[2D/3D] GFX Contest 4: Sprookjes Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
@ww,

Volgens mij heeft hij ook wel een beetje de ideale stijl voor een contest als deze.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Nou, hier is ie dan. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden!

Final
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2881h7c.jpg

In het groot:
http://rkgfxnl.deviantart...laying-169588971?q=1&qo=1

Ongeveer 3 uur werk aan gehad. Lekker in de tuin ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 19-07-2010 09:00 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30
dat is zoooo oneerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Hij is zeker mooi, maar ik vind hem een beetje leeg eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 22:27
Ik vind 'm briljant in z'n eenvoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
RoyK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:12:
[afbeelding]

In het groot:

Schitterend :) Je zou bijna een sneeuw-engeltje in de herfstbladeren verwachten ;) (Dus op de grond liggen en armen en benen bewegen zodat in de sneeuw het silhouet van een engel ontstaat)

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
[afbeelding]

In het groot:

Owww mooi zeg. Niets op aan te merken. Beste tot nu toe _/-\o_ Ook gefaved op DA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[afbeelding]

In het groot:

Koe vindt 'm leuk :) Wel wat eenvoudig zoals al is gezegd, zo mis ik bijvoorbeeld het naamgevende kenmerk van Roodkapje! Het is een schattig meisje in de herfstbladeren en het licht en kleurpalette is supergeweldig!!1 maar hij zou van mij wat sterker mogen qua sprookjesgehalte.
Ranewen schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:04:
[...]

Schitterend :) Je zou bijna een sneeuw-engeltje in de herfstbladeren verwachten ;) (Dus op de grond liggen en armen en benen bewegen zodat in de sneeuw het silhouet van een engel ontstaat)
SnoeiKoei schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:01:
[...]

:9~ Mooi man

Doet me een beetje denken aan een "snow angel"
:Y

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank voor alle reacties. Ja, hij is een beetje 'eenvoudig' maar dat vind ik zelf vaak wel prettig. Less is more. Ik heb de komende tijd een drukke agenda in de avonduren met tekenwerk in opdracht. Dus was gister avond mijn enige kans om deze tekening even door te zetten. Misschien dat ik er nog aanpassingen op maak als het me gegund wordt door de klok. Zo had ik gisteren ook de pech dat mijn laptop uit ging terwijl ik bezig was. Blijkbaar had ik de accu niet in het stopcontact gedaan. Met als gevolg dat het PSD bestandje corrupt was geworden en ik opnieuw kon beginnen. Zelf ben ik dus uiterst tevreden met het eind resultaat voor een paar uurtjes werk. De kritiek neem ik serieus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
je zegt, op je laptop. Sluit je dan een tablet op je laptop aan of is dit met een muis getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik teken met een Intuos4 A5, en soms op mijn Cintiq 12"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
  • Laatst online: 07-06 22:27
En teken je al die bladeren apart in? Of is daar een betere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nee, dat zou veel te veel werk zijn. Ik heb op een lege layer gewoon wat dotjes gemaakt met verschillende kleuren. Gewoon een aardig vierkantje vol. Vervolgens met de alt ingedrukt sleep ik de layers overal over mijn tekening heen en vul ik de tekening in zijn geheel. Ik merge alle layers tot 1 geheel, en met een masker haal ik alles weg wat ik niet nodig heb. Deze layer kopieer je nog een keer en draai je een slag of iets dergelijks. En zo krijg je het effect dat je alles hebt getekend, maar je bent er misschien 10 minuten mee bezig geweest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Nog maar eens een nieuwe Wip:

Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/wip_002_tn.jpg
Klikbaar

- Huisje toegevoegd :)
- Andere renderer (Maxwell)
- Schoorsteen op het oventje

Todo:
- Schaal klopt nog niet helemaal
- Detaileren van huisje en het oventje
- Poppetjes (hans, grietje & de heks)
- Rook (Die word leuk :D )
- Losgaan met de ivy-generator op het huisje :D

C & C zijn zeer welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door naam op 01-07-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

naam, wat had je in gedachten qua omgeving? Gaat het een lekker bos worden waar wat straaltjes zon door heen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja een omgeving zou idd ook in je things2do moeten staan :D

Anyways, gaat de goede kant al op! Maar ook deze wip laat nog weinig zien van de stijl waarin je wilt werken, met de main characters kun je alle kanten nog op. Ik ben benieuwd! Weinig op aan te merken tot nu toen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Het gaat inderdaad een bos worden, de stijl die ik wil is een vrij donkere stijl, nog net voor het "en ze leefden lang en gelukkig" deel dus. Hoe ik dat precies ga bereiken weet ik nog niet helemaal. Maar ik heb nog de tijd :) Zometeen weer even lekker verder ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

In het groot:

Heh, pleurt Roodkapje daar achteloos haar mand bovenop op Duimelijntje? :+

Edit : screenshot viewport
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/viewport1.jpg

Mooie plaat, kleuren zijn ook goed gekozen. Mis alleen die enge wolf om het hoekje van de boom, of misschien alleen de schaduw van de wolf. Roodkapje wordt het hele verhaal gevolgd door een wolf. Met wolf zou de plaat echt het Roodkapje verhaal weergeven. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Bwaaargh, het wordt hem niet meer -O- Mijn computers zijn (op 1 na :o ) de afgelopen dagen een voor een gecrashed, en ik heb gewoon geen tijd meer om nog het vele werk wat ik voor de plaat wil doen te kunnen doen. Nu kun je zeggen dat ik dan hier en daar wat weg moet laten, maar een ietwat overtuigende texture van het kasteel, model van een draak en overtuigend vuur zijn niet de minste dingen voor mij om even te doen, en toch wel alledrie broodnodig voor een mooie render.

Dus helaas, I'm out ;w

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Tunaflish,

Jammer dat je niet meer mee doet :/ Er is ook geen kans dat je toch nog verder gaat??
Ik hoop van wel :) (Net als iedereen hier denk ik zo!)

* naam heeft weer een nieuwe Wip:
Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/wip_003_tn.jpg

Heb nu een dakje gemaakt :)
Ben ook weer terug gegaan naar Mental Ray als render engine, dit is een praktische overweging aangezien ik geen maxwell op mijn laptop heb staan :+ Welke van de 2 het word weet ik nog niet zeker, maxwell wil ik toch wel meer mee leren, maar mental ray heb ik al vele ervaring mee :)

Vanavond ga ik verder met de muren maken voor het huisje, schoorsteentje erop, stenen voor de oven. En ook een raampje in het huis! :)

C&C zijn natuurlijk as always zeer welkom! :)

[ Voor 9% gewijzigd door naam op 03-07-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Laatst online: 12-09 17:13
Als ik volgende week accute Drieedeeëritis krijg misschien nog, maar vrees van niet :P Ik ga nog wel verder met het kasteel zelf (tegen het eind van de zomervakantie), proberen een leuk kasteeldorpje te maken. Voorlopig eerst concentreren op het vinden van een afstudeeradres en opdracht, zien we daarna verder.

Je oven ziet er wel erg gaaf uit overigens 8)

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik ben weer bezig geweest, heb nu een steen gemaakt voor het huisje, ik ben nog niet helemaal blij met het materiaal, en alle stenen zijn hetzelfde en dat stoort me ook nog een beetje, C&C is zeker welkom, graag zelfs!
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2vdoe29.jpg
*het plaatje zegt: Klik mij*

[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 04-07-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tunaflish schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:30:
Bwaaargh, het wordt hem niet meer -O-

Dus helaas, I'm out ;w
;w Jammer! Ik hoop dat je toch nog die accute Drieedeeëritis krijgt eerlijk gezegd (schijnt vrij moeilijk te genezen te zijn, dan is de contest al voorbij).
naam schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:26:
@Tunaflish,

Jammer dat je niet meer mee doet :/ Er is ook geen kans dat je toch nog verder gaat??
Ik hoop van wel :) (Net als iedereen hier denk ik zo!)

* naam heeft weer een nieuwe Wip:
[afbeelding]

Heb nu een dakje gemaakt :)
Ben ook weer terug gegaan naar Mental Ray als render engine, dit is een praktische overweging aangezien ik geen maxwell op mijn laptop heb staan :+ Welke van de 2 het word weet ik nog niet zeker, maxwell wil ik toch wel meer mee leren, maar mental ray heb ik al vele ervaring mee :)

Vanavond ga ik verder met de muren maken voor het huisje, schoorsteentje erop, stenen voor de oven. En ook een raampje in het huis! :)

C&C zijn natuurlijk as always zeer welkom! :)
Gezien de tijd die je nog hebt, de ervaring met MR en wat je allemaal nog moet doen zou ik inderdaad bij MR blijven :P Maar wat je laat zien ziet er al prima uit, nog steeds niks op aan te merken. Pannekoekendak ftw!
windwarrior schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:27:
Ik ben weer bezig geweest, heb nu een steen gemaakt voor het huisje, ik ben nog niet helemaal blij met het materiaal, en alle stenen zijn hetzelfde en dat stoort me ook nog een beetje, C&C is zeker welkom, graag zelfs!
[afbeelding]
*het plaatje zegt: Klik mij*
Leuke stijl hoor! Ga je ook hoofdpersonen maken in deze stijl? Ik ben benieuwd wat er dan van over blijft (qua duidelijkheid van hun vorm en kleur), vooral omdat donkere kleuren bij jou echt inktzwarte schaduwen hebben. Ik begreep dat het een soort celshader is die je gemaakt hebt, grappig genoeg zie je er echt niet meer aan dat het in 3D is gemaakt.

* SnoeiKoei is ook alweer een stuk verder: gras is naar tevredenheid nu, bloemen bijna. En er zijn al een aantal kikkers klaar!
Misschien plaats ik nog wel updates van nieuwe details maar omdat het idee, het hele prinsesje, een groot deel van de omgeving, de belichting en de compositie al bij jullie bekend zijn moet er nog wel iets aan verrassing overblijven, wellicht post ik dus alleen nog een final :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is nu gerenderd in 3dstudio. :7 Moet de .png's en de schaduwen nog bijwerken, maar het werkt best goed.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/duimelijntje10b10c25sml.jpg
(klik voor groot formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Laatst online: 28-08 12:46
@sargonaut:
Om de plaat iets minder druk te maken, zou ik er voor kiezen om iets DoF te gebruiken, dit kun je gewoon vanuit max doen bij je camera settings (Als je scanline gebruikt).
Ik heb ff heel snel in photoshop een voorbeeld er van gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/6482/duimelijntje.th.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door ZaPPZion op 05-07-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
ZaPPZion schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:12:
@sargonaut:
Om de plaat iets minder druk te maken, zou ik er voor kiezen om iets DoF te gebruiken, dit kun je gewoon vanuit max doen bij je camera settings (Als je scanline gebruikt).
Het renderen van DoF kost wel heel veel tijd. Zelf vind ik het altijd makkelijker om DoF in de post toe te voegen met een ZDepth laag :)
Dit is daar een hele goede tutorial voor:
http://www.onnovanbraam.c...tutorials/depth_of_field/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@SnoeiKoei, ik denk geen caracter te gaan maken, maar een schaduw van een wolf over de plaat te laten vallen (of een silouette), dus je ziet het huisje van roodkapje's grootmoeder (dit hoop ik nog een beetje duidelijker te maken) en een schaduw/silouette van een wolf, waardoor het lijkt dat er iets gaat gebeuren (net als de "even apeldoorn bellen" reclames, niet de daad zien, maar de aanleiding zien)

Hier ook het materiaal dat ik gemaakt heb, directe copy paste uit de slate editor (nieuw in max11)

Plaatje mag niet hier dus dan maar een linkje - Cell shade material - 3dsmax2011

Die noise is gewoon een zwarte kleur :D , een van de falloffs wordt niet goed weergegeven, dus daar staan de parameters van naast

[ Voor 41% gewijzigd door windwarrior op 05-07-2010 13:37 . Reden: -foutjes + toevoeging - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZaPPZion schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:12:
@sargonaut:
Ik heb ff heel snel in photoshop een voorbeeld er van gemaakt: [afbeelding]
Bedankt voor de tip, en het voorbeeld. Ziet er gelijk heel anders uit. :) Ik had al wel geprobeerd iets met DoF te doen, alleen het renderen duurde veel te lang. Maar nu ik het voorbeeld heb gezien, ga ik het nog eens proberen.
naam schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Het renderen van DoF kost wel heel veel tijd. Zelf vind ik het altijd makkelijker om DoF in de post toe te voegen met een ZDepth laag :)
Dit is daar een hele goede tutorial voor:
http://www.onnovanbraam.c...tutorials/depth_of_field/
Bedankt voor de tutorial. Heb 'm tussen de favorieten gezet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
@Sargonaut: Kijk, daarom was ik nou zo'n voorstander van een 2D/3D contest! d:)b
Heb nog wel wat opmerkingen: het is allemaal vrij gesatureerd, behalve je onderwerp. Je omgeving (paddenstoelen) zou in dienst moeten staan van het onderwerp, maar het leidt vooral af. Je figuren zijn verder prachtig (Alfred J.Kwak achtig), behalve je prinses(?): haar haar, jurk en arm.

Wellicht is DoF ook een optie, maar met wat tweaks in de kleurstelling los je denk ik veel meer op.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@sargonaut,

Ziet er al goed uit man. Misschien kun je de schaduwen wat zachter zetten? Heb het idee nameljik dat de schaduwen van de characters net ff te scherp zijn.

Ik neem aan dat je het witte vlak op de achergrond nog gaat opvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de complimenten :*)

@Inquestos: Misschien dat het komt doordat ik in photoshop de brightness en contrast wat omhoog gegooid heb, omdat deze render iets te donker was. Ben nog met de belichting aan het prutsen. Op de originele render zijn de karakters zowieso wat te flets, enigste oplossing lijkt om de karakters eigen belichting te geven.

@D-rez: Had het ook gezien van de schaduwen, wordt nog gefixt. De witte achtergrond moet eigenlijk een blauwe lucht voorstellen, maar die is op het moment een beetje verphotoshopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

windwarrior schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:45:
@SnoeiKoei, ik denk geen caracter te gaan maken, maar een schaduw van een wolf over de plaat te laten vallen (of een silouette), dus je ziet het huisje van roodkapje's grootmoeder (dit hoop ik nog een beetje duidelijker te maken) en een schaduw/silouette van een wolf, waardoor het lijkt dat er iets gaat gebeuren (net als de "even apeldoorn bellen" reclames, niet de daad zien, maar de aanleiding zien)

Hier ook het materiaal dat ik gemaakt heb, directe copy paste uit de slate editor (nieuw in max11)

Plaatje mag niet hier dus dan maar een linkje - Cell shade material - 3dsmax2011

Die noise is gewoon een zwarte kleur :D , een van de falloffs wordt niet goed weergegeven, dus daar staan de parameters van naast
wouw, ik vind dat echt zo mooi gedaan, hoe het proces wordt gepresenteerd. Zeer overzichtelijk. Mooi programma is het ook. Ook Maya gebruikers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:24:
[...]

wouw, ik vind dat echt zo mooi gedaan, hoe het proces wordt gepresenteerd. Zeer overzichtelijk. Mooi programma is het ook. Ook Maya gebruikers hier?
Ik heb nog niet met 3ds max 2011 gewerkt (of met Maya's material editor) maar ik denk dat ik hier ernstig aan moet gaan wennen als ik overstap.

@Sargonaut: tof, weer een mooi stuk verder! Vreemd genoeg hebben de personen geen eigenschaduwen maar ze werpen wel een slagschaduw op andere personen en objecten. De omgeving heeft wel eigenschaduwen dus dat komt wat bevreemdend over (maar goed, het is een sprookje he :9 ) Verder is het opschroeven van de brightness wat ten koste gegaan van de kleur van haar haar.

[ Voor 34% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-07-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@SnoeiKoei, gelukkig zit de oude editor er ook nog in, maar dat ding wijst zichzelf bijna

Wip tijd, ik weet dat de deathline (lees: vakantie) nadert, dus ik moet even wat sneller gaan werken, dus hierbij het begin van het slecht geisoleerde huis van de grootmoeder van roodkapje, ik ben vooral slecht in een goede schaal kiezen, dus als iemand daar een opmerking over heeft: Graag!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33lnp7s.jpg
Klikerdeklikklik

Oh en ik wil wel eens weten of iemand kan raden uit hoeveel basisstenen dit "gebouw" bestaat

[ Voor 77% gewijzigd door windwarrior op 06-07-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:30:

Oh en ik wil wel eens weten of iemand kan raden uit hoeveel basisstenen dit "gebouw" bestaat
2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:32:
@Sargonaut: tof, weer een mooi stuk verder! Vreemd genoeg hebben de personen geen eigenschaduwen maar ze werpen wel een slagschaduw op andere personen en objecten. De omgeving heeft wel eigenschaduwen dus dat komt wat bevreemdend over (maar goed, het is een sprookje he :9 ) Verder is het opschroeven van de brightness wat ten koste gegaan van de kleur van haar haar.
Ik heb eerder geprobeerd om eigenschaduw op de kikker te 'airbrushen', maar heb toen de verkeerde kleur gebruikt en vond het ook niet zo netjes. Ik twijfel nog steeds of ik wel eigenschaduw ga gebruiken, misschien dat ik die op het allerlaatst doe. Ik twijfel omdat ik het getekende niet te realistisch wil/kan maken. Het is te moeilijk voor mij om goed te doen, en na eigenschaduw komt vanzelf texture, licht, reflectie... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
wat je ook zou kunnen doen ('t is maar een suggestie). De figuren uitwerken zoals die "3D-knip-en-plak-vrouwen-hobby" van die dwaze kaartjes (google maar eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Op "3D-knip-en-plak-vrouwen-hobby" googlen? haha

Maar bedoel je zoiets: YouTube: TVCommercial OMO Klein&Krachtig Milieu ?
Zat er ook aan te denken bij die plaat dat het ook wel geinig zou zijn om een soort kijkdoos idee te maken met alleen maar 2D elementen achter elkaar met 3D belichting en dergelijke.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoF *O*

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/duimelijntje10DoF.jpg

Gedaan met behulp van de [url="http://www.onnovanbraam.c...tutorials/depth_of_field/"]tutorial[/url], met nogmaals dank aan Naam. :) Moest nog wel even op zoek naar een recente photoshop, want ik werkte nog met PS7 en die heeft geen Lens blur. 8)

Volgende week helaas weinig tijd. De laatste dingen die ik nog ga doen zijn de bruidstaart afmaken, de schaduwen en de randjes van de .png's bijwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:10:
DoF *O*

[afbeelding]

Gedaan met behulp van de [url="http://www.onnovanbraam.c...tutorials/depth_of_field/"]tutorial[/url], met nogmaals dank aan Naam. :) Moest nog wel even op zoek naar een recente photoshop, want ik werkte nog met PS7 en die heeft geen Lens blur. 8)

Volgende week helaas weinig tijd. De laatste dingen die ik nog ga doen zijn de bruidstaart afmaken, de schaduwen en de randjes van de .png's bijwerken. :)
DoF mooi toegepast! Niet te veel, me like.

Lucht is nu ook niet uitgebeten, ik zou de kleuren ook niet opschroeven zoals bij je vorige post (heb niet het idee dat dat mooier is).

Wipje van mij nog; wireframe dit keer.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4756701597_262ff8167b_z.jpg
De gekleurde puntenwolkjes zijn MRproxies van bloemen (na renderen zijn die alleen rood en wit hoor).

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-07-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@snoeikoei, wat ik zie in je plaat is dat je erg veel vanuit sculptris gemaakt hebt, wegens het verschil in Level Of Detail ;), en voor de rest ziet hij er goed uit hoor. (ik doel bijvoorbeeld op de ondergrond)

ps: je had het goed, het "geraamte" bestaat voor nu nog uit 2 fysiek verschillende stenen, daar komen dan nog hoekstenen bij, en als laatst maakt ik 3 variaties in kleur van de texture, waardoor elke steen net iets anders lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 07-07-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:18:
@snoeikoei, wat ik zie in je plaat is dat je erg veel vanuit sculptris gemaakt hebt, wegens het verschil in Level Of Detail ;), en voor de rest ziet hij er goed uit hoor. (ik doel bijvoorbeeld op de ondergrond)
Ja het heerlijke van sculptris is imho dat je zo makkelijk kunt regelen waar meer en minder detail komt... Gewoon terwijl je aan het sculpten bent worden on the fly polies aangemaakt waar je ze nodig hebt. En achteraf kun je dat nog makkelijk optimaliseren. Geweldige tool!
Ondergrond is trouwens ook sculptris :) Daar ben ik helemaal aan het reduce brushen geweest: waar water of gras over de ondergrond heen zit is het low-poly en waar je de steile oever ziet is de mesh veel dichter en gedetailleerder.
ps: je had het goed, het "geraamte" bestaat voor nu nog uit 2 fysiek verschillende stenen, daar komen dan nog hoekstenen bij, en als laatst maakt ik 3 variaties in kleur van de texture, waardoor elke steen net iets anders lijkt.
Ik ben benieuwd! Volgens mij hoef je trouwens niet zoveel varianten te hebben, je kunt ook nog blokken spiegelen of ondersteboven zetten, of met de binnenkant naar buiten, of een combinatie van deze dingen. Dan is ieder blok anders bijna als je 2 uitgangsblokken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben nieuwsgierig naar het eind resultaat SnoeiKoei. Helaas lijk ik vol te zitten om nog verder te gaan aan mijn tekening. Thuis heb ik ook nog wat andere problemen waar ik momenteel even mee moet dealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:33:
Ik ben nieuwsgierig naar het eind resultaat SnoeiKoei. Helaas lijk ik vol te zitten om nog verder te gaan aan mijn tekening. Thuis heb ik ook nog wat andere problemen waar ik momenteel even mee moet dealen.
Als je geen tijd hebt is het natuurlijk niet anders he. Ik vind het al ontzettend tof dat je meedoet en een prachtige final hebt ingeleverd. Ik heb er echt bewondering voor dat je dit in een paar uur tijd hebt gemaakt!
Hopelijk doe je een volgende keer weer mee en heb je dan meer tijd om alles er uit te halen wat erin zit.

Succes met de problemen waar je mee zit, ik hoop dat het niks echt dramatisch is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hehe, nou.. drama. Ze noemen het een huilbaby. Mijn zoontje van 6 weken oud.. drijft ons even tot .... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ouch, de onze is gelukkig geen huilbaby, maar soms heeft ze van die nachten! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nou, als je een baby van 6 weken hebt (huiler of niet) kan ik me prima voorstellen dat je niet teveel tijd aan hobbies kunt besteden ja. Maar succes met die huilerij, hopelijk kom je binnenkort beter aan je nachtrust dan nu! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gedaan gisteravond:

- Veldbloemen (2500 stuks in 7 varianten) en gras zijn nu echt klaar. Zie net in een testrender dat er een aantal bloemen lijken te zweven boven de horizon, die moet ik handmatig verwijderen.
- Waterleliebladeren hebben een nieuwe texture en variëren nu in grootte en vorm.
- Goud-materiaal van de bollen verbeterd.
- Paar details toegevoegd in de omgeving; als eye candy

Things2do:
- Meer kikkers!
- Renderen in delen (anders crasht 3ds max, heb niet veel geheugen in m’n pc en het is een 32 bit systeem)

Nog 1 week tot de deadline en het is hier verdacht stil momenteel. Is ook moeilijk met dat mooie weer en WK finale zondag natuurlijk maar ik hoop dat er nog wel wat mensen bezig zijn!!!

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-07-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@grasmaaiert,

Ik ben nog af en toe wel bezig met mn plaat maar het is eigenlijk gewoon TE warm om lekker te kunnen werken.. :/ ook zit ik met het feit dat ik totaal 0,0 ervaring heb met het maken van characters.. :( en texturen van de oven gaat ook niet erg lekker. pluspunt is wel dat ik vakantie heb *O*

* naam gaat zo denk ik lekker beneden in de tuin zitten met de laptop, en werken..
Lang leve een laptop die bedoeld is als 3d-workstation (firegl kaart :+ )

* naam zit nu buiten, ook hier is het warm maar beter draagbaar dan op mn kamer :/

edit:
Dit is overigens wat er gebeurt als een mental ray sattelite een texture niet kan vinden:
Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/failwip.jpg

edit:
Nog één:
Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/wip_004.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door naam op 09-07-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

*windwarrior houd de temps van zijn PC goed in de gaten*

Ik gaat straks weer verder, en ik blijf maar hopen dat ik alles maandag af heb, anders heb ik nog maar een dag, wegens vakantie.

@naam, wat is er nou precies fout gegaan? Ik snapt het niet...

En nog wat anders, die bump map, die loopt neit helemaal lekker bij de trap, is het misschien een idee om het huis van meer tesselation (aka poly's) te voorzien, en gewoon een displacement aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@windstrijder,

Er gaat iets mis met het distribueren van de texturemaps tussen 2 pc's (ik werk op mn laptop maar gebruik mn normale PC ook als Mental-ray render slave. Daardoor krijg je het effect wat je ziet (rare rode vlekken). De oorzaak heb ik niet kunnen vinden, maar nu werkt het weer zoals het moet :)

Wat bedoel je met dat de bumpmap bij de trap? Ik gebruik een displacementmap op het huisje. Die moet ik nog wat tweaken.

edit:
Nog maar eens een WIP:
Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/wip_005_edited.jpg

Todo,
- Opsplitsen naar lagen, renderen is gewoon niet leuk meer zo :X
- Paadje maken op de grond
- Texturen oven
- Raam afmaken
- Bomen verbeteren..
- Belichting
- Meer bos gevoel
- Hans & Grietje
- Rook!

Verder nog C&C? :)

[ Voor 27% gewijzigd door naam op 09-07-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ah, nu valt het al minder op :D, het leek of het een bump map was, die heel slecht renderde rond de trap, de trap leek aan de linker zijkant "rechte" randen te hebben

Ik ben ook even bezig geweest, alleen ik ben niet blij met mijn "efforts", ik post het toch maar, om zo nog wat C&C te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2wncjuf.jpg

Het idee is dat deze "2D wolf" achter een van de raampjes van een huis zal zitten, en daarmee zeg maar het "even apeldoorn bellen" effect veroorzaakt, je weet namelijk dat er wat gaat gebeuren, maar wat?

Ik denk dat ik hem helemaal maar opnieuw teken, maar als iemand een tip heeft om hem toch nog mooi te krijgen is dat mooi meegenomen.

In principe zal het nog wel meevallen, hoe erg hij opvalt omdat hij achter een raam komt te hangen, en daarmee dus niet helemaal duidelijk zichtbaar zal zijn.

Edit: Ik kan dan natuurlijk niet van photoshop afblijven, dus ik pas het steeds maar aan:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/1zz6ln5.jpg

Hier ben ik blijer mee. ten eerste heb ik de lijnen strakker gemaakt, door ze uit te snijden in photoshop, en ten tweede heb ik de nek minder dik gemaakt

[ Voor 15% gewijzigd door windwarrior op 09-07-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@ww,

het is echt een displacement map ;)

Coole wolf :)

Misschien is het een idee om hem als vector te maken? dan heb je altijd strakke lijnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

mwoaa, ik denk dat dat niet nodig is, deze plaat is ongeveer 1200x1200 pixels, en hij komt wat achteraf te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Zo, ik heb de afgelopen 3weken? eigenlijk niet meer ge-3Ded. Zit momenteel even in de bouw (:p - huis bouwen van broer) en dat kost me teveel tijd om daarna nog fatsoenlijk te 3Den. Ik hoop nog wel verder te komen met m'n plaat, want het onderwerp is echt leuk! Maar als je weken maakt met 50+ uur, en met deze er temperaturen, nodigt het niet uit om te gaan 3Den op zolder. ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik zit met hetzelfde probleem, mijn pc raakt over de 50 graad met renderen, niet heel gek omdat het hier ambient 33 graden is.

Ik heb wel een nieuwe wip gemaakt, maar om mijn PC te ontlasten is hij alleen in een raar formaat te zien (had geen zin mijn pc te vragen ook nog een tumb te renderen (ja ik weet, beter eerst een tumb renderen, maar mijn instellingen stonden verkeerd :)))

Het huis begint vorm te krijgen, zoals gezegt ga ik er nog wat variatie in brengen (toch ook met verschillende tinten aan textures, maar draaien en spiegelen is ook geen slecht plan)

Veel te groot plaatje op tinypicture

Ik hoop dat ik nog tijd weet te vinden om hem af te maken, zou het heel zonde vinden als ik weer geen final kan inleveren...

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/34fcodd.jpg

nu wel een tumb, er zijn "halve" stenen bijgekomen, en er gaat straks nog een dak op komen, behalve dat, moeten er meer ramen in, en ga ik nog "cement" tussen de stenen stoppen. Laten we zeggen dat ze in het sprookjesbos niet zo heel goed kunnen metselen :D

[ Voor 26% gewijzigd door windwarrior op 10-07-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:16:Laten we zeggen dat ze in het sprookjesbos niet zo heel goed kunnen metselen :D
Da's bekend... dwergen zijn bekwame mijnwerkers maar belabberde bouwvakkers. :D

Gaat er al leuk uitzien, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Zelf gisteravond nog ff kikkers gesculpt + gepaint. Einde komt in zicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Zo, maar eens een nieuw wipje:
Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/wip_005.png

Todo:
- Textures van hte huisje veranderen
- Textureren van de oven
- Rook verbetern
- Rookschedel
- Voordeur :)
- Personages
- Belichting
- En vast nog wel iets wat ik vergeet :+

C&C? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:14:
Zo, maar eens een nieuw wipje:
[afbeelding]

Todo:
- Textures van hte huisje veranderen
- Textureren van de oven
- Rook verbetern
- Rookschedel
- Voordeur :)
- Personages
- Belichting
- En vast nog wel iets wat ik vergeet :+

C&C? :)
Yay pannekoekendak! * SnoeiKoei is van de oude spelling. Maar de pannekoeken liggen wel onlogisch: logischer zou zijn dat een hogere rij over de lagere heen ligt. Maar da's real-world gezeik natuurlijk, hoef je in een sprookjeswereld natuurlijk niet per se rekening mee te houden :9

Verder ziet het er al erg tof uit, maar ik vind wel dat je erg casual vermeldt dat je nog personages moet maken :D Dat is namelijk imho het moeilijkste stuk en die kunnen je werk maken of breken. En zoveel tijd is er niet meer. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Wat betreft personages, dat ben ik eigenlijk telkens uit aan het stellen.. -O- aangezien dat het stuk is waar ik tegenop zie, geen ervaring en nog nooit goed gelukt.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op maandag 12 juli 2010 @ 02:51:
Wat betreft personages, dat ben ik eigenlijk telkens uit aan het stellen.. -O- aangezien dat het stuk is waar ik tegenop zie, geen ervaring en nog nooit goed gelukt.. -O-
Dat vreesde ik al -O-
Snel gaan oefenen dus, niet uitstellen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En het was alweer woensdag. Overmorgen is de deadline mensen!!! Wordt er nog gewerkt aan deze contest?

Mijn pc heeft vannacht staan renderen. Ik render de boel in een aantal delen die in PS aan elkaar gevoegd worden, in 1x trekt m'n pc niet. Bijna alles is nu gerenderd, vanavond tweak ik nog een paar dingen en dan render ik die stukjes regionaal en plak ik ze in de rest. Final komt op tijd af als er niks geks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben benieuwd SnoeiKoei! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ook :) Vooral ook of er nog mensen aan het werk zijn die in eerste instantie enthousiast begonnen maar niks meer hebben laten zien later (ik noem bv DapperKonijntje!). Of DP Kunst die aangaf dat hij zijn titel ging verdedigen...

Oh, ik zie trouwens in de startpost dat de inleverdatum de 18e is, da's zondag (en niet vrijdag de 16e, zoals ik in mijn hoofd had). Niet dat ik er zelf iets aan heb want in het weekend kan ik niks meer doen maar wellicht geeft het een ander nog net wat extra tijd om nog wat (af) te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-07-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mogen we wat langer doorgaan :$ ? (nu heb ik echt niks ;( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
nee, we houden de inleverdata strak aan, anders komt de hele planning in de war. En aangezien ik ook weer mee wil doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel een kleine update. nadruk op klein. te druk bezig geweest met m'n herkansingen om er nog te veel aan te doen. ik post binnekort m'n final!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Een sprookje voorlezen aan een sprookjes figuur :P

Ik krijg hem niet af, ik stond even stil op de zaak en heb de tijd gekilled met iets wat in mijn gedachte rondspookte. Een snelle schets:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.123.6/1021050001-1021100000/1021052901-1021053000/1021052973_5_PYNC.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 15-07-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ach, heel leuk Royk! Geweldig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Leuk royk, blijf het knap winden wat je tekent.
ik neem aan dat dit ook gewoon op je wacom getekent is?

[ Voor 37% gewijzigd door D-rez op 15-07-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank je :) Ja, op de zaak teken ik met een intuos4 A4, thuis op een intuos4 A5 en soms op een cintiq 12". Het is de bedoeling om eind dit jaar over te stappen naar een iMac 27" en hiermee de zolder zal betrekken als werk kamer. Dan kan k de cintiq 'vast' neerzetten en niet steeds hoef op te ruimen. Ik denk dat ik de cintiq dan een stuk vaker zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooig geworden RoyK!!

Ik heb deze opdacht een beetje vervormd tot een schoolopdracht: Ontwerp en Interface.
dus ik heb een nieuwe portfolio gemaakt (inhoud moet nog komen). een sprookjesachtig portfolio is het dus (letterlijk dan;))

Dit word dan ook meteen mijn nog net niet final:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/interface/final.jpg

de interface is hier te vinden:
www.fransvanderwijst.nl/interface

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:01:
Een sprookje voorlezen aan een sprookjes figuur :P

Ik krijg hem niet af, ik stond even stil op de zaak en heb de tijd gekilled met iets wat in mijn gedachte rondspookte. Een snelle schets:

[afbeelding]
Oei, mooi hoor! Begrijp ik hieruit dat je je roodkapje-tekening aanhoudt als final? Ik hoop deze toch ook nog eens uitgewerkt te zien, ik vind dit een hele sterke plaat.
Frans vd Wijst schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:57:
Erg mooig geworden RoyK!!

Ik heb deze opdacht een beetje vervormd tot een schoolopdracht: Ontwerp en Interface.
dus ik heb een nieuwe portfolio gemaakt (inhoud moet nog komen). een sprookjesachtig portfolio is het dus (letterlijk dan;))

Dit word dan ook meteen mijn FINAL:
[afbeelding]

de interface is hier te vinden:
www.fransvanderwijst.nl/interface
Als interface vind ik hem leuk, al heb je geen idee wat je kunt verwachten voordat je ergens op klikt. Een "mouse-over" aanwijzing anders dan alleen het terugtrekken van de ivy zou wel erg welkom zijn als je dit serieus als interface wilde toepassen.

Als contest entry vind ik hem (mijn mening he) minder geslaagd dan de vorige versie. Ten eerste zitten er nu elementen in die echt niet in de sprookjesomgeving / thema passen (de tekst "About me" op de muur, de @) en ten tweede zijn bijvoorbeeld de rode schoentjes nauwelijks als zodanig te herkennen met die klimop eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:38:

Als interface vind ik hem leuk, al heb je geen idee wat je kunt verwachten voordat je ergens op klikt. Een "mouse-over" aanwijzing anders dan alleen het terugtrekken van de ivy zou wel erg welkom zijn als je dit serieus als interface wilde toepassen.

Als contest entry vind ik hem (mijn mening he) minder geslaagd dan de vorige versie. Ten eerste zitten er nu elementen in die echt niet in de sprookjesomgeving / thema passen (de tekst "About me" op de muur, de @) en ten tweede zijn bijvoorbeeld de rode schoentjes nauwelijks als zodanig te herkennen met die klimop eroverheen.
Point taken!

ik ga 'm nog eens opnieuw renderen voor de contest met minder begroeiing en die @ en about me ga ik weghalen.. alleen dat gaat vandaag niet worden. (druk schema ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Doe ook iets aan die 'back button' :X

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
en die "bob de bouwer helm" pas er ook niet lekker tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vind het jammer dat de princes in de toren niet goed zichtbaar is. Misschien kan je een beetje spelen met de schaduwzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:58:
Doe ook iets aan die 'back button' :X
Hij is nog niet af. deadlines zijn best krap tegenwoordig..
D-rez schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:42:
en die "bob de bouwer helm" pas er ook niet lekker tussen.
Heb je miss een andere suggestie die staat voor een suggestie om mijn gemaakte 3d modellen weer te geven?

voor m'n defenitieve final gaat ie er wel uit btw..
RoyK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:00:
Ik vind het jammer dat de princes in de toren niet goed zichtbaar is. Misschien kan je een beetje spelen met de schaduwzijde?
ook hier: ik ben al bij dat ik 'm nu zover af heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog net niet Klaar genoeg. Dus dit is niet de Final. ;) Er zijn nog wel wat dingen waar wat aan gedaan moet, maar ik heb verder niet veel tijd meer. Ik moet me van het weekend voorbereiden op volgende week. Dan wordt mijn woning gerenoveerd. Stof en ellende... . Heb er weinig zin in met mijn slechte gezondheid. :F

De karakters heb ik getekend in Photoshop met een Wacom Bamboo. De omgeving, ook de voorgrond, zijn gedaan met 3DStudioMax. :)

wip :
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/Duimelijntje-final-sml.jpg
(Klik voor groot formaat)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 10:31 . Reden: Final aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En ook van mij bij deze mijn FINAL! *O*

SnoeiKoeis interpretatie van De Kikkerkoning

Thumbnail, klik voor 1600x1200!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7oznqfOae07Rz2KedLNiKaH1/full.png

Software: Sculptris, 3ds Max, Photoshop.

[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-07-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mijn complienten SnoeiKoei. Daar heeft je computer vast even op zitten roken haha. Stroom dip bij de centrale toen jij op 'render maar' drukte. :P

Deze gaat zeker mee doen voor de 1e plaats. read my lips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gedaan SnoeiKoei. Zo te zien heb je hard je best gedaan, misschien iets te, want ik vind 'em erg druk. Maar ik vind ook dat je moet winnen, alleen al vanwege het feit dat je gewoon doorgegaan bent en je niet af hebt laten schrikken door mij . d:)b

Misschien dat ik mijn final nog aan ga passen. Vannacht nog iets verzonnen, vlak nadat ik de final postte. Erg jammer dat ik dat vergeten ben. Kleine aanpassing, dus veel veranderd er niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Weet niet hoe die voorste kikker het voor elkaar krijgt, maar die heeft de kroon niet op z'n kopje, maar daar zweeft hij er een stuk boven. ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedankt voor de complimenten!

@RoyK: Vlakbij mijn huis staat een groot windmolenpark. Iedere keer dat het stormde afgelopen dagen heb ik snel wat gerenderd :D

Zonder gekheid, dit is ongeveer het maximum wat ik kan handlen op mijn PC (dual core, vista32) heb ik gemerkt. En dan moet ik dit al in 4 stroken renderen want anders krijg ik errors dat Mental Ray te weinig geheugen beschikbaar heeft. Nu bestaat de scene uit zo'n 400.000 polies, maar er zitten ook 2400 proxies voor bloemen in. Als die allemaal als geometrie in de scene zaten en dus niet als proxies kwam ik wel op 1.5 miljoen polies uit schat ik. Trekt mijn PC never.
Gerenderd in 4 stroken dus, ongeveer anderhalf uur per strook.

@Sargonaut: Ik vind het ook tof dat jij nog zin hebt opgebracht om de boel af te maken! Wijzigingen aan je final zijn prima, als het voor de deadline is he :P In de startpost staat ergens dat je laatst ingeleverde final als final telt dus als je het aan tijd hebt en je hebt nog een goed idee, prima!

@ZpAz: Da's bewust gedaan, het is een "action shot" waarbij die kikker zo hard toehapt naar die libel dat z'n kroontje van zijn hoofd vliegt. Het is een cartoon he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@SnoeiKoei

heb je bij ratracer BSP al uit gevinkt en de optie BSP2 gepakt?
of check anders deze gewoon ff.
http://www.mymentalray.co...hp/High_resolution_images

ook helpt het om te renderen via netrender en dan de max waarin je gewerkt hebt af te sluiten. (dus renderen via backburner)

[ Voor 153% gewijzigd door D-rez op 16-07-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:35:
@SnoeiKoei

heb je bij ratracer BSP al uit gevinkt en de optie BSP2 gepakt?
of check anders deze gewoon ff.
http://www.mymentalray.co...hp/High_resolution_images

ook helpt het om te renderen via netrender en dan de max waarin je gewerkt hebt af te sluiten. (dus renderen via backburner)
BSP2 staat aan, scanline staat uit. Voordat ik daarover las kon ik sowieso niks renderen, nu ging het goed in stroken.
Had ik een strook gerenderd, dan was de kans groot dat ik er niet meteen nog 1 kon renderen, blijkbaar blijft er erg veel rotzooi achter in het geheugen... Max afsluiten en weer starten hielp meestal, enkele keer heb ik wel eens moeten rebooten om renderen weer mogelijk te maken. Wat een gezeik soms.

Met Backburner heb ik nog geen ervaring, dat kan ik nog wel eens proberen! (Volgende contest wellicht)

Bedankt voor de tips en de link, ik leer hier een boel van (sowieso van deze contests trouwens: eerste buitenscene, MR proxies nieuw voor mij, hair&fur idem, Sculptris nieuw...)

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-07-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ik zou er nog wat DOF overheen gooien! Desnoods in post als het te lang gaat duren anders.
Ben niet helemaal weg van de textures (je klaprozen lijken bijvoorbeeld gespoten metaal). En je prinses is een soort Shrek ( :+ ), maar overall ziet het er wel af uit!

[ Voor 48% gewijzigd door Giant87 op 16-07-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DoF: over gedacht, wordt 'm niet. Gaat ten koste van teveel details, is eerder iets voor fotografie / fotorealisme imho dan voor een cartoon en er ontbreekt me de tijd om een zdepth pass te renderen (geen tijd om in het weekend nog wat te doen).

Klaprozen: Redelijk wat tijd aan besteed al, ik ben het ermee eens dat ze teveel spiegelen maar dat valt alleen vooraan op, bij de rest van de klaprozen leidt het tot een soort zijdeglans-effect waar ik wel van gecharmeerd ben. Ook hiervoor geldt overigens dat als ik nu aanpassingen maak het me veel meer tijd gaat kosten dan ik kan besteden, want als ik de klaprozen anders wil hebben moet ik het grootste deel van de boel opnieuw renderen.

Shrek: prinses is zoals ik eerder al wel vermeld heb bewust een lelijk kind (ik stel me zo voor dat de kikkers niet gaan vechten om wie haar gaat helpen, maar dat ze vechten om er onderuit te komen :D ). De vergelijking met Shrek is ook al eerder gemaakt, die is niet bedoeld. Het is gewoon een mensenkind (en daarom niet groen bijvoorbeeld :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was nog even wat gepruts, maar het is redelijk gelukt. Wat er nog ontbrak was de lichtinval naar het donkere gedeelte op de voorgrond. Layer gerenderd in 3DStudio, bijgewerkt en toegevoegd in Photoshop. Daarnaast heb ik ook de schaduwrand bij de voeten van de karakters gefixt. ;)

Heb trouwens afgezien van het renderen van de karakters in 3DStudio, alleen de schaduwen zijn gerenderd. Ik kreeg het niet voor elkaar om de png's goed bij te werken, en ik vond de fletse kleuren niet mooi. Verder was het zonde dat lijnen door de antialiasing half verdwenen.

Final:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/Duimelijntje-final2-sml.jpg
(klik voor groot formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Mooie plaat snoeikoei! Gras is erg goed gelukt!
Enige wat mij opvalt is de harde lijn die het water maakt met de zijkant van de grond, misschien nog wat photoshoppen?

@sargonaut
Erg goed gelukte plaat, mooie stijl! De dof doet de plaat goed. De omlijsting had voor mij wat minder gemogen

[ Voor 27% gewijzigd door Holgster op 17-07-2010 23:02 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holgster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:02:
Erg goed gelukte plaat, mooie stijl! De dof doet de plaat goed. De omlijsting had voor mij wat minder gemogen
Bedankt voor het compliment _/-\o_
De omlijsting is inderdaad wat veel, maar gewoon een randje vond ik te weinig. Het is de bedoeling dat het lijkt alsof je op het mos onder een bramenstruik naar de scene ligt te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/79/final.jpg

Sorry voor het niet resizen :/
Dit is jammer genoeg mijn Final, erg weinig tijd gehad en ga vannacht lekker naar Spanje :D
Ik heb in ieder geval een leuke tijd gehad tijdens de wedstrijd, en heb weer een hoop geleerd/goede tips gekregen, bedankt hiervoor :>
Succes nog gewenst aan iedereen die meedoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Geen final van mijn kant. Gewoon geen tijd voor vrij kunnen maken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Als straks mcAfee klaar is met scannen kan ik ook weer verder, tijd voor een marathonsessie 3d-en, want zo lang heb ik niet meer. Ik hoop echt dat hij af komt...

Hieronder komt een Log, van hoever de kabouters zijn:

Er waren eens drie kabouters, Henk, japie en plop. Henk is een metselkabouter, japie is een houtkabouter en plop is een stenenstapelaar.

Oké Oké, genoeg onzin :)

Hierin zijn alle stenen gestapeld, straks mestel ertussen stoppen, en een dak maken, en de final produceren. (genoeg te doen)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/sb4mdk.jpg

En nu heeft Henk een beetje van zijn werk gedaan, want de voorkant is nu gemetseld

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/bhy6v6.jpg

nu is hij wel klikbaar, doe dat svp, want de tumb ziet er niet uit

Het huis is nu bijna af, ik zit er alleen mee, dat ik niet weet wat voor dak ik hierop moet plaatsen, en dat 3ds max de hoeveelheid polygonen, toch niet zo leuk meer vind :S

Oké oké, nu moet ik toch echt eens gaan slapen, vandaar dat ik nu mijn laatste WIP voor nu post:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/96kylj.jpg

vanavond (dus zondag) moet het geheel klaar zijn (ten minste, als ik de startpost fatsoenlijk interpeteer)

[ Voor 102% gewijzigd door windwarrior op 18-07-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het niet verkleinen van de afbeelding. ik moet namelijk zo weg en heb geen tijd eom een kleinere render te maken. dat volgt later:

Dus hierbij mijn FINAL

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/interface/finalhigh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Oké Oké, nog maar een wip ofzo, laten we hopen dat het een van de laatste is

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2dk0p4h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
echt veel tijd heb je ook niet meer :D dus begin maar als de vliegende wind te vechten om de deadline te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

jaja, dat doe ik

vandaar dat we de pre-final hier hebben, alleen nog een deur en een wolf toevoegen (en misschien een paadje)

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/20zwrk0.jpg

-ach zoveel moeite is het nou ook weer niet-

En dit is dan hopelijk de laatste wip (ik zeg dat nu al 2 of 3 keer geloof ik):

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2vumq2r.jpg

offtopic:
6 wips in 24 uur, is dat een record O-)

in principe klopt de manier waarop de schaduw valt niet, eigenlijk zouden de tanden nooit een doorzichtige schaduw kunnen laten vallen, maar om toch de plaat duidelijk te houden, heb ik daar gekozen om het iets sprookjes-achtig (lees: niet op de waarheid gebaseerd) te houden.

Dat ik deze edit nog mag plaatsen :D,

Hierbij plaats ik mijn Final, met als kanttekening dat het wel een haastklusje is geweest, maar ik zo graag een final in wou plaatsen dat het dit geworden is. Winnen zal ik niet, maar dit is wel mijn eerste final

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/snfm2x.jpg

Een dingetje nog, ik ga zo bezig om een foutje van 3ds max recht te zetten, maar alleen in de Full HD versie (of wat tinypic ervanover laat) (done, ik zie nu trouwens ook dat de lucht nu gelijk is aan de tweakers kleur (had ik voor de lol ingesteld, is in de Full HD versie veranderd)

Overigens is de lucht inderdaad nog wit, maar ik kan geen betere kleur vinden

We weten nu allemaal wel wat er met de grootmoeder van roodkapje gaat gebeuren of niet?

[ Voor 109% gewijzigd door windwarrior op 18-07-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er tof uit!
Klein puntje van kritiek, je stenen hebben een grijze kleur. Ik zou hier toch een steenkleur of iets voor gebruiken :)

Verder erg toffe platen allemaal! Succes :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste