[2D/3D] GFX Contest 4: Sprookjes Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dark Blue schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:04:
[...]

Het lijkt een beetje alsof ze achterover valt... ze is wat blokkig van vorm, als een koelkast (ik bedoel het niet gemeen). Je zou haar wat meer taille kunnen geven, en wat minder brede schoudertjes.
De ondergrond van dat gras moet je echt niet zo felgroen maken! Denk eerder aan een noisemap met een gradient van legergroen naar zandkleurig, of potgrondkleurig. Zo rond het water is de aarde donker (doordrenkt met water) en het gras ook!
Ha bedankt voor je reactie! De"koelkastvorm" van het prinsesje komt denk ik vooral omdat het een kind van een jaar of 8 is; misschien wel jonger ook. Groot hoofd, korte armpjes en beentjes en dan allemaal nog wat overdreven. En dikkig want een prinsesje krijgt genoeg te eten. Vanwege de leeftijd wil ik haar dus niet teveel taille geven (of andere vrouwelijke vormen), anders lijkt het ook niet logisch dat ze met een bal speelt.

Inderdaad lijkt ze achterover te vallen, ze staat nu echt rechtop maar door de groothoeklens vertekent het perspectief; dat zal ik compenseren door haar een beetje voorover te zetten. Thnx!

Geen paniek over de kleur van de ondergrond, daar zit nog geen materiaal op (ik wilde gewoon voor het eerst eens spelen met hair and fur). Het is tussen het gras straks niet de bedoeling dat je de grond nog ziet maar waar dat wel gebeurt moet je je daar niet eens bewust van zijn dus het moet een onopvallende kleur zijn onder het gras. De overhangende oever wordt zand met wat uitstekende plantenwortels.
Over Sculptris heb ik laatst gelezen, en wat screenshots gezien. Wat een programma! En dat na Z-Brush en Mudbox! Welke malloot heeft daar teveel vrije tijd voor gehad? Het ziet er uit als een geniaal gratis programmaatje, moet wel liefdadigheidswerk zijn... in ieder geval, ik ga het gauw eens proberen! Moet toch op een dag van Organica afstappen :')
Sculptris is al briljant en wordt met elke release beter! Echt supersimpel te leren, geniaal in zijn eenvoud en er zit een erg leuke community omheen (forum).

Vraagje aan de 3ds max guru's hier: kunnen er meerdere (verschillende) hair and fur modifiers op 1 object geketst worden of gaat dat fout? Ik zag dat je ook geometrie kunt gebruiken ipv de standaard haar / grassprieten; als ik bloemen in mijn veld wil maken is dat dan de meest rendervriendelijke manier of kan ik dan beter gaan scatteren? (denk aan een stuk of 5 soorten bloemen die op de lowpoly gras-mesh moeten worden verdeeld, misschien nog in een aantal varianten per soort)

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-06-2010 09:42 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
SnoeiKoei schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:37:
[...]
Vraagje aan de 3ds max guru's hier: kunnen er meerdere (verschillende) hair and fur modifiers op 1 object geketst worden of gaat dat fout? Ik zag dat je ook geometrie kunt gebruiken ipv de standaard haar / grassprieten; als ik bloemen in mijn veld wil maken is dat dan de meest rendervriendelijke manier of kan ik dan beter gaan scatteren? (denk aan een stuk of 5 soorten bloemen die op de lowpoly gras-mesh moeten worden verdeeld, misschien nog in een aantal varianten per soort)
proxy's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

OK kijken of ik dit goed snap...

Ik maak een bloem in een aparte max file
In mijn scene maak ik een zo low-poly als mogelijk ding dat als proxy dient voor die bloem (hoe ik die link maak weet ik nog niet, nooit met proxies gewerkt)
Die proxy scatter ik? Of beter hair 'n fur met de proxy als hair? (Stel ik wil 300 klaprozen dan ga ik ze niet handmatig planten, zeker niet als ik daarna nog 4 plantensoorten moet afhandelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik weet niet 100% of het ook zo werkt bij andere engines dan MentalRay, maar in principe zal de werkwijze het zelfde zijn voor VRay oid.

Je maakt idd eerst je model en voorziet deze van je materialen. De gebruikte materialen sla je op in een apparte material-library (gewoon in een appart mapje in je projectfolder).

daarna volgje wat deze dame je te vertellen heeft:
link naar PDF

Als je de proxy-object opslaat, kun je ze heel simpel importeren in een anders scene.
Vervolgens scatterje er op los ;)

Als je voor dat je een proxy maakt, je model een paar keer kopieerd, en elke kopie iets aanpast en je hier meerdere proxys van maakt, krijg je meteen iets meer variatie. In je scatter rollout, moet je natuurlijk ook je vervrmingen (schaal, rotatie ed) aanpassen.

en dit dan voor elk model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:36:
Ik weet niet 100% of het ook zo werkt bij andere engines dan MentalRay, maar in principe zal de werkwijze het zelfde zijn voor VRay oid.

Je maakt idd eerst je model en voorziet deze van je materialen. De gebruikte materialen sla je op in een apparte material-library (gewoon in een appart mapje in je projectfolder).

daarna volgje wat deze dame je te vertellen heeft:
link naar PDF

Als je de proxy-object opslaat, kun je ze heel simpel importeren in een anders scene.
Vervolgens scatterje er op los ;)

Als je voor dat je een proxy maakt, je model een paar keer kopieerd, en elke kopie iets aanpast en je hier meerdere proxys van maakt, krijg je meteen iets meer variatie. In je scatter rollout, moet je natuurlijk ook je vervrmingen (schaal, rotatie ed) aanpassen.

en dit dan voor elk model..
Thanx, maar ff mee spelen dan, lijkt me een handige methode. Ik render met MR dus dat zou geen probleem moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Zoek ze alle 7! Dit komt al redelijk dicht tege m'n final aan. Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/doornroosje/wip7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
1 De Tuinman en de Fakir
2 Sneeuwwitje
3 Schone slaapster
4 De jonkvrouw uit de appelboom
5 Raponsje
6 De Indische Waterlelies
7 De Rode Schoentjes.

[ Voor 23% gewijzigd door D-rez op 18-06-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het waren er zes trouwens :P foutje...
De Spiegel en appel zijn samen 1 voor sneeuwwitje.
Dit zijn de zes:
Raponsje
De Rode Schoentjes
Doornroosje
Het Kabouterdorp
De Indische Waterlelies
De Tuinman en de Fakir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 280269 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:26:
Het waren er zes trouwens :P foutje...
De Spiegel en appel zijn samen 1 voor sneeuwwitje.
Dit zijn de zes:
Raponsje
De Rode Schoentjes
Doornroosje
Het Kabouterdorp
De Indische Waterlelies
De Tuinman en de Fakir
Dan zijn het er toch 7, met Sneeuwwitje erbij? :X Of snap ik je verhaal nou niet.

"Het kabouterdorp" ken ik trouwens niet als sprookje maar dat kan natuurlijk aan mij liggen :D

Wel mooie plaat zeg, ziet er goed uit!

Meer met belichting en gras gespeeld en materiaaltje op kale plekken van de ondergrond gedaan (en prinsesje rechtop gezet):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/4712717762_94450c4f2c_b.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-06-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:08:
[...]

Dan zijn het er toch 7, met Sneeuwwitje erbij? :X Of snap ik je verhaal nou niet.
[afbeelding]
He jah je hebt gelijk! ik heb te lang achter de PC gezeten vandaag blijkt maar weer... Tijd voor weekend om bij te komen!

edit:
Hier heb je het sprookjes van het Kabouterdorp:
http://www.efteling.com/N...bos-Het-kabouterdorp.html

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 18-06-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ziet er goed uit mensen!

Ik denk dat ik er nog wel in spring, is dat nog toegestaan? Het gaat enkel om de deadline of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

JohnGalt schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:54:
Ziet er goed uit mensen!

Ik denk dat ik er nog wel in spring, is dat nog toegestaan? Het gaat enkel om de deadline of zie ik dat verkeerd?
Zolang je minimaal 1 wip post en daarna een final dan is het goed. Je mag alleen geen gebruik maken van oud materiaal van jezelf of een ander. Dus je kan niet 10minuten voor de deadline een wip posten van 4 draken en 9minuten later 4 draken gemodelled, getextured, belicht & gerenderd hebben. Tenzij de kwaliteit ernaar is ;)

:P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja je kunt inspringen wanneer je wilt maar zoals Stalllone zegt; kom niet out of the blue met een final waar je tijden aan hebt gewerkt, da's voor niemand leuk / leerzaam. Wanneer je begint maakt in principe niet uit, hoe later je begint hoe midner tijd je hebt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik gaat binnenkort ook weer verder, ik heb laatst mijn PC van kast verhuist, ben onderhand geslaagd en moet 3ds max weer installeren, dan kan ik verder!

