Je moet voor de gein de podcast WIP eens gaan luisteren, daar geven ze een hoop tips over hoe je je werk onder de aandacht moet brengen bij (grote) bedrijven
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Disney heeft zo'n gigantische portfolio van artists waar ze uit kunnen kiezen, geloof me die worden echt niet snel enthousiast.Spike_wolf schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:18:
Toch zou ik het nog eens gaan proberen
Ik denk dat als het je lukt bij hun wat onder de ogen te brengen ze best wel enthousiast gaan worden inderdaad.
Ik vind je plaat niet veel beter dan de schets die je eerder had Royk, het voelt inderdaad nog wat onaf allemaal en het felle witte licht doet een beetje close encounters aan, persoonlijk denk ik dat een iets meer mat kleurgebruik fijner zou zijn om naar te kijken, daarnaast overheerst het groen heel erg, misschien nog wat kleurtjes hier en daar?
Precies mijn gedachte toen ik stopte met tekenen. Daarom schuif ik de tekening opzij..even gedachten weg van de tekening zodat ik met de tijd weer fris verder kan.
Disney is inderdaad niet snel onder de indruk. Maar, misschien enig feedback los krijgen zal leuk zijn. Ik vermoed dat ze honderden portfolio's ontvangen per week, misschien wel per dag.
Persoonlijk vond ik de groenige versie mooier!RoyK schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:37:
ik heb een klein updatje gedaan in de kleuren. Gewoon op de jpeg file online staat. Misschien is het even beter tot ik er verder mee ga. Nu is het groene er een beetje af. (zie paar berichtjes eerder)
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Je hebt namelijk zoveel contrast in de plaat zitten, het is van donker in ene keer naar licht, terwijl je zo leuk met sfeer en kleur kan spelen naar mijn idee, maak er wat magisch van, wat vuurvliegjes hier, beetje tegenlicht daar.

Verder moet ik nageven dat de tekening in de huidige vorm toch best goed wordt ontvangen op deviantart bijvoorbeeld. Het is waarschijnlijk een smaak kwestie. Lastig. Zoals gezegd, ik leg hem eventjes weg en pak hem binnenkort weer op. Even de batterij opladen
Jullie platen (of de plaat van RoyK en de aangepaste versie van DapperKonijntje) ademen verschillende sfeer. Zo vind ik de van RoyK wat enger, beetje spookachtig alsof er achter elke boom een gevaarlijk (of dapper
De versie van DapperKonijntje is meer magisch, door de toevoeging van de vuurvliegjes en het paarse licht.
Welke je mooier vind is dan smaak of net welke sfeer je zoekt. Beider erg mooi, en RoyK mooie website/tekeningen.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Konijntje: leuke bewerking, maar ik vind de sfeer in de originele leuker. magische bossen heb ik wel weer gezien. toch voelt jouw versie wel iets meer af dan het origineel.
even een vraag aan jullie beiden (en anderen mogen hem ook best beantwoorden). voor een verslagje voor tekenen op school doe ik onderzoek naar digitale kunst. dit beperk ik tot alleen het 2d werk en ik sluit ook fotografie uit. ik wilde van jullie weten... waarom prefereren jullie digitale media? (of doen jullie dat uberhaupt? ik zie zelden afgeronde analoge werken van jullie, dus ik nam deze voorkeur maar aan..)
ik wil binnenkort weer het digitale tekenen oppakken, ook omdat ik nieuwe spulletjes heb
http://www.flickr.com/photos/kaesve/4438924174/
http://www.flickr.com/photos/kaesve/4438919232/
http://www.flickr.com/photos/kaesve/4438918360/
http://www.flickr.com/photos/kaesve/4438140551/
overigens prefereer ik zelf dus nog steeds analoge media, omdat gewoon niets mij blijer maakt dan de geur van inkt en verf in de vroege morgen
Dat wilde ik net komen zeggenDreanor schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:08:
@RoyK en DapperKonijntje
Jullie platen (of de plaat van RoyK en de aangepaste versie van DapperKonijntje) ademen verschillende sfeer.
De platen zijn beide mooi, maar er hoort gewoon een ander verhaal bij.
If you can't write, there is nothing left.
Tja, dat is voor iedereen natuurlijk erg persoonlijk. Als ik voor mezelf mag spreken zie ik gewoon veel meer mogelijkheden. Maar, ik doe wel veel schetswerk gewoon op papier wat ik later weer in scan. Ik moet wel toegeven dat ik dit steeds minder doe, en steeds vaker digitaal schets.
Praktische voordelen zijn dat ik in lagen kan tekenen. Wat je op papier uiteraard niet kan doen tenzij je een lichtbak heb. Dan kan je een schets overtekenen en uitwerken.
De technische ontwikkelingen hebben niet stil gestaan de afgelopen jaren en de tabletten worden steeds beter en gevoeliger. Het is meer een grafische evolutie .. vroeger met pigment in grotten, toen op papier van riet, later papier van houtvezels, en nu digitaal papier.
Maar eigenlijk maakt het uit eindelijk geen bal uit. De computer is enkel een gereedschap, net als de software. Beheersing van de software maakt iemand geen betere tekenaar. Dat moet in je zitten. analoog of digitaal.
"It is important to remember that programs are just tools."
Ryan Churgh, http://www.ryanchurch.com/03HIW.htm
mijn ster!
Ik vond je originele "groene" look het mooiste, beetje .. anders en in zijn relatieve eenvoud al behoorlijk af. Is puur een kwestie van smaak natuurlijk, die met de vuurvliegjes kan ook leuk zijn maar gaat dan een heel andere kant op. Mooi beeld zo samen met het katje in het donker... Werkt ook goed op je pagina.
Je doet vooral freelance illustratie werk?
Ik schets veel, maar dit is puur voor oefening, als ik serieus teken doe ik dat altijd in photoshop eigenlijk, het geeft geen zooitje en geeft me meer creatieve vrijheid dan traditioneel spul. (makkelijk gummen, effectjes toevoegen)kaesve schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:41:
RoyK: fijne tekening, maar ik vind de lichte partijen denk ik toch nèt iets te licht.
Konijntje: leuke bewerking, maar ik vind de sfeer in de originele leuker. magische bossen heb ik wel weer gezien. toch voelt jouw versie wel iets meer af dan het origineel.
even een vraag aan jullie beiden (en anderen mogen hem ook best beantwoorden). voor een verslagje voor tekenen op school doe ik onderzoek naar digitale kunst. dit beperk ik tot alleen het 2d werk en ik sluit ook fotografie uit. ik wilde van jullie weten... waarom prefereren jullie digitale media? (of doen jullie dat uberhaupt? ik zie zelden afgeronde analoge werken van jullie, dus ik nam deze voorkeur maar aan..)
overigens prefereer ik zelf dus nog steeds analoge media, omdat gewoon niets mij blijer maakt dan de geur van inkt en verf in de vroege morgen
Wil niet zeggen dat ik traditioneel niet kan waarderen natuurlijk, alleen op potlood schetsen na is het niet echt voor mij weggelegt.
Daarnaast is het mijn werk, ik doe veel werk voor games en web en dat moet vaak gewoon strak zijn.
[ Voor 69% gewijzigd door Grozno op 18-03-2010 15:20 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Ow, en een een of andere vlag mag natuurlijk niet ontbreken.
Haha, iets als een pleeborstel als zwaard
[ Voor 29% gewijzigd door Grozno op 18-03-2010 15:43 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Als ze bijv. treintje spelen, is het meestal gewoon paar stoelen achter elkaar.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
zie me zusje soms zo nog spelen
schets je in photoshop?
ik wel alleen moet heel erg wennen en krijg meestal niet echt een denderend beeld
moet je als de schets klaar is een nieuwe laag inkleuren en verder.........
achja ik maak eerst een paar schetsen en post die wel
mvg
MdB
Vervolgens start ik meteen een nieuwe laag, en daar ga ik op schetsen met een harde brush op 60 / 90. heb nog een kleine tutorial geschreven over brushes. En ben nu een kleintje aan het schrijven over een inkleur techniekje. Gewoon simpel
http://www.roykorpel.nl/i...yout=blog&id=36&Itemid=37
okee jah ik heb je site al eens grondig onder handen genomen en ook de tutorial gelezenRoyK schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:17:
Ik maak inderdaad gebruik van Photoshop. Ik begin bijna altijd met een wit vel, 3000x3000px op 72dpi. Maar de afmeting kan anders zijn als ik van te voren weet dat het bedoeld is voor een site, poster etc.
Vervolgens start ik meteen een nieuwe laag, en daar ga ik op schetsen met een harde brush op 60 / 90. heb nog een kleine tutorial geschreven over brushes. En ben nu een kleintje aan het schrijven over een inkleur techniekje. Gewoon simpel
http://www.roykorpel.nl/i...yout=blog&id=36&Itemid=37
ik heb even geen tijd hoop dat ik mij schetsen kan uploaden als ze een keer af zijn
onmogelijk te lezen

[ Voor 55% gewijzigd door Dutchie! op 18-03-2010 21:39 ]
Anoniem: 123349
ben niet kleuren blind dus geen paniek! Al zie ik snachts wel alles groen

@ RoyK,
Je bent weer lekker op dreef! En erg toffe site gemaakt. Zieje ook niet vaak van een niet web-designer (?).
Prima te lezen hoor, er staat een groene twee op roze/orange achtergrond.Stalllone schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:38:
Zijn er hier ook mensen die tekenen en kleurenblind zijn? en heeft het invloed op jou tekenen?
onmogelijk te lezen![]()
Idem, er staat hier 53. Blauwe vijf, groene 3, paarse achtergrond.Anoniem: 123349 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:02:
inderdaad.. Deze Wikipedia: Bestand:SPP1643.jpg is ook al om niet goed van te worden en onmogelijk te omcijferen..
Ik heb er dus helemaal 0% moeite mee, misschien een supergoed TN paneel?
Ik kan het dus niet lezen maar ik was benieuwd wie er dus ook tekent, en ook kleurenblind isAloys schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:40:
[...]
Prima te lezen hoor, er staat een groene twee op roze/orange achtergrond.
Vroeger dus eens een boom rood gekleurd i.p.v. bruin met stiften
de hond of een barbiepop als gijzelaar tegen de mast opgeknoopt ? Mama's dure jurk als zeil (inclusief een scheur erin natuurlijk) ?RoyK schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:52:
Vergiet! Jah leuk!.. plee borstel ook een goed idee!
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

@Polthemol, superleuk.. ik neem het mee!
[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 19-03-2010 00:51 ]
Dat kan voor jou natuurlijk anders liggen, misschien was ze steeds zo in jouw gedachten, maar mij valt er een duidelijke discrepantie op tussen deze en de vorige platen.
Verder echt goed bezig, ook je originele inkleuringen kan ik steeds smaken.
Anoniem: 123349
Oke paniek. Na meerdere testen gedaan te hebben klopt er toch iets niet aan mijn kleurbeeld..Anoniem: 123349 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:02:
inderdaad.. Deze Wikipedia: Bestand:SPP1643.jpg is ook al om niet goed van te worden en onmogelijk te omcijferen..

Ik zie ze ook niet. Als je de testen doet, geen probleem. 1 tot 3 zie ik gewoon, behalve 4 niet. Totdat ik de antwoorden ging lezen.Anoniem: 123349 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:34:
[...]
Oke paniek. Na meerdere testen gedaan te hebben klopt er toch iets niet aan mijn kleurbeeld..vooral bij deze: http://www.kleurenblindheid.nl/kleuren/waggoner.shtml wordt het duidelijk.. Altijd handig als grafisch vormgever..

Ik kan me in je commentaar vinden. Ik heb een beetje moeite om het karakter vast te houden. Mijn vrouw had ook dit commentaar. Dus je bent niet de enige. Ik ga vanavond kijken, of later dit weekend of ik het gezicht een beetje aan kan passen, Want het zit daar. De rest van het lichaam kan er mee door. Bedankt voor je feedback.demichiel schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 05:15:
Ik heb met plezier je vorige posts bekeken RoyK, maar deze plaat doet me denken dat je een ander karakter neerzet. Ik denk dat het de zware kaken zijn, maar ze doet me niet denken aan je vorige platen. Terwijl het daar telkens wel duidelijk was dat het over een en hetzelfde personage ging.
Dat kan voor jou natuurlijk anders liggen, misschien was ze steeds zo in jouw gedachten, maar mij valt er een duidelijke discrepantie op tussen deze en de vorige platen.
Verder echt goed bezig, ook je originele inkleuringen kan ik steeds smaken.

mijn eerste schets die een beetje naar me zin is
de bedoeling is een logo voor een zangduo : 2-DDJOY
ik moet hem zeer zeker nog verder uitwerken aan vormen etc
maar even een vraag hoe krijg ik de schets randen mooi als een echte vaste lijn?
mvg
MdB
Het gaat hier om digitaal (photoshop)?MBree schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:39:
maar even een vraag hoe krijg ik de schets randen mooi als een echte vaste lijn?
mvg
MdB
Inzoomen en dan je lijn trekken.... Dan is je uitwijking net zo groot op je tablet maar op je scherm niet als je uitzoomt naar je normale percentage
Misschien anders even wat tutorials en dingentjes lezen hier op het forum in de beginpost, heeft mij zeker geholpen. En gewoon even de tijd nemen om het allemaal te proberen.
Logowerk moet je gewoon meteen in vector opzetten, Dit heeft een paar voordelen.
a) geen pixels meer. Vectoren zijn altijd high quality. Ook al zoom je 100x in of blaas je het logo 100x op.
b) als je het naar een drukker stuur, vraagt hij ook om vector werk.
c) alles is strak. Je hebt dus geen geknoei met lijntjes die je niet lekker strak krijg met een brush.
google op how to make a logo in vector ofzo.. succes
okeey ik zal kijkenRoyK schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:28:
MdB 95, doe jezelf een plezier, stop meteen met photoshop en stap gelijk over op illustrator. Gezien je toch een beetje moet rommelen kan je het net zo goed in een ander programma doen.
Logowerk moet je gewoon meteen in vector opzetten, Dit heeft een paar voordelen.
a) geen pixels meer. Vectoren zijn altijd high quality. Ook al zoom je 100x in of blaas je het logo 100x op.
b) als je het naar een drukker stuur, vraagt hij ook om vector werk.
c) alles is strak. Je hebt dus geen geknoei met lijntjes die je niet lekker strak krijg met een brush.
google op how to make a logo in vector ofzo.. succes
dat logo werk moet dan even w88 heeft geen haast:P
illistrator moet ik ook even mee w88 tot ik een fatsoenlijke pc heb:xD:
bedank dat wel
MvG
MdB
Als je pc photoshop aan kan, dan kan hij ook illustrator aan.MBree schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:54:
[...]
okeey ik zal kijken
dat logo werk moet dan even w88 heeft geen haast:P
illistrator moet ik ook even mee w88 tot ik een fatsoenlijke pc heb:xD:
bedank dat wel![]()
MvG
MdB
ik heb photoshop in maar 50 mb hoe ik dat voor elkaar krijg weet ik niet:PNico schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:21:
[...]
Als je pc photoshop aan kan, dan kan hij ook illustrator aan.
Portable versie gedownload van een illegale site zekerMBree schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:53:
[...]
ik heb photoshop in maar 50 mb hoe ik dat voor elkaar krijg weet ik niet:P
en heb nu ook een portabe gevondne voor illustrator:D
[ Voor 18% gewijzigd door Stukfruit op 23-03-2010 17:07 ]
Dat zit wel Schnorr.
Nu lijkt het mij ook leuk om er mee te beginnen, alleen ik kan geen goede website vinden met interresante tutorials. Dus mijn vraag is, hoe hebben jullie je tekenskills geleerd ?
Website of een boek ofzo ?
tekenskils zelf opbouwen of bij de boekhandel een tekenboek kopenidutcher schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:41:
Ff een snelle vraag. Een vriend van mij tekent regelmatig, en het ziet er aardig goed uit.
Nu lijkt het mij ook leuk om er mee te beginnen, alleen ik kan geen goede website vinden met interresante tutorials. Dus mijn vraag is, hoe hebben jullie je tekenskills geleerd ?
ik heb er hier 3 liggen een
1: cartoons teken, figuren en gezichten van bruce blitz
2: animatietekenen, technieken voor het maken van tekenfilms( ook handig voor het tekenen van characters)
3: een manga tekenboek van me zusje(a)
en oefenen oefenen en nog eens oefenen
MvG
MdB
Inderdaad heel veel doen en blijven proberen... ook al zit het niet allemaal meeidutcher schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:41:
Ff een snelle vraag. Een vriend van mij tekent regelmatig, en het ziet er aardig goed uit.
Ben zelf vanavond ook weer eens begonnen met wat schetsen... heb het voor mezelf maar even simpel gehouden wat idee betreft

Er ontbreken wel wat takjes boven en onder de tak waar het personage zit.... (wit gat) maar dat is een PS dus niet zo, niet dat jullie daar door een vertekend beeld hebben van de boom
Heb wel een tijd zitten stoeien met de armen van het personage.... en ben er eigenlijk nog steeds niet tevreden mee, maar dat moet in een verdere status maar even opgelost worden.
Iemand misschien een tip hoe ik die boom het beste kan vullen met blaadjes?
Dacht er zelf aan om misschien even een brush te maken met een blaadjes patroon?
Ik sta helemaal open voor adviezen en comments en ideeen
[ Voor 6% gewijzigd door Sinny op 23-03-2010 22:58 ]
Coreldraw? Ja uiteraard bestaat het nog. Ik werk er ongeveer 8 uur per dag mee
Coreldraw is in de VS wat hier Adobe is.
Coreldraw X5 komt er aan
[ Voor 13% gewijzigd door RoyK op 24-03-2010 09:03 ]
Een paar dingen die je wellicht kunnen helpen, let op hoe je de plaat wilt over laten komen, blijkbaar slaapt je personage, maar dat is niet erg duidelijk te zien, hij zit een beetje half op die boom en komt niet erg natuurlijk over.Sinny schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:57:
[...]
Inderdaad heel veel doen en blijven proberen... ook al zit het niet allemaal mee(als je er op een gegeven moment niet uit komt met bijv. perspectief, kun je het hier ook gewoon posten en om raad vragen
). Ik moet zeggen dat hier in het starttopic toch wel wat hele handige tuts staan en gewoon de basics voor digitaal tekenen enz.
Ben zelf vanavond ook weer eens begonnen met wat schetsen... heb het voor mezelf maar even simpel gehouden wat idee betreft![]()
Er ontbreken wel wat takjes boven en onder de tak waar het personage zit.... (wit gat) maar dat is een PS dus niet zo, niet dat jullie daar door een vertekend beeld hebben van de boom
Heb wel een tijd zitten stoeien met de armen van het personage.... en ben er eigenlijk nog steeds niet tevreden mee, maar dat moet in een verdere status maar even opgelost worden.
Iemand misschien een tip hoe ik die boom het beste kan vullen met blaadjes?
Dacht er zelf aan om misschien even een brush te maken met een blaadjes patroon?
Ik sta helemaal open voor adviezen en comments en ideeen
Ik kan begrijpen dat je bij het idee gras een hoop strepen geneigd bent te zetten, maar probeer het zo minimalistisch mogelijk te doen, je zult verstelt staan waar je al mee weg komt als je enkel de suggestie wekt dat iets er is.
Pas op met die boom dat het geen rariteit wordt, de takken zien er onnatuurlijk en te geforceerd uit, probeer gewoon eens uit de losse pols snel een idee van takken neer te zetten ipv heel nauwkeurig een takkenstelsel te tekenen.
Ik heb snel een schets gemaakt van wat ik me voor ogen heb bij zo'n idee en compositie, hoop dat je er wat aan hebt.

edit: ik kom er achter dat ie dit ook doet als ik met de muis teken, dus het ligt niet aan de wacom
[ Voor 11% gewijzigd door indexample op 31-03-2010 00:23 ]
Dus eigenlijk heb je vooral je photoshop skillz getest en niet je Wacom Bambooeperon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:24:
ook ik heb net een wacom bamboo gekocht, maar tijdens de eerste stapjes in PS CS3 valt me op dat ie soms niet reageert op kromme lijnen maar dan gewoon een rechte lijn zet van beginpunt tot het punt waarop je de pen er vanaf haalt. erg irritant, en het lijkt me dat dit een instelling is of iets dergelijks....? en dan 1 seconde later doet ie wel weer een kromme lijn. Ik heb al even gegoogled maar niet gevonden...
edit: ik kom er achter dat ie dit ook doet als ik met de muis teken, dus het ligt niet aan de wacom

Eindelijk weer eens een avondje vrij
en nog wat schetsen;

Stoer; Marduq
\[2D/3D] GFX Contest 3: Tweakerland
Het zou leuk zijn als er meer mensen mee gaan doen, helemaal als er wat meer tekenaars en dergelijke mee doen, want we worden nog altijd teveel overschaduwd door de 3Ders
Kom op jongens, doe lekker mee met de contest!

Humankind… be both.
Daarop tekende ik wat door en kwam dit eruit.

De pen is te groot en niet alles staat recht. Maar was toch wel tevreden met het resultaat.
C&C altijd welkom
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Anoniem: 353525
Hebben jullie ook deze tekentablet of heb je wat kwijt hierover willen jullie dat alsjublieft reageren?
Groet,
lizzy
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 353525 op 03-04-2010 11:35 ]
als je een wacom koopt, koop dan een bamboo, dat is leuk om mee te beginnen
Weten jullie misschien waarom die grijze duurder is dan die zwarte van wacom bamboo?
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 353525 op 03-04-2010 11:56 ]
lijkt me foutje, normaal gesproken zijn beide edities even duur...Anoniem: 353525 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:49:
oke bedankt voor het adviesgelukkig kan ik het vandaag nog ruilen voor WACOM Bamboo Pen & Touch tablet ik heb namelijk die Trust tablet bij dixons gekocht
Weten jullie misschien waarom die grijze duurder is dan die zwarte van wacom bamboo?
Maar inderdaad goed dat je hem omruilde, hoewel een bamboo kleiner is, heb je een a4 oppervlak echt niet nodig. Ik werk met veel mensen die professioneel met tablets werken, en veel hebben gewoon aan a5 tablet, alleen voor thuis hebben sommige grotere/cintiqs
Tablet kopen = wacom,
veel plezier met je tablet Lizzyworld
1 van de mooiste auto's ooit... hoewel de gewone versie mooier is, de spoiler op die GT3 is een stap verder als belachelijkCheesy schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:57:
Ik heb al een poosje een wacom maar doe er niet veel mee.
Gisteren ook gewoon weer even lekker pen en papier(schetsrol) er bij gepakt
Ben nog niet helemaal blij met (vooral) de voorband, elke keer problemen mee.
Op origineel is het ook lastig te zien ivm zwarte ondergrond.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeel mooiXangadiX schreef op donderdag 01 april 2010 @ 02:46:
[afbeelding]
Eindelijk weer eens een avondje vrij
en nog wat schetsen;
[afbeelding]
Si vis pacem, para bellum

Dat zit wel Schnorr.
Zie bijvoorbeeld: http://www.gomediazine.co...et-wacom-awesome-results/
ps, heb een wacom intuos4 M besteld. Ik wordt een beetje vervelend van mijn Cintiq. De Cintiq krijgt eind dit jaar een eigen plekje op een buro zodat ik hem niet steeds meer hoeft in en uit te pakken.
Intuos4-usb-prik-klaar-tekenen-maar
Yesss

Ben maar weer eens begonnen wat vaker te oefenen met markers en fineliners.
tss beetje tekenen op dingen van je examen, dat kan niet hoorcheekychimp schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:39:
[afbeelding]
Ben maar weer eens begonnen wat vaker te oefenen met markers en fineliners.
Maar wel netjes getekend, ben zelf echt slecht met markers

Mooi getekend trouwens!
[ Voor 38% gewijzigd door Savantas op 27-04-2010 20:45 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mijn school dus. Gelukkig is het maar het "PTA", die we dit jaar toch al minder vaak nodig hadden dankzij Magister. Maarja, wij hebben ook een aantal docenten die soms zó weinig van computers weten dat de hele klas in een deuk ligt... *post een uitspraak als poster in 2D topic*Savantas schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:44:
Argl: Wie gebruikt er nou Comic Sans op een Examen? Om 'm spiegies makkelijker te maken?![]()
Mooi getekend trouwens!
Zie:
http://tweetphoto.com/20289994

[RashMatash]
Ook mooi zonder naakte dames hoor!rashmatash schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:34:
um....ja...geen tijd om naakte dame er in te tekenen![]()
[afbeelding]
Heb je hem ook groter zodat we iets meer details kunnen bekijken?
Hier nog wat schetsen van mij:

Deze ziet er in het gezicht veel ouder uit dan de bedoelling was, en die hand staat me niet aan.

Dit is alleen een basis, verder niet afgewerkt, voornamelijk omdat ik bang ben dat ik met afwerken het geheel verkloot, tot nu toe vind ik hem er prima uit zien

De nek is wat dik, en die neus wil maar niet lukken
Verder nog C&C?
Humankind… be both.
Nette schetsen!Spike_wolf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:59:
Zonder naakte dames ook prima idd
Heb je hem ook groter zodat we iets meer details kunnen bekijken?
Hier nog wat schetsen van mij:
[afbeelding]
Deze ziet er in het gezicht veel ouder uit dan de bedoelling was, en die hand staat me niet aan.
[afbeelding]
Dit is alleen een basis, verder niet afgewerkt, voornamelijk omdat ik bang ben dat ik met afwerken het geheel verkloot, tot nu toe vind ik hem er prima uit zien
[afbeelding]
De nek is wat dik, en die neus wil maar niet lukken
Verder nog C&C?
Grappig genoeg doen ze me denken aan een programma dat ik gisteren op de BBC tegenkwam (setting: echtpaar met teveel geld koopt een Victoriaans huis, wil de boel bijpassend inrichten en gaat shoppen met stylisten van een programma. Er moest daar een olieverfportret aan de muur komen, maakte niet uit van wie.)
Bij het zoeken naar een geschikt portret kwam de opmerking langs dat de waarde van zo'n portret voor 90% ofzo werd bepaald door het realisme in enerzijds de gezichtsuitdrukking en anderzijds de handen, omdat die twee zaken het moeilijkst te tekenen / schilderen zijn. Dat vond ik wel een eye eopener (in een verder waardeloos programma).
Je zegt zelf bij de eerste tekening al dat je niet tevreden bent over de handen maar ik denk dat je daar sowieso moet oefenen als je mooiere mensfiguren wilt tekenen; in de tweede tekening zijn ze ook vrij ongedefinieerd en bovendien veel te klein.
My 2 cents, ik doe het zelf niet beter.
Handen zijn echt ontzettend moeilijk (vind ik dan
Dat de handen in de 2e te klein zijn heb je idd gelijk in, dat was me nog niet echt opgevallen. thanks.
Humankind… be both.
Is het handig om te beginnen met natekenen van andere platen, of beter een real-life voorwerp? (wat ik vaak wat saai vind, omdat het onderwerp dan niet echt boeit). Liefst zou ik wat meer fantasy-achtige omgevingen, karakters en voorwerpen tekenen, maar misschien is het zelf bedenken nog een stapje te ver.
Handen zijn eigenlijk best groot. Vingers zijn eigenlijk best lang. Maar veel mensen tekenen handen te klein, net als de vingers.
Als voorbeeld, je maak over je handpalm een denkbeeldig vierkant. Je vingers hebben ongeveer dezelfde oppervlakte. Je vingers zijn ongeveer net zo lang als de gehele handpalm. Je hand is open bijna net zo groot als je hoofd. Zet je hand maar eens op je gezicht!
http://www.youtube.com/wa...YJLK3E-io&feature=related
Ik moet eens wat meer alleen losse handen gaan tekenen om het een beetje onder de knie te krijgen, ben op het moment bezig met een bijna vol figuur maar dan met één hand in een daring pose
Frustrerend as hell, maar volgens mij best aardig
Zal hem hier posten als ik er wat verder mee ben voor C&C.
Humankind… be both.
Ik teken met cartoon anatomie overigens maar 3 vingers en een duim. Werkt prima
Uit de hand.

Van een foto afgekeken.

Mijn telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 07-05-2010 15:26 ]
Si vis pacem, para bellum
Vandaag ziek geweest en dat had als voordeel dat ik eindelijk eens tijd en zin had om lekker te schetsen, verstand op nul en gaan, denk dat ik er morgen nog maar een ziekte dagje tegenaan plak

iets grotere weergave (op het plaatje klikken krijg ik niet werkend)
http://i39.tinypic.com/2ecdpvm.jpg
[ Voor 74% gewijzigd door RoyK op 09-05-2010 19:56 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Sick gast, echt nice.DapperKonijntje schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:01:
Leuke dingen komen hier weer tevoorschijn, ik kijk bijna elke dag maar heb het veel te druk om echt iets zinnigs te posten
Vandaag ziek geweest en dat had als voordeel dat ik eindelijk eens tijd en zin had om lekker te schetsen, verstand op nul en gaan, denk dat ik er morgen nog maar een ziekte dagje tegenaan plak![]()
[afbeelding]
Zou toch echt willen dat ik dit soort dingen gewoon kan tekenen uit de hand. Moet zo een tekening voor school maken.
Opdracht is als volgt :
1. 5 Plaatjes die niks met elkaar te maken hebben maar die je wel mooi vind om te gebruiken.
2. Plak de 5 plaatjes op je schets vel
3. Ontwerp een achtergrond die de plaatjes met elkaar vind.
4. Teken je schets over op A3 Papier.
5. Inkleuren met kleurpotlood.
Ik heb tot nu toe 3 plaatjes, 2 biggen van de Donald Duck strip. Een foto camera, en een gebouw uit de Middeleeuwen ( met zo'n grote deur welke je met 2 kettingen open maakt ). Moet alleen nog 2 plaatjes, of 5 nieuwe plaatjes. Maakt me niet uit, maar ik kan HE-LEMAAL niks verzinnen. Vind t niet zo'n hele leuke opdracht maar dat maakt verder niet uit.
Iemand een ideetje wat ik kan gebruiken ?