[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:14:
iedereen zit altijd te klagen dat ik lang ben; bij deze, 5 minuten om de foto te maken, 5 minuten om google earth te downen en een paar minuutjes photoshop :P

[afbeelding]

ik hoop dat jullie kunnen zien wat het is, ik heb 't per ongeluk flattened opgeslagen en dan die uber belachelijk grain er niet meer uit krijgen :x
Het is ''jou'' die heel groot op de aarde van google stampt 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door TweakerDwayne op 24-09-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:07

Shrien

frequent snoozer

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:14:
iedereen zit altijd te klagen dat ik lang ben; bij deze, 5 minuten om de foto te maken, 5 minuten om google earth te downen en een paar minuutjes photoshop :P

[afbeelding]

ik hoop dat jullie kunnen zien wat het is, ik heb 't per ongeluk flattened opgeslagen en dan die uber belachelijk grain er niet meer uit krijgen :x
Leuk bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39
ben bezig met een nieuwe persoonlijke website
dit is voor mij een nieuw begin, komt helemaal niets op van de vorige website, en ik ga proberen om hem beter bij te houden dan ik voorheen altijd deed. het is meer bedoeld als portfolio dan informatief, dus dat tekst met deze kleuren moeilijk te lezen zal zijn neem ik voor lief :)

alleen over het menu heb ik nog geen idee wat ik precies ga doen
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/concept3tn.jpg

• The Barfly
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 13:32

The Barfly

I'm a believer

Leuke kleurstelling die achtergrond :)

If there is life out there in space, why don't we hear them laugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
The Barfly schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:13:
Leuke kleurstelling die achtergrond :)
Ook leuk met laden van de site en mensen die een grotere resolutie gebruiken.. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:25
Eswip schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 00:29:
[...]

Ook leuk met laden van de site en mensen die een grotere resolutie gebruiken.. :x
Ja dat is zeker een probleem bij zoiets. Je zou het eigenlijk in een centered (Horizontal en Vertical) kader moeten hangen met een zwarte achtergrond, dan maakt de resolutie niet meer uit. Je moet wel echt letten op je mb's met je site als je zo'n ontwerp maakt, anders staan een hoop mensen een kwartier te wachten voordat ze ook maar content zien :/

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ja tis nu nog niet echt compressed enzow.
maargoed het wordt echt een artist portfolio dus tis zowiezo wel zwaar qua laden, maargoed op de grootte word wel gelet.

en kwa resoluties, tjah ontwerpen voor 800*600 doe ik eigk altijd maar 1024*768 is inmiddels het meest in gebruikt plus ik heb het gewoon op een bepaalde manier in me hoofd, dus wil ik dat het overal zo eruit ziet. tis meer ook 1 van de artworks net als de rest die op de site hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK heb even een vraagje met betrekking tot GIF animaties. Ik wilde er geen nieuwe topic voor openen, maar dacht dat het hier kon :)

Hoe kan ik in ImageReady elk 2e frame van een gif animatie verwijderen, want ik kan wel ieder 2e frame apart gaan selecteren, maar dat is kolerewerk om te doen als je over de 500 frames hebt. Wie weet een snellere oplossing??

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 08:26
Rakkerzero schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:30:
IK heb even een vraagje met betrekking tot GIF animaties. Ik wilde er geen nieuwe topic voor openen, maar dacht dat het hier kon :)

Hoe kan ik in ImageReady elk 2e frame van een gif animatie verwijderen, want ik kan wel ieder 2e frame apart gaan selecteren, maar dat is kolerewerk om te doen als je over de 500 frames hebt. Wie weet een snellere oplossing??
Volgens my zit er ergens een optie voor om dit the optimizen. Volgens mij ergens bij het opslaan. Kun je kiezen hoeveel frames je weg wilt etc.

Zit nu niet achter een pc met IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

Creesch

bla bla!

Ik ben vandaag uit verveling eens begonnen met zomaar een design. uiteindelijk na een halfuurtje prutsen bij het volgende uitgekomen
Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/some_design2_small.png
klikbaar

Ik was er zelf wel aardig tevreden over hoewel het geen hoogstandje is. Nu was ik eigenlijk wel benieuwd wat men er hier van vind.

een vorige versie is hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik vind hem vooral blauw :p.

Ik ben zelf altijd voor minstens 2 basiskleuren van de huisstijl, die redelijk contrasteren en wat er goed uitziet.
Het ziet er verder vrij basic uit, probeer wat meer detail te verwerken overal. Zo'n hele lap tekst maakt het geheel ook wat saaier eruit zien uiteraard.

Maar het is "some design". Zomaar een ontwerp zonder eigenlijk een doel, dat zie je eigenlijk ook terug in je ontwerp. Gaat het nou over vogels? Over lucht ofzo? Wat wil je communiceren met je ontwerp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@craze_:

Een klein beetje meer contrast zou geen kwaad kunnen :)
Die letters in de linkbalk zijn bijna onzichtbaar voor mensen met wat slechter zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

flashin schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:20:
Ik vind hem vooral blauw :p.

Ik ben zelf altijd voor minstens 2 basiskleuren van de huisstijl, die redelijk contrasteren en wat er goed uitziet.
Het ziet er verder vrij basic uit, probeer wat meer detail te verwerken overal. Zo'n hele lap tekst maakt het geheel ook wat saaier eruit zien uiteraard.

Maar het is "some design". Zomaar een ontwerp zonder eigenlijk een doel, dat zie je eigenlijk ook terug in je ontwerp. Gaat het nou over vogels? Over lucht ofzo? Wat wil je communiceren met je ontwerp..
Om even heel simpel te zijn, ik wil helemaal niks communiceren met mijn ontwerp.

Ik heb photoshop aangezwengeld en ben eigenlijk gewoon begonnen met de kleur die op dat moment geselecteerd stond als foreground color.
Zo is de vogel er op een bepaald moment bijgekomen omdat dat het logisch vervolg leek op het blauwe thema.

Het was voor mij een expiriment om te kijken waar ik uit zou komen als ik geen doel heb.
Uiteindelijk was ik er opzich wel aardig tevreden over (hoewel al aangegeven in mijn post geen hoogstaandje en idd mischien door het eenzijdige kleurgebruik wat saai).

Mischien ga ik er nog mee verder, maar dat moet ik nog even bekijken. Het is vrij moeilijk om een design te maken zonder doel, maar een casus bedenken en op basis daarvan iets maken heb ik op het moment ook vrij weinig zin in :) .

edit:

toch nog wat meer contrast proberen aan te brengen:
http://www.vanallesiets.com/pof/some_design3.png

[ Voor 3% gewijzigd door Creesch op 07-10-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
bolleh schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:50:
ben bezig met een nieuwe persoonlijke website
dit is voor mij een nieuw begin, komt helemaal niets op van de vorige website, en ik ga proberen om hem beter bij te houden dan ik voorheen altijd deed. het is meer bedoeld als portfolio dan informatief, dus dat tekst met deze kleuren moeilijk te lezen zal zijn neem ik voor lief :)

alleen over het menu heb ik nog geen idee wat ik precies ga doen
[afbeelding]
Wauw, hele mooie kleuren en het komt naar mijn gevoel rustgevend over. Erg gaaf. :)
Algemene indruk is fijn. De tekst (ook al begrijp ik er niks van :P ) is prettig om te lezen. Alleen de kleur van die vogel zijn vleugels vloekt een beetje naar mijn mening met de andere blauwe kleuren. Misschien zijn layer in 'luminosity' zetten als je met Photoshop werkt? :)

Ik ben zelf momenteel ook bezig met een website lay-out. Het gaat over Western games dus staat de kleuren al een beetje vast lijkt me, warm bruin. Suggesties of ander commentaar is welkom.

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/6065/dgw2pd0.jpg
Grotere versie: http://img99.imageshack.us/img99/665/dgw1bt5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Voor de muziekvereniging waar mn ouders op zitten is mij gevraagd om een website te ontwerpen en te maken. Het design daarvan gaat er als volgt uit zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f2be47accfe568fc1510d7bbb6d9c36c/full.jpg
Clickable voor grote versie

Mochten er suggesties, tips etc.. zijn, laat maar weten :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
Rakkerzero schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:46:
Voor de muziekvereniging waar mn ouders op zitten is mij gevraagd om een website te ontwerpen en te maken. Het design daarvan gaat er als volgt uit zien:

[afbeelding]
Clickable voor grote versie

Mochten er suggesties, tips etc.. zijn, laat maar weten :)
Nette site :). Minimalistisch, maar toch interessant genoeg dankzij de indeling en kleurstelling. Een suggestie: zet de "lees verder" links boven de stippellijnen ipv. eronder (of laat de stippellijnen weg). De stippellijnen impliceren namelijk dat je iets afsluit, waardoor het onduidelijk wordt bij welk bericht die link hoort...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is idd nog wel idee om aan te werken. Ik ga het gelijk aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:25
D. Ninjai schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:01:
[..]
Ik ben zelf momenteel ook bezig met een website lay-out. Het gaat over Western games dus staat de kleuren al een beetje vast lijkt me, warm bruin. Suggesties of ander commentaar is welkom.

[afbeelding]
Grotere versie: http://img99.imageshack.us/img99/665/dgw1bt5.jpg
Het idee is nice, maar heb je al nagedacht over resoluties/windowgrootte van andere gebruikers? Van die planken op de achtergrond kan je beter een doorlopende pattern maken om maar een suggestie te doen, dan de rest centreren of aan een kant vastplakken, dan kom je al een stuk verder!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

@ D. Ninjai:
De vogel was ik zelf idd nog niet helemaal tevreden mee, daar moet ik nog even naar kijken.

Verder is het idee van je western site op zich leuk, maar Zoals StevenP meld moet er wel nagedacht worden over resoluties of je moet je site in een soort kader willen plaatsen.

Verder zou ik nog even kijken naar hoe je de cowboy uitgeknipt hebt. Nu is de feather rondom de rand nog vrij duidelijk zichtbaar.

Als laatste puntje zou ik even kijken naar de tekst, ik vind het persoonlijk nu net iets te vet, ook zit er geen of nauwelijks verschil tussen de menu tekst en de content tekst daar zou ik nog even over nadenken persoonlijk.

@Rakkerzero:
Fijn site om naar te kijken en lekker overzichtelijk gehouden, ook vele malen beter dan de gemiddelde site van muziekverenigingen :P

Ik ben zelf nog even bezig geweest met de kleuren van mijn frutsel design. Meer contrast is er nu zeker, alleen ben ik nog niet tevreden over de achtergrond.
De eerste reden is dat ik gewoon niet zeker weet of ik het wel vind passen en de tweede reden is dat als ik deze site ooit echt in elkaar zou willen zetten het zeer moeilijk word om dat goed te doen met deze achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/some_design4_small.png
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
edit:
Argh, verkeerde topic

[ Voor 80% gewijzigd door sdomburg op 10-10-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:24
Zoiets heb ik ook wel eens gemaakt. :)

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/882/1422414490283409088_th.jpg

Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
stevenP schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:02:
[...]

Het idee is nice, maar heb je al nagedacht over resoluties/windowgrootte van andere gebruikers? Van die planken op de achtergrond kan je beter een doorlopende pattern maken om maar een suggestie te doen, dan de rest centreren of aan een kant vastplakken, dan kom je al een stuk verder!
Ik was er wel bang voor maar heb er niet echt goed bij stil gestaan dus hartelijk bedankt voor je suggestie. :)
craze_ schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:14:
Verder is het idee van je western site op zich leuk, maar Zoals StevenP meld moet er wel nagedacht worden over resoluties of je moet je site in een soort kader willen plaatsen.

Verder zou ik nog even kijken naar hoe je de cowboy uitgeknipt hebt. Nu is de feather rondom de rand nog vrij duidelijk zichtbaar.

Als laatste puntje zou ik even kijken naar de tekst, ik vind het persoonlijk nu net iets te vet, ook zit er geen of nauwelijks verschil tussen de menu tekst en de content tekst daar zou ik nog even over nadenken persoonlijk.
Bedankt. :) Een scherpere cowboy zou wel wat beter staan idd, alsof 'ie echt tegenover de website staat. Verder zal ik over de tekst nadenken. Misschien een Western font voor de menu die vrij duidelijk leest.

Ik vind je nieuwe lay-out persoonlijk wel gedurfd. ;) Achtergrond is mooi, fijn zacht maar de banner is een beetje 'hard' naar mijn mening, steekt fel naar voren door zijn donkere en warmere kleuren dan de rest. Ik denk dat als de banner zachter wordt (transparanter zeg maar) dat het mooi aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
craze_ schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:14:
Ik ben zelf nog even bezig geweest met de kleuren van mijn frutsel design. Meer contrast is er nu zeker, alleen ben ik nog niet tevreden over de achtergrond.
De eerste reden is dat ik gewoon niet zeker weet of ik het wel vind passen en de tweede reden is dat als ik deze site ooit echt in elkaar zou willen zetten het zeer moeilijk word om dat goed te doen met deze achtergrond.

[afbeelding]
klikbaar
Een tip: tekst met zulke lange regels leest erg onprettig. Het indelen van je tekst in bv. twee kolommen of het smaller maken van je design zal de leesbaarheid sterk te goede komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

@Hankey, meegenomen in het verder prutsen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/some_design6_small.png
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
inmiddels weer wat verder gewerkt aan mn website, tov de vorige wip heb ik wat detail toegevoegd aan de linkerkant die op elke pagina hetzelfde is. voor deze contact pagina heb ik rechts een kaart toegevoegd met een stip op utrecht, hieronder zal met html mijn info komen qua email etc. het moet allemaal zo simpel en rustig mogelijk worden, met een beetje een dromerig gevoel erin. met andere woorden een representatie van mn karakter. dat is toch wat een persoonlijke website/portfolio toch moet uitstralen imho :) ik ben er iig heel tevreden over tot nu toe :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/concept-contacttn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Dus 't wordt een heel klein websiteje?

Want die achtergrond zie ik nog niet echt makkelijk repeteren :).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Yoozer schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:05:
Dus 't wordt een heel klein websiteje?

Want die achtergrond zie ik nog niet echt makkelijk repeteren :).
uiteraard, tekst komt er vrijwel niet op, veel portfolio dingen, thumbnails met links naar full versions etc. tis geen weblog oid. ik heb hem als design relatief hoog(vergeleken met de breedte) gemaakt om toch enigsinds flexibel te kunnen zijn

maargoed zoals gezegd was mijn doelstelling dus om het echt een persoonlijke website te laten worden, die mijn karakter uitstraalt. en wat dat betreft ben ik heel tevreden, maargoed dat is voor derden die mij niet kennen natuurlijk moeilijker te beoordelen

[ Voor 21% gewijzigd door bolleh op 10-10-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

bolleh schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:13:
inmiddels weer wat verder gewerkt aan mn website, tov de vorige wip heb ik wat detail toegevoegd aan de linkerkant die op elke pagina hetzelfde is. voor deze contact pagina heb ik rechts een kaart toegevoegd met een stip op utrecht, hieronder zal met html mijn info komen qua email etc. het moet allemaal zo simpel en rustig mogelijk worden, met een beetje een dromerig gevoel erin. met andere woorden een representatie van mn karakter. dat is toch wat een persoonlijke website/portfolio toch moet uitstralen imho :) ik ben er iig heel tevreden over tot nu toe :)
[afbeelding]
Opzich een mooi design.
Alleen vraag ik me af waar en hoe je de tekst en andere elementen gaat neerzetten? De achtergrond is namelijk vrij druk en dat kan al vrij snel zorgen dat de bezoeker afgeleid word van wat je eigenlijk wil laten zien.

Het komt ook op mij op de 1 of andere manier een beetje veroudert over, absoluut niet negatief bedoelt.
Het komt denk ik vooral door het gebruik van de grote tekst aan de zijkant.
Een vriend van mij gebruikte dat veel toen hij nog aan het designen was als beroep ( www.devmagix.nl geen betaalde opdracht meer aangenomen sinds 2003 :p).
Kan natuurlijk ook zijn dat hij zijn tijd ver vooruit was ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Creesch op 10-10-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
craze_ schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:24:
[...]

Opzich een mooi design.
Alleen vraag ik me af waar en hoe je de tekst en andere elementen gaat neerzetten? De achtergrond is namelijk vrij druk en dat kan al vrij snel zorgen dat de bezoeker afgeleid word van wat je eigenlijk wil laten zien.

Het komt ook op mij op de 1 of andere manier een beetje veroudert over, absoluut niet negatief bedoelt.
Het komt denk ik vooral door het gebruik van de grote tekst aan de zijkant.
Een vriend van mij gebruikte dat veel toen hij nog aan het designen was als beroep ( www.devmagix.nl geen betaalde opdracht meer aangenomen sinds 2003 :p).
Kan natuurlijk ook zijn dat hij zijn tijd ver vooruit was ;)
das juist het mooie imho, ik heb nergens rekening mee gehouden, niet met de "regels" omtrent een functioneel/flexibel ontwerp. geen rekening gehouden met de trends/hypes van het moment. ik heb gewoon gedaan wat me op dat moment werd ingegeven. ik zie de website dus niet echt als informatieve website, maar gewoon als verlengstuk van de artworks die ik op de website wil showen.

hoe ik het verder precies ga doen weet ik ook nog niet :P
dat weet ik pas op het moment dat ik het daadwerkelijk aan het doen ben :)
de portfolio pagina is iig de volgende waar ik aan ga werken dus dat zal wel met een aantal placeholder thumbnails worden oid

[ Voor 10% gewijzigd door bolleh op 10-10-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

Flapmo

and back is gigi!

Als jullie in een programma (photoshop waarschijnlijk?) nou zo'n design af hebben, slicen jullie die dan en maken er vervolgens een website van door hem als achtergrond te zetten erin of hoe doen jullie dat? Ik heb me dat altijd afgevraagd, ik heb wel eens wat tutorials gedaan door hem dan sliced in dreamweaver te zetten maar ik ben niet 100% fan van dreamweaver, geeft een hoop rotzooi ook.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

je moet eens in de code kijken die eruit rolt nadat je je website hebt gesliced...
in imageready kan dat geloof ik met "preview in html", geloof in het "file" menu
zulk soort code (al zijn het nog tables) moet je leren, hiervoor zijn heel veel websites
ik gebruik zelf altijd www.w3schools.com als naslagwerk, maar voor een beginner moet je het waarschijnlijk toch bij HTML & CSS tutorials zoeken.

persoonlijk zoek ik vantevoren uit van welke stukjes van een website ik een plaatje wil hebben en welke een vulkleur worden en welke een herhaald patroon moeten worden, ik slice dus niet, maar knip gewoon kleine stukjes eruit en zet die in aparte jpegs...
dan begin je met de HTML & CSS en zet je eerst de basis op, ik houd hierbij altijd wel het photoshop document ernaast zodat alle maten nog precies hetzelfde zijn...

overigens over dreamweaver: het is in mijn ogen de beste wysiwyg (what you see is what you get)-editor, zelf gebruik ik gewoon kladblok gerelateerde software

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeemp op 11-10-2006 10:55 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

Flapmo

and back is gigi!

timovdz schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:54:
je moet eens in de code kijken die eruit rolt nadat je je website hebt gesliced...
in imageready kan dat geloof ik met "preview in html", geloof in het "file" menu
zulk soort code (al zijn het nog tables) moet je leren, hiervoor zijn heel veel websites
ik gebruik zelf altijd www.w3schools.com als naslagwerk, maar voor een beginner moet je het waarschijnlijk toch bij HTML & CSS tutorials zoeken.

persoonlijk zoek ik vantevoren uit van welke stukjes van een website ik een plaatje wil hebben en welke een vulkleur worden en welke een herhaald patroon moeten worden, ik slice dus niet, maar knip gewoon kleine stukjes eruit en zet die in aparte jpegs...
dan begin je met de HTML & CSS en zet je eerst de basis op, ik houd hierbij altijd wel het photoshop document ernaast zodat alle maten nog precies hetzelfde zijn...

overigens over dreamweaver: het is in mijn ogen de beste wysiwyg (what you see is what you get)-editor, zelf gebruik ik gewoon kladblok gerelateerde software
Bedankt, dan ga ik daar is wat op googlen en zoeken. Over dreamweaver: de beste WYSIWYG is waar, maar een notepad++ oid werkt gewoon netter als je de code snapt. Ik hou er niet van niet precies te weten welke code er gegenereert wordt :(.

[ Voor 6% gewijzigd door Flapmo op 11-10-2006 11:00 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Flapmo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:59:
[...]

Bedankt, dan ga ik daar is wat op googlen en zoeken. Over dreamweaver: de beste WYSIWYG is waar, maar een notepad++ oid werkt gewoon netter als je de code snapt. Ik hou er niet van niet precies te weten welke code er gegenereert wordt :(.
Doe t ook altijd zo timovdz :P

@ flapmo
Dat vind ik altijd zo'n kut excuus en niets zeggend argument :| (no offence)
maar als je websites maakt behoor je ook het nodige te weten van html/css en in al die tijd heb ik nooit met dreamweaver gehad dat ik dacht; what the hell is dit nou weer voor code.

Slicen via photoshop is eigenlijk wel een beetje een no-go, aangezien de boel allereerst in tabbellen wordt gesliced en de code gewoon een berg junk is (geen idee hoe dat met ps cs2 zit?)

Wanneer je het via een soortgelijke methode doet als timovdz hierboven beschrijft kan er eigenlijk vrij weinig fout gaan en heb je ook nog eens 100% de controle over de uitkomst en structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Als ik een webpagina helemaal klaar heb met designen dan ga ik de webpagina helemaal slicen.
Daarna selecteer ik de vlakken (afbeeldingen) die ik wil gebruiken voor in mn design.
Daarna Save for web en dan alleen de afbeeldingen opslaan.

Daarna ga ik de vlakverdeling in elkaar coden en voeg pas daarna de afbeeldingen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn eerste post hier, geinspireerd op 'Castle in the Sky';

Afbeeldingslocatie: http://student.hosting.kun.nl/louiswolf/images/Laputa_clouds_s.png

Dit is ook zo'n beetje de eerste keer dat ik met vectorplaatjes aan de gang ben gegaan; lastig om iets er een beetje realistisch uit te laten zien. De achtervin bijvoorbeeld in m'n plaatje..

Ik miste in de 'gratis software hoek' in de startpost overigens XaraXtreme voor Linux.. (http://www.xaralx.org/

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
heb eindelijk Photoshop CS2 te pakken kunnen krijgen. gelijk wat aan de slag gegaan en voor mij en wat clanmaten sigs gemaakt.

commentaar is welkom :)

1)
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/LuamaxSig.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/WhiteViperSigcopy.jpg

3)
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/WIPtom2.jpg

4) ik weet dat er hier nog text doorschemert. er wordt aan gewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/WIPtom3.jpg

5)
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/WIPtom5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Door de muziekvereniging waar ik eerder een website ontwerp van liet zien is mij gevraagd om een poster te maken voor het eerstvolgende concert van hun. Het theme is dan Top of the Pops. Dus veel disco en dat soort dingen. Ik moet dan de poster maken met geen kleuren en weinig zwart.
Nu vind ik daardoor alles zo erg beperkt worden dat ik het best moeilijk vind om uberhaupt al een idee te krijgen voor een poster.

Misschien dat jullie wat ideeen hebben waarmee ik vooruit kan. Het theme heeft dus te maken met veel disco etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.stockxpert.com...search&txt=disco&x=43&y=6
Laat je inspireren zal ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met een logo in flash, met random bewegende stippen, dit is het startshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.socialdesignproject.com/test/sdp1.jpg

en dit is een willekeurig shot iets later:

Afbeeldingslocatie: http://www.socialdesignproject.com/test/sdp3.jpg

het moet dus een beetje een sociaal netwerk voorstellen dat actief is hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:25:
ik ben bezig met een logo in flash, met random bewegende stippen, dit is het startshot:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er op de stills goed uit, kunnen we het ergens bewonderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag dat? ik hoop het, hier is de link naar de swf ieg.

swf file

ik wil ook gaarne commentaar 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
WhiteViper schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:51:
heb eindelijk Photoshop CS2 te pakken kunnen krijgen. gelijk wat aan de slag gegaan en voor mij en wat clanmaten sigs gemaakt.

1)
[afbeelding]
blijf eens van die filters af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Schuey schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:18:
[...]

blijf eens van die filters af :P
Zo kan ie bij nr. 3 ook wat meer dan alleen een simpele pijl brush (Heb je een pijlen brush pakketje ergens gedownload??) gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja, en hetzelfde geldt in principe voor 1 t/m 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

WhiteViper schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:51:

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]

3)
[afbeelding]

4) ik weet dat er hier nog text doorschemert. er wordt aan gewerkt.
[afbeelding]

5)
[afbeelding]
Ik vind ze erg gaaf :D Stuk voor stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Rakkerzero schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:44:
Misschien dat jullie wat ideeen hebben waarmee ik vooruit kan. Het theme heeft dus te maken met veel disco etc...
Het Jungiaanse archetype van disco is Saturday Night Fever. Maak een silhouet van John Travolta op de lichtjesvloer, heel gestyleerd - desnoods geef je 'm een dikke afro, bij een silhouet maakt dat toch niks meer uit - en mik er dan dit soort letters op : http://www.dafont.com/theme.php?cat=103&nb_ppp=50

Originele Do's: Weltron, Rollergirls, Queer, Snow Dream, SF Groove Machine, Pop Magic
Afgezaagde Don'ts: Alba, Fortuna Dot, Bell Bottom Laser, Keep On Trucking, Porn Star, Peace
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
Origineel idee voor de animatie (naja, origineel - ooit eens van Soda Play gehoord? > http://www.sodaplay.com/zoo/index.htm ) maar je plaatje is veel en veel te donker. Als je het nog leuker wil maken, kijk dan of je movie clips kan gebruiken voor de puntjes en laat ze een soort "ripples" uitzenden die communicatie simuleren.

[ Voor 36% gewijzigd door Yoozer op 13-10-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
Rakkerzero schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:17:
[...]

Zo kan ie bij nr. 3 ook wat meer dan alleen een simpele pijl brush (Heb je een pijlen brush pakketje ergens gedownload??) gebruiken :)
vond het wel mooi clean and simple zo :9

maar bedankt voor je commentaar iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:48:

Origineel idee voor de animatie (naja, origineel - ooit eens van Soda Play gehoord? > http://www.sodaplay.com/zoo/index.htm ) maar je plaatje is veel en veel te donker. Als je het nog leuker wil maken, kijk dan of je movie clips kan gebruiken voor de puntjes en laat ze een soort "ripples" uitzenden die communicatie simuleren.
ik zie het verband niet echt met de mannetejs daar ,wel grappig. over de kleur peins ik ook nog inderdaad, misschien een andere gradient oid. de stippen zijn al movieclips dus dat is nog een grappig idee wellicht. dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Yoozer schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:48:
[...]

Het Jungiaanse archetype van disco is Saturday Night Fever. Maak een silhouet van John Travolta op de lichtjesvloer, heel gestyleerd - desnoods geef je 'm een dikke afro, bij een silhouet maakt dat toch niks meer uit - en mik er dan dit soort letters op : http://www.dafont.com/theme.php?cat=103&nb_ppp=50

Originele Do's: Weltron, Rollergirls, Queer, Snow Dream, SF Groove Machine, Pop Magic
Afgezaagde Don'ts: Alba, Fortuna Dot, Bell Bottom Laser, Keep On Trucking, Porn Star, Peace
Thanx voor je reply :)
IK had alleen de poster al af inmiddels.

Het is dit geworden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/89203d9ff1c8c1db09f7d2960ffea713/full.jpg

De opdrachtegever (mn moeder O-) ) was er tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:11:
[...]

Het is dit geworden:

[afbeelding]

ziet er gezond uit, plus bands uit fendert? geheide hit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:43:
mag dat? ik hoop het, hier is de link naar de swf ieg.

swf file

ik wil ook gaarne commentaar 8)
Ik merkte zonet per ongeluk op dat één van de stippen aan te klikken valt en die blijft dan irritant aan je muis hangen, ook als je de linker muisknop weer los laat. Voor de rest wel grappig.

Edit: Correctie, het zijn meerdere stippen die aan te klikken zijn, ze zijn zelfs de witruimte in te slepen.

[ Voor 10% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 13-10-2006 23:34 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

[...]

Het is dit geworden:

[afbeelding]

opzich een mooie poster, alleen zou ik toch even kijken hoe je de teksten positioneert, een tijd terug heb ik op mijn opleiding een korte workshop gehad over het maken van posters en flyers. En daar is me geleerd dat als je wilt dat mensen een poster goed kunnen zien in 1 oogopslag alles er uitgebalanceerd uit moet zien.

Klinkt een beetje vaag en er zit nog een zooi aan theorie achter die me op het moment ook helaas een beetje ontschoten is.

Maar het belangrijkste voor posters maken en wat me is bijgebleven (en ik nog steeds gebruik) is om gebruik te maken van guide lines en daarmee te kijken of je tekst een beetje goed onder elkaar staat.

een voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/totpc_guides_small.png
klikbaar
en een linkje naar de aangepast versie zonder guide lines

Zoals je ziet is het een eenvoudig trucje om een poster overzichtelijker te maken voor mensen die de poster voor de eerste keer zien.

Mischien nu iets te laat mee, maar zeker iets wat je mee zou kunnen nemen naar het ontwerp van andere posters/flyers.

---------------------------

anyway ik ben zelf ook weer bezig geweest met mijn never ending design
Het oranje ben ik nu toch maar weer van afgestapt omdat het toch niet paste voor mijn gevoel, wel ben ik er naar mijn idee nu in geslaagd het contrast in het menu beter te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/some_design7k_small.png
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
craze_ schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:43:
Mischien nu iets te laat mee, maar zeker iets wat je mee zou kunnen nemen naar het ontwerp van andere posters/flyers.
Ik moet de definitieve versie nog inleveren dus ik kan dit nog zeker ff toepassen :)

Dit helpt wel erg goed om posters mooier te maken, thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZipoBibrok5-108 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:31:
[...]
Ik merkte zonet per ongeluk op dat één van de stippen aan te klikken valt en die blijft dan irritant aan je muis hangen, ook als je de linker muisknop weer los laat. Voor de rest wel grappig.

Edit: Correctie, het zijn meerdere stippen die aan te klikken zijn, ze zijn zelfs de witruimte in te slepen.
haha ja er zijn 2 stippen die op dezelfde plaats moeten blijven om die lijn naar de S en de i niet teveel te laten veranderen, ik heb ze voor de grap een keer draggable gemaakt, soms kom je er alleen niet meer van af, wat jij gemerkt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
[...]

Het is dit geworden:

[afbeelding]

Mooi gedaan, maar bij ons is zoiets verboden. Zwarte tekst op witte achtergrond als poster is verboden (Belgie) Weet niet of dit overal is, maar in onze stad mocht het niet. Wel op een gekleurde achtergrond ofzo, of wit op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
craze_ schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:43:
opzich een mooie poster, alleen zou ik toch even kijken hoe je de teksten positioneert, een tijd terug heb ik op mijn opleiding een korte workshop gehad over het maken van posters en flyers. En daar is me geleerd dat als je wilt dat mensen een poster goed kunnen zien in 1 oogopslag alles er uitgebalanceerd uit moet zien.

Klinkt een beetje vaag en er zit nog een zooi aan theorie achter die me op het moment ook helaas een beetje ontschoten is.

Maar het belangrijkste voor posters maken en wat me is bijgebleven (en ik nog steeds gebruik) is om gebruik te maken van guide lines en daarmee te kijken of je tekst een beetje goed onder elkaar staat.

een voorbeeld.

[afbeelding]
klikbaar
en een linkje naar de aangepast versie zonder guide lines

Zoals je ziet is het een eenvoudig trucje om een poster overzichtelijker te maken voor mensen die de poster voor de eerste keer zien.

Nofi, maar op zo'n manier wordt je poster of flyer veels te statisch. Het origineel is een stuk speelser en sluit imo een stuk beter aan bij het idee dat ermee overgebracht moet worden. Bij typografie is het echt geen regel dat alles netjes op precies dezelfde manier uitgelijnd moet worden. Goede typografie heeft alles te maken met compositie, vorm en verhoudingen. Guides kunnen daarbij helpen, maar kunnen je ook enorm beperken. Ik zou juist aan raden om je niet krampachtig vast te houden aan wat de guides zeggen, maar te "luisteren" naar dat wat je ogen je vertellen :)...

offtopic:
Welke opleiding?
0X55AA schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:43:

Mooi gedaan, maar bij ons is zoiets verboden. Zwarte tekst op witte achtergrond als poster is verboden (Belgie) Weet niet of dit overal is, maar in onze stad mocht het niet. Wel op een gekleurde achtergrond ofzo, of wit op zwart.
Waarom is dat in godsnaam verboden? In Nederland niet iig, daar mag je elke kleurstelling gebruiken die je wilt...

[ Voor 11% gewijzigd door equationunequal op 14-10-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Hankey schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:54:

Nofi, maar op zo'n manier wordt je poster of flyer veels te statisch. Het origineel is een stuk speelser en sluit imo een stuk beter aan bij het idee dat ermee overgebracht moet worden. Bij typografie is het echt geen regel dat alles netjes op precies dezelfde manier uitgelijnd moet worden. Goede typografie heeft alles te maken met compositie, vorm en verhoudingen. Guides kunnen daarbij helpen, maar kunnen je ook enorm beperken. Ik zou juist aan raden om je niet krampachtig vast te houden aan wat de guides zeggen, maar te "luisteren" naar dat wat je ogen je vertellen :)...
Heeft niet zozeer met de typografie te maken, maar met de compositie in zijn geheel. Het hele principe wat ik heb uitgelegd zit nog een hele hoop theorie achter over hoe je dingen kan positioneren zodat het zo overzichtelijk mogelijk word zonder dat het echt saai oogt.

Het is niet iets wat ik zomaar uit mijn duim zuig, het heeft gewoon te maken met de vraag die je met elke design tegenkomt. "Gaan we voor functionaliteit of voor wat er mooier uitziet? ".

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit naar functionaliteit, ik heb liever dat mensen de poster echt lezen en zien waar het om gaat en niet dat ze zoiets hebben van "leuke poster!" en daarna compleet aan de inhoud voorbij gaan omdat het niet prettig leest.

Edit:
En idd guides zijn niet iets om je krampachtig aan te houden, maar ze zijn zeker een handig hulpmiddel om een poster wat overzichtelijker te laten ogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Creesch op 14-10-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
craze_ schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:11:
[...]

Heeft niet zozeer met de typografie te maken, maar met de compositie in zijn geheel. Het hele principe wat ik heb uitgelegd zit dus nog een hele hoop theorie achter.
Dan nog is de compositie van het origineel stukken beter, zie bv. de "aanvang" & "toegangsprijs" regels die goed aansluiten bij de silouetten, terwijl die bij jou versie geforceerd rechts uitgelijnd zijn terwijl daar geen reden voor is. Ik wil wel eens weten van welke theorie jij uitgaat, ik heb namelijk hele andere dingen geleed...
Het is niet iets wat ik zomaar uit mijn duim zuig, het heeft gewoon te maken met de vraag die je met elke design tegenkomt. "Gaan we voor functionaliteit of voor wat er mooier uitziet? ".
Ik zuig het ook niet uit mijn duim hoor, ben een paar maanden geleden afgestudeerd en weet echt wel waarover ik praat. Over functionaliteit: het origineel is veel uitnodigender en leest absoluut niet onprettig...
Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit naar functionaliteit, ik heb liever dat mensen de poster echt lezen en zien waar het om gaat en niet dat ze zoiets hebben van "leuke poster!" en daarna compleet aan de inhoud voorbij gaan omdat het niet prettig leest.
Ik zie niet in waardoor een geforceerd uitgelijnde versie "functioneler" zou moeten zijn. Het origineel leest mede dankzij goed gebruik van ruimte (en negatieve ruimte) echt niet onprettig en dankzij de plaatsing en het verschil in lettergrote vallen de belangrijke stukken tekst erg goed op. Het origineel nodigt daarbij uit om hem eens van dichtbij te bekijken, de geforceerde versie imo een stuk minder...

Dit is geen persoonlijke aanval ofzo, maar ik ben het absoluut niet eens met je stelling :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

@Hankey, wat ik heb geleerd is dat mensen over het algemeen makkelijker posters ed bekijken en vooral lezen als de elementen redelijk uitgelijnd onder elkaar staan. Ik zal eens kijken of ik de theorie terug kan vinden :)

Want op deze manier kunnen we natuurlijk nog tijden door discuseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Vandaag heb ik dit op me PDA getekend:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/soldier1.jpg

Ik heb dit getekend op me MDA Pro met het programma 'Mobile Pencil 2' (freeware). Ik vind het een zeer leuk tekenprogramma :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hankey schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:22:

Ik zuig het ook niet uit mijn duim hoor, ben een paar maanden geleden afgestudeerd...
maar afgestudeerd in wat ? ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Sir_Hendro schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:43:
[afbeelding]

Ik heb dit getekend op me MDA Pro met het programma 'Mobile Pencil 2' (freeware). Ik vind het een zeer leuk tekenprogramma :)
Erg netjes, gewoon uit je hoofd ? Of met voorbeeldje oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
kaassouffle schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 06:50:
[...]

maar afgestudeerd in wat ? ... ;)
Interaction design :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Shrien schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:10:
[...]

Erg netjes, gewoon uit je hoofd ? Of met voorbeeldje oid ?
Gewoon uit me hoofd. Ik hou niet zo van natekenen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zullen we de discussie over functioneel vs. "mooier uitzien" maar even laten wat het is... Interessante discussie die goed in een apart topic past ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

nou, laat ik ook maar eens posten waar ik mee bezig ben :)
hij is bijna af, me website, ik denk nog een paar dagies, en hij kan online ;)
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/2043/websitesi5.th.jpg%5D

reacties zijn welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
MethodP schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:40:
[afbeelding]

reacties zijn welkom !
Logo in je header is nogal jaggy & daardoor niet erg mooi. Voor de rest ziet het er goed uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

reacties zijn welkom !
Ik zie links en rechts 2 kleine schermpjes staan, ik weet niet wat daar de bedoeling van is? Maar heb je rekening gehouden met 800x600 schermen, waarbij het plaatje misschien half afgebroken word?

Verder vind ik het 'spiegeleffect' onderaan leuk, maar ben ik persoonlijk niet zo van deze "futuristische" ontwerpstijl. Maar dat is smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

reacties zijn welkom !
heel netjes, ik vind het leuk bedacht dat je tegen een soort televisie aan kijkt, ik weet niet of je de site in flash gaat maken, zodat je van pagina naar pagina switcht, maar dat zou wel heel leuk/stoer zijn.

wat zie ik nu recht onder, ben je het slachtoffer geworden van softwarevervalsing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

yo thx voor de reacties!
ik zal inderdaad ff die banner verbeteren, ik zit nu op een pc op mijn school, en het ziet er inderdaad niet uit, het heeft te maken met de brightness waardoor de banner lelijk wordt.
het word geen flash pagina, wat ik wel wilde, en wat idd erg stoer zou zijn, maar ik kan niet met flash werken :D

ja, de leverancier van me pc (een kennis) heeft niet helemaal legaal gehandeld, maar komt het jou dan bekend voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Laatst online: 10-09 13:51
Hallo,

Ook ik ben bezig met een poster voor een feest. Maar het lukt nog niet echt heel goed. Het is een feest met zomerse sferen, denk aan Ibiza ofzo.

De naam is helaas niet echt sterk, maar daar zal ik het mee moeten doen.

1e poging:
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/8461/backgroundpartynourightjd1.th.jpg
2e poging:
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/5429/backgroundv112sw3.th.jpg
3e poging:
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/941/backgroundv112tryoutvv0.th.jpg
Welke van de posters vinden jullie de beste? En graag zou ik ook tips vernemen.

toevoeging: de scherpe randjes moeten er sowieso nog wat af en tevens wordt het uiteindelijk resultaat wat kleiner.

[ Voor 6% gewijzigd door Resistance_NL op 19-10-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK denk dat je het beste je 1e poging kunt uitwerken. Die vind ik zelf het beste overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel vaker gezegt dat ik een keer iets zou posten. Ik heb eindelijk een keer eraan gedacht om het te doen! :o

Ik heb hieronder een simpele avatar gemaakt..
Afbeeldingslocatie: http://imgforum.zonax.net/Jimmeh.jpg
Uitleg: Ik heet Jim (Jimmy) en ik heb krullen, dus ik wordt schaap genoemd. Daarom Jim/mehhh :+

C&C zeer welkom :)

Offtopic Editje
Sir_Hendro schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:43:
[afbeelding]

offtopic:
Cool gemaakt, ik herken die stijl meteen. En daarna die nickname..
Ik ben het.. Jim uit je klas :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
Nog een uurtje besteed aan de uitnodiging en ik vind dat hij nu een heel stuk beter is.

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/700/alohav115thumbks0.jpg

De kartels moeten nog wat weggewerkt worden, maar verder vind ik hem vrijwel af. Nog feedback of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Waarom staat ze met de rug naar de kijker toe? :P
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:57:
Ik heb hieronder een simpele avatar gemaakt..
Ik zou de letters geen dropshadow geven; dat wordt op kleinere formaten alleen maar onleesbaar. Gewoon een effen kleur. Ook nog even het schaapje centreren, dat staat wel zo netjes :).

[ Voor 80% gewijzigd door Yoozer op 25-10-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips. Je hebt wel gelijk over die shadow, maar ik kon gister even zo snel niet iets leuks verzinnen..
Over het centreren van het schaapje, ik had gister geen zin om al die objecten te verplaatsen :p

Vanavond ga ik beetje voor de lol wat gras erbij maken en meteen mezelf wat centreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Resistance_NL schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:42:
Nog een uurtje besteed aan de uitnodiging en ik vind dat hij nu een heel stuk beter is.

[afbeelding]

De kartels moeten nog wat weggewerkt worden, maar verder vind ik hem vrijwel af. Nog feedback of suggesties?
- De buik van het meisje met surfboard zou ik gewoon helemaal zwart maken ipv die blokjes buik
- Het poppetje bij die "Alowa". Ik zou de hele letter "o" in alowa weglaten en het hoofd van het poppetjes iets verder naarboven.
- Ik zou iets meer lettertypes dan alleen Candice gebruiken. Meer variatie erin zorgt ervoor dat bepaalde dingen beter opvallen.
- Bij die bladeren (groen) zie op bepaalde plekken nog hele dunne streepjes geel tevoorschijn komen. Die zou ik ook gewoon ff met het groene wegwerken.

Verder is de poster prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 22:24

marapuru

db.

Resistance_NL schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:42:

[afbeelding]

Jep heb er wel een paar:
- De kikker bij Aloha maakt het er niet echt duidelijker op, wel leuk plaatje. Maar misschien beter ergens anders te plaatsen.
- Als je engels gebruikt gebruik het dan goed: Friday, the 17th of november. Of iets in die trand :)
- Zwart is niet echt de kleur die je voor je stelt bij een beach party, maargoed dat is helemaal je eigen interpretatie. Ik zou eerder kiezen voor een andere kleurenopstelling van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

voor de goede orde:

in het engels mag het allebei, alleen is de manier die jij aangeeft de nette vorm...

verder over de beeldende aspecten die je aankaart ben ik het volledig eens.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"November 16" kan ook nog als je Amerikaanse trekjes hebt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Calendar_date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
@bovenstaande posters.

Ik vind persoonlijk ook dat jullie gelijk hebben. Ik ben er echter niet op tijd achter gekomen en kan de poster nu niet meer veranderen. Ik heb hem nog een laatste cosmetische make-over gegeven en dit is het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4874/finishedpostertx7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Resistance_NL schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:23:
@bovenstaande posters.

Ik vind persoonlijk ook dat jullie gelijk hebben. Ik ben er echter niet op tijd achter gekomen en kan de poster nu niet meer veranderen. Ik heb hem nog een laatste cosmetische make-over gegeven en dit is het eindresultaat:

[afbeelding]
d:)b Stukken beter.
Jammer dat je er te laat achter ben gekomen, maar zie het positief in. Je leert er alleen maar van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~basslob/p900.bmp

Had ff zin om in paint te prutsen

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 22:24

marapuru

db.

Ziet er tof uit :)
Erg netjes ook voor paint, wat is het precies voor pda/telefoon geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Afbeeldingslocatie: http://beschuitfluiter.nl/img/final_web_thumb.jpg
(klik voor groter)

Flyertje voor verjaardagsfeestje...

C&C please :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb weinig commentaar hierop. :)

Wat ik wel zou doen is de tekst anders indelen, zodat de namen meer nadruk krijgen (want daar gaat toch uiteindelijk om???)
En dit stukje vind ik persoonlijk een beetje raar staan: "dat gaan we vieren!!! kom daarom zaterdag naar..." Misschien kan die zin zo formuleren dat ie minder ruimte inneemt. Zodat de tekst erboven, waar dus meer nadruk op moet komen, meer ruimte krijgt.

Verder issie gewoon erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

mrmali schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:32:
Ziet er tof uit :)
Erg netjes ook voor paint, wat is het precies voor pda/telefoon geval?
Ericsson p900

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Rakkerzero schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:24:
Ik heb weinig commentaar hierop. :)

Wat ik wel zou doen is de tekst anders indelen, zodat de namen meer nadruk krijgen (want daar gaat toch uiteindelijk om???)
En dit stukje vind ik persoonlijk een beetje raar staan: "dat gaan we vieren!!! kom daarom zaterdag naar..." Misschien kan die zin zo formuleren dat ie minder ruimte inneemt. Zodat de tekst erboven, waar dus meer nadruk op moet komen, meer ruimte krijgt.

Verder issie gewoon erg netjes :)
Tekst vind ik altijd moeilijk ja haha, ik ga d'r nog eens mee aan de slag vanavond ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

beschuitfluiter schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:36:
[afbeelding]
(klik voor groter)

Flyertje voor verjaardagsfeestje...

C&C please :)
Ik vind hem erg gaaf, leuk zoiets voor een verjaardagsfeestje :) Ik snap alleen de associatie van een mooie vrouw met 100 jaar worden niet helemaal ;)

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Luuk-Online schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:16:
[...]

Ik vind hem erg gaaf, leuk zoiets voor een verjaardagsfeestje :) Ik snap alleen de associatie van een mooie vrouw met 100 jaar worden niet helemaal ;)
samen honderd jaar is waarschijnlijk allen rond de 25 jaar = jong = nouja je snapt em wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik ook naar dat feestje kom. Woon toch in de buurt :P

maar kan je die namen niet allemaal een eigen plekje geven in de hoeken? Daar krijgen ze veel aandacht én ze kunnen groot.

En dan "Samen 100 jaar!" op het grote vlak samen met "Zat. 2 December"
op het kleine vlak de locatie en tijdstip.
En c'est-ça!
plaatje is verder top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
hier een WIPje van mij, ik ben bezig de belangrijkste gebouwen van rotterdam in pixelart bij elkaar te zetten, dit is het resultaat tot nu toe: de erasmus, montvideo, delftse poort, potlood en shell gebouw:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/temp.gif

wie heeft er nog ideen voor gebouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijnvanleeuwen schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:59:
hier een WIPje van mij, ik ben bezig de belangrijkste gebouwen van rotterdam in pixelart bij elkaar te zetten, dit is het resultaat tot nu toe: de erasmus, montvideo, delftse poort, potlood en shell gebouw:

[afbeelding]

Serieus.. hoe doe je dat? :|.. Echt puntje voor puntje? of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
krijnvanleeuwen schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:59:
Leuk idee :)

Suggesties:

Kubuswoningen op Blaak, Pathe Schouwburgplein, Westin Hotel, Het Witte Huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:22:
[...]

Serieus.. hoe doe je dat? :|.. Echt puntje voor puntje? of?
Ja, puntje voor puntje, moet je eens googlen op pixel-art ;-)

Maar wel mooi gemaakt, heb er zelf het geduld niet voor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Laatst online: 12-11-2018
Patriot schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:38:
[...]

Ja, puntje voor puntje, moet je eens googlen op pixel-art ;-)

Maar wel mooi gemaakt, heb er zelf het geduld niet voor :O
puntje voor puntje en ook ctrl. c ctrl v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 22:32
http://mmorpg.frankhosting.nl/

Alleen de header is eigenlijk nog maar af maar wou het toch even delen.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze zomer voor een project onze school in pixelart gemaakt. Vrij langdurig werkje idd;)
Dat was voor het volgende project(coding door Smoerf hier op het forum en design door mij) : http://pihxel.joggink.be/index.htm

Leuk om mee bezig te zijn die pixelart wel.

Afbeeldingslocatie: http://pihxel.joggink.be/i/pihxel_full.jpg

Klikbaar: originele grootte (1600 x 1800)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Even een vraag Judge80: waarom is het een jpg afbeelding, en niet gif of png?

Verder ziet het er mooi uit, de site werkt trouwens ook goed :)

Juist

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.