[2D/3D] GFX Contest 4: Sprookjes Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 21:42
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xVIdFqS4iKfBYHTrHBaX7XUK/full.jpg
Welkom bij de vierde GFX contest!

Na een wederom succesvolle derde GFX contest zijn we al weer aanbeland bij GFX contest nummertje vier. Na eens even goed gekeken te hebben in het thema topic was er een grote voorkeur voor een bepaald thema. Het thema van dit nieuwe topic is dan ook: Sprookjes ^) .

Je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt er een sprookje van maken. Prinsen en prinsessen, dwergen en draken, noem het maar op! Voor inspiratie kun je kijken naar al bestaande sprookjes, maar je kunt natuurlijk ook je eigen sprookjesfiguren bedenken!

Kies de technieken waarin jij jezelf het beste thuisvoelt en gebruik ze om een afbeelding van formaat in elkaar te zetten. Van houtskool tot krijt, van 3ds Max tot Painter, of een combinatie van die twee.. zolang je er een afbeelding mee kan produceren mag het (bijna) allemaal. Zie de regels verderop in deze startpost voor de exacte details.

Iedereen veel succes! Dat de beste mogen winnen!

Voorgaande topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"

GoT Contest website
Stalllone en marabunta2048 hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en marabunta2048 zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en marabunta2048 , bedankt voor het initiatief !!

Inleverdatum
Uiterste inleverdatum 18 juli 2010, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP: Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord+ Suprise
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier als NME kan ik het niet typen dus bij deze:

De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.

Good luck!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Yay, hij is er. Ga hem meteen lezen, en ook meteen beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

*O* Hier gaan we dan :) I'm in!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

W00t! * SnoeiKoei aan de slag gaat.

Vanavond hopelijk eerste schets al.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:59
Nog eerst even mijn tentamenweek overleven en dan ga ik ook beginnen. In de tussentijd vast een idee bedenken. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Mag ik, mag ik! Ik heb alvast een stijltest gemaakt, die natuurlijk nog niet veel voorstelt, maar ik vraag me af wat jullie ervan vinden...

Ik heb nu een stijltest gemaakt die ik gecellshade heb, maar ik zit er over te twijfelen of ik misschien naar een iets realistische stijl over moet gaan.

Mijn idee is in iedergeval om het bos met het huisje van roodkapje na te maken, dat kan al daar niet gecelshade..

WIP - Stijltest 1

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/294neqc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2dbl6hy.jpg

Ik zie nu dat het er een beetje aan ligt op welke PC je deze plaat bekijkt, op mijn ene scherm ziet hij er goed uit, en op mijn andere scherm is hij te donker

[ Voor 6% gewijzigd door windwarrior op 01-06-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kikkerkoning met een twist! Bracque phone cam pic ftw.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4052/4660754664_d77e37e8bb_b.jpg

Ingredienten:
  • cartoons (geen cell shaders hoor :P)
  • water
  • kikkers!
  • veel planten
  • buitenbelichting
Hopelijk ga ik daar weer een boel van leren :D

@briesknokkert: die tweede plaat ziet er heel wat duidelijker uit dan de eerste; origineel! Ben benieuwd wat je allemaal gaat fabrieken.

[ Voor 67% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-06-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Dat ziet er interessant uit hoor Snoeikoei! Ga je die kikkers riggen enzo? En hoe ga je ervoor zorgen dat je plaat toch een mooie cartoonstijl krijgt zonder te cellshaden, gewoon benieuwt...

@ Knipzuivelapparaat:briesknokkert, wat een coole bijnaam

Dammit:

3ds max vraagt: Save Changes?
Ik antwoord: NO.

En nu ben ik mijn laatste versie kwijt

[ Voor 31% gewijzigd door windwarrior op 01-06-2010 19:58 . Reden: zpelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:51:
Dat ziet er interessant uit hoor Snoeikoei! Ga je die kikkers riggen enzo? En hoe ga je ervoor zorgen dat je plaat toch een mooie cartoonstijl krijgt zonder te cellshaden, gewoon benieuwt...

@ Knipzuivelapparaat:brieskNokkert, wat een coole bijnaam
Goeie vragen :) Geen idee of ik die kikkers ga riggen, ik wil ze allemaal verschillend maken en eigenlijk niet alleen qua houding. Hoe dan ook houd ik ze vrij low-poly als dit feest doorgaat, misschien is meerdere kikkers modelen wel net zo snel... effe testen maar. Op zich zou ik wel willen riggen, weinig ervaring mee.

Cartoonstijl wordt met name: cartoonistische vormen, eenvoudige materialen (geen textures maar meer uniforme kleuren, of heel overdreven textures ofzo) en niet al te fancy belichting. Alles wat low-poly, niet te veel detail in de scene.

Hoe dan ook moet ik zien wat er van wordt, ik zou nog een week op vakantie ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 15:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga ook nog maar eens poging wagen. Ik ga wat doen met Ali Baba en de Veertig Rovers. Ik heb al een leuk idee in gedachten :)

Het valt me wel op dat iedereen bij sprookjes gelijk aan cartoon denkt. Dat hoeft natuurlijk niet. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Zeror op 01-06-2010 20:05 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Nah, daar denk ik niet direct bij hoor, dit is gewoon een stijltest, binnenkort ga ik ook nog een "realistische" boom maken, om te kijken wat ik nou echt mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En een WIPje :D

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4072/4660558285_d93f66ef61_b.jpg

Kikkertje gemodeld en quick 'n dirty gerigd. Ik kan (nog) niet goed overweg met bone systems en biped dus ik heb m'n eigen bones maar gemodeld hehe, was in dit geval sneller dan uitzoeken hoe ik bones van biped moet aanpassen ofzo.

Rigje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4070/4660584119_e7a9f1aa92.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:26
Ook maar meedoen dan, kijken hoe lang ik mee kan lopen zonder grandioos tegen de vlakte te gaan door gebrek aan vaardigheden :P

Ik denk dat ik een draak ga maken die zijn dag niet zo heeft. Hij vliegt door Sprookjesland, spuwt wat vuur en zet hiermee de grond en een kasteel in lichterlaaie.

Afbeeldingslocatie: http://www.tunaweb.nl/schets01.png

Vooral van het maken van dat vuur leer ik waarschijnlijk een boel, ben ik nog niet serieus mee bezig geweest. Ook probeer ik een realistische render te maken, dat heb ik niet echt onder de knie, dus dit is een mooi projectje om het te leren :)

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leuk idee :) Met wat voor software ga je dit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
3Ds Max, vergeten te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:23

DapperKonijntje

Draw monkey

Eerste brainfart, ik heb echt nog geen idee waar ik heen wil.

Ik zit er wel heel erg naar roodkapje te neigen, geen idee waarom, maargoed nog zat tijd om ideeen op te doen

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/335ch00.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DapperKonijntje op 02-06-2010 09:00 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 17:01
Nou je roodkapje ziet er lekker uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
D-rez schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:38:
Nou je roodkapje ziet er lekker uit hoor.
Ik durfde het niet te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lol... nobody messes with Red Friggin' Ridin' Hood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

SnoeiKoei schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:07:
Lol... nobody messes with Red Friggin' Ridin' Hood
Hehe, dat was vreemd genoeg het eerste idee wat in me opkwam, de rollen eens omkeren.
Heb wel wat vette ideetjes voor de wolf, daarnaast vind ik het design nog erg generic...ohh ideetje ideetjes :), eindelijk een topic waar ik eens helemaal los op kan gaan haha.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 21:42
Goed om te zien dat er al weer veel ideeën opkomen bij iedereen! Nu moet ik zelf ook nog eens even wat gaan bedenken, wil die titel wel houden natuurlijk O-)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hahah leuk dat er al zo snel WiP's zijn :D
Ik ga deze keer wat serieuzer mee proberen te doen, zal proberen tijd vrij te maken hiervoor,
maar hectisch leven he ;)
Nu bedenken wat ik ga maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Tunafish: Ik zat ook aan een kasteel en draak te denken, maar ik zit nog in de denkfase, niks is zeker :+

@DapperKonijntje: Voor een brainfart ziet ze er al nice uit :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Het loopt al storm met de WIPs! Hopelijk komen er dit keer een stuk meer Finals!
Tunaflish schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:52:
Ook maar meedoen dan, kijken hoe lang ik mee kan lopen zonder grandioos tegen de vlakte te gaan door gebrek aan vaardigheden :P
Dit is de kans om extra vaardigheden onder de knie te krijgen ;)!

@ Snoeikoei: Als je voor de cartoonstijl gaat moet je (naar mijn mening) ook een simpele texture op die bol doen waar je kikker op zit. iig geen reflectie.

eventjes wat mijn plannen zijn:

Mijn inspiratie komt van het sprookjesbos in de efteling: Ik wil het kasteel van doornroosje na gaan maken. In m'n plaat komen dan verschillende sprookjes (uit het sprookjesbos) voor. Het moet dan een soort van zoekplaat worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 280269 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:07:
Het loopt al storm met de WIPs! Hopelijk komen er dit keer een stuk meer Finals!

[...]

@ Snoeikoei: Als je voor de cartoonstijl gaat moet je (naar mijn mening) ook een simpele texture op die bol doen waar je kikker op zit. iig geen reflectie.
Heb je gelijk in :) Ik moet nog bedenken hoe ik die bollen ga doen, het moet "cartoongoud" worden dus lekker fake, grote highlight, geen of nauwelijks reflections idd. Had er nu maar gewoon een snel matje op gegooid nog.
eventjes wat mijn plannen zijn:

Mijn inspiratie komt van het sprookjesbos in de efteling: Ik wil het kasteel van doornroosje na gaan maken. In m'n plaat komen dan verschillende sprookjes (uit het sprookjesbos) voor. Het moet dan een soort van zoekplaat worden ;).
Klinkt als een heleboel werk maar ik heb afgelopen contest gezien hoe snel jij modelt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb geen idee of ik dit allemaal ga redden, maar dit zou dan ongeveer de plaat moeten worden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3DGFX/04/Concept.GFX04-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3DGFX/04/Concept.GFX04-2.jpg

Stelletje kabouters die een houten draak hebben gemaakt en op deze manier hun zak met goud beschermen tegen ridders die het willen stelen. Wie niet sterk is, moet slim zijn.

Zoiets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stalllone schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:54:
Wie niet sterk is, moet slim zijn.
Kabouters zijn geen van beide :D Een houten draak die vuur spuwt, zet maar vast een flinke voorraad bluswater klaar :X

Wel erg leuk idee, hoe ga je dit uitvoeren? 2D of 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

SnoeiKoei schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:27:
[...]

Kabouters zijn geen van beide :D Een houten draak die vuur spuwt, zet maar vast een flinke voorraad bluswater klaar :X

Wel erg leuk idee, hoe ga je dit uitvoeren? 2D of 3D?
Je moet deze kabouters maar eens zien :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kyLCiEGl1r8]
8) of deze Intro van David de Kabouter

Ga het uitwerken in 3D. Dit zijn concept tekeningen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchie! op 02-06-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Ik heb gekozen voor het sprookje : Duimelijntje. :Y) Eerste schets is klaar, volgende stap is de kleur.

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/duimelijntje.jpg?t=1275516639

4de tekening die ik maak met de Wacom, na 1,5 jaar niks gedaan te hebben. Ik ga deze niet omzetten naar 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Heb wel een mooi onderwerp voor een sprookje...

Balkenende die wederom Minsiter-President wordt

:+

Effe serieus.. ik ga maar eens brainstormen. Wegens ziekte toch 2 daagjes thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 199803 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:48:
Ik heb gekozen voor het sprookje : Duimelijntje. :Y) Eerste schets is klaar, volgende stap is de kleur.

[afbeelding]

4de tekening die ik maak met de Wacom, na 1,5 jaar niks gedaan te hebben. Ik ga deze niet omzetten naar 3D.
Hee leuk, dat sprookje kon ik me echt nauwelijks meer herinneren :o

Op de characters in je schets heb ik niet veel aan te merken, leuke stijl en er gebeurt lekker veel. Ik denk wel dat je sterker gebruik kunt maken van de omgeving: in het verhaal is het meisje zo groot als een duim en dat zou betekenen dat ze ruimschoots onder een vliegezwam past. Gewone planten worden bomen als je zo klein bent, maar dan met een groene stam en buiten verhouding grote bladeren etc.

My 2cts, het staat je natuurlijk vrij de beesten te up-scalen ipv het meisje klein te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Anoniem: 280269 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:07:
[...]

Zeker, daarom doe ik ook mee. Dat, en ik heb voorlopig niet veel anders te doen :P Deed mee aan de Game Design competitie van de ImagineCup, maar we zijn niet door, dus ik moet iets nieuws te doen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:44:
[...]
My 2cts, het staat je natuurlijk vrij de beesten te up-scalen ipv het meisje klein te maken.
Ik snap wat je bedoelt. Helemaal niet op gelet. De karakters zijn vergeleken met de omgeving veel te groot om echt bij het verhaal te passen. :F Ik denk dat ik de omgeving een heel stuk anders maak, moet nog even verzinnen.

Bedankt voor de tip. :)

Edit :

De vlinder en de mol wat netter gemaakt. Ook een andere omgeving getekend. Hoewel ik er nog niet helemaal tevreden over ben, ga ik deze versie verder uitwerken en inkleuren. :9

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/duimelijntje2.jpg?t=1275600648

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 03-06-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Nou, hier heb ik weer een wipje, ik heb namelijk stenen en hekjes in mijn stijltest gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/dr2v0z.jpg
*klikbaar voor 1680x1050*

Nu ik dit voor mekaar heb ga ik wat leerdoelen voor mezelf stellen:
  • Het bos moet volledig modulair zijn, dus ik moet het geheel zo kunnen opschalen dat ik een groot bos kan maken
  • Het bos moet een uniforme stijl hebben, en ik heb besloten om toch door te gaan met cell shading
  • Het bos moet low poly zijn, om daar ook eens mee te oefenen
Edit: er zit een model foutje op mijn render, die in strijd is met een van de bovenstaande wensen, wie hem ziet krijgt een virtueel koekje :D

Edit2: Kun je trouwens in 3ds max zien aan welk object welke texture verbonden zit? Ik heb wat overbodige textures, en ik begin het overzicht kwijt te raken. -solved-

[ Voor 26% gewijzigd door windwarrior op 03-06-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik had gehoopt vanavond nog ff een vlug WIPje te kunnen doen maar het is er niet van gekomen. Ik moet spullen inpakken want morgen vertrek ik voor een weekje vakantie. Daarna gelukkig nog tijd zat om mijn idee uit te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Mijn eerste WiP'je
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/7025/achtergrondu.jpg

Het is alleen nog maar de achtergrond, wat ik er verder van ga maken zie ik wel ;)
Ik werk gewoon door tot ik iets leuks vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

En het is alweer tijd voor WiP 2 *O*

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/5578/45919784.jpg
Ben er niet helemaal tevreden met het kasteel, maar ik zal kijken wat ik ervan kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

looks neat :D, niks mis met het kasteel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Kasteel is ondertussen verplaatst, hij staat nu op een wolk ;)
en wat meer glittertjes geplaast :P
Echt een leuk onderwerp *O*

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/9682/95394404.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Overlegne op 04-06-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik heb ook geprobeerd wolken te maken, maar ik kwam erachter dat:

Wolken + Cell Shading + Windwarrior != goed geslaagde stijl (de ironie :D)

Verder ben je goed bezig warmaster!

Maar resize je volgende wips straks even, staat niet zo netjes, die rode balken.

[ Voor 22% gewijzigd door windwarrior op 04-06-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Haha, dan zijn wolken niet zo handig nee :P
Bedankt, en ik zal erop letten ;) ben nog steeds hard aan het werk ermee, dus WiP zal niet lang meer duren :P
Maar vind het ook zo dom om alles hier vol te spammen met WiP's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Gewoon doen, vind het zelf best leuk om je vooruitgang te zien.

Heb net zelf geprobeerd om wolken te maken met volume fogging, maar dat paste totaal niet bij de stijl... Ik weet het even niet meer hoor.

offtopic:
nu ga ik even kijken naar het automatische kattenvoerbakje, want volgens gaat die nu open en dicht door de zon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je je WIP's 550 pixels breed maakt, passen ze wel. Dat kun je bijvoorbeeld doen door in Photoshop, bij het Save for Web, even rechts in het paneeltje de size te veranderen. Dan verandert hij alleen de size van je te saven plaatje, niet van je origineel waar je aan aan 't werken bent. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

een geresized WiP'tje, heb er een nieuw kasteel bij gemaakt, hier woont de kwaadaardige heks -O-
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/5589/webki.jpg
Geprobeerd om er een beetje diepte in te laten komen, het grijze kasteel staat iets voor de witte :+

[ Voor 26% gewijzigd door Overlegne op 04-06-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219508

Overlegne schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:25:
een geresized WiP'tje, heb er een nieuw kasteel bij gemaakt, hier woont de kwaadaardige heks -O-
[afbeelding]
Geprobeerd om er een beetje diepte in te laten komen, het grijze kasteel staat iets voor de witte :+
Kleuren worden hoe verder ze van je weg zijn steeds minder verzadigd, je kunt beter je gekleurde kasteel vooraan zetten en naar 'achteren' minder kleur in je afbeelding stoppen.
Wordt wel mooi trouwens!

Best een kans dat ik volgende week ook mee ga doen, weet nog niet of ik 2D ga doen of m'n eerste 3D poging ga wagen gewoon om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hm, heb je inderdaad wel gelijk in, maar denk niet dat ik het nog aan ga passen ;)
ben een beetje te lui *O*
En ik wens je in ieder geval vast succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik zit echt een beetje met die wolken, heeft iemand nog een idee voor mooie cartoony/celshaded wolken? Ik heb al met volume fogging geprobeerd, maar dat geeft te realistische wolken, en ik heb al mat spheres geprobeerd, maar die wolken zijn gewoon niet mooi...

Zou het fijn vinden om toch mooie wolken te hebben, die wel in mijn stijltje passen, ideeen zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik denk dat ik ook mee ga doen, ik ga wat nieuws proberen met Fryrender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Windwarrior: Het begin ziet er al best leuk uit. Ik vind het wel erg 2D ogen (boom/stenen). Ook zou ik proberen er iets meer detail in te stoppen. Het hek-werk lijkt nu gedetaileerder dan bijv. de boom. Probeer overal even veel detail in te stoppen. (tenzij iets verweg / dichtbij is natuurlijk, dan kan het verschillen).

@warmaster88: Ziet er al goed uit :) ! Wat ga je nog meer in je plaat stoppen?

@JohnGalt: Tof :) Ben benieuwd wat je ga maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Dat het zo 2D lijkt vind ik opzich wel leuk, van dat hek heb je idd gelijk, maar alles hangt nu nog aan elkaar met displacement maps met een noise, ik wil daar denk ik sowieso nog echte maps voor maken, dan heb ik iets meer controle, en kan ik variatie in verschillende bomen maken. Dat gebrek aan detail komt dus door het gebrek aan polygonen om te displacen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Warmaster: Ziet er tof uit! het enige wat ik zelf anders zou doen is dat kasteel links dat zo krom is een stuk rechter maken. ik vind dit er wat raar uitzien.

Het word ook tijd om mijn eerste WIP te laten zien!
dit is de grove opzet :). dalijk wanneer alles z'n plekje heeft ga ik object voor object gedetaileerd uitwerken.
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/doornroosje/wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/doornroosje/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

@Frans vd Wijst, ziet er leuk uit :D
Wat ik er voor de rest nog op ga maken weet ik nog niet, nog niet echt wat gevonden nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 18:20
Overlegne schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:25:
[afbeelding]
Deze wordt heel vet :>

Ik ben ook maar bezig gegaan, toch niets anders te doen : )

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/9rlpoo.jpg

Afbeelding is van mjranum-stock link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaar met het uitwerken van de karakters. Misschien dat ik de omgeving toch met 3dstudio ga doen. :)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/duimelijntje3.jpg?t=1275862588

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik vind het echt geweldige karakters, maar het karakter waar het om draait is lang niet zo gedetailleerd als de rest! Kijk bijvoorbeeld eens naar de ontbrekende schouder, de ontbrekende kont, rug, enz.

Het is gebaseerd op een mens, dus dat hoort er natuurlijk ook allemaal bij ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op maandag 07 juni 2010 @ 04:37:
... de ontbrekende schouder, de ontbrekende kont, rug, enz.

Het is gebaseerd op een mens, dus dat hoort er natuurlijk ook allemaal bij ;)
*Hoest, kuch* Sla je daar even de spijker op z'n kop, en zó vroeg nog wel. :/
Stukfruit schreef op maandag 07 juni 2010 @ 04:37:
Ik vind het echt geweldige karakters, ...
Bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso de hoofdpersoon niet pakkend vind. Ik vind de baas (met zijn hoed) veel meer karakter hebben en interessant om naar te kijken. Ook qua stijl heb ik het idee dat de hoofdpersoon niet in het geheel past. De dieren hebben karakter en detail wat de hoofdpersoon niet heeft. Ik weet natuurlijk absoluut niet waar het wat betreft het thema naartoe moet, maar ik zou overwegen om de hoofdpersoon eruit te halen en een setting te maken met de drie rechter karakters. Die zijn echt geniaal, vooral de mol (of zoiets) en de rechter.

Op een of andere manier vind ik het een beetje een Alfred J. Kwak stijl hebben. Is cool. Succes.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
behalve dat ik niet veel tijd heb, heb ik helaas ook totaal nog geen inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Update
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/rtnuh3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

@Mavi, ziet er vet uit man!
heb nog nooit eerder werk van je gezien, dus ik dacht bij je eerste WiP wtf :P
Of doe je dat puur om te weten waar de lucht komt en waar de grond?

[ Voor 32% gewijzigd door Overlegne op 08-06-2010 09:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

@ Mavi, Het ziet er zeker leuk uit, al komt dat natuurlijk grotendeels door de foto's die je gebruikt.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 29-06 14:17
* naam meld.

Ga ook meedoen :)
schets volgt vanavond! :)

* naam reserveert Hans & Grietje :)

Ik ben overigens beter bekend als marabunta2048

[ Voor 43% gewijzigd door naam op 08-06-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Overlegne schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:25:
@Mavi, ziet er vet uit man!
heb nog nooit eerder werk van je gezien, dus ik dacht bij je eerste WiP wtf :P
Of doe je dat puur om te weten waar de lucht komt en waar de grond?
Haha bedankt :P Daar is het idd voor. Ik had het later nog wat uitgebreider gemaakt met de bergen en de wolken erbij. Voordeel is dat je een soort guide creëert die je dan kunt aanhouden.
DapperKonijntje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:40:
@ Mavi, Het ziet er zeker leuk uit, al komt dat natuurlijk grotendeels door de foto's die je gebruikt.
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De kabouters zijn aan het timmeren gegaan...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3DGFX/04/Render.001a.jpg

Edit:
naam schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:34:
* naam meld.

Ga ook meedoen :)
schets volgt vanavond! :)

* naam reserveert Hans & Grietje :)

Ik ben overigens beter bekend als marabunta2048
:D
Welkom! Waar is de schets :P

[ Voor 58% gewijzigd door Dutchie! op 09-06-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

T'begin van de houten draak? :D
Ik heb op dit moment een beetje te weinig tijd voor WiP's, aangezien ik vanmiddag mijn eindpresentatie heb van Stage, en daarna hoor of ik geslaagd ben ;) en daarna is het dus bier! *O*
Maar ik doe nog wel mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 29-06 14:17
Stalllone schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:21:
De kabouters zijn aan het timmeren gegaan...
[afbeelding]

Edit:

[...]

:D
Welkom! Waar is de schets :P
Vergeten :X :F veel te druk de laatste tijd, hij komt zo snel mogelijk!

Ziet er al goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Even een WIPje :7
Afbeeldingslocatie: http://www.tunaweb.nl/wip09062010.003.png

Het kasteel is qua hoofdlijnen af, er komt niet bijzonder veel geometrie meer bij. Uiteraard moet het overal nog wel verbeterd worden en moet de poort gemaakt worden, maar het geraamte staat ongeveer. Verder zien we een CATdragon, waar het model nog voor gemaakt moet worden :P Het skelet staat er nu even in om een idee te krijgen hoe dat beest moet komen.
Verder moet het vuur nog lichtgevend worden, bomen geplaatst, binnenplaats bouwen, huisjes neerzetten, belichting goed, rendering, en nog veel meer. Maar het begint al haast ergens op te lijken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huge kasteel! Mooi projectje.

Ik ben vandaag aan het proberen geslagen met zbrush. En dat valt nog best tegen. kheb er dan wel zo wat leuke steentjes in m'n toren staan.

Afijn dan proberen we het modelletje in 3ds max te krijgen (laagste subdivisie en displace maps gemaakt) ziet het er veel slechter uit als in zbrush :S. beetje tegenvaller dus zal dr nog wat meer in moeten proberen oid..

Daarnaast nog even een vraag zodat dalijk aan het eind van de contest geen helse discussie ontstaat. ik wil voor mijn scene gebruik gaan maken van de IVY generator. Ik weet dat er een tijdje terug nog een discussie over was. Dit was toen toegestaan dus hoop nu ook :P. een kleine test met de ivy generater zie je hieronder evenals m'n crappy zbrush spul.

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/doornroosje/wip3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/doornroosje/wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt alsof ik bijna klaar ben, maar er moet nog heel wat gebeuren. :9

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/duimelijntje4sml.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 24-06-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 280269 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:40:
Daarnaast nog even een vraag zodat dalijk aan het eind van de contest geen helse discussie ontstaat. ik wil voor mijn scene gebruik gaan maken van de IVY generator. Ik weet dat er een tijdje terug nog een discussie over was. Dit was toen toegestaan dus hoop nu ook :P. een kleine test met de ivy generater zie je hieronder evenals m'n crappy zbrush spul.
Denk dat we het nu wel mogen toelaten :) Het is nu meer een tool geworden die je mag gebruiken heb ik het idee. (GFX contest i.p.v. 3D-only).

Als het uit de hand gaat lopen met generators, plugins etc etc, gaan we er vanzelf wel weer over discussieren :P

@Sargonaut: Heb je ook de omgeving gemaakt? (de 3D objecten).

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchie! op 10-06-2010 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik ben het ook eens met het toelaten van de Ivy generator. Let's face it. Zoiets heeft alleen echt toegevoegde waarde als je toch al weet wat je aan het doen bent, het is geen magisch middel dat je doet cheaten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stalllone schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 03:21:
[...]
@Sargonaut: Heb je ook de omgeving gemaakt? (de 3D objecten).
Ja, was vergeten het erbij te zetten. Omgeving is gemaakt met 3DStudiomax. Moest wel weer even wennen, omdat het een tijd geleden dat ik ge3D't had, maar viel me goed mee hoeveel er nog is blijven hangen na 1,5 jaar.
De textures kunnen nog veranderen, en ik wil nog meer groen erbij maken. Moet alleen wel oppassen dat het niet veel te druk wordt. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 10-06-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 15:11

Zeror

Ik Henk 'm!

JohnGalt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 03:47:
Ik ben het ook eens met het toelaten van de Ivy generator. Let's face it. Zoiets heeft alleen echt toegevoegde waarde als je toch al weet wat je aan het doen bent, het is geen magisch middel dat je doet cheaten o.i.d.
Wel toelaten, maar met minpunten.

nevermind.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Heb een idee...

Hier een kleine wip.. met daarbij de vraag.. Wat gaat het worden?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/4g6xq9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Rakkerzero schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:23:
[...]

Krijgt Mavi dan ook minputen omdat hij (stock)foto's gebruikt? En als je nu gebruikte brushes download voor in PS, ook minpunten? Het einde is dan zoek natuurlijk. :)
pgerrits schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:49:
Heb een idee...

[afbeelding]
Alladin :P of iets met een sultan, of die zwevende dude uit de efteling(of is dat Alladin :?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:58
Rakkerzero schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:23:
[...]

Dat is veel te extreem. Zoals Dhr Galt zegt, heeft het alleen een toegevoegde waarde als je weet wat je doet. Wil je dan ook deelnemers die Hair systemen gebruiken minpunten geven, omdat niet ieder haartje met de hand is gemodelleerd? In veel films maken ze bijvoorbeeld ook gebruik van PaintFX, om snel scenes te vullen.
Waar het om gaat is het eindresultaat, hoe je daar komt maakt niet uit.

[teentjes_trap_modus_met_goede_bedoelingen]
Ik vind het weer erg jammer dat bijna iedereen losstaande nietszeggende objecten beginnen te modeleren. Bijna niemand denkt aan de compositie en het storytelling aspect. Schets van te voren iets(het hoeft niet professioneel te zijn) en plan alles van te voren. Maak een ruwe scene met blokjes, controleer of de compositie interessant is. Voeg wat belichting toe om een sfeer neer te zetten en modeleer dan pas alleen dingen die zichtbaar zijn vanuit je cameraperspectief, dit scheelt je een hoop werk en maakt je inzending niet zo saai om naar te kijken.
Verander ook die zwarte achtergronden a.u.b. in iets lichts.
[/teentjes_trap_modus_met_goede_bedoelingen]

Sargonaut's inzending daarentegen is erg leuk. Ik zou wel de textures aanpassen, vooral de grondtexture en de paddenstoel bump en specular. Ook zou ik de bumps in de grond modelleren(beetje pushen en pullen), want nu is alles te plat(vooral de aansluitingen met objecten). Je schaduwen zijn onnatuurlijk doorzichtig, waarschijnlijk heb je alles belicht met 1 lamp, zorg dat je meerdere lampen gebruikt en wees niet bang om GI te gebruiken. Ik zou hier en daar wat donkerdere plekken en rim-lights toevoegen om meer diepte in je afbeelding te creëren. Maar als ik heel eerlijk moet zijn dan zou ik alles een paint over geven, want de 3D en 2D gedeeltes verschillen te veel in stijl en detail.

Als je zoekt naar "fairy forest" of iets dergelijks via google dan kom je heel wat leuke stijlen tegen.
pgerrits schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:49:
Heb een idee...

[afbeelding]
Een zitkussen met een dikke punaise er in. ;)

Alladin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Stalllone schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:01:

Alladin :P of iets met een sultan, of die zwevende dude uit de efteling(of is dat Alladin :?) :P
Heel goed. 10 punten voor jou!

Aladdin! Ga het paleis van de sultan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yay, tof dat er lekker doorgewerkt wordt! Ik ben er zelf helemaal ff tussenuit geweest, weekje vakantie. Deze week ga ik weer aan de slag! Heb d'r zin an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

wipje, prinsesje (screenie uit Sculptris):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4024/4700069478_27ed4e1bef_b.jpg

Ik heb besloten voor "realistische cartoonstijl" te gaan: wel veel details in de modellen maar toch duidelijk cartoon, zoals dat bijvoorbeeld bij Shrek gedaan is (maar dan eigen stijl). Ik ga wel proberen materialen zo simpel mogelijk te houden en waar mogelijk procedural.

Edit: voor de duidelijkheid, prinsesje wordt niet groen en moet geen ogre voorstellen, maar gewoon een lelijk mensenkind. Alle gelijkenis met Shrek berust op toeval.

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-06-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Leuk om te zien dat Sculptris gelijk word gebruikt

Je model ziet er goed uit, hoeveel tijd heb je er in gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 243552 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:23:
Leuk om te zien dat Sculptris gelijk word gebruikt

Je model ziet er goed uit, hoeveel tijd heb je er in gestoken?
Dit is het werk van een klein half uurtje, standaard bal als uitgangspunt.

Nog ff verder zitten klooien, met zowel Sculptris als Max. Verftestje gedaan in Sculptris en import in Max. Niks definitiefs nog, wil gewoon de tools verder leren kennen. Testrendertje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4024/4701157126_5b7543101e_b.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-06-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry Yanik maar van mij gewoon weer een nietszeggend opbject in een zwarte achtergrond. waarom: die tijd die ik dan zou schetsen kan ik nu in mijn 3d model zetten. ik heb voor mezelf al een beeld hoe ik het wil gaan maken en dat is voor mij voldoende.

klein wipje:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/doornroosje/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Weer verder, het symmetrische deel van het prinsesje is wel zo'n beetje af. Armen komen uiteindelijk langs haar zij te hangen maar ik vond dit makkelijker modeleren, paar simpele bones erin en klaar. Nu eerst de dingen kleien die niet symmetrisch moeten worden (beetje aan het haar, kleding etc) en daarna weer (opnieuw) textureren.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4008/4701665860_81be8d60a8_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yanik schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:50:
[...]
Sargonaut's inzending daarentegen is erg leuk. Ik zou wel de textures aanpassen, vooral de grondtexture en de paddenstoel bump en specular. Ook zou ik de bumps in de grond modelleren(beetje pushen en pullen), want nu is alles te plat(vooral de aansluitingen met objecten). Je schaduwen zijn onnatuurlijk doorzichtig, waarschijnlijk heb je alles belicht met 1 lamp, zorg dat je meerdere lampen gebruikt en wees niet bang om GI te gebruiken. Ik zou hier en daar wat donkerdere plekken en rim-lights toevoegen om meer diepte in je afbeelding te creëren. Maar als ik heel eerlijk moet zijn dan zou ik alles een paint over geven, want de 3D en 2D gedeeltes verschillen te veel in stijl en detail.

Als je zoekt naar "fairy forest" of iets dergelijks via google dan kom je heel wat leuke stijlen tegen.
Bedankt voor het compliment, en de tips. :)

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/Duimelijntje5sml.jpg

Die vlindervleugels waren best moeilijk. :7

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 24-06-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ziet er goed uit!
En aan die vleugels kun je ook wel afzien dat het een hoop werk is geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overlegne schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:42:
Ziet er goed uit!
En aan die vleugels kun je ook wel afzien dat het een hoop werk is geweest :D
Bedankt :)

Moet wel bekennen dat ik de vleugels deels heb overgetrokken. >:) Nadat ik de structuur van de aders nagetekend had, heb ik om de kleuren op de goede plek te krijgen een foto van een vlinder van internet geplukt. Daar een vleugel uitgeknipt, en als tijdelijke laag in photoshop geplakt. Met de 'distort'-tool het plaatje zo opgerekt dat het perspectief overeenkwam met dat van de tekening. Vervolgens op een nieuwe laag los overgetrokken en ingekleurd. Daarna de tijdelijke laag weer gewist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

:O Cheat Alert :P
Nee, ziet er erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Waarom zou je het anders doen dan dat? Het gaat uiteindelijk om het resultaat.

Let wel even op de richtingen van je schaduw. bij de 3D delen komt de zon van liks achter de camera, bij het 2D gedeelte van links voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/3787/webf.jpg
Ik heb het kasteel van de heks recht gemaakt, aangezien dat er een stuk beter uitziet.
Voor de rest weet ik niet of ik hem nog aanpas, aangezien ik echt geen idee heb wat er nog (mooi) bij kan, heb al aardig wat dingen geprobeerd, maar mooier word het er niet op.
Dusch, misschien is dit mijn final :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:51:
Waarom zou je het anders doen dan dat? Het gaat uiteindelijk om het resultaat.

Let wel even op de richtingen van je schaduw. bij de 3D delen komt de zon van liks achter de camera, bij het 2D gedeelte van links voor de camera.
Ey, bedankt voor de hint. _/-\o_ Hoewel deze schaduw maar tijdelijk is, was dat me nog niet opgevallen. Grote kans dat ik verkeerd had gedaan. ;)
Overlegne schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:16:
[afbeelding]
Ik heb het kasteel van de heks recht gemaakt, aangezien dat er een stuk beter uitziet.
Voor de rest weet ik niet of ik hem nog aanpas, aangezien ik echt geen idee heb wat er nog (mooi) bij kan, heb al aardig wat dingen geprobeerd, maar mooier word het er niet op.
Dusch, misschien is dit mijn final :/
Die lege ruimte aan de rechterkant vraagt schreeuwt om een heks op een bezemsteel. :Y)

Ik vind het getekende wel mooi gedaan, maar de kleuren zijn iets te flets en daardoor lijkt het geheel een beetje plat. Weet niet of dat met opzet is, maar ik zou het mooier vinden om wat meer diepte in de tekening te zien. Om dat op te lossen, zou je het donkere kasteel minder doorschijnend of een paar tinten donkerder kunnen maken, en dan rechts op de tekening iets (bv. een heks, vogel, kasteeltoren, ...) van dichtbij wat helemaal geen transparancy heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Snoeikoei: Tof om te zien dat ook sculptris hier gebruikt word. ik zou daar ook eens een kijkje naar moeten nemen :).

@ Warmaster: Ik vind ook dat de ruimte rechts nogal wat leeg is. ook een klein puntje. het kasteel links lijkt vanuit een lager perspectief getekend als het bovenste kasteel. als je naar perspectief kijkt zou je die misschien om moeten wisselen. (de bovenste lijkt ook dichterbij te zijn)

Dan ook nog een WIPje aan mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/doornroosje/wip6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Hmm, het wil hier niet echt goed lukken.

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/849/wip16062010.jpg

De vlammen geven schaduwen af, wat volgens mijn laatste observaties van vuur in het echt niet het geval is. Het vuur is gemaakt met een Particleblizzard, waarbij ik de deeltjes hun vorm geef met een instanced object. Bij de object properties van zowel de Blizzard als het object heb ik Cast Shadows en Receive Shadows bij General uitgezet, en bij Advanced Lighting ook weer Cast Shadows uitgezet. Ik heb niet heel veel verstand van verlichting en schaduwen, dus ik heb geen flauw idee wat ik nog meer kan doen om die schaduwen weg te halen.

Het oplichten van de vlammen wil ook niet echt lukken. Na wat gegoogle kwam ik uit op VPost, maar dat krijg ik maar niet aan de praat. Telkens als ik een preview wil maken, crasht Max.

Maar voor de rest lukt het aardig :P Heb een paar modellen van huizen op stapel om het dorpje op te vullen, bomen, en begonnen aan de draak.

[ Voor 0% gewijzigd door Tunaflish op 17-06-2010 00:17 . Reden: Plaatje verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@Tunaflish

Met welke engine ga je uiteindelijk renderen?
Ik zou persoonlijk eerst een daylight system plaatsen (desnoods met de tijd op 2u 's nachts) Dan ben je in iedergeval al van je standaard belichting af. In het daylightsystem kun je dan heel makkelijk objecten uitsluiten van schaduw.
Als je in mentalray rendert, kan ik wel een keer wat settings doorgeven welke ik voor het vuur gebruikt heb in een eerdere scene van mij. (klik) (Op voorwaarde dat ik m'n scene kan terug vinden)

Voor de rest, heb ik het idee dat je vuur groot begint en klein eindigt, ljikt mij juist andersom te moeten. Ook verwacht je dat het voor als het ware bounced op de grond. Dit kun je met een deflector doen. (klik = een voorbeeld met water, maar het komt op het zelfde neer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Bedankt voor den reacties, ik vind de rechterkant ook te leeg, en wil er ook graag wat inzetten.
Heks heb ik geprobeerd, maar het is er (tot nu toe) niet mooier op geworden, maar ik zet door :P
@Frans, ik zie het nu pas, maar je hebt gelijk :P zal kijken wat ik eraan kan doen.

Ik heb enkel 1 grote fout gemaakt, vanaf het begin af aan was de opstelling eigenlijk al zo, waardoor er stukken "afgesneden" worden, oftewel als ik het donkere kasteel naar rechts haal, is de linker kant recht afgesneden. Hierdoor is het nu moeilijk om hem te verzetten, aangezien de wolken er dan nooit mooi uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
@D-Rez
Mental Ray inderdaad. Belichting heb ik niet heel veel verstand van, dus ik zal eens wat googlewerk doen naar een daylight systeem.

Het vuur moet wel klein beginnen en groot eindigen denk ik, het komt immers uit de bek van een draak en moet het halve dorpje in lichterlaaie gaan zetten. Ook die deflector zal ik me even in verdiepen. Bedankt voor de tips d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik weet niet hoe realistisch je je vuur wilt hebben... als het echt superrealistisch moet bestaat er een plugin als fumefx.

Hier weer wat verder:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4013/4709886612_399c20961c_b.jpg

En een eerste grastestje in max:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1276/4709244937_20b40108c6_b.jpg

Lichte vlekken komen nog van te hoge specular ofzo. Wordt nog veel spelen met de settings van hair and fur.

Gras wordt een wilde bloemenweide met klaprozen, margrietjes, dat soort spul. Achtergrond wordt bosrand.

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-06-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Tziet er goed uit mensen :) Heb deze week (geen) tijd gehad om eraan te werken, wel weer tijd van het weekend! Dus dan hoop ik weer een wip te posten.

Als ik het goed gezien heb, krijgen we straks 10 finals! (10 tweakers die een wip hebben gepost). *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ziet er veelbelovend uit snoeikoei!

Ik had een tijdje geleden Sculptris ook geinstaleerd en stom verbaast. Geen Z-Brush of Mudbox maar een easy sculpt programma met een workflow/interface waar je u tegen zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Nog nooit geprobeerd dat Scultpris, maar zal er eens naar kijken :D
En inderdaad, als er 10 finals zouden komen zou wel erg gaaf zijn, ik probeer ook nog verder te werken aan de mijne, heb alleen geen inspiratie. En mijn domme fout heeft het er ook niet makkelijker op gemaakt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

SnoeiKoei schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:57:
Ik weet niet hoe realistisch je je vuur wilt hebben... als het echt superrealistisch moet bestaat er een plugin als fumefx.

Hier weer wat verder:
[afbeelding]

En een eerste grastestje in max:
[afbeelding]

Lichte vlekken komen nog van te hoge specular ofzo. Wordt nog veel spelen met de settings van hair and fur.

Gras wordt een wilde bloemenweide met klaprozen, margrietjes, dat soort spul. Achtergrond wordt bosrand.
Het lijkt een beetje alsof ze achterover valt... ze is wat blokkig van vorm, als een koelkast (ik bedoel het niet gemeen). Je zou haar wat meer taille kunnen geven, en wat minder brede schoudertjes.
De ondergrond van dat gras moet je echt niet zo felgroen maken! Denk eerder aan een noisemap met een gradient van legergroen naar zandkleurig, of potgrondkleurig. Zo rond het water is de aarde donker (doordrenkt met water) en het gras ook!

Over Sculptris heb ik laatst gelezen, en wat screenshots gezien. Wat een programma! En dat na Z-Brush en Mudbox! Welke malloot heeft daar teveel vrije tijd voor gehad? Het ziet er uit als een geniaal gratis programmaatje, moet wel liefdadigheidswerk zijn... in ieder geval, ik ga het gauw eens proberen! Moet toch op een dag van Organica afstappen :')

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1 2 3 4 Laatste