304 is ongeveer voor 75% klaar, 302 fighter bays moeten nog gedaan worden 

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 172410
Ziet er stukken beter uit! Al het harde werk is nu te zienkenshinsx schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 03:35:
304 is ongeveer voor 75% klaar, 302 fighter bays moeten nog gedaan worden
[afbeelding]
Dat zit wel Schnorr.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
[ Voor 15% gewijzigd door D-rez op 10-02-2012 09:16 ]
En dan ook nog jarig! Gefeliciteerd!D-rez schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:15:
De laatste weken eeeerrrggg druk op kantoor en 's avonds heb ik dan niet te veel goesting om nog te tekenen.
/edit
@kenshinsx, ziet er vet uit!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Mischien een idee om de deadline een week te verplaatsen? Schijnt dat het nogal druk is op het werk.Spike_wolf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:50:
Kijk, daar is al veel meer detail in te zien kenshinsx!
Ziet er goed uit
Waar blijven de overige deelnemers trouwens.. het is zo rustig hier
[ Voor 80% gewijzigd door Wolfos op 10-02-2012 23:22 ]
Humankind… be both.
[ Voor 9% gewijzigd door LiToKi op 12-02-2012 11:59 ]
Hoe je soms de simpelste dingen kan vergeten!
Gave tekening LiToKi!LiToKi schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:36:
[...]
Hoe je soms de simpelste dingen kan vergeten!. Gelukkig zijn 't allemaal lagen en moet er nog wat moois te versieren zijn
.
Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 14-02-2012 22:45 ]
Yes. 26 februari is inclusief een week uitstel al.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:36:
Ik heb nog even wat andere dingen te doen, maar ik ga even kijken of ik niet nog iets kan regelen. Wanneer is de deadline nu?
Edit: 26 februari is dus de nieuwe deadline?
[ Voor 46% gewijzigd door D-rez op 15-02-2012 08:32 ]
DeviantArt wil ik gebruiken, alhoewel die site een sesspool kan zijn van vanalles en nog wat, zit er ook veel moois tussen. Mijn eigen website is zwaar outdated en websites bouwen is niet mijn ding...D-rez schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:29:
Litoki, je bent goed bezig. Nog even en je hebt een hele (mooie) reeks platen.
Heb jij geen portfolio site?
* D-rez moet beginnen sigs te lezen en niet alleen onder de avatars kijken.
that sounds familiarLiToKi schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:36:
[...]
Mijn eigen website is zwaar outdated en websites bouwen is niet mijn ding...
Graag gedaan hoorLiToKi schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:02:
@kenshinsx Coole bomber. Ik kende 'm niet, dus even gegoogled naar hoe/wat/waar, Stargate zien ik. Wat denk ik een stukje helpt, en 't is sowiezo 'good-practice' is om al die harde edges even te chamferen. Infinite edges zijn niet zo mooi na belichting.
@nixjuh Thanks!
En ik ook weer w.i.p.je;
[afbeelding]
Weer kleurcorrecties (ik blijf pielen), vlaggen-schaduw, meer steentjes, meer sterretjes, opstuivend stof voor die raket, komeetjes en, niet onbelangrijk; hij's hexapus af en octopus geworden. Klik voor fullsize.
Tekeningen zijn volgens mij nooit klaar, je gaat er op een gegeven moment alleen niet meer verder mee... Onder 't motto 'goed genoeg' of geen zin meer. Het kan altijd beter!nixjuh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:37:
[...]
Graag gedaan hoor
Hij wordt steeds beter! Een tekenleraar van me heeft ooit eens gezegd "you can always improve upon an existing drawing" alhoewel ik het daar toen niet met hem over eens was, snap ik nu ondertussen wat hij bedoelde.
Die raket wijkt inderdaad wel heel veel af ineens. Dus of ik maak een bochtje in de wolk, of de raket recht omhoogMag ik je nog een kleine tip/opmerking geven? Als het kan zou ik de raket gewoon recht naar boven laten vertrekken, dat komt de compositie ten goede en dan klopt meteen je stofwolk met de richting van de raket!
Uiteraard is het jouw art, en moet het voor jou goed voelen, maar opbouwende kritiek kan nooit kwaad toch?
Hehe, thanks! Zal 't onthouden. seriously(p.s. als je hulp nodig hebt met een website, let me know.. ik ben er ook geen expert in.. maar zoveel moois moet een eigen plekje hebben!)
Hmm, waarom is lastig uit te leggen, ik denk vooral omdat nu de aandacht van het onderwerp een beetje weggetrokken wordt. Ik zou haast willen zeggen, het voelt niet logisch/natuurlijk, en die dingen vallen altijd het snelste op. Verder als je een open ruimte bovenaan in het midden creeert die redelijk donker is, dan wordt (zoals je zelf ook zegt) je oog makkelijker naar het lichte deel getrokken.LiToKi schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:49:
[...]
Die raket wijkt inderdaad wel heel veel af ineens. Dus of ik maak een bochtje in de wolk, of de raket recht omhoog.
Maar ben vooral benieuwd waarom het de compositie ten goede zou komen. Zit daar een gedachte/reden achter? Ik ben compositie-noob. Ik kom niet verder dan 'waar wordt je oog naar toe getrokken'.
Ik snap geloof ik wel wat hij bedoelt, maar daar kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn. Een goed deel van goed bezig zijn is weten wanneer je ergens van weg moet lopen. Op een gegeven moment wordt iets niet echt beter meer, alleen anders.LiToKi schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:49:
Tekeningen zijn volgens mij nooit klaar, je gaat er op een gegeven moment alleen niet meer verder mee... Onder 't motto 'goed genoeg' of geen zin meer. Het kan altijd beter!
Humankind… be both.
Niet helemaal, maar je zit al een stuk beter in de buurtSpike_wolf schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:20:
Een bureaulamp?Een Destiny style spaceship haal ik er prima uit, maar een bureaulamp mag je best wat uitleg bij geven LiToKi
Spike_wolf schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:20:
Een bureaulamp?Een Destiny style spaceship haal ik er prima uit, maar een bureaulamp mag je best wat uitleg bij geven LiToKi
Over jouw opstijgende raket, die zou ik zelf lekker scheef laten maar dan inderdaad de rookwolk wel in een bijpassend boogje doen, dat past ook veel meer bij de stijl van de rest van de tekening
Ik zit op A4 @ 300 DPI, voor mijn cartoony doeleinde meer dan zat. Da's met ongeveer 40 layers 60 MB aan filesize. Je gaat toch niet elke pixel nalopen... als je maar genoeg resolutie hebt voor kleinere details, klein genoeg voor je einddoel iig...Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:28:
Op welk formaat werken de 2D-ers eigenlijk? Ik vind het moeilijk een goede maat te kiezen. Enerzijds denk ik het kan niet groot genoeg, anderszijds is A0 @ 300 dpi wel een beetje overdreven, want zoveel detail komt er nu ook weer niet in en het loopt wel flink in de papieren qua schijfruimte. Mijn schamele WIP-bestandje was met een paar lagen al 240 MB
[ Voor 41% gewijzigd door LiToKi op 15-02-2012 16:47 ]
Waarom de 300DPI? Voor zover ik weet heeft je DPI in dit geval geen betekenis. Je bestand is immers digitaal. Wil je een afdruk kunnen maken op A0 (300PPI) dan is in principe 14040px bij 9930 pixels genoeg. Desnoods op 1 DPI in je digitale formaat.LiToKi schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:41:
[...]
![]()
ok, dealtje; ik maak een simpele 3d bureaulamp a.d.h.v die schets!
[...]
Ik zit op A4 @ 300 DPI, voor mijn cartoony doeleinde meer dan zat. Da's met ongeveer 40 layers 60 MB aan filesize. Je gaat toch niet elke pixel nalopen... als je maar genoeg resolutie hebt voor kleinere details, klein genoeg voor je einddoel iig...
Om eerlijk te zijn ben ik lui en is dat de standaard photoshop setting. Genoeg detail voor mijn doeleinden. Mijn fullsize image is wat photoshop er standaard van maakt.YSK schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:20:
[...]
Waarom de 300DPI? Voor zover ik weet heeft je DPI in dit geval geen betekenis. Je bestand is immers digitaal. Wil je een afdruk kunnen maken op A0 (300PPI) dan is in principe 14040px bij 9930 pixels genoeg. Desnoods op 1 DPI in je digitale formaat.
[ Voor 9% gewijzigd door LiToKi op 16-02-2012 14:31 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Spike_wolf op 16-02-2012 21:21 ]
Humankind… be both.
Anoniem: 219885
A4 op 300 dpi betekent wel degelijk wat, alleen zit dat inderdaad niet strikt aan een reëele maat gebonden. Het is echter wel gangbaar dat iemand die zegt een bestand in X-formaat op 300 dpi te verwachten dus dat specifieke aantal pixels verwacht (om en nabij). Meestal wordt in dpi gesproken en niet in pixels omdat dpi gelijk ook wat zegt over de te verwachten (print)kwaliteit.YSK schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:20:
Waarom de 300DPI? Voor zover ik weet heeft je DPI in dit geval geen betekenis. Je bestand is immers digitaal. Wil je een afdruk kunnen maken op A0 (300PPI) dan is in principe 14040px bij 9930 pixels genoeg. Desnoods op 1 DPI in je digitale formaat.
Wacht eens even, er gaat iets officieel van Stargate voorbij komen op Sundance? Of heeft MGM de rechten van Stargate aan een andere partij in licentie gegeven voor onafhankelijke producties?Kvasirdor schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:02:
Ik schat dat het texturen max een week kan gaan duren. Het is zowel hobby als werk. Kan er helaas niet specifiek op ingaan (NDA) maar als ik de term Sundance Film Festival per ongeluk laat vallen dan kan ik daar niks aan doen
.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Zoic Studios is BSG / Firefly (en kleine dingen voor stargate). Meeste ging inhouse. Enige wat ik er over kwijt kan is dat er een onafhankelijke indie productie met een redelijk budget op de planning voor sundance of dragoncon staat (mochten ze sundance niet halen). MGM zelf heeft de stekker uit Stargate getrokken. Geen idee hoe het zit met de rechten, ik doe alleen de rewrites en wat model werk op verzoekStoney3K schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:39:
[...]
Wacht eens even, er gaat iets officieel van Stargate voorbij komen op Sundance? Of heeft MGM de rechten van Stargate aan een andere partij in licentie gegeven voor onafhankelijke producties?
... Of je werkt natuurlijk voor Zoic Studios of MGM zelf.
Humankind… be both.
Ik zou het puur voor de randomness wel tof vinden zoiets een keer te bouwen. Iemand verzint iets, iemand anders maakt er totaal iets anders van, productje van bouwen, klaar. Problem?Spike_wolf schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:44:
Nice. Die zou ik best op m'n bureau willen hebben staan eigenlijk
Doet me een beetje denken aan photoshop-tennis van vroegahAnoniem: 172410 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:48:
Ik zou het puur voor de randomness wel tof vinden zoiets een keer te bouwen. Iemand verzint iets, iemand anders maakt er totaal iets anders van, productje van bouwen, klaar. Problem?
Product design by Rorschach
Anoniem: 248568
Ik kan me alleen herinneren dat er een aardige heksenjacht was op indie projecten toen Stargate nog liep, waar zelfs redelijk grote producties en game-mods de nek om werden gedraait.Kvasirdor schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:58:
[...]MGM zelf heeft de stekker uit Stargate getrokken. Geen idee hoe het zit met de rechten, ik doe alleen de rewrites en wat model werk op verzoek.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Bedoelde ook Sundance 2013Stoney3K schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 02:41:
[...]
Ik kan me alleen herinneren dat er een aardige heksenjacht was op indie projecten toen Stargate nog liep, waar zelfs redelijk grote producties en game-mods de nek om werden gedraait.
SG: Combination (Duitsland) is volgens mij één van de recentere projecten die ik wel op het scherm heb zien verschijnen, dus het kan goed zijn dat MGM een stuk coulanter met onofficiële SG producties is omgegaan nadat ze SGU hebben stopgezet.
Sundance van dit jaar is trouwens al geweest, dus daar gaan ze weinig meer aan halen denk ik. Sundance 2013 dan weer wel, misschien dat ze dan ook met de organisatie van FedCon (Bonn, Duitsland) kunnen praten om in Europa een screening te doen.
Die boeken zijn wel tof (van wat ik gezien heb, heb ze niet in mijn bezit), maar meer om gewoon leuk naar te kijken, voor 3Ders zijn veel van de blueprints niet super omdat ze niet helemaal kloppen of met elkaar overeen komen.Anoniem: 248568 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:33:
Ik las net op de vorige pagina dat iemand op zoek is/was naar prints blueprints van de millenium falcon. Er zijn aardig wat boeken met blueprint voor star wars vehicles te vinden. Ik wilde ooit eens een r2d2 maken dus heb ik een lijstje ervan bijgehouden. Voor het geval iemand geïnteresseerd is:
Star Wars: The Blueprints
ISBN-10: 160380191X
ISBN-13: 978-1603801911
Star Wars Blueprints: The Ultimate Collection
ISBN-10: 0756638690
ISBN-13: 978-0756638696
Wel duur maar met een beetje mazzel kan je misschien wat scans vinden.
Dat wordt al een stuk interessanter zo. Al zou ik wel wat aan je vliegtuigjes/spaceships/shuttles doen, dat zijn er voor het mooie te veel, en ze zijn zo te eentonig, te weinig variatie in de voertuigen zelf en hun positiesAnoniem: 219885 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 07:40:
Nog wat vooruitgang. De blauwe lijnen in het gat zijn nog wel veel te breed, en er komt een stuk van de zee door, dus ik moet men delete modifier eens updaten.
Ik ga de scene ook wat donkerder maken, zodat de lichtjes beter uitkomen. En zou nog wat mist willen ook.
[afbeelding]
Humankind… be both.
Je kunt nog een boel aan de schaal en diepte doen, imho. Wat bijvoorbeeld een gevoel voor afstand zou creeeren, is als je een vliegtuig heel dichtbij (bijvoorbeeld alleen de cockpit in de rand van het beeld) neerzet, out of focus, en alles wat ver weg is dan wel scherp.Anoniem: 219885 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 07:40:
Nog wat vooruitgang. De blauwe lijnen in het gat zijn nog wel veel te breed, en er komt een stuk van de zee door, dus ik moet men delete modifier eens updaten.
Ik ga de scene ook wat donkerder maken, zodat de lichtjes beter uitkomen. En zou nog wat mist willen ook.
[afbeelding]
Ja, ik had ze voor de laatste render eens verdubbeld, zijn er wat veel nuSpike_wolf schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:00:
Dat wordt al een stuk interessanter zo. Al zou ik wel wat aan je vliegtuigjes/spaceships/shuttles doen, dat zijn er voor het mooie te veel, en ze zijn zo te eentonig, te weinig variatie in de voertuigen zelf en hun posities
Kan ik wel eens proberen met één dichterbij, kan ook wel een mooie compositie opleveren.SnoeiKoei schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:36:
Je kunt nog een boel aan de schaal en diepte doen, imho. Wat bijvoorbeeld een gevoel voor afstand zou creeeren, is als je een vliegtuig heel dichtbij (bijvoorbeeld alleen de cockpit in de rand van het beeld) neerzet, out of focus, en alles wat ver weg is dan wel scherp.
Wat al gezegd is: doe meer variatie in de vliegtuigen (en het zijn er idd te veel).
Wat verder niet helpt qua schaal is dat de golven van de zee veel te groot lijken.
Ik brul ook maar wat ik denk, je hoeft je er niks van aan te trekken.
[ Voor 40% gewijzigd door Kvasirdor op 24-02-2012 06:10 ]
Nice! Dat materiaal is echt vet. Zowat oud ruw donker waar dan wat gouden plekken doorkomen.
Yeps, zelf gemaakt. Combinatie van 8 plaatjes van cgtextures.com. Geen vrayAnoniem: 219885 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:32:
[...]
Nice! Dat materiaal is echt vet. Zowat oud ruw donker waar dan wat gouden plekken doorkomen.![]()
Heb je dat zelf gemaakt? Is dit met Vray gerendered?
Misschien moet ik ook nog eens naar men materials kijken
Ik voorzie een grote stedenslopende robotLiToKi schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:56:
En ben benieuwd wat er op je foto staat dat Amsterdam en Sci-Fi zou kunnen zijn.
Humankind… be both.
An a day keeps the doctor away.
Wolfos schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:03:
Als je hem in de ruimte plaatst moet er natuurlijk een service droid bij
[ Voor 36% gewijzigd door Spike_wolf op 26-02-2012 20:39 ]
Humankind… be both.
[ Voor 9% gewijzigd door LiToKi op 27-02-2012 20:50 ]
Humankind… be both.
Zonder hier verder op in te gaan is het voortborduren op bestaande zaken niet minder makkelijk ( of moeilijker ) dan niet bestaande zaken.Anoniem: 172410 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:42:
Voortborduren op bestaande zaken is prima maar al wel iets makkelijker, dus dan mag er qua compositie of overige zaken wel wat meer uit de kast getrokken worden
[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 27-02-2012 22:08 ]
Ook al heb je enigsinds gelijk, het moet natuurlijk wel leuk blijven voor de mensen om mee te doen. Het is een contest voor de lol en mensen moet toch veel tijd vrij maken om ook maar iets te maken. Zorg er voor dat ze ook nog veel tijd moeten besteden aan een compleet eigen ontwerp en compositie, dan mag je de duur van de contest op zijn minst wel 3 maand maken. Ik ben voor deze contest goed begonnen, maar ik had jammer genoeg geen tijd om het af te maken. Toch congratz voor allen die het wel gelukt is, er zitten paar leuke finals bijAnoniem: 172410 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:42:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de originaliteit van sommige afbeeldingen wel een beetje achter vind lopen bij de restVoortborduren op bestaande zaken is prima maar al wel iets makkelijker, dus dan mag er qua compositie of overige zaken wel wat meer uit de kast getrokken worden
Maar goed, ik mag niet eens stemmen
Humankind… be both.
[ Voor 0% gewijzigd door D-rez op 28-02-2012 09:13 . Reden: epic dt fout ]
Humankind… be both.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq