeks van te maken in die stijl?

nu wat werk van mij :o

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2009/350/8/4/jfup2_by_Forgotten_Sins.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2009/350/2/c/jfup1_by_Forgotten_Sins.jpg

De laatste tijd voel ik me echt vol inspiratie :o het tekenen gaat vlotter en ik begin te merken dat mijn "oei..dadelijk-doe-ik-het-niet-goed"-gevoel er behoorlijk af aan het gaan is :) Dat is goed nieuws voor mijn portfolio (in the making) O-)

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zo kom ik de tussentijdse verveling door van configureren van server's.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.143/816300001-816350000/816312901-816313000/816312967_5_tdjE.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Geweldig vakantie, tijd om dingen te doen die leuk zijn :+
Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2009/355/3/f/Dada_by_TERREURBV.jpg

Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste