[2D/3D] GFX Contest 3: Tweakerland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56
gister, vandaag en morgen weinig tot geen tijd. M'n pc staat in een hoek en ben m'n nieuwe bureaublad aan het maken. Morgen nog de elektra en m'n pc kan weer terug gezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hmm ik heb het 3d-ontwerpen ook weer opgepikt maar dit onderwerp trekt me totaal niet.. ik wacht even op een nieuwe contest... ben op het moment druk bezig met dit:

http://www.kevinvandeursen.nl/website/10.png

Maar hier zitten al mooie wipjes tussen! Ben benieuwd naar de finals..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:10

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3296/4554182573_fa1aab1d8f_o.png

Weer beetje verder.

D-rez: Lemming ziet er al leuk uit! Ben je er al uit hoe je hem in een houding gaat zetten? Ik weet niet hoe makkelijk hij te riggen is met de standaard rig van Max?

Windwarrior: je zegt zelf al dat de winkel buiten verhouding lijkt met de rest; volgens mij komt dat voornamelijk door de grootte van de lantaarnpalen, aan de hand daarvan zou je verwachten dat de winkel veel groter is dan je zegt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Wat het riggen betreft, ik heb ook nog geen idee, het is voor mij ook volledig nieuwe materie.

update:
Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/lem-WIP-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik ben het nu even helemaal kwijt, wat is nou ongeveer de lengte van een lantaarnpaal op een semidrukke weg, zeg maar een twee baans weg waar veel mensen op komen. Ik kan het echt werkelijkwaar niet vinden.

@ hierboven, de lemming is cool! maar is hij niet wat uitgerekt voor een lemming?

@ SnoeiKoei ik vind hem supervet, ben benieuwt hoe hij er met textures uit gaat zien!

Afbeeldingslocatie: http://s2.imgimg.de/uploads/Lemmings626341a7jpg.jpg

ik heb even een hoogtereferentie geplaatst in mijn scene, een geel of een groen blok is 5 meter hoog, maar ik kan maar niet bedenken wat uit propositie is

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2eci691.jpg

en nu heb ik een verbeterde versie, ik ben afgestapt van het idee van een stuk grasland en overgestapt op een plein achtig idee, waar straks alle winkeltjes aan komen te zitten, dan is tweakerland een beetje de woonboulevard voor computerhardware :D, oh en de lantaarnpalen heb ik een stuk hoger gemaakt, en ik heb er minder geplaatst omdat er anders weer te veel lantaarnpalen waren

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1j6amb.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door windwarrior op 26-04-2010 23:47 . Reden: toevoeging WIP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

linkje - Eerste hit op google. Niet volledig uniform natuurlijk. Dit is van Albany County oid, maar geeft al een aardige indicatie. Ze geven daar een standaardhoogte van 11 meter, niet lager dan 8 meter.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@ windwarrior
You've got point! Zal hem wat meer obees maken.

Om een goede schaal te krijgen kun je best werken met een poppetje als referentie als je daarnaast is een camera op ooghoogte (160-170) plaatst is dat ook vaak een handig hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:41

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

ik denk niet dat hij meer obees moet worden eigenlijk, volgens mij moet hij gewoon kleiner zijn, Volgens je afbeelding is de grootte van het hoofd van je lemming 1/3 van zijn volledige lichaamlengte (das dan nog exclusief zijn coole hairdo) als je dan inzoomed zal zijn automatisch iets dikker lijken. Als je goed kijkt hebben die lichamen een eerder infantiele verhouding. De nek mag volgens mij ook nog iets korter afstand schouders--> hoofd lijkt me ook kleiner op de foto's (en dan ook rekening houdend met het vogelperspectief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@windwarrior: je tweede opzet ziet er goed uit! Textuur voor het plein vind ik tof en de lantaarnpalen hebben nu veel betere afmetingen.
windwarrior schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:51:
@ SnoeiKoei ik vind hem supervet, ben benieuwt hoe hij er met textures uit gaat zien!
Het meeste van wat ik laat zien wordt slechts als lijntekening op een vel papier op tafel getoond in mijn final dus er komen op de meeste onderdelen geen textures :P

Een paar dingen (de fan met grill, wat schroeven, de schroevendraaier uit mijn eerste WIPs, misschien wat kabeltjes enzo) worden wel gerenderd als rondslingerende rotzooi.Die onderdelen worden wat gedetailleerder gemodelleerd dan de rest.

Schroefje:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4007/4557450190_694056f617_o.png

Pfff bedenk net; nou heb ik een kruiskopschroevendraaier gemodeld maar de Topic Generator bevat alleen maar inbus en torx schroeven :D Nou ja, een inbus-tooltje kan ik er nog wel bij klussen natuurlijk, zo gebeurd.

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 27-04-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Eindelijk de eerste stap gezet voor deze contest!

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/tweakerland/wip1.jpg

nu de rest nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
jippie! meer competitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik snap echt geen hol van dat riggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:09:
ik snap echt geen hol van dat riggen
Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan :)
http://www.escalight.com/...g-and-rigging-part-1.html

Ik heb ondertussen ook eventjes een stuk doorgeknutselt!

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/tweakerland/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
jij bent een knappe & rappe knutsellaar. Zal morgen eens naar je link zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:19:
[...]

Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan :)
http://www.escalight.com/...g-and-rigging-part-1.html

Ik heb ondertussen ook eventjes een stuk doorgeknutselt!

[afbeelding]
Mooi hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik weet echt nog niet wat ik moet maken ;( ;(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3DGFX/03/Render.002.jpg
Heb al wel blokjes gemaakt :9

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:30:
jij bent een knappe & rappe knutsellaar. Zal morgen eens naar je link zien.
Thnx! Ik heb ook wel wat tijd goed te maken.

daarom weer een nieuwe update!

bureaustoel / prullenbak en paar DVD Spindels neergezet. en heb ook al wat belichting opgezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/tweakerland/wip3.jpg

Deze week komen er zowiezo geen updates meer van mij (koninginnedag / werken / social life) maar comments / tips zijn natuurlijk wel altijd welkom!

@ Stallone: Het is natuurlijk wel handig als je weet wat je wilt gaan maken ;) dalijk heb je bloktjes gemaakt die je niet eens nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
frans, je werkt te snel! jij presteert in 2 dagen waar ik al een week mee bezig zou zijn.

heb ff snel alvast getest of het zou werken

http://www.dexyd.nl/afbee...tweakerland/lem1-test.mov

[ Voor 39% gewijzigd door D-rez op 28-04-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:54:
frans, je werkt te snel! jij presteert in 2 dagen waar ik al een week mee bezig zou zijn.

heb ff snel alvast getest of het zou werken

http://www.dexyd.nl/afbee...tweakerland/lem1-test.mov
Heh geinig :D

@Frans vd Wijst: gaat lekker inderdaad zo :o

Zelf gisteren begonnen met het modellen van een simpele omgeving om mijn scene in te renderen. Bureaublad, muren met een raam, MR Daylight system erin en zo'n rechthoekige lichtbron erbij net buiten het raam. Ben nog een nub met MR dus de instellingen duizelen me nog en zeggen me weinig, ben wat tutorials aan het doorlopen voor interieurverlichting met MR... Ik hoop dat de resultaten beter worden, vooralsnog vind ik het nog wat tegenvallen hehe. En renderen duurt bijna een kwartier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Als renderen lang duurt kan dit kan dit aan heel veel zaken liggen.
Om te beginnen kun je best zien of dit aan je materialen ligt. Je kunt dit zien door een material override gebruiken bij je rendersettings. (pak een mat witte A&D zonder teveel reflecties)

Probeer ook zoveel mogelijk te vertrekken van A&D materialen, deze zijn namelijk ge-optimaliseerd voor MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:53:
Als renderen lang duurt kan dit kan dit aan heel veel zaken liggen.
Om te beginnen kun je best zien of dit aan je materialen ligt. Je kunt dit zien door een material override gebruiken bij je rendersettings. (pak een mat witte A&D zonder teveel reflecties)

Probeer ook zoveel mogelijk te vertrekken van A&D materialen, deze zijn namelijk ge-optimaliseerd voor MR
Ik zal het vanavond eens proberen... Denk niet dat het aan de materialen ligt, er zit 1 MR A&D materiaal in de scene (handvat schroevedraaier, produceert caustics), de rest is neutraal lichtgrijs (clay render idee). FG staat aan, 1 bounce. Zelfs als ik in draft kwaliteit render (korrelig resultaat) duurt het zo lang, feitelijk is het niet het renderen zelf dat lang duurt maar de "emitting photons" fase. Als die klaar is is het renderen zelf gebeurd binnen een halve minuut ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
modellen uit CAD programma's willen ook nog wel eens voor extra rendertijd zorgen. Je mag evt je scene altijd eens opsturen, dan wil ik er vanavond wel eens naar kijken om te zien of het normaal is of niet

/edit

ik lees net caustics, caustics zijn als dikke stront door een trechter.

[ Voor 21% gewijzigd door D-rez op 07-04-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

* Big Womly begint te neuriën
En een boutje en een moertje en een schroefie en een nippeltje...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:26:
modellen uit CAD programma's willen ook nog wel eens voor extra rendertijd zorgen. Je mag evt je scene altijd eens opsturen, dan wil ik er vanavond wel eens naar kijken om te zien of het normaal is of niet (simon.snowflake apenstaart gmail punt com).

/edit

ik lees net caustics, caustics zijn als dikke stront door een trechter.
Hehe komt het daardoor denk ik :D Maar blijft gek, toen ik de boel nog belichtte met een MR spot ipv daylight system duurde het allemaal veel minder lang. Ben hoe dan ook voorlopig niet uitgespeeld.
mbsaerens schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:30:
[...]

* SnoeiKoei begint te neuriën
En een boutje en een moertje en een schroefie en een nippeltje...
:D

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-04-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 11-07 15:07
Stalllone schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:24:
Ik weet echt nog niet wat ik moet maken ;( ;(
[afbeelding]
Heb al wel blokjes gemaakt :9
Lego O+

* naam wil ook meedoen, maar heeft ook geen idee wat ik moet maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Opzetje gemaakt voor de plofprent:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3498/4563031584_27b3d449eb.jpg

Moet nog vanalles bij... Merknaam, productnaam, schaal, loze reclamekreet etc.

(Klikbaar voor groot, kun je tenminste de tekst ook lezen)

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-04-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@SnoeiKoei,

Geniaal _O_ Vergeet ook niet een onderdeel met BoB erin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-07 08:57
*Afhaakt, te druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:02
@Snoeikoei: Je zou jezelf ook kunnen verdiepen in het gebruik van een Photon Map. 1 Keer alles goed tweaken en dan weg schrijven naar een map. Deze kun je dan opnieuw gebruiken bij elk volgende render. Dan is alles al berekend en hoef je dus alleen maar te wachten op je render. In Maya kun je de instellingen vinden onder Indirect Lighthing in de Render Globals. Max heeft vast ook zo een soort functie in een Mental Ray tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JasonKing schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:57:
@Snoeikoei: Je zou jezelf ook kunnen verdiepen in het gebruik van een Photon Map. 1 Keer alles goed tweaken en dan weg schrijven naar een map. Deze kun je dan opnieuw gebruiken bij elk volgende render. Dan is alles al berekend en hoef je dus alleen maar te wachten op je render. In Maya kun je de instellingen vinden onder Indirect Lighthing in de Render Globals. Max heeft vast ook zo een soort functie in een Mental Ray tab
Ja heb zoiets gezien... ik neem aan dat dat alleen werkt als je geen lichtbronnen verandert / verplaatst toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
  • Laatst online: 14:02
SnoeiKoei schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:23:
[...]

ik neem aan dat dat alleen werkt als je geen lichtbronnen verandert / verplaatst toch?
Dat klopt. En je kan dan ook geen objecten meer verplaatsen. Eigenlijk wil je caustics pas echt op het allerlaatst doen. Je zou het zelfs op een andere laag kunnen renderen en later in PS de caustics over je plaat heen kunnen leggen: geeft je wat meer flexibiliteit. Maar ik zou voor al je test renders niet de caustics aan zetten, kost te veel tijd en nu toch nog niet nodig voor de final. Ik zou het gewoon stap voor stap doen; modelleren, UV's, texturen/shaden, positioneren, goed in beeld brengen (kader en wat niet) belichten en dan als toetje de caustics er over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

marabunta2048 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:41:
[...]

Lego O+

* Dutchie! wil ook meedoen, maar heeft ook geen idee wat ik moet maken :/
Jammer ;(
Jammer ;(

En ik ben aardig van de kaart, halve griep :P en weet nog steeds niet wat ik moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JasonKing schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:36:
[...]

Dat klopt. En je kan dan ook geen objecten meer verplaatsen. Eigenlijk wil je caustics pas echt op het allerlaatst doen. Je zou het zelfs op een andere laag kunnen renderen en later in PS de caustics over je plaat heen kunnen leggen: geeft je wat meer flexibiliteit. Maar ik zou voor al je test renders niet de caustics aan zetten, kost te veel tijd en nu toch nog niet nodig voor de final. Ik zou het gewoon stap voor stap doen; modelleren, UV's, texturen/shaden, positioneren, goed in beeld brengen (kader en wat niet) belichten en dan als toetje de caustics er over heen.
Juistum! Bedankt voor de tips, ik ga klooien! :9

FF klooien verder; met caustics: bijna kwartier. Let niet teveel op compositie nog, en de fan is hoekig geworden bij deze importmethode (moet ik nog ff opnieuw importeren in max dus)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4029/4563334215_4ec391fa9b.jpg

Zonder caustics duurt dezelfde scene 1 minuut 29 sec.

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-04-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ziet er al knap uit hoor koebeest!
15 minuten op welke resolutie en wat voor machine? want 15 minuten voor caustics is nog best te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

vet cool D-rez, misschien moet je het haar nog laten bewegen, net als zijn shirt :D

Ik ben ook weer bezig, maar heb nog niet veel bereikt, ik post binnenkort wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
gezien het toch een still wordt, en ik hier voorlopig geen super gedetailleerde shizzle van ga maken, zal statisch haar voldoen.
En bovendien voor een eerste poging tot een animeerbaar character, vond in het al lastig genoeg.
De beweging die er nu opzat was gewoon een standaard mocap van het i-net.

update
Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/lem-WIP-6th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Idd stil geworden... zelf heb ik een druk weekend achter de rug en deze week krijg ik ook niet veel tijd. Maar ff zien waar het schip strandt.

D-Rez: je lemming is goed geslaagd!! Komt er een hele invasie van op je mobo-landschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
jup, das de bedoeling. Heb nu de paraplu af en ga straks een houweel maken. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/lemming-floater-01th.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door D-rez op 03-05-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
update
Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/mobo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel nice D-rez! Het begint allemaal al in elkaar te vallen zo! Erg mooi zijn die lemmings geworden!

Morgen komt er wrs een update van mijn kant. Ik heb tot nu toe geen tijd meer gehad om eraan te werken. morgenavond ga ik er weer eens aan zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
tnx.
Gelukkig (voor jou dan toch) ben jij een stuk rapper met modelleren dan veel van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Topicstarter
Ja mooi gedaan D-rez! Wist compleet niet dat lemmings cool haar hadden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals gezegt een update!

het gaat wel rap idd. maar er moet nog altijd veel gebeuren..

toegevoegd zijn:
tandwiellen
drinkglazen
verwarming + buizen e.d.
plinten
kozijnen

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/tweakerland/wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 14:08
Geniaal, dat Lemmings-concept :)
Goed uitgevoerd al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ fransvdwijs

Wat een moddelingwerk! _/-\o_

Ik heb zelf mn laptop weer terug dus ik kan weer aan de slag! Love Dell! Binnen een week gefixt (moederbord / prosessor kapot) en met zn 1.5 jaar ook nog kostenloos opgehaald/gerepareerd . *;

Zal zo mn laatste wipje even renderen.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vmyf0y.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 05-05-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
nice dat je hem al zo snel terug hebt jup jup!

ben, benieuwd wat het gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erg gaaf jupjup! heel erg fantasyachtig :)

jah hoor, weer een update van mijn kant

toegevoegd zijn:
Schroevendraaier,
Stopcontact met stekker/kabel
Posters
Ik ben ook al begonnen met het texturen. wil dit zsm in grote lijnen af hebben zodat ik kan beginnen aan de eye catcher van de plaat ;)! (als ik dat af ga krijgen)

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/tweakerland/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
Damn, ziet er allemaal goed uit hier! Denk dat ik ook maar weer eens snel aan de slag moet, anders wordt het niet meer wat :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 280269 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:46:

toegevoegd zijn:
Schroevendraaier,
Posters
Ik ben ook al begonnen met het texturen. wil dit zsm in grote lijnen af hebben zodat ik kan beginnen aan de eye catcher van de plaat ;)! (als ik dat af ga krijgen)

[afbeelding]
Mooi hoor! _/-\o_ Goed oog voor details moet ik zeggen. Ben benieuwd naar je eye catcher :P

Ik zie trouwens nog een raar verschijnsel, in je stopcontact (waar de stekker inzit) lijkt een lichtlek ofzo te zitten (licht aan de verkeerde kant van de stekker enzo), alleen te zien als je inzoomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
kom jongens, de inleverdatum komt inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst ff reinstall van windows voordat ik weer verder kan helaas. maar komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

helaas heb ik denk ik geen tijd meer, examens enzo, het spijt me zeer! Ik vind het zelf ook erg jammer, maar ik moet me helaas terugtrekken van de competitie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Windwarrion, jammer! Leek me een leuke scene worden :)

Ik moet ook tijd zien te vinden want ik heb nog aardig wat modelwerk. Hier al was halfgebakkends..

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/20qc01e.jpg

en update:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2lbcat.jpg

@ D-Rex. life light is a b*tch

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 09-05-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik heb ruzie met m'n belichting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Jup jup: Dat ziet er spooky uit :P.

@ D-rez: Kwestie van trail en error.

ikzelf loop nog steeds te b*tchen met m'n PC. blijft het maar steeds hangen. zelfs na m'n nieuwe windows install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
moest physical scale op unitless zetten en dan de waarde omhoog smijten naar zo'n 16000 door dat ik gebruik wilde maken van een parti volume shader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik blijf ook worstelen met mijn belichting. Alles zag er redelijk uit maar nog niet top. Boel opgeslagen en volgende dag verder spelen, render ik de boel nog es van de save van vorige dag -> alles dik overbelicht en papier helemaal wit uitgebeten, niks meer op zichtbaar... Ik doe mijn best maar als ik de komende dagen er niet in slaag MR wat te temmen komt er geen final en smijt ik mijn werk wel in de "show hier je 3D zut" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
als je er een archive van maakt, wil ik er wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:15
Anoniem: 280269 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:46:

toegevoegd zijn:
Schroevendraaier,
Posters

[afbeelding]
Mooie plaat, mooie renders ook, goed detail. Ik mag dan niet meedoen en grafisch onderlegd zijn, mijn oog ziet wel iets wat ontbreekt:

Ik zie een tobo, monitor e.d., but where's the main part? Haha, ik mis de computer zelf wel zo op de plaat, aan de monitor te zien is dat geen All-In-One pc.. :)

Maar nogmaals ziet er goed uit!

Ook compliments aan de rest, haha die lemmings krijg bijna zin om dat weer te gaan spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:58:
als je er een archive van maakt, wil ik er wel even naar kijken.
Tof aanbod van je, thnx :) Als ik er over een paar dagen niet uit ben neem ik contact met je op; uiteindelijk streef ik er naar eerst zoveel mogelijk te leren van deze contest. En hopelijk heb ik vandaag of morgen een goed boek over MR in huis!

* SnoeiKoei ziet de deadline met rasse schreden naderen.

Lol ik zie net dit plaatje in de HK, erg tof en zoiets zou erg goed aansluiten bij deze contest hehe.

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-05-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yay, Koei is nog tot WIPpen in staat!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3094/4597414779_624fb070ce_o.png

Gisteravond met de belichting / kwaliteit van schaduwen en anti-aliasing aan het matten geweest; zo langzamerhand kom ik in de buurt van wat ik voor ogen heb. Om de boel wat interessanter te maken heb ik mijn raam van lamellen voorzien. Daardoor ligt de schroevedraaier niet meer in de meest interessante plaats maar daar ga ik nog wel mee schuiven. Fan opnieuw geimporteerd (daar waren de vorige WIP de cirkeldelen nog hoekig van) en de fan guard erbij. Voorlopig materiaaltje op de ondergrond (bureau moet uiteindelijk hout lijken maar wel lichter dan dit, muur erachter krijgt een bijna-wit behang).

Shadow samples heb ik aardig moeten opschroeven om met name langs de randen van schaduwen geen korrels te krijgen en licht/donker overgangen mooi vloeiend te maken. Dat samen met betere sampling (AA) en het gebruik van caustics zorgde er wel voor dat op een resolutie van 800x600 de rendering pas na bijna 5 uur klaar was :X

Verdere things2do: schroefjes, inbus enzo op tafel, bump maps op tafel en papier, lamellen klein beetje inkorten en er gaatjes/touwtjes in maken, hoek van de camera t.o.v. de belichting gaat nog veranderen. Zit er nog over te denken meer in te zoomen (meer groothoek, extremer perspectief, schroevedraaier dichterbij de camera en maar een deel van het papier zichtbaar).

Schaduwen zelf (op het papier nog wel zichtbaar) zijn nog wel redelijk vlekkerig; moet nog uitvinden wat ik daar aan moet doen. Ook nog niet tevreden over de chromen delen (schroevedraaier en grill); die zijn nog wat "stipperig"; niet erg strak. Anti-aliasing faalt daar ook aardig nog.

[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-05-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@koebeest, prima hoor, laat maar weten als ik eens mij "licht" er over moet laten schijnen ;) Dat plaatje werk niet voor mensen die niet in de HK kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:01:
@koebeest, prima hoor, laat maar weten als ik eens mij "licht" er over moet laten schijnen ;) Dat plaatje werk niet voor mensen die niet in de HK kunnen.
Ik laat het je weten als ik er niet uit ga komen. Nogmaals bedankt voor het aanbod; tof!

Over HK-toegang heb je natuurlijk gelijk; hier dus het plaatje dat Jogai daar gisteren postte:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4025/4367117209_777e17e553_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
feitelijk was ik eerst zoiets van plan, maar dat is beestig veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:22:
feitelijk was ik eerst zoiets van plan, maar dat is beestig veel werk.
Ik vind je lemming-uitvoering toch ook leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gisteren weer lekker aan mijn scene aan het sleutelen geweest. De ondergrond is nu meer een tafel, er is een stuk muur zichtbaar, de belichting is interessanter net als het camerastandpunt. Ik probeerde nog wel een paar onderdeeltjes in te voegen (schroeven) maar dan gaf Max een "out of virtual memory" error dus wellicht wordt 'm dat niet.

Voor het slapen gaan heb ik nog een render in werking gezet om hoge(re) kwaliteit settings te testen (betere anti-aliasing settings, hogere FG / shadow kwaliteit en met name ook hogere settings voor glossy reflections en glossy refractions. Helaas kon ik vanmorgen nog niks beoordelen want toen ik weg moest naar werk stond Max nog photons te emitten :D Dus ook nog geen WIPje nu.

Vraagje; maakt het voor rendertijden echt vreselijk veel uit op welke resolutie je rendert? Op het moment wordt 99% van de rendertijd besteed aan photonberekeningen; wordt dat (bijvoorbeeld 4x) langer als ik ipv 800x600 naar bv 1600x1200 ga? Weet ik alvast waar ik rekening mee moet houden als ik mijn final ga renderen...

* SnoeiKoei heeft komende dagen niet veel tijd meer dus het tijdstip om de final te renderen nadert hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@SnoeiKoei,

Als je er niet uit gaat komen wil ik hem wel voor je renderen? Je gebruikt 3ds max toch?

meel maar naar tkuijer (at) gmail (punt) com :)

[ Voor 19% gewijzigd door naam op 12-05-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja met Lightwave kom je iig in de problemen bij hogere resoluties. Bij de vorige contest zat ik met pressies hetzelfde probleem :'(

Mischien is het wel een optie om "Limited region" aan te zetten? (geen idee hoe dat in Max heet. Dan kan je bv. de helft van de scene selecteren zodat je eerst de eerste helft renderd en daarna de 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En mn gevaarte bijna af!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/sy0d2p.jpg

Todo's eraan,
- Meshfoutjes fixen
- riem opniew,
- meer beweging erin
- gezicht wat vormgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zojuist ff naar huis geweest; stond ie nog doodleuk te renderen (laatste paar %, kon erop wachten) 8)7 In totaal 13 uur voor een render van 800x600.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1369/4601201194_c0f591c9d0_o.png

Papier was eigenlijk weer overbelicht (uitgebeten, printje was onleesbaar in de door zonlicht belichte stroken), heb 'm maar in hdri format gesaved en daarna een halve stop onderbelicht in photoshop.

Kwaliteit (scherpte, anti-aliasing (nu ook van de glossy delen) en materialen) is nu wel waar ik het wil hebben, net als de belichting. Alleen mis ik nog wat in de linker bovenhoek en in deze stand is er weer niks zichtbaar van caustics van de schroevendraaier :X Dat wordt nog even schuiven dus.
marabunta2048 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:49:
@SnoeiKoei,

Als je er niet uit gaat komen wil ik hem wel voor je renderen? Je gebruikt 3ds max toch?

meel maar naar ( 8< ---knip--- ) :)
Wederom een zeer tof aanbod! Ik houd het in gedachten; als ik merk dat ik anders in tijdnood kom! Maar als het me vanmiddag lukt de laatste wijzigingen aan te brengen mag mijn PC er daarna desnoods nog 2 dagen over doen om te renderen; zolang ik er maar zelf geen werk meer aan heb :) Ik gebruik idd Max (2010).
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:46:
En mn gevaarte bijna af!

[afbeelding]

Todo's eraan,
- Meshfoutjes fixen
- riem opniew,
- meer beweging erin
- gezicht wat vormgeven
Ha tof hoor! Apple logootje erop, iMonk? hehe
Gaat die de kar duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
koebeest, idd jammer dat nu niets te zien is van de caustics. Anderzijds mis ik die ook niet echt. Dus als je die er uitlaat kan je veel rapper renderen. Ook zou ik nog wat extra onderdelen erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:34:
d is er weer niks zichtbaar van caustics van de schroevendraaier :X Dat wordt nog even schuiven dus.

Ha tof hoor! Apple logootje erop, iMonk? hehe
Gaat die de kar duwen?
Mijn gevaarte iMonk noemen :N Maar hij komt inderdaad de kar trekken :)

Je render ziet er verder al goed uit! Ik verbaas me alleen over je rendertijden.. Is die met Caustics off ook zo lang? zoja dan zou ik echt even kijken naar je instellingen / computer :P want dat moet veel sneller kunnen!

Ter vergelijking (wel een slechte..) render ik mijn scene met alles erop en eraan binnen een minuut.
stats: 251761 poly's, Monte Carlo global illumination, ambiant occlusion, 4 lights, 4pass antialising (addaptive).

Wisten jullie trouwens dat je ook licht een negatieve waarde konden geven? Hierdoor kan je dus delen van je scene een stuk donkerder laten uitkomen :) (Lightwave)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 12-05-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:58:
koebeest, idd jammer dat nu niets te zien is van de caustics. Anderzijds mis ik die ook niet echt. Dus als je die er uitlaat kan je veel rapper renderen. Ook zou ik nog wat extra onderdelen erbij zetten.
Extra onderdelen was de bedoeling maar gaf vooralsnog een error, ga ik nog wel proberen maar geen garantie dus. Caustics wil ik er eigenlijk wel in, maakt de plaat wmb interessanter.
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:03:
[...]

Mijn gevaarte iMonk noemen :N Maar hij komt inderdaad de kar trekken :)

Je render ziet er verder al goed uit! Ik verbaas me alleen over je rendertijden.. Is die met Caustics off ook zo lang? zoja dan zou ik echt even kijken naar je instellingen / computer :P want dat moet veel sneller kunnen!
Thnx :) Rendertijden gingen nogal omhoog door de hogere anti-aliasing en shadow sample settings, maar caustics uitzetten scheelt vele uren ja. Zonder caustics en met lage aa-settings rendert deze scene in minder dan 2 minuten.

Mijn pc is ook geen monster (dual core, 3GB geheugen ofzo, Vista 32) en niet erg geoptimaliseerd voor 3D spul. Maar goed, ik render geen animaties dus echt veel geeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat scheeld wel veel dan.
Mischien helpt het met mijn tip om "limited region" te renderen? Kan je de hele scene zonder caustics snel renderen en het deel wat wel invloed heeft selecteren om die vervolgens wel met caustics te doen.

En over de AA. Heb je hier geen adaptive optie voor? Hierbij gaat hij het alleen de randjes gladstrijken wat nodig is. Dit scheeld een heeeeeeeeeele hoop aan rendertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 123349 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:17:
Dat scheeld wel veel dan.
Mischien helpt het met mijn tip om "limited region" te renderen? Kan je de hele scene zonder caustics snel renderen en het deel wat wel invloed heeft selecteren om die vervolgens wel met caustics te doen.

En over de AA. Heb je hier geen adaptive optie voor? Hierbij gaat hij het alleen de randjes gladstrijken wat nodig is. Dit scheeld een heeeeeeeeeele hoop aan rendertijd :)
Region ga ik proberen, voor zover ik weet kan dat idd. Adaptive sampling kom ik in tutorials al tegen maar kan ik geen pull-down-menuutje van vinden in de render settings van Max2010; wordt het niet automagisch adaptive sampling als je voor bijvoorbeeld een min 1 / max 4 setting kiest? (zo ja, dan doe ik dat dus al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-07 12:57

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga misschien toch nog een poging wagen. Een ubertweakkoel installatie bij iemand op zijn stoffige kamer

Een snelle schets. Ongeveer 20 minuten

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2mwj94.jpg

big picture hier

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 12-05-2010 14:36 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
caustics kan je ook faken!
klik

/edit
misschien ook leuk om te weten. Als je je FG pass saved en hergebruikt, kun je die op een veeeeeel lagere resolutie renderen en voor je grote plaat hergebruiken.

oh en RoyK, ziet er al tof uit. Erg benieuwd naar meer.

[ Voor 17% gewijzigd door D-rez op 12-05-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jbdeiman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:20:
[...]

Mooie plaat, mooie renders ook, goed detail. Ik mag dan niet meedoen en grafisch onderlegd zijn, mijn oog ziet wel iets wat ontbreekt:

Ik zie een tobo, monitor e.d., but where's the main part? Haha, ik mis de computer zelf wel zo op de plaat, aan de monitor te zien is dat geen All-In-One pc.. :)

Maar nogmaals ziet er goed uit!

Ook compliments aan de rest, haha die lemmings krijg bijna zin om dat weer te gaan spelen. :+
Klopt! die moet namelijk ook nog gemaakt worden. maar voor nu kan het er nog door dat het achter de bureaustoel staat ;) haha.

M'n eyecatcher zou een IRON MAN moeten zijn. die zou dan in onderdelen door de kamer liggen, alsware er iemand er 1 in elkaar aan het zetten is. dit idee zal ik helaas aan de kant moeten zetten omdat ik gewoonweg de tijd er niet voor heb.

Ik zal eerst maar m'n kamertje afmaken ;)

@ Snoeikoei: ziet er chique uit je plaat! balen van die lange rendertijden.

@ RoyK: een x wat anders dan 3d wat we hier doorgaans zien :P. zit er al leuk uit zo.

@ windwarrior: Any updates?

@ D-rez: Heb je nog een WIPje met je belichting erin O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 280269 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:50:
@ Snoeikoei: ziet er chique uit je plaat! balen van die lange rendertijden.
Thnx :)

Zonde dat je in tijdnood komt voor je eye catcher; kan me voorstellen dat dat nu nog te veel werk is.

Die lange rendertijden zijn idd balen. Gisteravond heb ik nog ff een inbusboutje in elkaar gebeund, in max zelf (geen import dus van een non-native mesh in tegenstelling tot wat ik eerder probeerde; dat ging fout: max crashde bij de import, out of virtual memory :X). Paar instances van rondgegooid, paar instellingen gewijzigd na herbeoordeling van de vorige render en de boel in gang gezet op een goed hoge resolutie (2400x1800). Vanmorgen begon 'ie lekker te renderen (hele nacht dus nagedacht over photons), crasht max halverwege de 2e FG pass :X Weer een geheugenprobleem volgens mij. Dus nu maar anders aangepakt: na de crash een nieuwe render in gang gezet op een lagere resolutie (1600x1200) en zonder caustics. Die is alvast geslaagd, duurde precies 2 uur. Nu staat mijn computer weer te renderen, zelfde resolutie maar niet het hele plaatje maar alleen het stuk met de schroevendraaier en de caustics die die veroorzaakt. Verder alles hidden wat op in regio geen invloed zal hebben op de belichting maar de boel wel vertraagt: schroeven, fan en guard.

Als dit lukt voeg ik de boel wel samen in fotosoep.

Edit: tussenstand, dus zonder caustics (gerenderd op 1600x1200, verkleind voor dit forum).
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3322/4603747422_0f836830f2_o.png

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-05-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die met de caustics vind ik wel wat meer hebben. maargoed dat is logisch :P.

Dit is komt al dicht in de buurt van mijn final. ik heb de komende dagen bijna geen tijd meer om hieraan te werken.

her en der zijn er wel foutjes die probeer ik nog weg probeer te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/tweakerland/wip6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
mijn plaat staat al 20minuten op 0,2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dus ben ik niet de enige met lange rendertijden :X

De render van het deel waar de caustics te zien zouden moeten zijn is klaar maar valt me tegen. De schaduwen van het handvat zijn nu donker met daarin een heel klein beetje rood, je moet er naar zoeken.

Ik heb nu de waarde van de caustics (multiplier) een heel stuk hoger gezet en de boel weer aan het renderen gezet; als het morgenochten niet goed is plaats ik de huidige versie als final en klooi ik er later nog wel eens aan verder. Na morgenochtend ben ik tot maandag niet meer online denk ik. Duimen dat dit beter wordt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03
SnoeiKoei schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:29:
[...]

Thnx :)

Zonde dat je in tijdnood komt voor je eye catcher; kan me voorstellen dat dat nu nog te veel werk is.

Die lange rendertijden zijn idd balen. Gisteravond heb ik nog ff een inbusboutje in elkaar gebeund, in max zelf (geen import dus van een non-native mesh in tegenstelling tot wat ik eerder probeerde; dat ging fout: max crashde bij de import, out of virtual memory :X). Paar instances van rondgegooid, paar instellingen gewijzigd na herbeoordeling van de vorige render en de boel in gang gezet op een goed hoge resolutie (2400x1800). Vanmorgen begon 'ie lekker te renderen (hele nacht dus nagedacht over photons), crasht max halverwege de 2e FG pass :X Weer een geheugenprobleem volgens mij. Dus nu maar anders aangepakt: na de crash een nieuwe render in gang gezet op een lagere resolutie (1600x1200) en zonder caustics. Die is alvast geslaagd, duurde precies 2 uur. Nu staat mijn computer weer te renderen, zelfde resolutie maar niet het hele plaatje maar alleen het stuk met de schroevendraaier en de caustics die die veroorzaakt. Verder alles hidden wat op in regio geen invloed zal hebben op de belichting maar de boel wel vertraagt: schroeven, fan en guard.

Als dit lukt voeg ik de boel wel samen in fotosoep.

Edit: tussenstand, dus zonder caustics (gerenderd op 1600x1200, verkleind voor dit forum).
[afbeelding]
toon volledige bericht
Nette render.. waar heb je mee gerenderd? En mag ik een screengrab van de render setup ? (leer mezelf een beetje renderen nowadays)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Anoniem: 280269 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:29:
die met de caustics vind ik wel wat meer hebben. maargoed dat is logisch :P.

Dit is komt al dicht in de buurt van mijn final. ik heb de komende dagen bijna geen tijd meer om hieraan te werken.

her en der zijn er wel foutjes die probeer ik nog weg probeer te werken.

[afbeelding]
Ziet er zeer netjes uit,

Paar puntjes tho
- je bent vergeten de lade rechts te texturen? (ik heb hetzelfde bureau, en tenzij jij een andere variant hebt, is die ook houtkleurig :) )
- de schroevendraaiers die op het bureau liggen zijn het net niet qua materiaal.
- De hoesjes van films/spellen die onderin het bureau staan, horen die niet een beetje te reflecteren? (plastic hoesje eromheen)
- er zit een rare lichtvlek boven de houder van de verwarming.
- lege cd-spindles rechts op het bureau zien er een beetje standaard-materiaal achtig uit.

Verder ziet het er gewoon goed uit, ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hierbij lever ik mijn FINAL in!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3372/4606184708_707b641fca_o.png

Grotere versie (1024x768)

@Darkpluisje: ik moet straks weg maar na het weekend wil ik wel een paar screenies maken van de belichting en render settings. Dit is gerenderd in 3DSMax2010 en Mental Ray.

(Misschien hoor ik van anderen dan meteen ook wel wat ik had moeten doen om dezelfde kwaliteit te krijgen in een fractie van de rendertijd :+)

@Frans vd Wijst, in aanvulling van Marabunta: in het stopcontact zit ook nog steeds een raar lichteffect (zie je grote versie), verder ziet het er allemaal erg mooi uit. Iemand meldde hier eerder ook al dat er nergens een PC-kast staat trouwens :) Benieuwd waar je die IRL hebt staan als dit jouw kamer is, hehe

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-05-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Deadline is inzicht & de eerste final is al binnen! Zoals ik hier gepost heb, heb ik dus niks gemaakt (alleen wat losse lego blokjes... wegens 0,0 echte inspiratie voor een Tweaker-land). Overgens ben ik niet de enige, want persoonlijke vind ik alleen de plaat van D-rez echt wat weg hebben van de Tweaker-land. De rest maakt meer "de tweaker en z'n omgeving/hobby".

De platen die overgens gemaakt zijn (of in de maak nog zijn) zien er zeker wel goed uit! Jammer dat WindWarrior niet meer verder kon, en JupJup z'n laptop een tijdje kwijt is geweest, anders waren die nog beter geweest.

De plaat van Snoeikoei is een beetje leeg (maar wel nice gedaan) en die van FransvdWijst geeft al een lekkere uitstraling van een Tweaker op z'n slaapkamer. De schets van Royk heeft al gelijk een boel sfeer. Erg knap allemaal.

Nog paar daagjes even vollebak er tegen aan mensen en dan stemmen :D !

Mensen die alvast nieuwe ideeen voor onderwerp hebben >> Hét GFX contest thematopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
mijn plaat gaat een schamele 600x800px worden. Hij is nu al een 5uur aan het renderen en we zitten op 55%

/edit 1

een uur later +5%
man dit gaat niet goed.....

/edit 2
nog 1,5 uur later - 69%

/edit 3
nog 1,5 uur later - 80%

[ Voor 40% gewijzigd door D-rez op 14-05-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-07 12:57

RoyK

Hobby tekenaar

De kans is groot dat ik het niet gaat redden. Het is druk hier op de zaak en thuis ben ik ook druk in de opdrachten. :(

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Mijn FINAL
Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/UFO-FINAL.jpg

Gaat helaas niet groter lukken gezien de rendertijd nu al een 8 tal uur was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik vind hem echt supercool!
Maar 8 uur, dat is wel lang idd. Nu wil je vast geen wallpaper formaat renderen voor je mede-tweakerts. :D

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Laatst online: 28-04-2021
Oeh, die is echt enorm vet! gaaf gedaan man!

@fransvanderwijst: misschien leuk om de glazen een bodempje met wat drinken te geven, en er wat zooi zoals een kouwgom pakje er bij maken? een mooie pc-muis zal ook niet misstaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ marabunta, natasdiamon, en snoeikoei: Thnx voor het advies! Nog genoeg te doen dus!

alleen de dvd hoesjes hebben al iets van reflectie. alleen valt het nu totaal niet op. als je ze buiten de kast rendert valt het meer op.

@ D-rez: Sodeju wat een rendertijd! maar het is wel een gave plaat geworden!

@ Snoeikoei: Best minimalistisch, maar wel mooie render!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
rendertijd komt eigenlijk vooral door dat ik er volumetric lights in heb zitten (howel die lemmings ok wel wat lastig willen doen)
Deze plaat komt 1 op 1 uit max, dus 0,0 fotosoep voor kleuraanpassingen oid.

het zijn 349 objecten met 2.274.952 faces, 22 lichten waarvan er 21 raytraced.
MR Sun + Sky door 3 langwerpige ramen (witte volumetric light), de reflecties kun je zien in de condensators.

[ Voor 31% gewijzigd door D-rez op 14-05-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:29:
Mijn FINAL
[afbeelding]

Gaat helaas niet groter lukken gezien de rendertijd nu al een 8 tal uur was. :(
tof hoor! erg mooie plaat geworden. na mijn eigen rendering kijk ik niet op van 8 uur, zeker met vol. light en reflectiez op bijna alles. BTW deadline is (pas) overmorgen he...

gepost van mobiel, typt onhandig sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erg Tof D-rez! Coole scene geworden 8)

Enigste puntje van kritiek is dat hij erg dof is kwa kleuren. In Photoshop => auto levels maakt al een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@ frans vd Wijst, helaas moest ik stoppen met de compo door gebrek aan tijd (stomme examens :S), ik zal binnenkort de laatste status nog wel even laten zien, gewoon voor de grap

oh trouwens, je plaat lijkt heel korrelig, alsof hij met een el cheap-o camera gemaakt is, iets met de belichting ofzo? Ik weet verder niet waar je mee renderd, en ik ben zelf eigenlijk alleen bekent met de scanline renderen, en een beetje met mental ray.

Drez: Supervet, ik vind hem echt heel prachtig, maar geen wonder dat het 8 uur duurt om hem te renderen met al dat geraytrace (ik neem aan dat het raytracing is....)

Het enige wat ik raar vind is dat je componenten geen link lijken te hebben met het PCB dat je eronder geplakt heb, mijn componentenkennis zegt dat dit zeker niet gaat werken :D

[ Voor 73% gewijzigd door windwarrior op 15-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Wat die PCB betreft, ik weet het, maar teken maar eens wat ui als je er zelf ook geen ruk vanaf weet.

MR (Fg + Gi) met volumetric lights (parti Volume shader) bijna alle lichten casten schaduw (geraytraced) de zon heeft een softness van 0,5 met 32 samples.
De lichten op de achtergrond zijn photometric lights
De rode lichten zijn een photometric target light - emit light from shape. Waarbij de naar beneden schijnende wel schaduw werpt en de ander niet. De 2 rode lichten en het zonlicht zijn gekoppeld aan de parti volume shader.

denk dat da wel de belangrijkste dingen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
kom op mensen. De death-line komt nader.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste