AcXelleR: voor een eerste poging is hij best goed! wel stoor ik mij een beetje aan de standaard manganeus 'fout'.. de neus die je getekend hebt (met die schuine lijn erdoorheen) is eigenlijk de versimpelde vorm van een zij- of driekwarts aanzicht van een neus. echter, in de manga-wereld lijkt deze fout steeds meer geaccepteerd te worden. maar probeer het eens zonder die schuine streep (dus alleen de schaduw), of laat de lijn meer de vorm van een vooraanzicht volgen?
sowieso vind ik het jammer als mensen 'manga' gaan tekenen.. waarom zou je je vast moeten houden aan de stijl van iemand anders? leer liever 'gewoon' tekenen, ontwikkel je eigen stijl en laat je eventueel (sterk) beinvloeden door manga, of een ander genre.. maar stel manga niet als doel! just my opinion..
overigens heb ik zelf heel veel moeite met tekenen de laatste lijnen: mijn handen trillen als een gek en ik heb de grootste moeite om nog details in mijn werk te krijgen.. :[
ik zal zo wel even een fotootje plaatsen van waar ik nu mee bezig ben :3
edit:: dit dus:
geheel met de hand met een technisch potlood (b, 0.5mm) getekend. geen gum/liniaal/anders whatsoever. het formaat is ongeveer 20 bij 10 cm en daarmee eigenlijk veel kleiner dan dat ik tegenwoordig meestal gebruik (a3 of groter, zolang het op mijn bureau past).. maar groot doet het meestal niet zo goed bij verjaardagskaartjes en bovendien zou ik groter nooit vol krijgenn. dit heeft me al uuuren gekost, met mijn trilhand.
de tekening moet dus een verjaardagskaart worden voor iemand die
vandaag gisteren ondertussen al jarig was. ik heb me voorgenomen heel veel verjaardagskaartjes te tekenen dit jaar (niet allemaal met dit niveau van detail) alleen kostte deze wat meer tijd dan geplanned
de bovenkant is verre van af en ook rechts onder is nog ruimte die ik op wil vullen met beestjes/objecten/dingetjes/krabbeltjes
ps: ik weet dat de foto-qualiteit om te huilen is.. ik zal wel meer foto's met detailshots maken als hij af is.
[
Voor 33% gewijzigd door
kaesve op 03-03-2010 00:36
]