*kuch*Rakkerzero schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:15:
[...]
Ja dat soort dingen zijn echt ubergaaf en toont ook goed aan hoe creatief iemand is.
De n+1de variant maken van een uitgemolken concept is creatief?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
*kuch*Rakkerzero schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:15:
[...]
Ja dat soort dingen zijn echt ubergaaf en toont ook goed aan hoe creatief iemand is.
Gezien met wat er hier normaliter langskomt (kijk jongens, weer een sig!) is dit creatief, jasdomburg schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:38:
*kuch*
De n+1de variant maken van een uitgemolken concept is creatief?
teveel zooi, te weinig tijd
Laten we het dan maar houden op een persoonlijke meningsdomburg schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:19:
Ik heb er niets tegen hoor, ik viel alleen keihard over de zinssnede: "en toont ook goed aan hoe creatief iemand is.".
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Ben ik familie van jou?Tjeemp schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:14:
ik ben maar weer eens begonnen aan een compacte portfolio om mijn werk eens te showen...
tis heel simpel gebleven, maar toch wil ik wel weten wat je ervan vindt...
[afbeelding]
lijkt me duidelijk dat waar nu loading staat de afbeeldingen uit de portfolio komen.
links wordt dan het menu met alle portfolio items...
en de oranje knoppen worden gebruikt voor als er meerdere plaatjes bij een item horen...
[ Voor 18% gewijzigd door bolleh op 09-11-2006 20:21 ]
Verwijderd
Ge-wel-dig.. Alleen vind ik het zelf erg moeilijk (haast onmogelijk) om te maken..sysmatic schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:06:
Vroeg me af of er mensen zijn die van 'in to' dit soort stijlen zijn.
[afbeelding]
Was gemaakt voor de laatste pack van Depthcore
Doen wat Sjoewe zegt. Wat ook helpt; probeer het niet in 1 dag af te krijgen. Verspreid het werk over meerdere dagen. Neem jezelf voor om in 1 week elke dag een stukje te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:40:
[...]
Ge-wel-dig.. Alleen vind ik het zelf erg moeilijk (haast onmogelijk) om te maken..
teveel zooi, te weinig tijd
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 11:08 ]
Verwijderd
Pas op met die swoosh logos, ze zijn namelijk nogal overused Kijk ook op http://www.splorp.com/critique/ voor meer swoosh logo'sVerwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:02:
ik krijg de laatste tijd allemaal mailtjes binnen van een of andere discogirls/discoboys site...daar zou je logo wel bij passen, net zoals bij dat sugababes gedoe...
Probeer eens een nieuwe stijl er in te gooien, houd niet vast aan dat "suikerachtige" ontwerp (zo zie ik het) want dan kun je jezelf nooit onderscheiden met je community
Overigens nog een huisstijl ontwerpje van mijn hand (sorry voor de titel erboven):
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 22:19 ]
2e is wel te zien dat je de standaard gras brush hebt gebruikt, maar de lucht in die afbeelding is echt goed gedaan!Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:17:
Ik heb net een pen tablet gekocht en wat zitten prutsen in photoshop. Ik heb zo goed als geen teken-ervaring(laatste keer dat ik nog iets tekende was op school, zo'n 11 jaar geleden), dus ik ben vrij trots op de eerste 2 tekeningen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Hahaha, ja hee, 't valt op die grasbrushWhiteViper schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:25:
[...]
2e is wel te zien dat je de standaard gras brush hebt gebruikt, maar de lucht in die afbeelding is echt goed gedaan!
voor handgetekend / wacom tekeningen is een apart topic, dit kun je beter daar plaatsenVerwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:17:
Ik heb net een pen tablet gekocht en wat zitten prutsen in photoshop. Ik heb zo goed als geen teken-ervaring(laatste keer dat ik nog iets tekende was op school, zo'n 11 jaar geleden), dus ik ben vrij trots op de eerste 2 tekeningen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Oops, dat wist ik niet, thanks!bolleh schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:30:
[...]
voor handgetekend / wacom tekeningen is een apart topic, dit kun je beter daar plaatsen
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 7
Verwijderd
NiceVerwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:10:
[afbeelding]
evoluatie van de ontwerpjes een paar posts hierboven. Ik krijg helaas nog steeds het glossy effect niet zoals ik het zou willen hebben... Commentaar is dus welkom
[ Voor 12% gewijzigd door Pixeldude op 14-11-2006 20:09 ]
www.baskoole.com
omg, zo simpelbasvcds schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:20:
Gewoon een doc maken met daarin een aantal verticale strepen, dan "polarize" en voila!
[ Voor 41% gewijzigd door bolleh op 15-11-2006 17:12 ]
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
klopt ik heb ook een aantal verschillende dingen uitgeprobeerd. vandaar ook dat hij niet uit 1 zwart vlak bestaat maar uit vele delen die ik met de pen tool heb gemaakt. maargoed eerst de omgeving maar een beetje uitwerken, en dan zien we wel waar het eindigt. maargoed het is ook een goed projectje om verschillende illustrator dingen uit te proberen aangezien ik er pas net mee bezig ben moet ik vaak 3-4 dingen proberen voor ik het heb zoals ik het wil.TerraGuy schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:43:
@bolleh
Het ziet er al erg goed uit! Trace & high contrast is tof.Het is alleen soms wel lastig om te zien waar het dan om gaat: ik neem aan dat het een samurai is die met z'n arm zijn zwaard naar voren steekt? Wat je ook nog zou kunnen doen, in plaats van kleurvlakken gebruiken, is een heel subtiel lijntje tekenen van het belangrijkste onderdeel wat jij eruit wilt lichten. Dat zorgt nog steeds voor een gestyleerd ontwerp, maar het geeft verduidelijkende accenten. Voorbeeldje:
[afbeelding]
Heb ik ooit eens gemaakt als ontwerp voor een poster met verschillende kleuren a la iPod. Ben niet zo nauwkeurig geweest (gewoon met een paintbrush & muis getekend), maar het effect was precies wat ik zocht: diepte zonder al teveel inleveren op de trace & high contrast. De vinger wijst trouwens altijd naar je, waar je ook staat.
Misschien wil je dat wel helemaal niet, maar wellicht een leuke tip.
[ Voor 3% gewijzigd door bolleh op 15-11-2006 18:16 ]
Het mooiste is dan, om de dikte van die strepen zo te maken dat alle strepen (donkere + lichte kleur) even dik zijn.kaos- schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:04:
[...]
omg, zo simpel![]()
mja, daar denk je dan ook niet aan ofzo, haha
thnx
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 15-11-2006 18:50 ]
Verwijderd
Verwijderd
Persoonlijk vindt ik het "rommelige" concept wel goed (met name de eerste, met het maskertje, zorgt voor wat meer afwisseling), maar als je in plaats van de blur nu eens de gele achtergrond bij de notenbalk weg haalt er vervolgens een kleine blur aan het einde van die balk zet? Dan lopen de zwarte lijnen nog door, dan is de overgang beter denk ikVerwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:19:
@JeDr:
Het is een leuk concept met carnaval achtige afbeeldingen, maar het is nog een beetje een rommelig geheel. Het wordt mooier als je de afbeeldingen die je gebruikt met elkaar laat werken, ik bedoel daarmee dat je niet gewoon alles aan elkaar blurt, maar dat je echt het gevoel krijgt dat ze samen op een foto staan. Je kunt de muzieknoten bijvoorbeeld beter niet blurren, maar als een soort kronkel tussen het masker en de veren laten lopen. Dan kun je ook met schaduwen gaan werken.
In deze advertentie bijvoorbeeld lijkt het of de hummer over de andere auto's heen rijd en de motor stpringt er aan de zijkant uit.
[afbeelding]
Verder zou ik een wat specialer lettertype nemen en de letters ook wat kleur geven ipv dikke zwarte rand. Suc6!
Verwijderd
Verwijderd
Heb in een nieuwe versie de noten al tot het zwart laten lopen, dus geen geblurde gele zijkant meer aan een kant. Dit ziet al strakker uit. De gele achtergrond wil ik wel houden, want dat is origineel het notenpapier. De texture is er alleen helemaal uit door al het editten, maar dat zou je op doek toch niet zien. Kan deze niet posten want heb hem alleen thuis in PSD formaat staan.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:47:
[...]Persoonlijk vindt ik het "rommelige" concept wel goed (met name de eerste, met het maskertje, zorgt voor wat meer afwisseling), maar als je in plaats van de blur nu eens de gele achtergrond bij de notenbalk weg haalt er vervolgens een kleine blur aan het einde van die balk zet? Dan lopen de zwarte lijnen nog door, dan is de overgang beter denk ik
De letter moeten denk ik geen zwart hebben, hou ze in de stijl met de poster. Omdat de poster speelse bewegingen heeft, is het misschien leuk om de letters hier in mee te laten gaan? Succes iig!
[ Voor 97% gewijzigd door sdomburg op 20-11-2006 20:39 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door eSCe op 20-11-2006 21:15 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 21:57 ]
Verwijderd
kan je mss de tutorial posten die je zelf hebt gebruikt? of kort ff uitleggen, ben maar matig in PhotoshopVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:54:
De techniek is heel simpel. In Photoshop, Illustrator of eender welk programma waarmee je vector kan tekenen basisvormen beginnen te traceren. Vooral schaduwvlakken en dergelijke dus. Tis een beetje zoeken maar je moet op die manier een herkenbaar gezicht proberen te maken. Ik heb wel niet het talent om het ook zonder referentie te doen.
Het ging me ook niet alleen om wat het mooiste was. Het ging me vooral om, wat is het meeste Amon Tobin, en dat is de eerste imo. Beetje mysterieus, beetje njah hoe zou ik het zeggen. Amon Tobin's muziek draait om zijn muziek en niet om de persoon erachter. En dat straalt de eerste veel meer uit vind ik.
Dat heeft weinig met Photoshop te maken, dit heeft met inzicht te maken. Dat inzicht kan je verkrijgen door bijvoorbeeld eens een halfdoorschijnend papiertje op een portretfoto te leggen en dan (met half dichtgeknepen ogen) proberen grote licht- en donkervlakken te onderscheiden en eroverheen te tekenen.eSCe schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:32:
[...]
kan je mss de tutorial posten die je zelf hebt gebruikt? of kort ff uitleggen, ben maar matig in Photoshop
[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 20-11-2006 22:45 ]
[ Voor 49% gewijzigd door sdomburg op 20-11-2006 22:57 ]
leuk idee, ik zat aan iets soortgelijks te denken. maar ik wilde dan zon soort portret laten drukken op A0. maargoed heb nog niet besloten wat ik erop moet zetten en of ik het uberhaupt doeVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:42:
Ik ga binnenkort mijn kamer een beetje beschilderen met een paar van men helden. Soort van stencil stijl opgaan denkik. Dit gisteren gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nummer 1 vind ik veel beter dus die komt er uiteindelijk op wss.
[ Voor 50% gewijzigd door Leedbek op 20-11-2006 23:26 ]
Klaar voor de steroorlogen?
voor een foto met te weinig lichtval om scherpe afbakening te krijgen vind ik het toch erg makkelijk met zo'n posterize adjustment... gebruik het ook zeker niet altijd, maar voor bepaalde effecten met bepaalde foto's kan het wel helpen.sdomburg schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:56:
Pentool is idd beter, maar met oefenen om de kleurvlakken te vinden kan je beter lekker dom brushen of simpelweg pen en papier gebruiken. En ik zou niet teveel afhankelijk willen zijn van opgevoerde trucjes, die verbergen details en maken lui. Als je het gewoon kan, is de overstap naar natekenen ipv overtekenen veel kleiner. Je leert dan meer kijken ipv. de computer jouw een bepaalde kijk op laten dringen.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[ Voor 39% gewijzigd door sdomburg op 21-11-2006 01:31 ]
Wie gaat de nieuwe startpost overnemen in deel 11?Mocht je moeite hebben met het kiezen van een kleurenschema, kun je een van deze 2 pagina gebruiken om je een duwtje in de goede richting te geven:
- http://traumwind.de/blog/trw_colormatch.html
- http://www.colormatch.dk (niet firefox-proof)
Ziet er goed uit tot nu toe. Vooral zo doorgaanVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 01:02:
atm weer bezig met een trace project-tje.. noujah.. tje.. laat dat maar weg (Flash MX gaat nu ook zeiken om geheugen, huilie)
urls (anders moet ik ze resizen)
de foto
en zo ver ben ik atm..
de trace
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 22-11-2006 01:48 ]
Verwijderd
[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 11:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 15:39 ]
Ziet er best goed uit, alleen vraag ik mij 1 ding af.. Ik zie nette vector-stylish speakertjes, maar dan die klodder is weer een gradient.. Misschien is het veel mooier om die 'spetter' wat scherpere hoeken te geven, en een volle kleur. Vooral in die druppel die eraan hangt, geef hem 1 kleur met inderdaad dat witte vlakje erop, wat hem diepte geeftBertusG schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:48:
Ben bezig met ene logo maar heb toch een vraagje over de reflectie en schaduw van de toeters. De onderste 2 lijken me qua schaduw en reflectie goed te zijn maar bij de bovenste 2 zal de schaduw in de hoorn toch eigenlijk anders moeten zijn. Iemand een idee hoe die zou moeten lopen?
[afbeelding]
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Netjes, Clean, ..blauwVerwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:01:
[afbeelding]
Even een layout gemaaktis niet af maar commentaar is welkom
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Daarom heeft'ie er ook bij gezet dat het nog niet af isHankey schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:08:
...en leeg
Ik mis eigenlijk de twee belangrijkste punten van een website: navigatie en inhoud...
Mooi gedaan, geeft de jaren '50 sfeer goed weer denk ik. Ik vind alleen je zwart-wit geblokte achtergrond wel erg 'aanwezig', het leidt af van de pagina zelf vrees ik.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:04:
@BertusG: Moet de schaduw in de bovenste horens niet aan de bovenkant zitten? Want het licht komt van bovenaf als ik naar de onderste horens kijk. Of misschien wel geen schaduw, om de hoorns naar boven zijn gericht...
Ik ben bezig met een opdracht voor een bedrijf van oldtimers (auto's en bussen) verhuurd voor promotievervoer en bruiloften. Nu moest de website een klassiek uiterlijk krijgen dat linkt aan het onderwerp. Mijn plan om een website geheel in stijl van de jaren 50/60 te maken werd goed ontvangen en de eerste uitwerking is nu een feit. Graag jullie mening / comments / input over de volgende ontwerpen:
De promotievervoer website:
http://www.nvsdesign.nl/projecten/verbeek-promotie.jpg
De trouwvervoer website:
http://www.nvsdesign.nl/projecten/verbeek-trouwen.jpg
Ik zou er een of meer contrasterende kleur(en) in gooien. Nu is het wel érg blauw.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:01:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik mis nog iets: orde in de layout.Hankey schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:08:
...en leeg
Ik mis eigenlijk de twee belangrijkste punten van een website: navigatie en inhoud...
Verwijderd
Vind het mooi, maar ook wel erg blauw, hoe maak je eigenlijk een dergelijk lijnenspel in een programma als Photoshop? Zie wel vaker van dat soort dingen maar heb er nog nooit een tutorial voor gevonden.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:01:
[afbeelding]
Daarnaast gebruikte Mondriaan in zijn schilderijen in deze stijl alleen de basiskleuren rood, geel en blauw. Geen oranje-bruin dus.Tjeemp schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:49:
het ziet er vooral allemaal een beetje random uit... vergeet niet dat mondriaan echt heeft nagedacht over vlakverdeling, plaatsing, kleur etc...
idee is aardig, maar uitweking kan wel echt beter...
Verwijderd
Inderdaad. Er zijn veel mensen die om een of andere reden met Flash graag tracen en dat kan ik echt niet begrijpen. Ik was een paar dagen geleden op een multimedia user group waar Mike Downey zelf instemde met de kritiek: "Using the pen tool in Flash is like painting with your feet." En daar ga ik helemaal mee akkoord. Constant vertices die erbij komen zonder reden.Pendaco schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:21:
@ Komatsu
Trace ziet er netjes uit maar waarom in flash?![]()
Verwijderd
Is heel simpel... pattern maken... van een zwarte diagonale lijn.... eerst gewoon plaatje van zeg 20x20 pixels maken en dan Edit > Define Patern. In deze layout heb ik een opacity van 4% o.i.d gebruikt om het er zo uit te laten zien.Recoil schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:38:
[...]
Vind het mooi, maar ook wel erg blauw, hoe maak je eigenlijk een dergelijk lijnenspel in een programma als Photoshop? Zie wel vaker van dat soort dingen maar heb er nog nooit een tutorial voor gevonden.
[ Voor 36% gewijzigd door Masterrikkie op 12-12-2006 18:24 ]
Achtergrond is erg netjes gedaan, mooie matchende patroontjes bij elkaar, die de kleur brekenMasterrikkie schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:22:
http://rik.krimpendegekste.nl/eige/rubytwallpaper1.jpg
Bezig met een wallpapertje voor mezelf, kleur is eentonig maar dit matcht mooi met me windows theme en met de koude dagen.
graag comment & feedback.
Op de pet geprobeerd een cartoony effect proberen te krijgen..
alleen nog ontevreden met het inblenden van de foto in de achtergrond.. nog tips?
voor de duidelijkheid hij is nog niet af.. het haar moet nog beter enzo alleen is lastig te doen.
[ Voor 71% gewijzigd door moto-moi op 20-02-2007 19:30 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq