Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net dit topic tegen, wilde ook wat laten zien
een iets ouder stuk wat ik gemaakt heb, was een uitdaging van mijn vriendin om disney styl na te doen
Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs43/f/2009/112/8/a/I_can_do_Disney__by_Meganutter.png
tis... ik! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
wat heb je als referentie voor de disney-stijl gebruikt? want als je het mij vraagt doet hij niet erg disney-achtig aan. dat komt volgens mij vooral door de dikke zwarte outline die je gebruikt hebt (die ik sowieso niet erg mooi vind) en ook een beetje door de uitdrukking op het gezicht :P
als ik aan disney denk, denk ik meer aan grote micky mouse ogen en een enorme smile :0

verder is het opzich geen slechte tekening. alleen de disney mis ik nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk is het een kopie van de stijl die mijn vriendin hanteert. maar zoals gezegd: poging tot nadoen. ik weet niet zo exact welke stijl het moet lijken eigenlijk maar het zit wel ergens in de latere periode (rond het uitkomen van tarzan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mydwryl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 13:33
Als vriendin in kwestie die zich vanmiddag onder dwang registreerde en die - als ze nu nog verder uitwijdt - hopeloos offtopic gaat, voel ik me lichtelijk geroepen hierop te reageren.

Mega gebruikte mijn tekeningen als refs. Mijn refs kent hij niet, dus hij kan ook niet antwoorden.
Disney is meer dan alleen Mickey Mouse, Goofey en meer wezens uit de stripfigurenserie van Walter Disney.
De tekeningen die Mega als refs heeft gebruikt, hebben meer weg van een combinatie van de mensen uit Brother Bear, Treasure Planet, Tarzan en wat bekendere klassiekers zoals Pocahontas, The Hunchback of Notre Dame, Sleeping beauty en Beauty and the Beast.
Aan dit alles heb ik indertijd een eigen zwieper gegeven en men heeft dit - buiten mijn weten om toendertijd - Disney-stijl gedoopt.
Mega heeft dit natuurlijk weer verder omgebogen naar een stijl die hem meer lag.

Nee, ik kan nu een lief vriendinnetje gaan zijn en de boel ophemelen, maar dat doe ik niet. Deze tekening is niet erg goed, maar wel als je bedenkt dat hij nog nooit met deze stijl gewerkt had voor hij deze tekening maakte.
Om het 'Disney' te kunnen noemen moeten de lijnen dunner zijn, het haar minder karikaturesk (gezien de lijnen) neergetekend worden en de anatomie in het gezicht moet iets symetrischer.
Voor iemand die nagenoeg nooit werkt met kleuren in Photoshop vind ik het kleurwerk en schaduwwerk wel heel gaaf. Dat is heel netjes ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 19:45
Nou post jij eens wat dan :D. Ik snap wat jullie bedoelen. Alleen die blauwe achtergrond verpest het een beetje haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mydwryl
  • Laatst online: 03-09 13:33
Probeerde ik het heel subtiel te omzeilen, maar zo kan ik er ook niet omheen.
Ik heb nu even geen trek om veel plaatjes op te zoeken, maar deze tekening sluit mooi aan op die van Mega, ongeveer dezelfde houding en hoek enzo.
Oude tekening, komt uit juni:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/jg2lqb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
maar die van jou is wel een heel stuk mooier :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
jouw tekening is inderdaad een stuk meer herkenbaar als disney. vooral de lichaamsbouw en de vlakke kleuren doen me denken aan al die disney-films en series. ook de houding draagt hieraan bij.

alleen stoort de line-art me een beetje :0
deze mag veel smoother, op sommige plekken wat voller en als je echt disney wilt moet ze wat meer getint zijn.

verder vind ik het verschil in inlkeur-stijl tussen de huid/kleren en het haar ook jammer. als laatste wil ik opmerken dat het haar links en het oog rechts niet helemaal kloppen. het haar is moeilijk uit te leggen, maar het oog is volgens mij iets te groot en had iets meer naar links en naar boven gekunt, denk ik.

hm. dat ik veel kritiek heb, betekent eigenlijk alleen maar dat ik hem beter, of op zijn minst interessanter vind dan andere tekeningen hier. dus neem het niet al te negatief op? :]

nu is het mijn beurt weer:

ik voel me de laatste dagen steeds kriebeliger en het lukte me steeds niet om dat eruit te krijgen. meestal werkt het om gewoon te gaan tekenen en te kijken wat eruit komt. dan is het kriebelige en het vervelende van mij af en heb ik meestal iets waar ik trots op durf te zijn. de laatste paar dagen lukte het echter niet: ik had heel erg het idee alsof ik weer vast geroest was.

vandaag heb ik daarom maar expres mezelf niet laten tekenen met de dingen die ik normaal gebruik: potloden, pennen met een fijne punt, stiften..
ik heb maar eens mijn penseel opgeduikelt en een nieuw inktpotje aangeslagen. met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2009/362/a/4/sehnsucht_by_ksv_nl.jpg

het geel is met stift gedaan en komt een beetje raar over op de foto.. die sowieso niet van geweldige qualiteit is. excuses daarvoor :[

dit is letterlijk een uur geleden gemaakt, in een tijdsbestek van ongeveer een half uur. dat is van het uitproberen en uitzoeken van materiaal tot het uitscheuren van mijn eindwerkstukje. het ding is ongeveer zo groot als een postkaart en ik heb het papier op sommige plekken flink beschadigt door met mijn duim eroverheen te wrijven, totdat de bovenste laag afscheurde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Vooruitgang in Spidey:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24x1frl.jpg
C&C is welkom :)

Nog wat met schaduwen spelen, wat highlights en een backdrop :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Mydwryl schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:03:
Probeerde ik het heel subtiel te omzeilen, maar zo kan ik er ook niet omheen.
Ik heb nu even geen trek om veel plaatjes op te zoeken, maar deze tekening sluit mooi aan op die van Mega, ongeveer dezelfde houding en hoek enzo.
Oude tekening, komt uit juni:

[afbeelding]
hey! Atlantis! :P

Is Disney.. dus op zich zit er wel wat herkenbaars in :D
@kaesve: Rammstein fan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15
heb ik eindelijk weer een beetje zin om te tekenen, is mijn laptop opnieuw kapot gegaan :(

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
spike_wolf:
ik vind de arm die naar beneden gaat niet heel goed los staan van het been, vooral het blauwe gedeelte ;)

RoyK: well, that sucks... gelukkig is er papier om je ideeen iig op neer te kalken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Amplified schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:37:
spike_wolf:
ik vind de arm die naar beneden gaat niet heel goed los staan van het been, vooral het blauwe gedeelte ;)
Klopt, is nu nogal plat :+
Daar ga ik nog een beetje zitten klooien met schaduwen en highlights om dat diepte te geven idd :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:40

polthemol

Moderator General Chat
spikewolf: beide handen kloppen niet, de bovenste lijkt naar achteren te gaan, de voorste is niet plat genoeg (als je steunt op je vingers staan je vingers verder naar voren dan je hand). De rechterschouder klopt ook niet, hij is nu even groot als de linkerschouder, maar zou kleiner moeten zijn aangezien hij verder naar achteren zit :P

(tot zover mijn kritiek, vind hem er al aardig goed uitzien)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

RoyK schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:14:
heb ik eindelijk weer een beetje zin om te tekenen, is mijn laptop opnieuw kapot gegaan :(
Tijd om een 2e machine erbij te nemen :) Wel erg jammer overgens!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2yyp8n8.jpg
klikbaar
Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk :P
Moeten nog wat highlights op spidey komen.
Hebben jullie nog commentaar?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:22

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Spike_wolf schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:14:
[afbeelding]
klikbaar
Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk :P
Moeten nog wat highlights op spidey komen.
Hebben jullie nog commentaar?
Mijn enigste commentaar is nice :)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Als je het nog kan/wil fixen zou ik eens kijken naar het aanknoop punt van de arm. Het ziet er wat raar uit, bij de schouder/borstspier & de biceps/triceps.

Kleine illustratie over wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/Spiderman.jpg
Gedaan met de muis, dus echt geweldig lopen de lijnen niet... :X

Verder nette plaat. :) Zou iets meer schaduw toepassen in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stallone, ik zie wat je bedoelt idd, zie zo gauw alleen niet echt een simpele oplossing, hoewel ik er nog wel even naar ga kijken. Maar teveel moeite ga ik er (iig voorlopig) niet meer insteken denk ik. Heb er ff genoeg tijd in gestoken, en ik heb genoeg andere ideeën waar ik mee aan de slag wil :)
Maar zoals ook eerder genoemd wil ik nog wat schaduwen en highlights toepassen, dus ik steek er nog een uurtje in ofzo.. het resultaat komt hier nog :)
Thanks voor de feadback.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
"I'm not in the mood, lady!"

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/batncat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/ptero_amazon.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door rashmatash op 04-01-2010 22:59 ]

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Klik op plaatje voor groter.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2jb5i8k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Misschien opgevallen..ben ik even stil geweest. Ik had even een teken burn-out denk ik. Geen zin om te tekenen..het is toch wat. Ik heb besloten al mijn klusjes rond om het tekenen te staken en ben van plan geen klusjes meer aan te nemen. Ik wil gewoon voor mijzelf tekenen. mijn eigen gedachte uitwerken en en niet de hersen spinsels van een ander op papier zetten. Ik heb gemerkt dat ik daar moeite mee heb en het ervaar als een heel stuk minder plezier.

Anyway, ik voel weer kriebels en ik heb een heleboel inspiratie opgedaan. Als mijn laptop weer terug is van de reparatie ga ik weer lekker in de pen klimmen en hoop ik mensen weer een glimlach te kunnen brengen met mijn tekeningen!

to be continued! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Vanaf vandaag ben ik officiëel Dinofiel!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/raptor.jpg

What's new pussycat wauwauwaauawaa!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.booraky/xdad_v2.0/art/tigerlove.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door rashmatash op 07-01-2010 03:40 ]

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

rashmatash schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:44:
Vanaf vandaag ben ik officiëel Dinofiel!

[afbeelding]

What's new pussycat wauwauwaauawaa!

[afbeelding]
Nice, heel netjes. Leuke stijl :) Heb je nog meer van dit soort platen?

En hierbij zoals beloofd de Final:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2prir7d.jpg
Niet heel veel meer aan gedaan maar ik ben er wel klaar mee zo :)

Op naar de volgende plaat!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
@rashmatash erg netjes getekend. Doe je ook kleur?
En moet er altijd een nakende dame in beeld? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Spike_wolf: thanks :) er komen vast nog meer plaatjes aan.
willem169 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:07:
@rashmatash erg netjes getekend. Doe je ook kleur?
danku. misschien dat ik een van de laatste twee ga afwerken in kleur.
En moet er altijd een nakende dame in beeld? O-)
Ja! Stoort dat?

overigens, Papa-ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow
Papa-ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow
Ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow!;)

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Beetje weer bezig met Illustrator
Afbeeldingslocatie: http://th04.deviantart.net/fs71/300W/i/2010/013/9/c/Keely_hazel_by_TERREURBV.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door 42dpi op 13-01-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Goed bezig Terreur, vorige plaatje was ook al gaaf.
Trace je dat nou van een foto of tekening of schud je dat zo uit je mouw? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat hij ze traced, anders hadden ze een neus gehad.

..wat ik dan ook gelijk wil aandragen als een puntje van kritiek. Een vrouw zonder neus kan echt niet!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:20:
Goed bezig Terreur, vorige plaatje was ook al gaaf.
Trace je dat nou van een foto of tekening of schud je dat zo uit je mouw? :)
Dankje :D
Bij deze en mijn vorig heb ik een foto getraced voor de contouren, daarna ga ik aan de gang met de rest, als het echte foto's zijn en moet echt duidelijke zijn wie doe ik met Photoshop porterize.

Contouren mislukken vaak met tablet.
Stukfruit schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:23:
Ik denk dat hij ze traced, anders hadden ze een neus gehad.

..wat ik dan ook gelijk wil aandragen als een puntje van kritiek. Een vrouw zonder neus kan echt niet!
Neus (oren ook)is altijd probleem voor mij, te duidelijk en het zit in de weg en valt te veel op en te weinig naja daar kies ik te veel voor.

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 12-01-2010 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Maak dan eerst eens tien verschillende neuzen voordat je verdergaat met je volgende werk. Helpt echt ;)

Je kan het wel iedere keer uit de weg gaan, maar tekenen is toch ook het oplossen van problemen en het uitvinden van vormen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Is deze nu beter? ik heb de foto nu zo vaak bekeken dat ik het verschil niet meer zie :+
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ztf6fs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Het ligt ook aan je bronbestand, als je een fel overbelichte foto neemt waar heel het vlak rond de neus een wit/helder vlak is, dan kan je moeilijk anders dan zo tracen.

Maar bij een foto heb je nog de omgeving en de andere lichtwaarden die zo exact kloppen dat een foto geheel logisch lijkt.

Op een tekening (of trace) is het niet evident om dat 'overbelichte' weer te geven en het lijkt ook zeer onlogisch dat het gezicht zo overbelicht is en je bijna geen neus kan zien omdat er geen omgeving is waaraan je oog dat kan koppelen.

Ik zou dus proberen te werken met oftewel andere bronbestanden waar de contouren van de neus e.d. wat duidelijker zijn (dan kan je ook beter nadenken over hoe je nu best zo'n neus tekent) of met de licht- en contrastwaarden van je huidige bronbestand spelen.

[ Voor 1% gewijzigd door demichiel op 12-01-2010 10:53 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
TerreurBV schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 05:54:
Is deze nu beter? ik heb de foto nu zo vaak bekeken dat ik het verschil niet meer zie :+
[afbeelding]
Kun je ook het bron bestand laten zien? Misschien kunnen we je dan nog wat tips geven. Wat je moet voorkomen is dat je contouren gaat tracen. Zeg maar net als in een striptekening. Je moet proberen de licht en donker vlakken te pakken te krijgen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

HawVer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:14:
[...]

Kun je ook het bron bestand laten zien? Misschien kunnen we je dan nog wat tips geven. Wat je moet voorkomen is dat je contouren gaat tracen. Zeg maar net als in een striptekening. Je moet proberen de licht en donker vlakken te pakken te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.146/779750001-779800000/779758001-779758100/779758018_5_p0HW.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
En als je nu eens de schaduwen aan de linkerkant van de neus net zo donker traced als de schaduwen zijn. Zo te zien is de schaduw net een tikke lichter dan de wenkbrauwen. Zou dat niet de neus veel mooier naar voren brengen? :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

HawVer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:40:
[...]

En als je nu eens de schaduwen aan de linkerkant van de neus net zo donker traced als de schaduwen zijn. Zo te zien is de schaduw net een tikke lichter dan de wenkbrauwen. Zou dat niet de neus veel mooier naar voren brengen? :)
Ik zal het straks eens proberen waarneer ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

Indrukwekkende illustraties van Rashmatash!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
nee.. in tegendeel zelfs :P

ik kwam op Sehnsucht omdat dat een belangerijk thema is in Heimat, een duitse filmserie waar ik helemaal weg van ben. Sehnsucht is een emotie die meestal wordt vertaald als heimwee of nostalgie, maar het er eigenlijk een beetje tussenin houdt..

om op iets totaal anders te komen: ik zit in een verschrikkelijk diepe creatieve put.. niets lijkt meer te lukken en ik heb meerdere malen overwogen om 'het maar op te geven'.. waarschijnlijk komt het voornamelijk door stress door school en werk..
nugoed. ik heb mezelf vandaag maar eens getrakteerd op nieuwe teken-spulletjes. dat motiveert me altijd weer om nieuwe dingen te proberen en veel te tekenen :0
(al is het wel steeds weer een aanslag op mijn portemonnee :[)

[ Voor 36% gewijzigd door kaesve op 15-01-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Omdat ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://indev.nl/getwellOriginal.gif

in een veel groter formaat nodig had, heb ik hem getraced, en met brushes pluizig gemaakt, en dmv burn en dodge de schaduwen en highlights gemaakt.

Heb geen wacom oid, mijn tekentablet was mijn trackpad, en mijn pen de vinger :)

Hier een grotere versie, van wat het is geworden, klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://indev.nl/getwellSmall.png

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Trackpad :o respect! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Zo erg was het ook al weer niet :), gebruik mijn trackpad liever dan mn muis eigenlijks. (MBP trackpad). Heb een BT muis, omdat ik te lui ben een dongle in te prikken, of een draadje in mn laptop, maar die wil soms wel niet helemaal strak meewerken zeg maar.

Misschien dat ik ooit een wacom aanschaf, maar dan moet eerst het geldboompje achterhuis opkomen. Zo vaak teken ik ook al weer niet, zelden tot nooit eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 15-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ZpAz, heb je het nou over dat kleine vakje op de laptop waar je met de vinger over schuif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
RoyK schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:59:
ZpAz, heb je het nou over dat kleine vakje op de laptop waar je met de vinger over schuif?
Erm ja, dit ding. op een MBP is ie niet zo klein als op veel laptops, ik vind hem althans wel fijn werken. :)

[ Voor 33% gewijzigd door ZpAz op 15-01-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@ZpAz; wat ik uit zijn post begrijp is het echt dat dingetje ja :+

Ha hier eventjes een grote "update" van mij :) Volgend jaar wil ik beginnen op de HKU met de studie "3d computer animations and visual effects". Hiervoor moet je toelating doen.

Wat is onderdeel van de toelating
  • Portfolio
  • Toelatingsopdrachten
  • Gesprek met de toelatingscommissie. (Mits je wordt uitgekozen aan de hand van alleen je portfolio & opdrachten.)

Hoeveel worden er toegelaten
Naar wat ik heb gehoord op de open dag van een van de studenten die daar momenteel bezig is, +/- 15 van de +/- 150 die toelating doen. Natuurlijk zitten daar ook mensen tussen die minder gemotiveerd zijn en "het wel een leuke studie lijkt".

Een tijd terug heb ik het woord HKU al eens laten vallen en kreeg ik zelfs contact met een eindexamenkandidaat van dezelfde opleiding als die ik wil gaan doen. Daar wat tips van gekregen. Toen nog contact gekregen met een Nederlandse level designer bij BioWare. Nog meer tips. :P

Nu begint de tijd toch wel een beetje te dringen en wil ik flink gas gaan geven. (F*** winterdip... GAS erop >:) )

Wat heb ik tot nu toe?
Aangezien dit topic gaat over al het handgetekende etc, zal ik alleen dat hier posten. Echter is mijn portfolio wel uitgebreider dan wat hier onder te zien is op de pica.

Verder heb ik:
  • ongeveer 40 digitale werken. 2D & 3D
  • mijn nieuwe hobby digitale fotografie met mijn D70. Net opgestart, maar daarmee kan ik nog wel wat foto's schieten voor mijn portfolio.
Hier eventjes een foto overzichtje :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2692/4275997413_e1b0b2371a.jpg

Van boven naar beneden op onderstaande foto:
  • Schrift uit brugklas, linkerhelft is gevuld. Rest ga ik aanvullen met het oude tekenwerk dat op de foto nog los ligt.
  • Het oude werk dat nog in het schrift mag komen (voor zover dat past). Voornamelijk werk uit lagere klassen van mijn middelbare schoolcarrière.
  • Dummy, vol tot waar hij open ligt.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4051/4276742946_b047a78218.jpg

Wat recent werk uit mijn dummy
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2731/4276743316_93193b58c7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2774/4276743482_c670999cdb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2755/4275998015_7f2f4ac504.jpg

Wat wil ik bereiken
De reden dat ik hier het uitgebreid post is om mezelf te pushen om zoveel mogelijk te leren. Dat kan alleen door feedback te ontvangen en te discussiëren over eigenlijk uhh... van alles en nogwat. :)

Regelmatig zal ik weer wat werk laten zien in de hoop veel te leren :)
Zijn er eigenlijk hier ook nog andere mensen die volgend jaar toelating doen met hun portfolio, of hier al ervaring mee hebben en deze ervaring willen delen? Ge zijt bij deze uitgenodigd _/-\o_

Post scriptum
Alle plaatjes zijn klikbaar!
En als je dit allemaal hebt gelezen.. R.E.S.P.E.C.T. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Even kort lang commentaar...
• Ik zou je brugklaswerk achterwege laten, vooral als het niet meer representatief is voor de stijl waarin je nu tekent
• Anatomieschetsen zijn de shit
• Je insekten zijn leuk, maar blijven in het oppervlakkige. Heb je ook tekeningen waar je op een detail van een even daarvoor getekend insekt ingaat?
• Probeer schetsen niet schetsen te laten, maar sowieso altijd één hoekje dat je interesse wekt, gedetailleerd in te vullen. Of ernaast nog een keer te tekenen
• Als je glazen potten of cirkels in perspectief tekent, doe dat dan 50x, niet 3x :) klinkt vreselijk onzinnig, maar je leert er ontzettend veel van (vooral bij de 49ste glazen pot, als het je echt verveelt)
• Omdat je tekenpapier toevallig vierkant is en recht voor je het gemakkelijkst vast te houden is, betekent dat niet dat dat ook je kader is. Probeer je boek eens te draaien of een tekening over meerdere pagina's te laten lopen. Het medium 'boek' moet niet de grens zijn voor je tekeningen.
• Sowieso, heb je werk dat groter is dan A3? Heb je werk dat groter is dan je lichaamslengte?
• Heb je ook schilderwerk?
• Heb je experimentele dingen, of heb je enkele studies (van objecten, of lichtval) die helemaal fout zijn gegaan, maar waar je wel in door bent gegaan? Ontwikkeling zien ze namelijk ook graag
• Stel je ziet dat ze op die toelating maar kort de tijd hebben, en ze vragen je niet de hele berg uit je tas te schudden, maar een selectie te laten zien (zeg eens: 10 werken). Wát laat je dan zien? Heb je al selecties gemaakt?
• Wat moeten ze per sé zien?
• Daar aankomen met een tas vol, en bij je presentatie maar de helft laten zien omdat 'het andere toch net niet de moeite waard is' of 'je eigenlijk niet meer weet waarom je het hebt meegenomen'. Op tafel die hap! Resoluut!

Ik heb zelf een stuk of vijf toelatingen gehad, een paar keer ben ik aangenomen. En daarna nog een aantal sollicitatiegesprekken waarbij ook de map met werk meeging.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
fijne tips! ik ben zelf (nog) niet van plan om me aan een creatieve opleiding te laten, maar ik ben wel erg betrokken met het opstellen van een portfolio van een vriendin..

ik ben wel erg blij met de docent tekenen waar ik nu al bijna 3 jaar les van heb op school. hij stimuleert ons veel bij zaken als vrijer kaderen, veel experimenteren, groot werken, verschillende materialen en meer.
ik denk dan ook dat dat kleine beetje 'talent' dat ik (vooral volgens omstanders) schijn te hebben voor een belangrijk deel door hem komt :D

als ik weer wat meer tijd heb, zal ik ook even commentaar proberen te geven en zal ik misschien weer wat van mezelf posten. het is wel allemaal iets ouder werk (weken, soms maanden geleden), omdat ik nog niet helemaal over mijn artistieke dipje heen ben. wel een beetje gelukkig :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Kijk eens aan. Dark Blue, dank voor de lange reactie :).

Uit je "verhaal" begrijp ik dat je nu het idee hebt dat ik zelf mijn werk moet presenteren, mijn werk moet eigenlijk voor mij spreken. Verder heb ik al de tip gekregen van meerdere hoeken dat ze echt liever 50 slechte schetsen zien dan 1 goede tekening.

Schilderwerk ga ik aan beginnen :) Als je goed kijkt zie je op de eerste foto in mijn vorige post een "klein" schilder ding liggen met al een tekening erop. Dit moet ik nog gaan uitwerken en ik moet mijzelf er ook verder in gaan oefenen ;).

In mijn dummy zitten ook verscheidene tekeningen (i.p.v. schetsen). Ook -verrek..'t is er maar 1..- eentje over 2 pagina's breed ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4023/4277407276_4315dffaa0.jpg

Zelf had ik de dag zo voor ogen; 60 cm² de ruimte.. stapel/mapje met OUD WERK erop. Subtitel (Brugklas t/m 3e) of iets dergelijks.. Dan m'n dummy('s) (tegen die tijd is m'n tweede al wel aangebroken ;)) Natuurlijk de toelatingsopdrachten niet vergeten en verder voor mijn digitale werk een laptop neerknallen (en nog een portfolio site ontwerpen, wat natuurlijk weer een item opzich is.) Of een digitale fotolijst en daar m'n werk in laten vliegen als een diashow..maar die laptop is wat beter.

In het gesprek moet je volgens mij voornamelijk je keuze verantwoorden en een beetje tonen wie je nu eigenlijk bent. Maargoed, ik ben -nog- geen ervaringsexpert he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Hayden Panettiere

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs71/300W/i/2010/018/4/b/Hayden_Panettiere_Vector_by_TERREURBV.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door 42dpi op 18-01-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja! Ze heeft een neus! :P

Maar ik blijf helaas doorzeuren, want ik denk dat je werk nog een stuk beter zou worden als je ook wat meer kleur zou gaan gebruiken en niet bang zou zijn om wat meer donkere kleuren te gebruiken voor de schaduwen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Nico schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:00:
@ZpAz; wat ik uit zijn post begrijp is het echt dat dingetje ja :+

Ha hier eventjes een grote "update" van mij :) Volgend jaar wil ik beginnen op de HKU met de studie "3d computer animations and visual effects". Hiervoor moet je toelating doen.

Wat is onderdeel van de toelating
  • Portfolio
  • Toelatingsopdrachten
  • Gesprek met de toelatingscommissie. (Mits je wordt uitgekozen aan de hand van alleen je portfolio & opdrachten.)

Hoeveel worden er toegelaten
Naar wat ik heb gehoord op de open dag van een van de studenten die daar momenteel bezig is, +/- 15 van de +/- 150 die toelating doen. Natuurlijk zitten daar ook mensen tussen die minder gemotiveerd zijn en "het wel een leuke studie lijkt".

Een tijd terug heb ik het woord HKU al eens laten vallen en kreeg ik zelfs contact met een eindexamenkandidaat van dezelfde opleiding als die ik wil gaan doen. Daar wat tips van gekregen. Toen nog contact gekregen met een Nederlandse level designer bij BioWare. Nog meer tips. :P

Nu begint de tijd toch wel een beetje te dringen en wil ik flink gas gaan geven. (F*** winterdip... GAS erop >:) )

Wat heb ik tot nu toe?
Aangezien dit topic gaat over al het handgetekende etc, zal ik alleen dat hier posten. Echter is mijn portfolio wel uitgebreider dan wat hier onder te zien is op de pica.

Verder heb ik:
  • ongeveer 40 digitale werken. 2D & 3D
  • mijn nieuwe hobby digitale fotografie met mijn D70. Net opgestart, maar daarmee kan ik nog wel wat foto's schieten voor mijn portfolio.
Hier eventjes een foto overzichtje :)

Van boven naar beneden op onderstaande foto:
  • Schrift uit brugklas, linkerhelft is gevuld. Rest ga ik aanvullen met het oude tekenwerk dat op de foto nog los ligt.
  • Het oude werk dat nog in het schrift mag komen (voor zover dat past). Voornamelijk werk uit lagere klassen van mijn middelbare schoolcarrière.
  • Dummy, vol tot waar hij open ligt.

Wat recent werk uit mijn dummy

Wat wil ik bereiken
De reden dat ik hier het uitgebreid post is om mezelf te pushen om zoveel mogelijk te leren. Dat kan alleen door feedback te ontvangen en te discussiëren over eigenlijk uhh... van alles en nogwat. :)

Regelmatig zal ik weer wat werk laten zien in de hoop veel te leren :)
Zijn er eigenlijk hier ook nog andere mensen die volgend jaar toelating doen met hun portfolio, of hier al ervaring mee hebben en deze ervaring willen delen? Ge zijt bij deze uitgenodigd _/-\o_

Post scriptum
Alle plaatjes zijn klikbaar!
En als je dit allemaal hebt gelezen.. R.E.S.P.E.C.T. :+
Mag ik vragen waarom je geen IGAD gaat doen aan de NHTV? Is over het algemeen bekend als een betere opleiding met veel bredere leerstof (alles wat je aan de HKU in apparte 3d opleidingen krijgt komen op IGAD wel een keer voor) hoewel de opleiding ook wel veel harder werk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Nou, de nadruk daar in breda ligt nogal bij de games. Zelf heb ik een keer een presentatie gezien over die studie (gepresenteerd door mensen van die school zelf.) Behoorlijk aardig, maar niet wat ik zoek. :) Games, games, games.. was helemaal addicted, maar dat heb ik gelukkig weten te stoppen. :P

Bij de HKU ligt de nadruk meer op het vertellen van de boodschap met je 3d animaties (het verhaal..etc.). Dus niet alleen maar fancy dingen kunnen maken, maar dingen maken die ook inhoud hebben. Verder ben ik er geweest op de open dag..ennuhh..ik ben verkocht. :$

Nu mijn best doen om toegelaten te worden :D
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Stukfruit schreef op maandag 18 januari 2010 @ 05:33:
Ja! Ze heeft een neus! :P

Maar ik blijf helaas doorzeuren, want ik denk dat je werk nog een stuk beter zou worden als je ook wat meer kleur zou gaan gebruiken en niet bang zou zijn om wat meer donkere kleuren te gebruiken voor de schaduwen :)
Ik heb wat donkere tinten er gezet, en de mond aan gepast kreeg woorden als pipo de clown te horen :/

Afbeeldingslocatie: http://th05.deviantart.net/fs70/300W/i/2010/020/b/e/Hayden_Panettiere_Vector_by_TERREURBV.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 20-01-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Nico schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:39:
Kijk eens aan. Dark Blue, dank voor de lange reactie :).

Uit je "verhaal" begrijp ik dat je nu het idee hebt dat ik zelf mijn werk moet presenteren, mijn werk moet eigenlijk voor mij spreken. Verder heb ik al de tip gekregen van meerdere hoeken dat ze echt liever 50 slechte schetsen zien dan 1 goede tekening.
Deels waar. 50 slechte schetsen is niet echt bepaald een goede indruk. Maar, schetswerk op zich verteld wel iets over iemand zijn werkwijze, inzicht, gevoel van diepte, etc.

Maar, als je een portfolio opzet kan je beter de regel aanhouden: "Its better to show 5 of your best ones, than 10 okey ones".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Okay :P lekker tegenstrijdig.. Nu is het wel zo dat je voor de opleiding niet geweldig hoeft te kunnen tekenen :) Het gaat er voornamelijk om dat je je idee op papier durft te zetten om zo je idee over te kunnen brengen aan anderen. Maargoed :) Zelf ben ik van mening dat mijn teken skills wel voldoende zullen zijn (vergeleken met sommige dingen die ik zag daar), maar de hoeveelheid ( om te tonen dat je er zeker mee bezig bent ) is iets wat me nog wat zorgen maakt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ik zou me denk ik meer focussen op volledige schetsprocessen van een aantal projecten dan gewoon alles bij elkaar schrapen. Zo kun je misschien ook een paar cases samenstellen waar je wat verder op in kunt gaan en hoe je te werk bent gegaan in het hele proces.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dat is ook zo Tjeemp. Nico, je had het dat je meer diepgang zoekt. Dat kan je ook in je schetswerk doorzetten. Schets je een omgeving kan je dit één keer opzetten. Maar je kan gelijk ook wat verschillende hoeken schetsen met mogelijk meubilair, planten en een computer. Dit kan je ook weer iets dieper uitwerken in nog een schets. Het hoeft niet mooi, zolang het idee zichtbaar is. Ik kan je zeker aan raden om "Thumbnailing" eens door te nemen. Een hele simpele techniek die je in weinig tijd enorm kan helpen in je compositie. En vaak kom je na verschillende schetjes op andere ideeën.

Thumbnailing... google maar eens in youtube. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Laatst online: 12-09 17:06
Ben al een tijdje lid van tweakers maar heb nooit geweten dat er ook een tekentopic is :+

Ik heb een aantal van mijn tekeningen geupload op mijn DeviantArt account, dus voor de geinteresseerde mensen is hier een link naar mijn page: Link

Reacties en commentaar is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Geraldine van BNN spuiten en slikken.

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2010/022/0/9/Geraldine_by_TERREURBV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/10n7vyf_th.jpg

Commentaar wordt gewaardeerd :)

[ Voor 22% gewijzigd door 42dpi op 23-01-2010 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

@Nico:
Wat ik bedoel is dat je bijvoorbeeld 50 tekeningen maakt waarin je echt probeert een detail goed te krijgen. Afijn, na 49 tekeningen lukt je dat. De 50ste is magnefiek. Vervolgens neem je dan de 50ste tekening mee en laat je die zien. Natuurlijk ben je er heel trots op, want jij kent de voorgeschiedenis van 49 iteraties lang bloed zweet en tranen. Maar dat weten de docenten daar niet. Die denken dat dit jouw dagelijks niveau is en dat je dit om 7.00 's ochtends zonder blikken of blozen uit je mouw schudt. En dan is het inderdaad niet handig als je een pak van 50 papiertjes bij je hebt waar de docent als ware het een flipbook doorheen moet. Het liefst heb je dan zo'n 5 platen waar echt grote sprongen vooruit in zitten, en die je ook kan toelichten.
Hier staat trouwens een tutorial over Thumbnailing:
http://vimeo.com/5001319

Verkijk je niet op de tijd die je krijgt bij je toelating! Het is soms erger dan Idols. In Den Haag was het 'stal de boel maar uit en kom over twee uur maar terug' dus geen toelichting geven, niks. In Arnhem word je rap aan een docententeam voorgeleid en mag je in 10 minuten knallen, maar dan ook echt hun tijd niet verdoen met 'uhh's en 'neuh deze skip ik wel', en in Enschede werden we tijdens onze tekenopdracht ertussenuit gepikt om op de vloer op de gang :N onze map uit te stallen, weinig tijd, rumoer en weinig plek dus.

Laat het desnoods eerst even aan een familielid zien of oefen je presentatie voor je tekenleraar. Die zijn kritisch (soms op onverwachte punten) en dan zie je ook gelijk hoe lang al dat laten zien eigenlijk kost.

Okay, dat was weer een heel verhaal.

@TerreurBV:
Ik vond die mouwen van dat rode jasje echt super. Lekker harde kleuren, goed contrast. Als je dan de lippen ook volrood maakt, wordt he wel wat clownsachtig ja. Maar daarom moet je verder in het gezicht ook scherpe schaduwen neerzetten en contrast creeëren door wenkbrauwen extra aan te zetten. Je figuren blijven bijzonder erg in het fletse, gewoon omdat je die tinten zo dicht bij elkaar legt.

In je laatste plaat vind ik haar haar mooi, maar ik mis de highlight. Op het lichte deel zou zo een witte strook kunnen, die de highlight aangeeft. Hij blijft nu plat. Ook het t-shirt blijft te vaag. Onder de oksel zou je een veel donkerdere kleur grijs kunnen gebruiken, er valt daar nauwelijks licht! Nu weet ik ook niet of je fotorealisme nastreeft, of een hele 'mellow' sfeer. Ook onder haar pony (haar op voorhoofd) is te weinig schaduw te vinden. Daar komt geen licht! Er hangt haar voor!

Ik kan zo geen goed voorbeeld vinden, dus doe ik maar een slecht voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.hippson.se/obj/docpart/8/8cea98ce5d56f2514b0f7d296a33c7fe.jpg
Dit is weer eens een plaatje van Lena Furberg, koningin van de comic-paarden.
Het beige paard linksonder is heel soft ingekleurd: gelijkend aan jouw werk. Het grote paard rechtsboven is heel donker ingekleurd: glanzende vacht, glanzend haar. En overal op donkere punten hele felle glimmers. Dat staat niet absurd, dat geeft het volume. Bij paarden werkt het ook goed om spiermassa aan te geven. :)

Misschien zou je eens een rock 'n roll-sfeer plaatje moeten zoeken, van een sjonnie met een vetkuif en een rood leren jasje. Dan kun je een keer helemaal wild gaan op overdone glimmers!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dark Blue schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:02:

@TerreurBV:
Ik vond die mouwen van dat rode jasje echt super. Lekker harde kleuren, goed contrast. Als je dan de lippen ook volrood maakt, wordt he wel wat clownsachtig ja. Maar daarom moet je verder in het gezicht ook scherpe schaduwen neerzetten en contrast creeëren door wenkbrauwen extra aan te zetten. Je figuren blijven bijzonder erg in het fletse, gewoon omdat je die tinten zo dicht bij elkaar legt.

In je laatste plaat vind ik haar haar mooi, maar ik mis de highlight. Op het lichte deel zou zo een witte strook kunnen, die de highlight aangeeft. Hij blijft nu plat. Ook het t-shirt blijft te vaag. Onder de oksel zou je een veel donkerdere kleur grijs kunnen gebruiken, er valt daar nauwelijks licht! Nu weet ik ook niet of je fotorealisme nastreeft, of een hele 'mellow' sfeer. Ook onder haar pony (haar op voorhoofd) is te weinig schaduw te vinden. Daar komt geen licht! Er hangt haar voor!

Ik kan zo geen goed voorbeeld vinden, dus doe ik maar een slecht voorbeeld:
[afbeelding]
Dit is weer eens een plaatje van Lena Furberg, koningin van de comic-paarden.
Het beige paard linksonder is heel soft ingekleurd: gelijkend aan jouw werk. Het grote paard rechtsboven is heel donker ingekleurd: glanzende vacht, glanzend haar. En overal op donkere punten hele felle glimmers. Dat staat niet absurd, dat geeft het volume. Bij paarden werkt het ook goed om spiermassa aan te geven. :)

Misschien zou je eens een rock 'n roll-sfeer plaatje moeten zoeken, van een sjonnie met een vetkuif en een rood leren jasje. Dan kun je een keer helemaal wild gaan op overdone glimmers!
Bedankt alvast voor de reactie waardeer ik zeer, ik ga zeker meer met donkere kleuren werken ik probeer een beetje mij style te vinden op moment, ik ga liefst voor 'simplicity' zo weinig mogelijke zo veel mogelijk uit halen ik heb alle respect voor mensen die fotorealisme opzoeken maar dat is niks voor mij,
Met de laatste heb ik geprobeerd om een schaduw te accentueren maar dat viel niet mooi uit.

Ik ga nog met die versie aan het knoeien.

Ik ben nu pas een jaar ongeveer bezig met echt tekening en 'art' te maken ben dus echt nog aan het ontdekken, en begin er steeds meer plezier in te krijgen.

"Rock 'n roll-sfeer" geweldig idee, had ik serieus zelf nog niet aan gedacht, ik ga mee aan de slag :D

Dit zijn zo beetje tekening die ik durf te laten zien,(ik heb meer maar dat vindt ik zelf niet ''laten zien waardig''
Vorig winter en deze.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.52/437800001-437850000/437826001-437826100/437826041_5_nSAQ.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.168/455350001-455400000/455366001-455366100/455366058_5_JLoF.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.243/557800001-557850000/557813701-557813800/557813721_5_6uQ1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.226/557800001-557850000/557805701-557805800/557805788_5_wXKh.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.228/652400001-652450000/652421501-652421600/652421513_5_HO8J.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.80/652400001-652450000/652426001-652426100/652426013_5_3uDx.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.93/728400001-728450000/728420501-728420600/728420555_5_4rSG_2.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.35/789100001-789150000/789144201-789144300/789144205_5_kmT-.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.111/820950001-821000000/820970101-820970200/820970192_5_g3bc.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.235/843350001-843400000/843388101-843388200/843388179_5_cc7L.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.99/843400001-843450000/843402601-843402700/843402666_5_Ft1y.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Nou, verdorrie jongens. Ik heb zo een zin om te tekenen.. heb ik eindelijk een nieuwe laptop. Past mijn Cintiq er niet op (DVI - VGA) .. Ik heb besloten de Cintiq te verkopen. Ik worstel al een tijdje met de kabels.. Ik wil gewoon even plots tekenen als mijn tekenhersenkwab kietelt. Dus is een Intuos4 met 1 usb kabel beter voor mijn doeleind. Wel jammer want het is een top ding als hij eenmaal aan staat. Maar goed. Als je iemand weet die interesse heeft..ik heb hem op dit forum te koop staan. Tot die tijd, maar weer wachten en kijken hoe jullie lekker verder tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Verkoop je je Cintiq nou omdat de kabeltjes niet passen, of begrijp ik je verkeerd? Daar kun je toch gewoon een tussenkabeltje (DVI > VGA of andersom) voor kopen?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Tjeemp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:07:
Verkoop je je Cintiq nou omdat de kabeltjes niet passen, of begrijp ik je verkeerd? Daar kun je toch gewoon een tussenkabeltje (DVI > VGA of andersom) voor kopen?
VGA is analoog DVI is digitaal van DVI naar VGA kan nog, maar andersom zal het scherm of output device vaak een digitaal signaal verwachten dus dan gaat een analoog up signaal niet werken.

zo apparaat zou mij geweldig lijken alleen gezien de kabels ook niks voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 25-01-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hier ook iemand met een Cintiq en de kabels zijn inderdaad een ellende. Dit zou echt draadloos moeten worden eigenlijk (en ik ben geen draadloos-fan!) Maar verder vind ik het wel geweldig! Lekker kijken naar wat je tekent. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Het installeren van de kabels en weer opruimen is een rot karwij. Naast het gedoe dat je een heel cluster aan kabels hebt liggen samen met de voeding van je eigen laptop.. het is allemaal erg onhandig. Heb je plots een idee.. wil je het even vlug weg tekenen.. maar dat doe je dan niet omdat je de hele buts moet uitrollen etc. Ik ga dus over op een intuos4 met een usb kabel.

Ik verwacht dat er nog mooie tijden aan zullen breken Stallone. Je ziet al hele interessante ontwikkelingen in de laptop wereld waar het scherm afneembaar is.. en alles steeds compacter wordt. Over een jaar of 5 een laptop alla cintiq? 1 stroomkabel, thats it!??? :)

Maar, vind het uit eindelijk wel erg jammer. Ben erg blij met mn cintiq. (als hij eenmaal aan staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Laatst online: 30-05-2024
Letterlijk uit den ouden doosch, een tekening van toen ik nog op de middelbare school zat.

Wie herkent hem?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1oahpw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat kan volgens mij alleen maar een echte Van Gogh zijn!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Om het advies van Dark Blue op te volgen - en tegelijkertijd ook van elke andere ervaringsdeskundige op het gebied van tekenen - practice makes perfect. Flink bezig met niet 3x iets te tekenen.. maar gewoon lekker zo'n 50 keer :P (ongeveer..kan wat vaker zijn xD). Merk wel dat je iets daarvan echt wel aardig onder de knie krijgt :o Vandaag ga ik er dus lekker mee door!

Foto is van 2 pagina's van gisteren.. in totaal waren het er zo'n 12 met voor- en zijaanzicht tekeningen van een basismodel voor het hoofd..
Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2010/026/c/c/Sketchbook_by_Forgotten_Sins.jpg

Hiermee uitgaande van het feit dat een goed beheerste basis kans geeft op geniale verbetering :D

vandaag hoofden in 3/4 aanzicht en daarna door naar willekeurige hoeken :)
WOPPA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Nico schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:44:
Om het advies van Dark Blue op te volgen - en tegelijkertijd ook van elke andere ervaringsdeskundige op het gebied van tekenen - practice makes perfect. Flink bezig met niet 3x iets te tekenen.. maar gewoon lekker zo'n 50 keer :P (ongeveer..kan wat vaker zijn xD). Merk wel dat je iets daarvan echt wel aardig onder de knie krijgt :o Vandaag ga ik er dus lekker mee door!

Foto is van 2 pagina's van gisteren.. in totaal waren het er zo'n 12 met voor- en zijaanzicht tekeningen van een basismodel voor het hoofd..
[afbeelding]

Hiermee uitgaande van het feit dat een goed beheerste basis kans geeft op geniale verbetering :D

vandaag hoofden in 3/4 aanzicht en daarna door naar willekeurige hoeken :)
WOPPA!
Ik weet niet of je bekend bent met de boeken van Andrew Loomis?
Dit geldt eigenlijk voor iedereen die serieus wil leren tekenen. Hij heeft meerdere edities, echter zijn ze heel moeilijk verkrijgbaar (boeken zijn erg oud).

Hier een idee: http://www.scribd.com/doc/240339/Andrew-Loomis-Drawing-Heads

Heb ik zelf erg veel aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ziet er goed uit :D Zelf ben ik nu aan 't "studeren" vanuit de volgende link: http://www.anticz.com/heads.htm
Same basic principle :) Maar tof! Thnx voor de link! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Nico schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:50:
Ziet er goed uit :D Zelf ben ik nu aan 't "studeren" vanuit de volgende link: http://www.anticz.com/heads.htm
Same basic principle :) Maar tof! Thnx voor de link! :D
You're welcome ;) De link waar jij naar verwijst komt uit een boek van Andrew Loomis. Hij staat ook vermeld bij recommended reading. Hij is dan ook een held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
LOL ! hahahahaha goeiemorgen zeg xD Was me nog niet eens is opgevallen, maar afijn, ik zit dus op de goede weg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Afbeeldingslocatie: http://th05.deviantart.net/fs71/300W/f/2010/032/1/f/Street_Fighter_4__Ken_by_ronnyrook.png

Heb zaterdag een teken tablet voor me pc gekocht, de wacom bamboo pen & touch.
Heb hem gelijk even uitgeprobeerd, en dit als resultaat.

Vind hem nog wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
ik heb een vraagje. Ik wil een stad ontwerpen, en nu ben ik bij het punt dat ik in vogelperspectief een aanzicht wil tekenen. De stad is ovaal, dat is opzich ook wel gelukt. Maar nu komt het probleem: de bebouwing. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik zit al een half uur te tekenen en vind het er nog neit goed uitzien...

bij voorbaat dank,
J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ga eens wat verder in op wat je wil, want dit is nogal onduidelijk.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
sorry.ik zal het wat duidelijker proberen te maken.
Ik ben een stad aan het ontwerpen. Deze stad is drijvende stad in de vorm van een ovaal. op deze stad meot uiteraard bebouwing komen. Het ovaal is gelukt om in het gewenste perspectief te tekenen (in vogelperspectief) met een horizon zeg maar.
De bebouwing die hierop komt moet dus ook meedraaien met het ovaal. Alles moet naar het centrum gericht staan. Maar hoe krijg je hier het gewenste perspectief? Je kan een deel van de daken zien door het vogelperspectief, ik neem aan dat je dan gewoon de verticale lijnen van het huis verticaal moet houden en dan de lijnen van het dak richting het VP laten lopen. Maar hoe moeten de huizen achter de eerste rij bijvoorbeeld? dat snap ik niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ligt eraan, met een normale lens zou je gewoon de lijnen horizontaal en verticaal neer moeten zetten. Maar doordat jij je stad volgens mij op een soort kleine wereldbol neer wil zetten is het anders. Meer een fisheye idee. Dan zou ik 4 punten kiezen boven, onder, links en rechts van je cirkel en de lijnen die je bedoeld daar in een curve naar toe trekken. Hoe ver je die punten weg zet bepaald dan een beetje de sterkte van dat fisheye effect. Dichterbij is sterker, verderaf wordt het meer normaal.
Als je het niet snapt wil ik het wel even tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Hier zie je het trouwens wel een beetje:
Afbeeldingslocatie: http://nature.wallpaperme.com/4433-2/Birds+Eye+View+of+Toronto_+Canada.jpg
Eigenlijk horen die 4 punten gewoon op de horizon te liggen natuurlijk.

edit:
En hier misschien nog meer:
Afbeeldingslocatie: http://pages.unibas.ch/geo/mcr/Projects/BUBBLE/images/sites/bspr_fisheye1.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 02-02-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
JA! zo moet het :)

dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Amplified schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:40:
sorry.ik zal het wat duidelijker proberen te maken.
Ik ben een stad aan het ontwerpen. Deze stad is drijvende stad in de vorm van een ovaal. op deze stad meot uiteraard bebouwing komen. Het ovaal is gelukt om in het gewenste perspectief te tekenen (in vogelperspectief) met een horizon zeg maar.
De bebouwing die hierop komt moet dus ook meedraaien met het ovaal. Alles moet naar het centrum gericht staan. Maar hoe krijg je hier het gewenste perspectief? Je kan een deel van de daken zien door het vogelperspectief, ik neem aan dat je dan gewoon de verticale lijnen van het huis verticaal moet houden en dan de lijnen van het dak richting het VP laten lopen. Maar hoe moeten de huizen achter de eerste rij bijvoorbeeld? dat snap ik niet helemaal
probeer dit is

http://awlaux.deviantart....pective-Tutorial-96369849

denk dat je er wel wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@Ronnyr: Ga zo door ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

JohnGalt schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:28:
[...]

Ik weet niet of je bekend bent met de boeken van Andrew Loomis?
Dit geldt eigenlijk voor iedereen die serieus wil leren tekenen. Hij heeft meerdere edities, echter zijn ze heel moeilijk verkrijgbaar (boeken zijn erg oud).

Hier een idee: http://www.scribd.com/doc/240339/Andrew-Loomis-Drawing-Heads

Heb ik zelf erg veel aan gehad.
Die boeken staan voor leuke prijzen gewoon op amazon.com... ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Thanks! Kwam er alleen al wel achter dat de verhoudingen niet helemaal kloppen, linker voet en het hoofd bijv.

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2010/034/f/2/Anime_by_ronnyrook.png

Heb ook weer een nieuwe getekend.
Zit alleen nog te prutsen met de kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik kom weer even een kleine lading dumpen.

Deze was voor de japan contest hier op tweakers, maar vanwege tijdgebrek heb ik er onlangs pas weer voor kunnen zitten.

Afbeeldingslocatie: http://amollinger.nl/wp-content/uploads/summondragon2.jpg

En verder wat random spul.

Afbeeldingslocatie: http://amollinger.nl/wp-content/uploads/Dryad.jpg

Afbeeldingslocatie: http://amollinger.nl/wp-content/uploads/Vikingdemon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://amollinger.nl/wp-content/uploads/Mettaaldinginhetbos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://amollinger.nl/wp-content/uploads/Tres.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Die bokser (iemand van mortalkombat toch?! :$) klopt qua verhoudingen beter dan deze laatste :)
Zelf ben ik naar een kunststudie toe aan het werken :P -voor zover dat mogelijk is- en probeer ik ook zoveel mogelijk te letten op verhoudingen. Dit lukt mij niet altijd, maar ik ben ook maar een mens :P.

@ DapperKonijntje; *jawdrop*

[ Voor 5% gewijzigd door Nico op 03-02-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Netjes hoor. Mooi licht en kleurengebruik.

Vannochtend tijdens een tekenles gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.davidgroen.nl/got/TTV_1_s.jpg
klikbaar voor 1600x1200.
Half nagetekend hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Nico schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:39:
Nou, de nadruk daar in breda ligt nogal bij de games. Zelf heb ik een keer een presentatie gezien over die studie (gepresenteerd door mensen van die school zelf.) Behoorlijk aardig, maar niet wat ik zoek. :) Games, games, games.. was helemaal addicted, maar dat heb ik gelukkig weten te stoppen. :P

Bij de HKU ligt de nadruk meer op het vertellen van de boodschap met je 3d animaties (het verhaal..etc.). Dus niet alleen maar fancy dingen kunnen maken, maar dingen maken die ook inhoud hebben. Verder ben ik er geweest op de open dag..ennuhh..ik ben verkocht. :$

Nu mijn best doen om toegelaten te worden :D
}:O
De nadruk bij IGAD ligt inderdaad op games, echter zijn de courses die je krijgt van ontzettend hoog niveau, waarbij ik gerust durf te stellen dat het eenieder in Nederland die ECHT goed wil leren hoe CG in elkaar steekt, meer baat heeft bij IGAD dan bij elke andere opleiding in Nederland die althans bij mij bekend is.

"Het verhaal er om heen/de inhoud" ligt voornamelijk aan jezelf, als je al de vrijheid krijgt om dit te bedenken bij je toekomstige werkgever. Het komt meestal simpelweg aan op de hoeveelheid talent die je hebt, in combinatie met de volledige kennis van de software die je dient te gebruiken. Daarnaast is een professionele werkinstelling uiteraard van groot belang. Naar mijn mening (als oud student) sluit IGAD hier het beste op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:01
Die bokser is volgens mij van Street Fighter... Ben best jaloers op jullie tekenkunsten, wou dat ik dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Zo hier nog wat tekeningen van mij. Ergens in de afgelopen dagen gemaakt ;) Ben flink bezig geweest met het tekenen van de basisvormen van hoofden etc. (Zoals volgens dat superhandige boek!

Verder moet ik voor mijn toelatingsopdracht nog een kamer tekenen (Als zijnde het openingsshot van een suspense film).

En heb ik het op weten te brengen om géén kruis te zetten door deze Mercedes om hem toch nog eventjes met jullie te delen :P en ach.. ik word er alleen maar wijzer van. 8)

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2010/034/b/d/Random_Sketch_by_Forgotten_Sins.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2010/034/7/6/La_Chambre_by_Forgotten_Sins.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2010/034/a/3/Mercedes_by_Forgotten_Sins.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Het is bijna een maand of 4 dat ik geen pen of potlood meer aan heb geraakt. Maar vanochtend had ik ineens een bui. Tussen het werk door heb ik dit in elkaar zitten schetsen. Deze ga ik digitaal uitwerken als mijn computer problemen opgelost zijn. Het idee moet straks zijn dat er een lief kindje ligt te slapen..en er een oogverblindend licht naar binnen schijnt. Ze krijgt bezoek... Misschien dat ik er nog iets grappigs van gaat maken..zoals 2 of 3 kleine ruimteschepen ter grote van een tennisbal.. Was in ieder geval wel weer even leuk.. en lekker ouderwets met de potlood!

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/5223/bezoekklein.jpg

hier de full ress schets

http://img229.imageshack.us/img229/5192/bezoek.jpg

EDIT

Even vlugtig in Photoshop wat kleur er overheen gelegd om te kijken of het me bevalt. Beetje donker nog maar vind hem wel lekker aanvoelen.. to be continued.

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/7606/bezoekbewerktklein.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door RoyK op 04-02-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Zo, voor school een teken opdracht gedaan, hij is best aardig gelukt. :)

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/th_73bf2e3b.jpg

Ik weet dat de schaduwen niet dezelfde kant op lopen, maar dat was de bedoeling. Rode vierkantjes lijken heel lelijk ingekleurd, maar dat is alleen op de foto zo. :)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn trots van alle is toch mijn manga tekeningen, Ik ga zelf Game design vor Game artist doen :) Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/9301/narutog.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Blijkbaar werkt het niet als mensen alleen maar posten zonder commentaar op anderen te geven. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@-DG-: Ja dat werkt inderdaad een stuk minder goed :P Misschien moeten we iets doen als in de solotestcase van het fotografie gedeelte. Je mag wel werk posten, maar je MOET ook wel eens reageren dan :P Ter voorkoming van eindeloze postings puur en alleen om kritiek te ontvangen zonder dat ook te geven.

En om maar meteen het goede voorbeeld te geven.

@micha.janssen: Naruto? ah, naam van afbeelding bevestigd het al :P Komt al aardig in de buurt, maar vooral de kleding vind ik goed gelukt. Het hoofd op zich ook wel, maar het is toch een beetje alsof hij tegen een muur aangerend is. Je zegt dat je game design voor game artist gaat doen. Een opleiding hier ergens in holland?

@Borgoth: Leuk, maar moet het iets voorstellen? Of is het puur ter oefening van de schaduw's (juiste meervoudsvorm?:O)

@RoyK: Mooie sfeer al in de 2de plaat, alleen als je gaat kijken naar de positie van de lamp aan het plafond en het raam, dan zou deze donkerder moeten zijn... toch? O-)

@-DG- nogmaals: :o how do you do it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
@Nico, meneer wilde meedoen met het 'grote 2d/3d contest' topic denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Hahaha ja, lijkt het wel op. Alleen was het voor een schoolopdracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

@Nico: Nee moet niets voorstellen, was 'n abstract opdracht.

dan doe ik ook nog even rondje comentaar. :)

-DG-: Cool gedaan die auto, het enige wat me stoort is dat je grote blauw/zwarte lijnen niet echt lijnen zijn. (je ziet losse stippen)

Dapperkonijn: Je werk blijft echt elke keer weer prachtig. :D Alleen die groene elf lijkt voor me gevoel niet helemaal lekker te staan/leunen. Kan niet precies zeggen hoe of wat, maar het lijkt niet helemaal correct.

Nico:
Juist goed dat je je auto showed, kunnen wij zeggen hoe je hem kunt verbeteren. (inplaats van dat hij de volgende keer weer de prullenmand in verdwijnt)
Het perspectief is een beetje raar. Je ziet teveel van de voorkant waardoor hij krom lijkt te lopen. Wat je kunt proberen volgende keer is er eerst een doos omheen te tekenen in de richting waar je hem wil hebben. Ergens in dit topic had iemand ook zo iets fout dacht ik, daar stonden ook nog wat tips. Vanavond kan ik anders ook wel een voorbeeldje maken. :)

Juist: hier vervolg en dit is wat ik bedoel met een doos er omheen

[ Voor 13% gewijzigd door Borgoth op 05-02-2010 11:49 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste