Ja een ander formaat kon eventueel ook. Maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit wat de bestandsgrootte betreft. Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat we problemen hadden wat PNG betreft in IE en daarom voor jpeg hebben gekozen.
hij bedoelt eerder de processing en comprimering van de verschillende formaten denk ik. en aangezien je geen vloeiende overgangen nodig hebt in de kleuren bij pixelart kun je net zo goed voor gif kiezen. jpeg verlaagt de kwaliteit namelijk lelijker meestal dan gif... maar de transities zijn weer beter. dus daarom moet je goed weten wanneer je wat kiest.
ben sinds vandaag begonnen met adobe illustrator. gebruik nu al 2-3 jaar photoshop maar illustrator blijft vreselijk wennen. net zoals dat photoshop vreselijk wennen was aangezien ik jaren daarvoor met paint shop pro had gewerkt.
kheb uiteraard al wat tutorial websites opgezocht die ik van plan ben door te nemen, maar als iemand suggesties heeft qua tutorials die je echt moet volgen dan hoor ik het graag
kheb uiteraard al wat tutorial websites opgezocht die ik van plan ben door te nemen, maar als iemand suggesties heeft qua tutorials die je echt moet volgen dan hoor ik het graag
Die pixel art school is echt mooi gemaakt. Net als die rotterdamse gebouwen. Mijn complimenten
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Vroeg me af of er mensen zijn die van 'in to' dit soort stijlen zijn.

Was gemaakt voor de laatste pack van Depthcore

Ja dat soort dingen zijn echt ubergaaf en toont ook goed aan hoe creatief iemand is.sysmatic schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:06:
[afbeelding]
Die depthcore site is btw wel erg vette website. Staan veel mooie dingen op
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 08-11-2006 11:17 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
*kuch*Rakkerzero schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:15:
[...]
Ja dat soort dingen zijn echt ubergaaf en toont ook goed aan hoe creatief iemand is.
De n+1de variant maken van een uitgemolken concept is creatief?
depthcore is dan ook leading artgroup wat betreft 'digital abstract'
maar het toont niet aan hoe creatief iemand is, toont meer aan dat ie wel inzicht heeft in compositie, kleur en plaatsing... inmiddels is het niet zo origineel meer.
maar deze stijl goed beheersen is nog best een vak apart...
maar het toont niet aan hoe creatief iemand is, toont meer aan dat ie wel inzicht heeft in compositie, kleur en plaatsing... inmiddels is het niet zo origineel meer.
maar deze stijl goed beheersen is nog best een vak apart...
Gezien met wat er hier normaliter langskomt (kijk jongens, weer een sig!) is dit creatief, jasdomburg schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:38:
*kuch*
De n+1de variant maken van een uitgemolken concept is creatief?
Dan nog, Depthcore is een "art group". Ik zeg niet dat het wonderen van creativiteit zijn, maar het laat designers wel toe zich sneller en beter te ontwikkelen door goede kritiek, samenwerking en inspiratie. Dit volkomen in tegenstelling tot het social-network hoereren zoals dat op bijv. DeviantArt gebeurt. Elke groep meet zich wel een bepaalde stijl aan; daar kun je niks aan doen. Depthcore is meer modern, iets als Raster richt zich meer op grunge. Beiden zijn trendy; naja, wat wil je er aan doen?
teveel zooi, te weinig tijd
Ik heb er niets tegen hoor, ik viel alleen keihard over de zinssnede: "en toont ook goed aan hoe creatief iemand is.".
Laten we het dan maar houden op een persoonlijke meningsdomburg schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:19:
Ik heb er niets tegen hoor, ik viel alleen keihard over de zinssnede: "en toont ook goed aan hoe creatief iemand is.".
ik ben maar weer eens begonnen aan een compacte portfolio om mijn werk eens te showen...
tis heel simpel gebleven, maar toch wil ik wel weten wat je ervan vindt...

lijkt me duidelijk dat waar nu loading staat de afbeeldingen uit de portfolio komen.
links wordt dan het menu met alle portfolio items...
en de oranje knoppen worden gebruikt voor als er meerdere plaatjes bij een item horen...

lijkt me duidelijk dat waar nu loading staat de afbeeldingen uit de portfolio komen.
en de oranje knoppen worden gebruikt voor als er meerdere plaatjes bij een item horen...
Anoniem: 163654
Ben ik familie van jou?Tjeemp schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:14:
ik ben maar weer eens begonnen aan een compacte portfolio om mijn werk eens te showen...
[afbeelding]
geen idee, denk het niet, maar je weet het nooit, waar woon je dan?

logootje waar ik mee bezig ben.
maar weet nog niet helemaal zeker wat ik ermee ga doen. zelfde geld voor de naam
ff geupdate met een andere versie erboven, onderste stond er dus het eerst
[ Voor 18% gewijzigd door bolleh op 09-11-2006 20:21 ]
vind die bovenste toch stuk minder sterk dan de onderste, maar eigenlijk is een logo nogal nutteloos als je niet weet waar het voor staat... een logo pas je aan op de situatie, het doel en en de uitstraling die je wilt meegeven. die factoren zijn hier niet dus is een scherp oordeel niet makkelijk
Anoniem: 177665
Ge-wel-dig.. Alleen vind ik het zelf erg moeilijk (haast onmogelijk) om te maken..sysmatic schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:06:
[afbeelding]
Het is simpeler dan je denkt hoor, je moet het in rondes opbouwen.
Eerst ga je plaatjes zoeken, krullen maken in Illustrator etc.
Dan ga je de ruwe compositie maken.
Dan ga je de ruwe effecten toevoegen: adjustment layers, mattes, friemeltjes etc.
Dan ga je de compositie finetunen.
Dan de effecten finetunen.
klaar.
Je moet het niet in één keer willen doen, dat lukt nooit.
Voorbeeldje van mij, eerste schets voor een cd-hoesje:
Schets:
http://audiofuhrer.de/images/yeahnuns.jpg
Resultaat:
http://audiofuhrer.de/images/yeahextreme4.jpg
Eerst ga je plaatjes zoeken, krullen maken in Illustrator etc.
Dan ga je de ruwe compositie maken.
Dan ga je de ruwe effecten toevoegen: adjustment layers, mattes, friemeltjes etc.
Dan ga je de compositie finetunen.
Dan de effecten finetunen.
klaar.
Je moet het niet in één keer willen doen, dat lukt nooit.
Voorbeeldje van mij, eerste schets voor een cd-hoesje:
Schets:
http://audiofuhrer.de/images/yeahnuns.jpg
Resultaat:
http://audiofuhrer.de/images/yeahextreme4.jpg
Doen wat Sjoewe zegt. Wat ook helpt; probeer het niet in 1 dag af te krijgen. Verspreid het werk over meerdere dagen. Neem jezelf voor om in 1 week elke dag een stukje te doen.Anoniem: 177665 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:40:
[...]
Ge-wel-dig.. Alleen vind ik het zelf erg moeilijk (haast onmogelijk) om te maken..
Het is, als je het niet hebt geprobeerd, bijna niet te bevatten dat voor een verschil maakt. Het zorgt er ook voor dat je anders naar je werk gaat kijken, en niet meer tevreden bent met "oh even in 1 uurtje een sig gemaakt, lolz"
teveel zooi, te weinig tijd
IK heb een logootje gemaakt voor een oliebollen actie die eind december hier in het dorp gehouden wordt. 

Anoniem: 178522
vind het erg mooi en simpel 
mischien kun je nog wat aanpassingen doen aan de gradient bij de oliebollen..verder top
mischien kun je nog wat aanpassingen doen aan de gradient bij de oliebollen..verder top
Ik zou voor een scherper lettertype gaan, het straalt geen actie uit voor mijn gevoel. het mag best wat schreeuweriger. Je ontwerp is verder leuk en doeltreffend.
Anoniem: 132790
ik krijg de laatste tijd allemaal mailtjes binnen van een of andere discogirls/discoboys site...daar zou je logo wel bij passen, net zoals bij dat sugababes gedoe...
Probeer eens een nieuwe stijl er in te gooien, houd niet vast aan dat "suikerachtige" ontwerp (zo zie ik het
) want dan kun je jezelf nooit onderscheiden met je community 
Overigens nog een huisstijl ontwerpje van mijn hand (sorry voor de titel erboven):
Probeer eens een nieuwe stijl er in te gooien, houd niet vast aan dat "suikerachtige" ontwerp (zo zie ik het
Overigens nog een huisstijl ontwerpje van mijn hand (sorry voor de titel erboven):

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 132790 op 13-11-2006 11:08 ]
Anoniem: 54936
Pas op met die swoosh logos, ze zijn namelijk nogal overused Kijk ook op http://www.splorp.com/critique/ voor meer swoosh logo'sAnoniem: 132790 schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:02:
ik krijg de laatste tijd allemaal mailtjes binnen van een of andere discogirls/discoboys site...daar zou je logo wel bij passen, net zoals bij dat sugababes gedoe...
Probeer eens een nieuwe stijl er in te gooien, houd niet vast aan dat "suikerachtige" ontwerp (zo zie ik het) want dan kun je jezelf nooit onderscheiden met je community
[afbeelding]
Anoniem: 195660
Pas nieuw hier, maar wilde toch eens de mening horen van mensen die er wat meer verstand van hebben
Ik ben gevraagd om ontwerpen te maken die op een doek gedrukt gaan worden ter aankleding van een grote zaal tijdens de carnaval. Zie hier mijn eerste aanzetten:

Graag hoor ik wat tips om het ontwerp te verbeteren. bedoeling is dat het kleurrijk overkomt. Wat zijn nog zaken waar ik aan moet denken bij het drukken op doek, qua kleuren en compositie?
Alvast bedankt!
Ik ben gevraagd om ontwerpen te maken die op een doek gedrukt gaan worden ter aankleding van een grote zaal tijdens de carnaval. Zie hier mijn eerste aanzetten:

Graag hoor ik wat tips om het ontwerp te verbeteren. bedoeling is dat het kleurrijk overkomt. Wat zijn nog zaken waar ik aan moet denken bij het drukken op doek, qua kleuren en compositie?
Alvast bedankt!
De tekst is bijna niet te lezen, ik zou een iets grotere spatiëring doen. Verder erg kleurrijk
Anoniem: 25065
Past perfect bij carnaval, goed werk!
Ik zou idd wat aan de text doen, moelijk te lezen en past totaal niet bij de rest van de poster.
Ik zou idd wat aan de text doen, moelijk te lezen en past totaal niet bij de rest van de poster.
Tnx, de bedoeling van de text is juist dat hij wat in elkaar zit en van een grotere afstand op groot doek (ze worden zo'n 1,5 * 4 meter) komt het denk ik wel beter uit. Zal eens kijken of er wat aan te doen valt, want ik wil wel iets dat de layout een beetje breekt. Aan wat voor iets denken jullie?
Anoniem: 44159
ik ben een beetje aan het experimenteren met glass looks

maar het overbrengen van deze techniek op voorwerpen die niet "basic" zijn lukt me nog niet goed. Weet er misschien iemand een goeie tutorial hiervoor?
Dit is wat ik tot dusver heb...

maar het overbrengen van deze techniek op voorwerpen die niet "basic" zijn lukt me nog niet goed. Weet er misschien iemand een goeie tutorial hiervoor?
Dit is wat ik tot dusver heb...

kheb de laatste paar dagen veel tutorials verzameld voor illustrator en die ga ik vanavond/morgen allemaal even doorwerken. maar alleen al van het vluchtig doorkijken kun je al zien hoe powerfull illustrator wel niet is.
veel ideeen die ik in het verleden had en niet kon uitwerken met photoshop zijn nu een stuk simpeler te realiseren. ik denk dat ik nog veel plezier ga beleven aan illustrator
veel ideeen die ik in het verleden had en niet kon uitwerken met photoshop zijn nu een stuk simpeler te realiseren. ik denk dat ik nog veel plezier ga beleven aan illustrator
Anoniem: 42901
Ik heb net een pen tablet gekocht en wat zitten prutsen in photoshop. Ik heb zo goed als geen teken-ervaring(laatste keer dat ik nog iets tekende was op school, zo'n 11 jaar geleden), dus ik ben vrij trots op de eerste 2 tekeningen:

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 13-11-2006 22:19 ]
2e is wel te zien dat je de standaard gras brush hebt gebruikt, maar de lucht in die afbeelding is echt goed gedaan!Anoniem: 42901 schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:17:
Ik heb net een pen tablet gekocht en wat zitten prutsen in photoshop. Ik heb zo goed als geen teken-ervaring(laatste keer dat ik nog iets tekende was op school, zo'n 11 jaar geleden), dus ik ben vrij trots op de eerste 2 tekeningen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hahaha, ja hee, 't valt op die grasbrushWhiteViper schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:25:
[...]
2e is wel te zien dat je de standaard gras brush hebt gebruikt, maar de lucht in die afbeelding is echt goed gedaan!
Die lucht was super-simpel in een paar minuten:
- laagjes blauw over elkaar tekenen
- smudge en blur tool erover
- klaar!
voor handgetekend / wacom tekeningen is een apart topic, dit kun je beter daar plaatsenAnoniem: 42901 schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 7
Oops, dat wist ik niet, thanks!bolleh schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:30:
[...]
voor handgetekend / wacom tekeningen is een apart topic, dit kun je beter daar plaatsen
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 7
Anoniem: 44159

evoluatie van de ontwerpjes een paar posts hierboven. Ik krijg helaas nog steeds het glossy effect niet zoals ik het zou willen hebben... Commentaar is dus welkom
NiceAnoniem: 44159 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:10:
[afbeelding]
evoluatie van de ontwerpjes een paar posts hierboven. Ik krijg helaas nog steeds het glossy effect niet zoals ik het zou willen hebben... Commentaar is dus welkom
Paar dingen die ik zelf zou veranderen
- een kleur groen en een kleur blauw gebruken is denk mooier, ik zou voor de kleuren gaan die je in de tekst gebruikt.
- misschien een blur over je reflectie heen gooien, geeft soms best mooie effecten
- alfa van je reflectie nog iets naar beneden schroeven.
- stroke ook om je logo? geen idee of het mooi is maar het maakt het wel een geheel zeg maar.
just my 2 cents
// Edit
Had het vandaag niet echt druk op mn stage dus hier twee tijd dodende creaties

[ Voor 12% gewijzigd door Pixeldude op 14-11-2006 20:09 ]
Heb opleiding van 4 jaar gehad, en in die 4 jaar ben ik er nooit achtergekomen hoe je die background van zo'n soort plaatje maakt :

Veel dingen al geprobeerd, maar kom er niet uit (photoshop).
Wie kan mij verlossen

Veel dingen al geprobeerd, maar kom er niet uit (photoshop).
Wie kan mij verlossen
Gewoon een doc maken met daarin een aantal verticale strepen, dan "polarize" en voila!
www.baskoole.com
omg, zo simpelbasvcds schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:20:
Gewoon een doc maken met daarin een aantal verticale strepen, dan "polarize" en voila!

mja, daar denk je dan ook niet aan ofzo, haha
thnx
Ja en voor dat effect van licht van binnen en donker naar buiten zet je er een bolvormige adjustment-gradientlayer overheen van wit naar zwart en dan even een leuke blendoption erbij zoeken.

mn eerste trace werkje in illustrator. het doel is een wallpaper ervan te maken, maar weet nog niet precies hoe ik em verder ga uitwerken
ik heb hem bewust geheel zwart gemaakt, ondanks dat zn kleding uit vele losse delen bestaat die ik verschillende kleuren zou kunnen geven. maar ik wil het liefst een opkomende zon achter hem plaatsen, maar nu nog ff bedenken hoe ik die sfeer het best wil benaderen
[ Voor 41% gewijzigd door bolleh op 15-11-2006 17:12 ]
@bolleh
Het ziet er al erg goed uit! Trace & high contrast is tof.
Het is alleen soms wel lastig om te zien waar het dan om gaat: ik neem aan dat het een samurai is die met z'n arm zijn zwaard naar voren steekt? Wat je ook nog zou kunnen doen, in plaats van kleurvlakken gebruiken, is een heel subtiel lijntje tekenen van het belangrijkste onderdeel wat jij eruit wilt lichten. Dat zorgt nog steeds voor een gestyleerd ontwerp, maar het geeft verduidelijkende accenten. Voorbeeldje:

Heb ik ooit eens gemaakt als ontwerp voor een poster met verschillende kleuren a la iPod. Ben niet zo nauwkeurig geweest (gewoon met een paintbrush & muis getekend), maar het effect was precies wat ik zocht: diepte zonder al teveel inleveren op de trace & high contrast. De vinger wijst trouwens altijd naar je, waar je ook staat.
Misschien wil je dat wel helemaal niet, maar wellicht een leuke tip.
Het ziet er al erg goed uit! Trace & high contrast is tof.

Heb ik ooit eens gemaakt als ontwerp voor een poster met verschillende kleuren a la iPod. Ben niet zo nauwkeurig geweest (gewoon met een paintbrush & muis getekend), maar het effect was precies wat ik zocht: diepte zonder al teveel inleveren op de trace & high contrast. De vinger wijst trouwens altijd naar je, waar je ook staat.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
klopt ik heb ook een aantal verschillende dingen uitgeprobeerd. vandaar ook dat hij niet uit 1 zwart vlak bestaat maar uit vele delen die ik met de pen tool heb gemaakt. maargoed eerst de omgeving maar een beetje uitwerken, en dan zien we wel waar het eindigt. maargoed het is ook een goed projectje om verschillende illustrator dingen uit te proberen aangezien ik er pas net mee bezig ben moet ik vaak 3-4 dingen proberen voor ik het heb zoals ik het wil.TerraGuy schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:43:
@bolleh
Het ziet er al erg goed uit! Trace & high contrast is tof.Het is alleen soms wel lastig om te zien waar het dan om gaat: ik neem aan dat het een samurai is die met z'n arm zijn zwaard naar voren steekt? Wat je ook nog zou kunnen doen, in plaats van kleurvlakken gebruiken, is een heel subtiel lijntje tekenen van het belangrijkste onderdeel wat jij eruit wilt lichten. Dat zorgt nog steeds voor een gestyleerd ontwerp, maar het geeft verduidelijkende accenten. Voorbeeldje:
[afbeelding]
het gaat trouwens om deze plaat:

[ Voor 3% gewijzigd door bolleh op 15-11-2006 18:16 ]
Het mooiste is dan, om de dikte van die strepen zo te maken dat alle strepen (donkere + lichte kleur) even dik zijn.kaos- schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:04:
[...]
omg, zo simpel![]()
mja, daar denk je dan ook niet aan ofzo, haha
thnx
Dat zelfde effect kan je natuurlijk ook gebruiken om een cirkels-ala-dartbord-patroon te maken. Dan moet je de canvas ff 90° draaien voordat je de polarize functie gebruikt
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 15-11-2006 18:50 ]
Anoniem: 185926
@JeDr:
Het is een leuk concept met carnaval achtige afbeeldingen, maar het is nog een beetje een rommelig geheel. Het wordt mooier als je de afbeeldingen die je gebruikt met elkaar laat werken, ik bedoel daarmee dat je niet gewoon alles aan elkaar blurt, maar dat je echt het gevoel krijgt dat ze samen op een foto staan. Je kunt de muzieknoten bijvoorbeeld beter niet blurren, maar als een soort kronkel tussen het masker en de veren laten lopen. Dan kun je ook met schaduwen gaan werken.
In deze advertentie bijvoorbeeld lijkt het of de hummer over de andere auto's heen rijd en de motor stpringt er aan de zijkant uit.

Verder zou ik een wat specialer lettertype nemen en de letters ook wat kleur geven ipv dikke zwarte rand. Suc6!
Het is een leuk concept met carnaval achtige afbeeldingen, maar het is nog een beetje een rommelig geheel. Het wordt mooier als je de afbeeldingen die je gebruikt met elkaar laat werken, ik bedoel daarmee dat je niet gewoon alles aan elkaar blurt, maar dat je echt het gevoel krijgt dat ze samen op een foto staan. Je kunt de muzieknoten bijvoorbeeld beter niet blurren, maar als een soort kronkel tussen het masker en de veren laten lopen. Dan kun je ook met schaduwen gaan werken.
In deze advertentie bijvoorbeeld lijkt het of de hummer over de andere auto's heen rijd en de motor stpringt er aan de zijkant uit.
Verder zou ik een wat specialer lettertype nemen en de letters ook wat kleur geven ipv dikke zwarte rand. Suc6!
Persoonlijk vindt ik het "rommelige" concept wel goed (met name de eerste, met het maskertje, zorgt voor wat meer afwisseling), maar als je in plaats van de blur nu eens de gele achtergrond bij de notenbalk weg haalt er vervolgens een kleine blur aan het einde van die balk zet? Dan lopen de zwarte lijnen nog door, dan is de overgang beter denk ikAnoniem: 185926 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:19:
@JeDr:
[afbeelding]
De letter moeten denk ik geen zwart hebben, hou ze in de stijl met de poster. Omdat de poster speelse bewegingen heeft, is het misschien leuk om de letters hier in mee te laten gaan? Succes iig!
Op de hummer flyer vind ik het niet echt goed overgekomen zoals word beschreven, de hummer is te klein...
Anoniem: 185926
De hummer is in verhouding kleiner dan de andere auto's ja, daar gaat het niet om, de meisjes zijn ook veel groter in verhouding met de auto's. Ze hebben echter wel een soort relatie met elkaar, dat probeerde ik alleen maar te laten zien.

Heb in een nieuwe versie de noten al tot het zwart laten lopen, dus geen geblurde gele zijkant meer aan een kant. Dit ziet al strakker uit. De gele achtergrond wil ik wel houden, want dat is origineel het notenpapier. De texture is er alleen helemaal uit door al het editten, maar dat zou je op doek toch niet zien. Kan deze niet posten want heb hem alleen thuis in PSD formaat staan.Anoniem: 132790 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:47:
[...]Persoonlijk vindt ik het "rommelige" concept wel goed (met name de eerste, met het maskertje, zorgt voor wat meer afwisseling), maar als je in plaats van de blur nu eens de gele achtergrond bij de notenbalk weg haalt er vervolgens een kleine blur aan het einde van die balk zet? Dan lopen de zwarte lijnen nog door, dan is de overgang beter denk ik
De letter moeten denk ik geen zwart hebben, hou ze in de stijl met de poster. Omdat de poster speelse bewegingen heeft, is het misschien leuk om de letters hier in mee te laten gaan? Succes iig!
De letters speelser maken is wel een goede tip, ga ik meteen proberen vanavond. Zal dan weer een nieuwe post doen met wat aanpassingen. Het was origineel de bedoeling dat het een "1" voor moest stellen, maar dat komt er helemaal niet uit en kan ik dus net zo goed laten varen. (aan beide kanten van het podium een 1 geeft dan 11)
Ik had er eerst ook een saxofoon inzitten, maar die stak te scherp af tegen de rest, paste helaas niet in het geheel. Vandaar het masker. De tip om het geheel meer samen te laten werken zal ik zeker eens in acht nemen. Houdt er wel rekening mee dat dit op groot doek komt, dus kleine details zullen niet opvallen vanuit een zaal.
Ben alleen nog op zoek naar meer mooie foto's, kan maar weinig vinden die goed in dit concept passen. Gaat dus nog wat tijd kosten
ff snel een sig inelkaar geflanst voor een forumpje, is't wat ?

Nee.
Het is hier geen dump-hier-je-troep. Ik breng het nu wel extreem bot, maar ik heb je wel vaker ladingen sigs zien posten hier. Als je iets post waaruit blijkt (al dan niet via wat toelichting als er een heel diepe gedachte of veel werk in zit die niet zo 1-2-3 naar voren komt) dat je wat meer aandacht aan iets besteed hebt, krijg je uiteraard wel opbouwende kritiek vane me
Het is hier geen dump-hier-je-troep. Ik breng het nu wel extreem bot, maar ik heb je wel vaker ladingen sigs zien posten hier. Als je iets post waaruit blijkt (al dan niet via wat toelichting als er een heel diepe gedachte of veel werk in zit die niet zo 1-2-3 naar voren komt) dat je wat meer aandacht aan iets besteed hebt, krijg je uiteraard wel opbouwende kritiek vane me
[ Voor 97% gewijzigd door sdomburg op 20-11-2006 20:39 ]
Anoniem: 103571
Ik ga binnenkort mijn kamer een beetje beschilderen met een paar van men helden. Soort van stencil stijl opgaan denkik. Dit gisteren gemaakt.

Nummer 1 vind ik veel beter dus die komt er uiteindelijk op wss.

onderste is ook erg cool, maar dan moet je de trui weglaten, zou echt heel gaaf staan denk ik... en dan moet je er eigenlijk een mal van maken en op je muur spuiten...
@ egootje
Ik vind de bovenste het mooist qua trui maar het gezicht is mooier van de 2de
Ik vind het wel een leuk idéé om je kamer ermee te beschilderen
kan je uitleggen hoe je dat gemaakt hebt ik zou graag ook zo'n hoofd op mijn muur
kzou dan wel een mooie babe nemen
Ik vind de bovenste het mooist qua trui maar het gezicht is mooier van de 2de
Ik vind het wel een leuk idéé om je kamer ermee te beschilderen
kan je uitleggen hoe je dat gemaakt hebt ik zou graag ook zo'n hoofd op mijn muur
kzou dan wel een mooie babe nemen
[ Voor 8% gewijzigd door eSCe op 20-11-2006 21:15 ]
De techniek is heel simpel. In Photoshop, Illustrator of eender welk programma waarmee je vector kan tekenen basisvormen beginnen te traceren. Vooral schaduwvlakken en dergelijke dus. Tis een beetje zoeken maar je moet op die manier een herkenbaar gezicht proberen te maken. Ik heb wel niet het talent om het ook zonder referentie te doen. 
Het ging me ook niet alleen om wat het mooiste was. Het ging me vooral om, wat is het meeste Amon Tobin, en dat is de eerste imo. Beetje mysterieus, beetje njah hoe zou ik het zeggen. Amon Tobin's muziek draait om zijn muziek en niet om de persoon erachter. En dat straalt de eerste veel meer uit vind ik.
Het ging me ook niet alleen om wat het mooiste was. Het ging me vooral om, wat is het meeste Amon Tobin, en dat is de eerste imo. Beetje mysterieus, beetje njah hoe zou ik het zeggen. Amon Tobin's muziek draait om zijn muziek en niet om de persoon erachter. En dat straalt de eerste veel meer uit vind ik.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 20-11-2006 21:57 ]
Anoniem: 25065
Het gezicht op de eerste is een beetje onduidelijk. Kan je niet een combinatie van gezicht van eerste met trui van tweede proberen?
kan je mss de tutorial posten die je zelf hebt gebruikt? of kort ff uitleggen, ben maar matig in PhotoshopAnoniem: 103571 schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:54:
De techniek is heel simpel. In Photoshop, Illustrator of eender welk programma waarmee je vector kan tekenen basisvormen beginnen te traceren. Vooral schaduwvlakken en dergelijke dus. Tis een beetje zoeken maar je moet op die manier een herkenbaar gezicht proberen te maken. Ik heb wel niet het talent om het ook zonder referentie te doen.
Dat heeft weinig met Photoshop te maken, dit heeft met inzicht te maken. Dat inzicht kan je verkrijgen door bijvoorbeeld eens een halfdoorschijnend papiertje op een portretfoto te leggen en dan (met half dichtgeknepen ogen) proberen grote licht- en donkervlakken te onderscheiden en eroverheen te tekenen.eSCe schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:32:
[...]
kan je mss de tutorial posten die je zelf hebt gebruikt? of kort ff uitleggen, ben maar matig in Photoshop
De digitale variant, met een laag met een lage transparantie en de brush tool op een laag erboven kan natuurlijk ook
[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 20-11-2006 22:45 ]
in dit geval pentool...
een tip die ik je voor dit werk kan geven is: posterize je foto eerst, eventueel met een wat hoger contrast door gebruik van levels of curves...
op die manier is het al veel makkelijker om contouren van schaduwvlakken te vinden
een tip die ik je voor dit werk kan geven is: posterize je foto eerst, eventueel met een wat hoger contrast door gebruik van levels of curves...
op die manier is het al veel makkelijker om contouren van schaduwvlakken te vinden
Pentool is idd beter, maar met oefenen om de kleurvlakken te vinden kan je beter lekker dom brushen of simpelweg pen en papier gebruiken. En ik zou niet teveel afhankelijk willen zijn van opgevoerde trucjes, die verbergen details en maken lui. Als je het gewoon kan, is de overstap naar natekenen ipv overtekenen veel kleiner. Je leert dan meer kijken ipv. de computer jouw een bepaalde kijk op laten dringen.
[ Voor 49% gewijzigd door sdomburg op 20-11-2006 22:57 ]
leuk idee, ik zat aan iets soortgelijks te denken. maar ik wilde dan zon soort portret laten drukken op A0. maargoed heb nog niet besloten wat ik erop moet zetten en of ik het uberhaupt doeAnoniem: 103571 schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:42:
Ik ga binnenkort mijn kamer een beetje beschilderen met een paar van men helden. Soort van stencil stijl opgaan denkik. Dit gisteren gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderbouwing van bovenstaande, met medewerking van mijn lieftallige assistente Debbie:

Debbie demonstreert nu een ouderwetse desaturize:

Vervolgens krijgt Debbie een klap van de curves:

Die curves maken haar wel behoorlijk Gaussiaans wazig:

Dus snel nog een een lijntje curves snuiven en daar is ze dan:

Debbie demonstreert nu een ouderwetse desaturize:

Vervolgens krijgt Debbie een klap van de curves:

Die curves maken haar wel behoorlijk Gaussiaans wazig:

Dus snel nog een een lijntje curves snuiven en daar is ze dan:

Leuke assistente heb je 
Voor de echte luiaards onder ons is er altijd nog het Cutout filter, werkt ook wel maar zelf tracen is toch mooier en geeft je meer vrijheid en eigen inbreng.
//Edit: ik moet toch op bovenstaande bewering terugkomen: met het Cutout-filter, in combinatie met de nodige voor- en nabewerking (desaturate, levels terugbrengen, gaussian blur, cutout, nogmaals levelen) krijg je een resultaat dat niet voor dat van sdomburg onderdoet:

En dit is niet meer dan twee minuten werk.
Voor de echte luiaards onder ons is er altijd nog het Cutout filter, werkt ook wel maar zelf tracen is toch mooier en geeft je meer vrijheid en eigen inbreng.
//Edit: ik moet toch op bovenstaande bewering terugkomen: met het Cutout-filter, in combinatie met de nodige voor- en nabewerking (desaturate, levels terugbrengen, gaussian blur, cutout, nogmaals levelen) krijg je een resultaat dat niet voor dat van sdomburg onderdoet:

En dit is niet meer dan twee minuten werk.
[ Voor 50% gewijzigd door Leedbek op 20-11-2006 23:26 ]
Klaar voor de steroorlogen?
Ik weet het, maar met een cutout filter bewijs ik niet dat curves je teveel bij de hand nemen en je niet zelf laten kijken
voor een foto met te weinig lichtval om scherpe afbakening te krijgen vind ik het toch erg makkelijk met zo'n posterize adjustment... gebruik het ook zeker niet altijd, maar voor bepaalde effecten met bepaalde foto's kan het wel helpen.sdomburg schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:56:
Pentool is idd beter, maar met oefenen om de kleurvlakken te vinden kan je beter lekker dom brushen of simpelweg pen en papier gebruiken. En ik zou niet teveel afhankelijk willen zijn van opgevoerde trucjes, die verbergen details en maken lui. Als je het gewoon kan, is de overstap naar natekenen ipv overtekenen veel kleiner. Je leert dan meer kijken ipv. de computer jouw een bepaalde kijk op laten dringen.
als het lichtcontrast in de foto zelf al goed is, dan kun je gewoon gelijk pentoolen...
Maar dan laat je wederom de computer bepalen waar de genslijnen globaal komen te liggen, in plaats dat je daar zelf over nadenkt en zo een fatsoenlijke compositie maakt.
Prachtige foto sdomburg, waarom zie ik nooit iets in de FG(S) van je? (uit je bijschrift begrijp ik dat het om een eigen foto gaat). Maar met de bewerking wordt het met elk stapje slechter. Niet erg geslaagd, ook al dient het als voorbeeld.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
http://images.google.nl/i...a:nl:official&sa=N&tab=wi
En het lelijker worden is uiteraard de bedoeling om m'n punt aan te tonen dat je voor dit soort werk niet gebruik moet maken van curves
En het lelijker worden is uiteraard de bedoeling om m'n punt aan te tonen dat je voor dit soort werk niet gebruik moet maken van curves
[ Voor 39% gewijzigd door sdomburg op 21-11-2006 01:31 ]
ben bezig met een nieuwe website, hij heet: Not Just Mine
het wordt een website waar mensen van over de hele wereld items kunnen posten die inspirerend zijn of gewoon esthetisch mooi zijn, bijvoorbeeld reclamespotjes, print advertenties en portfolio's van zichzelf of anderen...
het zou vooral handig zijn voor vormgevers, ikzelf ben vaak op zoek naar zulke zaken waar je toch lering uit kunt trekken, maar er is niets waar dit echt bij elkaar gebracht wordt, en al zeker niet door heel veel mensen...

het is nog een wip, maar wilde toch al wat meningen en ideeën over het idee erachter en het website design zelf... danku
het wordt een website waar mensen van over de hele wereld items kunnen posten die inspirerend zijn of gewoon esthetisch mooi zijn, bijvoorbeeld reclamespotjes, print advertenties en portfolio's van zichzelf of anderen...
het zou vooral handig zijn voor vormgevers, ikzelf ben vaak op zoek naar zulke zaken waar je toch lering uit kunt trekken, maar er is niets waar dit echt bij elkaar gebracht wordt, en al zeker niet door heel veel mensen...

het is nog een wip, maar wilde toch al wat meningen en ideeën over het idee erachter en het website design zelf... danku
Ik het volgende aan de startpost geadd:
Wie gaat de nieuwe startpost overnemen in deel 11?Mocht je moeite hebben met het kiezen van een kleurenschema, kun je een van deze 2 pagina gebruiken om je een duwtje in de goede richting te geven:
- http://traumwind.de/blog/trw_colormatch.html
- http://www.colormatch.dk (niet firefox-proof)
Ziet er goed uit tot nu toe. Vooral zo doorgaanAnoniem: 58729 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 01:02:
atm weer bezig met een trace project-tje.. noujah.. tje.. laat dat maar weg (Flash MX gaat nu ook zeiken om geheugen, huilie)
urls (anders moet ik ze resizen)
de foto
en zo ver ben ik atm..
de trace
Ik heb een paar weken geleden nog in zo'n machine gereden. Uitzendwerk voor een veiling van die machines enzo. Ik, met 30 anderen, moesten zulke machines voorrijden aan het publiek. Was wel cool
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 22-11-2006 01:48 ]
Anoniem: 67425
Poster gemaakt het idee erachter is "get into ...."
edit. link werkt niet ik zal hem updaten
edit hier is de link
edit. link werkt niet ik zal hem updaten
edit hier is de link

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 67425 op 22-11-2006 11:45 ]
@ Komatsu
Trace ziet er netjes uit maar waarom in flash?
Had je trouwens niet eerder van die traces gepost? (andere natuurlijk maar zelfde soort voertuigen),
want hou je het alleen bij traces of kleur je ze ook nog in, dat zou t natuurlijk wel helemaal afmaken
btw even een snel wipje van mij;
(logo voor t enemy territory warteam van de community waar ik in zit)

licht inval en metaal look (lijkt nog meer op glas
) klopt nog niet helemaal en wellicht gooi ik de hele boel wel om.
Trace ziet er netjes uit maar waarom in flash?
Had je trouwens niet eerder van die traces gepost? (andere natuurlijk maar zelfde soort voertuigen),
want hou je het alleen bij traces of kleur je ze ook nog in, dat zou t natuurlijk wel helemaal afmaken
btw even een snel wipje van mij;
(logo voor t enemy territory warteam van de community waar ik in zit)

licht inval en metaal look (lijkt nog meer op glas
Een van de weinige keren dat ik realistische materials in zo'n ding zie eigenlijk (letters zijn wel glas dan natuurlijk).
Ben bezig met ene logo maar heb toch een vraagje over de reflectie en schaduw van de toeters. De onderste 2 lijken me qua schaduw en reflectie goed te zijn maar bij de bovenste 2 zal de schaduw in de hoorn toch eigenlijk anders moeten zijn. Iemand een idee hoe die zou moeten lopen?

@BertusG: Moet de schaduw in de bovenste horens niet aan de bovenkant zitten? Want het licht komt van bovenaf als ik naar de onderste horens kijk. Of misschien wel geen schaduw, om de hoorns naar boven zijn gericht...
Ik ben bezig met een opdracht voor een bedrijf van oldtimers (auto's en bussen) verhuurd voor promotievervoer en bruiloften. Nu moest de website een klassiek uiterlijk krijgen dat linkt aan het onderwerp. Mijn plan om een website geheel in stijl van de jaren 50/60 te maken werd goed ontvangen en de eerste uitwerking is nu een feit. Graag jullie mening / comments / input over de volgende ontwerpen
:
De promotievervoer website:
http://www.nvsdesign.nl/projecten/verbeek-promotie.jpg
De trouwvervoer website:
http://www.nvsdesign.nl/projecten/verbeek-trouwen.jpg
Ik ben bezig met een opdracht voor een bedrijf van oldtimers (auto's en bussen) verhuurd voor promotievervoer en bruiloften. Nu moest de website een klassiek uiterlijk krijgen dat linkt aan het onderwerp. Mijn plan om een website geheel in stijl van de jaren 50/60 te maken werd goed ontvangen en de eerste uitwerking is nu een feit. Graag jullie mening / comments / input over de volgende ontwerpen
De trouwvervoer website:
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 132790 op 23-11-2006 15:39 ]
Ziet er best goed uit, alleen vraag ik mij 1 ding af.. Ik zie nette vector-stylish speakertjes, maar dan die klodder is weer een gradient.. Misschien is het veel mooier om die 'spetter' wat scherpere hoeken te geven, en een volle kleur. Vooral in die druppel die eraan hangt, geef hem 1 kleur met inderdaad dat witte vlakje erop, wat hem diepte geeftBertusG schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:48:
Ben bezig met ene logo maar heb toch een vraagje over de reflectie en schaduw van de toeters. De onderste 2 lijken me qua schaduw en reflectie goed te zijn maar bij de bovenste 2 zal de schaduw in de hoorn toch eigenlijk anders moeten zijn. Iemand een idee hoe die zou moeten lopen?
[afbeelding]
Ziet er netjes uit, keep on working o//
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Netjes, Clean, ..blauwAnoniem: 159326 schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:01:
[afbeelding]
Even een layout gemaaktis niet af maar commentaar is welkom
...en leeg 
Ik mis eigenlijk de twee belangrijkste punten van een website: navigatie en inhoud
...
Ik mis eigenlijk de twee belangrijkste punten van een website: navigatie en inhoud
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Daarom heeft'ie er ook bij gezet dat het nog niet af isHankey schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:08:
...en leeg
Ik mis eigenlijk de twee belangrijkste punten van een website: navigatie en inhoud...
Mooi gedaan, geeft de jaren '50 sfeer goed weer denk ik. Ik vind alleen je zwart-wit geblokte achtergrond wel erg 'aanwezig', het leidt af van de pagina zelf vrees ik.Anoniem: 132790 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:04:
@BertusG: Moet de schaduw in de bovenste horens niet aan de bovenkant zitten? Want het licht komt van bovenaf als ik naar de onderste horens kijk. Of misschien wel geen schaduw, om de hoorns naar boven zijn gericht...
Ik ben bezig met een opdracht voor een bedrijf van oldtimers (auto's en bussen) verhuurd voor promotievervoer en bruiloften. Nu moest de website een klassiek uiterlijk krijgen dat linkt aan het onderwerp. Mijn plan om een website geheel in stijl van de jaren 50/60 te maken werd goed ontvangen en de eerste uitwerking is nu een feit. Graag jullie mening / comments / input over de volgende ontwerpen:
De trouwvervoer website:
Ik zou er een of meer contrasterende kleur(en) in gooien. Nu is het wel érg blauw.Anoniem: 159326 schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:01:
[afbeelding]
Anoniem: 147846
Ik denk dat een lichte achtergrond wat mooier staat, maar voor de rest.. Keep up the nice work!
Ik mis nog iets: orde in de layout.Hankey schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:08:
...en leeg
Ik mis eigenlijk de twee belangrijkste punten van een website: navigatie en inhoud...
De 2 vlakken (titel- en contentvlak) staan namelijk scheef boven elkaar.
Anoniem: 159326
Ja ik zie het het contentvak moet eigenlijk 1 pixel naar links
En het menu probeer ik in de header te "flashen"
maar ik heb nog niet bar veel verstand van Flash.
Kzal hem 1 dezer dagen wat veranderen heb het momenteel nogal druk met school...
En het menu probeer ik in de header te "flashen"
Kzal hem 1 dezer dagen wat veranderen heb het momenteel nogal druk met school...
Zo, dan maar 's een projectje van mijn kant 
iLounge[dot]com heeft een 5th Birthday contest geopend, loopt tot en met vandaag (1/12/06). het gaat om een add, banner, ecard, visitekaartje etc. Vrije opdracht, puur ter promotie van deze site.
Mijn creatie is een parodie op de Mondriaan schilderijen:

Uiteraard klikbaar voor groter
Ik vind het zelf best goed gelukt, jammer dat ik weinig tijd had en dit het enige is wat er uit gekomen is..
Opbouwende kritiek is altijd welkom, al is er niks meer aan te doen voor de contest
Maar dat neemt niet weg dat ik altijd in ben voor verbeterpunten!
iLounge[dot]com heeft een 5th Birthday contest geopend, loopt tot en met vandaag (1/12/06). het gaat om een add, banner, ecard, visitekaartje etc. Vrije opdracht, puur ter promotie van deze site.
Mijn creatie is een parodie op de Mondriaan schilderijen:

Uiteraard klikbaar voor groter
Ik vind het zelf best goed gelukt, jammer dat ik weinig tijd had en dit het enige is wat er uit gekomen is..
Opbouwende kritiek is altijd welkom, al is er niks meer aan te doen voor de contest
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
het ziet er vooral allemaal een beetje random uit... vergeet niet dat mondriaan echt heeft nagedacht over vlakverdeling, plaatsing, kleur etc...
idee is aardig, maar uitweking kan wel echt beter...
Vind het mooi, maar ook wel erg blauw, hoe maak je eigenlijk een dergelijk lijnenspel in een programma als Photoshop? Zie wel vaker van dat soort dingen maar heb er nog nooit een tutorial voor gevonden.Anoniem: 159326 schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:01:
[afbeelding]
Daarnaast gebruikte Mondriaan in zijn schilderijen in deze stijl alleen de basiskleuren rood, geel en blauw. Geen oranje-bruin dus.Tjeemp schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:49:
het ziet er vooral allemaal een beetje random uit... vergeet niet dat mondriaan echt heeft nagedacht over vlakverdeling, plaatsing, kleur etc...
Ik vind hem eveneens door de wat willekeurige compositie niet zo heel geslaagd...
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.
Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.
Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.