Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15
@Niko, ach ja.. het is even vlug ingekleurd heh.. kijken wat de kleur doet en of het met mijn idee matcht.

Ik hoop snel mn intuos4 op de kop te tikken, kan ik hem thuis lekker verder uitwerken.

@DG, tekening met de auto.. flip truuk toegepast? :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Haha het wordt snel opgepikt :P nu het zo houden? :p

Maargoed, thanks voor de tips nog op de auto! Het was voor mijzelf niet zo zeer om een auto goed te tekenen alswel proberen om weer wat wijzer te worden op het gebied van "tekenen wat je ziet". :P Geloof me, dat is gelukt xD

@ RoyK: had ik maar een wacomtablet en een pc die het een beetje aankan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Kijk dat lijkt er meer op, dan is het voor iedereen leuker toch? ;)
Nico schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 01:01:
@-DG- nogmaals: :o how do you do it?
Tja, welk deel snap je niet? :P
Borgoth schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:42:
-DG-: Cool gedaan die auto, het enige wat me stoort is dat je grote blauw/zwarte lijnen niet echt lijnen zijn. (je ziet losse stippen)
Dankje. Die spacing had ik wel expres ingesteld om juist een wat minder te strakke tekening te krijgen. Maar misschien had ik dat anders kunnen doen ja.
RoyK schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:07:
@DG, tekening met de auto.. flip truuk toegepast? :)
Natuurlijk. ;) Wel daarna nog variatie gebracht in lijn diktes aan verschillende kanten e.d.

Deze 3 wil ik ook nog natekenen. 1 2 3. Vooral omdat ik het tekenen wel redelijk in de vingers heb, maar ik qua markeren/brushen echt nog veel kan leren. En ik vind het een erg mooie stijl.

Nou kan ik natuurlijk niet achter blijven met commentaar:
@Nico:
Probeer iets meer op het perspectief te letten tijdens het tekenen. En probeer je lijnen wat meer in een keer neer te zetten, dan worden ze veel netter. Bij die mercedes zit bijv. de linkervoorlamp (recht op papier) te laag, wat je met iets beter construeren en letten op het perspectief kunt voorkomen. Maar vooral zo doorgaan, je kunt wel zien dat het een mercedes is. ;)
Die daarboven vind ik grappig dat je door hoe je er een foto van hebt gemaakt een soort van kleinere scherptediepte krijgt in je tekening. :P Maar dat heeft verder weinig met de tekening zelf te maken.

@RoyK:
Mooi hoor, lekker sfeertje ook in die ingekleurde tekening.

@Borgoth:
Probeer het ook eens zonder passer en geodriehoek. :P

@micha.janssen:
Je tekening is wat plat, het is denk ik leuker als je het hoofd iets meer draait en je wat meer op je schaduwen let. Dan krijg je veel meer diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Laatst online: 03-03-2024
Alweer een hele tijd niets gedaan met mijn Wacom. Ook omdat ik eigenlijk geen idee heb waar ik moet beginnen.

@ DapperKonijntje: Echt geweldige tekeningen, straalt gewoon een sfeer vanaf

@ RoyK: Hoe doe je het toch steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen echt mooie dingen voorbij! Erg vet om te zien allemaal!

@ micha, Had je ergens een voorbeeld bij het tekenen? of is het uit het hoofd getekend?
Vind de tekening best mooi, misschien voegt contrast nog iets meer "wow" effect toe, donkere vlakken echt lekker donker maken en licht lekker licht laten.
(kijk naar de tekeningen van Royk, de Viking demon van Dapper Konijntje en auto van -DG-, in al die tekeningen zit zwart (ik bedoel niet de lijnen) maar ook wit)

Zelf toch wel een tijdje bezig geweest met deze tekening, Ik ben niet ontevreden, echter lijkt alles een beetje te zweven....
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/skull%20roses%20cards.jpg

Hier nog wat krabbels om de schedel onder de knie te krijgen
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/skull%20roses%20cards3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/skull%20roses%20cards4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:52:
Er komen echt mooie dingen voorbij! Erg vet om te zien allemaal!

@ micha, Had je ergens een voorbeeld bij het tekenen? of is het uit het hoofd getekend?
Vind de tekening best mooi, misschien voegt contrast nog iets meer "wow" effect toe, donkere vlakken echt lekker donker maken en licht lekker licht laten.
(kijk naar de tekeningen van Royk, de Viking demon van Dapper Konijntje en auto van -DG-, in al die tekeningen zit zwart (ik bedoel niet de lijnen) maar ook wit)

Zelf toch wel een tijdje bezig geweest met deze tekening, Ik ben niet ontevreden, echter lijkt alles een beetje te zweven....
[afbeelding]

Hier nog wat krabbels om de schedel onder de knie te krijgen
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes, mee eens. Komt mij inziens voornamelijk omdat je weinig contrast in je schaduw hebt (geen variatie) en omdat de schaduw niet helemaal accuraat lijkt.

Hier wederom een voorbeeld van een aantal jaar geleden. (middelbare school, ik teken tegenwoordig eigenlijk vrijwel niet meer, ben meer bezig met 3D)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35bva78.jpg

Het is een tekening in A3 formaat, voor een teken opdracht destijds

[ Voor 2% gewijzigd door JohnGalt op 06-02-2010 07:29 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 01:01:
@-DG-: Ja dat werkt inderdaad een stuk minder goed :P Misschien moeten we iets doen als in de solotestcase van het fotografie gedeelte. Je mag wel werk posten, maar je MOET ook wel eens reageren dan :P Ter voorkoming van eindeloze postings puur en alleen om kritiek te ontvangen zonder dat ook te geven.

En om maar meteen het goede voorbeeld te geven.

@micha.janssen: Naruto? ah, naam van afbeelding bevestigd het al :P Komt al aardig in de buurt, maar vooral de kleding vind ik goed gelukt. Het hoofd op zich ook wel, maar het is toch een beetje alsof hij tegen een muur aangerend is. Je zegt dat je game design voor game artist gaat doen. Een opleiding hier ergens in holland?

@Borgoth: Leuk, maar moet het iets voorstellen? Of is het puur ter oefening van de schaduw's (juiste meervoudsvorm?:O)

@RoyK: Mooie sfeer al in de 2de plaat, alleen als je gaat kijken naar de positie van de lamp aan het plafond en het raam, dan zou deze donkerder moeten zijn... toch? O-)

@-DG- nogmaals: :o how do you do it?
@Nico
Ja het is de opleiding in eindhoven. bij de "Eindhovense School" het is een vrij lastige opleiding altans dat heb ik gehoord. er worden er maar 15 aangenomen en ik ben al een keer aangenomen maar uit geld gebrek moest ik toch een andere opleiding kiezen want ik moest net zoveel reis kosten betalen als de school zelf. en dus wacht ik maar even dat ik 18 ben en mijn ovjaarkaart heb.
@ -DG-
Ja ik zal het eens proberen ik heb deze met een voorbeeld gemaakt.
maar ik zal het gewoon eens proberen :)
@M4rius
Ja ik heb deze zoals bovenstaand al gezegt meteen voorbeeld gedaan.
ik heb dan wel wat puntjes van mij zelf aan gebracht. maar die zijn meer in klein detail dan echt zichtbaar.
en bedankt voor de tip van het schaduw. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:49:
Het is bijna een maand of 4 dat ik geen pen of potlood meer aan heb geraakt. Maar vanochtend had ik ineens een bui. Tussen het werk door heb ik dit in elkaar zitten schetsen. Deze ga ik digitaal uitwerken als mijn computer problemen opgelost zijn. Het idee moet straks zijn dat er een lief kindje ligt te slapen..en er een oogverblindend licht naar binnen schijnt. Ze krijgt bezoek... Misschien dat ik er nog iets grappigs van gaat maken..zoals 2 of 3 kleine ruimteschepen ter grote van een tennisbal.. Was in ieder geval wel weer even leuk.. en lekker ouderwets met de potlood!

[afbeelding]

hier de full ress schets

http://img229.imageshack.us/img229/5192/bezoek.jpg

EDIT

Even vlugtig in Photoshop wat kleur er overheen gelegd om te kijken of het me bevalt. Beetje donker nog maar vind hem wel lekker aanvoelen.. to be continued.

[afbeelding]
Ik zou op het nachtkastje een lamp zetten zoals kinderen die hebben, misschien zelfs zo eentje met van die bewegende plaatjes op het plafond (als je snapt wat ik bedoel, haha). Op die manier kan je minimaal licht laten schijnen op het gezicht van het meisje, waardoor die duidelijk zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik ben op het moment bezig met het inkleuren van de lijnen van een andere tekenaar (met toestemming), voornamelijk om mijn kleur technieken wat te verbeteren, als ik mijn eigen lijnen inkleur kom ik altijd teveel fouten in de lijnen tegen die me tegenwerken, door de lijnen van een ander te nemen heb ik daar minder last van :P

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2qsxx0x.jpg
Origineel op dA
C&C is welkom :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ze heeft nogal een mannelijke vuist :)

Kijk eens naar Afbeeldingslocatie: http://thumb7.shutterstock.com.edgesuite.net/display_pic_with_logo/242428/242428,1235062495,6/stock-photo-female-hands-counting-fist-25250989.jpg of dit. Volgens mij is het best lastig om dit te verbeteren.

Edit: Zou ze zoiezo gewoon een vrouwelijke nagel geven. Ik weet dat het meteen zou breken, who cares. Ze vliegt nu toch ook al en dat kunnen ook niet alle vrouwen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Dutchie! op 13-02-2010 15:05 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Stalllone schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:52:
Ze heeft nogal een mannelijke vuist :)

Kijk eens naar dit of dit. Volgens mij is het best lastig om dit te verbeteren.
Je eerste pic is een 404, maar zoals gezegd zijn de lijnen niet van mij, en daar pruts ik niet aan, ik zorg alleen voor de kleuren hier. :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Spike_wolf schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:53:
[...]

Je eerste pic is een 404, maar zoals gezegd zijn de lijnen niet van mij, en daar pruts ik niet aan, ik zorg alleen voor de kleuren hier. :)
Ja sorry, ik moet beter lezen :P

Het is nog vroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Stalllone schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:05:
[...]

Ja sorry, ik moet beter lezen :P

Het is nog vroeg :+
:+

[Edit]
En een update:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/f07uq0.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 13-02-2010 18:46 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:22

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs71/300W/f/2010/046/c/7/Boot_girl_by_TERREURBV.jpg

Bezig met de Band Grown Cold

Dit is George 1 van de 5, rest volgt nog.

Afbeeldingslocatie: http://th01.deviantart.net/fs70/300W/i/2010/047/7/f/Grown_Cold_George_by_TERREURBV.jpg

Nummertje 2
Afbeeldingslocatie: http://th09.deviantart.net/fs70/300W/f/2010/048/6/5/Matthijs_Grown_Cold_by_TERREURBV.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door 42dpi op 17-02-2010 20:39 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Tijd voor mij om ook maar eens dit topic binnen te vallen! Ik ben alweer een tijdje in het bezit van een Bamboo, voornamelijk om digitaal te gaan tekenen. Nu kreeg ik laatst de kriebels, en vond ik het hoog tijd om er eens goed voor te gaan zitten en m'n eerste 'echte' tekening met 't ding te maken. En er voor zitten deed ik :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xyrae.nl/GoT/drawings/aurora_borealis_klein.jpg
(klikbaar voor een grotere versie)

Over deze heb ik uiteindelijk zo'n 10~12 uur over gedaan. Het leuke is dat ik heel erg veel moeite heb gestopt in de details die uiteindelijk bijna niet opvallen. Ik ben er uiteindelijk nog steeds niet tevreden over; de maan komt onnatuurlijk op me over (het lijkt net een schijf met een foute bevel/emboss setting) en de bergen liggen me teveel óp de tekening. Het toevoegen van de reflectie van de bergen en de mist zorgde er wat meer voor dat ze in de tekening verdwenen, maar toch zijn ze me te plat... In ieder geval zou ik graag wat kritiek willen hebben (schroom niet om te gaan bashen), zodat ik deze in de toekomst kan gebruiken :)

Laat ik verder zelf ook maar even in de gezelligheid mengen!
@Spike_wolf: Ik heb het idee dat haar rechter kuit iets te ver uitsteekt. Met name omdat je recht bovenop haar been kijkt zou dit iets slanker kunnen zijn. Tenzij je natuurlijk een erg gespierde Wonder Woman wil (wat ook logisch is ofc :+)

@TerreurBV: Mooie tekeningen, en een leuke tekenstijl, dus verder weinig aan op te merken. Alleen bij nummer 2 (Matthijs) zit het logo iets te recht op het shirt ten opzichte van het perspectief. Ik weet niet of je dit vanaf een foto hebt gedaan, dus misschien dat het logo op het shirt zelf al verkeerd zat gedrukt, maar misschien dat je het voor de tekening alsnog kan herstellen :)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Kazu schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 02:05:

Over deze heb ik uiteindelijk zo'n 10~12 uur over gedaan. Het leuke is dat ik heel erg veel moeite heb gestopt in de details die uiteindelijk bijna niet opvallen. Ik ben er uiteindelijk nog steeds niet tevreden over; de maan komt onnatuurlijk op me over (het lijkt net een schijf met een foute bevel/emboss setting) en de bergen liggen me teveel óp de tekening. Het toevoegen van de reflectie van de bergen en de mist zorgde er wat meer voor dat ze in de tekening verdwenen, maar toch zijn ze me te plat... In ieder geval zou ik graag wat kritiek willen hebben (schroom niet om te gaan bashen), zodat ik deze in de toekomst kan gebruiken :)
Photoshop gedaan? Standaard brushes? voor de rest netjes :)
Kazu schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 02:05:

@TerreurBV: Mooie tekeningen, en een leuke tekenstijl, dus verder weinig aan op te merken. Alleen bij nummer 2 (Matthijs) zit het logo iets te recht op het shirt ten opzichte van het perspectief. Ik weet niet of je dit vanaf een foto hebt gedaan, dus misschien dat het logo op het shirt zelf al verkeerd zat gedrukt, maar misschien dat je het voor de tekening alsnog kan herstellen :)
Dankje, bij Matthijs moet hun logo nog aangepast worden (orgineel hebben ze van Deathmetal t-shirts aan een ramp om na te tekenen), ik ben ze in delen aan het tekenen de uiteindelijke tekening wordt het aangepast.

Ik heb m'n zus tussen tijd even gedaan (houd dat gezeur eindelijk eens op :+ )
Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2010/046/a/c/My_lil_sis_by_TERREURBV.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door 42dpi op 19-02-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 10:00
JohnGalt schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 07:28:
[...]

Yes, mee eens. Komt mij inziens voornamelijk omdat je weinig contrast in je schaduw hebt (geen variatie) en omdat de schaduw niet helemaal accuraat lijkt.

Hier wederom een voorbeeld van een aantal jaar geleden. (middelbare school, ik teken tegenwoordig eigenlijk vrijwel niet meer, ben meer bezig met 3D)

[afbeelding]

Het is een tekening in A3 formaat, voor een teken opdracht destijds
Wow, dat is nog eens tekenen! _O_ Heb je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Giant87 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:40:
[...]

Wow, dat is nog eens tekenen! _O_ Heb je nog meer?
Bedankt voor het compliment!
Op pagina 43 staat nog een tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

TerreurBV schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:34:
Ik heb m'n zus tussen tijd even gedaan (houd dat gezeur eindelijk eens op :+ )
[afbeelding]
Eindelijk eens een donkerdere schaduw op de wang! Doe dat vaker, zou ik zeggen! :)
In je vorige tekeningen, het matrozenmeisje en de metalbandleden, vind ik de schaduwpartijen rond de kin nog altijd te flets. Het lijkt gewoon alsof ze een hele dikke nek hebben die meteen doorloopt in hun hoofd!
De haardos van het matrozenmeisje vind ik wel mooi, scherp van kleur, goed aftekenend tegen het gezicht. Haard badpak is dan weer zo licht dat je haast de plooien niet ziet. Ik heb gewoon het gevoel dat daar nog één schaduwtint donkerder in mist. Kijk ook naar de witte vlag achter haar, en zoek daar met je eyedropper eens de donkerste schaduwkleur uit. Die kleur is representatief voor de donkerste schaduwkeur die je in haar badpak en mutsje mag gebruiken, aangezien dat allemaal zijdeachtige witte gladde stoffen zijn.

Bij je zus vind ik dat donkerdere accent op haar wang dan goed gelukt! Bij de metalbandleden vind ik ook de donkere plekken rond de ogen mooi wat diepte oproepen. Het kán de ogen hol maken en de persoon er ongezond uit laten zien, maar dat kun je vermijden door dus ook onder de kin wat donkerder aan te zetten. Dan komt het geheel wat in balans. :) Ik hoop dat je er iets mee kunt!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dark Blue schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:06:
[...]

Eindelijk eens een donkerdere schaduw op de wang! Doe dat vaker, zou ik zeggen! :)
In je vorige tekeningen, het matrozenmeisje en de metalbandleden, vind ik de schaduwpartijen rond de kin nog altijd te flets. Het lijkt gewoon alsof ze een hele dikke nek hebben die meteen doorloopt in hun hoofd!
De haardos van het matrozenmeisje vind ik wel mooi, scherp van kleur, goed aftekenend tegen het gezicht. Haard badpak is dan weer zo licht dat je haast de plooien niet ziet. Ik heb gewoon het gevoel dat daar nog één schaduwtint donkerder in mist. Kijk ook naar de witte vlag achter haar, en zoek daar met je eyedropper eens de donkerste schaduwkleur uit. Die kleur is representatief voor de donkerste schaduwkeur die je in haar badpak en mutsje mag gebruiken, aangezien dat allemaal zijdeachtige witte gladde stoffen zijn.

Bij je zus vind ik dat donkerdere accent op haar wang dan goed gelukt! Bij de metalbandleden vind ik ook de donkere plekken rond de ogen mooi wat diepte oproepen. Het kán de ogen hol maken en de persoon er ongezond uit laten zien, maar dat kun je vermijden door dus ook onder de kin wat donkerder aan te zetten. Dan komt het geheel wat in balans. :) Ik hoop dat je er iets mee kunt!
Tuurlijk kan ik daar wat mee, ben altijd dankbaar voor advies :) en ik geeft je 100% gelijk.
Ik probeer al meer met donkere kleuren te werken (soms val ik even in het oude lichte patroon (kan d'r niks aan doen |:( :P ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
@Spike Wolf, je inkleur technieken gaan goed vooruit. Netjes. Enkel vind ik je achtergronden nog steeds een beetje saai. Als je daar ook nog iets gaafs van maak..spatten je tekeningen er gewoon uit. Nu is het een beetje... gewoontjes zeg maar. Een dame die op een velletje zweeft. Waarom stijgt ze niet met stofwolken en al op van een dak ergens op de 120ste verdieping? Of geeft ze een slechterik geen vuistslag? Maak er iets dynamisch van! (my 2 cents :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ben eindelijk weer aan het tekenen. Ik heb weer inspiratie, weer zin..het jeukt weer.. zalig. Wat heb ik dat gemist. Ik loop al een poosje met plannen om tekeningen te maken die ik zou kunnen verkopen. Dus van te voren een tekening zo opzetten dat het gedrukt kan worden. Dus tekenen op minimaal 200dpi en cmyk dus.

Ik loop al een poosje met dit beeld in gedachte. Ik heb het van me afgeschets..zodat het in ieder geval op digitaal papier staat. Een meisje met haar poes.. verdwaald in een groot bos. To be continued want mn pauze is voorbij

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/3465/lostinthebigwoodsschets.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/591/lostinthebigwoodsclose.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

RoyK schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:12:
ben eindelijk weer aan het tekenen. Ik heb weer inspiratie, weer zin..het jeukt weer.. zalig. Wat heb ik dat gemist. Ik loop al een poosje met plannen om tekeningen te maken die ik zou kunnen verkopen. Dus van te voren een tekening zo opzetten dat het gedrukt kan worden. Dus tekenen op minimaal 200dpi en cmyk dus.

Ik loop al een poosje met dit beeld in gedachte. Ik heb het van me afgeschets..zodat het in ieder geval op digitaal papier staat. Een meisje met haar poes.. verdwaald in een groot bos. To be continued want mn pauze is voorbij

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze ziet er al nice uit.

Alice in wonderland fibe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hehe nee.. niet echt. :) Maar nu je het zegt heeft het er wel iets van weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:12:
Een meisje met haar poes.. verdwaald in een groot bos.
God, ik moet echt eens van die dirty mind afkomen...

Het ziet er natuurlijk geweldig uit :) Komt er ook nog een "bad guy" bij die ergens achter de bomen verscholen zit? Lekker cliche, maar oh zo leuk :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoyK Dikke compositie daar. Sfeer voel je ook nu al. Ben benieuwd naar wat ervan gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:39:
@RoyK Dikke compositie daar. Sfeer voel je ook nu al. Ben benieuwd naar wat ervan gaat komen.
Dat dus, RoyK is wel mijn favoriet in dit topic ik ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt!

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

RoyK schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:36:
@Spike Wolf, je inkleur technieken gaan goed vooruit. Netjes. Enkel vind ik je achtergronden nog steeds een beetje saai. Als je daar ook nog iets gaafs van maak..spatten je tekeningen er gewoon uit. Nu is het een beetje... gewoontjes zeg maar. Een dame die op een velletje zweeft. Waarom stijgt ze niet met stofwolken en al op van een dak ergens op de 120ste verdieping? Of geeft ze een slechterik geen vuistslag? Maak er iets dynamisch van! (my 2 cents :) )
Thanks fijn om te horen :)
De achtergronden kunnen vaak spannender idd :+ Beetje wazige kleuren om er toch wat te hebben.
De laatste tijd heb ik wel meer tekeningen met zulke achtergronden, voornamelijk zodat ik tijdens het tekenen niet naar een egale achterkleur zit te staren. Nu gaat het me ook even om het zoeken naar een kleurtechniek en stijl die me bevalt en waar ik me goed bij voel, en daarbij zijn de achtergronden even niet belangrijk voor me, die komen later wel. Ik denk ook dat ik deze en o.a. Spiderwoman van een tijdje terug nog ga revisiten om onderanderen die achtergrond in te vullen. Maar bedankt voor de C&C :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Tijdens het inkleuren kan je bijvoorbeeld beginnen door de gehele tekening in 1 kleur te zetten. Bijvoorbeeld donkerblauw.. en werk je langzaam met steeds lichtere kleuren laag voor laag.

Zet je lijntekening bovenop en op slot. Zo blijft je lijn mooi, en leg je steeds meer lagen onder je lijntekening.

[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 23-02-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Stukfruit schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:51:
[...]

Het ziet er natuurlijk geweldig uit :) Komt er ook nog een "bad guy" bij die ergens achter de bomen verscholen zit? Lekker cliche, maar oh zo leuk :P
Misschien een gigantische rups die aan z'n hasj pijp zit te lurken :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik denk dat ik er verder weinig bij ga tekenen. Het moet een beetje angstig ogen..dus ik houd het denk ik mysterieus met een donker dier ergens op de voorgrond maar waarvan je niet kan zien wat het is..ofzo iets.

Ik ben vandaag even verder gegaan met mn serie, meisje en haar kat (speciaal voor Stuk fruit). Lekker vissen met zn 2. Ik ga het gezichtje nog wel verbouwen want die is niet naar mn zin. Op naar de volgende schets

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/4243/fishing800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/3281/fishingcloseup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
nog even een vluchtige schets gemaakt..

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/3885/sweetmusicboxk600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
Royk, ik vind je schetsen leuk! Vooral die laatste. Misschien kun je 't meisje nog schattiger maken door haar 3 wimpers te geven zoals dit hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.crestock.com/images/1990000-1999999/1991309-xs.jpg

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Nee doet dat aub niet! Zoals het nu gaat is het geweldig _O_

• RoyK
Betrapt!!!!

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/2126/wrong600.jpg

ps, ik lig op ramkoers om misschien een prentenboek te maken. Maar uitgevers zijn niet zo happig :(

• Stukfruit
  • Niet online
Leuk! Maar cookie is met een k :)

Misschien is Lulu iets voor je? Daar kan je afaik ook een isbn aanvragen om het plaatje helemaal compleet te maken.

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

ziet er erg mooi uit Roy,
sfeer is inderdaad erg aangrijpend, die kat is ook schattig ^^
zit alleen wel een klein spelfoutje op de koekjestrommel
was iemand me al voor :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 13:49 ]

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Roy, als je uitgevers niet happig zijn, moet je zelf inderdaad een boek maken (wat Stukfruit al aangeeft). Als je ervoor kan zorgen dat dat er goed uitziet en mensen er interesse voor hebben, dan zijn die uitgevers al een stuk happiger :) .

• RoyK
dank je vrienden.. ik had even gegoogled..want ik was er zelf ook niet zeker van. Ik kwam ze allebei tegen.. met een k en met een c.. cookies dus ?

En inderdaad..ik was al tegen lulu aangelopen. klinkt interessant. Ik ga dat even verder uitzoeken hoe dat werkt.

• Giant87
Alleen kost het je meer dan het opbrengt. Een bekende van me heeft ook een poging gedaan:
http://www.nadiabooks.com/nl/nadia-introduction/
Het probleem is dat er al zo ontzettend veel kinderboeken zijn.

• RoyK
Dat klopt. Maarja, moet toch ergens beginnen is het niet? Even een kleine correctie, dat we over hetzelfde praten. Ik ga geen kinderboek schrijven, maar een prentenboek maken. Vooral plaatjes kijken dus. Ik zie het wel even.. ik ben druk aan het netwerken in ieder geval

• Stukfruit
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:09:
dank je vrienden.. ik had even gegoogled..want ik was er zelf ook niet zeker van. Ik kwam ze allebei tegen.. met een k en met een c.. cookies dus ?

En inderdaad..ik was al tegen lulu aangelopen. klinkt interessant. Ik ga dat even verder uitzoeken hoe dat werkt.
http://dictionary.reference.com/browse/cookie ;)

Kan beter geen Google gebruiken en kijken naar het aantal hits, dat zegt tegenwoordig weinig meer omdat zoveel mensen spel- en schrijffouten maken...

Dat zit wel Schnorr.

• RoyK
aangepast :) (in de psd wel te verstaan)

• Giant87
RoyK schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:24:
Dat klopt. Maarja, moet toch ergens beginnen is het niet? Even een kleine correctie, dat we over hetzelfde praten. Ik ga geen kinderboek schrijven, maar een prentenboek maken. Vooral plaatjes kijken dus. Ik zie het wel even.. ik ben druk aan het netwerken in ieder geval
Ja dat weet ik, dat heeft Nadia ook gedaan. Ik noem het allemaal kinderboeken.. :p

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Bas is ook zo bijna klaar wordt nog ge-edited bij de final version.
Afbeeldingslocatie: http://th03.deviantart.net/fs70/300W/f/2010/053/d/a/Bas_by_TERREURBV.jpg

Overview hoe de rest gaat worden.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/vipowm.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 25-02-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
knap vectorwerk daar Terreur BV. Je hebt jezelf een hoop werk op de hals gehaald hehe. :D

Illustrator?

ik ben nog even verder gegaan om een van de schetsen uit te werken. Hier een zoom op een w.i.p.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_d3d7VNM3rPM/S4rpPNcKitI/AAAAAAAACVA/kct4u81Nvk0/s1600/schets%2Bnaar%2Bfinal%2B3_zoom1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_d3d7VNM3rPM/S4rpW84wMyI/AAAAAAAACVI/8FDLH_DmEtQ/s1600/schets%2Bnaar%2Bfinal%2B3_zoom2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 28-02-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

RoyK schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:11:
knap vectorwerk daar Terreur BV. Je hebt jezelf een hoop werk op de hals gehaald hehe. :D

Illustrator?

ik ben nog even verder gegaan om een van de schetsen uit te werken. Hier een zoom op een w.i.p.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dankje :) aardig wat werk ja pff :P, en is allemaal met Photoshop gedaan.

Maar waar jij nu mee bezig bent (wat nu al vetjes is) wordt het een soort van strip verhaal of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
RoyK schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:11:

Illustrator?

[afbeelding]

[afbeelding]
'n klein opmerking: een poes doe je niet aan de lijn ;)

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ow echt wel, anders loopt ie weg.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

rashmatash schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:19:
[...]

Waarom niet? anders zetten die krengen het op een lopen ben je weer 7 uur aan het zoeken en alle asiel af gaan aan gereden katten moeten bekijken terwijl dat kreng gewoon thuis in de achtertuin zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

rashmatash schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:19:
[...]

Genoeg mensen die hun kat zo uitlaten hoor ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Deze avond maar weer eens na tijden begonnen met tekenen, vond het op de middelbare school altijd erg leuk maar moest toen kiezen tussen natuurkunde en tekenen en natuurkunde leek me nuttiger voor de IT :)
Nu flink wat jaartjes later dus maar eens begonnen met manga met dit als resultaat. (boekjes liggen er namelijk ook al weer tig jaar ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/Gezicht-1%20klein.jpg

De schets ben ik redelijk tevreden over voor een eerste keer.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/Gezicht-3%20klein.jpg

De omzetting naar de computer alleen niet echt, de lijnen krijg ik maar niet lekker vloeiend, met de muis en met een graphire 1 geprobeerd in photoshop maar ze blijven wat rommelig overkomen. De ogen zelf heb ik uiteindelijk ook maar in photoshop zelf opnieuw gemaakt omdat dit de hele uitdrukking verpeste. Het schaduw werk lijkt het allemaal nog wat op te poetsen maar lijkt toch niet helemaal te kloppen. Heb het idee dat er nog een en ander mist maar kan het zo niet snel niet vinden, iemand ?

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Voor je eerste tekening vind ik het geweldig :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
een gezicht heeft wel wat meer schaduw locaties dan enkel de zijkant en in de nek. Probeer daar wat meer mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Ik heb geen recht van spreken want ik heb zelf nog nooit iets gepost hier, maar ik wou toch ff wat zeggen. ;)

AcXelleR
Geweldige tekening, de schets vind ik van hoge kwaliteit erg mooi. Alleen de ingekleurde versie vind ik dan weer niet mooi, wreemd genoeg. Misschien zoals gezegd door RoyK meer schaduwen en misschien iets dikkere lijnen? Het zal wel aan mij liggen dan. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
En ik denk dat de ogen niet helemaal kloppen. In de schets heb je de binnenkant van de ogen niet getekend; in de ingekleurde versie zijn de ogen afgebakend met zwarte lijnen. Dit geeft een beetje het effect dat de ogen er los zijn opgeplakt, alsof ze niet in het gezicht zitten.

Ik kan voor geen meter tekenen, maar dit is wat ik ervaar als ik jouw tekening bekijk :) Verder vind ik 'm erg leuk, zeker de schets heeft een vriendelijke uitdrukking op zijn gezicht en het is overduidelijk manga (iets wat ik zelf moeilijk vind om te tekenen, het is iig lang niet zo makkelijk als het lijkt).

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
AcXelleR: voor een eerste poging is hij best goed! wel stoor ik mij een beetje aan de standaard manganeus 'fout'.. de neus die je getekend hebt (met die schuine lijn erdoorheen) is eigenlijk de versimpelde vorm van een zij- of driekwarts aanzicht van een neus. echter, in de manga-wereld lijkt deze fout steeds meer geaccepteerd te worden. maar probeer het eens zonder die schuine streep (dus alleen de schaduw), of laat de lijn meer de vorm van een vooraanzicht volgen?

sowieso vind ik het jammer als mensen 'manga' gaan tekenen.. waarom zou je je vast moeten houden aan de stijl van iemand anders? leer liever 'gewoon' tekenen, ontwikkel je eigen stijl en laat je eventueel (sterk) beinvloeden door manga, of een ander genre.. maar stel manga niet als doel! just my opinion..

overigens heb ik zelf heel veel moeite met tekenen de laatste lijnen: mijn handen trillen als een gek en ik heb de grootste moeite om nog details in mijn werk te krijgen.. :[

ik zal zo wel even een fotootje plaatsen van waar ik nu mee bezig ben :3

edit:: dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4013/4402666646_ace02c83f1_b.jpg

geheel met de hand met een technisch potlood (b, 0.5mm) getekend. geen gum/liniaal/anders whatsoever. het formaat is ongeveer 20 bij 10 cm en daarmee eigenlijk veel kleiner dan dat ik tegenwoordig meestal gebruik (a3 of groter, zolang het op mijn bureau past).. maar groot doet het meestal niet zo goed bij verjaardagskaartjes en bovendien zou ik groter nooit vol krijgenn. dit heeft me al uuuren gekost, met mijn trilhand.

de tekening moet dus een verjaardagskaart worden voor iemand die vandaag gisteren ondertussen al jarig was. ik heb me voorgenomen heel veel verjaardagskaartjes te tekenen dit jaar (niet allemaal met dit niveau van detail) alleen kostte deze wat meer tijd dan geplanned :+

de bovenkant is verre van af en ook rechts onder is nog ruimte die ik op wil vullen met beestjes/objecten/dingetjes/krabbeltjes

ps: ik weet dat de foto-qualiteit om te huilen is.. ik zal wel meer foto's met detailshots maken als hij af is.

[ Voor 33% gewijzigd door kaesve op 03-03-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Lekker surreal kaesve. Wat is je achterliggende gedachte in de tekening? En ik geef je gelijk op het manga gebied. Persoonlijk ervaar ik het vaak als een enorm verzadigde getekende stijl. Met aan de ene kant de goede mooie manga tekeningen. En aan de andere kant, een heleboel artwork waar mensen manga 'proberen' te tekenen. Wat vaak niet echt tot niet uit de verf komt. Zie bijvoorbeeld DeviantArt. Daar wordt je dood gegooid met 'slechte' manga.

Tegelijk is de goede manga wel een inspiratie bron voor velen. En terecht. Goede manga is prachtig om te zien. Tekenaars die de menselijke anatomie meester zijn de perspectieven de baas. Tekenen moet je leren. En vaak begin je door andere tekeningen na te tekenen. Op zich niets mis mee uiteraard. Maar vergeet inderdaad niet je eigen 'ding' te ontwikkelen. Anders ben je één van de velen.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 03-03-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ AcXeller

Doe dat met Photoshop CS4,
Daar kun je de brush tool gebruiken waardoor deze qua zicht er beter uit zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@All: bedankt voor de opmerkingen ! Hoop dat ik dit weekend de computer versie opnieuw kan gaan doen, komt vanzelf wel weer langs...

@RoyK: ik zal het schaduwspel inderdaad wel eens beter gaan bekijken. Wat betreft het: "Anders ben je één van de velen." denk ik dat je je hier pas zorgen over hoeft te maken zodra je op een hoger niveau begint te komen en daar ben ik voorlopig toch niet, vergeet ook niet dat dit voor mij hobby is en voor jou (grotendeels?) werk. Maar ik begrijp de denkwijze wel, hij is ook in mijn werkgebied van toepassing (programmeur).

@kaesve: de manganeus 'fout' waar jij het over hebt is bij mij ook echt een fout, de linkerhelft had schaduw moeten hebben maar die heb ik niet nagetekend (gebruikte een paar boekjes als voorbeeld) in de schets en zo is ie verdwenen ;)

Voor wat betreft het manga tekenen als doel, meestal ga je toch kijken naar dingen die je interessant vind. In mijn geval zijn dat Storm (Don Lawrence), Blacksad (Juanjo Guarnido) en meerdere anime series. Persoonlijk denk ik dan dat een manga stijl het "makkelijkste" is, hoewel je hier ook flink wat tijd in mag gaan steken voordat je dit een beetje kan. En mocht het niks worden ga ik wel weer wat anders doen :)

@samet1killer: dit is gedaan met CS4 :X. Snelle lijnen gaan wel mooi maar dan lukt het overtrekken niet goed. Wil het eigenlijk nog wel eens met illustrator gaan proberen, ik blijf gewoon zoeken en proberen totdat ik iets heb wat goed werkt voor mij.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
@ AcXeller

Ik mis wat diepte in het gezicht zelf.... dus wat meer schaduw, zoals boven gemeld.

Ik ben ook maar eens begonnen met men bamboetje :D dat hij even had stof lopen happen. Heb het wel even makkelijk gehouden, maar toch.

Dus bij deze vraag ik uw comments :D

Afbeeldingslocatie: http://i191.photobucket.com/albums/z112/Thesin56/woenac.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Je noemt manga stijl als makkelijk. Maar eigenlijk is manga helemaal niet makkelijk. Zoals ik al aangaf komt er heel wat anatomie bij kijken. En dat is nou waar veel mensen over struikelen. Maar, zoals ik ook aangaf voor dat ik afsloot dat je als één van de velen bent.. dat je lekker moet tekenen wat je wilt. Natekenen is bijvoorbeeld een prima oefening. Ik kan je overigens ook zeker de youtube manga tutorials aanraden. "manga face tutorial" etc.. genoeg stuff om te bekijken hoe anderen het doen en geef daar je eigen draai aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Sinny schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:01:
@ AcXeller

Ik mis wat diepte in het gezicht zelf.... dus wat meer schaduw, zoals boven gemeld.

Ik ben ook maar eens begonnen met men bamboetje :D dat hij even had stof lopen happen. Heb het wel even makkelijk gehouden, maar toch.

Dus bij deze vraag ik uw comments :D

[afbeelding]
Ziet er vet uit,alleen mis ik nog iets wat mijn aandacht vasthoud. Nu zoeken en schieten mijn ogen over de tekening maar vinden ze 'niets'. Wat misschien ook wel je bedoeling geweest kan zijn. Maar stel dat je ergens op de horizon een mystieke persoon zet dan zou het het gevoel naar mijn mening erg versterken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Eindelijke ben ik er klaar mee, maar dan ook echt klaar.... soort van.

[ Voor 78% gewijzigd door 42dpi op 26-01-2014 02:56 . Reden: Kleine edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ik mis nog steeds een beetje diepte in de gezichten. Maarja je bent er klaar mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat je het beste toch even wat meer verschil/contrast kunt aanbrengen tussen het hoofd en de nek van de twee mensen links. Zelfde geldt voor de armen over elkaar bij de middelste twee figuren. Die plekken storen mij toch wel behoorlijk, terwijl ik het een knappe tekening vind :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Jammer van de achtergrond ook, daar kan je heel simpel iets veel mooiers van maken ;) . Doet een beetje afbreuk aan de rest. Ook de tekst zou ik wat leuks mee doen, mooier font oid :) .

Voorderest ziet het er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Giant87 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:23:
Ik mis nog steeds een beetje diepte in de gezichten. Maarja je bent er klaar mee. :+
Soort van he :+
Aloys schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:31:
Ik denk dat je het beste toch even wat meer verschil/contrast kunt aanbrengen tussen het hoofd en de nek van de twee mensen links. Zelfde geldt voor de armen over elkaar bij de middelste twee figuren. Die plekken storen mij toch wel behoorlijk, terwijl ik het een knappe tekening vind :) .
Ik heb al een paar kleine edit's gemaakt, misschien nog wel meer maar niet grandioos veel :)
Killzone schreef op maandag 08 maart 2010 @ 02:17:
Jammer van de achtergrond ook, daar kan je heel simpel iets veel mooiers van maken ;) . Doet een beetje afbreuk aan de rest. Ook de tekst zou ik wat leuks mee doen, mooier font oid :) .

Voorderest ziet het er goed uit!
Ik kon echt niks meer verzinnen voor een achtergrond , er staan 10 verschillende achtergronden in de PSD maar die vielen allemaal lelijk uit :| ik sta open voor ideeën :)

En natuurlijke allemaal bedankt voor de comments en input zover :)

[ Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 08-03-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
snel wat geschetst vanochtend.. de zogenaamde 10 minuten schets. Inspiratie opgedaan van het weekend, toen mijn dochtertje van 1,5 haar nichtje van dezelfde leeftijd door de kamer vloog in een poppen kinderwagen.

Zit wel toekomst in deze schets.. gaat hem binnenkort even verder uitwerken. :)

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_d3d7VNM3rPM/S5THPZfWnVI/AAAAAAAACVQ/HRWcKr3BW3M/s1600/duwen_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik zou de schets juist zo maken, dat de poes ;) bang kijkt en het totaal niet leuk vind. Maakt de plaat leuker :D >:)

Kinderen doen nogal eens wat trucjes met huisdieren dat wil je niet weten :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ja, dat heb ik al een paar keer in de schets geprobeerd.. maar was op dit uit eindelijk uit gekomen. Ga gaar zeker nog wat mee doen.. moet ook wat meer snelheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Vandaag een beetje tijd vrij kunnen maken om nog even aan deze tekening te werken. Begonnen met wat globaal inkleurwerk. Om de sfeer een beetje naar voren te schoppen.Nog genoeg in te tekenen..maar hij voelt al lekker aan.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_d3d7VNM3rPM/S5V3oDRlqXI/AAAAAAAACVY/uTLjajHL2Eg/s1600/schets%2Bnaar%2Bfinal%2B7_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Awesome. Als er een titel op zou staan, heb je een movie-poster :P

Hij voelt al erg af btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

RoyK schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:20:
Vandaag een beetje tijd vrij kunnen maken om nog even aan deze tekening te werken. Begonnen met wat globaal inkleurwerk. Om de sfeer een beetje naar voren te schoppen.Nog genoeg in te tekenen..maar hij voelt al lekker aan.

[afbeelding]
NICE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalllone schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:55:
Ik zou de schets juist zo maken, dat de poes ;) bang kijkt en het totaal niet leuk vind. Maakt de plaat leuker :D >:)

Kinderen doen nogal eens wat trucjes met huisdieren dat wil je niet weten :D :X
Met een hysterische poes heb je inderdaad een "classic" te pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Stalllone schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:22:
Awesome. Als er een titel op zou staan, heb je een movie-poster :P

Hij voelt al erg af btw.
Sterker nog: Ik zou deze voor de grap eens naar Walt Disney Feature Animation sturen. Kans dat je nog een enthousiaste mail terugkrijgt. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
RoyK schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:20:

[afbeelding]
Echt nice!
Ben benieuwd waar het naar toe gaat met meer detail erin. Good stuff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Vette shit hoor Royk, ik weet alleen niet of die kleur groen het beste is, ik weet niet waarom, maar toen ik de schets zag had ik een paars/blauw/bruinige herfstachtige kleur in gedachten ( heel vaag ik weet het :P), maar ben erg benieuwd, gaat al de goede kant op.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik weet nog niet zo goed welke kant ik op wil gaan met de tekening. Het is een laag met kleur over de ingekleurde tekening heen (grijs tinten) dus kan er nog alle kanten mee op. Maar het donkere mysterieuze beviel mij persoonlijk eigenlijk wel... ik hoop er van het weekend weer even verder mee te gaan :)

eerst mn website weer even de lucht in..ben overgestapt naar Joomla. Dit bied mij de kans ook wat extra's aan te bieden. Wat kleine tutorials en info hoe ik werk. Heb ik altijd al graag willen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34

polthemol

Moderator General Chat
hoe ga je te werk met zoiets eigenlijk roy ? Een beetje onder het motto "ik doe maar wat en zie wel wat het gaat worden" of werk je met een storyboardachtig iets ?

Ziet er in ieder geval al zwaar netjes uit dit ! Nog even en je mag vooraan bij de juf zitten bij de tekenles ;P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hehe.. nou, het ligt er aan. Ik probeer wel een soort van work flow aan te houden. Ik heb er wel veel theorie over gelezen hoe anderen werken. Maar eerlijk, doe ik het een beetje op mijn eigen manier. Wat dat betreft zijn er vele wegen mogelijk tot een eind product. Maar, leuk dat je het vraagt, want ik ben wat aan het opzetten om mijn proces uit te leggen. Voor ieder die het wil lezen. Het komt zsm online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou iig een leuk inzicht zijn om het eens te zien, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Kom verdwaald dit topic binnen waaien en zie die plaat van RoyK. Erg fraai, mijn complimenten. Sfeervol :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik laat het jullie weten als het online staat.

@Wom, dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
ik heb ook een tekentablet aangeschafd geen hele dure een medionnetje

alleen heb een paar problemen weet niet of iemand er ervaring mee heeft met medion tekentablets

stuur even een mailtje ofzo O-)

als ik een tekening heb gemaakt ga ik hem ook posten ;)

ik kan tegen kritiek

BTW
ik zit al een tijdje te kijke op het forum en er zitten geweldige tekeningen bij vooral die van de poes en het meisje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@MdB-95: Gewoon even goed zoeken naar mogelijke oplossingen voor je problemen. Als je er dan niet uitkomt, gewoon even hier posten. De meeste mensen hier helpen graag maar er wordt wel eerst wat inzet verwacht ;)

Ben benieuwd naar de tekeningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Stalllone schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:12:
@MdB-95: Gewoon even goed zoeken naar mogelijke oplossingen voor je problemen. Als je er dan niet uitkomt, gewoon even hier posten. De meeste mensen hier helpen graag maar er wordt wel eerst wat inzet verwacht ;)

Ben benieuwd naar de tekeningen. :)
ik snap dat er eerst inzet getoond moet worden 8)7

is er hier een forum(kan niet zo wijs uit deze site :? ) waar ik info over instellingen ofzo kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dit is een forum :P Maar heb je de StartPost al gelezen? Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8 en hier kan je wat algemene dingen lezen van het Graphics forum.

Als je instellingen van je "teken tablet" zoekt, gewoon even kijken in de help, of op de website van de fabrikant. Meestal kan je daar wel wat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
voor iedereen die een tablet wil kopen maar er geen bakken geld tegenaan wil gooien, koop een Wacom bamboo.

ps jongens, hij is eindelijk online. Mn nieuwe website. Dit keer gebouwd op Joomla wat mij de kans geeft meer met de website te doen. Bijvoorbeeld een paar kleine eenvoudige tutorials. Ik heb om warm te lopen een simpele brush uitleg geplaatst.

www.roykorpel.nl

taalfouten moeten nog gefilterd worden.

@TerreurBV, ik heb hem helemaal over het hoofd gezien. Super resultaat. Je bent er vast echt even "klaar" mee hehe.. Misschien nog iets met de achtergrond doen? Beetje grunch effecht ofzo:
http://images.google.nl/i...G=Zoeken&aq=f&oq=&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 10:47

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tip: Die tablets van Medion zijn voor zover ik weet altijd (of iig vaak) gefabriceerd door Trust / Aiptek en er zijn dan ook identieke tablets op de markt met die merkjes erop. De drivers en andere software van Trust en Aiptek werken perfect voor de Medion versie en zijn vaak recenter dan de versie van Medion. Misschien lost dat je problemen al grotendeels op?

Edit: RoyK, ik heb je website toevallig net zitten bekijken, ziet er goed uit! Ben benieuwd naar de tutorials, die info over brushes vind ik in ieder geval al een opsteker! :Y
* SnoeiKoei bookmarkt

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-03-2010 10:14 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Laatst online: 25-05 14:42
Voor drivers van medion zelf gewoon eventjes googlen en (hoewel ik er niet helemaal diep in heb gekeken) lijken er gewoon drivers op de website te staan. http://www.medion.com/nl/

@ RoyK: Website ziet er nice uit :) Ik houd wel van zo "clean" Wel zou ik proberen om dat laatste vleugje joomla weg te halen :) (logo bij adresbalk en tekst in de footer "joomla is released blabla") Echter is dat puur mijn mening natuurlijk ;)
Btw, waar is dat font van, doet me denken aan iets dat vaak wordt gebruikt in een cartoon op nickelodeon ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

RoyK schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:09:
voor iedereen die een tablet wil kopen maar er geen bakken geld tegenaan wil gooien, koop een Wacom bamboo.
Ik wou d'r van de week nog een kopen bij de Paradigit stond 48,- euro voor de touch versie kreeg hem niet mee :/ ''nee meneer is verkeerd prijskaart deze hoort bij de Bamboo one'' :(

ps jongens, hij is eindelijk online. Mn nieuwe website. Dit keer gebouwd op Joomla wat mij de kans geeft meer met de website te doen. Bijvoorbeeld een paar kleine eenvoudige tutorials. Ik heb om warm te lopen een simpele brush uitleg geplaatst.

www.roykorpel.nl
Netjes :)
@TerreurBV, ik heb hem helemaal over het hoofd gezien. Super resultaat. Je bent er vast echt even "klaar" mee hehe.. Misschien nog iets met de achtergrond doen? Beetje grunch effecht ofzo:
http://images.google.nl/i...G=Zoeken&aq=f&oq=&start=0
Klaar is altijd zo raar woord, ik moest even pauze hebben van die hoofden (s' nacht schreeuwt wakker worden is niet leuk :+ ) en mn andere project is ook klaar http://cam-terreurbv.homelinux.org/ :P

Achtergrond ga ik vanavond doen bier in de pub is er op zaterdag ook nog wel, grunch is goed idee btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

@ Nico,
het gebruik van een Joomla website dicteert dat je die zaken wel moet laten staan.

@Roy,

leuk dat je je site hebt geupdate. Ik kijk altijd met veel plezier naar je werk! Keep it coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy, prima site. Heb me gelijk voor de nieuwsbrief aangemeld en hoop er nog een zooi van op te steken. Ik kreeg nooit schetsen echt goed schetserig, hopelijk zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Wat leuk om te lezen Meganutter. Er zijn al een paar mensen die zich geregistreerd hebben. Echt gaaf om te zien. Ik heb een tal van kleine eenvoudige tutorials in gedachten. Niets bijzonders.. maar het zijn wat stappen die ik persoonlijk vaak toe pas.

Ik heb de site aangepast..icoontje weg gehaald en vervangen door een kwastje. Joomla stuff er ook uit gehaald. Ik heb de site zoveel verbouwd dat het niet echt een standaard joomla template meer te noemen is. Bedankt voor het melden in ieder geval. zondag ga ik weer krabbelen.. ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
na geoefend te hebben met men tablet

even de bol uit de eerste post geprobeerd

niet echt gelukt:P

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/jka7bp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Maar ook niet geheel slecht.
Er mag veel meer kleur overloop zijn in de bal zelf, maar dat is ook iets wat veel oefening vergt.
Ik zou zeggen probeer hem nog eens, een keer zoiets doen is gewoon niet genoeg, oefening baart kunst, en je bent helemaal niet slecht begonnen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Hij is nog niet helemaal af, maar ik schuif hem even opzij. Er zijn nog wat dingetjes die ik aan wil pakken maar dat komt nog wel. Even op naar een andere tekening. Geheugen legen en weer iets vers :)

Voorlopige finish:

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/4122/lostinthedarkwoodsbyr.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 15-03-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Stoney3K schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:48:
[...]

Sterker nog: Ik zou deze voor de grap eens naar Walt Disney Feature Animation sturen. Kans dat je nog een enthousiaste mail terugkrijgt. ;)
Ik heb een tijd terug geprobeerd in contact te komen met Walt Disney Nederland. Deze actie heb ik toen maar gestaakt. Het lijkt wel een festing waar je niet zomaar een bericht naar toe gestuurd krijgt.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Toch zou ik het nog eens gaan proberen :P
Ik denk dat als het je lukt bij hun wat onder de ogen te brengen ze best wel enthousiast gaan worden inderdaad. :)

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste