[2D/3D] GFX Contest 10: Robots Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stapje verder met het bovenbeen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mkaTbnUyou2Gxoz9MqqMHNYi/full.jpg

@Chaosstorm: zo is het inderdaad duidelijker ja. Het zou wel helpen als de textuur van het "plafond" meer afweek van die van de robot-delen. Maar het wordt al een leuke scene zo, je vraagt je zo al wel af wat daar gebeurd is. Wat op zich vreemd is, is dat er nog vonken zijn en het vuur brandt nog enzo maar de robotresten zien er al wel uit alsof ze zo al een eeuwigheid liggen (roest!).
Verder is het apart dat er in een deel van de ondergrond (helemaal links) gras is maar op andere delen niet (en de grond is daar wel groen).
Het vuur wordt al gauw realistischer als je hem rendert met een beetje motion blur en een beetje glow toevoegt, evt. achteraf in photoshop ofzo.

@Sparkyu: Dat gaat er goed uitzien! Ga je nog iets doen met die grote pijpen die uit het platform steken? (Ziet eruit als waterafvoer ofzo; druipend water eruit?)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-08 00:34
Kwijl :9~ Erg mooi!

Kan wel zien dat het niveau bij sommigen erg hoog ligt _/-\o_

@SnoeiKoei Gebruik jij nou nog iets van een tutorial of iets dergelijks? Of ben jij al zo 'pro' dat je alles uit je hoofd op je beeldscherm tovert? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SnoeiKoei: Die van jou gaat er ook al goed uitzien vind die gun echt gaaf gedaan ben benieuwd naar het eind resultaat ga je hem nog in een soort scene plaatsen

Weer wat Progress:
Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l579/metaldrago31/wip005.jpg
Bijna klaar moet nog wat dingen toevoegen.
Zoals uit de buizen aan de zijkant zal ik proberen om water uit te laten vallen ik heb nog geen idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen en ik moet de ocean en nog wat andere dingen tweaken. :)
Ik vraag me ook af of ik uit dit camera punt of me vorige wips camera punt beter tot zijn recht komt of dat ik het nog zal aanpassen het camera's punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Myke schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:12:
[...]

Kwijl :9~ Erg mooi!

Kan wel zien dat het niveau bij sommigen erg hoog ligt _/-\o_

@SnoeiKoei Gebruik jij nou nog iets van een tutorial of iets dergelijks? Of ben jij al zo 'pro' dat je alles uit je hoofd op je beeldscherm tovert? :+
Dank je voor de complimenteuze post! Ik ben absoluut geen pro, het kost me dan ook allemaal 10x meer tijd dan ik me zou kunnen veroorloven als ik het beroepsmatig moest doen.

Ik doe een heleboel dingen ook voor het eerst dus er komt nog veel uitzoekwerk bij kijken. Modelen lukt me wel maar alles wat maar een beetje speciaal is (riggen van zuigertjes met look-at constraints enzo, het koppelen van acties aan schuifjes, het maken van meebewegende slangen, het riggen van robotledematen) heb ik moeten uitzoeken. Dat was dus inderdaad een boel tutorials opzoeken en kijken en daaruit filteren wat ik ervan kan gebruiken. Verder beschikt Max over een prima help.

Verder doe ik overal inspiratie op waar ik kan; ik heb voor deze contest een heel archief van referentieplaatjes opgebouwd. Van battle mechs tot cartoony robots, van graafmachines tot assault rifles. Overal vind je wel wat bruikbaars.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:21:
@SnoeiKoei: Die van jou gaat er ook al goed uitzien vind die gun echt gaaf gedaan ben benieuwd naar het eind resultaat ga je hem nog in een soort scene plaatsen
Ik ben bang dat ik geen tijd overhoud voor een scene, ik kan voor de deadline nog maar een paar uurtjes aan deze contest werken en probeer het model zo ver mogelijk af te krijgen. Hopelijk houd ik iets tijd over om hem op een voetje te plaatsen ofzo, misschien iets waar je de schaal aan kunt aflezen.
Zoals uit de buizen aan de zijkant zal ik proberen om water uit te laten vallen ik heb nog geen idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen en ik moet de ocean en nog wat andere dingen tweaken. :)
Ik vraag me ook af of ik uit dit camera punt of me vorige wips camera punt beter tot zijn recht komt of dat ik het nog zal aanpassen het camera's punt.
Ik vind het wateroppervlak erg mooi gedaan. Wat voor de schaal zou helpen is een lichte distance fog ofzo want kleuren zijn nooit zo helder van een afstandje, en misschien iets van een paar meeuwen (witte "stipjes") of een bootje ofzo. (Of een helicoptertje?)
Water uit de pijpen zou je met particles kunnen doen. Zeker op zee verwaait water tijdens het vallen wel dus het hoeft niet eens helemaal tot aan zeeniveau te vallen.

[ Voor 35% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-09-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Progress:
Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l579/metaldrago31/wip006.jpg
heb er wat een sfeervolle scene proberen te maken water uit buizen erbij gedaan en ben nu bijna klaar om me final te gaan renderen :) hopelijk komt die vandaag nog af want ik heb in het weekend een beetje weinig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
WIPje:
R2 WIP006
Dome is een stuk verbeterd, heb ik helemaal opnieuw gemaakt en daar moeten nog een paar elementen op en de normals aanpassen :)

[Edit]
En zoals verzocht een wire:
R2 WIP 006 Wire

[edit]

Update:

R2 WIP 007

Klaar met modellen, kijken of ik hem dit weekend helemaal geUVt en getextured krijg :X :D

[ Voor 50% gewijzigd door Spike_wolf op 30-09-2011 21:24 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Klik voor groot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5nUGS34BXcI1hm6u6mUy6jel/medium.jpg
"Ik zweer het je, die vis was ZO GROOT!"

Morgen nog een paar puntjes op de i zetten en dan renderen. En daarna buiten de contest om afmaken, want af is 'ie voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 19:18
Bij deze post ik mijn final render.

grote render (niet zo heel groot, want het internet wil geen grotere bestanden uploaden..)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/24vu1ds.jpg

Voor de mensen die nog bezig zijn, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze post ik ook mijn FINAL van mijn held, Roboduck.

Afbeeldingslocatie: http://www.jantijssen.com/3D/roboduck_final_thumb.jpg

De High res variant vind je hier

Gemodelleerd in Cinema4D. Gerenderd met AR3. Beetje nabewerkt in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Nice Thyson! :)

Ik ben druk bezig met R2 onderkliederen met een laag verf :P
De Body is helemaal geUVt, ben nu met basis kleuren bezig. Dan de rest nog :X

[Edit]
Updateje:
R2 WIP 008

[ Voor 27% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2011 22:05 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 21:32
Dit word mijn laatste WIP, hopelijk heb ik vanavond nog even tijd om eraan te werken.. Moet eerst voor school nog even aan het werk. Zo niet word dit mn final.
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/render_wip_010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nou, als ik nog tijd heb vanavond ga ik nog een poging doen het voetstukje wat op te leuken maar zo niet, dan is

hier mijn FINAL!

Klik op Robosmurf voor groot!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ck1aeAHSKVZteP0oMkYrrTvj/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-10-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er al goed uit mensen :P _/-\o_
probeer vanavond nog af te maken maar weet nie of gaat lukken.
zit nu namelijk nog in engelse wateren (weekje Cambridge achter de rug, ongelooselijk Geweldige stad. :P).

8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Nou jongens, we hebben nog 3 uur de tijd!
Doorwerken allemaal! :P

We hebben in ieder geval al een aantal finals die er goed uit zien :)
Ik ben nog even bezig maar kom niet veel verder dan basis kleuren en een simpele render ben ik bang :/ Maargoed, dat is al een stuk verder dan ik in eerste instantie verwacht had :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij post ik mijn Final :) :
Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l579/metaldrago31/Final.jpg
Nog veel succes voor de mensen die nog bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat wordt al een heel beste oogst! Aannemende dat Spike_wolf zelf de tijd in de gaten houdt hebben we iig 6 finals. Maar we hebben ook veelbelovende wips gezien van Dindeanor, M4rius, RoyK, Nico, Tunaflish, Zamorano en DapperKonijntje... hopelijk vergeten die iig niet (allemaal) een final te posten!

Ik zie geen kans meer de ondergrond van Robosmurf te pimpen en het gaat ten slotte ook om de smurf zelf. Ingeleverde final is dus de definitieve final :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem nu afmaken, afgelopen weekend in het buitenland geweest, vandaar geen wips.
Tot zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben niet zo tevreden over wat ik tot nu toe heb, dus waarschijnlijk lever ik geen final in.
De afgelopen week heb ik ook meer van het mooie weer genoten dan dat ik achter PS heb gezeten, dus dat helpt ook niet.

Kudos iig voor de mensen die al hun final gepost hebben of nog druk bezig zijn. Er zitten erg leuke tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Kunnen jullie niet al die dingen die jullie maken te samen brengen in een Tweakers Game? :P
Ik vind het heel erg leuk dat jullie dat allemaal maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@koei,
Heel gaaf :D

@Sparkyu,
Misschien is het een gaaf idee om in de laatste paar minuten nog de lampen op de voorkant van de robot licht te laten geven? bvb met een volume light. Denk dat dat nog wel wat aan sfeer zou toevoegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/robot(9final).jpg

ben er nu ook wel klaar mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Jou jongens, dat zijn al aardig wat Finals :D We mogen trots op onszelf zijn.
De mijne is nu aan het renderen dus die komt zo. Ik zal na 12en of morgen ochtend vroeg de verzameling finals posten zodat we de komende dagen kunnen gaan stemmen :)

Maar we hebben nog 55 minuten jongens, wie nog geen final ingeleverd heeft kan dat nog doen!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
* naam is nog hard aan zn final aan het werken. Nog een beetje nabewerken :)

Hierbij ook mijn Final!
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/render_final_tn.jpg
Klikbaar :)

[ Voor 48% gewijzigd door naam op 02-10-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
En hier dan ook mijn FINAL!
R2 D2 Final

:)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

goed werk mensen! jullie hebben een berg finals verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final

Nog lang nie af maar het moet er maar mee door :'(
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/32ztdld.jpg

iets groter http://oi55.tinypic.com/oaufzt.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ding Ding Ding!
En dat was hem dan, de 10e GFX contest, en we hebben in totaal 8 finals binnen gesleept! Helemaal niet slecht mensen, helemaal niet slecht, dat is opzich al een applausje waard :)

Hieronder een overzicht van alle finals, bekijk ze allemaal nog eens op je gemak en stuur dan je scores naar mij toen (het liefst via DM, maar per Mail mag ook).
Zodra alle scores bij mij binnen zijn zal de winnaar bekend gemaakt worden.

FINALS
Chaosstorm
Chaosstorm's Final

Tyson
Thyson's Final

SnoeiKoei
SnoeiKoei's Final

sparkyu
sparkyu's Final

M4rius
M4rius's Final

naam
naam's Final

Spike_wolf
Spike_wolf's Final

Dindeanor
Dindeanor's Final

Alle afbeeldingen zijn klikbaar voor het originele formaat

STEMMEN

En dat was het einde van de deze GFX Contest. Nu is het tijd voor de deelnemers om hun stemmen in te dienen, jullie kunnen mij allemaal per DM of E-mail jullie puntenlijsten opsturen, vergeet niet dat we op twee vlakken beoordelen, Uitwerking en Originaliteit.

zodra ik alle scores binnen heb zal ik de resultaten posten :)
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven dat is de taak van de andere stemmende deelnemers

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lol @ stipte deadline :D

Meestal krijgen deelnemers die geen final hebben ingeleverd nog wel een dag ofzo om hun laatste WIP aan te wijzen als final. Ik kan me zo voorstellen dat bv Tunaflish daar nog van gebruik had willen maken. Mij maakt het verder niet uit maar meer finals is meer feest, imho.

't Is natuurlijk wel zo dat de deadline al een tijdje in de agenda had kunnen staan :P

Anyway, mooie oogst dit keer; lang geleden dat er zoveel finals waren!

* SnoeiKoei gaat nadenken over punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

SnoeiKoei schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:50:
Idd, helaas had ik echt geen tijd om mee te doen. Wellicht over een week of 2-3 kan ik me ook weer storten op een contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myke
Super resultaat allemaal! :D Job well done, zou ik zeggen!

Voor mij is het wel duidelijk wie er gewonnen heeft, mag alleen niet stemmen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
:+
Meestal krijgen deelnemers die geen final hebben ingeleverd nog wel een dag ofzo om hun laatste WIP aan te wijzen als final. Ik kan me zo voorstellen dat bv Tunaflish daar nog van gebruik had willen maken. Mij maakt het verder niet uit maar meer finals is meer feest, imho.

't Is natuurlijk wel zo dat de deadline al een tijdje in de agenda had kunnen staan :P
Deze contest heeft ruim 7 weken geduurd, die ene dag zal niet veel meer uitmaken denk ik : Helemaal omdat de werkweek weer begonnen is natuurlijk :)
Maar heel streng zijn we natuurlijk ook niet, zolang er nog geen scores ingezonden zijn kunnen we nog een oogje toe knijpen :)
Jullie kunnen ook nog een dag of twee de tijd nemen om te stemmen natuurlijk :P
:Y we mogen trots zijn :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:16:
Deze contest heeft ruim 7 weken geduurd, die ene dag zal niet veel meer uitmaken denk ik : Helemaal omdat de werkweek weer begonnen is natuurlijk :)
Maar heel streng zijn we natuurlijk ook niet, zolang er nog geen scores ingezonden zijn kunnen we nog een oogje toe knijpen :)
Jullie kunnen ook nog een dag of twee de tijd nemen om te stemmen natuurlijk :P
Mjah, ik merk dat sommige Tweakers vooral actief zijn onder werktijd (met Tweakers, that is :+ ) en minder in het weekend.

Ik doe nog ff rustig aan met stemmen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker mooi resultaat dit keer en nu ook zoveel keuzes gaat nog lastig worden ik ga er maar even rustig over nadenken :)

Good job everyone *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Scores verstuurd :)

Was moeilijk om een keuze te maken, veel kwaliteit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik ben benieuwd naar de winnaar (al heb ik een zeer sterk vermoeden :+ ) _O_ wat een inzendingen weer zeg, prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:56
Stom, stom, stom. Ik dacht om de een of andere reden dat de deadline volgende week was. Naja, helaas.

Snoeikoei, wat een heldending is die Robosmurf! Wil ik niet tegenkomen in een donker steegje :P Sparkyu heeft ook een heel erg mooie plaat gemaakt, vooral de belichting vind ik mooi.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ook verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb mijn puntjes ook maar verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul heren _/-\o_

Succes met het beoordelen.

/me gaat weer verder lurken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Jullie hebben leuke dingen gepost! TOP!

Ik heb helaas niet meer de tijd genomen om mijn kiprobot (af) te maken.

Wat wordt het volgende contest? Tegenovergestelde van Robots? Primitief mechanisme?

[ Voor 41% gewijzigd door Zeror op 03-10-2011 19:51 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Rakkerzero schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:49:
Jullie hebben leuke dingen gepost! TOP!

Ik heb helaas niet meer de tijd genomen om mijn kiprobot (af) te maken.

Wat wordt het volgende contest? Tegenovergestelde van Robots? Primitief mechanisme?
Mythen en Legendes stond in de vorige poll op de tweede plaats in het discussie topic, is daar is wel het een en ander aan low-tech mee te doen :+
Hét GFX contest thematopic!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
WOW 8 finals! Sorry that I coulnd't make it... Moet nog ff wat studiepunten binnenslepen anders houd mijn 3d avontuur op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

http://geektyrant.com/new...-mech-suit-3d-design.html

oké, het is een suit, maar als ie meegedaan zou hebben en gezegd had dat het een robot was, had ie toch behoorlijk hard gewonnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Nou, qua punten gaat het ook lekker, alleen M4rius, Tyson en Chaosstorm moeten nog stemmen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Ik stem vanavond :P, zit nu op school en moet dus mijn tijd "nuttig" besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Doe vooral rustig aan, we hebben geen haast :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

popel, popel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ik ben ook wel benieuwd of er nog wat veranderd in de voorlopige score :P

Maar waarom is het onderwerpen topic nog zo leeg? :/ Discussiëren moeten we jongens!
* Spike_wolf geeft iedereen hier een schop die kant op.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

wie moet er nog stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Nu alleen Thyson nog.
Hij heeft alleen DM niet aan staan en z'n E-mail is niet openbaar, dus we kunnen hem ook niet wakker schoppen, rustig geduld hebben dus :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Hopelijk doet tie dat snel dan, ben toch wel erg benieuwd naar de uitslag :D Al denk ik dat het wel duidelijk is wie er gewonnen heeft, maar toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Wow hele toffe finals tussen!! Jammer dat ik niet mag stemmen :+

Heb helaas niks meer in elkaar kunnen draaien.. Maya zat aan het eind van de 30 dagen try-out periode en ben overgestapt op Blender. Das wel even wennen, dus is niks meer geworden met mijn robot die ik in gedachten had :'( Volgende contest hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry mannen, helemaal vergeten te stemmen. Ik ga het nu gelijk doen.

Heb mijn punten zojuist verzonden naar Spike_wolf :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
SCORES

En alle Scores zijn binnen en verwerkt in de scorentabel met het volgende sesultaat:
Scores Robots

WINNAAR

And the winner is........ *Roffel* *Roffel* *Roffel* .........
*O*SnoeiKoei!*O*

Gefeliciteerd Snoei! :D
Nu weer op naar het Thema topic en het volgende onderwerp bedenken!

[ Voor 196% gewijzigd door Spike_wolf op 06-10-2011 09:13 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D :D Gefeliciteerd SnoeiKoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

SnoeiKoei meer dan verdiend, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

W00t wat een score :D Reuzebedankt voor de stemmen mensen! Ik vond het echt een bijzonder gave en leerzame contest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:42:
W00t wat een score :D Reuzebedankt voor de stemmen mensen! Ik vond het echt een bijzonder gave en leerzame contest!
Well deserved :) En er wat van leren is een van de belangrijkste aspecten van deze contests imo :)
Ik heb NMe trouwens al aan z'n mouw getrokken, de ondertitel zal naar jou verplaatsen wanneer hij weer online is :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gefeli SnoeiKoei! :) Dik verdiend idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
SnoeiKoei schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:42:
Nu nog een extra coole toegift-render met een omgeving erbij enzo he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Noxious schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:56:
[...]

of een dansende.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Victory dance animatie :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:46:
[...]
de ondertitel zal naar jou verplaatsen wanneer hij weer online is :)
<== Gebeurd! Bedankt Spijkerwolf voor het organiseren van de contest en NMe voor de titel.
Noxious schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:56:
[...]

Ha daar kan ik nog wel ff over brainstormen, sowieso wil ik hem nog afmaken (zowel model als rig als textures) dus je zult hem nog wel terugzien in het 3D-verzameltopic.
Geef me een jaar :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hou ik je aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myke
Gefeliciteerd SnoeiKoei! :) Verdiende winnaar! ;)

En wie weet doe ik de volgende contest wel mee :Y

[ Voor 35% gewijzigd door Myke op 06-10-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ouch... :X ik en mijn grote mond ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Gefeliciteerd SnoeiKoei!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Congratz Koei! Goed bezig! Hij was ook erg lekker gedetailleerd! Misschien doe k volgende contest ook weer een keer mee :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Die van Snoeikoei en Spike_Wolf waren toch mijn favoriet. Nu nog animeren! :D
Wat wordt de volgende contest? :P

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 06-10-2011 18:34 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd Koei. Echt een supersmurf die je hebt gemaakt. Zeer cool gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
Gefeliciteerd SnoeiKoei. Terecht dat je gewonnen hebt.
Hoop dat je het ook gaat texturen zodat het mooi in je portfolio als afgerond stuk geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Gefeliciteerd SnoeiKoei! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

we zijn bijna 2 jaar verder, hij zou nu toch wel af mogen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

we zijn bijna 2 jaar verder, hij zou nu toch wel af mogen zijn ;)
_O- Helaasch... Ik 3D eigenlijk nooit meer... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heerlijke topickick.

Ik kan me de begintijd (>10 jaar terug) nog herinneren met helden als Oogst, Litoki, Darkblue, Wildmedia, en meer van dat soort figuren. Toen deden er makkelijk 20 man mee aan een 3d-contest van enkele maanden. Inmiddels zijn we allemaal iets ouder, en hebben we ws minder tijd voor dit soort zaken, maar er moet toch een (nieuw) publiek zijn voor dit soort contests. Misschien iets kleiner/sneller opgezet (onze aandachtsspan is natuurlijk behoorlijk afgenomen ;) ), zoals een speedmodeling/drawing contest.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Werkt ook niet helaas. We hebben hier een waarnaar geleden een korte opflakkering gehad, maar het doodde helaas weer rap uit.

Ja ik vond het wel grappig toen ik zag dat het exact 2 jaar later was. Ik kon het niet laten om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Iemand een verklaring hoe dat komt, dat het niet meer werkt. Ik denk niet dat het aan GoT ligt, op CGTalk lopen dit soort threads geloof ik ook niet meer. Was 3d (en 2d) een hype, die aan populariteit verloren heeft, waren we het toen gewoon gezellig met elkaar aan het ontdekken, en is het nu niet leuk meer? Zijn fora hopeloos ouderwets? Iemand een idee?

Qua (digitale) fotografie zie je overigens hetzelfde; voorheen veel challenges en actieve topics (op GoT en daarbuiten), nu is dat ook doodgebloed.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Socialmedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Dat verklaart, zie het zelf als slechte vervanger, maar ben dan ook een groot niet-verbruiker van 'sociale media'.

Maar goed, als iemand nog een initiatief hierin wil nemen moet hij/zij dat vooral doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik dacht tot nu toe dat het vooral een verschijnsel is van leegloop van het (sub)forum zelf. Misschien denk ik te positief terug aan het verleden, maar er lijkt tegenwoordig een stuk minder in /GFX (en voorlopers) te worden gepost dan vijf tot tien jaar terug nog het geval was. Hoe zit dat met CGTalk en het fotografieforum eigenlijk?

Aan de pogingen ligt het in ieder geval zeker niet, want er is heel wat geprobeerd: 3d contests, extra laagdrempelige contests, contests met terugkerende doch extra superleuke en interessante onderwerpen, 2d contests, 2d/3d contests (om de mensen van beide contests bij elkaar in een topic te krijgen), contests met hele enthousiaste topicstarters die enorm hun best deden om het paard steeds weer tot leven te schoppen ( * Stukfruit fluit en kijkt om zich heen O-) ), contests met een prijs(je)...

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 15-10-2013 23:48 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Je ziet het wel op meer fora heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oke, dan geven we twitter de schuld ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20

Zeror

Ik Henk 'm!

We kunnen het wel weer proberen. Misschien als we aandacht vragen via de frontpage ofzo. :)
Misschien kan T.net wel een vette prijs regelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 16-10-2013 22:09 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Een prijs er aan hangen is enerzijds leuk, maar anderzijds komen er dan wel mensen op de contest af puur en alleen voor de prijs. Vervolgens nemen die mensen dan niet zo 1,2,3 deel aan de community lijkt mij.

Zonder prijs is het wel aardig om te doen, maar zoveel 3D fanatiekelingen (mét tijd!) zijn er volgens mij niet op dit forum :). Altijd de beste intenties vanuit iedereen, maar toch komt er altijd shit tussendoor. Deadlines die dan verlegd worden etc. Genieten :D

EDIT: Oh god, ik heb hier ook aan mee gedaan en heb 't niet af gekregen -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Nico op 17-10-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:17
Nico schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:59:
Een prijs er aan hangen is enerzijds leuk, maar anderzijds komen er dan wel mensen op de contest af puur en alleen voor de prijs. Vervolgens nemen die mensen dan niet zo 1,2,3 deel aan de community lijkt mij.

Zonder prijs is het wel aardig om te doen, maar zoveel 3D fanatiekelingen (mét tijd!) zijn er volgens mij niet op dit forum :). Altijd de beste intenties vanuit iedereen, maar toch komt er altijd shit tussendoor. Deadlines die dan verlegd worden etc. Genieten :D

EDIT: Oh god, ik heb hier ook aan mee gedaan en heb 't niet af gekregen -O-
Een prijs helpt volgens mij wel mee om een community op te bouwen. Al blijven er maar 5 mensen plakken dan heb je al meer aanwas dan de afgelopen 2 jaar... Ik denk dat veel mensen die hier 5-8 jaar terug fanatiek posten inmiddels allemaal een baan hebben wat misschien wel te maken heeft met 3d stuff waardoor het hobby enthousiasme er misschien ook een beetje vanaf gaat bij die mensen. Door de frontpage er bij te betrekken bereik je een stuk meer mensen, ik kan me voorstellen dat een deel van de leden dit subforum nooit bekijkt.

En bij een contest is het natuurlijk hoe meer zielen hoe meer vreugd! Als er een 2d/3d contest gaat komen dan ben ik ook van de partij!!

Misschien moet de grote vraag wel zijn hoe we meer mensen naar dit subforum kunnen trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

We zouden kunnen beginnen met elkaar waardevolle feedback te geven waar mensen iets aan hebben om hun werk/kennis etc. kunnen verbeteren, in plaats van onze plaatjes te plempen en niet te reageren op de inzendingen van anderen (behalve misschien tof/wauw/super vet/netjes etc.). Ik zie genoeg mensen die alleen even hun werk pluggen en vervolgens weer dagen/weken weg zijn zonder reakties op andere dingen (ik maak me er zelf ook soms schuldig aan).
En om heel eerlijk te zijn denk ik dat bijvoorbeeld Wolfos uitspattingen in Unity bijvoorbeeld beter in een eigen touwtje kunnen. Niet omdat zijn werk niet 3D gerelateerd is, maar omdat het 3D maar een deel is. Hij zou veel meer feedback krijgen van mensen met kennis van zaken in een aparte thread (desnoods unity/UDK/.... gecombineerd).

Bij de laatste contests zijn er zelfs meldingen op de FP geweest, dit heeft echter niet heel veel geholpen. Zoals bij veel contest, zijn de eerste dagen super actief, maar naar mate de einddatum nadert, vallen er deelnemers af. Deels doordat men meer/beter verwacht dan vroeger. Door de staat van de huidige techniek willen we allemaal Alex Romans/Dan Platt's zijn en wegens deze verwachtingen geven er (te) snel op.
Bovendien lopen hier een hoop mensen rond die heel mooi spul kunnen maken, welke beginners dan weer kunnen afschrikken om mee te doen.

JM2C

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Noxious schreef op donderdag 6 oktober 2011 @ 09:56:
[...]

Nou, het heeft me maar 12.5 jaar gekost maar...

ROBOSMURF DANST! :D

En een turntable:

Ik heb afgelopen jaar mijn Blenderskills opgepoetst :P en heb voor de gelegenheid mijn oude project weer opgepakt. Destijds heb ik RoboSmurf in 3DS Max gemaakt en daar heb ik geen toegang meer toe maar de file had ik nog en met hulp van buitenaf was hier nog de geometrie uit te halen. Materiaaltjes erop, model flink opgeschoond, eenvoudige rig erop en wat mocap data van Mixamo en RoboSmurf danst!

Er zitten nog best wat schoonheidsfoutjes in zoals clippende onderdelen maar dat komt vooral omdat onderdelen van het model niet deze bewegingsvrijheid zouden mogen hebben. Maar ik houd het hier nu écht bij. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Hoera!!!!! Eindelijk!
Maar nu kan ik je er niet meer aan herinneren 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:43:
Hoera!!!!! Eindelijk!
Maar nu kan ik je er niet meer aan herinneren 😭
Haha nee, dat idd niet meer _O- maar dat was ook al best lang geleden inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Goh, een 6 maanden geleden voor het laatst meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious
Wooo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:26:
Goh, een 6 maanden geleden voor het laatst meen ik.
Tijd vliegt als een dolle otter ;w 6 maanden, 12.5 jaar... Maar we hebben onze lol gehad met RoboSmurf he :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Nu de vraag wat de volgende contest wordt.. toch? 😁

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Savantas schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:47:
Nu de vraag wat de volgende contest wordt.. toch? 😁
:D zeker! Moge de goeie ouwe tijd weer herleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 13:02
SnoeiKoei schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:06:
[...]

:D zeker! Moge de goeie ouwe tijd weer herleven.
Ok, wanneer? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Over 12.5 jaar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!