Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik weet dat het zo'n beetje cliché nummer één is maar zoals ik al zei, dit is bijna het limiet aan objecten dat ik nog kwijt kan in de scene voordat de boel vastloopt (zowel tijdens het renderen als modellen). Er had een hele scene omheen gemoeten en een plane zonder texture als ondergrond vond ik helemaal niks. Wees blij dat ik er niet ook nog zo'n gouden of bronzen plaatje op heb kunnen modellen met mooie bevelled lettersSpike_wolf schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:23:
lol, in de 3Dworld van deze maand staat nog een heel stuk over 3D clichés die de wereld uit geholpen moeten worden..
Je objecten op z'n voetstuk zetten was daar één van
Ik denk een rot geheugenbankje, een Windows reinstall heeft niets geholpen.
Worden we hier met z'n allen misschien niet te oud voor de contests? Ik begrijp natuurlijk heel goed dat er dingen zijn die belangrijker gevonden worden dan een contestje op een forum (ik doe er zelf helaas ook aan mee..), maar heeft het zo nog zin om ermee door te gaan? Nouja, die keuze is gelukkig niet aan mij, want....
..de finals!!

Alleen Spike_wolf en Kneok hebben erbij vermeld wat hun final moet worden, maar omdat geen van allen in dit topic iets heeft afgemaakt (al komt Kneok er nog het dichtste bij in de buurt) vind ik het eigenlijk lullig om die van DapperKonijntje weg te laten uit de lijst met semi-finals. En misschien die van Rakkerzero ook nog?
Wat vinden jullie? Wat willen DapperKnijntje en Rakkerzero zelf? Moeten ze erbij of niet?
Dat zit wel Schnorr.
Er zijn voor mij een hoop dingen die idd belangrijker zijn dan een contest.
De contest langer laten lopen zou voor mij wel een oplossing zijn. Er zijn natuurlijk genoeg contests die 2-3 maanden duren, is dat geen idee? Moeten we natuurlijk wel iedereen zolang gemotiveerd zien te houden
Humankind… be both.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Op zich vind ik het verlengen van deze contest (zoals Spike aangeeft) ook geen slecht idee, ik ben best benieuwd wat de echte finals gaan worden (ik ga nadat mijn nieuwe geheugen binnen is ook zeker nog verder met m'n scene), maar als we dat alleen doen voor ons drieën dan schiet dat natuurlijk ook niet echt op. Misschien een poll voor iedereen die een wip gepost heeft ?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Zal zo m'n scores even versturen.. eerst m'n biefstuk van het vuur halen
Humankind… be both.
Argh, het water loopt me in de mondSpike_wolf schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:01:
Of de contest gewoon langer laten lopen (2 maanden ofzo) maar tussendoor 2 keer ofzo een tussenstand. Waar we ook al soort van punten kunnen geven, of aangeven wie we de meeste kans vinden hebben ofzo? Geeft meer motivatie om door te werken denk ik
Zal zo m'n scores even versturen.. eerst m'n biefstuk van het vuur halen
Een langere contest lijkt me sowieso wel een goed idee, het blijkt gewoon dat iedereen met de beste bedoelingen en met groot enthousiasme meedoet maar uiteindelijk wegens tijdsgebrek afhaakt. Maar alleen het verlengen brengt denk ik dezelfde problemen met zich mee, het is denk ik inderdaad ook een stukje motivatie dat parten speelt. Moeilijk moeilijk.
Ik denk dat we inderdaad om de motivatie hoog te houden tussentijdse lijsten moeten doen. Zo is het meer een race zegmaar, kun je op meerder momenten zien wie er voor ligt
Zonder die motivatie blijven we steeds met het zelfde gezeur zitten, hoelang de contest ook loopt.
Humankind… be both.
Tja, van mij mogen jullie, maar in het verleden is dat ook al meerdere keren zonder succes geprobeerdKneoK schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:43:
Voor de vorm de scores verstuurd, ik denk dat we de contests voorlopig maar op een laag pitje moeten gaan zetten want helaas heeft ook dit format niet voor (veel) finals gezorgd.
Op zich vind ik het verlengen van deze contest (zoals Spike aangeeft) ook geen slecht idee, ik ben best benieuwd wat de echte finals gaan worden (ik ga nadat mijn nieuwe geheugen binnen is ook zeker nog verder met m'n scene), maar als we dat alleen doen voor ons drieën dan schiet dat natuurlijk ook niet echt op. Misschien een poll voor iedereen die een wip gepost heeft ?
Daarnaast weet ik niet of ik er als topicstarter dan nog ben voor de scores / afhandeling, ik ben over een paar weken misschien even tijdelijk m'n vaste internetverbinding kwijt voor een paar weken of langer. (maar geen zorgen, jullie zijn niet van me af, ik heb nog mobiel internet
Zulke dingen had ik (en de anderen geloof ik ook, maar kan nu even niet in m'n DM's kijken) ook bedacht, maar ik denk dat strafpunten niet gaan werken voor een contest waar niets mee te winnen valt.Rakkerzero schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:49:
Voor het volgende topic zou je er misschien een race van kunnen maken om mensen die stimuleren harder te werken aan hun Final. Bijvoorbeeld de contest pas beeindigen als er een X aantal Finals zijn. Iedereen die er dan buiten vallen kunnen dan nog wel meedoen, maar krijgen strafpunten voor het telaat inleveren. Dat zo'n contest dan langer gaat duren dan nu gewend is, zou dan volgens mij geen probleem hoeven zijn.
Ik wilde er eerst ook nog een paar prijsjes aanhangen, alleen ben ik er nog steeds niet uit of een paar bol-bonnen nu wel of niet lullig zouden zijn overgekomen. Of dat het uberhaupt had geholpen om mensen vooruit te helpen qua interesse in de contest.
Vorige week bedacht ik me ook nog iets anders: doop de contests om in een "vrij formaat" en maak het (zoals RZ hierboven ook al zei) een soort "race". Op veel fora zijn bijvoorbeeld de Photoshoptopics erg populair.. je krijgt een onderwerp en daarmee moet je iets leuks maken binnen een paar dagen (maar omdat we in /GFX zitten moet dit natuurlijk wel zo netjes mogelijk, dus niet met Paint). Na een voorafgesteld tijdstip zou er dan een winnaar uit alle inzendingen getrokken kunnen worden en mag die persoon een nieuw topic openen met een ander onderwerp.
Dus bijvoorbeeld: "verander een hip persoon in een nerd", waarbij je bestaande foto's mag gebruiken. Volgens mij zou dat best ideaal zijn om de 2d "contests" mee voort te zetten. Voor 3d past het alleen niet echt, maar daar is vast ook wel een vrijer formaat voor te bedenken.
Ik durf echt niet te zeggen of dat zou gaan werken, maar in de startpost van dit topic stond al iets soortgelijks (zonder punten)Spike_wolf schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:01:
Of de contest gewoon langer laten lopen (2 maanden ofzo) maar tussendoor 2 keer ofzo een tussenstand. Waar we ook al soort van punten kunnen geven, of aangeven wie we de meeste kans vinden hebben ofzo? Geeft meer motivatie om door te werken denk ik
Eet smakelijk
We zullen de crisis, de mexicaanse varkensgriep en het halfzachte weer er maar de schuld van geven dat men zo snel zijn / haar enthousiasme verliest. Altijd goed
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Nah. De "motoren" achter de contesten van "vroeger" hebben gewoon geen tijd meer. Die trend is al langer gaande.Stukfruit schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:00:
...
We zullen de crisis, de mexicaanse varkensgriep en het halfzachte weer er maar de schuld van geven dat men zo snel zijn / haar enthousiasme verliest. Altijd goed
* Stukfruit wordt nostalgisch en houdt snel op
We wachten nog even op de scores van het dappere konijntje en dan zien we daarna vanzelf wat de winnaar gaat doen (of de 2e winnaar als de 1e winnaar daar geen tijd voor heeft, of de 3e natuurlijk, en anders houdt het op
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Iemand die nog mijn Final op orginele grootte heeft van de Shere contest?Stukfruit schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:03:
Klopt, daarom vroeg ik me hardop af of we hier niet te oud worden. Ik weet nog wel hoe het met de Sphere Contest ging.. toen was het gewoon een lange avond werk om de scores te verzamelen en in te vullen
...
\[3D] Contest v26: Sphere

Of m'n aansteker scene met theelichtje en muziek CD?
\[3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven)
En oh wow.. 5 jaar geleden

Ik weet wel, als je niet veel aan het 3d'en bent, raak je het snel kwijt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 00:35 ]

Wel geweldig dat die thumbnails in de startpost van de sphere contest er gewoon nog steeds in staan
Als de drie winnende semi-finalisten van deze contest dat ook willen dan kan dat wel weer hoor? Ben benieuwd of ze er dan over 5 jaar ook nog steeds staan
Dappere konijntje laat ons voor de rest van de nacht onder hoge spanning staan, dus nog even geduld svp.
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb ook allerlei caches doorgezocht naar mijn final uit het Sphere topic maar helaas nergens meer kunnen terugvinden. Zonde dat ik backup toen nog een vies woord vond.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:33:
[...]
Iemand die nog mijn Final op orginele grootte heeft van de Shere contest?
\[3D] Contest v26: Sphere
[afbeelding]
Of m'n aansteker scene met theelichtje en muziek CD?
\[3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven)
En oh wow.. 5 jaar geleden![]()
Ik weet wel, als je niet veel aan het 3d'en bent, raak je het snel kwijt
LiToKi was toen volgens mij voor een 3d bedrijf gaan werken en had nog maar weinig vrije tijd, vandaar..Stukfruit schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 01:34:
Jeetje, na het teruglezen van die topics word ik echt helemaal nostalgischDark Blue liep toen nog met een zweepje rond
Krusher deed idd ook nog gezellig mee
en LiToKi was nog niet van de aardbodem afgevallen
http://hawvie.deviantart.com/
best jammer, ik zou weleensch willen zien wat mensen vroeger met dr pentium 4 renderden
Verwijderd
Waarschijnlijk hetzelfde, alleen duurde het wat langernatasdiamon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:19:
helaas zijn al die afbeeldingen er niet meer
best jammer, ik zou weleensch willen zien wat mensen vroeger met dr pentium 4 renderden
Meer ram is trouwens een stuk nuttiger, zeker als je scene's groter en groter worden

[ Voor 4% gewijzigd door naam op 24-11-2009 16:34 ]

OpenOffice.org doet een beetje vreemd met de spreadsheet, maar het is gelukt en we hebben een winnurrrr!!!

Gefeliciteerd DapperKonijntje, met 19,2 punten

Dat zit wel Schnorr.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
* Spike_wolf gaat tijd proberen te MAKEN voor de volgende contest
Humankind… be both.
Wat de volgende contest betreft, daar ga ik even een nachtje over slapen, wellicht dat we het iets flexibeler moeten maken om toch iedereen de kans te geven zijn of haar werk in te leveren.
[ Voor 6% gewijzigd door DapperKonijntje op 26-11-2009 10:42 ]

@DapperKonijntje
LiToKi volgt het anders nog steeds trouw en heeft idd. weinig tijd over.HawVer schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:54:
[...]
LiToKi was toen volgens mij voor een 3d bedrijf gaan werken en had nog maar weinig vrije tijd, vandaar..Maar dat waren inderdaad leuke contests met veel finals.
Anders doen we een keer een oud onderwerp opnieuw
Verwijderd
* Spike_wolf heeft motivatie nodig om te blijven doorwerken.. anders word ik lui en blijf ik in boeken hangen

Humankind… be both.
Gewoon meerdere oude onderwerpen combineren:LiToKi schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:19:
[...]
LiToKi volgt het anders nog steeds trouw en heeft idd. weinig tijd over.
Anders doen we een keer een oud onderwerp opnieuw.
Basic vormen. Je gaat dus iets maken met 1 enkel basisvorm. Kubus, bol, cilinder, pyramide, etc..
Kies er eentje uit en gebruik alleen die ene vorm en geen andere.
Is puur een contest om je creativiteit te testen en is dus al te niet moeilijk voor de beginner, dus veel mensen kunnen meedoen.
Deze contest kan ook in zowel 2d als 3d gedaan worden overigens.
[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 02-12-2009 17:35 ]
Ik volg de contests al enige tijd, maar krijg het maar niet voor elkaar om met iets boeiends te komen.
Vaak geef ik het op na een uurtje modellen ofzo.
Hoop dat ik volgende contest iets boeiends kan laten zien.
Het hoeft ook niet persé meteen indrukwekkend te zijn he7laurens7 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:36:
Het idee van Rakkerzero staat mij wel aan.
Ik volg de contests al enige tijd, maar krijg het maar niet voor elkaar om met iets boeiends te komen.
Vaak geef ik het op na een uurtje modellen ofzo.
Hoop dat ik volgende contest iets boeiends kan laten zien.
Volgende keer doe ik ook weer mee
Verwijderd
Het kriebelt bij mij nog steeds om weer mee te doen en een contest met primitieven lijkt me wel weer tof!
edit,
Lijkt me ook wel een mooie contest voor beginners tot masters
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 11:18 ]
Mag je dan ook booleans en spline deformations e.d. gebruiken? Of waar liggen de beperkingen?Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:38:
Gefeliciteerd nog at konijn!![]()
Het kriebelt bij mij nog steeds om weer mee te doen en een contest met primitieven lijkt me wel weer tof!
edit,
Lijkt me ook wel een mooie contest voor beginners tot masters
Verwijderd
Primitives is niet zo het onderwerp wat me het meest aanspreekt. maar tis wel een uitdaging waar iets leuks van te maken
En what about Extended Primitives?LiToKi schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:49:
[...]
Mag je dan ook booleans en spline deformations e.d. gebruiken? Of waar liggen de beperkingen?
Als we nu gewoon de 3D contest inroepen verder gaan met 2D & 3D en deze keer met wat simpele limieten. Op andere forums zie je dit ook vaak, 3D contest : 120min moddellen en that's it. Daarna mag je "oneindig" tijd besteden aan texturen en belichten.
Nu hoeft niet elke contest bijv 60min of 120min zijn maar zoiets is veel idealer.
- van wip naar final object kan je dus in een avond af hebben (als je aan 1 stuk werkt).
- daarna texturen en belichten naar wens.
Dit gaat veel meer finals opleveren. Je hoeft immers niet SUPER veel vrijetijd erin te steken. Je mag gewoon meerdere platen maken (als je genoeg tijd en zin erin hebt). En na de 4weken is het verzamelen en scores geven.
Is dit intressant? Graag feedback. En het liefst feedback van mensen die ook dan mee doen of willen doen, want de hele discussie in het voride 3D contest topic zat jan-en-alle-man die leuk hun mening gaven maar verder niet 3Den of niet meedoen. Die mensen hoeven zich er totaal niet druk over te maken toch?
Iets aangepaste post van mij uit: Stalllone in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42"
Lastig lastig is het toch..
Verwijderd
continuiteit is volgens mij de key. Wanneer we telkens dingen gaan veranderen vallen andere mensen af en komen er nieuwe bij.
Je zou gewoon de contest kunnen starten op vrijdag. En het limiet van models maken op het einde van het weekend zetten. Genoeg tijd om iets te maken. Post je geen WIP, doe je niet meer mee met de contest. Indien er dan niet genoeg inzendingen zijn, kan er bepaald worden of de contest doorgaat of niet. Zo verlies je qua tijd enkel een weekend, mocht een contest niet willen lopen.
Wat betreft dit contest. Ik heb het puur niet afgekregen, omdat ik gewoon geen tijd had ivm een druk project van afgelopen 2 maanden. Nu heb ik wel weer tijd.
[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 02-12-2009 17:39 ]
En wie zegt dat we daarmee niet gaan smokkelen?

En zeggen dat je van vr tot zo mag moddelen schiet ook niet op, wat als je nou net dat weekend geen tijd hebt? Ben je van de hele contest uitgesloten

Ik ben er wel voorstander van om het min of meer te houden zoals het nu is/altijd geweest is.
Gewoon een fixed tijd. maar die zou ik dan verlengen naar 1,5 tot 2 maanden.
Vast onderwerp, en gaan.
In 2 maanden tijd moet je wel een bizar druk leven hebben wil je geen tijd kunnen vinden of maken.
Humankind… be both.
@Spike_wolf: Ik hou mijn tijd ook niet bij maar met zoiets dan ga je het wel doen. Paar keer met een speedmodelingscontest meegedaan is vond dat best leuk. Vooral omdat je vrijsnel een Final kan krijgen. (en we missen hier nogal wat Finals).
Iets langere tijdsduur vind ik ook prima (riep dat ook elke contest, veel protest van vele dat het korter moest). Van de zomer hadden we een 2maanden contest... en dat liep geweldig

@DapperKonijntje: Wanneer begint de nieuwe contest?
Tja, toen bloedde het ook min of meer doodStalllone schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:57:
@Spike_wolf:
Iets langere tijdsduur vind ik ook prima (riep dat ook elke contest, veel protest van vele dat het korter moest). Van de zomer hadden we een 2maanden contest... en dat liep geweldig![]()
(ik had ook te weinig tijd
).

Er moet iig iemand zijn die iedereen blijft aansporen.
Tussentijds wips in MOETEN leveren is ook wel een vorm van motivatie denk ik.
Einde van elke week een WIP posten... ook als je niks gedaan hebt, gewoon posten, zie je vanzelf dat je al weken niks gedaan hebt en dat je toch eindelijk eens wat moet gaan doen
En als je WIPs post is het denk ik ook wel leuk om ze dan allemaal (klein) te posten, zodat je iedere keer gelijk je progress kunt zien, en niet pagina's terug moet gaan zoeken
Humankind… be both.
[edit]
of natuurlijk strafpunten, dan kun je toch mee blijven doen.
[ Voor 18% gewijzigd door Spike_wolf op 02-12-2009 18:33 ]
Humankind… be both.
Verwijderd
Totally Agree!Spike_wolf schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:47:
Houden jullie serieus bij hoelang jullie bezig zijn? Ik niet
En wie zegt dat we daarmee niet gaan smokkelen?
En zeggen dat je van vr tot zo mag moddelen schiet ook niet op, wat als je nou net dat weekend geen tijd hebt? Ben je van de hele contest uitgesloten
Ik ben er wel voorstander van om het min of meer te houden zoals het nu is/altijd geweest is.
Gewoon een fixed tijd. maar die zou ik dan verlengen naar 1,5 tot 2 maanden.
Vast onderwerp, en gaan.
In 2 maanden tijd moet je wel een bizar druk leven hebben wil je geen tijd kunnen vinden of maken.
Ik ben het hier ook met je eens! Zeker niet korter maken! dat protest zal dan ook zeker niet van mij af zijn gekomenStalllone schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:57:
Iets langere tijdsduur vind ik ook prima (riep dat ook elke contest, veel protest van vele dat het korter moest). Van de zomer hadden we een 2maanden contest... en dat liep geweldig![]()
(ik had ook te weinig tijd
).
MOETEN vindt ik zo dwingend. als ik mee wil doen heb ik zo'n regel niet nodig. ik weet niet hoe het met de anderen zit? Wanneer ik een updatewaardige vooruitgang heb geboekt dan post ik dat wel.Spike_wolf schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:02:
[...]
Tussentijds wips in MOETEN leveren is ook wel een vorm van motivatie denk ik.
Einde van elke week een WIP posten... ook als je niks gedaan hebt, gewoon posten, zie je vanzelf dat je al weken niks gedaan hebt en dat je toch eindelijk eens wat moet gaan doen
En als je WIPs post is het denk ik ook wel leuk om ze dan allemaal (klein) te posten, zodat je iedere keer gelijk je progress kunt zien, en niet pagina's terug moet gaan zoeken
ok je hebt wel weer gelijk dat je niet pagina's terug moet gaan zoeken. maargoed zoals de laatste contest lopen hoef je nooit ver terug te zoeken
En ik zou al helemaal niet strafpunten uitdelen! werkt demotiverend in mijn opzicht. zal ik regelmatig strafpunten krijgen danSpike_wolf schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:18:
of natuurlijk strafpunten, dan kun je toch mee blijven doen.
Hoe dat met tijd zit weet ik niet goed, omdat ik vaak een uurtje wat probeer en daarna geen zin meer heb of een beetje vast zit. Hoewel ik wel vaak zie dat mensen een beetje in tijdnood komen, terwijl ze er wel mee bezig zijn. Dus een iets ruimere limiet is zeker niet verkeerd, ook als je kijkt naar de aanstaande feestdagen.
Die primitives lijkt mij op zich wel een leuk idee. Dan wordt het ook niet snel te moeilijk voor beginners, omdat je toch alleen maar primitives kan gebruiken.
Die WIP's posten, lijkt mij opzich wel een goed idee. Alleen zou ik geen strafpunten o.i.d. doen, maar er van uitgaan dat iemand er niet aan toe is gekomen die week en dus gewoon de vorige WIP aanhouden.
Edit: Vette website frans
[ Voor 38% gewijzigd door Dutchie! op 05-12-2009 16:11 ]

alles komt goed... alles komt goed ...alles komt goed...
Nu is hij dood
Anyway, ik denk dat we hier gewoon even moeten wachten op Konijn en niet te ongeduldig moeten zijn. Het zal vast niet gaan zoals met de oude 2d-contest dat er na twee en een half jaar nog steeds geen update is
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Anyway. Ik wacht geduldig af
Dus gewoon wat je zelf wil maken. Wil die ene beginner een huisje maken? Dat kan. Wil die andere expert dan toch het eindelijk die Mercedes maken, dan kan dat. Mooie 2d plaat van een landschap? kan ook.
Gewoon alles mogelijk. Dan beperk je niemand en heb je ook niet geen probleem dat je je scene niet afkrijgt of voldoet aan het onderwerp. Het onderwerp is namelijk vrij dus het is altijd goed!
P.S. Is het niet handig om die discussie die nu loopt in "Post je 3D stuff" hier heen te verplaatsen...
Zoals daar al aangegeven kan de vorige winnaar niet bereikt worden. Misschien iemand anders een startpost maken?
[ Voor 16% gewijzigd door pgerrits op 11-12-2009 08:31 ]
Free for all's zijn altijd heel saai om te zien.
En het is juist veel leuker om 'vast te zitten' aan een onderwerp, vooral bij onderwerpen waar je zelf niet op gekomen zou zou omdat je dan veel creatiever aan de slag moet
Humankind… be both.
Uhm waar gaat het nu om.. Men is steeds bezig met het feit dat er te weinig mensen mee gaan doen, nu kan je misschien wat doen om minder drempels op te werpen waardoor er meer mensen kunnen mee doen en dan is dat weer niet goed omdat het dan eentonig is...Spike_wolf schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 08:59:
Het probleem met free for all contests is dat ze heel eentonig zijn omdat 95% van de 3Ders een auto gaat maken
En het is juist veel leuker om 'vast te zitten' aan een onderwerp, vooral bij onderwerpen waar je zelf niet op gekomen zou zou omdat je dan veel creatiever aan de slag moet
Wat is het probleem als er 3 auto's worden ingevelerd? Dan zijn er dus wel 3 inzendingen. Elke inzending kan toch mooi zijn en dus leuk om te volgen?
Daarnaast stel nu dat er 6 mensen zijn die een auto maken, dan is de concurrentie toch juist hoog waardoor je creatief moet zijn om het beste uit je plaat moet halen en de winst te pakken..
Daarnaast.. Met alle respect voor de vorige contest.. Waren die ook niet saai soms ondanks een onderwerp? Doordat er simpel weg niemand mee deed?
[ Voor 6% gewijzigd door pgerrits op 11-12-2009 09:07 ]
just my two cents..
Doen.
Verwijderd
Totally Agree! en ik ben ook voor om de contest langer te maken (zowiezo niet korter te maken).Spike_wolf schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 08:59:
Het probleem met free for all contests is dat ze heel eentonig zijn omdat 95% van de 3Ders een auto gaat maken
Juist niet! Ik hoef niet lang na te denken om iets tofs hiervoor te verzinnen. hier was ik alleen helaas overladen met ander werk wat de prioriteit had. (vandaar is een langere contest voro mij wel gewenst:P)Jekkel schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:37:
Wazige "creatieve" onderwerpen zoals bijvoorbeeld de 3dcontest "Tegenpolen" (4 finals) zijn voor een beginner als ik niet aantrekkelijk.
Laten we het nu nog een GFX [2D & 3D] of gaan we weer terug naar het oude 3D format? (waar mijn voorkeur ligt, zeker ivm beoordelen van werken)
Over de volgende contest. Ik neem aan dat het Primitives gaat worden? (hier is dat niet een tof onderwerp voor beginners (en experts;)) Vrijwilligers voor het maken van de SP??
ps. voor primitives heb ik geen extra lange contest nodig
Volgens mij ben jij ook niet bepaald een beginnerVerwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:30:
Juist niet! Ik hoef niet lang na te denken om iets tofs hiervoor te verzinnen. hier was ik alleen helaas overladen met ander werk wat de prioriteit had. (vandaar is een langere contest voro mij wel gewenst:P)
offtopic: je website werkt niet bij mij

Maar inderdaad een 3d only contest is wat mij betreft ook leuker, ook als het gaat om feedback/hulp geven/vragen..
Zit stiekem wel weer te hopen op een tof onderwerp om weer eens een goed excuus te hebben om enkele uurtjes achter modo te hangen
Doen.
Je hebt het volgende nodig:Jekkel schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:18:
[...]
Volgens mij ben jij ook niet bepaald een beginner.
offtopic: je website werkt niet bij mij
This page has content of MIME type “application/vnd.unity”, but you don’t have a plug-in for this MIME type. This page may have the plug-in for you to download and install:
http://www.unity3d.com/unity-web-player-2.x
Do you want to open the page?
Waarom overgens de 2D Contest gestopt is weet ik ook niet... \[2d contest] - Een blik door het raam
Kost nog wel wat tijd om alle winnaars te verzamelen.
Misschien is het aardig om er weer eens een 'mini' rendercontest tussendoor te doen met een model van de 'lighting challenge'
[ Voor 9% gewijzigd door Holgster op 13-12-2009 10:23 ]
Br(36) Ba(56)
Prima idee inderdaad! Nu zie je vaak dat de plaatjes verloren gaan en dat zou een prachtige manier zijn om terug te kijken!Holgster schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:59:
Het eerder voorgestelde idee om alle winnaars van de afgelopen contests te verzamelen lijkt me nog steeds goed. Een picasa webalbum is zo opgezet. Kost nog wel wat tijd om alle winnaars te verzamelen.
Misschien is het aardig om er weer eens een 'mini' rendercontest tussendoor te doen met een model van de 'lighting challenge'
*ademt keertje in*
Wat gaan we ermee doen jongens
Misschien ook iets om hier te proberen? Een wedstrijd-sponsor (bijvoorbeeld een online afdruk-service) is meestal snel gevonden.
Edit: zo'n prijs is best een hip idee op zich, kan een t.net modje niet eens peilen of t.net nog van shirts/petjes/enz af wil?
[ Voor 44% gewijzigd door Noxious op 16-12-2009 12:22 ]
Welke gfx community heb je opgericht als ik vragen mag?gimpy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:07:
Op de gfx community die ik opgericht heb, helpt het enorm als we een prijs hebben voor de winnaar van de wedstrijd. We krijgen dan zo'n 5x meer inzendingen als normaal.
Misschien ook iets om hier te proberen? Een wedstrijd-sponsor (bijvoorbeeld een online afdruk-service) is meestal snel gevonden.
NL GIMP community: http://www.dutchgimpers.nl/Stalllone schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:45:
[...]
Welke gfx community heb je opgericht als ik vragen mag?
We hebben nu voor 3 wedstrijden fotoalbum.nl als sponsor. De winnaars van deze 3 wedstrijden ontvangen dan een waardecode twv 25 euro.
De vorige wedstrijd hadden we 22 inzendingen....normaal halen we er met moeite 5/6 (ook omdat het niet zo'n actieve community is en de skills van de leden ligt in het algemeen heel laag, stukken lager dan het gfx gedeelte op fit forum. Je ziet als leden eenmaal een beetje goed worden dat ze vertrekken naar Engelstalige community's waar het niveau wat hoger is of overstappen naar Photoshop.
Maarja met deze gesponsorde wedstrijden willen we de community weer een beetje stimuleren en actiever maken.)
Verwijderd
en dan met een iets langere looptijd. dus een maand.
we gaan terug naar het 3D contest. mits hevige protesten
onderwerp: Primitives
limitaties: je mag alleen standard en extended primitives gebruiken (zonder te vervormen, dus geen editable poly's e.d) met of zonder modifiers??? shapes laten we achterwegen??
evt met sponsors als we die kunnen vinden....
Wie is het ermee eens?? wie niet? let me know!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 13:38 ]
waarom terug naar 3D? 2D/3D was volgens mij best een succes, in de zin van dat er in beide catagorieen inzet was. het is alleen jammer dat het totale aantal deelnemers achteruit is gegaan, maar of dat komt omdat we van 3d naar 2d/3d zijn gegaan?
ik wilde eigenlijk ook mee doen, maar ik had helaas ineens geen tijd meer.. en ik ben een 2d-er :0
edit:: of begrijp ik je nu verkeerd?
[ Voor 5% gewijzigd door kaesve op 18-12-2009 19:54 ]
prima, wanneer beginnen we?Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:36:
onderwerp: Primitives
limitaties: je mag alleen standard en extended primitives gebruiken (zonder te vervormen, dus geen editable poly's e.d) met of zonder modifiers??? shapes laten we achterwegen??
- Box
- Sphere
- Cylinder
- Pyramid
- Prism
- 1x Teapot (voor de 3Ders dan
(waarom alleen deze? elk 3D pakket heeft verschillen bij de standard & extended primitives).
Verder natuurlijk Texturen & Belichten. Geen modifiers dus (ja alleen de UVW
Hoewel ik voorstander ben van de (oude)3Dcontest, mogen van mij de 2Ders mee doen. Gewoon om te kijken of we meer finals krijgen. Dan beslissen we aan het einde wel hoe en wat we gaan doen met punten & de volgende contest.
Datum: eind Januarie 2010? Is het ook een optie om meerdere finals in te leveren? Zeker met deze contest kun je gemakkelijk meerdere finals maken (met een maximum van 3?).
Edit: Prism toegevoegd, die had er idd nog bij gemoeten. Thnx D-rez.
[ Voor 4% gewijzigd door Dutchie! op 18-12-2009 15:30 ]
Maar het klinkt goed.. van mij mag het los gaan
Ook zeker geen meerdere finals. Dat is gewoon een dwaze gedachte (je zal vertroebelt zijn door al die witte zooi die uit de lucht gevallen is).
Prism erin gezet. Maar waarom dan niet meerdere Finals? Als je nu 2 gave ideeen hebt & je kan dat binnen de tijd inleveren?D-rez schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:44:
En dan geen prism mogen gebruiken? Lijkt me toch een essentiële vorm in dit rijtje.
Ook zeker geen meerdere finals. Dat is gewoon een dwaze gedachte (je zal vertroebelt zijn door al die witte zooi die uit de lucht gevallen is).
Overgens is sneeuw vet
Verder ben ik er voor om 1 maand te stellen als periode voor het inleveren v/d finals. We kunnen wel eindeloos doorzagen, maar iemand moet de knoop door hakken. Dapperkonijntje is volgens mij door sinterklaas meegenomen in de zak. (Gezien de datum de laatste login.) Dus zou ik zeggen dat de nummer 2 de knoop door mag hakken.
Of iemand anders die momenteel actief deelneemt in de discussie.

Verwijderd
laten we het gewoon op standaard primitives houden dan?
ik heb zojuist al aangeboden om een nieuwe contest te starten. maar ik vindt het prima als knoek dat doet! Hij is tot slot van rekening wel 2e geworden
jeeejVerwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:04:
ok ok. het wordt dus toch een 2D/3D contest.
[ Voor 37% gewijzigd door kaesve op 18-12-2009 20:12 ]
Ik zal zorgen dat er dit weekend een nieuwe startpost klaarstaat en zal even een modje DM'en voor toestemming (voor zover dat nodig is).
Het wordt als ik het goed begrepen heb dus GFX contest nummertje twee, gecombineerd 2D/3D en het onderwerp is primitives, deadline eind januari (zullen we gewoon de 31e nemen dan ?).
Iedereen akkoord ?
Humankind… be both.
Ik wacht nog even op goedkeuring van de volgende startpost en dan kunnen we ons weer uitleven.
Edit: ik zag overigens dat de theepot als een van de primitives werd gerekend maar die heb ik weggelaten omdat volgens mij 3DMax de enige is die een theepot aanbiedt als primitive, Maya bijvoorbeeld niet.
[ Voor 25% gewijzigd door KneoK op 20-12-2009 16:30 ]
De theepot is een typisch max object idd. Kom je niet in andere programma's tegen, de theepot werd hier genoemd als running gag onder Max modelers, je komt de theepot namelijk heel vaak in renders en animaties tegen, maar meestal op een manier waarop hij niet opvalt, en alleen gespot word door andere maxers.KneoK schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:29:
Edit: ik zag overigens dat de theepot als een van de primitives werd gerekend maar die heb ik weggelaten omdat volgens mij 3DMax de enige is die een theepot aanbiedt als primitive, Maya bijvoorbeeld niet.
Om dat geintje te kunnen doorzetten werd deze ook hier genoemd, opzich wel leuk om die ergens te verstoppen als je Max gebruikt.
Humankind… be both.
edit:
linkjee: Wikipedia: Utah teapot
[ Voor 10% gewijzigd door naam op 20-12-2009 17:49 . Reden: Linkje toegevoegd :) ]