[2D/3D] GFX Contest 3: Tweakerland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

I Know i know! PC doet weer rot. en daarnaast vandaag niet veel tijd meer. dus ik kan m'n plaat jammer genoeg niet afmaken. wat zowiezo al niet ging lukken. Dus de laatste WIP word ook meteen mijn final.

Mijn Final:

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/tweakerland/wip6.jpg

@ Windwarrior:

dat de plaat zo korrelig is ligt aan de instellingen. zo blijven de rendertijden nog aangenaam. de bedoeling was om m'n final render die instellingen een stuk hoger te zetten. maargoed dat zit er nu dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Topicstarter
Jammer dat je hem niet helemaal kan afmaken. Hij ziet er al aardig af uit op de renderkwaliteit na :)

Ik ben zelf nog druk bezig. Final komt laat vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En Final!

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/o9iibs.jpg

@ Trage D-Rez :+

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 17-05-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56
het begint stilletjes aan "laat vandaag" te worden. Gaat het nog lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nou, deadline is inmiddels verstreken... en een aantal mensen die eerst voortvarend te werk gingen laten niks meer van zich horen?

DP Kunst, Bozozo, Natasdiamon, Warmaster88, Giant87, Inquestos, Windwarrior, Rakkerzero, Sonnybonds, 7Laurens7, RoyK en Stalllone hebben allemaal in meer of mindere mate veelbelovende WIPs gepost maar niks ingeleverd... Vreselijk zonde, volgens mij hebben we nu (maar) 4 finals?

Ik hoop dat er bij bovengenoemden nog mensen zijn die hun WIP als final willen inleveren.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
lol, had je post nooit gezien jupjup, posten op je mobieltje is niet echt handig dus. :D Wel een mooie plaat, jammer dat die mannetjes bij mij nauwelijks zichtbaar zijn. Verder wel een sfeervolle plaat.

4 finals is erg jammer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Voor mij gaat het niets meer worden, te weinig tijd en de missende skills hebben mij de strop gegeven :P
Maar heb alsnog genoten om het werk van anderen te bekijken, en wens ook iedereen nog succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

RoyK schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:45:
De kans is groot dat ik het niet gaat redden. Het is druk hier op de zaak en thuis ben ik ook druk in de opdrachten. :(
Jammer, was erg benieuwd naar het resultaat..
alleen die schets is al geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Niet laten afremmen door skills van anderen. Denk je nu echt dat "de anderen" vanaf dag 1 skills hadden. Als je naar mijn eerste werken kijkt, trekt dat ook op de ballen. Door mee te doen aan dit soort vriendschappelijke contests, verruim je je kennis op alle gebieden die te maken hebben met mooie platen. Je hebt een mooi (redelijk) omkaderd thema waarbinnen je vrijbent om al je (nieuw aan te leren) technieken kunt trainen. Zo heb ik voor deze contest voor het eerst gewerkt met Volumetric lights in MR en een character gemaakt + gerigged (waarop ik hopeloos gezakt ben, maar weet wel waar ik in het vervolg op kan letten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
Ah, door de drukte helemaal vergeten! Mag mijn laatste wip nog mee doen als final? O-)

Final?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IWm3NFKRoYwAPauckuzEB18W/full.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320196

Haha supervet! wel jammer dat je controller, er fake uit ziet, in geval van photoshop had je iets meer opacity moeten toepassen denk ik!

En heb je gebruik gemaakt van distort met de free transform? (Ctrl+T geloof ik) dan kan je het nog een iets mooier effect meegeven!

Verder erg mooi!
DP Kunst schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:35:
Ah, door de drukte helemaal vergeten! Mag mijn laatste wip nog mee doen als final? O-)

Final?
[afbeelding]

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 320196 op 17-05-2010 09:41 . Reden: Forgot somethingg! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
van mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:03:
Niet laten afremmen door skills van anderen. Denk je nu echt dat "de anderen" vanaf dag 1 skills hadden. Als je naar mijn eerste werken kijkt, trekt dat ook op de ballen. Door mee te doen aan dit soort vriendschappelijke contests, verruim je je kennis op alle gebieden die te maken hebben met mooie platen. Je hebt een mooi (redelijk) omkaderd thema waarbinnen je vrijbent om al je (nieuw aan te leren) technieken kunt trainen. Zo heb ik voor deze contest voor het eerst gewerkt met Volumetric lights in MR en een character gemaakt + gerigged (waarop ik hopeloos gezakt ben, maar weet wel waar ik in het vervolg op kan letten).
Mee eensch. Voor mij was dit de eerste poging om een (voor zover mogelijk) fotorealistische rendering te maken; deze hele contest was voor mij 1 bult trial&error. Eerste serieuze kennismaking met Mental Ray, caustics etc. Ik zie meedoen ook alleen als een leuke manier om dingen te leren, wat je wilt leren en hoe bepaal je zelf. Voor het prijzengeld hoef je het ook niet te doen :P

Was ook pas m'n tweede graphics contest waaraan ik meedeed, vorige keer was de cartoon-contest in 2005 ofzo.

@DP Kunst, tof! Wat mij betreft doe je zeker nog mee!!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@JupJup: "Catch the future" wat is de combinatie met Tweakerland als ik vragen mag :P ?

@SnoeiKoei: Mijn legoblokjes wip stelt niks voor :+ Volgende contest ben ik weer aanwezig als ik wat tof's kan bedenken. Tijd was namelijk geen probleem. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
die boom is een mediaspeler en ik neem aan dat de scene in een ver verleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje tegenvallende opkomst idd. wat mij betreft doet DP ook mee met z'n final. Die laatste WIP is namelijk ruim voor de deadline gemaakt ;).

ik zal eens na gaan denken over nieuwe onderwerpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stalllone schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:21:
@JupJup: "Catch the future" wat is de combinatie met Tweakerland als ik vragen mag :P ?
D-rez schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:29:
die boom is een mediaspeler en ik neem aan dat de scene in een ver verleden is.
Helemaal goed. De boom is eigenlijk een getweakte boom aangezien er in de toekomst geen echte meer zijn. Ook de vliegende konijnbeesten zijn getweaked maar ik had geen genoeg tijd meer om die als echte robotjes te maken.

Verder inderdaad weinig finals overgebleven! Zoals al gezegt is ergens, de mensen met de grootste babbels over het verloop van de contest zijn nergens meer terug te vinden.. Het lijkt de regering wel :P

Finals die er zijn zijn iig top geworden!

Al tijd om de finals te verzamelen of tot vanavond nog even wachten om te kijken of mensen nog hun laatste wip of iets degelijks mee willen laten tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@D-rez &JupJup: Ah thnx, nu is het inderdaad wat duidelijker. d:)b

Overgens voor de finals, strakke regels hanteren. Mensen wisten wanneer de deadline was, dus ik zou (zeker) nu niet meer gaan wachten op finals van mensen. Die van DP Kunst mag je van mij erbij rekenen omdat het feitelijk zijn laatste wip was. (en binnen de tijdsperiode was). De rest van de platen zij nog echt meer "wip" en niet final-achtig. /mijn mening.

Verzamelen en gaan stemmen :) kunnen we daarna verder. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb er geen probleem mee te wachten tot vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 14:46

eagle00789

Est. November 2005

Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:58:
Eindelijk de eerste stap gezet voor deze contest!

[afbeelding]

nu de rest nog :P
Dat lijkt me verdacht veel op een *kuch* Ikea *kuch* bureau dat ik als computerbureau gebruik :D Maar wat ik ook wil zeggen, Mooi werk allemaal. Ik moet eerst nog eens zorgen dat mijn poppetjes er beter uit zien als simpele lijnfiguren. Ik heb totaal geen ervaring met dit soort modellen die jullie maken. Ik hoop een volgende keer wel mee te kunnen doen om veel van jullie te kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@eagle, zoals ik al zie, ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met D-rez eens! Ik heb zelf het partical systeem van Lightwave goed aan de haal kunnen trekken. Jammer dat die krengen sprites zolang duren om te renderen.

Daarbij vind ik het persoonlijk supertof om te zien hoe iemand met weinig middelen een scene in elkaar kan zetten. Ik zeg meedoen en learn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als je met "poppetjes die eruit zien als simpele lijnfiguren" een eigen stijl neer kan zetten is dat ook helemaal niet mis! Een origineel idee, een goede grap, een aparte tekenstijl of verfrissend materiaalgebruik... er zijn een boel manieren waarop je je medetweakers (en jezelf) kunt verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 14:46

eagle00789

Est. November 2005

Ik zal me zeker niet laten afremmen, maar ik moet eerst maar eens 3DSMax2010 ofzo zien te krijgen (kopen/huren/lenen/iets anders)

De volgende keer doe ik zeker mee.
Lidl heeft pas een tablet in de aanbieding gehad die ik heb meegenomen en dat werkt goed. Nu alleen dat ding onder de knie gaan krijgen.

Ook moet ik hopen dat ik de onderdelen voor mijn nieuwe PC ook snel bij elkaar heb. Renderen zal dan wel wat lekkerder lopen dan nu...

[ Voor 58% gewijzigd door eagle00789 op 17-05-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hierbij alle finals!
Op volgorde van inlevering:

Snoeikoei:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3372/4606184708_707b641fca_o.png

D-rez:
Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/UFO-FINAL.jpg

Fransvanderwijst
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/tweakerland/wip6.jpg

Jupjup
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/102ktoh.jpg

DP Kunst
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IWm3NFKRoYwAPauckuzEB18W/full.jpg

Er kan met het bekende puntensysteem worden gestemt zie de Startpost.
Alle stemmen graag via de pm naar me versturen! Ik krijg dus 2 lijstjes :) Succes!

Kleine note, Tinypic smooth of gooit de kwaliteit van plaatjes aardig omlaag.. Als je denkt een bril nodig te hebben, niet meteen naar de Pearle rennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Punten verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn punten zijn ook verzonden. kwaliteit zit dicht bij elkaar vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
send

Het zijn dan misschien niet veel inzendingen, de kwaliteit zit wel snor.

[ Voor 90% gewijzigd door D-rez op 18-05-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja de finals zien er allemaal verzorgd en af uit! Ik vind ze allemaal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En sluit me compleet aan bij de rest! 5 punten aan een toffe plaat geven.. :N

Het wachten is op DP Kunst! Thnx voor de snelle inzendingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

wow, echt netjes allemaal :D

ik vind ze allemaal super mooi! Maar vooral ook erg verschillend, wat een goed iets is natuurlijk, maar denk ik een nadeel bij beoordeling.

Om toch maar even te laten zien hoe ver ik gekomen was:
Absoluut geen final

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/kdlqjb.jpg

misschien dat ik hem ooit nog afmaak, maar dat moet ik nog even zien, het heeft me in iedergeval veel ervaring opgeleverd, wat al heel fijn is :D

wat ik nog had willen toevoegen
  • Meer winkels, een nVidia winkel, een ATI winkel een AMD winkel en een willekeurige andere winkel (ASUS ofzo)
  • De belichting vond ik nog niet helemaal lekker
  • Dingen voor in de winkels
  • Bankjes, prullebakken en andere zooi
  • Reclame borden (e.g. Are You Ready (van nVidia))
  • Grand opening troep (vlaggetjes, borden etc.)
  • Een parkeerplaats
Dus in principe had ik het never nooit klaar gekregen, misschien alleen in een vakantie

[ Voor 83% gewijzigd door windwarrior op 18-05-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
als ik van u was, Windvechter. Dan zou ik een paar basis tutorials over belichting bekijken. En dan nog volledig zonder materialen of iets dergelijks, gewoon puur belichting. Als je eenmaal je Sun/sky/studio belichting enigszins door hebt, kun je naar materialen gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Punten ook verstuurd ;). Kom maar door met de eindscore :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

dankjewel D-rez voor de tip, ik heb nu even een caustics tutorial aan het doen, en daar staat toevallig die methode met de skylight in.

offtopic:
waarom vernederlandst iedereen mijn naam :D

[ Voor 0% gewijzigd door windwarrior op 18-05-2010 13:51 . Reden: Ik kan geen nederlands blijkbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
en niet meteen met de lastige dingen beginnen. Gewoon basic beginnen en pas als je weet wat je doet, een stapje verder zetten. Je kan niet rennen voor je überhaupt kunt staan.

Wie doen dat allemaal dan? Ik weet alleen dat ik er een handje van heb om namen te verbouwen.

[ Voor 24% gewijzigd door D-rez op 18-05-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:08:
wow, echt netjes allemaal :D

ik vind ze allemaal super mooi! Maar vooral ook erg verschillend, wat een goed iets is natuurlijk, maar denk ik een nadeel bij beoordeling.

Om toch maar even te laten zien hoe ver ik gekomen was:
Absoluut geen final

[afbeelding]

misschien dat ik hem ooit nog afmaak, maar dat moet ik nog even zien, het heeft me in iedergeval veel ervaring opgeleverd, wat al heel fijn is :D

wat ik nog had willen toevoegen
  • Meer winkels, een nVidia winkel, een ATI winkel een AMD winkel en een willekeurige andere winkel (ASUS ofzo)
  • De belichting vond ik nog niet helemaal lekker
  • Dingen voor in de winkels
  • Bankjes, prullebakken en andere zooi
  • Reclame borden (e.g. Are You Ready (van nVidia))
  • Grand opening troep (vlaggetjes, borden etc.)
  • Een parkeerplaats
Dus in principe had ik het never nooit klaar gekregen, misschien alleen in een vakantie
Ey windknokkerd! ( :+ ) Volgende keer dus gewoon ff afmaken en inleveren he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En de laatste punten zijn binnen! Uitslag volgt snel!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
[F5], [F5], [F5]......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Idem! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trommel de trommel, we hebben een winnaar en dat is !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[F5][F5][F5][F5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 15:07
* naam ook benieuwd is, heb dan wel niet meegedaan, maar alsnog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DP Kunst !!!!!

Gefeliciteerd _/-\o_ *O* d:)b

En de uitslag:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ywfyue.jpg
(klik)

Kijk voor de zekerheid even de scores na O-)

Winnur: DP Kunst met 35,2 punten
2. Jupjup 30,6
3. D-rez 30,4
4. Snoeikoei 27,2
5. Fransvanderwijst 21,8

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 18-05-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gefeliciteerd Daniel! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 15:07
gratz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Nice! Tnx all :D. Ik zal eens ff het thema topic gaan raadplegen voor een leuk onderwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
gratz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik een andere winnaar in mn hoofd had, en mezelf een stuk lager..

Maar meer dan terecht gewonnen! _/-\o_ Vond hem superorgineel, en met een beetje extra tijd kwa uitwerking ook perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zow eej daar gaat m'n zelfvertrouwen :P haha

Grtz DP Kunst!

op naar de volgende contest! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik vond ze allemaal wel erg mooi :D (ze hadden allemaal wel wat), ook die van jouw hoor Frans.

Kun je misschien je plaat nog eens op betere settings renderen, ik ben wel benieuwt hoe het er dan uitzien. (of duurt dat veel te lang?)

[ Voor 13% gewijzigd door windwarrior op 18-05-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha thnx :P.

Ik wil 'm denk ik nog wel ooit afmaken. maar nu eventjes andere prioriteiten. de contest is inmiddels toch afgesloten dus heeft het geen haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
en wat zou nou die eyecatcher worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:47:
en wat zou nou die eyecatcher worden?
Anoniem: 280269 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:50:

M'n eyecatcher zou een IRON MAN moeten zijn. die zou dan in onderdelen door de kamer liggen, alsware er iemand er 1 in elkaar aan het zetten is. dit idee zal ik helaas aan de kant moeten zetten omdat ik gewoonweg de tijd er niet voor heb.

Ik zal eerst maar m'n kamertje afmaken ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies ;)
Ik was gewoon te laat begonnen en kom zo niet directs wat originelers verzinnen als dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
oh sorry, daar heb ik overheen gelezen dan. je had hem natuurlijk ook uit het scherm kunnen laten vliegen zoals in een 3D-reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken Frans! :P
Hij zag er super veelbelovend uit maar helaas niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-07 12:57

RoyK

Hobby tekenaar

van harte DP Kunst!! :)

Ik hoop op een leuk thema (waar ik iets meer mee kan dan tweakers land)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Gratz DP Kunst :)

Oeh, D-rez & JupJup was erg close :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad. D-rez Mag zich gerust 2e noemen 8)

Vond het wel een geslaagde constest. Ondanks dat er niet erg veel finals waren (hoefd ook geen megalijst te zijn toch) zijn het allemaal toffe en verschillende platen geworden :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste