[2D/3D] GFX Contest 13: Sci-Fi Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 08:12
304 is ongeveer voor 75% klaar, 302 fighter bays moeten nog gedaan worden :)

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/8054/304witterenderthumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik zal eens kijken of ik misschien hier iets leuks voor kan verzinnen :) Hoewel de dataschijf er nog niet in zit zou ik toch vlot fatsoenlijk moeten kunnen Photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
kenshinsx schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 03:35:
304 is ongeveer voor 75% klaar, 302 fighter bays moeten nog gedaan worden :)

[afbeelding]
Ziet er stukken beter uit! Al het harde werk is nu te zien :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Kijk, daar is al veel meer detail in te zien kenshinsx!
Ziet er goed uit :)

Waar blijven de overige deelnemers trouwens.. het is zo rustig hier :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
De laatste weken eeeerrrggg druk op kantoor en 's avonds heb ik dan niet te veel goesting om nog te tekenen.

/edit
@kenshinsx, ziet er vet uit!

[ Voor 15% gewijzigd door D-rez op 10-02-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:15:
De laatste weken eeeerrrggg druk op kantoor en 's avonds heb ik dan niet te veel goesting om nog te tekenen.

/edit
@kenshinsx, ziet er vet uit!
En dan ook nog jarig! Gefeliciteerd!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Spike_wolf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:50:
Kijk, daar is al veel meer detail in te zien kenshinsx!
Ziet er goed uit :)

Waar blijven de overige deelnemers trouwens.. het is zo rustig hier :/
Mischien een idee om de deadline een week te verplaatsen? Schijnt dat het nogal druk is op het werk. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
SnoeiKoei schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:17:
[...]

En dan ook nog jarig! Gefeliciteerd!
merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219885

Ik wil ook nog graag meedoen, misschien heb ik na de 15de tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:18
Ik op the-blueprints.com zoeken naar "Millennium Falcon". 5 resultaten, waarvan 4 in de categorie "Star Trek".
Afbeeldingslocatie: http://cache.ohinternet.com/images/thumb/7/73/JeanLucPicardFacepalm.jpg/618px-JeanLucPicardFacepalm.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Wolfos op 10-02-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Daarnaast lijken geen van de blueprints te begrijpen dat je echt niets hebt aan een blueprint zonder ALLE aanzichten. Hij is asymmetrisch, en de onderkant kan je ook nergens vinden. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) Vind je hand
2) Kijk goed welke vinger je duim is
3) Zuig daar heel hard op

Et voilà. Stills uit een film knippen wil ook nog wel een hoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 15:17
Van de Millenium Falcon is enorm veel referentie materiaal te vinden... De onderkant vind je met Google; Millenium Falcon bottom, et voila, blueprints en al. Werkt ook voor andere zijden, lego-varianten, taart-varianten etc. 8)7

Nog meer mensen die een week uitstel wel prettig zouden vinden? Deadline staat nu dus op volgende week zondag (19e feb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Voor de falcon is meer dan genoeg te vinden, en lukt het je niet met google dan gooi je de DVDs even in je computer en maak je zelf screengrabs, er is echt referentie materiaal in overvloed :P
Helemaal van de falcon, die komt op zo ontzettend veel manieren in beeld.

Een week uitstel zou niet vervelend zijn nee O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Week uitstel zou goed uitkomen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
WIPje weer, met name kleurcorrecties, details.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/SpaceOctopus_04_thumb.jpg

En er lijken genoeg stemmen op te gaan voor een week vertraging :). Dus dat komt voor elkaar.

edit; voor de duidelijkheid; OP aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door LiToKi op 12-02-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Is nog steeds een hexapus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Hoe je soms de simpelste dingen kan vergeten! 8)7. Gelukkig zijn 't allemaal lagen en moet er nog wat moois te versieren zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 17:07
LiToKi schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:36:
[...]

Hoe je soms de simpelste dingen kan vergeten! 8)7. Gelukkig zijn 't allemaal lagen en moet er nog wat moois te versieren zijn :).
Gave tekening LiToKi!

Echter ben je ook de schaduw van het vlaggetje vergeten :>

Verder vind ik je tekeningen altijd echt geweldig! :*)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Afgelopen weekend maar even een F-302 in elkaar geflanst voor de BC-304. Komen er 12 van, met 12 verschillende textures en piloot namen :).

Softbox studio render:

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/5889/302thumb.png

klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@kenshinsx Coole bomber. Ik kende 'm niet, dus even gegoogled naar hoe/wat/waar, Stargate zien ik :). Wat denk ik een stukje helpt, en 't is sowiezo 'good-practice' is om al die harde edges even te chamferen. Infinite edges zijn niet zo mooi na belichting.

@nixjuh Thanks! :)

En ik ook weer w.i.p.je;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/SpaceOctopus_05_thumb.jpg
Weer kleurcorrecties (ik blijf pielen :/), vlaggen-schaduw, meer steentjes, meer sterretjes, opstuivend stof voor die raket, komeetjes en, niet onbelangrijk; hij's hexapus af en octopus geworden. Klik voor fullsize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even wat andere dingen te doen, maar ik ga even kijken of ik niet nog iets kan regelen. Wanneer is de deadline nu?

Edit: 26 februari is dus de nieuwe deadline?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 14-02-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
9 van de 10 keer chamfer ik ook de edges. De f-302 is vrij rechthoekig als ik de tech specs erbij pak. Daarnaast zijn ze al gechamfered, met een hele lage setting. Zal het eens omhoog schroeven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:36:
Ik heb nog even wat andere dingen te doen, maar ik ga even kijken of ik niet nog iets kan regelen. Wanneer is de deadline nu?

Edit: 26 februari is dus de nieuwe deadline?
Yes. 26 februari is inclusief een week uitstel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Litoki, je bent goed bezig. Nog even en je hebt een hele (mooie) reeks platen.
Heb jij geen portfolio site?

* D-rez moet beginnen sigs te lezen en niet alleen onder de avatars kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door D-rez op 15-02-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
D-rez schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:29:
Litoki, je bent goed bezig. Nog even en je hebt een hele (mooie) reeks platen.
Heb jij geen portfolio site?

* D-rez moet beginnen sigs te lezen en niet alleen onder de avatars kijken.
DeviantArt wil ik gebruiken, alhoewel die site een sesspool kan zijn van vanalles en nog wat, zit er ook veel moois tussen. Mijn eigen website is zwaar outdated en websites bouwen is niet mijn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
LiToKi schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:36:
[...]
Mijn eigen website is zwaar outdated en websites bouwen is niet mijn ding...
that sounds familiar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
LiToKi schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:02:
@kenshinsx Coole bomber. Ik kende 'm niet, dus even gegoogled naar hoe/wat/waar, Stargate zien ik :). Wat denk ik een stukje helpt, en 't is sowiezo 'good-practice' is om al die harde edges even te chamferen. Infinite edges zijn niet zo mooi na belichting.

@nixjuh Thanks! :)

En ik ook weer w.i.p.je;
[afbeelding]
Weer kleurcorrecties (ik blijf pielen :/), vlaggen-schaduw, meer steentjes, meer sterretjes, opstuivend stof voor die raket, komeetjes en, niet onbelangrijk; hij's hexapus af en octopus geworden. Klik voor fullsize.
Graag gedaan hoor :)

Hij wordt steeds beter! Een tekenleraar van me heeft ooit eens gezegd "you can always improve upon an existing drawing" alhoewel ik het daar toen niet met hem over eens was, snap ik nu ondertussen wat hij bedoelde. ;)

Mag ik je nog een kleine tip/opmerking geven? Als het kan zou ik de raket gewoon recht naar boven laten vertrekken, dat komt de compositie ten goede en dan klopt meteen je stofwolk met de richting van de raket!

Uiteraard is het jouw art, en moet het voor jou goed voelen, maar opbouwende kritiek kan nooit kwaad toch?

(p.s. als je hulp nodig hebt met een website, let me know.. ik ben er ook geen expert in.. maar zoveel moois moet een eigen plekje hebben!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
nixjuh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:37:
[...]

Graag gedaan hoor :)

Hij wordt steeds beter! Een tekenleraar van me heeft ooit eens gezegd "you can always improve upon an existing drawing" alhoewel ik het daar toen niet met hem over eens was, snap ik nu ondertussen wat hij bedoelde. ;)
Tekeningen zijn volgens mij nooit klaar, je gaat er op een gegeven moment alleen niet meer verder mee... Onder 't motto 'goed genoeg' of geen zin meer. Het kan altijd beter!
Mag ik je nog een kleine tip/opmerking geven? Als het kan zou ik de raket gewoon recht naar boven laten vertrekken, dat komt de compositie ten goede en dan klopt meteen je stofwolk met de richting van de raket!

Uiteraard is het jouw art, en moet het voor jou goed voelen, maar opbouwende kritiek kan nooit kwaad toch?
Die raket wijkt inderdaad wel heel veel af ineens. Dus of ik maak een bochtje in de wolk, of de raket recht omhoog :).

Maar ben vooral benieuwd waarom het de compositie ten goede zou komen. Zit daar een gedachte/reden achter? Ik ben compositie-noob. Ik kom niet verder dan 'waar wordt je oog naar toe getrokken'.
(p.s. als je hulp nodig hebt met een website, let me know.. ik ben er ook geen expert in.. maar zoveel moois moet een eigen plekje hebben!)
Hehe, thanks! Zal 't onthouden. seriously

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
LiToKi schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:49:

[...]

Die raket wijkt inderdaad wel heel veel af ineens. Dus of ik maak een bochtje in de wolk, of de raket recht omhoog :).

Maar ben vooral benieuwd waarom het de compositie ten goede zou komen. Zit daar een gedachte/reden achter? Ik ben compositie-noob. Ik kom niet verder dan 'waar wordt je oog naar toe getrokken'.
Hmm, waarom is lastig uit te leggen, ik denk vooral omdat nu de aandacht van het onderwerp een beetje weggetrokken wordt. Ik zou haast willen zeggen, het voelt niet logisch/natuurlijk, en die dingen vallen altijd het snelste op. Verder als je een open ruimte bovenaan in het midden creeert die redelijk donker is, dan wordt (zoals je zelf ook zegt) je oog makkelijker naar het lichte deel getrokken.

Nu hoor ik je denken, een octopus op de maan.. nee dat is natuulijk! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal even moeten gaan kijken, maar wellicht kan ik iets afleveren. Op zich is er nog best wat tijd :)

Ik ben bezig met iets dat al jaren 'op de plank' ligt. Ik heb bijna 10 jaar geleden (de tijd gaat zo snel met dat soort dingen) een tekening gemaakt en wil al tijden een keer wat werk maken dat daar op voortborduurt. Het idee is dus al een tijdje oud, maar past goed in het thema en alle artwork is niet ouder dan gisteren. Nu was het niet de bedoeling dat specifiek voor de contest uit te werken, maar als het samenvalt is dat natuurlijk prima en bovendien motiveert dat ook om een beetje aan te pakken.

Ik probeer hierna te voorkomen teveel te vertellen, omdat ik eens wil zien op het dan beter lukt dingen voor elkaar te krijgen. Laatst een interessante TED-talk gezien over dat je doelen aan vrienden/bekenden vertellen de kans dat ze lukken verkleint :p

Gezien ik al een tijdje niet meer echt getekend heb wil ik vooral de skills een beetje losschudden en mezelf tegelijk weer eens goed uitdagen. Aangezien ik altijd wel enige moeite heb gehad met extreme perspectieven en voertuigen daarin wil ik daarmee in de weer. Gezien ik nu dus ook nog vooral bezig ben met de opzet is de WIP een beetje karig, maar jullie doen het er maar mee :p

Edit: whoops, A0-formaat WIP geupload 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ckvAu7ASIN0lOUfRii09Sxbi/full.jpg
LiToKi schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:49:
Tekeningen zijn volgens mij nooit klaar, je gaat er op een gegeven moment alleen niet meer verder mee... Onder 't motto 'goed genoeg' of geen zin meer. Het kan altijd beter!
Ik snap geloof ik wel wat hij bedoelt, maar daar kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn. Een goed deel van goed bezig zijn is weten wanneer je ergens van weg moet lopen. Op een gegeven moment wordt iets niet echt beter meer, alleen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Haha, in die WIP kan je vanalles zien, van een opstijgend ruimteschip tot een fancy bureaulamp. Ben benieuwd wat het wordt.

En als je echt enorm goed bent, dan ja, dan wordt 't niet meer beter, alleen anders. Tot die tijd is er altijd wel wat te verbeteren... eigenlijk meer aan jezelf dan aan je tekening :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Een bureaulamp? :D Een Destiny style spaceship haal ik er prima uit, maar een bureaulamp mag je best wat uitleg bij geven LiToKi :+

Over jouw opstijgende raket, die zou ik zelf lekker scheef laten maar dan inderdaad de rookwolk wel in een bijpassend boogje doen, dat past ook veel meer bij de stijl van de rest van de tekening :)

Over dat tekeningen nooit af zijn, daar ben ik het helemaal mee eens, maar voor mij geldt dat niet alleen bij tekeningen maar bij alle vormen van 'kunst'. Iets is nooit 'klaar' voor de kunstenaar zelf. Er zijn altijd dingen die beter of anders kunnen, dat is voor mij ook de reden dat mijn persoonlijke sites nooit lang online zijn, want als ik 'klaar ben' en twee dagen later ga kijken is er een hoop dat anders 'moet', en dan kun je feitelijk gewoon weer opnieuw beginnen :+
Hetzelfde met ander werk. Voor mezelf is het nooit af. Werk voor anderen is dan vele malen makkelijker, als je wat aan een opdracht gever laat zien en hij zegt 'prima' dan is het gewoon klaar, neerleggen en niet meer naar kijken verder (voor ik dat kon was ik ook weer een tijd verder trouwens :P ).

Als het goed is heb ik vandaag weer tijd om met m'n X-Wing verder te gaan, op het moment zijn de vleugels compleet ge-UVt. nu de rest nog :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op welk formaat werken de 2D-ers eigenlijk? Ik vind het moeilijk een goede maat te kiezen. Enerzijds denk ik het kan niet groot genoeg, anderszijds is A0 @ 300 dpi wel een beetje overdreven, want zoveel detail komt er nu ook weer niet in en het loopt wel flink in de papieren qua schijfruimte. Mijn schamele WIP-bestandje was met een paar lagen al 240 MB :X
Spike_wolf schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:20:
Een bureaulamp? :D Een Destiny style spaceship haal ik er prima uit, maar een bureaulamp mag je best wat uitleg bij geven LiToKi :+
Niet helemaal, maar je zit al een stuk beter in de buurt :Y Ik denk dat ik misschien ook maar niet teveel moet uitleggen en het maar gewoon moet laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Spike_wolf schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:20:

Over jouw opstijgende raket, die zou ik zelf lekker scheef laten maar dan inderdaad de rookwolk wel in een bijpassend boogje doen, dat past ook veel meer bij de stijl van de rest van de tekening :)
:( :+ ok, dealtje; ik maak een simpele 3d bureaulamp a.d.h.v die schets!
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:28:
Op welk formaat werken de 2D-ers eigenlijk? Ik vind het moeilijk een goede maat te kiezen. Enerzijds denk ik het kan niet groot genoeg, anderszijds is A0 @ 300 dpi wel een beetje overdreven, want zoveel detail komt er nu ook weer niet in en het loopt wel flink in de papieren qua schijfruimte. Mijn schamele WIP-bestandje was met een paar lagen al 240 MB :X
Ik zit op A4 @ 300 DPI, voor mijn cartoony doeleinde meer dan zat. Da's met ongeveer 40 layers 60 MB aan filesize. Je gaat toch niet elke pixel nalopen... als je maar genoeg resolutie hebt voor kleinere details, klein genoeg voor je einddoel iig...

[ Voor 41% gewijzigd door LiToKi op 15-02-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik begin vaak met schetsen op ca.1200px breed. als de grote lijnen er dan op staan, vergroot ik het canvas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ik schets in Flash. Gewoon vector dus je canvas maakt echt niets uit.

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 18:45

YSK

LiToKi schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:41:
[...]

:( :+ ok, dealtje; ik maak een simpele 3d bureaulamp a.d.h.v die schets!

[...]

Ik zit op A4 @ 300 DPI, voor mijn cartoony doeleinde meer dan zat. Da's met ongeveer 40 layers 60 MB aan filesize. Je gaat toch niet elke pixel nalopen... als je maar genoeg resolutie hebt voor kleinere details, klein genoeg voor je einddoel iig...
Waarom de 300DPI? Voor zover ik weet heeft je DPI in dit geval geen betekenis. Je bestand is immers digitaal. Wil je een afdruk kunnen maken op A0 (300PPI) dan is in principe 14040px bij 9930 pixels genoeg. Desnoods op 1 DPI in je digitale formaat.

• LiToKi
YSK schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:20:
[...]

Waarom de 300DPI? Voor zover ik weet heeft je DPI in dit geval geen betekenis. Je bestand is immers digitaal. Wil je een afdruk kunnen maken op A0 (300PPI) dan is in principe 14040px bij 9930 pixels genoeg. Desnoods op 1 DPI in je digitale formaat.
Om eerlijk te zijn ben ik lui en is dat de standaard photoshop setting. Genoeg detail voor mijn doeleinden. Mijn fullsize image is wat photoshop er standaard van maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door LiToKi op 16-02-2012 14:31 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nouja, A0 op 300DPI praat natuurlijk makkelijker dan 14040 bij 9930 pixels.
Ik praat ook vaak gewoon in papierformaten en start ook met een standaard formaat, meestal A4 op 300DPI. Als je bezig bent kun je altijd je canvas nog aanpassen als dat nodig blijkt.
Groter is lang niet altijd beter omdat je dan ook heel snel geneigd bent om meer details toe te gaan voegen. En details die op A0 net te zien zijn vallen compleet weg als je het later afdrukt en dat is natuurlijk zonde.

Niet een hele spannende WIP maar de voortgang van het UVen:
WIP 010
Nu alleen het landingsgestel en het motorblok (:X) nog.
En dan als een razende gaan texturen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Spike_wolf op 16-02-2012 21:21 ]

Humankind… be both.

Ik ben nog wat een richting aan het zoeken. Het plan is nu een soort mijn in de oceaan, in de vorm van een gigantisch gat naar de zeebodem.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2593899/3d3.jpg

YSK schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:20:
A4 op 300 dpi betekent wel degelijk wat, alleen zit dat inderdaad niet strikt aan een reëele maat gebonden. Het is echter wel gangbaar dat iemand die zegt een bestand in X-formaat op 300 dpi te verwachten dus dat specifieke aantal pixels verwacht (om en nabij). Meestal wordt in dpi gesproken en niet in pixels omdat dpi gelijk ook wat zegt over de te verwachten (print)kwaliteit.

Strikt genomen gaat dpi over drukwerk en ppi over het werk op je monitor, maar praktisch genomen is dat anders en betekent het ook wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
De F-302 even gelaten voor wat het was, en verder gegaan met de BC-304. :)

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/1165/daedwip8thumb.png

Klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Kvasirdor: vet hoor :) Hoe maak je al die rompdetails, is het allemaal gemodelleerd (en zo ja, uit 1 stuk of zijn dit bakken en bakken met losse plaatjes?) of is dit allemaal met maps gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Combinatie van beide. Voor hull plating gebruik ik zo min mogelijk bump/normal maps. In mijn ogen is het handmatig plaatsen en maken van hull plating mooier dan werken met een bump / normal :). Mijn Destiny model gebruikt helemaal geen bumps / normals. De 304 heeft op dit moment iets meer dan 2.1 mil polys (meeste zit in de onderkant), een kwart wat Destiny heeft op dit moment :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Calling it a day, i.e. finalll;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/SpaceOctopus_06_thumb.jpg
Nog wat warmere kleuren toegevoegd, bounce lights, wat steentjes, rook aangepast, nog wat kleinere dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Litoki, coole tekening! Vette final al.
Misschien had nog wat extra detail op de grond ook wel mooi geweest? Wat maankraters ofzo of wat textuur erop.

@Kvasirdor echt nice, ook die texture is cool. Superveel detail, dat maakt het echt af!

Ik heb vandaag ook een spaceship gemaakt om men scene op te vullen. Kritiek altijd welkom!
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2593899/ship5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Voorlopig bestempel ik dit even als mijn final, heb niet zo veel tijd meer om hier aan te werken..

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs70/i/2012/051/5/f/render_test_alienhead_01_by_forgotten_sins-d4qeysb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Kvasirdor schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:02:
Ik schat dat het texturen max een week kan gaan duren. Het is zowel hobby als werk :). Kan er helaas niet specifiek op ingaan (NDA) maar als ik de term Sundance Film Festival per ongeluk laat vallen dan kan ik daar niks aan doen ;).
Wacht eens even, er gaat iets officieel van Stargate voorbij komen op Sundance? Of heeft MGM de rechten van Stargate aan een andere partij in licentie gegeven voor onafhankelijke producties?

... Of je werkt natuurlijk voor Zoic Studios of MGM zelf. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scene met vliegtuigen en het licht wat veranderd!
Ik krijg nog altijd niet de scale die ik wil eigenlijk, ik zou willen dat het gat nog massiever, groter lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2593899/3d10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Stoney3K schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:39:
[...]

Wacht eens even, er gaat iets officieel van Stargate voorbij komen op Sundance? Of heeft MGM de rechten van Stargate aan een andere partij in licentie gegeven voor onafhankelijke producties?

... Of je werkt natuurlijk voor Zoic Studios of MGM zelf. :Y)
Zoic Studios is BSG / Firefly (en kleine dingen voor stargate). Meeste ging inhouse. Enige wat ik er over kwijt kan is dat er een onafhankelijke indie productie met een redelijk budget op de planning voor sundance of dragoncon staat (mochten ze sundance niet halen). MGM zelf heeft de stekker uit Stargate getrokken. Geen idee hoe het zit met de rechten, ik doe alleen de rewrites en wat model werk op verzoek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@Spike_wolf & @Camacha ik presenteer u, de Destiny bureaulamp.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/DestinyLight.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

_O_
Nice. Die zou ik best op m'n bureau willen hebben staan eigenlijk :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, nice! _O-

Nou, we hebben een winnaar! Hou maar op, wedstrijd afgelopen, dit wordt 'm!
Spike_wolf schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:44:
_O_
Nice. Die zou ik best op m'n bureau willen hebben staan eigenlijk :)
Ik zou het puur voor de randomness wel tof vinden zoiets een keer te bouwen. Iemand verzint iets, iemand anders maakt er totaal iets anders van, productje van bouwen, klaar. Problem?

Product design by Rorschach :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:48:
Ik zou het puur voor de randomness wel tof vinden zoiets een keer te bouwen. Iemand verzint iets, iemand anders maakt er totaal iets anders van, productje van bouwen, klaar. Problem?

Product design by Rorschach :p
Doet me een beetje denken aan photoshop-tennis van vroegah :).

Het is sowiezo wel leuk soms, blind een krabbel maken en er dan iets van proberen te maken. Misschien een leuk topic voor hier :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Ik las net op de vorige pagina dat iemand op zoek is/was naar prints blueprints van de millenium falcon. Er zijn aardig wat boeken met blueprint voor star wars vehicles te vinden. Ik wilde ooit eens een r2d2 maken dus heb ik een lijstje ervan bijgehouden. Voor het geval iemand geïnteresseerd is:

Star Wars: The Blueprints
ISBN-10: 160380191X
ISBN-13: 978-1603801911

Star Wars Blueprints: The Ultimate Collection
ISBN-10: 0756638690
ISBN-13: 978-0756638696

Wel duur maar met een beetje mazzel kan je misschien wat scans vinden.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Kvasirdor schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:58:
[...]MGM zelf heeft de stekker uit Stargate getrokken. Geen idee hoe het zit met de rechten, ik doe alleen de rewrites en wat model werk op verzoek :).
Ik kan me alleen herinneren dat er een aardige heksenjacht was op indie projecten toen Stargate nog liep, waar zelfs redelijk grote producties en game-mods de nek om werden gedraait.

SG: Combination (Duitsland) is volgens mij één van de recentere projecten die ik wel op het scherm heb zien verschijnen, dus het kan goed zijn dat MGM een stuk coulanter met onofficiële SG producties is omgegaan nadat ze SGU hebben stopgezet.

Sundance van dit jaar is trouwens al geweest, dus daar gaan ze weinig meer aan halen denk ik. Sundance 2013 dan weer wel, misschien dat ze dan ook met de organisatie van FedCon (Bonn, Duitsland) kunnen praten om in Europa een screening te doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Kvasirdor
Stoney3K schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 02:41:
[...]

Ik kan me alleen herinneren dat er een aardige heksenjacht was op indie projecten toen Stargate nog liep, waar zelfs redelijk grote producties en game-mods de nek om werden gedraait.

SG: Combination (Duitsland) is volgens mij één van de recentere projecten die ik wel op het scherm heb zien verschijnen, dus het kan goed zijn dat MGM een stuk coulanter met onofficiële SG producties is omgegaan nadat ze SGU hebben stopgezet.

Sundance van dit jaar is trouwens al geweest, dus daar gaan ze weinig meer aan halen denk ik. Sundance 2013 dan weer wel, misschien dat ze dan ook met de organisatie van FedCon (Bonn, Duitsland) kunnen praten om in Europa een screening te doen.
Bedoelde ook Sundance 2013 :). Voor zover ik weet is komt er geen screening in Europa, maar naast de script rewrites en wat model werk ben ik niet al te betrokken bij het project. Ik heb het al druk genoeg met mijn eigen projectjes :). MGM is vrij coulant, SyFy daarintegen, is dat niet. Mocht 1 van die 2 moeilijk gaan doen dan is dat ook geen ramp. Ervaring wat men opdoet komt altijd wel ergens van pas.

Nog wat vooruitgang. De blauwe lijnen in het gat zijn nog wel veel te breed, en er komt een stuk van de zee door, dus ik moet men delete modifier eens updaten.
Ik ga de scene ook wat donkerder maken, zodat de lichtjes beter uitkomen. En zou nog wat mist willen ook.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2593899/3d13.jpg

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 248568 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:33:
Ik las net op de vorige pagina dat iemand op zoek is/was naar prints blueprints van de millenium falcon. Er zijn aardig wat boeken met blueprint voor star wars vehicles te vinden. Ik wilde ooit eens een r2d2 maken dus heb ik een lijstje ervan bijgehouden. Voor het geval iemand geïnteresseerd is:

Star Wars: The Blueprints
ISBN-10: 160380191X
ISBN-13: 978-1603801911

Star Wars Blueprints: The Ultimate Collection
ISBN-10: 0756638690
ISBN-13: 978-0756638696

Wel duur maar met een beetje mazzel kan je misschien wat scans vinden.
Die boeken zijn wel tof (van wat ik gezien heb, heb ze niet in mijn bezit), maar meer om gewoon leuk naar te kijken, voor 3Ders zijn veel van de blueprints niet super omdat ze niet helemaal kloppen of met elkaar overeen komen.
Voor mijn R2 heb ik blueprints uit die boeken gebruikt die op het interweb rondzweven, maar als je daar het voor en zijaanzicht naast elkaar zet kloppen hoogtes van verschillende onderdelen niet -O-
Dus daar kun je zeker niet blind op vertrouwen, dat levert hoofdpijn op :P Maar voor het globale idee zijn ze wel aardig natuurlijk.
Anoniem: 219885 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 07:40:
Nog wat vooruitgang. De blauwe lijnen in het gat zijn nog wel veel te breed, en er komt een stuk van de zee door, dus ik moet men delete modifier eens updaten.
Ik ga de scene ook wat donkerder maken, zodat de lichtjes beter uitkomen. En zou nog wat mist willen ook.

[afbeelding]
Dat wordt al een stuk interessanter zo. Al zou ik wel wat aan je vliegtuigjes/spaceships/shuttles doen, dat zijn er voor het mooie te veel, en ze zijn zo te eentonig, te weinig variatie in de voertuigen zelf en hun posities :)

* Spike_wolf hoopt vandaag toch een stuk van z'n X-wing te kunnen texturen :X
De UVmaps zijn allemaal klaar, nu maar hopen dat ik op tijd een toonbaar plaatje klaar heb :X

Humankind… be both.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 219885 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 07:40:

[afbeelding]
Je kunt nog een boel aan de schaal en diepte doen, imho. Wat bijvoorbeeld een gevoel voor afstand zou creeeren, is als je een vliegtuig heel dichtbij (bijvoorbeeld alleen de cockpit in de rand van het beeld) neerzet, out of focus, en alles wat ver weg is dan wel scherp.

Wat al gezegd is: doe meer variatie in de vliegtuigen (en het zijn er idd te veel).

Wat verder niet helpt qua schaal is dat de golven van de zee veel te groot lijken.

Ik brul ook maar wat ik denk, je hoeft je er niks van aan te trekken.

Spike_wolf schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:00:
Dat wordt al een stuk interessanter zo. Al zou ik wel wat aan je vliegtuigjes/spaceships/shuttles doen, dat zijn er voor het mooie te veel, en ze zijn zo te eentonig, te weinig variatie in de voertuigen zelf en hun posities :)
Ja, ik had ze voor de laatste render eens verdubbeld, zijn er wat veel nu :). Ik zal proberen er een colonne van te maken en misschien nog een soort vrachtschip.
SnoeiKoei schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:36:
Je kunt nog een boel aan de schaal en diepte doen, imho. Wat bijvoorbeeld een gevoel voor afstand zou creeeren, is als je een vliegtuig heel dichtbij (bijvoorbeeld alleen de cockpit in de rand van het beeld) neerzet, out of focus, en alles wat ver weg is dan wel scherp.

Wat al gezegd is: doe meer variatie in de vliegtuigen (en het zijn er idd te veel).

Wat verder niet helpt qua schaal is dat de golven van de zee veel te groot lijken.

Ik brul ook maar wat ik denk, je hoeft je er niks van aan te trekken.
Kan ik wel eens proberen met één dichterbij, kan ook wel een mooie compositie opleveren.
Rook uit de uitlaten wou ik ook nog doen, dat kan ook wel veel diepte geven denk ik, omdat je dan duidelijker ziet waar de vliegtuigen vliegen.

Ja, de zee is moeilijk in te schatten. Ik ging uit van vrij grote golven, maar dat komt er misschien niet goed uit.
Ik had er eens een zand texture opgegooid en dat gaf nog wel een cool woestijn effect, maar ik wil graag de lichten onder water laten zien.
Ik ga ook meer voor een nachtscene gaan denk ik, waarbij de lichtjes mooier uitkomen :)

Alle kritiek was en is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
final entry. Ik heb er helaas geen tijd meer voor. Destiny moet af en daarom geen tijd meer om de 304 af te maken met een wat betere render en post. Ik zal em op den duur wel afmaken (ooit) wanneer Destiny klaar is :). Even snel een star field er achter gemikt. Niks aan gedaan verder. Komt ooit nog wel eens :).

-= edit =-

nieuw plaatje komt, verkeerde geupload -_-

-= edit 2 =-

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/569/rainbowth.png

klik voor groot

[ Voor 40% gewijzigd door Kvasirdor op 24-02-2012 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice! Dat materiaal is echt vet. Zowat oud ruw donker waar dan wat gouden plekken doorkomen. :9~
Heb je dat zelf gemaakt? Is dit met Vray gerendered?
Misschien moet ik ook nog eens naar men materials kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:06

RoyK

Hobby tekenaar

LiToki, geweldig weer! Ik ben een fan van je tekenstijl!!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Kvasirdor erg nice. zou dien rode ster wel eruit halen, trekt nogal de aandacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Anoniem: 219885 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:32:
[...]

Nice! Dat materiaal is echt vet. Zowat oud ruw donker waar dan wat gouden plekken doorkomen. :9~
Heb je dat zelf gemaakt? Is dit met Vray gerendered?
Misschien moet ik ook nog eens naar men materials kijken :)
Yeps, zelf gemaakt. Combinatie van 8 plaatjes van cgtextures.com. Geen vray :). Gerendered met de nieuwe physical renderer in c4d r13 (komt aardig in de buurt van vray).

Nog eentje zonder ster dan maar :).Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/7506/rainbowzondersterth.png

klik voor groot

was eerst van plan om een aantal f302's erbij te doen via een open hangerbay. Maar helaas geen tijd om de binnekant van de hanger bay te maken. Komt uiteindelijk nog wel. Ik mik dat dan wel in de andere 3d topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Zou inderdaad graag willen zien als het af is. Ziet er top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Er komen meerdere renders aan. Was ondertussen ook al bezig met een Icarus base met landing pad in Vue. Mijn 304 heeft een landing gear, moet ie ook ergens kunnen landen natuurlijk :). Is iets wat ik tussendoor kan doen, continue werken aan Destiny kan eentonig zijn. Uiteraard komen er van Destiny ook renders and wips aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Vandaag een foto gemaakt in Amsterdam. Daar ga ik proberen vanavond nog iets mee te doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@Kvasidor; Erg nice! Jammer dat je van al je model details eigenlijk nog zo weinig ziet in z'n still. Geanimeerd zie je er meer van denk ik :).

@RoyK :$ Thanks. En ben benieuwd wat er op je foto staat dat Amsterdam en Sci-Fi zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiToKi schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:56:
En ben benieuwd wat er op je foto staat dat Amsterdam en Sci-Fi zou kunnen zijn.
Ik voorzie een grote stedenslopende robot :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik denk niet dat ik het redt jongens.. hoop werk wat nog af moet. Ik wilde een beetje gaan matte painten! Misschien morgen ochtend nog een gaatje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nog even een WIPje van mijn kant:
WIP 011

Nog even wat stukjes van de textures aanpassen, en dan een simpele omgeving neergooien, veel meer tijd ga ik niet hebben vandaag :/
Hem in de ruimte gooien zou makkelijker zijn, maar dan heb ik een astromech nodig en zo'n ding maken kost net zoveel of meer tijd dan een simpele omgeving, en dan heb ik m'n landing gear voor niks gemaakt :P

Gaan er vandaag nog een stel Finals binnen stromen? :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Als je hem in de ruimte plaatst moet er natuurlijk een service droid bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hmm, nog 9 uur te gaan.. Spannend guys!
Helaas heb ik niet genoeg tijd gehad, vrijwel niet.

Battlefield en andere werkzaamheden heeft mijn aandacht gekregen de afgelopen tijd. Jammer... -O-

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wolfos schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:03:
Als je hem in de ruimte plaatst moet er natuurlijk een service droid bij ;)
:?
Als ik hem in de ruimte plaats heeft hij zoals ik zelf al zei een Astromech nodig (R2-D2 is een astromech droid) ;)

[Edit]
Okay, dit is denk ik de FINAL, ik ga vandaag geen tijd meer hebben om er nog wat aan te doen:
Final

Waar blijven de overige Finals? Kom op jongens, nog even aanpoten! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Spike_wolf op 26-02-2012 20:39 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Last minute final :)
Op het einde is er altijd ineens nog veel dat moet gebeuren, ik ben er wel tevreden van nu.
Ik heb het helemaal omgegooid naar een nachtscene!

Final:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2593899/DEF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
* LiToKi telt 5 finals?

Ik zal ze vanavond verzamelen en in 1 post zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
En na een dag van stilte en bij wijze van uitzondering een reactie op mezelf, de finals;

manoti
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2593899/DEF%20640.jpg

Spike_wolf
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nanwJ8YjQbG4FlnWHs7gJ5GQ/full.jpg

Kvasirdor
Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/7506/rainbowzondersterth.png
Imageshack fullsize

Nico
Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs70/i/2012/051/5/f/render_test_alienhead_01_by_forgotten_sins-d4qeysb.png

LiToKi
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/SpaceOctopus_06_thumb.jpg

Reageren met scores kan door te mailen naar m-proost at home.nl . Zie topicstart voor hoe punten te verdelen :).

[ Voor 9% gewijzigd door LiToKi op 27-02-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Scores verzonden, nu iedereen hierheen verkassen: Hét GFX contest thematopic!
:)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hierbij!
Thumbnail
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2593899/DEF%20640.jpg

1440*811
optimaal voor te bekijken :)
http://dl.dropbox.com/u/2593899/DEF%201440.jpg

Full res
3600*...
http://dl.dropbox.com/u/2593899/DEF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de originaliteit van sommige afbeeldingen wel een beetje achter vind lopen bij de rest :) Voortborduren op bestaande zaken is prima maar al wel iets makkelijker, dus dan mag er qua compositie of overige zaken wel wat meer uit de kast getrokken worden :Y

Maar goed, ik mag niet eens stemmen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Anoniem: 172410 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:42:
Voortborduren op bestaande zaken is prima maar al wel iets makkelijker, dus dan mag er qua compositie of overige zaken wel wat meer uit de kast getrokken worden :Y
Zonder hier verder op in te gaan is het voortborduren op bestaande zaken niet minder makkelijk ( of moeilijker ) dan niet bestaande zaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Even edited om e.e.a. wat te nuanceren]

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 27-02-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Anoniem: 172410 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:42:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de originaliteit van sommige afbeeldingen wel een beetje achter vind lopen bij de rest :) Voortborduren op bestaande zaken is prima maar al wel iets makkelijker, dus dan mag er qua compositie of overige zaken wel wat meer uit de kast getrokken worden :Y

Maar goed, ik mag niet eens stemmen :p
Ook al heb je enigsinds gelijk, het moet natuurlijk wel leuk blijven voor de mensen om mee te doen. Het is een contest voor de lol en mensen moet toch veel tijd vrij maken om ook maar iets te maken. Zorg er voor dat ze ook nog veel tijd moeten besteden aan een compleet eigen ontwerp en compositie, dan mag je de duur van de contest op zijn minst wel 3 maand maken. Ik ben voor deze contest goed begonnen, maar ik had jammer genoeg geen tijd om het af te maken. Toch congratz voor allen die het wel gelukt is, er zitten paar leuke finals bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dat 'replica's' van bestaande scenes/objecten opzich minder fantasierijk zijn is geheel waar, dat er creatievere dingen gedaan konden worden met de uiteindelijke compositie is ook geheel waar, maar vergeet niet dat we zoals Andyk hierboven zegt in onze vrije tijd bezig zijn, en niet iedereen heeft 6 dagen per week de hele dag vrij om te doen en laten wat hij wil natuurlijk, en veel mensen zijn blij als ze in ieder geval hun hoofdonderwerp af hebben kunnen krijgen.

Over het moeilijker of makkelijker zijn van het maken van bestaande objecten is ook geheel afhankelijk van de maker natuurlijk, dat je een bestaand voertuig maakt wil niet zeggen dat je het makkelijker hebt dan iemand die een compleet voertuig zelf verzint, het hebben van duidelijke richtlijnen maakt tekenen/modelen niet simpeler, want je zit vast aan die richtlijnen en daar kun je (als je het goed wil doen) niet van afwijken, waar als je zelf wat bedenkt kun je als iets niet lukt gewoon wat anders doen.
Het namaken van een bestaand object vergt minder fantasie, maar meer discipline, en dat is net zo belangrijk natuurlijk :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik vind dat er toch hele mooie finals in zitten. Wat maakt het uit dat iemand iets namaakt? De originaliteit wordt ook beoordeeld en dat zal dus weerspiegeld worden in de eindscore.

[ Voor 0% gewijzigd door D-rez op 28-02-2012 09:13 . Reden: epic dt fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Knappe finals mensen, tof!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Heb bijnaaaa alle scores, ik mis er nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, ik geloof dat mijn opmerking niet helemaal in goede aarde is gevallen :p Laat ik de eerste zijn om de hand in eigen boezem te steken; ik zit momenteel om een aantal redenen niet helemaal lekker in mijn vel en daarom kunnen bepaalde opmerkingen of bewoordingen harder zijn of minder handig geformuleerd dan strikt wenselijk. Het leuke aan dit topic vind ik dat er altijd een positieve constructieve sfeer hangt, zonder moeilijkheden of gedoe. Het is fijn lekker te kunnen spelevaren, je werkt te kunnen laten zien en te leren van anderen. Echter, bij een constructieve sfeer horen naast positieve commentaren ook opbouwende kritieken en ik hoop dan ook dat mijn opmerkingen in dat licht gezien worden :Y

Hoewel in dit geval wel duidelijk is om welke werken het gaat, zijn het wel opmerkingen die in zijn algemeenheid voor meer mensen gelden. In twee werken zijn goed verzorgde models te zien. Het is duidelijk dat er een hoop werk en liefde in deze models zit en daar valt dan ook niets op aan te merken. Wat mij daarbij wel opvalt is dat het een graphicscontest is en geen modelcontest. De deelnemers hebben hun best gedaan om een backdrop voor hun modellen te creëeren en zijn daar in mijn ogen ook goed in geslaagd. De omgevingen passen bij de modellen en werken goed samen met de modellen zoals ze er staan. Echter zijn het wel duidelijk backdrops; omgevingen die bedoeld zijn om het model niet alleen maar een model te laten zijn.

In het verlengde van die opmerking ligt iets dat me bij meer werken opvalt, vooral als ik even terugdenk aan voorgaande edities van deze contest. Hoewel graphics strikt genomen natuurlijk plaatjes betekent, denk ik dat het doel van het gros van de mensen hier toch is iets los te maken met zijn plaatje. Dat is heel, heel breed en dat is maar goed ook, maar of het nu gewoon iets moois maken, spanning creëeren of een sfeer neerzetten is, daarbij gaat het om meer dan alleen het tonen van je onderwerp. Daarbij komen ook compositie, kleurgebruik en nog veel meer andere zaken kijken. Plaatjes die echt heel gaaf zijn om te zien spelen vaak met lichtval, hoe de onderwerpen over het vlak verdeeld zijn, wat je wel kunt zien of juist niet (i.e. suggestie) en nog veel meer van zulke zaken. Niet zelden vertellen ze een verhaal, roepen ze vragen op en geven te tegelijk handvatten om die vragen te beantwoorden of zelf in te vullen. Dat is, naast een goedgekozen onderwerp, wat een plaatje spannend maakt en waarom je er naar kunt blijven kijken.

Nu noemde hierboven Spike_wolf de tijdspanne en dat niet iedereen even veel tijd heeft. Dat is uiteraard absoluut een factor en dat is ook helemaal niet erg. Sowieso verschilt het niveau en de stijl, is de één beter in strakke voertuigmodels en de ander beter in aquarelachtig characterdesign en wat mij betreft is dat juist de charme van de contest. Het gaat er om mee te doen op je eigen niveau, je werk te tonen aan anderen en het streven jezelf te verbeteren. Dat je iets misschien een keer niet zo goed kunt is niet erg en in mijn ogen juist leuk, want juist dat zijn de momenten om jezelf (en anderen natuurlijk) te verbazen. Echter is het ook zaak om juist met die korte tijdspanne om te gaan. Als je merkt dat je door je gedetailleerde tekening of complexe model helemaal geen tijd overhoudt voor andere zaken, is het misschien een idee om dat de volgende een tandje terug te schroeven, zodat je ruimte creëert voor die andere zaken. Dat soms niet helemaal te halen valt wat je voor ogen hebt is logisch en zoals gezegd zit iedereen anders in zijn tijd, maar juist de contest is een goede omgeving om daar eens mee te spelen en te zien hoever je dan wel kunt komen binnen de gegeven tijd door te variëren hoeveel tijd je waarin steekt. Zo leer je niet alleen van anderen, maar ook van jezelf en wordt het werk met iedere contest alleen maar mooier en mooier.

Dat gezegd hebbende hoeft een compositie of verhaal helemaal niet veel tijd te kosten. Ik merkte aan de opmerkingen hierboven een beetje dat het beeld bestaat dat dat ontzettend veel tijd kost, maar het gaat er vooral om hoe je de door jouw verzonnen componenten inzet. Met hetzelfde aantal models kan je ik-weet-niet-hoeveel composities verzinnen die allemaal weer iets anders vertellen. Het unieke werk per tekening/werk valt ontzettend mee; het vergt vooral wat denkwerk (ideaal voor die verloren minuutjes op je werk :p), een klein beetje planning en vooral goede moed en experimenteerdrift.

Dat is dan ook wat ik hierboven bedoelde: dat je bestaand werk als inspiratie gebruikt is niet erg en kan juist tot spectaculaire platen leiden. Het heeft zoals gezegd inderdaad zijn eigen voor- en nadelen. Echter moet je je daarbij wel realiseren dat het onderwerpen zijn die mensen al kennen. Dat betekent dat ze er al bepaalde gevoelens en verwachtingen bij hebben die jij niet hoeft te creëren, maar ook dat je die bestaande bouwelementen zult moeten zien in te passen op een manier die men nog niet eerder heeft gezien of die men aanspreekt. Dan hoef je echt niet te denken aan het verzinnen van een hele nieuwe Starwarsfilm (om maar iets te noemen) maar meer om het jouw eigen smaakje geven aan de bestaande materie om zo een plaat je echt eigen te maken. Met respect voor het originele werk, uiteraard, het hoeft niet opeens helemaal anders te zijn, integendeel.

Zo, een heel verhaal, een hele tekst :P Ik hoop dat dit een stukje genuanceerder was dan mijn vorige opmerking en dat ik ook duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoelde :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20
Een pluim voor je post :) Ik zal overigens de laatste zijn die valt over wat meer harde posts, ik hou niet zo van geneuzel als het vermeden kan worden.

Ik denk echter wel dat je een beetje voorbij gaat aan de motivatie die mensen ertoe zet mee te doen aan deze contest. Bij lange na de meeste mensen doen mijns inziens mee om mee te doen, niet om te winnen, maar gewoon om iets leuks te maken. Dat het in een soort van competitieverband gebeurt is leuk, maar dat is misschien wat extra motivatie. Zo ken ik ook mensen die perse een doel nodig hebben om iets te maken, een afgebakend gebied en tijdspanne, dan komt er iets moois uit.

Niet iedereen kijkt dus op dezelfde manier naar de contest en heeft zeker niet dezelfde doelen en/of verwachtingen. Jazeker dit was ooit een veredelde modelling contest, en weet zeker dat de meeste 3d-ers dit nog zo zien. Vergeet ook niet dat voor veel mensen die ook een deel oefening is. Als je nog niet bedreven bent in modelling, heb je er meer aan om dit te oefenen dan compositie en kleurgebruik. Dit laatste staat volkomen los van modelling en kun je in veel meer toepassingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Deze discussie is volgens mij al eens eerder gehouden ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20
Toen was de insteek anders en ging het over het niveau wat voor sommigen juist demotiverend was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
As usual mijn score als laatste :+

Nu verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
En de winnaar is;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/uitslag.jpg

Ene LiToKi.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Feli LiToKi *O* *O*

Op naar de volgende contest :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
No brainer :). Feli LiToKi. Zal de updates van Destiny en de 304 het andere 3d topic mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
feli LiToki, meer dan verdiende winnaar vind ik persoonlijk. (zeker na de prachtige pirategaai uit de vorige contest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gefeliciteerd! Machtig mooie plaat weer, maar ik vond de meeste inzendingen sowieso erg goed dit keer.

Pagina: 1 2 3 Laatste