Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Je moet het zo zien Kern, de intuos is de prof versie van de Wacom serie. Deze serie registreerd o.a. ook de hoek waar de je de pen in vast hou, en zo reageert ook je kwast weer anders in photoshop. En vaak lezen de intuos tabletten ook meer drukverschillen dan de goedkopere lijn. De Bamboo serie is ideaal om in te stromen, te voelen hoe het werkt en in het digitaal tekenen te groeien. Merk je dat je het tablet ontgroeid ben, kan je perfect naar de intuos serie stappen. Hoeft natuurlijk niet, je kan ook direct voor de intuos serie gaan.

Let wel een beetje op de resolutie / afmeting tablet. Als je op een 27" monitor zit te tekenen met een A6 tekentablet zijn de afmetingen helemaal zoek. Een A5 is vaak al snel goed

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 10:32

tijmeng

Panasonic 7J

intuos 4..... nobrainer.. 150€ voor de 4 is een topprijs.. bamboo is leuk, maar wil je echt aan de slag, ga voor de intuos 4 voor 150€

en als beginner kan dit ook prima. Heb mn vriendin er 1 cadeau gedaan, was is 2 weken gewend. Zit ook een erg goede trainings dvd bij voor photoshop etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

tijmeng schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:41:
intuos 4..... nobrainer.. 150€ voor de 4 is een topprijs.. bamboo is leuk, maar wil je echt aan de slag, ga voor de intuos 4 voor 150€

en als beginner kan dit ook prima. Heb mn vriendin er 1 cadeau gedaan, was is 2 weken gewend. Zit ook een erg goede trainings dvd bij voor photoshop etc
Dat ligt er aan. Als je met een A6 op je buro ligt te pielen (is gewoon klein), wordt je daar dan wijzer van? Dan is een A5 bambo bijv. veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ps, vind de detail omschrijving bij de Mediamarkt maar onprettig. Deze tablets kennen vaak 3 afmetingen.. A6, A5 en A4.. maar ze doen er een beetje onduidelijk over. Heb je toevallig een MM in de buurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Bedankt voor jullie antwoord RoyK en tijmeng.

Ik zal de tablet gebruiken op een breedbeeld laptop. Ik neem aan dat beide tablets hier geschikt voor zijn omdat het niet om een 21+" scherm gaat?

Wat RoyK zegt over de Intuos zijn eigenschappen trekt mij wel veel meer aan dan over de Bamboo Manga. ( het registreren van de hoek en dergelijke, dit klinkt als veel realistischer tekenen dan op de Manga? )

Ik woon zelf in Den Helder. MediaMarkt in Alkmaar is dus het dichtsbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Kern op 15-10-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Afmetingen (B/H/D):

363 x 15 x 253 mm

Breedte:

363 cm

Hoogte:

15 cm

Diepte:

253 cm

Klinkt als een M versie? dat is A5 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Die wireless Intuos 4 is ietjes kleiner dan de Intuos 4 Medium....(A5 ongeveer) Kortom perfect voor middelgrote schermen. Heb m hier zelf draaien op een 1920x1200 24 inch en een 15,6 1680x1050 laptop... Gaat prima.

A4 wil je niet (te groot voor normaal gebruik), A6 te klein voor tekenwerk

en inderdaad tekehoek van de intuos is stukken realistischer dan de vaste hoek van de bamboo. Wereld van verschil. Daarbij de chille oled schermpjes, betere ondersteuning in windows 8, scrollwieltje, meer buttons etc.... lijkt mij duidelijk

[ Voor 14% gewijzigd door tijmeng op 15-10-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De M versie is inderdaad de A5 lijn. Als het een A6 is tijmeng, adviseer ik je voor de A5 te gaan.. misschien een paar tientjes extra bij leggen. Maar heb je echt veel meer plezier van. Believe me! :)

En ja, de intuos serie is waanzinnig. Ik werk zelf met de A4 versie.. kan niet zonder. Zet de witte stiftjes er op.. die doen veel langer mee op je blad.

[ Voor 28% gewijzigd door RoyK op 15-10-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

RoyK schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:54:
De M versie is inderdaad de A5 lijn. Als het een A6 is tijmeng, adviseer ik je voor de A5 te gaan.. misschien een paar tientjes extra bij leggen. Maar heb je echt veel meer plezier van. Believe me! :)

En ja, de intuos serie is waanzinnig. Ik werk zelf met de A4 versie.. kan niet zonder. Zet de witte stiftjes er op.. die doen veel langer mee op je blad.
De wireless is op een paar milimeter na gelijk aan de M / A5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Ik zal in de winkel kijken welke versie het is, maar wat ik op internet kan vinden dusver is het ongeveer de zelfde grote als de M versie ( oftewel A5 ), net als wat tijmeng zegt. En al is het niet de A5 formaat door 1 of andere fok up op hun website, dan zal ik nog paar tientjes erbij legen op aanraden van jou RoyK :)

Super bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Top, welkom bij de familie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Not yet, Not yet :)
Ik zal laten weten wanneer ik hem heb en wat me bevindingen zijn. Ben nu nog in het buitenland dus gaat nog wel een week+ duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Echt dikke crap, ze hadden de intuos4 niet meer. dus ben voor de bamboo fun M gegaan van 169euro.

Ben er echt blij mee maar het is wennen joh wauw, vooral het "muizen" met je pen, en ik vind het echt moeilijk om strakke lijnen te krijgen ze zijn heel bibberig.
En het localiseren is nog lastig, als ik bijvoorbeeld een paar keer over het zelfde lijntje wil tekenen.

Wat ook grappig is dat ik met me vingers ( als een tablet ) alles kan doen.. alleen ik zet de functie altijd uit want daar heb ik hem niet voor gekocht :)

Iemand nog tips voor leuke set up van de hotkeys ( op de tablet en op de pen ) om het leven in photoshop gemakkelijker te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

Dat leer je vanzelf hoor kern, gewoon veel tekenen, en niet naar je tablet kijken maar naar je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Thanks D-rez, dat heb ik me eigen meteen aangeleerd! ik ga veel oefenen en dan hopelijk met de tijd een werk te kunnen showen hier waar ik blij mee ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Kern schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:42:
Ben er echt blij mee maar het is wennen joh wauw, vooral het "muizen" met je pen, en ik vind het echt moeilijk om strakke lijnen te krijgen ze zijn heel bibberig.
En het localiseren is nog lastig, als ik bijvoorbeeld een paar keer over het zelfde lijntje wil tekenen.
Heb je wel je drivers geïnstalleerd, zodat linksboven op je tablet altijd op je scherm ook linksboven is? Dat is wel cruciaal voor het gebruik :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Dat heb ik zeker gedaan Camacha, linkersonder op me tablet is ook precies linksonder op me scherm :)
Het is gewoon even gewenning denk.
Vooral met Line art vind ik het moeilijk en dat doe ik dan ook gewoon nog liever met de muis :D |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamonyip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik wil graag gaan leren tekenen ik heb vroeger best veel getekend in wil nu gaan een teken tablet kopen voor om te beginnen welke zullen jullie mij aanraden? Ik heb al naar de wacom bamboo manga tablet bekeken en vindt deze wel redelijk goede maar ik ben hier totaal nu kan eigenlijk niks over die tabs dus kunnen jullie mij aub hier mee helpen onder vind u mijn pc monitor

ASUS VS248H - LED-monitor 24" - 1920 x 1080

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35
eamonyip schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:46:
Ik wil graag gaan leren tekenen ik heb vroeger best veel getekend in wil nu gaan een teken tablet kopen voor om te beginnen welke zullen jullie mij aanraden? Ik heb al naar de wacom bamboo manga tablet bekeken en vindt deze wel redelijk goede maar ik ben hier totaal nu kan eigenlijk niks over die tabs dus kunnen jullie mij aub hier mee helpen onder vind u mijn pc monitor

ASUS VS248H - LED-monitor 24" - 1920 x 1080
Op google kan je anders best veel reviews vinden zoals bv:
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B0096LV6JS
Ik heb drie collega´s die met de bamboo werken en iedereen is enthousiast en het werkt lekker. Zelf vind ik hem wat te klein maar dat is echt persoonlijk. :)

Heeft hier iemand al ervaring met de Wacom Cintiq Companion?
http://nl.shop.wacom.eu/p...JixnbyDiLsCFUhb3godzUAAyA
Twijfel twijfel twijfel. Ben opzoek naar een nieuwe laptop en wil een cintiq en dit is dan toch wel een erg mooi apparaat. Maar 2400 is toch best wel veel centjes :o Wel 40 dagen niet goed geld terug garantie dus mocht hij niet bevallen dan stuur ik hem weer terug. Toch maar eens kijken dan of het wat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Is het bij de Wacom - Intuos Small touch en pen, mogelijk om tijdens het tekenen de touch uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 11:47

Sorki

world wide wubbish

Wat ligt dit topic al onder het stof zeg :+

Zo een 7 jaar geleden heb mijn eerste wacom tekentablet gekocht een volito. A6 actief gebied, 512 pressure levels en vaste hoek. Tijd voor een nieuwe.

Hoewel ik hem fijn vond werken voor foto's te bewerken enzo heeft dit ding me nooit kunnen bekoren om ermee aan het tekenen te gaan. Het opppervlakte is allesinds te klein en dat in combinatie met het veel te gladde gevoel van de pen was een afknapper. Kon niet op tegen pen en papier.

De volgende mag dus een A5 zijn en gezien het kabeltje ook altijd in de weg zat mag moet hij wireless zijn. Al snel kwam ik uit op de "Wacom Intuos Pen&Touch M + Wireless kit" of de "Wacom Intuos Pro M, FR & NL". Respectievelijk 200 of 300 euro's best wel een groot verschil.

Is de pro die 100€ extra waard? Ik heb al heel wat opzoekwerk gedaan maar kan weinig concrete zaken vinden waarom hij beter is. De reviews gaan meestal uit vanuit een technisch oogpunt en niet van een artistiek/gebruikerservaring.

Dubbel zoveel pressure levels, voel je dat verschil nog?
Hoe glad is het oppervlakte en de pen van de intuos en hoe aanpasbaar is de intuos pro pen?
De pen tilt... een game changer of enkel nuttig in zeer specifieke gevallen?

Zoveel vragen die niet te beantwoorden zijn met een cijfertje, enig advies? :)

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 10:37

Michelli

LL.M

Pen tilt ga je wel merken in Photoshop, gezien de recente versies speciale brushes heeft die daar rekening mee houden. Zelf heb ik nog een Intuos3, dus ik heb geen idee of je de extra pressure levels gaat merken, maar ik vind de Grip Pen die bij duurdere modellen wordt geleverd wel veel fijner, vooral vergeleken met die van mijn goedkope Bamboo.

Hoewel ik het zelf nog niet geprobeerd heb, zijn er verschillende nibs voor de duurdere Intuos modellen te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De Pro versie heeft zover ik weet standaard een wireless kit bij het pakket, en de leukste gimmick is dat het touch is. dus je kan met je vingers op het tablet allerlei opdrachten geven net zoals op je telefoon of tablet.

De intuos serie is van zichzelf sowieso een top lijn. Ik werk met de intuos4 A4 en toen bewust niet voor de intuos5 gekozen omdat het oppervlak mij niet beviel.

Al die pressure levels, ik denk dat je er weinig van zal merken. De pen tilt is wel erg leuk. Het maakt je brushes tijdens het tekenen een stuk realistischer.

Ik vond het verschil tussen toen nog de Bamboo en een iets oudere Intuos wel merkbaar. Waar het precies aan ligt kan ik moeilijk zeggen, maar ik tekende op de Bamboo nooit echt lekker, terwijl de Intuos dat net even prettiger doet. Wellicht dat dat toch die pressure levels zijn :)

Ik heb nu een A4, maar vind het ding eigenlijk te groot. Het ligt buiten gebruik in de weg en ook tijdens het gebruik worden de bewegingen te groot en kan je bijvoorbeeld lastiger je toetsenbord naast de tablet gebruiken. De Bamboo was A6, ik denk dat A5 net een ideaal formaat is.

De touchfunctie lijkt me ook erg interessant om mee te roteren en dergelijke, maar een illustrator die ik ken heeft het gelijk uitgezet omdat zijn canvas steeds bewoog als hij aan het tekenen was.

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Bedankt voor de reply's, een pro leek me they way to go.

Er zijn zo van die dagen dat een mens in het lot begint te geloven ;)

Gisteren bij toeval iemand gevonden die een intuos5 touch medium verkoopt, op 20 min rijden van mijn woonplaats. Na wat heen en weer gemail om af te spreken, bleek hij in mijn thuisstad te werken. Vandaag is m'n telework dag dus gelijk afgesproken. Amper gebruiksporen en slechts 60€, me happy, wat een verschil zeg...

Sorki#2242

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dat is een mooie deal Sorki. Veel plezier ermee!

Betreft de afmetingen van een teken tablet, hangt het ook een beetje af van je monitor. Ik heb altijd prima gewerkt met een A5 model toen ik nog op mijn 17" laptop werkte. Daarna ben ik overgestapt op een 27" imac. En dan zijn de verhoudingen helemaal zoek. Een kleine beweging op het tablet is een grote beweging op de monitor. En als je dan een klein streepje moet zetten of een detail moet aantikken is dit haast niet te doen. Ik ben daarna overgestapt op de A4 versie die qua beeld formaat een stuk beter overeen komt. Het ligt af en toe wel in de weg. Dat heb ik opgelost door mijn minitoren op een klein plankje te zetten die 4 cm boven mijn bureaublad zweeft. Ben ik klaar met tekenen schuif ik het tablet er zo onder. :)

Dat is een knappe prijs, voor dat bedrag zou ik ook zonder nadenken upgraden :) Ik vond dat ik toentertijd al zo'n goede deal had gesloten!
RoyK schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:49:
Ik ben daarna overgestapt op de A4 versie die qua beeld formaat een stuk beter overeen komt. Het ligt af en toe wel in de weg. Dat heb ik opgelost door mijn minitoren op een klein plankje te zetten die 4 cm boven mijn bureaublad zweeft. Ben ik klaar met tekenen schuif ik het tablet er zo onder. :)
Ik heb ook een A4, maar nog de Intuos 3, die in de vreedte ook wat groter is omdat die is gemaakt voor 4:3-werk. Ik werk op een 22" CRT, die qua hoogte net iets groter is dan een 24" breedbeeldscherm.

Het is allemaal relatief en vooral ook een luxeprobleem, maar als ik nu een nieuwe moest aanschaffen zou ik A5 als ideaal zien. Vooral het menu bovenin het scherm en werken onderin te taakbalk vind ik een net wat onprettig grote beweging. Als de beweging me bij het tekenen te groot wordt zoom ik in, dat gebruik ik samen met roteren veel.

Dat gezegd zou een nieuwere 16:9 (of is het 16:10)-tablet wellicht ook al uitmaken, want het is vooral de breedte die suboptimaal is.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 28-08-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Zo eenvoudig en zo geniaal dat plankje RoyK, bedankt voor de tip :)

Mijn eerste ervaringen;
Enkel nog maar wat zitten tekenen schetsen krabbelen met een macbook pro 15" retina, en tot nu toe zeer tevreden van de aankoop! De oog-hand-scherm coordinatie is wel nog niet wat het moet zijn....

Het A5 formaat is perfect, iets bovaan in het menu of onderaan in de taakbalk selecteren valt goed mee van beweging. Een A4 zou voor mij te groot zijn.

De pen werkt heel smooth, zowel in beweging als in gevoeligheid. Er zit nu een hard felt nib op (er zaten nog 10 nibs bij) en dat ligt me wel.

Express keys en rotate button passen in het plaatje en heb het gevoel dat ze snel de meest gebruikte keyboard shortcuts zullen vervangen. Keybindings wordt nog even zoeken.

De touch zet ik af, omdat de cursor anders alle kanten op gaat.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Goedzo Sorki, lekker spelen met die hap. Het is voor iedereen anders en echt een eigen afstelling. Dus zet het zo dat het lekker werkt voor jou :)

Over tabletten gesproken, ik sta op het punt om de knoop door te hakken voor een Cintiq 24HD of een Cintiq 24HD Touch. Het is een smak geld en een flinke investering. Maar wel 1 die al een heel poosje op mijn lijst staat. Met touch kan ik met vinger bewegingen in en uitzoomen en het canvas draaien. Deze handelingen doe ik nu op het toetsenbord.

Tijdens het tekenen heb ik 1 hand sowieso continu op het toetsenbord liggen. Ik denk dat je met de cintiq je hand die niets doet aan de zijkant van het scherm houd. Misschien is het makkelijker om gebaren op het scherm te maken dan achter het scherm naar je toetsenbord zoeken.

Prijsverschil is wel ongeveer 5 tot 600 euro. En geen winkel in de buurt die hem zo even heeft staan in de showroom :(

Dilemmas

[EDIT] ik leer dat het touch in Photoshop een probleem is. Tenminste, dat kom ik tegen in diverse revieuws uit 2013. Ik kan er weinig over vinden verder. Enkel dat Touch zo goed als niet werkt in Photoshop. Nu werk ik met CC 2014. Misschien moet ik Adobe maar een berichtje sturen

[ Voor 13% gewijzigd door RoyK op 29-08-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Even off-topic;

@ RoyK ik heb wat van je time-lapse video's bekeken op youtube.
"Fireflies Will Guide Her Home" vind ik ge_wel_dig, nooit gedacht aan tutorials te maken? :)

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Sorki schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:56:
Even off-topic;

@ RoyK ik heb wat van je time-lapse video's bekeken op youtube.
"Fireflies Will Guide Her Home" vind ik ge_wel_dig, nooit gedacht aan tutorials te maken? :)
haha dank je :) Jazeker, ik krijg serieus elke dag pm's van over de hele wereld waar om tutorials wordt gevraagd. Ik moet dat allemaal even bezien. Het beste is om te praten tijdens een tutorial, maar dat gaat een beetje mis. Mn Engels zakt als een kaartenhuis in elkaar zodra de record knop in wordt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Een paar in het NL doen eerst? Dan hoef je je alvast geen zorgen te maken over de taal en eens de routine er in zit en je vind het leuk (niet onbelangrijk he) kan je het nog eens shot geven in het engels.

Edit;
klink mss wat als "je moet een tutorial maken!" zo is het heus niet bedoeld hoor =)

[ Voor 18% gewijzigd door Sorki op 29-08-2014 13:06 ]

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Sorki schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:04:
Een paar in het NL doen eerst? Dan hoef je je alvast geen zorgen te maken over de taal en eens de routine er in zit en je vind het leuk (niet onbelangrijk he) kan je het nog eens shot geven in het engels.

Edit;
klink mss wat als "je moet een tutorial maken!" zo is het heus niet bedoeld hoor =)
Dat zou kunnen, maar loop ik een heel groot deel van mn youtube volgers voorbij. Ik zit te denken aan hele korte simpele tutorials die een groot effect op je tekening kunnen uitoefenen. Soms zijn het hele simpele dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Klinkt goed, ik wens je er veel success mee! Je hebt er alvast een subcriber bij.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mensen die de boel wat beter willen verzorgen vaak nog wel doen is later apart commentaar inspreken. Zo kan je je op het moment zelf concenteren op je taak en later juist weer focussen op een goed verhaal. Filmpjes waar het tegelijk gebeurt zijn meestal wat rommelig van opzet, je merkt het gelijk als iemand even de tijd genomen heeft om er over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

goed punt! thanks Camacha. Misschien moet ik eens op die manier gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-02 13:10
RoyK,

In Breda en Rotterdam heb ik de Cintiqs al eens zien staan bij de mediamarkt. Misschien de moeite om daar eens heen te bellen of ze er eentje hebben staan bij jou in de buurt?

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35
Maarten_Br schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:00:
RoyK,

In Breda en Rotterdam heb ik de Cintiqs al eens zien staan bij de mediamarkt. Misschien de moeite om daar eens heen te bellen of ze er eentje hebben staan bij jou in de buurt?
In Hoorn en Alkmaar staan ze ook maar dit is volgens mij nooit de touch versie. Ik heb een maand zo'n Cintiq companion (touch dus) kunnen proberen icm Photoshop CC en touch, dat werkte niet echt heel soepeltjes. In en uitzomen of roteren was niet wat ik er van verwacht had terwijl dit in sketchbook pro perfect werkte.

[ Voor 7% gewijzigd door FreezingPixels op 31-08-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks met de MM tip. Ik moet zeggen dat de Photoshop touch problemen te lezen zijn in de periode van 2013. Berichten uit 2014 heb ik niet kunnen vinden. Maandag ga ik even met Adobe bellen hoe dit zit. Deze week moet de knoop door. Touch or not to Touch!

Andere vraag die voor mij ook open staat is of mijn iMac het allemaal wel gaat trekken. Er staat al een 27" Dell monitor naast. Dan levert hij 3 schermen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 10:37

Michelli

LL.M

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:12:
Ik vond het verschil tussen toen nog de Bamboo en een iets oudere Intuos wel merkbaar. Waar het precies aan ligt kan ik moeilijk zeggen, maar ik tekende op de Bamboo nooit echt lekker, terwijl de Intuos dat net even prettiger doet. Wellicht dat dat toch die pressure levels zijn :)
Zijn volgens mij niet de pressure levels. Ik heb een Intuos3 A4 en een twee jaar oude Bamboo Pen en die hebben beide 1024 pressure levels. Maar toch is de Bamboo veel minder fijn. Ik denk dat het door zowel de pen als het oppervlak komt. Sowieso krijg ik na een tijdje last van mijn hand als ik te lang met de Bamboo teken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helaas, de MM in Alexandrium heeft de Cintiq 24HD niet als demo staan. Een rondje offertes opvragen heeft ook niet geleid tot betere prijzen. Had ik het nu een half jaar geleden maar gedaan. Toen stond de Cintiq 24hd er goed op en waren een paar winkels aan het stunten. Ik geloof bijna 250 euro goedkoper dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is 24" niet ontzettend groot? Ik zou dan bang zijn dat je hetzelfde krijgt als ik nu heb met mijn tablet. Maar dat is natuurlijk ook waarom je het ding in het echt wilt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ja de 24" is flink. Ik kan het redelijk goed inschatten van alle reviews die er online staan. Kijk, ik zit makkelijk 6 tot 10 uur per dag te tekenen of minimaal op mijn tablet te werken. Ik denk dat het een hele gave en mooie investering is. Maar tot dusver heeft niemand hem als demo staan. 2 uur rijden naar de andere kant van het land vind ik nu ook weer een beetje te ver gaan. :)

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Wist niet goed waar het te posten maar denk dat hier wel kan.

Op de wacom eshop kan je de wireless kit voor intuos/bamboo kopen voor 39.90, als je echter in het search field PROMO-ACK40401 ingeeft krijg je de "Wireless Accessory Kit for Bamboo & Intuos - Wacom Friends Exclusive Offer" ik ben bij mijn weten geen "wacom friends lid" maar kon hem toch maar mooi zo bestellen aan 29.90 € ivp 39.90 ;)

Bij bol staan ze aan een whoping 47€ 8)7

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:27
Oud topic, maar ik heb een prangende vraag. Ik wil mijn eerste tekentablet gaan proberen. Beetje zoekwerk bracht mij op de Wacom Intuos 4 S. De enige afweging die ik nog moet maken is tussen de Pen, of de Touch & Pen. Ik wil vooral een beetje fotobewerking gaan proberen.

Is de touch-functionaliteit zijn geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTXXTG
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik teken reeds decennia lang manueel haast alles met en op alle materialen. Ik teken via mijn windows computer via een game logitech laser mouse en maak zo digitale tekeningen. Maar iedere ervaring met een tekentablet ontbreekt mij. Wat koop ik dan het best om mijn digitaal tekenwerk mee op te waarderen.
Volgens verschillende youtube filmpjes leunt een aanschaf van een cintiq 13HD het dichtst bij de manuele ervaring. Of is dit voor een leek te hoog gegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GTXXTG schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:29:
Ik teken reeds decennia lang manueel haast alles met en op alle materialen. Ik teken via mijn windows computer via een game logitech laser mouse en maak zo digitale tekeningen. Maar iedere ervaring met een tekentablet ontbreekt mij. Wat koop ik dan het best om mijn digitaal tekenwerk mee op te waarderen.
Volgens verschillende youtube filmpjes leunt een aanschaf van een cintiq 13HD het dichtst bij de manuele ervaring. Of is dit voor een leek te hoog gegrepen?
Ik zou eens kijken of je niet ergens wat kan proberen :) Een Cintiq is mooi spul, maar toch ook wel weer anders dan het echt werk en ook anders dan een 'gewone' tablet.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste