[2D/3D] GFX Contest 3: Tweakerland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Topicstarter
Stukfruit schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:35:
2.5d zou daar hartstikke leuk bij staan idd :)
Zijn dat nou allemaal konijntjes? :D

Maar wat ga je dan (als je het 2.5d maakt) met die achtergrond doen? In deze schets vind ik het daar een beetje leeg!
Ah 2.5d was het woord! (Sega Megadrive O+ )Weer wat geleerd.

De achtergrond zat ik de denken aan een supergrote maan, sterren etc. En dan een beetje blurrie. En het zijn vliegendemetkonijnenorenenlichtgevendeogenboombeesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/4012/lolqjh.jpg
Ok, hier is wat wat ik net even gemaakt heb -O-
Hij's lelijk, maar het idee is er ;)

weet niet of ik er verder aan ga werken, want ik heb toch geen skills ;)

Succes Iedereen!

Edit: Oeps, ben de M van Microsoft vergeten op Mario Ballmer's pet :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Overlegne op 08-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

marabunta2048 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:08:
[...]

Ah op die manier, ik dacht dat je ook met een transparant materiaaltje aan het modellen was :)
Nee dat lijkt me ook niet erg praktisch werken.

Vanavond ff zien of ik tijd kan maken voor een beetje spelen met materials en licht, zie er naar uit om wat proefrenders te doen. Lang geleden dat ik met lighting en render settings aan het tweaken ben geweest dus zal wel ff flink wennen zijn weer.

Heb verder nog ff gegoogled op Maxwell, ziet er goed uit... misschien maar eens de 30day trial uitproberen. Met die max-plugin wordt het gewoon een alternatieve render engine vanuit max (waar je je keuze maakt tussen bijvoorbeeld scanline en mental ray) of moet je dan een aparte tool starten als je wil renderen?

[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-04-2010 17:16 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-07 08:57
Hmm ok mijn ideetje:

Ingrediënten:

- Inspector Gadget
- Een vleugje extra nerdism
- Rubsbanden ofzo
- LEDjes en andere casemod zooi

=

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ay7o83.jpg

:+

Wordt nog een hele uitdaging voor mij om dit in 3D te maken. Ik waag me dus nog niet aan organische vormen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2752/4503811152_80fc83884d_o.png

Rendertestje (Mental Ray). Valt nog enorm veel aan te tweaken en er valt op t moment ook nog niet veel te reflecten enzo maar dat komt allemaal vast goed. Het begin is er! En de caustics komen iig uit de verf :+ had ik nog nooit geprobeerd dus ben al blij dat dat lukt hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
WTF, ik had niet verwacht dat er nog iemand met een wentelwiek-unit aan zou komen. Heb mijn schets van vanmorgen gedigitaliseerd, en er wat kleur aan gegeven.

Voor mij is de definitie van een tweaker:
tweaker (de) iemand die zijn omgeving tergt met allerlei overbodige prestatieverhogende technische optimalisaties

De grap zou dan zijn : "de tweaker landt zijn hond" (woordgrap van de eeuw, nietwaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.ferdinandvanoostrom.nl/got/schetsGFXcontest3.jpg
Zat ook nog te denken over een parkiet in een kooi (over overbodig gesproken), of aan een konijn, of een goudvis in een kom (eventueel ipv vliegen in een submarine, opnieuw ultieme overbodigheid). Andere suggesties zijn welkom

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hahaha xD
Geniaal :P
Toch jammer dat ik een laag niveau heb ¬¬
Ik moet mijn niveau nog even tweaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

inquestos schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:30:
WTF, ik had niet verwacht dat er nog iemand met een wentelwiek-unit aan zou komen.
Had je kunnen verwachten natuurlijk; de bekende roflcopter :D Briljant om hem met een hond te zien... je geeft alleen aan dat een tweaker volgens jou zijn omgeving tergt en daar merk ik nog niks van, de hond zou bijvoorbeeld wel wat ongemakkelijker mogen kijken (of zelfs wat luchtziek / groen)

... of boos. Dan heb je een Grrrrrroflcopter.
Zat ook nog te denken over een parkiet in een kooi (over overbodig gesproken), of aan een konijn, of een goudvis in een kom (eventueel ipv vliegen in een submarine, opnieuw ultieme overbodigheid). Andere suggesties zijn welkom
Ben benieuwd hoe je dit uit gaat werken. Wordt het 2D, 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 15:07
SnoeiKoei schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:14:
[...]

Nee dat lijkt me ook niet erg praktisch werken.

Vanavond ff zien of ik tijd kan maken voor een beetje spelen met materials en licht, zie er naar uit om wat proefrenders te doen. Lang geleden dat ik met lighting en render settings aan het tweaken ben geweest dus zal wel ff flink wennen zijn weer.

Heb verder nog ff gegoogled op Maxwell, ziet er goed uit... misschien maar eens de 30day trial uitproberen. Met die max-plugin wordt het gewoon een alternatieve render engine vanuit max (waar je je keuze maakt tussen bijvoorbeeld scanline en mental ray) of moet je dan een aparte tool starten als je wil renderen?
Met de max plugin blijft het een losse app, echter kan je wel op het knopje render klikken en gaat de rest dan vanzelf, dat regelt die plugin voor je :)

* naam moet ook nog steeds iets verzinnen.. :/ Maar mn hoofd zit ergens anders :(

[ Voor 5% gewijzigd door naam op 09-04-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56
@inquestos, dat vind ik al een veel betere instelling :D Leuke schets trouwens. Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

@de rest (incl. inquestos). We zijn goed begonnen, laten we er een actieve contest van blijven houden. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik er de laatste 2 dagen niets mee gedaan heb (heb m'n webstek volledig omgegooid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@JupJup: Ben benieuwd naar jou uitwerken van je idee. :D

@Warmaster88: De achtergrondkleur zou ik nog wat donkerder maken en je plaat iets aanpassen. Nu weet je niet of Mario/Balmer juist net wel, of net niet over de vuurballen heen springt. Volgens mij draaien de vuurballen ook weer los van elkaar, geeft net wat beter effect. (niet zo statisch).

@inquestos: Tof idee! (een vliegende goudvissen kom vind ik geniaal. Alsof het goudvisje daar zoveel aan heeft :+ ) Enigste opmerking: Neem een andere hond ;) , want dit reminds me meteen aan Bolt. Nu is dit wel een schets dus ik weet niet wat jezelf in gedachten had. :)

Mijn schets/WIP komen vanaf volgende week. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou hierbij het eerste wipje!
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/4fu1rq.jpg

Meer een stijltest geworden. 1 tak gemodeleerd en dat heeft me al meer als een uur gekost dus dat beloofd nog wat :P

Tof om te zien trouwens dat er veel verschillende ideeén zijn! Beloven mooie finals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 123349 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:21:
Nou hierbij het eerste wipje!
[afbeelding]

Meer een stijltest geworden. 1 tak gemodeleerd en dat heeft me al meer als een uur gekost dus dat beloofd nog wat :P

Tof om te zien trouwens dat er veel verschillende ideeén zijn! Beloven mooie finals :)
Tof zeg :D

Volgende week weer WIPjes voor mij, ben in het weekend weg zonder PC. Maarrrr ik heb besloten wat ik met mijn scene ga doen: de tekeningen en onderdelen in mijn scene worden die van een Topic Generator. De tekening op de tafel geeft dan een exploded view / stuklijst van het eindproduct weer en aan de onderdelen op tafel kun je dan zien dat er nog een boel moet gebeuren voor de Topic Generator klaar is.

Hoe ziet een Topic Generator er uit? Beetje mechanica, beetje onzinelectronica achter een window, waterkoeling, paar fans en leds en natuurlijk een USB-poort om je koffiewarmer op aan te sluiten. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik hoop eens tijd te vinden voor deze contest, het kan zijn dat ik dat niet vind, maar laten we hopen van wel. Ik ga zeker niet winnen, maar ik vind tips minstens net zo belangrijk.

WIP
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/246ji2r.jpg

ja ook ik heb "tweakerland" anders opgevat, ik zat meer te denken aan een soort van themapark:D

edit: als ik zo naar de "paal" kijk zie ik ook dat hij wel heel erg glimt, :S

edit^2: heeft iemand enig idee hoe breed een stuk weg ongeveer is?

[ Voor 17% gewijzigd door windwarrior op 09-04-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@jupjup, misschien wel al een hoop werk, maar ziet er ansich al best arty-farty uit.

[ Voor 0% gewijzigd door D-rez op 10-04-2010 16:42 . Reden: spatie uit de naam van jupjup gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
Zo, bijna aangekomen aan de onderdelen waar het eigenlijk om gaat draaien :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dBCKW57I3yhkY5VpL3rR4zRG/full.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
kwestie van dit topic levend te houden, weer een kleine update.

Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/UFO-WIP-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 16:39
@jupjup, lekker Tim Burton sfeertje al. En het pijltje aan het eind van de tak is een erg mooi detail :)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx voor de comments allemaal!

Weer een stukje verder.Wel een stuk minder sfeervol maar daar gaat nog aan gewerkt worden:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2gwdjid.jpg

Zit nog wel te denken of ik het takkengedeelte nou 2.5d ga doen zoals nu al aardig in de render of zoals de vorige toch in 3d?

Wat commentaar op anderen:

Giant 8.7. Die kan met de juiste uitwerking erg vet worden! Ben benieuwt.
Inquestos. Toffe schets! Ga je het in 2d of 3d fixen?
Snoeikoei. Ziet er uit als een lekkere lolly met aardbeien smaak. :7 Hehe good luck met het matteriaal want dat wordt volgensmij een lastige.
Windwarrior. Geweldig idee! En je bordt vind ik al een lekkere uitwerking hebben kwa model. Erg benieuwt wat je er van gaat brouwen maar ik zie een zuurstok kleurige vrolijke plaat inwording d:)b
Breedte van een weg zal iets van 4 meter zijn?
DP-kunst. Hardeschijf tex/shadering _/-\o_ Lijkt het alleen maar ingewikkeld of is dat het ook? :P
D-Rez. Erg tof model! Ook lekker clean uit gerenderd. Ik ben compleet niet van de Starwars etc maar ik moest er spontaan aan denken 8) En ja ik weet dat het geen ruimteship is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@Levendegrasmaaier (aka Snoeikoei) die files van Gmax, kun je dir direct openen in 3DSmax?
lijkt me misschien wel handig puur voor het moddelleren (lekkere lichte app) of is de functionaliteit erg beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
DP Kunst schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 02:37:
Zo, bijna aangekomen aan de onderdelen waar het eigenlijk om gaat draaien :p

[afbeelding]
Is al lekker strak, zo strak zelfs, dat het TE is voor zo een realistische plaat. Doe eens fijn wat edges chamferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Een (klein) wipje van mijn kant. Ik heb een idee in mijn hoofd dat ik voor deze contest wil gaan uitwerken. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DGOUpI4etQzOgmtEn1odepqg/full.jpg

Het is nog allemaal wat simpel, maar het moet iets moois gaan worden :)
Ik voor mezelf eens oefenen om volledig vector based illustraties te gaan maken ook, dus lijkt me een leuke manier om eens te proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door Zeror op 12-04-2010 20:39 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Schuey schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:38:
Is al lekker strak, zo strak zelfs, dat het TE is voor zo een realistische plaat. Doe eens fijn wat edges chamferen :)
Ok, ik heb nu een aantal delen gechamferd gedoen gedaan :p. Altijd fijn met 0.1 chamfers en rare hoekjes. Ook nog weer ff een paar onderdelen toegevoegd. Wat mij betreft is de binnenkant van de harddisk klaar. Nu het tweak gedeelte. Ow, en misschien nog ff de connector een beetje chamferen ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MiU5x1Ko9X009GGCt6Rwsyxd/full.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
nice! Wat heb je als referentie materiaal gebruikt?

Ik heb helaas nog niet verder kunnen werken.

(maar m'n site is wel praktisch klaar, c&c welkom btw)

[ Voor 17% gewijzigd door D-rez op 12-04-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
D-rez schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:36:
nice! Wat heb je als referentie materiaal gebruikt?

Ik heb helaas nog niet verder kunnen werken.

(maar m'n site is wel praktisch klaar, c&c welkom btw)
Referentie materiaal is een echte 2,5" harddisk. Ding zat ooit in een externe behuizing, maar dat heeft ie helaas niet overleefd... Vandaar dat ik hem nu mooi open kon schroeven om te kijken wat er in zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
DP Kunst schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:57:
[...]

Ok, ik heb nu een aantal delen gechamferd gedoen gedaan :p. Altijd fijn met 0.1 chamfers en rare hoekjes. Ook nog weer ff een paar onderdelen toegevoegd. Wat mij betreft is de binnenkant van de harddisk klaar. Nu het tweak gedeelte. Ow, en misschien nog ff de connector een beetje chamferen ;)

[afbeelding]
Scheelt serieus een slok op een borrel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Dp Kunst.
Erg mooi gemodeleerd! begint al aardig fotorealistisch te worden :)

Zelf ook weer een stukje verder.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fk0jo4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:01:
@Dp Kunst.
Erg mooi gemodeleerd! begint al aardig fotorealistisch te worden :)

Zelf ook weer een stukje verder.

[afbeelding]
Om op je vraag van een paar dagen geleden terug te komen; persoonlijk vind ik de 3D-versie mooier dan de 2.5D maar da;s persoonlijk he.

------------

Nieuw WIPje weer, heb zojuist een fan voor mijn Tweakland Topic Generator ("Generate a friday-worthy topic in /31 in just one button press!") gemodeld in CAD. Wordt straks geimporteerd in 3DS Max en daar gerenderd met de rest.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4517056163_6eb90c806e_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@SnoeiKoei
Best netjes, maar waarom in CAD gemaakt? Enneh, d'r zitten wel heel veel blades in je fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:05:
@SnoeiKoei
Best netjes, maar waarom in CAD gemaakt? Enneh, d'r zitten wel heel veel blades in je fan.
Ha goede vraag! >:) Er zijn straks maar een paar onderdelen van de Topic Generator te zien in de final maar ik modelleer wel een hele Generator. Want op de werktafel komt (behalve wat losse onderdelen en een halfgebouwde Generator) een uitgeprinte bouwtekening te liggen, een exploded view met stuklijst... en die is erg makkelijk in CAD te maken. Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2736/4517428635_09b430eb78_o.png

(zie daar al een stukje fangrill ontstaan dus meteen WIPje)
Uiteraard komt er straks in de final geen plofprent van de fan maar van de bouwdelen waaruit een Topic Generator bestaat (fan als 1 onderdeel, fangrill, etc.) Bovenstaand plaatje is zuiver voor waarom ik sommige delen in CAD uitwerk en andere alleen in 3DS Max.

Veel blades = cooler, ongeveer zoals een rode auto per definitie sneller is. :+

[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-04-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Nou ook ik ben weer bezig geweest, en ik heb nu wat aan het weggetje gedaan, ik vond een heel mooi texture dus daar was ik al wel blij mee, maar toch klopt hij niet helemaal, iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/25a3dcw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad mooie texture :)

Volgensmij is de middenlijn net iets te dik en ziet hij er een beetje uitgerekt uit? :)

@ Snoeikoei,

Lekker nou breng je me nog meer aan het twijfelen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 13-04-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Nu we toch bezig zijn, heb ik ook een lantaarnpaal gemaakt, intensity van alle lampen staat nog te hoog geloof ik

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/f21vrr.jpg

edit: beter

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/72vgvm.jpg

redertijden nemen toe :D

[ Voor 22% gewijzigd door windwarrior op 13-04-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:25:
Nou ook ik ben weer bezig geweest, en ik heb nu wat aan het weggetje gedaan, ik vond een heel mooi texture dus daar was ik al wel blij mee, maar toch klopt hij niet helemaal, iemand een idee?

[afbeelding]
De texture ziet er idd stretched uit. Verder lijkt me de reflection een erg hoge waarde te hebben, het lijkt metaal zo (vangrail reflecteert ook veel meer dan realistisch is trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

aha, had spectaculair level te hoog staan zie ik nu

en de vangrail heb ik nog geen fatsoenlijk texture voor, dus heb ik maar even snel een texture gemaakt, die veranderd nog

[ Voor 55% gewijzigd door windwarrior op 13-04-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

WIPje weer, fangrill afgemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4053/4520567258_dcfc7f54b2_o.png

Zwarte deel van de grill wordt zwart kunststof, grijze deel van de grill wordt chroom.

[ Voor 27% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-04-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Das wel een hippe fangrill ! ;)

@ windwarrior: Is dat een vangrail? Ik dacht dat het een iets te hoge stoep was :X.

Ik zal strax ook weer eens een wipje posten, nog ff wat dingen er aan toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja een echte Tweaker gaat niet voor minder he :D

Ben benieuwd waar jij mee komt, als ik me niet vergis doe/deed jij ook IO toch? (HD natuurlijk paar keer langs zien komen maar benieuwd naar wat je er mee gaat doen)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2767/4520041167_48c66d3974_o.png

Schetsje nog, stukje binnenwerk van een topic generator. Dit zijn onderdelen die ik wel in CAD ga maken voor de exploded view maar die niet als onderdeel gerenderd gaan worden in 3DS Max. Dit is dus ook niet de fan die ik hierboven liet zien.

[ Voor 44% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-04-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@ DP kunst

Ja het is een iets te hoge stoep, ala amerikaans model zeg maar, ik zit nog te twijfelen over het maken van een echte vangrail

@snoeikoei

Super vet, haal de fanguard door een C&C en heel veel mensen kopen hem denk ik :D

[ Voor 26% gewijzigd door windwarrior op 14-04-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Nice fangrill! Dat wordt punten scoren deze contest. Hier een render van mij. Het is nog een vage concept render. Maar dan laat ik alvast wat zien.

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/tweakerland.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 14-04-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Snoeikoei,

Inderdaad erg vette Fan! Ik kan me nog herinneren dat iedereen liep te zeuren over het nieuwe logo van Tweakers maar je bewijst maar weer eens hoe mooi die is O+

@ Sonnybonds,

Wordt het een vogelkooi computer ? :P

Zelf ook weer wat verder. Ik ga het toch bij "2.5D" houden maar wel met wat meer diepte dan dat het nu heeft. een beetje een mix tussen mn eerste wip en deze :)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zq7p5h.jpg

* beesten erin gepleurt voor het idee. Moeten nog opnieuw gemoddeld worden

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 14-04-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
snoeikoei, zou je wat minder wips willen posten, je kaapt veel te veel voor m'n neus weg (fangrill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-07 08:57
Erg leuk JupJup :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
@SnoeiKoei: Ik doe idd ook IO ja ;)

En dit is er tot nu toe van m'n harddisk geworden, ik heb m omgebouwd tot mp3 speler ala grammofoonplatenspeler, maar dan in een modern jasje :9 :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JOQHAiyTxORjvlwUs9MAZV41/full.jpg

Waarschijnlijk ga ik nog wat losse onderdelen erbij modeleren, nog wat kabeltjes en andere elektronica en wat gereedschap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
Erg leuk! :) Ik zat al te kijken, waar wil die heen gaan met enkel de HD. :) Maar mooi!

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Netjes man! :D dat ziet er gaaf uit! vooral dat kabeltje ziet er heel natuurlijk uit :) gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Nice! Ik vind de blend tussen harddrive en grammofoon echt leuk bedacht :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:14:
snoeikoei, zou je wat minder wips willen posten, je kaapt veel te veel voor m'n neus weg (fangrill)
:'( Ligt niet aan mij, ik post wat ik maak... dus werk jij te traag >:)
DP Kunst schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:37:
@SnoeiKoei: Ik doe idd ook IO ja ;)

En dit is er tot nu toe van m'n harddisk geworden, ik heb m omgebouwd tot mp3 speler ala grammofoonplatenspeler, maar dan in een modern jasje :9 :
...
Waarschijnlijk ga ik nog wat losse onderdelen erbij modeleren, nog wat kabeltjes en andere elektronica en wat gereedschap ;)
ERG vet _/-\o_ Zeer origineel idee en erg mooi uitgewerkt ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Oke, mijn idee is dus in de prullenbak beland :P Het liep al vast tijdens het schetsen. Wat nieuws verzinnen dus. :P Moet wel opschieten want de concurrenten zijn al goed bezig :o !

* Dutchie! denkt hard na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Speciaal om D-rez nog meer "voor de neus weg te kapen" ohnee, om te laten zien dat ik nog bezig ben ;) : weer een wipje!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4045/4523335404_108d6bcd75_o.png

Basisvorm van de Topic Generator vastgelegd. Coolblock en fan geplaatst en een mock-up voor het reservoir erboven. Wat moet nog: schroeven, binnenwerk, kabels, slangen, leds, power-knop, USB-poort, alle andere details (naden, afrondingen, ventilatiegaten, etc). Nog genoeg te doen dus.

Om een idee van grootte te geven: staande op je bureau is 'ie nog geen 18cm hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-04-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/15nrn75.jpg

*klik voor HD*

Ook ik ben weer wat verder, ik vind de weg nu wel mooi, ik ga straks maar eens verder met "tweakerland"

next up: nitrogen falls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou even je verhoudingen nakijken. je lantarenpalen zijn nu wel erg groot voor een zo lijkt het smalle weg. tevens staan ze kwa breedte (midden in de weg) wel dicht bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Tnx all :). Die topic generator begint ook al aardig vorm te krijgen :). En Stallone, je hebt nog een maand! Moet toch tijd genoeg zijn ?

Windwarrior, ik zou je lantaarnpalen ook om en om zetten. Volgens mij staan ze bij een echte weg ook zo. En ze zijn idd een beetje uit verhouding ;)

Hier nog een updatje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yIO33cqgrZAUDUtXE2PZxZjp/full.jpg

Even wat schroefjes en een schroevendraaier erbij gemaakt. En jah, zelfs het schroefdraad is gemodelleerd. Kreeg het niet goed voor elkaar met een displacement map en had geen zin om verder te kloten :p. Nu nog wat meer losse rondslingerende onderdelen maken.

Btw, weet iemand hoe je de kartelrand weg kan krijgen rond lichtgevende objecten? Die knopjes zit een VrayLightMtl op, maar dan werkt de AA niet goed. En om nou iedere keer alles in een 2x zo grote resolutie te renderen en dan terug te scalen vind k ook weer zowat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
je kan dit ook achteraf in ps doen natuurlijk. aak gewoon een extra pass voor je lichtgevende materialen en het is zo opgelost in PS.

Ik heb wederom niet veel kunnen doen :(
We zitten hier met een kleintje met een dubbele oorontsteking en daarnaast zijn m'n buurman en ik ook al de halve week in de weer met de riolering (maar dat is vandaag opgelost als het goed is) Ik hoop dus morgen nog wat te kunnen moddellen.

[ Voor 52% gewijzigd door D-rez op 15-04-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

dankjulliewel, ik dacht al dat er iets niet klopte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 15:45
Ik heb mezelf ook maar eens gedwongen om iets te maken, meestal kwam het niet verder dan een idee.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2evayc7.png

Ik wil het datacentrum van de toekomst maken. Voorlopig heb ik alleen nog de "coreserver" gemaakt. Van daaruit kan de rest van de servers bedient worden. De 6 grijze panelen moeten uiteindelijk holographische beeldschermen worden, in de stijl van Mass Effect. Vanuit deze server zullen dan allemaal kabels lopen naar de rest van de servers die langs de wanden zullen staan. Ik weet nog niet precies hoe ik dat ga doen, waarschijnlijk lichtgevende kabels over de vloer o.i.d.

Ik heb alleen niet heel veel tijd, dus ik ben benieuwd hoe ver ik ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben ook weer even bezig geweest :)

Dit is mijn WIP tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3KCw22n3GP7wXAO73ZRrOSzK/full.jpg
klikbaar

Er moet nog wel een hoop gebeuren. Zo moet het landschap nog ingevuld worden. Er moet nog een bureastoel komen. De wand moet nog een behangetje. Nog genoeg te doen :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
sinds wanneer zien tweakers dat gele ding dat daar op de achtergrond staat? Ik neem aan dat je daar het bekende T logo in gaat verwerken? ben benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

D-rez schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:11:
sinds wanneer zien tweakers dat gele ding dat daar op de achtergrond staat? Ik neem aan dat je daar het bekende T logo in gaat verwerken? ben benieuwd wat het gaat worden.
Zoiets... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Nice, meer mensen die meedoen, das altijd leuk :). Ik heb nog weer wat dingetjes toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IWm3NFKRoYwAPauckuzEB18W/full.jpg

En gisteren kwam er ook weer een nieuwe 3D World in de brievenbus. Daar stond wel aardig in uitgelegd hoe je 3D movies kan maken. Dus meteen maar ff wat zitten pielen vandaag. Resultaat is best grappig: klik. Je hebt er wel een rood / blauw brilletje voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik heb vandaag eindelijk weer wat kunnen doen. Dien frame van m'n fan was vet veel te veel werk.
Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/UFO-WIP-04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@DP Kunst: 3d-effect werkt goed, leuk! Heb hier toevallig nog zo'n brilletje liggen, vorige maand op een beurs gekregen op een stand van Solidworks, ze hadden daar zo'n anaglyph filmpje draaien. Het effect daar was minder goed dan dat bij jou.

@D-rez: netjes hoor! Wat een werk! Heb wat gegoogled op die Glacialtech UFO cooler en het lijkt erg goed.

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-04-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik moet toegeven dat ik hier en daar valsgespeeld heb, omdat je het toch praktisch niet kunt zien. Maar ik ben best heel tevreden voor m'n eerste serieuze poly-moddelling poging. Heb heel wat referentie materiaal bijelkaar gesprokkeld voor die koeler (heb hem zelf niet).

Volgend onderdeel wordt waarschijnlijk een hele mooie mobo van asus. En dan m'n lemmings nog. Maar misschien ga ik toch nog een ietsjes veranderen van idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
SnoeiKoei schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:43:
@DP Kunst: 3d-effect werkt goed, leuk! Heb hier toevallig nog zo'n brilletje liggen, vorige maand op een beurs gekregen op een stand van Solidworks, ze hadden daar zo'n anaglyph filmpje draaien. Het effect daar was minder goed dan dat bij jou.

@D-rez: netjes hoor! Wat een werk! Heb wat gegoogled op die Glacialtech UFO cooler en het lijkt erg goed.
Nice work D-rez. Ben benieuwd wat voor textures je erop gaat bakken. Welke renderer gebruik je?

@SnoeiKoei: Jah, soms werkt het effect heel goed, maar soms ook niet. In de 3D World (nr 129) staat ook precies in hoe je je camera's in moet stellen en wat je wel en niet met je objecten moet doen. Niet te ver naar voren of te ver naar achteren. Dan wordt het effect te groot en krijg je koppijn.

Zo heb ik laatst voor de lol een keer Spykids 3D gekeken met zo'n brilletje. Nou, dat is echt geen aanrader. Aan het einde van de film had ik koppijn en voelde k me behoorlijk beroerd.

Het mooiste is ook met gepolariseerde glazen, maar dan heb je ook meteen 2 beamers nodig met 2 polarisatiefilters. Wat vrij prijzig is helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:14:
[...]
Het mooiste is ook met gepolariseerde glazen, maar dan heb je ook meteen 2 beamers nodig met 2 polarisatiefilters. Wat vrij prijzig is helaas :(
Dat... of de techniek die bioscopen gebruiken voor o.a. Avatar. Shutterglasses heet dat, een brilletje dat enkele tientallen keren per seconden het glas voor het linker en rechter oog beurtelings zwart maakt dmv een LCD-schermpje. En dan worden er dus afwisselend beelden getoond voor het linker en rechter oog. Daar heb je maar 1 projector voor nodig, enige voorwaarde voor een vloeiend (of knippervrij) beeld is dat de frequentie waarmee de projector beelden ververst hoog genoeg is (minimaal 2x de frequentie die een menselijk oog nog kan onderscheiden). (En natuurlijk moet het knipperen van de glaasjes in sync zijn met de projectie maar dat regelt de bril zelf)

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
SnoeiKoei schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:53:
[...]

Dat... of de techniek die bioscopen gebruiken voor o.a. Avatar. Shutterglasses heet dat, een brilletje dat enkele tientallen keren per seconden het glas voor het linker en rechter oog beurtelings zwart maakt dmv een LCD-schermpje. En dan worden er dus afwisselend beelden getoond voor het linker en rechter oog. Daar heb je maar 1 projector voor nodig, enige voorwaarde voor een vloeiend (of knippervrij) beeld is dat de frequentie waarmee de projector beelden ververst hoog genoeg is (minimaal 2x de frequentie die een menselijk oog nog kan onderscheiden). (En natuurlijk moet het knipperen van de glaasjes in sync zijn met de projectie maar dat regelt de bril zelf)
Bioscopen gebruiken ook polarisatie. Alleen dan circular polarization.Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar volgens mij met links of rechtsdraaiende lichtstralen. Polarisatie is eigenlijk de goedkoopste manier met mooi beeld. Je hebt geen rare kleuren en geen dure brilletjes nodig. Het is zelfs mogelijk met 1 goede beamer met een speciale lens. Die doet ongeveer wat jij beschrijft. In die lens zit een polarisatiefilter wat heel snel kan wisselen tussen -45 en +45 graden polarisatie.

offtopic:
Misschien wel leuk om een topic te starten over 3D rendering / animatie

[ Voor 3% gewijzigd door DP Kunst op 17-04-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dean
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12-2020

Mr. Dean

Signature

DP Kunst schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:20:
Nice, meer mensen die meedoen, das altijd leuk :). Ik heb nog weer wat dingetjes toegevoegd:

[afbeelding]

En gisteren kwam er ook weer een nieuwe 3D World in de brievenbus. Daar stond wel aardig in uitgelegd hoe je 3D movies kan maken. Dus meteen maar ff wat zitten pielen vandaag. Resultaat is best grappig: klik. Je hebt er wel een rood / blauw brilletje voor nodig ;)
Laat ik die nou net een in huis hebben! Het ziet er wel vet uit, helemaal die reflectie op de disk zelf is mooi! Origineel idee ook!

Ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
een moederbord in 3D zetten is onbegonnen werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:05:
[...]

Bioscopen gebruiken ook polarisatie. Alleen dan circular polarization.Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar volgens mij met links of rechtsdraaiende lichtstralen. Polarisatie is eigenlijk de goedkoopste manier met mooi beeld. Je hebt geen rare kleuren en geen dure brilletjes nodig. Het is zelfs mogelijk met 1 goede beamer met een speciale lens. Die doet ongeveer wat jij beschrijft. In die lens zit een polarisatiefilter wat heel snel kan wisselen tussen -45 en +45 graden polarisatie.

offtopic:
Misschien wel leuk om een topic te starten over 3D rendering / animatie
Bioscopen gebruiken verschillende technieken. Als er polarisatie icm een brilletje met "tralies" gebruikt wordt ziet het beeld er fucked up uit als je je hoofd niet horizontaal houdt en dat is bij Avatar niet zo (getest ja), wel bij een aantal IMAX-films die ik eens in 3D zag.

Voordeel van polarisatie is idd dat je brilletje goedkoper kan blijven, het is namelijk een passief systeem (brilletje bevat alleen 2 filters). Bij Avatar werd een actief brilletje gebruikt, in het midden zat een sensor en als je die afdekte werkte het brilletje niet meer.

(Edit: tenminste in de bioscoop waar ik hem gezien heb)

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-04-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
nog een kleine update

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/UFO-WIP-05t.jpg

clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Daar begint echt veel detail in te zitten zeg. Allemaal netjes gemodelleerd?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
mobo ga ik toch van afzien hoor om die supr gedetailleerd te maken. al die freaking dingetjes die daar op zitten, ik word nu al flink onozel.
klik screen shot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Wow, er worden mooie dingen gemaakt hier zeg!
Ik zie toch maar af van mijn deelname :p

Ik ben te n00b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@ oorlogsmeester

Dat is de verkeerde mentaliteit. Juist door aan dit soort vriendschappelijke contests mee te doen wordt je veel sneller, vaardiger in het maken van mooie plaatjes. Als je kijkt naar eerdere inzendingen van mij (en anderen) zie je grote stappen van vooruitgang. Omdat er een gezonde "competitie" drang is met een beperkte tijd, kan je veel beter gefocust en meer gedreven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Klopt ook, maar heb op dit moment er ook niet zoveel tijd voor, en om nu met afgeflanst werk aan te komen ;)
Maar als ik een keer zin/tijd heb zal ik er wel mee aan de slag gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:32:
@ oorlogsmeester

Dat is de verkeerde mentaliteit. Juist door aan dit soort vriendschappelijke contests mee te doen wordt je veel sneller, vaardiger in het maken van mooie plaatjes. Als je kijkt naar eerdere inzendingen van mij (en anderen) zie je grote stappen van vooruitgang. Omdat er een gezonde "competitie" drang is met een beperkte tijd, kan je veel beter gefocust en meer gedreven werken.
Inderdaad! Je krijgt ook vaak commentaar waar je veel van leert. Gewoon meedoen dus; is het niet om te winnen dan wel om er beter van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275731

Over Avatar die hierboven werd aangehaald door een aantal mensen: De 3D techniek die wordt gebruikt verschilt per bioscoop. Ik woon in Groningen, heb Avatar gezien in de Must See. Hier wordt polarisatie gebruikt, met een betrekkelijk eenvoudig brilltje dus. In de Pathé (waar vrienden van me avatar hebben gezien) gebruiken ze een actieve bril. Zelf heb ik daar Alice in Wonderland in 3D gezien.

Qua kwaliteit heb ik geen idee wat beter / prettiger is, daar verschillen de films te veel voor, wel vind ik de non-actieve bril van de Must See stukken prettiger zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 275731 schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:56:
Over Avatar die hierboven werd aangehaald door een aantal mensen: De 3D techniek die wordt gebruikt verschilt per bioscoop. Ik woon in Groningen, heb Avatar gezien in de Must See. Hier wordt polarisatie gebruikt, met een betrekkelijk eenvoudig brilltje dus. In de Pathé (waar vrienden van me avatar hebben gezien) gebruiken ze een actieve bril. Zelf heb ik daar Alice in Wonderland in 3D gezien.

Qua kwaliteit heb ik geen idee wat beter / prettiger is, daar verschillen de films te veel voor, wel vind ik de non-actieve bril van de Must See stukken prettiger zitten.
Qua kwaliteit zal het niet uitmaken, behalve dat als je met een polarisatiebril je hoofd opzij kantelt, de glazen ieder een deel van het rechter en het linker beeld door gaan laten dus je moet je hoofd goed recht blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
SnoeiKoei schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:48:
[...]

Qua kwaliteit zal het niet uitmaken, behalve dat als je met een polarisatiebril je hoofd opzij kantelt, de glazen ieder een deel van het rechter en het linker beeld door gaan laten dus je moet je hoofd goed recht blijven houden.
En dat is dus niet zo ;). Ik weet niet of je ooit 2 van die brilletjes in je handen hebt gehad? Je zijn rotatie gepolariseerd. Als je 2x het linker glas op elkaar zou doen moet je er doorheen kunnen kijken. Bij de 45º polarisatie zou je niets meer zien als je 2 linker glazen haaks op elkaar zet. En dat is niet het geval, je kunt er nog steeds doorheen kijken!

Alleen met een linker en een rechter glas op elkaar kun je niets meer zien. Het maakt dan ook niet uit hoe je ze draait, in elke positie zie je niets meer.

Misschien kan ik wel een topic openen over 3D Stereoscopie met alle verschillende methoden en hoe je dat zelf kunt bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:00:
[...]

En dat is dus niet zo ;). Ik weet niet of je ooit 2 van die brilletjes in je handen hebt gehad? Je zijn rotatie gepolariseerd. Als je 2x het linker glas op elkaar zou doen moet je er doorheen kunnen kijken. Bij de 45º polarisatie zou je niets meer zien als je 2 linker glazen haaks op elkaar zet. En dat is niet het geval, je kunt er nog steeds doorheen kijken!

Alleen met een linker en een rechter glas op elkaar kun je niets meer zien. Het maakt dan ook niet uit hoe je ze draait, in elke positie zie je niets meer.

Misschien kan ik wel een topic openen over 3D Stereoscopie met alle verschillende methoden en hoe je dat zelf kunt bereiken...
Die test heb in een IMAX-theater wel eens gedaan ja, en toen was het resultaat een zwart glas.

M'goed, waarschijnlijk zijn er nu al veel teveel systemen op de markt om te kunnen generaliseren. Feit is dat ik Avatar in Leeuwarden heb gezien door shutterglasses, een actieve bril met sensor.

Apart topic bloedt algauw dood lijkt me, omdat het polariseren of heel hoogfrequent afwisselen van beelden voor links en rechts thuis niet haalbaar is. Veel meer dan anaglyph en "cross-eye 3D" kun je thuis niet bereiken volgens mij.

Maar ik wil me best weer on topic begeven hoor ;) Vanavond weer ff verder WIPpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wipje weer. Slangen en koppelingen toegevoegd aan de Topic Generator en ook een beginnetje van een power supply met coolertje. (Behuizing alleen transparant gemaakt voor de duidelijkheid dus dat blijft zo niet)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4537379165_e140af083e_o.png

Detail power supply: zie hieronder

Edit: Weer beetje verder, printplaatje eronder:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4015/4538245832_7a868deee3_o.png

@Warmaster88 vv: thnx :*)

[ Voor 36% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

ziet er nice uit SnoeiKoei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2736/4540569084_bd51b592a3_o.png

USB-poortje.

Niet veel activiteit meer in dit topic... wordt er nog wel voldoende geWIPt hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nog even druk deze week. Volg. week zal ook ook weer wat spammen!

Ziet er overgens erg goed uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Niemand hoeft zich zorgen te maken; het topic kruipt lekker voort :+ Met mijn idee om iets te maken in 2d ben ik nog aan het stoeien.. De voortgang met mijn wacom skills lopen niet zo vloeiend als verwacht :P maar er komt zeker iets van mij! :) Tiet zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Hier nog een kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/UFO-WIP-06.jpg

dit gaat ongeveer mijn camera hoek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez: Maak nog 3 heatpipes erbij aan de andere kant, en zet ze iets anders neer. Dan heb je een freaking groot CPU-cooler-monster lopen in Tweakland :D

Nog wat klein henkjes tussen de gebouwen die rondjes rennen/handjes omhoog en je plaat is super tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
D-rez schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:27:
Hier nog een kleine update:
[afbeelding]

dit gaat ongeveer mijn camera hoek worden.
Juist door deze hoek val je sneller door de mand als je voor het detail op het moederbord normal maps bakt. Zul je toch moeten gaan modellen denk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Mijn bak kunsten zijn 0,0 dus wordt sowieso modellen

oh enne Schuey, vind jij het nivo van de contests al weer de goede kant op gaan? want ik heb het idee dat er best stevig gewerkt wordt. En heb al wel zeer interessant werk gezien.

[ Voor 64% gewijzigd door D-rez op 21-04-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dankzij 3 mensen is het niveau aardig aan het stijgen ja, mooi om te zien :)

Moederbord kan je mooi bakken hoor, gewoon in photoshop alle kleine elementjes als vlakken (grijstinten) maken (daar heb je geen uberskills voor nodig). Dit geheel opslaan en door de Nvidia plugin halen je hebt een perfect strakke map. Probleem is alleen dat je er te weinig van zou zien met deze hoek om het geloofwaardig te krijgen.

[ Voor 71% gewijzigd door Schuey op 21-04-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik ga maar voor de Lego. De eerste tweaker die playmobiel verkiest boven Lego word Tweakerland. >:) uitgezet.

Beetje Lego-land-achtig dus. Kan elke tweaker makkelijk zijn huis, auto en vrouw tweaken.

* Dutchie! heeft anders echt geen idee met dit onderwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
1ste poging tot een character -> lemming

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/lem-WIP-2.jpg

[updated met nieuwer plaatje]
no nog achterkomen hoe ik deze i de gewenste pose kan zetten

[ Voor 28% gewijzigd door D-rez op 22-04-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Oepdait!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4035/4543333252_ea8d976f60_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet er allemaal goed uit!

Of mijn final nog komt is heel hard duimen. Mn laptop is er mee opgehouden :-(
De prosessor wordt niet meer herkend en start dus niet op.. Morgen wordt die opgestuurd richting Dell. Oftopic: Iemand enig idee of ik daarbij kans heb dat al mn data verloren gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 22-04-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
zou normaal niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 123349 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:08:
Ziet er allemaal goed uit!

Of mijn final nog komt is heel hard duimen. Mn laptop is er mee opgehouden :-(
De prosessor wordt niet meer herkend en start dus niet op.. Morgen wordt die opgestuurd richting Dell. Oftopic: Iemand enig idee of ik daarbij kans heb dat al mn data verloren gaat?
Ik weet niet of de HD er makkelijk uitkan... anders bij een Computerboer proberen eruit te halen, in andere laptop daar, data kopieren, HD terug en opsturen naar Dell.

Maar of het kan met je laptop, geen idee :) wel jammer van je laptop though....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thnx voor de antwoorden. ik ga eens kijken of ik een computersmartguy kan vinden!
?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Mijn god mannen, wat een talent hier :o

Ik voel me zeer geinspireerd! Ik ga uit mijn 2d wereld proberen te komen en 3d te gaan :o. * Download blender :*) *

Zal nog niet aan deze contest mee kunnen doen, maar ga het wel proberen te halen. (al lijkt het me onrëeel om dat zo snel te leren :F)

Hoop dat ik genoeg tijd kan vinden tussen werk en andere hobbies door (programmeren, vriendin)

Kan niet wachten om jullie resultaten te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
minor update
Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/lem-WIP-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

hier zie je het begin van de intelwinkel, natuurlijk gebouwt op een processor :D

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/292be49.jpg

deuren komen trouwens aan de andere kant, en ik zit nog te denken om tussen de intelborden en het gebouw zelf een waterkoel blok te zetten, en dan die te verbinden aan het "nog komende" AMD ATI en nVidia winkeltje.

en trouwens @warmaster88, ik heb ook nog niet de skills maar in het proces hoop ik beter te worden, dit is niet zozeer een gooi naar het kampioenschap, maar meer een gooi naar de skills.

edit: met waterblok:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/300fxns.jpg

edit2:met slangen

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2mwgo00.jpg

het winkeltje zelf is 5 meter hoog, maar dit ga ik nog aangeven door er dingen in te zetten, nu lijkt het alsof alles uit verhouding ligt maar dat valt best mee.

[ Voor 86% gewijzigd door windwarrior op 24-04-2010 16:46 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste