Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/border_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/logo.gif

Beschrijving
Portal is een single-player game van Valve Software die oorspronkelijk werd meegeleverd met de Orange Box. Je hebt een apparaat genaamd Aperture Science Handheld Portal Device waarmee je portals kunt creëren. Door op de knop te drukken kun je richten waar je je portals wilt plaatsen, een portal waar je doorheen komt en een portal waar je weer uitkomt. Stel je moet een kamer doorkruisen waar in het midden een afgrond zit. Schiet een portal op de muur naast je waar je door heen kan en schiet een portal op de muur aan de overkant. Stap door de portal naast je en je komt er aan de andere kant uit waardoor je de afgrond hebt ontweken.

Trailer

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/border_bottom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/border_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/portal2_logo.png

Beschrijving
Portal 2 is het vervolg op Portal en werd aangekondigd op 05 maart 2010. Hoewel de game aanvankelijk zou worden uitgebracht in het laatste kwartaal van 2010, is dit vertraagd naar een release in 2011 voor Microsoft Windows, Mac OS X, PlayStation 3 en Xbox 360.

Screenshots (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/001_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/002_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/003_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/004_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/005_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/006_thumb.jpg

Trailers

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uZ-qLFxeBjE]

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/border_bottom.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door babbaloerie op 02-07-2010 09:54 . Reden: Portal 2 gedeelte toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Geweeeldig!

Wat een concept!

ook hier
http://www.gamershell.com/download_14676.shtml
te downloaden

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 01:27

SilentSimon

Have you been hopped?

klinkt tof :) Prey invloeden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ik heb begrepen dat Portal voortkomt uit een samenwerking van de makers van Narbacular Drop en Valve. Narbacular Drop is een soortgelijke game.
Thnx, ik heb hem er even bij gezet :)
Portal neemt de portal technologie naar een heel nieuw niveau :)

[ Voor 53% gewijzigd door babbaloerie op 18-07-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig dit. Het lijkt inderdaad op het truukje waar Prey veelvuldig gebruik van maakt, maar met een puzzelspel kan je natuurlijk veel verder gaan. Grappige trailer ook :)

Portal + Team Fortress 2 + Episode 2 = win, lijkt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Oooh gaaf man, dit vereist inzicht... lekker puzzelen weer :D

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
ziet er zo vet uit hey ik denk dat ik halflife ep2 maar eens ga kopen als ie uit is _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geweldig filmpje. Ik had eerst zoiets van das een soort Prey2. Maar dit is veel meer dan dat.
Dit is echt puzzelen maar dan een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Nog een downloadlink: http://xboxyde.com/news_3186_en.html onderaan het bericht.

Daar in de reacties lees ik overigens dat het idee niet van Prey is gejat/geleend, maar dat ze de programmeurs achter Narbacular Drop (freeware) hebben geronseld om bij Valve te werken. Met Source kan je natuurlijk net even iets meer dan met die engine die ze zelf als studenten hebben geknutseld natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmmm klinkt ontzettend gaaf :D
* Spike_wolf is het filmpje aan het downen..
Lijkt me een heel gaaf spel te worden iig :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
wacht ff hoe moet ik me dit voorstellen... ??
- een paar levels als bonusje
- full blown EXTRA game

Ik heb die trailer gezien...echt heel cool gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 15:57
Lijkt me best tof om ff tussendoor een leveltje te spelen, en t is volgens mij echt verslavend, en frustrerend natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 22:03

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

OMG! net de trailer gezien.. way better dan ik verwacht had zelfs :D
Dat gaat echt zo super vet worden :D
Idd erg verslavend lijkt me :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gameplay video is echt super _/-\o_

Aan dat device te zien heeft de source engine een kleine poets beurt gekregen, lijkt mij? ;)

Leuk 'nieuwe' concept vooral voor de puzzelaars onder ons, eens wat anders dan aliens afknallen,

straks Episode Two met TF2 en een nieuw spel a la Portal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10
Ik hoop dat dit spel ook losstaand van Episode 2 kan gekocht worden op Steam. Heb geen interesse in die Episodes noch in TF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:56
Hehe, geweldig is dit. Leuk voor de puzzelaars inderdaad.
Wel een stukje van prey gejat inderaad, als die gordon portal na portal pakt ineens..

Wel leuk concept, en dit gaat in multiplayer deathmatch nog leuk worden :D

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG dit is echt vet, doet me idd denken aan wat de makers van Prey helemaal in het begin voorstelden, zelf portal plekken kunnen bepalen en zo. Heerlijk puzzelen lijkt me dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:57

Wildfire

Joy to the world!

Dit ziet er echt **GAAF** uit!

Gelukkig heb ik HL2:EP2 al in de pre-order staan... jammer genoeg duurt het nog wel een aardige tijd eer de release is.

* Wildfire wacht af

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 08:31

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_O_

Valve evolueert gameplay!

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Lijkt me een heel vet spel :) kan niet wachten om het te spelen :D
ik vind het erg goed verzonnen. Als ik de trailer zo zie, denk ik dat je ook vaak moet nadenken hoe je de situatie gaat aanpakken. Dus ook stukken meerdere keren herhalen... hopelijk pakken ze het goed aan met de save points...

bookmarked 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Gaat nog leuker worden als ze er ook een "makkelijke" editor bij doen.... tot in het einde der einde de meest gekke portal puzzels...
Alhoewel ik al jaren geen multiplay (unreal tournament e.d.) heb gedaan kan dit een helse wapen zijn in capabele handen... (lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit zou inderdaad een gouden keus van Valve zijn als ze dit ook in multiplay gaan uitbrengen, wat een gaaf idee zeg _O_

* Outerspace gaat zitten afwachten en hopen dat er geen portal ligt in mijn bed :+

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Heel toevallig net Prey aan het spelen. Nou das heel toevallig... :X

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vet :) Maar ik betwijfel dat de game die straks op onze computers staat net zo mooi is al die we nu in dat trailertje zien.. Net zoals HL2, die game zag er ook 100x mooier uit zag in die trailertjes dan op onze computers (omdat ze bij die presentatie gebruik maakten van heel veel HDR oid), 1 jaar later toen de game eindelijk uit kwam.

Ik hoop dat ze deze keer de engine z'n volle capaciteiten laten zien, dat moet wel kunnen met die nieuwe next-gen videokaarten die veel mensen nu hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 07:16:
Heel vet :) Maar ik betwijfel dat de game die straks op onze computers staat net zo mooi is al die we nu in dat trailertje zien.. Net zoals HL2, die game zag er ook 100x mooier uit zag in die trailertjes dan op onze computers (omdat ze bij die presentatie gebruik maakten van heel veel HDR oid), 1 jaar later toen de game eindelijk uit kwam.

Ik hoop dat ze deze keer de engine z'n volle capaciteiten laten zien, dat moet wel kunnen met die nieuwe next-gen videokaarten die veel mensen nu hebben :)
Sorry maar dit slaat echt nergens op... De trailers waren overbelicht omdat het cam-beelden waren. Vanaf het moment dat Valve zelf de trailers uitgaf (Via Bink .exe bestanden) waren de trailers exact hetzelfde als de ingame beelden. Niet zomaar een beschuldigende vinger uitsteken :)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoggyFreek schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:19:
[...]

Sorry maar dit slaat echt nergens op... De trailers waren overbelicht omdat het cam-beelden waren. Vanaf het moment dat Valve zelf de trailers uitgaf (Via Bink .exe bestanden) waren de trailers exact hetzelfde als de ingame beelden. Niet zomaar een beschuldigende vinger uitsteken :)
Wel eens een HD-trailertje gezien van de E3? ;)

Ik vraag me wel af of dat blurry effect wat je ziet in de trailer je misschien ook aan kunt zetten in HL2, het is nl. nog steeds dezelfde engine die de game gebruikt. Dat geeft het pas echt een realistisch gevoel imho, net zoals Perfect Dark Zero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik had niet echt een idee wat ik nou moest verwachten bij dit spel. Ik had eigenlijk verwacht dat ze er maar een klein spel van zouden maken. Maar zo te zien hebben ze er toch aardig veel tijd in gestoken. En het lijkt me super leuk om dit te spelen. Ik kijk eigenlijk al meer uit naar Portal dan naar Ep2. :D

En om dit met prey te vergelijken vind ik niet eerlijk. Net alsof prey de portals heeft uitgevonden... Nee dus, en dat je door portals kan kijken zat ook al in Serious Sam FE. Enkel dat je zo soepel door de portals kan lopen komt (afaik) voor het eerste voor in prey.

Maar anyway, de uitwerking van Portal is wel heel leuk. En daar gaat het toch om. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:21:
...

En om dit met prey te vergelijken vind ik niet eerlijk. Net alsof prey de portals heeft uitgevonden... Nee dus, en dat je door portals kan kijken zat ook al in Serious Sam FE. Enkel dat je zo soepel door de portals kan lopen komt (afaik) voor het eerste voor in prey.

...
Het soepel door portals heenlopen zit al in veel meer spellen. Een duidelijk voorbeeld was in unreal 1, in 1 van de multiplayer maps. Daar had je een doorgang waar je gewoon door heen kon lopen en schieten. Maar als je er om heen liep, bleek dat je er gewoon achter langs kon lopen(oftewel, het was een nis, maar door de portal zat er een hele ruimte achter). Het enige wat ze in prey en portal hebben gedaan, is het plaatsen van de portals dynamisch maken(wat het natuurlijk ook weer lastiger maakt voor de engine) en er een mooi polygoontje over heen plakken met een rond randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:22:
[...]

Wel eens een HD-trailertje gezien van de E3? ;)

Ik vraag me wel af of dat blurry effect wat je ziet in de trailer je misschien ook aan kunt zetten in HL2, het is nl. nog steeds dezelfde engine die de game gebruikt. Dat geeft het pas echt een realistisch gevoel imho, net zoals Perfect Dark Zero :)
Denk ik niet, die engines komen ook met revisies e.d. Je moet ook eenmaal meegaan met je tijd he. (Trouwens dat motion blur heb ik ook al bij een ander spel gezien.....Crysis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
OMG! Ik had een beetje een "tiswah" reactie toen ik de OP zat, maar als je hier handig in wordt kun je zulke toffe dingen doen! Ik ga 'em zeker proberen! :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ok, dit lijkt me een goede reden om Episode II te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-07 10:32
Dit is echt Hot en met TF2 en dat voor 19,99 dollar via steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wow, geweldig! Vooral de uitleg ala text-to-speech met dat poppetje erbij is super :)

Hier zou ik nog wel eens geld aan uit willen geven, wat een vet concept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er echt vét uit... naar beneden springen om dan met diezelfde snelheid uit de vloer naar boven te vliegen om weer naar beneden te vallen in een portal die je aan de andere kant van de kamer brengt... héhéhé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 21:17
Ik zag hier ook een trailer van via stumbleupon.. echt heel erg gaaf! Ik vraag me wel af *kuch kuch* wat de systeemeisen zijn om het zo mooi en soepel te spelen. Maar het idee is gewoon pwnage en dan goed uitwerken zoals Valve nu dus doet is gewoon cool :)

Nu nog maar hopen dat ze bij het besluit blijven dat ze Portal met EP2 de deur uitdoen voor 20 bucks.... ik denk dat het spel zelf ook wel een paar tientjes kan opbregen....

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaaswagen schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:44:
Ik zag hier ook een trailer van via stumbleupon.. echt heel erg gaaf! Ik vraag me wel af *kuch kuch* wat de systeemeisen zijn om het zo mooi en soepel te spelen. Maar het idee is gewoon pwnage en dan goed uitwerken zoals Valve nu dus doet is gewoon cool :)

Nu nog maar hopen dat ze bij het besluit blijven dat ze Portal met EP2 de deur uitdoen voor 20 bucks.... ik denk dat het spel zelf ook wel een paar tientjes kan opbregen....
De systeemeisen zullen reuze meevallen denk ik. De Source engine is van nature niet erg zwaar en best schaalbaar, maar de levels zien er ook minder complex uit dan het gemiddelde Half-Life 2 level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook even dat filmpje bekeken, en ik moet zeggen dat TIM terug is :). Met nog minder, nog complexere puzzels creëren, fantastisch.

Als Ep2/TF2/Portals nou goed verkoopt, en Valve met hun nieuwe Steam truukje ontdekt dat Portals het goed doet, dan kunnen ze daar mooie nieuwe "episodes voor maken":).

Portals:Ep2 met daarbij HL2:Ep3 :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 16:24 . Reden: kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat portal echt een aparte game wordt en dat je die dan ook apart kan kopen. (via Internet)
Zou wel tof zijn als er ook multiplayer in kwam de mogelijkheden zijn eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen maar dat dit allemaal snel uit komt :D Kan niet wachten, ik denk dat dit echt een goudmijntje voor Valve is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Inderdaad freesix, als dit in MP variant komt dan is het echt de bom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:40:
Hopen maar dat dit allemaal snel uit komt :D Kan niet wachten, ik denk dat dit echt een goudmijntje voor Valve is ;)
Je moet het ook niet overdrijven. Het zal absoluut een leuk spel zijn voor de puzzelaars, maar een totale kaskraker? Puzzels gaan vervelen :+
Dit maakt het wel duidelijk extra aantrekkelijker om HL2 ep2 te kopen :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik kan zien is het puur een puzzelspel, waarbij je de uitgang van de room moet vinden, en is er geen fraggen bij?
Je portal-gun is het enige wapen dat je tot je beschikking hebt?

Ik vraag me af hoe het schieten van protals werkt. Linker-muisknop ingangsportals, en rechter-muis uitgangsportals, waarvan de meest recente altijd wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

frickY schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:10:
Voor zover ik kan zien is het puur een puzzelspel, waarbij je de uitgang van de room moet vinden, en is er geen fraggen bij?
Je portal-gun is het enige wapen dat je tot je beschikking hebt?

Ik vraag me af hoe het schieten van protals werkt. Linker-muisknop ingangsportals, en rechter-muis uitgangsportals, waarvan de meest recente altijd wordt gebruikt?
Het werkt idd met linker-muisknop (ingang portal) & rechter-muisknop (uitgang portal) en als je nog een keer op de linker (of rechter) muisknop klikt dan verdwijnt vorige portal en wordt een nieuwe aangemaakt :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Jerry schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:19:
[...]

Het werkt idd met linker-muisknop (ingang portal) & rechter-muisknop (uitgang portal) en als je nog een keer op de linker (of rechter) muisknop klikt dan verdwijnt vorige portal en wordt een nieuwe aangemaakt :).
Maar in het filmpje zie je dat je hem ook als gravity gun kan gebruiken, hoe doe je dat dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 05-09 15:24

BaRF

bijna kerst

holy sok dat is een cool concept :D Ook geweldige trainingsvideo:

"If you first don't succeed, ... you fail."

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
frickY schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:10:
In en uit kan je niet echt van spreken :P

In Narbacular Drop was het zo dat je blauwe en rode portals kon schieten met je linker en rechtermuisknop. Zo bepaal je dus zelf welke van de 2 'oude' portals je vervangen wil hebben voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

babba schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:24:
[...]

Maar in het filmpje zie je dat je hem ook als gravity gun kan gebruiken, hoe doe je dat dan? :P
Ja, daar heb je idd gelijk in. Misschien is het idd gewoon linkermuisknop is 1 portal en de oudste verdwijnt en de rechtermuisknop is pickup van de gravity gun. Of ze hebben een soort van firemode knop toegevoegt :). Het is wachten tot we het zelf kunnen proberen :Y).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xrenity schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:52:
[...]

In en uit kan je niet echt van spreken :P

In Narbacular Drop was het zo dat je blauwe en rode portals kon schieten met je linker en rechtermuisknop. Zo bepaal je dus zelf welke van de 2 'oude' portals je vervangen wil hebben voor een nieuwe.
En het maakte hierbij dus niet uit of je de rode of de blauwe instapte. je kwam er gewoon bij de andere kleur uit? Klinkt opzich ook wel logsch, en gameplay-vriendelijker :)
Gebruik van gravity-gun zal wel of een keyboard-knop zijn, of beschikbaar zijn na een "weapon change".

Cocept spreekt me in ieder geval erg aan, en wil hem erg graag eens proberen :)
Portals can even be created by shooting the gun through other portals.
:9~

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 21-07-2006 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Laatst online: 03-09 21:17
frickY schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:31:
[...]

En het maakte hierbij dus niet uit of je de rode of de blauwe instapte. je kwam er gewoon bij de andere kleur uit? Klinkt opzich ook wel logsch, en gameplay-vriendelijker :)
Gebruik van gravity-gun zal wel of een keyboard-knop zijn, of beschikbaar zijn na een "weapon change".
Misschien dat het de middelste muisknop inhouden is ofzo? We zullen het wel zien :D

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heer nog meer beelden van de aangekondigde game Portal.

http://www.gamestar.hu/downloads.php3?op=visit&lid=5630

Ziet er leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
dat ziet er zeker leuk uit :) ook lijkt het me best ingewikkeld soms, goed nadenken voordat je iets doet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GDC 07: Portal Hands-On Interview met nieuwe beelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:29

lordsnow

I know nothing

Dit is weer zo'n spel wat mij hoofdpijn gaat bezorgen :)

Het idee van de portals is ook wel leuk voor in Counterstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 20:52

Technicality

Vliegt rechtsom...

lordsnow schreef op zondag 11 maart 2007 @ 01:00:
Dit is weer zo'n spel wat mij hoofdpijn gaat bezorgen :)

Het idee van de portals is ook wel leuk voor in Counterstrike.
nee... CS moet blijven zoals het is, al is het alleen maar om talloze whiners te voorkomen :)

En het is bedoeld als een serieus oorlogsspel, niet een of ander gimmicky, gameplay-only spel

Een losstaand spel met dit concept er spaarzaam in gebruikt lijkt me dan wel weer grappig

[ Voor 9% gewijzigd door Technicality op 11-03-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ze in prey en portal hebben gedaan, is het plaatsen van de portals dynamisch maken(wat het natuurlijk ook weer lastiger maakt voor de engine) en er een mooi polygoontje over heen plakken met een rond randje.
Ik denk dat het helaas wat gecompliceerder is dan "een polygoontje met een rond randje"...
Het hele idee achter "revolutionaire gameplay" is dat een speler iets kan wat hij of zij eerst niet kon.
Meer vrijheid, en dus ook het zelf bepalen van ingang/uitgang van een portaal.
Het feit dat mensen prey en portal als revolutionair zien komt daar dus door, want er is namelijk geen haan die er naar kraait of dat je nou wel of niet door een statisch portaal kon lopen in een stoffige unreal game. Hier wordt een compleet nieuwe dimensie aan een game gegeven door het gebruik van portalen te introduceren en het ook een nuttig iets te maken, en niet weer een lame gadget.

Maar, het is waar.. de portalen bestaan al jaren, te zien in het volgende filmpje:
http://kotaku.com/gaming/...lar-drop-in-98-190283.php

@Rafe:
Rafe schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:03:
Ik lees overigens dat het idee niet van Prey is gejat/geleend, maar dat ze de programmeurs achter Narbacular Drop (freeware) hebben geronseld om bij Valve te werken.
Met bovenstaand beeldmateriaal wordt dus bevestigd dat de technologie wel is gejat van prey, en wel het prototype hiervan.

1998 mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 15:58
Ah wat gemeeeeen. De game staat gewoon op me hdd maar ik mag m niet spelen. Wat stom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Same here, ik zit met smart te wachten totdat iemand heeft uitgevonden hoe ie vast gespeeld kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Damn, nog eventjes :)
Al tijden speel ik eigenlijk geen games meer, maar ik heb toch echt bijzonder veel zin in Portal :9. Ik stel mij er bij voor dat het prima geschikt is om eventjes een half uurtje te doen ter ontspanning, dit is bij de gemiddelde game niet echt leuk :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
Ja leuk man buigen van Physic laws! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 20:29
heb net narbacular drop gespeeld en het lijkt erg op wat portal belooft te zijn.... lijkt me heel vet om portal te spelen, wat ik zo zie is dat portal $19,95 gaat kosten om hem los te downloaden via steam

misschien dat ik dat dan wel doe, want die orange box trekt me totaal niet

btw: ik denk dat het gewoon dit wordt qua controls

bind "MOUSE1" "+attack"
bind "MOUSE2" "+attack2"
bind "e" "+use"

waar in +attack de red portal is, +attack2 de blue portal en +use de gravity gun functie, want zo te zien in de filmpjes kon je met de gravity gun functie alleen dingen oppakken en niet wegschieten dus is 1 knop ervoor voldoende en dan is de use knop er uitermate geschikt voor

[ Voor 41% gewijzigd door Dalyxia op 06-10-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 00:36
Oeh, hier kijk ik echt naar uit. Hopelijk komt 'ie snel uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 20:29
blix schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:45:
Oeh, hier kijk ik echt naar uit. Hopelijk komt 'ie snel uit :+
Title : Portal
Developer : Valve
Release Date : October 10, 2007
Languages : English, French, German, Italian, Korean, Spanish, Russian, Simplified Chinese, Traditional Chinese

Single-player Friends enabled Commentary available Captions available HDR available Includes level editor Includes Source SDK

4 dagen wachten nog dus, maar het spel zal alleen via steam te downloaden zijn volgens mij

ook zit er een level editor bij dus oneindig plezier met custom puzzels gegarandeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-09 22:13
Portal was eerder deze week al beschikbaar als preload op Steam. Activatie is 10 oktober om 00:00 PST, dus woensdag 9 uur 's-ochtends onze tijd (als ik het goed heb).

Pas 12 oktober is Portal beschikbaar via de Orange Box in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ben nu ook HL2: EP2 aant preloaden, maar servers zijn busy :+

Anyway, binnen 4 dagen ga ik een dagje niet naar school voor Portal :P

Wel stom, zit nu maar met 2 gig RAM, 2*1GB paired -> kapot (eentje geeft errors)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Laatst online: 04-09 00:36
Dalyxia schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:51:
[...]

Title : Portal
Developer : Valve
Release Date : October 10, 2007
Languages : English, French, German, Italian, Korean, Spanish, Russian, Simplified Chinese, Traditional Chinese

Single-player Friends enabled Commentary available Captions available HDR available Includes level editor Includes Source SDK

4 dagen wachten nog dus, maar het spel zal alleen via steam te downloaden zijn volgens mij

ook zit er een level editor bij dus oneindig plezier met custom puzzels gegarandeert
De 10e al? Awesome. Ik heb de orange-box al een paar weekjes op mijn PC (Team Fortress 2 _/-\o_). Zag echter nergens een definitieve datum staan voor de release, waarschijnlijk gewoon over heen gekeken.

Nog 4 daagjes dus, yay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Je moet er wel rekening mee houden dat Steam ook weet waar jij woont, Europese release is een week later en dat is dan meestal op Steam ook zo met Europese gebruikers. zo waren er veel mensen die dachten dat ze Bioshock eerder konden krijgen via Steam, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-09 22:13
Dat klopt niet, er zit normaal geen week tussen. Bioshock was nou net die ene uitzondering die wel regiogebonden was en dat wel had.

HL2:EP2 FAQ: http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=502557
Portal FAQ: http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=487712

US Retail = 10 oktober
Worldwide Steam unlock = October 10th 12:01 AM PST = woensdag 10 oktober 9:01 CET.
EU Retail = 12 oktober

Maar net hoe je het leest, die unlock zou ook alleen op US retail versie kunnen slaan, maar dat geloof ik niet. Bij Bioshock was het van te voren aangekondigd dat de activatiedatum zou verschillen, bij Portal en de Orange Box niet.

We zien wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik hoop dat het niet verschilt, het is nou net één van die spellen die me echt geweldig lijkt om te spelen omdat het weer eens lekker anders is dan andere games. Anyway: Ik heb dr zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
Woh kan echt niet wachten... Maar ik kan nergens Nederlandse unlock tijd vinden!! Kan iemand me hiermee helpen, want ik kom er echt geen wijs uit.

EDIT: Never mind!:P

Manier 1 : http://incy247.hlgaming.com/Countdown/
Manier 2 : Dubbelklik op Portal of Episode 2 in steam.

[ Voor 31% gewijzigd door Jokuh op 09-10-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

lol - Europe, met The Final Countdown :)

Ik zit nu nog te wachten op antwoord van Dynabyte. Zij hebben de Orange Box voor 18 oktober staan, terwijl de Europese retail release ondertussen is verschoven naar 12 oktober. Als Dynabyte bevestigt dat zij 'm vrijdag ook hebben, dan koop ik gewoon de retail. Indien niet... dag preorder en dan doe ik het wel via Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Jammer, die counter zegt dat ie uit is maar in Steam staat dat ie pas om 9u geunlockt word :( Dan zit ik al op mn werk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Pre-loading nu, nog 4 minuten zeker eer het gereleased wordt? :p

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Toch maar 15min later naar t werk ;) Decrypting...

edit: even 15min gespeeld en t ziet er vet uit. Het lopen is wel n beetje traag maar daar heb je die portals voor natuurlijk ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Cartman! op 10-10-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Net als eerste ff Portal gespeeld! Erg tof, helpt ook bij het ziek worden trouwens.. als je soms gekanteld uit zo'n portal komt. Haha.

Trouwens wel een grappige eye-opener als je net wakker wordt uit je slaap, dat je dus ziet wie je bent :*) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 05-09 16:12

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb hem ook al gekocht maar moet wachten tot morgen om hem te spelen. Maar ik ben hier nog nieuwsgieriger naar dan naar episode two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ben ik nu de enigste die geen geluid (stem) heeft bij Portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
"very, very good...a complementary victory lift has been added in the main chamber"

ge-ni-aal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nm heb 't al, simpel eigenlijk :P

[ Voor 89% gewijzigd door bcd87 op 10-10-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 22:24

FlashBang

Hoi.

Een site, www.aperturescience.com bestaat al zeker een jaar... en je kon er met de code "thecakeisalie" een interessant berichtje lezen (en een paar grappige tests doen)

In het spel zelf kom je nu deze code tegen:
spoiler:
Login:cjohnson - Password:tier3
die je op die site kunt gebruiken, waarna je toegang krijgt tot (mogelijke spoilers!)
Notes 1
Notes 2
Notes 3
Notes 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechts een paar kamers kunnen spelen tussen de middag... tot dusver eigenlijk best verslavend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
ben nu bij 18 .. bij robotjes, confused nu

woot foundz button nvrmind

mmm not done yet -_- now need to get cube

[ Voor 49% gewijzigd door Pensmaster-B op 10-10-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
FlashBang schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:35:
Een site, www.aperturescience.com bestaat al zeker een jaar... en je kon er met de code "thecakeisalie" een interessant berichtje lezen (en een paar grappige tests doen)

spoiler:
die je op die site kunt gebruiken, waarna je toegang krijgt tot (mogelijke spoilers!)
Notes 1
Notes 2
Notes 3
Notes 4
Waar heb je die code vandaan? Heb dat stuk gemist waarschijnlijk.. een hint is genoeg :)

Heb em btw uit ;(
't Einde is vaag :D

Moet nog wel een aantal achievements en de advanced maps+challenges, dus heb em nog niet helemaal uit eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:29
Ook gespeeld maar het spel is echt takke traag (Athlon 3700, 6800GS IIRC). HL2 is prima te spelen op die machine, ook op 1920x1200 maar Portal komt dan aanzetten met 30fps als er niet al te veel boeiends gebeurt. Het is niet zo dat de omgevingen in Portal zo veeleisend zijn. Allemaal binnen, vrij eenvoudig vormgegeven (rechte muren, geen bomen/planten, geen andere spelers) en toch een enorm beroerde FPS. Nogal teleurstellend en maar amper te spelen zo, erg jammer.

HDR uitgezet, eigenlijk alles uit of een stap (of 2) lager gezet en nog steeds amper speelbaar. Fijn dat het grootste deel van de wereld een heel wat brutere bak heeft dan ik voor m'n Windows spelletjes maar Valve had toch wel een beetje rekening kunnen houden met niet super up to date hardware? Moet zeker bij een (wat omgevingen betreft) eenvoudig spel als Portal niet zo'n enorme kunst zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door bartvb op 10-10-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

bartvb schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:49:
Ook gespeeld maar het spel is echt takke traag (Athlon 3700, 6800GS IIRC). HL2 is prima te spelen op die machine, ook op 1920x1200 maar Portal komt dan aanzetten met 30fps als er niet al te veel boeiends gebeurt. Het is niet zo dat de omgevingen in Portal zo veeleisend zijn. Allemaal binnen, vrij eenvoudig vormgegeven (rechte muren, geen bomen/planten, geen andere spelers) en toch een enorm beroerde FPS. Nogal teleurstellend en maar amper te spelen zo, erg jammer.

HDR uitgezet, eigenlijk alles uit of een stap (of 2) lager gezet en nog steeds amper speelbaar. Fijn dat het grootste deel van de wereld een heel wat brutere bak heeft dan ik voor m'n Windows spelletjes maar Valve had toch wel een beetje rekening kunnen houden met niet super up to date hardware? Moet zeker bij een (wat omgevingen betreft) eenvoudig spel als Portal niet zo'n enorme kunst zijn?
Met die beeldkaart moet ge ook niet verwachten alles op high te kunnen spelen op die resolutie, zet 'm eens op wat lager, of zet je grafische instellingen eens wat naar beneden.

Ook is portal zwaar, die moet die portals berekenen (zet render depth eens wat lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 05-09 16:12

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Moet je eens help op die website intypen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Of probeer eens
spoiler:
root:portal
als login.

[ Voor 8% gewijzigd door bcd87 op 10-10-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

FlashBang schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:35:

spoiler:
Notes 1
Notes 2
Notes 3
Notes 4
Geez... heb je die apply.exe op de site al eens gedraaid? Pfft, wat een hoop onzinnige vragen, ben nu nog steeds niet op het einde! :)

-- Edit: ziezo, na vijftig pagina's met vragen het einde. En dan vragen ze je 64-cijferig ID nummer, wat ik wel had genoteerd maar helaas weer kwijt was geraakt zojuist :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 10-10-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ja, apply.exe stond op die site sinds 2006, zie hier alles daarover.
Dat kun je krijgen door gewoon met een willekeurige username en als password 'portal' in te loggen... de vragen slaan verder nergens op, maar als je goed oplet
spoiler:
zie je bij elke vraag een letter knipperen, als je al die letters achter elkaar zet krijg je de code 'thecakeisalie', en voer die maar eens in na het gewoon inloggen ;) Dat was geloof ik 1 van de eerste clues over het spel...

Nu is er dus een nieuwe code in de game verwerkt (zie vorige post van mij), en die kun je ingame vinden:
spoiler:
op een muur in het tweede 'vluchtelingen'-plekje waar je voorbij komt, zie volgende pagina voor een screenshot van mij waar je rechtsonder half de tekst ziet

[ Voor 6% gewijzigd door FlashBang op 10-10-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Portal is echt cool :) Alleen zit ik nu al ff vast in kamer 15.. ik kom gewoon nét niet voorbij dat muurtje :S Achja dan maar ff een stukje EP2 ondertussen :p

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
uitgespeeld wel cool einde

maareuh vraagje voor kenners van HL1 - HL2 episode 1 ofzo
welke raakvlakken zie je uit portal met het primary HL verhaal ?
wie is da vrouwtje wie je speelt etc
zelf eigenlijk nooit hl1 of 2 uitgespeeld ;x deed het alleen voor multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 05-09 15:24

BaRF

bijna kerst

heeft niks met hl2 verhaal te maken. :)

maar wat een humor in dit geniale spel! :D

'in case the company cube does speak, please ignore it' _o_

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BaRF schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:50:
heeft niks met hl2 verhaal te maken. :)
In principe wel, want Aperature Science zit ook in HL2 en Valve heeft ook al gezegd dat het zich in het HL2 universum afspeelt. Volgens mij zat er ip ep 2 ook ergens een verwijzing naar Aperature Science.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 10-10-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Portal is verwerkt in het HL2 universum, ga maar eens wat forums bekijken ;) Hele tijdlijnen worden onderzocht daar, maar het is duidelijk (en was ook al bevestigd) dat het in het HL2 universum speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje zitten spelen, nu zit ik vast in een kamer met een kleine, hoge doorgang, vlak na die raketwerper. :P Mwah morgen verder.
Echt retecool spel. Heb al tonnen plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Oe oe oe .... ik zit nog op mijn werk...... vanavond lekker Portal spelen ! Echt een briljant spel in mijn ogen. Een puzzel FPS ! Nog niet vaak voor gekomen en als het al bestaat dan niet zo mainstream als Portal. Hoeveel levels heeft hij ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Laatst online: 02-09 13:48
Pensmaster-B schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:11:
ben nu bij 18 .. bij robotjes, confused nu

woot foundz button nvrmind

mmm not done yet -_- now need to get cube
Zelfde probleem hier, toch nog maar eens heel goed gaan kijken hoe ik die cube te pakken ga krijgen (of er moet iemand een hint willen geven hier)...

[ Voor 3% gewijzigd door FlorisD op 10-10-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die wat sfeer impressies wil posten, screens dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:31:
Iemand die wat sfeer impressies wil posten, screens dus? :)
Graag. En niet de levels die we al in de filmpjes gezien hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Standaard spel is een beetje te makkelijk, maar de humor is fantastisch. Zeker het einde kon mij bekoren :D
Ben benieuwd naar de bonus maps, hopelijk zijn die wat meer een uitdaging.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste