[2D/3D] GFX Contest 13: Sci-Fi Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 15:30
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/16BSID3auo0iuZixD59tnRXv/full.png
Onderwerp

Welkom bij de dertiende GFX contest: Sci-Fi

Bij het ongeluksnummer 13 komen we aan op een Tweakers in-het-straatje-passende onderwerp: Sci-Fi. Of Science Fiction. Of zelfs SyFy -O-.

Hierbij kan je denken aan Blade Runner, Aliens, Star Trek en Star Wars.
Maar goed, een Tweaker hoef je eigenlijk niet uit te leggen wat sci-fi is :).

Voorgaande Topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"
2D/3D GFX Contest "Sprookjes"
2D/3D GFX Contest "Character Design"
2D/3D GFX Contest "Nature meets Industry"
2D/3D GFX Contest "Alien Portrait"
2D/3D GFX Contest "Wat leeft er onder 't bed?"
2D/3D GFX Contest "Hitte"
2D/3D GFX Contest "Robots"
2D/3D GFX Contest 11: Mythen en Legendes
2D/3D-GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis

GoT Contest Website
Stalllone en naam hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en naam zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en naam, bedankt voor het initiatief !!

Inlever datum
Uiterste inlever datum zondag 26 februari 2012, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats aub niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Work in progress
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om work in progress van je werk te posten, voordat je je final post.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/

*O* Contest Gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier dan NME kan ik het niet typen dus bij deze:
De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.
De winnaar kan vanaf de bekendmaking van de scores dus bij NME aankloppen via DM om z'n prijs in ontvangst te nemen :)

Good luck!

[ Voor 100% gewijzigd door LiToKi op 11-02-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:19

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nette TS :)

Let the games begin!! :D
Nu nog even kijken welke van de 6 punten op m'n to-do lijstje ik in deze contest ga uitwerken :P

Ik heb ook even een de titel aangepast zodat deze hetzelfde is als de rest van de contest topics :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05 15:37
Yes! Ga zeker meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:22
Sinds wanneer staat die snapshot regel in de TS? haha

I'll try to enter.. maar ik kan zoals gewoonlijk niets garanderen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Haha, geen idee. Af en toe een wip posten en niet in 1 keer een final is voldoende lijkt me. Weghalen?

En qua contest heb ik zat ideeen, nu nog tijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Die regel staat er al heel lang in, en WIPs posten is denk ik wel belangrijk, niet alleen om te laten zien dat je alles ook daadwerkelijk maakt (en niet vals speelt :P), maar ook om de motivatie een beetje aan te wakkeren :)

Het is misschien wel een idee om 'snapshots' te hernoemen naar "Work In Progress (WIP)" ofzo, aangezien iedereen het altijd over WIPs heeft. Ik heb eigenlijk nog nooit een ontwerper of artiest over snapshots horen praten (tenzij ze het over history snapshots in Photoshop hebben) :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Yay! Een nieuwe contest. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
En de deadline stond op zondag 18 februari, maar dat bestaat dit jaar niet, dus het is nu 19 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

LiToKi schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:14:
En de deadline stond op zondag 18 februari, maar dat bestaat dit jaar niet, dus het is nu 19 februari.
Wij zitten in het jaar 2012 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Spaceship concept:
Afbeeldingslocatie: http://wolfos.org/wp-content/uploads/2011/10/ship.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441282

Ik kijk hier nu al heel wat maanden rond op het forum en de site, maar ik heb nooit de moeite gedaan om me aan te melden. Maar het lijkt me erg leuk om een keer mee te doen. Dus heb ik het toch maar gedaan.

Nu alleen nog een goed idee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hmm, @XylonDesign, dat verhaal komt mij bekend voor. :P
Ik denk dat ik met een wereldbol begin... Omdat ik hier een maand de tijd voor heb kan dit idee nog volop uitgebreid worden... :D

Zal moeilijk worden om Battlefield 3 aan de kant te zetten... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Zo, paar uurtjes mee bezig geweest.
Besloten om de scene in Unity3D te doen, en zal hem dus ook vrijgeven als executable application als ie klaar is. Final word natuurlijk wel gewoon een stille render.
Afbeeldingslocatie: http://wolfos.org/resources/images/Screen%20shot%202012-01-19%20at%2012.09.46%20AM.JPG

Prefabs die ik gebruik zijn skybox, water en eventueel misschien wat post processing. Als dat een probleem is nu graag even zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wolfos op 19-01-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:54:
Die regel staat er al heel lang in, en WIPs posten is denk ik wel belangrijk, niet alleen om te laten zien dat je alles ook daadwerkelijk maakt (en niet vals speelt :P), maar ook om de motivatie een beetje aan te wakkeren :)

Het is misschien wel een idee om 'snapshots' te hernoemen naar "Work In Progress (WIP)" ofzo, aangezien iedereen het altijd over WIPs heeft. Ik heb eigenlijk nog nooit een ontwerper of artiest over snapshots horen praten (tenzij ze het over history snapshots in Photoshop hebben) :)
Dat woord en bijbehorende omschrijving waren opzettelijk zo gekozen omdat het niet zo'n geladen term is als "work in progress". Het was (en is?) de bedoeling dat je letterlijk vanuit je viewports of Photoshop of ieder ander programma een schermafdruk neemt en daar niet eerst (uitgebreid) aan gaat zitten werken om het mooi te maken. Dat om het posten van meer wips te stimuleren en het topic levendig(er) te houden.

En we weten hier vast allemaal wel hoe verleidelijk het is om een wip op die manier te behandelen en met een model dat nog niet af is al te gaan pruts0ren met materialen en textures, waarna je er later nog iets bij wil maken en het halve werk weer opnieuw kan worden gedaan, dus dat was een andere goede reden.

Daarom stond er dus "snapshot" :Y

Groentjes, de schrijver van die tekst.

De link naar contest 12 verwijst trouwens naar het thematopic ipv de contest zelf :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
HardCoreGamer schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:22:
Hmm, @XylonDesign, dat verhaal komt mij bekend voor. :P
Ik denk dat ik met een wereldbol begin... Omdat ik hier een maand de tijd voor heb kan dit idee nog volop uitgebreid worden... :D

Zal moeilijk worden om Battlefield 3 aan de kant te zetten... -O-
Zal ook moeite hebben om Battlefield 3 aan de kant te leggen.

Denk dat ik voor het eerst ook maar mee ga doen, vind het alleen jammer dat je weer bij een ander hosting site je afbeeldingen moet posten en dat het niet mogelijk is kleine afbeeldingen direct op het forum te plaatsen. Denk dat hierdoor veel minder mensen snapshots of WIP zullen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-05 10:43
Andyk125 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:09:
[...]
....vind het alleen jammer dat je weer bij een ander hosting site je afbeeldingen moet posten en dat het niet mogelijk is kleine afbeeldingen direct op het forum te plaatsen. Denk dat hierdoor veel minder mensen snapshots of WIP zullen posten.
Beste Bonenbeuker, dat is dus stierenpoep. Het is heel makkelijk om om gewoon via photobucket oid afbeeldingen te hosten. Bovendien kun je als je genoeg karma verzameld hebt, je afbeeldingen op Tnet hosten door een fotoalbum te "kopen". (en gezien het tempo waarmee jij karma binnen rijft, zal dit voor jou binnen no-time tot een optie behoren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
D-rez schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:38:
[...]

Beste Bonenbeuker, dat is dus stierenpoep. Het is heel makkelijk om om gewoon via photobucket oid afbeeldingen te hosten. Bovendien kun je als je genoeg karma verzameld hebt, je afbeeldingen op Tnet hosten door een fotoalbum te "kopen". (en gezien het tempo waarmee jij karma binnen rijft, zal dit voor jou binnen no-time tot een optie behoren.)
Daar was ik ook op aan het wachten :P Stierenpoep ben ik niet zo'n fan van, maar bedoel het eigenlijk ook in het algemeen en niet alleen voor mij. Bonenbeuker? mis ik iets? ben ik hier nu al te oud voor geworden, maar bedankt voor je reactie, zal me er toe zetten om even ergens een accountje aan te maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Andyk125 op 19-01-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik neem aan dat je uit andijk komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
D-rez schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:54:
Ik neem aan dat je uit andijk komt?
Hahaha nee, Andy is mijn naam en je Andijk ligt bijna aan de andere kant van Nederland voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Oeps sorry.

Andijker = Bonenbeuker
Onderdijker = Keuter
Wervershover = Gommer
etc.
Van (bijna) alle dorpen en steden hebben de bewoners wel een bijnaam, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
D-rez schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:57:
Oeps sorry.

Andijker = Bonenbeuker
Onderdijker = Keuter
Werverhover = Gommer
etc.
Van (bijna) alle dorpen en steden hebben de bewoners wel een bijnaam, vandaar.
Haha geen probleem hoor, nu snap ik je reactie in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Beetje met neon aan het experimenteren. Twijfel of ik nacht of dag scene doe:
Afbeeldingslocatie: http://wolfos.org/resources/images/Screen%20shot%202012-01-19%20at%202.46.05%20PM.JPG
Relief mapping is sexy.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfos op 19-01-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Andyk125 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:09:
[...]

Zal ook moeite hebben om Battlefield 3 aan de kant te leggen.

Denk dat ik voor het eerst ook maar mee ga doen, vind het alleen jammer dat je weer bij een ander hosting site je afbeeldingen moet posten en dat het niet mogelijk is kleine afbeeldingen direct op het forum te plaatsen. Denk dat hierdoor veel minder mensen snapshots of WIP zullen posten.
De allerbeste website om al je meuk op te gooien is: http://lulzimg.com/
Zonder capatcha!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Object fixt zichzelf randomly terwijl ik niets heb verandert...
In ieder geval ga ik met deze verder:
Afbeeldingslocatie: http://wolfos.org/resources/images/Screen%20shot%202012-01-19%20at%208.15.59%20PM.JPG

Lekker detail: hij rendert momenteel op 100+FPS op mijn 320M. Als hij gaat laggen zal ik wat zwaardere hardware inzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Wolfos op 19-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Heb het snapshot stukje aangepast, zodat het wat beter past bij het losse karakter van deze contests. En een link in de startpost klopte idd niet.

@Wolfos; wat is het globale idee? Nu lijkt het op de ingang van een kroeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Is het ook. Het idee is een scifi straat, geinspireerd door ditte:
YouTube: Unreal Engine 3: Official Samaritan Demo

Denk aan zwevende autos, misschien een hologram hier en daar, etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Wolfos op 19-01-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
tis hier stillekes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Iemand een tip om je texture er meer uit te laten springen?
Ik ben bezig met een aarde:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/260zz4i.jpg
Texture erop:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/x2qhpu.jpg
Wolken:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25gzdjo.jpg

Maar er klopt iets niet, verkeerde texture misschien?
Mijn doel is om zoiets te behalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.terragame.com/downloadable/geografical/earth_3d_space_tour/screen_1.jpg

Nieuwe texture, een behoorlijk verschil. Alhoewel ik nog wat meer wolken wil hebben, en nog wat meer contrast op de aardbol.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dxgxl4.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door iApp op 20-01-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Je zou een aantal lagen kunnen maken om dichterbij die aarde te komen; 1 laag met alleen een texture voor de grond, 1 laag met wolken, 1 laag voor de ozonlaag. Je kan dan per laag de materials afstellen en de ozon laag zo fuzzy maken bijvoorbeeld.

Je zou voor de nachtzijde van de aarde allerlei trucen uit kunnen halen voor de lichtjes (meerdere textures, meerdere lagen, masks, vanalles), of het achteraf photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
HardCoreGamer schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:44:
[afbeelding]
Texture erop:
[afbeelding]
Wolken:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuwe texture, een behoorlijk verschil. Alhoewel ik nog wat meer wolken wil hebben, en nog wat meer contrast op de aardbol.
[afbeelding]
Als je op internet een beetje zoekt, zijn er hele mooie textures te vinden van NASA, deze zijn voor iedereen beschikbaar volgens mij.. Weet alleen niet of je deze mag gebruiken in de contest, en anders gebruik je ze als referentie materiaal om ze zelf te maken :P

Hieronder een link met voorbeelden van textures voor verschillende lagen: http://www.blenderguru.com/videos/create-a-realistic-earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
tuurlijk mag je die gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
schetsje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eE81jOd4h5ogvNOFZTEzf1qH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Aanradertje voor de 2D-ers onder ons Painters Wheel.
Afbeeldingslocatie: http://nerdchallenge.com/lenwhite/LenWhite.com/LenWhite.com/LenWhite.com_files/shapeimage_1.png

Vind 'm handiger dan de standaard photoshop kleur selectie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Even snel geschetst in PS. Had t al op papier uitgetekend een stuk, maar waar dat is gebleven weet ik niet meer...

Future Sci-Fi Car concept in the making!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25f3fpy.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Nico op 22-01-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Als je genoeg karma hebt kan je ook op Tweakers afbeeldingen hosten.
Kijk maar:
https://secure.tweakers.net/my.tnet/karmastore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ik weet niet aan wie dat gericht is :+ Maar ik heb nog maar 8k :( hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Aan HardcoreGamer denk ik? Maar ik had ook geen fotoalbum, vond 't wel een goed idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-05 18:41
Ik had bij mij wat vals gespeelt en de wolken net iets hoger gezet en die schaduw er van gebruikt.Ook heb ik de ozon laag wat hoger gezet en duidelijker gemaakt.
Verder heb ik een aparte zee texture. Maar die heb ik nog niet goed gekregen.
Als je puur realistisch wilt doen dan is het best wel saai en is meerder textures bijna niet nodig.
Zie deze wikipedia foto:
http://upload.wikimedia.o...w_of_Earth_during_TLC.jpg
De ozonlaag is namelijk erggg dun en de wolken zitten ook erg laag vergeleken met de omvang van de aarde.
Wat wel is als je wilt animeren is de zee refelecteerd nogal dus dat is nogal een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Zo ik heb de moeite ook maar eens genomen om wat te maken. Ben er nog niet helemaal over uit wat voor scene het gaat worden, maar het is al een begin.

Dit is mijn eerste high poly model en het eerste model sinds 1 a 2 jaar denk ik, dus het gaat wat minder snel dan gehoopt :P

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/4ugdoz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
hebben jullie ook vaak problemen met tinypic of ben ik de enige bij wie ze vaak niet laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Volgens mij ben jij de enige :') Werkt perfect bij mij; using chrome.

Ziet er netjes uit Andyk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Zowel in chrome als firefox, zowel thuis als op kantoor hebben die afbeeldingen moeite te verschijnen.

[ Voor 14% gewijzigd door D-rez op 23-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
D-rez schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:24:
Zowel in chrome als firefox, zowel thuis als op kantoor hebben die afbeeldingen moeite te verschijnen.
Ook nooit problemen mee, zowel met IE en firefox niet.
Nico schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:55:
Volgens mij ben jij de enige :') Werkt perfect bij mij; using chrome.

Ziet er netjes uit Andyk!
Thx! ben eerlijk gezegt wel erg tevreden met met huidige resultaat, zover ben ik met high poly modellen nog nooit gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Laatst online: 14-05 22:39
[afbeelding]
Texture erop:
[afbeelding]
Wolken:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Om wat dichter bij jouw gewenste effect te komen moet je je schene belichten. Zoals gezegt moeten er wat extra lagen komen. Zo zou je een self illumination map voor de lichjes kunnen gebruiken, meerdere wolken lagen gebruiken en een ozonlaag model toe kunnen voegen. Ook mist jouw aarde een reflectionmap (die is op de andere aarde goed te zien aan de onderkant). Het helpt ook om een mooie sterren hemel op de achtergrond te plaatsen. Misschien dat je in photoshop het blauw wat blauwer kan maken want bij jou is het beetje te groen voor het mooie.

Al met al is een aarde maken een lastig geheel, ik kan je aanraden om zoieso in lagen te renderen (1 laag voor diffuse, shadow, reflectie op zijn minst). Er zijn zat tutorials hiervoor. Daardoor kan je de render tijd verlagen omdat je achteraf de losse elementen kan tweaken. Succes..

EDIT: Ik wil je niet teveel sturen in je orginele concept, maar ik dacht dat je dit misschien nog wel grappig zou kunnen vinden:

http://www.3dtotal.com/in...lay=1&id=591#.Tx3nFPkRDCY

[ Voor 6% gewijzigd door FricoRico op 24-01-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Wat jammer dat het zo rustig is hier, naja hier weer een beetje vooruitgang. Misschien dat het de rest hier wat meer aan het werk zet :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/34npsn6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bedankt voor jullie tips allemaal voor mijn aardbol...
Ik zal er hopelijk dit weekend nog wat aan gaan werken :D
En natuurlijk zal ik wat tutorials opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Helaas is dat vaak zo Andyk :) Loopt beetje rustig doorrr... Zelf zit ik met herkansingen voor school waar ik aan moet werken deze week nog.. Tot volgende week lurk ik hier dus vooral :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-05 21:22
D-rez schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:51:
hebben jullie ook vaak problemen met tinypic of ben ik de enige bij wie ze vaak niet laden?
Is misschien allang opgelost, en is nu al niet meer gespreksonderwerp maar het heeft iets te maken met de jumbo packages, heb er zelf ook last van gehad, maar even googlen helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Met die aarde ik ben eindelijk in geslaagd om het water los te koppelen van het land.
Echt makkelijk was het niet.
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/7003/vastleggen252520in25252.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Nilsepils schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:35:
[...]

Is misschien allang opgelost, en is nu al niet meer gespreksonderwerp maar het heeft iets te maken met de jumbo packages, heb er zelf ook last van gehad, maar even googlen helpt ;)
?
geen idee waar je het over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-05 21:22
D-rez schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:43:
[...]

?
geen idee waar je het over hebt
Was inderdaad een beetje onduidelijk :P Over de problemen met tinypic, dit heeft te maken met jumbo packs (geen idee wat het inhoud) ik zal even zoeken voor je ;)

http://www.dslreports.com...because-of-Jumbo-Packets-

dit probleem? is opgelost :) kan je even naar kijken misschien, ik had precies hetzelfde namelijk!

[ Voor 29% gewijzigd door Nilsepils op 24-01-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik ben ook maar eens begonnen :)

Sci Fi WIP 1-1
Sci Fi WIP 1-2

Het is vast al duidelijk wat het is :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
X-wing, maar als ik het niet wist, kon ik ook gewoon inzoomen op de menubalk

/edit

merci Nils, zal morgen op kantoor eens zien.

[ Voor 27% gewijzigd door D-rez op 24-01-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

D-rez schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:06:
... maar als ik het niet wist, kon ik ook gewoon inzoomen op de menubalk
...
:F

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIPje:
Sci Fi WIP 002-1
Sci Fi WIP 002-2

Waar blijft de rest jongens, ik kan niet zeggen dat we erg veel activiteit vertonen tot nu toe. Dat kan beter!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ik heb een idee, een schets, maar mis even de tijd. Ik hoop wel 1 dezer dagen wat te posten :).

En koele X-Wing. Misschien kan je nog een mooie sphere er op 't eind achter greebelen :P. Bij wijze van Death Star oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Thanks, ik zit nog te twijfelen of ik er idd een space scene van maak met wat Ties en de Deathstar er achter, of dat ik hem in de hangar van Echo Base zet ofzo... Even kijken wat leuk/mooier is en hoeveel tijd ik verder ga hebben :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@Spike_Wolf: Ziet er goed uit!

Heb ook weer wat gedaan, compleet anders dan het orginele idee en weet ook nog niet of ik er zo verder mee ga, want ben bang dat de huidige opzet wel veel tijd gaat kosten.. :/

De helm ziet er trouwens beetje raar uit op de onderste afbeelding, maar dit komt omdat de normals omgedraaid zijn :P

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/op239z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/242vqd3.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Andyk125 op 26-01-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIPjes:
WIP 003-1 WIP 003-2
:)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Goed bezig mensen! :D

Zelf ga ik toch maar even een andere richting in... Heb namelijk een sculpting seminar op school. Goed te combineren met een sci-fi thema, en dit garandeerd ook een final van mij uit :+

Vandaarrrrrrr de volgende W.I.P.

edit:

voorlopige kleursetting... nog zat te doen.. zoek het niet :')
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14lk6bt.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Nico op 29-01-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Heb eindelijk de mirror modifier gevonden, hoef ik niet moeilijk te doen om alles symmetrisch te maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FmKNwqpni9xqV8Llo4De1197/full.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Wolfos op 29-01-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Je kan dan beter de symmetry modifer gebruiken of zit die niet in blender?

[ Voor 24% gewijzigd door D-rez op 29-01-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@Nico: die turntable is erg nice! Lekker alien/freaky.

Die kleurstelling vind ik niet zo. Op mijn scherm is er bijna geen verschil tussen de bovenkant van z'n hoofd en de ogen. Zijn die ogen ook hele bollen? Of zijn ze op die plek zo gemoddeld?

@Wolfos: krijg MechWarrior nostalgie :).

Mijn eigen idee;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/SpaceOctopus_01.jpg
Een octopus in een ruimtepak, iets met de ondergang van de mens in 2012, waarbij de volgende intelligente dieren het roer overnemen :). En nee, weet niet waar hij naar kijkt, de sterren gewoon misschien?

En hij 'mist' 2 poten, die moet ik er nog achter/bij moffelen.

[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 29-01-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
D-rez schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:55:
Je kan dan beter de symmetry modifer gebruiken of zit die niet in blender?
Ik weet niet wat de symmetry modifier in [insert application name here] doet, maar mirror zorgt voor symmetrie.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ldNsFc9hRttMxAiRRViyl6lV/full.jpg
En hij 'mist' 2 poten, die moet ik er nog achter/bij moffelen.
Nee hoor, is gewoon een hexapus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Wolfos op 29-01-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:43
Hij doet hetzelfde in dit geval ^^ (mogelijkheid tot automatisch mergen van vertexen waar de kopie samenkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Op de plek gemaakt..geen perfecte spheres. Qua kleur vind ik t ook nog niet alles.... Moet ook zeggen dat ik dat aanzienlijk minder leuk vind dan het sculpten zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Denk niet dat ik hem ga gebruiken, maar was wel leuk om te doen ;)
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/49AtJhw3HHnBjy8vX7SIOxPi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIPs:
WIP 004-1 WIP 004-2WIP 004-3

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
goed bezig spike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
ik ben klaar:
http://apod.nasa.gov/apod...emarbleearth_npp_8000.jpg

:)
Is trouwens enorm vette foto die ja als referentie kan gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Haas_nl op 31-01-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Looking pretty cool Haas ^^

Waarom maak je niet even een mooie thumbnail voor hier op t forum.. dan laat je die linken naar je gigapica :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Voor het geval je het niet door had, da's gewoon een foto van NASA.
Hier is de andere kant:
http://eoimages.gsfc.nasa...57723/globe_east_2048.jpg
Nog meer mooie foto's:
http://visibleearth.nasa.gov/

[ Voor 59% gewijzigd door Wolfos op 31-01-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12
Ah, sci-fi contest, helaas komt de deadline te snel. Ben op dit moment bezig met Destiny en dat kan nog wel een maand of 2 duren. Progress thus far;

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/4409/destinymark3athumb.png

-= Klik voor full size =-

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/3915/destinymark3bthumb.png

-= Klik voor full size =-

Polycount is op dit moment 4.6 mil met om en nabij 8100 objects. :)

Pyramide klopt (nog) niet 100% , tis meer een placeholder op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
knap hoor, gaat volgens mij een hel worden om materialen op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Zo, die is echt mooi. Hobby of werk? En voor wat soort opdrachtgever doe je zoiets (als je dat überhaupt mag zeggen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Ik schat dat het texturen max een week kan gaan duren. Het is zowel hobby als werk :). Kan er helaas niet specifiek op ingaan (NDA) maar als ik de term Sundance Film Festival per ongeluk laat vallen dan kan ik daar niks aan doen ;).

Originele Studio Model was iets over de 3 mil polys (volgens Mark Savela). Ik zit daar op dit moment flink overheen. Mogelijk kan ik dat nog aanpassen zodra ik de originele reference images krijg van Mark of Jose Perez. Het probleem waar ik nu vaak tegenaan loop is het feit dat in SGU, de destiny (en alle andere models) heel vaak 'raar' zijn geschaald voor dramatisch effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wat is het weer rustig jongens, werk eens door! :P

Updateje:
WIP 005
Klikbaar voor groter uiteraard :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Die destiny ziet er erg vet uit!
Misschien dat je voor ons de serie kan afmaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Caustics. Gewoon een cubemap gemaakt van deze texture:
http://imageshack.us/photo/my-images/90/caustics.jpg/
Vervolgens als light cookie gebruikt, twee point lights naast elkaar gezet en die in tegenovergestelde richting laten draaien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5vezN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verkeerde topic Wolfos? ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Inderdaad ja, je mag hem even verplaatsen als je dat wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Vandaag maar even de pyramide afgemaakt. Zit te twijfelen of ik de brug van het schip er nog bij moet doen. :)

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/496/pyramid2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Wat voor hardware moet je dat wel niet op draaien dan als je meer dan 3 miljoen polygonen hebt? Bij mij kakt de framerate aardig in over de miljoen en 3DS Max crashte zelfs bij 1 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
WIPje;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/SpaceOctopus_02.jpg

Moet nog vanalles gebeuren en ik schiet niet echt hard op :(. Ik zie ook dat ik teveel layers krijg en er hier en daar banding ontstaat; dat kan ik op 't laatst wel oplossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wolfos schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:33:
Wat voor hardware moet je dat wel niet op draaien dan als je meer dan 3 miljoen polygonen hebt? Bij mij kakt de framerate aardig in over de miljoen en 3DS Max crashte zelfs bij 1 miljoen.
Daar hebben ze Layers voor uitgevonden, alles wat je op het moment niet nodig hebt uitzetten, want je gebruikt het toch niet, zonde van de performance.

kenshinsx let je er wel op dat we voor de contest alleen materiaal accepteren dat specifiek voor de contest gemaakt is? Je kunt niet mee doen met spul waar je al aan bezig was of wat je nog in de kast had liggen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Wolfos schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:33:
Ik gebruik zelf een 3DBOXX workstation. Cinema 4d is redelijk stabiel met 4 mil polys. Hij heeft er niet altijd even veel zin in als alles aanstaat. Meeste objecten staan gewoon uit in de viewport (als ik er niet mee bezig ben) en staan aan tijdens een render :).

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/5697/infozzr.png

Valt opzich nog wel mee :P

@Modje , doe ook niet mee aan de contest, heb ik de tijd niet voor ;). Zal verder ook geen shots meer van Destiny plaatsen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kvasirdor op 04-02-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

kenshinsx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:07:
@Modje , doe ook niet mee aan de contest, heb ik de tijd niet voor ;). Zal verder ook geen shots meer van Destiny plaatsen :)
Okay, prima, maar shots posten mag zeker, en ik denk dat de meeste hier ook graag je vorderingen zien!
Dus post vooral door in \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44 mocht je dat willen uiteraard :)
Maar ga zo door, het ziet er super uit. Ik ben ook wel benieuwd naar de rede/doel van dit project :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Spike_wolf schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:15:
[...]

Okay, prima, maar shots posten mag zeker, en ik denk dat de meeste hier ook graag je vorderingen zien!
Dus post vooral door in \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44 mocht je dat willen uiteraard :)
Maar ga zo door, het ziet er super uit. Ik ben ook wel benieuwd naar de rede/doel van dit project :)
Doel van het project ligt in de film wereld, all I can say (nda olee olee). Mischien dat ik toch nog wel mee ga doen hier, heb al een ideetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:50
kenshinsx schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:22:
Vandaag maar even de pyramide afgemaakt. Zit te twijfelen of ik de brug van het schip er nog bij moet doen. :)

[afbeelding]
Ik zou (als ik het zou kunnen) er wel bij doen, misschien half eruit gekomen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
kenshinsx schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:22:

[afbeelding]
M'n handen zouden jeuken om hier een scriptje voor te schrijven :). Dat zou zoveeeel tijd schelen.

Moet kunnen in C4D, ik ken verder COFFEE niet, maar neem aan dat 't daarmee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
LiToKi schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:44:
[...]

M'n handen zouden jeuken om hier een scriptje voor te schrijven :). Dat zou zoveeeel tijd schelen.

Moet kunnen in C4D, ik ken verder COFFEE niet, maar neem aan dat 't daarmee kan.
Dat zou zeker tijd schelen, maar toch doe ik liever alles met de hand :). Tis gewoon een simpele kubus met een extrude spline en een boole object :).

Toch maar besloten om mee te doen aan de contest. Ik ga voor een simpele BC-304 of de BC-304-b. Nog niet helemaal zeker.

Basic hull shape progress;

Afbeeldingslocatie: http://img816.imageshack.us/img816/8964/tweakerscontest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nog een WIPje:
WIP 006

Begint ergens op te lijken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 12-05 20:48
kenshinsx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:07:
[...]

Ik gebruik zelf een 3DBOXX workstation. [...]
* naam jaloers ist!
Afbeeldingslocatie: http://www.myfacewhen.net/uploads/300-rainbow-puke.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
En we gaan rustig verder. :)

Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/3973/contest2s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
De sculpt nog wat verbeterd. Opnieuw begonnen met het painten, maar dat kan ik dus gewoon helemaal niet haha
Nog eens kijken hoe ik dit ga verwerken naar een kleine final :)
Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2012/036/c/2/alien_head_sculpt_by_forgotten_sins-d4oq1bx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En weer een snelle update:
WIP 007-1 WIP 007-2
Ik heb er even een motorblok in gelegd :)
Daar wil ik nog een paar kleine aanpassingen in maken, en dan verder met de zichtbare delen van dat motorblok aan de achterkant (waar nu nog een groot gat zit) :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Wat is dat voor iets merkwaardigs op die vleugels? Het lijkt een beetje op misplaatste schaduw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Klopt, wat dat is weet ik ook niet.
Daar moet ik nog eens naar kijken, maar voor WIPjes boeit het me niet zo veel. Het zijn geen fouten in het model, als ik de camera lager zet zodat je vlakker over de vleugel kijkt is het weg, ook als je de camera dichterbij hangt is het weg :?
Zal wel met de Final Gathering/Global Illmination/etc te maken hebben, die zut gooi ik altijd aan met de standaard instellingen om zo makkelijk rendertjes te krijgen waar de verschillende vormen duidelijk zichtbaar zijn zonder tijd in de belichting te hoeven steken.
Ik zal deze keer wel ergens een vinkje verkeerd gezet hebben ofzo, maar zolang het niet aan het model licht heb ik daar nog weinig interesse voor, ik heb nog genoeg andere dingen te doen eerst :P

[Edit]
Nou, uit nieuwsgierigheid toch maar even gekeken, als ik de accuracy van Final Gathering omhoog schroef dan verdwijnen de vlekken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 05-02-2012 20:19 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIP 008

Motorblok is klaar. Nu hier en daar nog wat puntjes bijspijkeren en dan een onderstel bouwen. En daarna maar eens een begin maken in de cockpit :)

Humankind… be both.

Pagina: 1 2 3 Laatste