Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Cartman! schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:50:
Jemig, er komt geen end aan lvl19 zeg... :
spoiler:zit nu klem voor een schacht waar ik niet in kom maar waar wel 'HERE' in staat...
Dit is vlak nadat dat 'ding' die ruit kapot gemaakt heeft'
Grappig, die had ik zelf over het hoofd gezien. Ik zal dus wel een niet-officiële oplossing hebben gebruikt dus, maar ja als het werkt dan werkt hetWhut?! schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:05:
[...]
Haha, ja daar heb ik ook een tijd vastgezeten. Echt te stom.
spoiler:Er is een kubus waar je op kan staan in de kamer met de rocketlauncher
Ennuh... level 19 is echt prachtig, zeker na de laatste testkamer zelf. Wat een heerlijke humor zeg! En dan het eindliedje, heerlijk!
[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 11-10-2007 23:07 ]
Haha, ja daar heb ik ook een tijd vastgezeten. Echt te stom.Cartman! schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:50:
spoiler:zit nu klem voor een schacht waar ik niet in kom maar waar wel 'HERE' in staat...
Misschien dat je daarvoor eerst de glazen buis kapot moet laten schieten door een portal op de grond te plaatsen.
[ Voor 10% gewijzigd door Whut?! op 11-10-2007 23:06 ]
Gelukkig heb ik hem al weer uitgespeeld, anders zou het helemaal niks worden met de toetsweek op school
Wel jammer dat de levels niet echt heel erg moeilijk worden ofzo
🌞🍃
Verwijderd
Oh ja ik heb ook een tijd vastgezeten bij die schacht in level 19.
Cartman! schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:50:
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
''are you still there'' op zo'n muzikaal toontjeVerwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:38:
Ik heb het spel ook maar eens uitgespeeld. Wat een fris en leuk spel zeg! En wat waren de turrets lief ("I don't hate you"). Ik denk dat ik me ook maar eens ga geven aan de bonusmaps.
Oh ja ik heb ook een tijd vastgezeten bij die schacht in level 19.
You should have turned left!
[ Voor 33% gewijzigd door NiteSpeed op 12-10-2007 00:37 ]
Nu nog de commentary tracks luisteren, en dan de bonuslevels spelen.
daarna gelijk de adv. 18 gedaan. Daar was ik wel ff zoet mee, maar wel gelukt
[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 12-10-2007 02:53 ]
Verwijderd
Iemand trouwens de verbogen kamer gezien vlak na je je weighted companion cube krijgt? Hi-la-risch!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 06:23 ]
Ja, die opmerkingen zijn regelmatig echt te droog! Heerlijke humor... vooral richting het einde als ze je het vuur in probeert te krijgen. Later zegt ze dan nog iets in de geest van "we had a lot of laughs... do you remember back when we pretended wanting to murder you?"NiteSpeed schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:37:
That's not even the right way!
Lollig, je menu krijgt een achtergrond met een taart als je het hebt uitgespeeld! Yay! Taart!
[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2007 09:31 ]
Verwijderd
Weigthed companion cube wallpaper: http://www.hamsterallianc...aper/cube-lightpurple.jpg
Lyrics van de ending credits (vooral die grap over Black mesa vond ik echt briljant!)
I'm making a note here: HUGE SUCCESS.
It's hard to overstate my satisfaction.
Aperture Science
We do what we must
because we can.
For the good of all of us.
Except the ones who are dead.
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
And the Science gets done.
And you make a neat gun.
For the people who are still alive.
I'm not even angry.
I'm being so sincere right now.
Even though you broke my heart.
And killed me.
And tore me to pieces.
And threw every piece into a fire.
As they burned it hurt because I was so happy for you!
Now these points of data make a beautiful line.
And we're out of beta.
We're releasing on time.
So I'm GLaD. I got burned.
Think of all the things we learned
for the people who are still alive.
Go ahead and leave me.
I think I prefer to stay inside.
Maybe you'll find someone else to help you.
Maybe Black Mesa
THAT WAS A JOKE.
HAHA. FAT CHANCE.
Anyway, this cake is great.
It's so delicious and moist.
Look at me still talking
when there's Science to do.
When I look out there, it makes me GLaD I'm not you.
I've experiments to run.
There is research to be done.
On the people who are still alive.
And believe me I am still alive.
I'm doing Science and I'm still alive.
I feel FANTASTIC and I'm still alive.
While you're dying I'll be still alive.
And when you're dead I will be still alive.
STILL ALIVE
[ Voor 89% gewijzigd door LtMarx op 12-10-2007 11:45 ]
Geweldig spel. Het geld waard.
Vooral de droge humor. De AI heeft nogal wat sociale quirks... Of als er net iets belangrijks word verteld: storing.. hehe
[ Voor 42% gewijzigd door Muppet op 12-10-2007 13:56 ]
There is no art to find the minds construction in the face
http://www.xbox.com/en-US/games/o/orangebox/MOAW schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:07:
xbox360 lijkt me lastig worden, soms meot je echt snel portals schieten in de advanced levels. Dit zal dus vrijwel onmogelijk worden om door die force-fields heen te slingeren.
http://www.tothegame.com/game.asp?id=5956 hmmmm.
Ik heb hem al thuis dus weet niet wat er onmogelijk aan is.
Dat je met een muis af en toe al erg snel moet zijn om portals op de juiste plek te schieten, laat staan met een controller. Dus lijkt me Portal op een 360 lastiger dan op een PCMuppet schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:27:
[...]
http://www.xbox.com/en-US/games/o/orangebox/
http://www.tothegame.com/game.asp?id=5956 hmmmm.
Ik heb hem al thuis dus weet niet wat er onmogelijk aan is.
Verwijderd
Kwam nog iets bij. "We had a lot of laughs... Do you remember back when we pretended wanting to murder you? And you we're like: 'Oh no'" Met hilarisch voice effectje bij.Wildfire schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:30:
[...]Later zegt ze dan nog iets in de geest van "we had a lot of laughs... do you remember back when we pretended wanting to murder you?"
Twas een korte trip maar tjokvol fantastische momenten, geen seconde verveeld.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Even voor de duidelijkheid: het Amerikaans-Engelse 'cake' betekent 'taart'.Kain_niaK schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:09:
Nee, man dat is cake ! Cake zeg ik u ! The Cake is NOT a lie ....
Voor diegenen die het niet wisten dus
Wat is cake dan in het Engels?Wildfire schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:25:
[...]
Even voor de duidelijkheid: het Engelse 'cake' betekent 'taart'.
Voor diegenen die het niet wisten dus
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Wat we hier cake noemen is in het Amerikaans-Engels Pound cake.Cake is een eenvoudige gebaksoort. Hoewel het woord "cake" in Engelstalige landen een verzamelnaam voor 'gebak' of 'taart' is, kennen we in Nederland slechts één type onder deze naam.
@DarkX: Portal is meer een bijkomend verhaal in het HL universum, hè. Er zijn al veel discussies over of er in HL2: Episode 3 nog meer aanknopingspunten komen...
[ Voor 14% gewijzigd door FlashBang op 12-10-2007 17:54 ]
Render depth op 0 zetten maakt helemaal niets uit. Performance blijft bizar slecht. Ik heb net nog even voor de zekerheid gekeken maar Half-Life 2 draait prima op 1920x1200 met alles op high/medium.Snake schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:54:
[...]
Met die beeldkaart moet ge ook niet verwachten alles op high te kunnen spelen op die resolutie, zet 'm eens op wat lager, of zet je grafische instellingen eens wat naar beneden.
Ook is portal zwaar, die moet die portals berekenen (zet render depth eens wat lager)
In Portal staat de resolutie nu op 1920x1200 en verder alles uit of op z'n laagst en dan zit ik op iets van 15 FPS als er niets bijzonders aan de hand is. Zelfs in die lift voor/na ieder level maar 15 FPS. Dat is toch niet normaal? Ik heb zeker geen super up to date systeem maar Half-Life 2 ziet er echt veel en veel beter en complexer uit dan Portal en toch draait dat vele malen soepeler?
Jup, dat weet ik, maar van mij mag dit zelf ook verder uitgediept worden.FlashBang schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:53:
[...]
[...]
Wat we hier cake noemen is in het Amerikaans-Engels Pound cake.
@DarkX: Portal is meer een bijkomend verhaal in het HL universum, hè. Er zijn al veel discussies over of er in HL2: Episode 3 nog meer aanknopingspunten komen...
Afbeelding:
Situatie:
Graag de oplossing
what about ...Splinter Cell schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:59:
Oke, ik zit vast bij level 15.
Afbeelding:
Situatie:
spoiler:De bal, moet worden opgevangen, door dat ding wat aan de rechterkant staat. Waar moet, ik de Portal plaatsen, zodat hij worden opgevangen? Ik heb al van alles geprobeerd, via de wanden, zodat hij eventueel in het gebied kaast, hij komt wel in het gebied, maar wordt niet opgevangen.
Graag de oplossing
en dan een portal maken vlak boven het apperaat waar die in moet, op het platfond dus
Pensmaster-B schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:04:
[...]
what about ...
spoiler:portal maken op de muur waar de bal het eerste komt
en dan een portal maken vlak boven het apperaat waar die in moet, op het platfond dus
@Flahbang, ik zal het eens proberen.

Weet je toevallig, ook de volgende, die daar na komt?
Ik zou zo niet weten welke dat isSplinter Cell schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:27:
@Flashbang, bedankt dat was hem. Eigenlijk heel simpel, maar je moet er even opkomen.
Weet je toevallig, ook de volgende, die daar na komt?
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Zijn er trouwens al websites waar je custom maps (puzzels) kan downloaden?
SDK heeft nog geen update gehad, dus duurt nog minimaal 2 weken voordat er uberhaupt mensen aan de gang kunnen gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:03:
Wat een tof spel zeg, jammer dat hij alleen zo kort is
Zijn er trouwens al websites waar je custom maps (puzzels) kan downloaden?
Verwijderd
Hier een flash voor proefje, erg leuk..
Portal: the flash version
Was echt lastigste tot nu toe, en als je het de eerste keer probeert lijkt het echt onmogelijk. In ieder geval denk ik dat dit wel het absolute minimum is, kan me niet indenken waar je nog kan besparen.
Wie doet het me na?
Beauty is in the eye of the beerholder
Splinter Cell schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:59:
spoiler:De bal, moet worden opgevangen, door dat ding wat aan de rechterkant staat. Waar moet, ik de Portal plaatsen, zodat hij worden opgevangen? Ik heb al van alles geprobeerd, via de wanden, zodat hij eventueel in het gebied kaast, hij komt wel in het gebied, maar wordt niet opgevangen.
Graag de oplossing
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Echt een super spel, zeker zijn geld waard
Where are you going?NiteSpeed schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:37:
That's not even the right way!
I don't think you are going where you think you are going.
@Lt. Marx
Geweldige wallpaper!
@rickyy
Net geen 3 uur
[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 13-10-2007 10:43 ]
Oke Thx
[ Voor 8% gewijzigd door rickyy op 13-10-2007 10:51 ]
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ik ben er volgens steam 5.6 uur mee bezig gewees. En dan heb ik ook de advanced maps uit.rickyy schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:32:
Hoelang zijn jullie er gemiddeld mee mzig gweest om het uit te spelen?
Oke Thx
Zelden zo'n innovatieve en humoristische aanpak gezien.
De dialogen (monologen) hebben me een dozijn aantal keer krom gekregen van het lachen, eerlijk waar.
Ben blijer met Portal dan met TF2 en EP2 samen
Open ik net Steam, is er een Steam - Update news:
*whew* Now we're taking a break to eat some cake.
Viel mij ook al op, ik had echt zoiets van WTF?Wildfire schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:05:
lol
Open ik net Steam, is er een Steam - Update news:
[...]
NIEWAARPensmaster-B schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:21:
companion cube is overrated imo
Heb stiekem een traantje moeten wegpinken hierom
Ik had er anders behoorlijk goede gesprekken mee.Pensmaster-B schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:21:
companion cube is overrated imo
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Net zo lief als Schroefje (
DUDE Spoiler tages maybe?Fl4pp13 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:25:
Hier ook uitgespeeld. Geniaal spel, vooral het laatste level is leuk met die aftiteling.

Ja man, een game met aftiteling wtf?!!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Lees eens effe zijn hele post ofzo voordat je op mij afgeeft

_@/'
Signature
Steephh schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:10:
-verhaaltje-
dat grote ding met ballen raakt verliest het een bal

Of moet ik eerst ook episode 1 hebben??
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
MOAW schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:22:
[...]
Wat een omschrijving. Je zou het bijna verkeerd lezen joh.

Jihaa, gelukt. Zelfs nog voordat ik je reply had gelezen. Ik dacht, ik probeer het nog een keer overnieuw voordat ik weer op GoT kijk.michel1991 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:14:
[...]
spoiler:Je moet een portal richten op dat ding met die ballen en een portal maken waar dat ding die raketten af schiet in kan schieten. Als een raket dat grote ding met ballen raakt verliest het een bal, die bal moet je in de oven gooien. Doe dit steeds opnieuw, je hebt 5 minuten en het zijn een stuk of 5 ballen.
_@/'
Je hoeft helemaal niets te hebben...Rakkerzero schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:30:
Ik heb een klein vraagje. IK denk dat ik ook wel die HL2: episode 2 ga halen, maar ik heb episode 1 helemaal niet, enkel Half-Life 2 + CS: S. Kan ik dan episode 2 toch gewoon gebruiken voor dit Portal game??
Of moet ik eerst ook episode 1 hebben??
Je kunt Portal los kopen voor ik geloof 15 of 20 dollar, of je kunt de Orange Box kopen voor 50 dollar waar behalve Portal, ook nog HL2, Ep1, Ep2 en TF2 in zitten.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Ook grappig... de stemactrice die de stem van de AI heeft gedaan, wil het spel zelf ook spelen omdat ze het recept voor de taart wil hebben
[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 13-10-2007 23:45 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Still Alive
Radio Loop leuke beltoon denk ik
[ Voor 32% gewijzigd door orange.x op 14-10-2007 11:37 ]
Die Radio Loop echt geweldig gewoonorange.x schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:30:
Hiero, voor de liefhebbersch:
Still Alive
Radio Loop leuke beltoon denk ik
Die prijzen zijn wel ex btw...SambalBij schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:49:
[...]
Je hoeft helemaal niets te hebben...
Je kunt Portal los kopen voor ik geloof 15 of 20 dollar, of je kunt de Orange Box kopen voor 50 dollar waar behalve Portal, ook nog HL2, Ep1, Ep2 en TF2 in zitten.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
[ Voor 7% gewijzigd door QinX op 14-10-2007 12:35 ]
QinXi schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:33:
Kan iemand mij ff verder helpen?
spoiler: testchamber 19Ik ben nu bij de laatste chamber waarbij je verbrandt zou worden maar als ik daaraan ontsnapt ben kan ik niets meer doen ik kan daar alleen wat rondlopen hoe moet ik verder?
Oh en dat "Still alive" blijft echt geweldig. "Maybe Black Mesa... That was a joke, haha. Fat chance"
Portal blijkt een test van Valve te zijn om te kijken hoe succesvol het concept zou zijn. Nou, dat lijkt me ondertussen wel duidelijk - een groot succes! Vooral ook nog door de combo met de heerlijke humor met GLaDOS
[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 14-10-2007 12:39 ]
Bedankt nu kan ik weer verder, kijken is ook een vak zoals ik wel merk xDWildfire schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:37:
[...]
spoiler:Je bent vergeten dat je momentum kunt opbouwen. Een portal hoog op de muur, eentje in de vloer, val door de portal in de vloer, je komt door de portal in de muur, val weer door de portal in de vloer en je hebt dan zoveel momentum dat je aan de overkant terecht komt. Niet vergeten deze techniek, je hebt 'm nog wel een paar keer nodig.
Oh en dat "Still alive" blijft echt geweldig. "Maybe Black Mesa... That was a joke, haha. Fat chance"
Portal blijkt een test van Valve te zijn om te kijken hoe succesvol het concept zou zijn. Nou, dat lijkt me ondertussen wel duidelijk - een groot succes! Vooral ook nog door de combo met de heerlijke humor met GLaDOS

Kan het je niet vertellen
[ Voor 104% gewijzigd door orange.x op 14-10-2007 13:25 ]
zegt die oranje bal
THE CAKE IS A LIE
THE CAKE IS A LIE
THE CAKE IS A LIE
Prachtig gewoon ^^
Zit vast in Advanced Level 18 (bonus map dus):
Wildfire schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:52:
#$%$#%
Zit vast in Advanced Level 18 (bonus map dus):
spoiler:Die put meteen na de start kom ik wel overheen, maar daarna moet ik ergens hoger zien te komen. Enkel de muur daarvoor kan ik portals op plaatsen, maar nergens anders. Ik kan dus geen momentum ofzo opbouwen om daar te komen. Hoe de hel moet ik er dan komen?
Idd, vandaar: I'm making a note here: HUGE SUCCESWildfire schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:37:
Portal blijkt een test van Valve te zijn om te kijken hoe succesvol het concept zou zijn. Nou, dat lijkt me ondertussen wel duidelijk - een groot succes!
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nou ja, dat hoopten ze natuurlijk. Vantevoren konden ze enkel vermoeden dat het zo'n succes zou worden. Maar ik hoop iig dat dit grote succes ervoor zorgt dat er nog veel, veel meer maps komen. Officiële maps dan zeker, mèt de GLaDOS humorMrAngry schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:14:
[...]
Idd, vandaar: I'm making a note here: HUGE SUCCES