Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230820

Topicstarter
Hee mensen,
Ik ben binnekort jarig en ik heb besloten om een tekentablet te vragen. Na wat zoeken ben ik er dus wel uit dat het een Wacom wordt (duizende mensen adviseren dat :P) maar nu is het dilemma dus welk type het wordt o.O

De meeste posts die ik heb gevonden over dit soort dingen (welk type) is nog in de tijd van de Graphire 2 etc. terwijl Wacom nu een Graphire 4 heeft en meer nieuwe uitgaven.

Wat ik zelf graag wil is een A5 wide of iets in die richting. Ook is mijn budget nu niet direct het meest royale. de prijs die er ongeveer vanaf kan is rond de 100€ + (liever niet) eigen inbreng
(+/- 70~90€)

Ook is er sinds kort (1~half jaar) een nieuwe versie uit: de Bamboo.. nergens kan ik vinden of deze ook geschikt is voor fatsoenlijk tekenen of dat het meer voor handtekening, notities, e.d is en maar een beetje voor tekenen. Ik ga hem dus alleen voor het creatieve gebruiken. Ook zou ik deze willen gebruiken (als ik dan al geen betere heb) voor mijn verdere studie. Dat zal meer inde richting zijn van Game Design and Development, en dan vooral gericht op het Design gedeelte..

Een Intuos zou machtig zijn maar is te duur voor mij budget. Een Graphire is ook vban de opties maar dat zal dan toch in de buurt van een A6 versie zijn (is dat niet veel te klein! :?)

Oftewel.. Ik heb geen flauw idee... Kan iemand mij hier iets vertellen over de Bamboo en of A6 formaat niet te klein is? (Ik zit nu in de 4de dus echt ldesignen zit er nog niet in, helaas, daar heb ik wat meer info en ervaring voor nodig)

Midas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
Ik heb de Graphire 4 en de Wacom Bamboo... de eerste gaat het pennetje zeer snel kapot (ik gebruik hem 8 uur per dag) bij mij binnen 4 maanden kapot... Helaas dom dom bonnetje weg dus kon zelf een nieuwe pen kopen (30 euro). Is overigens een bekend probleem het schijnt.

Bij de Bamboo pen zitten geen losse dingen op de pen (rubber dingetjes bij de vinger, zoals wel bij de graphire). Deze bevalt me ook veel beter. 1 nadeel, je kan niets onder je werkblad leggen waar je je pen oplegt, dit kan wel bij de graphire. Zelf gebruik ik dat overigens niet.

Bamboo is dus mijn keuze, valt ook binnen je budget. Ik gebruik het voor normaal office gebruik, webdesign en bewerken van fotografie + kleine dingen tekenen. A6 formaat is echt heerlijk, vooral bij een breedbeeld formaat... Dacht in het begin ook dat het te klein was, maar valt behoorlijk mee!

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 00:33
Heeft die Graphire pen nou meer knopjes of is die van de Bamboo (wat een naam) uitgerust met 1 knop die 2 kanten op kan kantelen. Als ik het goed begrepen heb heeft die Bamboo maar 1 knop.
Wat ik nogal vaak lees van die Bamboo is dat de blauwe ledverlichting nogal een hoge piep geeft.
Ik zit zelf ook, toch, weer aan een Wacommetje te denken, maar ik heb 1 probleem. Ik heb er 1 een tijdje geleend, Graphire 3. Het probleem vind ik de positie van de knop(pen) op de pen. Ik heb vrij lange vingers en als ik wil klikken dan moet ik op een hele onhandige manier mijn vingers krommen, echt krampachtig. Als ik dan 'rechtsklik' met de pen staat deze ook niet meer op de plek waar ik wilde rechtsklikken. Doe ik nou iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks Nielsvr.. en idd dat je er geen vel onder kan leggen vond ik ook een minpunt ^^ nu heb ik zoveel info doorgespit dat ik inmiddles weet dat je die vellen (volges mij voor op de Graphire) los kan kopen.. zou je die gewoon over de Bamboo kunnen leggen?
En is die knop handig? (mij leek dat geweldig ding niet meer de heletijd naar de muis grijpen om te scrollen etc) en vogles mij zit er maar 1 knop op de bamboo die 2 kanten op kan.. maar ik zal het straks even controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jep het is inderdaad een knop en er zit ook nog een klein zilver achtig dingetje bij voor.. uhm geen idee waarvoor.. :P misschien is het een scrol wieltje? Er zit trouwens ook een gum op he? en over die pieptoon.. die was er lang (fout in het apperaat) maar dat was aan het begin van de productie
(+/- 1 jaar geleden) dus zorg dat je hem ergens (als je hem koopt) koopt waar ze verkocht worden dat je dus niet met een oud model zit opgescheept. scheelt je de moeite van op en neer zenden , bellen e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Eerlijk gezegt gebruik ik de knop nooit... ik scroll gewoon met de scrollbalk :P. Het enigste wat ik wel gebruik zijn de functie knoppen, voor het gebruik van Expose enzo (OS X). Er zit ook een gum op ja. Mijne heeft overigens geen pieptoon... Pen ligt mij erg fijn in de hand, maar kan me voorstellen dat iemand met langere vingers de knoppen niet fijn vind werken, ik weet niet of ze ook langere pennen hebben, zal toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vast wel :) maar Niels zou je, als het niet te veel moeite is, een beetje alles over de bamboo kunnen vertellen min en plus punten etc ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230830

Is er iemand die mij kan vertellen of het echt de meerprijs waard is, om een Intuos3 te kopen i.p.v. een Graphire4? Wat mij wel aantrekkelijk lijkt is dat er 3 pennen geleverd worden bij de Intuos voor verschillende doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Anoniem: 230830 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:28:
Is er iemand die mij kan vertellen of het echt de meerprijs waard is, om een Intuos3 te kopen i.p.v. een Graphire4?
Ligt er aan wat je nodig hebt. De intuos is nauwkeuriger; 1024 drukniveau's van de pen tegenover 512 bij de graphire en een resolutie van 5080 dpi tegenover 200 dpi. En als ik het goed had, wordt de hoek van de pen ook doorgegeven.

Ook zijn de intuos tablet in veel meer formaten verkrijgbaar. De graphire is er bij mijn weten alleen in traditionele 4:3 verhouding. De bamboo is 16:10 en de intuos-modellen zijn volgens mij in alle denkbare verhoudingen te verkrijgen. Het hangt dus ook erg van je monitor af, heb je een breedbeeld-monitor dan wil je ook een breedbeeld-tablet. Anders krijg je of vervormde tekeningen, of je verliest een stuk invoer-gebied van je tablet. Grotere monitoren met een hoge resolutie vragen imho ook om een groter tablet. Anders wordt je cursor hyper-gevoelig.
Wat mij wel aantrekkelijk lijkt is dat er 3 pennen geleverd worden bij de Intuos voor verschillende doeleinden.
Die worden en niet standaard bijgeleverd. Maar het kan inderdaad handig zijn i.c.m met het apart herkennen van de verschillende pennen zodat bij de airbrush-pen meteen de airbrush settings in je tekenprogramma worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt A_L voor het snelle antwoord!
Ik heb gekeken bij diverse OnlineShops en daar staat dan zoiets als: "wat zit er in de doos?:".
En daar staan dan drie pennen bij, dus ging ik ervanuit dat die erbij geleverd worden.
Heb jij zelf een Intuos?
Trouwens, ik vind het een beetje eng om zo'n duur ding online te kopen. Stel dat er iets
mee is, dan lijkt me dat heel lastig. Anderzijds is het zo, dat maar weinig winkels deze tablets in voorraad hebben. Dus dan is het eigenlijk net zo lastig als ik ervoor naar Amsterdam moet ofzo.
Pfff... allemaal twijfels, maar ja... ik kan dat geld maar een keer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja je had gelijk, maar ik ook een beetje :-) Er is inderdaad maar 1 pen, maar er zijn vier verschillende punten die je erin kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het ligt er aan waar je het voor gaat gebruiken.. Intuos is echt voor profs.. terwijl de Graphire meer de middemoot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iemand nog info over de Bamboo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 20:10
Dancing_Animal schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:50:
Het probleem vind ik de positie van de knop(pen) op de pen. Ik heb vrij lange vingers en als ik wil klikken dan moet ik op een hele onhandige manier mijn vingers krommen, echt krampachtig. Als ik dan 'rechtsklik' met de pen staat deze ook niet meer op de plek waar ik wilde rechtsklikken. Doe ik nou iets fout?
Hier geen last van. De knoppen op de pen bestuur ik met m'n duim, dat gaat prima. Met je wijsvinger gaat inderdaad wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Nee, ik zit ook maar in de middelmoot (een graphire (2) dus :o ) Ik zou wel een a5-versie willen maar een intuos is te duur voor wat ik er mee doe.
Trouwens, ik vind het een beetje eng om zo'n duur ding online te kopen. Stel dat er iets
mee is, dan lijkt me dat heel lastig. Anderzijds is het zo, dat maar weinig winkels deze tablets in voorraad hebben.
Je plaatselijke computershop wil er vast wel één voor je bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik wil er echt mee gaan tekenen. Er staan allerlei geweldig interessante tutorials op internet, die je gewoon "hands-on" kunt volgen.
Het is een heel goed idee om te proberen een tablet via de plaatselijke PC-shop te bestellen. Dankjewel! Ik had daar niet aan gedacht.
Toch fijn, dat je hier over die dingen kunt praten. Anders moest ik het allemaal alleen uitzoeken en ik ben gewoon een beetje bang dat ik m'n geld verkeerd zou kunnen besteden, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
A_L schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:42:
[...]
Nee, ik zit ook maar in de middelmoot (een graphire (2) dus :o ) Ik zou wel een a5-versie willen maar een intuos is te duur voor wat ik er mee doe.

[...]
Je plaatselijke computershop wil er vast wel één voor je bestellen.
Mycom Den Haag had van de week de Graphire 4, de kleintste (79 euro), een andere Graphire in een iets grotere doos (weet niet of de tablet ook groter was of dat het de Studio versie was, dus extra software) en de Bamboo in de winkel staan.
MediaMarkt er recht tegenover had ook de Graphire 4, de kleinste voor 99 euro. (MediaMarkt, ik ben toch niet gek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, dus "Studioversie" betekent dat er extra software bijzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Dat werd mij bij Mycom wel verteld. Misschien dat de Wacomsite er het fijne van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En Minoblitzz, wat wil jij eigenlijk gaan doen met zo'n tablet? Ook tekenen, of alleen als vervanging voor de muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de tablet echt voor een serieuze opleiding (Game-design?) gaat gebruiken, is het misschien jammer van je geld als je iets koopt, waarvan je na een jaartje al merkt dat het niet toereikend is.
Misschien kun je nog ff wachten en doorsparen? Tja... zo deed ik dat vroeger, maar da's wel tamelijk lang geleden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:Dit geldt voor meerdere mensen: Reageer je als laatste en zijn er nog geen 24 uur verstreken, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 25-08-2007 00:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 05-05 20:44

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik heb zelf de bamboo al 3 weken, en ik moet zeggen ik ben er heel erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Anoniem: 230820 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:19:
vast wel :) maar Niels zou je, als het niet te veel moeite is, een beetje alles over de bamboo kunnen vertellen min en plus punten etc ^^
Voordelen:
Oppervlak werkt erg smooth, dus geen 'ruw' gevoel als je er met je pen over heen gaat.
Pen ligt mij erg fijn in de hand, en afgezien van de knoop is het 1 geheel (tegen vuil)
Functie knoppen kunnen nuttig ingesteld worden voor van alles en nog wat.
Hij is erg plat en licht.

Nadelen:
Hij is alleen in het zwart... bij mij is alles in het wit... (persoonlijk).
Er is geen vlak waar je een papiertje onder kan doen om over te tekenen.
Vind de scrollknop zelf onhandig, maar gebruik hem toch nooit.
Voor de rest niet echt nadeeltjes aan mijn zijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:D:D:D:D:D:D:D Net naar MyCom geweest en ik heb de Bamboo!!!!! shiiiit nu nog 2 dagen wachten voordat ik hem pas mag open maken!! :O (hij is dus voor mn verjaardag ;))
Anoniem: 230830 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:01:
En Minoblitzz, wat wil jij eigenlijk gaan doen met zo'n tablet? Ook tekenen, of alleen als vervanging voor de muis?
Ook om te tekenen maar ben nog een noob en ga dus eerst de Bamboo proberen i.p.v gelijk de duurdere Intuos serie.. Dat zal wel mn doel zijn uiteindelijk :P
Anoniem: 230830 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:05:
Als je de tablet echt voor een serieuze opleiding (Game-design?) gaat gebruiken, is het misschien jammer van je geld als je iets koopt, waarvan je na een jaartje al merkt dat het niet toereikend is.
Misschien kun je nog ff wachten en doorsparen?
haha doorsparen? ik hoef niks te betalen :P en btw.. het zal nog wel een tijde duren voordat ik er echt serieus mee ga designen hoewel ik nu wel ga proberen om een soort van portfolio te creëren voor de toelating.. eerst nog maar eens oefenen of ik wat kan tekenen op zo'n ding ;)
Anoniem: 230830 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:55:
Nou, ik wil er echt mee gaan tekenen. Er staan allerlei geweldig interessante tutorials op internet, die je gewoon "hands-on" kunt volgen.
Inderdaad, heb een goede site van iemand die wonderen doet met zon ding.. ze heeft ook een aantal tutorials geschreven.. Hier de link: http://www.furiae.com/index.php?view=gallery
Nielsvr schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:33:

Nadelen:
Hij is alleen in het zwart... bij mij is alles in het wit... (persoonlijk).
Er is geen vlak waar je een papiertje onder kan doen om over te tekenen.
Vind de scrollknop zelf onhandig, maar gebruik hem toch nooit.
Voor de rest niet echt nadeeltjes aan mijn zijde...
Het bereik van de pen is toch 3 mm afstand? kun je er niet gewoon een papier op leggen .. denk niet dat papier zo dik is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze heeft ook een aantal tutorials geschreven.. Hier de link: http://www.furiae.com/index.php?view=gallery

Aah, bedankt voor de link! En heel veel plezier met je Bamboo. Ik hoop voor je dattie gauw komt.
En alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 230830 op 25-08-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt ^^ Ik zal wel laten horen hoe hij is.. misschien moet ik er een topic over starten.. er is niet echt veel informatie over de Bamboo op deze site.. en uhm.. als je nog meer tutorials vind die goed zijn zou je die willen posten? :)
Veel succes nog met je keuze.. Laat me het weten.. Kunnen we misschien de "tekeningen" uitwisselen! :P
nja ik ga maar eens naar bed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230820 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:30:
Bedankt ^^ Ik zal wel laten horen hoe hij is.. misschien moet ik er een topic over starten.. er is niet echt veel informatie over de Bamboo op deze site.. en uhm.. als je nog meer tutorials vind die goed zijn zou je die willen posten? :)
Als je een nieuwe topic start kom ik zeker kijken.
En ik zal kijken welke tutor-links ik heb.
Welke software gebruik je om te tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 230830 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:47:
Welke software gebruik je om te tekenen?
Tot nu toe gebruik ik Photoshop (7.0) maar ik heb ook een tijdje met Artrage gewerkt.. wel een grappig programma.. alleen denk ik dat ht met een pen toch beter werkt ;) Met de trial daarvan kun je al aardig uit de voeten dus.. En jij? volgens mij is Painter ook een goede maar daar heb ik nog niet naar gekeken.. Ook is er een boek over het gebruik van die tablets etc.. :
The Photoshop and Painter Artist Tablet book
by Cher Threinen-Pendarvis Blijkt dus dat die nergens te koop is behalve op Amazon.. -.-''
Misschien moet ik Photoshop CS maar eens downloaden :9 blijkbaar is dat ook een goede..
Ik zal ook nog wel naar links kijken

[edit]
Ik kom net een tutorial tegen over het ebruik van de wacom pennen bij Intuos en Graphire.. Is misschien handig.. er staat ook hoe je alle functies moet aanpassen e.d
http://www.khulsey.com/wacom_tablet_tutorial.html

[edit]
Nog een tutorial gevonden over het beginnen van het tekenen met een tablet etc.. blijkbaar had dee vent er moeite mee over te stappen.. misschien handig ^^
http://www.dustyghost.com/tablet_tut.html

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 230820 op 26-08-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202010

Beste Tweakers,

Ik sta zo'n beetje tegenover het zelfde probleem als de topicstarter. ik zit in 6 vwo en heb het geld nu om een tablet te gaan kopen van +/- 100 euro.
Ik gebruik het vooral voor webdesign, logo's maken en Video bewerken. Wel is het zo dat ik het moet gaan gebruiken op mijn pc & laptop.

Nou zit ik er mee dat ik op mijn pc Duals screen werk (1*19'' (1280*1024) en 1*17'' (1024*768)). en op mijn laptop op een breedbeeld 15.4'' @ 1680*1050.

Ik zit dus te denken aan een bamboo(indien ik er een kan vinden zonder piep(weten jullie hoe?) of een graphire 4 classic. want deze 2 vallen binnen mijn budget.
Is dit een goede keuzen. Of zijn er nog alternatieven? betere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voor zover ik weet is een bamboo goed te gebruiken bij een breedbeeld scherm.. verhouding van 16:10 dacht ik.. er zijn verder geen alternatieven of betere oplossingen.. een Wacom is gewoon de beste ;) Het grootste verschil tussen de 2 tablets is dat de een er is om vooral op te tekenen 9Graphire) terwijl de Bamboo ook voor "werk" kan gebruikt worden.. onder andere memo's of bij presentaties etc. Als je echt voor het tekenen gaat zou ik voor de Graphire gaan.. aangezien die daar op is gericht.. maar als het je eertse tablet is zou ik voor de Bamboo gaan.. goed om mee uit te proberen en ook goed om mee te tekenen. Ook is de bamboo wat recenter.. het heeft dus (denk ik) een iets betere software.. Dat is alles wat ik kan zeggen.. Ik ben op het moment de Bamboo aan het uitproberen en ik kan je alvast zeggen dat het moeilijk is :P Het zal wel even duren voordat mijn digitale tekenkunsten op hetzelfde nivea zitten als op mijn "old fashioned"

Ik hoop dat je wat aan mijn commetaar hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230820 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:12:
[...]
Ik kom net een tutorial tegen over het ebruik van de wacom pennen bij Intuos en Graphire.. Is misschien handig..
Te gek!! Wat een goede websites vindt jij hee! Heel erg bedankt! Ik heb vandaag geen tijd, maar kom binnenkort terug op jouw postings. Ook fijn dat je een boek over tablettekenen hebt gevonden.
Tot later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pfff ik ben nu bezig met het tekenen met mn Bamboo :P ik begon met een oog maar dat mislukte echt gigantisch :P dus ik even kijken op de site die ik had gevonden.. En ik dacht.. waarom niet.. Dus zit ik daar een kwartier rondjes te tekenen :P Het gaat nu al wel een stuk beter dus als tip.. Als je een tablet koopt eerst e en dit proberen (het lijkt heel stom maar het is echt ontzettend handig!)
:http://www.dustyghost.com/tablet_tut.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Minoblitzz,
Hier heb je een heleboel URL's met Photoshop-tutorials. Het zijn er tamelijk veel, dus ik hoop maar dat de moderator niet boos wordt, want ze zijn een beetje streng op deze site.
Maar we zijn hier om elkaar te helpen nietwaar? dus daar komt 'ie...

http://www.ezphotoshop.net/
http://www.good-tutorials.com/
http://www.photoshopfacelift.com/
http://photoshopcontest.com/tutorials/photoshop-tips.html
http://www.creativetechs.com/iq/
http://www.richgentlemenh...torial-fountain-of-youth/
http://www.cs.huji.ac.il/~yweiss/Colorization/
http://www.family-portrait-artists.com/
http://www.elogodesign.com/logo-design-tutorials/
http://www.eyesondesign.net/pshop/tuts.htm
http://www.dominickgatto.com/wordpress/?p=37
http://www.graphic-design.com/Photoshop/
http://www.worth1000.com/tutorial.asp
http://www.n-sane.net/int...g-glass-buttons/index.php
http://www.vectorportraits.com/
http://boards.h-designer.com/index.php?showtopic=289
http://www.photoshopquicktips.com/
http://www.psdtuts.com/tutorial_glass.html
http://www.graphic-design.com/Photoshop/glamour.html
http://bestsiteslist.net/...-Download-Sites-List.html
http://www.tutorialguide....ing_forward_tutorial.html
http://div.dyndns.org/EK/tutorial/
http://www.idealbreaker.com/
http://www.photoshopfacelift.com/
http://www.psdtuts.com/
http://www.thelearnlist.com/photoshop.html
http://photoshop-freebies.com/
http://www.tutorialstuff....ndows%20XP&id=5&s=10&np=2
http://www.photoshopkillertips.com/
http://tutorialoutpost.com/tutorials/photoshop/
http://www.brusheezy.com/
http://www.2dvalley.com/tutorials/painting-dragon.shtml
http://photojojo.com/cont...hoto-tutorials-photoshop/
http://www.agaraga.com/photoshop_tutorials/oob/
http://photoshop-tutorial...mbleupon.com/forum/60937/
http://www.good-tutorials.com/
http://www.mickm.com/inde....com/tutorials/photoshop/
http://www.redbubble.com/art/popular

En weer bedankt voor jouw tutor-site... Ik ga meteen kijken.
tot later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wauw dat zijn er inderdaad veel :O Hardstikke bedankt!! Waar heb je die vandaan?..
Weet je trouwens al of je een tablet gaat kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202010

Ben van plan vandaag een bamboo te gaan kopen. Weet iemand hoe ik er achter kan komen via de serial of ik het gevaar loop op het irritante hoge geluidje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:58
Ik lees hier een paar keer dat de Graphire "beter" is om mee te tekenen dan de Bamboo, maar als ik op de site van Wacom kijk zie ik dat de Bamboo betere specs heeft (nauwkeurigheid enzo). Wat is nou waar?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
posttoast schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:05:
Ik lees hier een paar keer dat de Graphire "beter" is om mee te tekenen dan de Bamboo, maar als ik op de site van Wacom kijk zie ik dat de Bamboo betere specs heeft (nauwkeurigheid enzo). Wat is nou waar?
Heb ze beide, en vind de bamboo fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou het ontwerp van de Graphire was meer gericht op het tekenen twerijl de Bamboo allebei kan.. Je moet het dus zelf uitmaken met welke je fijner tekent.. Ik heb nu de Bamboo en ben er ontzettend tevreden mee. Ik heb nooit een Graphire gehad dus ik zou niet weten of die beter tekent of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230820 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 07:06:
Wauw dat zijn er inderdaad veel :O Hardstikke bedankt!! Waar heb je die vandaan?..
Weet je trouwens al of je een tablet gaat kopen? ;)
Alle tutorsites in de loop der tijd op internet verzameld.
Ik ga zeker een tablet kopen, maar weet nog niet waar.
Hij jij hem van een website gekocht? En zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope ik heb hem hier (Breda dus) bij de MyCom gekocht! Geen irritante pieptoon of wat dan ook :) Als je hem van een site wil kopen kun je hier op tweakers.net ook terecht.. Anders kun je misschien op mycom.nl/com kijken of er een vestiging in de buurt is :)

[Edit]
Hier de link: http://tweakers.net/pricewatch/157313/Wacom-Bamboo-(USB).html
[Edit]

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 230820 op 27-08-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaah, goed heei. Ik wist niet dat je hier ook kon prijsvergelijken. Dankje!
Leuk dat je Bamboo je goed bevalt.
Echwel een goeie website dit hoor. Ik heb er al vanalles van opgestoken,
ook mede dankzij jou.
Ik ben op zoek naar de Intuos3 A5. Die is erg duur, dus ik moet echt goed
uitzoeken, waar ik het voordeligst uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad.. Zelf had ik ook even gekeken voor een Intuos maar in welke winkel (van de 7 die ik heb bezocht) was er geen één die een Intuos verkocht.. Alleen de Bamboo en Graphire 4 Classic en Studio.. Dus ik denk dat je hem dan via de Wacom site (www.wacom.com) of via een internet shop (kijkshop e.d) moet kopen.. :) Veel succes nog.. Ik heb nu een "redelijke" tekening gemaakt met mijn Bamboo maar ik heb geen idee hoe ik deze hier kan poste ;)
Hou me op de hoogte van je keuze :)
Zou het misschien handiger zijn om via msn te communiceren?

Hier de link :http://img234.imageshack.us/my.php?image=knz4exv9.jpg
(Ik ben nog niet helemaal tevreden over de bovenste wimpers.. ze lijken er een beetje opgeplakt. Ook mist het oog diepte.. Maarja het is nog maar mijn eerste tekening ^^)
Wat vinden jullie? Dit is gemaakt met mijn Bamboo (2de dag van gebruik ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 230820 op 27-08-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WOW!! Goed zeg! Zeker als je rekent dat je nog maar twee dagen bezig bent.
Het je een tutor gevolgd met dit oog, of gewoon zelf gemaakt?
Ms-ennen doe ik niet, maar we zouden wel kunnen e-mailen.
Misschien kan een moderator onze e-mail-adressen wederzijds doorgeven.
Ik zet het in ieder geval niet hier in het forum.
Ik weet niet of anderen onze heen-en-weer praatjes nog interessant vinden.
Ik betwijfel het :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehehe, zo voel ik er precies over :P Kun je zo'n moderator iets vragen? ;)
En ik heb dat oog zelf getekend.. Op papier doe ik dat ook altijd ^^,
Bij de pupil heb ik wel even een tutorial gevolgd maar daar kon ik helaas niks van maken :P
Ik ga vandaag (na school :S :P) nog wel een oog tekenen en kijken of die er beter uitziet :D
Daarna de mond, neus etc totdat ik misschien een heel hoofd kan tekenen.. hoewel ik hoofden nooit zo interresant vind maarja :P Ik zie wel. Ik ben zo rond half 4 uit dus als je hier bent (als je dit dan al gelezen hebt) kunnen we wat sneller achter elkaar posten :D
Tot vanmiddag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ff rondgekeken hier en ik zag dat meer mensen gewoon in een forum met elkaar blijven kletsen over waar ze mee bezig zijn, dus ik neem aan dat wij dat dan ook gewoon kunnen doen.
Kijk maar in deze topic: Grafisch/Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only). Die is ook interessant voor ons, want ook daar praten mensen over wacom-tekenen, net als wij. Misschien is het zelfs beter, dat wij ook daar naartoe gaan. Ik weet nog niet hoe ik een moderator kan benaderen.
Daarnet heb ik het programma Inkscape gedownload. Dat is een vector-tekenprogramma, vergelijkbaar met Coreldraw en Adobe Illustrator. Voordeel van een vector tekenprog is dat je je werk op elk formaat kunt resizen, zonder verlies. Een te gek programma (!) en het is open-source, dus gratis! Hier is de URL: http://www.inkscape.org/
De laatste stable versie is 0.45.1
Het werkt wel heel anders dat een bitmapprogramma zoals Photoshop, dus dat wordt weer oefenen en studeren, maar dat vind ik wel leuk. Ik hoop dat jij het ook gaat doen.
(trouwens... hoe krijg je zo-n smily in je tekst? ).
p.s. Er is ook een topic over Inkscape in deze website.
Houdoe!

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 230830 op 28-08-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hier nog een Graphire 4 gebruiker (A5) en hij bevalt opzich uitstekend maar mn pen is inmiddels ook al verrot en volgens mij ben ik al door de garantieperiode heen dus zal n nieuwe moeten kopen. Iedereen hier op kantoor is de pen binnen n jaar kapot gegaan, slechte kwaliteit dus. Veel krassen op de plastic kap die over het echte tablet zit ook. Mn nieuwe pen die ik koop zal er een van de Graphire 3 zijn want die werkt ook op de 4 en die is wel stevig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik als tekenprogramma nu Artrage - ook gratis - en werkt prima. Ik zal nog wel even voor Inktscape kijken en evt ook naar Corel Painter (wordt ook aangeraden) Bedankt voor de tip
Smileys kun je gewoon maken door bijv : P te typen aan elkaar :P <--- zo dus. Ook kun je op de knop: Post Reply klikken en daar kun je gewoon smileys selecteren ;)

Ik heb nu de Bamboo en als ik met mijn pen daar hard op druk komen er ook krasjes in.. Het enige waarvan ik denk dat ze daar iets aan moeten veranderen. (btw er zit bij de Bamboo geen vel over waar je dus een tekening onder kan leggen... De pen werkt trouwens prima. Geen last mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een foto met mooie ogen voor je ge-upload. Kijk maar
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/1584/ogenge6.jpg
Misschien heb je er wat aan ;)
Ik las hier dat je ook een velletje (glad) papier gewoon over je tablet kunt leggen en
dan vastplakken. Op die manier kun je een zelfgemaakte tekening overtrekken.

Ik heb net even gekeken naar Artrage, maar dat is een bitmap-progr, dat is echt iets anders
dan een vector-prog. Bitmap is het zelfde als Photoshop en Painter. Maar Inkscape is vector, zoals Illustrator en Coreldraw. Een heel andere techniek met heel andere mogelijkheden.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 230830 op 28-08-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zou het verschil niet weten :P ik heb Artrage en het werkt goed voor mij dus :P het is wel gedownload ;) Ik zal wel eens kijken voor dat vector dinges ;)
Bedankt voor de foto's, Ik kan ze alleen niet openen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 230820 op 28-08-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://img511.imageshack.us/img511/2083/ogenzx1.jpg
Lukt het met deze link wel?

Een bitmap-tekenprog. werkt met pixels en een vector-tekenprog. werkt met "krommen van Bezier". Als je wiskunde in je pakket hebt, heb je daar misschien wel eens van gehoord. Hoe dan ook, je kunt Inkscape absoluut niet vergelijken met Artrage of Photoshop, want het is gewoon een heel ander soort programma.

http://img207.imageshack.us/img207/1967/illu2813f2ww5.jpg
Op bovenstaande link zie je een tekening van een "krul".
De onderste is getekend met een bitmapprog. (zoals Photoshop), dan krijg je
altijd van die blokjes lang de randen en als je vergroot wordt het steed erger.
De bovenste krul is getekend met een vectorprog. , hoeveel je ook vergroot,
zelfs meters groter, maar het blijft scherp, omdat het geen pixels zijn.
Het zijn eigenlijk een soort flexibele lijnen, die eindeloos uitgerekt kunnen worden.
Als je ooit flash-animaties wilt gaan maken, moet je vector-graphics gebruiken.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 230830 op 28-08-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt :D ik heb idd wiskunde in mijn pakket maar nog nooit van gehoord.. Ik ben nu weer met een oog bezig maar de wimpers willen niet lukken :S hij is al wel veel beter dan die andere ^^
Heb je al besloten welk tablet je eventueel gaat kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230820 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:03:
Bedankt :D ik heb idd wiskunde in mijn pakket maar nog nooit van gehoord.. Ik ben nu weer met een oog bezig maar de wimpers willen niet lukken :S hij is al wel veel beter dan die andere ^^
Heb je al besloten welk tablet je eventueel gaat kopen? :)
Ik heb hem vanmiddag besteld. De Wacom Intuos3 A5.
Als het goed gaat wordt hij a.s. donderdag bezorgd.
Succes met je oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Woeaaaaaaa :O :O !! Gefeliciteerd :D een Intuos nog wel! wauw! en A5 formaat? toe maar! hoeveel heeft je dat nu gekost? :D Veel succes er nog mee :D Misschien moeten we een niewe topic maken om onze tekeningen te poste ;) nadat ik heb uitgevogeld hoe dat moet dan ^^,
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 11:58
Anoniem: 230820 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:13:
Woeaaaaaaa :O :O !! Gefeliciteerd :D een Intuos nog wel! wauw! en A5 formaat? toe maar! hoeveel heeft je dat nu gekost? :D Veel succes er nog mee :D Misschien moeten we een niewe topic maken om onze tekeningen te poste ;) nadat ik heb uitgevogeld hoe dat moet dan ^^,
:)
Hoe de smilies werken heb je in ieder geval al goed door... ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi minoblitzz, Er is al zo'n topic: kijk maar in het lijstje van de groep graphics:
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 7
Ik heb je al eerder gezegd, dat we daar misschien heen moeten gaan.
Mensen in die groep bespreken elkaars tekeningen.

Mijn tekentablet kostte 340,- Euro en is inclusief CorelPaint Essentials 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wooot go go go gefeliciteerd :D goed bezig ;)
En misschien moeten we inderdaad daar naartoe gaan ;)
Eerst nog even wachten tot je jou tablet hebt :D
Ik moet eigenlijk op zoek naar een "leraar" of iets dergelijks.. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Koop een boek over tekenen, of leen een boek bij de bibliotheek? Zodra je de basisdingen onder de knie hebt, wordt het vanzelf slordiger: dat noem je dan je eigen stijl. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hahahahahahaha.. Nee het gaat mij niet zo zeer om het tekenen maar meer om het omgaan met zon ding ;) en er was geen boek over in de bied :S wel kan ik hem kopen denk ik maar daar had ik niet zon zin in om daar geld aan uit te geven ;)

Hier de link van mijn 2de poging van het tekenen van een oog.. let wel: hij is nog niet helemaal af ;)
http://img59.imageshack.us/my.php?image=4t032tmplu2.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 230820 op 29-08-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230820 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:17:
Nee het gaat mij niet zo zeer om het tekenen maar meer om het omgaan met zon ding ;) en er was geen boek over in de bied :S wel kan ik hem kopen denk ik maar daar had ik niet zon zin in om daar geld aan uit te geven ;)
Je wordt op je wenken bediend. Hier is een link...

http://www.xs4all.nl/~ido...Photoshop_Tablet_Tips.png

Deze link vond ik dus in die andere topic, waar wij beginners nog een hele
hoop kunnen leren, denk ik.
Dat boek, waar je het eerder over had, kun je bij Amazon ook tweede-hands
bestellen, dan is het veel goedkoper.
Ik heb ook wel eens een tweedehands boek bij hun besteld (USA) en
dat gaat prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 230830 op 29-08-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt ! het boek dat ik had gevonden was.. (even opzoeken) ... ah hier is het: The Photoshop and Painter Artist Tablet book van Cher Threiene-Pendarvis.. Schijnt een goed boek te zijn.. maar niet te krijgen in de bieb e.d
En misschien moeten we nu écht eens een keer naar die andere topic gaan ja :P Wie neemt het initiatief? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230820 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:13:
The Photoshop and Painter Artist Tablet book van Cher Threiene-Pendarvis.. Schijnt een goed boek te zijn.. maar niet te krijgen in de bieb e.d
En misschien moeten we nu écht eens een keer naar die andere topic gaan ja :P Wie neemt het initiatief? :P
Ja, dat is het boek dat ook 2e hands te koop is. Bij Amazon.com (usa) kun
je ook pagina's in het boek bekijken. Ik vind de zelfgemaakte tekeningen van
de schrijfster eerlijk gezegd niet zo mooi.
Ik ga NU naar de andere groep.... kom je mee...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
welke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Minoblitzz en ik (Callas) zijn overgestapt naar een ander topic in het Graphics-forum.
In dit topic ging het over de vraag welk Wacom-tablet het best bij ons zou passen en
inmiddels hebben we allebei, dankzij allerlei adviezen, een keus gemaakt.
Hartelijk dank voor de goede adviezen! _/-\o_
Het andere topic gaat o.a. over compu-tekenen etc. en dat is waar we
allebei verder kunnen leren en uitwisselen.
Is het o.k. dat we naar dat andere topic zijn verhuisd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Welja, als het bij het onderwerp past kan dat toch. :) Niet teveel slowchatten! Het is een forum, geen chatbox! Nu in dit topic niet meer reageren, dan zakt hij over een paar dagen zo uit beeld! :w

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182290

Nou ik denk dat dit hier nog wel bij past... O-)

Ik wil dus ook een tekentablet gaan aan schaffen...
Ik heb al verschillende dingen gelezen en ik ben er inmiddels al wel uit dat het een wacom moet worden...

Ik wil hem gaan kopen als hobby gewoon...

Ik twijfel tussen de
Graphire4 Classic
en
Graphire4 Classic XL
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1126939830.jpg

en
de Bamboo
Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/gallery/data_files/1/4/6/wacom_bamboo.jpg

wie kan mij advies geven.. want ik heb wel gehoord dat de Graphire best snel krassen..
en wat voor kwaliteit heeft die Bamboo nou eigenlijk...
en kan ik beter een A6 of A5 formaat kiezen
ohja.. mijn prijs gaat maximaal tot 260 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30

Cyphax

Moderator LNX
'k Heb een Graphire 4 classic en die is gewoon krasvrij hoor. Hij past een paar keer in je budget. Misschien vind je 'm wat klein, dan is de XL wellicht interessanter. Ik heb geen idee hoe goed die Bamboo's zijn (maar aan dat plaatje te zien zijn ze wel erg mooi :+), daar ga ik niet over oordelen. Je kunt wel wat reviews opzoeken natuurlijk. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm ik heb de Bamboo nu een tijdje en ik zie toch wel lichte krasjes er op :S.. niet echt fijn.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag ook een Bamboo, m'n eerste tekentablet, leuk. Uiteraard meteen begonnen met aankloten in Photoshop, maar nu heb ik een klein probleem.

Meestal een paar uur nadat ik begonnen ben, lijkt het alsof de drukgevoeligheid opeens 'uitvalt', ook al heb ik shape dynamics (of andere dynamics) wel gewoon aan staan. Het werkt opeens niet meer, ook niet nadat ik het re-enable of Ps overnieuw opstart. Alleen als ik de tablet in en uit plug, of reboot, werkt het weer normaal.
hier hetzelfde probleem

Ik weet niet zeker of dit veroorzaakt wordt door Ps, of door de tablet(software), iemand enig idee?

• Jelte
  • Niet online
Ik bump dit topic omdat ik iets wil weten over de Bamboo.

Ik heb zelf een jaar of 7 een Graphire (de 1e dus) en die begint wat te slijten. Een groot voordeel aan deze graphire is dat er een pennenhouder bijzit waar je de pen in neer kan zetten. In de nieuwe tabletten kun je ze eigenlijk alleen maar neerleggen.
Bij de Bamboo zit een penstandaard bijgeleverd. Maar op de plaatjes wordt de pen er alleen in neergelegd. Kan je de pen er ook in neerzetten? Zo ja dan wordt de Bamboo de vervanger van mijn Graphire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

De Wacom Bamboo. Gebruik ik op m`n Windows Vista PC, niet op m`n mac want daar staat geen PS op :P maar gebruik hem altijd ook voor muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Jelte schreef op donderdag 15 november 2007 @ 01:27:
Ik bump dit topic omdat ik iets wil weten over de Bamboo.

Ik heb zelf een jaar of 7 een Graphire (de 1e dus) en die begint wat te slijten. Een groot voordeel aan deze graphire is dat er een pennenhouder bijzit waar je de pen in neer kan zetten. In de nieuwe tabletten kun je ze eigenlijk alleen maar neerleggen.
Bij de Bamboo zit een penstandaard bijgeleverd. Maar op de plaatjes wordt de pen er alleen in neergelegd. Kan je de pen er ook in neerzetten? Zo ja dan wordt de Bamboo de vervanger van mijn Graphire :)
Je kan hem er in zetten, maar echt stabiel is het niet, niet dat het omwaait, maar het zwarte houdertje is vrij licht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 00:01

Ccc

Ik weet dat het al een ouder topic is, maar vond het nutteloos om een nieuw topic erover te openen.

Kan iemand mij vertellen of zo een Wacom Bamboo ook geschikt is voor MSN, email en gewoon andere office toepassingen? Want dit vind ik namelijk nergens terug.
En zo ja, doet hij ook de geschreven tekst omzetten naar getypte tekst?

En er zijn 2 versies waarvan ik iets zeker wilt weten.
Bamboo NL
en de
Bambo Fun Small NL

Ik denk dus dat het enige verschil is dat je bij de Fun Small andere software krijgt en uiteraard dat het een andere kleur heeft. Klopt dit? Of is het ook een verschil in kwalitit en gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 21:40
Ik heb ook een vraagje, hoe werkt bijv. een bamboo icm. een dual-triple monitor setup?

Kun je dan het werkgebied van het tablet aan één monitor hangen?
Of aan één venster toewijzen bijv. photoshop, of nog specifieker alleen het canvas gedeelte van bijv. photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Misschien iemand die mij kan helpen bij mijn vorige vraag. Hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ccc: geen idee, misschien moet je je vraag iets gerichter stellen, zoals bijvoorbeeld aan de Wacom klantenservice in Nederland.

Ik heb zelf nog een oude Wacom Graphire met wat minimalistische drivers en ik heb ook geen handwriting op msn. Ik zou er geen uitspraken over durven te doen.

Lennart: Mm, ik denk dat je de gebruikte monitor wel in de software kunt instellen. Een Wacom maakt na installatie een icoontje aan onder Configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Een Wacom is in eerste instantie gewoon een tekentablet. Misschien is het wel mogelijk om er een handschrift converter programma aan te koppelen, maar daar is het niet voor gemaakt.
In MSN kun je tekenen, dus in die zin 'ja', maar verder zou ik daarvoor maar gewoon mijn toetsenbord gebruiken.

en die vergelijking, ik zie ook verder geen verschil buiten de software en formaat van de behuizing...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Bedantk voor de tip, heb zojuist een email gestuurd.

Maar aangezien er hier een aantal mensen een Bamboo hebben dacht ik zo dat ze hier toch wel informatie over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In princiepe heeft het tablet niks te maken met geschreven tekst omzetten naar getypte tekst.
Dat is software matig en kan met elk tablet.. zolang je de juiste software hebt.
Als je Windows Vista draait zit die software standaard al ingebakken, voor XP moet je het los installeren.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47
Ik heb de Wacom Bamboo Medium Wide - White gekocht. Wacht nog tot hij is bezorgd.

Als je zoekt op "Wacom Bamboo Comparison" is dit de eerste hit:
http://www.wacom.com/BambooTablet/compare.cfm
De verschillen die ik zie:
  • De fun heeft een muis
  • De fun heeft ook gum Pressure Sensitivity
  • De fun heeft software meegeleverd
Ik heb deze tabel ook gebruikt om mijn keuze te maken. Ik heb voor de Fun gekozen gezien die in medium verkrijgbaar is en ik een 24" monitor bij de bestelling heb zitten. Voor grote monitoren is het handig om een groter model te nemen in verband met de sensitivity. Op een reactie van de support zou ik niet wachten in ieder geval, ik heb 2 weken geleden 2 e-mails gestuurd en op beide tot op heden geen reactie gekregen.

Kijk anders ook even naar reviews van:
CNet
Trusted Reviews
Mac nn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb de hele wacom site afgestruind, maar ik vind nergens dat een van de Bamboo's Gum Pressure Sensitivity heeft.

Wel bedankt voor je reactie. :) Tis me een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ccc schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:41:
Ik heb de hele wacom site afgestruind, maar ik vind nergens dat een van de Bamboo's Gum Pressure Sensitivity heeft.
Het staat in de comparison tabel he?
Pressure Sensitivity:
Bamboo
512 levels / Pen only
Bamboo Fun
512 levels / Pen & Eraser

Daarnaast staat het ook in de description in sommige advertenties, waar een opsomming wordt gemaakt van de 'geweldige' eigenschappen van het product.

Bamboo Fun Pen with Eraser
  • Precise control of 512 levels of pressure sensitivity with the Bamboo Fun pen
  • Patented, battery-free pen with customizable buttons for comfort and reliability
  • Pressure-sensitive eraser for easy fixes
  • Separate pen stand to keep your pen handy
Verder zal het misschien ook in de handleiding staan, maar ik heb geen zin om die nu te bekijken. Krijg de papieren versie binnenkort :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Heb zelf de zwarte bamboo. Is echt een aanrader.

Bleek dat de bamboo de opvolger is van de graphire serie. Gebruik hem zelf in Photoshop en tekent heerlijk. Hij koste me 80 euro, de webshops zijn nog iets goedkoper.

Zoals je al uit eerdere berichten kunt opmaken, de bamboo is een hele goede voor als eerste wacom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Die gum functie. Is dit een aanrader?

Ik vind de zwarte namelijk mooier :P En hij is goedkoper. Als het niet veel meer bied die gum, dan neem ik namelijk gewoon de Bamboo.(niet de bamboo one)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zijn die dingen echt in prijs verdubbeld ja! Ik heb de mijne ooit voor 80 gulden gekocht ofzo? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Mijn gevoel zegt me dat de bamboo fun nog niet bestond toen het guldentijdperk er nog was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ccc schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:05:
Die gum functie. Is dit een aanrader?

Ik vind de zwarte namelijk mooier :P En hij is goedkoper. Als het niet veel meer bied die gum, dan neem ik namelijk gewoon de Bamboo.(niet de bamboo one)
Ja

Ik heb zelf de Graphire 4 Classic, deze heeft ook een gum en het is zeker handig.
Pen omdraaien (tekenprogramma kiest dan automatisch voor gum) en gummen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik ben erachter dat Wacom ook software heeft.
Wacom JustWrite Office NL
En deze integreert zich in office toepassingen.
Is er iemand die deze software heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Ccc op 10-01-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 221563 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:49:
Bleek dat de bamboo de opvolger is van de graphire serie.
Ccc schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:40:
Mijn gevoel zegt me dat de bamboo fun nog niet bestond toen het guldentijdperk er nog was?
1+1=2. Ik heb een ancient Graphire. Mijn moeder ook nog (en ze gebruikt hem nooit :'( )
Maar als de Bamboo de nieuwe Graphire is, vind ik het wel opvallend dat zo'n ding nu dubbel zoveel kost. Fijn dat ik hem indertijd gekocht heb. Okay hij is blauw en heeft niet die fancy knopjes op de pad, maar die prijs! Phoe.

Ccc: Je vraagt wel heel erg veel jeej zeg :P heb je al geGoogled? Heb je al gekeken of hij bij Wacom producten geleverd wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Blue op 10-01-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ccc schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:42:
Ik ben erachter dat Wacom ook software heeft.
Wacom JustWrite Office NL
En deze integreert zich in office toepassingen.
Is er iemand die deze software heeft?
Check de pricewatch: pricewatch: Wacom JustWrite Office (NL)
Of de wacom shop: http://www.wacom-shop.net...duct/View/SWD&2DJWO44&2DW

Als je gebruikers ervaringen wilt, zul je nog even moeten wachten, mijn bestelling wordt nog ingepakt ;).

Als je wilt weten bij welke hij wordt bijgeleverd: De normale Bamboo. Dus niet de Fun of de One. (bron) Dat is ook wel logisch aangezien die op de zakelijke doelgroep is gericht, en niet zozeer op de tekenaar. Maar ik kan wel een test O-) versie op de kop tikken denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Roet op 10-01-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
heb al eventjes een Bamboo One Fun A5, ben er wel tevreden over :)

[ Voor 13% gewijzigd door ravenger op 11-01-2008 11:29 . Reden: One -> Fun ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

In welke zin ben je tevreden? Gebruik je hem in photoshop ed? Of tevreden om mee te surfen?

Lijkt me zelf ook wel een leuk dingetje, photoshop wel eens wat maar zou zelf als muis vervanger willen gebruiken. Volgens de Wacomshop echter is het als je een tablet ook anti-rsi wil gebruiken beter om een grotere te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Beide, zowel in photoshop als voor surfen. Ik ben echter geen grote held in photoshop, dus ik kan daarover niet datgeen zeggen wat de kenner kan, maar ikzelf kan er prima mee uit de voeten. Voor surfen en dergelijke is het gewoon heerlijk, alleen even wennen aan de rechtermuisklik die met een knop op de pen moet worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mr_gadget schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:41:
In welke zin ben je tevreden? Gebruik je hem in photoshop ed? Of tevreden om mee te surfen?

Lijkt me zelf ook wel een leuk dingetje, photoshop wel eens wat maar zou zelf als muis vervanger willen gebruiken. Volgens de Wacomshop echter is het als je een tablet ook anti-rsi wil gebruiken beter om een grotere te nemen.
Dat lijkt me juist onzin. Voor photoshop wil je precisie (groter opp) voor muis is dat veel minder van belang. (al is het ook niet verkeerd om meer te bewegen om RSI te voorkomen maar A4 lijkt me echt te veel)
(ben blij met intuos a6 als muisvervanger)

[ Voor 7% gewijzigd door disheaver op 10-01-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lennart_1337 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:16:
Ik heb ook een vraagje, hoe werkt bijv. een bamboo icm. een dual-triple monitor setup?

Kun je dan het werkgebied van het tablet aan één monitor hangen?
Of aan één venster toewijzen bijv. photoshop, of nog specifieker alleen het canvas gedeelte van bijv. photoshop?
Dual monitor is mogelijk. Je kunt mett de configratiesoftware de gebruikte ruimte op je tablet verkleinen (van je A4 een A5 maken bv) of juist het bereik op het beeldscherm verkleinen (enkel de bovenste helft van het scherm met tablet bereikbaar maken. Dit kan global of per programma ingesteld worden. Je kunt dus voor photoshop een kleiner bereik aangeven (zul je handmatig moeten doen, er is geen keuze mogelijkheid om enkel het canvas gedeelte te selecteren. Beetje proberen en daarna je window niet verplaatsen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Dark Blue schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:59:
[...]

[...]

1+1=2. Ik heb een ancient Graphire. Mijn moeder ook nog (en ze gebruikt hem nooit :'( )
Maar als de Bamboo de nieuwe Graphire is, vind ik het wel opvallend dat zo'n ding nu dubbel zoveel kost. Fijn dat ik hem indertijd gekocht heb. Okay hij is blauw en heeft niet die fancy knopjes op de pad, maar die prijs! Phoe.

Ccc: Je vraagt wel heel erg veel jeej zeg :P heb je al geGoogled? Heb je al gekeken of hij bij Wacom producten geleverd wordt?
Uiteraard heb ik gegoogled :P. De reden waarom ik wilde weten of mensen die software hebben en gebruiken, is om te weten wat voor ervaring ze ermee hebben.

Ik vind namelijk niet veel ervaringen van gebruikers op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb de tooya pro van pen power, ze hebben ook tablets die gebaseerd zijn op wacom technologie, maar sinds kort de tooya pro komt van een andere fabrikant. de prijs is dan ook een stuk goedkoper, heb op ebay 1tje gekocht inclusief verzend kosten nog geen 150 euro.

Tablet is echt mega groot 12,1 inch in diameter en super dun (5mm), de pen heeft 1024 druk niveau's. Enig nadeel, de driver is niet echt uitgebreid vergeleken met wacoms, Zo zijn er niet zoveel opties voor werken met dual-screen, maar in de toekomst verwacht ik wel geavanceerdere drivers.
http://taiwan.cnet.com/digilife/0,2000089053,20124821,00.htm
dat is wel een chinese review, maar er zitten daar wel plaatjes bij die je een idee geeft van de tablet. Ik heb hem voornamelijk gekocht omdat dit tot nu toe het enige tablet is met software voor chinese handschriftherkenning...

[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 12-01-2008 10:54 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249322

Hallo iedereen, ben nieuw op dit forum, en het ziet er echt een nice forum uit. Ik teken graag, en ga elke zondag naar de tekenacademie. Een jaartje geleden kocht m'n mammie :P voor mijn verjaardag een wacom volito tekentablet (€25, aldi:/). Ik vond het toen niks, maar nu heb ik het weer eens uit de kast gehaald. Ik vindt het wel handig om te 'verven' in photoshop, maar om fijn en gedetailleerd te tekenen vindt ik het maar gene vetten, ik moet namelijk vrij hard de pen tegen het tablet duwen (ook al staat de gevoeligheid op het laagste) Is dat bij alle Wacoms zo? Ik ben van plan om een nieuwe te kopen :), als die dan zoveel beter zouden zijn (budget rond de €150-200), dus welke zouden jullie mij aanraden? :)

met vele groeten,

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

Anoniem: 249322 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:42:
Hallo iedereen, ben nieuw op dit forum, en het ziet er echt een nice forum uit. Ik teken graag, en ga elke zondag naar de tekenacademie. Een jaartje geleden kocht m'n mammie :P voor mijn verjaardag een wacom volito tekentablet (€25, aldi:/). Ik vond het toen niks, maar nu heb ik het weer eens uit de kast gehaald. Ik vindt het wel handig om te 'verven' in photoshop, maar om fijn en gedetailleerd te tekenen vindt ik het maar gene vetten, ik moet namelijk vrij hard de pen tegen het tablet duwen (ook al staat de gevoeligheid op het laagste) Is dat bij alle Wacoms zo?
Ik heb daar geen last van met mijn Graphire 2. Die wordt - naar ik begrepen heb - inmiddels niet meer geleverd, maar ik kan me niet voorstellen dat de opvolgers slechter zijn geworden op dat gebied.

Als ik zelf een nieuw tablet zou kopen zou ik overigens voor een tablet met een groter oppervlak gaan. Dat geteken op A6-formaat ligt me niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249322

Dus je hoeft niet te hard te drukken om een lijn te krijgen? Wat vinden jullie trouwens over de Wacom Bamboo? En voor welke zou ik gaan? (Fun? of toch iets anders?)

mvg :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste