Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2012/015/5/8/x_by_forgotten_sins-d4mfelt.png

Afbeeldingslocatie: http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2012/015/a/7/x_by_forgotten_sins-d4mfcj8.png

Dag beste Tweaker,

welkom in het topic waar de beste contest thema ideeën van GFX-land worden gebundeld. Het doel van dit topic is om goede/leuke/originele/geniale ideeën samen te voegen zodat we uit deze ideeën een geschikt onderwerp kunnen kiezen voor de nieuwe graphics-contests to come.

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2012/015/4/1/1_by_forgotten_sins-d4mfcer.png

De [GFX] Contests zijn voor ons tweakers nog niet zo lang geleden ontstaan. Voor deze contest waren er eerst de 2d- en 3d-contests. De 2d-contest is 9 april 2008 overleden en vertoonde nog wat naschokken een jaar later, reanimatie was niet meer mogelijk.

Vanuit de 3d-contest zijn we gaan denken wat een oplossing zou zijn en daar was de gfx-contest. Een contest voor zowel 2d als 3d.

Momenteel zijn zowel de actieve deelnemers als de moderators aan het overleggen wat we nog extra kunnen doen om de contest nóg beter te maken. Om deel te nemen aan de discussie kijkt u even hier
[GFX Contest]Evaluatietopic

Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2012/015/7/1/x_by_forgotten_sins-d4mfclo.png

Hier gaan we de komende dagen, weken, maanden of zelfs jaren overleggen welke ideeën hot zijn en welke not. Goede ideeën kunnen ten alle tijden worden aangedragen en overlegt.

Bij elke nieuwe contest zullen we hier onze thuisbasis weer vinden voor de start van een nieuwe contest. We gaan hier dan overleggen welk onderwerp het daadwerkelijk gaat worden of we kiezen er willekeurig eentje uit de lijst.

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2012/015/a/a/1_by_forgotten_sins-d4mfc0q.png

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2010/081/9/f/tweaker_by_Forgotten_Sins.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2010/081/4/8/tweaker2_by_Forgotten_Sins.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2011/069/d/3/tweakers_3_by_forgotten_sins-d3bccse.png

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2011/069/7/d/tweakers_4_by_forgotten_sins-d3bccxb.png

Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2011/069/a/b/tweakers_6_by_forgotten_sins-d3bce3u.png

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2012/015/8/b/7_by_forgotten_sins-d4mexll.png

Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2012/015/b/9/9_by_forgotten_sins-d4mex2h.png

Afbeeldingslocatie: http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2012/015/3/2/tweakers_10_by_forgotten_sins-d4mevou.png

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2012/015/7/d/tweakers_11_by_forgotten_sins-d4mevch.png

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2012/015/5/5/gfx_contest_12___piraten__struikrovers___by_forgotten_sins-d4meucp.png

Topic wordt nog geupdate maar nu kunnen we alvast van start!
Stuur mij even een dm als er fouten in staan.

[ Voor 46% gewijzigd door Nico op 15-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Mij lijkt het heel leuk om te proberen een topic enigszins te linken met het tweakerland.

Daarom zou ik de volgende onderwerpen willen suggereren.

- Case(mod) (spreekt toch voor zich)
- Mediaplayer (in al zijn aspecten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Tweakerland vind ik zelf eigenlijk wel leuk klinken :D
Het bied een hoop vrijheid, waar "case(mod)" je automatisch vast zit aan het feit dat je een case(mod) moet ontwerpen. Natuurlijk kun je ook weer heeel erg ver gaan met een casemod..
:) Ja opzich nu ik er meer over nadenk, is ook "case(mod)" wel grappig, maar laat nog maar wat extra meningen binnenstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Probleem daarbij is dat het niet echt een thema is maar 'maak een object', compostie en belichting spelen nagenoeg geen rol.
Ik zou zelf meer gaan voor een fantasie thema zoals bijvoorbeeld 'enchanted forest' of 'super secret hideout' ( of iets in die geest ).
Lijkt me ook wat geschikter voor de tekenaars onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Mediaplayer klinkt heel vet, inclusief heel aparte afstandsbediening enzo, vet :)

iets anders zoals industrie lijkt me ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:28
Hmm, mis hier toch een paar ideeën die in het discussietopic langskwamen en die wat meer tot de verbeelding spreken voor puur 2D bewerking. Er waren er meen ik wel een paar (beetje lang topic om ze even op te diepen) die behoorlijk ruim waren en dus veel verschillende mogelijkheden gaven. Casemod is me te 3D of anders te droog voor bv. een 'potlood'-tekening (2D hoeft ten slotte niet uit Photoshop of Paint te komen), mediaplayer nog meer.
Wel mooi dat er een nieuw topic is, let's go!

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 12-03-2010 15:14 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:16
Een thema als 'Feest' oid lijkt me veel mooier dan 'Casemod' of 'Media-speler' het moet niet zo zijn dat het 'thema' een object is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Met bovenstaande opmerkingen denk ik dus dat "Tweakerland" een leuke is. Misschien is "Tweakerland" wel een super secret hideout of magisch bos :9 Verder lijkt het me een onderwerp dat ook goed uit te werken is in 2D. Zowel 2d digitaal als het traditionele pen papier verhaal :)

Daarbovenop is het ook nog eens hartstikke relevant aan deze website en community! Verbroederen zullen we! "Nieuwe" start voor de graphics competitie op GoT, waar we nog steeds gezamenlijk aan werken! Tweakers uit Tweakerland verenigt u!

/me liet zich even gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

ZpAz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:21:
Een thema als 'Feest' oid lijkt me veel mooier dan 'Casemod' of 'Media-speler' het moet niet zo zijn dat het 'thema' een object is.
mee eens!

daarom vind ik de volgende bovengenoemde thema's wel goed passen:
industrie
tweakerland

hoewel je bij tweakerland alweer aan computers vastzit, stukkie uit woordenboek:
Tweaken
Met truckjes en weetjes het maximale resultaat uit de computer eruit halen.

dus dan stel ik voor om nog een stappie terug te gaan en dan te kiezen voor "Technologie".
Savantas schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:13:
Hmm, mis hier toch een paar ideeën die in het discussietopic langskwamen en die wat meer tot de verbeelding spreken voor puur 2D bewerking. Er waren er meen ik wel een paar (beetje lang topic om ze even op te diepen) die behoorlijk ruim waren en dus veel verschillende mogelijkheden gaven. Casemod is me te 3D of anders te droog voor bv. een 'potlood'-tekening (2D hoeft ten slotte niet uit Photoshop of Paint te komen), mediaplayer nog meer.
Wel mooi dat er een nieuw topic is, let's go!
Miss kun je zelf ook een paar thema's verzinnen ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 21:49
Waarom niet gewoon iets als tweaker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunt wel iets doen van "The tweaker who saved the world".
Beetje superhero kant maar je kan zelf invullen hoe hij de wereld heeft gered :P

Kun je heeel veel kanten mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Anoniem: 280269 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:34:
hoewel je bij tweakerland alweer aan computers vastzit, stukkie uit woordenboek:
Tweaken
Met truckjes en weetjes het maximale resultaat uit de computer eruit halen.
Eventjes wat tegen argumenten :9

Probeer ook buiten een woordenboek definitie om te denken. We zijn allemaal leden van Tweakers.net en hoe zou het land van ons tweakers er uit zien. :) Zitten we met laptoppies in bomen, of is het een meeeegaaaaa server ruimte waar iedereen woont in een eigen serverkast. Of zijn we bezig met andere dingen te tweaken dan pc's? :D

Technologie vind ik ook wel een breed onderwerp en daarom ook wel goed, maar dan zit je pas echt aan het tech gedeelte vast ;)

@ Marabunta: Tweaker..tweaker, ligt misschien aan mij maar ik denk meteen aan een personage. Bij iets als Tweakerland kun ook bv een tweaker in zijn natuurlijke habitat maken :) Dus met dat onderwerp krijg je meer vrijheid van keuze dan wanneer je echt "tweaker" zegt.
@ Hymn: zelfde boodschap ongeveer als aan Marabunta.

[ Voor 17% gewijzigd door Nico op 12-03-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Zeror

Ik Henk 'm!

Idee:

Pak een willekeurige letter uit alfabet en maak hier een cartoonpoppetje van. De origineelste wint ofzoiets.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Simpel, leuk en je kunt oneindig creatief bezig zijn :D
En de beoordeling van de contest is natuurlijk o.a. al afhankelijk van originaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Dat is inderdaad wel een goede, dan kun je ook meteen al de volgende 26 contests vullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Zo is het denk ik niet bedoeld marabunta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Weet ik :P vandaar de :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, eventjes mezelf verdedigen :9
Nico schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:55:
[...]

Probeer ook buiten een woordenboek definitie om te denken.
Tuurlijk denk ik wel buiten de woordenboek definities van dingen. maar het moet ook kloppen.
Technologie vind ik ook wel een breed onderwerp en daarom ook wel goed, maar dan zit je pas echt aan het tech gedeelte vast ;)
Tweakers is een deel van technologie. dus een veel breder onderwerp.

Maargoed dat was maar mijn manier van denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Zeror

Ik Henk 'm!

marabunta2048 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:06:
Dat is inderdaad wel een goede, dan kun je ook meteen al de volgende 26 contests vullen :+
En dan de bedenken dat je ook nog cijfers en leestekens en dergelijke hebt :+

Nee, 1 contest en het hele alfabet doet mee. Iedereen kiest een willekeurige letter en maakt hier een cartoon poppetje van. Met de extra regel dat fonts NIET toegestaan zijn om te gebruiken. Je moet dus alles zelf tekenen/modelleren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Tweaker is ook nog iets heel anders hoor... doe maar eens in amerika zoeken ofzo ;)

http://www.urban75.com/Drugs/meth.html
:+

Maar uhm ideetjes:

- Below the surface (ondergronds dus.) Kan vanalles zijn. Een graf, grot, stad wereld, mieren nest etc etc etc
- Cultuurtje? Zoals: Romeinen, China, Egypte, Azteken, etc.
- in het kader van "we gaan allemaal dood in 2012: "Een nieuwe tijd"

Of ben ik nou heel diep bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 11:52
Hou het simpel:

Lente (eind v/d winter, dooi, nieuwe bloemen, diertjes etc....................)

Dat was alles waar ik momenteel op kwam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:16
1 April als onderwerp :) Een grappige scene ofzo maken :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Ik blijf toch bij mijn thema: industrie.

3D lijkt me te focussen op gebouwen, hele steden, maar ook op gereedschappen, waar het 2D meer focust op dingen als de feeling wat industrie kan geven, ik kan hier wel 10 dingen op verzinnen, maar het lijkt me een thema wat niet TE vrij is, maar ook niet te eentonig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@natasdiamon,

Ik vind het inderdaad ook wel een mooi onderwerp, maar het is heel abstract, je kan bijna niets organisch modellen/tekenen :) (nu vind ik dat niet erg omdat ik het liefst niet-organische dingen model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 17:25
Ik vind industrie ook wel een mooi onder werp. Je kan er echt alle kanten mee op. Dat er dan geen organische dingen gemaakt zullen worden lijkt mij niet zo'n grote ramp, hebben we vast een onderwerp voor de volgende contest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Ik denk niet dat industrie alleen dit is:
Afbeeldingslocatie: http://www.aerzen.nl/var/aerzen/storage/images/media/ressources_meta/images/chemie-industrie/16939-3-ger-DE/Chemie-Industrie_zoom_image.jpg
Maar ook dingen als Keiharde werkers:
Afbeeldingslocatie: http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200704/koempel.jpg

Hoewel ditsoort situaties me het leukst lijken:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/GSWT-Industrie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar toch denk ik dat het grootste deel van de mensen denkt aan grote grijze gebouwen etc :)

offtopic:
verlicht ons, wat is het? (laatste plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grote grijze gebouwen kunne ook mooi zijn :P.

als je aan industrie denkt denk je daar vaak wel in eerste instantie aan. maar als je beetje verder denkt kom je al snel tot andere dingen: noem booreiland, landbouw, deadliest catch ;) enz.

je kunt er vast wel mooie dingen mee maken! organisch is idd wat minder maargoed je kunt er vast wel een twist aan geven dat het een organische plaat word!

al met al vind ik industrie dus wel een geschikt onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Organisch? Dan maak je toch lekker een laboratorium met gekke kweekjes? ;) Ik zie het al helemaal voor me :D (microscoop enzo)

[ Voor 26% gewijzigd door Giant87 op 13-03-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Industriele revolutie" vind ik dan een iets beter thema.
Je kan dan nog steeds fabrieken maken maar ook een stel laptops die een revolutie leiden ( geweren in de hand, rood lapje stof om de kop ) of zelfs a la terminator etc.

Speel je ook wat meer in op compositie en belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zullen we doen dat de winnaar van het vorige contest (JupJup) een beslissing maakt over het uiteindelijk onderwerp?

vorige keren hadden we dat ook altijd zo gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Dat is inderdaad een slim plan, maar wat zou het nut van het topic zijn als hij iets totaal anders kiest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dit topic dient vooral voor inspiratie. En ik vind nog altijd dat case(mod) of mediaplayer prima onderwerpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 13:06
D-rez schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:38:
dit topic dient vooral voor inspiratie. En ik vind nog altijd dat case(mod) of mediaplayer prima onderwerpen zijn.
Ik ben het hier niet mee eens, dit zijn te specifieke onderwerpen waar waarschijnlijk een groot aantal potentiële deelnemers geen interesse in hebben.

Tweakerland is een hardstikke leuk idee, waar je zelfs je Casemod idee kunt in verwerken. Denk dan aan bijvoorbeeld huizenblokken/flats die er uit zien als midi/high towers die geterroriseerd worden door een virus monster, of een wereld van rondlopende cases als personages die naar een case-mod shop gaan om hun uiterlijk te veranderen(a la een tattoo shop).

Maar ik vind wel dat Storytelling het hoofdonderwerp/criterium moet zijn van iedere contest. 3D en 2D zijn middelen om een verhaal te kunnen overbrengen. Tenzij jullie allemaal richting product visualisatie willen gaan.

Hymn legde ook een paar leuke ideeën voor, waar je alle kanten mee op kunt gaan qua uitwerking.
Probeer een idee te verzinnen dat niet heel specifiek is en maar kan leiden tot 2 mogelijke uitwerkingen.
Wat bedoel je precies met 2 mogelijke uitwerkingen? Je wilt toch niet dat iedereen hetzelfde gaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Tweakerland is wel een leuke! Ik vond zelf het onderwerp "robots" ook erg tof wat uit de vorige topic ook aardig wat aanhang had.

Casemods etc lijkt me niet veel aan.

Wanneer gaan we eigenlijk weer van start? :P En ik neem aan dat ik de knoop moet doorhakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Volgens mij, gaan we op 1 april beginnen toch? Zoals beschreven staat in het evaluatie topic...

Daar heeft een modje zijn advies gegeven. Nu hebben we 2 weken om te kletsen over onderwerpen en dan op 1 april starten lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 11:52
Bij industrie kun je toch ook aan bio-industrie denken. Dan kun je wel genoeg organische voorwerpen in je scene betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:44:
Bij industrie kun je toch ook aan bio-industrie denken. Dan kun je wel genoeg organische voorwerpen in je scene betrekken.
Mja als we zo gaan redeneren.. dan kan je alles gaan maken. Ook een behuizing of een mediaplayer. Die wordt namelijk ook door de industrie gemaakt. Ik denk dat het beter is om als onderwerp de industriële revolutie aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Als ik er ff doorheen mag. Industrie is breed zat ben genoeg te doen, het voorbeeld van de behuizing of mediaplayer is onzin natuurlijk. je mag wel een productielijn voor mediaplayers maken dan.

Ik stem voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 12:59
pgerrits schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:15:
[...]

Mja als we zo gaan redeneren.. dan kan je alles gaan maken. Ook een behuizing of een mediaplayer. Die wordt namelijk ook door de industrie gemaakt. Ik denk dat het beter is om als onderwerp de industriële revolutie aan te houden.
Hier nog een stem voor industriële revolutie. Industrie is wat te breed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Industriële revolutie is wel een leuk idee, maar industrie klinkt naar mijn idee ook niet verkeerd ;) Toch ga ik voorlopig even voor industriële revolutie..

OP geupdate!

P.s.: Als iemand een leuk idee heeft voor de topic header, let me know of lever iets aan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Nico op 23-03-2010 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Industriële revolutie biedt volop aanknopingspunten inderdaad, van letterlijk tot vrij assosiatief :)
Ik claim alvast een Che-robot! ;) (al weet ik niet of dat mijn idee blijft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Haha het is nog niet zeker dat het industriële revolutie wordt he :P Als thema dan.. Dat zien we wel weer als we in de buurt komen van 1 april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Is er al een deadline wanneer de nieuwe wedstrijd open zal zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

en wie gaat de 1ste opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43

RoyK

Hobby tekenaar

lijkt me een top thema

kan ieder zijn ei in kwijt lijkt me. Ik heb al een lekker smering ideetje..

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 23-03-2010 15:14 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@Ward: 1 april ;) en dat is GEEN grap.
D-rez schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:00:
en wie gaat de 1ste opstarten?
Volgens mij wilde Jupjup (winnaar afgelopen contest) wel een topic openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

bij deze jupjup, begin der maar alvast aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ok nice :9
Ik vroeg mij af of de wedstrijd beperkt is tot stills of er ook animatie/video mag inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Dus even concreet; we beginnen op 1 April met een nieuwe contest, en die contest gaat een maand duren? :) Ik heb in ieder geval weer zin om ook weer eens mee te gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@Ward,
Alleen stills, anders is een maand zeker te kort. (Maar niemand houd je tegen om alsnog een video te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 30-05 08:53
*zucht* is dat hele feedback topic dan voor niets geweest?? Ik dacht dat er voortaan vast een '2 maanden - 2 weken' contest werd gehouden, niet van die belachelijk korte contests van 3-4 weken.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 16:23
As said by NMe:

"1 april: contest wordt gestart
16 mei: deadline contest; stemmen + evaluatie in het topic zelf
16 mei: nieuw topic voor het bepalen van het onderwerp van de volgende contest
1 juni: contest wordt gestart

Op deze manier is er elke twee maanden een nieuwe contest."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Maar wat voor contests worden het? 3d of 3d en 2d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@savantas :P less doesn't always equal more! haha..

@ marabunta2048: Het GFX contest idee wordt momenteel voortgezet en dat bestaat dus uit 3d EN 2d ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Zeg, we zitten al weer 2 maanden te ouwehoeren, gaat er nog daadwerkelijk iets gebeuren of...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@Giant87: 1 april gaan we van start :) Staat wel een paar keer vermeld volgens mij. Nu is het nog even overleggen over het onderwerp in dit topic ;) Originele ideeën of discussie aan dit topic is natuurlijk altijd welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giant87 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:35:
Zeg, we zitten al weer 2 maanden te ouwehoeren, gaat er nog daadwerkelijk iets gebeuren of...? :+
Dat is wel te hopen :). Het begint steeds meer op politiek te lijken, veel gepraat weinig actie. Motiveert mij niet echt meer.

gelukkig is het eind in zicht (hopelijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Exact, dat gevoel heb ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Voor iedereen met twijfels nog :) We gaan de 1ste gewoon aan de gang!
/me stuurt DM naar jupjup.

Gegroet,

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
jeuj *O* en wat gaat het onderwerp nou worden? :)

* naam gaat zeker meedoen :p

[ Voor 33% gewijzigd door naam op 28-03-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 30-05 08:53
Wie start hem dan? Niet dat we 2/3 april er achter komen dat we geen topicopener hebben laat staan een nieuw topic, en dat het dan alsnog een week duurt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Als het goed is start jupjup hem. Vandaag heb ik hem een DM gestuurd met daarin de vraag of hij het nog steeds wilde openen en of hij eventjes wilde reageren. Als hij niet op tijd reageert zal er vast wel een andere gegadigde zijn die een thema uit dit topic pikt en netjes op 1 april een topic kan maken.
Eventueel kan ik dat nog op me nemen of iemand anders moet staan te springen :P

Alles komt goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
OK dames :) morgen is het dan zo ver, jupjup heeft nog niet gereageerd dus zal ik het topic openen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

How ik ben er weer :P

Was je al aan de slag Nico of moet ik hem vanavond fixen? En wat wordt eigenlijk het onderwerp? industriële revolutie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Dat mag de winnaar van de contest/starter nieuwe eigenlijk beslissen. Dus hoewel de meesten hier voor industriële revolutie kiezen, mag jij in principe ook gerust "konijntjes liefde" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Als hij konijntjes liefde zou kiezen ( moet tie eigenlijk doen, heb ik meteen een leuk idee :+ ) zou het hele nut van dit thematopic voorbij gaan :P Maar het is natuurlijk aan de winnaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

* Dutchie! hoopt op een leuk onderwerp. *O*

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Jooo Jupjup welkom terug :P haha
Ik was nog niet begonnen ;) Dus leef je uit! Zelf zou ik aanraden om een van de 2 onderwerpen te kiezen die inmiddels zijn opgenomen in de beginpost (dat is beetje het idee van dit thema topic..dat we met z'n allen beetje overleggen). Op beiden kwamen wel aardige reacties ;)
Verder zou ik zeggen, ik zie je topic graag tegemoet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
* naam kan ook niet wachten om weer eens lekker te gaan 3d-en :p
heb voor beide onderwerpen al wat leuke ideetjes, maar ik zal me nog heel even moeten inhouden O-) Morgen gaan we beginnen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
klinkt al in ieder geval alsof de stemming er goed in zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ideaal zo'n opsomming(kje) in de TS!

Wat mij betreft wordt het tweakerland. Lekker breed en kan je naar mijn idee veel eigen ideeen instoppen.
Ik heb het hele topic niet helemaal gevolgt dus laat even weten of iedereen het er mee eens is!

TS ga ik vanacht mee aan de slag dus morgenvroeg kunnen jullie beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Of iedereen het er mee eens is... er zijn wel aardige reacties op geweest...net zoals op het andere onderwerp ;) Dus niet iedereen zal het er 100% mee eens zijn, maar de volgende keer zullen die mensen misschien wel het onderwerp van hun dromen voorgeschoteld krijgen. Het is aan de topicstarter om er gewoon eentje te kiezen..bij voorkeur uit het lijstje. Dit omdat dit onderwerpen zijn die zijn door de users hier in dit topic wel bestempeld zijn als "OK". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een kolere werk is een sp maken maar hij is onderweg! Ik verwacht nu wel veel deelnemers he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
:D kom maar op..het is alweer 1 april! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de nieuwe contest is er ! :

2D/3D GFX contest "Design je eigen pony"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
YES MY LITTLE PONY!! IK CLAIM MY LITTLE PONY!!!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Daar gaat m'n idee Nico... ;(

:p

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchie! op 01-04-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik had net zo'n zin in Pimp Your Freggle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan doe ik hier nog eventjes mijn onderwerpsuggesties posten ;)

@ Night
James Bond
Lente
Industrie

Just a thought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Industrie vind ik ook een tof thema.

Mijn suggesties:

Onder de microscoop
Werk in uitvoering
Diepzee
Steampunk
Snelheid
Natuurwetten
Verpakking
Oerwoud

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 15:26

eagle00789

Est. November 2005

Ik heb denk ik ook nog wel een passend onderwerp: 4 seizoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 11:09
Licht
Materiaal
Natuur

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Onderwerp: Emotie.

Van complexe characters tot simpele stillevens. Bij een dergelijk topic maar ik tijd vrij om een keer mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JohnGalt schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:11:
Onderwerp: Emotie.

Van complexe characters tot simpele stillevens. Bij een dergelijk topic maar ik tijd vrij om een keer mee te doen.
Volgens mij weten een heleboel mensen niet wat ze daarbij zullen maken. Dan krijg je weer door gebrek aan inspiratie dat we weer maximaal 4 of 5 inzendingen hebben na 6 weken lopende contest. Tweakerland was blijkbaar voor veel mensen te cryptisch. IMHO kun je het aantal deelnemers alleen maar vergroten door zo laagdrempelig mogelijke onderwerpen te kiezen; onderwerpen waar mogelijke deelnemers meteen een beeld bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:55
Ik ben zelf niet zo grafisch en heb ook nog nooit meegedaan aan contest, maar is multitasking (dit kan je namelijk op tig manieren weergeven) niet een leuke opdracht?

Ik weet niet eens of ik wel onderwerpen mag posten, omdat ik toch niet meedoe, maartoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dat is nog vager dan emotie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:55:
[...]

Volgens mij weten een heleboel mensen niet wat ze daarbij zullen maken. Dan krijg je weer door gebrek aan inspiratie dat we weer maximaal 4 of 5 inzendingen hebben na 6 weken lopende contest. Tweakerland was blijkbaar voor veel mensen te cryptisch. IMHO kun je het aantal deelnemers alleen maar vergroten door zo laagdrempelig mogelijke onderwerpen te kiezen; onderwerpen waar mogelijke deelnemers meteen een beeld bij hebben.
Het mooie aan iets als "emotie" is dan wel weer dat iedereen daar wel iets bij kan verzinnen. Ik zeg niet dat jullie het moeten doen (allemaal jullie eigen feestje :+ ) maar ik zou het ook niet te snel afwimpelen als een slecht plan. Je kan het meteen ook een stuk minder vaag te maken door wat voorbeelden te noemen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Emotie is inderdaad een mooie! Ben het wel met snoeikoei eens dat het best kan afschikken :)

Onderwerpen:

Ontwerp een beest :P
Ontwerp een gamecharacter
Oldschool
Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

klopt, maar emotie en 3D is toch vrij lastig denk ik. Hoewel emotie natuurlijk heel breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:55
Multitasking is gewoon meerdere dingen tegelijk doen, dat kan van alles zijn. Het mooie is ook dat je je fantasie ook de vrije loop zou kunnen laten. Er zijn zoveel dingen te verzinnen die je (normaalgesproken) niet tegelijkertijd doet dat het eigenlijk best simpel zou kunnen zijn.

Het is idd wel wat abstract te noemen, maar vaag lijkt het me niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Emotie lijkt mij ook wel wat. Super breed onderwerp (wat leverd nu geen emotie op ;) ). Daarnaast lijkt industriële mij ook nog steeds leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

NMe schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:16:
[...]

Het mooie aan iets als "emotie" is dan wel weer dat iedereen daar wel iets bij kan verzinnen. Ik zeg niet dat jullie het moeten doen (allemaal jullie eigen feestje :+ ) maar ik zou het ook niet te snel afwimpelen als een slecht plan. Je kan het meteen ook een stuk minder vaag te maken door wat voorbeelden te noemen. :)
Tsja als je voldoende fantasie hebt kun je overal wel iets bij verzinnen. Wat ik bij de grafische contests zie is dat mensen het al gauw op "geen tijd / inspiratie" gooien. Zodra het onderwerp niet meteen een levendig beeld (idee) opwekt en er goed over nagedacht moet worden is het schijnbaar te moeilijk om iets te verzinnen.
Ik denk dus dat het voor het aantal deelnemers gunstig werkt een onderwerp / titel te kiezen waarbij de ideeën zich bijna fysiek opdringen op het moment dat je het woord leest zeg maar. Zodat mensen meteen denken; "ah DAT kan ik wel maken." In plaats van dat ze denken "Hmmmm hier moet ik eens een middagje over nadenken" want dan wordt het terzijde geschoven en niks meer mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Anderzijds zorgt dat dan weer voor minder variatie in de inzendingen. En ik mag toch hopen dat mensen nog iets van fantasie hebben dezer dagen. (Of wordt iedereen afgestompt door de TV?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Op tweakers hebben we nog een breed onderwerp waar je bijna alles kan maken wat je wilt. De contesten op de andere, bekende, 3D sites, word alles vaak gezet op 1 klein onderdeel, zodat je niet super veel moet nadenken over het onderwerp & er veel dezelfde soort resultaten komen, die je makkelijk kan vergelijken met elkaar.

Verschil moet er zijn, en nu zijn we nog anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vind emotie best hoor; ik kan er wel wat mee. Maar als we dan weer straks 4 of 5 finals hebben (en dat gebeurt) baal ik.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-05-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

mij lijkt het leuk om een onderwerp te hebben waar iedereen mee aan de slag kan, dus ook beginnerlingen, het probleem is dat de competitie moorden is, dus mensen haken af.

misschien iets als shade de teapot.

Dat is dan iets waar iedereen zijn skills mee kan verbeteren, en het niveau zou dan niet te veel uit elkaar kunnen liggen.

Het is maar een idee hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

een potje thee maken kan mij niet bekoren. Dan heb je het al snel over textures maken en niet over creatief bezig zijn. Bovendien zit er op een vel papier / Photoshop geen theepot.
En het resultaat zal wel degelijk ver uitelkaar liggen. En dit zegt dan meer over de skillz dan over creativiteit.

[ Voor 24% gewijzigd door D-rez op 18-05-2010 14:12 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste