[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.152 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 16:42
Danke,
Was gisteren eigenlijk niet van plan om deze te posten maar ik vond hem toch wel leuk genoeg om hem ertussen te stoppen dus..
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/4910/wallpaper4y.png

Was dus eigenlijk alleen als opvulling bedoelt van die kalender. =]

edit:
Het is trouwens een iPod touch/iPhone achtergrond..

edit:

Lekker actief hier... =o
Ben bezig met een poster voor een xtreme feest.. O-)
Hier alvast het logo:
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/2387/xtremelogo.png

[ Voor 31% gewijzigd door gybrus op 03-07-2009 13:23 ]

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58827

Ach!

En ik dacht ik ga maar eens een wijntje PaintShoppen :)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.205/635500001-635550000/635526901-635527000/635526916_5_0hak.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141332 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:05:
Ben op het moment beta-tester van CitiesXL wat me heeft aangezet om eens interface design uit te proberen. Gewoon voor de leuk dus. Heb wel geprobeerd de stijl zoveel mogelijk over te nemen. Op- en of aanmerkingen hoor ik graag!

Had in het CitiesXL topic al een eerdere versie geplaatst, maar ik denk dat het handiger is om hem hierin te posten als ik c&c wil hebben. :)
Ik vind het wat rustiger.

Hou ik om eerlijk te zijn wel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 13:39
Designtje gemaakt voor de website van een vriend van me :)

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/jzbqv_th.png
(klik voor groter)

Ongeveer 3 uurtjes werk in gok ik :) (incl zoeken van een paar metal textures om mee te beginnen, slicen en de html editen zodat 'ie een beetje useable is (photoshop html export :r )).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noxious schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:43:

[afbeelding]
(klik voor groter)

Ongeveer 3 uurtjes werk in gok ik :) (incl zoeken van een paar metal textures om mee te beginnen, slicen en de html editen zodat 'ie een beetje useable is (photoshop html export :r )).
Ik vindt het een beetje donker.
Krijg een beetje het idee van een U-boot interieur hierbij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Anoniem: 58827 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:33:
[...]

Ik vindt het een beetje donker.
Krijg een beetje het idee van een U-boot interieur hierbij :o
Hij is inderdaad veel te donker ook imho, het menu staat daarbij zo ver van de tekst af dat je gaat twijfelen of het erbij hoort denk ik. er zijn relatief veel ruimtes waar niks mee gebeurd, en daarbij, als dat middelste stuk alleen voor de tekst is, is het veel te groot, tenzij het echt een lees site is. De hoek van het menu en de hoek van het tekstgedeelte lopen daarbij niet netjes samen.

:) allemaal opbouwend natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mja eerst was de header nog groter, dus heb ik 'm al verkleint. Ik ergerde me er inderdaad ook al aan dat er zoveel vrije ruimte was maarja anders was m'n hele idee weg :+
Donker kan wel, m'n schermen staan altijd vrij licht ingesteld en ik hou ook wel van donkere designs. :P

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Noxious schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:43:
Het is dat je er zelf 2009 bij zet, maar dit soort ontwerpen dateert van 2001 en zo toen iedereen als een gek met die Phong-tutorials bezig was. Nou kan ik me voorstellen dat als je net met Photoshop bezig bent dat allemaal heel leuk is, maar 't is wel errug retro (en niet goed retro).

Maak die ACCESSGAMING tekst eens lichtgroen met color dodge, dan heb je al meer het idee van een echt display. Doe die Apple-gloss over het scherm rechts weg.

Ga eens hier kijken http://www.smashingmagazi...esigns-you-shouldve-seen/ voor wat recenters, of houd meer de (qua kleur consistentere) stijlen van Fallout en zo aan :)

[ Voor 16% gewijzigd door Yoozer op 07-07-2009 13:12 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vind ik dan weer minder opbouwend :) als ie inderdaad net begint met PS, wat geen schande is, dan moet je toch ff door met de glossy screens en de standaard tweakjes van PS. Daarnaast zijn de designs op de link heel mooi :) maar als je het ontwerp bekijkt dan zie je dat zijn insteek heel anders is, om dan maar te adviseren dat zijn stijl te retro is en dat ie het anders moet doen is dan wel een uiterste denk ik zelf.

Ik neem aan dat wij allen als tweakers veel websites bekijken, dat er dan toch gekozen word voor zo'n ontwerp ipv een zoveelste slick web 2.boooring mag denk ik wel gezien worden als een weloverwogen keuze gemaakt door JapyDooge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Tja, ik moet toegeven dat ik al wel enige tijd werk met Photoshop maar nog weinig ervaring heb met webdesigns (behalve een headertje hier, een dingetje daar zoals bijv jdstart.eu ).
En verder is het uiteraard een kwestie van smaak. Overigens kan ik wel zeggen dat ik geen tutorials heb gebruikt om dit te maken :)

Ik heb de ACCESGAMING.EU tekst inderdaad gewoon lichtgroen met een color dodge gehad, maar ik wilde het er wat meer uit laten springen. Met het al vrij lichte schermpje viel het totaal niet meer op daardoor.

Wat de link die je geeft betreft, dat zijn inderdaad designs waarbij ik denk van 'moah'. De meeste zijn niet meer dan een headertje en een achtergrondkleur en alle glossy dingetjes of bloemetjes op de achtergrond heb ik inmiddels toch al wel gezien. Veel er van vind ik ook totaal onsamenhangend of ze hebben standaardheader-met-menutje nummer zoveel met alleen een ander kleurtje en plaatje.

Zal wel een kwestie van smaak zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 295814 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:26:
Dat vind ik dan weer minder opbouwend :)
De eigenlijke truc van tutorials is niet om ze te volgen maar om te leren wat de layer effects en filters doen. Daar heb je meer aan dan leren hoe je draadjes, schroefjes, lampjes en knopjes maakt, zeker als die tegenwoordig -juist- niet meer op websites gebruikt worden. Cleane ontwerpen met strakke lijnen zijn ook nog eens makkelijker dan opgeknipte plaatjes in tabellen.
om dan maar te adviseren dat zijn stijl te retro is en dat ie het anders moet doen is dan wel een uiterste denk ik zelf.
Die stijl -is- retro. Ik ben al meer dan 10 jaar met Photoshop bezig en dit soort dingen zag ik in 2001, en dat was toen al een beetje uit de tijd, omdat toen iedereen met grunge-brushes bezig was :P.
Ik neem aan dat wij allen als tweakers veel websites bekijken, dat er dan toch gekozen word voor zo'n ontwerp ipv een zoveelste slick web 2.boooring mag denk ik wel gezien worden als een weloverwogen keuze gemaakt door JapyDooge
Web 2.0 heeft niks met ontwerp te maken maar met interactiviteit. Wat jij "slick" noemt bespaart een hoop werk en zorgt er voor dat alles leesbaarder is. Met het uitgangsprincipe van technologie die er niet meer al te nieuw en wat minder fris uitziet zijn schitterende dingen te maken, maar dan moet je voorbij de oude tutorials gaan, en subtielere effecten toepassen :).

In plaats van textures zoeken: ga zelf met je camera op stap en pak de scanner erbij. Je zult versteld staan van wat je thuis al allemaal bij elkaar kunt schrapen aan high-res materiaal. Probeer iets niet in 3 uur gedaan te krijgen, maar leg het na 3 uur even weg, doe iets anders, en kijk er de volgende dag weer naar; je werk groeit er van als je het op die manier doet omdat je er dan weer met een frisse blik naar kijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 07-07-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me wel vinden hoor in wat je zegt, ik geef zelf ook wel kritiek op het ontwerp, maar omdat het ontwerp nu al zo is, concludeer ik dat er een bepaalde weg word ingeslagen. dan kunnen wij wel zeggen dat het helemaal anders moet, maar zolang er nog websites worden gebouwd met frames, zolang MS frontpage nog steeds gebruikt word, zou ik eerder zeggen dat het een keuze is, als dat ze het eigenlijk helemaal anders zouden willen. Als ik heel eerlijk ben ontwerp je eigenlijk geen site in PS, maar ieder heeft zo zijn voorkeuren.

Gezien de verwijzing naar de ontwerpen in de link, leek het mij alsof het advies gegeven werd: zo moet het :). En nu is er wat te zeggen voor leesbaarheid, maar 13in dozijn ontwerpen zijn nooit leuk. Ik weet ook niet waar de website echt over gaat, maar als het over oude games gaat, en het is meer een blog dan een zoek/interactie site, dan vind ik dit ontwerp ook wel wat hebben. Mits wat lichter en beter gebruik van de ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

dan kunnen wij wel zeggen dat het helemaal anders moet, maar zolang er nog websites worden gebouwd met frames, zolang MS frontpage nog steeds gebruikt word...
Ook dat zouden we anders willen zien :P
Als ik heel eerlijk ben ontwerp je eigenlijk geen site in PS, maar ieder heeft zo zijn voorkeuren.
Waar ontwerp je dan in? Of bedoel je dat het ontwerp er al moet zijn voor PS er bij komt? Dat PS dus een tool is.

Het punt waar ik me aan stoorde bij het ontwerp is dat er geen lijn in zit, je maar een lap tekst krijgt en verder geen hierarchie erin ziet. Je kunt echt wel hele leuke dingen doen met deze stijl hoor, maar een website moet mijns inziens nog altijd als belangrijkste punt hebben dat het duidelijk is.

En dit is allemaal niet om het af te kraken natuurlijk, iedereen is ongeveer zo begonnen met webdesign. Daar gaan meestal jaren overheen voordat een ontwerp echt die professionele kwaliteit heeft. En dan wil ik niet zeggen dat dat eruit moet zien als die link die werd gegeven!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, ja frontpage is wel heel vout, maar je snapt wat ik bedoel, het kan allemaal nog, zolang het maar een doel heeft.

Sowieso, Photoshop is de tool, je hebt al een idee. Je maakt je de lay out erbij. Inderdaad wat je zegt het is gewenning. Ik was eerder al niet blij met de opbouw en plaatsing van alles, maar het ontwerp op zich is niet heel fout. En diversiteit is King :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ik ga waarschijnlijk afstuderen op usability en zit te denken aan het onderwerp "veel gebruikte usability cliches en hoe je daar je eigen draai aan kunt geven zonder de usability vermindert" iets in die richting vind ik iig momenteel een erg interessant onderwerp... zeker nu jij het over 'diversiteit' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:09:
Ik kan me wel vinden hoor in wat je zegt, ik geef zelf ook wel kritiek op het ontwerp, maar omdat het ontwerp nu al zo is, concludeer ik dat er een bepaalde weg word ingeslagen. dan kunnen wij wel zeggen dat het helemaal anders moet, maar zolang er nog websites worden gebouwd met frames, zolang MS frontpage nog steeds gebruikt word, zou ik eerder zeggen dat het een keuze is, als dat ze het eigenlijk helemaal anders zouden willen. Als ik heel eerlijk ben ontwerp je eigenlijk geen site in PS, maar ieder heeft zo zijn voorkeuren.

Gezien de verwijzing naar de ontwerpen in de link, leek het mij alsof het advies gegeven werd: zo moet het :). En nu is er wat te zeggen voor leesbaarheid, maar 13in dozijn ontwerpen zijn nooit leuk. Ik weet ook niet waar de website echt over gaat, maar als het over oude games gaat, en het is meer een blog dan een zoek/interactie site, dan vind ik dit ontwerp ook wel wat hebben. Mits wat lichter en beter gebruik van de ruimtes.
Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar MS Frontpage 2003 vond ik redelijk nette code uitspugen.
En MS Expression Web vind ik wel dusdanig mooie code uitspugen dat ik het gebruik ipv DW.
XHTML en CSS W3C valide code. Bij DW is dat nog wel ééns anders.

Het enige nadeel van Expression Web 1 is geen PHP support., maar met Expression Web 2 is dat ook ondersteund.

Maar het punt met frames is dat nog steeds de fout van de gebruiker die gebruik maakt van frames.
Zelfs met DW had je de keuze uit Frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

[message=32220890,noline]
Ik heb de ACCESGAMING.EU tekst
Oh, nog een goede - "access" schrijf je met dubbel s, anders moet je iedereen gaan uitleggen hoe je je URL spelt. Als de domeinnaam niet meer beschikbaar is (en dat zit er dik in) moet je iets anders verzinnen.

bedankt NMe :+

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 08-07-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Yoozer schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:42:
[...]

Oh, nog een goede - "access" schrijf je met dubbel s, anders moet je iedereen gaan uitleggen hoe je je URL spelt. Als de domeinnaam niet meer beschikbaar is (en dat zit er dik in) moet je iets anders verzinnen.

bedankt NMe :+
mja hij's niet mine, niet mijn keuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjeemp schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:02:
Ik ga waarschijnlijk afstuderen op usability en zit te denken aan het onderwerp "veel gebruikte usability cliches en hoe je daar je eigen draai aan kunt geven zonder de usability vermindert" iets in die richting vind ik iig momenteel een erg interessant onderwerp... zeker nu jij het over 'diversiteit' hebt.
Moet je daar niet over na denken? Ok to cancel? *OK *Cancel is al zo oud, de voorbeelden zijn legio. Het is bij de ontwerpers al wel bekend. Waar de slechte UI vandaan komt is vaak van de mensen die de website/tools niet via zo'n designer laten lopen. En er zelf weinig kaas van hebben gegeten.

Ik zeg niet dat het een slecht idee is, maar ik heb ondervonden dat een scriptie met een te specifieke hoofdvraag de rest beïnvloed. subvragen en het gebrek daarvan is duidelijker daarbij, maar je moet ook denken aan de beoordeling. Ik neem namelijk aan dat de do's en dont's al eens voorbij zijn gekomen in een of andere les? Het is de kunst om op onderwerpen door te gaan die niet of nauwelijks behandeld zijn. Althans, die hint kreeg ik toegeschoven toen ik een plug in van SAP wilde onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Nja, hoef pas in tweede kwartaal komend jaar te beginnen met de scriptie, dus heb nog wel even de tijd om na te denken wat het precies moet worden, maar het is wel iets dat me interesseert, alleen heb je misschien wel gelijk dat ik nog even moet kijken of je dat niet breder kunt maken.

Ik ga er nog goed over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Tjeemp: http://homepage.mac.com/bradster/iarchitect/shame.htm heeft een (helaas wel verouderde) collectie met onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Yoozer schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:31:
Tjeemp: http://homepage.mac.com/bradster/iarchitect/shame.htm heeft een (helaas wel verouderde) collectie met onderwerpen.
Die hall of shame is echt geweldig _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
http://i28.tinypic.com/2ypntbp.jpg :)

Als designtje voor een server control panel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
Wat een hoop tekst en helemaal geen afbeeldingen :o
Daar ga ik even verandering in brengen.

Space Dementia
Klik voor groot!

Heleboel foto's door elkaar gegooid en zelfs google maps gebruikt voor de planeet.. >:)
edit:
Er zit zelfs een 3D model in =D (en het is niet die auto)

,K

[ Voor 10% gewijzigd door gybrus op 14-07-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 16:08
de wegbelijning vind ik te blyrry, en wat is dat ding helemaal onderaan bij de gele lijnen?
ook vind ik de auto er niet zo heel lekker bij passen... het kan wel, maar de belichting vind ik er niet precies bij passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Amplified schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:50:
de wegbelijning vind ik te blyrry, en wat is dat ding helemaal onderaan bij de gele lijnen?
ook vind ik de auto er niet zo heel lekker bij passen... het kan wel, maar de belichting vind ik er niet precies bij passen...
Dat ding is z'n handtekening :+ kijk maar naar z'n avatar :P

belichting is idd wat raar, maar dat hou je altijd bij samengestelde afbeeldingen volgens mij

[ Voor 10% gewijzigd door Noxious op 14-07-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 15:11
@ Gybrus,

Het totaalplaatje ziet er netjes uit. Mooi werk. Toch zijn er een aantal dingen die me wel storen aan de plaat en waarmee je de plaat nog kunt verbeteren.
Dit zijn verschillende dingen. Een van de die dingen is dat de objecten in vergelijking niet kloppen waardoor je erg onrealistisch beeld hebt gecreëerd. Daarnaast hoek waarmee die auto gefotografeerd is verkeerd in combinatie met de positie van de plek in jouw plaat. Dan heb je de nog je wereldbol of planeet die een te opvallende lichte rand heeft. Als laatste wil ik nog wat zeggen over je weg. Aan de rechterkant zie je het niet omdat dit wordt gecamoufleerd door de auto, maar de linkerkant zie je duidelijk dat de weg ineens een rare knik maakt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik moest voor een kennis een poster maken voor een orgelconcert in delft, nu heb ik eerst dit idee uitgewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd142/natasdiamon/delft.jpg?t=1247811848
dat vond hij te modern, en heeft gevraagd een nieuwe te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd142/natasdiamon/delftrogel.jpg?t=1247811848
er zijn nog wat kleine (tekst-)wijzigingen in aangebracht, en het ontwerp is definitief, niet gek toch, voor een 14 jarige? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind m mooi, snap alleen de 4 velletjes niet zo, maar het ziet er mooi uit. En de onderste is echt veel mooier dan de bovenste :)

Met zoveel grijstinten moet je wel uitkijken waar ie komt te hangen en wie er naar kijkt. Kan me voorstellen dat ouderen al niet zo'n geweldig zicht hebben, en als t dan ergens komt te hangen waar je maar mag hopen op 5 seconden waarin bekeken kan worden (in stevige looppas, of in een gebied waar auto's langzaam rijden)
Vind m wel mooi hoor. En aangezien t al over 4 dagen is ga je niet meer dat hele ontwerp aanpassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Alleen 'ter bestrijding van de onkosten' komt op mij over alsof de onkosten enge beestjes zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
haha, de tekst heb ik geen invloed op gehad, er zijn nog een aantal regeltjes bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Ik heb een mooie vacature gezien. Men zoekt een junior creativeling voor een webhoster. Ik kan dan natuurlijk geen saai Word CV sturen. Dus maar lopen klooien in Illustrator. Ben er zelf niet helemaal te vreden mee maar deel hem toch even. Morgen weer verder. (Wel natuurlijk mijn persoonsgegevens weg gehaald ;))
CV

De mouw en het gezicht in de foto moeten nog bijgewerkt worden.
Kwaliteit is wel omlaag gegaan van AI naar JPG dus daar niet te veel op letten.

[ Voor 23% gewijzigd door Loev op 23-07-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25065

Loev schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:03:
Ik heb een mooie vacature gezien. Men zoekt een junior creativeling voor een webhoster. Ik kan dan natuurlijk geen saai Word CV sturen. Dus maar lopen klooien in Illustrator. Ben er zelf niet helemaal te vreden mee maar deel hem toch even. Morgen weer verder. (Wel natuurlijk mijn persoonsgegevens weg gehaald ;))
[afbeelding]

De mouw en het gezicht in de foto moeten nog bijgewerkt worden.
Kwaliteit is wel omlaag gegaan van AI naar JPG dus daar niet te veel op letten.
Dat je geen saai Word document wilt sturen snap ik, maar voor een CV zou ik toch niet teveel fancy stuff doen. Liever strak en duidelijk met mooi vormgegeven text.
Sowieso zou ik geen gekleurde achtergrond gebruiken. Liever de graphics heel licht op een witte achtergrond als soort van watermark en zwarte text.
Door de plaatsing van de textblokken komt het naar mijn mening ook wat rommelig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06 18:20
Nieuw designtje voor een CMS beheerspaneel.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2coougk.png

En het zou raar zijn als feedback niet welkom was ;)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/lctx1.png

Enkele van mijn opmerkingen:

Bovenaan:
Servertijd : a) echt nodig? b) zou het niet logischer zijn om hier het uur bij te zetten?

Midden:
Omcirkelde icoontjes (preview): ik zou deze gebruiken (eventueel kleiner) om van album te switchen ofzo, het lijkt mij toffer om visueel iets te hebben om te switchen ipv een dropdown menuutje. Dan moet je herinneren welke foto in welk album zit, hier zie je onmiddelijk een preview van het album. Zou je kunnen duidelijk maken door pijltjes boven en onderaan. Dropbox zou ik wel mss wel laten, maar dan uitgelijnd met de previewicoontjes.

Onderaan:
2x upload?
rechts: Prullenbak zou ik persoonlijk wat kleiner doen (zie rode lijnen), eventueel dat er met een hover groter maakt. Ook is het niet duidelijk hoe ik de prullenbak kan legen, en wat gebeurt er als ik op de prullenbak klik? (is ie klikbaar?) Eventueel ook het geheel beter uitlijnen tov de rest.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
@ loev: leuk idee, al zou ik meer voor zoiets gaan: (als je het niet erg vind als ik je ontwerp even gejat hebt om dit te maken)
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/16opr5.jpg

dus dat de tekstachtergrond op sommige plaatsen een stuk rustiger moet zijn, en er structuur in moet, meer zoals ik aangegeven heb, dat lijkt me duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06 18:20
Bedankt voor je feedback 0X55AA!

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
natasdiamon schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:54:
@ loev: leuk idee, al zou ik meer voor zoiets gaan: (als je het niet erg vind als ik je ontwerp even gejat hebt om dit te maken)

dus dat de tekstachtergrond op sommige plaatsen een stuk rustiger moet zijn, en er structuur in moet, meer zoals ik aangegeven heb, dat lijkt me duidelijker.
Je hebt hier een goed boek voor (dwaalt ook rond op inet in pdf vorm), met zowat 1000 voorbeelden van tekstuitlijning etc, ben wel ff de naam vergeten. Is een aanrader voor iedereen trouwens. Zou na het weekend eens tussen m'n boeken moeten kijken naar de titel.

Ik zou iets meer contrast proberen te krijgen,eventueel gewoon een witte actergrond houden (is ook printbaar dan), en gekleurde bloemen. Maak het wel niet te girly.

Edit: @WeetjeWel: no problem.

Iemand trouwens tips naar leuke websites/nieuwsblogs omtrent 2D work? Zin om wat anders te lezen dan de usual stuff.

[ Voor 7% gewijzigd door 0X55AA op 25-07-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deayath
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11-2023
http://www.andyrutledge.com/ is een heel interessante site. Of je het nou eens bent met de kerel of niet, hij zet je wel aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
0X55AA schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:32:
[...]

Je hebt hier een goed boek voor (dwaalt ook rond op inet in pdf vorm), met zowat 1000 voorbeelden van tekstuitlijning etc, ben wel ff de naam vergeten. Is een aanrader voor iedereen trouwens. Zou na het weekend eens tussen m'n boeken moeten kijken naar de titel.

Ik zou iets meer contrast proberen te krijgen,eventueel gewoon een witte actergrond houden (is ook printbaar dan), en gekleurde bloemen. Maak het wel niet te girly.
Bedankt voor alle commentaar. CV is te girly, vind ik ook. Ik ga er weer mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Loev schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:43:
[...]

Bedankt voor alle commentaar. CV is te girly, vind ik ook. Ik ga er weer mee aan de slag.
Ik vind hem op de tekst uitlijning en de afwijkende kleur van je foto na eigenlijk wel tof zoals je hem gepost had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Bedankt voor alle commentaar. Nieuwe versie gemaakt. Ben er zelf zeer te spreken over.
CV1
Niet letten op de witte rand aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
tsja, en deze vind ik weer erg saai, en iets ouderwets met die regenboog, ga nu maar 'gewoon voor die andere, je tekstuitlijning is wel een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Gekozen letertype voor CV vind ik persoonlijk niet erg geslaagd. Het contrast is hier ook te groot tussen kleur-ZWART-wit.

Probeer het zwart weg te werken van je header (lefter? :D), het zal ook een beter geheel gaan vormen.

Ook vind ik het jammer dat er enkels links iets staat, vooral die slinger kan je doortrekken naar rechts.

Werk de zwarte balk weg (en je foto ook wat kleur), en het zal frisser, voller en samenhangend uitzien. Nu lijkt je regenboog te gay imho.

Wat me trouwens opvalt in je tekst: waarom zet je je activiteiten niet in chronologische volgorde? Of doen Nederlanders dit anders? Ook mis ik wat persoonlijke motiveren/info, persoonlijker verwoord. Ik weet niet wat voor bedrijf/functie je wil gaan, maar het is blijkbaar iets creatiefs. Waarom maak je dan iets dat er leuk uitziet, maar dat enorm saai geschreven is? Dit is iets dat standaard uit de werknemersdatabank gerold komt.

Doe iets zoals bij portfolio's, vertel wie je bent. Klein tekstje erbij en ik geraak al onmiddelijk meer betrokken met jou, mss onthou ik zelfs je naam! (als ik de cv's zou moeten doornemen). De lezer moet iets hebben van: hey ziet er een toffe knul uit, een volleyballer, leuke sport is dat. Heey hij is van Dorp X, daar woont men oma. If you get my point.

Just my 2 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel eens met het bovenstaande. Idee is wel tof maar uitwerking nog niet helemaal lekker. Persoonlijk vond ik je vorige ook beter. Compleet gekleurd papier met witte tekst. Dat springt er nog eens uit :9 Beide zien er iig orgineler uit als een gemiddelde cv..
Nog een puntje, Dreamweaver is nu van Adobe.

Offtopic. Hele achtelijke vraag maar ben je toevallig in turkije geweest dit jaar ? }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 28-07-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
natasdiamon schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:20:
tsja, en deze vind ik weer erg saai, en iets ouderwets met die regenboog, ga nu maar 'gewoon voor die andere, je tekstuitlijning is wel een stuk beter!
Ouderwets vind ik te.. Noem het liever minder gewaagd :Y)
De zwarte balk zal ik een ander likje verf geven, vanavond even prutsen met andere kleurtjes. Opleiding, activiteiten etc is vrij normaal in Nederland om die anti-chronologisch op te schrijven.

Voorwoord is idd wel een leuk idee. Ik heb met mijn leidinggevende gesproken en die zegt dat ik meer omschrijvingen bij elke activiteit moet plaatsen. CV wordt zo wel langer langer. CV van 2 pagina's is geen ramp. Bedankt voor de feedback!
Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:32:
Wel eens met het bovenstaande. Idee is wel tof maar uitwerking nog niet helemaal lekker. Persoonlijk vond ik je vorige ook beter. Compleet gekleurd papier met witte tekst. Dat springt er nog eens uit :9 Beide zien er iig orgineler uit als een gemiddelde cv..
Nog een puntje, Dreamweaver is nu van Adobe.

Offtopic. Hele achtelijke vraag maar ben je toevallig in turkije geweest dit jaar ? }:O
De eerste springt er meer uit klopt, maar niet echt printer friendly. Zat er aan te denken achter de CV eentje te plakken met een normale opmaak zodat ze die kunnen printen.

Dreamweaver, flash is nu idd van Adobe. Vergeten een te passen.
Nee ben niet in Turkije geweest, over 6 weken naar de VS *O*

[ Voor 129% gewijzigd door Loev op 28-07-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
Bedankt voor de tips,
Helaas heb ik momenteel te weinig inspiratie om daar een goede oplossing voor te vinden..

Weer een update:
Space Dementia
Klik voor groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
gybrus schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:35:
Bedankt voor de tips,
Helaas heb ik momenteel te weinig inspiratie om daar een goede oplossing voor te vinden..

Weer een update:
[afbeelding]
Klik voor groot!
Die '3d' letters kunnen veel en veel duidelijker/opvallender. De tekst Xtreme valt zelfs weg tegen de achtergrond. Pak wat opvallendere kleuren.
Tekst onderaan zou ook nog wat groter kunnen.

Ideetje:
n.a.v. de auto de vorige keer: Haal die auto weg. Plaats de 3d tekst dan zodanis alsof het als een meteoriet is neergestort in je weg. Letters kunnen dan ook een beetje chaotisch op elkaar gestapeld worden. Is wel extreem toch? Misschien heb je er wat aan ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
Ik was eerst ook van plan om ze als een meteoriet in het wegdek te verwerken.. het probleem was dat de horizon dan grotendeels weg zou vallen.(laat dat nou net 1 van de hoofd elementen zijn in de poster.. :'( )
Dat de letters wat wegvallen ben ik met je eens ik heb geprobeert om dat te verhelpen met die blur en een bevel..
Toch maar andere kleurtjes proberen.

Vraagje..:
Meteoriet in plaats van auto?
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/7374/smallu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
gybrus schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:53:
[...]

Ik was eerst ook van plan om ze als een meteoriet in het wegdek te verwerken.. het probleem was dat de horizon dan grotendeels weg zou vallen.(laat dat nou net 1 van de hoofd elementen zijn in de poster.. :'( )
Dat de letters wat wegvallen ben ik met je eens ik heb geprobeert om dat te verhelpen met die blur en een bevel..
Toch maar andere kleurtjes proberen.
Horizon kun je toch door de letters heen nog zichtbaar laten? ;)
Vraagje..:
Meteoriet in plaats van auto?
[afbeelding]
Je hebt toch al een steen. Maak die wat groter en maak daar een meteoriet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 18:20
Geinspireerd door manicho's werk. Niet zo goed maar ben er wel tevreden mee. Renders zijn ook van deviantart.
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/vMjIzaQ

[ Voor 0% gewijzigd door mavi op 29-07-2009 15:06 . Reden: afbeelding aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312228

Hey allemaal, mn eerste post hier ik zal me ook nog wel een keer voorstellen in een topic. Maar hier alvast gelijk een sig die ik gister gemaakt heb (koste me weliswaar 4 uur maar dat kwam door alle tuts die ik nog moest doorlezen :p)

De orginele:
Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr107/jsnoeren/CygoSigkopie.jpg

En een met een wild west achergrond, screen genomen in counter strike:
Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr107/jsnoeren/CygoSigwestwood.jpg

Ook nog een background voor op de pc van een vriend van mij gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr107/jsnoeren/spyder-flamesTEXTkopie.jpg

Laatste sig:
Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr107/jsnoeren/CygoSig-FalloutJPG2.jpg

Comments zijn welkom :)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 312228 op 02-08-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Het boek waar ik het over had:
Graphic Design Cookbook

http://www.amazon.com/Gra...pes-Layouts/dp/0811831809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Afbeeldingslocatie: http://de-signer.nl/test/new/pagina.jpg

Graag jullie mening en tip's.
Ik zit er een beetje vast mee.

Het is een pagina voor een verslag.

Al vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Anoniem: 88064 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:01:
[afbeelding]

Graag jullie mening en tip's.

Het is een pagina voor een verslag.

Al vast bedankt!
Wow.. Geel!
Ik zou zelf die cameraman transparanter maken, het voelt nu gewoon te fel gekleurd aan.
En nou weet ik niet of dat persoonlijke voorkeur is, of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Tips schrijf je zonder apostrof ;).
Je 4 gekleurde lijntjes lopen uit elkaar; of houd alles netjes naast elkaar, of spatieer het, maar niet half.
Fix je typografie. Je lijnwerk is nu strak - maar je regeleinden springen alle kanten uit. Gewoon justify kiezen, dus.

Je koptekst mag wat groter, en er mag een witregel tussen. Lijn de teksten uit (koppen op dezelfde hoogte laten starten) - nu heb je het verticaal gecentreerd wat niet laat zien dat de teksten met elkaar verband hebben of opeenvolgen. Zie het niet als saai en standaard; zie je huidige ontwerp als onpraktisch en minder goed leesbaar.

Gebruik donkerder kleuren voor de broodtekst. Ik weet dat je ze nu dezelfde kleuren hebt gegeven als je lijnwerk, maar dat maakt de linkse niet prettig leesbaar.

Je index onderin zou het beter doen als meerdere groepjes - 3 of 4 - en dan de stukken onder elkaar. Beter uit elkaar te houden wat bij wat hoort, en je "highlight current page"-effect werkt dan nog steeds.

Even een opzetje gemaakt voor je:

Afbeeldingslocatie: http://www.theheartcore.com/images/page_remix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

ok thx, zal eens verder knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
misschien hebben die kleuren een verhaal, maar stel je neemt geel, dan zou ik er kleuren bij nemen die in geen geval botsen met andere kleuren, dat zorgt voor een rustiger plaatje waar je meer naar de tekst getrokken word.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:00

Shrien

frequent snoozer

Ik moest ook net als Loev maar eens mijn CV wat opfleuren. Heeft iemand er wat zinnigs over te zeggen? :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1216298/CV_Rien_thumb.png
(klik voor groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Die ziet er heel leuk uit :), maar misschien iets 'te' leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een CV zou maken en ik was freelance ontwerper, zou ik erbij melden wat ik gedaan had. Je bent geen Wesley Sneijder die bij iedereen bekend is, en freelance ontwerper kan ook betekenen werkloos, als dat zo is, en je hebt in die functie nog geen werk gehad, zou ik dat weghalen. Wat je daarvoor in de plaats kan zetten is wellicht wat persoonlijke beleving, bij de functie die je wilt bekleden. Toekomst visie, etc.

Aan de hand van de functie die je wilt bekleden, zou ik misschien ook de een cv maken die daaraan relevant is. Dus als je een cv uitstuurt (wat staat voor levensloop) zou ik wat meer vertellen dan alleen de feiten. Niet dat je moet liegen, maar als je de functie waarvoor je applied weet, kun je daarnaartoe werken.

Qua ontwerp vind ik m eigenlijk wel netjes, de iconen links mogen wat kleiner en de woorden bovenin mogen wel iets dunner, jezelf onderscheiden uit de stapel is heel goed :) maar leesbaarheid en het vermogen om alles te snappen uit je cv in twee tellen, wegen iets zwaarder. Te druk is dus ook niet goed.

edit
niet dat ik perfect ben, maar ik hoop dat t goede raad is....wat een lap tekst trouwens :) sorry

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 295814 op 14-08-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 16:41
Ik vind 'm te druk, 't idee is leuk, maar je typografie is rommelig, de vlakverdeling is niet helemaal relaxt, en maak er een mooi verhaaltje bij zoals EnzoMatrix suggereert. Ik zou zoiets persoonlijk veel strakker maken, veel meer ruimte en wit.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
offtopic:
Daarnaast: let even op spelfouten in je cv! Dat is toch wel echt heel erg not-done! "Anti-kraaktoezichthouder", "Magazijnmedewerker", "Productiemedewerker"... Je schrijft toch ook niet "fiets band"? Zie ook www.spatiegebruik.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 21:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

H004 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:35:
offtopic:
Daarnaast: let even op spelfouten in je cv! Dat is toch wel echt heel erg not-done! "Anti-kraaktoezichthouder", "Magazijnmedewerker", "Productiemedewerker"... Je schrijft toch ook niet "fiets band"? Zie ook www.spatiegebruik.nl!
offtopic:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij Anti-kraaktoezichthouder? Bewakingsagent?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Shrien schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:41:
Ik moest ook net als Loev maar eens mijn CV wat opfleuren. Heeft iemand er wat zinnigs over te zeggen? :P
Hej is uhh erg vrolijk. Zo vrolijk dat het onprofessioneel overkomt op mij.
Ik kreeg de tip van mijn leidinggevende dat je bij werkervaring je taken/werkzaamheden moet vermelden. En zoals EnzoMatrix zegt zet bij je freelance werk de bedrijven waarvoor je gewerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:46
Ik kan natuurlijk niet tippen aan de beste designers hier in dit topic, maar wilde jullie toch
graag ook even mijn hersenspinsel laten zien.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeeldingslocatie: http://mul-timedia.nl/plaatjes/collage-gerben.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:00

Shrien

frequent snoozer

Een tweede versie :9 :

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1216298/CV_Rien3_thumb.png
Reboot schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:39:
Die ziet er heel leuk uit :), maar misschien iets 'te' leuk?
Het kan nooit te leuk zijn ;) , ik vind het hele formele gedoe van een CV verschrikkelijk. Daarom doe ik het graag anders.
Anoniem: 295814 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:59:
Als ik een CV zou maken en ik was freelance ontwerper, zou ik erbij melden wat ik gedaan had. Je bent geen Wesley Sneijder die bij iedereen bekend is, en freelance ontwerper kan ook betekenen werkloos, als dat zo is, en je hebt in die functie nog geen werk gehad, zou ik dat weghalen. Wat je daarvoor in de plaats kan zetten is wellicht wat persoonlijke beleving, bij de functie die je wilt bekleden. Toekomst visie, etc.

Aan de hand van de functie die je wilt bekleden, zou ik misschien ook de een cv maken die daaraan relevant is. Dus als je een cv uitstuurt (wat staat voor levensloop) zou ik wat meer vertellen dan alleen de feiten. Niet dat je moet liegen, maar als je de functie waarvoor je applied weet, kun je daarnaartoe werken.

Qua ontwerp vind ik m eigenlijk wel netjes, de iconen links mogen wat kleiner en de woorden bovenin mogen wel iets dunner, jezelf onderscheiden uit de stapel is heel goed :) maar leesbaarheid en het vermogen om alles te snappen uit je cv in twee tellen, wegen iets zwaarder. Te druk is dus ook niet goed.

edit
niet dat ik perfect ben, maar ik hoop dat t goede raad is....wat een lap tekst trouwens :) sorry
Bedankt voor de feedback :)
Ik heb 'Freelance ontwerper' weggehaald, kon er namelijk weinig interessants bij zetten omdat het vooral werk voor vrienden en kleine uitgaansgelegenheden is.
Er een klein verhaaltje bij zetten etc. vind ik leuk, maar dit doe ik dan wel bij mijn motivatie voor de bepaalde baan. Dit CV is gewoon lekker algemeen, als ik voor een bepaalde baan apply, pas ik 'm daar wel naar aan.

Ik hoop dat de 2e versie wat beter leesbaar is, ook al had ik daar bij de eerste versie niet echt moeite mee.
simon schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:01:
Ik vind 'm te druk, 't idee is leuk, maar je typografie is rommelig, de vlakverdeling is niet helemaal relaxt, en maak er een mooi verhaaltje bij zoals EnzoMatrix suggereert. Ik zou zoiets persoonlijk veel strakker maken, veel meer ruimte en wit.
Hoe is de typografie rommelig? En de vlakverdeling vond ik juist wel netjes en op orde, wel iets duidelijker gemaakt nu. :)
H004 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:35:
offtopic:
Gefixt, bedankt voor de headsup heads-up heads up ;)
IStealYourGun schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:54:
[...]
offtopic:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij Anti-kraaktoezichthouder? Bewakingsagent?
Zie de vernieuwde versie voor een beknopte uitleg, of zie de site van de werkgever (klik).
Loev schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:36:
[...]

Hej is uhh erg vrolijk. Zo vrolijk dat het onprofessioneel overkomt op mij.
Ik kreeg de tip van mijn leidinggevende dat je bij werkervaring je taken/werkzaamheden moet vermelden. En zoals EnzoMatrix zegt zet bij je freelance werk de bedrijven waarvoor je gewerkt hebt.
Ik wil niet flamen, maar een stel vectorbloemetjes en een live-trace van een foto van jezelf komt voor mij een stuk onprofessioneler over. Ik heb het vooral zo gedaan om er uit te springen tegenover de rest van de CV's die de werkgever voor zich kan hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik wil niet flamen, maar een stel vectorbloemetjes en een live-trace van een foto van jezelf komt voor mij een stuk onprofessioneler over. Ik heb het vooral zo gedaan om er uit te springen tegenover de rest van de CV's die de werkgever voor zich kan hebben liggen.
Ik kan me wel in de opmerking van loev vinden. Kwa kleurgebruik heeft het veel weg van een snoeptrommel.
Vind hem niet slecht maar hij komt ook bij de 2e versie mij wat rommelig en druk over. Moet ik er wel bij zeggen dat ik me in de statement "less = more" heel goed kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
laat ik het rommelig even uitleggen zoals ik denk:
Je hebt keurige kleuren gebruikt buiten de grote gekleurde blokken om, harmonisch, leuk en hip:
Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd142/natasdiamon/Image2.jpg?t=1250275077

helaas heb je voor die vlakken heel opvallende kleuren gebruikt, die niet echt in harmonie zijn, ze zijn ook niet nuttig, wat er voor zorgt dat het niet lekker leest:
Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd142/natasdiamon/Image3-1.jpg?t=1250275399

dus zorg ervoor dat je die vervangt door een rustige lekker passende kleur, dat scheelt een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 16:41
Je typografie is rommelig omdat de fonts beetje vollopen, moeilijk uit te leggen, maar lekker leest 't imho niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ik vind het een beetje jammer hoe je die iconen hebt geplaatst. Want die dingen zijn echt best wel mooi en leuk gevonden en dan worden ze in deze kliederboel gestopt (niet doelend op hoe het is ontworpen, maar meer letterlijk verfachtige plassen die over elkaar heen vallen)

Wat eerder al gezegd werd over te onrustig en onprofessioneel komt vooral omdat het allemaal bij elkaar gepropt is en niet genoeg 'lucht' krijgt... Probeer die icoontjes eens zelf in een kleur te zetten ipv op een achtergrondkleur en netjes uit te lijnen en je vakgebieden op een professionele manier af te kaderen. Dat zou eventueel al kunnen door een haarlijntje of een kleurvlak achter de tekst.

Vind overigens ook het font van de koppen wel tof en in deze kleurstelling passen, maar dat wordt weer niet mooi gecomplimenteerd door het font dat voor de body-tekst wordt gebruikt... Gemiste kans mijns inziens.

Verder vind ik de titeltekst 'curriculum vitae' veel te overweldigend/groot en waarom heb je gekozen om dat tot de rand door te laten lopen? Het lettertype daarvan kan ook wel, maar moet kleiner gebruikt worden om niet in je gezicht te klappen. Dat ook omdat het bij lange na niet het belangrijkste punt is op je CV, het gaat hier om de inhoud, kleiner volstaat dus.

Overigens, de strakke afkaderingen die je nu in het nieuwe ontwerp hebt gebruikt stroken niet echt met de losheid van de kopteksten, grafische elementen en titel.
Probeer jouw stijl (of de stijl van dit cv) in elk element door te drukken en zorg ook dat het bij elkaar past en het geen stijlbreuken gaat opleveren.

Oh, en nog iets wat ik denk, (helpt als bovenstaande punten beetje worden doorgevoerd) maargoed, de compositie is uit balans door de dikke kleurvlakken aan de linkerkant...

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjeemp op 14-08-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Shrien schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:52:
Niet dat ik appels met peren wil vergelijken maar ik solliciteerde niet op een vormgeving vacature. Het was een marketing/concepten bedenken vacature. (Helaas geen gesprek, niet genoeg ervaring :()

Natasdiamon slaat de spijker wel een op zijn kop. Ik vind het rommelig en lastig leesbaar. Zoeken naar een compromis. Opvallen en nog altijd goed leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
@Shrien:
Persoonlijk hou ik meer van clean, rustige ontwerpen dat van jouw is erg druk.
Ik zou alles wat niet van belang is (voor de werkgever) weg laten zoals de tekeningen links.
Daarna zou ik alles in nette blokken indelen en een iets rustiger font kiezen, maar dat is natuurlijk puur persoonlijke voorkeur.

Het huidige ontwerp zou overigens wel als leuke flyer kunnen worden gebruikt. =D
---

Weer eens een ontwerp gemaakt voor mijn portfolio, heel basic en geen moeilijke toeters of bellen.
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/5304/projcleanportfoliolayou.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ook een puntje om aan te denken: Ik stuur mijn CV op als PDF aan het bedrijf waar ik solliciteer, tezamen met mijn brief. Brief en CV hebben hetzelfde lettertype en als het even lukt, dezelfde uitlijning. Twee kantjes, die ze heel vaak uitprinten om bij het gesprek op tafel te leggen.

Wat ik dan mooi vind is dat bij het gesprek die blaadjes zo naast elkaar liggen en dat ze samen een rustig beeld vormen. Wat ik ook belangrijk vind is dat ze gemakkelijk uit een zwart-witprinter rollen: een apparaat dat in menig eigen kantoor wel staat.

Een CV die in kleur is, dringt als het ware aan de ontvanger op dat hij hem in kleur moet uitprinten om hem bij het gesprek door te kunnen nemen. Het geldt voor beide CV's hierboven; druk ze af in grijswaarden en ze zijn erg moeilijk leesbaar. Ik zou het niet doen.

Vormgeving is geen 'volvlakking'. Ik zou het over de boeg van minimalisme gooien.
Maak bijvoorbeeld een visitekaartje en een standaardbrief en verwerk een soort van subtiele omlijsting of briefhoofd in alles. Mijn voorkeur, hoor...

Maar misschien helpt het om te zeggen dat voor alle vier de keren dat ik in mijn leven gesolliciteerd heb, alle keren op gesprek ben uitgenodigd en op basis daarvan alle keren aangenomen. ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
:P Lekker portfolio design :D Totally my style!
Die verschillende grijstinten vind ik ook heerlijk...

donkergrijs ownt zwart zooooo hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110340

Ik had enkele maanden geleden voor de presentatie destijds van het Thema van de Introductie periode die komende maand van start gaat bij m'n roeivereniging, een viertal (A3-)posters gemaakt:

Het thema is:
The Fifth Element
Lucht Vuur Water Aarde Euros
(Euros is de naam van mijn roeivereniging, en het vijfde element in dit geval)

ik ben voor inspiratie gewoon poster-voorbeelden en photoshop-tutorials gaan bekijken, en toen ik een tutorial over typography zag wist ik gelijk dat ik dat ging gebruiken met de woorden "Lucht Vuur Aarde Water Euros"

toen zat ik een tijdje vast met wat ik als achtergrond wilde doen, ik zat toen nog aan één poster te denken, en wilde de vier eerste elementen allevier in die éne achtergrond verwerken, opgegeven moment had ik zoiets van, waarom niet gewoon vier verschillende posters?

Het logo was al door iemand anders van de commissie ontworpen.

en dit kwam er uit:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/107pcbc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/x2upeq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4i79v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/974086.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
ik vind ze er leuk uitzien :)
wat ik wel zou doen is het font van de namen en D.R.V. Euros veranderen. als dit onderdeel is van het logo, kun je het logo natuurlijk uitknippen en de letters zelftypen. zo past het wat beter in de rest van de poster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Inmiddels alweer wat ouder werk :) Maar toch maar boven water gehaald om misschien in mijn portfolio te stoppen voor volgend jaar 8)7

Afbeeldingslocatie: http://fc00.deviantart.com/fs39/f/2008/357/e/0/the_Raping_by_McVirus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs39/f/2008/357/5/0/Believe_by_McVirus.jpg

Eerdaags zal ik ook nog wat forumsignatures showen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110340

dank je!
wat ik wel zou doen is het font van de namen en D.R.V. Euros veranderen. als dit onderdeel is van het logo, kun je het logo natuurlijk uitknippen en de letters zelftypen. zo past het wat beter in de rest van de poster
omdat we ons als een wat traditionelere studentikoze commissie wilden profileren, had ik bedacht om een wat chic lettertype te nemen met serifs voor de naam van de vereniging, en de commissieleden... (vandaar ook het Dhr. en Mw.)

heb je suggesties die beter eruit zien, maar nog wel die boodschap uitdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
over die posters: het lijkt me heel netjes om deze meer uit te knippen, dus met een licht randje er om heen, het is nu zo volvlakkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:16

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Shrien schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:52:
Een tweede versie :9 :

[afbeelding]

[...]

Het kan nooit te leuk zijn ;) , ik vind het hele formele gedoe van een CV verschrikkelijk. Daarom doe ik het graag anders.
Precies had ik ook, heb op dit moment geen plaatje maar zal em vanavond erbij zetten. Ik begon met een paar lijntjes en toen is het helemaal uit de hand gelopen XD

Deze gemaakt om op Tshirt af te drukken, Altier overgetrokken in Illustrator dus volledig vector, was best wel een hel om te maken :P

http://i293.photobucket.com/albums/mm70/X_OwNeR_X/AC-1.png

[ Voor 22% gewijzigd door MonkeySleeve op 01-09-2009 13:53 ]

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:23
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2r5rnm0.jpg
Poster gemaakt voor een evenement in Den Bosch.
Helaas niet echt een héle grote versie gemaakt, maar was wel tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
Anoniem: 110340 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:48:
[...]

dank je!

[...]

omdat we ons als een wat traditionelere studentikoze commissie wilden profileren, had ik bedacht om een wat chic lettertype te nemen met serifs voor de naam van de vereniging, en de commissieleden... (vandaar ook het Dhr. en Mw.)

heb je suggesties die beter eruit zien, maar nog wel die boodschap uitdragen?
trebuchet ms, linotype, calibri.
die fonts zijn nog steeds erg strak en behoorlijk chique, maar die passen er denk ik wat beter bij dan times new roman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 30-06 22:01
tiswat schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:50:
[afbeelding]
Poster gemaakt voor een evenement in Den Bosch.
Helaas niet echt een héle grote versie gemaakt, maar was wel tevreden. :)
Erg mooie poster. Het enige jammere vind ik het donkere logo aan de bovenkant. Was er geen beschikbaar met een lichtgroene/witte voorgrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
alex3305 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:56:
[...]

Erg mooie poster. Het enige jammere vind ik het donkere logo aan de bovenkant. Was er geen beschikbaar met een lichtgroene/witte voorgrond?
Helaas het moest verplicht.. ;( anders had ik het niet eens gebruikt. :) Maar je hebt inderdaad gelijk, zo donker is echt niet mooi.

• natasdiamon
wel enorm cool, en inderdaad dat logo is niet echt de geweldigste oplossing, onderaan in een hoekje zou mooier zijn.

maar je letters zo met die bomen, die vogeltjes, bruggetje en gras, hulde! _/-\o_

• tiswat
natasdiamon schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:42:
wel enorm cool, en inderdaad dat logo is niet echt de geweldigste oplossing, onderaan in een hoekje zou mooier zijn.

maar je letters zo met die bomen, die vogeltjes, bruggetje en gras, hulde! _/-\o_
Ik vond mijn waterval juist gaaf, maar bedankt voor je opmerking. Dat waardeer ik. _/-\o_

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
tiswat schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:38:
[...]

Helaas het moest verplicht.. ;( anders had ik het niet eens gebruikt. :) Maar je hebt inderdaad gelijk, zo donker is echt niet mooi.
Je had er bijvoorbeeld een zonnetje van kunnen maken. :P

http://hawvie.deviantart.com/

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
@tiswat: Volgens mij heb je een mini-foutje gemaakt bij de schaduw onderaan de pagina. Deze loopt van wit naar grijs terwijl de achtergrond zelf niet 100% wit is. Verder héél creatief uitgevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:16

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/5zr7tc.png
Render in C4D gemaakt en vervolgens in Photoshop geedit :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
dottie schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:12:
@tiswat: Volgens mij heb je een mini-foutje gemaakt bij de schaduw onderaan de pagina. Deze loopt van wit naar grijs terwijl de achtergrond zelf niet 100% wit is. Verder héél creatief uitgevoerd!
Oei, die had ik nog niet gezien! :) Dankje.
ThE_OwNeR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:04:
[afbeelding]
Render in C4D gemaakt en vervolgens in Photoshop geedit :)
_/-\o_

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik denk niet dat m'n 2d kunsten in verhouding staan de rest van de posters in dit topic, maar ik wou toch even iets delen.

Ik heb een preloadertje gemaakt voor een toekomstig project.

http://mcdronkz.projectso...simulatie/preloader1.html

't Gaat dus niet om het ding dat geladen wordt, maar om de preloader zelf ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben een tijdje geleden begonnen met het ontwerpen van m'n persoonlijke visitekaartjes en het daarbij horende logo.

De voorkant staat zo goed als vast:

Afbeeldingslocatie: http://berkenbosch.net/drop/visitekaart.jpg

Ik zit alleen nog erg te twijfelen over de opmaak van de achterkant. In eerste instantie had ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://berkenbosch.net/drop/visitekaart3.jpg

Maar eigenlijk vond ik dat maar een rare opmaak, dus toen heb ik er dit van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://berkenbosch.net/drop/visitekaart2.jpg

Ik zit alleen heel erg te pielen met het woord 'photographer'. Heeft er iemand suggesties waar ik het moet plaatsen/wat ik er het beste mee kan doen? Algemene opmerkingen over het ontwerp zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Is 'Fotograaf' niet netter? Ik naam aan dat je Nederlandse klandizie hebt, toch?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
sky- schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:26:
Is 'Fotograaf' niet netter? Ik naam aan dat je Nederlandse klandizie hebt, toch?
Nee wil het internationaal houden. Ik wil m'n kaartjes ook kunnen uitdelen aan buitenlanders (bijvoorbeeld op straat in Amsterdam). Daar komt nog bij dat m'n soon-to-be-launched blog en portfolio ook Engelstalig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-06 10:17

Vos

AFCA

Ik vind de 1e opmaak van de achterkant beter, het is duidelijk wie je bent en wat je doet. Een goede scheiding met de contactgegeven. Wel zou ik de contactgegevens dan in een iets kleiner lettertype doen.

Bij de 2e vind ik alles teveel op elkaar staan.

Verder is het simpel en strak, houd ik zelf wel van :). Je kan proberen er een (deel van een) foto aan toe te voegen door bijv. met 'doorzichtigheid' te spelen. Welke niet teveel overheerst. Dat is je product tenslotte. Dat zou het wat minder 'simpel' maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 21-09-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vos schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:04:
Ik vind de 1e opmaak van de achterkant beter, het is duidelijk wie je bent en wat je doet. Een goede scheiding met de contactgegeven. Wel zou ik de contactgegevens dan in een iets kleiner lettertype doen.

Bij de 2e vind ik alles teveel op elkaar staan.

Verder is het simpel en strak, houd ik zelf wel van :). Je kan proberen er een (deel van een) foto aan toe te voegen door bijv. met 'doorzichtigheid' te spelen. Welke niet teveel overheerst. Dat is je product tenslotte. Dat zou het wat minder 'simpel' maken.
Bedankt voor je reactie. Wil geen foto er op hebben, om de simpele reden dat ik wil dat de kaartjes vrij tijdloos zijn en ik mijn foto's steeds verbeter ;)

Ga morgen ff wat proberen met je andere opmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
@mijnheer berkenbosch;

Leuke voorkant.
De eerste achterkant: waarom zo op de 1/3 en 2/3 lijn? Ga daar eens wat aan schuiven. Verander de puntgrootte eens van bijv. je url.
Over de tweede achterkant: Het valt me direct op dat je naam er twee keer op staat, in je url en je naam. Persoonlijk vind ik het net te veel. Het kan ook fout staan, maar als je nou eens www. en .nl voor resp achter je naam zou zettten in een kleinpunts, wit font? beetje smallcaps ofzo?

Je kan er echt wel wat van maken. Maak anders nog eens een stuk of 5 iteraties op je ontwerp, misschien kom je zo nog op leuke veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:22:
@mijnheer berkenbosch;

Leuke voorkant.
De eerste achterkant: waarom zo op de 1/3 en 2/3 lijn? Ga daar eens wat aan schuiven. Verander de puntgrootte eens van bijv. je url.
Schuiven heb ik dus al heel veel gedaan. Begin een beetje wanhopig te worden, vandaar mijn post hier ;)
Over de tweede achterkant: Het valt me direct op dat je naam er twee keer op staat, in je url en je naam. Persoonlijk vind ik het net te veel. Het kan ook fout staan, maar als je nou eens www. en .nl voor resp achter je naam zou zettten in een kleinpunts, wit font? beetje smallcaps ofzo?
Dat is een erg goed plan. Ik vond het ook een beetje dubbel, maar aan kleinpunts tekst had ik niet gedacht! Heb je toevallig nog advies over wat ik met 'photographer' (of 'photography', ben er nog niet helemaal over uit) kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 30-06 22:01
Laatst weer eens wat gemaakt in Photoshop. Subtitels moeten nog wat anders worden, maar voor de rest wordt het dit zo. Wel blijven de kleuren variaties, zo kunnen verschillende edities / volumes van een album geadresseerd worden.
Synergy F a

Synergy F b

Synergy F c

Synergy F d

Misschien komen er nog wel meer kleurtjes, maar dit was even de eerste iteratie :).
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.