[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:23

Shrien

frequent snoozer

ZpAz schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:05:
Poster gemaakt voor de kerk waar ik bij zit, voor een 'Sing in' met het onderwerp 'Kiezen'
Even aan het spelen gegaan, en dit is er uit komen rollen, vind hem zelf wel geslaagd :)

http://indev.nl/uploads/poster.png

Het rode is een 'doorloop' van de tafel waar de potjes op staan en dan in wat meer een sketch stijl.
Bovenkant van de poster vind ik best leuk, maar het rode gedeelte mag wel wat spannender.
Het gebruikte vond daar vind ik ook totaal niet passend, probeer een wat vrolijker font te kiezen, iets meer speels.

Ook wordt het nog niet echt duidelijk waar het nou om gaat (zonder jouw uitleg)..
Prak er een afbeelding van een kerk met een koor erbij of iets dergelijks :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Shrien op 27-02-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

mavi schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:38:
[...]

Wij hadden een presentatiefilmpje gemaakt (click). De opdrachtgever vond het heel leuk maar eerlijk gezegd vond ik het zelf niet zo bijzonder mooi. Naast de film hadden we het verslag ook in een boekvorm ingeleverd zodat ze het rustig konden doorlezen. Een andere groep had een bordspelletje gemaakt, ook heel leuk natuurlijk :P

Ik zou zelf voor een een brochure gaan eventueel icm met een andere media. Hier een aantal voorbeelden.

Deze kan je vervolgens in een mooie verpakking inleveren.
Jeez, super helpful! Dat zijn inderdaad de dingen waar ik wel heen wil ja... dat CD-doosje, dat moet monsterlijk veel werk zijn geweest. Dat filmpje van jullie trouwens ook. Dat is wel de leukere manier om je bevindingen te verspreiden zeg maar... docenten zijn niet zo happig op verslagen over gemeten feiten, maar een filmpje is altijd leuk om 'even te kijken' en toch krijgen ze alle informatie voorgeschoteld. :)

Als ik zo die albums op Deviantart zag he, dan denk ik... drukkerijen hebben altijd een minimum aantal en zijn bovendien niet zo goedkoop. Ik klikte even door naar een Hema fotoalbum. Maar ik zou daarvan nog moeten uitzoeken of je zelf je lettertype kan bepalen, geen standaard lijstje - en of de tekst ook scherp afgedrukt wordt. Het reminds me wel dat ik echt een shitload aan foto's moet hebben, ook van de mensen waarmee ik samenwerk... meer dan de vakantiekiekjes die ik nu maak :s

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Een filmpje is zeker een leuke manier van presenteren. Nadeel is alleen dat het veel tijd kost om met zoiets te maken, vooral als je alleen bent. Voordeel van zo iets is dat het een "WOW" factor heeft. Als je het allemaal goed maakt, wordt er niet veel naar de inhoud gekeken :P

Het boekje wat wij hadden gemaakt had 44 pagina's als ik me niet vergis (zie onderstaande link). Deze hadden we 4x laten afdrukken voor 9.50 euro per stuk. Maar het is belangrijk dat je een langs een aantal drukkerijen langs gaat. Zo vroeg een drukkerij 50 euro voor een exemplaar.

Het is veel werk maar het resultaat is het waard :)

Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/4078/22012009014copy.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voor mn presentatie een filmpje in 3d gemaakt! Geen idee welke opleiding je doet maar bij mij was het wel een succes!! Mocht ook wel aangezien mn presentatie skills echt 0 zijn :') Eens kijken of ik die nog ergens kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Weet niet of dit het juiste topic is om dit te plaatsen, maar ik heb een vraag betreft de rectangle tool in photoshop :P Dark Blue verteld dat ik anti-alias moet gebruiken om rondere hoeken te krijgen, maar ik heb nu al wat gegoogled, maar heb nog geen goede manier gevonden...

Ik weet niet hoe ik rondere hoeken krijg, ja met anti-alias, maar hoe? Nergens een optie waarin ik dit kan aanvinken, heb op google gezocht maar ze komen allemaal met moeilijke dingen aan als shadow, filters e.d. Is er niet gewoon een simpele manier van als ik een vlak teken met de rectangle tool, dat hij na het tekenen gewoon mooie ronde randen heeft?

Vast een domme vraag voor vele onder jullie, maar ik kom er echt niet uit:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

mavi schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:11:
Een filmpje is zeker een leuke manier van presenteren. Nadeel is alleen dat het veel tijd kost om met zoiets te maken, vooral als je alleen bent. Voordeel van zo iets is dat het een "WOW" factor heeft. Als je het allemaal goed maakt, wordt er niet veel naar de inhoud gekeken :P

Het boekje wat wij hadden gemaakt had 44 pagina's als ik me niet vergis (zie onderstaande link). Deze hadden we 4x laten afdrukken voor 9.50 euro per stuk. Maar het is belangrijk dat je een langs een aantal drukkerijen langs gaat. Zo vroeg een drukkerij 50 euro voor een exemplaar.

Het is veel werk maar het resultaat is het waard :)

[afbeelding]
Zeker, impressive! Ja, ik ben maar in m'n eentje, maar op zich kan ik voor wat hulp wel hier de studenten vragen. Die worden allemaal erg professioneel opgeleid om camera's, pennen en potloden te hanteren.

Ik heb me vandaag ingeschreven bij Blurb.com en ik denk erover om daar boekjes te laten printen. Ik zat te denken aan Hema, maar daarvan weet ik niet zeker of de kwaliteit van gedrukte tekst wel is zoals ik die wil. Blurb.com bood de uitkomst. Kost wat, maar je hebt wat. Hardcover boek, kunnen veel foto's in en ik kan lekker elke bladzijde aan de opmaak werken. Ik zit te denken aan de stijl van Evanescences albums. Stekelige struiken, wazige achtergronden en in mijn case ook veel sneeuw. Oja, er moet ook nog een afstudeerverslag in. ;)

Erik0:
Nee, prima dat je hem hier stelt! Tuurlijk is het geen domme vraag.
Wat ik bedoelde - en later eigenlijk nog wilde corrigeren - is dat antialias er is, of er niet is; het maakt je hoeken niet ronder, alleen minder rafelig. Wat ik zei over je vormen achteraf van formaat wijzigen had weer niets te doen met antialiasing.

Als je in Photoshop de rectangle shape-tool aanklikt, dan krijg je als het goed is er een werkbalk bij in de bovenrand van je programma. Daar staat welke radius je hoeken moeten hebben. Hoe hoger, hoe groter de bocht. Waarom sommige van je hoeken in je vorige document zo rafelig waren, weet ik niet. Misschien heb je ergens de opvul-tool gebruikt, het emmertje, en heeft dat voor harde randen gezorgd. Misschien stond je nog wel in een shape layer en heb je een screenshot gemaakt voor hier; dan geeft hij ook wel harde randjes aan de shape die dan actief is. Je kunt je aanleren om met meerdere lagen boven elkaar te werken, als je dat niet al doet. En anders, ja, post eens een screenshotje met beschrijving van wat je doet en waar het misgaat. In beeld al, of pas bij het opslaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 27-02-2009 22:43 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Interface moeten maken op school voor het spel Mens Erger Je Niet!. Bij deze het voorlopige resultaat (een mock-up dus):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JOoIWWoELSIozgFpS73dbCjL/full.jpg

Leuk om te weten of er nog adviezen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
De slagschaduw van je bord klopt niet met dat van de pionnetjes. Verder een beetje saai, vind je niet?
Waarom pionnetjes? Kan je daar niet wat anders voor nemen? Of 3dimensionaal ofzo?
Het ziet er nu een beetje uit als een foto van het bord zegmaar, of is dat de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

j-a-s-p-e-r schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:56:
De slagschaduw van je bord klopt niet met dat van de pionnetjes. Verder een beetje saai, vind je niet?
Waarom pionnetjes? Kan je daar niet wat anders voor nemen? Of 3dimensionaal ofzo?
Het ziet er nu een beetje uit als een foto van het bord zegmaar, of is dat de bedoeling?
Het spel is ook saai qua uiterlijk, ik vind het een mooie plaat geworden, lekker plain, lekker gelaten zoals het is in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:56:
Dat klopt, maar als je het omdraait (de schaduw) dan ziet het er raar uit, dus daarom is het de bedoeling. Ook moet het dadelijk uitgevoerd gaan worden dus in een echt spel in C#. Dan is 3D erg moeilijk om in uitvoering te brengen en vooral om te leren voor een schoolproject, daarom 2D gekozen.

Eventueel later nog een 2.5D versie. Daarnaast is skinnen nu erg makkelijk geworden en daarom voor deze opzet gekozen.
Shrien schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:07:
[...]

Het spel is ook saai qua uiterlijk, ik vind het een mooie plaat geworden, lekker plain, lekker gelaten zoals het is in het echt.
Dankje, zie ook bovenstaande uitleg. Overigens was het ook de bedoeling om het zo te uitten (lekker plain).

Echter zat ik nog wel wat te twijfelen over de kleuren buiten het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
alex3305 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:09:
Interface moeten maken op school voor het spel Mens Erger Je Niet!. Bij deze het voorlopige resultaat (een mock-up dus):

[afbeelding]

Leuk om te weten of er nog adviezen zijn?
Mijn advies: Het is te schoon, maak het bord iets "viezer". Denk bijvoorbeeld aan kreukelranden e.d. van het bord (ook in de vouwrand). Misschien de pionnen een hout textuur meegeven.

Verder zou ik de cirkel rond de dobbelsteen weglaten zodat het bij het bord past (laat deze eventueel/indien mogelijk over het bord rollen). Je zou ook zaken als koffiekringen/koekkruimels kunnen toevoegen (ook buiten het bord), zodat je de illusie wekt op een tafel te spelen.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Ik heb weer wat nieuwe dingetjes gemaakt, eigen werk en opdrachten voor een vak. De opdracht hieronder was om een handgetekende stofzuiger te maken (en verzinnen). Tekenen alleen met marker, later evt uitwerking met pastel + fineliner + potlood. Daarna dmv fotoshop er een 'extratje' aan te geven.
Rechtsbovenaan de handtekening, links onder het resultaat.

Het is een beetje overdone maar ik heb me wel een dag vermaakt ermee :)

Afbeeldingslocatie: http://www.betervanwel.nl/got/compositie_tumb.jpg
Klik voor groot (3,5mb jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:14:
Ik heb weer wat nieuwe dingetjes gemaakt, eigen werk en opdrachten voor een vak. De opdracht hieronder was om een handgetekende stofzuiger te maken (en verzinnen). Tekenen alleen met marker, later evt uitwerking met pastel + fineliner + potlood. Daarna dmv fotoshop er een 'extratje' aan te geven.

[afbeelding]
zeer nice, maar ook wel vreemde reflectie imho?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 01:38:
[...]

zeer nice, maar ook wel vreemde reflectie imho?
Thanks :). Welke reflectie bedoel je? Die van het wiel in de slagschaduw? Die klopt opzich 'technisch' wel maar ik ben het met je eens dat het een beetje vreemd is. Eerlijk gezegd heb ik 't vooral gedaan 'omdat het kan' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 01:58:
[...]

Thanks :). Welke reflectie bedoel je? Die van het wiel in de slagschaduw? Die klopt opzich 'technisch' wel maar ik ben het met je eens dat het een beetje vreemd is. Eerlijk gezegd heb ik 't vooral gedaan 'omdat het kan' :p
ja dat bedoelde ik precies, het stoort niet echt superhard, alleen als je er op begint te letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

lijkt alsof hij in een plas olie staat als ik eerlijk ben.

verder is de shading wel erg netjes gedaan moet ik zeggen.

Leuk gebruik van textures, alleen full-size is het allemaal wat te heb ik het idee.
En waarom iets van een vuilniszak-textuur op de knoppen? horen die niet glad en strak te zijn?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:06
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:14:

[afbeelding]
Heel vet, ik hoop dat ik volgend jaar dit ook ga leren :Y) * Steven gaat IO studeren
Maar inderdaad, de schaduw / spiegeling is een beetje raar. Is hiet zo dat je óf slagschaduw, óf reflectie hebt? Dit is wel een hele scherpe slagschaduw in combinatie met de reflectie.

Mooi plaatje, dat zeker! :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:53:
[...]

ja dat bedoelde ik precies, het stoort niet echt superhard, alleen als je er op begint te letten :)
Ik denk dat ik er nog wel wat aan ga doen ja. Misschien hééél doorschijnend maken of misschien wel helemaal weghalen. 3 mensen die 't zelfde er in zien maakt 't wel duidelijk :p

'
Tjeemp schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:20:
lijkt alsof hij in een plas olie staat als ik eerlijk ben.

verder is de shading wel erg netjes gedaan moet ik zeggen.

Leuk gebruik van textures, alleen full-size is het allemaal wat te heb ik het idee.
En waarom iets van een vuilniszak-textuur op de knoppen? horen die niet glad en strak te zijn?
crap waarom zie jij die vuilniszakstructuur nou weer :p Dat is het idd wel. Ik wilde rubber-isch hebben maar dat kon ik niet vinden. Als ik strak/glad had gedaan dan zouden ze bijna wit zijn.
stevenP schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:35:
[...]

Heel vet, ik hoop dat ik volgend jaar dit ook ga leren :Y) * Steven gaat IO studeren
Maar inderdaad, de schaduw / spiegeling is een beetje raar. Is hiet zo dat je óf slagschaduw, óf reflectie hebt? Dit is wel een hele scherpe slagschaduw in combinatie met de reflectie.

Mooi plaatje, dat zeker! :)
Dank :)
IO is echt een leuke studie. Al een idee waar je gaat studeren? Ik kan opzich Delft wel aanraden t.o.v. Eindhoven, maar Enschede is volgensmij ook best wel uitgebreid en goed.

Slagschaduw en reflectie kan trouwens goed samen maar ik ben het met jou en bovengenoemden eens dat het er nu een beetje maf uit ziet. Ga ik me nog eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Om rubber te suggereren zou je ook kunnen proberen verschillende zachte gradients er overheen te zetten. Dan kun je dat effect denk ik beter bereiken dan met een vuilniszak haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Ik heb de verbeteringen maar direct doorgevoerd. Thnx voor 't commentaar!
'Vervelend' dat ik altijd nog wel tig dingen kan vinden maar het moet (helaas) maar af zijn. Niet dat ik niet stiekem best tevreden ben :p

Veranderingen: de spiegeling is bijna weg, eigenschaduw rechts een beetje ronder gemaakt. En de vuilniszakknoppen ( :o) maar wat verrubberd. Dank voor de tips Tjeemp.
Afbeeldingslocatie: http://www.betervanwel.nl/got/compositie2_tumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

De slang lijkt een beetje in een rare bocht te liggen?? alsof het in perspectief niet klopt.. In de kleine tekening is het wel goed (logisch lijkend) Het is nu net alsof hij in de stofzuiger zou moeten verdwijnen maar dat niet doet.

Kan aan mij liggen hoor.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig een makkelijke manier om zo'n gradient in illustrator (CS3) te maken?
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2n6dibq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:35:
Weet iemand toevallig een makkelijke manier om zo'n gradient in illustrator (CS3) te maken?
[afbeelding]
Hier staat uitgelegd hoe je zoiets maakt in Illustrator:

http://www.adobeforums.com/webx/.59b4bb25

Mocht dat nog niet goed genoeg zijn, dan is 'Angle Gradient' de term waarmee je moet zoeken in je zoekmachine :)

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 07-03-2009 10:01 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt. Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb klein vraagje van Illustrator. Ik heb een document met alleen grijs tinten erin, dus het document is nu in grijswaardige kleurmodus gaan staan. Hoe krijg ik hier weer kleur in? :S

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je kleurenpalet openen en dan op het pijltje in de bovenhoek klikken?... en dan voor CMYK of RGB kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jasper:

Ik zou je slagschaduw op de grond een blur geven, en ook nog een vage schaduw van de slang op de grond.
En misschien is het wiel ook te reflecterend voor als het zo in de schaduwkant staat?

Verder mooi:) heb het vak zelf ook jaar geleden gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
@crisjake:
Oh van die slang is zeker een goede! Dat integreert hem er direct een stuk meer in, thnx :)
En die blur in de zin van 'gradiant' naar wit aan de randen? Zal eens kijken wat dat doet. Ben zelf opzich wel fan harde slagschaduw, 't heeft wel wat, maar wie weet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:23:
@crisjake:
Oh van die slang is zeker een goede! Dat integreert hem er direct een stuk meer in, thnx :)
En die blur in de zin van 'gradiant' naar wit aan de randen? Zal eens kijken wat dat doet. Ben zelf opzich wel fan harde slagschaduw, 't heeft wel wat, maar wie weet :p
Het hoeft ook geen mega blur te zijn. Gewoon een klein beetje is vaak al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Uiteindelijke versie:

Afbeeldingslocatie: http://th05.deviantart.com/fs44/300W/i/2009/073/0/b/Pixel_Panic_at_Splotsz_by_Shrien.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Voor mijn project ben ik bezig met een ticket service programma,
hiervoor heb ik de volgende layout gemaakt: graag wat tips:)

Afbeeldingslocatie: http://www.betterlook.net/images/barcelona-home-klein.gif

(Klik afbeelding voor groot formaat)

[ Voor 6% gewijzigd door Storm90 op 16-03-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17
Beetje heel erg standaard wordpress / andere template site. Probeer je eigen stijl te maken, deze stijl zie je heel vaak terug, het is mooier als je het echt uniek maakt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
je tabjes ogen ook wat raar. zo'n border plus shadow, en daarover tabje, 't komt niet geheel natuurlijk over.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

simon schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:54:
je tabjes ogen ook wat raar. zo'n border plus shadow, en daarover tabje, 't komt niet geheel natuurlijk over.
Dat vond ik ook. Ben het ook eens met de opmerking dat het heel standaard is, maargoed ik heb je zelf een tijdje geleden naar die templates toegeschopt ;)
Wat ik sowieso zou doen is de radius van de hoeken van je donkerblauwe vlak kléiner maken dan de radius van de hoeken van het witte vlak. Nu snijden ze zeg maar de bochten af. Ohja, nog twee tips: gebruik minder fonts: vraag bijvoorbeeld het huisstijlboek van je bedrijf op. Als ze dat hebben kun je vaak al een heleboel keuzes in je design gewoon opzoeken en conform de standaarden uitwerken. Als ze geen huisstijlboek hebben, probeer dan zoveel mogelijk folders en briefpapier te bemachtigen en probeer daar een regelmaat in te ontdekken. Het dooft je creativiteit misschien wel wat uit, maar ik denk dat als dit een intern systeem is, medewerkers eerder zullen zeggen 'aahh... dit ziet er familiair uit, dit vertrouw ik, komt wel goed met mijn ticket'.
En schrijf je naam voluit. Wees trots op je naam!

[ Voor 36% gewijzigd door Dark Blue op 16-03-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ben bezig met een website ontwerp voor mijn net opgezette bedrijfje, Beer 'n' Tea.
Graag hoor ik wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.beerntea.com/projects/beerntea_com2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
@Tjeemp;

Nice, ziet er goed uit!
Het logo rechts bovenin is niet echt te ontcijferen, een beetje rare crop. Wat me ook opvalt is de zeer prominent aanwezige agenda. Zoiets zou ik eigenlijk verwachten bij een concert-agenda/website of zoiets. Ik ken jouw bedrijf niet dus het is moeilijk om daar over te oordelen, maar het trekt wel veel aandacht zo. En ik neem aan dat er nog een ander plaatje komt?
Ik vind de kleurencombinatie echt prima. Misschien wel leuk om dat groen er in terug te laten komen als je een ander plaatje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
Tjeemp, mooi, maar ik mis wat contrast, ik kan me niet helemaal orienteren, omdat 't 1 groot grijs vlak is.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Het is geen agenda haha. Het is een tijdlijn van projecten die we gedaan hebben. Een chronologische portfolio zeg maar. Daarom is die zo prominent. Grote kans dat ik de maanden er uit haal en alleen op jaar ga zetten, maar dat weet ik nog niet zeker.
Dat maakt hopelijk ook duidelijk waar dat plaatje vandaan komt. Dat is een featured project uit de portfolio. Daar rechts van 2 blogposts. En dan onderaan lijkt me duidelijk wat daar komt.

Rechtsbovenin is een deel van ons beeldmerk. Ik denk dat ik dat nog wel ergens laat terugkomen in de website zonder crop, maar weet nog niet waar. Ik heb het nu meer gebruikt om de balans wat te herstellen oid. Hij is eigenlijk niet echt meer nodig daar, dus misschien komt daar een klein 'submenu'.
Was iig niet echt de bedoeling dat je er precies uit op kunt maken wat er nou staat.

Over dat van het 'grijze vlak' ga ik nog even nadenken of ik dat kan oplossen. Al heb ik daar wel deels wat aan geprobeerd te doen door het wel daadwerkelijk op te delen in onderdelen en daarvoor ook andere tinten te gebruiken en scheidingslijnen te gebruiken. (tips zijn welkom)

Ik vraag me wel af of nu jullie weten wat de functie is van de website en de verschillende onderdelen jullie een andere mening over de hiërarchie hebben en het oriënteren binnen de layout.

Bedankt voor de reacties iig.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjeemp op 17-03-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Voor wie is je website eigenlijk? Wie gaan hem het meest bekijken en wie wil je dat hem het meest bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Klanten/potentiele klanten. De meesten hiervan weten al wat we doen, maar komen vooral kijken wat de kwaliteit van het werk is en welke diensten we nog meer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 16-09 10:41
@Erik0: Ik zou dan ook gelijk even kijken naar je typografie... je letterspatiëring is niet helemaal in orde :)
@Tjeemp: Nice (echt Timo-stilo :P) maar wel erg donker! En wat nog belangrijker is: ga aan het werk joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Zegt de persoon die thuis met zijn koter aan het spelen is! :P

Het is denk ik een vloek en een zegen dat fantastische beeldscherm van de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Die 24" is prima, de 20" valt me ook tegen (wat betreft kijk-hoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

had het meer over dat perfecte beeldscherm (de 24") waarop ik het ontwerp gemaakt heb. Dat de helderheid en het contrast daarop zo goed is dat het op de rest verbleekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Tjeemp schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:47:
had het meer over dat perfecte beeldscherm (de 24") waarop ik het ontwerp gemaakt heb. Dat de helderheid en het contrast daarop zo goed is dat het op de rest verbleekt :P
Ehm ja dat het dus geen natuurlijke kleuren zijn wil je zeggen? En er nog wat andere vage problemen zijn met dat scherm...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-04 15:07
nieuwe avatar:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mhyoas.png

Ik was ooit wel van plan om het gezicht helemaal af te maken. Maar het kost enorm veel tijd. Zo vond ik het er ook wel leuk uit zien.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
EHm.. persoonlijk vind ik 't lijken alsof een grote steekvlam iemand gezicht smelt.... maar dat kan ook aan mij liggen :p

Onderkant is leuk, heb je dat zelf getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik vind het erg netjes getekend, alleen vind ik ook die curls niet mooi staan, een zwaar kapsel (overhangend over oren en ogen) zal dan wel leuker staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Bedankt voor jullie reacties:D
Beetje heel erg standaard wordpress / andere template site. Probeer je eigen stijl te maken, deze stijl zie je heel vaak terug, het is mooier als je het echt uniek maakt .
Dat vind ik nu niet gemakkelijk en als het eenmaal lukt, vind ik het zelf vaak niet mooi, helaas... Ik heb nu gewoon weer een aantal designs bekeken en zelf iets proberen te maken wat zowiezo simpel (niet te ingewikkeld voor de gebruiker) en er toch wat fatsoenlijk uit ziet.
Wat ik sowieso zou doen is de radius van de hoeken van je donkerblauwe vlak kléiner maken dan de radius van de hoeken van het witte vlak. Nu snijden ze zeg maar de bochten af. Ohja, nog twee tips: gebruik minder fonts: vraag bijvoorbeeld het huisstijlboek van je bedrijf op. Als ze dat hebben kun je vaak al een heleboel keuzes in je design gewoon opzoeken en conform de standaarden uitwerken. Als ze geen huisstijlboek hebben, probeer dan zoveel mogelijk folders en briefpapier te bemachtigen en probeer daar een regelmaat in te ontdekken. Het dooft je creativiteit misschien wel wat uit, maar ik denk dat als dit een intern systeem is, medewerkers eerder zullen zeggen 'aahh... dit ziet er familiair uit, dit vertrouw ik, komt wel goed met mijn ticket'.
Nee, ze hebben geen huisstijlboek, helaas. Ik heb alleen de kleuren waar ik eventueel goed gebruik van kan maken: wit, blauw, grijs, geel. En natuurlijk alles wat hiermee valt te combineren. Ik vind het zowiezo niet makkelijk om helemaal zelf iets te maken, ben niet zo goed in het designen, geef mij maar coderen! Ik heb al eerder het een en ander op tbforum geplaatst betreft het oefenen met layouts, veel zeggen dat ik layouts moet bekijken, proberen na te maken en uiteindelijk de feeling wel een beetje krijg... Maarja,... Ik doe nog steeds hetzelfde, layouts bekijken en proberen te combineren.

Ik zal morgen of overmorgen (moet er wel tijd voor hebben :) ) nog eens iets proberen te maken en dan post ik dat eens, zal rekening houden met de tips die jullie hebben gegeven ;)

EDIT: De layout blijft zo, heb wel wat aan het lettertype e.d. gedaan, maar de klant is er erg tevreden over dus ik ga geen nieuwe layout maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Storm90 op 19-03-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeneerG schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:39:
nieuwe avatar:
[afbeelding]

Ik was ooit wel van plan om het gezicht helemaal af te maken. Maar het kost enorm veel tijd. Zo vond ik het er ook wel leuk uit zien.
Misschien vreemd, maar op de een of andere manier doet dit me erg aan koningin Beatrix denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:03:
[...]

Misschien vreemd, maar op de een of andere manier doet dit me erg aan koningin Beatrix denken :)
Haha, mij ook.
Maar verder vind ik hem wel goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Een van mijn weinige werkjes:
Plaatje (eigen hosting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 13:57
weer eens een plaatje van mij, wederom voor de "nootjes" ("clubblad" van het Zeeuws Jeugdorkest)

deze keer eens wat abstracter, en het thema van dit nummer,de uitwisseling met het drechtsteden jeugdorkest erin verwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3654/3376111651_1dacd2474e.jpg

(groot: http://www.flickr.com/pho...5@N08/3376111651/sizes/l/ )

en @ reboot: hmm, ik vind de achtergrond niet echt spectaculair, sorry.

[ Voor 9% gewijzigd door Amplified op 22-03-2009 21:28 . Reden: tags + reactie op vorige post. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb weer eens een postertje gemaakt. Dit keer echt heel veel werk in gestopt en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf :)

Het is gemaakt voor muziekvereniging die een concert hebben binnenkort in het thema fantasy. Daar kon ik opzich wel leuke dingen mee doen. IK heb zelf besloten om er soort van cartoon vector stijl voor te gebruiken.

Dit is hem geworden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NJTXicx45kk9XN6feufMIi7N/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 13:46
Uuuh redelijk nieuwe op dit forum (qua posts dan), heb een tijdje terug een portfolio gemaakt en die wilde ik wel met jullie delen ;)

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0741/portfoliov2copytn0.jpg

(Klik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Dikke espresso erbij :9 , heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Rakkerzero schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:34:
Ik heb weer eens een postertje gemaakt. Dit keer echt heel veel werk in gestopt en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf :)

Het is gemaakt voor muziekvereniging die een concert hebben binnenkort in het thema fantasy. Daar kon ik opzich wel leuke dingen mee doen. IK heb zelf besloten om er soort van cartoon vector stijl voor te gebruiken.

Dit is hem geworden:

[afbeelding]
Haha, fantastisch kinderlijk, leuk d:)b
A-Vu schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:50:
Uuuh redelijk nieuwe op dit forum (qua posts dan), heb een tijdje terug een portfolio gemaakt en die wilde ik wel met jullie delen ;)

[afbeelding]

(Klik!)
Grappig :) Alleen al te vaak gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-Vu schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:50:

[afbeelding]

(Klik!)
zeer nice, alleen je engels is niet echt juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

@ Fantasyposter: geweldig! Deed me echt gelijk aan de Troetelbeertjes denken. Ik hoop dat hij voor jonge kinderen bedoeld is, want ik denk echt dat elk klein kind daarheen wil. Good job!

@Portfolio: Inderdaad, het is al vaak gedaan, maar ik vind het erg netjes. Denk er wel over na of dit ook, wanneer je portfolio uitbreidt, nog een goede uitbreidbare scene is. Is het Flash, en hoe werkt hij op grotere resoluties? Verder sta je nogal 'huh?' op je foto ;) ...
Laatste opmerking: een virtueel koekje voor A-Vu! Je zegt hier nog maar kort te zijn en toch heb je je netjes aan de regels gehouden: geen link posten, netjes een screenshot. Dat mag ook wel eens een keer gezegd worden, nieuwe mensen hier, en dan ook nog gelijk snappen hoe het moet: prriiiima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dark Blue schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:44:
@ Fantasyposter: geweldig! Deed me echt gelijk aan de Troetelbeertjes denken. Ik hoop dat hij voor jonge kinderen bedoeld is, want ik denk echt dat elk klein kind daarheen wil. Good job!
De poster is inderdaad o.a. bedoeld voor ouders met jonge kinderen. Detokids is namelijk een muziekgroep met een 15/20-tal kinderen van 6 t/m 9 jaar. :)
Verder issie natuurlijk gewoon nog voor iedereen die wel wat fantasy fanfare muziek wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Dark Blue schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:44:
@Portfolio: Inderdaad, het is al vaak gedaan, maar ik vind het erg netjes. Denk er wel over na of dit ook, wanneer je portfolio uitbreidt, nog een goede uitbreidbare scene is. Is het Flash, en hoe werkt hij op grotere resoluties?
Hier moet ik je absoluut gelijk in geven. Het ontwerp is hier absoluut niet mooi meer op een hoge resolutie.

Dus @A-vu: ik adviseer je om alle objecten binnen je ontwerp los te zetten van de randen zodat je in geval van een hoge resolutie gewoon alleen je achtergrond hoeft te herhalen en alle interactieve objecten gewoon kunt centreren. Tenzij je natuurlijk in gedachten had om het ontwerp rechts uit te lijnen en horizontaal te centreren, wat wel lijkt te kunnen, dan heb ik niks gezegd. (maar blijf erbij dat het mooier zou zijn om de elementen allemaal los van de randen te plaatsen)

[ Voor 15% gewijzigd door Tjeemp op 25-03-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
@Darkblue, Tjeemp
Ja hij wordt als het goed is verder afgemaakt in flash. Maar ik heb mijn twijfels nog of dit wel mijn èchte portfolio wordt, ik heb namelijk al weer wat andere en IMHO betere ideetjes. Nou moet ik eerlijk zijn dat ik nog niet echt over de resoluties had nagedacht.

Verder heb ik ook wat Vbulletin skins gemaakt samen met een partner, deze zal ik in de loop van de middag posten aangezien ik nu in de studiebanken zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Mijn laatste creatie:

Afbeeldingslocatie: http://dir.agosto.nl/design/State-of-the-Artworks.png
klik voor ware grote.

Is een pitch voor een designbureau in Veenendaal. Hopelijk krijg ik positieve feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Zeer nice! En een origineel ontwerp! :)

Puntjes:
- Het menu (home profile etc) staat wel erg scheef. Dat is een beetje irritant om te lezen.
- De blauwe tekst (rechts) is vrij contrastloos. Misschien een ander (donker) soort blauw gebruiken?

Heb je al nagedacht over hoe je hem in de pagina gaat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Wat ik me laatst nou eens afvroeg: hoe kom je nu aan zo'n pitch? Word je daar voor uitgenodigd of hoe zit dat?

Over het ontwerp. Vind de achtergrond (links) leuk, maar die transparante vlakken vind ik eigenlijk maar een stijlbreuk met dat lekkere grove, rommelige van de achtergrond. De content en achtergrond vormen geen geheel. Probeer daar eens naar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
Zoals beloofd hier 2 Vbulletin/fora skins die ik samen met een partner heb gemaakt.

=)

XS-Vu
Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0376/Xs_Vu_by_AnthonyVu.jpg

XS-iSoft
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0549/XsiSoft_VB_Skin_by_AnthonyVu.jpg

(Klik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@j-a-s-p-e-r: Ik zal het menu eens wat draaien, even mee spelen. Dat blauw zat ik ook al aan te twijfelen. Zal daar ook nog eens naar kijken.

@Tjeemp: Ben deze meneer een keer tegen gekomen in de Apple Store. Je kunt natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen als je een website ziet waarvan jij denkt dat je het beter kunt ;)

De bedoeling van het design is eigenlijk dat de achtergrond makkelijk te vervangen is. Zodat er verschillende werken van het bedrijf op de achtergrond kunnen staan. Ik wil nog wel proberen het wat meer een geheel te laten zijn, maar vind dit toch ook niet vervelend om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind het een nogal vrouwelijk ontwerp. Kijk maar eens een Yes of een Viva door. Is dat wel de doelgroep, of wil je ook mannen veel op die site laten rondklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dark Blue schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:16:
Ik vind het een nogal vrouwelijk ontwerp. Kijk maar eens een Yes of een Viva door. Is dat wel de doelgroep, of wil je ook mannen veel op die site laten rondklikken?
Mannen vallen ook onder de doelgroep. Het is een bedrijf dat wenskaarten ontwerpt. Dus het is eigenlijk bedoelt voor bedrijven/ketens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Tja, persoonlijk vind ik dat helemaal niet uit dat ontwerp naar voren komen. Twee dingen spreken in je voordeel; een website hoeft niet een directe afspiegeling van je producten te zijn, helemaal niet als het hier gaat om bedrijven die via deze website contact zoeken met jouw bedrijf. Maar dan zou ik het ontwerp wat formeler maken, niet zo fladderig. Een ander voordeel is dat dit natuurlijk al een beter ontwerp zal zijn dan wat het bedrijf nu heeft, ik gok op web 1.0.

Maar probeer je eens te verdiepen in de bezoekers. Zullen die zeggen 'wat een gebruiksvriendelijke layout, ik bezoek deze site liever dan bijv. hallmark/business omdat je bij deze mensen wel... a) in een vertrouwd uitziende omgeving uitkomt b) makkelijk contact kunt opnemen c) een idee krijgt van wat ze maken d) geassocieerd wil worden als klant, ik noem maar wat.

Ik blijf erbij dat ik je ontwerp gewoon nog iets te vrouwelijk en informeel vind. :) Maar natuurlijk hoeft uiteindelijk alleen jouw klant erover te oordelen, dus doe ermee wat je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Laatst online: 08-04 15:07
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:22:
EHm.. persoonlijk vind ik 't lijken alsof een grote steekvlam iemand gezicht smelt.... maar dat kan ook aan mij liggen :p

Onderkant is leuk, heb je dat zelf getekend?
Jep, zelfs nog met de muis;-)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Afgelopen week tijd over gehad, even een ontwerpje gemaakt. Ziet er wel geinig uit vind ik zelf, alleen nog een beetje saai en leeg. Ideeën iemand? Zie de link hieronder voor een demo. De links in het menu bovenaan werken wel, maar de tekst is uiteraard nog niks.

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/7480/frisfruitig.png

Gelieve geen rechtstreekse url naar een website te posten. Een screenshot van je website mag wel. :)

[ Voor 29% gewijzigd door een moderator op 08-04-2009 12:41 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Leuk opzich hoor :)
Bureau is bruin op bruin is niet zo'n succes. Ook is het qua font bijna niet te lezen.
Misschien Fruitig eens in het groen? (niet fel, gewoon bosgroen zegmaar). Leuk & teken trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Iemand die mij kan vertellen hoe ik een custom shape van iets als clipping mask in InDesign kan gebruiken?

Edit: al gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 08-04-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:10
@CdD -> Ik zou voor de tekst toch een donkere blauw nemen, nu mis ik wat contrast tussen tekst en achtergrond.
Verder zit je html nog niet helemaal lekker, uitlijnen dmv breaks is niet erg netjes, gebruik daar gewoon een margin of eventueel padding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vandaag poging gedaan tot soort van 3D diagram

Ik mis iets maar weet zelf even niet wat.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.104/543200001-543250000/543234501-543234600/543234526_6_a2JW.jpeg

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
TerreurBV schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:40:
Vandaag poging gedaan tot soort van 3D diagram

Ik mis iets maar weet zelf even niet wat.

[afbeelding]
Jij mist een goede verdeling van het vlak. Nu heb je een groot blauw stuk over rechtsboven. De tekst staat er gepropt bij. Ga eens opnieuw indelen en plaats alles wat ruimtelijker. Ik denk dat het dan al heel stuk beter is.
Wellicht ook een ander font pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Wat Rakkerzero zegt. Het product wat je presenteert heeft in mijn beleving totaal geen link met het font wat je voor de titel en specs gebruikt. Doe je typografie een upgrade geven, neem bijvoorbeeld Myriad Pro (light), deel de specs op in twee kolommen en doe regelafstand^2.

Misschien is het zelf wel mooi om de tekening links onder ook boven te plaatsen: 3 op een rij, en de tekst ook in drie kolommen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Thanks for the input :), ik heb een aantal veranderingen toegepast.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.37/543300001-543350000/543320301-543320400/543320332_5_FwFT.jpeg

[ Voor 85% gewijzigd door 42dpi op 09-04-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
TerreurBV schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:42:
Thanks for the input :), ik heb een aantal veranderingen toegepast.
[afbeelding]
Mijn suggestie om de boel wat beter in te delen is ook met deze verbeterde versie nog steeds hetzelfde.
Beter indelen + ander font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Rakkerzero schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:47:
[...]

Mijn suggestie om de boel wat beter in te delen is ook met deze verbeterde versie nog steeds hetzelfde.
Beter indelen + ander font.
Enige suggesties in de indeling?
Font was ik even vergeten is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
TerreurBV schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:17:
[...]

Enige suggesties in de indeling?
Font was ik even vergeten is aangepast.
Zoals je hem nu hebt, issie wel aardig. Nog niet helemaal perfect, want de tekst zweeft er nog steeds tussen.

Suggestie:
- plaatje linksonder naar rechts boven.
- plaatje rechtsboven naar linksonder
- plaatjes ietswat verkleinen zodat er ruimte onstaat.
- Maak voor de tekst een mooi tekstvlak (en niet enkel een lijntje om de tekst heen, want dat is te simpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Laatst online: 15-09 17:51
Vandaag mee bezig gehouden, nieuwe layout voor mijn website:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2gt5752.jpg

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ziet er leuk uit. :)

Wat me opvalt bij meer weblog / website ontwerpen in dit topic dat de stijl (lay-out, kleurgebruik, illustratie- of fotowerk) prima in orde is, maar dat het typografisch gezien niet veel voorstelt. Dat is geen negatieve kritiek maar ik ben er van overtuigd dat als je betere typografie toepast een veel beter compleet plaatje krijgt :)

Denk aan zaken als tekst uitvullen (of juist niet), regelafstand, lettergrootte, titelgrootte, afstand van alinea's tot titels en vice versa... als ik naar jouw ontwerp kijk vind ik met name de tags kant nog wal raken. In het geheel veelste opvallend terwijl de tekst van de blogposts zelf -daarbij in verhouding- veel te klein is.

Just a few thoughts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
GeertJam schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:31:

[afbeelding]
Het eerste wat ik dacht was dat ik vergeten was mijn bril op te zetten toen ik je ontwerp zag. Vind het allemaal wel erg soft en blurry, zou het voor de gebruiksvriendelijkheid toch wat strakker maken, of ligt het aan de kwaliteit van je plaatje?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

GeertJam schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:31:

[afbeelding]
Ik zou de achtergrond gewoon wit laten ipv van blauw, voor de rest ziet er mooi uit mooi rustig voor de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
@ Willem169: Danku voor de tips,zal er eens naar kijken
@ Phusebox: Komt door slechte kwaliteit van screenshot, ziet zelf is gewoon scherp.
@ Terreur: Had ik eerst, maar vond dit er beter bij passen

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ik zou de blauwe lucht (gradient) gewoon schermvullend laten doorlopen, hetzelfde geldt voor het beige dat naast de rest van de layout gebruikt wordt. Dan kun je de blauwe achtergrond wegdonderen en ziet het er ook meer uit als iets dat ook daadwerkelijk voor elke resolutie ontworpen is, nu is het namelijk zo alsof het maar een noodoplossing is.

ps. Ik moet zeggen dat ik aan Willem zijn tips over tekst-positionering/uitlijning/fonts/etc erg veel gehad heb, dus advies: doe er iets mee. (willem ga jezelf niet een klopje op de schouder geven, ik weet je te vinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
8)7 Jij ben ook goed bezig hoor :*

Je zit toch wel op het terras he vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Tjeemp, dat moest ik inderdaad nog even toepassen maar ik moest gister weg. En wou graag weten wat jullie er van vonden.

Heb het nu toegepast:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/4h8dvb.png

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Ben bezig met een nieuw project waar ik een logo voor moet ontwerpen, aangezien dit toch nieuw voor mij is, heb ik toch geprobeert wat op te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/9544/test2zoowie.png

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/6360/testzoowie.png

Graag tips en reacties.
Dat beestje moet trouwens een uil voorstellen;)

EDIT: Ik heb een nieuwe uil ontworpen:

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/8936/owl.png
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5214/owl2.png

Ik heb hem dan zelf getekend, maar toch komt hij me op een of andere manier bekend voor, alsof ik hem vaker heb gezien, best vaag :P Iemand idee?

[ Voor 73% gewijzigd door Storm90 op 11-04-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Lijkt het beestje misschien niet op een of andere pokémon? Voor de rest v ind ik het logo er wel tof uitzien.

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Lijkt het beestje misschien niet op een of andere pokémon?
Ja maar welke dan haha:P volg het al jaren niet meer dus zou niet weten hoe ik daar dan bij moet komen:P
Voor de rest v ind ik het logo er wel tof uitzien.
Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Storm90 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:49:
[...]

Ja maar welke dan haha:P volg het al jaren niet meer dus zou niet weten hoe ik daar dan bij moet komen:P
Afbeeldingslocatie: http://www.pokemonelite2000.com/pictures/sugimoris/sugimoris163.png
Hoothoot misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Ik vond hem er weinig op lijken, maar goed... Dit wordt ons nieuwe logo,
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5214/owl2.png
zijn er mensen die nog opmerkingen hebben over het logo dan hoor ik het uiteraard graag :)

[ Voor 93% gewijzigd door Storm90 op 11-04-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Storm90 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:28:
Ik vond hem er weinig op lijken, maar goed... Dit wordt ons nieuwe logo,
[afbeelding]
zijn er mensen die nog opmerkingen hebben over het logo dan hoor ik het uiteraard graag :)
Ik krijg steeds 403 forbidden ik weet niet of iedereen dat heeft ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Jup zelfde probleem hier.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:06
Ik ben bezig met het re-designen van de frontpage van mijn website.
De website is nog lang niet af. :P Ben atm ook de core overhoop aan het gooien zodat ik straks als dat klaar is als het goed is de rest van de website wat netter kan programmeren.

Hier hoe de frontpage er atm uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3640/3438953468_f7037911f8.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3653/3438953472_36831b73c2.jpg?v=0
Iemand op of aanmerkingen? Mischien mag het allemaal wat rustiger, maar ben even wat inspiratieloos geworden. :P

[ Voor 27% gewijzigd door WernerL op 13-04-2009 19:17 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

WernerL schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:12:
Ik ben bezig met het re-designen van de frontpage van mijn website.
De website is nog lang niet af. :P Ben atm ook de core overhoop aan het gooien zodat ik straks als dat klaar is als het goed is de rest van de website wat netter kan programmeren.

Hier hoe de frontpage er atm uitziet:

http://bandforge.nl/bftest/

Iemand op of aanmerkingen? Mischien mag het allemaal wat rustiger, maar ben even wat inspiratieloos geworden. :P
Websites:

In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URL's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:06
Sorry, had niet heel het topic doorgelezen.. :P
Ik maak even screenshots dan.

//edit
Done

[ Voor 9% gewijzigd door WernerL op 13-04-2009 19:17 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.