FV&D Groepsproject: multimediaverhaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Rustigaan beginnen we ons richting het einde van het jaar te begeven. Voor sommigen een enorm drukke tijd, voor anderen begint het juist wat rustiger te worden. In ieder geval wordt het tijd voor een groepsproject, in de vorm van een multimediaverhaal!

Hoe werkt dit?
- Je meldt je aan door in dit topic te posten en @Wormaap (mij dus) te taggen.
- In de week van 13 november stuur ik je per DM een deel van een verhaal.
- Vervolgens heb je tot 3 december de tijd om een werk te maken dat de tekst die je hebt gekregen uitbeeldt
- Omdat Foto, Video, Design, AI, handgetekend, 3D, noem maar op tegenwoordig allemaal samen onder onze vlag zit, staat je volledig vrij wat je aanlevert *O*
- Dus een video, een foto, een AI-image, schilderij, tekening, whatever! Het is allemaal prima :)
- Vervolgens ga ik mijn best doen om er iets van te maken :) Welke vorm dit precies krijgt hangt er een beetje van af hoeveel tijd ik in die periode vrij kan maken, maar als het allemaal niet lukt plaats ik alle bijdragen gewoon in een topic onder elkaar :)

Omdat ik graag een video zou willen monteren, is het handig als zowel foto's als video's in 1080p aangeleverd worden en, in het geval van video, niet langer dan pak'm beet een minuut zijn.

Vragen, opmerkingen en aanmeldingen zijn natuurlijk allemaal welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 13-11-2023 09:30 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:08

nFo

@Wormaap Lijkt mij leuk om mee te doen!, maak graag een AI afbeelding.
1080P kan misschien een uitdaging worden voor een AI image, maar moet wel lukken met een upscaler/Photoshop.
Ben benieuwd wat het onderwerp wordt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Kom maar op @Wormaap ik zie de DM wel tegemoet!

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

@Wormaap Wat een leuk initiatief!! Ik doe mee!!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-09 15:08
Leuk idee, heb je een beetje idee welke richting het onderwerp zal zijn?

13 november naar 3 december is 'maar' 3 weken. Ik durf mij niet zo nu op te geven uit angst dat ik tijd te kort kom.

Voor een video segment, wat is de speelduur er van dat je zou willen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ugh ik weet nu al dat ik hier geen tijd voor ga hebben en dat ik er volledig van in de stress ga raken, maar vooruit @Wormaap let's go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Duke of Savage schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:41:
Leuk idee, heb je een beetje idee welke richting het onderwerp zal zijn?

13 november naar 3 december is 'maar' 3 weken. Ik durf mij niet zo nu op te geven uit angst dat ik tijd te kort kom.

Voor een video segment, wat is de speelduur er van dat je zou willen zien?
Tussen de vijf seconden en een minuut is prima. Als het minder wordt dan dat is een foto handiger, en langer wordt denk ik te veel.

Sowieso hoop ik dat de verwachtingen over het eindresultaat niet té hoog worden. Het is bovenal een leuk communityproject :)

Over het onderwerp ga ik nog even twijfelen. Ik heb wat ideetjes, maar wil even kijken hoe ik mijn stuk voorbereiding geregeld krijg :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 08-11-2023 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:31
Met de fotoketingbrieven hadden we veel minder tijd, dus dit moet goed komen. @Wormaap, ik heb er zin in, maar verwacht vooral geen 1080p-video van mijn DSLR.

flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb op zich wel interesse, maar ben bang dat ik met de mij beoogde techniek (Leica laserscanner) geen ellenlange verhalen kan fabriceren. Iets korts visualizen moet wel lukken :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
arnold_m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:59:
Met de fotoketingbrieven hadden we veel minder tijd, dus dit moet goed komen. @Wormaap, ik heb er zin in, maar verwacht vooral geen 1080p-video van mijn DSLR.
Nog even voor de zekerheid: het hoeft dus geen video te zijn, een foto is helemaal prima :) En wie video in andere resoluties wil aanleveren, leef je uit, maar hou er rekening mee dat ik het in 16:9 wil gaan monteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
@Duke of Savage Ben je er al uit of je meedoet? (Hint: jaaaaa *O* )

Voor iedereen: laatste kans om mee te doen :) Als er geen rare dingen gebeuren wil ik vanavond het verhaal gereed gaan maken en rond gaan sturen.

Mochten er mensen zijn die twijfelen over het onderwerp, dan laat dat ook even weten. Ik wil het niet hier in het topic dumpen zodat het een béétje een verrassing blijft, maar wil best per DM een tipje van de sluier oplichten :)

[ Voor 34% gewijzigd door Wormaap op 13-11-2023 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
De stukjes verhaal zijn de deur uit *O*

Mocht er nog iemand mee willen doen, dan heb ik nog wat reservemateriaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
@nFo @JDx @Deathchant @hfos @arnold_m @ThunderNet Vandaag is de laatste dag voor de inzendingen, en tot dusver is @Sjaak_Afhaak de enige waar ik een final versie van ontvangen heb. Gaat iedereen me vanmiddag verrassen met hun inzendingen? Is het handiger de deadline wat te verplaatsen? Laat even wat weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

Wormaap schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:11:
@nFo @JDx @Deathchant @hfos @arnold_m @ThunderNet Vandaag is de laatste dag voor de inzendingen, en tot dusver is @Sjaak_Afhaak de enige waar ik een final versie van ontvangen heb. Gaat iedereen me vanmiddag verrassen met hun inzendingen? Is het handiger de deadline wat te verplaatsen? Laat even wat weten :)
Misschien kan de deadline nog iets verschoven worden ?
Kan het wel vandaag afronden, maar ben zoals gewoonlijk weer met de nieuwste modellen aan het experimenteren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
nFo schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:30:
[...]

Misschien kan de deadline nog iets verschoven worden ?
Kan het wel vandaag afronden, maar ben zoals gewoonlijk weer met de nieuwste modellen aan het experimenteren. :)
Ik ga even afwachten wat de andere reacties zijn. Als dat 'oh vergeten geen tijd gehad weekje extra en het komt in orde' is dan gaan we dat gewoon doen. Als er massaal afgehaakt wordt heeft de deadline opschuiven ook geen zin natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Ja bij mij is het eigenlijk net als school en werk, als hobby is het leuk, maar zo gauw als het als een verplichting gaat voelen of voor een klant dan is de lol er af, moet ook zeggen dat ik het totale project vergeten was.

Misschien in de toekomst eerst opzetten en dan posten, dan zit het enthousiasme er nog in.

Ben net als @nFo ook allang weer aan het kloten met nieuwe models en ideeën en totaal andere settings, heb A1111 (waar ik al iets in had staan volgens mij) er helemaal uitgegooid, alleen nog ComfyUI aan het optimaliseren.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

* Sjaak_Afhaak overweegt nickchange :')

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:31
Ik was het alweer bijna vergeten. Ik vind het een lastig stukje tekst om een foto bij te maken, omdat de situatie gedetailleerd beschreven wordt.
Ik ben maar begonnen met Gimp en Krita wat beelden te bewerken en combineren en ik denk dat er nog wel iets uitkomt.

flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
@nFo @JDx @Deathchant @hfos @arnold_m @ThunderNet @Sjaak_Afhaak Er begint wat binnen te druppelen, dus dan gaan we er toch nog wat van proberen te maken :)
Omdat het een groepsproject is, is het eindresultaat natuurlijk afhankelijk van iedereens inzending. Dus ik wil nog even benadrukken dat het echt niet je meesterwerk waar mensen over 200 jaar nog naar staren hoeft te zijn. Je hoeft de tekst ook niet letterlijk uit te beelden, 'geïnspireerd op' is ruim voldoende. Voor mijn part ram je in Paint iets in elkaar of vraag je je drie jaar oude nichtje een tekening te maken :+ Maar een inschrijving voor een groepsproject geeft natuurlijk wel een béétje verantwoordelijkheid naar de rest van de deelnemers om in ieder geval iets te leveren zodat er een eindresultaat is :)

Dus, de deadline schuift een week op naar 10 december *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Oh shit sorry, ik ben het dus compleet vergeten! Ik ga er vandaag mee aan de slag!!

EDIT: mijn bijdrage is ingeleverd!

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 04-12-2023 19:34 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
@nFo @JDx @Deathchant @hfos @arnold_m @ThunderNet @Sjaak_Afhaak
Nog even een tagje :) Van de meeste mensen heb ik inmiddels wat binnen. Voor degenen die nog niets hebben ingestuurd: gaat het lukken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

Wormaap schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:44:
@nFo @JDx @Deathchant @hfos @arnold_m @ThunderNet @Sjaak_Afhaak
Nog even een tagje :) Van de meeste mensen heb ik inmiddels wat binnen. Voor degenen die nog niets hebben ingestuurd: gaat het lukken? :)
Ja, ik ga het afronden vannacht of voor 12:00uur :) verstuurd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Dank allemaal voor de inzendingen! :) Bijna maar dat wordt geregeld :) alles is binnen. Ik heb een beetje tijd nodig om er wat moois van te maken verder, maar hoop dat ik het deze week in elkaar geflanst krijg. Anders mik ik op 'sowieso voor de kerst' *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb werkelijk nog geen idee wat nou het eindresultaat zal zijn.

Maar ik laat me verrassen! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

me too :)

Hier staat tekst

Acties: