Ha bedankt voor je reactie! De"koelkastvorm" van het prinsesje komt denk ik vooral omdat het een kind van een jaar of 8 is; misschien wel jonger ook. Groot hoofd, korte armpjes en beentjes en dan allemaal nog wat overdreven. En dikkig want een prinsesje krijgt genoeg te eten. Vanwege de leeftijd wil ik haar dus niet teveel taille geven (of andere vrouwelijke vormen), anders lijkt het ook niet logisch dat ze met een bal speelt.Dark Blue schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:04:
[...]
Het lijkt een beetje alsof ze achterover valt... ze is wat blokkig van vorm, als een koelkast (ik bedoel het niet gemeen). Je zou haar wat meer taille kunnen geven, en wat minder brede schoudertjes.
De ondergrond van dat gras moet je echt niet zo felgroen maken! Denk eerder aan een noisemap met een gradient van legergroen naar zandkleurig, of potgrondkleurig. Zo rond het water is de aarde donker (doordrenkt met water) en het gras ook!
Inderdaad lijkt ze achterover te vallen, ze staat nu echt rechtop maar door de groothoeklens vertekent het perspectief; dat zal ik compenseren door haar een beetje voorover te zetten. Thnx!
Geen paniek over de kleur van de ondergrond, daar zit nog geen materiaal op (ik wilde gewoon voor het eerst eens spelen met hair and fur). Het is tussen het gras straks niet de bedoeling dat je de grond nog ziet maar waar dat wel gebeurt moet je je daar niet eens bewust van zijn dus het moet een onopvallende kleur zijn onder het gras. De overhangende oever wordt zand met wat uitstekende plantenwortels.
Sculptris is al briljant en wordt met elke release beter! Echt supersimpel te leren, geniaal in zijn eenvoud en er zit een erg leuke community omheen (forum).Over Sculptris heb ik laatst gelezen, en wat screenshots gezien. Wat een programma! En dat na Z-Brush en Mudbox! Welke malloot heeft daar teveel vrije tijd voor gehad? Het ziet er uit als een geniaal gratis programmaatje, moet wel liefdadigheidswerk zijn... in ieder geval, ik ga het gauw eens proberen! Moet toch op een dag van Organica afstappen
Vraagje aan de 3ds max guru's hier: kunnen er meerdere (verschillende) hair and fur modifiers op 1 object geketst worden of gaat dat fout? Ik zag dat je ook geometrie kunt gebruiken ipv de standaard haar / grassprieten; als ik bloemen in mijn veld wil maken is dat dan de meest rendervriendelijke manier of kan ik dan beter gaan scatteren? (denk aan een stuk of 5 soorten bloemen die op de lowpoly gras-mesh moeten worden verdeeld, misschien nog in een aantal varianten per soort)
[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-06-2010 09:42 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"