Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/74/44/db/1878901/0/banner.gif

Welkom bij de eerste GFX contest!

Na veel denken, wikken en wegen is het zover. De 3d contest wordt tijdelijk even aan de kant gezet, samen met de verloren gegane 2d contest. In dit spannende experiment voegen we deze twee soorten contests bij elkaar, schudden het even flink en steken er een rietje in voor het drinkgemak. Deze overheerlijke cocktail voegt alle technieken samen en richt zich volledig op het maken van een visueel overdonderend eindresultaat.

Kies de technieken waarin jij jezelf het beste thuisvoelt en gebruik ze om een afbeelding van formaat in elkaar te zetten. Van houtskool tot krijt, van 3ds Max tot Painter, of een combinatie van die twee.. zolang je er een afbeelding mee kan produceren mag het (bijna) allemaal. Zie de regels verderop in deze startpost voor de exacte details.

Het onderwerp van deze contest was al een beetje bekend na de discussie in het 3d contest topic: Japan! Het land van de rijzende zon, dat een enorme berg aan inspiratie oplevert voor deze experimentele contest. Om je alvast op weg te helpen hebben wij (D-Rez en Stukfruit) alvast wat referentiemateriaal voor je opgezocht:

ReferentiesFoto's op Stock.Xchng
ReferentiesFoto's op Flickr
InformatieJapan op Wikipedia
InformatieInformatie over Japan
InformatieJapanse Mythologie

Nuttige keywords om op te zoeken voor meer inspiratie:

Kyoto, Sushi, Golden Pavilion, Samurai, Tokyo, Sumo Wrestling, Mount Fuji, Anime, Cherry Blossoms, Nagoya Castle, Miyajima Torii, Imperial Palace, Origami, Metro, Papieren Parasol, Draken, Papieren Kraanvogels, Koi, Katana's, enz.

Heel veel succes!! *O*

Inleverdatum
Uiterste inleverdatum 22 November 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP: Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

DM werkt even niet. Voor het stellen van vragen of het opsturen van scores kan je mailen naar stukfruit _at_ gmail.com (waarbij _at_ uiteraard een @-teken is). Excuus voor het ongemak!

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 07-11-2009 15:09 . Reden: F1x0r3d! #5 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Heel gave en uitgebreide startpost!

er komt een inzending van mij!

Ediiiit, de link op flikker geeft geen resultaat.

Ediiiiit, er staat aan het begin:
[...]De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen[...]
kun je beter van maken:
[...]De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat[...]

[ Voor 83% gewijzigd door natasdiamon op 31-10-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*O* mooie post, leuk initiatief _/-\o_ nu al benieuwd na wat komen gaat. succes tweakertjes :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@natasiamon: gefix0red, tnx! :) De link naar flickr deed het eerst wel, vreemd :?
Heb er maar een andere term in gezet nu :)

Nog even een extra keer ter informatie: deze contest is dus voor IEDEREEN in het GFX-forum *O* :P

[ Voor 24% gewijzigd door Stukfruit op 31-10-2009 22:25 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 18:20
Ah had laatst nog iets gemaakt die wel bij dit onderwerp zou passen maar mag die helaas niet gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://th03.deviantart.net/fs46/300W/i/2009/213/6/e/Hybrid_by_lzfy.jpg

Mag je trouwens wel renders van anderen gebruiken? Dus 3D van anderen met je eigen 2D insteek? Bovenstaande heb ik zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Als textuur of deels mag het nog wel (als toevoeging), maar een volledige foto of 3d-knutsel van iemand anders als basis voor je werk gaat denk ik te ver, helaas :)

Maar je mag natuurlijk wel zelf een 3d pakket gebruiken om even snel die basis te maken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Stukfruit op 31-10-2009 22:36 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Misschien dat het beter is om te zeggen dat thumbnails max 600 pixels breed mogen zijn, anders denken sommigen misschien dat het plaatje max. maar 600 pixels mag zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Goed idee, gefixed :) Doe je ook mee? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Oeh, als ik de tijd kan vinden ga ik hier toch maar weer eens voor zitten!

Ik zit momenteel een beetje te denken aan een WO2 actiescene (luchtaanval ofzo) of een snip marktverkoper kwam ineens in me op! Nja, nog wel een hele reeks ideetjes die me leuk lijken. Wil in ieder geval zeggen dat het een aantrekkelijk topic is om eens gek uit de hoek te komen.

bedankt voor het opzetten van de contest, hopen dat het toch gaat werken!

Scheldwoorden gebruiken doe je maar buiten GoT ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 01-11-2009 00:46 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Mijn excuses mijnheer modje, ik dacht ik maak even visueel hoe ik het wil gaan brengen. Zo'n lekker cliché comicstijltje van een hele cliché japanner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:36

KneoK

Not in a million lightyears

Oeh, toch nog best wel een uitdagend idee voor de fantasie. Maar ik had iets beloofd in het vorige topic, dus bij deze claim ik mijn plekje :)

Eerste ruwe wip:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ycGXOh0dKBnHug0PyzFpAJCd/full.jpg

Edit, laatste voor vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M0pcmUIp3LHfSvL2mAOWEcu2/full.jpg

Ga het allemaal waarschijnlijk nog wel opnieuw maken, wilde alleen even het een en ander plaatsen en testen.

[ Voor 31% gewijzigd door KneoK op 01-11-2009 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Tjeemp: Cliche Japanse malktvelkopels zijn tof! Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken :D

@KneoK:

Jeej! Hij doet toch mee! ;)

Dat was snel :) het ziet er mooi uit, maar het is me nog niet duidelijk wat het gaat worden.. Het lijkt op een kruising tussen een kinderwagen, een ouderwets autootje en een japans bruggetje. En ik zie er ook nog een gezicht in, maar ik vrees dat m'n fantasie me daar weer parten speelt. Wat is het precies? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Erg tof initiatief!
Ben zelf te druk om mee te doen ( helaasch ) maar een 2D/3D contest opent ook wegen voor samenwerkingsverbanden tussen een 2d'er en een 3d'er, weet niet of dat is toegestaan maar kan ook erg mooie resultaten opleveren.

Ik hou dit topic zeker in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Jeej nieuw topic. Ik ga nu toch maar eens proberen om een keer mee te doen tot het einde. Meestal haak ik af na een paar weken. Heb echter nog niet echt inspiratie. Maar dat komt nog wel.

Ow wacht ik weet al iets! 3000 mandarijnen in Cartmans buik!

Of is dat niet origineel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsanny
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 22:10
Ik volg het 3d topic al een tijdje en ik kan ook wel een beetje 3d'en, dus ik heb besloten om is mee te doen. Ik hoop veel van de 'profs' hier te leren natuurlijk! :9

Mijn idee: Verwoeste/brandende tempel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Denk het niet, ik heb het druk met tentamens, het maken van een film en verhuizing.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Je vond Nintendo niet een groot genoeg inspiratie bron om in de keywords te gooien ? :(

Schieten hier wel ideeën naar binnen maar nog niets waar van ik zeg dit is origineel. Want als je het kan bedenken heeft Japan het al een keer bedacht en gedaan hoe gek het ook is :D

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Stukfruit schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:11:
@Tjeemp: Cliche Japanse malktvelkopels zijn tof! Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken :D

@KneoK:

Jeej! Hij doet toch mee! ;)

Dat was snel :) het ziet er mooi uit, maar het is me nog niet duidelijk wat het gaat worden.. Het lijkt op een kruising tussen een kinderwagen, een ouderwets autootje en een japans bruggetje. En ik zie er ook nog een gezicht in, maar ik vrees dat m'n fantasie me daar weer parten speelt. Wat is het precies? :)
:D

Het is een eerste poging tot een riksja. Weet nog niet helemaal waar het naartoe gaat, ben namelijk heel slecht in mensen modellen maar een riksja race langs marktkraampjes (met een wagentje dat dwars door zo'n Japans fruitkraampje heen schiet en al het fruit alle kanten op vliegt) of misschien een verloren en verlaten marktkraam met wat afgedankte karretjes naast een nieuw Japans multinational gebouw, m'n fantasie moet nog even op gang komen :)

@lordsanny >>> That's the spirit, tof idee ook.
@Iedereen die meedoet >>> Veel succes !

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 01-11-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-06 23:03
Japan is wel helemaal mijn ding :) ik ga zeker proberen mee te doen.
mag je ook verschillende stylen combineren?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

hier even een wipje van mij (ziet er nog niet echt mooi uit, maar dat komt deels doordat ik al heel lang niet meer getekend heb)

wip:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/izxhn4.png

het moet dus een soort draak/ander wezen worden gemaakt van de kaart van japan :+

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsanny
Eerste WIP van mij, moet een beetje laten zien waar ik heen wil.

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/j0zoxy.jpg

Nu alleen nog een manier vinden om het in de fik te steken 8)7

BTW, gerenderd in maxwell, 20 minuten.

[ Voor 9% gewijzigd door lordsanny op 01-11-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 17:01
helaas weet ik niet of ik tijd ga hebben. Ik wil de fruitigste van dit forum wel vooral bedanken voor zijn ontzettende inzet en geweldige startpost. (ik heb per ongeluk de laatste contest gewonnen en had dit eigenlijk moeten doen)

Ik ben blij te zien dat er reeds zoveel potentiële winnaars zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Hymn: Jammer dat je niet meedoet :{ maar was dat van het samenwerkingsverband een vraag? ;) Ik twijfel een beetje of dat moet worden toegestaan. Wat denken anderen?

@pgerrits: Jeej! Klik flink veel op die links in de startpost, dan begint het vanzelf te borrelen :D Cartman in een typisch Japanse situatie moet trouwens best kunnen, maar vergeet dan niet de whares en de dorphins he? ;)

@Spruit11: Jammer.. Maar klinkt ambitieus, succes ermee :)

@daves2hd: Nintendo, Nintendo.. tja, nu je het zegt :D En over originaliteit zou ik me inderdaad geen zorgen meer maken, er zijn meer manieren om iets er origineel uit te laten zien dan alleen een origineel idee op zich, toch? (does that even make any sense? :P)

@KneoK: OMG, natuurlijk :D dat is absoluut typisch Japans! Mensen zou je er ook altijd nog als een matte achter kunnen stoppen, dan kan je ermee wegkomen door ze wazig te schilderen ;) (DOF enzo). Klinkt in ieder geval goed!

@JunkieVirus: Al combineer je 10 verschillende stijlen :D

@Alien B.O.B.: Haha, origineel is het zeker! Ik zag trouwens meteen al dat er een draak in zat, dus met die tekenkunsten van je komt het vast wel goed ;) Ga vooral zo door!

@lordsanny: Super, doet ook al echt Japanserig aan :) Vuur is inderdaad erg moeilijk. Voor Sintel (aka Durian, het filmproject van het Blender Instituut) willen ze ook grote gebieden in het vuur leggen, maar dat gaan ze waarschijnlijk wel doen zonder gebruik te maken van simulaties. Simulaties zouden te lang duren en te veel geheugen/HDD-ruimte in beslag nemen voor een te grote oppervlakte. Gelukkig zijn er ook nog andere methodes om vuur te maken, zoals deze hier. Dat is gedaan in Blender, maar het zou ook mogelijk moeten zijn met andere programma's om mee te compositen. Zoals bv AfterFX. Bespaart je ook gelijk een hele berg rendertijd!

@D-rez: :) Ik hoop dat je ook nog wat tijd kan vinden!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo, weer even een klein beetje doorgegaan met m'n riksja, hoop dat het al wat duidelijker wordt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xCMESsL4j0Y1MqJodOBKfPPZ/full.jpg

En de wire:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pH1DV0hVTlSv0cR5qt9TSDnQ/full.jpg

Er zitten hier en daar nog wat placeholders (zoals de assen en kettingkast), ben nog totaal niet tevreden over het buizenframe en ook het zadel zweeft op het moment nog op een stokje, dat moet ook in het buizenframe opgenomen gaan worden, maar we hebben nog 20 dagen :)

En ach, omdat het alweer maandag is, twee parasols voor de Riksja DeluxeTM :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OOcVwAa6WzIMWheeegTCXpL7/full.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door KneoK op 02-11-2009 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
getverpielekes. Dat begint er al goed uit te zien.

/edit
@Kneok:
papaplu technisch gezien. normaal staat het doek van ene paraplu gespannen. Of toch op zijn minst niet zo los als die op jou plaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.kyotodesign.com/zcart3.8/images/umb/umb_red.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door D-rez op 02-11-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heel goed zelfs! Lijkt er op dat er iets gaat komen om flink tegenop te boksen qua kwaliteit *O*

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Ik heb een heel leuk idee. Alleen zoals altijd is het weer veel te hoog gegrepen. Maar goed. Ik hoop vandaag (vanavond) of morgen een wipje te posten.

@KneoK. Mooi karretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Misschien is het verstandig als mensen erbij zetten of ze 2D of 3D doen. Kunnen we dat ook zien (al aan de wips) hoeveel mensen er mee gedaan hebben.

Momenteel zie ik namelijk meer 3D dan 2D.

Weet nog niet of ik mee doe, als ik mee doe ga ik een draak maken. >:)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Stalllone schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:58:
Misschien is het verstandig als mensen erbij zetten of ze 2D of 3D doen. Kunnen we dat ook zien (al aan de wips) hoeveel mensen er mee gedaan hebben.

Momenteel zie ik namelijk meer 3D dan 2D.

Weet nog niet of ik mee doe, als ik mee doe ga ik een draak maken. >:)
Je ziet toch wel aan het plaatje of het 2D en of 3D is?

Maar goed ik ga dus voor de 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het punt is juist dat het niet uitmaakt :) Maar ik zal aan het eind van de contest even een lijstje maken met wie, wat en waar, dan zien we vanzelf of het een succes was of niet :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
als ik mee ga doen zal het waarschijnlijk een combo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

pgerrits schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:02:
[...]

Je ziet toch wel aan het plaatje of het 2D en of 3D is?

Maar goed ik ga dus voor de 3D
De plaat van Alien B.O.B kon ook gewoon gemaakt zijn als een 3D object. Zeker het vuur ;)
Stukfruit schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:02:
Het punt is juist dat het niet uitmaakt :) Maar ik zal aan het eind van de contest even een lijstje maken met wie, wat en waar, dan zien we vanzelf of het een succes was of niet :)
Als straks 70% gewoon een 3D render is, 10% waskrijt en 20% photoshop werk... hadden we net zo goed bij de normale 3D contest kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Stalllone schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:07:
Als straks 70% gewoon een 3D render is, 10% waskrijt en 20% photoshop werk... hadden we net zo goed bij de normale 3D contest kunnen blijven.
Als dat zo is, dan gaan we weer vrolijk door met de 3d contest ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Ik zou zeggen... niet lullen maar tekenen!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

weer een wipje

wip:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/14447xd.png

To do:

- vorm van hoofd aanpassen
- de draak vorm afmaken
- veel detail aanbrengen (iets in de zin van schubben)
- kleur kiezen voor de draak, dit is maar tijdelijke kleur
- en nog wel meer, maar weet ff niet meer wat (edit: het achterstuk bedenken wat daar mee moet gebeuren precies) :+

[ Voor 9% gewijzigd door Alien B.O.B. op 02-11-2009 23:43 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Inderdaad, wat meer variatie in de kleur zou ik zeker doen :) Met al die eilandjes zou je ook leuke dingen kunnen doen qua belichting! Of wat dacht je van vuur in het water, als een soort reflectie? Zou er heel cool uit kunnen zien :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Ik had de draak eigenlijk al anders gezien Zonder de nieuwe voor en achter poten maar z'n staart als een grote klauw aan het einde :D

Heb een 2min stukje opgezet met een idee wat ik heb. Ik moet nog kijken of ik het kan realiseren en hoop in de tussen tijd maar dat niemand anders het zelfde idee heeft ;) Zo wel oh well probeer ik gewoon iets anders. Wil wel proberen deze contest wat tijd te maken en mee te doen of ik nou tot een final kom of niet denk ik dat ik een hoop leer er van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 14:17
Ik doe ook mee :)

hier een hele ruwe opzet van mijn scene, kudos voor wie raadt wat het word :+

Afbeeldingslocatie: http://marabunta2048.nl/Tweakers3d/ContestJapan/SceneBlocks.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Een draak die roze/paarse legoblokjes uitspuwt?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
nee, niets met lego deze keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De Japanse muur :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

tududu tut tu du tuuuuu pom pom pom pododom voor refrentie zie http://www.youtube.com/wa...vKj5Slqok&feature=related ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Hmm heb geen wip kunnen afkrijgen... Maar goed ik vertel bij deze wat ik ga maken. Althans dat ga ik proberen...

De Samurai Pizza Cats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Zit momenteel met best een aardig idee. Afhankelijk hoe druk het op kantoor is (overuren) en hoe het werk thuis vlot, zal ik een poging wagen. Ik heb er wel ontzettend veel zin in.

onderwerp: Japanse trouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32
pgerrits schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:56:
Hmm heb geen wip kunnen afkrijgen... Maar goed ik vertel bij deze wat ik ga maken. Althans dat ga ik proberen...

De Samurai Pizza Cats!
Briljant :D
Deze inzending kijk ik naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-04 10:13
Leuk dat iedereen enthousiast is door deze nieuwe opzet van de contest, maakt mij ook enthousiast. Als ik meedoe, dan is mijn werk gebaseerd op de Samurai, specifieker op een motto van Takeda Shingen:

"Swift as wind, quiet as forest, fierce as fire, and immovable as a mountain"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Zo dr is al veel gebeurt in de tijd dat ik op vakantie ben geweest :P. Nieuwe opzet en al. kben benieuwd hoe het uit gaat pakken en hoeveel finals er uiteindelijk komen. Ikzelf weet nog niet of ik mee doe of niet. kheb wel het 1 en ander in m'n hoofd maar of ik er de tijd voor heb is, is de vraag.

Er zijn al veel ideeen voorbij gekomen maar nog niet al te veel WIP's.
Knoeks karretje ziet dr goed uit!
Lordsanny: Al een mooi begin! 20 min redertijd :O moet minder kunnen lijkt me :)
Alien B.O.B.: leuk idee. kweet alleen niet waar het naartoe moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@marabunta2048: Geef eens een hint ;)

@pgerrits: Haha, ik zat er op te wachten.. dat is inmiddels pure nostalgie, mag idd niet ontbreken in een contest over Japan :D Ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien :)

@D-rez: Klinkt als iets dat mooi kan gaan worden :)

@Reistance_NL: Same as D-rez, klinkt goed!

@Moi:

Ik wilde eerst voor een samurai in bijpassende setting gaan, maar die gasten hierboven doen dat al, dus ik heb m'n idee wat aangepast. Het onderwerp wat nu in mijn hoofd zweeft zal vergezeld gaan van de toepasselijke titel: "how to eat sushi".

Dat klinkt saaier dan het gaat worden :P

Een leerpuntje gaat de dynamiek zijn. Het moet van het scherm afspringen! (inclusief de sushi)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:50

DapperKonijntje

Draw monkey

(jarig!)
Gaaf idee dit, het 3D deed ik nooit aan mee omdat ik daar gewoon de tijd niet heb, maar 2D pak ik graag aan.

Net even het eerste ideetje geschetst, alleen nog even verzinnen wat ik met die achtergrond precies wil gaan doen.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/qocbd5.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ziet er super uit! Komt die rook / draak uit haar handen? Wat is het idee erachter? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

(jarig!)
Het idee is dat ze japanse magie aan een groepje kinderen laat zien, het is verder nog niet heel doordacht, was een ideetje wat in mn hoofd schoot :) (we hoeven ons toch niet perse aan realistische themas te houden?)

Ik denk dat ik een stuk of 3 verschillende ideeen uitschets voor ik er 1 uitkies om uit te werken.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
DapperKonijntje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:02:...we hoeven ons toch niet perse aan realistische themas te houden?
tuurlijk niet. Zou anders nogal rap boring worden.
Tekening setup ziet er al veelbelovend uit. Je zou een God vanuit de achtergrond bagatelliserend kunnen laten toekijken? Of een volledige "droomachtergrond" waarin de draak een prominente rol van een gevecht inneemt tegen een leger, dan is het als of de vrouw de kinderen een mythe verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Met ^^^ hem wbt de realistische thema's :) fantasie / surrealisme is juist leuk! * Stukfruit groot fan van is

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
marabunta2048 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:32:

[afbeelding]
pearl harbor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
jij wint nl-nico :P

p.s, verander je signature ;) wijst nog naar het oude topic :P

[ Voor 63% gewijzigd door naam op 03-11-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

8)7 Pearl Harbor! Dat ik dat er niet inzag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 28-06 18:12

Knaak

It's me, Mario!

marabunta2048 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:32:

[afbeelding]
Suicide vliegtuig van de jappen @ WW2? Lijkt er wel op (vliegtuig op voorgrond, met de slagschepen in het water)

Edit: ooh beetje laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Knaak op 03-11-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324376

Ah nee heh :D
ik wilde net stoeren door ook pearl harbor te raden! Was ie me weer voor

Succes allen met de inzendingen, ik ben beniewd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Vet. Dat ikde contest nu pas zie. Ik ga meedoen.

Zal eens gaan bedenken wat ik ga maken en dan kan er dit weekend wel een wipje verwacht worden van mijn kant.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Rakkerzero schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:10:
Vet. Dat de contest nu pas zie. Ik ga meedoen.

Zal eens gaan bedenken wat ik ga maken en dan kan er dit weekend wel een wipje verwacht worden van mijn kant.
Ben erg benieuwd :) ! Je weet je weg in PS iedergeval :P :w

Zoals gebruikelijk bij de Contesten ben ik eerst weer gaan schetsen maar dit geeft toch problemen. Even een draak uit de grond stampen is niet zo simpel. 8)7 Genoeg voorbeelden op het web maar ik ben niet van de copy&past. ;)

Voordeel nu wel is, dat ik eventueel een tekening kan inleveren als ik te weinig tijd krijg voor mijn 3Den. (+punt van de contest voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Stalllone schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:58:
[...]

Ben erg benieuwd :) ! Je weet je weg in PS iedergeval :P :w
Inmiddels weet ik mijn weg ook te vinden in Illustrator, dus die gaat ook zeker gebruik worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Nou ik kom dan ook maar eens met een work in progressje... Vooral de compositie, pose en lichtval grof opgezet...

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/projects/japan_contest1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 13:39
Ik ga op deze contest maar eens m'n allereerste Mudbox ervaring loslaten :) proberen een soort Japanse leeuw oid te maken.
Al een paar jaar niet meer met 3D gewerkt en m'n Wacom tablet is ook al maanden niet meer aangesloten. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
anders wij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben ook begonnen aan mijn plaat. :)

wip:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WbPLLp6fO2GW6tQf546YmlVk/full.jpg

Ik heb nu echt een enorm gaaf idee in mijn hoofd zitten, dat ik wil maken voor deze contest. Hopelijk gaat het het lukken om de plaat op die manier te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Tjeemp:

Ziet er al goed uit! Ik weet alleen niet zeker hoe de achtergrond begint/eindigt, maar dat komt misschien omdat het nog grof is. Ik heb ook het idee dat je (te?) netjes alle belangrijke objecten op een 3x3 gridje hebt gezet, kan dat kloppen? :)

@JapyDooge:

Ben benieuwd, Japanse leeuwenbeelden (?) zijn erg leuk om te sculpten :)

@Rakkerzero:

Ziet er classy uit! :) Verder nog geen commentaar :)

@Iedereen:

In de startpost staat dat je me aan het eind van de contest een DM moet sturen, maar omdat Stukfruit soms een beetje stout stukje verboden fruit is, is hij samen met een uitbrander van het hele DM-systeem gebanned. Probeer mij dus geen DM's te sturen, want (als het er al doorheen komt) die zal ik de komende drie maanden niet kunnen lezen. In plaats van de geweldige DM-promotie-actie zal ik daarom binnenkort een emailadres in de ts zetten, zodat de scores ed. netjes afgehandeld kunnen worden.

Alvast mijn excuses voor eventuele ongemakken :)
..en aan t.net uiteraard. Daar gaan de mod-aspiraties :')

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
wat heb je uitgespookt jongen? teveel rotte tomaten naar de verkeerde mensen gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Stukfruit schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:09:
@Tjeemp:

Ziet er al goed uit! Ik weet alleen niet zeker hoe de achtergrond begint/eindigt, maar dat komt misschien omdat het nog grof is. Ik heb ook het idee dat je (te?) netjes alle belangrijke objecten op een 3x3 gridje hebt gezet, kan dat kloppen? :)
Heb geen grid gebruikt nee, Had een foto van een bruggetje, die heb ik zo geplaatst als ik in mijn hoofd had en toen het karakter er in gezet, vond het zo wel redelijk ogen, dus prima :P

Het wordt waarschijnlijk een avond scene, dus hoogstwaarschijnlijk wordt het bruggetje minder belicht, maar punt is dat het idee was dat het licht niet zo ver onder het bruggetje komt, dus alleen de balken aan de linkerkant en voorkant belicht zijn, evenals het poppetje. Misschien is het daarom dat je nog niet goed ziet hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zo, het emailadres staat nu in de startpost.

@D-rez:
offtopic:
Nee, een geheime orgie gehouden bovenop de nieuwe servers van t.net. Daar waren ze niet echt blij mee vanwege de troep die het gaf. Voor meer erover kan je het DM-topic in LA lezen.

@Tjeemp:

Oh, nu zie ik het inderdaad ja :D Het wordt al een stuk duidelijker zo met deze omschrijving erbij :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsanny
WIP 2
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2qbrv5j.jpg

Vuur wil na heel veel proberen nog steeds niet lukken, gaat lastig worden denk ik :(. Het probleem is eigenlijk dat maxwell de standaard in max geïntegreerde "fire effect" niet kan renderen, en ik dus zelf iets moet maken. Nu heb ik hier geen enkele ervaring mee. Iemand ideeën? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik weet niet exact hoe je sommige dingen kunt doen, volgens mij is lightning heel belangrijk, dus gewoon de vlammen maken, en veeel rook :P

ik ben nogsteeds idee-loos, even geen inspiratie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

lordsanny schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:18:
WIP 2
[afbeelding]

Vuur wil na heel veel proberen nog steeds niet lukken, gaat lastig worden denk ik :(. Het probleem is eigenlijk dat maxwell de standaard in max geïntegreerde "fire effect" niet kan renderen, en ik dus zelf iets moet maken. Nu heb ik hier geen enkele ervaring mee. Iemand ideeën? 8)7
Waarom gebruik je dan niet een andere render? (mental ray? Scanline? Vray(kost centen :P )).

Wat je ook kan doen is het vuur renderen met Scanline / mental ray en dat photoshoppen met je huidige plaat. Gewoon wat lichtbronnen plaatsen in de Maxwell render op de punten waar je het vuur plaatst en dat later in elkaar soepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsanny
Stalllone, geniaal! Dank je! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben bezig om de onderdelen voor mijn plaat in elkaar te zetten. Hierbij gebruik ik ook een 3d programma. Ik heb Google Sketchup gebruikt om wat architectuur in elkaar te zetten.

Ik heb nu een eenvoudig huisje. Hij is bijna klaar..... om verder bewerkt te worden in Photoshop.

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YyKsFMrGW7ByPacLKtoFtuLi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Gaat er niemand vuurwerk maken :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Stalllone,

bij mijn plaat komt er wel vuurwerk aan te pas, maar weet niet of dat helemaal is wat je bedoelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

marabunta2048 schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:30:
@Stalllone,

bij mijn plaat komt er wel vuurwerk aan te pas, maar weet niet of dat helemaal is wat je bedoelt :+
Haha :D Nee, bedoelde meer siervuurwerk / knalwerk. Zonder dat er veel doden vallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219508

Gaat er niemand vuurwerk maken ?
das chinees he...

Ga ook meedoen, verwacht morgen wipje te kunnen plaatsen. Lukt me niet meer op tijd om 3d onder de knie te krijgen, heb iets minder tijd om alle tutorials door te nemen, dus hou het eerst nog maar bij illustrator en photoshop:)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 219508 op 09-11-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ben even bezig met een ander concept. ik probeer om een beetje een realistische cartoon look te krijgen... maar het is allemaal niet makkelijk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/projects/japan_contest2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

(jarig!)
Ziet er al lachen uit Tjeemp :) ben benieuwd.

Ik heb besloten toch maar bij het eerste concept te blijven, al dan in een ander spannender perspectief.
Ik wil eigenlijk nog wat specialers doen met die draak, maar moet nog even verzinnen wat.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/992ij7.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
@DapperKonijntje: Ik vind jou idee echt extreem vet O+

Mudbox is leuk, maar om er effectief iets mee te doen valt het nog wat tegen. Ik ga even kijken hoe ik het ga doen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@crisjake:

Jeej, nog een deelnemer! :D

@Tjeemp:

Haha, de realistische cartoonlook is al aardig geslaagd :) Ben ook *erg* nieuwsgierig hoe dit verder gaat worden!

@DapperKonijntje:

Ziet er weer geweldig uit :) Compositie is een stuk beter!

Misschien kan je de draak half van rook en half vuur maken? (heb je gelijk een reden om geweldige licht/rook/schaduweffecten te maken :9)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:23

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Oh koel, hij is al begonnen.. had ik nog niet door.
* Spike_wolf gaat breanstormen :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
.Sjoerd is al een tijdje aan 't brainstormen, maar komt er niet uit. Hij wil namelijk is even geen auto maken, dus wat doe je dan.... (heeft al klein ideetje, maar weet niet hoe het uit te voeren)

specs

• Dutchie!

Dutchie!

....

.Sjoerd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:46:
.Sjoerd is al een tijdje aan 't brainstormen, maar komt er niet uit. Hij wil namelijk is even geen auto maken, dus wat doe je dan.... (heeft al klein ideetje, maar weet niet hoe het uit te voeren)
There is more in life then Cars. ;)

Je kan alles maken :D ! Bekijk anders nog eens de linkje vanuit de startpost :) en misschien kunnen wij je helpen als je je idee omschrijft? (of nog beter: uitschetsen!).

Ben benieuwd!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja, gewoon beginnen, dan komt het vanzelf :)

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2506vj8.jpg Het duurt nog 10 dagen totdat de finals ingeleverd kunnen worden! *O*

Dat zit wel Schnorr.

• mavi
Eigenlijk heb ik er geen tijd voor maar toch wil ik mee doen omdat ik de laatste tijd niet veel heb gedaan. Anyway hier is mijn WIP.

Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMnI3bA

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:15

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Dit is een Chinese draak een geen Japanse! ;)

[ Voor 44% gewijzigd door DNA_Saint op 12-11-2009 23:10 ]

Huub Huub Barbatruc!

• mavi
DNA_Saint schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:10:
Dit is een Chinese draak een geen Japanse! ;)
Haha zocht op "japanese dragon" op sxc.hu en vond deze :) Maar wist niet eens dat er verschil was :D

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Een van de verschillen is dat een Chinese draak altijd 5 tenen heeft en een Japanse 3.

Huub Huub Barbatruc!

• Stukfruit
  • Niet online
Volgens de link in de startpost zou het om 3 klauwen ipv 3 tenen gaan :)

* Stukfruit wist het voor de contest ook niet :P

Dat zit wel Schnorr.

• mavi
Stukfruit schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:30:
Volgens de link in de startpost zou het om 3 klauwen ipv 3 tenen gaan :)

* Stukfruit wist het voor de contest ook niet :P
Zo leer je weer wat : ) Ik heb inmiddels al een nieuwe draak gevonden en deze is nog beter te gebruiken voor mijn idee. Volgens de beschrijving is deze wel Japans :D

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hehe, om even precies te zijn. Jouw draak is een hele beroemde.
Het is één van de negen draken uit de beroemde "Nine Dragons Wall" in de verboden stad.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIP 001
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/rif4fs.jpg
Hand getekend met potlood, vervolgens met marker ge'inked'
C&C is uiteraard welkom :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mooi hoor :)

• Wat vooral m'n aandacht trekt is haar rechterhand (voor de kijker links), die valt wat raar tegen haar rokje aan. Ik denk dat je die beter er helemaal overheen zou kunnen laten vallen. Dan ziet het er misschien ook meer uit alsof ze er echt tegenaan drukt, wat links wel zo is.

• Het silhouet bij haar rechterarm kan ook nog iets verbeterd worden.

• Haar bovenbenen lopen ook niet helemaal netjes naar haar middel toe. Ik heb het gevoel alsof de benen iets te groot zijn ofzo, weet niet precies hoe ik dat beter moet uitleggen.

• De knieen zou je ook nog wat mee kunnen doen, die zitten ook niet helemaal lekker. Volgens mij komt door de v'tjes (te hoog? niet de juiste vorm voor die houding? geen idee!).

• De plooien van het rokje zelf vallen ook een beetje vreemd.

• De twee strepen bij haar bekken zien er ook een beetje vreemd uit. Zo op het eerste gezicht heb ik even geen idee wat je daar aan zou kunnen verbeteren.

HTH :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 13-11-2009 15:04 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stukfruit schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:04:
Mooi hoor :)

• Wat vooral m'n aandacht trekt is haar rechterhand (voor de kijker links), die valt wat raar tegen haar rokje aan. Ik denk dat je die beter er helemaal overheen zou kunnen laten vallen. Dan ziet het er misschien ook meer uit alsof ze er echt tegenaan drukt, wat links wel zo is.
Daar is weer een van mijn (vele :') ) zwakke plekken.. handen. Had de hand eerst helemaal getekend, maar dat leek nergens op, dus toen de stof er maar hal overheen laten vallen :+ Maar ik ben met beide handen nog niet tevreden, denk ook dat ik dat in het digitale proces ga aanprassen (ben er nog niet uit of ik deze lijnen ga 'inkleuren' of alleen als refferentie ga gebruiken om 'overheen' te tekenen.
• Het silhouet bij haar rechterarm kan ook nog iets verbeterd worden.

• Haar bovenbenen lopen ook niet helemaal netjes naar haar middel toe. Ik heb het gevoel alsof de benen iets te groot zijn ofzo, weet niet precies hoe ik dat beter moet uitleggen.

• De knieen zou je ook nog wat mee kunnen doen, die zitten ook niet helemaal lekker. Volgens mij komt door de v'tjes (te hoog? niet de juiste vorm voor die houding? geen idee!).
Ik heb de benen eerst helemaal getekend, daar het rokje overheen getekend en de rest weer weg gegumd. Als complete benen klopte ze wel, maar zo lijken ze idd niet helemaal lekker te zitten. Zal ik nog eens naar kijken :)
De knieën komt idd door de vtjes er in, die zitten er alleen als snelle referentie, de knieën komen in mijn uiteindelijke compositie niet in beeld, dus veel aandacht is daar niet nodig, ik vind het alleen altijd wel handig om meer te tekenen dan ik uiteindelijk nodig heb als ik dingen ga afsnijden :)
• De twee strepen bij haar bekken zien er ook een beetje vreemd uit. Zo op het eerste gezicht heb ik even geen idee wat je daar aan zou kunnen verbeteren.
Die strepen zitten er alleen als 'herinnering' dat ik daar met kleuren moet gaan spelen :P
HTH :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik vind de handen wel doable, behalve dat ik het idee heb dat de linkerarm een stuk grover/dikker is. Ook haar rechterborst heeft een wat vreemde vorm onderaan. :P

Verder is ze wel cute hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

(jarig!)
Zo, begonnen met kleuren, zit nu een half uurtje in.
Ik moet wel oppassen dat die draak wat meer power krijgt, het is niet helemaal duidelijke dat het magie is.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/5vnmtu.jpg

@ Spike_Wolf, als ik je een tip mag geven, less is more :), ze is nu een beetje geforceerd sexy, zo van kijk mij eens posen met mn afgezakte rokje.

Probeer eens een scene waar ze bijvoorbeeld per ongeluk gesnapt wordt als ze zich net wilt omkleden (wel smaakvol houden natuurlijk :P), hou het subtiel, dat is vaak sexier dan zo recht voor zn raap.

[ Voor 44% gewijzigd door DapperKonijntje op 13-11-2009 16:53 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 14:16
Ziet er goed uit mensen! :)

@DapperKonijntje wat je nog kunt doen met de draak is heel het beeld qua compositie zo aanpassen dat het draken hoofd minstens een derde of de helft van het beeld in beslag neemt, oftewel nog iets meer uitzoomen naar boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 21-06 23:03
Ik wil mijn grenzen gaan verleggen in een compleet andere richting. door prive situatie nog niet toegekomen aan deze contest, aankomende week vrij dan ga ik zeker beginnen :) en afmaken
heb er zin in

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Pagina: 1 2 3 Laatste