Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
eerst even wat commentaar, zoals het hoort;

cobb: leuk! ik heb het zelf nooit zo goed kunnen vinden met kwasten, verven en doek maar ik kan schilderijen altijd wel waarderen. wat mij betreft had het wit alleen niet helemaal wit gehoeven, zoals je zwarte vlak ook niet egaal zwart is. nu steekt het voor mij net wat te veel af tegen de rest van het schilderij. verder had de hand ook iets beter gekunt. als het niet was gepost had ik niet gezien dat het een hand was :+

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.com/fs47/i/2009/252/8/9/Blown_Away_by_ksv_nl.jpg

sinds de zomervakantie is mijn tekenstijl drastisch verandert en wat mij betreft verbeterd. waarom mijn stijl precies verandert is houd ik even voor me, maar het komt erop neer dat ik me nu beter helemaal los kan laten gaan tijdens het tekenen. ik ben niet meer zo bezig met hoe het moet worden en wat ik precies wil tekenen maar teken gewoon door totdat ik het goed vind. daardoor gebruik ik ook veel meer (en steeds meer) verschillende materialen zoals waskrijtjes en tippex-achtig spul.

een (iets) uitgebreider verhaal en vooral een veel hogere resolutie is te krijgen op deviantart. klik dan wel natuurlijk op download ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf is ook in een andere stijl begonnen... maar zoals gewoonlijk heb ik denk ik weer een tegroot stuk afgebeten :P
Ben begonnen aan een complete scene, die nog redelijk ingewikkeld in elkaar steekt qua compositie en invulling... Misschien had ik beter eerst een simpel chracter kunnen maken voor ik hieraan begon, aangezien ik dit idee wel compleet wil uitwerken..
Misschien dat ik deze nog ff opzij leg en eerst de stijl verder wil uitwerken voor ik hieraan verder ga, toch een 'simpel' character tekenen.

Waar ik nu mee bezig ben begint wel aardig te lijken op wat ik in gedachte had trouwen :D Maar is nog niet ver genoeg om te showen.. dus dat komt nog.

@ hierboven:
Ziet er koel uit, heel anders dan je vorige stijl idd als ik je dA bekijk, maar door meerdere keren te zeggen dat de rede niet boeiend is maak je ons wel nieuwsgierig natuurlijk :P
Het gebruik van meerdere media is wel geslaagd in deze opzet, het vernielen van je papier is ook wel grappig gedaan zo :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

jbdeiman schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:00:
Als je heel goed kijkt zie je dat dat de hand is van de Joker die zijn hoed optilt. Komt geen batman aan te pas. Ik vind 'm ook echt super!
Dan zit daar wat mij betreft dus nog ruimte voor verbetering :P

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
@Tjeemp
Ik vind dat juist een kunst, met een klein beetje fantasie (of eigenlijk niet) kan je daar links ook een 2e gezicht zien, met de mondhoeken naar beneden gekruld. Ik denk dat dat eigenlijk onbedoeld is hoor, maar het is wel een plaat waar je naar kan blijven kijken en waar meer in te ontdekken valt.
Dat vind ik zelf vaak een mooi iets aan (bepaalde) kunstwerken en is ook waarom ze mij aan kunnen spreken. Sommige dingen zie je 1 keer, en dan is het klaar. Iets kunnen ontdekken maakt het spannend en dat is in die plaat vind ik wel aanwezig.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

mits goed uitgewerkt ben ik het absoluut met je eens, maar in deze plaat dacht ik dat het een mislukte batman was ipv dat ik echt dacht dat ik mijn fantasie kon gebruiken om er meer in te zien dan op het eerste oog.

Als de bedoeling van meerdere aanblikken in een werk zit spreekt mij dat ook aan, maar ik vind hier persoonlijk alleen de kop van de joker en dat contrast heel tof, maar dat daar linksboven is voor mij een vormloos geheel.

maar dat zijn meningen he

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Hier inmiddels een tweede portret poging :) is denk ik al beter gelukt dan de eerste :D
De lijn bovenaan is waar de referentie ophield xD
Afbeeldingslocatie: http://th05.deviantart.net/fs28/300W/i/2009/251/6/c/Portrait___2_by_Forgotten_Sins.jpg

• kaesve
ik doe er ook nog maar eentje:

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.com/fs28/i/2009/253/c/f/temptation_by_ksv_nl.jpg

weer op deviant-art een hogere resolutie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
nl-nico schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:24:
Hier inmiddels een tweede portret poging :) is denk ik al beter gelukt dan de eerste :D
[afbeelding]
Ziet er inderdaad stukken beter uit! :)

Probeer voor de volgende eens om de referentie wat minder strak aan te houden en meer zelf na te denken over hoe de vormen van het gezicht in elkaar zitten (denk na over welke spiergroepen je tekent, welke botten, enz), dan heb je ook geen last meer van referenties die ergens ophouden ;)

Zou ook moeten helpen met belichting omdat je dan zelf beslist waar schaduwen liggen ipv dat de referentie het voor je doet, waardoor je ook niet meer hoeft te gokken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texhnolith
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 18:59
Very nice :)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Noem het vector, noem het iets ik heb geen idee.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.181/728350001-728400000/728392201-728392300/728392229_5_0Q2V.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/dn0c2c.jpg

High detail

[ Voor 55% gewijzigd door 42dpi op 12-09-2009 11:16 ]

Si vis pacem, para bellum

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
geinig :P alleen vind ik de mond net iets té scheef staan in het bordeaux rode deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehhee, mooi gedaan! Zou ik mogen vragen wat voor programma jullie hiervoor gebruiken? Illustrator, CorelDraw, Xara, Inkscape?

Verwijderd

Hallo!!
Ik heb ondertussen een Tablet gekocht... hele goedkope (medion-aldi) om uit te proberen...
Ik vind het wel moeilijk om met zo'n tablet te tekenen hoor.. net of je opnieuw moet leren tekenen. :/
Zal mijn eerste tekening showen.. Zijn wel een aantal dingen die minder zijn (scheel ed) maar ach...

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/9227/metkleuri.jpg

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:57:
Hallo!!
Ik heb ondertussen een Tablet gekocht... hele goedkope (medion-aldi) om uit te proberen...
Ik vind het wel moeilijk om met zo'n tablet te tekenen hoor.. net of je opnieuw moet leren tekenen. :/
Zal mijn eerste tekening showen.. Zijn wel een aantal dingen die minder zijn (scheel ed) maar ach...

[afbeelding]
Ik vind 'm hardstikke mooi! Vooral van een Aldi-tablet had ik dat niet verwacht.

Het doet me een beetje aan de jaren '80 denken. Dat gezicht, dat haar, die uitdrukking... spijkerjasje eronder en twee ruitvormige oorbellen, zou niet misstaan hebben!

Nee, ga zo door! :)

Wel kan ik je aanraden om halverwege eens je werk te spiegelen. Op dit moment helt je dame behoorlijk naar links over, alsof ze daarheen omvalt. Door regelmatig te spiegelen zie je de fouten waarop je je blind had gestaard. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker mooi! Heheh, ik wou ook zo'n Aldi tablet dus mijn vader komt zo bij de Aldi was het laatste tablet net 2 minuten daarvoor verkocht :/. Ik zou alleen de neus wat meer uitbeelden, ook de ogen zouden wat dieper kunnen. Maar heel mooi voor je eerste werkje met je tablet. Ik doe het je denk ik niet na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Dit is nog een WIP maar dat gaat nog wel goed komen 8)7
Toch even delen :D
Afbeeldingslocatie: http://th01.deviantart.net/fs50/300W/i/2009/265/d/0/Mario_WIP_by_Forgotten_Sins.jpg

geen referentie ofzo :)

btw.. de extra schaduw is van mijn hand en camera O-) heb geen scanner.. plus dit werkt sneller O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Nico op 22-09-2009 23:06 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
nl-nico schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:24:
[afbeelding]
De tekening is heel mooi en vooral de details zoals de mond. Alleen zijn de verhoudingen niet helemaal lekker. Volgende keer kun je beter eerst de referentie lijnen in het gezicht tekenen en dan de details. Bijvoorbeeld de ogen staan te hoog en het rechteroog zou iets meer gekanteld mogen zijn. Zie deze link voor meer uitleg. :)
http://www.hobbytekenen.nl/portret.html

http://hawvie.deviantart.com/

• Nico
Jaa I know... ik ben er ook al mee bezig om de verhoudingen beter onder de knie te krijgen ;) Thanks toch! :D

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

ik zit zoals wel meerdere mensen deze topics door te kijken na de geweldige tekeningen van iedereen (royK springt er wel uit geweldige stijl en tekeningen).

Mijn vraagje is: hoe zijn jullie begonnen? Ik wil zelf ook wel tekenvaardigheden ontwikkelen, echter wil ik vaak meteen het eindresultaat tekenen en volgens mij heb je opbouw en vele tussen stappen.

Hoe teken je in godsnaam met een stylus in bijvoorbeeld Photoshop. Ik heb een (simpel) tablet van wacon ofzo, maar ik kan vele malen beter tekenen met de muis. :S

Keep up the great work! :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Stukfruit
  • Niet online
Je kan inderdaad beter van ruwe schets naar een gedetailleerde plaat toewerken :) Door ruw te beginnen kan je makkelijk fouten verbeteren en dingen toevoegen of weghalen. Je durft dan ook makkelijker te experimenteren, wat erg belangrijk is.

Door ruwe schetsen te maken, krijg je ook het "staar-naar-de-wolken-effect"; ie. dat je bijvoorbeeld (per ongeluk) lijnen hebt gezet die je eerst niet had geplant, maar die uiteindelijk heel handig blijken te zijn om iets mee voor elkaar te krijgen. Ik noem dit een "staar-naar-de-wolken-effect" omdat het lijkt op het staren in de lucht naar de wolken (duh) waarbij je met wat fantasie bv. dieren of andere figuren in de wolken ziet.

Tablet moet je gewoon mee leren omgaan ;) In het begin is het best moeilijk, maar hoe langer je 'm gebruikt hoe beter het gaat, totdat je niet meer anders wil. Probeer in ieder geval naar je beeldscherm te blijven kijken ipv je tablet. Probeer ook vooral eens met de tabletspecifieke instellingen te spelen (binnen je tekenprogramma), je kan vaak veel doen met drukgevoeligheid, tilt, enz.

Verder kan je nog altijd beter potlood en papier gebruiken om echt te leren tekenen. Dit is handiger omdat je op de pc:

• te snel wordt afgeleid (internet, werk, msn, enz)
• niet lekker nog even snel voor het slapen kan schetsen (zonder de rest van de nacht ook bezig te zijn)
• je kan het met pc niet overal doen, met papier wel: van school tot in het cafe tot onder het bushokje!
• je kan je werk beter bewaren, in een mooie map, zodat je later nog eens terug kan kijken (op de pc gooi je het sneller weg, terwijl je juist ook van de mislukte schetsen goed kan leren)

Probeer ook redelijk streng te zijn voor jezelf: analyseer iedere gemaakte schets en bedenk wat je er aan zou kunnen verbeteren. Teken het daarna opnieuw met de verbeteringen.

Dat zit wel Schnorr.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
na een lange tijd toch besloten een oude hobby weer op te pakken (in de hoop dat ik na een dikke 9 jaar niet meer tekenen er nog iets van kan) en vandaag maar een bamboo gehaald.

Eerste dappere poging om die bambo eens te proberen. Gemaakt in photoshop (en drukgevoeligheid doet het nog neit, grmbls >.<).

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_xEpyA6vp-Q4/SruE5hsjUII/AAAAAAAAEo0/mXmJ6Mxou00/s1152/vlieg-test.jpg

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De drukgevoeligheid moet je ook aanzetten (spreekt uit ervaring :P ). Verder denk ik dat je een foutje maakt bij het oog. Het oog lijkt nu ingedeukt te zijn, de verticale lijnen moeten de andere kant op buigen. Op het einde natuurlijk wel de kant zoals het nu is.

Voorbeeldje voor bolling tekenen:
Afbeeldingslocatie: http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/56168/2/istockphoto_56168_wireframe_globe_cutaway.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Aloys op 24-09-2009 17:08 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
klopt nog wel meer niet aan die vlieg hoor :P Met de ogen was ik de tablet als een echt blad papier aan het gebruiken, draaide het ding dus netjes een kwartslag, hetgeen niet so soepel werkt x'D

Als ik klaar ben met spelen zal ik eens een serieuze, anatomisch verantwoorde poging doen op het beestje. Ben wel aangenaam verrast tot nu toe, verschilt nauwelijks gevoelsmatig dan met tekenen op papier

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
polthemol schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:20:
[...] verschilt nauwelijks gevoelsmatig dan met tekenen op papier
Daar verbaas ik me ook nog steeds over :P

Ik weet van een bekende van me dat die er een gewoon A4tje op geplakt heeft voor nog meer papier-feeling met het oppervlak (op een Graphire4 was dat)

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
nou na wat spelen krijg ik dezelfde resultaten grofweg al als dat ik het vroeger op papier deed, werkt lekker dit spul dus zal nog wel meer komen van me in dit topic.

had niet echt zin om een scene helemaal te gaan uitbeelden met achtergrond ed., maar dat komt nog wel eens, tot die dag is dit de voorlopige output na een 20 minuten serieuzer kriebelen in fotosoep (al werkt die pressure echt ruk imo >.< of ik doe iets fout 'oO )

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_xEpyA6vp-Q4/Sru6A2mbHdI/AAAAAAAAEpg/8H-Bz_lFPpc/koppel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_xEpyA6vp-Q4/Sru6BLtv5lI/AAAAAAAAEpk/iNmYgN1QBfg/s640/saluut.jpg

• Nico
Zal denk ik een kwestie van nog wat instellingen veranderen zijn :) Verder ben ik daar niet zo'n expert in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Hier de final van de mario waar ik mee bezig was :)

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs51/300W/i/2009/268/2/8/Super_Mario_Fan_art_by_Forgotten_Sins.jpg
^^^^
Click!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Stukfruit schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:27:
Je kan inderdaad beter van ruwe schets naar een gedetailleerde plaat toewerken :) Door ruw te beginnen kan je makkelijk fouten verbeteren en dingen toevoegen of weghalen. Je durft dan ook makkelijker te experimenteren, wat erg belangrijk is.

Door ruwe schetsen te maken, krijg je ook het "staar-naar-de-wolken-effect"; ie. dat je bijvoorbeeld (per ongeluk) lijnen hebt gezet die je eerst niet had geplant, maar die uiteindelijk heel handig blijken te zijn om iets mee voor elkaar te krijgen. Ik noem dit een "staar-naar-de-wolken-effect" omdat het lijkt op het staren in de lucht naar de wolken (duh) waarbij je met wat fantasie bv. dieren of andere figuren in de wolken ziet.

Tablet moet je gewoon mee leren omgaan ;) In het begin is het best moeilijk, maar hoe langer je 'm gebruikt hoe beter het gaat, totdat je niet meer anders wil. Probeer in ieder geval naar je beeldscherm te blijven kijken ipv je tablet. Probeer ook vooral eens met de tabletspecifieke instellingen te spelen (binnen je tekenprogramma), je kan vaak veel doen met drukgevoeligheid, tilt, enz.

Verder kan je nog altijd beter potlood en papier gebruiken om echt te leren tekenen. Dit is handiger omdat je op de pc:

• te snel wordt afgeleid (internet, werk, msn, enz)
• niet lekker nog even snel voor het slapen kan schetsen (zonder de rest van de nacht ook bezig te zijn)
• je kan het met pc niet overal doen, met papier wel: van school tot in het cafe tot onder het bushokje!
• je kan je werk beter bewaren, in een mooie map, zodat je later nog eens terug kan kijken (op de pc gooi je het sneller weg, terwijl je juist ook van de mislukte schetsen goed kan leren)

Probeer ook redelijk streng te zijn voor jezelf: analyseer iedere gemaakte schets en bedenk wat je er aan zou kunnen verbeteren. Teken het daarna opnieuw met de verbeteringen.
het zal wel een persoonlijke questie zijn, maar ik teken sinds kort juist zonder gum en ik probeer meteen te beginnen met pen (en dan later potlood.. vreemde volgordes).. dit doe ik onder andere ook om dat "staar-naar-de-wolken-effect" (zoals jij dat zo leuk noemt) te stimuleren; als ik nu een fout maak, zal ik er toch iets mee moeten.

ik ben hiermee begonnen na een lange periode niet getekend te hebben/alles wat ik tekende lelijk te vinden. daarvoor tekende ik juist excessief veel met potlood, terwijl het eindresultaat in iets heel anders moest.. ik probeerde zeg maar steeds de schets -perfect- te krijgen voordat ik door ging, omdat ik steeds weer foutjes ontdekte en omdat dat met potlood nog te verbeteren valt..
een beetje in de zin van uuuuren besteden aan de schets en dan niet tevreden genoeg zijn of geen gewoonweg geen zin meer te hebben om aan de volgende stap (het afmaken met het definitieve materiaal) te beginnen.

maar goed, zoals ik al zei: dit is voor de meesten toch echt een persoonlijke questie.

om iets meer in te gaan op Hawver:
ik heb zelf tekenen geleerd doordat ik me enorm verveelde op school en papier over had.. gaandeweg leer je vanzelf tekenen en welke stijl, soorten materiaal en proces bij jou past.
ik teken zelf dus ook graag direct naar een eindresultaat. ik begin wel met schetsen maar dat is maar een relatief kort proces, die ik bovendien gewoon laat staan en steeds verder uitwerk.
een probleem bij mij is dat ik het liefst een tekening in 1 onafgebroken tekensessie af wil hebben.. veel langer dan 6 uur aan een tekening besteden gebeurt dus niet vaak. maar ik kan nu eenmaal niet een tweede keer hetzelfde gevoel/abstracte idee opwekken dat me tot een nieuwe tekening dwong (ik kan zoiets wel vasthouden gedurende de tijd dat ik teken)

tot slot, deze had ik nog niet gepost.. een van mijn eerdere tekeningen sinds ik radicaal van proces probeer te veranderen (dus minder schetsen)
ik heb daarom geen gum gebruikt, geen hulplijnen getekent, geen verhoudingen uitgemeten of wat dan ook.
materiaal is potlood, verscheidene merken stiften (3 kleuren, drie merken) en een beetje rode waskrijt :]

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.com/fs50/f/2009/256/a/c/a_crush___by_ksv_nl.jpg

wat mij betreft nog lang niet het beste wat ik uit mezelf geperst krijg.. maar we komen er wel :]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@kaesve: lekkere stijl heb je ! Ik zou wel even nog kijken naar haar rechterbeen, je bent daar precies vergeten eroverheen te gaan met zwart / dikkere potloodlijnen.

@stukfruit: depends waarschijnlijk ook wat je doet. Ik teken op mijn pc in ieder geval een stuk makkelijker dan met pen en papier. "vroegah" toen ik nog een grafische opleiding deed werkte het idem dito, dus ik denk dat het gewoon erop neer komt wat je gewend bent of misschien meer aanleg voor het ene dan voor het andere.

en nog wat verder gepruld met een tekening. Het idee is om wat figuurtjes te maken, die uit te printen en netjes uit te knippen en een decor te bouwen (ben er nog niet helemaal over uit of ik het decor ook wil tekenen of dat ik het van dingen als bv. sateprikkers ed. ga bouwen :P ) en daar dan foto's van maken. Maar eerst nog wat meer poppetjes tekenen in ieder geval en nog wat wennen aan de wacom.

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs259.snc1/10635_1044461327821_1714284990_88356_44421_n.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door polthemol op 26-09-2009 00:31 . Reden: plaatje vergeten ]

• kaesve
leuk idee :] ik wil zeker het eindresulttaat zien!

een paar punten van commentaar:
-heb je moeite met voeten? :P
- is het express schetserig, had je geen zin om het schoon te vegen of lukte het niet zo goed met je nieuwe tablet?

als je het express doet is het misschien een idee om met een iets lichtere kleur te beginnen (zowiezo gebruik ik zelden totaal zwart voor line-art) of anders een (nog) dunnere, doorzichtige brush gebruiken? ik vind het nu toch licht storend..

over jouw commentaar op mijn tekening (waarvoor dank overigens): in 'het echt' is de overgang van dikke lijn <--> niet dikke lijn subtieler en geeft het juist meer diepte (been gaat naar achter).. maar goed. de qualiteit van de scan laat helaas te wensen over. niet dat ik mag klagen, ik mag blij zijn dat mensen vrijwillig dingen voor mij scannen omdat ik zelf niet zo'n apparaat heb.. maar toch :P

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
mwah voeten en handen zitten inderdaad niet bij mijn favoriete "onderdelen". Hoeft niet overal details te zijn zeker ;)

En het is express schetserig (valt het op ? :P ), gum alleen als een lijn echt, echt, echt weg moet. Maar nog geen idee of ik hiermee die scenes wil doen of dat het allemaal wat strakker in mekaar moet worden gezet met illustrator oid. Dikte van de lijnen ed. heb je wel een puntje mee, druk gedeelte werkt ook nog niet echt, eens serieus naar kijken..

Ga van de week eerst eens wat dingetjes gewoon uitprinten / in elkaar knutselen en kijken wat voor een effect het geeft op de foto.

(het idee is trouwens ronduit gejat van edwin bont zijn site, al zal ik natuurlijk voor een andere uitwerking gaan wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
H3ll0! ReM3m6er M3? Ik leef nog en ik vind dat dit topic het ten toon stellen van mijn meesterwerk weer waard is geworden. Grapje, in 't echt klink ik veel erger. Anyway, hier een paar 'comic' pages die ik voor een contest heb gedaan. Contest loopt nog, maar ik heb de hoop opgegeven, omdat de concurrentie een veel hoger niveau heeft. Dus nog even oefennen voor mij.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/page1_ink.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/page2_ink.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/page3a_ink1.jpg

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Wow, welke contest is dat en geef mij de link! Als het niveau hoger ligt als wat jij hier laat zien is het de moeite waard om daar eens na te kijken, want wat jij gemaakt hebt vind ik er echt goed uitzien. Alleen snap ik de laatste vier plaatjes van de crash niet maar dat zal wel aan mij liggen denk ik. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Dreanor schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:31:
Wow, welke contest is dat en geef mij de link! Als het niveau hoger ligt als wat jij hier laat zien is het de moeite waard om daar eens na te kijken, want wat jij gemaakt hebt vind ik er echt goed uitzien. Alleen snap ik de laatste vier plaatjes van de crash niet maar dat zal wel aan mij liggen denk ik. :P
Danku :) Laatste 4 panels is: "everything goes black". Voor mij was dat vanuit 't kijkpunt van 't meisje in bubbelwrap zegmaar.

Hier is de link: 50Girls50 Contest

En ik denk dat deze kerel gaat winnen, maar er zijn ook nog andere goede deelnemers: Axel

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
hmm. ik vind persoonlijk niet eens dat er zo een groot niveau-verschil is tussen jou en die axel-persoon. het belangerijkste verschil tussen jullie beiden is dat Axel meer/betere arcering heeft.. dat vind ik gewoon wel briljant gedaan bij hem en mis ik een beetje bij jouw werk. wel stoort het me (licht) dat je zijn 'strokes' kan zien bij de grotere donkere vlakken.. met een -beetje- fotoshop skills hoort hij dat wel diep zwart te krijgen toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
kaesve schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:46:
hmm. ik vind persoonlijk niet eens dat er zo een groot niveau-verschil is tussen jou en die axel-persoon. het belangerijkste verschil tussen jullie beiden is dat Axel meer/betere arcering heeft.. dat vind ik gewoon wel briljant gedaan bij hem en mis ik een beetje bij jouw werk. wel stoort het me (licht) dat je zijn 'strokes' kan zien bij de grotere donkere vlakken.. met een -beetje- fotoshop skills hoort hij dat wel diep zwart te krijgen toch? :P
Klopt. Dat arceerwerk doet 't hem juist. Hij doet alles op papier en ik heb alles in photoshop gedaan. Ik kan je wel vertellen dat arceren met een wacom is a bitch! Ik zal 't ook voortaan (deels) analoog doen waarschijnlijk.

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rashmatash schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:52:
[...]

Klopt. Dat arceerwerk doet 't hem juist. Hij doet alles op papier en ik heb alles in photoshop gedaan. Ik kan je wel vertellen dat arceren met een wacom is a bitch! Ik zal 't ook voortaan (deels) analoog doen waarschijnlijk.
Hoelang ben je bezig met één zo'n pagina? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15
Mooi werk rashmatash! mijn complimenten. Ligt het verhaal vast waar je voor aan het tekenen bent? Gezien hij dezelfde verhaal lijn tekent..

Wat vind je zo lastig om te aceren op een tablet?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
crinoc: Iets meer dan een dag. Meeste werk gaat in de gezichten zitten. Ik ben iemand die niet twee keer hetzelfde gezicht kan tekenen :S Dus om die consistent te krijgen moet ik ze meestal 5 keer opnieuw tekenen.

RoyK Bedankt :) Arceren op een tablet is lastig, omdat ik niet snel mooie diamantlijnen (lijnen die in het midden dikker zijn) kan tekenen. Bovendien als je op hoge resolutie werkt, moet je of lange stroken kunnen maken die precies evenwijdig zijn of uitzoomen en korte stroken maken. Maar met uitzoomen wordt elke trillling vergroot als je 't weet op 100% bekijkt. Op papier gaat dat veel makkelijker omdat ik direct op papier teken. Maar misschien dat 't met enige oefening wel gaat lukken.

Het verhaal ligt inderdaad vast voor de contest. Het is voor 6 pagina's. Dat maakt het vergelijken voor de jurry makkelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door rashmatash op 29-09-2009 17:07 ]

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

rashmatash schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:21:
H3ll0! ReM3m6er M3? Ik leef nog en ik vind dat dit topic het ten toon stellen van mijn meesterwerk weer waard is geworden. Grapje, in 't echt klink ik veel erger. Anyway, hier een paar 'comic' pages die ik voor een contest heb gedaan. Contest loopt nog, maar ik heb de hoop opgegeven, omdat de concurrentie een veel hoger niveau heeft. Dus nog even oefennen voor mij.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je zit zelf ook flink op niveau. mooi werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

rashmatash schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:05:
crinoc: Iets meer dan een dag. Meeste werk gaat in de gezichten zitten. Ik ben iemand die niet twee keer hetzelfde gezicht kan tekenen :S Dus om die consistent te krijgen moet ik ze meestal 5 keer opnieuw tekenen.

RoyK Bedankt :) Arceren op een tablet is lastig, omdat ik niet snel mooie diamantlijnen (lijnen die in het midden dikker zijn) kan tekenen. Bovendien als je op hoge resolutie werkt, moet je of lange stroken kunnen maken die precies evenwijdig zijn of uitzoomen en korte stroken maken. Maar met uitzoomen wordt elke trillling vergroot als je 't weet op 100% bekijkt. Op papier gaat dat veel makkelijker omdat ik direct op papier teken. Maar misschien dat 't met enige oefening wel gaat lukken.
Misschien dat je voor jezelf een soort van stockmateriaal kan maken, door grote vlakken met pen en papier te arceren, en deze in te scannen voor digitaal gebruik? Je kunt ze met layermodus multiply of darken eroverheen gooien en dan de onnodige delen weggummen, of met een vector / layer mask verbergen, opdat je altijd nog wat aan kan passen.

Verder vind ik dat die vrouw in de eerste plaat, in het midden, wel een enorme hangboob heeft :o

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• rashmatash
Dark Blue schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:03:
[...]

Misschien dat je voor jezelf een soort van stockmateriaal kan maken, door grote vlakken met pen en papier te arceren, en deze in te scannen voor digitaal gebruik? Je kunt ze met layermodus multiply of darken eroverheen gooien en dan de onnodige delen weggummen, of met een vector / layer mask verbergen, opdat je altijd nog wat aan kan passen.

Verder vind ik dat die vrouw in de eerste plaat, in het midden, wel een enorme hangboob heeft :o
Ok, ik zal dat eens proberen. Het probleem met textures is dat ze onscherp kunnenworden als je ze probeert te schalen.

Hangboob?? Hun schuttle is aan 't crashen! Dan gaan ze echt niet netjes op hun plaats zitten natuurlijk :)

Hier is nog een pagina en wt close-ups. Weinig details deze keer wegens tijdgebrek. Ik ga verhuizen vandaag en dan heb ik geen internet. Vandaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/page5_ink.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/closeup1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/closeup2.jpg

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Rashamatsh rashmatash, ik vind je werk prachtig! Ik heb ook even op dat forum gekeken en andere inzendingen bekeken, waaronder die van Axel. Hoewel ik begrijp waarom je hem beter vindt dan jezelf, vind ik dat jij 1 ding echt beter dan die Axel doet: dynamiek! De gezichten van jouw karakters zijn veel levendiger, de gezichtsuitdrukkingen heel echt en herkenbaar. Alsof je echt een momentopname ziet, een flard van een gebeurtenis, in plaats van dat de karakters als het ware poseren voor de plaat. Voorbeeldje is het gezicht van de blonde als ze net uit het bubbeltjesplastic wordt bevrijd, echt heel erg goed gedaan! Ik ben geen kenner, maar dit viel me meteen op :)

Ik zou iig doorgaan met tekenen, met zo'n gave!

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/th_f00c33c3.jpg

Verveling tijdens nederlands... Vind hem echt cool.
Zal thuis thumb maken, zit nu nog in de trein done

[ Voor 24% gewijzigd door Borgoth op 01-10-2009 14:26 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 20:33
Ik heb ook eens in die contest lopen snuffelen en vind dit echt de beste page die ik heb gevonden:

http://img6.imageshack.us/img6/7697/50girls50pencilpage2.jpg

Wat een dynamiek! Die gezichtsuitdrukking!

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
rashmatash schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:18:
[...]

Ok, ik zal dat eens proberen. Het probleem met textures is dat ze onscherp kunnenworden als je ze probeert te schalen.

Hangboob?? Hun schuttle is aan 't crashen! Dan gaan ze echt niet netjes op hun plaats zitten natuurlijk :)

Hier is nog een pagina en wt close-ups. Weinig details deze keer wegens tijdgebrek. Ik ga verhuizen vandaag en dan heb ik geen internet. Vandaar.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind striptekenen zelf wel leuk om te doen, maar wat voor pennen gebruiken jullie daarvoor? Zeg maar de analoge variant. :P Ik heb met de Wacom geprobeerd maar dat gaat toch niet zo lekker, zoals je zelf ook aangeeft. Of nouja minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Borgoth, nice, leuk gespeeld met verhoudingen/vervormingen. figuurtje ziet er lekker stereotype onnozel uit (postitief dan he ;) )

Zelf nog 3 gemaskerde gezichten getekend, gezichten tekenen doe ik niet heel vaak. De ogen waren echt het struikelblok. Vind hem nu wel vet,
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/gezichten2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

@M4rius, thanks. Die van jou zien er ook leuk uit, alleen telkens het rechter oog is iets te groot lijkt wel. Verder erg coole maskers.

Verder heb ik echt teveel ed, edd and eddy gekeken... heb er nog wat bij gemaakt (en de 1e digitaal gezet)

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/th_ed.png
jammer dat photobucket hem zo klein maakt, origineel is hij iets van 6000x2500 :D

laatste is nog in progress, moet nog een toeter like ding verzinnen en hem iets aanpassen. Maar dat doe ik morgen wel, nu naar me nest...

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand hier een goede manier om potlood-tekeningen een beetje mooi op het scherm te krijgen?
Na inscannen is de tekening erg flets.

Met een beetje PS krijg je dit soort taferelen (sja, helaas is de basis blijkbaar al bobbelig)
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/lambo800.jpg

Bewerken kan wel, krijg je dit. Valt me wat tegen.
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/Egg3.jpg

Of met het origineel erachter (maar dat is minder echt): En wat harder zwart...
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/Egg2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Cheesy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:56:
Weet iemand hier een goede manier om potlood-tekeningen een beetje mooi op het scherm te krijgen?
Na inscannen is de tekening erg flets.

Met een beetje PS krijg je dit soort taferelen (sja, helaas is de basis blijkbaar al bobbelig)
[afbeelding]

Bewerken kan wel, krijg je dit. Valt me wat tegen.
[afbeelding]

Of met het origineel erachter (maar dat is minder echt): En wat harder zwart...
[afbeelding]
Voorzichtig met een strijkijzer en theedoek gladstrijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Normaal papier gebruiken ipv dat dunne overtrekpapier :)

[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 06-10-2009 00:18 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
En vervolgens proberen om het zo op papier te krijgen ipv overtrekken :)
oefening baart kunst! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ipv photoshop corel painter eens aan het proberen. Drukgevoeligheid werkt hier ook iets prettiger en fijnere brushes.

Eerste resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://80.69.73.55/~polmol/pictureplease.nl/wp-content/uploads/2009/10/marvinclone.jpg

en de omzetting op papier, met acrylverf, zwarte balpen, water en vingers
Afbeeldingslocatie: http://80.69.73.55/~polmol/pictureplease.nl/wp-content/uploads/2009/10/IMG_5813.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 06-10-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
en weer een stapje verder. Ben nu bezig met scenes quick n dirty uit te werken en het verhaal te finetunen (en in te snoeien '-_- origineel idee was grofweg een 32tal tekeningen, iets te veel :P).

Afbeeldingslocatie: http://80.69.73.55/~polmol/pictureplease.nl/wp-content/uploads/2009/10/maan-denken-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://80.69.73.55/~polmol/pictureplease.nl/wp-content/uploads/2009/10/maan-ladderklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Ziet er gaaf uit! Vind vooral de uitwerking op papier in de eerdere post erg gaaf.

Ik ben zelf nog maar net echt weer begonnen met schetsjes e.d eigenlijk, maar opzich niet geheel ontevreden over het resultaat. (Althans, het viel mee met wat ik had verwacht..)

Hoofdzakelijk onderweg:
Afbeeldingslocatie: http://www.my-connection.net/files/Okt-10-res.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PositiveCreep op 08-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Die vos en die vogel vind ik erg goed. Bij die dromedaris zou je een skelet moeten tekenen met lijntjes en dan checken of de verhoudingen en houdingen van de poten kloppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
oeh die vos is erg leuk gelukt ! heeft een hoog disneygehalte qua uitstraling.

En nog wat verder zitten prielen. Ook geprobeerd om wat betere verlopen te krijgen met verven (nog aardig moeilijk :/ hoop dat het op canvas makkelijker werkt in ieder geval :P ).

Afbeeldingslocatie: http://80.69.73.55/~polmol/pictureplease.nl/wp-content/uploads/2009/10/IMG_5816.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ook ik ben nog steeds aan het tekenen xD hier wat stukkies fruit voor de gezondheid :+

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.com/fs36/i/2009/281/1/c/Fruit_1_by_Forgotten_Sins.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.com/fs37/i/2009/281/e/5/Fruit_2_by_Forgotten_Sins.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.com/fs37/i/2009/281/4/0/Fruit_3_by_Forgotten_Sins.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Het is een hele poos geleden maar ook ik heb niet stil gezeten. Hier een tekening die ik helaas niet heb afgemaakt. Woensdag zit ik trouwens bij Hallmark. Ze willen gaan kijken wat er mogelijk is met mijn tekenstyle.

Spannend!

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/evil%20child%20web.jpg

En dit is een concept voor een kinderboek
Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/achtergrond%20concept%201%20web.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door RoyK op 09-10-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
dat moet toch goed komen roy ! heerlijke humor heb je trouwens in veel van je tekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank je Polthemol :), ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Hallmark stelt veel eisen naast het tekenen. Zo hebben ze strengen deadlines, briefings waar je aanwezig moet zijn etc. Ik werk ook gewoon overdags dus het is even aftasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Je hebt een gave.

Succes bij Hallmark!

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank je, ik hou jullie op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

nl-nico schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:59:
Ook ik ben nog steeds aan het tekenen xD hier wat stukkies fruit voor de gezondheid :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat doe je mooi! Stillevens tekenen werkt goed om te leren te zien 'wat je eigenlijk ziet' en niet wat je hersenen ervan maken. :)
Toch even een paar dingen die me opvallen, misschien kun je er wat mee:
- teken je arceringen niet als lussen. Dan vervalt gelijk de hele illusie dat het een arcering is
- zelfde straatje: laat je arceringen meebuigen met de vorm van je object. gevolg is dan ook dat je nooit een lus zal krijgen, tenzij je een heel vlak zijaanzicht van een transparant glas zou tekenen ofzo. Alle lijnen buigen één kant op, maar nooit in amandelvorm weer terug.
- het helpt voor de diepte en het perspectief misschien om een horizon op je blad te tekenen.

RoyK, succes bij Hallmark! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
RoyK schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:01:
Het is een hele poos geleden maar ook ik heb niet stil gezeten. Hier een tekening die ik helaas niet heb afgemaakt. Woensdag zit ik trouwens bij Hallmark. Ze willen gaan kijken wat er mogelijk is met mijn tekenstyle.

Spannend!

[afbeelding]

En dit is een concept voor een kinderboek
[afbeelding]
Lekker fris en vleurig, daar zou ik mijn zoontje wel uit voor lezen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Dark Blue schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:48:
[...]

Dat doe je mooi! Stillevens tekenen werkt goed om te leren te zien 'wat je eigenlijk ziet' en niet wat je hersenen ervan maken. :)
Toch even een paar dingen die me opvallen, misschien kun je er wat mee:
- teken je arceringen niet als lussen. Dan vervalt gelijk de hele illusie dat het een arcering is
- zelfde straatje: laat je arceringen meebuigen met de vorm van je object. gevolg is dan ook dat je nooit een lus zal krijgen, tenzij je een heel vlak zijaanzicht van een transparant glas zou tekenen ofzo. Alle lijnen buigen één kant op, maar nooit in amandelvorm weer terug.
- het helpt voor de diepte en het perspectief misschien om een horizon op je blad te tekenen.
Thanks voor de tips! Zal ik zeker in achting nemen ;) (wetende dat ik nog een laaaaange weg te gaan heb xD)
Alleen het stukje van diepte en perspectief snap ik nog niet helemaal wat je daarmee bedoelt.. -hoe moet ik dit zeggen..-

Ik weet wel wat een horizon is, en hoe ik moet perspectief tekenen, maar hoe ik het in die stillevens tot uitvoer zou moeten brengen. Dat blijft mij gewoon een raadsel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
teken het tafelblad erbij, hulplijntjes en gaan met die banaan :P Of je nu een appel tekent, een doos of het kurhaus, perspectief werkt hetzelfde afaik (en dan natuurlijk rekening houden met kleurgebruik / verloop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste GoTers xD.
Ik volg dit topic al een tijdje. Ik vind het werk van RoyK echt SUPER mooi! Het heeft me helemaal geinspireerd om weer te gaan tekenen ;) dus hier komt binnenkort ook wat werk van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Konichiwaaa! Doordat ik van provider ben veranderd werken de plaatjes niet meer, daarom post ik ze hier nog een keer. Heb geen zin om alle berichten op te zoeken en te editen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/amazon_wip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/amazon_wip01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/amazon_wip02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/amazon_detail.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/amazon_detail01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/assassin01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/assassin_detail.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/doodle_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/doodle_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/doodle_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/float.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/geisha_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/geisha_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/goblin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/iceman01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/linda_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/make_up.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/ship01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/ship02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/storm.jpg

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:10:
Beste GoTers xD.
Ik volg dit topic al een tijdje. Ik vind het werk van RoyK echt SUPER mooi! Het heeft me helemaal geinspireerd om weer te gaan tekenen ;) dus hier komt binnenkort ook wat werk van mij
Wat leuk om te lezen Virtuez. Ik iemand inspireren! Wat voelt dat gek.

Ik ben nieuwsgierig wat je gaat tekenen. We zien het verschijnen :)

Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Hm met de kans dat ik hier wat uit de toon overkom met al deze mooie tekeningen hier toch even twee van mijn kant :)
In het normale leven studeer ik Industrieel Ontwerpen, waarbij ik redelijk veel teken, maar dan vooral producttekeningen en dergelijke. Nu ik een nieuwe wacom heb (a4 olee :p) heb ik de 'schilder' draad weer eens opgepakt. Ik merk dat het écht heel anders is dan lekker knoeien met verf.
Eerste: de bekende bol. Die heb ik zovaak voorbij zien komen dat ik natuurlijk niet achter kan blijven.
Afbeeldingslocatie: http://www.betervanwel.nl/got/wip_thailand_tumb.jpg
De tweede:geinspireerd op een vakantie naar Thailand. Zwaar WIP overigens ;) Daar was een klein 'hotelletje' met kamers tussen allemaal prachtige planten/bomen. Eten kon in een piepklein restaurantje, net een soort boomhut. Afijn, heel verhaal maar ik dacht, laat ik dat een proberen op 'papier' te krijgen. Vooral de planten vind ik lastig. Dat cheesy 'gras' als onderlaag gaat nog weg ,maar dat was even om een idee te krijgen van de begroeing die er nog onder moet.
Afbeeldingslocatie: http://www.betervanwel.nl/got/sphere_tumb.jpg
De plaatjes zijn klikbaar.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Heeft iemand nog goede tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
erg mooi! inder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
RoyK, ben je woensdag naar Hallmark geweest? Is er nog wat uit het gesprek gekomen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ranewen op 16-10-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een WIPje tussendoor, heb nu lekker weekje vakantie dus kan er mooi mee door! :z

Megan Fox
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/30rkxea.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Uit de losse hand of overgeschilderd? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijnen gemaakt, zoals je bij de wenkbrauw ook ziet.
Er zitten ook delen bij wat ik over getekend heb, maar meeste ook gewoon na getekend..

Ben nog kleine beginner dus wil eerst de 'techniekjes' onder de knie hebben, nu doe ik meeste met smudge, maar weet al dat ik beter met laagjes kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Je moet werken zoals je het zelf fijn vind crinoc. Wat dat betreft zijn er 100 wegen naar Rome in programma's zoals photoshop. Het kan natuurlijk geen kwaad om andere technieken uit te proberen. Teveel op lagen werken is bijvoorbeeld voor de workflow niet goed. Daarbij kom je dan in situaties dat je geen keuzes meer durft te maken.. ik probeer steeds vaker in enkele lagen te werken. Nieuwe laag openen.. daar op verder tekenen. Bevalt het merge ik ze en open een nieuw laagje.

In ieder geval heb je een goede start! Misschien nog iets aan de mond doen. Een techniek die je echt makkelijk kan toepassen is de tekening af en toe even flippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
vind haar ogen er anders al meer dan goed uitzien. Zou me niet lukken in photoshop zoiets.

nog een klein beetje verder gewerkt aan mijn maanmannetjeding. Helaas was na het kleuren het meteen weer gedaan door wat zenuwen die moeilijk doen in mijn hand '-_-

Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/yzv7rd7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Leuk maanmannetje! :)

Je zou alleen nog wel wat meer kunnen doen aan belichting, want zeker de plankjes zien er nu niet echt passend uit bij de rest.

Maar verder vind ik 'm leuk :)
RoyK schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:21:
Je moet werken zoals je het zelf fijn vind crinoc.
Even ter duidelijkheid, wat ik op de vorige pagina zei was geen (negatieve) kritiek hoor :) Het viel me alleen op en ik was nieuwsgierig.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
dat is ook de bedoeling stukfruit, maar eerst eens naar de dokter. Pen vasthouden gaat niet meer soepel, zit een zenuw klem ergens of zo waardoor mijn pink af en toe in staking gaat :P (niet ideaal om schaduwen ed. aan te gaan brengen maw ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oke, maar reflecterend licht van de maan komt normaal overal :P

Beterschap dan maar ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
polthemol schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:52:
vind haar ogen er anders al meer dan goed uitzien. Zou me niet lukken in photoshop zoiets.

nog een klein beetje verder gewerkt aan mijn maanmannetjeding. Helaas was na het kleuren het meteen weer gedaan door wat zenuwen die moeilijk doen in mijn hand '-_-

[afbeelding]
Heel erg gaaf. Kan mijns inziens bijna meteen als cover voor een kinderboek worden gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
sOid schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:35:
[...]

Heel erg gaaf. Kan mijns inziens bijna meteen als cover voor een kinderboek worden gebruikt :)
dank je voor het comment ! niet echt iets dat ik verwacht had als ik bedenk hoe lang ik niet meer getekend heb. Weet je toevallig iemand die een kinderboek aan het schrijven is over een maanmannetje ? :P

@stukfruit: dank voor de beterschap, zal wel goed komen als de lokale medicijnman zijn werk heeft gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
polthemol schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:20:
[...]

dank je voor het comment ! niet echt iets dat ik verwacht had als ik bedenk hoe lang ik niet meer getekend heb. Weet je toevallig iemand die een kinderboek aan het schrijven is over een maanmannetje ? :P
Nee sorry, dat weet ik niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Stukfruit schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:15:

Even ter duidelijkheid, wat ik op de vorige pagina zei was geen (negatieve) kritiek hoor :) Het viel me alleen op en ik was nieuwsgierig.
Oh geen zorgen Stukfruit! Ik doelde helemaal niet op jouw reactie. Sorry als dat zo overkwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
ik heb weer wat om met jullie te delen O+

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.com/fs51/i/2009/291/7/8/like_a_tangerine_by_ksv_nl.jpg

zie vooral ook de volledige versie, omdat deviantart niet alleen scherpte verliest bij het resizen maar ook de kleuren aanpast :|

favs en comments op deviant-art zelf worden ook zeer gewaardeert :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 21:58
Net voor een zacht prijsje gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/eee_top.jpg

Leuk systeem voor in de keuken of woonkamer maar ook ideaal als goedkoop tekenbord, teminste, als je het met Wacom vergelijkt. Uiteraard geen touch sensetive paneel maar dat maakt mij niet zoveel uit :D

Hier mijn eerste snelle test tekening met Photoshop.
Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/eee_top_test.jpg
Werkt best lekker icm een Wacom stylus. Binnenkort maar eens serieus erop gaan tekenen. Ik wil alleen liever een stylus met een zeer zachte top om krasjes te voorkomen. Ik vind de punt van de Wacom stylus net iets te scherp.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Als 'goedkope' cintiq oplossing kun je beter voor een tablet pc gaan. Dan heb je wel wacom hardware erin zitten met drukgevoeligheid enz.
Verder is het natuurlijk wel leuk om op je beeldscherm te kunnen tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik hoop dat hij tegen dat gekrabbel kan van een stylus. Normaal zou je er alleen hier en daar eens op drukken met een vinger. Tekenen op zo een ding is volgens mij niet waar hij echt voor gebouwd is dus hopelijk kan het geen kwaad.

//edit
Lol er zit een stylus in het tobo verstopt :D

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Hendro op 19-10-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@kaesve: vind het een erg mooie stijl die je hebt. Doet me een beetje denken aan die lappenpopjes uit "9".

@sir_hendro: is het je stijl om die bibberlijntjes te gebruiken of komt het door met die eee ? Misschien moet je eens kijken voor een screenprotector ? Het lijkt me in ieder geval wel een poging waard om zo te proberen met tekenen, moet prettig werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
kaesve schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 01:26:
ik heb weer wat om met jullie te delen O+

[afbeelding]

zie vooral ook de volledige versie, omdat deviantart niet alleen scherpte verliest bij het resizen maar ook de kleuren aanpast :|

favs en comments op deviant-art zelf worden ook zeer gewaardeert :]
Vet hoor, heel stijlvol. Ik zou er zo een poster van aan de wand hangen.

edit. Klein details, jammer van die tekst en de druppel (foutje?) er naast .

[ Voor 5% gewijzigd door HawVer op 19-10-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
druppeltje? foutje? :D

dan mag je de rest ook als foutje beschouwen. ik had elke vlek die ik per ongeluk maakte wel weg kunnen halen met witte inkt oid, maar in plaats daarvan heb ik ervoor gekozen om niets te corrigeren en kijken wat het geheel wordt :D

maar bedankt iedereen voor het positieve commentaar. doet me goed :]

@hendro:
gaaf ding! digitaal tekenen is niet helemaal mijn ding (nooit geweest), maar het lijkt me wel koel om direct op het scherm te kunnen krassen. dit lijkt me een perfect alternatief op de cintique, om eens te beginnen met direct op een scherm tekenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
polthemol schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:59:
@kaesve: vind het een erg mooie stijl die je hebt. Doet me een beetje denken aan die lappenpopjes uit "9".

@sir_hendro: is het je stijl om die bibberlijntjes te gebruiken of komt het door met die eee ? Misschien moet je eens kijken voor een screenprotector ? Het lijkt me in ieder geval wel een poging waard om zo te proberen met tekenen, moet prettig werken :D
Ik schets te veel waardoor ik vaak niet netjes een rechte lijn trek maar met wat bbbers. Kwestie van oefenen dus :D Op papier gaat het sowieso beter en met mijn wacom trilde ik ook een beetje omdat ik niet op het scherm zelf teken. Dat zou nu snel voorbij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@ Sir_Hendro; can't help it.. maar met je avater en mijn tv-jeugd-ervaringen is het trunks in een leren jasje? Ziet er wel nice uit.. Alleen nog werken dan aan die lijntjes he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hey nu je het zegt, dat zou zo maar kunnen :D Het was iig niet zo bedoeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik teken op een cintiq 12" maar ik ga langzaam toch weer terug stappen naar een tablet voor mn toetsenboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waarom? Bevalt de grootte van het scherm niet? Of voelt het beroerd aan ofzo? Niet dat ik het veroordeel ofzo hoor, maar ik vraag me gewoon af wat er vervelend is aan zo'n mooi apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Het is een prachtig stuk gereedschap. Het formaat vind ik ook prima. Groter is altijd fijner natuurlijk. Het tekenveld is net zo groot als een Intuos A5.

Ik vind het tablet niet altijd nauwkeurig. Zeker bij de randjes. Bekend probleem bij de cintiqs. Ik teken eigenlijk altijd in de woonkamer. Als ik dus klaar ben moet ik het tablet weer even opruimen totdat ik weer verder ga. Het tablet is voorzien van een zooi kabels waar ik een beetje genoeg van heb. Het houd me tegen om even te gaan tekenen omdat ik geen zin heb om al die kabels weer uit te leggen en een extra stopcontact regelen. Want als ik ga tekenen moet ik ook de laptop op stroom zetten. Dus ik heb dan 5 kabels langs mijn voeten liggen plus de kabel van de muis

Daarom wil ik een Intuos4 A5 erbij gaan nemen om lekker snel te kunnen schetsen. USB erin en klaar. Als ik een tekening full detail uit ga werken pak ik alsnog de cintiq wel.

Ik heb een review geschreven tijdje terug met wat fotos (ook van de kabels)

productreview: Wacom Cintiq 12WX LCT Tablet review door RoyK

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 20-10-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_xEpyA6vp-Q4/St2lYvTpDVI/AAAAAAAAFAE/OV16oICqU0Y/s640/listen2yourself.JPG

en nog eens wat liggen spelen na een ingeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
Hoe was je gesprek nou gegaan? :D

Pagina: 1 ... 9 ... 33 Laatste