[2D/3D] GFX Contest 10: Robots Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qtVkn15TyIlTQh6BFv9OXdGW/full.jpg
Onderwerp

Welkom bij de tiende GFX contest: Robots!

Aan de hand van de poll in het Thema topic leek 'Robots' het meeste in trek, vandaar dat we daar deze keer aan gaan werken. Het onderwerp is breed, heel breed en biedt genoeg ruimte voor de fantasie, of je nu een Cylon, Astro Mech, Furby, een robot arm voor een Spaceshuttle, een, gigantische Steampunk spin, een B-9 ECR Danger Will Robinson, Danger of een realistisch portret van Data maakt, het kan allemaal. Uiteraard laat dit onderwerp ook genoeg ruimte om zelf iets te bedenken wat nog nooit iemand gezien heeft! Wees creatief.

Voorgaande Topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"
2D/3D GFX Contest "Sprookjes"
2D/3D GFX Contest "Character Design"
2D/3D GFX Contest "Nature meets Industry"
2D/3D GFX Contest "Alien Portrait"
2D/3D GFX Contest "Wat leeft er onder 't bed?"
2D/3D GFX Contest "Hitte"

GoT Contest Website
Stalllone en naam hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en naam zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en naam, bedankt voor het initiatief !!

Inlever datum
Uiterste inlever datum zondag 2 oktober 2011, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/

*O* Contest Gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier dan NME kan ik het niet typen dus bij deze:
De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.
De winnaar kan vanaf de bekendmaking van de scores dus bij NME aankloppen via DM om z'n prijs in ontvangst te nemen :)

Good luck!

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Gereserveerd voor een overzicht van de finals op 2 oktober a.s. :)

Humankind… be both.

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Aight! Let the party bzzztbzzzt begin!

p.s.: kzal eens wat klasgenoten inlichten :)

[ Voor 38% gewijzigd door Nico op 18-08-2011 21:59 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yay! Count me in.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Zeror

Ik Henk 'm!

* Zeror al wel een ideetje heeft. :)

Mijn idee:

Ik wil het volgende gaan combineren met een robot op een komische manier.

Afbeeldingslocatie: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00607/legbatterijTheoTerw_607572d.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Zeror op 18-08-2011 22:21 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Yay, dat zijn in 8 minuten iig al 4 deelnemers *O*

* Spike_wolf gaat eindelijk dan maar eens aan R2 D2 beginnen *O*
Die wil ik al ontzettend lang maken, maar kan er nooit tijd voor vinden... nu moet ik wel >:)

Humankind… be both.

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik ga het ook proberen deze keer, heb al wat ideetjes! :9

Incompl te

Anoniem: 419406

klinkt grappig. zal is kijken of ik wat kan verzinnen. ;)

Ps: Klasgenoot van nico* 8)7

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hoe maken ze dit toch? Dit is een introductie filmpje van een betaalde tutorial.

Het ziet er héél gaaf uit vind ik zelf, en als je dat kan maken... :D

An  a day keeps the doctor away.

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 17:10
Gewoon paar honderd uur in je 3d skills steken dan kun je t zo ;).

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 22:49

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Kijken of ik eens een ideetje vind
(zal natuurlijk niet in de buurt komen van jullie maar toch, meedoen is belangrijker als winnen...tenminste...even... misschien..)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb er wel zin in!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik twijfel nog enorm wat voor kant ik opwil, ik heb ideeën voor een cartoonistische keuze, voor steampunkisch, voor realistisch werk, voor sci-fi... Maar goed, het maken van schetsjes is iig begonnen. Ik ga niet al mijn ideetjes posten maar hier is een conceptje voor een robo-smurf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y0V9RheVpdSR5cJa95xkMXWz/full.jpg

Geen idee of ik hier iets mee ga doen uiteindelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43

RoyK

Hobby tekenaar

Vet.. meeliften op de smurfen hype... u smart ass! :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:34:
Vet.. meeliften op de smurfen hype... u smart ass! :D
Ja toch :D Heb die smurfenfilm nog niet gezien maar het lijkt me iig wel lollig om er wat mee te doen.

Een ander idee van me is om zoiets na te maken, een bestaande graafrobot robot voor het ruimen van landmijnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vernoncomputersource.com/sites/default/files/images/Erins/cool%20diggerbot.jpg

Dat ding ziet er ruig uit, lijkt me ook tof om te maken. Of een sci-fi variant erop ofzo. (Of een cartoonistsiche versie, met een smurf erbij :+ )

Edit: robosmurf met gereedschap: :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FzBToUKuXM03vAzMc5aagy2h/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-08-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401046

Ik ben deze keer ook weer van de partij ik heb vast een snel ontwerpje gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l579/metaldrago31/whip001.jpg
Ik ga proberen te maken een robot die een stad draagt omdat de halve planeet onder water staat het is alleen nog een ideetje weet nog niet of dit hem uiteindelijk word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 401046 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:43:
Ik ben deze keer ook weer van de partij ik heb vast een snel ontwerpje gemaakt
[afbeelding]
Ik ga proberen te maken een robot die een stad draagt omdat de halve planeet onder water staat het is alleen nog een ideetje weet nog niet of dit hem uiteindelijk word :)
Origineel idee iig, ben benieuwd waar dit op uitdraait! :)

Low-poly Robosmurf-lichaam gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vSfIFD5Kf4WfhXK54Gg0PJwO/full.jpg

Kan dus zomaar gebeuren dat ik ineens toch nog wat anders ga maken maar Robosmurf komt er sowieso, al dan niet voor de contest. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:01
SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

[afbeelding]

Kan dus zomaar gebeuren dat ik ineens toch nog wat anders ga maken maar Robosmurf komt er sowieso, al dan niet voor de contest. :D
Ziet er gaaf uit!
Hij doet me ook een beetje denken aan Bigweld uit de film Robots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03
SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

[afbeelding]

Het is misschien makkelijker onderdelen los te maken, zoals de cirkels bij de ellenbogen en de 'navel'. Zo blijft je basis vorm mooi behouden en kun je deze makkelijk later nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
* Spike_wolf gaat vanavond maar eens een begin maken.
Vanmiddag eerst een andere opdracht afronden (of eigenlijk, beginnen :X ) voordat ik hiermee aan de slag kan.

[ Voor 79% gewijzigd door Spike_wolf op 19-08-2011 14:27 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
ik ga lampje bouwen!
Afbeeldingslocatie: http://mediaprovider.kennisnet.nl/MediaProvider/img/13250872.jpg

niet al te moeilijk lijkt me zo, hopelijk wordt het wat herkenbaar... :P

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Schuey schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:24:
[...]

Het is misschien makkelijker onderdelen los te maken, zoals de cirkels bij de ellenbogen en de 'navel'. Zo blijft je basis vorm mooi behouden en kun je deze makkelijk later nog aanpassen.
"Ellebogen en navel" = schouders en staartje, respectievelijk :-) (Links is schuin-achteraanzicht)

Maar je kon wel eens gelijk hebben dat losse onderdelen makkelijker zijn. Ik zal eens zien, misschien laat ik het nou ook wel zo. Op zich wordt het, zoals je op de conceptschets zag, geen ingewikkeld character (kan zelfs behoorlijk low-poly blijven) dus als ik nu de verhoudingen een beetje in de gaten houd komt het ook wel goed. En ik ben nooit zo'n voorstander van modellen die uit allemaal losse deeltjes bestaan terwijl je ze ook gewoon uit 1 stuk kunt maken, maar da's misschien een tic van mij.

Ik ben inmiddels ook alweer op een rijtje aan het zetten wat ik dit keer wil leren. Daaronder zitten o.a. meer ervaring opdoen met hard-body modeling (duh), textureren (belachelijk weinig ervaring met unwrappen!), riggen en ik heb me voorgenomen met normal maps te gaan werken om een low-poly model van detail te voorzien aan de hand van een gedetailleerd model (ook nog nooit gedaan :X). Ziet er naar uit dat deze simpele smurf me nog genoeg leermomentjes gaat opleveren O+

(Edit: of begreep ik je verkeerd? Ik meen dat je het over mijn 3D-model hebt en daar zitten nog geen ellebogen / navel in, maar misschien bedoel je wel mijn conceptschets. En ja, ik ben wel van plan de "kachelpijpen" van armen en benen, de voor- en achtervoet en de verschillende onderdelen van de handen als losse delen te modelen en daarna aan elkaar te linken, evt. via bones om het riggen makkelijker te maken. De smurf wordt niet 1 grote skin.)

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-08-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het is ook geen slechte gewoon om alles zoveel mogelijk aan elkaar te maken, maar soms is het makkelijker en het resultaat beter als je het los doet :) Ik heb een tijd krampachtig alles uit liefst 1 stuk willen maken, maar zodra je wat minder simpele vormen gaat maken, pijpen aan bolle of holle platen, ander soort geneuzel houd het een keer op. Als je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt met het resultaat in het achterhoofd, zal dat resultaat er alleen maar op vooruit gaan denk ik, simpelweg omdat je meer tijd over hebt voor dingen die niet zo 1 2 3 op te lossen :)

Zelf gebruik ik nu gewoon de simpele beredenering, zit het onderdeel vastgeschroeft of genageld, maak ik het ook lekker los :) Geen gedonder met de hele indeling van het bestaande object verneuken omdat er toevallig een lullig pijpje schuin overheen loopt bijvoorbeeld :P

Normal maps stelt geen reet voor, zou eerst lekker nog wat modellen en unwrappen en de basis texturen, een goede diffuse, specular en misschien een lightmapje, is al vaak genoeg :) Later kan je er dan nog een normal mapje voor bakken, maar ik zou het lekker stapsgewijs doen als je toch de tijd hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 19-08-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Schuey schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:31:
Zelf gebruik ik nu gewoon de simpele beredenering, zit het onderdeel vastgeschroeft of genageld, maak ik het ook lekker los :) Geen gedonder met de hele indeling van het bestaande object verneuken omdat er toevallig een lullig pijpje schuin overheen loopt bijvoorbeeld :P
En attach je daarna de boel alsnog aan elkaar om te zorgen dat het 1 object is, of houd je alles los dan?
Normal maps stelt geen reet voor, zou eerst lekker nog wat modellen en unwrappen en de basis texturen, een goede diffuse, specular en misschien een lightmapje, is al vaak genoeg :) Later kan je er dan nog een normal mapje voor bakken, maar ik zou het lekker stapsgewijs doen als je toch de tijd hebt.
True, dat is ook het plan (in ieder geval modelen, unwrappen, dif/spec/evt bump/AO maps). Lightmap, is dat ambient occlusion?
Normal maps beschouw ik ook als een extraatje maar omdat ik het nog nooit uitgeprobeerd heb wil ik het gewoon een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Idd je kan alles gewoon in 1 object attachen later, alleen dan heb je gewoon losse onderdelen binnen dat object. (Meerdere elements in Max)

Lightmaps kan je idd maken mbv ambient occlusion :) Is niet echt nodig als je niks met games gaat doen hoor, maar is een handig hulpmiddeltje bij het maken van je textures af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik zit er over te denken om eindelijk een keer Awesemo na te maken. :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Schuey schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:44:
Lightmaps kan je idd maken mbv ambient occlusion :) Is niet echt nodig als je niks met games gaat doen hoor, maar is een handig hulpmiddeltje bij het maken van je textures af en toe.
Die lightmaps gooi je dan gewoon in Photoshop over je diffuse map heen? Of wat doe je er precies mee?
hexta schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:46:
Ik zit er over te denken om eindelijk een keer Awesemo na te maken. :P
Awesomo?

[ Voor 42% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-08-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als je alles uniek ge-unwrapped hebt idd kan je die in photoshop eroverheen gooien ja, zodat je je net wat beter kan oriënteren. Al die lijnen van je unwrap is ook niet alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Schuey schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:50:
Als je alles uniek ge-unwrapped hebt idd kan je die in photoshop eroverheen gooien ja, zodat je je net wat beter kan oriënteren. Al die lijnen van je unwrap is ook niet alles :P
Tsja unwrappen moet toch, wil ik een beetje sjieke diffuse map gebruiken. Ik denk er overigens over Robosmurf een lekker versleten uiterlijk te geven, beetje volgens dit idee.
Afbeeldingslocatie: http://www.bolterandchainsword.com/uploads/1290228346/gallery_37532_5399_4986880.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
zo het gaat hier best goed van start :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nico schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:08:
zo het gaat hier best goed van start :+
Idd, wat zijn jullie allemaal walgelijk enthousiast over dit onderwerp. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
in b4 2 inzendingen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:55:
[...]

Tsja unwrappen moet toch, wil ik een beetje sjieke diffuse map gebruiken. Ik denk er overigens over Robosmurf een lekker versleten uiterlijk te geven, beetje volgens dit idee.
Dat is ook niet het punt, is gewoon een handigheidje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
I FOUND WALL E

coole plaat btw hexta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Nico schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:06:
I FOUND WALL E

coole plaat btw hexta :P
Net nadat ik hier had gekeken kwam ik hem tegen :P
Perfecte timing.
Als iemand nog een robot zoekt om na te maken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 19:39

DapperKonijntje

Draw monkey

In mijn pauze even geschetst, mijn voorlopige concept, zal nog wel het een en ander aan veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2uqiye0.jpg

Kort inleidend verhaaltje

Na de laatste grote oorlog tussen 2 koninkrijken waren er zoveel ridders gesneuveld dat er een wedloop ontwikkelde om zo efficient mogelijk oorlog te voeren, dit leidde tot de ontwikkeling van verschillende machine's welke de plaats van menselijke krijgers in konden nemen, de knightbot is een van de laatste ontwikkelingen op dit gebied.

Ik ga voor de verandering eens in 3D werken, tijd geleden dat ik me aan max gewaagd heb.

[ Voor 13% gewijzigd door DapperKonijntje op 19-08-2011 19:54 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik heb wel zin om weer eens wat 3D te doen. Het eerste dat me te binnen schiet is een beschadigde android (met stukken huid eraf a la kapotte terminator) maar dat is eigenlijk veel te ambitieus :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401046

Ik plaats hier een geupdate whip die ik eerder vandaag gemaakt hebt
Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l579/metaldrago31/whip002.jpg
het robot frame heeft nu wat meer details let nog maar niet op de belichting en de materials dat is effe om een snelle kijk te hebben op hoe het kan gaan worden ik weet alleen nog niet hoe ik het armor op de frame moet gaan maken en wat voor robot hoofd die moet gaan krijgen als iemand nog suggesties hebt hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 401046 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:04:
Ik plaats hier een geupdate whip die ik eerder vandaag gemaakt hebt
[afbeelding]
het robot frame heeft nu wat meer details let nog maar niet op de belichting en de materials dat is effe om een snelle kijk te hebben op hoe het kan gaan worden ik weet alleen nog niet hoe ik het armor op de frame moet gaan maken en wat voor robot hoofd die moet gaan krijgen als iemand nog suggesties hebt hoor ik het graag :)
Leuk idee. Vind het al een aardig sfeertje hebben zo met dat water.
Ik denk wel dat je het geheel kracht bij kunt zetten door de robot een pose te geven waarbij je ziet dat hij ook daadwerkelijk iets heel zwaars draagt. Voor mijn gevoel is de robot in verhouding tot de stad ook wat klein en nogal iel, wat weer het gevoel versterkt dat de stad helemaal niet zo groot en zwaar is.
Misschien is het wel een moderne versie van Atlas die de wereld draagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Even wat concepting gedaan...later beginnen aan het modelleren :)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/svgt48.png
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/hsq16e.png
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/dmzclk.png

update inmiddels :+

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/opxl04.png

[ Voor 14% gewijzigd door Nico op 20-08-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn eerste WIP:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7Dge2HRvKJIlSAAe3DK5KLq3/full.jpg

Dit is Chuck en hij helpt kippen, die in zijn buik zitten, om eieren uit te broeden. Alleen dit is zijn eerste werkdag en hij is erg verbaasd dat er eieren uit zijn onderkant komen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 20-08-2011 22:21 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

leuk onderwerp, als ik mezelf niet te veel bezig mag houden met opdrachten en ik wat minder tijd aan gamen besteed, ga ik hier misschien ook wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 12:59
Aanradertje voor deze thread;
http://conceptrobots.blogspot.com/

Ondanks dat de opzet van de hele blog wat amateuristisch overkomt; er staat heel veel robot-concept art op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

LiToKi schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:30:
Aanradertje voor deze thread;
http://conceptrobots.blogspot.com/

Ondanks dat de opzet van de hele blog wat amateuristisch overkomt; er staat heel veel robot-concept art op :)
Daar zitten wel erg vette concepten tussen zeg :9~ Ik krijg de neiging m'n smurf om te smurfen naar een enorme battle smurf en hem bruut en... smurf... te smurfen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Afbeeldingslocatie: http://bitcast-a-sm.bitgravity.com/slashfilm/wp/wp-content/images/ZZ1DBA305F.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door D-rez op 22-08-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
D-Rez, die was al gepost ;)
En wallie zit naast de originele Cylon. Vanuit het midden van de plaat een stukje naar het zuid-westen. Boven die motorrobot uit M.A.S.K. :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 16:04
Ik ga een poging wagen om mee te doen, en wel met de FishBot. :7

Een ruige Illustratorschets:
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/584/schets01.png

Ik ga niet al te moeilijk doen (het oorspronkelijke plan was een robot die daadwerkelijk zwemt als een vis) en me richten op belichting en materialen, kijken hoe ver ik daar mee kom en proberen verder te komen.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Geïnspireerd door die geweldige mech-warrior-concept art die Litoki linkte, heb ik een nieuw opzetje gemaakt voor Robosmurf. Ieder blokje wordt later wel vervangen door zinnige geometrie. Ja, het wordt dus een enorme battle smurf mech! En ik ga niet meer voor de cartoon-look maar voor de "realistische" sci-fi-look die je in die concept art ziet. Yay voor de enorme uitdaging!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jK7knSACg1xM4XbuzfM50OKa/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
@ SnoeiKoei: erg gaaf idee. Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden. Knutselsmurf zal er een flinke kluif aan hebben gehad om dit te besmurfen. :)

Ik ben zelf ook maar eens gaan schetsen met het idee om een robot een soort gothic/demonisch thema mee te geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.mauriciotejedor.com/got/Gothbot1s.jpg

Robots is niet echt mijn ding, dus ik moet er nog een beetje aan wennen, maar ik ben niet ontevreden. Ik ga nog wat aan het algehele ontwerp schaven: minder cliché robot/menselijke vorm en een meer demonische uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zamorano schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:02:
@ SnoeiKoei: erg gaaf idee. Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden. Knutselsmurf zal er een flinke kluif aan hebben gehad om dit te besmurfen. :)

Ik ben zelf ook maar eens gaan schetsen met het idee om een robot een soort gothic/demonisch thema mee te geven.

[afbeelding]

Robots is niet echt mijn ding, dus ik moet er nog een beetje aan wennen, maar ik ben niet ontevreden. Ik ga nog wat aan het algehele ontwerp schaven: minder cliché robot/menselijke vorm en een meer demonische uitstraling.
Dank je! Ben zelf ook benieuwd, ik wil er een brute robot van maken zonder het smurfenthema helemaal overboord te gooien. Op zich al een uitdaging (ik heb eigenlijk helemaal niks met smurfen :P )

Jouw schets ziet er ook al erg goed uit, bijzonder sterke stijl. Ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen: uitwerken in 2D of 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ahh sorry niet gezien, als ik op m'n phone surf, check ik niet altijd alle posts en linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nieuwe conceptschetsen! Eerste schets is totaalplaatje, tweede schets geeft (in linkeraanzicht) weer hoe de smurfenmuts is bedacht als een soort neerklapbare, gepantserde "hoodie".

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jOUI9V4CzrkMSvYCJRYYQs38/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pdkqnNTmO1xx7m96eJgt9vDg/full.jpg

Veel te blokkerig getekend nog maar het geeft een beetje een idee waar ik heen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

leuk, leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ik ben een retard :') had t werk van vorige keer niet opgeslagen ofzo..hahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:14:
[...]

Dank je! Ben zelf ook benieuwd, ik wil er een brute robot van maken zonder het smurfenthema helemaal overboord te gooien. Op zich al een uitdaging (ik heb eigenlijk helemaal niks met smurfen :P )

Jouw schets ziet er ook al erg goed uit, bijzonder sterke stijl. Ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen: uitwerken in 2D of 3D?
Thnx. Denk wel dat het 2D gaat worden, ik heb al zo lang niets met 3D gedaan. Al leent het onderwerp zich wel bij uitstek voor 3D.

Een brute mech/robot met een smurfenthema is sowieso win volgens mij. :) Ik denk dat je hele leuke dingen kunt doen qua aankleding (materialen) en sfeer. Beetje humor erin.
Ik zie de smurfenrobot al de strijd aan gaan met een robot-versie van Azraël.

@Nico: Ai, zuur. Denk dat we dat allemaal wel eens hebben meegemaakt. Maar je moet het maar zo zien: vaak is de nieuwe versie wel beter. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 23-08-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nico schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:14:
Ik ben een retard :') had t werk van vorige keer niet opgeslagen ofzo..hahahahaha
Ouch :X Hopelijk laat je je hierdoor niet afschrikken en begin je weer opnieuw. Maar wel zonde van het werk!
Zamorano schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:17:
[...]
Thnx. Denk wel dat het 2D gaat worden, ik heb al zo lang niets met 3D gedaan. Al leent het onderwerp zich wel bij uitstek voor 3D.
Goede gelegenheid je 3D-skillz weer eens af te stoffen dus! :P
Een brute mech/robot met een smurfenthema is sowieso win volgens mij. :) Ik denk dat je hele leuke dingen kunt doen qua aankleding (materialen) en sfeer. Beetje humor erin.
Ik zie de smurfenrobot al de strijd aan gaan met een robot-versie van Azraël.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
gaat goed komen snoeikoei :9

Hier een wipje van de poten..in volledige haakse pose om t riggen dadelijk makkelijker te maken :P
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2jca2km.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:39:

[...]

Goede gelegenheid je 3D-skillz weer eens af te stoffen dus! :P
Hmm ja, ik moet even de overweging maken of ik tijd wil investeren in m'n 3D skills, of nog meer in 2D met een onderwerp wat ik nog niet vaak aangesneden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Progressie! ben alle grote elementen aan het opzetten zodat de vorm een beetje goed komt, daarna eens goed kijken hoe alles aansluit.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/dz7y87.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/30rlkcm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat gaat er op lijken, menschen! Mooi dat er zo lekker veel activiteit is, da's lang niet zo geweest bij contests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Het probleem is dat veel mensen starten, maar de finish niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Wil een modje eventjes de opmerking van D-rez verwijderen/censureren!!!!!!!!!! :( :( :( :( :( Komt niets goeds van zo'n negatieve instelling!!! GRRRRR hahahahahaha

Laten we gewoon kijken wie het wel/niet af gaat krijgen :+ Ik heb genoeg tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Sorry dat ik realistisch ben. Ik zou het zelf ook veel liever hebben dat het anders was.

Een koekje voor iedereen die deze keer de finish wel haalt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb dit keer ook genoeg tijd. Heb nog een weekje lekker 'niks' doen gepland begin september, dus dat gaat vast lukken.

Iig goed om te zien dat er zoveel mensen bezig zijn. Motiveert ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

D-rez schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:09:
Sorry dat ik realistisch ben. Ik zou het zelf ook veel liever hebben dat het anders was.

Een koekje voor iedereen die deze keer de finish wel haalt! d:)b
Bij is vaak het probleem dat ik wel een schets ofzo heb, maar dan geen ideeën meer heb over hoe ik het moet gaan uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Gooi het in de groep hier :+ we helpen graag mwuaha

Hier maar ff vast wat schetsjes :P
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/143q62d.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 419406 op 25-08-2011 11:21 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

half spin / half mens / 100% robot = pure win!

• Tunaflish
Doet me denken aan de Cyborgs uit Tiberian Sun, erg benieuwd :)

Edit: Eerste WIP van mijn fishbot in het water. In plaats van een mooie onderwaterscene ga ik voor een aanzicht van de robot en het onderzoekscentrum, boven water. Had een hele tijd geleden een mooie tutorial gezien voor water en Mental Ray daylight systems, ga proberen er een nachtscene van te maken.

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4563/fishbotwip001p.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Tunaflish op 26-08-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tof, Tuna! (Kun je mooi een robot maken voor je avatar :D)

Ik ben ook weer wat verder, schoudergewricht gemaakt voor mijn Battlesmurf.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1N5XqKlIkwi27AbeDN8VJi2O/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 21:49
* naam gaat ook maar eens een poging doen dan :)

Schetsen maken doe ik later vandaag (Zaterdag) heb al een ideetje :)

edit:

Yay voor mijn epic tekenkunsten -O-
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/concept.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door naam op 27-08-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:10:
* naam gaat ook maar eens een poging doen dan :)

Schetsen maken doe ik later vandaag (Zaterdag) heb al een ideetje :)

edit:

Yay voor mijn epic tekenkunsten -O-
[afbeelding]
:D zomg, epic indeed! Da's bijna een foto-realistische bulldozer! Hoe ga je die in het topic laten passen, autonoom ding, transformer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Meet the TX-2 "Body-cleaner"
De TX-2 heeft als bijnaam de body-cleaner wegens zijn functie; de TX-2 word gebruikt om de slachtvelden op te ruimen na de bloederige oorlogen van de machines tegen de mensheid. Na deze oorlog worden er diverse TX-2's ingezet om met behulp van hun shredders aan de voorkant de lijken te vermalen tot een vruchtbare pulp.

:+
Hij moet een beetje gaan lijken op jouw concept:
Afbeeldingslocatie: http://www.vernoncomputersource.com/sites/default/files/images/Erins/cool%20diggerbot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lol, np. Zelf doe ik niks met dat idee, was ik oorspronkelijk wel van plan maar niet meer sinds ik van cartoon-robosmurf naar sci-fi-robosmurf ben gegaan. Succes en leuk dat je meedoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Progress Report. ;)
Arm 1.0.1.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/i3wdj8.jpg

PS voor geintreseerden :P LINK: Biomech

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 419406 op 28-08-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
SnoeiKoei schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:18:
:D zomg, epic indeed! Da's bijna een foto-realistische bulldozer!
Ik zou hem al inleveren als final! _/-\o_
:)

Snoeikoei,
Dat schoudergewricht! Die is echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hier weer een stapje verder, begin van z'n koppie gemaakt. In de ogen wil ik nog een gerigd, werkend iris diafragma maken (idee van een collega) waarvan de opening mbv een slider of draaiknop te openen en sluiten is. Bedoeling is dat 1 van de ringen achter de ogen meedraait als het diafragma wordt versteld en de andere als de robot ergens op focust. Uitdagingen waarvan het slagen helemaal afhangt van de tijd die me rest als het modeleren klaar is!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9D6MZRMpbMyYoY3Q4pPdrZKp/full.jpg

Verder komen er ook nog wel wat naden en details op het hoofd (en ik zie dat er rond de ogen nog wat meshfoutjes zitten die ik misschien nog wel kan fixen).

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-08-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Goed bezig koebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dank je! Ik heb d'r lol in momenteel, hopelijk blijf ik gemotiveerd want ik heb al veel te vaak niks ingeleverd uiteindelijk.

Ben weer effe verder gegaan, snel opzetje voor het diafragma voor de ogen. Diafragmabladen zijn nu nog handmatig gedraaid maar dat moet dus met 1 slider gaan gebeuren straks. Zitten nog schoonheidsfoutjes in (asjes door de bladen heen, diafragma kan nog niet ver genoeg dicht) maar het was eigenlijk meer een test dan de definitieve versie, dus ik moet nog kiezen of ik hiermee verder ga of opnieuw begin (en dan meteen met meer polies).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qCRMxNqfIMQTNq5njGH3wYug/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 11:09
Je werkt in Max toch, dan kun je al die bladen aan elkaar linken met een orientation link. Als je dan ook nog je draairing eraan linkt, kun je die draaien en gaan al je bladen ook mee ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:38:
Je werkt in Max toch, dan kun je al die bladen aan elkaar linken met een orientation link. Als je dan ook nog je draairing eraan linkt, kun je die draaien en gaan al je bladen ook mee ;)
Ja dat had ik idd al bedacht, alleen zie ik dan weer allerlei apen en beren op de weg. Ik had idd bedacht met een orientation constraint te werken en de boel te linken aan de stand van de draairing (en dan die draairing weer linken aan een non-renderable cirkel ofzo, zodat ik makkelijk een helper kan pakken en er een slinger aan kan geven), alleen zou ik dan weer niet weten hoe ik die draairing zo kan maken dat er een minimum en maximum stand aan zit. Om te voorkomen dat de diafragmabladen te ver open of dicht kunnen en de boel op hol slaat / door de wanden van de "oogkassen" heen gaat. Als ik met een slider werk en met reaction manager de stand van de lamellen aan die slider koppel (en de rotatie van de ring ook) dan heb ik meteen duidelijk een minimum en maximum stand voor de hele setup.

Kan vast ook wel ingesteld worden met constraints maar dit is allemaal nieuwe materie voor me dus ik moet nog sowieso wel ff experimenteren / uitzoeken.

Edit: met een slider ging idd erg makkelijk. Brakke kwaliteit screen capture, sorry, moest effe snel een freeware app installeren om sowieso screen te kunnen cappen..

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-08-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 16:01
Niet al te lang geleden heb ik een robot gemaakt die voor sommigen wel bekent zal zijn.
Niet om mee te doen met de contest nu maar wellicht dat het sommigen motiveert.

Afbeeldingslocatie: http://3d-graphicdesign.com/clients/Handy.JPG

Helaas geen tijd om mee te doen, veel te druk. Ik kijk erg vaak hier om de progressie van anderen te zien en dat motiveert mij ook weer.

Succes met de contest!

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En nog een testje, met beide ogen volledig gelinkt aan de sliders en nu draaien de ringen ook mee. Lekker schokkerige capture, mijn werkpc trekt het niet helemaal :X

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-08-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Nice :D Ik zal zo ook een WIP uploaden. Ben me al aan het afvragen of ik niet teveel poly's ga gebruiken :+ Naja. Ik zie wel hoeveel mn PCtje trekt :+

edit:
Wip:
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/contest/render_wip_001.jpg

600k Poly's :X

[ Voor 117% gewijzigd door naam op 30-08-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Leuk, leuk.

Ik zit nog in de concept fase te spelen. Volgende week ga ik er echt mee aan de slag.
In mn pauze nog wel wat zitten voortboorduren op de vorige schets.

Afbeeldingslocatie: http://www.mauriciotejedor.com/got/Cyberdemon2s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:15:
Ben me al aan het afvragen of ik niet teveel poly's ga gebruiken :+
600k Poly's :X
Nice, ik maak me ook al zorgen over de poly-count. Maar 600k lijkt me royaal ja, dat moet minder kunnen :o
Zamorano schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:28:
Leuk, leuk.

Ik zit nog in de concept fase te spelen. Volgende week ga ik er echt mee aan de slag.
In mn pauze nog wel wat zitten voortboorduren op de vorige schets.

[afbeelding]
_/-\o_ badass!!!1

[ Voor 39% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-08-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
SnoeiKoei schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:29:
[...]

Nice, ik maak me ook al zorgen over de poly-count. Maar 600k lijkt me royaal ja, dat moet minder kunnen :o
Gelukkig heb ik in mn viewports dr maar 10k ofzo, renders hebben meer smoothing :+

Even geupdate: Tanden zien er nu een stuk beter uit.
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/contest/render_wip_002.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door naam op 30-08-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Zo ook weer wat verder, ik hou het bij een low poly model met diffuse, normal en een specular map.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ne6mi1.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DapperKonijntje schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:20:
Zo ook weer wat verder, ik hou het bij een low poly model met diffuse, normal en een specular map.

[afbeelding]
Zo, jij gaat goed! :o Schiet al mooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 11:09
Ziet er goed uit met dat diafragma SnoeiKoei. Ik heb nog zitten twijfelen of k weer mee zou doen, maar k ben eerst maar eens ff al het werk van afgelopen jaren aan het verzamelen om een portfolio van te bouwen :p. Lukt al aardig :). Wat maak je toch snel veel dingen eigenlijk... :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/71l0zd.png

Een kleine update :+ Weinig tijd gehad deze week.. druk druk druk en m'n laptop zijn harde schijf staat op de rand van crashen..dus in weekenden enzo kan ik niet werken..trekt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hier nog een gerenderde animatie van de ogen.

En de hoody smurfenmuts werkt nu ook, ook met een slider.

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-08-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gaaf! Vooral die smurfenmuts. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooi zo, zelf denk ik nu telkens aan het Sydney Opera House (maar dat kan heimwee zijn, heb er een half jaar op een klein afstandje vandaan gewerkt):
Afbeeldingslocatie: http://www.sydney.com.au/images/sydney-opera-house.jpg
:D

Muts is nog niet klaar trouwens, alleen de low poly opzet en de rig zijn er. Moeten nog wat details op en dan chamferen en smoothen.

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-08-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@snoeikoei, ik haat je!

Kanp werk en het gaat precies heel gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:46:
@snoeikoei, ik haat je!

Kanp werk en het gaat precies heel gemakkelijk.
Zit heel wat tijd in; ik doe dit allemaal voor het eerst :X

• Tunaflish
Update op de Fishbot: het is inmiddels nacht, er is een placeholder voor het hoofdkwartier en de belichting begint aardig goed te worden. :)

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/6116/fishbotwip004small.jpg
1920x1080

Pagina: 1 2 3 4 Laatste