http://hawvie.deviantart.com/
:fill(white):strip_exif()/f/image/GVCeKV76wdmaueSp5gQSVEv0.png?f=user_large)
Nieuwe trainingseizoen is weer begonnen.
Die is wel heel gaafClay schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:14:
Grapje voor Inktober,
[Afbeelding]
Meestal is het iets stoers zoals een wolf in het sihouette van bomen oid
Ticking away, the moments that make up a dull day
:fill(white):strip_exif()/f/image/CI5cuY0Bp18KyARwt40hJWFi.png?f=user_large)
Week 2 opdracht.
:strip_exif()/f/image/0rg7CKyzH8w1XtXEhNsiEBQx.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D51q2IwquFKfEJ88KDIRvZUL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NjVxIrCkllsC3RHmei2nKCoa.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/8iKOR156kzgsASXQ2AzVF0Xd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Robolokotobo op 28-10-2022 00:13 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OpKwB8XcobLEdiDZDBGoggGG.jpg?f=user_large)
/f/image/7yR6TND2B8fIOZVhDZxjpP8a.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/009qWHlzhrIWeT30KzHL6nmR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kHG3gjT61rkrTQkbDE5IMsod.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JRU3A3tzhQh3ewXK1gkDbcbT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SQPEdk81epftBiT0DBrNhzeS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/705CaHT4guVNfNNwlOCLcVYQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Robolokotobo op 30-12-2022 08:48 ]
:strip_exif()/f/image/egYvb1d8FnTxxo1886USG4IO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0VXsP5c8VSCAYB9DIgqVGjVh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GKjWgjcUVKXZGGt90hPXvB6x.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 09-01-2023 16:59 ]
[ Voor 192% gewijzigd door RobIII op 08-02-2023 11:57 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Robolokotobo op 04-02-2023 21:50 ]
:strip_exif()/f/image/ybk09fJX71qqGiVp623V07is.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Robolokotobo op 06-02-2023 04:40 ]
Coole tekeningen! Ik vind die batman een vette stijl. Doet met denken aan de stijl van Karl Kopinski.Cobb schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wil ook nog wel eens avondje tekenen/schilderen.
Heel leuk! Humor is ook helemaal spot on Garfield humor!Robolokotobo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 04:32:
Traditoneel getekend met inktpennen en alcohol markers. Geen potloodschets vooraf. Achter elkaar gezet en omlijnd met Microsoft paint
[Afbeelding]
Het bevalt me uitstekend. Het heeft veel weg van Photoshop maar is echt gemaakt met de illustrator als doelgroep. Ik heb wel wat getweaked aan de sneltoetsen om ze dichtbij Photoshop te krijgen.HawVer schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:09:
Leuk! Bevalt Krita goed?
Krita is open source, niet tot de nok gevuld met 1001 tools wat de boel traag maakt, heeft een geweldige brush engine, een aardige fanbase en is gratis.
:fill(white):strip_exif()/f/image/8lTlKsQg1aZxdQqL7wtY8oYL.png?f=user_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-02-2023 13:12 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Geen reclame in de posts, wil je adverteren: https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/tweakers
[ Voor 87% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2023 14:55 ]
Een concrete vraag: ik heb met een zwarte penseel een lijntekening gemaakt die ingekleurd moet worden op lagen daaronder. Helaas blijkt dat de lijnen niet goed zwart zijn doordat ik per ongeluk de drukgevoeligheid (ook) op dekking had staan. Ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe ik die grijze lijnen zwarter kan krijgen.
Weet nog steeds niks.....
of op een nieuwe laag over je artwork gaan met wel meer dekking?
In het layers panel de laag met line art selecteren, transparency lock togglenLex_van_H schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:23:
Vroeger heb ik na pen op papier nog vrij veel met een een Intuos in Paintshop pro getekend, maar nu na lange tijd weinig tekenen een Cintiq aangaschaft en aan het klooien met Photoshop. Valt niet mee.
Een concrete vraag: ik heb met een zwarte penseel een lijntekening gemaakt die ingekleurd moet worden op lagen daaronder. Helaas blijkt dat de lijnen niet goed zwart zijn doordat ik per ongeluk de drukgevoeligheid (ook) op dekking had staan. Ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe ik die grijze lijnen zwarter kan krijgen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/q4GSh9JJlcavLxVJJyrQbn2U.png?f=user_large)
En dan een groot zwart blok (U, zorg dat hij op pixels staat en niet op shape) over de hele boel trekken.
Alternatief: De laag met line art selecteren, FX > Color Overlay > zwart selecteren met blend mode normal.
Nadeel van die eerste is dat je dan veel aliasing ('blokkige lijntjes') krijgt. Die tweede klinkt als werkD-rez schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:26:
de layer een stuk of wat x kopieren en mergen?
of op een nieuwe laag over je artwork gaan met wel meer dekking?
[ Voor 13% gewijzigd door hfos op 10-10-2023 16:48 ]
Laag kopiëren en mergen werkt inderdaad goed. Nog eens overtrekken had ik geen moed meer voor, had ik al een paar schetslagen daaronder gedaan ;-)
De trucs van hfos heb ik geprobeerd (de color overlay had ik ook via google gevonden) maar beide werken bij mij niet. Geen idee waarom, maar ik zie helemaal niets gebeuren als ik zwart als kleur neem, wel als ik bijv. rood neem, maar dan blijft de dekking hetzelfde, alleen in rood.
Ik had het ondertussen zelf opgelost door een selectie op kleurbereik (NL Photoshop) naast de lijnen te maken en die om te keren, daarna met een dekkende zwarte penseel over alles heen gekwast. Je krijgt wat blokkige lijntjes, maar dat is in mijn geval geen ramp omdat de plaatjes uiteindelijk op half formaat worden afgedrukt.
[ Voor 3% gewijzigd door Lex_van_H op 18-10-2023 13:15 ]
Weet nog steeds niks.....
Ik heb het te laat gezien.. helaas op dit moment ook niet zoveel tijd daarvoor. Anders had ik graag meegedaan!Wormaap schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:49:
Tekenaars, kom mee doen met ons groepsproject!
Mijn laatste plaat.. schets staat hierboven ergens
Getekend in Krita
:strip_exif()/f/image/BCT7VoEbg21tkThEN82NCRTb.jpg?f=fotoalbum_large)
En een snelle speedpaint gedaan in Procreate:
:strip_exif()/f/image/WVXTNWajGor6XtfwvItuV5U6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een video van het proces maar weet niet hoe ik dat kan delen
Jammer, maar vast een volgende keer danRoyK schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:01:
[...]
Ik heb het te laat gezien.. helaas op dit moment ook niet zoveel tijd daarvoor. Anders had ik graag meegedaan!
Gewoon op YouTube slingeren, eventueel unlisted?Mijn laatste plaat.. schets staat hierboven ergens
Getekend in Krita
[Afbeelding]
En een snelle speedpaint gedaan in Procreate:
[Afbeelding]
Ik heb ook een video van het proces maar weet niet hoe ik dat kan delen
Nah, het is echt ene heel kort filmpje. Ik bedenk wel wat voor de volgende keerWormaap schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:05:
[...]
Jammer, maar vast een volgende keer dan
[...]
Gewoon op YouTube slingeren, eventueel unlisted?
Ik heb een vraag over photoshop beta.
Ik heb een afbeelding van linnen waar ik graag behang van wil laten maken.
Hiervoor moet ik het patroon meerdere malen (11x naast elkaar, 10x boven elkaar, de muur is 420x220cm) aan elkaar photoshoppen.
Maar wat een werk! Ik heb al wat geprobeerd met AI maar dit heb ik nog niet helemaal onder d e knie, je kunt namelijk goed zien waar de originele foto is.
Any tips? Ik wil natuurlijk zo min mogelijk zien dat het steeds gekopieerd is.
https://we.tl/t-4AmHZVPrgI
Een beetje zoals hier staat: https://www.schoolofmotio...inema-4d-iphone-photoshop
Study everything, You'll find something you can use
Enorme afmetingen is niet iets waar Photoshop in uit zal blinken. Kan je niet een seamless patroon maken die zichzelf kan herhalen? Als je op Youtube "how to make seamless pattern in Photoshop" intik, krijg je veel voorbeelden. Ik moet zeggen dat illustrator hier een stuk sterker in is, en heeft daarvoor ook een speciaal stukje gereedschap voor.Anne_x97 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:29:
Hi Allemaal!
Hiervoor moet ik het patroon meerdere malen (11x naast elkaar, 10x boven elkaar, de muur is 420x220cm) aan elkaar photoshoppen.
Maar wat een werk! Ik heb al wat geprobeerd met AI maar dit heb ik nog niet helemaal onder d e knie, je kunt namelijk goed zien waar de originele foto is.
Er zijn verschillende tips die ik kan geven, afhankelijk van of je het zelf wilt doen of dat een easy way out ook goed is.Anne_x97 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:29:
Hi Allemaal!
Gemakkelijkst is denk ik op textures.com een gratis account maken en zoeken naar 'canvas' met de 'seamless' property. Download er een die qua structuur lijkt op die je nu hebt, download hem en open hem in Photoshop. Dan kun je op tig manieren de kleur/tonen matchen (begin maar met een hue/saturation adjustment layer of zo) en als je klaar bent kun je met SHIFT+CTRL+E de boel tot 1 laag bakken. Dan CTRL+A -> Edit -> Define Pattern.
Als je dan een nieuw document maakt van 420x220cm (is PS idd niet super ideaal voor, maar het kan wel - ik heb er dingen van 13x3 meter in gemaakt), van de bg een layer maakt en die een pattern overlay geeft met het patroon wat je net hebt gemaakt ben je al klaar. Al met al kun je het sneller maken dan ik dit kan typen.
Krita is al enkele jaren één van de beste teken apps die er bestaan.HawVer schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:09:
Leuk! Bevalt Krita goed?
Specifiek voor digitaal tekenen is het op veel gebieden gebruiksvriendelijker/krachtiger dan Photoshop en GIMP.
Hoewel Krita niet in hoofdzaak ontwikkeld is voor foto bewerking gebruik ik het ook voor deze taak en ook hier is het geschikt voor.
Er zijn specifieke populaire taken in fotobewerking die Krita beter doet dan Photoshop en GIMP, al zou ik niet zeggen dat het algemeen gezien beter is voor deze taak.
Beginnend als alternatief voor GIMP (manipulatie van afbeeldingen ipv digitaal schilderwerk) en met steeds meer befaamde uitspraken als "Made Krita's crop tool really usable by not following Gimp conventions"...
Beetje zoals Silo dat ooit in de markt werd gezet als subdiv-modeller en het uiteindelijk meeging in de toenmalige hype richting het sculpten zodra dat een realistische optie begon te worden doordat men inzette op het gebruik van voxels en acceleratiestructuren die je ook in games ziet om (toen nog) miljoenen kleine polygonen te kunnen managen.
Wel waanzinnig cool om te zien dat de makers van Krita het via OSS echt hebben doorgezet, terwijl Silo een stil einde is gestorven

#historylesson #vooroudemensen
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb een nieuwe tekening gemaakt waar ik heel trots op ben, en ook een fris Instagram-account aangemaakt!

Getekend in Krita!
:strip_exif()/f/image/WH0owUIxmWd0APymv7BavPFq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gLIim0MXvrpjrrCe3oVyDoVl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B1ZQjeXgjRMDWPu8hIFAHHOu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door RoyK op 25-10-2024 12:20 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/b7h2OexMQ33af5axMJGp9tCo.jpg?f=user_large)
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FLs5NbjRLAOysok1IsMdDjhE.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FSfqB8J68J0vx5rVSIbmF3c1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-04-2025 01:14 ]
Study everything, You'll find something you can use
Dank jeCastor385 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:49:
Hoe heb je die vogels gemaakt? Met potlood? Ziet er goed uit
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."