[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219071

Spike_wolf schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:26:
[...]

Is ook zo idd, maar zo komt het wel snel over natuurlijk.

Feit is dat er zo ontzettend veel fancy websites ronddwalen waar alles beweegt en draait en licht geeft en geluid maakt, dat je er soms duizelig van word... dat is echt 3 keer niks, en alleen maar slecht designwerk.. dat het er stoer uit ziet is leuk. Maar als mensen er niet mee overeweg kunnen dan heb je gefaald in je ontwerp. hoe mooi of stoer het er ook uit ziet..

Imho kun je het beter rustig en netjes houden :)

Maar als je je best doet kun je natuurlijk ook een gewaagd en rustig menu bouwen :P
LIINNNNNNNNNNNNNK: http://www.thefwa.com/

Hier, bekijk hier maar enkele professionele voorbeelden. Genoeg inspiratie om zelf een flash menu te bouwen. Ik zeg niet dat hij persee een flash menu moet gebruiken, of dat hij het gewaagder moet doen, ik geef hem enkelt tips en ideeen.

En het feit is inderdaad dat er slechte websites zijn met flash. Zo zijn er ook talloze slechte websites met slecht html werk. Je moet ook gewoon niet naar die cheap en crappy sites gaan !
Dus wat dat betreft sla jij echt de plank mis met die argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 00:38
Giant87 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:45:
Dat is toch dmv een simpel javascriptje te omzeilen tegenwoordig:

google maar eens op "AC_RunActiveContent"

Voegt dreamweaver ook automatisch toe als je flash elementen gebruikt.
Ik gebruik zelf altijd ufo (unobtrusive flash object.)
reden: omdat deze ook valideert als strict xHTML iets wat ik met Dreamweaver code nog niet voor elkaar heb gekregen.

Anyways veel geklets in dit topic :P laat ik eens wat posten:
Afbeeldingslocatie: http://pixxy.nl/images/pixxy_media_noW.png

Gewoon lekker freestyle :)

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Waar zijn der armen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Lijkt wel op tarzan (de electrische versie).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het silhouet doet me direct denken aan Mrs. & Mr. Smith, die film met Angelina en Brad. Ik vind het best een leuk idee, maar je had wat langer na mogen denken over het silhouet in de eerste plaats: wij als nieuwe frisse kijkers zien niet wat jij ziet: de armen, de richting van het hoofd. Dat zou je duidelijker kunnen weergeven, dus geef ons meer hints over waar wij de te verwachten lichaamsdelen moeten zoeken in dat silhouet.

Bijdeweg: welke schoenmaat heeft ze? Wat een kano's. Als ik 'n man was zou ik zo m'n bedenkingen hebben! Kijk anders de film 'Boomerang' maar eens: Eddie Murphy freaks out on hammertoes. ;)

Verder vind ik dat je nog wat meer los mag gaan op je slingertje flower petals. Stap 1 heb je: ze lijken om haar heen te slingeren. Maar daarmee ben je er nog niet: de belichting is heel plat, daar heb je weinig mee gedaan. Het zijn nog te overduidelijk stipjes die bovendien nog allemaal op elkaar lijken ook.

Nog even doorwerken aan deze! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dark Blue op 08-02-2008 13:54 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:00
Rakkerzero schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Ben nog flash beginner, dus een gewaagd menu wilde ik nog niet aan beginnen zegmaar. :) Daarnaast doet een leuke mouseover animatie ook al wonderen :)
Dan doe het in godsnaam in html en css. Er zijn zat tutorials over hoe je dat netjes kan doen, echt ingewikkeld is het niet. :)

Flash gebruiken voor een menu is sowieso niet heel handig.... Gezien vanuit een front-end standpunt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ligt aan je doelgroep natuurlijk... als uit onderzoek blijkt dat 99,5% van je doelgroep Flashplayer heeft dan kun je het best gebruiken. in andere gevallen kun je het ook wel gebruiken, maar moet je zorgen dat er een alternatief is zonder dat de gebruiker daar iets van merkt / last van heeft...
verder kan in veel gevallen een css menu ook al leuk zijn! maar lang niet zo leuk als Flash :D

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Niemand zal je verbieden om een Flashmenuutje in je eigen site te gebruiken. Maar vraag jezelf erg af of je het gewoon wel zo moeilijk wil maken: als het niks van meerwaarde toevoegt aan je site en als de kans er is dat je users geen Flash hebben, why go there in the first place?
Denk ook niet alleen aan mensen die anti-Flash zijn, maar ook mensen die een oude versie geïnstalleerd hebben staan of op een trage internetverbinding internetten. Je gaat jezelf toch niet expres een handicap opleggen, waar je dan vervolgens weer workarounds voor moet maken?

Anders is het, als je dit doet om van hieruit moeilijkere dingen in Flash te gaan maken. Maar daarvoor hoeft je menuutje niet 'de grote wijde wereld in'. Dan kun je hem ook in een fictieve site op je harde schijf zetten. Dat vermindert de toegankelijkheid van je website niet en jij kunt lekker doorfröbelen.

http://css.maxdesign.com.au/listamatic/

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18
Gisteren bezig geweest om voor iemand een poster in elkaar te zetten. De 'opdrachtgever' moest hem snel hebben, diezelfde avond nog, dus had maar 1,5 uur de tijd om de poster te maken aangezien ik zelfs ook weg moest.

Maargoed het thema moest Summer zijn, dus om daar een poster voor een dansschool voor te maken was niet zo heel moeilijk. :)

Dit is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Lbf1Iba0bkNOtI1JXN9qGVI/full.jpg

Het kan vele malen beter dan dat het nu is, maar ik had daar dus geen tijd voor, want anders had ik dat wel gedaan ;)
Maargoed het resultaat is zo slecht nog niet :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97092

pauldegroot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:52:
ik post mijn 2d stuff maar weer xD

mooie plaat trouwens esco, ik moet ook maar weer is in maya aan de slag.

*Plaatje*

gemaakt in een tussenuurtje op school, niet echt veel werk maar ik vind de figuurtjes zo aandoenlijk :3
Waarmee heb je dit gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207684

Tjeemp schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:04:
ligt aan je doelgroep natuurlijk... als uit onderzoek blijkt dat 99,5% van je doelgroep Flashplayer heeft dan kun je het best gebruiken. in andere gevallen kun je het ook wel gebruiken, maar moet je zorgen dat er een alternatief is zonder dat de gebruiker daar iets van merkt / last van heeft...
verder kan in veel gevallen een css menu ook al leuk zijn! maar lang niet zo leuk als Flash :D
Als je simpele rollovers gaat gebruiken kun je beter een full css menuutje maken, scheelt laadtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

simpel designtje

Afbeeldingslocatie: http://www.shrien.nl/baardsite2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oef, naar mijn mening veel te overdone voor een website. Dat moet het toch zijn ja? Druk, niet erg consistent (veel stijlen door elkaar gebruikt). Je schaduw lijkt op schaamhaar...

Sowieso wil ik tegen iedereen hier zeggen: lees eerst eens een boek waarin het woord 'design' proper uitgelegd wordt voordat je het weer zomaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

tja, 'design' blijft toch altijd iets vaags... maar je kunt wel zeggen dat het een iets minder 'design' is.
Het achtergrond is veeeeeeel te groot en te overheersend, idd ziet die schaduw er wel een beetje uit als schaamhaar... verder is er weinig over te zeggen, hij is niet gelaagd, het is gewoon simpel, header, menu, tekst... dat is redelijk achterhaald als je het mij vraagt. nu weet ik niet waar 'Maart scheert geen baard' op slaat, maar het is nou niet echt catchy... dat icoon vind ik dan ook een beetje raar... Ik zou als ik jou was eerst maar eens een stijlonderzoek gaan doen, dan misschien eens wat andere websites gaan bekijken hoe dat allemaal werkt met betrekking tot indeling en hoe je je website interessant kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

Het wordt een hele simpele website voor een paar vrienden en mij.
In maart scheren we ons niet, vandaar maart en baard.

Achtergrond is indeed wat overdone, maar och.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het geweldig! Lekker ruig en vies.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Tjeemp schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:16:
tja, 'design' blijft toch altijd iets vaags... maar je kunt wel zeggen dat het een iets minder 'design' is.
Design is niks vaags. Design is serieus hebben nagedacht over het wel en niet van een item. Of dat nou van een lantaarnpaal, een website of een werknemersdatabase is. Goed ontwerp is niet alleen goed bruikbaar, het vraagt er ook om gebruikt te worden door elk die er mee in aanraking komt.

En je zou kunnen kijken of bovenstaand ontwerp daar iets van heeft.

Maargoed, je kunt 2 dingen doen:
1) realiseren dat ik nogal een humeurtje heb en dit overslaan (jammer want wel leerzaam)
2) ook eens boeken van Norman en Nielsen gaan lezen

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 14-02-2008 13:54 ]

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

bah boeken ;)

ik zal je geloven op je woord.
maar even serieus, je hebt gelijk, er moet over nagedacht worden. en dat is denk ik niet echt het geval hier.

en wel lief zijn he, het is tenslotte valentijn haha.

[ Voor 64% gewijzigd door Tjeemp op 14-02-2008 17:56 ]

• EsCo
  • Laatst online: 21:45
Hoewel ik ook wel een flink aantal dingen zie aan het ontwerp die ik persoonlijk zou veranderen, houd ik mezelf het liefst ver van allerlei conventies en door jan en alleman vastgestelde 'regels' wat betreft design. Beauty is in the eye of the beholder en dat geldt ook voor 'design'.

Het is nou ook weer niet zo dat ik mij niet laat inspireren door bestaande werken/stijlen of andere beproefde concepten, ik vind het alleen onzin om te zeggen dat een ontwerp per definitie niet goed of zelfs ronduit fout/lelijk is, louter omdat het niet klopt met bestaande richtlijnen.

Voor mij is iets een goed design als het voor mij goed oogt, voelt en voor mijn gevoel (!) ook klopt. Als dat gevoel daarnaast ook nog bevestigd wordt door anderen, ben ik tevreden.

Maar goed, het is in geen geval mijn bedoeling om hier een discussie over uit te lokken of op te roepen, ik denk dat het weer tijd wordt dat iemand weer wat 2d-stuff gaat posten. (Helaas zelf even niets voorhanden op dit moment)

Wellicht heb ik ook meer deze overtuiging omdat mijn werk over het algemeen een wat abstractere inslag heeft en verminderd een bruikbare-functie heeft

[ Voor 7% gewijzigd door EsCo op 14-02-2008 20:26 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130413

Zal ik dan maar een keertje?

Ontwerp voor een klant, uiteindelijk ander ontwerp gekozen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaweb.nl/wes/grafischontwerp2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 130413 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:20:

[afbeelding]
Woei, tieten! Heb je ook plaatjes met minder inkijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:33:
[...]

Woei, tieten! Heb je ook plaatjes met minder inkijk?
Nee, sorry. Word het je even teveel? Ik vond het een mooie eyecatcher!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:51
ik vind 't wel bij 't curious passen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130413 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:20:

[afbeelding]
Wil niet bitchen ofzo hoor, maar hoe wil je dit omzetten naar code ?
Voor zover ik zie, zal je moeten werken met heel veel plaatjes, wat de voor de laadtijd niet gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
R-Duin dat kan tegenwoordig makkelijk, we leven niet meer in 1995
zo druk vind ik 'm niet, al zou ik je achtergrond wel veel donkerder/egaler maken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simon schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:54:
R-Duin dat kan tegenwoordig makkelijk, we leven niet meer in 1995

[...]

zo druk vind ik 'm niet, al zou ik je achtergrond wel veel donkerder/egaler maken..
Leg jij het mij dan even uit Mr. Smartypants. :9

Edit: Ik snap overigens niet waarom jij zegt: "dat kan tegenwoordig makkelijk"
Ik heb nergens aangegeven dat het onmogelijk is. Ik zeg alleen dat er waarschijnlijk veel gebruik van plaatjes word gemaakt.

Om overigens nog een paar opmerkingen op de website te geven:

+ Redelijk gebruik van kleuren, blauw en groen + wit lettertype
+ Padding / Uitlijningen zijn in orde
+ Formaat / Resolutie van de website zijn ook prima

- Achtergrond, word misschien een te groot plaatje om snel te laden.
- Die rondingen, zorgt weer voor nog meer plaatjes, dus weer vertraging. Misschien een idee om het gewoon recht te trekken, en er gewoon een box van maakt met rondingen zoals je bij je menu's toepast.
- Teveel gebruik van doorzichtigheid / opacity. Ik weet niet of je dat express doet zodat de gebruikers ook al beginnen te spacen zonder dat ze iets gebruiken ? Imo is het teveel van het goede.
Headshop / News / Products zijn gewoon te doorzichtig.
- Mierenneukfoutje: Je plaatje met die :$ tieten heeft rondingen, terwijl je met dat Curious gedeelte het weer hoeking maakt.

Hoop dat je er iets mee kan.
Mijn kritiek houd nu wel weer even op.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 219071 op 20-02-2008 20:12 ]

• 2020Media
Dark Blue schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:52:
Het silhouet doet me direct denken aan Mrs. & Mr. Smith, die film met Angelina en Brad. Ik vind het best een leuk idee, maar je had wat langer na mogen denken over het silhouet in de eerste plaats: wij als nieuwe frisse kijkers zien niet wat jij ziet: de armen, de richting van het hoofd. Dat zou je duidelijker kunnen weergeven, dus geef ons meer hints over waar wij de te verwachten lichaamsdelen moeten zoeken in dat silhouet.

Bijdeweg: welke schoenmaat heeft ze? Wat een kano's. Als ik 'n man was zou ik zo m'n bedenkingen hebben! Kijk anders de film 'Boomerang' maar eens: Eddie Murphy freaks out on hammertoes. ;)

Verder vind ik dat je nog wat meer los mag gaan op je slingertje flower petals. Stap 1 heb je: ze lijken om haar heen te slingeren. Maar daarmee ben je er nog niet: de belichting is heel plat, daar heb je weinig mee gedaan. Het zijn nog te overduidelijk stipjes die bovendien nog allemaal op elkaar lijken ook.

Nog even doorwerken aan deze! :)
Wow nette opbouwende kritiek :) daar kan ik wat mee, ik zou inderdaad bijv m.b.v. de “outline strepen” de positie van de armen / richting van het hoofd kunnen weergeven.
Schoen oogt idd veel te groot in verhouding met de rest van het lichaam.
@ die film, scoort te laag op imdb :P

Op die flower petals heb ik idd al wat meer commentaar gehad hoe zou ik een wat betere belichting kunnen krijgen? Gradient? Render>lighting effects?

En het zijn idd allemaal stipjes het is gewoon een brush maar dan settings op scatterd, ben nogal terughoudend met het gebruiken van brushes etc van andere mensen aangezien je het dan toch niet helemaal zelf doet.

Ken veel mensen die zeggen dat ze redelijk kunnen Photoshoppen dan vraag je of ze wat kunnen laten zien, vervolgens gaan ze met brushses van een ander lopen smijten :s.
Dark Blue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:49:

Maargoed, je kunt 2 dingen doen:
1(..)
2) ook eens boeken van Norman en Nielsen gaan lezen
Ik heb boeken van Jacob Nielsen moeten lezen voor mijn studie, interessante boeken alleen had ik wel met sommige dingen (zoals flash) een beetje het idee dat ze achterhaald waren, de tijden van het World wide wait liggen ver achter ons met de gemiddelde breedbandverbinding die een Nederlander heeft.

May Lyssa aid you

• simon
Anoniem: 219071 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Leg jij het mij dan even uit Mr. Smartypants. :9

Edit: Ik snap overigens niet waarom jij zegt: "dat kan tegenwoordig makkelijk"
Ik heb nergens aangegeven dat het onmogelijk is. Ik zeg alleen dat er waarschijnlijk veel gebruik van plaatjes word gemaakt.

Om overigens nog een paar opmerkingen op de website te geven:

+ Redelijk gebruik van kleuren, blauw en groen + wit lettertype
+ Padding / Uitlijningen zijn in orde
+ Formaat / Resolutie van de website zijn ook prima

- Achtergrond, word misschien een te groot plaatje om snel te laden.
- Die rondingen, zorgt weer voor nog meer plaatjes, dus weer vertraging. Misschien een idee om het gewoon recht te trekken, en er gewoon een box van maakt met rondingen zoals je bij je menu's toepast.
- Teveel gebruik van doorzichtigheid / opacity. Ik weet niet of je dat express doet zodat de gebruikers ook al beginnen te spacen zonder dat ze iets gebruiken ? Imo is het teveel van het goede.
Headshop / News / Products zijn gewoon te doorzichtig.
- Mierenneukfoutje: Je plaatje met die :$ tieten heeft rondingen, terwijl je met dat Curious gedeelte het weer hoeking maakt.

Hoop dat je er iets mee kan.
Mijn kritiek houd nu wel weer even op.
toon volledige bericht
ok, ik trek even mijn slimme broekjes aan, ik heb nu nog mijn slaapbroek aan.

Laten we even alle 56k verbindingen droppen, laten we even aannemen dat de meeste mensen broadband hebben. Dan is dit niet teveel plaatjes hoor, beetje preloading, desnoods doe je 't in flash met wat vector vormen, is 't zo binnen. Die header hoeft maar 30 kb te zijn, 40 kb voor midden, 20 voor onder.. Dat is nog behoorlijk vlot.. Ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken, die laadtijd he..

Oh en niet teveel aan Nielson hangen, overrated ventje hoor.. heeft goede ideëen maar is behoorlijk fundamentalistisch.

|>

Omzetten naar (x)HTML is altijd een uitdaging, gelukkig heb ik hier niks meer me hoeven doen en blijft dit ontwerp permanent op de plank staan. Je hebt met het web niet de ultieme controle over je werk zoals je met print hebt, maar ik ga me niet laten beperken bij het ontwerp door alvast te denken hoe lastig het gaat zijn - je houdt tot op een bepaalde hoogte rekening. Bovendien is de basing vaak uit te besteden waardoor ik me er geen zorgen over hoef te maken. Met plaatjes optimaliseren en een beetje creatief met technieken omgaan moet de laadtijd toch tot het minimale te beperken zijn.

• Blaise
  • Niet online
De laadtijd hoeft geen ramp te zijn. Waarschijnlijk zou je deze hele pagina in 150 - 200KB kunnen doen.

Omzetten naar HTML is niet moeilijker, maar wel meer werk. Het is een kwestie van meer slicen en meer elementen positioneren.

Het is misschien wel lastig om dit om dit ontwerp te implementeren in een CMS omdat voor contentplaatjes rounded corners en dropshadows worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Simon schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:41:
Oh en niet teveel aan Nielson hangen, overrated ventje hoor.. heeft goede ideëen maar is behoorlijk fundamentalistisch.
Ik hou meer van Normans uitleg dan van Nielsen, ze hebben het ook niet over exact hetzelfde. Beide hebben nog tot 2005 boeken uitgebracht, maar die van Nielsen worden een beetje taai en herhalend.
Maar ik ga nu een onderzoek van in totaal 10 ects (ca. 7 weken) richten op usability, dus als iemand een leuke insteek heeft... ik ben totaal clueless.
Ik stuiter telkens weer op 'alles is al gedaan'. Maar wie weet... PM me als je een ingeving hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqram
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-07 11:33
ik ben een nieuweling op GOT maar wil graag jullie mening horen over de volgende door mij gemaakte plaatjes. De reden dat ik de plaatjes gemaakt heb is puur om wat leuks in elkaar te knutselen, niet om voor een specifiek doel of voor en opdrachtgever:
Afbeeldingslocatie: http://wilco.skynax.nl/images/background_flowertreecopy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wilco.skynax.nl/images/background_snow3copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wilco.skynax.nl/images/background_texfreecopy.jpg
Dit zijn eigenlijk mijn eerste werkjes, gemaakt met photoshop CS2.

Ik heb wel ervaring met webdesign, en wil graag jullie commentaar over mijn laatste productie:
Afbeeldingslocatie: http://wilco.skynax.nl/images/rutooo1_10copy.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door marqram op 23-02-2008 00:39 . Reden: correctie afbeeldingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marqram schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:38:
ik ben een nieuweling op GOT maar wil graag jullie mening horen over de volgende door mij gemaakte plaatjes. De reden dat ik de plaatjes gemaakt heb is puur om wat leuks in elkaar te knutselen, niet om voor een specifiek doel of voor en opdrachtgever:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit zijn eigenlijk mijn eerste werkjes, gemaakt met photoshop CS2.

Ik heb wel ervaring met webdesign, en wil graag jullie commentaar over mijn laatste productie:
[afbeelding]
Als je kritiek wilt horen,

Je plaatjes zijn wel leuk, alleen jammer dat het een stelletje op elkaar geplakte brushes zijn. Dus niet zo speciaal.

Je plaatje van dat webdesign stelt nog minder voor, maar je bent natuurlijk ook nog een beginner. Daarom nu wat opbouwende kritiek.

- Ik weet niet of je bekend bent met het boxmodel? anders zou ik die eerst even leren / lezen.
- Een huisstijl bedenken / maken is ook altijd belangrijk. Waarom je voor bepaalde kleuren / vormen kiest, of waarom niet. Zo lijkt de website nu op de binnenkant van een rokerslong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Plaatje 3: zwart op grijs is niet goed te lezen. De 2 eerdere plaatjes vind ik wel geinig voor een spring/winter housefeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqram
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-07 11:33
Anoniem: 219071 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:04:
[...]

Als je kritiek wilt horen,

Je plaatjes zijn wel leuk, alleen jammer dat het een stelletje op elkaar geplakte brushes zijn. Dus niet zo speciaal.

Je plaatje van dat webdesign stelt nog minder voor, maar je bent natuurlijk ook nog een beginner. Daarom nu wat opbouwende kritiek.

- Ik weet niet of je bekend bent met het boxmodel? anders zou ik die eerst even leren / lezen.
- Een huisstijl bedenken / maken is ook altijd belangrijk. Waarom je voor bepaalde kleuren / vormen kiest, of waarom niet. Zo lijkt de website nu op de binnenkant van een rokerslong.
Ok, bedankt.
Ik kon het begrip box-model niet, en heb het even opgezocht. Toch begrijp ik je opmerking niet helemaal.
Om het heel kort te zeggen: het box model beschrijft de manier waarop breedte, padding, borders en margins door een browser geïnterpreteerd moeten worden.

Dit heeft toch betrekking op de HTML kant van het maken van de pagina, wat heeft het te maken met het photoshop ontwerp? bedoel je dat ik hier meer rekening mee moet houden?

Dat van die huisstijl, dat is een goede opmerking. Op het forum zijn mensen altijd lekker direct zeg,( een webpagina als een rokerslong..tsjonge) maar het erge is dat je nog wel gelijk hebt ook. Zal hier in het vervolg wat beter over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
marqram schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:49:
Dit heeft toch betrekking op de HTML kant van het maken van de pagina, wat heeft het te maken met het photoshop ontwerp? bedoel je dat ik hier meer rekening mee moet houden?
Nou in photoshop maak je ontwerp van een website. Om het dan bijvoorbeeld de tekstgedeelte er mooi uit te laten zien doe je de tekst 5 pixels van de rand vandaan schuiven. Dit betekent dat als je jouw ontwerp omzet naar HTML, dus de uiteindelijke website, dat je dat tekstvlak een padding moet meegeven van dezelfde 5 pixels. Dit doe je dan ipv een plaatje als object te gebruiken om de tekst op te schuiven.
Bij een goed box-model houd dat dus in dat je beter moet nadenken over de vlakverdeling die je eventueel met HTML/CSS kan maken ipv een plaatje.

Zo leg ik het toch goed uit, R-duin?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het zelf niet beter kunnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 12:53
Anoniem: 219071 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:04:
[...]

Wat bedoel je met de binnenkant van een rokerslong, wat doet je dat besluiten ? Ik wil gaan beginnen met webdesign en coding en ik vind persoonlijk de site er mooi uitzien, kan je dit ff uitleggen. Wat ik zie is een vrij nette site, maarja ik heb dan ook 0% ervaring.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166933

marqram schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:38:
[afbeelding]
Laten we t stapje voor stapje doen; lijn s iets uit ipv. lukraak vakjes te plaatsen. Dus als je links een vakje hebt en rechts een vakje, oogt t een stuk rustiger en netter om die op dezelfde hoogte te plaatsen. Praten we dan verder. :)

Ik kijk zo nu en dan eens mee in dit topic, maar heb goeie zin vandaag om s te posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

not2secure4u schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:23:
[...]

Wat bedoel je met de binnenkant van een rokerslong, wat doet je dat besluiten ? Ik wil gaan beginnen met webdesign en coding en ik vind persoonlijk de site er mooi uitzien, kan je dit ff uitleggen. Wat ik zie is een vrij nette site, maarja ik heb dan ook 0% ervaring.
Link (Rokerslong): Niet voor mensen met een zwakke maag... http://www.hephorst.nl/ziektes/rokerslong.jpg

De kleuren van een website moeten goed uitgekozen worden. Sowieso zou ik als ik jouw was even opzoeken wat huistijl betekent, en hoe je kleuren moet toepassen met webdesign.

Overigens kan ik je ook aanraden om Webdesigner te kopen, een mooi tijdschrift voor ongeveer 8 euro. Hier staan heel veel mooie en handige artikels in.
Voor kleuren kan ik je doorverwijzen naar bijvoorbeeld Adobe's Kuler:
http://kuler.adobe.com/

Op die website staan wat kleuren combinaties, waarmee je een beter beeld krijgt van hoe je kleuren op het web moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wow hey, die kende ik nog niet R-Duin! *D

Enne, marqram... zijn dat je echte telefoon en adres onderaan je ontwerp? Ik zou ze er gewoon even uit laten... je weet maar nooit welke mafketel er mee aan de haal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Laatst online: 08-07 12:53
Anoniem: 219071 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:30:
[...]
Overigens kan ik je ook aanraden om Webdesigner te kopen, een mooi tijdschrift voor ongeveer 8 euro. Hier staan heel veel mooie en handige artikels in.
Heb ik eigenlijk net afgezegd, vind het niet zo bijster goed magazine, ik koop ook CT magazine en er komt veel in overeen.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg er iig inspiratie door, de redacteurs zijn helaas niet zo goed, maar de ontwerpen, en uitleg over bepaalde onderwerpen zijn wel interessant.

Overigens staat er in CT Magazine niks tot weinig over webdesign. Dus wat dat betreft sla jij de plank mis.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 219071 op 27-02-2008 18:34 ]

Anoniem: 253766

Zo mijn eerste post hier :)
Wip van mijn portfolio website.

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08094/wip1410.gif.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08094/wip2786.gif.xs.jpg

Anoniem: 253766 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:55:
Zo mijn eerste post hier :)
Wip van mijn portfolio website.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ten eerste, Welkom !
Ten tweede, laat ik maar meteen beginnen.
Sowieso is je hele layout nogal kaal, dus is het in dit statium nog moeilijk om er nou echt iets over te kunnen zeggen.
Wat ik wel kan zeggen is dit: je menu is nog een beetje te kaal. Je font mag denk ik wel wat kleiner, en mag eventueel bold. Arial / Georgia / Tahoma zijn vaak wel mooie fonts imo. Voor de rest zijn die gradient achtergronden niet zo'n geweldig idee, misschien een idee om die gewoon zwart te laten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

sowieso is dat roze niet echt een handige achtergrond voor een portfolio... je kunt het beste redelijk neutrale kleuren gebruiken anders kan die kleur gaan vloeken met de kleur van het werk dat je toont.

en er is nog geen inhoud op te zien, dus er is weinig verder van te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253766

Ja had beter even voorbeeld tekst erin kunnen zetten.
Heb inmiddels alweer een paar dingen verandert en de tekeningen uitgebreidt.
Zal binnenkort wel een updatje posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
arial/georgia/tahoma vind ik maar saai, kun je beter helvetica (neue) (of als je echt kool wilt zijn, alte haas grotesk!) en dan als images ofzo doen.

[ Voor 20% gewijzigd door simon op 29-02-2008 12:26 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simon schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:26:
arial/georgia/tahoma vind ik maar saai, kun je beter helvetica (neue) (of als je echt kool wilt zijn, alte haas grotesk!) en dan als images ofzo doen.
Ja, als images is lekker handig... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 219071 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:30:
[...]

Als er nu iemand sIFR roept, mag ik dan alvast de eerste zijn om te roepen dat sIFR niet bedoeld is voor grote vlakken tekst maar puur voor kopjes? ;) dank u.
(En begin me niet over WEFT, dat is zo... 1999.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 219071 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:30:
[...]

voor een menu, met css, kan dat heel keurig.. ik vind dat je maar moeilijk doet..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simon schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:16:
[...]

voor een menu, met css, kan dat heel keurig.. ik vind dat je maar moeilijk doet..
Mijn standpunt:

Je moet gewoon de goede afweging maken. Imo is het vrij nutteloos om een menu te maken d.m.v. tekstplaatjes. Hoe wilde je dit bijv. implementeren in een cms ?
Misschien ziet het er ietsje mooier uit, maar is het handig ? Nee !

Hoe wil je je website dan onderhouden ? Zodra je er een menu item bij wilt, moet je weer aan de slag om een plaatje te maken. Nu is dit voor een portfolio nog niet zo'n probleem, maar bouw je een beetje een dynamische website, dan word dit al snel een beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik kom dan ook echt uit een vormgevershoek, en voor mij gaat dat allemaal voorop. Soms kun je 't wel mooi doen, mooie concessie maken, komt 't net uit. Maar voor mij gaat vorm en gebruikersgemak (dat soms door een ander font komt) altijd voorop.

Als je tekstplaatjes met verdana doet, lijkt me jammer.. Maar soms moet je consistent met je huisstijl omgaan. Maar goed, gemiddelde tweaker is meer technisch georienteerd.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simon schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:04:
Ik kom dan ook echt uit een vormgevershoek, en voor mij gaat dat allemaal voorop. Soms kun je 't wel mooi doen, mooie concessie maken, komt 't net uit. Maar voor mij gaat vorm en gebruikersgemak (dat soms door een ander font komt) altijd voorop.

Als je tekstplaatjes met verdana doet, lijkt me jammer.. Maar soms moet je consistent met je huisstijl omgaan. Maar goed, gemiddelde tweaker is meer technisch georienteerd.
Ik kijk ook naar de vormgeving, dat vind ik net zo belangrijk. Alleen is het niet handig om met een dynamische website veel plaatjes te gaan gebruiken. Dat geld voor het menu, en meer.
Ik weet niet of jij wel eens naar de technische kant gekeken hebt ? Dat geld net zo hard als voor de vormgeving. Imo is het gewoon onhandig om website te maken, die je beperkt d.m.v. bijv. een menu van plaatjes.
Ik heb al met heel wat cms'en gewerkt, en niks is zo irritant om een menu met plaatjes erin te implementeren. Vooral als de klant dan bijvoorbeeld een nieuw menu item wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 219071 op 01-03-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik heb daar nu toch wel aardig wat jaar ervaring mee, en waarom zou een goed CMS daar moeite mee hebben? Joomla misschien.. Je wijzigt zo het template. Een beetje serieuze site neem je tijd voor, helemaal als het effect van je product daarmee wordt vergroot.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar voor mij gaat vorm en gebruikersgemak (dat soms door een ander font komt) altijd voorop.
Omdat het gebruikersgemak tegen gaat ? Als ik een website aan een klant oplever, heb ik een aantal punten die voldoende moeten zijn. Gebruikersgemak, Vormgeving, en de Techniek erachter.
Als je meerdere mensen hebt die een website beheren, is het voor mij belangrijk dat ze niet elke keer mij roepen zodra ze een nieuwe menu item aan willen maken. Het moet makkelijk, en snel gaan.

In elk geval zullen we met deze discussie moeten stoppen. Zie topictitle...
Overigens moet ik ook weer gaan, dus lees het morgen pas weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mijn laatste reactie, een goed opgebouwde structuur wijzig je niet erg snel, tabjes enzo (dus submenus) gebeuren inderdaad sneller zonder plaatjes, maar de toplaag.. goede structuren horen niet sterk te wijzigen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Simon schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:26:
Ik vind dit eigenlijk een typisch voorbeeld van trendwhoring... Iedereen die denkt iets te weten over design loopt maar gelijk dat soort lettertypes te roepen.. maar de waarheid is dat het in webdesign super onhandig is tenzij je een flash website maakt of met sIFR werkt... en waarom zou een standaard lettertype voor een lap tekst nu niet goed kunnen zijn... leesbaarheid staat toch voorop, dus maak het niet lastiger dan nodig is...

een goed webdesign komt over het algemeen niet voort uit het gebruik van allerlei fancy fonts en dergelijke, maar uit goede verhouding en het moet allemaal qua ontwerp en layout sterk in elkaar zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
oh nu ben ik een trendhoer (want dat zeg jij in je mooie engels).. helvetica is de standaard in de buitenwereld.. weet jij wel wat helvetica is? je kan mij gaan beschuldigen van van alles, maar ik let behoorlijk op als 't om design gaat, ik roep niet zomaar 'saai'. Verdana is zeker goed ontworpen, een van de best leesbare lettertypes. Maar als het om koppen en menu structuren gaat is het zeer belangrijk dat je grafische identiteit in je ontwerp naar voren komt. Voor generieke tekst is dat wat minder belangrijk, maar een sterk typeface is belangrijk. Misschien moet je de docu helvetica eens bekijken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

nja, al die grafische mensen roepen altijd maar helvetica dit, helvetica dat... en in webdesign is een lettertype bij lange na niet het belangrijkste van het ontwerp... trendwhoring was niet bedoeld als aanval, maar is gewoon een referentie naar "wat de grote groep roept"... maar ik denk dat een menu niet staat of valt bij het lettertype... grafische identiteit van een website draait meer om de grafische elementen van een website dan de lettertypes opzich... en meer layout en indeling van je content en nog veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik denk dat 't allemaal om balans gaat.. ik vind dat je webdesign te min doet als je zegt dat lettertypes niet een van de belangrijkste zaken zijn.. ik denk dat kleur, compositie en lettertype de drie-eenheid van design zijn.. En ja de grafische identiteit van een website is misschien meer dan lettertypes, maar veelal staat of valt de grafische identiteit van een bedrijf en haar communicatie bij het kiezen van een lettertype (met, heel belangrijke de daarbij behorende eigenschappen, want er is meer dan zomaar een lettertype kiezen) en de kleur..

Waaraan herken jij Sony? Waaraan herken jij Microsoft? Of Apple? Dat is vaak een combinatie van kleur en font hoor.

Je moet websites niet zomaar als websites zien, dat stadium zijn we onderhand al voorbij. Een website is gewoon een onderdeel van je communicatie.

En mijn advies, kijk eens die documentaire over helvetica, en zet dat helvetica dit en dat gedoe ffies weg. Het is niet voor niets een van de werelds gebruikte lettertypes, het denken achter vormgeving dat verder gaat dan 'oh is mooi' of 'oh is bruikbaar' is juist wat ontwerp boeiend maakt (en ja ik ben een kunstzinnige artfart ;) :p)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Weet je Simon, misschien moet je gewoon eens een paar jaartjes sudderen in je eigen ontwikkeling en niet zo het achterste van je tong laten zien. En dat geldt in zekere mate ook voor Tjeemp. Ik kan het jullie echt aanraden. Ikzelf ben nog lang niet van alle designmarkten thuis maar hou daarom gewoon m'n kop daarover en luister aandachtig naar alles wat voorbij komt en destilleer daaruit in stilte mijn mening. Echt een aanrader.

En daarbij: doe wat je goed kan en laat andere mensen in hun waarde, want zij doen ook maar gewoon wat ze goed kunnen.

Om het over wat anders te hebben: Ik heb weer een leuk boekje gevonden. Het heet '401 design meditations' en het is geschreven door Catharine Fishel. Staan hele leuke quotes in. :)
http://www.nl.bol.com/is-...002408902&Section=BOOK_EN

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 02-03-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
eh.. dis niet achterste van mijn tong hoor.. nergens mijn bedoeling om iemand te beledigen of uit zijn of haar waarde te trappen.. Maar mijn kop erover houden is niet mijn manier.. In mijn geval geen aanrader, ik ben 100% actief mee, of doe 't niet.. Door actief mee te doen maak je in mijn ogen meer fouten, en van fouten leer je.. Ieder zo z'n ding toch, dat is iemand in zijn of haar waarde laten..

Dat boek is erg leuk, geloof 't zeker.. Een andere 'aanrader' is dit boek. Dat is van een andere kant op design kijken. En dit is de docu waar ik naar verwees..

[ Voor 5% gewijzigd door simon op 02-03-2008 19:18 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Simon schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:17:
Dat boek is erg leuk, geloof 't zeker.. Een andere 'aanrader' is dit boek. Dat is van een andere kant op design kijken.
I heard Herb Lubalin say Helvetica was the most destructive face that was ever invented; it was just the total downfall of good typography...because you can't make any mistakes. It just kind of numbs you out. It's so perfect, it's dead, stillborn.
Rudy VanderLans, Founder of Émigré (PRINT magazine, September/October 1992)

Komt uit dat boekje wat ik aanraadde, moest er gelijk aan denken.
Dat boek wat jij aanraadt is gelukkig bij de bieb van Enschede te krijgen, maar helaas pas op 15/3... dus tot die tijd maar bezig blijven met ander werk :)
Nu ik zie waar je studeert... goh, heb jij hem toevallig nu? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 02-03-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
hehe.. dat citaat ken ik.. Ben 't er ergens ook wel mee eens.. Nu is helvetica een voorbeeld van 'kies eens geen verdana' nee, jaren op school gebruikt, moest 'm terug geven, maar ik raad 'm je aan om te kopen.

Het mooie aan dit boek is dat 't je een inzicht geeft in wat kunst heeft gedaan de afgelopen jaren, en ook een inzicht in hoe je dat in waar het hier over gaat, 2D ontwerp kunt toepassen. Moet je wel zelf destilleren uit het boek, maar in mijn ogen is dat de manier waarop je 't moet leren.

Misschien leuk voor een apart topic over design en kunst? Aangezien je door die 2 samen te 'bespreken' enorm veel kan leren. want nu vervuilen we dit topic maar.

[ Voor 13% gewijzigd door simon op 02-03-2008 20:04 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Wat grappig ik heb zojuist een hoorcollege over typografie achter de rug en uiteraard werd Helvetica breed behandeld.
We kregen ook een stukje te zien van de film http://www.helveticafilm.com/ maar het is echt ongelofelijk voor hoeveel dingen Helvetica eigenlijk wel niet wordt gebruikt.

Maar wat Tjeemp zegt over het gebruik van lettertype op een website ben ik het niet helemaal eens, je kunt zoveel bereiken met goede typografie bovendien maakt het echt wel uit of je schreef of schreefloze letters gebruikt op het web en de lettergrootte is ook afhankelijk van je doelgroep.

Het is misschien toch iets belangrijker dan je denkt.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170255

Afbeeldingslocatie: http://mt12.quickshareit.com/share/logo_splash5a1d6.png
Logo voor mijn (online) portfolio! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 170255 op 04-03-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

nice doe daar een tut van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
Net hebk ook maar zo'n 3D Naam dinges gemaakt voor mijn vriendin: Link @ DeviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ZypherNL schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:08:
Maar wat Tjeemp zegt over het gebruik van lettertype op een website ben ik het niet helemaal eens, je kunt zoveel bereiken met goede typografie bovendien maakt het echt wel uit of je schreef of schreefloze letters gebruikt op het web en de lettergrootte is ook afhankelijk van je doelgroep.
Dat bedoelde ik ook niet, tuurlijk maakt het veel verschil of je een schreef of schreefloos lettertype gebruikt. maar ik denk dat je op internet prima toekomt (in de meeste gevallen) met standaard lettertypes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170255

Thanks!
Sorry, komt (voorloopig) geen tutorial van. Teveel werk en ik heb het momenteel te druk daarvoor. Maar experimenteer is wat met brushen en layer styles, kom je al een heel eind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Tjeemp schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:34:
[...]

Dat bedoelde ik ook niet, tuurlijk maakt het veel verschil of je een schreef of schreefloos lettertype gebruikt. maar ik denk dat je op internet prima toekomt (in de meeste gevallen) met standaard lettertypes.
ik denk dat je dan totaal geen beeld hebt van 't effect van fontkeuzes op perceptie van de gebruiker. is wels onderzoek naar gedaan, weet niet precies meer welke/wie/waar, maar het resultaat was behoorlijk helder, een goed font is zeer belangrijk, helemaal voor opvallende plekken (logo, koppen, menus).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik ben al een tijdje bezig met een website voor een muziekvereniging. Nu was het design dat ik ooit een keer gemaakt had voor ze wel weer outdated, dus heb ik maar een nieuw design ontworpen.

Dit is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nzdj3ugpJbBoXGLdJcRPIhpa/thumb.jpg

Uiteraard missen er nog dingen, want je ziet nog een aantal lege vlakken. Maar dat komt straks wel goed als ik dit design omgezet heb in een Joomla-template.

Dus kom maar op met dat commentaar :o (Simon? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Mag ik ook ? O-)

Ziet er netjes uit! Heb wel 2 puntjes..
Het witte vlak op de banner komt een beetje rot over. Deze zit nu vast over een aantal mensen heen.. En de achtergrond zou ik bv. wit maken. Door het grijs komt de site er een stuk saaier uit te zien als dat hij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Heb je die ook groter?
Zou een mooie wallpaper vormen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Rakkerzero schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:21:
Ik ben al een tijdje bezig met een website voor een muziekvereniging. Nu was het design dat ik ooit een keer gemaakt had voor ze wel weer outdated, dus heb ik maar een nieuw design ontworpen.

Dit is het geworden:

[afbeelding]

Uiteraard missen er nog dingen, want je ziet nog een aantal lege vlakken. Maar dat komt straks wel goed als ik dit design omgezet heb in een Joomla-template.

Dus kom maar op met dat commentaar :o (Simon? :P )
paar dingen die mij opvielen, ondanks dat 't best een strakke layout is, spacing boven je kopjes, zit een dikke 10 pixels aan 'niets'. Spacing doe ik graag onder mijn blok, ipv erboven. Is rustiger. Ook je hoofd menu, spacing links.

Verder een paar globale dingen, 1 de indeling, waarom zit dat menu 2/3e ergens? Dat is niet helemaal logisch voor een gemiddelde user, helemaal met het blok rechts, en dan nog iets rond je kleurgebruik tov je foto. Je hebt hier een muziekvereniging, daarbij denk ik aan concertzalen, muziek, mooie donkere ruimtes, mooie bruine/donkere tinten, terwijl je layout daar heel erg mee contrasteert.

Voordat je 't slicet en omzet zou ik toch nog even nadenken over wat je met kleur en compositie doet, het contrasteert nu een beetje met het imago van je muziekvereniging, ondanks dat het wel een strakke layout is.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

@ Simon, heb je mijn portfolio al eens bekeken... misschien wordt mijn standpunt dan helderder... ben absoluut voor een passend en goed lettertype in je logo, in een koptekst wil ik ook nog wel eens hier en daar sIFR gebruiken en in een menu kan het ook wel eens wat leuks zijn met flash of iets dergelijks (indien het iets toevoegt). maar ik ben van mening dat je over het algemeen voor de content en dergelijke met een paar standaard fonts al aardig uit de voeten kunt... maar genoeg daarover :P

Laatst meegedaan aan een contestje, helaas niet gewonnen... ik zat wel bij de opvallers, maar helaas... misschien heeft iemand er iets van gezien (http://veerle.duoh.com)

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/portfolio/images/work/graphicdesign.jpg

en een nieuwe wallpaper gemaakt in de huisstijl van mijn bedrijfje...

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/portfolio/images/work/roughlands3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ooh kut ben ik 't eens met je.. dat van die content ben ik 't inderdaad volledig met je eens.

mooie stuff, meer niet te zeggen eigenlijk

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
simon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:38:
[...]

paar dingen die mij opvielen, ondanks dat 't best een strakke layout is, spacing boven je kopjes, zit een dikke 10 pixels aan 'niets'. Spacing doe ik graag onder mijn blok, ipv erboven. Is rustiger. Ook je hoofd menu, spacing links.
De reden voor die spacing is om met loze ruimte wat meer overzichtelijkheid te scheppen. Maar idd de spacing zou iets minder kunnen zijn.
Verder een paar globale dingen, 1 de indeling, waarom zit dat menu 2/3e ergens? Dat is niet helemaal logisch voor een gemiddelde user, helemaal met het blok rechts, en dan nog iets rond je kleurgebruik tov je foto. Je hebt hier een muziekvereniging, daarbij denk ik aan concertzalen, muziek, mooie donkere ruimtes, mooie bruine/donkere tinten, terwijl je layout daar heel erg mee contrasteert.
Als ik een website ontwerp, ben ik altijd op zoek naar nieuwe manieren van indelen. Dus ben ik dus ook met dit ontwerp afgeweken van wat normaal is. Juist door dan het menu een andere achtergrondkleur te geven als de rest, valt deze toch genoeg op voor de gebruiker.

De kleur staat min of meer vast, omdat blauw de kleur van de fanfare is. Dus dat wilde ik ook graag in de website verwerken. Daarnaast wil de vereniging graag een hippe jong uitstralende vereniging zijn en daarbij moet de website dus op aansluiten. Ik denk dat ik daar wel aardig in geslaagd ben.

Overigens wordt de foto dmv een script of flash straks met andere foto's om zo wat afwisseling in de pagina's te creeren.
Voordat je 't slicet en omzet zou ik toch nog even nadenken over wat je met kleur en compositie doet, het contrasteert nu een beetje met het imago van je muziekvereniging, ondanks dat het wel een strakke layout is.
Kleur staat dus min of meer vast, maar ik zou de achtergrond misschien nog iets donkerder kunnen maken.

Verder bedankt voor je commentaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ik vind het nogal een hoog 'weblog-gehalte' hebben. zo'n template dat je voor wordpress kan downloaden ofzo.. opzich vind ik het persoonlijk nooit zo erg om eens wat te spelen met de plaatsing van het menu enzo...

maar ja het oogt heel standaard, het heeft niet echt iets van zich zelf heb ik het idee...

verder is het wel prima ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 10-05 23:20
wip:
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/PopEyeTest.jpg

let niet op de text en hoe die daar staat.. daar ben ik nog mee bezig :)

zit erover te denken om in het midden nog iets prominents te plaatsen.. maar weet nog niet wat :)

C&C welkom uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

WhiteViper schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:41:
wip:
[afbeelding]

let niet op de text en hoe die daar staat.. daar ben ik nog mee bezig :)

zit erover te denken om in het midden nog iets prominents te plaatsen.. maar weet nog niet wat :)

C&C welkom uiteraard!
Leuke plaat. Ik vind de groene wii op de achtergrond alleen niet echt passen in het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132790

Afbeeldingslocatie: http://www.nvsdesign.nl/download/Madskillz_small.jpg

Eerste opzet voor een flyertje dat ik aan het ontwerpen ben :) Ik ben nog wat aan het puzzelen met de foto, helaas alleen slechte te krijgen van deze dj...maar moet er in volgens het concept 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:44
Anoniem: 132790 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:15:
[afbeelding]

Eerste opzet voor een flyertje dat ik aan het ontwerpen ben :) Ik ben nog wat aan het puzzelen met de foto, helaas alleen slechte te krijgen van deze dj...maar moet er in volgens het concept 8)7
Hmm ziet er zeer netjes uit, alleen toch een paar dingen die mij gelijk te binnen schoten:

*Moet hij portrait? Misschien kan je hem kantelen, zodat je het meer als 1 geheel kan krijgen? Er lijkt nu echt een scheiding in te zitten "Plaatje" || "Tekst"

*Je gebruikt meerdere manieren van teksten (full-caps, inverted color, kleurgebruik, fontweight etc), is niks mis mee, maar het maakt het wel wat rommelig. Misschien kan je voor jezelf iets beter bepalen wat de aandacht moet pakken, zijn ze geïnteresseert, dan lezen ze de eerste info, zijn ze dan nog geïnteresseerd, dan krijg je de laatste info. Pak voor deze 'categorien' een font-style en gebruik die, nu weet je eigenlijk niet waar je moet kijken.

Verder een zeer netjes kleurenpalet en een mooie art, kortom een goed begin! :)

offtopic:
ook ik ben geen topdesigner, maar dit zijn slechts mijn ideeën. ;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132790

stevenP schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:17:
[...]

*Je gebruikt meerdere manieren van teksten (full-caps, inverted color, kleurgebruik, fontweight etc), is niks mis mee, maar het maakt het wel wat rommelig. Misschien kan je voor jezelf iets beter bepalen wat de aandacht moet pakken, zijn ze geïnteresseert, dan lezen ze de eerste info, zijn ze dan nog geïnteresseerd, dan krijg je de laatste info. Pak voor deze 'categorien' een font-style en gebruik die, nu weet je eigenlijk niet waar je moet kijken.
thnx voor de comment.. De tekst moet ik inderdaad nog iets bijschaven. Ik heb gebruik gemaakt van de verschillende 'gewichten' van Helvetica om de belangrijkste info naar voor te laten treden. Wat voor mij (en de klant) belangrijk is, is dat de datum en dj's duidelijk naar voren komen. Misschien nog iets meer spelen met de weight van het font...

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 132790 op 08-03-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Een tijdje geleden heb ik geleerd om de onmogelijke driehoek van Esher te tekenen. Een beetje spelen met de verhoudingen gaf dit:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/logo_tri.jpg

Ik vind het een bijzondere figuur, die je gemakkelijk onthoudt. Mocht ik ooit nog eens een bedrijfje opzetten dan wordt dit het logo :+

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Bozozo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:54:
Een tijdje geleden heb ik geleerd om de onmogelijke driehoek van Esher te tekenen. Een beetje spelen met de verhoudingen gaf dit:

[afbeelding]

Ik vind het een bijzondere figuur, die je gemakkelijk onthoudt. Mocht ik ooit nog eens een bedrijfje opzetten dan wordt dit het logo :+
Zeker leuk gemaakt! En zéér bruikbaar als een logo ontwerp, wordt er alleen knettergek van om naar te kijken.. dus lang zal ik er niet naar blijven kijken, maar onthouden doe je het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Laatst online: 08-07 22:05
Bozozo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:54:

[afbeelding]

Ik heb al koppijn.. dacht dat het niet erger kon |:(

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Er is ook een metaalbedrijf dat exact dat logo heeft (dus ook zonder ruimte binnen de driehoek). Even kijken of ik het bedrijf kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat zou wel balen zijn. Ik zag net op brandsoftheworld dat ze een contest houden, en ik was van plan deze te uploaden :*)

edit: ik heb hem wat subtieler gemaakt, en minder hoofdpijn-veroorzakend:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/contestlogo.gif

Dit is mijn eerste vector tekening (Inkscape) dus ik heb er een uur over gedaan :o

edit2: mijn zus associeerde dit logo ogenblikkelijk met het hakenkruis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus ik wil het voldoende aanpassen om die associatie weg te nemen. Suggesties?

[ Voor 70% gewijzigd door Bozozo op 09-03-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bozozo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:04:
Dat zou wel balen zijn. Ik zag net op brandsoftheworld dat ze een contest houden, en ik was van plan deze te uploaden :*)

edit: ik heb hem wat subtieler gemaakt, en minder hoofdpijn-veroorzakend:

[afbeelding]

Dit is mijn eerste vector tekening (Inkscape) dus ik heb er een uur over gedaan :o

edit2: mijn zus associeerde dit logo ogenblikkelijk met het hakenkruis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus ik wil het voldoende aanpassen om die associatie weg te nemen. Suggesties?
Hmm.. t swastika zou ik het niet snel mee assosieren..
Wat ik wel wil opmerken is dat in deze vorm de onmogelijke driehoek niet meer te zien is... als je weet waar je naar moet kijken wel, maar ik denk dat 99999 van de 100000 mensen die het zien, er nevernooit niet een onmogelijke driehoek uit halen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat hoeft wat mij betreft ook niet. Anders krijg je maar plagiaatclaims aan je broek enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik vind het logo eigenlijk wat te cliche om als logo te gebruiken. Dit soort driehoeken heb dan ook al vaak genoeg gezien bij bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Rakkerzero schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:31:
Ik vind het logo eigenlijk wat te cliche om als logo te gebruiken. Dit soort driehoeken heb dan ook al vaak genoeg gezien bij bedrijven.
Ben het zeer zeker eens met Rakkerzero, het ziet er allemaal mooi uit maar orgineel is het natuurlijk niet. Probeer er nog iets mee te verzinnen of een twist aan te geven dat typerend is voor een specifiek bedrijf of naam van een bedrijf?
Mocht je echt willen gaan meedingen voor brandsoftheworld wedstrijd, want het is wel een leuk concept om mee te werken. succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232478

Ik heb nu een maandje een tablet-pc (hp tx2000) met een ingebouwde wacom active digitizer.
Eerst een beetje lopen Priegellen in Photoshop, gewoon voor de lol.
Bij dit tekeningetje wilde ik eens kijken hoe klein ik zou kunnen tekenen.
Met een 1 pixel brush en ver inzoomen ging het best wel goed.
Ik vind digitaal werken wel erg handig, als je een foutje maakt is niet meteen je hele tekening verpest.
En je kan natuurlijk eindeloos variaties blijven maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/3luikdroodle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Marss911 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:14:
[...]

Ben het zeer zeker eens met Rakkerzero, het ziet er allemaal mooi uit maar orgineel is het natuurlijk niet. Probeer er nog iets mee te verzinnen of een twist aan te geven dat typerend is voor een specifiek bedrijf of naam van een bedrijf?
Mocht je echt willen gaan meedingen voor brandsoftheworld wedstrijd, want het is wel een leuk concept om mee te werken. succes in ieder geval!
Precies. Zet het logo eens in 3d en maak er dan een mooie vector logo van met hippe kleuren. Dan zal het al een heel stuk beter zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
Afbeeldingslocatie: http://tn1-2.pv.deviantart.com/fs28/150/i/2008/069/7/d/Island_layout_by_alex3305.png
een website designtje (deviantART)

Afbeeldingslocatie: http://tn1-5.pv.deviantart.com/fs26/150/f/2008/069/8/7/SOwieSO_concept_template_by_alex3305.jpg
nog eentje :)

Afbeeldingslocatie: http://tn1-1.pv.deviantart.com/fs29/150/i/2008/069/d/3/Dorien_in_green_by_alex3305.jpg
edited fototje van mijn vriendin :D

Roept u maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Eigenlijk is de manier waarop CONCEPT te zien is achter de content (2e design) wel erg vet. Miscchien is het leuk om ook de twee groene divs een stukje door te laten lopen achter de content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Las t verhaaltje onder je eerste design (op DA). Kut man! Design is leuk, maar in mijn ogen nog niet af: de onderkant mist opmaak. De header (waar het om gaat) is wel top!

Over je 2de design: ziet er goed uit, maar heb wel wat puntjes: ik vind de header wat ver-jpeg-d overkomen, alsof het te gecomprimeerd is. Zonder dat relief is het denk ik mooier. Verder vind ik de uitlijning van de h1's ook een beetje storend. Ik zou die net zoals de teksten uitlijnen, en liever iets meer witruimte tussen de h1's en de gele tekst eronder. Verder zou ik de scrollbalk ook gewoon aan de rechterkant van het scherm plaatsen. Het bruine vlak zou ik gewoon naar beneden doortrekken, over de groene heen.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.