Bedankt voor jullie reacties:D
Beetje heel erg standaard wordpress / andere template site. Probeer je eigen stijl te maken, deze stijl zie je heel vaak terug, het is mooier als je het echt uniek maakt .
Dat vind ik nu niet gemakkelijk en als het eenmaal lukt, vind ik het zelf vaak niet mooi, helaas... Ik heb nu gewoon weer een aantal designs bekeken en zelf iets proberen te maken wat zowiezo simpel (niet te ingewikkeld voor de gebruiker) en er toch wat fatsoenlijk uit ziet.
Wat ik sowieso zou doen is de radius van de hoeken van je donkerblauwe vlak kléiner maken dan de radius van de hoeken van het witte vlak. Nu snijden ze zeg maar de bochten af. Ohja, nog twee tips: gebruik minder fonts: vraag bijvoorbeeld het huisstijlboek van je bedrijf op. Als ze dat hebben kun je vaak al een heleboel keuzes in je design gewoon opzoeken en conform de standaarden uitwerken. Als ze geen huisstijlboek hebben, probeer dan zoveel mogelijk folders en briefpapier te bemachtigen en probeer daar een regelmaat in te ontdekken. Het dooft je creativiteit misschien wel wat uit, maar ik denk dat als dit een intern systeem is, medewerkers eerder zullen zeggen 'aahh... dit ziet er familiair uit, dit vertrouw ik, komt wel goed met mijn ticket'.
Nee, ze hebben geen huisstijlboek, helaas. Ik heb alleen de kleuren waar ik eventueel goed gebruik van kan maken: wit, blauw, grijs, geel. En natuurlijk alles wat hiermee valt te combineren. Ik vind het zowiezo niet makkelijk om helemaal zelf iets te maken, ben niet zo goed in het designen, geef mij maar coderen! Ik heb al eerder het een en ander op tbforum geplaatst betreft het oefenen met layouts, veel zeggen dat ik layouts moet bekijken, proberen na te maken en uiteindelijk de feeling wel een beetje krijg... Maarja,... Ik doe nog steeds hetzelfde, layouts bekijken en proberen te combineren.
Ik zal morgen of overmorgen (moet er wel tijd voor hebben

) nog eens iets proberen te maken en dan post ik dat eens, zal rekening houden met de tips die jullie hebben gegeven
EDIT: De layout blijft zo, heb wel wat aan het lettertype e.d. gedaan, maar de klant is er erg tevreden over dus ik ga geen nieuwe layout maken.
[
Voor 3% gewijzigd door
Storm90 op 19-03-2009 22:32
]