[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.586 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/5038/2dtopic6br.jpg
Part 10
Wat is de bedoeling van dit topic?

In dit topic kan je al 2d kunstwerken posten die jij gemaakt met een 2d bewerkingsprogramma. Anderen kunnen dan van je werk genieten of zich laten inspireren, maar ook opbouwende kritiek geven voor als niet nog niet zo goed bent.

Wat is NIET de bedoeling van dit topic?

Aangezien we graag naar mooie vakwerk willen kijken, willen we vragen om geen 'kunstwerken' te posten die hooguit uit een paar filters bestaan en/of binnen een minuut of 5 inelkaar geflanst is. Dat soort werk mag wat ons betreft gewoon voor jezelf houden. bijv.: Je mag wel een signature posten, mits je daar veel moeite voor gedaan hebt, zodat anderen hier weer inspiratie uit kunnen halen. Uit een 5-minuten-in-elkaar-flans-dingetje kunnen wij geen inspiratie uit halen en is daarom ook zinloos om te posten.

We verwachten dus werk op niveau!!!

Welke programma's kun je gebruiken?

Om al die mooie kunstwerken te kunnen maken heb je natuurlijk een goed programma nodig. Nu zijn er verschillende programma's op de markt. Hieronder de meest bekendste programma's.

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/2240/line6kn.jpgAfbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/2240/line6kn.jpg
De programma's

Sommige van de onderstaande programma's zijn ook te vinden in een bundelpakket. Bekende bundelpakketten zijn:

Adobe Creative Suite 2
Photoshop CS2, Ilustrator CS2, InDesign CS2, GoLive CS2, Acrobat 7.0 Professional, Version Cue CS2, Bridge en Stock Photos
Adobe Studio 8
Dreamweaver 8, Flash Professional 8, Fireworks 8, Contribute 3 en Flashpaper 2

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/9357/adobe7vk.jpgPhotoshop CS 2

Adobe Photoshop is de bekendste in het rijtje bitmap editors. De editor is bedoeld voor professionele beeldbewerking. Door de speciale programma opbouw kun je zelfs je eigen filters/brushes/patterns toevoegen aan het programma waardoor je nog mooiere afbeeldingen kunt maken.
Voor de gebruikers die een eenvoudigere versie vereisen, is er photoshop elements.

download tryout | meer info »

Illustrator CS 2

De Adobe Illustrator CS2-software geeft u nieuwe creatieve vrijheid om uw ideeën snel en krachtig te verwezenlijken. Converteer bitmaps meteen naar vectorillustraties en verf intuïtiever. Bespaar tijd met intelligente paletten en geoptimaliseerde werkruimten. Bovendien kunt u door de nauwe integratie met andere software bijzondere afbeeldingen maken voor afdrukken, video, het web en mobiele apparatuur.

Fireworks 8 (voorheen van Macromedia)

Fireworks 8 laat u maximale beeldkwaliteit met minimale compressiegrootte in evenwicht brengen aangezien u met nauwkeurige controle creëert, uitgeeft en beelden voor het web optimaliseert.

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/3306/corel6gp.jpgPaint Shop Pro X

Voor iedereen die goede foto's wil omzetten in ware kunstwerkjes is er nu Corel Paint Shop Pro X. Geef uw foto's het professionele uiterlijk dat ze verdienen met behulp van automatische fotocorrecties en nauwkeurige bewerkingstools voor de fijne details. Als u hulp nodig hebt, is er altijd het ingebouwde Studiecentrum om u verder te helpen.

Painter IX

In het engels:
Corel Painter IX adds a range of tools and features that increase performance, fuel creativity and further extend compatibility with other industry-standard tools and applications. With improved Help features, tutorials by world-class digital artists and free access to selected lynda.com training videos, getting started with Corel Painter IX is easier than ever.

Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/1320/gratis2gq.jpgGratis software

Gimp

Deze gratis bitmap bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Photoshop mede door de gebruikersinterface die bijna gelijk is. Gimp werkt alleen onder Linux, Windows en Mac OS X.

download | meer info »

Krita

Deze gratis bitmap bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Photoshop mede door de gebruikersinterface die bijna gelijk is. Krita werkt alleen onder Linux.

download | meer info »

Inkscape

Deze gratis vector bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Illustrator. Inkscape werkt alleen onder Linux, Windows en Mac OS X.

download | meer info »

Karbon14

Deze gratis vector bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Illustrator. Karbon14 werkt alleen onder Linux.

download | meer info »

Eventuele verdere hulpmiddelen om je 2d stuff mee te bewerken zijn:
- een scanner (handig voor het inscannen van tekeningen, foto's etc..)
- een digitale camera (Maak zelf foto's en bewerk deze met een foto editprogramma)
- "stock" fotografie (Ook deze kun je gebruiken in je werkjes)
- wat 3d-software (met 3d software kun je ook hele leuke dingen doen om je 2d plaat nog mooier op te vullen)

Regeltjes in dit topic

Natuurlijk kan je je gemaakte kunstwerken posten om ze te laten zien (duh!)
Zorg wel dat je aan de volgende regels voldoet.

Plaatjes hosten:

Je kan plaatjes hosten via Imageshack.us.
Een andere of eigen host kan natuurlijk ook.

Gebruik onderstaande code om ze te posten in het topic:
code:
1
[img] url van afbeelding [/img]

Indien je plaatje groter dan 600 pixels breed is, maak dan een thumbnail aan en gebruik onderstaande code:
code:
1
[url=url van afbeelding (grote versie)][img] url van afbeelding (thumbnail) [/img][/url]

Websites:

In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URL's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.

Houd je je hier niet aan, zal een waarschuwing in wat voor vorm dan ook op zijn plaats zijn.

Linkjes

Wacom tekeningen post je in het volgende topic:
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only) - part 6

Vragen over fonts die in weer in je kunstwerken kunt gebruiken post je hier:
Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 6]

Voor fotografische zaken ga hier naartoe:
GoT catagorie: Fotografie

Voor 3d werkstukken kun je hier terecht:
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31

Als je logootjes van bekende bedrijven, organistatie etc.. wilt toevoegen in je werk, is onderstaande link een prima bron:
Brands of the world.com

Tutorials mogen ook niet ontbreken. Op de sites hieronder zijn veel goeie tutorials te vinden:
- www.tutorialoutpost.com
- www.pixel2life.com
- www.good-tutorials.com
- www.absolutecross.com

Mocht je moeite hebben met het kiezen van een kleurenschema, kun je een van deze 2 pagina gebruiken om je een duwtje in de goede richting te geven:
- http://traumwind.de/blog/trw_colormatch.html
- http://www.colormatch.dk (niet firefox-proof)

Voorgaande delen

[ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ][ 6 ][ 7 ][ 8 ][ 9 ]

Tot slot

Als we allemaal ontopic blijven en ons aan de aangegeven regels houden dan is ook dit topic weer gezellig.

Veel plezier en happy editing ;)

[ Voor 133% gewijzigd door Zeror op 21-11-2006 17:29 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Bedankt voor de reacties op de cover mensen. Helaas zijn het bolletje met de jaargang en het gebruik van standaard fotoshop effecten een erfenis van degene die de huisstijl heeft geintroduceerd (en dus waarschijnlijk photoshop aan het ontdekken was). Wel kan ik deze effecten beperken en zodoende toch wat professionelers proberen te bewerkstelligen. Ik heb de 2006 in de 'speciale editie' regel verwijdert, zodat het er nog maar tweemaal op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
ik ben voor mijn faculteits blad bezig met layouten. En heb de al een aantal spreads.

spread 1
spread 2

we hebben helaas maar 1 steunkleur, wat aan de andere kant weer een goede uitdaging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
zirus schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:04:
ik ben voor mijn faculteits blad bezig met layouten. En heb de al een aantal spreads.

spread 1
spread 2

we hebben helaas maar 1 steunkleur, wat aan de andere kant weer een goede uitdaging is.
Spread 1 is de mooiste als ik mocht kiezen :)

Spread 2 ziet er een beetje saai uit vind ik.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:58

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Rakkerzero schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:08:
[...]

Spread 1 is de mooiste als ik mocht kiezen :)

Spread 2 ziet er een beetje saai uit vind ik.
je kunt niet kiezen ;)

maare @ zirus,
de 1ste ziet er idd (in mijn ogen) prettiger uit, zeker bij zo'n lap text is het fijn als je even wat afleidends hebt (niet overdreven natuurlijk), zoals een plaatje/foto.

Ik zou dan bij de 2de of nog een extra foto gebruiken of die kop in het roze/paars zetten.
Wel vind ik dat de 2de qua stijl (op de kleur na) toch erg verschilt ten opzichte van de 1ste, of juist andersom :P

Misschien dat het handig is om een vast of vaster stramien/lay-out te gebruiken, waardoor je een betere eenheid krijgt. (je zou bijv. bij de 2de, van die lijn van de kop aan de 'T' een zwart vlak kunnen maken en die naar boven doortrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:59
Een poster voor de avond van de awards.
klik

Hij was niet goed genoeg(het bier was tè), dus ben nu bezig met volgende versie, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je PDF'je is compleet wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
niet bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij ook. Alleen tijdens het laden van de PDF hier in FF met acrobat 6.0 pro plugin zag ik hem heel ff. na het laden was alles weg/leeg.

btw.
Is de topicstart zo goed of moet er nog wat veranderd/geadd worden?

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 29-01-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 14:48

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Over de topicstart: ziet er strak uit, maar ik denk dat de verhaaltjes niet zo bruikbaar zijn voor mensen die willen weten wat het programma doet, omdat er veel te veel fluff doorheen zit (=marketing). Zeg gewoon dat Illustrator vector doet, en daardoor geschikt is voor LOGOS, posters, flyers, illustraties, Photoshop bitmap en dus voor fotobewerking/retouche, tablet-tekenen etc. etc.
De verhaaltjes worden dan wat korter en algemener, en dan kun je ze per onderwerp betitelen in plaats van per applicatie/ontwikkelaar. Dat geeft dan meteen ruimte voor wat alternatieven, ik denk dat voor de thuisgebruiker bijvoorbeeld Xara een heel goed alternatief is voor Illustrator, pas nog met Scribus gewerkt om tot de conclusie te komen dat dat ook heel aardig mee kan komen voor DTP werk.

Zoals het er nu staat kan ik bijvoorbeeld geen enkele vergelijking maken tussen Paint Shop Pro en Photoshop, als je ze per onderwerp noemt is dat gemakkelijker.

Laatste puntje: Macromedia bestaat niet meer; is Adobe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
misschien komt het omdat het pdf-je een aantal mb groot is, en je ff moet wachten tot die is gedownload. Njah, ik gooi wel ff een jpgje hier neer..

edit:

klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://85.145.113.19/Geert/avond%20van%20de%20awards/bierthumb.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Geert.H op 29-01-2006 13:48 . Reden: afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Mr_Kite schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:47:
..verhaal...

Laatste puntje: Macromedia bestaat niet meer; is Adobe :)
Ja zal nog eens kijken wanneer ik er tijd voor heb. maar voorlopig is het wel ff goed nu.
Macromedia kan blijven staan. Het heet namelijk Adobe macromedia nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ghoekzema schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:38:
misschien komt het omdat het pdf-je een aantal mb groot is, en je ff moet wachten tot die is gedownload. Njah, ik gooi wel ff een jpgje hier neer..

edit:

klikbaar:
[afbeelding]
Hmmm krijg dorst van dit plaatje :9~

Maar goed ff een serieuze opmerking het middelste biertje heeft rechts een vreemde kartel rand. Alsof er iets mis is met je anti aliasing.

Ik heb dit zelf vaak ook met psp ben benieuwd hoe dit op te lossen is :D

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
uh, geen psp gebruiken ;)
Ik heb zelf de poster gemaakt in illustrator; ok de afbeeldingen komen wel uit photoshop, maar de rest dus niet. Maar in illustrator zijn die kartelrandjes dus niet aanwezig. Ik heb de poster als pdf in photoshop geimporteerd en vervolgens opgeslagen als jpg... En toen kwamen die randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@Ghoekzema:

Die dropschaduwen zijn imo veeeel te donker !!! !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Niet online
Ghoekzema schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:54:
uh, geen psp gebruiken ;)
Ik heb zelf de poster gemaakt in illustrator; ok de afbeeldingen komen wel uit photoshop, maar de rest dus niet. Maar in illustrator zijn die kartelrandjes dus niet aanwezig. Ik heb de poster als pdf in photoshop geimporteerd en vervolgens opgeslagen als jpg... En toen kwamen die randjes.
Ok duidelijk.

Ik gebruikt trouwens psp omdat deze maar een fractie kost van photoshop (en voor een n00b zoals ik is dat ook meer dan genoeg :D)

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024

edit:

klikbaar:
[afbeelding]
Misschien even "Aan de OUDE markt" er neer zetten.. ;)

Anyway, ziet er goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

Exigence

dnkroz

De waarschuwing in acht nemend post ik hier het ontwerp van de website van mijn broer. Hij heeft een bedrijf op het eiland Koh Chang in Thailand en verkoopt grond en dergelijke.

Anyway, het ontwerp (voor de afwisseling eens niet klikbaar ;))

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/ontwerp_kci_600.gif

Commentaar is uiteraard zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
@Eswip, zal er aan denken bij het volgende ontwerp;deze was helaas afgekeurd.

@aarbei, moest eigenlijk wel, de achtergronden van de glazen waren nogal donker...

@Exigence; vind het ontwerp nogal zwart... En niet echt uitdagend, op zich is de header wel mooi maar die valt nogal weg in de zwarte balken. Kan je die balken niet een andere kleur geven? en ook het grijs misschien dan in een andere tint doen.

Ow en het valt me nu pas op, ik heb mijn scherm nu zo staan dat ik de bovenste zwarte balk niet meer zie, dan wordt het ontwerp al een stuk opener

[ Voor 9% gewijzigd door Geert.H op 29-01-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Pendaco schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:22:
[...]

je kunt niet kiezen ;)

maare @ zirus,
de 1ste ziet er idd (in mijn ogen) prettiger uit, zeker bij zo'n lap text is het fijn als je even wat afleidends hebt (niet overdreven natuurlijk), zoals een plaatje/foto.

Ik zou dan bij de 2de of nog een extra foto gebruiken of die kop in het roze/paars zetten.
Wel vind ik dat de 2de qua stijl (op de kleur na) toch erg verschilt ten opzichte van de 1ste, of juist andersom :P

Misschien dat het handig is om een vast of vaster stramien/lay-out te gebruiken, waardoor je een betere eenheid krijgt. (je zou bijv. bij de 2de, van die lijn van de kop aan de 'T' een zwart vlak kunnen maken en die naar boven doortrekken)
we hebben enigzins een stramien, 2 kollomen, standaard lettertype voor de text enz. Maar om dat het blad 30 blz is en we met zijn 3en layouten, hebben we besloten elke keer spread op zich zelf te nemen. Zo krijg je toch een eenheid omdat elke spread anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 13:22
Zo, ik heb weer 's zitten spelen met die visitekaartjes van me met dit als resultaat:

versie2 het grote L3D uit het midden een stuk verkleind
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/Steven/tmp/Kaartje_nieuw3.png

versie3 het grote L3D semi-transparant eronder geplakt, ik vond dit een stuk minder mooi maar wat vinden jullie ervan?
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/Steven/tmp/Kaartje_nieuw4.png

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@stevenP:

Kan ik kort over zijn: versie 3 ziet er te rommelig uit.

Probeer 2 en 3 eens te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Haal meteen de tekst iets van de rand af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
Ik vind versie 2 mooi, versie 3 is meteen zo 'druk' ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Klopt, ik vind het semi-transparant ook niet echt geweldig..

Sdomburg, Wat bedoel je precies met "de tekst wat van de rand af" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
stevenP schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:33:
Klopt, ik vind het semi-transparant ook niet echt geweldig..

Sdomburg, Wat bedoel je precies met "de tekst wat van de rand af" ?
Dat je eens kan proberen om iets grotere marges te nemen voor je text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ok, ik heb eens zitten stoeien...

Wat ik nu heb:

7px margin vanaf de buitenranden voor de teksten, leek mij wel netjes. Ook heb ik de tekst weer "normaal" formaat gemaakt en weer semi-transparant.
Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/Steven/tmp/Kaartje_nieuw5.png

[ Voor 3% gewijzigd door stevenP op 30-01-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

7px :? Ik neem aan dat je deze kaartjes wilt printen en ze dan op een andere resolutie dan dit opmaakt? Dit is eigenlijk een vector klusje bij uitstek dus ik hoop eigenlijk dat je mm bedoelt oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
7 px en dan op hoge DPI afdrukken om de boel scherp te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Mr_Kite schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:21:
7px :? Ik neem aan dat je deze kaartjes wilt printen en ze dan op een andere resolutie dan dit opmaakt? Dit is eigenlijk een vector klusje bij uitstek dus ik hoop eigenlijk dat je mm bedoelt oid :)
Nop, dit is dus gewoon met ps gedaan via pixels meten...

Het is de bedoeling dat ze op een kaartje van 8,5 x 5,5cm. Dit komt neer op *via photoshop berekend* op 241px x 156px.

Ik kan dit volledig fout doen, correct me if i'm wrong maar ik ben ook maar n00bje @ ps en 2d design

//edit:
ik doe het photoshop puur met een mask voor het rode vlak en de rest is tekst, dus het is eigenlijk al vector.. toch?

[ Voor 11% gewijzigd door stevenP op 30-01-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

stevenP: dat komt neer op 72 dpi, beetje laag voor drukwerk.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Acid_Burn schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:18:
stevenP: dat komt neer op 72 dpi, beetje laag voor drukwerk.
Dat zou goed kunnen inderdaad, hoe raad jij het mij aan om aan te pakken dan? Gewoon een image maken met 96dpi ofzo? En als ik de file als .psd hou en de tekst niet rasterize enzo, is het toch ook gewoon vector? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Voor afdrukken is minimaal 300 dpi gebruikelijk. Voor dit soort werk echter, kan je beter illustrator gebruiken en naar pdf wegschrijven. Zeker gezien de simpelheid van je ontwerp kan je 'm binnen 5 minuten in Illustrator namaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
sdomburg schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:28:
Voor afdrukken is minimaal 300 dpi gebruikelijk. Voor dit soort werk echter, kan je beter illustrator gebruiken en naar pdf wegschrijven. Zeker gezien de simpelheid van je ontwerp kan je 'm binnen 5 minuten in Illustrator namaken.
Dat is wel een goede ja! Ik ga vanmiddag/vanavond eens met illustrator aan de slag..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik heb nu 's even een vector versie met Illustrator gemaakt, hier het resultaat:
link naar de pdf

C&C welkom!

//edit: oeps, dat had ook met een edit van mn vorige post gekunt... :X

[ Voor 21% gewijzigd door stevenP op 31-01-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
@stevenP, je hebt nu al tig voorbeelden laten zien die voor mijn gevoel niet erg veel verschil maken. Natuurlijk zijn er een aantal aspecten die beter zijn aan de één dan aan de andere, maar je moet op den duur er ook een eind aan maken. Ga nu eens bij je ontwerpen bij langs wat de goede en wat de slechte punten zijn. Vervolgens kijk je bij je beste ontwerp wat de beste is, en ga je kijken of je nog wat aan die puntjes wil veranderen.

Persoonlijk vind ik de pdf het netste en strakst uit zien, en zou die gaan gebruiken. (btw.. bedenk ook wat je met je kaartje wilt overdragen, verschilt die gedachte nou zo per ontwerp?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ghoekzema schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:07:
@stevenP, je hebt nu al tig voorbeelden laten zien die voor mijn gevoel niet erg veel verschil maken. Natuurlijk zijn er een aantal aspecten die beter zijn aan de één dan aan de andere, maar je moet op den duur er ook een eind aan maken. Ga nu eens bij je ontwerpen bij langs wat de goede en wat de slechte punten zijn. Vervolgens kijk je bij je beste ontwerp wat de beste is, en ga je kijken of je nog wat aan die puntjes wil veranderen.

Persoonlijk vind ik de pdf het netste en strakst uit zien, en zou die gaan gebruiken. (btw.. bedenk ook wat je met je kaartje wilt overdragen, verschilt die gedachte nou zo per ontwerp?)
Nu je dit zegt, ging ik erover nadenken/nakijken. En je hebt best wel gelijk, het is allemaal amper verandering en beetje entousiast lopen posten O-) Ik heb het hier beetje lopen bombarderen :9

Als ik een eindresultaat heb, zal ik het nog wel laten zien maar ik ga gewoon eens zelf doorbouwen op die pdf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
och.. zo erg is het ook weer niet; enthousiasme is altijd goed :p

maar ik ben benieuwd wat je uiteindelijk maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Geert.H op 01-02-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08

Flapmo

and back is gigi!

Ik zit met u al een tijdje met een vraag aan mezelf. Misschien dat jullie meningen antwoord kunnen geven:

De situatie:
Er moet een site gemaakt worden met een serie hoofd links, met daaronder sublinks. Dus bv hoofdkopje: link1 waar je dan weer onder hebt: link 1.1 link1.2 link1.3 etc. Nu wil ik in principe proberen geen dropdown menu gebruiken want dit vind ik lelijk en daarnaast onhandig in gebruik.

Nu vroeg ik mij af hoe ik het dan zal oplossen mijn idee tot nu toe was om in het design 2 velden te maken, 1 met de 'hoofd links' en 1 met de subcatogorien. Dus:

Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/2113/voorbeeld8vv.th.jpg

en dat dan link1 in dat 2e deel van de site zijn extra links laat zien.

het nadeel hievan is, is dat je vaak ruimte niet gebruikt (als de link niet 'open' staat). Wat aan de andere kant wel mee valt want je surft door de site dus zal naar alle waarschijnlijkheid altijd wel zo'n hoofdcatogorie open hebben staan.

Wat ik nu graag wil weten is:
- zou dit kunnen of is dit echt veel en veel slechter dan dropdown menuutje bovenaan
- hebben jullie een beter idee / ander idee

//edit
Het is voor een zwemvereniging mocht dit er ergens mee te maken kunnen hebben.

//edit2
In de start situatie (site load) is er dan dus een extra leeg vlak (of opgevuld met 'iets') wat mij vooral een beetje tot denken aanzet. Mensen zullen niet snappen waarvoor dit vlak dient denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Flapmo op 02-02-2006 15:06 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Dit soort concepten is al eerder toegepast en kan best. Het is echter minder intuïtief dan een dropdown bijvoorbeeld. Vaak wordt daarom bij dit soort concepten ook een sitemap gemaakt. Hier ben ik echter niet zo'n voorstander van.

Je kan natuurlijk ervoor kiezen om op een grafische manier te ondersteunen dat het één een submenu is van de ander. Ik weet echter niet of het ontwerp voor de rest al helemaal in je hoofd zit, maar door daar een beetje creatief mee om te gaan moet er wel een oplossing te vinden zijn.

Om zelf weer eens wat toe te voegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/site1.jpg

en als je dan doorklikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/site2.jpg

Mijn eerste flash-site :)

Modbreak:De waarschuwing lijkt me duidelijk genoeg, niet stiekem laten doorlinken naar je website ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BtM909 op 06-02-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

ziet er gezellig uit! Hoewel ik die race-auto niet in je portfolio zou zetten om je tekenskills te showen - daarvoor is hij te eenvoudig/gemakkelijk. Ik zou proberen wat mooie productrenders (hand-renders wel te verstaan dan) neer te zetten, nu is het gewoon: "Kijk ik heb ook een tekencursus gevolgd". Het valt bovendien erg uit te toon qua kwaliteit in vergelijking met de rest van je dingen!

oh, en alsjeblieft, scan die dingen in! Nu zijn het wel erg ranzige foto's :X

maar nogmaals: verder ziet de hele site er wel strak uit! Navigeert ook leuk.

[ Voor 19% gewijzigd door Mr_Kite op 02-02-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Mr_Kite schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:47:
ziet er gezellig uit! Hoewel ik die race-auto niet in je portfolio zou zetten om je tekenskills te showen - daarvoor is hij te eenvoudig/gemakkelijk. Ik zou proberen wat mooie productrenders (hand-renders wel te verstaan dan) neer te zetten, nu is het gewoon: "Kijk ik heb ook een tekencursus gevolgd". Het valt bovendien erg uit te toon qua kwaliteit in vergelijking met de rest van je dingen!

oh, en alsjeblieft, scan die dingen in! Nu zijn het wel erg ranzige foto's :X

maar nogmaals: verder ziet de hele site er wel strak uit! Navigeert ook leuk.
Goed punt, maar ik vond die raceauto wel lief. Ik zal eens kijken of ik wat hoogwaardigere presentatietekeningen kan vinden. Probleem is ook dat ik noodgedwongen foto's heb gebruikt die nog in een donker hoekje van m'n HD opgeborgen waren, omdat ik de originelen nergens kan vinden. Maar goed, weer een extra aansporing te om te gaan zoeken :)

Bedankt voor je kritiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/7153/gpclan9cj.jpg

Simpel designtje voor n logo van een CoD2 clan van een vriend van me.
(=gewoon ff van: doe dat ff snel tussendoor, niet erg lang aan gewerkt)

Ga m maar eens even iets verder afwerken met paintbrush

C&C gewenst...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Beetje filtertje hier, blending options daar. Weinig C&C op te geven behalve dat je dat soort spul niet moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Misschien was t je opgevallen dat er stond dat t een heel simpel dingetje in 5 min in elkaar gefratst, maar ook om te kijken hoe snel ik zoiets simpels kan maken, ik ben nu pas bezig met een beetje customizen

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Dit is niet het hoe-kan-ik-in-5-minuten-op-wat-filtertjes-drukken-en-dan-hier-dumpen-topic. Wat verwachtte je toen je om C&C vroeg? Aanbidsmileys omdat een gemiddeld persoon er 6,43 minuten over doet en jij het in 5 minuten hebt geklaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19
sdomburg schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:40:
Dit soort concepten is al eerder toegepast en kan best. Het is echter minder intuïtief dan een dropdown bijvoorbeeld. Vaak wordt daarom bij dit soort concepten ook een sitemap gemaakt. Hier ben ik echter niet zo'n voorstander van.

Je kan natuurlijk ervoor kiezen om op een grafische manier te ondersteunen dat het één een submenu is van de ander. Ik weet echter niet of het ontwerp voor de rest al helemaal in je hoofd zit, maar door daar een beetje creatief mee om te gaan moet er wel een oplossing te vinden zijn.

Om zelf weer eens wat toe te voegen:
[afbeelding]

en als je dan doorklikt:
[afbeelding]

Mijn eerste flash-site :)
no offence, maar je navigatie is écht onduidelijk. Ik zou 't niet gebruiken zo, ik zou meer nadenken over hoe bezoekers de site kunnen gebruiken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Simon schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:52:
no offence, maar je navigatie is écht onduidelijk. Ik zou 't niet gebruiken zo, ik zou meer nadenken over hoe bezoekers de site kunnen gebruiken.
Heb je de site ook bezocht? (ik bedenk me nu dat dit misschien niet toegestaan was, maar gezien de bespreking adhv screenshots ging neem ik aan dat het geen ramp is) De navigatie is daar vrij snel duidelijk vond ik persoonlijk > hoewel meer exploratief dan zelfverklarend, iets waarvan ik aannam dat sdomburg het met opzet heeft gedaan (ook omdat dit geen slechte aanpak is voor een portfolio).

Wat mij wel een beetje stoorde aan de 'navigatie' was de grove cutout om de plaatjes heen. Ik zou het óf weglaten en een subtiel lijntje doen, óf mooi strak eromheen doen. Vooral om de postzegels vond ik het veel te grof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

edit:

klikbaar:
[afbeelding]
Hee daar ga ik ook naartoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mr_Kite schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:09:
[...]

Heb je de site ook bezocht? (ik bedenk me nu dat dit misschien niet toegestaan was, maar gezien de bespreking adhv screenshots ging neem ik aan dat het geen ramp is) De navigatie is daar vrij snel duidelijk vond ik persoonlijk > hoewel meer exploratief dan zelfverklarend, iets waarvan ik aannam dat sdomburg het met opzet heeft gedaan (ook omdat dit geen slechte aanpak is voor een portfolio).

Wat mij wel een beetje stoorde aan de 'navigatie' was de grove cutout om de plaatjes heen. Ik zou het óf weglaten en een subtiel lijntje doen, óf mooi strak eromheen doen. Vooral om de postzegels vond ik het veel te grof.
Uitgebreid, ik vind 't totaal onduidelijk. Ik zie een hoop sites van designers, met de meest idiote navigaties, maar dit is wel een van de meest onduidelijke. 1 ding, zorg meteen dat mensen zien wat wat is. Alleen letters werkt niet, en de tekst pas zien bij hover is echt niet prettig.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik heb eerst ook even moeten zoeken voordat ik doorhad dat het logo ook de navigatie was hoor.. Het idee is nice, het is best goed uitgewerkt, maar wat duidelijker misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Simon schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:52:
[...]

Ik post het hier om kritiek te krijgen, none taken dus. Is het geheel onduidelijk, is het onduidelijk dat de kubusjes rechtsboven voor navigatie dienen of is het onduidelijk dat onderdelen van de 'collages' clickable zijn?
Mr_Kite schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:09:
Mijn bedoeling was inderdaad om lekker visueel door alles heen te kunnen klikken. Dat niet meteen in de eerste instantie duidelijk is hoe het werkt neem ik dan ook voor lief, als het echter meer dan een paar seconden kost om het te beseffen is het zoals Simon zegt inderdaad misschien geen goede afweging.
Hierin heb je 100% gelijk. Hoewel ik wilde voorkomen dat het geheel te zakelijk werd en dus wat speelsere elementen wilde toevoegen, moet ik zeggen dat die randen inderdaad behoorlijk vloeken. Ik moet het op een gegeven moment ook even laten rusten, als je achter elkaar doorgaat krijg je de neiging het af te rafellen. Heb verder ook niet uitgebreid stilgestaan bij de randen zoals ze nu zijn.
Simon schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:13:
[...]

Uitgebreid, ik vind 't totaal onduidelijk. Ik zie een hoop sites van designers, met de meest idiote navigaties, maar dit is wel een van de meest onduidelijke. 1 ding, zorg meteen dat mensen zien wat wat is. Alleen letters werkt niet, en de tekst pas zien bij hover is echt niet prettig.
Ik ging er vanuit dat bij zo weinig 'hoofdmenu's' het geen probleem was om er overheen te hoveren. Blijkbaar is dit niet geheel correct.

Ik heb de site opgebouwd met veel wit en enkele grijstinten, om zo de focus geheel op het 'breedbeeldplaatje' in het midden met de eigenlijke content te leggen. Dat bewegende kubus-logo is dan ook al een soort compromis; ik wilde wel iets distinctiefs dat blijft hangen. Menubuttons met de complete tekst erop trekken veel meer aandacht jammergenoeg.

Ik zal zoals eerder gezegd de navigatie heroverwegen. Zou eenzelfde aanpak met in plaats van de kubusjes een 'gewone' button met tekst wel voldoende duidelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Als ik zou weten wat de buttons zouden betekenen werkt de navigatie al aardig, enige puntje van commentaar is de terug button, dat past niet echt in een site, maar dat is niet erg belangrijk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
@wegwerpbeker, lachen; ik misschien ook nog wel, weet het niet zeker. btw de huidige poster heb ik maar gemaakt ipv deze.

@simon
Bespeur ik hier een soort van frustatie over het feit dat de veel designers een beetje apart willen zijn maar daar gruwlijk in mislukken? :p

@sdomburg, bij mij werkte de site niet in FF (de nieuwste dutch version).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

hm even een vraag dan maar. In Adobe Aftereffects heb je een functie die heet "leave color" of iets dergelijks. hierbij worden alle kleuren Desaturated (grijstonen) behalve een bepaalde ingestelde kleur. Weet iemand hoe ik dit kan bereiken in PS CS2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

gemakkelijkste manier die ik mij zo kan bedenken =

1. Select > color range
2. Shift-Ctrl-I (inverse selection)
3. Layer > New adjustment layer > hue & saturation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

hm mrkite dat lijkt inderdaad de enige methode te zijn. bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08

Flapmo

and back is gigi!

sdomburg schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:40:

-knip-
oke, bedankt. Ik heb ondertussen al een redelijk idee in mijn hoofd zitten wat ik maandag wil gaan uitwerken. De post zullen jullie hier wel zien verschijnen :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 07:28
Anoniem: 91469 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:09:
hm mrkite dat lijkt inderdaad de enige methode te zijn. bedankt! :)
Nee hoor :P Je kan bij de Hue & Saturation iedere kleur eruitdraaien die je wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Ik kwam een koole foto tegen waarmee ik gewoon iets moest doen. Het is een layout die me wel geschikt lijkt voor een webdesign bedrijf. De bedoeling was om alles zo simpel en "clean" mogelijk te houden.

comments zijn welkom!

Klikken op de thumb...

Afbeeldingslocatie: http://eswip.com/zooi/lime_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Eswip schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:15:
Ik kwam een koole foto tegen waarmee ik gewoon iets moest doen. Het is een layout die me wel geschikt lijkt voor een webdesign bedrijf. De bedoeling was om alles zo simpel en "clean" mogelijk te houden.

comments zijn welkom!

Klikken op de thumb...

[afbeelding]
Mooi sober gehouden, maar het letterype in de header past niet en het is bovendien te groot.
Maar zoals ik al zei, sober, daar hou ik van, en die groentint is ook wel fris.

Meegedaan aan een competitie op SE-NSE (heb zelfs gewonnen met de eerste :) ):
Afbeeldingslocatie: http://www.se-nse.net/pix/DesignCompetition/SonyEricssonS750itijs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.se-nse.net/pix/DesignCompetition/SonyEricssonK900itijs.jpg
Gemaakt in Illustrator en mbv Photoshop wat "realistischer" gemaakt (noise toevoeging, reflectie, compositie etc.).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 130495 op 05-02-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Een tijd terug heb ik de website van Kruisboogvereniging De Knipe vernieuwd. De site is nu af en werkt goed, maar ik ben niet geheel tevreden over het logo boven aan de site:

Afbeeldingslocatie: http://www.kbv-deknipe.nl/images/tmp/website_klein.png

Het logo van de vereniging zelf is namelijk nergens te vinden. Het gaat om dit logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.kbv-deknipe.nl/images/tmp/logo_deknipe_klein.png

Als ik het logo linksboven plaats onstaat er zo'n groot wit vlak tussen het logo links en de pijl rechts. Als ik het logo in het midden plaats dan is het weer te druk.

Hebben jullie suggesties?

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Ik blijf maar bezig.. :)

Deze is nog wip, graag wat commentaar...

Afbeeldingslocatie: http://eswip.com/zooi/hosting_blue_thumb.jpg
Thumb is clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

je websites zijn allemaal op hetzelfde principe gebaseerd... bannertje, links menutje en inlogstuff... en rechts de content... en dan nog die schaduw achter de container...

je moet je grenzen verleggen, zoeken naar spannende oplossingen om je ontwerp duidelijk te houden, maar toch bijzonder... elk ontwerp kan anders zijn dan de vorige!

hier nog ontwerp voor een postzegel, was een opdracht voor school waarbij ik verschillende media moest voorzien van een beeld zonder tekst met een boodschap..

deze gaat over de jeugd die steeds jonger wordt met een veel te grote bek. vandaar de speen in zijn mond. zou wel eens willen weten wat jullie hier van het ontwerp vinden.

Afbeeldingslocatie: http://82.92.37.54/~timo/postzegel.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Tjeemp op 05-02-2006 23:48 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Je speen is een beetje onduidelijk; ziet er uit als een open (schreeuwende) mond. Daarnaast vind ik de plaatsing van de "39 ct" nogal krap. Ik zou wat meer afstand creeren door deze wat naar onderen en naar rechts te schuiven...
Eswip schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:11:
Ik blijf maar bezig.. :)

Deze is nog wip, graag wat commentaar...

[afbeelding]
Thumb is clickable
Heel erg "XP" look en weinig inspirerend / creatief. Daarnaast zien je menu elementen er nogal vaag uit omdat ze door de gradients lijken over te lopen in de witte achtergrond. Als je daar een 1 pixel border oid. omheen gooit ziet het er denk ik gelijk een stuk netter en strakker uit...

[ Voor 56% gewijzigd door equationunequal op 05-02-2006 23:55 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ff een probeerseltje, eigenlijk zonder duidelijk idee er achter..

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/9505/gsus5gh.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door BertusG op 06-02-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10805

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/8903/poster2klein5lr.jpg

Het resulaat van avondje soepen aan poster voor een symposium dat wij bij ons op de UU willen gaan organiseren. Het thema is "innovatie&evolutie." De poster moet pakkend zijn voor wat jonger publiek, maar wel redelijk strak en zakelijk blijven.

Op zich gaat t volgens mij al redelijk de goeie kant uit, maar volgens mij kan t nog beter. Hebben jullie misschien ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10805

BertusG schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:11:
Ff een probeerseltje, eigenlijk zonder duidelijk idee er achter..

[afbeelding]
Mooie soep hoor. Wat heb je precies gedaan om die kleuren zo uit te laten komen??

Wat misschien grappig is om die O van One samen te laten vallen met de doornekrans rondoms Gsus hoofd, dat betrekt de tekst wat meer bij de afbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Anoniem: 10805 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:06:
[afbeelding]

Het resulaat van avondje soepen aan poster voor een symposium dat wij bij ons op de UU willen gaan organiseren. Het thema is "innovatie&evolutie." De poster moet pakkend zijn voor wat jonger publiek, maar wel redelijk strak en zakelijk blijven.

Op zich gaat t volgens mij al redelijk de goeie kant uit, maar volgens mij kan t nog beter. Hebben jullie misschien ideeën?
enige aanmerking die ik kan maken is de tekst, lettertype past er niet echt bij, en anders de positionering van de tekst nou niet super.
ook kan je misschien nog iets meer de kleur aanpassen en versterken, maar dat is denk ik bijzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126526

word ook maar eens tijd dat ik hier iets neer ga gooien.
ben al een tijd bezig een mooi ontwerp te bedenken voor een online portfolio
heb bij dit ontwerp wat meer geprobeerd met kleuren te spelen, dit is meestal een van mijn zwakke punten met ontwerpen. gebruik meestal maar een kleurtint (meestal grijstinten :P )
Afbeeldingslocatie: http://bb.1asphost.com/oane88/wip1.jpg

c&c zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 126526 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:59:
word ook maar eens tijd dat ik hier iets neer ga gooien.
ben al een tijd bezig een mooi ontwerp te bedenken voor een online portfolio
heb bij dit ontwerp wat meer geprobeerd met kleuren te spelen, dit is meestal een van mijn zwakke punten met ontwerpen. gebruik meestal maar een kleurtint (meestal grijstinten :P )
[afbeelding]

c&c zeer welkom
achtergrond is lichterlijk afgrijselijk ogen verpestend. Je kan niet eens fatsoendelijk naar de inhoud kijken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:37

Sebazztiaan

sebas!

Afbeeldingslocatie: http://www.sebastiaanmeijer.nl/e.motion.jpg

Is voor mezelf, ben nu een half jaar in Curaçao geweest, heb daar de kneepjes geleerd qua design van een heel erg goed team van designers en wil dit in NL doorzetten, dus ja, ik vroeg me af wat jullie ervan vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Sebazztiaan schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:28:
[afbeelding]

Is voor mezelf, ben nu een half jaar in Curaçao geweest, heb daar de kneepjes geleerd qua design van een heel erg goed team van designers en wil dit in NL doorzetten, dus ja, ik vroeg me af wat jullie ervan vonden.
Ziet er goed uit, alleen is de foto te onscherp.. Ik zou daarvoor toch een andere pakken.

Ik heb mijn site btw ook ge-upade. Hoezeer ik jullie kritiek ook waardeer, heb ik er weinig van in verwerkt.. Voor mijn gevoel moet hij zo. Ik zal jullie kritiek echter wel voor mijn volgende designs gebruiken :P

Afbeeldingslocatie: http://eswip.com/zooi/hosting_blue_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Oké omdat ik al schandalig lang niks gepost heb hier :+ . Wat wallpapers. Niet bijzonder vanwege de inhoud, en verder ook niet erg bijzonder, maar meer een experimentje van mooie kleurcombinaties (hopelijk :P ). Overigens lijkt het me cute om hier een soort online versie van te maken, waarin je zelf de 3 kleuren kunt kiezen en er vervolgens een PNG'tje van kunt laten bakken ofzo, maar ik heb werkelijk geen enkel idee hoe. Iets met GDlib ofzo? Help appreciated :) Anyway, de wallpapers:
Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/6034/kraftwerk15bw.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/6650/kraftwerk22ns.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/6560/kraftwerk35vu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/946/kraftwerk45yx.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/888/kraftwerk53do.th.jpg

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
leokennis schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:49:
Oké omdat ik al schandalig lang niks gepost heb hier :+ . Wat wallpapers. Niet bijzonder vanwege de inhoud, en verder ook niet erg bijzonder, maar meer een experimentje van mooie kleurcombinaties (hopelijk :P ). Overigens lijkt het me cute om hier een soort online versie van te maken, waarin je zelf de 3 kleuren kunt kiezen en er vervolgens een PNG'tje van kunt laten bakken ofzo, maar ik heb werkelijk geen enkel idee hoe. Iets met GDlib ofzo? Help appreciated :) Anyway, de wallpapers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ze erg nice, vooral nummer 1,3 en 4! Waar slaat trouwens de tekst "kraftwerk" op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

http://en.wikipedia.org/wiki/Kraftwerk
Kraftwerk was/is een "band", en ze zijn de godfathers van de huidige elektronische muziek, en hebben ook zeer veel invloed gehad op latere rockmuziek en het ontstaan van de hip-hop :)

Iemand btw nog ideeën over de mogelijkheid tot een online creator van dit soort wallpapers :) ?

Overigens nog een wallpaper; zal em maar niet in meer kleuren gaan posten :) :
Afbeeldingslocatie: http://img483.imageshack.us/img483/5030/kraftwerk68ia.th.jpg

Overigens nog een vraagje: ik heb twee dingetjes die ik graag getraced zou zien, echter, om daar nu Illustrator voor te kopen is een beetje overdreven hè ;) Daarom een humble request of iemand deze 2 dingen zou willen tracen en er een EPS van zou willen maken (de achtergrondkleur niet; alleen de trein en het stralingsding):
Afbeeldingslocatie: http://img483.imageshack.us/img483/473/trace7kw.png

[ Voor 60% gewijzigd door sjaakaq op 10-02-2006 12:09 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

dat kan ook gewoon met photoshop... als je dat wel hebt dan??

je maakt een selectie van het object en dan klik je op make work path, kan volgens mij met rechtermuisknop of in je layer palette (paths tab)...

heb nu namelijk niet ps voor mijn neus, maar het kan iig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:58

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

@leokennis

het nuclear symbool is op brandsoftheworld.com te vinden en te downloaden in eps.

Ik heb helaas ff geen illustrator bij de hand voor dat andere ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Laatst online: 15:43
Sebazztiaan schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:28:
[afbeelding]

welk bureau was dat? ben ook nog op zoek naar een buitenlandse stage :)

@leokennis

er zijn ook trailversies van Illustrator

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ja ok dat weet ik...maar goed het lijkt me echt een werkje van 3 minuten voor iemand die het al kan; ik moet eerste 100mb gaan downloaden en een uur gaan oefenen ofzo :)
timovdz schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:54:
dat kan ook gewoon met photoshop... als je dat wel hebt dan??

je maakt een selectie van het object en dan klik je op make work path, kan volgens mij met rechtermuisknop of in je layer palette (paths tab)...

heb nu namelijk niet ps voor mijn neus, maar het kan iig !
Goeie tip...maar het resultaat is me net iets te slecht :)
Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/4840/path6ei.th.jpg

Dus: als iemand het zou willen tracen (die trein dan, dat andere ding haal ik idd wel van brandsoftheworld, was ik vergeten :) ) dan zou ik dat ontzettend waarderen!

[ Voor 78% gewijzigd door sjaakaq op 10-02-2006 16:18 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Ik ben bezig met een folder voor een vereniging waarbij ik actief ben.

Hier de voorkant, ben er zelf nog niet helemaal tevreden over:

Afbeeldingslocatie: http://eswip.com/zooi/front2.jpg

De binnenkant moet alsvolgt worden: (text onder voorbehoud)

klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

leokennis schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:11:
Ja ok dat weet ik...maar goed het lijkt me echt een werkje van 3 minuten voor iemand die het al kan; ik moet eerste 100mb gaan downloaden en een uur gaan oefenen ofzo :)

[...]

Goeie tip...maar het resultaat is me net iets te slecht :)
[afbeelding]

Dus: als iemand het zou willen tracen (die trein dan, dat andere ding haal ik idd wel van brandsoftheworld, was ik vergeten :) ) dan zou ik dat ontzettend waarderen!
dacht dat het met de juiste settings wel zou moeten kunnen hoor... maargoed, illustrator zal idd altijd wel een beter resultaat geven... maar je kan natuurlijk ook pentool in photoshop gebruiken, iets meer werk maargoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

timovdz schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:03:
[...]

dacht dat het met de juiste settings wel zou moeten kunnen hoor... maargoed, illustrator zal idd altijd wel een beter resultaat geven... maar je kan natuurlijk ook pentool in photoshop gebruiken, iets meer werk maargoed :P
Haha ik heb het met die pentool geprobeerd. Dat was nog nét iets slechter dan met dat workpath :X

Dus nogmaals: wil iemand die trein alsjebliieeft tracen voor mij O+

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 11:49
Ik heb even zitten oefenen. (kan het zelf ook nog niet echt goed). Maar dit is het resultaat...

Afbeeldingslocatie: http://www.eerdepeer.nl/zooi/treintjuh/treintjuh.jpg

Als je erop klikt download je de .ai (illustrator file)
Het plaatje was hier en daar wat hoekig, maar ik neem aan dat het de bedoeling was deze erin te laten....

[ Voor 18% gewijzigd door eerdepeer op 11-02-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58
ook maar eens wat posten.

website van bedrijf van mij en een vriend.
portfolio overzicht
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/606/designismnl21wg.th.jpg

portfolio detail
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/864/designismnl3tf.th.jpg

links
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/2109/designismnl36vg.th.jpg

mijn eigen website, waar ik non stop mee bezig ben. Ongeveer alles wat ik maak komt er niet in omdat ik stiekem geen tijd heb om het om te zetten naar html.
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/5766/crashv59ir.th.jpg

wipje van dit moment.
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/1425/crashv64hz.th.jpg

en de site van mijn vriendin. Heb ook custom CMS voor de gallery en blog gemaakt (dat wilde ze graag :P)
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/3096/gabyplace0ff.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Eswip schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:39:
Ik ben bezig met een folder voor een vereniging waarbij ik actief ben.

Hier de voorkant, ben er zelf nog niet helemaal tevreden over:

De binnenkant moet alsvolgt worden: (text onder voorbehoud)
Misschien moet je een ander lettertype gebruiken of de letterafstand met een paar tiende mm vergroten? Nu lopen de letters in elkaar over en dat leest heel moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

eerdepeer schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:45:
Ik heb even zitten oefenen. (kan het zelf ook nog niet echt goed). Maar dit is het resultaat...

[afbeelding]

Als je erop klikt download je de .ai (illustrator file)
Het plaatje was hier en daar wat hoekig, maar ik neem aan dat het de bedoeling was deze erin te laten....
Bedankt voor de moeite, maar wat ik dus zo vreemd vind is dat:

1) De letters onleesbaar zijn
2) Dat rondje een soort rare vorm krijgt

Heb je dit met de hand getraced of met ene soort automatisch iets?

Ik heb btw nog een iets grotere gevonden, dat helpt wellicht?
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/6618/trace26wj.png

[ Voor 9% gewijzigd door sjaakaq op 11-02-2006 15:01 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
ow, scheisse, ik heb die gare zitten tracen 8)7

Mooi is dat, ik probeer het wel ff opnieuw. Ja dit is het echte handwerk! Dat is de enige manier om het te leren! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Haha ja...shit happens hè :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Zow, nu beter?

Afbeeldingslocatie: http://www.eerdepeer.nl/zooi/treintjuh/treintjuh_2.jpg

Dat logo heb ik echt overgetrokken, het is dus niet 100% recht omdat er een piepklein beetje perspectief in zit.

En hier is trouwens ook je nuke:
Afbeeldingslocatie: http://www.eerdepeer.nl/zooi/nuke/nuke.gif

Waar heb je het trouwens voor nodig??

[ Voor 31% gewijzigd door eerdepeer op 11-02-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Hoe werkt dat tracen precies? Ik heb het geprobeerd maar ik krijg er dus echt 0 resultaat uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

stevenP schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:03:
Hoe werkt dat tracen precies? Ik heb het geprobeerd maar ik krijg er dus echt 0 resultaat uit..
Je maakt een layer met de foto die je wil tracen, dubbelklikt op de layer en je vinkt Template aan + Opacity 100% (is het makkelijkste). Vervolgens Ctrl+Y en dan met je pentool de figuur overtekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

eerdepeer schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:32:
Zow, nu beter?

[afbeelding]

Dat logo heb ik echt overgetrokken, het is dus niet 100% recht omdat er een piepklein beetje perspectief in zit.

En hier is trouwens ook je nuke:
[afbeelding]

Waar heb je het trouwens voor nodig??
w00t, relax. Die heb ik nodig om nog meer wallpapers mee te maken en wellicht iets in flash om een soort "kraftwek wallpaper creator" te maken :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Sorry, maar "weer" een website in dit topic :) Ik heb het geprobeerd niet té "web 2.0" te maken, en ook zo rustig mogelijk (dus geen icoontjes all over en gradiënts enzo). Verder heb ik ook geprobeerd de grootte binnen de perken te houden: een lege voorpagina is 14kb. Ook heb ik getracht de aandacht voornamelijk op het weblog, en dus niet op de reviews e.d. proberen te laten vallen. Verder is de site 99% hetzelfde in IE/FF/Opera (paddingverschilletje in titel), redelijk semantisch correct en valid XHTML (meestal, soms valt 'ie over chars als de &). Alle soorten reacties (kritiek ook!) meer dan welkom :)

Klikbare thumbs:

Bovenkant frontpage:
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/7619/fpthumb1kl.jpg

Onderkant frontpage met hover-effect (op RSS knopje):
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/8902/ftthumb2fx.jpg

Reactieformulier:
Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/3235/rethumb7fw.jpg

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

@leokennis: check inkscape eens; het is gratis en heeft een bitmap trace functie die geschikt is voor zulk soort simpele plaatjes. De leercurve voor Inkscape is ook niet heel stijl en er zijn zat tutorials voor te vinden. Je vind het programma op deze site: http://www.inkscape.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Kan terzijde en links niet onder/boven reviews? Zo creeër je nogal veel overbodig lege ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

sdomburg schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:26:
Kan terzijde en links niet onder/boven reviews? Zo creeër je nogal veel overbodig lege ruimte.
Zit wat in, maar als ik dat doe ziet niemand die functies tenzij hij/zij helemaal naar beneden gaat scrollen. En zo onbelangrijk is die informatie nu ook weer niet :P Maar ik zat idd. al te denken over een betere oplossing...

leoaq.fm // Jeune Loop

Anoniem: 132657

Ik heb een folder gemaakt:

binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/883/afbeelding10eu.th.png
(klikbaar)

omslag:
Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/5840/afbeelding25qc.th.png
(klikbaar)

Gebruik gemaakt van:
- Adobe Photoshop CS2
- Apple Pages '06
- www.sxc.hu

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 16-02-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmmm...de binnenkant is heel klassiek en de buitenkant erg strak... iets te veel verschil vind ik. Die drie kolommen op de voorkant zou ik bijv. een klassiek randje geven oid.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58729

ahhh las net iets over tracen etc..
noujah dit is dus 1werk van mij ;)
origineel heb ik ff wat ge resized (2.5mb foto's.. not done ;))
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/devilseye2k2/kraan2.jpg
--->
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/devilseye2k2/kraan3.jpg

en ja, hier hebben wat uurtjes ingezeten. :P
allemaal zelf "over getrokken" niks geen automaGische proggies ;)

(gemaakt met Flash MX trouwens)
nog1 (d'r zit in foutje bij de cylinder van de bak. majah, nu ff niet :P)
http://members.lycos.nl/devilseye2k2/cat990.jpg
orgineel is van bagger kwaliteit. dus ben er trots op wat ik er nog uit heb weten te halen @ het profiel van de banden:
http://members.lycos.nl/devilseye2k2/shovel.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 17-02-2006 09:26 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.