[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.136 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:12
Filmpje gemaakt voor een school opdracht voor Visual Interface Design.

Font is Chalet New York NineteenEighty en aan het einde Paris NineteenSeventy. Vooral gespeeld met de grootte van verschillende woorden. Vind hem zelf wel goed gelukt :) . Is ook m'n eerste probeersel in After Effects en met Typografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 22:17

CdD

Gaaf man, hoelang ben je daar ongeveer mee bezig geweest?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-06 17:10
Ik vind het erg vet alleen heb ik een beetje moeite met het lezen van de tekst omdat je de hele tijd moet draaien. Misschien kan het iets langzamer?

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Langzamer was erg lastig. Het was moeilijk om een goede timing te maken voor 'dead space' (wanneer het beeld stil staat) en de animatie. Als de animatie te kort was zag je niet wat er gebeurde, en als hij te lang was had je niet genoeg tijd meer voor het woord zelf.

Ik denk dat ik er ongeveer 5 uur aan heb gewerkt. Valt wel mee dus, het grootste probleem was een goed stukje film te vinden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Heel erg gaaf. Erg leuk hoe je die eiffeltoren hebt opgebouwd. Mooi werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16
Ik heb in photoshop een grote lap text, maar nu wil ik de tekst gewoon laten doorlopen.

Tenminste ik bedoel:

Zo is het normaal:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce dignissim. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Donec ornare elementum sapien. Suspendisse potenti. Phasellus vel tellus eget lorem tincidunt mollis. Suspendisse tristique sem nec orci. Nam eget elit. Nulla facilisi.

Ik wil zo (text laten doorlopen zonder afbreekstreepje):
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce dignissim. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Donec ornare elementum sapien. Suspendisse poten ti. Phasellus vel tellus eget lorem tincidunt mollis. Suspendisse tristique sem nec orci. Nam eget elit. Nulla facil isi.

Iemand die weet hoe ik dit kan doen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:28
Dat heet uitvullen (justify in engels), en kun je onder 't kopje 'paragraph' doen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298223

Window > Paragraph

dan Justify Last Left en Hyphenate uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Zoiets bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PpOOiZKJhCQOvjZKOOcRHFdR/thumb.png

Volgens mij kan photoshop geen woorden afbreken, InDesign kan dit sowieso en Illustrator volgens mij ook wel :) .

EDIT:
Spuit 11 :(

[ Voor 3% gewijzigd door TheJVH op 16-04-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Photoshop kan keurig justify left doen. Ook afbreken en taal is geen punt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
simon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:33:
Dat heet uitvullen (justify in engels), en kun je onder 't kopje 'paragraph' doen.
Ja, die had ik al wel gevonden, maar ik krijg daarmee niet het resultaat dat ik wil. Met justify verspreid ie de de tekst op de regel over de gehele lengte zodat je een mooi tekstblok krijgt (net zoals in een krant).
Niet wat ik wil. Ik wil gewoon text gewoon door laten lopen afbreken zonder afbreekstreepjes. Gewoon de regelsvullen met de letters die er zijn ongeacht leesbaarheid van de tekst (dat dus gewoon een woord halverwege wordt afgebroken).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
hyphenate uitzetten?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298223

enige wat dat niet doet is dus de regels vullen.

voor dit specifiek probleem ken ik eigenlijk geen oplossing, je kan de regels vullen als je hyphenate aan hebt staan maar dan krijg je weer een dash erachter, anders zet ie het woord gewoon op de volgende regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
hyphenate is regelafbreking hoor. uitvullen is justification.

Oh, je wil wel hyphenation, zonder teken.. Dat wordt harde enters.

[ Voor 36% gewijzigd door simon op 16-04-2009 11:55 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 21:27
Ik heb ook wat gemaakt met photoshop, alleen wil ik 1 ding wijzigen, maar omdat ik de PSD bestanden kwijt ben lukt dit mij niet. Het gaat om een kleur die veranderd moet worden.
Het is 1 kleur, maar een deel transparant, andere delen weer niet. Mijn vraag is dan ook of iemand mij kan helpen, die het kan zonder PSD bestanden? Het lijkt me niet veel moeite als je weet hoe het moet, maar ik ben nog maar een beginner O-) .
Ik hoor graag van 1 van jullie via DM of mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

barzi schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:39:
Ik heb ook wat gemaakt met photoshop, alleen wil ik 1 ding wijzigen, maar omdat ik de PSD bestanden kwijt ben lukt dit mij niet. Het gaat om een kleur die veranderd moet worden.
Het is 1 kleur, maar een deel transparant, andere delen weer niet. Mijn vraag is dan ook of iemand mij kan helpen, die het kan zonder PSD bestanden? Het lijkt me niet veel moeite als je weet hoe het moet, maar ik ben nog maar een beginner O-) .
Nou, dat is de manier waarop een forum werkt: we reageren niet met een direct message of op je e-mail, maar we reageren hier. Dat houdt de discussie actief en het geeft jou de kans om ook tips van anderen te lezen. :)

Ik raad je aan om je plaatje te openen in Photoshop en dan een nieuwe layer aan te maken, die je op 'color' of 'hue' zet. In die layer ga je kleuren op de plekken waar dat nodig is. Ik denk dat dat wel werkt, ook voor de transparante delen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Dark Blue schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:24:
[...]

Nou, dat is de manier waarop een forum werkt: we reageren niet met een direct message of op je e-mail, maar we reageren hier. Dat houdt de discussie actief en het geeft jou de kans om ook tips van anderen te lezen. :)

Ik raad je aan om je plaatje te openen in Photoshop en dan een nieuwe layer aan te maken, die je op 'color' of 'hue' zet. In die layer ga je kleuren op de plekken waar dat nodig is. Ik denk dat dat wel werkt, ook voor de transparante delen.
Dat snap ik, maar ik dacht dat dit niet de juiste topic daarvoor was. Maar goed, het gaat om dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2cpvk1g.png

Het roze achtige moet groen worden. En dan wel deze kleur groen:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mw7dkl.png

(van het bolletje rechts, en dan wel in dezelfde verhoudingen qua transparant etc. op het eerste plaatje)

Hoe maak je een laag op een kleur? En ik wil dus graag dezelfde verhoudingen qua transparant etc. Hiermee bedoel ik dat het (nu) paarse bolletje in het midden, groen moet worden, maar de omliggende paarse "waas" moet ook groen worden, maar dan wel zo transparant als het paarse nu is.

Klinkt misschien moeilijk? Ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.

De logo's heb ik trouwens met hulp van iemand anders gemaakt, het is niet zo dat ik al zo goed ben in PS dat ik dit kan maken ;).

offtopic:
ik weet niet of ik de link moet verwijderen uit de logo, omdat het anders opgevat wordt als spam? Dan hoor ik dit wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
barzi schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:39:
- Selecteer globaal het gebied waar de aan te passen kleur zich bevindt.
- Ga dan naar Image > Adjustments > Replace Color...
- Pak met het pipetje de kleur die veranderd moet worden.
(Voeg eventueel met het pipetje+ meerdere gebieden (lees: licht/donker verschillen) van die kleur toe.

Dan zou het moeten lukken.

Een andere manier is:

- Pak de paintbrush (gewoon je verfkwastje :P ) in een nieuwe laag erboven en vul alleen datgene over de plaat dat je een andere kleur wilt geven
- Klik CTRL op de laag om enkel om het object wat je getekend hebt te selecteren.
- Ga dan naar de originele laag en kies Image > Adjustments > Desaturate
- Stel dan je getekende laag in als blend mode: color.

Edit:
Met de plaatjes die je post is deze truc eigenlijk heel makkelijk. Succes ermee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 17-04-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ah oke, iig goed om te horen dat het makkelijk te doen is.
Maar zoals te zien is loopt het paarse niet dezelfde kleur waas, het loopt van donker over naar licht en omgekeerd. Hoe doe je dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Rakkerzero schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:54:
[...]

- Selecteer globaal het gebied waar de aan te passen kleur zich bevindt.
- Ga dan naar Image > Adjustments > Replace Color...
- Pak met het pipetje de kleur die veranderd moet worden.
(Voeg eventueel met het pipetje+ meerdere gebieden (lees: licht/donker verschillen) van die kleur toe.

Dan zou het moeten lukken.
Van die manier trek ik een heel vies gezicht. Op het oog gebieden gaan selecteren is zo onnauwkeurig! Het hangt van je monitor af of je eigenlijk zwart en wit wel goed ziet; het hangt van de tijd van de dag af wat je ziet, hoe de lichtinval is. Als je naar een TFT-scherm kijkt verschilt het ook nog onder welke hoek je kijkt. Ik zou niet zelf gaan selecteren.
Een andere manier is:

- Pak de paintbrush (gewoon je verfkwastje :P ) in een nieuwe laag erboven en vul alleen datgene over de plaat dat je een andere kleur wilt geven
- Klik CTRL op de laag om enkel om het object wat je getekend hebt te selecteren.
- Ga dan naar de originele laag en kies Image > Adjustments > Desaturate
- Stel dan je getekende laag in als blend mode: color.

Edit:
Met de plaatjes die je post is deze truc eigenlijk heel makkelijk. Succes ermee ;)
Deze vind ik dan wel weer goed (die beschreef ik ook al in het kort). Het is inderdaad handig om de laag die je nu hebt eerst een saturatie van 0 te geven, dan is hij grijs en beïnvloedt de vorige kleur niet de nieuwe kleur die je eroverheen verft. Niet vergeten een nieuwe laag te maken voordat je gaat verven. Ik denk dat je, als je dit zelf moet doen, misschien beter even wat beginnerstutorials voor Photoshop op internet kunt zoeken, of kijk even in je handleiding/helpfile.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 16:08
barzi schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:50:
[...]

Dat snap ik, maar ik dacht dat dit niet de juiste topic daarvoor was. Maar goed, het gaat om dit plaatje:

[afbeelding]

Het roze achtige moet groen worden. En dan wel deze kleur groen:

[afbeelding]

(van het bolletje rechts, en dan wel in dezelfde verhoudingen qua transparant etc. op het eerste plaatje)

Hoe maak je een laag op een kleur? En ik wil dus graag dezelfde verhoudingen qua transparant etc. Hiermee bedoel ik dat het (nu) paarse bolletje in het midden, groen moet worden, maar de omliggende paarse "waas" moet ook groen worden, maar dan wel zo transparant als het paarse nu is.

Klinkt misschien moeilijk? Ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.

De logo's heb ik trouwens met hulp van iemand anders gemaakt, het is niet zo dat ik al zo goed ben in PS dat ik dit kan maken ;).

offtopic:
ik weet niet of ik de link moet verwijderen uit de logo, omdat het anders opgevat wordt als spam? Dan hoor ik dit wel
CTRL+U (hue and saturation) werkt dat niet heel snel en simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

opzet om m'n weblog en die van m'n vriendin samen te voegen, mijn posts links, de andere rechts
de code is al bijna gedaan en ik ben nu bezig met het design

Afbeeldingslocatie: http://www.ciaobelezza.com/uploads/duoblog-s.png

detail:
Afbeeldingslocatie: http://www.ciaobelezza.com/uploads/duoblog-detail.png
is dit tegenwoordig te doen met alpha-transparency onder IE zonder smerige hacks?

versie zonder dropshadow

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39949 op 20-04-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
eigenlijk niet. Vind ze ook erg lelijk, veel te veel. Met de helft aan schaduw is 't veel mooier.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Kan je het niet gewoon oplossen met een (achtergrond)afbeelding?
Patriot schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 01:21:
[...]

Dan krijgt hij hoogstwaarschijnlijk problemen met de lijntjes op de achtergrond. Dat gaat dus niet lekker werken. Transparantie is gewoon altijd een probleem wat websites betreft.
Oh, wacht. Die lijntjes had ik nog niet gezien. Vallen niet zo erg op, hehe.

Ik zou toch gaan voor de alpha transparency hacks. Of je maakt er eventueel flash objecten van. Kun je ook weer leuk werken met animatie eventueel.

[ Voor 80% gewijzigd door Zeror op 21-04-2009 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 12:53

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Rakkerzero schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:34:
Kan je het niet gewoon oplossen met een (achtergrond)afbeelding?
Dan krijgt hij hoogstwaarschijnlijk problemen met de lijntjes op de achtergrond. Dat gaat dus niet lekker werken. Transparantie is gewoon altijd een probleem wat websites betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Killzone schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:21:
Filmpje gemaakt voor een school opdracht voor Visual Interface Design.

Font is Chalet New York NineteenEighty en aan het einde Paris NineteenSeventy. Vooral gespeeld met de grootte van verschillende woorden. Vind hem zelf wel goed gelukt :) . Is ook m'n eerste probeersel in After Effects en met Typografie.

[video]
Erg gaaf man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 23:15

marapuru

db.

Voor mijn studievereniging een drie-tal flyers gemaakt. Sommige zijn al weer wat maandjes oud, maar de nieuwste (Maximaal!!) is vrij recent.

Afbeeldingslocatie: http://www.svlinkit.nl/wp-content/gallery/flyers/htfeest_18dec_small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.svlinkit.nl/flyers/nasty_ninetiesflyer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.svlinkit.nl/flyers/flyer_maximaal.jpg

De laatste is onder wat time pressure afgemaakt, dus vind hem persoonlijk een beetje afgeraffeld...

[ Voor 12% gewijzigd door marapuru op 21-04-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Bij de eerste 2 is het niet echt duidelijk wat nu het belangrijkste is. Je schreeuwt alles een beetje naar de kijker toe. Probeer het belangrijkste echt groot en duidelijk te maken, en maak een duidelijk verschil tussen het belangrijkste en het minder belangrijke (tijd, plaats, prijs) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Amplified schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:24:
[...]

CTRL+U (hue and saturation) werkt dat niet heel snel en simpel?
Ik was me ook al aan het verbazen over de 'foolish' methoden die men hier post. Helemaal gestoord 8)7. Terwijl je gewoon de methode die jij aangrijpt kunt gebruiken.. Dat toch echt de meest simpele methode is, maar ook het beste resultaat geeft ;)

(overigens wil ik niet zeggen dat degene die andere methoden geven dom/stom zijn, wil alleen zeggen dat ze een domme methode aangrijpen :>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Jorde89 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:15:
[...]

Ik was me ook al aan het verbazen over de 'foolish' methoden die men hier post. Helemaal gestoord 8)7. Terwijl je gewoon de methode die jij aangrijpt kunt gebruiken.. Dat toch echt de meest simpele methode is, maar ook het beste resultaat geeft ;)
Als je maar 1 kleur gebruikt kan dat inderdaad prima, maar zodra je meerdere kleuren hebt niet meer. Dan moet je eerst de gewenste gebieden gaan selecteren. Als dat geen doen is (bijv als kleuren dmv gradients in elkaar overlopen) dan is Replace Color functie weer een stuk handiger.

De functie die je gebruikt is daarom erg afhankelijk van het document. En als je handig bent met de Repace Color functie dan zul je zien dat ie krachtiger is dan je in eerste instantie dacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga toch echt voor de langetermijnoplossing: een Hue/Saturation adjustmentlayer, en dan het bestand weer opslaan als PSD. Als je daarna nóg een keer van kleur wil veranderen kan dat in een paar tellen. Stel dat hij dit keer naar grijswaarden gaat? Dan kan hij nooit meer terug naar kleur zonder een colorize toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Laatst online: 22-04 22:38
Rakkerzero schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:19:
[...]

Als je maar 1 kleur gebruikt kan dat inderdaad prima, maar zodra je meerdere kleuren hebt niet meer. Dan moet je eerst de gewenste gebieden gaan selecteren. Als dat geen doen is (bijv als kleuren dmv gradients in elkaar overlopen) dan is Replace Color functie weer een stuk handiger.

De functie die je gebruikt is daarom erg afhankelijk van het document. En als je handig bent met de Repace Color functie dan zul je zien dat ie krachtiger is dan je in eerste instantie dacht. ;)
Volgens mij mis jij totaal mijn punt, mijn punt is niet dat replace colour een slechte functie is (hij is heel handig en ik gebruik hem zelf regelmatig), maar dat hij in dit geval gewoon een domme keuze is, aangezien je maar 1 kleur hebt, en zelfs als je er meerde zou hebben zou hij in dit geval nog steeds handiger zijn doordat de gebieden heel makkelijk te selecteren zijn.

Misschien dat je het nu wel snapt :>
Ik ga toch echt voor de langetermijnoplossing: een Hue/Saturation adjustmentlayer, en dan het bestand weer opslaan als PSD. Als je daarna nóg een keer van kleur wil veranderen kan dat in een paar tellen. Stel dat hij dit keer naar grijswaarden gaat? Dan kan hij nooit meer terug naar kleur zonder een colorize toe te passen.
Kan, maar hoeft niet hoor, na een keer hue toe te passen kun je het gewoon nog een keer doen, wanneer je alleen naar grijstinten gaat geldt hetzelfde voor wanneer je een adjustment layer gebruikt (tenzij je de kleur er ook uit haalt me een adjustment layer) gewoon back-up maken van orginele layer. Los daarvan zijn adjustment layers natuurlijk wel een stukje handiger.

[ Voor 25% gewijzigd door jorde op 21-04-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Ff een vraagje tussendoor, wellicht dat een tweaker mij de juiste richting (functie) kan wijzen.

Heb iets op papier getekend en wil het nu in illustrator gaan zetten. Tot nu toe gaat alles goed, maar 1 ding lukt mij niet.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/m6ntj.jpg

De stukken (a) moeten evenwijdig zijn met de dikke cirkel (zelfde radius). Cirkels evenwijdig met elkaar laten lopen lukt mij wel, maar het moet geen volledige cirkel zijn, maar stukjes cirkel.

Ik moet dus evenwijdige lijnen kunnen creeeren, maar wel in een bepaalde lijn gesneden (b).

Waarschijnlijk heel basic, maar ik weet niet op welke keywords ik moet gaan googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
Volgens mij is het het simpelst als je gewoon een cirkel tekent, en dan een rechte tekent en via die rechte uitgomt, misschien met een nieuwe layer waarop je een masker plaatst voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik zou eens kijken naar de intersect optie in de pathfinder. Als je namelijk eerst een driehoek maakt en plaatst boven datgene wat je wilt laten, dan het object + driehoek selecteren en dan dus die intersect kiezen zou als goed is genoeg moeten zijn.

Maar misschien zijn er makkelijkere manieren, want zo heel erg goed ken ik Illustrator nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

0X55AA schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:18:
Ff een vraagje tussendoor, wellicht dat een tweaker mij de juiste richting (functie) kan wijzen.

Heb iets op papier getekend en wil het nu in illustrator gaan zetten. Tot nu toe gaat alles goed, maar 1 ding lukt mij niet.

[afbeelding]

De stukken (a) moeten evenwijdig zijn met de dikke cirkel (zelfde radius). Cirkels evenwijdig met elkaar laten lopen lukt mij wel, maar het moet geen volledige cirkel zijn, maar stukjes cirkel.

Ik moet dus evenwijdige lijnen kunnen creeeren, maar wel in een bepaalde lijn gesneden (b).

Waarschijnlijk heel basic, maar ik weet niet op welke keywords ik moet gaan googlen.
Ik zou vooral even naar de pathfinder kijken. Daarmee kun je vormen aan elkaar toevoegen of gebruiken als snijlijnen, etc. En de cirkels even goed uitlijnen met elkaar.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132790

Voor mijn vereniging een flyer gemaakt voor een Après ski party:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.39/511000001-511050000/511009501-511009600/511009590_6_tXqD.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 13:55
0X55AA schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:18:

* Afbeelding *

Ik denk dat handiger dan de pathfinder methode een combinatie van de 'Arc' tool en de 'Blend' tool is. Ik zou het zo doen:
1. arc tekenen die voldoet aan je eisen. (shift ingedrukt om een 'cirkel' arc te maken)
2. deze arc kopieren en verplaatsen (shift in als je onder bv 45 graden hoek wilt verplaatsen).
3. arc schalen (met alt en shift ingedrukt) .
4. Een blend maken tussen deze twee vormen.

Hoewel het vier stappen zijn, ben je slechts een paar seconden hieraan kwijt. Als je later meer tussenvormen wil of de buitenste ring op een andere afstand dan hoef je alleen de blend optie aan te passen en/of een item te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 132790 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:27:

[afbeelding]
Eeeh dit soort posters heb ik ook ooit gemaakt! :D
Het verbaast me altijd weer dat elk dorp ten allen tijde wel een blik van die feestdj's los kan trekken en dat hun headshots ook echt allemaal op elkaar lijken!
Afgezien van dat ik de poster verschrikkelijk onaantrekkelijk vind ... ;) vind ik dat je hem mooi hebt vormgegeven en dat hij de doelgroep volgens mij zeker zal bereiken. Well done!

Ik heb alleen zo mijn twijfels bij de locatie + more info tekst. Die begint volgens mij echt té klein te worden om nog zoveel randen en details te kunnen dragen, hij wordt nu nogal onleesbaar. Misschien kun je daar nog wat aan doen, of is ie al naar de drukker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132790

Haha, tjah het lijkt natuurlijk allemaal wel een beetje op elkaar. Maar de opdracht was om een opvallende flyer te maken, en dat is gelukt! ;) Geen topflyer, maar wel leuk :)

Die kleine teksten heb ik overigens ook over getwijfeld, maar bij de uiteindelijke druk valt het reuze mee. Op het scherm wordt 'ie inderdaad onleesbaar, maar daar heb ik een aangepaste versie voor gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
NooN schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:59:
[...]

Ik denk dat handiger dan de pathfinder methode een combinatie van de 'Arc' tool en de 'Blend' tool is. Ik zou het zo doen:
1. arc tekenen die voldoet aan je eisen. (shift ingedrukt om een 'cirkel' arc te maken)
2. deze arc kopieren en verplaatsen (shift in als je onder bv 45 graden hoek wilt verplaatsen).
3. arc schalen (met alt en shift ingedrukt) .
4. Een blend maken tussen deze twee vormen.

Hoewel het vier stappen zijn, ben je slechts een paar seconden hieraan kwijt. Als je later meer tussenvormen wil of de buitenste ring op een andere afstand dan hoef je alleen de blend optie aan te passen en/of een item te verplaatsen.
Thx allemaal voor de respons, ik ga het vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vanacht effe bezig geweest
Ik heb het vermoeden dat ik dit naar een blikje redbull van 473ml ter inspiratie ben gekomen. :+
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.146/557800001-557850000/557805701-557805800/557805788_5_wXKh.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.84/557800001-557850000/557805301-557805400/557805370_5_maUY.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door 42dpi op 25-04-2009 08:17 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
0X55AA schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:22:
[...]

Thx allemaal voor de respons, ik ga het vanavond eens proberen :)
Het is gelukt jongens.

Hoe doe je dit simpel:

1) teken je cirkel
2) Met de arc-tool teken je een kwart-cirkel en align hem juist met het centerpunt van de cirkel.
3) teken met de pentool driehoekjes (vertrekkende vanuit center van je cirkel), waarmee je dus het deel van arc die je niet wil wegdoet.
4) selecteer je driehoekjes en je arc, en gebruik de pathfinder --> expand

Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Anoniem: 132790 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:27:

[afbeelding]
Ik ga hier weer zeggen wat ik eerder heb gezegd: Zorg dat het belangrijkste in 1 keer duidelijk word, en de rest van de informatie meer als achtergrond. Zorg dat je de informatie in 'lagen' neerzet. Nu is het een grote brei met letters en foto's en kleuren en andere dingetjes, maar zo is het niet duidelijk.

Ik zie wel dat een aantal dingen een stuk groter zijn, maar het is nog niet extreem genoeg. Probeer hooguit 5 woorden uit te kiezen die ECHT het belangrijkste zijn. Welke woorden moeten je doelgroep aantrekken? Waar draait het allemaal om? Tijd, datum, prijs ed komt allemaal later :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 18:07

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het is weer even geleden dat ik wat van me heb laten zien, ben nogal druk met allerlei andere zaken, maar deze week toch weer eens wat tijd gehad om een idee waar ik al een tijdje mee liep uit te werken.

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/4724/natureinspiresth.jpg
klik voor de volledige versie op deviantart

[ Voor 1% gewijzigd door floriske.nl op 28-04-2009 16:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Kan iemand mij vertellen hoe jullie die mooi gecurvde lijnen in jullie afbeeldingen verwerken / krijgen?
Als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://welcome.hp.com/country/nl/nl/img/0071/0000090931/nl_nl_0071_0000090931_666666.jpeg

Die lijnen achter de laptop.

Ik heb menig tutorial geprobeerd en op YouTube, maar het is waarschijnelijk te simpel voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 22:59
Anoniem: 25735 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:31:
Kan iemand mij vertellen hoe jullie die mooi gecurvde lijnen in jullie afbeeldingen verwerken / krijgen?
Als voorbeeld:
[afbeelding]

Die lijnen achter de laptop.

Ik heb menig tutorial geprobeerd en op YouTube, maar het is waarschijnelijk te simpel voor woorden.
Hmm, als airbrush uit de losse hand niet lukt kan je proberen eerst een path te tekenen en deze vervolgens te tracen met de airbrush tool.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

stevenP schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:33:
[...]

Hmm, als airbrush uit de losse hand niet lukt kan je proberen eerst een path te tekenen en deze vervolgens te tracen met de airbrush tool.
Met de hand zulke lijnen tekenen doe ik zeker niet na en vraag mij af of dat wel de manier zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
Met de trace tool de path maken (moet hij wel op paths staan en niet op object), en dan bij de brush instellingen spelen met de instellingen (zodat hij van dik naar dun gaat). En dan rechtermuisknop op je path, en iets van 'brush path' ofzo uit mijn hoofd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Was het in photoshop niet "stroke path" in je path-panel? Maar verder klopt het wat bovenstaande zegt. Je kunt een path tekenen en hier een custom strook opzetten, die bijvoorbeeld ook pen-pressure simuleert.

En je kunt het natuurlijk ook in illustrator maken door gewoon met de hand de contouren van de curven te pen-toolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:06
klopt, path aanmaken met de pen tool, dan rechtermuisknop>stroke path; in het drop dowm menu brush selecteren, (van tevoren de instellingen hiervan even instellen)
duidelijke video tutorial:
http://www.tutcast.com/photoshop-stroke-path/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42

Bjk

Mijn laatste werk, een website voor een Stichting die zich inzet om japanse vecht/verdedigings sporten onder alle jeugd te promoten.

Afbeeldingslocatie: http://upload.halflife-2.nl/20090502-16557.jpg
(Voor wie de website fullsize wil bekijken, mushindo.nl)

[ Voor 17% gewijzigd door Bjk op 02-05-2009 15:23 . Reden: Link weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 24-06 17:22
Bjk, "sitechecks" zijn in principe toegestaan, mits de content door Lorem ipsum tekst is gevuld. Kun je dat misschien aanpassen? Daarnaast heb ik het idee dat als je iets wilt promoten, je in één opslag de aandacht zult moeten krijgen. In mijn beleving doe je dat niet door een foto van een draak+de verzamelnaam naam van de sporten in kwestie te melden, maar misschien kun je het over een andere boeg gooien; Ga eens spelen met concepten, een andere manier om de aandach te krijgen, en dán in te gaan over de inhoud waarover je wilt vertellen, namelijk Japanse verdedigingssporten (+s?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

TerreurBV schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 08:15:
Vanacht effe bezig geweest
Ik heb het vermoeden dat ik dit naar een blikje redbull van 473ml ter inspiratie ben gekomen. :+
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou de schaduw in de mond weghalen of zo zetten dat licht echt van een kant komt. bijv boven en alleen de tanden boven schaduw hebben.
Kun je met tekst niet beter "Smile or die" of "Smile or you'll die" maken ? :p Nederlands gaat "Lach of jij dood" ook niet echt he.

Verder misschien de onderste rij tanden kleiner maken en dus automatisch ook meer en wat in een boogje zetten?

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik heb weer eens een poster gemaakt voor een evangelisatiedienst bij ons in de kerk. De uitgenodigde spreker is Cees Schrage een orca/dierentemmer welke gaat vertellen over wat hij mee heeft gemaakt in zijn leven.

Hier de poster, ben benieuwd wat er van gevonden wordt.

Afbeeldingslocatie: http://overig.indev.nl/grafisch/poster_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40

sopsop

[v] [;,,;] [v]

@ZpAz: De uitlijning van de tekst in de blokjes vind ik wat slordig ogen. Ik zou de tekst gewoon rechts uitlijnen. En wellicht is het mooier om de tekst in een luchtbubbel te zetten, dan wordt het wat meer één geheel.

Inhoudelijk vind ik het ook niet zo sterk. Kort gezegd: 'Dierentemmer, Evangelisatiedienst, Elim'. Komt hij dierentemmen of gewoon naar de dienst kijken? Ik zou iets dieper over het onderwerp ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Eens met het bovenstaande.
Ik vind het font trouwens ook niet mooi en passen. Je hebt een "bubbelige" poster dus zou juist gaan voor wat rondere letters.

Verder zou ik de tekst wat "actieachtiger maken zodat deze wat meer opvalt. Nu is het een mooie poster met toevallig wat tekst maar mensen kijken dacht 3sec? naar een poster hebben dan waarschijnlijk de belangrijkste info niet gelezen. Eigenlijk vind ik de vlakjes achter de tekst ook niet erg geslaagt O-)

Uiteraard opbouwend bedoeld want vind dolfijnen en achtergrond heerlijk! en denk dan ook dat je met aanpassingen een knallende poster te pakken hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

mijn eerste photoshop project , graag kritiek

origineel

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/4656/33ebe61316a645f19343a26.jpg

mijn gemaakte versie

Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/4656/33ebe61316a645f19343a26.jpg

wat denken jullie ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
ik dacht eerst even dat je de auto ook had getekend, en dat had ik zoiets van: wtf, als eerste project :o
maar dat is dus niet het geval.

de belichting vind ik wel mooi, de voorgrond vind ik ook beter dan het origineel. Alleen op deze manier rijdt de auto vol uit de bocht... ik weet niet of dat nou echt de bedoeling is bij motorsport :+
de bliksem op de achtergrond vind ik niet echt mooi erbij passen. Ook heb je iets te veel de smudgetool gebruikt bij de (vanuit dit oogpunt) rechterkant van de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Nog een punt. Hoe kan de bliksem scherp zijn terwijl de rest van de achtergrond blurry is (depth of field)?

Ik vind het netjes gemaakt, maar vind wel dat de voorgrond de aandacht wat van de auto afleidt.

Maar voor eerste projectje zeker niet verkeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

Amplified schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:49:[/b]
ik dacht eerst even dat je de auto ook had getekend, en dat had ik zoiets van: wtf, als eerste project :o
maar dat is dus niet het geval.

nee, alleen het desgin van de auto O+

de belichting vind ik wel mooi, de voorgrond vind ik ook beter dan het origineel. Alleen op deze manier rijdt de auto vol uit de bocht... ik weet niet of dat nou echt de bedoeling is bij motorsport :+
de bliksem op de achtergrond vind ik niet echt mooi erbij passen. Ook heb je iets te veel de smudgetool gebruikt bij de (vanuit dit oogpunt) rechterkant van de voorruit.

daar is de remschijf gloei voor, de impressie laten blijken of dat ding dadelijk snoeihard crasht :+

smudgtool is indd iets te veel , die zal ik nog wat bijwerken , achtergrond is persoonlijk, de andere vind het cool de andere vind het helemaal niks , bliksem zal ik wat minder naar de voorgrond trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:04

g0tanks

Moderator CSA
Een paar signatures die ik in het verleden in Photoshop heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/SummerGlau.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/Gundam00.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/Shooter.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/PathofaWarrior.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/vigor2.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/illidian.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/patriots.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/lineage2.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/freedom2.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/prostreet.png

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/creed2.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Normaal ben ik meer van het lurken, dan het daadwerkelijk uitvoeren en showen, maar deze wilde ik jullie niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://www.alwetend.nl/pics/justicesmall.png
Deze heb ik gemaakt aan de hand van deze tutorial. Kwam er alleen halverwege achter hoe dom ik bezig was. Als ik alles gewoon factor 10 groter had gemaakt, had ik er nog een leuke wallpaper van kunnen maken, nu is ie neit groter dan dit te maken. En het is serieus een hells karwei om allemaal die artiesten namen erin te frotten :p

En ook de volgende twee wil ik nog wel even laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.alwetend.nl/pics/forprintsmall.png Afbeeldingslocatie: http://www.alwetend.nl/pics/finalsmall.png
Deze zijn beide gemaakt op de manier van de obama tutorials :) De linkse versie heb ik trouwens ook op mijn muur geschilderd, op request kan ik daar ook nog wel een fototje van posten :)

Mijn grootste probleem is altijd om ergens inspiratie vandaan te toveren. Ben op verschillende gfx fora lid, maar van naar andere werken kijken gaat mijn zin om iets te maken juist altijd over :S Vind het ook niet fijn om ergens lang mee bezig te zijn, dan ben ik er al snel teveel over na aan het denken en ga ik twijfelen en veranderen, etc..

[ Voor 0% gewijzigd door FrostXL op 10-05-2009 12:44 . Reden: smartass ;) ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

FrostXL schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:30:

Mijn grootste probleem is altijd om ergens inspiratie vandaan te toveren. Ben op verschillende gfx fora lid, maar van naar andere werken kijken gaat mijn zin om iets te maken juist altijd over :S Vind het ook niet fijn om ergens lang mee bezig te zijn, dan ben ik er al snel teveel over na aan het denken en ga ik twijfelen en veranderen, etc..
Twijfelen is normaal je kan nooit met iets klaar zijn je moet een moment pakken dat het klaar is, ik heb precies het zelfde met iets in eens iets ander willen maken ik heb ook 10 verschillende versies van mij werken en lang mee bezig zijn ik zet gewoon een target van dat wil ik vandaag af hebben en morgen ga ik verder met de rest in stappen, geef je zelf genoeg rust ik ben altijd met twee dingen te gelijke tijd bezig ene scherm staat een tv serie aan andere scherm ben ik aan het teken, dat is zo beetje hoe ik het doe en het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:03

Kvn

Normaal ben ik meer van het lurken, dan het daadwerkelijk uitvoeren en showen, maar deze wilde ik jullie niet onthouden:
[afbeelding]
Deze heb ik gemaakt aan de hand van deze tutorial. Kwam er alleen halverwege achter hoe dom ik bezig was. Als ik alles gewoon factor 10 groter had gemaakt, had ik er nog een leuke wallpaper van kunnen maken, nu is ie neit groter dan dit te maken. En het is serieus een hells karwei om allemaal die artiesten namen erin te frotten :p

[afbeelding] [afbeelding]
Deze zijn beide gemaakt op de manier van de obama tutorials :) De meest linkse versie heb ik trouwens ook op mijn muur geschilderd, op request kan ik daar ook nog wel een fototje van posten :)

Is er ook een minder linkse versie dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:25

Sharky

Skamn Dippy!

Een nieuw topic openen vind ik de moeite niet waard dus ik stel m'n vraag hier even. Ik zoek software waarmee ik samen met iemand anders kan schetsen over een netwerk/internet. We moeten samen aan een aantal projecten werken maar we hebben beide geen tijd om bijna iedere dag 2 uur te reizen.
Ik weet dat het bestaat en ik heb het al eens gebruikt maar ik kan het echt nergens vinden.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sharky schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:08:
Een nieuw topic openen vind ik de moeite niet waard dus ik stel m'n vraag hier even. Ik zoek software waarmee ik samen met iemand anders kan schetsen over een netwerk/internet. We moeten samen aan een aantal projecten werken maar we hebben beide geen tijd om bijna iedere dag 2 uur te reizen.
Ik weet dat het bestaat en ik heb het al eens gebruikt maar ik kan het echt nergens vinden.
Netwerk schijf huren en elke keer daar de project files opslaan? zo dat jullie alle twee erbij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:25

Sharky

Skamn Dippy!

TerreurBV schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:22:
[...]

Netwerk schijf huren en elke keer daar de project files opslaan? zo dat jullie alle twee erbij kunnen.
Nou ten eerste gaat het over het internet dus dan is een netwerkschijf sowieso al geen optie en het gaat juist om het samen real-time visualiseren.

a la iSketch dus.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sharky schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:50:
[...]

Nou ten eerste gaat het over het internet dus dan is een netwerkschijf sowieso al geen optie en het gaat juist om het samen real-time visualiseren.

a la iSketch dus.
Azo ik bedoelde ook webspace netwerkschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

[afbeelding]
offtopic:
Veel van deze artiesten vind ik ook erg goed. Ik ben al tijden op zoek naar meer 'vuige electro' zoals Boyz Noise maakt... kun je eens wat namen noemen?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

TerreurBV schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:02:
[...]

Twijfelen is normaal je kan nooit met iets klaar zijn je moet een moment pakken dat het klaar is, ik heb precies het zelfde met iets in eens iets ander willen maken ik heb ook 10 verschillende versies van mij werken en lang mee bezig zijn ik zet gewoon een target van dat wil ik vandaag af hebben en morgen ga ik verder met de rest in stappen, geef je zelf genoeg rust ik ben altijd met twee dingen te gelijke tijd bezig ene scherm staat een tv serie aan andere scherm ben ik aan het teken, dat is zo beetje hoe ik het doe en het helpt.
Denk niet dat dat bij mij werkt, als ik er mee bezig ben moet ik me er wel volledig op focussen, misschien ook wel omdat ik nog niet zo ervaren ben met ps en dan weer moet uitzoeken hoe ik het best een bepaald effect kan creeeren. Maar het probleem is dus vooral dat als ik het snel genoeg afmaak ik vastloop. Maja, guess dat ik daar maar mee moet leren leven :p
Bozozo schreef op zondag 10 mei 2009 @ 15:17:
[...]

offtopic:
Veel van deze artiesten vind ik ook erg goed. Ik ben al tijden op zoek naar meer 'vuige electro' zoals Boyz Noise maakt... kun je eens wat namen noemen?
offtopic:
Ben super fan van ongeveer alles dat van het ed banger records lable afkomt, daar zit dus ondere andere justice in, mr oizo volgens mij ook. Maar ook yuksek en calvin harris vind ik goed, alhoewel die wat minder rauw zijn misschien. Tip: check ff op last.fm de similar artists van boyz noize. Daar heb ik dus ook al die namen vandaan in deze artwork :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Sharky schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:50:
[...]

a la iSketch dus.
Kan met Windows Netmeeting. In Vista heet dit Windows Meeting Space, maar of het daar nog steeds kan, kan ik niet zeggen aangezien ik dat tooltje hier eruit gesloopt heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

TerreurBV schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:02:
[...]

Twijfelen en veranderen, argh. Een gigantische hekel heb ik daar aan. Alhoewel ik het wel nodig heb om tot iets cools te komen. Zie bijv. dit voorbeeld:

Ik begon met de poster linksboven, rechtsonder is er uiteindelijk uitgekomen...
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/1912/postersa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
hmm, ik vind de 5e (onder midden) toch het beste eerlijk gezegd. De laatste versie is mij te druk, chaotisch.

t is iig wel beter dan de eerste vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27

Shrien

frequent snoozer

Amplified schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:05:
hmm, ik vind de 5e (onder midden) toch het beste eerlijk gezegd. De laatste versie is mij te druk, chaotisch.

t is iig wel beter dan de eerste vind ik :)
Ik vind de eerste juist het leukst eigenlijk, misschien de figuren van de 3e in de star van de 1e poster verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shrien schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:30:
[...]

Ik vind de eerste juist het leukst eigenlijk, misschien de figuren van de 3e in de star van de 1e poster verwerken?
Dat is inderdaad ook een goed idee ja. Die link had ik zelf nog niet gemaakt :p ghehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 11:09

[afbeelding] [afbeelding]
Deze zijn beide gemaakt op de manier van de obama tutorials :) De linkse versie heb ik trouwens ook op mijn muur geschilderd, op request kan ik daar ook nog wel een fototje van posten :)

Welke obama tutorials? Mij lijkt het leuk om eens wat foto's te vectorizen maar heb geen idee hoe ik dat goed kan doen. Duls als jij toevallig die tut site nog weet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Shrien schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:30:
[...]

Als we op die toer gaan; Ik vind de tweede juist het gaafste, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat ik grunge/distorted style erg gaaf vind om te zien, terwijl het eigenlijk helemaal niet moeilijk is om te maken.
Daar had je dan die twee figuren van man + vrouw als 'gespoten' op de ondergrond kunnen plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

siddler schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:25:
[...]

Welke obama tutorials? Mij lijkt het leuk om eens wat foto's te vectorizen maar heb geen idee hoe ik dat goed kan doen. Duls als jij toevallig die tut site nog weet O-)
http://vector.tutsplus.co...-vector-political-poster/

Kort samengevat komt het er op neer dat je je pic threshold in phothoshop, zodat donkere delen zwart worden, lichte delen wit. Dit doe je in verschillende sterktes. Vervolgens neem je deze platen in illustrator over en ga je de zwarte vlakken met de pen tool overtrekken. Simple as that :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurryt
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 20:01
Volgens mij mag ik niet de link naar mijn site plaatsen. Dan maar zo!

Afbeeldingslocatie: http://www.jurgt.nl/images/14_groot.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jurgt.nl/images/15_groot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Jurryt schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:24:

[afbeelding]
[afbeelding]
:o Heel cool ik zou bij bovenste de rest ook doen maar hij ziet er zo al heel cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27

Shrien

frequent snoozer

[afbeelding]
Die onderste wil ik echt in mijn kamer willen hangen :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.44/576700001-576750000/576706701-576706800/576706787_6_P7wb.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat daar links zou ik weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 177665 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:26:
[...]

Je kent de game Portal zeker niet?
Dat daar links is een portal en hoort er gewoon bij. Ik ben er overigens wel mee eens dat er iets mee moet gebeuren, want dit ziet er maar heel simpel uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:04

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 177665 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:26:
[...]

Ben ik mee eens, het hangt er een beetje bij en is nogal storend vind ik. Misschien is het een idee om een oranje portal aan de rechterkant te doen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:26:
[...]

Je kent de game Portal zeker niet?
Dat daar links is een portal en hoort er gewoon bij. Ik ben er overigens wel mee eens dat er iets mee moet gebeuren, want dit ziet er maar heel simpel uit zo.
Nah ik was er zelf al wel achter dat het met die game te maken had, maar het voegt werkelijk niets toe.
Doe dan iets leuks met dat logo als portal, waar dan dat apparaatje uit komt zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
dat "design terreurBV BV" moet in een ander font vind ik. dit ziet er niet uit.

en over de reactie van Pangea, ik ben het er zeker mee eens dat er iets mee gedaan moet worden, zo ziet het er niet goed uit vind ik. hangt er zo bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het is een onderdeel van een thema die ik maak voor android

Dit is de wallpaper liefst gewoon zo simpel mogelijk niet al te veel bombarie en drukte er moeten ook nog iconen op komen.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/9avkhw.png
Android heeft drie scherm en worden zo verdeeld over de wallpaper.
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/5636/viewmebm9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2dhy5pg.png
Design TerreurBV zie je niet op android :) ik zet expres opvallend m'n naam er in.
Dit worden de bootloader/splashscreen
Splash 1 1sec
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ptryoo.png
Splash 2 6sec
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/10wqvmb.png

[ Voor 101% gewijzigd door 42dpi op 11-05-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Na tijden en tijden ploeteren heb ik voor mijn webdevelopment bedrijfje toch eindelijk een logo wat mij wel aanstaat.

De woorden die ik in het logo wilde laten voorkomen zijn:

Internet, Software, Development, Strak, Zakelijk, iPhone (wil iPhone devven) & Apple (ik werk op een Apple, en wil ook devven voor Apple hardware (voornamelijk iPhone).

Het bedrijfke is Indev wat staat voor INternet DEVelopment.

De woorden Internet & Development komen terug in de naam, De Apple gerelateerde dingen in de d (zowel bijt uit apple als blaadje). En strak & zakelijk is de algehele look, strak maar toch ook speels als het moet.

Ikzelf vind hem wel geslaagd moet ik zeggen, ik heb nu een b&w versie, ik wilde iets wat altijd herkenbaar is, in b&w full-color, maar ook zelfs in evt andere kleuren.

Het logo is hier te bezichtigen: http://overig.indev.nl/grafisch/logo.pdf

Een 'speling' met het logo, welke ik als wallpaper wilde gebruiken is te vinden op: http://overig.indev.nl/grafisch/wallpaper.png *

Ik ben benieuwd wat er van gevonden wordt.

* dit hoeven niet persee de originele kleuren te worden, ik zit meer richting zilverig te neigen voor mijn website, mischien komt mijn blog wel in een frisse wolkjes stijl achtige website

[ Voor 20% gewijzigd door ZpAz op 14-05-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Volgens mij is het een prima logo. Ziet er erg netjes uit. Ik zou dan kiezen voor de kleurgebruik van je wallpaper. En dan bedoel ik dat je de letter 'd' een andere kleur geeft dan de andere letters zoals je zelf al zegt zilver. Zo krijg je ook het idee dat de letter 'd' een stuk fruit is. Wat dan weer mooi kan slaan op de appel van Apple.

Ik heb verder eigenlijk geen opmerkingen. Overig zou je dat blaadje op de 'd' kunnen gaan gebruiken als favicon, opsommingsteken of als symbooltje voor een hoofdstuk/paragraaftitel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat is dan inderdaad een leuk idee! :)

Ik ben benieuwd of er nog meer reacties komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind hem er ook al goed uitzien!

Wat ik zelf wel wat minder vind is dat je met de hap uit de "d" niet meegaat met de lijnen van de "e". (geen idee of je het snapt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Anoniem: 123349 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:41:
Ik vind hem er ook al goed uitzien!

Wat ik zelf wel wat minder vind is dat je met de hap uit de "d" niet meegaat met de lijnen van de "e". (geen idee of je het snapt?).
Die hap heeft nu exact dezelfde 'lijnen' als de hap uit het apple logo, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Het zou mooier zijn als die hap evenwijdig loopt aan de curve van de 'e'. Anyway, doet me wel denken aan InBev (voormalig interbrew) :p

Misschien nog een idee om ook nog wat te proberen met spatiëring. Weet niet of het er mooier op wordt, maar je kunt even kijken.

Verder zou ik hem ook graag zien op erg klein formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
zit een vector pdfje bij, hij kan dus erg klein :P

Daarnaast kende ik inbev niet ten tijde van het bedenken van de naam, en zit ik in nederland en inbev in belgique.

Over de letterspacing, dichter op elkaar wordt het er niet beter op. Dan wordt het wat te drukkend zeg maar. Ook denk ik niet dat wanneer de hap evenweidig aan de e loopt het er beter op wordt, en dan is het ook niet meer de 'apple' hap.

[ Voor 41% gewijzigd door ZpAz op 14-05-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZpAz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:43:

Ook denk ik niet dat wanneer de hap evenweidig aan de e loopt het er beter op wordt, en dan is het ook niet meer de 'apple' hap.
Alleen daarom zou ik het al op zn minst proberen. O-)

Je had het al over "strak". De manier waarop je de hap nu hebt is dan naar mijn idee niet :)

Edit, Gramatica is een vak appart..

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 14-05-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

InBev heeft ook een Nederlandse afdeling... Zit toevallig in mijn hometown Breda, dus niet helemaal waar wat je zegt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Tjeemp schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:51:
InBev heeft ook een Nederlandse afdeling... Zit toevallig in mijn hometown Breda, dus niet helemaal waar wat je zegt. :P
Ja, daar ken ik het ook van. Ik rijd er met de bus vrijwel elke werkdag langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

[afbeelding]
[afbeelding]
Cool man, ik zag je werk al in Advanced Photoshop _o_

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.