Komt iemand dit bekend voor en weet iemand een oplossing / toets / knop om terug te komen naar "normale" werkmodus?
monnick schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:54:
Niet echt een post met 2D stuff als inhoud. Maar ik heb even snel een vraagje. In zowel Photoshop als Illustrator heb ik af en toe als ik vanaf een ander venster naar 1 van deze programma's overschakel een handje als actieve tool / icoon. Ik kan dan helemaal niks behalve het beeld verslepen! Ik heb van alles geprobeerd maar dat handje (wit) gaat dus niet weg en ik kan helemaal niks in PS/AI qua tools. Alleen saven en het programma opnieuw opstarten werkt.
Komt iemand dit bekend voor en weet iemand een oplossing / toets / knop om terug te komen naar "normale" werkmodus?
Dat is een wel bekende bug, heb je na het installeren nog een keer geupdate?
Zulke vragen horen idd hier niet thuis misschien beter om een topic te open en daar in hulp vragen?
Si vis pacem, para bellum
klein puntje is de kleur van het shirtje, naar mijn smaak zit er een iets te groot verschil in de voorkant en de mouwen. Ik zou ook nog iets meer diepte brengen in de kauwgombel die ze uitblaast, die lijkt mij net iets te plat.
voor de rest is 'ie al bijna af joh
Druk eens keer op de spatiebalk.monnick schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:54:
Niet echt een post met 2D stuff als inhoud. Maar ik heb even snel een vraagje. In zowel Photoshop als Illustrator heb ik af en toe als ik vanaf een ander venster naar 1 van deze programma's overschakel een handje als actieve tool / icoon. Ik kan dan helemaal niks behalve het beeld verslepen! Ik heb van alles geprobeerd maar dat handje (wit) gaat dus niet weg en ik kan helemaal niks in PS/AI qua tools. Alleen saven en het programma opnieuw opstarten werkt.
Mocht dat niet werken, kun nog proberen om terwijl je Photoshop als Illustrator opstart CTRL + ALT +SHIFT ingedrukt te houden. Dan reset je preferences wat mogelijk een oplossing bied.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
http://fc02.deviantart.co...Wallpaper_by_xrebootx.jpg
De grauwe achtergrond doet de kleuren niet goed voor de rest leukReboot schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:14:
Ik moet ook eens terug wat meer gaan photoshoppen ;p, hier nog een redelijk oud werkje:
http://fc02.deviantart.co...Wallpaper_by_xrebootx.jpg
Je hebt gelijk. De kleur van het shirtje heb ik inmiddels al aangepast waardoor het een stuk beter lijkt. Ik ben er nu echt bijna klaar ermeeAmplified schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:35:
@ mavi: ik vind het er al erg leuk uitzien
klein puntje is de kleur van het shirtje, naar mijn smaak zit er een iets te groot verschil in de voorkant en de mouwen. Ik zou ook nog iets meer diepte brengen in de kauwgombel die ze uitblaast, die lijkt mij net iets te plat.
voor de rest is 'ie al bijna af johprachtig
@ Reboot: zie de reactie van TerreutBV. Het zou denk ik wel kunnen, maar dan moeten de kleuren er meer uitspatten imo.
t wordt weer eens tijd om echt iets te gaan maken

[ Voor 24% gewijzigd door Amplified op 20-05-2009 15:44 ]
haha, bedankt. In upcoming AP staat er volgens mij weer een stukje in met mijn werk. Houd ook de Publish in de gaten (wellicht niet de volgende, maar die erna)BaRF schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:50:
[...]
Cool man, ik zag je werk al in Advanced Photoshop

Echter, hoe gaat men normaliter te werk om een mooi "kunstwerk" te maken. Ik heb nu alles in Illustrator gedaan, maar kan je de afbeelding niet met vectoren en al importeren in Photoshop oid? Ik moet heel erg wennen aan alle effecten / "blendings options" van Illustrator. Ook kleuren/gradients zijn erg wennen als je PS gewend bent.
Als iemand kort kan uitleggen hoe "professionele" designers/kunstenaars dit doen zou dat erg fijn zijn
Bij illustrator ctrl+a dan ctrl+c en in photoshop ctrl+v en je werk van illustrator zit in photoshopmonnick schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:47:
Sinds gisteren wat aan het aankloten met Illustrator. Had al wel (veel) ervaring met Photoshop, maar ik wilde ook wel eens met vectoren / paden werken. Dat had ik nog nooit gedaan met PS. Paar tutorials gevolgd op internet en een eerste dingetje gemaakt. Voor jullie stelt het waarschijnlijk weinig voor, maar ik vond hem wel aardig gelukt
[afbeelding]
Echter, hoe gaat men normaliter te werk om een mooi "kunstwerk" te maken. Ik heb nu alles in Illustrator gedaan, maar kan je de afbeelding niet met vectoren en al importeren in Photoshop oid? Ik moet heel erg wennen aan alle effecten / "blendings options" van Illustrator. Ook kleuren/gradients zijn erg wennen als je PS gewend bent.
Als iemand kort kan uitleggen hoe "professionele" designers/kunstenaars dit doen zou dat erg fijn zijn
Als je een illustrator bestand in photoshop bewerkt is het geen vectorwerk meer (voor zover ik weet).
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Net nog even iets met een NES controller gedaan

Jawel dan is het nog steeds vector alleen je kan niet meer de losse layer kiezen, photoshop kan ook wel vectoren alleen photoshop maakt niet automatisch van elke vector een emulatie van 40 bij 40 meter.daves2hd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:39:
Ligt aan je versie cs2 kan illu & photoshop nog niet combineren. CS3 en 4 wel. Of op ^ manier. Of gewoon je illu bestand directe in photoshop openen. Kan in cs4 iniedergeval wel, geen cs3 meer staan om te testen. Ik zou hem in illustrator afmaken, je kan er echt geweldige dingen in hoor
Als je een illustrator bestand in photoshop bewerkt is het geen vectorwerk meer (voor zover ik weet).
|monnick schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:45:
Klopt, heb het net zelf geprobeerd en dan converteerd PS de .AI naar een zogenaamd "smart object". Dus behalve de achtergrond en wat laatste effecten is het denk ik de bedoeling om alles in Illustrator te doen. Hebben jullie nog tips qua tools/vaardingheden in Illustrator waar ik wat leuke tutorials over kan volgen?
Net nog even iets met een NES controller gedaan
[afbeelding]
http://www.layersmagazine.com/category/tutorials/illustrator
hehe, even een samenvoeging van verschillende dingen
Leuk, letters zijn goed gedaan.Reboot schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:44:
http://www.tweakxp.be/upload/uploads/1243104241.jpg
hehe, even een samenvoeging van verschillende dingen, gras + letters zelf gemaakt maar wolkjes en twitter vogel komen van dezinerfolio
. (easycom is het bedrijf waar ik voor werk
)
Easy.com De vliegmaatschappij?
[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 23-05-2009 14:57 ]
Leuk illustrator werkReboot schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:44:
http://www.tweakxp.be/upload/uploads/1243104241.jpg
hehe, even een samenvoeging van verschillende dingen, gras + letters zelf gemaakt maar wolkjes en twitter vogel komen van dezinerfolio
. (easycom is het bedrijf waar ik voor werk
)
Misschien is het een idee nog een witte "shine" boven aan de letters toe te voegen om de letters net wat ronder en speelser te maken? (wit randje boven aan letters beetje vanaf de hoek van de zon).

Je moet denk ik even wat volgordes veranderen. Wat is het belangrijkste om te communiseren?, de data's&plaarts, je naam of dat bord?
Ik zou waarschijnlijk kiezen voor:
Bord
"Band EigenWijs..."
Data&plaats (Links)
THG (Rechts en stukje naar onder, mag best over plaatje vallen denk ik)
En site met logo ongeveer laten waar het nu al staat.
Maar dat is eigen smaak/keuze he
Oh en het bord staat niet helemaal gecentreerd he
Hoop dat je er wat aan hebt, en dat andere het met me eens zijn. Als ik er naast zit hoor ik het ook graag natuurlijk. Zelf ook nog aan de studerende kant, en grafisch is niet mijn huidige afstudeer kant
Klopt, na een proefdruk bleek vanmiddag dat je er niets van zag. Best wel jammerdaves2hd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:26:
Maar dat is eigen smaak/keuze heQua kleur moeten THG zinnen echt een andere kleur, wit is prima maar als dit een poster moet worden zie je die letters straks echt niet met drukken zeker niet als je er even langs loopt.
Hoe zou jij(of iemand anders) dat ongeveer doen?Een glow of lichte dropshadow kan mogelijk ook een oplossing bieden voor de leesbaarheid van de donkere letters.
Een andere oplossing, wat makkelijker en zie je ook wel eens terug komen is een wit vlak met lagere opacity achter de letters doen. Heb eventjes snel een voorbeeld gemaakt (Als je het niet erg vind).

Dropshadow op de letters zijn misschien weer en beetje overkill... Was eventjes aan het expirimenteren er mee
p.s. Ik weet niet of het de font is of dat die THG font ook kleine letters heeft (kon de font zo even snel niet herkennen). Maar denk dat alleen de hoofletters THG genoeg zijn en de rest in kleine letters. Anders scheeuwt het om erg veel aandacht. Mocht de font geen kleine letters kennen is het nog een optie gewoon de letter grote te verkleinen.
Die bovenste woorden zijn volgens mij het belangrijkste in de hele poster. Dat is jullie naam (die moeten mensen onthouden) en daaronder staat wat jullie de mensen voor gaan schotelen. Heel erg belangrijk!
Ik weet niet wat het bordje Situatie gewijzigd nou betekent. Hadden jullie andere 'tourdata'? Is die situatie gewijzigd? Is het de naam van het thema waarbinnen jullie spelen?
Verder vind ik het 'Twijfel - Geloof - Hoop' beter in deze volgorde staan. Zo van, je hebt twijfel, dan is er geloof, en dat brengt je hoop. Logischer dan wat er nu staat. Maar misschien is het jullie slogan en kan dat niet wijzigen. Qua layout vind ik dat ook niet bepaald naar voren komen.
Welke doelgroep spreken jullie aan? Frisse jonge mensen, of meer ouder publiek? Wat zouden die willen zien als poster van - hé ja, daar ga ik naartoe!
Ik heb wat links naar wat ik als inspiratie zou zien...
http://creattica.com/posters/cinema/19660 (regenboog, entertainment)
http://creattica.com/post...ingers-nomad-lounge/19624 (subtiel lijstje data, kleur)
http://creattica.com/posters/camp-d-ados/19462 spreekt jongeren aan, maar kun je wel lekker veel serieuze plaatjes in verwerken, zie die bijbel
http://creattica.com/posters/dam-poster-2008-2009/19034 simpel, stijlvol, duidelijk.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
De doelgroep is niet in de regel jongeren. Het programma bevat eerst twijfel, dan hoop op verlossing en dan geloof. het hoeft dus niet persee een vrolijke poster te zijn. Maar meer aantrekkelijk mag natuurlijk wel
Ik zal voor de volgende keer (deze is al naar de drukker) eerder wat posten hier. En sowieso meer proberen. Bedankt voor de nuttige hulp.
huh illustrator?daves2hd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:59:
[...]
Leuk illustrator werk
Misschien is het een idee nog een witte "shine" boven aan de letters toe te voegen om de letters net wat ronder en speelser te maken? (wit randje boven aan letters beetje vanaf de hoek van de zon).
Heb het in photoshop gedaan
@ juhet
imo mag het iets vriendelijker, het is een beetje stroef
Waarom photoshop en geen illustrator voor zo iets heerlijks "toony" wat wel wat illustrator schreeuwd eigenlijk
Wilde nog een ding zeggen over het gras, is het geen idee om hier en daar wat blur er in te gooien? voor wat diepte misschien?
kan niet met illustrator werkendaves2hd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:53:
Zou zo in illustrator kunnen though
Waarom photoshop en geen illustrator voor zo iets heerlijks "toony" wat wel wat illustrator schreeuwd eigenlijk(Vind ik).
Wilde nog een ding zeggen over het gras, is het geen idee om hier en daar wat blur er in te gooien? voor wat diepte misschien?

Graag jullie reacties, ik heb het al door diverse mensen laten beoordelen en ik krijg positieve reacties, alleen vinden ze nog dat ik wat aan de achtergrond moet doen omdat deze er nog te saai uit ziet, ook weet ik niet of ik de rechterkolom zo moet laten of moet proberen andere kleuren te gebruiken. Ten slotte vinden sommige dat ik het plaatje rechts onderin weg moet halen... Graag jullie reacties:)
Edit: Stukken beter!
[ Voor 5% gewijzigd door Reboot op 27-05-2009 16:18 ]
EDIT: Zoals je in mijn vorige post (hierboven) kunt zien heb ik al wat aanpassingen gemaakt:) Ik zal de rechterkolom nog eens aanpassen, maar is dit ongeveer wat je bedoelt met die ringen?
EDIT: Negatieve reacties over de ringen dus toch maar weggehaald, heb de achtergrond verandert en in het logo de "Zoo" van "Zoowie" lichter gemaakt. Graag jullie reacties!
[ Voor 116% gewijzigd door Storm90 op 27-05-2009 13:03 ]
Maar het lukt me maar niet om die tekst in een fatsoenlijke bolling te krijgen. Ik heb het al geprobeerd doormiddel van de filter bol, maar dit werkte bij tekst niet zo geweldig.
Daarna ben ik gaan spelen met de verdraai tekst opties. Maar ik kom er maar niet uit hoe die bolling nou precies moet zijn ( moet het 'bolle' juist boven of onder? En hoe moet de tekst erop, schuin recht?). Kan iemand me hier misschien een tip over geven?
De pic (clickable):

[ Voor 13% gewijzigd door siddler op 26-05-2009 22:55 ]
de foto zelf vind ik al erg goed, alleen de randjes zijn nog niet helemaal mooi. de bolling daar vind ik prima.
de hele foto behalve het glas is zwart wit, maar het pootje van de bril is nog in kleur, moet dat niet weg?
Je zou even een paar lijnen teken op het linker glas zoals de bolling loopt en die gebruiken als ondersteuning. Daarna tekst er op gooien en zelf met tranform rustig naar de juiste weg vervormen zonder te veel de letters in verkeerde shape te brengen. Een beetje distort, perspective en warp kom je er al wel bijna denk ik.
edit:

[ Voor 5% gewijzigd door daves2hd op 27-05-2009 16:16 ]
Dat draaien klopt ook, en ik heb dit ook wel iets beter gehad. Maar ik kom er maar niet uit hoe die nou precies gedraaid moet worden en vooral hoe ik dit het beste kan doen.Amplified schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:05:
de tekst zou ik sowieso anders doen, het ziet er nu erg opgeplakt uit. de R en het ' moeten veel verder gedraaid zitten, dus meer meegebold met het glas (en als je het dan echt goed wilt doen, kun je er ook nog een soort kunstmatige DoF op gooien)
de foto zelf vind ik al erg goed, alleen de randjes zijn nog niet helemaal mooi. de bolling daar vind ik prima.
de hele foto behalve het glas is zwart wit, maar het pootje van de bril is nog in kleur, moet dat niet weg?
En wat is DoF?
Niet alleen dat ene pootje maar de hele kleur is nog in kleur. Maar misschien dat je gelijk hebt en het misschien mooiere is om alleen de glazen in kleur te laten
EDIT:
@Reboot, staat ie al
Over die tekst goedzetten. Je kunt het beste het volgende doen.
- Je typt eerst je tekst.
- Dan ga je hem rasterizen
- Dan zet je hem in de juiste perspectief.
- Daarna gebruik je de warp tool om die bolling van je bril erin te verwerken.
Dan krijg je het goed resultaat.
Je krijgt nog een beter resultaat als je er Illustrator bij pakt. En dan gebruik je het truukje dat ze doen in de volgende tutorial:
- http://vector.tutsplus.co...rs-3d-extrude-bevel-tool/
Op die manier kun je eenvoudig de juiste bolling maken en je tekst daar correct op aan te passen.
[ Voor 38% gewijzigd door Zeror op 27-05-2009 16:45 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Nu ben ik eigenlijk nog niet zo goed in Illustrator, hebben jullie wat tips?

image doet het nu wel
[ Voor 10% gewijzigd door Shrien op 27-05-2009 21:21 ]

Die mouwen die melk worden vind ik echt fantastisch
Heb je daar een tut voor ofzo?
Ik heb twee foto's. Beide foto's zijn in principe hetzelfde, want ze zijn een paar seconden na elkaar genomen. Nu is een stukje op foto 1 mooier als op foto 2. Ik wil de foto's dus samenvoegen. Geen probleem. Ware het niet dat de kleuren van foto 1 meer blauwig is en foto 2 meer rood.
Dus is er een trucje om de twee foto's qua kleur (witbalans etc..) met een paar klikken met elkaar te laten matchen?
Anoniem: 226971
@ Rakkerzero
Mask het stukje van het plaatje wat je wilt behouden en gooi hier een Color Balance overheen (CTRL + B )
Hier kan je best snel tweaken tot de kleuren ong gelijk zijn. en om het geheel een beetje bij elkaar te laten passen kan je een fotofilter gebruiken.
Gisteren was alles nog in orde en heb ik mijn laptop met Vista SP1 in slaapstand gezet met Photoshop CS3 en het ontwerp voor de 3dtopic-startpost nog openstaand. Vandaag zet ik de zaak weer aan en ontdek ik tot mijn grote schrik dat het in het document dat openstond totaal niet meer mogelijk is om layer styles te gebruiken
Na wat verder onderzoek van alle opties en de interface ontdekte ik dat de icoontjes in de lijst met layers nu grijs zijn in plaats van zwart, wat er meestal op wijst dat iets niet beschikbaar is. Maar hoe, wat en waar? En waarom? Bij het aan/uit klikken op de dingen zijn ze wel zwart, totdat ik de muis/penknop loslaat, dan wordt ie weer grijs. Zie de volgende screenshot om te zien welke icoontjes ik bedoel (de bovenste is de normale situatie, de onderste laat zien hoe het nu is):

Ik heb uiteraard gegoogled, maar dat gaat voor zover ik kan zien alleen maar over de "fx"-icoontjes die grijs worden op de knoppenbalk onderaan het venster, niet de layer style oog icoontjes zelf...
De styles werken alleen in het betreffende bestand niet meer (allemaal, niet alleen de pattern overlay), in andere en nieuwe afbeeldingen werkt het vreemd genoeg nog wel, wat me doet denken dat het een of andere vage en vooral onbekende optie zou moeten zijn. Copieen van hetzelfde bestand hebben hetzelfde probleem.
Wie o wie helpt mij uit de brand die nu door de startpost voor het nieuwe 3d topic woedt?
Dat zit wel Schnorr.
Maar door je opmerking heb ik wel nog een keertje alle menu's nagelopen en kwam ik bij een optie terecht die me alle eerdere keren was ontgaan:

Hetzelfde menu krijg je ook te zien wanneer je rechts klikt op het "fx"-icoontje in de layer, naast de pijl

Dat zit wel Schnorr.

Wie raadt wat mij zo ontiegelijk stoort, krijgt een koekje. Wie het ding weghaalt, krijgt een hele rol koekjes (probeer die maar eens voor jezelf te houden!)
Hint: Flora
[ Voor 9% gewijzigd door Yofresh op 06-06-2009 23:45 ]
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
[ Voor 27% gewijzigd door .Sjoerd op 06-06-2009 23:35 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

[2d contest] - Een blik door het raam
Was een van z'n essential mixen aan het luisteren en met illustrator bezig even dit gemaakt

Het wit is wel erg wit?

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB
Het wit kan wel, maar laat de witten vlakken ergens anders ook nog terugkomen. Nu lijkt het namelijk erg wit doordat het geen eenheid vormt met de rest van je site ontwerp.gybrus schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:50:
Ontwerpje voor mijn portfolio..
Het wit is wel erg wit?
[afbeelding]
Tweede dingetje wat me stoort, is dat je naam bovenin nauwelijks leesbaar is. Maak hem lichter of een andere kleur zodat ie meer opvalt (kan bijvoorbeeld wit zijn, komt het wit iig nog ergens in terug
-Schaduw bij die lijntjes aangepast
-Naam
Ik denk dat ik het zo laat misschien morgen nog wat raars proberen

Daarnaast jQuery met een Carousel plugin voor het effect op de content en een lavalamp plugin voor het effect op het menu.
*googelt even om te zien wat joomla is..
PS: Ik vind mijn huidige ontwerp zo saai
[ Voor 8% gewijzigd door gybrus op 12-06-2009 00:47 ]
Anoniem: 299422
Ik vind het een leuk conceptAnoniem: 88064 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:15:
Zo na lange tijd hier ook maar weer eens een ontwerp van mij posten.
[afbeelding]
klik op het plaatje voor full size
Ben benieuwd naar jullie reacties, hebben jullie nog tips??
- De header (afbeelding) neemt wel erg veel plaats in, ik zou deze misschien wat kleiner maken, zodat er ook meer ruimte komt voor de content. Op 1280x1024 staat de header ongeveer in het midden van het scherm en daardoor lijkt het meer een soort intropagina.
- De content tekst is redelijk onleesbaar, ik zou deze een stuk groter maken en de hele breedte van het vak laten vullen, maar misschien is dit nog tijdelijke tekst?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 299422 op 12-06-2009 11:55 ]

[ Voor 25% gewijzigd door Storm90 op 12-06-2009 12:36 ]
Je ziet tegenwoordig heel vaak dat er een andere opzet voor de homepage wordt gebruikt dan de vervolgpagina's, waar vaak gebruik wordt gemaakt van een grote header. Het enige punt in dit geval is dat het buiten een decoratieve geen functie heeft. Dat maakt het natuurlijk zonde van de ruimte.Anoniem: 88064 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:15:
Zo na lange tijd hier ook maar weer eens een ontwerp van mij posten.
[afbeelding]
klik op het plaatje voor full size
Ben benieuwd naar jullie reacties, hebben jullie nog tips??
Waar ik vooral naar zou kijken bij een website als deze is: welke content is het belangrijkst voor de gebruiker. Ik kan me niet voorstellen dat bij een hoveniersbedrijf de corebusiness (tuinonderhoud) nieuws is.
Dus, zorg dat die header een functie krijgt of haal hem eruit, want als hij geen functie heeft heeft Realiz gelijk. Het duurt te lang voordat je bij de content aankomt, waar ik dan ook nog van denk of het wel relevant is in dit geval, zeker om het zo prominent te maken.
Misschien zou je ipv die foto meer kunnen gaan werken met die stengels die je al links hebt gebruikt.
En overdenk je kleurenschema nog even. Ik weet niet wat je/de klant wilt uitstralen, maar ik vind de match van deze kleur groen en het bordeaux rood niet super en het komt een beetje afstandelijk op mij over.
Ik hoop dat je er iets aan hebt
[ Voor 13% gewijzigd door Tjeemp op 12-06-2009 13:18 ]
Anoniem: 88064
Het was juist de bedoeling om in de 'banner' verschillende foto's van projecten mooi naar voren te laten komen in een sideshow, vandaar dat hij zo midden inbeeld is. en dan als je naar beneden scrolt dat je dan de tekst (kan langere pagina zijn) en de inhoud van de pagina kunt lezen.Anoniem: 299422 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:52:
[...]
Ik vind het een leuk concept. Paar opmerkingen:
- De header (afbeelding) neemt wel erg veel plaats in, ik zou deze misschien wat kleiner maken, zodat er ook meer ruimte komt voor de content. Op 1280x1024 staat de header ongeveer in het midden van het scherm en daardoor lijkt het meer een soort intropagina.
- De content tekst is redelijk onleesbaar, ik zou deze een stuk groter maken en de hele breedte van het vak laten vullen, maar misschien is dit nog tijdelijke tekst?
Ja de tekst is ff dummie tekst qua formaat enz
Anoniem: 123349
Nog wel een persoonlijk puntje is dat ik de strepen van de menu's over de foto heen niet mooi vind(en in html ook niet handig). En je zou eens kunnen kijken naar "line-height" (ruimte tussen de regels) ,dan ziet de tekst er ook meteen wat leesbaarder en netter uit
Wel goed op weg !
Anoniem: 141332
originele interface clean

mijn versie clean

originele interface cluttered
http://www.simtropolis.co...esxl/Interface-Budget.jpg
mijn versie cluttered

Had in het CitiesXL topic al een eerdere versie geplaatst, maar ik denk dat het handiger is om hem hierin te posten als ik c&c wil hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 141332 op 19-06-2009 21:11 ]
Origineel:

Na 1e photshop

(Ja ik werk bij Reaal
[ Voor 19% gewijzigd door Loev op 21-06-2009 12:48 ]
Ik zou niet voor 'schetsachtig' gaan, maar voor strakke vector lijnenLoev schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:47:
Tijdens het werk vervelende ik mij een beetje. Dan ga ik altijd kleine vreubeltjes tekenen, ik wil deze nu omzetten naar digitaal.Iemand tips? Het moet er iets meer schetsachtig uitzien.
Origineel:
[afbeelding]
Na 1e photshop
[afbeelding]
(Ja ik werk bij Reaal)
Probeer het eens in Illustrator over te trekken, mits je beschikt over dat programma natuurlijk
Ik heb Illustrator (studenten licentie ssttt...Shrien schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:09:
[...]
Ik zou niet voor 'schetsachtig' gaan, maar voor strakke vector lijnen![]()
Probeer het eens in Illustrator over te trekken, mits je beschikt over dat programma natuurlijk

Wel een goede tip.
Gisteren nog wezen door prutsen.

Lijkt meer op een kindertekening dan wat ik in gedachte had. Oh well... rustig door blijven prutsen
[ Voor 23% gewijzigd door Loev op 22-06-2009 16:05 ]
Anoniem: 141332

Hmz, echt niemand op- of aanmerkingen over mn interface
Jammer
Je hebt ze wel hoorLoev schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:55:
[...]
Ik heb Illustrator (studenten licentie ssttt...) Gisteren avond even wat geprutst, maar met Illustrator kan ik nog niet zo goed overweg als met Photoshop. Ik mis layers
Alleen de manier waarop je het gebruikt is in Illustrator anders.
Dit bedoelde ik inderdaad! Vanavond weer aan de slag.Anoniem: 141332 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:56:
Misschien zou je het kunnen proberen zoals Unilever het heeft. Dus het schetsachtige niet zozeer in inkleuring zoeken maar in subtiele dikverschillen in vloeiende lijnen.
[afbeelding]
Ik weet dat de layers er zijn alleen werken ze op een heel andere manier. Best jammer.Rakkerzero schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:32:
[...]
Je hebt ze wel hoor
Alleen de manier waarop je het gebruikt is in Illustrator anders.
[ Voor 25% gewijzigd door Loev op 23-06-2009 09:59 ]

[ Voor 7% gewijzigd door CdD op 23-06-2009 12:23 ]
Je kan ook de Live trace gebruiken in Illustrator om een basis te creëren.
I knowCdD schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:22:
@ Loev: gebruik de Pen Tool [afbeelding] i.p.v. de Plaintbrush Tool of Pencil Tool. Met de Pen Tool kan je veel mooiere rondingen maken en kan je gemakkelijk overtrekken.
Het plots veranderen van richting kan niet, hij buigt de lijn er voor direct dan mee. Moet je dit ergens uitvinken?

Dit bedoel ik dus. Ze moet allemaal iets bol naar binnen staan. Als je goed kijkt dan kan je de anchors/handles zien. Normaal los ik dit op 10.000 handles maar dat is niet de bedoeling denk ik
Live trace geen goede ervaringen mee, dan trek ik zelf liever de boel over.Rakkerzero schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:38:
@ hierboven,
Je kan ook de Live trace gebruiken in Illustrator om een basis te creëren.
[ Voor 31% gewijzigd door Loev op 23-06-2009 23:07 ]

http://hawvie.deviantart.com/
Ik ben er mee bezig. Ik hoop hem dit weekend af te hebben.Amplified schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:15:
Rakkerzero, hoe staat het met de nieuwe TS? of gaat iemand anders het deze keer doen
geweldigRakkerzero schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:11:
[...]
Ik ben er mee bezig. Ik hoop hem dit weekend af te hebben.

Het verschil met het logo van Unilever is dat daar veel meer detail zit. Voor nu even klaar met klooien, het is te warm
Anoniem: 147846
Anoniem: 58827
Corel Draw heeft een paar hele mooie trace tools.Loev schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:54:
[...]
I knowBen niet onervaren met Illustrator, alleen pen tool en ik zijn geen vriendjes. Kreng doet nooit wat ik wil
Het plots veranderen van richting kan niet, hij buigt de lijn er voor direct dan mee. Moet je dit ergens uitvinken?
[afbeelding]
Dit bedoel ik dus. Ze moet allemaal iets bol naar binnen staan. Als je goed kijkt dan kan je de anchors/handles zien. Normaal los ik dit op 10.000 handles maar dat is niet de bedoeling denk ik
[...]
Live trace geen goede ervaringen mee, dan trek ik zelf liever de boel over.
Als je daarover beschikt kun je het daarin proberen. Is nog eens erg makkelijk ook.
Het is de bedoeling dat die dan op mijn lockscreen komt te staan.

Ziet er mooi uit man!gybrus schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:38:
Wipje van een kalender app die ik wil gaan maken voor mijn iPod touch =]
Het is de bedoeling dat die dan op mijn lockscreen komt te staan.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.