@ww,
Volgens mij heeft hij ook wel een beetje de ideale stijl voor een contest als deze..
Volgens mij heeft hij ook wel een beetje de ideale stijl voor een contest als deze..
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 19-07-2010 09:00 ]
SchitterendRoyK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:12:
Nou, hier is ie dan. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden!
[afbeelding]
In het groot:
http://rkgfxnl.deviantart...laying-169588971?q=1&qo=1
Ongeveer 3 uur werk aan gehad. Lekker in de tuin
If you can't write, there is nothing left.
Owww mooi zeg. Niets op aan te merken. Beste tot nu toeRoyK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:12:
[afbeelding]
In het groot:
Koe vindt 'm leukRoyK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:12:
[afbeelding]
In het groot:
Ranewen schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:04:
[...]
SchitterendJe zou bijna een sneeuw-engeltje in de herfstbladeren verwachten
(Dus op de grond liggen en armen en benen bewegen zodat in de sneeuw het silhouet van een engel ontstaat)
SnoeiKoei schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:01:
[...]
Mooi man
Doet me een beetje denken aan een "snow angel"
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
[ Voor 5% gewijzigd door naam op 01-07-2010 15:01 ]
Verwijderd
Heh, pleurt Roodkapje daar achteloos haar mand bovenop op Duimelijntje?RoyK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:12:
[afbeelding]
In het groot:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 10:14 ]
So long, and thanks for all the fish!
[ Voor 9% gewijzigd door naam op 03-07-2010 18:27 ]
So long, and thanks for all the fish!
[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 04-07-2010 23:27 ]
Tunaflish schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:30:
Bwaaargh, het wordt hem niet meer![]()
Dus helaas, I'm out
Gezien de tijd die je nog hebt, de ervaring met MR en wat je allemaal nog moet doen zou ik inderdaad bij MR blijvennaam schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:26:
@Tunaflish,
Jammer dat je niet meer mee doetEr is ook geen kans dat je toch nog verder gaat??
Ik hoop van wel(Net als iedereen hier denk ik zo!)
* naam heeft weer een nieuwe Wip:
[afbeelding]
Heb nu een dakje gemaakt
Ben ook weer terug gegaan naar Mental Ray als render engine, dit is een praktische overweging aangezien ik geen maxwell op mijn laptop heb staanWelke van de 2 het word weet ik nog niet zeker, maxwell wil ik toch wel meer mee leren, maar mental ray heb ik al vele ervaring mee
Vanavond ga ik verder met de muren maken voor het huisje, schoorsteentje erop, stenen voor de oven. En ook een raampje in het huis!
C&C zijn natuurlijk as always zeer welkom!
Leuke stijl hoor! Ga je ook hoofdpersonen maken in deze stijl? Ik ben benieuwd wat er dan van over blijft (qua duidelijkheid van hun vorm en kleur), vooral omdat donkere kleuren bij jou echt inktzwarte schaduwen hebben. Ik begreep dat het een soort celshader is die je gemaakt hebt, grappig genoeg zie je er echt niet meer aan dat het in 3D is gemaakt.windwarrior schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:27:
Ik ben weer bezig geweest, heb nu een steen gemaakt voor het huisje, ik ben nog niet helemaal blij met het materiaal, en alle stenen zijn hetzelfde en dat stoort me ook nog een beetje, C&C is zeker welkom, graag zelfs!
[afbeelding]
*het plaatje zegt: Klik mij*
[ Voor 34% gewijzigd door ZaPPZion op 05-07-2010 12:29 ]
Het renderen van DoF kost wel heel veel tijd. Zelf vind ik het altijd makkelijker om DoF in de post toe te voegen met een ZDepth laagZaPPZion schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:12:
@sargonaut:
Om de plaat iets minder druk te maken, zou ik er voor kiezen om iets DoF te gebruiken, dit kun je gewoon vanuit max doen bij je camera settings (Als je scanline gebruikt).
[ Voor 41% gewijzigd door windwarrior op 05-07-2010 13:37 . Reden: -foutjes + toevoeging - ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip, en het voorbeeld. Ziet er gelijk heel anders uit.ZaPPZion schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:12:
@sargonaut:
Om de plaat iets minder druk te maken, zou ik er voor kiezen om iets DoF te gebruiken, dit kun je gewoon vanuit max doen bij je camera settings (Als je scanline gebruikt).
Ik heb ff heel snel in photoshop een voorbeeld er van gemaakt: [afbeelding]
Bedankt voor de tutorial. Heb 'm tussen de favorieten gezet.naam schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:28:
[...]
Het renderen van DoF kost wel heel veel tijd. Zelf vind ik het altijd makkelijker om DoF in de post toe te voegen met een ZDepth laag
Dit is daar een hele goede tutorial voor:
http://www.onnovanbraam.c...tutorials/depth_of_field/
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
wouw, ik vind dat echt zo mooi gedaan, hoe het proces wordt gepresenteerd. Zeer overzichtelijk. Mooi programma is het ook. Ook Maya gebruikers hier?windwarrior schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:45:
@SnoeiKoei, ik denk geen caracter te gaan maken, maar een schaduw van een wolf over de plaat te laten vallen (of een silouette), dus je ziet het huisje van roodkapje's grootmoeder (dit hoop ik nog een beetje duidelijker te maken) en een schaduw/silouette van een wolf, waardoor het lijkt dat er iets gaat gebeuren (net als de "even apeldoorn bellen" reclames, niet de daad zien, maar de aanleiding zien)
Hier ook het materiaal dat ik gemaakt heb, directe copy paste uit de slate editor (nieuw in max11)
Plaatje mag niet hier dus dan maar een linkje - Cell shade material - 3dsmax2011
Die noise is gewoon een zwarte kleur, een van de falloffs wordt niet goed weergegeven, dus daar staan de parameters van naast
Ik heb nog niet met 3ds max 2011 gewerkt (of met Maya's material editor) maar ik denk dat ik hier ernstig aan moet gaan wennen als ik overstap.RoyK schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:24:
[...]
wouw, ik vind dat echt zo mooi gedaan, hoe het proces wordt gepresenteerd. Zeer overzichtelijk. Mooi programma is het ook. Ook Maya gebruikers hier?
[ Voor 34% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-07-2010 23:38 ]
[ Voor 77% gewijzigd door windwarrior op 06-07-2010 01:22 ]
2?windwarrior schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:30:
Oh en ik wil wel eens weten of iemand kan raden uit hoeveel basisstenen dit "gebouw" bestaat
Verwijderd
Ik heb eerder geprobeerd om eigenschaduw op de kikker te 'airbrushen', maar heb toen de verkeerde kleur gebruikt en vond het ook niet zo netjes. Ik twijfel nog steeds of ik wel eigenschaduw ga gebruiken, misschien dat ik die op het allerlaatst doe. Ik twijfel omdat ik het getekende niet te realistisch wil/kan maken. Het is te moeilijk voor mij om goed te doen, en na eigenschaduw komt vanzelf texture, licht, reflectie...SnoeiKoei schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:32:
@Sargonaut: tof, weer een mooi stuk verder! Vreemd genoeg hebben de personen geen eigenschaduwen maar ze werpen wel een slagschaduw op andere personen en objecten. De omgeving heeft wel eigenschaduwen dus dat komt wat bevreemdend over (maar goed, het is een sprookje he) Verder is het opschroeven van de brightness wat ten koste gegaan van de kleur van haar haar.
Verwijderd
DoF mooi toegepast! Niet te veel, me like.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:10:
DoF![]()
[afbeelding]
Gedaan met behulp van de [url="http://www.onnovanbraam.c...tutorials/depth_of_field/"]tutorial[/url], met nogmaals dank aan Naam.Moest nog wel even op zoek naar een recente photoshop, want ik werkte nog met PS7 en die heeft geen Lens blur.
Volgende week helaas weinig tijd. De laatste dingen die ik nog ga doen zijn de bruidstaart afmaken, de schaduwen en de randjes van de .png's bijwerken.
[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-07-2010 10:04 ]
[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 07-07-2010 23:19 ]
Ja het heerlijke van sculptris is imho dat je zo makkelijk kunt regelen waar meer en minder detail komt... Gewoon terwijl je aan het sculpten bent worden on the fly polies aangemaakt waar je ze nodig hebt. En achteraf kun je dat nog makkelijk optimaliseren. Geweldige tool!windwarrior schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:18:
@snoeikoei, wat ik zie in je plaat is dat je erg veel vanuit sculptris gemaakt hebt, wegens het verschil in Level Of Detail, en voor de rest ziet hij er goed uit hoor. (ik doel bijvoorbeeld op de ondergrond)
Ik ben benieuwd! Volgens mij hoef je trouwens niet zoveel varianten te hebben, je kunt ook nog blokken spiegelen of ondersteboven zetten, of met de binnenkant naar buiten, of een combinatie van deze dingen. Dan is ieder blok anders bijna als je 2 uitgangsblokken hebt.ps: je had het goed, het "geraamte" bestaat voor nu nog uit 2 fysiek verschillende stenen, daar komen dan nog hoekstenen bij, en als laatst maakt ik 3 variaties in kleur van de texture, waardoor elke steen net iets anders lijkt.
Als je geen tijd hebt is het natuurlijk niet anders he. Ik vind het al ontzettend tof dat je meedoet en een prachtige final hebt ingeleverd. Ik heb er echt bewondering voor dat je dit in een paar uur tijd hebt gemaakt!RoyK schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:33:
Ik ben nieuwsgierig naar het eind resultaat SnoeiKoei. Helaas lijk ik vol te zitten om nog verder te gaan aan mijn tekening. Thuis heb ik ook nog wat andere problemen waar ik momenteel even mee moet dealen.
[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-07-2010 13:16 ]
[ Voor 26% gewijzigd door naam op 09-07-2010 17:01 ]
[ Voor 27% gewijzigd door naam op 09-07-2010 19:46 ]
[ Voor 15% gewijzigd door windwarrior op 09-07-2010 20:34 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
[ Voor 26% gewijzigd door windwarrior op 10-07-2010 14:38 ]
Da's bekend... dwergen zijn bekwame mijnwerkers maar belabberde bouwvakkers.windwarrior schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:16:Laten we zeggen dat ze in het sprookjesbos niet zo heel goed kunnen metselen
Yay pannekoekendak! * SnoeiKoei is van de oude spelling. Maar de pannekoeken liggen wel onlogisch: logischer zou zijn dat een hogere rij over de lagere heen ligt. Maar da's real-world gezeik natuurlijk, hoef je in een sprookjeswereld natuurlijk niet per se rekening mee te houdennaam schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:14:
Zo, maar eens een nieuw wipje:
[afbeelding]
Todo:
- Textures van hte huisje veranderen
- Textureren van de oven
- Rook verbetern
- Rookschedel
- Voordeur
- Personages
- Belichting
- En vast nog wel iets wat ik vergeet
C&C?
Dat vreesde ik alnaam schreef op maandag 12 juli 2010 @ 02:51:
Wat betreft personages, dat ben ik eigenlijk telkens uit aan het stellen..aangezien dat het stuk is waar ik tegenop zie, geen ervaring en nog nooit goed gelukt..
[ Voor 38% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-07-2010 14:16 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 15-07-2010 11:01 ]
[ Voor 37% gewijzigd door D-rez op 15-07-2010 11:42 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 20:40 ]
Oei, mooi hoor! Begrijp ik hieruit dat je je roodkapje-tekening aanhoudt als final? Ik hoop deze toch ook nog eens uitgewerkt te zien, ik vind dit een hele sterke plaat.RoyK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:01:
Een sprookje voorlezen aan een sprookjes figuur
Ik krijg hem niet af, ik stond even stil op de zaak en heb de tijd gekilled met iets wat in mijn gedachte rondspookte. Een snelle schets:
[afbeelding]
Als interface vind ik hem leuk, al heb je geen idee wat je kunt verwachten voordat je ergens op klikt. Een "mouse-over" aanwijzing anders dan alleen het terugtrekken van de ivy zou wel erg welkom zijn als je dit serieus als interface wilde toepassen.Frans vd Wijst schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:57:
Erg mooig geworden RoyK!!
Ik heb deze opdacht een beetje vervormd tot een schoolopdracht: Ontwerp en Interface.
dus ik heb een nieuwe portfolio gemaakt (inhoud moet nog komen). een sprookjesachtig portfolio is het dus (letterlijk dan;))
Dit word dan ook meteen mijn FINAL:
[afbeelding]
de interface is hier te vinden:
www.fransvanderwijst.nl/interface
Verwijderd
Point taken!SnoeiKoei schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:38:
Als interface vind ik hem leuk, al heb je geen idee wat je kunt verwachten voordat je ergens op klikt. Een "mouse-over" aanwijzing anders dan alleen het terugtrekken van de ivy zou wel erg welkom zijn als je dit serieus als interface wilde toepassen.
Als contest entry vind ik hem (mijn mening he) minder geslaagd dan de vorige versie. Ten eerste zitten er nu elementen in die echt niet in de sprookjesomgeving / thema passen (de tekst "About me" op de muur, de @) en ten tweede zijn bijvoorbeeld de rode schoentjes nauwelijks als zodanig te herkennen met die klimop eroverheen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Hij is nog niet af. deadlines zijn best krap tegenwoordig..
Heb je miss een andere suggestie die staat voor een suggestie om mijn gemaakte 3d modellen weer te geven?D-rez schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:42:
en die "bob de bouwer helm" pas er ook niet lekker tussen.
ook hier: ik ben al bij dat ik 'm nu zover af hebRoyK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:00:
Ik vind het jammer dat de princes in de toren niet goed zichtbaar is. Misschien kan je een beetje spelen met de schaduwzijde?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 19:24 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 10:31 . Reden: Final aangepast ]
[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-07-2010 23:29 ]
Verwijderd
[ Voor 153% gewijzigd door D-rez op 16-07-2010 09:44 ]
BSP2 staat aan, scanline staat uit. Voordat ik daarover las kon ik sowieso niks renderen, nu ging het goed in stroken.D-rez schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:35:
@SnoeiKoei
heb je bij ratracer BSP al uit gevinkt en de optie BSP2 gepakt?
of check anders deze gewoon ff.
http://www.mymentalray.co...hp/High_resolution_images
ook helpt het om te renderen via netrender en dan de max waarin je gewerkt hebt af te sluiten. (dus renderen via backburner)
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-07-2010 10:04 ]
[ Voor 48% gewijzigd door Giant87 op 16-07-2010 14:03 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Holgster op 17-07-2010 23:02 ]
Br(36) Ba(56)
Verwijderd
Bedankt voor het complimentHolgster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:02:
Erg goed gelukte plaat, mooie stijl! De dof doet de plaat goed. De omlijsting had voor mij wat minder gemogen
[ Voor 102% gewijzigd door windwarrior op 18-07-2010 01:45 ]
Verwijderd
[ Voor 109% gewijzigd door windwarrior op 18-07-2010 22:18 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq