Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-09 20:58

FlashBang

Hoi.

Sfeer impressies krijg je eigenlijk niet van screenshots, maar hier staan nog wel wat leuke: http://www.1up.com/do/gameOverview?cId=3152171

En hier een filmpje met verschillende toffe levels: http://www.gamevideos.com/video/id/15223 (pas op voor EP2 spoilers!)

De sfeer merk je pas echt in de game, en in een paar filmpjes, als die computer tegen je praat :D Geweldig is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een rare grafische bug met dit spel, lijkt wel alsof het zichtsveld door zon poort in beeld wordt berekend of iets dergeliijks.
Heb net de nieuwste drivers erop gezet maar heeft geen nut gehad.
Pic als voorbeeld, die strepen verschijnen dus op willekeurige momenten in het beeld als ik een portal maak.

Afbeeldingslocatie: http://img188.imagevenue.com/loc488/th_33137_naamloos_122_488lo.JPG

Meer mensen hier met zoiets? Speel met een 8800 Ultra (@ stock), rest van de specs in sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FlorisD schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:29:
[...]

Zelfde probleem hier, toch nog maar eens heel goed gaan kijken hoe ik die cube te pakken ga krijgen (of er moet iemand een hint willen geven hier)...
answer:
spoiler:
als je op de knop drukt dan gaat boven zon deurtje open en schuin omhoog
maak een portal naast deze deur
ga naar de button toe
maak daar de andere portal
druk op knop
ren portal in
nu maak je een portal op de schuin omhoog wijzende kant van het deurtje(wat net uit de muur is gekomen)
en je maakt een portal op de vloer van dat grote gat naast je, nu spring je in dat gat en door je snelheid van het vallen vlieg je door de schuine wand portal naar de overkant heen waar je cube kunt oppakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:20:
Heb een rare grafische bug met dit spel, lijkt wel alsof het zichtsveld door zon poort in beeld wordt berekend of iets dergeliijks.
Pic als voorbeeld, die strepen verschijnen dus op willekeurige momenten in het beeld als ik een portal maak.

[afbeelding]

Meer mensen hier met zoiets? Speel met een 8800 Ultra (@ stock), rest van de specs in sig.
Erg vaag, ik heb zelf een 8800GTX, en de nieuwste WHQL drivers, geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik heb em ondertussen ook helemaal uit (excl. de advanced levels) en ik deed er ongeveer 3 uur over, dus met alle advanced stuff kom je denk ik op de 4 uur uit ongeveer. Hij was eigenlijk iets te makkelijk zoals al gezegd, maar dat maakt de game zeker niet minder leuk.. De stem is echt geslaagd en van enorm toegevoegde waarde :) En vergeet vooral niet het eind liedje te checken, geniaal :D

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben m maar opnieuw aan het downloaden, misschien dat er tijdens het decrypten iets fout is gegaan ofzo. Ik heb trouwens ook zulke kuren met episode 2 zie ik net, dus maak me wel beetje zorgen.
Onder Vista en XP allebei geprobeert, maar bij beide OS hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:46:
Ben m maar opnieuw aan het downloaden, misschien dat er tijdens het decrypten iets fout is gegaan ofzo. Ik heb trouwens ook zulke kuren met episode 2 zie ik net, dus maak me wel beetje zorgen.
Onder Vista en XP allebei geprobeert, maar bij beide OS hetzelfde probleem.
Voor het geval dat: ik heb dus ook een 8800GTX (zoals ik al zei), bijna hetzelfde moederbord (Asus P5N32-E SLI, niet Plus), een Intel C2D E6600, 2x1GB Kingston Valueram en 2 x 320GB Seagate Barracuda...

Vreemd dat jij wel problemen hebt!

Oh ja, kijk hier ook even voor eventuele hulp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:11:
Tijdje zitten spelen, nu zit ik vast in een kamer met een kleine, hoge doorgang, vlak na die raketwerper. :P Mwah morgen verder.
Echt retecool spel. Heb al tonnen plezier.
Hier zit ik ook vast. Iemand een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net pas notie genomen van dit spel.

First person shooters ben ik namelijk niet geïnteresseerd in, omdat ik er (kots)misselijk van word, een soort zee-/wagenziekte.
(Iets wat overigens heel jammer is ;( ).
Gelukkig als het redelijk rustig beweegt, dan heb ik er geen problemen mee, Oblivion kan ik dus over het algemeen prima spelen.

Maar nu ik naar dit spel kijk is dit dus meer een puzzelspel is dan een shooter, klopt dit?
En dan ook de vraag: Kan je dit spel spelen zonder teveel schokkerige bewegingen te maken (zoals heel snel 90 graden draaien, bijv.)?

edit:
Respect voor het originele idee, trouwens!

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-10-2007 19:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-08 06:08

Knaak

It's me, Mario!

Ok nu ook Portal uitgespeeld, evenals Episode 2, dus ik heb alle fun alweer gehad in 9 uur samen. Het einde van Portal is zeker vet gemaakt. Alleen vind ik de moeilijkheidsgraad een beetje te laag. Ze hadden makkelijk een extreme map erbij mogen doen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

* Kain_niaK is a hyperactive puppy but stil needs to wait till 20:30 .... i hate the fact i have a job right now

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 10-10-2007 19:08 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:07:
Ok nu ook Portal uitgespeeld, evenals Episode 2, dus ik heb alle fun alweer gehad in 9 uur samen. Het einde van Portal is zeker vet gemaakt. Alleen vind ik de moeilijkheidsgraad een beetje te laag. Ze hadden makkelijk een extreme map erbij mogen doen van mij.
Mooi. Dan kan jij mij vast wel even helpen :)

spoiler:
Nadat ik die ramen vernield had m.b.v. dat robot-oog-met-raketten en m'n portals kom ik er niet meer uit. Ik zit in zo'n kamer waar zo'n luchtbuis hangt waar die dozen doorheen jagen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik een ventilatie schacht in moet omdat er duidelijk "Over here' op de muur staat gekalkt, maar heb geen flauw idee hoe ik die schacht in moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bah, ik zit vast op de plek waar je ...
spoiler:
... door de liftbuis naar beneden valt.
Ik kan nergens een portal maken, behalve op de plek waar ik geland ben. Er zit een deur met een slot, welke ook niet te openen is.

Hoe kom je die deur door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

spoiler:
Nadat ik die ramen vernield had m.b.v. dat robot-oog-met-raketten en m'n portals kom ik er niet meer uit. Ik zit in zo'n kamer waar zo'n luchtbuis hangt waar die dozen doorheen jagen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik een ventilatie schacht in moet omdat er duidelijk "Over here' op de muur staat gekalkt, maar heb geen flauw idee hoe ik die schacht in moet komen.
spoiler:
Je moet een portal maken die vanaf de grond richting die buis wijst, en daarna een portal maken bij die turret, en dan laat je hem schieten door die portal en is de buis kapot.
Zr40 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:17:
Bah, ik zit vast op de plek waar je ...
spoiler:
... door de liftbuis naar beneden valt.
Ik kan nergens een portal maken, behalve op de plek waar ik geland ben. Er zit een deur met een slot, welke ook niet te openen is.

Hoe kom je die deur door?
spoiler:
Maak een portal op de vloer van die lift, en een portal op het beton wat je achter het gaas ziet, het zit ongv op schouderhoogte en je kan door het gaas heenschieten.

[ Voor 27% gewijzigd door Knaak op 10-10-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:29:
[...]

spoiler:
Je moet een portal maken die vanaf de grond richting die buis wijst, en daarna een portal maken bij die turret, en dan laat je hem schieten door die portal en is de buis kapot.

[...]

spoiler:
Maak een portal op de vloer van die lift, en een portal op het beton wat je achter het gaas ziet, het zit ongv op schouderhoogte en je kan door het gaas heenschieten.
Gelukt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ik had ook nog een screenshot gemaakt zag ik...
Afbeeldingslocatie: http://hosting01.imagecross.com/myspace-image-hosting-thumbs-i/5642testchmb_a_130000.jpg
(klikken)

[ Voor 3% gewijzigd door FlashBang op 10-10-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 00:01
2.9 uur en portal uitgespeeld :(

had inderdaad wel iets moeilijker gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

http://leovanhaaren.eu/dump/portal/portal_still_alive.mp3

Liedje van het einde van Portal, meesterlijk gemaakt vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

spoiler:
Deze had ik iets anders opgelost:
spoiler:
Stoeltje gehaad uit die kamer waar die raketturret zit te schieten, daarop gaan staan en door de schacht gekropen. :)

Ondertussen ook uitgespeeld. Een paar advanced geprobeerd, ééntje lukt me wel, maar de anderen vind ik toch wel erg moeilijk. :P Jammer inderdaad dat er zo weinig levels zijn, maar er is heel duidelijk een optie om meerdere levels toe te voegen in gebouwd, hopelijk stimuleert dat mensen om levels te gaan maken. Zou wel vet zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik zou wel levels ervoor kunnen maken, alleen moet je toch even wennen aan "de denkwijze" want het moet natuurlijk wel lastig zijn maar niet onmogelijk. Misschien wel eens leuk om te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

ik zit hier vast.. weet echt niet meer hoe ik verder moet

http://i24.tinypic.com/ourxi9.png

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

spoiler:
Als je helemaal op de bovenste buis staat kan je over de rand heen kijken en een portal maken op de vloer, achter het hekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
BaRF schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:50:
heeft niks met hl2 verhaal te maken. :)

maar wat een humor in dit geniale spel! :D

'in case the company cube does speak, please ignore it' _o_
jawel het bedrijf van portal ben de naam ff kwijt is de tegenhanger van de black mesa onderzoeks centrum. Black mesa deed ook onderzoek naar portals maar dan op een grotere schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

MOAW schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:16:
spoiler:
Als je helemaal op de bovenste buis staat kan je over de rand heen kijken en een portal maken op de vloer, achter het hekwerk.
thnx :D

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 07:33
Geniale humor zit hier in. Dat ene level waarin die stem blijft beweren dat de puzzel niet mogelijk zou zijn en dat je vooral niet moet proberen het op te lossen :D

Daarnaast blijft het freaky jezelf achterna springen in een oneindige loophole :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
voor mensen die soms vast zitten
speur de omgeving af naar locaties waar de cursergedeeltes ( blauw / orange ) ingevuld zijn dus niet leeg zeg maar, dit geeft aan of er een portal op geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Laatst online: 08:51

Thermometer

Whoop Whoop!

Omg, heb het net uitgespeeld, WAT EEN VET SPEL! Nee echt, super geweldig dat einde, vooral de credits :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

... nu lukt me het stukje
spoiler:
met die grenade launcher ding en het lava gat niet, waar je ook hebt dat de tijd afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

spoiler:
Portal maken > laat turret op jou schieten > raket gaat door portal > andere portal iets erboven maken > raket raakt die supercomuter. Dit doe je telkens zodat die onderdelen lost komen.

Vernietigen: Portal boven die put, loop naar de knop toe, maar een portal onder het onderdeel wat weg moet en klaar is het. Dit moet je zo'n 4x doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Laatst online: 03-09 22:13
Uitgespeeld, maar moet de bonus maps nog doen. Ik dacht; ik knal door die 19 levels heen en that's it, niet dus. Erg leuk spel! Die stemmen en de humor, briljant!

spoiler:
the cake is a lie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Iemand nog tips bij dit stukje?

Redelijk ver in 19:
spoiler:
http://hosting01.imagecro...g-i/8960escape_020006.jpg
dit is direct na de grote kamer met alle turrets in aparte kleine kamertjes, maar dan erboven... je slingert in een kamer (die waar ik sta) en daar komen ineens 2 turrets te staan... maar ik kom niet verder, want ik kan nergens meer portals maken :( Iemand? :>

[ Voor 6% gewijzigd door FlashBang op 10-10-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Echt een geweldige game perfect sfeertje en alles en om het helemaal goed te maken een ai die helemaal geflipt is :P

De sfeer van het spel deed me een beetje denken aan de films cube 1tm3 doordat je als een rat in een doolhof moet rondlopen het groote wat doe ik hier wie ben ik en wie zit erachter de touwtjes. En het proberen van de omgeving om je bij iedere mogelijkheid te verneuken.

Het eerste stuk vond ik heel veel op cube 2 lijken omdat je veel futuristische omgevingen hebt veel wit en strakke wetenschappelijke dingen.

De rest van de omgeving deed me denken aan cube 1 en 3 door de grauwe industriele look en veel rood in de omgeving.

In het begin dacht ik dat het een gewoon puzel spelletje was maar na de eerste keer dat je een kamer tegenkwam waar duidelijk iemand een langere tijd gewoond/overleeft had. Krijg je al door dat er meer aan de hand is. En vooral na het eind van test 19 wordt dat goed duidelijk.

Naderhand had ik eignelijk wel door in het begin al namelijk in begin merk je al dat er dingen niet klopen als je goed kijkt is je omgeving helemaal niet zo strak en schoon. Bijv bij het begin op het eerste gezicht lijkt je kamer waarin je ontwaakt helemaal schoon en strak. Maar als je rondt kijkt dan zie je al een paar roest plekken en de wc is niet schoon.

Er zit ook humor in zoals die ai reageerd je steeds over probeert te halen met cake :P En in een schuilplaats zie je dat iemand gekookt heeft door middel van de pan op een cpu te zetten :P.

[ Voor 78% gewijzigd door Defector op 10-10-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HAHAHAHA
Zels de aftiteling/creditslist is geniaal!!

@FlashBang
spoiler:
Schiet een portal aan 1 vd zijkanten voor een turret, en 1 beneden. Spring naar beneden, dan kom je naast of achter de turrets terrecht. Pak er één op en douw daarmee de andere omver

[ Voor 64% gewijzigd door frickY op 10-10-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

FlashBang schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:21:
Iemand nog tips bij dit stukje?

Redelijk ver in 19:
spoiler:
http://hosting01.imagecro...g-i/8960escape_020006.jpg
dit is direct na de grote kamer met alle turrets in aparte kleine kamertjes, maar dan erboven... je slingert in een kamer (die waar ik sta) en daar komen ineens 2 turrets te staan... maar ik kom niet verder, want ik kan nergens meer portals maken :( Iemand? :>
spoiler:
Portal op de grond maken, terug lopen, dan daar een portal maken op de grond. En dan je eigen laten vallen, je zult zien dat je dan zomaar omhoog vliegt en bovenop die richel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wtf, heeft iemand die laatste advanced level al gedaan? Die eerste jump lukt me wel, maar wat ik dan moet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniaal spel!

Klinkt misschien gek maar vond level 18 lastigste van allemaal. Wist wel hoe die moest maar lukte niet lol:P.

Heb de bonus maps nog niet gespeeld, bewaar ik voor later:). Ik ga nu eerst eens aan episode 2 beginnen.

@ Speeder, daar zat ik dus ook ff vast:P hij is erg simpel mits goeduitgevoerd;D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 08:58
Ik zit vast in lvl 18 :p

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/7127/portal18vz4.jpg

spoiler:
Hoe krijg ik die doos of kubus of wat het ook is te pakken. Lukt me niet om erbij te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

spoiler:
Turrets omver werpen dmv die bal, daarna naar dat plekje onder de box, druk op die knop. Daarna snel terug en maak je een portal op dat schuine paneel wat je met die knop hebt geactiveerd. 2e portal maak je rechts onder van je, en je laat je vallen. Voila, je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speeder1988 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:35:
Ik zit vast in lvl 18 :p

spoiler:
Hoe krijg ik die doos of kubus of wat het ook is te pakken. Lukt me niet om erbij te komen.
spoiler:
Links van je zit een knop, je moet die half in je portal staand openen.

Daarmee moet het wel lukken denk ik zonder helemaal precies te vertellen. Het gaat toch om het puzzelen.

Overigens vond ik het wel grapping maar wel heel erg kort en makkelijk.

Misschien dat die advanced mappen wat meer uitdaging bieden en anders hoop ik op wat moeilijke custom maps.
MOAW schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:41:
spoiler:
Turrets omver werpen dmv die bal, daarna naar dat plekje onder de box, druk op die knop. Daarna snel terug en maak je een portal op dat schuine paneel wat je met die knop hebt geactiveerd. 2e portal maak je rechts onder van je, en je laat je vallen. Voila, je bent er.
Je vergeet een stuk, maar met wat ik zei moet ie het wel lukken tot waar jij verder gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 08:58
Logisch ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Toffe game, was zo nu en dan wel even flink puzzelen, maar zeker wel de moeite waard, ben er weer even zoet mee geweest.

Bonus maps zijn ook tof, maar wel erg lastig zo nu en dan :D

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:42:
Misschien dat die advanced mappen wat meer uitdaging bieden en anders hoop ik op wat moeilijke custom maps.
Die zijn ook niet bijzonder moeilijk. Wel aardig wat stukken dat je in eerste instantie denkt van, wtf?? Maar met een beetje proberen lukt het meeste wel...
Totdat je op het laatste advanced level komt en je na de 1e jump echt geen idee hebt hoe verder te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Zojuist uitgespeeld!!! Maar dit is echt vet!! Vooral als je "klaar" bent dan is het past echt lachen. Sommige zijn soms wat lastig maar je moet maar denken dat met dit ding ALLES mogelijk is. Heb ook het idee dat ik sommige puzzels niet helemaal officeel heb opgelost. Maar ja het is klaar, en ik heb cake gehad! :+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
"The cake is a lie, the cake is a lie"

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Laatst online: 08:51

Thermometer

Whoop Whoop!

DrumandBass schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:10:
Zojuist uitgespeeld!!! Maar dit is echt vet!! Vooral als je "klaar" bent dan is het past echt lachen. Sommige zijn soms wat lastig maar je moet maar denken dat met dit ding ALLES mogelijk is. Heb ook het idee dat ik sommige puzzels niet helemaal officeel heb opgelost. Maar ja het is klaar, en ik heb cake gehad! :+
Ja dat heb ik ook, bij lvl 18 staat nog zo'n ding achter een deur met een knop die hoog staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Tomino schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:33:
[...]

Graag. En niet de levels die we al in de filmpjes gezien hebben ;)
Er zijn er geen anderen :p

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gimbooze schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:35:
Wtf, heeft iemand die laatste advanced level al gedaan? Die eerste jump lukt me wel, maar wat ik dan moet doen :?
spoiler:
Dat is vrij makkelijk. Je moet tijdens je eerste jump naar rechts kijken en daar een portal op de vloer schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Afbeeldingslocatie: http://www.godzmodus.com/portal2.JPG

Lachen ....

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Languh
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
okee, ik heb het spel uitgespeeld (op advanced na dan)
mar blijkt dat je die stem dus nog had kunnen horen. Bij mij stond deze uit. hoe kon deze aan dan?
bij mij stond ie iig standaard uit...

verdomme, blijkbaar hadden meer mensen dit probleem: http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=609258

de wavs zijn niet aanzwezig dus weer opnieuw switchen en zo.... gvvd

[ Voor 32% gewijzigd door Languh op 11-10-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:05:
Maar nu ik naar dit spel kijk is dit dus meer een puzzelspel is dan een shooter, klopt dit?
En dan ook de vraag: Kan je dit spel spelen zonder teveel schokkerige bewegingen te maken (zoals heel snel 90 graden draaien, bijv.)?
Nee.. dan is dit niet jouw spel.

Als je portals maakt op 2 verschillende oppervlakten, bijvoorbeeld plafond en muur, of grond en muur, en je gaat er door heen, en draait je karakter zodanig dat zijn voetjes wel richting de grond blijven wijzen. Het beeld roteert dus. Als je 2 portals in de grond hebt en je valt erni, floep je bij de ander eruit, maar door de zwaarte kracht val je er weer in, waardoor je 'eeuwig' heen en weer schommelt, wat ook zeker geen rustige beelden geeft.

@Languh
Dan heb je echt het leukste van het spel gemist. Echt hilarische uitspraken.

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 11-10-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:14:
[...]

Als je portals maakt op 2 verschillende oppervlakten, bijvoorbeeld plafond en muur, of grond en muur, en je gaat er door heen, en draait je karakter zodanig dat zijn voetjes wel richting de grond blijven wijzen. Het beeld roteert dus. Als je 2 portals in de grond hebt en je valt erni, floep je bij de ander eruit, maar door de zwaarte kracht val je er weer in, waardoor je 'eeuwig' heen en weer schommelt, wat ook zeker geen rustige beelden geeft.
Jammer, zeg.
Bedankt voor de reply :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Wildfire

Joy to the world!

Feitelijk gezien klopt dit plaatje niet. Je kop steekt door een portal heen, hetgeen betekent dat je op je lijf zonder hoofd zou moeten uitkijken. Zoals het er nu uitziet, zou je lijf twee hoofden hebben. Zo werken de portals niet denk ik :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

MOAW schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:34:
[...]

spoiler:
Portal op de grond maken, terug lopen, dan daar een portal maken op de grond. En dan je eigen laten vallen, je zult zien dat je dan zomaar omhoog vliegt en bovenop die richel staat.
Thanks, had ik idd niet aan gedacht 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Heb alle advanced levels gehaald :P
Bij 't laatste level moest je rare truken uithalen om die turrets weg te halen zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Hoe kom je bij level 19, nadat je het vuur getrotseerd heb, verder? Heb gister echt van alles geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

spoiler:
Hint: hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Languh
  • Laatst online: 28-09-2024
frickY schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:14:
[...]

@Languh
Dan heb je echt het leukste van het spel gemist. Echt hilarische uitspraken.
reden om het spel dus nog een keer te spelen....
maar vind het wel erg jammer :( dat het zo moest lopen, ik vond het al zo gek stil...
heb net dan wel het einde nog effe met de stem erbij gespeeld want nu werkt het gelukkig weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Alleen spijtig dat je niet kan lopen in Portal.. Wat bunnyhoppen, maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 07:45
Shaidar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:33:
Alleen spijtig dat je niet kan lopen in Portal.. Wat bunnyhoppen, maar dat is het dan ook.
Waarom zou je niet kunnen lopen? Heb je die key wel gebind dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Shaidar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:33:
Nou, lopen kun je toch echt wel hoor, anders is het zo moeilijk :)

Rennen zul je bedoelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Als ik in de opties van Portal ga kijken, dan zie ik daar toch écht geen "sprint" staan zoals er bij HL2, HL2ep1, HL2ep2 wél staat ...

Of kijk ik er zo hard over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Shaidar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:54:
Als ik in de opties van Portal ga kijken, dan zie ik daar toch écht geen "sprint" staan zoals er bij HL2, HL2ep1, HL2ep2 wél staat ...

Kan me niet herinneren dat gezien te hebben nee. Niet dat je het nodig hebt in Portal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-08 09:59
Shaidar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:54:

Je bedoeld dus idd rennen/sprinten. Maar dat klopt ook (lijkt mij) , want je hebt geen HEV suit in Portal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ignatius schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:00:

[...]

Je bedoeld dus idd rennen/sprinten. Maar dat klopt ook (lijkt mij) , want je hebt geen HEV suit in Portal....
Toch maf dat je een pak nodig zou hebben om te kunnen rennen :)

Maar goed, in Portal hoef je echt nergens te rennen. Met wat nadenken en ingenieus gebruik van portals kun je alles oplossen. Gelukkig maar :P

* Wildfire bijt zich vanavond weer vast in level 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ben nu bij 3/19
so far nog niet heel spectaculair maar verandert vast nog :p

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 07:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:27:
Vraagje:
Hoe kom je bij level 19, nadat je het vuur getrotseerd heb, verder? Heb gister echt van alles geprobeerd...
spoiler:
Schiet een portal als je met je rug naar het vuur staat, helemaal hoog tegen de muur/plafond aan en maak een portal op de grond./ Spring er nu doorheen en als het goed is wordt je naar de overkant gelanceerd :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
Wildfire schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:06:
[...]

Toch maf dat je een pak nodig zou hebben om te kunnen rennen :)

Maar goed, in Portal hoef je echt nergens te rennen. Met wat nadenken en ingenieus gebruik van portals kun je alles oplossen. Gelukkig maar :P

* Wildfire bijt zich vanavond weer vast in level 18
Er zijn vreemdere dingen denkbaar in het HL universum.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 07:45
ignatius schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:00:
[...]

Volgens mij is het zo dat je standaard al aan het rennen bent. Bij hl2 kan je dacht ik ook een knop instellen voor 'walk'. Dus dan heb je drie standen, 'walk', 'run' en 'sprint'. Die laatste dus alleen mogelijk met een HEV-suit. Weet het niet helemaal zeker overigens (kan het nu niet uitproberen omdat ik nog op werk zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
Invisible_man schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:54:
[...]

Volgens mij is het zo dat je standaard al aan het rennen bent. Bij hl2 kan je dacht ik ook een knop instellen voor 'walk'. Dus dan heb je drie standen, 'walk', 'run' en 'sprint'. Die laatste dus alleen mogelijk met een HEV-suit. Weet het niet helemaal zeker overigens (kan het nu niet uitproberen omdat ik nog op werk zit).
^I'm with stupid^

Je hebt helemaal gelijk(dus niet een klein beetje :+ )

Voor sprinten heb je dus een HEV suit nodig. Waarschijnlijk ren je standaard in Portal, en heb je nog een 'Walk' knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 05-09 13:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De advanced maps waren ook wel goed te doen. Soms met wat kunst en vliegwerk. Zijn er al ergens custom maps in omloop? Het smaakt naar meer.. :)

De timetrails enzo, boeit me wat minder, ik houd niet van opgejaagd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 16:12

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier het filmpje van de ending credits voor de mensen die het nog een keer willen zien: http://nl.youtube.com/watch?v=MXT2Gm9zSrc
Maar let op, spoilers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:20:

[afbeelding]

Heb nu portal compleet opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar blijf dezelfde bug houden. Baal hier erg van aangezien ik geen zin heb om zo te gaan spelen. Is het mogelijk dat mijn kaart niet fatsoenlijk wordt ondersteund ofzo? Kan het me eigenlijk niet goed voorstellen.
Ben al op artifacts aan het testen met atitool, maar lijkt erop dat het niet hardwarematig is.
Als iemand meer info kan vinden over dit probleem, graag. Kan zelf niemand op de steam forums vinden met hetzelfde probleem.
Heb mijn kaart niet overgeklokt, en met de overklok op de CPU uitgeschakeld zie ik het nog steeds, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Languh schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:21:
[...]

maar vind het wel erg jammer :( dat het zo moest lopen, ik vond het al zo gek stil...
heb net dan wel het einde nog effe met de stem erbij gespeeld want nu werkt het gelukkig weer
je hebt dus stemmen tijdens het spelen?
of alleen aan het einde met de credits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Alien B.O.B. schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

je hebt dus stemmen tijdens het spelen?
of alleen aan het einde met de credits?
yep :) raar door computer gesproken text:)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Lt. Marx schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:23:
Hier het filmpje van de ending credits voor de mensen die het nog een keer willen zien: http://nl.youtube.com/watch?v=MXT2Gm9zSrc
Maar let op, spoilers!
je kan de song ook in mp3 downloaden één pagina terug ;)

heb hem nu opstaan, en wat een meesternummer/game!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:09

WoutF

Hoofdredacteur
I suck, ik zit vast in 14, kan iemand me helpen? Het is een level waarbij de dispenser en ontvanger van de energyball beiden achter hun eigen forcefield zitten. Zodra ik er dus doorheen loop zijn mijn portals weg

[ Voor 3% gewijzigd door WoutF op 11-10-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 13:25

Darkasantion

Just keep swimming!

Hoe voer je die code op die site in??

Kan in zowel IE als FF geen : typen :S Of ben ik nu gewoon dom in DOS?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:59:
[...]

Heb nu portal compleet opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar blijf dezelfde bug houden. Baal hier erg van aangezien ik geen zin heb om zo te gaan spelen. Is het mogelijk dat mijn kaart niet fatsoenlijk wordt ondersteund ofzo? Kan het me eigenlijk niet goed voorstellen.
Ben al op artifacts aan het testen met atitool, maar lijkt erop dat het niet hardwarematig is.
Als iemand meer info kan vinden over dit probleem, graag. Kan zelf niemand op de steam forums vinden met hetzelfde probleem.
Heb mijn kaart niet overgeklokt, en met de overklok op de CPU uitgeschakeld zie ik het nog steeds, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
Welke ForceWare drivers heb jij? De nieuwste bèta's melden verbeterde ondersteuning voor HL2:EP2 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren geupdate naar de nieuwste drivers, waar dat dus bij stond. Maar heeft helaas niet geholpen. Heb ondertussen al op meer forums gepost, en wou topic maken op het steam forum maar die lijkt wel ineens offline te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

WoutF schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:35:
I suck, ik zit vast in 14, kan iemand me helpen? Het is een level waarbij de dispenser en ontvanger van de energyball beiden achter hun eigen forcefield zitten. Zodra ik er dus doorheen loop zijn mijn portals weg
Je hoeft er ook niet doorheen te lopen. Beetje inventief portals plaatsen en je kunt de energyball van de ene naar de andere kant brengen hoor :)

spoiler:
Je plaats gewoon een portal op de plek waar 'ie tegen de muur aankomt, een portal tegenover het andere forcefield. Terwijl 'ie door je 2e portal heenvliegt passeer je gauw het forcefield waardoor de portals verdwijnen. Dan kaatst 'ie nog een paar keer op en neer in de ruimte bij je ontvanger, daar kun je 'm dan met de portals weer snel opvangen en naar de ontvanger leiden.

Misschien niet supergoed omschreven, maar als lvl 14 het level is wat ik denk dat je bedoelt dan werkt dit.
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:58:
Heb gisteren geupdate naar de nieuwste drivers, waar dat dus bij stond. Maar heeft helaas niet geholpen. Heb ondertussen al op meer forums gepost, en wou topic maken op het steam forum maar die lijkt wel ineens offline te zijn.
Hoe staan je instellingen voor anisotropische filtering en antialiasing? En heb je in-game de settings op recommended gelaten of daar aanpassingen gemaakt?

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 11-10-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:58:

Hoe staan je instellingen voor anisotropische filtering en antialiasing? En heb je in-game de settings op recommended gelaten of daar aanpassingen gemaakt?
Heb al verschillende combinaties geprobeert, maar heeft niet geholpen. Daarnaast zou mijn PC goed genoeg moeten zijn om dit met de maximale instellingen te spelen. Het rare is dat er op sommige plekken echt textures missen en ik alleen de omlijning ervan zie met die rare witte strepen, dit heb ik ook in episode 2. Dan zie ik bijvoorbeeld geen kistje staan maar alleen de randen ervan, je kunt er dan ook gewoon verder doorheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Languh schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:21:
[...]

hoe heb jij het opgelost om die stemmen er wel in te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 05-09 13:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Alien B.O.B. schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:16:
[...]

hoe heb jij het opgelost om die stemmen er wel in te krijgen?
Ik had het stemmen probleem met episode 2. Een gameupdate (na het opnieuw starten van steam, bracht uitkomst..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ze zeggen dat het switchen van taal in steam, dan steam afsluiten en weer opstarten, de taal terugzetten en dan weer restarten zou moeten helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

dan ga ik het maar opnieuw spelen, blijft leuk alleen weet ik nu hoe het helemaal moet :P

hij heeft portal nu geupdate en werkt nu :)

[ Voor 21% gewijzigd door Alien B.O.B. op 11-10-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik zit vast vast :(
spoiler:
Ik ben al een eindje na het vuur. Ik weet niet precies hoe ik de plaats zou moeten aangeven, maar ik ben net het raketschietapparaatje tegen gekomen. Ik heb de "box-buis" kapotgeschoten met een raket van het apparaatje en ben een ventilatieschacht binnengegaan waar "Over here" bij stond. Je komt dan echter in een soort koker met een ventilator en boven je een wit lichtgevend vlak (dachtlicht)? Ik heb echter geen idee meer wat ik moet doen :(

En als extraatje heeft HL2:ep2 ook nog eens besloten dat hij nog 20% wil downloaden, nadat ik de taal had veranderd omdat ik geen stemmen kon horen (was ook in portal, oplossing is dus om taal te veranderen, spel te herstarten, taal terug te veranderen en weer spel te herstarten)

edit:

Okee laat maar, ik was uit frustatie in de wilde weg aan het schieten en toen

spoiler:
raakte ik net dat stukje muur waar een portal werd gemaakt zodat ik terug kon gaan, een link portal kon maken en onder de ventilator uitkwam

edit:

Meesterlijk geschreven teksten trouwens, jammer dat ik het de eerste paar levels zonder heb moeten doen.
"We are pleased to tell you this amusing test. The device is now more worth than all of the combined organs and working lives of the inhabitants of [louder]subject hometown here[/louder] together" :P

edit:

Okee, de spoiler tag werkt niet in de edit tag, sorry voor degene die het hebben gezien :P

[ Voor 30% gewijzigd door dtech op 11-10-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahh zelfs de turrets zijn schattig als je ze via portals op elkaar laat schieten;
Don't shoot! It's me!

Kan iemand me een tip geven voor advanced 18, ofwel het 6de advanced level?
Zag bij alle voorgaande uitdagingen altijd wel een optie en was het een kwestie van proberen tot het lukt.. maar hier zie ik het gewoon echt niet.
Ik ben het eerste moeras voorbij.. maar heb geen idee hoe ik voorbij het 2de stukje water kom.

Gelukt

[ Voor 61% gewijzigd door frickY op 11-10-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:47
Net uitgespeeld.

Briljant! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit vast :/ bij Testchamber 19 bij dit punt:

http://img264.imageshack.us/my.php?image=portalna19ej7.jpg

Weet iemand hoe ik bovenin moet komen?

op youtube staan wel portal walkthroughs alleen gaan die maar tot chamber 18 of laten het allerlaatste pas zien.

edit jezus laat maar, het was gewoon zo simpel dat ik het niet zag :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 12:31
Ik had de basic campaing in 3 uur uigespeeld en de advanced in 1.5 :-(
Verder echt een meesterlijk goed spel, ik hoop dat er nog (officiele) mappacks voor uitkomen.
Ben nu een tweede keer aan het doorspelen met developer commentaar.

En dat eindfilmpje _/-\o_

Eigenlijk zouden ze nu in alle anderere sourcegames een cheat moetten maken dat je een portal gun krijgt :-P ik heb een keer zon mod gehad met een portal gun er in maar dat werkte bij lange na niet zo goed als deze.

naja, ga weert porten.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Garry's Mod Perhaps?
Iig, ik ga denk ik een site maken voor Portal :D

Geweldig nummer dat Still Alive! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garry heeft al gezegd dat de portal gun niet in Gmod zou komen, tenzij hij de source code daarvoor kreeg of zoiets. Anyway, ik hoor zo vaak iets over het maken van je eigen portal levels, maar hoe moet dit nou want mijn handen gaan zo langzamerhand wel jeuken? Ben helaas wel nieuw met het hele mapping gebeuren, maar een portal level maken HOEFT niet moeilijk te zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:05:
Garry heeft al gezegd dat de portal gun niet in Gmod zou komen, tenzij hij de source code daarvoor kreeg of zoiets. Anyway, ik hoor zo vaak iets over het maken van je eigen portal levels, maar hoe moet dit nou want mijn handen gaan zo langzamerhand wel jeuken? Ben helaas wel nieuw met het hele mapping gebeuren, maar een portal level maken HOEFT niet moeilijk te zijn lijkt me.
www.interlopers.net daar kan je veel vinden over hl2 mapping, begin eerst met hl2 single player maps om ervaring te krijgen met hammer. Daarna zou ik pas echt goede levels mappen voor portals.

Zelf ben ik al een eindje bezig, heb wat maps van portal gedecompiled en wat opgestoken over hoe Valve het heeft gedaan.

Owja, en mappen hoeft niet moeilijk te zijn, maar makkelijk is het zeker niet. Je zult toch wel mooie/unieke maps moeten maken. En laat dat nu net het lastigste zijn voor de meesten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Knaak op 11-10-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Nee. Kan je niet gewoon de "standaard" source/HL2 map tools gebruiken met een kleine aanpassing die oppervlakten (portal=true|false) meegeeft gebruiken? Ik dacht dat valve ook gelijk developer toolkits zou releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:08:
[...]

www.interlopers.net daar kan je veel vinden over hl2 mapping, begin eerst met hl2 single player maps om ervaring te krijgen met hammer. Daarna zou ik pas echt goede levels mappen voor portals.

Zelf ben ik al een eindje bezig, heb wat maps van portal gedecompiled en wat opgestoken over hoe Valve het heeft gedaan.

Owja, en mappen hoeft niet moeilijk te zijn, maar makkelijk is het zeker niet. Je zult toch wel mooie/unieke maps moeten maken. En laat dat nu net het lastigste zijn voor de meesten ;)
Betekent dat dat heel die portal zooi - dus met name de gun en het mechanisme van de portalen - al aan het huidige SDK is toegevoegd? Zodra je Portal aanschaft dan.

Ik ga het liefst meteen met Portal maps aan de slag. Ik ben ook helemaal niet van plan ze te releasen ofzo. Singleplayer maps maken lijkt me een onnodig grote learning curve te hebben aangezien je dan veel meer trigger effecten en dergelijke moet bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgespeeld op de advanced maps na dan. Echt een supergame met veel humor erin verwerkt.

Het einde is echt geniaal _/-\o_

"Still Alive"

spoiler:
the cake is not a lie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 13:36

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zit ook vast... eindje in lvl 19:
spoiler:
Op de plaats waar er horizontale pletters overal uit de muur komen, helemaal tot boven waar ik alleen een hek zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
WhiteDog schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:14:
spoiler:
Op de plaats waar er horizontale pletters overal uit de muur komen, helemaal tot boven waar ik alleen een hek zie
spoiler:
En sinds wanneer kan je geen portals door een hek schieten? ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteDog schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:14:
spoiler:
spoiler:
Je kan op de allerhoogste buizen staan voor korte tijd. Als je daar dan bent kan je een portal maken over het hekwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jemig, er komt geen end aan lvl19 zeg... :
spoiler:
zit nu klem voor een schacht waar ik niet in kom maar waar wel 'HERE' in staat... :{
Dit is vlak nadat dat 'ding' die ruit kapot gemaakt heeft'

[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 11-10-2007 22:50 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste