[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:35
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMXA1ag

Oud werk. Probeer het af te krijgen maar het lukt gewoon niet : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Niet echt een post met 2D stuff als inhoud. Maar ik heb even snel een vraagje. In zowel Photoshop als Illustrator heb ik af en toe als ik vanaf een ander venster naar 1 van deze programma's overschakel een handje als actieve tool / icoon. Ik kan dan helemaal niks behalve het beeld verslepen! Ik heb van alles geprobeerd maar dat handje (wit) gaat dus niet weg en ik kan helemaal niks in PS/AI qua tools. Alleen saven en het programma opnieuw opstarten werkt.

Komt iemand dit bekend voor en weet iemand een oplossing / toets / knop om terug te komen naar "normale" werkmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:15

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

monnick schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:54:
Niet echt een post met 2D stuff als inhoud. Maar ik heb even snel een vraagje. In zowel Photoshop als Illustrator heb ik af en toe als ik vanaf een ander venster naar 1 van deze programma's overschakel een handje als actieve tool / icoon. Ik kan dan helemaal niks behalve het beeld verslepen! Ik heb van alles geprobeerd maar dat handje (wit) gaat dus niet weg en ik kan helemaal niks in PS/AI qua tools. Alleen saven en het programma opnieuw opstarten werkt.

Komt iemand dit bekend voor en weet iemand een oplossing / toets / knop om terug te komen naar "normale" werkmodus?
offtopic:
Dat is een wel bekende bug, heb je na het installeren nog een keer geupdate?

Zulke vragen horen idd hier niet thuis misschien beter om een topic te open en daar in hulp vragen?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 16:08
@ mavi: ik vind het er al erg leuk uitzien :)
klein puntje is de kleur van het shirtje, naar mijn smaak zit er een iets te groot verschil in de voorkant en de mouwen. Ik zou ook nog iets meer diepte brengen in de kauwgombel die ze uitblaast, die lijkt mij net iets te plat.

voor de rest is 'ie al bijna af joh :) prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29
monnick schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:54:

Druk eens keer op de spatiebalk.

Mocht dat niet werken, kun nog proberen om terwijl je Photoshop als Illustrator opstart CTRL + ALT +SHIFT ingedrukt te houden. Dan reset je preferences wat mogelijk een oplossing bied.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik moet ook eens terug wat meer gaan photoshoppen ;p, hier nog een redelijk oud werkje:

http://fc02.deviantart.co...Wallpaper_by_xrebootx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Reboot schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:14:
Ik moet ook eens terug wat meer gaan photoshoppen ;p, hier nog een redelijk oud werkje:

http://fc02.deviantart.co...Wallpaper_by_xrebootx.jpg
De grauwe achtergrond doet de kleuren niet goed voor de rest leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Amplified schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:35:
@ mavi: ik vind het er al erg leuk uitzien :)
klein puntje is de kleur van het shirtje, naar mijn smaak zit er een iets te groot verschil in de voorkant en de mouwen. Ik zou ook nog iets meer diepte brengen in de kauwgombel die ze uitblaast, die lijkt mij net iets te plat.

voor de rest is 'ie al bijna af joh :) prachtig
Je hebt gelijk. De kleur van het shirtje heb ik inmiddels al aangepast waardoor het een stuk beter lijkt. Ik ben er nu echt bijna klaar ermee :P Ik post later wel de final versie. Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
graag gedaan en ben benieuwd ;)

@ Reboot: zie de reactie van TerreutBV. Het zou denk ik wel kunnen, maar dan moeten de kleuren er meer uitspatten imo.

t wordt weer eens tijd om echt iets te gaan maken :X doe al veel te lang niks aan 2D

[ Voor 24% gewijzigd door Amplified op 20-05-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurryt
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 20:01
BaRF schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:50:
[...]

Cool man, ik zag je werk al in Advanced Photoshop _o_
haha, bedankt. In upcoming AP staat er volgens mij weer een stukje in met mijn werk. Houd ook de Publish in de gaten (wellicht niet de volgende, maar die erna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Sinds gisteren wat aan het aankloten met Illustrator. Had al wel (veel) ervaring met Photoshop, maar ik wilde ook wel eens met vectoren / paden werken. Dat had ik nog nooit gedaan met PS. Paar tutorials gevolgd op internet en een eerste dingetje gemaakt. Voor jullie stelt het waarschijnlijk weinig voor, maar ik vond hem wel aardig gelukt :p

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/gast/guitar.jpg

Echter, hoe gaat men normaliter te werk om een mooi "kunstwerk" te maken. Ik heb nu alles in Illustrator gedaan, maar kan je de afbeelding niet met vectoren en al importeren in Photoshop oid? Ik moet heel erg wennen aan alle effecten / "blendings options" van Illustrator. Ook kleuren/gradients zijn erg wennen als je PS gewend bent.
Als iemand kort kan uitleggen hoe "professionele" designers/kunstenaars dit doen zou dat erg fijn zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

monnick schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:47:
Sinds gisteren wat aan het aankloten met Illustrator. Had al wel (veel) ervaring met Photoshop, maar ik wilde ook wel eens met vectoren / paden werken. Dat had ik nog nooit gedaan met PS. Paar tutorials gevolgd op internet en een eerste dingetje gemaakt. Voor jullie stelt het waarschijnlijk weinig voor, maar ik vond hem wel aardig gelukt :p

[afbeelding]

Echter, hoe gaat men normaliter te werk om een mooi "kunstwerk" te maken. Ik heb nu alles in Illustrator gedaan, maar kan je de afbeelding niet met vectoren en al importeren in Photoshop oid? Ik moet heel erg wennen aan alle effecten / "blendings options" van Illustrator. Ook kleuren/gradients zijn erg wennen als je PS gewend bent.
Als iemand kort kan uitleggen hoe "professionele" designers/kunstenaars dit doen zou dat erg fijn zijn :D
Bij illustrator ctrl+a dan ctrl+c en in photoshop ctrl+v en je werk van illustrator zit in photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Ligt aan je versie cs2 kan illu & photoshop nog niet combineren. CS3 en 4 wel. Of op ^ manier. Of gewoon je illu bestand directe in photoshop openen. Kan in cs4 iniedergeval wel, geen cs3 meer staan om te testen. Ik zou hem in illustrator afmaken, je kan er echt geweldige dingen in hoor :)

Als je een illustrator bestand in photoshop bewerkt is het geen vectorwerk meer (voor zover ik weet).

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Klopt, heb het net zelf geprobeerd en dan converteerd PS de .AI naar een zogenaamd "smart object". Dus behalve de achtergrond en wat laatste effecten is het denk ik de bedoeling om alles in Illustrator te doen. Hebben jullie nog tips qua tools/vaardingheden in Illustrator waar ik wat leuke tutorials over kan volgen?

Net nog even iets met een NES controller gedaan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/nes_controller.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

daves2hd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:39:
Ligt aan je versie cs2 kan illu & photoshop nog niet combineren. CS3 en 4 wel. Of op ^ manier. Of gewoon je illu bestand directe in photoshop openen. Kan in cs4 iniedergeval wel, geen cs3 meer staan om te testen. Ik zou hem in illustrator afmaken, je kan er echt geweldige dingen in hoor :)

Als je een illustrator bestand in photoshop bewerkt is het geen vectorwerk meer (voor zover ik weet).
Jawel dan is het nog steeds vector alleen je kan niet meer de losse layer kiezen, photoshop kan ook wel vectoren alleen photoshop maakt niet automatisch van elke vector een emulatie van 40 bij 40 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

monnick schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:45:
Klopt, heb het net zelf geprobeerd en dan converteerd PS de .AI naar een zogenaamd "smart object". Dus behalve de achtergrond en wat laatste effecten is het denk ik de bedoeling om alles in Illustrator te doen. Hebben jullie nog tips qua tools/vaardingheden in Illustrator waar ik wat leuke tutorials over kan volgen?

Net nog even iets met een NES controller gedaan :P

[afbeelding]
|
http://www.layersmagazine.com/category/tutorials/illustrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
http://www.tweakxp.be/upload/uploads/1243104241.jpg

hehe, even een samenvoeging van verschillende dingen :), gras + letters zelf gemaakt maar wolkjes en twitter vogel komen van dezinerfolio :). (easycom is het bedrijf waar ik voor werk :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Reboot schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:44:

hehe, even een samenvoeging van verschillende dingen :), gras + letters zelf gemaakt maar wolkjes en twitter vogel komen van dezinerfolio :). (easycom is het bedrijf waar ik voor werk :o )
Leuk, letters zijn goed gedaan.

offtopic:
Easy.com De vliegmaatschappij?

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 23-05-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dankje, geweldige site! Net even de onderstaande gemaakt naar een tut van die site :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/tom_blokken.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Reboot schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:44:

Leuk illustrator werk :)
Misschien is het een idee nog een witte "shine" boven aan de letters toe te voegen om de letters net wat ronder en speelser te maken? (wit randje boven aan letters beetje vanaf de hoek van de zon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:27
Ben nog niet zolang bezig met 2D-design, maar voor onze band wilden we een duidelijke poster die niet teveel kost. Daarom heb ik het zelf gedaan. Graag commentaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.eigenwijsonline.nl/situatiegewijzigd/poster_web.jpg

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

goede opzet maar:
Je moet denk ik even wat volgordes veranderen. Wat is het belangrijkste om te communiseren?, de data's&plaarts, je naam of dat bord?

Ik zou waarschijnlijk kiezen voor:
Bord
"Band EigenWijs..."
Data&plaats (Links)
THG (Rechts en stukje naar onder, mag best over plaatje vallen denk ik)
En site met logo ongeveer laten waar het nu al staat.

Maar dat is eigen smaak/keuze he :) Qua kleur moeten THG zinnen echt een andere kleur, wit is prima maar als dit een poster moet worden zie je die letters straks echt niet met drukken zeker niet als je er even langs loopt. Probleem met een poster is, vaak ben je er alweer voorbij voor je het echt hebt gezien dus je moet zo min mogelijk er op zetten en toch de aandacht trekken. Een glow of lichte dropshadow kan mogelijk ook een oplossing bieden voor de leesbaarheid van de donkere letters.
Oh en het bord staat niet helemaal gecentreerd he ;) (stoort wel een beetje vind ik)

Hoop dat je er wat aan hebt, en dat andere het met me eens zijn. Als ik er naast zit hoor ik het ook graag natuurlijk. Zelf ook nog aan de studerende kant, en grafisch is niet mijn huidige afstudeer kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
Bedankt voor je commentaar.
daves2hd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:26:
Maar dat is eigen smaak/keuze he :) Qua kleur moeten THG zinnen echt een andere kleur, wit is prima maar als dit een poster moet worden zie je die letters straks echt niet met drukken zeker niet als je er even langs loopt.
Klopt, na een proefdruk bleek vanmiddag dat je er niets van zag. Best wel jammer
Een glow of lichte dropshadow kan mogelijk ook een oplossing bieden voor de leesbaarheid van de donkere letters.
Hoe zou jij(of iemand anders) dat ongeveer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Nou je kan gewoon wat rondspelen met een lichte dropshadow of outerglow een beetje met patronen en hoeveelheid net zo lang tot je iets bereikt hebt wat je leuk vind. Maar kan ook vrij lastig zijn soms. Misschien is een licht gele dropshadow wel een mooie geeft een beetje een ecplise gevoel.

Een andere oplossing, wat makkelijker en zie je ook wel eens terug komen is een wit vlak met lagere opacity achter de letters doen. Heb eventjes snel een voorbeeld gemaakt (Als je het niet erg vind).
Afbeeldingslocatie: http://d2hd.nl/untitled.jpg
Dropshadow op de letters zijn misschien weer en beetje overkill... Was eventjes aan het expirimenteren er mee :). Maar je zou bijvoorbeeld zo een vlak kunnen maken, of de treep doortrekken ook achter de data's. En uiteindelijk ingewikkelder er een leuke vorm aan geven (bijv een instrument gedeelte). Weet niet hoeveel tijd je er voor hebt of wat je zelf voor jullie stijl beter vind overkomen.

p.s. Ik weet niet of het de font is of dat die THG font ook kleine letters heeft (kon de font zo even snel niet herkennen). Maar denk dat alleen de hoofletters THG genoeg zijn en de rest in kleine letters. Anders scheeuwt het om erg veel aandacht. Mocht de font geen kleine letters kennen is het nog een optie gewoon de letter grote te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind het eigenlijk helemaal geen aantrekkelijke poster, sorry. Dit straalt geen vrolijkheid uit!
Die bovenste woorden zijn volgens mij het belangrijkste in de hele poster. Dat is jullie naam (die moeten mensen onthouden) en daaronder staat wat jullie de mensen voor gaan schotelen. Heel erg belangrijk!

Ik weet niet wat het bordje Situatie gewijzigd nou betekent. Hadden jullie andere 'tourdata'? Is die situatie gewijzigd? Is het de naam van het thema waarbinnen jullie spelen?

Verder vind ik het 'Twijfel - Geloof - Hoop' beter in deze volgorde staan. Zo van, je hebt twijfel, dan is er geloof, en dat brengt je hoop. Logischer dan wat er nu staat. Maar misschien is het jullie slogan en kan dat niet wijzigen. Qua layout vind ik dat ook niet bepaald naar voren komen.

Welke doelgroep spreken jullie aan? Frisse jonge mensen, of meer ouder publiek? Wat zouden die willen zien als poster van - hé ja, daar ga ik naartoe!

Ik heb wat links naar wat ik als inspiratie zou zien...
http://creattica.com/posters/cinema/19660 (regenboog, entertainment)
http://creattica.com/post...ingers-nomad-lounge/19624 (subtiel lijstje data, kleur)
http://creattica.com/posters/camp-d-ados/19462 spreekt jongeren aan, maar kun je wel lekker veel serieuze plaatjes in verwerken, zie die bijbel
http://creattica.com/posters/dam-poster-2008-2009/19034 simpel, stijlvol, duidelijk.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Denk niet dat hij al zo ver is to be honest ;) En sure als je al langer bezig bent met vormgeven en photoshop dat je meer en meer zien en kunnen. Maar over je limiet grijpen werkt ook niet, ben je eeuwig bezig aan 1 poster en komt nooit echt af omdat je het programma gewoon niet goed genoeg beheersd. Maar mee eens dat zwart niet echt aandachtrekt. Denk zelfs dat met een witte achtergrond en iets meer simpele tekeningen het nog best leuk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik doel ook bewust wat te hoog. Als hij nou van die vier links inspiratie opdoet en daar wat van maakt, dan komt er zeker weten iets origineels uit dat in mijn ogen z'n doel wel zou bereiken. Daarvoor hoef je geen 8 jaar de Adobe suite voor te hebben doorgespit - gewoon ergens beginnen :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
ok, bedankt voor de reacties.

De doelgroep is niet in de regel jongeren. Het programma bevat eerst twijfel, dan hoop op verlossing en dan geloof. het hoeft dus niet persee een vrolijke poster te zijn. Maar meer aantrekkelijk mag natuurlijk wel :)

Ik zal voor de volgende keer (deze is al naar de drukker) eerder wat posten hier. En sowieso meer proberen. Bedankt voor de nuttige hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
daves2hd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:59:
[...]

Leuk illustrator werk :)
Misschien is het een idee nog een witte "shine" boven aan de letters toe te voegen om de letters net wat ronder en speelser te maken? (wit randje boven aan letters beetje vanaf de hoek van de zon).
huh illustrator? :o

Heb het in photoshop gedaan :), enkel letters + gras is door mij gemaakt zoals ik gepost had ;).

@ juhet
imo mag het iets vriendelijker, het is een beetje stroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

:o Zou zo in illustrator kunnen though :p
Waarom photoshop en geen illustrator voor zo iets heerlijks "toony" wat wel wat illustrator schreeuwd eigenlijk :) (Vind ik).

Wilde nog een ding zeggen over het gras, is het geen idee om hier en daar wat blur er in te gooien? voor wat diepte misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
daves2hd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:53:
:o Zou zo in illustrator kunnen though :p
Waarom photoshop en geen illustrator voor zo iets heerlijks "toony" wat wel wat illustrator schreeuwd eigenlijk :) (Vind ik).

Wilde nog een ding zeggen over het gras, is het geen idee om hier en daar wat blur er in te gooien? voor wat diepte misschien?
kan niet met illustrator werken :(. en over het gras, ik had het graag "strak" gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06 09:25
Nieuwe layout,

Afbeeldingslocatie: http://www.zoowie.nl/zoowie-klein.png
Graag jullie reacties, ik heb het al door diverse mensen laten beoordelen en ik krijg positieve reacties, alleen vinden ze nog dat ik wat aan de achtergrond moet doen omdat deze er nog te saai uit ziet, ook weet ik niet of ik de rechterkolom zo moet laten of moet proberen andere kleuren te gebruiken. Ten slotte vinden sommige dat ik het plaatje rechts onderin weg moet halen... Graag jullie reacties:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
Op de achtergrond mag je idd iets meer van die ringen zetten die je ook in het logo gebruikt, en ik denk dat het login+poll gedeelte iets te breed is. Maar kan een persoonlijke voorkeur zijn

Edit: Stukken beter!

[ Voor 5% gewijzigd door Reboot op 27-05-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Dankjewel voor je reactie, ik ga het eens proberen:)

EDIT: Zoals je in mijn vorige post (hierboven) kunt zien heb ik al wat aanpassingen gemaakt:) Ik zal de rechterkolom nog eens aanpassen, maar is dit ongeveer wat je bedoelt met die ringen?

EDIT: Negatieve reacties over de ringen dus toch maar weggehaald, heb de achtergrond verandert en in het logo de "Zoo" van "Zoowie" lichter gemaakt. Graag jullie reacties!

[ Voor 116% gewijzigd door Storm90 op 27-05-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 11:09
Ik ben vandaag bezig geweest om een eigen foto te verwerken in een zonnebril, als reflectie zeg maar. Persoonlijk vind ik het niet slecht gelukt. Nu zit ik wel met een probleem, in het linker glas wil ik graag de tekst Rome '08 laten 'reflecteren' of het eruit laten zien alsof die tekst in het glas gegraveerd is.
Maar het lukt me maar niet om die tekst in een fatsoenlijke bolling te krijgen. Ik heb het al geprobeerd doormiddel van de filter bol, maar dit werkte bij tekst niet zo geweldig.
Daarna ben ik gaan spelen met de verdraai tekst opties. Maar ik kom er maar niet uit hoe die bolling nou precies moet zijn ( moet het 'bolle' juist boven of onder? En hoe moet de tekst erop, schuin recht?). Kan iemand me hier misschien een tip over geven?

De pic (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb56/Siddler/glasses2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door siddler op 26-05-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
de tekst zou ik sowieso anders doen, het ziet er nu erg opgeplakt uit. de R en het ' moeten veel verder gedraaid zitten, dus meer meegebold met het glas (en als je het dan echt goed wilt doen, kun je er ook nog een soort kunstmatige DoF op gooien)
de foto zelf vind ik al erg goed, alleen de randjes zijn nog niet helemaal mooi. de bolling daar vind ik prima.

de hele foto behalve het glas is zwart wit, maar het pootje van de bril is nog in kleur, moet dat niet weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43
Die tekst kan je het beste transformen met de warp tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mja de bolling van de letters zijn sowieo verkeerd. de R staat helemaal achteraan dus moet het kleinste zijn niet het grootste.
Je zou even een paar lijnen teken op het linker glas zoals de bolling loopt en die gebruiken als ondersteuning. Daarna tekst er op gooien en zelf met tranform rustig naar de juiste weg vervormen zonder te veel de letters in verkeerde shape te brengen. Een beetje distort, perspective en warp kom je er al wel bijna denk ik.

edit: :/ post er iemand net voor me, grom :9

[ Voor 5% gewijzigd door daves2hd op 27-05-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
Amplified schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:05:
de tekst zou ik sowieso anders doen, het ziet er nu erg opgeplakt uit. de R en het ' moeten veel verder gedraaid zitten, dus meer meegebold met het glas (en als je het dan echt goed wilt doen, kun je er ook nog een soort kunstmatige DoF op gooien)
de foto zelf vind ik al erg goed, alleen de randjes zijn nog niet helemaal mooi. de bolling daar vind ik prima.

de hele foto behalve het glas is zwart wit, maar het pootje van de bril is nog in kleur, moet dat niet weg?
Dat draaien klopt ook, en ik heb dit ook wel iets beter gehad. Maar ik kom er maar niet uit hoe die nou precies gedraaid moet worden en vooral hoe ik dit het beste kan doen.
En wat is DoF? :?

Niet alleen dat ene pootje maar de hele kleur is nog in kleur. Maar misschien dat je gelijk hebt en het misschien mooiere is om alleen de glazen in kleur te laten

EDIT:
@Reboot, staat ie al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
siddler, zet je foto eens op blendingmode: overlay, dan is hij hetzelfde als het glas van je zonnebril (echte reflectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
@ Siddler,

Over die tekst goedzetten. Je kunt het beste het volgende doen.

- Je typt eerst je tekst.
- Dan ga je hem rasterizen
- Dan zet je hem in de juiste perspectief.
- Daarna gebruik je de warp tool om die bolling van je bril erin te verwerken.

Dan krijg je het goed resultaat.

Je krijgt nog een beter resultaat als je er Illustrator bij pakt. En dan gebruik je het truukje dat ze doen in de volgende tutorial:
- http://vector.tutsplus.co...rs-3d-extrude-bevel-tool/
Op die manier kun je eenvoudig de juiste bolling maken en je tekst daar correct op aan te passen.

[ Voor 38% gewijzigd door Zeror op 27-05-2009 16:45 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:07

Shrien

frequent snoozer

Ik had een idee'tje. Dus ik dacht ik doe het gelijk in Illustrator, want vector-werk is strak :) .
Nu ben ik eigenlijk nog niet zo goed in Illustrator, hebben jullie wat tips?

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1216298/lieveheers.jpg
image doet het nu wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Shrien op 27-05-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
DoF = Depth of field, dat het onfocuste deel (wat het linkerglas in feite is) wat wazig is. kan je met de smudge tool doen op een laag percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
Allemaal bedankt voor de tips :). Heb het uiteindelijk met de methode van Rakkerzero gedaan (wel zonder Illustrator aangezien ik die niet heb :9 ).

Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb56/Siddler/glasses2-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
veel beter. alleen de randjes van het rechterglas nog (vooral rechtsboven) en hij is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

beter, maar nog steeds niet natuurgetrouw. Wat je eigenlijk eens zou moeten doen is rechte lijntjes over het glas van zo'n zonnebril trekken en hem dan in de zelfde hoek leggen. Dan zul je zien dat de onderkant van ROME veel meer met een ronding van rechtsonder naar linksboven draait. Het is nog te vlak voor mij.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMXJvdg

Nog een paar kleine veranderingen en het is af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
vind de kauwgombel nog niet helemaal mooi 3D, lijkt nog een plat bolletje, voor de rest is 'ie nu prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMXJzaw

Zo beter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Die mouwen die melk worden vind ik echt fantastisch :D
Heb je daar een tut voor ofzo? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Thnx :) Ik heb het gemaakt aan de hand van deze tutorial. Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb een klein vraagje. Ik kan het best handmatig doen, geen probleem verder, maar vroeg me af of er geen handiger truucje voor is.

Ik heb twee foto's. Beide foto's zijn in principe hetzelfde, want ze zijn een paar seconden na elkaar genomen. Nu is een stukje op foto 1 mooier als op foto 2. Ik wil de foto's dus samenvoegen. Geen probleem. Ware het niet dat de kleuren van foto 1 meer blauwig is en foto 2 meer rood.

Dus is er een trucje om de twee foto's qua kleur (witbalans etc..) met een paar klikken met elkaar te laten matchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

Dus is er een trucje om de twee foto's qua kleur (witbalans etc..) met een paar klikken met elkaar te laten matchen?

@ Rakkerzero

Mask het stukje van het plaatje wat je wilt behouden en gooi hier een Color Balance overheen (CTRL + B )

Hier kan je best snel tweaken tot de kleuren ong gelijk zijn. en om het geheel een beetje bij elkaar te laten passen kan je een fotofilter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ik zou ook even voor color balance gaan op 1 van de foto's, even preview aanvinken en dan zou dicht mogelijk bij de andere foto brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Die color balance truc kende ik al wel ja. Dat heb ik dan nu ook wel gedaan, maar vroeg me alleen af of er nog iets makkelijkers was voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Oke, ik heb net weer even mijn dagelijkste wtf-momentje gekregen...

Gisteren was alles nog in orde en heb ik mijn laptop met Vista SP1 in slaapstand gezet met Photoshop CS3 en het ontwerp voor de 3dtopic-startpost nog openstaand. Vandaag zet ik de zaak weer aan en ontdek ik tot mijn grote schrik dat het in het document dat openstond totaal niet meer mogelijk is om layer styles te gebruiken :o :?

Na wat verder onderzoek van alle opties en de interface ontdekte ik dat de icoontjes in de lijst met layers nu grijs zijn in plaats van zwart, wat er meestal op wijst dat iets niet beschikbaar is. Maar hoe, wat en waar? En waarom? Bij het aan/uit klikken op de dingen zijn ze wel zwart, totdat ik de muis/penknop loslaat, dan wordt ie weer grijs. Zie de volgende screenshot om te zien welke icoontjes ik bedoel (de bovenste is de normale situatie, de onderste laat zien hoe het nu is):

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2822j9k.jpg

Ik heb uiteraard gegoogled, maar dat gaat voor zover ik kan zien alleen maar over de "fx"-icoontjes die grijs worden op de knoppenbalk onderaan het venster, niet de layer style oog icoontjes zelf...

De styles werken alleen in het betreffende bestand niet meer (allemaal, niet alleen de pattern overlay), in andere en nieuwe afbeeldingen werkt het vreemd genoeg nog wel, wat me doet denken dat het een of andere vage en vooral onbekende optie zou moeten zijn. Copieen van hetzelfde bestand hebben hetzelfde probleem.

Wie o wie helpt mij uit de brand die nu door de startpost voor het nieuwe 3d topic woedt?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
Is dat niet dat 'slotje' tussen de twee vlakken in? Klik daar eens op.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nee, het slotje koppelt alleen de inhoud van de laag uit de afbeelding aan wat daarnaast staat (in dit geval de shape).

Maar door je opmerking heb ik wel nog een keertje alle menu's nagelopen en kwam ik bij een optie terecht die me alle eerdere keren was ontgaan:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2wmo1gk.jpg
Hetzelfde menu krijg je ook te zien wanneer je rechts klikt op het "fx"-icoontje in de layer, naast de pijl

8)7

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:58
Ik ben zo ontzettend gruwelijk slecht met photoshop en ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0694/temp2.jpg

Wie raadt wat mij zo ontiegelijk stoort, krijgt een koekje. Wie het ding weghaalt, krijgt een hele rol koekjes (probeer die maar eens voor jezelf te houden!)

Hint: Flora

[ Voor 9% gewijzigd door Yofresh op 06-06-2009 23:45 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
Dat hele gebouw met de bijbehorende fauna is beroerd er in geshopt. Het gebouw is veeeeel te klein in verhouding met de rest. De belichting klopt niet de schaduwen kloppen van geen kant. plus het feit dat het om een loofboompje gaat met palmbomen op de achtergrond. kom maar op met dat koekje, ik heb virtuele honger! :P

[ Voor 27% gewijzigd door .Sjoerd op 06-06-2009 23:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:07

g0tanks

Moderator CSA
Fauna is toch dieren? :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:58
Ik verstuur ze alleen per rol :P

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

omdat ik gelukkig nog optijd voor de f1 wakker werd:
Afbeeldingslocatie: http://www.alwetend.nl/pics/temp2devved.jpg
:)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ff een bump naar de laatste 2d contest topic. Mensen, jullie meoten ff meedenken :P

[2d contest] - Een blik door het raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Deadmau5
Was een van z'n essential mixen aan het luisteren en met illustrator bezig even dit gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.163/608350001-608400000/608397401-608397500/608397407_5_WNwd.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 16:42
Ontwerpje voor mijn portfolio..
Het wit is wel erg wit?
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/7835/projportfolio.jpg

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
gybrus schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:50:
Ontwerpje voor mijn portfolio..
Het wit is wel erg wit?
[afbeelding]
Het wit kan wel, maar laat de witten vlakken ergens anders ook nog terugkomen. Nu lijkt het namelijk erg wit doordat het geen eenheid vormt met de rest van je site ontwerp.
Tweede dingetje wat me stoort, is dat je naam bovenin nauwelijks leesbaar is. Maak hem lichter of een andere kleur zodat ie meer opvalt (kan bijvoorbeeld wit zijn, komt het wit iig nog ergens in terug ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
Weer even mee lopen kloten..
-Schaduw bij die lijntjes aangepast
-Naam

Ik denk dat ik het zo laat misschien morgen nog wat raars proberen :+
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/7835/projportfolio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 22:17

CdD

@ gybrus: ik vind je huidige porfolio mooier. kevindierkx.dabeast.net dus. Joomla neem ik aan?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
Nee zelf een scriptje gemaakt dat data uit een xml bestand haalt en dan een html opmaak daar aan geeft.
Daarnaast jQuery met een Carousel plugin voor het effect op de content en een lavalamp plugin voor het effect op het menu.

*googelt even om te zien wat joomla is..

PS: Ik vind mijn huidige ontwerp zo saai :'(

[ Voor 8% gewijzigd door gybrus op 12-06-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Zo na lange tijd hier ook maar weer eens een ontwerp van mij posten.

Afbeeldingslocatie: http://de-signer.nl/test/small.jpg
klik op het plaatje voor full size

Ben benieuwd naar jullie reacties, hebben jullie nog tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299422

Anoniem: 88064 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:15:

[afbeelding]

Ik vind het een leuk concept :) . Paar opmerkingen:
  • De header (afbeelding) neemt wel erg veel plaats in, ik zou deze misschien wat kleiner maken, zodat er ook meer ruimte komt voor de content. Op 1280x1024 staat de header ongeveer in het midden van het scherm en daardoor lijkt het meer een soort intropagina.
  • De content tekst is redelijk onleesbaar, ik zou deze een stuk groter maken en de hele breedte van het vak laten vullen, maar misschien is dit nog tijdelijke tekst?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 299422 op 12-06-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Bezig met een video pagina voor een website, iemand tips? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zoowie.nl/layout-pics4-klein.png

[ Voor 25% gewijzigd door Storm90 op 12-06-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Anoniem: 88064 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:15:

[afbeelding]

Je ziet tegenwoordig heel vaak dat er een andere opzet voor de homepage wordt gebruikt dan de vervolgpagina's, waar vaak gebruik wordt gemaakt van een grote header. Het enige punt in dit geval is dat het buiten een decoratieve geen functie heeft. Dat maakt het natuurlijk zonde van de ruimte.

Waar ik vooral naar zou kijken bij een website als deze is: welke content is het belangrijkst voor de gebruiker. Ik kan me niet voorstellen dat bij een hoveniersbedrijf de corebusiness (tuinonderhoud) nieuws is.

Dus, zorg dat die header een functie krijgt of haal hem eruit, want als hij geen functie heeft heeft Realiz gelijk. Het duurt te lang voordat je bij de content aankomt, waar ik dan ook nog van denk of het wel relevant is in dit geval, zeker om het zo prominent te maken.

Misschien zou je ipv die foto meer kunnen gaan werken met die stengels die je al links hebt gebruikt.

En overdenk je kleurenschema nog even. Ik weet niet wat je/de klant wilt uitstralen, maar ik vind de match van deze kleur groen en het bordeaux rood niet super en het komt een beetje afstandelijk op mij over.

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tjeemp op 12-06-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Anoniem: 299422 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:52:
[...]

Ik vind het een leuk concept :) . Paar opmerkingen:
  • De header (afbeelding) neemt wel erg veel plaats in, ik zou deze misschien wat kleiner maken, zodat er ook meer ruimte komt voor de content. Op 1280x1024 staat de header ongeveer in het midden van het scherm en daardoor lijkt het meer een soort intropagina.
  • De content tekst is redelijk onleesbaar, ik zou deze een stuk groter maken en de hele breedte van het vak laten vullen, maar misschien is dit nog tijdelijke tekst?
Het was juist de bedoeling om in de 'banner' verschillende foto's van projecten mooi naar voren te laten komen in een sideshow, vandaar dat hij zo midden inbeeld is. en dan als je naar beneden scrolt dat je dan de tekst (kan langere pagina zijn) en de inhoud van de pagina kunt lezen.

Ja de tekst is ff dummie tekst qua formaat enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ben het er ook mee eens dat de header wel erg groot is. Opzich best mooi maar ik zou toch kijken of je deze meer functies kan geven. Je zou bv. ook over een deel van de foto wat "actie gerichte" tekst kunnen plaatsen per pagina om de bezoekers te houden en daaronder de uitgebreidere tekst neerzetten als ze geïntreseerd zijn.

Nog wel een persoonlijk puntje is dat ik de strepen van de menu's over de foto heen niet mooi vind(en in html ook niet handig). En je zou eens kunnen kijken naar "line-height" (ruimte tussen de regels) ,dan ziet de tekst er ook meteen wat leesbaarder en netter uit :)

Wel goed op weg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141332

Ben op het moment beta-tester van CitiesXL wat me heeft aangezet om eens interface design uit te proberen. Gewoon voor de leuk dus. Heb wel geprobeerd de stijl zoveel mogelijk over te nemen. Op- en of aanmerkingen hoor ik graag!

originele interface clean
Afbeeldingslocatie: http://www.mcgirr.com/citiesxl/citiesxl1.jpg

mijn versie clean
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/34dizrl.jpg

originele interface cluttered
http://www.simtropolis.co...esxl/Interface-Budget.jpg

mijn versie cluttered
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2zp1qwl.jpg

Had in het CitiesXL topic al een eerdere versie geplaatst, maar ik denk dat het handiger is om hem hierin te posten als ik c&c wil hebben. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 141332 op 19-06-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Tijdens het werk vervelende ik mij een beetje. Dan ga ik altijd kleine vreubeltjes tekenen, ik wil deze nu omzetten naar digitaal.Iemand tips? Het moet er iets meer schetsachtig uitzien.
Origineel:
Schets

Na 1e photshop
Schets

(Ja ik werk bij Reaal :P)

[ Voor 19% gewijzigd door Loev op 21-06-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Loev schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:47:
Tijdens het werk vervelende ik mij een beetje. Dan ga ik altijd kleine vreubeltjes tekenen, ik wil deze nu omzetten naar digitaal.Iemand tips? Het moet er iets meer schetsachtig uitzien.
Origineel:
[afbeelding]

Na 1e photshop
[afbeelding]

(Ja ik werk bij Reaal :P)
Ik zou niet voor 'schetsachtig' gaan, maar voor strakke vector lijnen :)
Probeer het eens in Illustrator over te trekken, mits je beschikt over dat programma natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Shrien schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:09:
[...]

Ik zou niet voor 'schetsachtig' gaan, maar voor strakke vector lijnen :)
Probeer het eens in Illustrator over te trekken, mits je beschikt over dat programma natuurlijk ;)
Ik heb Illustrator (studenten licentie ssttt... O-) ) Gisteren avond even wat geprutst, maar met Illustrator kan ik nog niet zo goed overweg als met Photoshop. Ik mis layers :(

Wel een goede tip.

Gisteren nog wezen door prutsen.
Test
Lijkt meer op een kindertekening dan wat ik in gedachte had. Oh well... rustig door blijven prutsen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Loev op 22-06-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141332

Misschien zou je het kunnen proberen zoals Unilever het heeft. Dus het schetsachtige niet zozeer in inkleuring zoeken maar in subtiele dikverschillen in vloeiende lijnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.marketsentinel.com/2005/wordpress/wp-content/uploads/2007/04/unilever%20logo.jpeg

Hmz, echt niemand op- of aanmerkingen over mn interface :'(
Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Loev schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:55:
[...]

Ik heb Illustrator (studenten licentie ssttt... O-) ) Gisteren avond even wat geprutst, maar met Illustrator kan ik nog niet zo goed overweg als met Photoshop. Ik mis layers :(
Je hebt ze wel hoor ;)
Alleen de manier waarop je het gebruikt is in Illustrator anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Anoniem: 141332 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:56:
Misschien zou je het kunnen proberen zoals Unilever het heeft. Dus het schetsachtige niet zozeer in inkleuring zoeken maar in subtiele dikverschillen in vloeiende lijnen.

[afbeelding]
Dit bedoelde ik inderdaad! Vanavond weer aan de slag.
Rakkerzero schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:32:
[...]

Je hebt ze wel hoor ;)
Alleen de manier waarop je het gebruikt is in Illustrator anders.
Ik weet dat de layers er zijn alleen werken ze op een heel andere manier. Best jammer.

[ Voor 25% gewijzigd door Loev op 23-06-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

@ Loev: gebruik de Pen Tool Afbeeldingslocatie: http://fastclippingpath.com/wp-content/themes/digg-3-col/images/Pen%20Tool.jpg i.p.v. de Plaintbrush Tool of Pencil Tool. Met de Pen Tool kan je veel mooiere rondingen maken en kan je gemakkelijk overtrekken.

[ Voor 7% gewijzigd door CdD op 23-06-2009 12:23 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
@ hierboven,
Je kan ook de Live trace gebruiken in Illustrator om een basis te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
CdD schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:22:
@ Loev: gebruik de Pen Tool [afbeelding] i.p.v. de Plaintbrush Tool of Pencil Tool. Met de Pen Tool kan je veel mooiere rondingen maken en kan je gemakkelijk overtrekken.
I know :) Ben niet onervaren met Illustrator, alleen pen tool en ik zijn geen vriendjes. Kreng doet nooit wat ik wil
Het plots veranderen van richting kan niet, hij buigt de lijn er voor direct dan mee. Moet je dit ergens uitvinken?
voorbeeld
Dit bedoel ik dus. Ze moet allemaal iets bol naar binnen staan. Als je goed kijkt dan kan je de anchors/handles zien. Normaal los ik dit op 10.000 handles maar dat is niet de bedoeling denk ik :+
Rakkerzero schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:38:
@ hierboven,
Je kan ook de Live trace gebruiken in Illustrator om een basis te creëren.
Live trace geen goede ervaringen mee, dan trek ik zelf liever de boel over.

[ Voor 31% gewijzigd door Loev op 23-06-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

alt-click op de handle of het anchor dacht ik... anders gewoon met direct select (witte pijltje) op anchor en dan de het puntje van de handle een richting opschuiven... dan maakt ie wel een hoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Je kan ook de hele boel proberen te live-tracen, en dan de vormen zelf wat tweaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

@ Loev: ik begrijp wat je bedoelt, ik toets altijd weer opnieuw 'P' en vervolgens ga ik verder op het lijntje wat ik al gemaakt heb. Op die manier krijg je niet van die rare bochten die het programma automatisch maakt na een bocht.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
Rakkerzero, hoe staat het met de nieuwe TS? of gaat iemand anders het deze keer doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het is warm en ik kreeg zin aan ijs :+
Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.com/fs49/f/2009/177/6/8/68660a1e9467fbd14ed8af9ec155a6af.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Geinig! Kanibaalijs!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Amplified schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:15:
Rakkerzero, hoe staat het met de nieuwe TS? of gaat iemand anders het deze keer doen O-)
Ik ben er mee bezig. Ik hoop hem dit weekend af te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
Rakkerzero schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:11:
[...]

Ik ben er mee bezig. Ik hoop hem dit weekend af te hebben.
geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Gepiel en gepruts deel II

Schets2

Het verschil met het logo van Unilever is dat daar veel meer detail zit. Voor nu even klaar met klooien, het is te warm :+ Ice Cream! (Ziet er goed uit TerreurBV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Op zich wel leuk Loev, enkel is de onderkant van de L wel heel erg dun en het is geen mooie rechte lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58827

Loev schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:54:
[...]

I know :) Ben niet onervaren met Illustrator, alleen pen tool en ik zijn geen vriendjes. Kreng doet nooit wat ik wil
Het plots veranderen van richting kan niet, hij buigt de lijn er voor direct dan mee. Moet je dit ergens uitvinken?
[afbeelding]
Dit bedoel ik dus. Ze moet allemaal iets bol naar binnen staan. Als je goed kijkt dan kan je de anchors/handles zien. Normaal los ik dit op 10.000 handles maar dat is niet de bedoeling denk ik :+

[...]

Live trace geen goede ervaringen mee, dan trek ik zelf liever de boel over.
Corel Draw heeft een paar hele mooie trace tools.
Als je daarover beschikt kun je het daarin proberen. Is nog eens erg makkelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
Wipje van een kalender app die ik wil gaan maken voor mijn iPod touch =]
Het is de bedoeling dat die dan op mijn lockscreen komt te staan.
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/9910/projipodlockscreen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

gybrus schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:38:
Wipje van een kalender app die ik wil gaan maken voor mijn iPod touch =]
Het is de bedoeling dat die dan op mijn lockscreen komt te staan.
[afbeelding]
Ziet er mooi uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
ziet er idd nice uit Gybrus :)
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.