Heeft iemand nog tips om snel en gemakkelijk mooie displacement maps te maken. (zeg maar sculpten maar dan zonder toevoeging van extra polygonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Een displacementmap voegt wel extra polygonen toe tijdens het renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Maar afhankelijk van de gebruikte rendertechniek kan de aanslag op het geheugen erg meevallen.
Waarom denk je dat ik zo blij ben met de toevoeging van micropolygon displacement in Blender :P

En wat houdt je (windwarrior) tegen om die dingen lekker te sculpten? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

een van mijn eigen "persoonlijke doelen" voor deze contest :D (zie een aantal posts terug: alles low poly houden)

maar bij mij als ik displacement als modifier gebruik, dan voegt hij geen poly's toe, zal als ik 3ds weer geinstaleerd heb er wel een wireframe van posten (uitgerenderd en al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Vandaag Duimelijntje wat beter uitgewerkt, en iets vrouwelijker gemaakt. :)

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/duimelijntje6sml.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 24-06-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zie haar borrrsteh! *O* [/eva-jinek]

Probeer eens in een overlaytje haar lichaam te tekenen zonder kleding, gewoon voor jezelf zodat je een leidraad hebt. Volgens mij gaat dat je heel veel helpen om het nog verder te verbeteren :)

Afgelopen paar dagen ook maar wat aan het schetsen geslagen. Of er wat uit zal komen, geen idee, maar met een begin is daar tenminste meer kans op dan zonder een begin :Y

Anyway, mijn sprookje zal een aangepast sprookje zijn:
Het gaat over cake, een heldin met een mandje vol happy cakejes en evil monsters in de duisternis die het op de cakejes voorzien hebben. Zal het de heldin het lukken om de cakejes bij haar zieke oma te bezorgen?
Om de geruchten dat de cake een leugen is voor te zijn is hier een testje:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/fnzwh.jpg

..maar die ga ik allebei niet gebruiken omdat ik 'm te lelijk en niet schattig genoeg vind. Daarom heb ik 'm in de volgende test vleugeltjes en een schattiger koppie gegeven, maar die ga ik nu nog even niet laten zien.

In de volgende schets zie je het "kasteel", wat er uiteraard overheerlijk smaakvol uit zal moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/10dd0ut.jpg

..ook deze poging is nog niet geslaagd. Het bovenste torentje vind ik afschuwelijk en is in de nieuwste versie vervangen door een lekkere dot slagroom met daarop een kers :9

Verder staat er nog een hint voor een wegwijsbordje op, maar ook die zal waarschijnlijk verdwijnen omdat het "kasteel" geen voorgrondonderwerp meer zal zijn. Dit was eerst wel het plan, maar ik kon m'n heldin er niet goed op krijgen zonder haar weg te laten vallen in de achtergrond van de "berg" (tenzij ik het een groot platform zou maken, maar dat was lelijk) en het was moeilijk om wat meer diepte in de rest van de scene te krijgen.

De rest hou ik nog even geheim, het gaat er vooral even om dat het idee duidelijk is en dat niemand met m'n vliegende cakejes aan de haal gaat :P

Niet letten op de kwaliteit van de schetsen, ik ga het niet tekenen maar sculpten en daarna met een fruitsausje in de Blender mikken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op zondag 20 juni 2010 @ 06:47:
:D _/-\o_
Probeer eens in een overlaytje haar lichaam te tekenen zonder kleding, gewoon voor jezelf zodat je een leidraad hebt. Volgens mij gaat dat je heel veel helpen om het nog verder te verbeteren :)
Zou voor een volgende tekening best handig(beter) zijn, maar Duimelijntje is een karikatuur van een echt persoon. Ik wil niet zo ver gaan om hier naakte fantasieplaatjes van haar te gaan zitten tekenen. O-)
Afgelopen paar dagen ook maar wat aan het schetsen geslagen. Of er wat uit zal komen, geen idee, maar met een begin is daar tenminste meer kans op dan zonder een begin :Y

Anyway, mijn sprookje zal een aangepast sprookje zijn:

[...]

Om de geruchten dat de cake een leugen is voor te zijn is hier een testje:
[afbeelding]

..maar die ga ik allebei niet gebruiken omdat ik 'm te lelijk en niet schattig genoeg vind. Daarom heb ik 'm in de volgende test vleugeltjes en een schattiger koppie gegeven, maar die ga ik nu nog even niet laten zien.

In de volgende schets zie je het "kasteel", wat er uiteraard overheerlijk smaakvol uit zal moeten zien:
[afbeelding]

..ook deze poging is nog niet geslaagd. Het bovenste torentje vind ik afschuwelijk en is in de nieuwste versie vervangen door een lekkere dot slagroom met daarop een kers :9

Verder staat er nog een hint voor een wegwijsbordje op, maar ook die zal waarschijnlijk verdwijnen omdat het "kasteel" geen voorgrondonderwerp meer zal zijn. Dit was eerst wel het plan, maar ik kon m'n heldin er niet goed op krijgen zonder haar weg te laten vallen in de achtergrond van de "berg" (tenzij ik het een groot platform zou maken, maar dat was lelijk) en het was moeilijk om wat meer diepte in de rest van de scene te krijgen.

De rest hou ik nog even geheim, het gaat er vooral even om dat het idee duidelijk is en dat niemand met m'n vliegende cakejes aan de haal gaat :P

Niet letten op de kwaliteit van de schetsen, ik ga het niet tekenen maar sculpten en daarna met een fruitsausje in de Blender mikken.
Ik hoop dat het je lukt om hier iets mee te doen, vind het een erg leuk idee. Ga je de omgeving ook sculpten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat wil ik zeker wel proberen ja :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 17:06
Stukfruit schreef op zondag 20 juni 2010 @ 06:47:
Hou je in Dr. Luv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kan niet meer, Dr. Luv is in teh house already O+ ;)

@SnoeiKoei:

Zoals gezegd, leuk om wat meer gebruik van Sculptris te zien :)

• Ik vraag me wel een beetje af hoe je het meisje een houding mee gaat geven.
• Het gras is te eentoning qua kleur (imho natuurlijk), misschien kan je er wat meer tinten groen in mikken?
• Zo'n "felle-zon-effect" op het gras is ook erg mooi.. deels schaduw, deels zon.. is het duidelijk wat ik bedoel? :$
• Ga je de waterkant ook nog sculpten?

@Frans vd Wijst:

Dat is een flinke stapel sprookjes :D

Ik heb wel een beetje het idee dat er meer mee te doen is. Op een of andere manier voelt het, ondanks de aanwezigheid van vele sprookjes, een beetje leeg aan. De linkerkant bovenaan trekt ook erg veel m'n aandacht, terwijl daar weinig te zien is.

Verder vind ik het allemaal erg donker (zeker met zo'n opgeklaarde lucht op de achtergrond), lijkt de grond erg plat te zijn (sculpt! sculpt! sculpt! displacements! sculpt!) en vraag ik me af hoe een Indische waterlelie bovenop een stenen ondergrond terecht komt :$

Misschien kan je dat lege deel erachter wat opvullen met een toren met trappen oid? Een boom? Of misschien wel:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/j8glsy.jpg

? :P

@Warmaster88:

Als eerst natuurlijk gefeliciteerd *O*

Volgens mij heeft je schilderding veel potentie, maar je gebruikt veel dezelfde kleurtjes. Probeer de lucht bijvoorbeeld eens verschillende kleuren te geven: blauw, zalm, roze, paars, oranje, groen.. met wat nadenken kan je het er allemaal in kwijt :) (hint: wolken! zon! reflecties!)

Maak er nog een laag met "evil" wolken bij die in een cirkel slingerend het "goede" kasteel begint te omgeven ofzo. Neem als bron voor die evil wolkjes een boze tovenaar die je bovenop de berg zet, samen met een toverstaf waar de wolken uitkomen, gecombineerd met bliksem (nog meer mogelijkheden voor een kleurige lucht).

@mavi:

Zijn er nog updates? :) Ben wel nieuwsgierig hoe zoiets sfeervols er verder uit gaat zien...

@Stalllone:

Hoe gaat het met je kabouters?

@pgerrits:

Aladdin *O* Alleen het paleis of ook het stadje dat ervoor stond? :)

@Eigen prullaria:

Ik ben nog niet echt veel verder. Wel nog wat cakejes zitten schetsen, maar ook deze zijn allemaal afgekeurd. Ik kan maar niet de cakejes X-Factor vinden :/

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/nwihxv.jpg

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stukfruit schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:46:
Kan niet meer, Dr. Luv is in teh house already O+ ;)

@SnoeiKoei:

Zoals gezegd, leuk om wat meer gebruik van Sculptris te zien :)

• Ik vraag me wel een beetje af hoe je het meisje een houding mee gaat geven.
• Het gras is te eentoning qua kleur (imho natuurlijk), misschien kan je er wat meer tinten groen in mikken?
• Zo'n "felle-zon-effect" op het gras is ook erg mooi.. deels schaduw, deels zon.. is het duidelijk wat ik bedoel? :$
• Ga je de waterkant ook nog sculpten?

Ey, tof commentaar!

Houding van het prinsesje: ik vind de houding redelijk geslaagd, ze ziet er nogal besluiteloos uit zo en dat is de bedoeling. Misschien ben ik er alleen maar positiever over dan jij omdat ik haar in kleur heb gezien, en misschien is het smaak :o maar ik was niet van plan nog heel veel aan haar houding te veranderen eigenlijk.

Gras te eentonig: daar moet idd meer variatie inkomen. Ik heb de ondergrond gepaint in sculptris en ben van plan te kijken of het gras er beter op wordt als ik de ondergrond gebruik als kleurmap voor de grassprieten. Verder komen er een boel veldbloemen in (klaprozen, margrieten, misschien nog boterbloemen ofzo). Als het doorgaat allemaal want mijn PC krijgt moeite met 400000 grassprieten plus de rest :P Misschien moet ik alles met redelijk wat polies (nu het prinsesje, straks de kikkers er nog bij en de bloemen) wel met proxies gaan doen.

Felle-zon-effect weet ik nog niet precies wat je bedoelt, ik weet wel dat het contrast tussen lichte en donkere plekken te klein is nu. Komt vermoedelijk omdat ik naast een directional light (de zon) ook een skylight heb geplaatst en die laatste vlakt de schaduwen te veel uit. Die settings gaan omlaag dus.

Waterkant is al gesculpt maar vlak boven de waterlijn zie je eigenlijk alleen nog de bump-map, moet ik ook nog verbeteren dus.

Bedankt voor de opbouwende woorden!

Edit: ps er moet nog veel meer gebeuren hoor! Rechts in het water, voor de graskant die de waterlijn raakt, komt riet en gele lis. Op het water zelf natuurlijk waterlelies met kikkers en gouden ballen. Wateroppervlak wordt natuurlijk ook meer dan een blauw plane.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-06-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

Zeror

Ik Henk 'm!

@Eigen prullaria:

Ik ben nog niet echt veel verder. Wel nog wat cakejes zitten schetsen, maar ook deze zijn allemaal afgekeurd. Ik kan maar niet de cakejes X-Factor vinden :/

[afbeelding]
Die cakejes zijn wel cool :D
Ik zou ze er gewoon gebruiken. Misschien als aankleding in de omgeving ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Rakkerzero:

Tnx, maar m'n hele scene komt al vol met cake te staan, wordt dat niet overkill? :P

* Stukfruit gaat straks nog even proberen om wat elementen uit de tot nu toe 20 verschillende geschetste cakejes te combineren.. Oh, en grotere ogen! Hele grote ogen! Grote ogen zijn cute O+

Dat ik daar niet eerder aan dacht... :F

@Snoeiende Koei:

Klinkt erg leuk allemaal :Y

Dat gras kan ik niet echt een voorbeeld van vinden, maar het komt er op neer dat het in de zonnige delen van het gras dan allemaal een hoge kleurverzadiging heeft, terwijl de schaduwdelen juist helemaal het tegenovergestelde zijn (duh..). Dit geeft zo'n lekker zomers gevoel als je er naar kijkt en je kan er heel leuke patroontjes mee maken :)

Dit komt nog het meest in de buurt, alleen de kleurverschillen in het gras zijn niet echt duidelijk (groen/geelgroen/groenblauw/enz):
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanierenee.net/photos/shadow_legs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pixdaus.com/pics/1229974344Nit1MhR.jpg
Die 'godrays' zijn ook erg leuk...

Zoiets :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 20:59
Stukfruit schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:45:

Dat gras kan ik niet echt een voorbeeld van vinden, maar het komt er op neer dat het in de zonnige delen van het gras dan allemaal een hoge kleurverzadiging heeft, terwijl de schaduwdelen juist helemaal het tegenovergestelde zijn (duh..). Dit geeft zo'n lekker zomers gevoel als je er naar kijkt en je kan er heel leuke patroontjes mee maken :)

Dit komt nog het meest in de buurt, alleen de kleurverschillen in het gras zijn niet echt duidelijk (groen/geelgroen/groenblauw/enz):
[afbeelding]
Ik wou even duidelijk maken wat de reden is van de platte look. Het komt omdat Snoeikoei de Hair and Fur instellingen waarschijnlijk op default "buffer" render settings heeft staan. Dit is een post render effect. Hoe goed je het ook probeert te belichten, het zal er slecht uit blijven zien op 'buffer' stand. Als je "mr prim" gebruikt kun je veel mooier gras uitrenderen, nadeel is dat je op zoek moet naar mental ray fur shaders en dat de rendertijden enorm omhoog schieten, maar voor stills moet dit geen enkel probleem zijn.
De rendertijden kun je deels oplossen door mental ray op "Fast Rasterizer" stand te zetten, Hair & Fur render je dan enorm snel, maar dit heeft weer als nadeel dat andere dingen extreem traag kunnen renderen. Ook kun je geen nuttige render elements verkrijgen op "Fast Rasterizer" stand en is dus compositing ook een probleem.

Heb even binnen een minuutje een scene in elkaar geflanst met Hair & Fur op MR Prim stand, Puppet Hair shader en 2 simpele shadow map lampen. Het effect van Mr Prim is heel wat beter dan van de Buffer render, enige nadeel zijn de rendertijden(deze render hier onder duurde 1min50sec met 325.000 haarsprietjes op een i7 920) .
http://i45.tinypic.com/2jaalhi.jpg
Snoeikoei check de help files maar voor de opties als je ze niet kunt vinden.

Nu weer aan het werk.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@snoeikoei, importeer jij eerst een low poly model in sculptris of ga je lekker painten vanaf een sphere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Snoeiende Koei:

...zo'n lekker zomers gevoel als je er naar kijkt ... heel leuke patroontjes

[afbeelding]

[afbeelding]
Die 'godrays' zijn ook erg leuk...

Zoiets :P
Ha da's zeker fijn ja! Moet nog even zien of het binnen de scene gaat passen, misschien moet ik dan nog wel een boom gaan modelen ofzo. Geen prioriteit eerst maar ik houd het in gedachten voor als de rest vlot genoeg gaat! :Y
Yanik schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:13:
[...]

Hele behulpzame uitleg over hair 'n fur!!!
Geweldig man, dit soort dingen helpt me enorm!!! _/-\o_ Ik ga spelen spelen spelen!!!1
windwarrior schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:00:
@snoeikoei, importeer jij eerst een low poly model in sculptris of ga je lekker painten vanaf een sphere?
Prinsesje is begonnen van een standaard Sculptris-bal. De ondergrond is een plane, ook uit Sculptris. Voor de kikkers heb ik de omgekeerde volgorde in gedachten: ik heb een lowpoly kikker met een simpele rig, die zet ik in de stand waarin ik hem wil, daarna importeer ik hem als .obj in Sculptris en verfraai ik hem, likje verf erop en terug naar Max. En dat keer zoveel... Kikker moet wel redelijk lowpoly blijven anders wordt het mijn simpele systeempje waarschijnlijk teveel hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Yanik, jij moet echt ook eens meedoen met de contest O+ ;)

Overigens zijn shadow maps niet altijd helemaal compleet nutteloos voor dingen zoals gras. De standaard maps zeker wel, maar als je in je renderpakket een optie kan vinden om "deep shadow maps" te gebruiken, dan is dat altijd een optie die je zeker even moet uitproberen (je kan het oa. vinden in Renderman-renderers).

Dat is dus speciaal gemaakt voor het renderen van schaduwen die door de hier besproken dingen (haar, gras, bla) geworpen worden.

@Loeiende Snoeiende Koei:

Als het te zwaar wordt heb je gelijk een leuke oefening om jezelf eens flink uit te leven met compositing :*) (ie. dingen apart renderen)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lol Brokvrucht.

Ik heb vanavond lekker geëxperimenteerd met de settings voor gras, heb dus nu de boel ook gerenderd met mr prim / fast rasterizer / puppet hair shader zoals Yanik aanraadde. Het is iig veel meer "crisp" geworden, fris groen. Nog wel cartoony genoeg naar mijn smaak. Ook alvast een kleine test met wat klaproosjes maar daar ben ik nog niet tevreden over, ze vervormen nog doordat de pivot niet goed staat ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1440/4722705048_340e3d8b93_b.jpg

Er hangen nu wel wat grondkleurige sprietjes over de rand, het gras heeft nu namelijk de kleur van de grond eronder. (die polies kan ik nog excluden bij de hair and fur modifier als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ziet er goed uit snoeikoei!

Mischien is het de bedoeling maar is het gras niet te hoog? Die staat nu tot aan haar knieen :)
En geen idee hoe de "fur" in 3Dsmax werkt, maar kan je geen gradients / producal texturing combineren? Zo kan je bv de grasprietjes aan de grond wat donkerder maken, en in de lucht wat lichter waardoor je iets meer diepte erin krijgt. En bv een gradient gemixt door een producal texture kan je wat variatie aanbrengen over het hele veld.

Zo even wat gedachte gangen.. Ziet er iig al veelbelovend uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:03:
Ziet er goed uit snoeikoei!

Mischien is het de bedoeling maar is het gras niet te hoog? Die staat nu tot aan haar knieen :)
En geen idee hoe de "fur" in 3Dsmax werkt, maar kan je geen gradients / producal texturing combineren? Zo kan je bv de grasprietjes aan de grond wat donkerder maken, en in de lucht wat lichter waardoor je iets meer diepte erin krijgt. En bv een gradient gemixt door een producal texture kan je wat variatie aanbrengen over het hele veld.

Zo even wat gedachte gangen.. Ziet er iig al veelbelovend uit!!
Dank je :)

Hoog gras is de bedoeling ja, het moet een lekker wilde, ongemaaide bloemenweide worden. Ik denk er nog wel over de graslaag wat korter te maken en dan een tweede graslaag aan te brengen, net wat donkerder, hoger en wat ijler zodat je er doorheen kijkt, voor wat meer structuur en variatie. Sowieso komen er nog een boel bloemen bij en de bestaande worden verbeterd.

Bij hair and fur in 3ds max kun je een “root color” en een “tip color” aangeven, de plugin maakt dan zelf het verloop. Nu heb ik de sprietenkleur laten bepalen door de map die op de ondergrond zit, ik wil die map nog kopiëren en de kopie wat donkerder maken, want nu hebben tip en root dezelfde map. Nu heb ik wel een cartoonistische look die ik niet wil verliezen, ik streef dit keer niet naar fotorealisme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Cartoons hebben altijd de realiteit als basis :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

Zeror

Ik Henk 'm!

@Rakkerzero:

Tnx, maar m'n hele scene komt al vol met cake te staan, wordt dat niet overkill? :P

* Stukfruit gaat straks nog even proberen om wat elementen uit de tot nu toe 20 verschillende geschetste cakejes te combineren.. Oh, en grotere ogen! Hele grote ogen! Grote ogen zijn cute O+

Dat ik daar niet eerder aan dacht... :F
Kan je niet iets doen met koekjes (het bekende koekmannetje misschien?) en snoepjes (lollies, spekken, engelse drop etc..) om je plaat mee te vullen. Past wel in het rijtje met cake. Kan je een lekkere zoete plaat van maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 22-06-2010 21:27 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stukfruit schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:31:
Cartoons hebben altijd de realiteit als basis :)
:Y

Maar cartoons mogen wel een vereenvoudigde versie zijn van de realiteit. Sommige cartoons zijn zover vereenvoudigd dat er nog maar net sprake is van herkenbaarheid (van die match stick figuurtjes zegmaar) en dat hoeft van mij niet maar de omgeving hoeft niet gedetailleerder of realistischer te zijn dan de hoofdpersonen van de cartoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Rakkerzero:

Hmm, ik wilde eigenlijk het snoepgevoel weglaten en het vooral een swirly sneeuw/ijs/cake-landschap laten worden, maar misschien heb je wel gelijk..

* Stukfruit gaat zometeen even naar de winkel om zich te laten inspireren door een lekkere zak Engelse drop :9

@Koeiende Snoei:

Touche, maar dan "moet" je dat imho wel gelijkmatig in de hele scene doorvoeren. Met een redelijk gedetailleerd / realistischerig prinsesje mag het gras dan ook best een tikkeltje realistischer zijn (op de manier zoals jupjup zo goed aangaf) :)

Je zegt ook dat je geen fotorealisme nastreeft, maar ik denk dat je daar niet zo snel bang voor hoeft te zijn zolang je niet te overdreven aan de slag gaat met materialen en belichting (om nog maar niet te spreken over de composite-trucs en andere nabewerkingen die nodig zijn).

Daarnaast kan een cartoon prima fotorealistisch gemaakt worden hoor, kijk maar naar Untooned Homer :P

Afbeeldingslocatie: http://www.cartoonbrew.com/wp-content/uploads/realhomer.jpg

* Stukfruit biedt alvast zijn excuses aan richting iedereen die na het zien van Homer niet meer in dit topic durft te komen

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stukfruit schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:35:
* Stukfruit gaat zometeen even naar de winkel om zich te laten inspireren door een lekkere zak Engelse drop :9
Lol. Rot he Kapottevrucht, die voorstudiefase... Als je je niet inhoudt word je er nog misselijk van, pas maar op :9

* SnoeiKoei moest een weekje op vakantie in de Morvan, een extreem bloemrijk stukje Frankrijk...
@Koeiende Snoei:

Touche, maar dan "moet" je dat imho wel gelijkmatig in de hele scene doorvoeren. Met een redelijk gedetailleerd / realistischerig prinsesje mag het gras dan ook best een tikkeltje realistischer zijn (op de manier zoals jupjup zo goed aangaf) :)

Je zegt ook dat je geen fotorealisme nastreeft, maar ik denk dat je daar niet zo snel bang voor hoeft te zijn zolang je niet te overdreven aan de slag gaat met materialen en belichting (om nog maar niet te spreken over de composite-trucs en andere nabewerkingen die nodig zijn).

Daarnaast kan een cartoon prima fotorealistisch gemaakt worden hoor, kijk maar naar Untooned Homer :P

[afbeelding]

* Stukfruit biedt alvast zijn excuses aan richting iedereen die na het zien van Homer niet meer in dit topic durft te komen
:o @ Homer... Nee zoveel realisme ga ik er van mijn levensdagen niet inkrijgen. Maar ik zal idd nog verder gaan met tweaken van het gras. Details is imho niet gelijk aan realisme trouwens, en details komen er nog genoeg in. Vandaag tijdens mijn lunchpauze ff gespeeld met GMax om een low-poly gele lis te schets-modelen. Klopt nog niet helemaal (onderste bloemblad moet breder bijvoorbeeld) en de rest van de plant moet ook nog gemaakt worden maar het begin is er:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1141/4723945747_09e2b2cb35_b.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-06-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Stalllone:

Hoe gaat het met je kabouters?
Goed, ze zijn nieuwe boompjes aan het kappen voor al het hout wat ze nodig hebben. Duurt nog eventjes...
stalllone heeft het druk gehad ;(
SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:38:
Lol Brokvrucht.

Ik heb vanavond lekker geëxperimenteerd met de settings voor gras, heb dus nu de boel ook gerenderd met mr prim / fast rasterizer / puppet hair shader zoals Yanik aanraadde. Het is iig veel meer "crisp" geworden, fris groen. Nog wel cartoony genoeg naar mijn smaak. Ook alvast een kleine test met wat klaproosjes maar daar ben ik nog niet tevreden over, ze vervormen nog doordat de pivot niet goed staat ofzo.
[afbeelding]

Er hangen nu wel wat grondkleurige sprietjes over de rand, het gras heeft nu namelijk de kleur van de grond eronder. (die polies kan ik nog excluden bij de hair and fur modifier als het goed is)
Brr... ze doet me denken aan die belgische serie met poppen. Liegebeest ofzo ? Vond dat altijd maar eng eruit zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hee ik ken Liegebeest niet maar wat gegoogle later moet ik toegeven dat het er wat van weg heeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeugdsentimentportaal.be/poppenseries/liegebeest/liegebeest_13.jpg

Oepdeet. Ik blijf het moeilijk vinden het gras beter te krijgen. Ik geef nog niet op hoor maar zo langzamerhand begin ik te denken dat de variatie misschien beter door de bloemen kan worden bereikt dan door het tweaken van het gras.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1369/4725333673_4643c29312_b.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-06-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

@Stukfruit, bedankt voor je tips, daar breng je me op goede ideeën, bliksem heb ik al geprobeerd, werd er niet echt mooier op. Maar ik zal zeker eens naar je ideeën kijken of ik er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@ levendegrasmachine, wat is eigenlijk de bedoeling van al die tennisballen n je vijver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:29:
@ levendegrasmachine, wat is eigenlijk de bedoeling van al die tennisballen n je vijver?
SnoeiKoei schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:45:
Kikkerkoning met een twist! Bracque phone cam pic ftw.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4052/4660754664_d77e37e8bb_b.jpg

Ingredienten:
  • cartoons (geen cell shaders hoor :P)
  • water
  • kikkers!
  • veel planten
  • buitenbelichting
Hopelijk ga ik daar weer een boel van leren :D

@briesknokkert: die tweede plaat ziet er heel wat duidelijker uit dan de eerste; origineel! Ben benieuwd wat je allemaal gaat fabrieken.
;)

Ballen lijken idd op tennisballen nog :X Geen idee waar die ring op iedere bal vandaan komt. Iedere "tennisbal" wordt dus een gouden bal met kikker op een waterlelieblad.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1121/4726969793_4628b4c8e2_b.jpg

Lisdodde oftewel: rietsigaren.

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-06-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Die zien er nice uit :D !! Het gras kan idd beter. Komt dit niet gewoon omdat je met hair&fur aan de gang bent gegaan? Ik zou dit niet gebruiken namelijk, niet voorin jou scene. Gewoon gras modellen en scatteren. Of via wat anders natuurlijk :)

Edit: Maak anders eerst je water goed. Misschien dat het een hoop scheelt (mooie reflectie op het water, licht golvend?).

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchie! op 23-06-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stalllone schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:37:
[...]

Die zien er nice uit :D !! Het gras kan idd beter. Komt dit niet gewoon omdat je met hair&fur aan de gang bent gegaan? Ik zou dit niet gebruiken namelijk, niet voorin jou scene. Gewoon gras modellen en scatteren. Of via wat anders natuurlijk :)

Edit: Maak anders eerst je water goed. Misschien dat het een hoop scheelt (mooie reflectie op het water, licht golvend?).
Gras dmv scatter kan ik nog steeds proberen idd. Volgens mij is dat wel veel zwaarder voor het renderen enzo dan hair&fur.
Water is 1 van de volgende dingen die moeten gebeuren, moeten ook nog meer planten bij (bloemen in het gras, klaprozen moeten beter, waterleliebladeren en -bloemen op het water) en natuurlijk de kikkers.

Eigenlijk was ik van plan het water pas zo laat mogelijk te doen ivm rendertijden.

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-06-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je kan toch de materiaal/renderinstellingen tijdelijk zo laag mogelijk zetten? Je hoeft echt niet met iedere update een kant-en-klare render te posten hoor :)

Misschien kan de lucht nog wat lichterblauw?

Test, test, test...
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/s187d3.jpg

• M'n sculptmojo wordt geupgrade as we speak, ik wil minstens Yanik-kwaliteit hebben!
• M'n systeem crasht steeds ivm hitte, dus na iedere haal van de brush moet ik even wachten ivm afkoeling :')
• Sculptris is tof O+
• Probeersel met een van de gepostte cakejes in gedachten, verder nog niets concreets
• Die sullige tandjes ga ik er denk ik inhouden, aren't they adorable? O+

Volgende stap is om, tussen het testsculpten door, het landschap helemaal uit te tekenen, zodat duidelijk wordt waar het betere moddergooiwerk mag beginnen.

Hopelijk gaat de rest ook weer meedoen :) anders krijgen we straks een Koei vs Fruit-contest, dat lijkt me ook niet de bedoeling ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
leuk die rietsigaren; Ik heb er toevallig dezeweek ook gemaakt. Incl texturen was het wel maar 10minuten werk wegens deadline.

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl//afbeeldingen/rietsigaren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 08:41
Na een week pauze ben ik weer bezig geweest.
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/vNHFhaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SnoeiKoei: Je krijgt van mij de laatste plaats voor het jatten van de kleur van de jurk van Duimelijntje. ;w

Voorgaande wips met diezelfde kleur heb ik maar verwijderd. En post alleen de final nog maar, op het allerlaats(tuh) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 199803 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:38:
@SnoeiKoei: Je krijgt van mij de laatste plaats voor het jatten van de kleur van de jurk van Duimelijntje. ;w

Voorgaande wips met diezelfde kleur heb ik maar verwijderd. En post alleen de final nog maar, op het allerlaats(tuh) :F
Nou leuk is dat, hele avond zitten WIPpen en vlak voor het naar bed gaan nog ff tweakers lezen... word je beschuldigd van jatwerk. Ik hoop dat het niet serieus bedoeld is, want van jatwerk is geen sprake. Ten eerste is er nog niks definitiefs aan de jurk van m'n prinsesje en ten tweede heb ik er tot nu toe alleen maar een kleur op geplakt die goed afstak tegen het gras en meer detail liet zien dan puur wit. Als je echt vindt dat jij het alleenrecht hebt op creme-kleurige jurken omdat je daar als eerste een wip mee hebt geplaatst (waar ik me pas bewust van werd toen je me van jatten beschuldigde) wil ik de kleur best aanpassen.

Ik had tot nu toe nog geen link gelegd tussen jouw werk en het mijne maar nu ik er over nadenk... jij krijgt van mij de laatste plaats omdat je ook een meisje als hoofdpersoon hebt. <-- sarcasme.

PS dat ik van plan was een witt(ig)e jurk te maken weet je al sinds mijn post van 14 juni, het zou wel sympathiek zijn geweest je bezwaren eerder dan vandaag te uiten imho. En op een andere toon.

PS2 als jij je wips terugplaatst verander ik de kleur van de jurk.

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-06-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja hey, kijk uit hoor, mijn hoofdpersoon wordt ook een meisje en als jullie niet uitkijken ga ik haar ook een cremekleurig jurkje geven!

Zo.

@Sargonaut: ik hoop echt heel erg dat je een grapje maakte..

@mavi:

Wauwauwauw :)

Ik ben er alleen niet helemaal van overtuigd dat die takken bovenop haar hoofd een goed idee zijn :$ Het laat haar er wel "bomiger" uitzien, maar het doet me ook denken aan pijnlijke toestanden. Of is het misschien de bedoeling dat ze 100% "verboomd" wordt? Zo ja, dan heb ik niets gezegd :)R

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Weet je wat, ik zal de kleur sowieso wel wijzigen. Ik heb namelijk totaal geen zin in kinderachtige discussies over wel of niet gejat, de suggestie alleen al is voor mij voldoende om de hele contest te verzieken.

Volgens mij heeft er nog niemand wips geplaatst met roze jurken? Dan wordt de jurk in mijn final roze.

Wellicht is dat meteen ook het enige wat ik nog wijzig, met dank aan Sargonaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@ Sargonaut

Als de kleur van een jurkje jou al doet beslissen om zo te reageren. Echt, goed bezig d:)b
Spreek je IRL dan ook geen mensen die toevallig dezelfde broek, sokken en T-shirt dagen?
Als ik zou mee doen, (wat ik in theorie altijd nog zou kunnen) zou ik jou vanwege deze reactie al geen punten geven, zonder ook maar naar je werk te kijken (welke overigens veel belovend is/was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 01:09:
[...]

Nou leuk is dat, hele avond zitten WIPpen en vlak voor het naar bed gaan nog ff tweakers lezen... word je beschuldigd van jatwerk. Ik hoop dat het niet serieus bedoeld is, want van jatwerk is geen sprake. Ten eerste is er nog niks definitiefs aan de jurk van m'n prinsesje en ten tweede heb ik er tot nu toe alleen maar een kleur op geplakt die goed afstak tegen het gras en meer detail liet zien dan puur wit. Als je echt vindt dat jij het alleenrecht hebt op creme-kleurige jurken omdat je daar als eerste een wip mee hebt geplaatst (waar ik me pas bewust van werd toen je me van jatten beschuldigde) wil ik de kleur best aanpassen.

Ik had tot nu toe nog geen link gelegd tussen jouw werk en het mijne maar nu ik er over nadenk... jij krijgt van mij de laatste plaats omdat je ook een meisje als hoofdpersoon hebt. <-- sarcasme.

PS dat ik van plan was een witt(ig)e jurk te maken weet je al sinds mijn post van 14 juni, het zou wel sympathiek zijn geweest je bezwaren eerder dan vandaag te uiten imho. En op een andere toon.

PS2 als jij je wips terugplaatst verander ik de kleur van de jurk.
Heb het niet eerder gezegd omdat het me gisteravond pas opviel. Ik reageer zo omdat die jurk plotseling geel werd nadat ik had vermeld dat Duimelijntje gebaseerd is op een echt persoon. Waarom maak je die jurk niet gewoon gelijk wit dan? Misschien had ik die wips niet meteen weg hoeven halen, maar ik vond de gelijkenis te groot. En in combinatie met jou wips zou het onbedoeld behoorlijk lullig over kunnen komen. Maar ik snap wel dat het niet met opzet was, dus het spijt me als ik je een slapeloze nacht heb bezorgd.

@Stukfruit: Helaas niet. De tekening is grappig, en ook zo bedoeld. Maar de werkelijke situatie waarop mijn tekening gebaseerd is, is ver van grappig. Het spijt me als ik je teleurstel, maar ik denk dat het beter voor mezelf is als ik deze contest maar even oversla.

@D-rez: IRL spreek ik bijna niemand. Maar dat heeft met het soort kleren niks te maken.

@iedereen: Sorry voor mijn 'vurige' reactie. -O-
Toch wel bedankt voor het commentaar en de leuke reacties. Heb met plezier meegedaan, maar er speelt teveel op de achtergrond om het leuk te houden voor mezelf. |:( Dus ik voor deze contest stop ik ermee, maar kans is groot dat ik een volgende contest wel weer ga proberen om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sargonaut, ik ben serieus blij dat je zelf inziet dat je reactie wel erg "vurig" was. Excuses aanvaard, wat mij betreft zand erover. Ik zou het serieus jammer vinden als je je terug trekt uit de competitie en hoop dat je je daarover bedenkt.

Het is vrij makkelijk om in de anonimiteit van internet uit de slof te schieten en heel primair (en bot) te reageren maar dat hoeft dus helemaal niet; de sfeer wordt er niet beter op. Had me maar gevraagd of die jurk al de definitieve kleur had, omdat je het jammer vindt dat die zo wel erg lijkt op die van Duimelijntje. Dat schiet niemand in het verkeerde keelgat.

De reden waarom ik hem van helemaal wit naar lichtgeel had veranderd was dat bij het renderen de plooien in de eerdere witte versie onzichtbaar werden en dat vond ik jammer. Ik heb toen in Sculptris de jurk net een tintje donkerder gemaakt, dat leek in Sculptris nog steeds vrijwel wit maar in Max viel dat tegen (nadeel van Sculptris, ik vind dat je kleuren bij het painten niet goed kunt inschatten, het model glimt erg tijdens het schilderen en lijkt daardoor lichter dan het is).
Tevreden ben ik er sowieso niet over en wat ik afgelopen nacht besloten heb meen ik iig: de jurk krijgt een andere kleur en wellicht een motiefje. Een prinsesje loopt nou eenmaal niet in een heel simpel jurkje rond.

Nogmaals, trek je aub niet terug om het gebeurde en ik zou de andere deelnemers willen vragen het gebeurde niet van invloed te laten zijn op beoordeling van finals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ik weet niet of ik veel recht van spreken heb aangezien ik ook nog niets heb laten zien (druk druk, bijna vakantie :) ) Maar ik zou het wel heel jammer vinden als er een soort van schaduw over deze contest heen zou vallen. Iedereen doet vrijwillig mee en het moet leuk blijven. De reactie van Sargonaut was inderdaad een beetje vurig (zoals hij zelf ook al terrecht op merktte), echter vind ik dit niet dat dit een belemmering voor hem zou moeten zijn om niet toch zijn plaat af te maken.

Verder ben ik het eens met de koe hierboven dat we dit niet mee moeten laten wegen bij de beoordeling.

Ik ga vanmiddag als ik thuis ben eens proberen wat te schetsen, zit nu op stage te wachten op de leraar voor mn eindbeoordeling. Jullie horen zeker nog van me :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SnoeiKoei & Naam: Bedankt voor jullie ondersteuning. Had het inderdaad beter gewoon moeten vragen. :$
Ik ga een paar dagen afkoelen en langzaamaan aan de tekening verder werken. Het blijft leuk om te doen en het zou zonde zijn om 'm niet af te maken.

(Edit : Ik heb de wips terug geplaatst om de gaten in het forum weer op te vullen)

Om dan maar even een streep onder mijn gefrustreerde uitspatting te zetten.

Nog een reactie op de wip van Mavi, want die had ik een beetje ondergesneeuwd.
mavi schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:41:
[afbeelding]
Vind het een mooie plaat. Alleen zijn veel van de details zo klein dat ze bijna niet zichtbaar zijn. En ik vond het idee van de waterval juist wel mooi, komt die nog terug?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 24-06-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mooi, dan is alles nu opgelost. Iedereen geeft elkaar een kusje en we leven weer lang en gelukkig, geheel in de stijl van sprookjes ;)

En @ Sargonaut: leven komt helaas met problemen, waar we allemaal last van hebben (ik neem voor het gemak even aan dat hier geen dooie zombies posten :P ). Hoewel ik niet kan zeggen of die van jou erger zijn dan die van mij, KoeiSnoei, Naam2048 of een willekeurige andere deelnemer aan dit topic, kan ik wel zeggen dat het maken van kunstwerkjes juist een heel erg goede methode is om nare ervaringen uit het echte leven van je af te zetten en dat ik echt hoop dat je zeker door blijft gaan met deze therapeutische behandeling ;)

Wat mij betreft zal dit ook niet in de weg staan bij de eindbeoordeling, mocht ik het voor elkaar krijgen om een final te maken (waar ik hard m'n best voor ga doen, ondanks veel crashes), want dat heeft imho totaal geen nut voor het voortbestaan van een tot nu toe leuke contest.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@sargonaut

Ik neem m'n woorden weer terug, en mocht ik in een vlaag van ontoerekingingsvatbaarheid toch nog iets weten te maken voor deze contest zal ik jou onbevooroordeeld beoordelen.

Het is bij een onderwerp als sprookjes nogal voor de hand liggend dat sommige elementen ook in de plaat van een concurrent kan belanden. prinsesjes (maagdelijkeheid) hebben namelijk vaak wel een hoofdrol, en paddo's komen ook in vele sprookjes voor vanwege hun hallucinerende werking. Want veel (zo niet alle) sprookjes bevatten wel bepaalde elementen die in die tijd voor rode oortjes zorgden bij de volwassen medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Stukfruit schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:26:
Mooi, dan is alles nu opgelost. Iedereen geeft elkaar een kusje en we leven weer lang en gelukkig, geheel in de stijl van sprookjes ;)

En @ Sargonaut: leven komt helaas met problemen, waar we allemaal last van hebben (ik neem voor het gemak even aan dat hier geen dooie zombies posten :P ). Hoewel ik niet kan zeggen of die van jou erger zijn dan die van mij, KoeiSnoei, Naam2048 of een willekeurige andere deelnemer aan dit topic, kan ik wel zeggen dat het maken van kunstwerkjes juist een heel erg goede methode is om nare ervaringen uit het echte leven van je af te zetten en dat ik echt hoop dat je zeker door blijft gaan met deze therapeutische behandeling ;)

Wat mij betreft zal dit ook niet in de weg staan bij de eindbeoordeling, mocht ik het voor elkaar krijgen om een final te maken (waar ik hard m'n best voor ga doen, ondanks veel crashes), want dat heeft imho totaal geen nut voor het voortbestaan van een tot nu toe leuke contest.
Heey, laat mij erbuiten ja O-)

Zoals eerder beloofd, hierbij mijn Schets *O*
Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/001_tn.png
c'est clickable :>

Sprookje: Hans & Grietje
Nog te doen: Heel veel,
- hans en grietje missen nog
- Bos
- 3d maken :)

Nee, ik kan Niet tekenen... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:12:
[...]

Heey, laat mij erbuiten ja O-)

Zoals eerder beloofd, hierbij mijn Schets *O*
[afbeelding]
c'est clickable :>

Sprookje: Hans & Grietje
Nog te doen: Heel veel,
- hans en grietje missen nog
- Bos
- 3d maken :)

Nee, ik kan Niet tekenen... -O-
Poeh die heks moet je ook niet over je longen roken volgens mij :+

Leuk dat je mee doet!

Edit: eerste keer dat je meedoet of kennen we je onder een andere naam? Pas recent zie ik je naam "Naam" opduiken maar je bent al wel veel langer geregistreerd zie ik.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-06-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@maaimachine,

Ik ben al heel wat langer actief hier ;) echter onder een andere naam, vandaar ook de naamspeling (naam2048) van aarbei (gekke z-brush verslaafde was het niet? ;) ) (stukfruit :w ) over mijn naam :) ik ben waarschijnlijk beter bekend onder marabunta2048 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ahhhh, ja die naam ken ik wel uit o.a. het 3D topic idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Klopt! daar ben ik ook actief :) (Laatste tijd wat minder, maar dat komt door stage :) maar dat zit er nu op :Y) ) dus komende tijd horen jullie meer van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
naam schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:27:
@maaimachine,

Ik ben al heel wat langer actief hier ;) echter onder een andere naam, vandaar ook de naamspeling (naam2048) van aarbei (gekke z-brush verslaafde was het niet? ;) ) (stukfruit :w ) over mijn naam :) ik ben waarschijnlijk beter bekend onder marabunta2048 :)
Zo, dat je dat nog weet zeg, tot nu toe was er maar 1 andere tweaker die me nog als Aardbei aanspreekt :P Sinds die naamswijziging is Z-Brush trouwens niet vaak meer opgestart, vandaar de ondertitelverandering + opmerking over m'n sculptmojo :)

Over je schets:

• Dat met die rook zou heul tof kunnen worden :D
• Is dat lijntjespapier of heb je die zelf getekend? En zo ja, wat is daar het praktisch nut van? :$

Als klein tipje: probeer eens een 3d kubus te tekenen en probeer datzelfde idee te gebruiken voor andere dingen, zoals bv de oven (kubus met cylinder bovenop), enz. Zodra je dat doet dan is het al snel meer een kwestie van hoeveel detail je tekent ipv "of je kan tekenen" :)

Leuk dat je ook meedoet *O*

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Fruitje,

Bedankt voor je reactie :)

Die rook hoop ik ook dat het heul tof gaat worden :D
Het is inderdaad lijntjespapier ;)

Die tip is wel een goede :) ga ik morgen eens proberen, vanavond geen tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Stukfruit schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 01:20:
Ja hey, kijk uit hoor, mijn hoofdpersoon wordt ook een meisje en als jullie niet uitkijken ga ik haar ook een cremekleurig jurkje geven!

Zo.

@Sargonaut: ik hoop echt heel erg dat je een grapje maakte..

@mavi:

Wauwauwauw :)

Ik ben er alleen niet helemaal van overtuigd dat die takken bovenop haar hoofd een goed idee zijn :$ Het laat haar er wel "bomiger" uitzien, maar het doet me ook denken aan pijnlijke toestanden. Of is het misschien de bedoeling dat ze 100% "verboomd" wordt? Zo ja, dan heb ik niets gezegd :)R
Het is idd de bedoeling om haar meer te 'blenden' met de natuur. Maar die takken zijn nu nog kaal, ik ben van plan om er meer mee te doen. Het geheel zal dan anders uitzien. En bedankt voor de reactie :)
Anoniem: 199803 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:48:
@SnoeiKoei & Naam: Bedankt voor jullie ondersteuning. Had het inderdaad beter gewoon moeten vragen. :$
Ik ga een paar dagen afkoelen en langzaamaan aan de tekening verder werken. Het blijft leuk om te doen en het zou zonde zijn om 'm niet af te maken.

(Edit : Ik heb de wips terug geplaatst om de gaten in het forum weer op te vullen)

Om dan maar even een streep onder mijn gefrustreerde uitspatting te zetten.

Nog een reactie op de wip van Mavi, want die had ik een beetje ondergesneeuwd.

[...]

Vind het een mooie plaat. Alleen zijn veel van de details zo klein dat ze bijna niet zichtbaar zijn. En ik vond het idee van de waterval juist wel mooi, komt die nog terug?
De waterval komt nog terug. Ik had het weggehaald omdat die nog niet af was. Het document is in A3 formaat dus detail close-ups komen nog : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Prinsesje heeft haar definitieve jurkje aangetrokken nu:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1355/4731814721_df1a9f645f_b.jpg

Ben nog steeds wel goed aan het klooien met belichting en met de gras-settings. Het gras gaat er al beter uitzien maar ik ben nog niet tevreden met mijn belichting: of ik heb mooie highlights en een duidelijke schaduwkant (maar hele harde randen langs de schaduwen), of ik krijg (zoals in bovenstaand plaatje) heel diffuus licht en (te) softe schaduwen waardoor alle highlights, details en kuilen worden uitgevlakt. Maar goed, daar kom ik nog wel uit hoor, is gewoon nog gebrek aan ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-06-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Begin eens met 1 lamp en probeer daarmee de hoofdlichtbron te simuleren. Het zal er dan heel donker uitzien allemaal, maar zolang je redelijk goed de vormen kan zien geeft dat niet :) (dus niet recht van voren belichten omdat dan de diepte wegvalt, zeker als je bumpmaps gebruikt).

Zet er daarna pas (een voor een) meerdere lampen in om oa. een rim te maken voor het losmaken van het meisje tegen het gras en om je objecten ook echt eruit te laten zien alsof ze diepte hebben. Zorg dat je voor iedere lichtbron apart de schaduwinstellingen wijzigt, niet allemaal tegelijk, en laat ook niet voor iedere lichtbron een schaduw aan staan.

Probeer er voor iedere lamp apart ook voor te zorgen dat de speculars goed zijn (of juist ontbreken).

Mijn ervaring is trouwens dat je dingen zoals gras, haar, enz. beter apart kan belichten (stop je gras in een andere belichtingsgroep).

En daarna dingen zoals Global Illumination aanzetten en tweaken.

Succes met tweaken :Y)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Nieuwe:

Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/002_tn.png
Klikbaar! *O*

Ben zelf nog niet tevreden over de schaal van de dingen, de oven en het huisje zijn zo groot dat er niets meer bijpast, denk dat hij ook nog wat breder moet worden, ook past nu de rook vanuit de schoorsteen niet eens meer op mn plaatje -O- het huisje heeft nog veel meer detail nodig (stenen, dakpannen) zelfde voor de oven. Ook moet ik nog ergens hans en grietje erin kwijt :)

Verder nog mensen die er iets over te zeggen hebben? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:04:
Nieuwe:

[afbeelding]
Klikbaar! *O*

Ben zelf nog niet tevreden over de schaal van de dingen, de oven en het huisje zijn zo groot dat er niets meer bijpast, denk dat hij ook nog wat breder moet worden, ook past nu de rook vanuit de schoorsteen niet eens meer op mn plaatje -O- het huisje heeft nog veel meer detail nodig (stenen, dakpannen) zelfde voor de oven. Ook moet ik nog ergens hans en grietje erin kwijt :)

Verder nog mensen die er iets over te zeggen hebben? *O*
Stenen? Dakpannen? Het huisje van de heks bestaat toch uit levensmiddelen? Of haal ik nu 2 sprookjes doorelkaar?

Verder vind ik het moeilijk wat te zeggen, ik ben vooral benieuwd naar je hoofdpersonen :)

Ik geloof wel dat ik zou kiezen voor een lager standpunt, zeg maar ooghoogte. Maar dat kan persoonlijk zijn. Imho wordt het er dan minder speelgoedachtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Grasmaaiert,

Uiteraard bedoel ik niet echt stenen en dakpannen, daarvoor moet ik het sprookje nog eens raadplegen, ik meen mij te herinneren dat het dak gemaakt is van pannenkoeken :) je hebt inderdaad het goede sprookje voor je.

Het standpunt/compositie ben ik nog niet tevreden over, maar daar ga ik nog wel iets aan doen :)
Ga straks weer even schetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Schetsen :P ? Je kan beter je modellings programma opstarten en alles even uitblokken. Dan de camera plaatsen voor een goede scene en bewaren. :)

uitblokken, gewoon heel erg primitief alles neerzetten. Wel op de grote en positie letten natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-06 10:10
mavi schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:41:
[afbeelding]
Wow :D Meer Meer Meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tof hoor :9~ Lekker veel details overal! Ik ontdek telkens nieuwe dingen in je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
update:

Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/003_tn.png
Klikbaar (waarschuwing, 10MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
10Mb? FTW?
Behalve dat het voor dergelijke afbeeldingen niet nodig is om ze te zien op een resolutie welke buiten alle proporties is, had je ze wel wat mogen comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:23:
update:

[afbeelding]
Klikbaar (waarschuwing, 10MB)
Lol @ deurmat
10MB ook lol, wat is daarvan het praktisch nut? :)

Ik ben nog steeds heel benieuwd naar hoe en hoe gedetailleerd je dit gaat uitwerken. Beter laat je volgens mij het schetsen achter je en ga je gewoon los met modelen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
SnoeiKoei schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:59:
Tof hoor :9~ Lekker veel details overal! Ik ontdek telkens nieuwe dingen in je werk.
Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Waterlelietje gemaakt in m'n lunchpauze.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4141/4742128652_18619cdcd8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Dat de afbeelding 10 MB is, komt omdat tie zo uit de scanner is komen rollen, het is inderdaad een beetje bezopen groot 8)7 Maar ik had geen zin meer om hem te verkleinen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:26
Pfff, druk druk druk de afgelopen weken, helaas geen tijd gehad om wipjes te posten. Ik maak er vanavond eentje, heb vanaf woensdag weer lekker veel tijd.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Tonijnflish,

Waar is je wip? O-)

* naam is nu een beetje aan het experimenteren met de ivy generator
en /me naam O+ it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen nog bedankt voor de begripvolle reacties na mijn laatste post. Ben weer verder gegaan met mijn therapeutische behandeling. Het helpt redelijk, in de zin van dat het zorgt voor afleiding. Ik ben begonnen met deze tekening omdat ik verliefd was geworden op iemand bij mij in de buurt, maar ik wist niet dat ze al iemand had. :X Om het moeilijker te maken is zij niet het enigste waarom ik mij k*t en gefrustreerd voel. Alleen daar kan ik, hier op het forum, niet dieper op in gaan. Wijkt teveel af van de contest.

Ben er achter gekomen dat ik op een veel te kleine resolutie aan het werken ben, 1600x1200. Zorgt vooral voor problemen bij het bijwerken van het lijnwerk. Ook nog bezig geweest om wat mos te kweken, maar ben er nog niet tevreden over. Verder kreeg ik het idee om de karakters, als ze helemaal af zijn, mee te renderen in 3DStudio. Zodat ze de juiste belichting en schaduw meekrijgen. Maar dat moet ik nog proberen.
wip:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/duimelijntje7sml.jpg
(klik voor origineel formaat)

@SnoeiKoei: Bedankt dat je de jurk hebt aangepast, en best netjes gedaan. Het model van de waterlelie ziet er ook goed uit,maar zoals je op het plaatje kan zien, mag de bloem wel een stuk groter.

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/waterlelie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Sargonaut,

Best pijnlijk om te horen dat er zo een verhaal achter een tekening zit.. :/ Weet zelf ook wel hoe dat voelt. (Denk iedereen wel). Je hebt denk ik ook wel gelijk dat dit forum niet de plaats hiervoor is.. :)

Ben in ieder geval blij dat je toch meedoet! :) :)

Zelf ben ik ook aan de slag gegaan met modellen, hierbij de eerste Wip:
Afbeeldingslocatie: http://overig.marabunta2048.nl/wip_001.jpg
Oventje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:45:
Iedereen nog bedankt voor de begripvolle reacties na mijn laatste post. Ben weer verder gegaan met mijn therapeutische behandeling. Het helpt redelijk, in de zin van dat het zorgt voor afleiding. Ik ben begonnen met deze tekening omdat ik verliefd was geworden op iemand bij mij in de buurt, maar ik wist niet dat ze al iemand had. :X Om het moeilijker te maken is zij niet het enigste waarom ik mij k*t en gefrustreerd voel. Alleen daar kan ik, hier op het forum, niet dieper op in gaan. Wijkt teveel af van de contest.

Ben er achter gekomen dat ik op een veel te kleine resolutie aan het werken ben, 1600x1200. Zorgt vooral voor problemen bij het bijwerken van het lijnwerk. Ook nog bezig geweest om wat mos te kweken, maar ben er nog niet tevreden over. Verder kreeg ik het idee om de karakters, als ze helemaal af zijn, mee te renderen in 3DStudio. Zodat ze de juiste belichting en schaduw meekrijgen. Maar dat moet ik nog proberen.
wip:
[afbeelding]
(klik voor origineel formaat)

@SnoeiKoei: Bedankt dat je de jurk hebt aangepast, en best netjes gedaan. Het model van de waterlelie ziet er ook goed uit,maar zoals je op het plaatje kan zien, mag de bloem wel een stuk groter.

[afbeelding]
Ey, jij ook bedankt!

Ik kan me voorstellen dat je je wel ff heel erg rot voelt, hopelijk gaat dat snel over. Mooi om te horen dat je hobbies daarbij helpen :) En tof dat je dus nog meedoet.

1600x1200 zou voor een plaat als dit toch wel groot genoeg moeten zijn denk ik? Ik stel me zelf iig als doel dat details er op die resolutie nog goed moeten uitzien, anders laat ik ze weg of los ik ze anders op.

De grootte van die waterleliebloem hangt er vanaf welke referentie je gebruikt, als je Googlet op waterlelie krijg je een heleboel foto's waar de bladeren op zijn minst even groot en maximaal zo'n anderhalf keer zo groot zijn als de bloem. Het blad op jouw referentieplaatje is aan de kleine kant (en mijn blad was wat groot, kleiner gemaakt al).
Ik gebruik trouwens vooral deze foto als referentie.
Nou moet ik nog variatie aanbrengen in de grootte van de bladeren (en ze hebben een nieuwe paintjob nodig, dit is een voorlopig kleurtje!!!) maar voor een rendertestje zit ik nu op:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4137/4748279436_f350ae25d9.jpg

@Naam: tof om te zien dat je begonnen bent met modelen! Ziet er al goed uit. Alleen, waarom tralies voor het onderste deel?

Edit: bij nader inzien, waarom sowieso tralies voor een oven, tenzij dit een custom built oven is die speciaal bedoeld is om mensen te bakken... Het blijkt niet uit het sprookje maar wellicht is de heks dus een draaideurdelinquent!!1

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-06-2010 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:12

RoyK

Hobby tekenaar

kijk, dit is een thema waar ik wat mee kan! Ik ga mijn best doen

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naam schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:52:
@Sargonaut,
Best pijnlijk om te horen dat er zo een verhaal achter een tekening zit.. :/ Weet zelf ook wel hoe dat voelt. (Denk iedereen wel). Je hebt denk ik ook wel gelijk dat dit forum niet de plaats hiervoor is.. :)
De tekening is een poging om mijn situatie met een beetje humor te verwerken. En hoewel het moeite kost, merk ik wel dat het helpt. Was eigenlijk niet de bedoeling om dat hier op het forum te gooien, maar na die 'trol met gele jurk', flipte ik door. >:)
SnoeiKoei schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:20:
1600x1200 zou voor een plaat als dit toch wel groot genoeg moeten zijn denk ik? Ik stel me zelf iig als doel dat details er op die resolutie nog goed moeten uitzien, anders laat ik ze weg of los ik ze anders op.
Ik had geen idee wat er uit de pen zou gaan komen, en dacht ook dat het ruim genoeg moest zijn. Maar veel van de details heb ik later pas getekend, en toen bleek dat ik toch pixels te kort kwam. Klein voordeel aan de te lage resolutie is, dat ik de achtergrond niet op een hoge resolutie hoef te renderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:02:
[...]

De tekening is een poging om mijn situatie met een beetje humor te verwerken. En hoewel het moeite kost, merk ik wel dat het helpt. Was eigenlijk niet de bedoeling om dat hier op het forum te gooien, maar na die 'trol met gele jurk', flipte ik door. >:)
Trol! :o

Ok ze is lelijk. Ze lijkt idd wel op een trol. :D
[...]

Ik had geen idee wat er uit de pen zou gaan komen, en dacht ook dat het ruim genoeg moest zijn. Maar veel van de details heb ik later pas getekend, en toen bleek dat ik toch pixels te kort kwam. Klein voordeel aan de te lage resolutie is, dat ik de achtergrond niet op een hoge resolutie hoef te renderen. :)
Ha ja da's dan weer het voordeel. Ik render ook niet groter dan 1600x1200 trouwens maar dat is voornamelijk omdat groter gewoon te lang duurt. Ik vermoed dat ik toch al in delen moet gaan renderen want alles tegelijk trekt m'n pc niet denk ik.

Nog 2 1/2 week tot de deadline en ik moet nog de volgende grote dingen doen naast tweaken:
* bloemenweide afmaken (klaprozen zijn inmiddels naar tevredenheid, rendertestje met margrieten erbij viel tegen omdat de margrietjes het verst van de camera af onzichtbaar klein werden.)
* kikkers! Basismodel kikker zoals op de eerste avond van de contest gepost bevalt niet (te klein en plat), ik moet een nieuwe kikker hebben die meer opvalt en zelfs als hij klein gerenderd is toch herkenbaar is als kikker. Daarna posen x 12 en per kikker nog ff door sculptris halen voor wat extra details en een verfje. Basiskikker ben ik inmiddels mee begonnen maar misschien begin ik nog wel weer een keer overnieuw. Eigenlijk vind ik dit het moeilijkste stuk.
* kleine details modelen om de boel nog wat op te leuken.

We gaan vrolijk verder *O* Erg leuke contest dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het idee: Willhelm Tell. Pijl spat in de appel. Snelle schets om te kijken of het iets kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/iyq16w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@RoyK, Ik ben erg benieuwd naar je plaat, zoals je misschien nog weet, ben ik een fan van jou stijl. De inleverdatum zit er wel al aan te komen dus veel tijd heb je niet meer. Weet ook dat het tegenwoordig "verplicht" is om een WIP te posten. Tijdens mijn typen heb je dat inmiddels al gedaan.

@koebeest, NICE! De bollen mogen nog wel een iets meer goud effect krijgen, maar de lelies zijn heel leuk. De grote bladen lijken echter wel enkele cm boven het water uit te steken.... Normaal steken ze alleen boven het water uit als ze over een ander blad of obstakel groeien. De stengel van een waterlelie is namelijk niet zo sterk als die van zijn familie die op het land leeft. (bij sommige varianten steekt de bloem wel boven het water uit)

@Sargonaut, Ik hoop dat je nog iets meer detail steekt in het meisje. Het zou jammer zijn als de bragende vlinder meer detail heeft dan de hoofdpersonages. Verder vind ik jou combinatie van 2 en 3D erg leuk. (ik was zoiets ooit van plan te doen bij de japan contest, maar had toen geen tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:46:
@koebeest, NICE! De bollen mogen nog wel een iets meer goud effect krijgen, maar de lelies zijn heel leuk. De grote bladen lijken echter wel enkele cm boven het water uit te steken.... Normaal steken ze alleen boven het water uit als ze over een ander blad of obstakel groeien. De stengel van een waterlelie is namelijk niet zo sterk als die van zijn familie die op het land leeft. (bij sommige varianten steekt de bloem wel boven het water uit)
Thnx voor de tips, wordt allebei meegenomen! :) Edit: ik denk dat alleen de rand van de bladeren straks duidelijk boven water moet uitsteken, zoals in de referentiefoto die ik eerder vandaag linkte.

@RoyK: ook ik ben fan van je stijl, erg leuk dat je meedoet! Wel een heel ander soort schets dan ik van je gewend bent (normaal hele characters, veel omgeving) dus ben benieuwd waar dit op uitdraait :D

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-06-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

D-rez, de deadline nadert inderdaad. Ik weet niet of ik het red. Ik vind de schets ook niet zo boeiend. Dus ik ga nog even verder kijken

-edit- ah Snoeikoei vind het ook al niets dus deze gaat nu definitief de prullenbak in :)

[ Voor 25% gewijzigd door RoyK op 30-06-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:07:
D-rez, de deadline nadert inderdaad. Ik weet niet of ik het red. Ik vind de schets ook niet zo boeiend. Dus ik ga nog even verder kijken

-edit- ah Snoeikoei vind het ook al niets dus deze gaat nu definitief de prullenbak in :)
Ho dat zei ik niet he :P Ik zei alleen dat het anders is dan wat ik van je werk gezien hebt, meestal plaats je een persoon vrij klein in een uitgebreide omgeving. Als je zelf een ander idee wilt uitwerken moet je dat natuurlijk doen maar doe het niet omdat je denkt dat ik dit niet mooi vind, ik zou het echt wel leuk vinden als je dit verder uitwerkte hoor!

Edit: persoonlijk ben ik er wel voor om eigen grenzen te verleggen tijdens zo'n contest. Zelf doe ik bij iedere contest (3e waaraan ik meedoe) een heleboel dingen ook pas voor het eerst.

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-06-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Aangezien SnoeiKoei mijn tekenwerk niet leuk vind ben ik opnieuw begonnen (geintje Meneer Koei :) )

Het gaat een roodkapje worden in een bos met herfst als thema. Ze heeft besloten eens lekker speels in de bladderen te gaan liggen. Gaat een lekkere herfst kleuren tekening worden

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.178/1006300001-1006350000/1006314701-1006314800/1006314718_6_8Bpy.jpeg

Close up:

http://www.roykorpel.nl/i...tid=41:schetsen&Itemid=37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:28:
Aangezien SnoeiKoei mijn tekenwerk niet leuk vind ben ik opnieuw begonnen (geintje Meneer Koei :) )

Het gaat een roodkapje worden in een bos met herfst als thema. Ze heeft besloten eens lekker speels in de bladderen te gaan liggen. Gaat een lekkere herfst kleuren tekening worden

[afbeelding]

Close up:

http://www.roykorpel.nl/i...tid=41:schetsen&Itemid=37
:9~ Mooi man

Doet me een beetje denken aan een "snow angel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
SnoeiKoei schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:20:
@Naam: tof om te zien dat je begonnen bent met modelen! Ziet er al goed uit. Alleen, waarom tralies voor het onderste deel?

Edit: bij nader inzien, waarom sowieso tralies voor een oven, tenzij dit een custom built oven is die speciaal bedoeld is om mensen te bakken... Het blijkt niet uit het sprookje maar wellicht is de heks dus een draaideurdelinquent!!1
Tralies voor het onderste deel zijn om vuur en hout te laten zien, en de tralies in het deurtje zijn uiteraard om een brandende heks erin te showen O-) ga zometeen weer verder, kom net mn bed uit rollen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@RoyK, wat heb je een ongelooflijke mooie stijl zeg, heb ff op je portfolio gekeken, en ziet er super uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

@Windwarrior, dank u dank u! :o :w

Pagina: 1 2 3 4 Laatste