Ik zit nu aan de Maya tutorials, dus wellicht dat ik een van de volgende contests mee kan doen
Komen hier iig leuke dingen voorbij!
Goed initiatief! Kijk ook naar 3ds max tutorials
Veel technieken zijn algemeen en ook te vertalen naar maya.
BTW NEGEN PAGINA'S W00T!
BTW NEGEN PAGINA'S W00T!
Nico, ga hem niet verwarren! Zeker als je begint zou ik het houden bij tutorials voor het pakket dat je wil leren aangezien de basis wel hetzelfde is, maar alle benamingen en locaties anders zijn!
Als je goed weet hoe één pakket in elkaar zit kun je prima een tut voor een ander pakket bekijken en zelf de link leggen over hoe dat in jouw pakket zit. Als je zonder kennis meerdere pakketen door elkaar heen gaat kijken raak je compleet de weg kwijt, en is het makkelijk om de hoop op te geven
Ik zou voorlopig lekker naar Maya tuts blijven kijken, en pas als je goed gevorderd bent naar andere tutorials kijken.
Als je goed weet hoe één pakket in elkaar zit kun je prima een tut voor een ander pakket bekijken en zelf de link leggen over hoe dat in jouw pakket zit. Als je zonder kennis meerdere pakketen door elkaar heen gaat kijken raak je compleet de weg kwijt, en is het makkelijk om de hoop op te geven
Ik zou voorlopig lekker naar Maya tuts blijven kijken, en pas als je goed gevorderd bent naar andere tutorials kijken.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 419406
ok, nu mijn laptop tijdelijk in de garage van mediamarkt is
, ik zo stom geweest ben mn RoboProject map niet te kopieren naar ext. schijf en ik nu eindelijk maya en CS5 etc weer aan de praat heb
(alleen zbrush nog nie).
ben ik vanmiddag maar ff opnieuw begonnen
hier de nieuwe Ruwe blocking van een uurtje.

Hier staat het ook zeker in de planning om een volgende editie mee te doen... Alleen de tijd ervoor vinden..
Ik hou het voorlopig eerst wel bij Maya tutorials 
Ben net bezig geweest met subdivision sculpting
Volgens mij moet ik voor een volgende contest wel iets simpels in elkaar kunnen draaien
Ben net bezig geweest met subdivision sculpting
Niet verkeerd voor een uurtje toch. Wel pech natuurlijk als je alles opnieuw moet doen.Anoniem: 419406 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:00:
ok, nu mijn laptop tijdelijk in de garage van mediamarkt is, ik zo stom geweest ben mn RoboProject map niet te kopieren naar ext. schijf en ik nu eindelijk maya en CS5 etc weer aan de praat heb
(alleen zbrush nog nie).
[afbeelding]
Ik zeg doen!Rann schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:38:
Hier staat het ook zeker in de planning om een volgende editie mee te doen... Alleen de tijd ervoor vinden..
Ik zeg doen!\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:40:
Ik hou het voorlopig eerst wel bij Maya tutorials
Ben net bezig geweest met subdivision sculptingVolgens mij moet ik voor een volgende contest wel iets simpels in elkaar kunnen draaien
---------------------------------
Soms valt hard-surface modeling me echt hard tegen en loop ik echt uren te klooien om onderdelen wat strak te krijgen. Ik ben nog niet tevreden over sommige dingen en... nog lang niet klaar natuurlijk.
Even een rendertje om aan te tonen dat ik nog bezig ben
Donkerblauwe delen van het lichaam en de hele heup/beenhelft moet ik nog aan beginnen

klikkie voor groot!

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-09-2011 00:06 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ziet er al wel strak uit SnoeiKoei! Gebruik je hiervoor polygons of subdivs?
Vrijwel alles wat je ziet is gemaakt dmv poly modeling uit standard primitives, meestal afgetopt met een sausje van turbosmooth (die pas wat doet als ik render, 0 iterations in viewport). Een paar kabeltjes zijn gemaakt dmv renderable splines en als ze moeten vervormen (bv kabels en slangen van nek naar hoofd of van linker onderarm naar wapen) dmv 3ds max hose objects (1 van de meest ondergewaardeerde objecten in max volgens mij).\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:54:
Ziet er al wel strak uit SnoeiKoei! Gebruik je hiervoor polygons of subdivs?
Edit: statusupdate na de lunchpauze; overgang van linker arm naar wapen is nu naar tevredenheid gefixt.
Huiswerk voor vanavond: rechter pols fixen, rest van het bovenlichaam maken.
[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-09-2011 13:08 ]
Humankind… be both.
Anoniem: 105511
Hier weer een updatetje van mijn kant. Jullie hadden idd gelijk, het wordt roboduck 
Altijd een held voor mij geweest.

Moet nog vooral werken aan de snavel/hoofd. En aan de handen.
En wil het pak nog beter detailleren.
En uiteindelijk roboduck een wat toffere houding geven.
Altijd een held voor mij geweest.

Moet nog vooral werken aan de snavel/hoofd. En aan de handen.
En wil het pak nog beter detailleren.
En uiteindelijk roboduck een wat toffere houding geven.
Wow toffe inzendingen! Misschien ga ik ook nog meedoen.... tziet er goed uit mensen!
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Nog een week
Ben inmiddels aan de benen begonnen. Model komt denk ik wel af voor de deadline, textures wordt 'm niet (kost me zo al minstens een week, geen ervaring met unwrappen).
Vandaag ook geen tijd om te modelen, morgenavond hopelijk weer.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-09-2011 09:45 ]
Snoeikoei, doe eens even niet zo geweldig man
Ga je er ook nog een filmpje van renderen om te demonstreren hoe alles meebeweegt enzo?
So long, and thanks for all the fish!
Geweldig? Niks zo geweldig als een Tunabot.Tunaflish schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:08:
Snoeikoei, doe eens even niet zo geweldig manGa je er ook nog een filmpje van renderen om te demonstreren hoe alles meebeweegt enzo?
Filmpje renderen wil ik wel maar ook dat gaat niet lukken voor de deadline. Ik denk ook niet dat ik de boel helemaal gerigd krijg voor die tijd maar ik maak dit project uiteindelijk 100% zeker af! Ik leer hier zo vreselijk veel van dat het zonde is het niet af te maken.
Anyway, er is komende week wel een final maar het blijft bij een model; geen textures of omgeving dus.
Muh, langzaam. Heb af en toe eventjes een half uurtje om er aan te sleutelen, maar daarmee duurt het nog wel even tot er weer iets af is wat een WIP waard is
Heb vandaag echter wel flink de tijd, dus het komt nog goed
Nee, voor de deadline zou ik er ook geen filmpje van proberen te renderen, die tijd kun je beter gebruiken voor je final. Maar ik ben heel benieuwd naar hoe het er volledig klaar uitziet en zwiept en zwaait enzo.
Nee, voor de deadline zou ik er ook geen filmpje van proberen te renderen, die tijd kun je beter gebruiken voor je final. Maar ik ben heel benieuwd naar hoe het er volledig klaar uitziet en zwiept en zwaait enzo.
Ziet er goed uit koei! 
Ook van mijn kant maar weer eens een update:

Hoop dat ik hem nog af ga krijgen voor de deadline
De arm ben ik nog niet erg tevreden over.
Ook van mijn kant maar weer eens een update:

Hoop dat ik hem nog af ga krijgen voor de deadline
Weer een WIPje van mijn kant:

De dome doe ik straks heelmaal overnieuw als ik de poten af heb, die is nogal scheef nu.
Over de rest ben ik tot nu toe aardig tevreden
(zijn nog wel een stel stukken waar ik de normals even moet aanpassen.

De dome doe ik straks heelmaal overnieuw als ik de poten af heb, die is nogal scheef nu.
Over de rest ben ik tot nu toe aardig tevreden
Humankind… be both.
Anoniem: 206108
Hele vette 3D robots komen er voorbij. Erg cool om te zien. Dit weekend verder gegaan met tekenen. Eigenlijk mijn eerste groote tekening met tablet gemaakt. Ben zelf dus ook benieuwd hoe hij eruit komt te zien bij de deadline 

Progress report.

(+1 uur GW en 2 uur eraan door werken)

(+1 uur GW en 2 uur eraan door werken)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 419406 op 26-09-2011 18:49 ]
Hij kan staan! 

Nu door met de onderkant van het 'torso' en dan de middelste poot, en daarna de dome opnieuw doen.
Vraag me alleen af of ik op tijd textures ga kunnen maken of dat ik hem artistiek unfinished moet renderen

Nu door met de onderkant van het 'torso' en dan de middelste poot, en daarna de dome opnieuw doen.
Vraag me alleen af of ik op tijd textures ga kunnen maken of dat ik hem artistiek unfinished moet renderen
Humankind… be both.
Die van mij kan ook staan! 

(Klik voor zichtbaar formaat
)
Maar de benen zijn nog lang niet klaar en de donkerblauwe delen moeten ook nog vervangen worden.
D'r komen weer erg goede wips voorbij; tof hoor! Nog een weekje doorbuffelen mensen! Er zijn een aantal deelnemers die goed van start gingen maar al een tijdje geen wips meer hebben gepost (sparkyu, DapperKonijntje, Rakkerzero, Zamorano, RoyK)... Zijn jullie nog bezig? Zou jammer zijn als jullie geen final inleveren!

(Klik voor zichtbaar formaat

Maar de benen zijn nog lang niet klaar en de donkerblauwe delen moeten ook nog vervangen worden.
D'r komen weer erg goede wips voorbij; tof hoor! Nog een weekje doorbuffelen mensen! Er zijn een aantal deelnemers die goed van start gingen maar al een tijdje geen wips meer hebben gepost (sparkyu, DapperKonijntje, Rakkerzero, Zamorano, RoyK)... Zijn jullie nog bezig? Zou jammer zijn als jullie geen final inleveren!
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-09-2011 21:33 ]
Wow, komen erg mooie dingen voorbij! Dat niveau haal ik voorlopig niet 
Ik ben begonnen aan een soort hele simpele rollende robot die nog het meeste lijkt op een fitness halter
Niet dat ik de illusie heb om te winnen, maar ik wil toch wel gewoon voor de fun wat inzenden
Ik ben begonnen aan een soort hele simpele rollende robot die nog het meeste lijkt op een fitness halter
Bij deze post ik ook maar eens een render, ik heb verder nog niks gepost hier, dus bij deze: (hij is nog niet af) 

Dat wordt al best sfeervol maar de robot "snap" ik nog niet helemaal; waarschijnlijk mede door de textuur valt de vorm wat weg en is het lastig te onderscheiden wat er bij de robot hoort en wat niet. Maar ik ben benieuwd naar wat het wordt!Chaosstorm schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:06:
Bij deze post ik ook maar eens een render, ik heb verder nog niks gepost hier, dus bij deze: (hij is nog niet af)
[afbeelding]
Ja klopt, er moet nog iets meer detail in en met de belichting moet ik nog wat tweaken.SnoeiKoei schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:08:
[...]
Dat wordt al best sfeervol maar de robot "snap" ik nog niet helemaal; waarschijnlijk mede door de textuur valt de vorm wat weg en is het lastig te onderscheiden wat er bij de robot hoort en wat niet. Maar ik ben benieuwd naar wat het wordt!
En nog een WIPje van mijn kant:

Nog een klein puntje aan de onderkant aanpassen, de normals voor de body aanpassen en dan door met de dome

Nog een klein puntje aan de onderkant aanpassen, de normals voor de body aanpassen en dan door met de dome
Humankind… be both.
@Spike,
Ziet dr mooi uit
Lekker gedetailleerd
Kan je eens een wire posten? Ben ik wel benieuwd naar ^^
Ziet dr mooi uit
Poeh jij gaat goedSpike_wolf schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:52:
[afbeelding]
Gisteravond helemaal niks kunnen doen zelf, hopelijk kan ik vandaag een mooie slag slaan.
Nah, ik red het nietStalllone schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:22:
Wow toffe inzendingen! Misschien ga ik ook nog meedoen.... tziet er goed uit mensen!
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Anoniem: 401046
Ziet er allemaal gaaf uit zeg die robots, ik zelf gaat het niet meer redden heb het te druk gehad de laatste tijd veel succes iedereen.
Zonde, je begon veelbelovend! Je hebt nog een paar dagen he, kun je niet toch nog een final in elkaar flansen?Anoniem: 401046 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:16:
Ziet er allemaal gaaf uit zeg die robots, ik zelf gaat het niet meer redden heb het te druk gehad de laatste tijd veel succes iedereen.
Inderdaad!Anoniem: 401046 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:22:
ja ik zou het kunnen proberen maar dan moet ik nu echt gaan opschieten
* SnoeiKoei lijdt ook onder de tijdsdruk...
Ik heb ook heel weinig tijd, maar ik ga zeker nog proberen iets inleverbaars te produceren.
Vanavond heb ik weer wat tijd.
Podverdikkie, dat ziet er ontzettend goed uit!Spike_wolf schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:52:
[afbeelding]
In ieder geval goede inspiratie!
Anoniem: 172410
I like that alotMyke schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:04:
Podverdikkie, dat ziet er ontzettend goed uit!Jammer dat ik pas laat 'actief' op GoT ben geworden, anders had ik misschien wel meegedaan
(als beginner
)
Thanks, ik zal even kijken of ik vanavond of morgen als ik weer verder ga een wire kan plaatsennaam schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:49:
@Spike,
Ziet dr mooi uitLekker gedetailleerd
Kan je eens een wire posten? Ben ik wel benieuwd naar ^^
ThanksSnoeiKoei schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:25:
[...]
Poeh jij gaat goedMooi man!
Gisteravond helemaal niks kunnen doen zelf, hopelijk kan ik vandaag een mooie slag slaan.
Niet zeuren, gewoon wat gaan maken. Het hoeft niet uitgebreid, te zijn iets kleins kan ook erg tof zijn, zolang het maar goed doordacht en uitgewerkt isAnoniem: 401046 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:16:
Onder (tijds)druk werken de meeste mensen altijd beter
That's the spirit!Zamorano schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:45:
Ik heb ook heel weinig tijd, maar ik ga zeker nog proberen iets inleverbaars te produceren.
Thanks I appreciate it alot (Myke schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:04:
[...]
Podverdikkie, dat ziet er ontzettend goed uit!Jammer dat ik pas laat 'actief' op GoT ben geworden, anders had ik misschien wel meegedaan
(als beginner
)
In ieder geval goede inspiratie!
Humankind… be both.
Ben ik erg benieuwd naarSpike_wolf schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:23:
[...]
Thanks, ik zal even kijken of ik vanavond of morgen als ik weer verder ga een wire kan plaatsen
[...]

Hier weer een update van mij:

Ik moet ook maar eens verder gaan met mijn robot.....
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Progress:

zo robot is bijna af nu moet ik nog texturen, city erop modelen en texturen en dan kan ik me final gaan renderen dus nog aardig veel te doen

zo robot is bijna af nu moet ik nog texturen, city erop modelen en texturen en dan kan ik me final gaan renderen dus nog aardig veel te doen
Ziet er al goed uit!Anoniem: 401046 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:39:
Progress:
[afbeelding]
@naam: ziet er goed uit, ik hoop alleen dat je er in gaat slagen te laten zien dat dit niet zomaar een machine is (maar een robot, dus autonoom ofzo... sensoren, iets dat zorgt voor intelligentie?)
@sparkyu: tof dat je het weer opgepakt hebt! Dat schiet al goed op zo.
* SnoeiKoei schiet maar niet op.
Robosmurf is wel iets verder maar het gaat niet hard (genoeg). Vanavond weer niet veel tijd gehad maar de voeten zijn wat uitgedetailleerd.
@sparkyu: tof dat je het weer opgepakt hebt! Dat schiet al goed op zo.
* SnoeiKoei schiet maar niet op.
Robosmurf is wel iets verder maar het gaat niet hard (genoeg). Vanavond weer niet veel tijd gehad maar de voeten zijn wat uitgedetailleerd.

@sparkyu, nice! doet me aan een bekende robot denken, maar ik kan er niet opkomen.
@koebeest, je bent gewoon heerlijk gedetailleerd bezig!
Update, ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
De robot in kwestie is dus kapot en ligt dus in stukken,
her en der liggen dus een oog en een paar handen.

Ik denk dat je aan de ijzeren reus denkt.D-rez schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:52:
@sparkyu, nice! doet me aan een bekende robot denken, maar ik kan er niet opkomen.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Heeft tie nou de ogen van bender?Chaosstorm schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:51:
[afbeelding]

Ik zou vooral nog werken aan de dynamiek van het hele plaatje/de hele scene. Het lijkt een redelijk random gekozen standpunt in een 3D-samenstelling, terwijl je met een gebalanceerd plaatje echt een verhaal kunt vertellen.Chaosstorm schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:51:
[afbeelding]
Yep, ik heb dat plaatje trouwens ook als referentie gebruikt haha!naam schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:21:
[...]
Heeft tie nou de ogen van bender?
[afbeelding]
(wat is een echte robot zonder ogen he..
Ja, ik wilde eerst op de achtergrond in de verte nog fabrieken of ander hi tech spul neerzetten.. maar ik denk dat dat vanwege mijn late start niet meer gaat lukken.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:22:
[...]
Ik zou vooral nog werken aan de dynamiek van het hele plaatje/de hele scene. Het lijkt een redelijk random gekozen standpunt in een 3D-samenstelling, terwijl je met een gebalanceerd plaatje echt een verhaal kunt vertellen.
Denk ook aan de rangschikking, aandachtspunten, hoe het oog van mensen over het hele gebeuren gaat, dat soort werk. Dat mis ik nu een beetje in jouw plaatje (in veel andere plaatjes overigens ook, maar dat komt omdat het geen scenes zijn maar onderdelen daarvan). Zo zie ik drie elementen in beeld komen waarvan de samenhang vooralsnog een beetje onduidelijk is: je hebt het plafond/de overkoepelende constructie, dan heb je de onderdelen die her en der verspreid liggen en dan heb je nog het kampvuur dat zo half naar de zijkant gedrukt is. Het vertelt me nu nog niet echt een verhaal, maar lijkt een beetje willekeurig bij elkaar te staan. Daardoor voelt het een beetje als een random screenshot in een spel gemaakt, in plaats van echt een plaatje waarmee je iets wilt uitbeelden of vertellen.Chaosstorm schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:28:
Ja, ik wilde eerst op de achtergrond in de verte nog fabrieken of ander hi tech spul neerzetten.. maar ik denk dat dat vanwege mijn late start niet meer gaat lukken.
Als er nog substantiële delen missen uit het plaatje heb ik overigens misschien te vroeg gesproken.
Progress:

hier weer een update ik ga er nu niet meer zoveel aan veranderen hooguit wat tweaks en er moet nog een ocean bij komen dus het schiet al aardig op

hier weer een update ik ga er nu niet meer zoveel aan veranderen hooguit wat tweaks en er moet nog een ocean bij komen dus het schiet al aardig op
Ziet er goed uit!Anoniem: 401046 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:19:
Ook voor jou geldt dat ik even naar hoe je het vertelt zou kijken. Door je perspectief/hoek te veranderen kan het een speelgoedje lijken of een enorme robot. Het perspectief is nu nog wel heel erg plat.
Status-update; bovenbenen en een deel van het lichaam moeten nog.

Stapje verder met het bovenbeen:

@Chaosstorm: zo is het inderdaad duidelijker ja. Het zou wel helpen als de textuur van het "plafond" meer afweek van die van de robot-delen. Maar het wordt al een leuke scene zo, je vraagt je zo al wel af wat daar gebeurd is. Wat op zich vreemd is, is dat er nog vonken zijn en het vuur brandt nog enzo maar de robotresten zien er al wel uit alsof ze zo al een eeuwigheid liggen (roest!).
Verder is het apart dat er in een deel van de ondergrond (helemaal links) gras is maar op andere delen niet (en de grond is daar wel groen).
Het vuur wordt al gauw realistischer als je hem rendert met een beetje motion blur en een beetje glow toevoegt, evt. achteraf in photoshop ofzo.
@Sparkyu: Dat gaat er goed uitzien! Ga je nog iets doen met die grote pijpen die uit het platform steken? (Ziet eruit als waterafvoer ofzo; druipend water eruit?)

@Chaosstorm: zo is het inderdaad duidelijker ja. Het zou wel helpen als de textuur van het "plafond" meer afweek van die van de robot-delen. Maar het wordt al een leuke scene zo, je vraagt je zo al wel af wat daar gebeurd is. Wat op zich vreemd is, is dat er nog vonken zijn en het vuur brandt nog enzo maar de robotresten zien er al wel uit alsof ze zo al een eeuwigheid liggen (roest!).
Verder is het apart dat er in een deel van de ondergrond (helemaal links) gras is maar op andere delen niet (en de grond is daar wel groen).
Het vuur wordt al gauw realistischer als je hem rendert met een beetje motion blur en een beetje glow toevoegt, evt. achteraf in photoshop ofzo.
@Sparkyu: Dat gaat er goed uitzien! Ga je nog iets doen met die grote pijpen die uit het platform steken? (Ziet eruit als waterafvoer ofzo; druipend water eruit?)
Kwijl
Kan wel zien dat het niveau bij sommigen erg hoog ligt
@SnoeiKoei Gebruik jij nou nog iets van een tutorial of iets dergelijks? Of ben jij al zo 'pro' dat je alles uit je hoofd op je beeldscherm tovert?
@SnoeiKoei: Die van jou gaat er ook al goed uitzien vind die gun echt gaaf gedaan ben benieuwd naar het eind resultaat ga je hem nog in een soort scene plaatsen
Weer wat Progress:

Bijna klaar moet nog wat dingen toevoegen.
Zoals uit de buizen aan de zijkant zal ik proberen om water uit te laten vallen ik heb nog geen idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen en ik moet de ocean en nog wat andere dingen tweaken.
Ik vraag me ook af of ik uit dit camera punt of me vorige wips camera punt beter tot zijn recht komt of dat ik het nog zal aanpassen het camera's punt.
Weer wat Progress:

Bijna klaar moet nog wat dingen toevoegen.
Zoals uit de buizen aan de zijkant zal ik proberen om water uit te laten vallen ik heb nog geen idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen en ik moet de ocean en nog wat andere dingen tweaken.
Ik vraag me ook af of ik uit dit camera punt of me vorige wips camera punt beter tot zijn recht komt of dat ik het nog zal aanpassen het camera's punt.
Dank je voor de complimenteuze post! Ik ben absoluut geen pro, het kost me dan ook allemaal 10x meer tijd dan ik me zou kunnen veroorloven als ik het beroepsmatig moest doen.Myke schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:12:
[...]
KwijlErg mooi!
Kan wel zien dat het niveau bij sommigen erg hoog ligt![]()
@SnoeiKoei Gebruik jij nou nog iets van een tutorial of iets dergelijks? Of ben jij al zo 'pro' dat je alles uit je hoofd op je beeldscherm tovert?
Ik doe een heleboel dingen ook voor het eerst dus er komt nog veel uitzoekwerk bij kijken. Modelen lukt me wel maar alles wat maar een beetje speciaal is (riggen van zuigertjes met look-at constraints enzo, het koppelen van acties aan schuifjes, het maken van meebewegende slangen, het riggen van robotledematen) heb ik moeten uitzoeken. Dat was dus inderdaad een boel tutorials opzoeken en kijken en daaruit filteren wat ik ervan kan gebruiken. Verder beschikt Max over een prima help.
Verder doe ik overal inspiratie op waar ik kan; ik heb voor deze contest een heel archief van referentieplaatjes opgebouwd. Van battle mechs tot cartoony robots, van graafmachines tot assault rifles. Overal vind je wel wat bruikbaars.
Ik ben bang dat ik geen tijd overhoud voor een scene, ik kan voor de deadline nog maar een paar uurtjes aan deze contest werken en probeer het model zo ver mogelijk af te krijgen. Hopelijk houd ik iets tijd over om hem op een voetje te plaatsen ofzo, misschien iets waar je de schaal aan kunt aflezen.Anoniem: 401046 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:21:
@SnoeiKoei: Die van jou gaat er ook al goed uitzien vind die gun echt gaaf gedaan ben benieuwd naar het eind resultaat ga je hem nog in een soort scene plaatsen
Ik vind het wateroppervlak erg mooi gedaan. Wat voor de schaal zou helpen is een lichte distance fog ofzo want kleuren zijn nooit zo helder van een afstandje, en misschien iets van een paar meeuwen (witte "stipjes") of een bootje ofzo. (Of een helicoptertje?)Zoals uit de buizen aan de zijkant zal ik proberen om water uit te laten vallen ik heb nog geen idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen en ik moet de ocean en nog wat andere dingen tweaken.![]()
Water uit de pijpen zou je met particles kunnen doen. Zeker op zee verwaait water tijdens het vallen wel dus het hoeft niet eens helemaal tot aan zeeniveau te vallen.
[ Voor 35% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-09-2011 10:35 ]
Progress:

heb er wat een sfeervolle scene proberen te maken water uit buizen erbij gedaan en ben nu bijna klaar om me final te gaan renderen
hopelijk komt die vandaag nog af want ik heb in het weekend een beetje weinig tijd.

heb er wat een sfeervolle scene proberen te maken water uit buizen erbij gedaan en ben nu bijna klaar om me final te gaan renderen
WIPje:

Dome is een stuk verbeterd, heb ik helemaal opnieuw gemaakt en daar moeten nog een paar elementen op en de normals aanpassen
[Edit]
En zoals verzocht een wire:

[edit]
Update:

Klaar met modellen, kijken of ik hem dit weekend helemaal geUVt en getextured krijg

Dome is een stuk verbeterd, heb ik helemaal opnieuw gemaakt en daar moeten nog een paar elementen op en de normals aanpassen
[Edit]
En zoals verzocht een wire:

[edit]
Update:

Klaar met modellen, kijken of ik hem dit weekend helemaal geUVt en getextured krijg

[ Voor 50% gewijzigd door Spike_wolf op 30-09-2011 21:24 ]
Humankind… be both.
Bij deze post ik mijn final render.
grote render (niet zo heel groot, want het internet wil geen grotere bestanden uploaden..)

Voor de mensen die nog bezig zijn, succes!
grote render (niet zo heel groot, want het internet wil geen grotere bestanden uploaden..)

Voor de mensen die nog bezig zijn, succes!
Anoniem: 105511
Bij deze post ik ook mijn FINAL van mijn held, Roboduck.

De High res variant vind je hier
Gemodelleerd in Cinema4D. Gerenderd met AR3. Beetje nabewerkt in Photoshop.

De High res variant vind je hier
Gemodelleerd in Cinema4D. Gerenderd met AR3. Beetje nabewerkt in Photoshop.
Nice Thyson! 
Ik ben druk bezig met R2 onderkliederen met een laag verf
De Body is helemaal geUVt, ben nu met basis kleuren bezig. Dan de rest nog
[Edit]
Updateje:
Ik ben druk bezig met R2 onderkliederen met een laag verf
De Body is helemaal geUVt, ben nu met basis kleuren bezig. Dan de rest nog

[Edit]
Updateje:

[ Voor 27% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2011 22:05 ]
Humankind… be both.
Dit word mijn laatste WIP, hopelijk heb ik vanavond nog even tijd om eraan te werken.. Moet eerst voor school nog even aan het werk. Zo niet word dit mn final.

Nou, als ik nog tijd heb vanavond ga ik nog een poging doen het voetstukje wat op te leuken maar zo niet, dan is
hier mijn FINAL!
Klik op Robosmurf voor groot!
hier mijn FINAL!
Klik op Robosmurf voor groot!

[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-10-2011 22:31 ]
ziet er al goed uit mensen
probeer vanavond nog af te maken maar weet nie of gaat lukken.
zit nu namelijk nog in engelse wateren (weekje Cambridge achter de rug, ongelooselijk Geweldige stad.
).
probeer vanavond nog af te maken maar weet nie of gaat lukken.
zit nu namelijk nog in engelse wateren (weekje Cambridge achter de rug, ongelooselijk Geweldige stad.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 419406 op 02-10-2011 16:58 ]
Nou jongens, we hebben nog 3 uur de tijd!
Doorwerken allemaal!
We hebben in ieder geval al een aantal finals die er goed uit zien
Ik ben nog even bezig maar kom niet veel verder dan basis kleuren en een simpele render ben ik bang
Maargoed, dat is al een stuk verder dan ik in eerste instantie verwacht had
Doorwerken allemaal!
We hebben in ieder geval al een aantal finals die er goed uit zien
Ik ben nog even bezig maar kom niet veel verder dan basis kleuren en een simpele render ben ik bang

Humankind… be both.
Dat wordt al een heel beste oogst! Aannemende dat Spike_wolf zelf de tijd in de gaten houdt hebben we iig 6 finals. Maar we hebben ook veelbelovende wips gezien van Dindeanor, M4rius, RoyK, Nico, Tunaflish, Zamorano en DapperKonijntje... hopelijk vergeten die iig niet (allemaal) een final te posten!
Ik zie geen kans meer de ondergrond van Robosmurf te pimpen en het gaat ten slotte ook om de smurf zelf. Ingeleverde final is dus de definitieve final
Ik zie geen kans meer de ondergrond van Robosmurf te pimpen en het gaat ten slotte ook om de smurf zelf. Ingeleverde final is dus de definitieve final
Anoniem: 206108
Ik ga hem nu afmaken, afgelopen weekend in het buitenland geweest, vandaar geen wips.
Tot zo
Tot zo
Ik ben niet zo tevreden over wat ik tot nu toe heb, dus waarschijnlijk lever ik geen final in.
De afgelopen week heb ik ook meer van het mooie weer genoten dan dat ik achter PS heb gezeten, dus dat helpt ook niet.
Kudos iig voor de mensen die al hun final gepost hebben of nog druk bezig zijn. Er zitten erg leuke tussen.
De afgelopen week heb ik ook meer van het mooie weer genoten dan dat ik achter PS heb gezeten, dus dat helpt ook niet.
Kudos iig voor de mensen die al hun final gepost hebben of nog druk bezig zijn. Er zitten erg leuke tussen.
Kunnen jullie niet al die dingen die jullie maken te samen brengen in een Tweakers Game? 
Ik vind het heel erg leuk dat jullie dat allemaal maken!
Ik vind het heel erg leuk dat jullie dat allemaal maken!
@koei,
Heel gaaf
@Sparkyu,
Misschien is het een gaaf idee om in de laatste paar minuten nog de lampen op de voorkant van de robot licht te laten geven? bvb met een volume light. Denk dat dat nog wel wat aan sfeer zou toevoegen
Heel gaaf
@Sparkyu,
Misschien is het een gaaf idee om in de laatste paar minuten nog de lampen op de voorkant van de robot licht te laten geven? bvb met een volume light. Denk dat dat nog wel wat aan sfeer zou toevoegen
Jou jongens, dat zijn al aardig wat Finals
We mogen trots op onszelf zijn.
De mijne is nu aan het renderen dus die komt zo. Ik zal na 12en of morgen ochtend vroeg de verzameling finals posten zodat we de komende dagen kunnen gaan stemmen
Maar we hebben nog 55 minuten jongens, wie nog geen final ingeleverd heeft kan dat nog doen!
De mijne is nu aan het renderen dus die komt zo. Ik zal na 12en of morgen ochtend vroeg de verzameling finals posten zodat we de komende dagen kunnen gaan stemmen
Maar we hebben nog 55 minuten jongens, wie nog geen final ingeleverd heeft kan dat nog doen!
Humankind… be both.
* naam is nog hard aan zn final aan het werken. Nog een beetje nabewerken 
Hierbij ook mijn Final!

Klikbaar
Hierbij ook mijn Final!

Klikbaar
[ Voor 48% gewijzigd door naam op 02-10-2011 23:19 ]
Humankind… be both.
goed werk mensen! jullie hebben een berg finals verzameld.
Final
Nog lang nie af maar het moet er maar mee door

iets groter http://oi55.tinypic.com/oaufzt.jpg
Nog lang nie af maar het moet er maar mee door

iets groter http://oi55.tinypic.com/oaufzt.jpg
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 419406 op 02-10-2011 23:57 ]
Ding Ding Ding!
En dat was hem dan, de 10e GFX contest, en we hebben in totaal 8 finals binnen gesleept! Helemaal niet slecht mensen, helemaal niet slecht, dat is opzich al een applausje waardHieronder een overzicht van alle finals, bekijk ze allemaal nog eens op je gemak en stuur dan je scores naar mij toen (het liefst via DM, maar per Mail mag ook).
Zodra alle scores bij mij binnen zijn zal de winnaar bekend gemaakt worden.
FINALS | |
Chaosstorm![]() | Tyson ![]() |
SnoeiKoei ![]() | sparkyu ![]() |
M4rius ![]() | naam ![]() |
Spike_wolf ![]() | Dindeanor ![]() |
Alle afbeeldingen zijn klikbaar voor het originele formaat |
STEMMEN | |
En dat was het einde van de deze GFX Contest. Nu is het tijd voor de deelnemers om hun stemmen in te dienen, jullie kunnen mij allemaal per DM of E-mail jullie puntenlijsten opsturen, vergeet niet dat we op twee vlakken beoordelen, Uitwerking en Originaliteit. zodra ik alle scores binnen heb zal ik de resultaten posten
|
Humankind… be both.
Lol @ stipte deadlineSpike_wolf schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:03:Ding Ding Ding!
Meestal krijgen deelnemers die geen final hebben ingeleverd nog wel een dag ofzo om hun laatste WIP aan te wijzen als final. Ik kan me zo voorstellen dat bv Tunaflish daar nog van gebruik had willen maken. Mij maakt het verder niet uit maar meer finals is meer feest, imho.
't Is natuurlijk wel zo dat de deadline al een tijdje in de agenda had kunnen staan
Anyway, mooie oogst dit keer; lang geleden dat er zoveel finals waren!
* SnoeiKoei gaat nadenken over punten.
Idd, helaas had ik echt geen tijd om mee te doen. Wellicht over een week of 2-3 kan ik me ook weer storten op een contest.SnoeiKoei schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:50:
Super resultaat allemaal!
Job well done, zou ik zeggen!
Voor mij is het wel duidelijk wie er gewonnen heeft, mag alleen niet stemmen
Voor mij is het wel duidelijk wie er gewonnen heeft, mag alleen niet stemmen

Deze contest heeft ruim 7 weken geduurd, die ene dag zal niet veel meer uitmaken denk ik : Helemaal omdat de werkweek weer begonnen is natuurlijkMeestal krijgen deelnemers die geen final hebben ingeleverd nog wel een dag ofzo om hun laatste WIP aan te wijzen als final. Ik kan me zo voorstellen dat bv Tunaflish daar nog van gebruik had willen maken. Mij maakt het verder niet uit maar meer finals is meer feest, imho.
't Is natuurlijk wel zo dat de deadline al een tijdje in de agenda had kunnen staan
Maar heel streng zijn we natuurlijk ook niet, zolang er nog geen scores ingezonden zijn kunnen we nog een oogje toe knijpen
Jullie kunnen ook nog een dag of twee de tijd nemen om te stemmen natuurlijk

Humankind… be both.
Mjah, ik merk dat sommige Tweakers vooral actief zijn onder werktijd (met Tweakers, that isSpike_wolf schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:16:
Deze contest heeft ruim 7 weken geduurd, die ene dag zal niet veel meer uitmaken denk ik : Helemaal omdat de werkweek weer begonnen is natuurlijk
Maar heel streng zijn we natuurlijk ook niet, zolang er nog geen scores ingezonden zijn kunnen we nog een oogje toe knijpen![]()
Jullie kunnen ook nog een dag of twee de tijd nemen om te stemmen natuurlijk
Ik doe nog ff rustig aan met stemmen

Zeker mooi resultaat dit keer en nu ook zoveel keuzes gaat nog lastig worden ik ga er maar even rustig over nadenken 
Good job everyone
Good job everyone

Scores verstuurd 
Was moeilijk om een keuze te maken, veel kwaliteit
Was moeilijk om een keuze te maken, veel kwaliteit
Ik ben benieuwd naar de winnaar (al heb ik een zeer sterk vermoeden
)
wat een inzendingen weer zeg, prachtig.
Stom, stom, stom. Ik dacht om de een of andere reden dat de deadline volgende week was. Naja, helaas.
Snoeikoei, wat een heldending is die Robosmurf! Wil ik niet tegenkomen in een donker steegje
Sparkyu heeft ook een heel erg mooie plaat gemaakt, vooral de belichting vind ik mooi.
Snoeikoei, wat een heldending is die Robosmurf! Wil ik niet tegenkomen in een donker steegje
Ook verstuurd.
Jullie hebben leuke dingen gepost! TOP!
Ik heb helaas niet meer de tijd genomen om mijn kiprobot (af) te maken.
Wat wordt het volgende contest? Tegenovergestelde van Robots? Primitief mechanisme?
Wat wordt het volgende contest? Tegenovergestelde van Robots? Primitief mechanisme?
[ Voor 41% gewijzigd door Zeror op 03-10-2011 19:51 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Mythen en Legendes stond in de vorige poll op de tweede plaats in het discussie topic, is daar is wel het een en ander aan low-tech mee te doenRakkerzero schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:49:
Jullie hebben leuke dingen gepost! TOP!
Hét GFX contest thematopic!
Humankind… be both.
WOW 8 finals! Sorry that I coulnd't make it... Moet nog ff wat studiepunten binnenslepen anders houd mijn 3d avontuur op
http://geektyrant.com/new...-mech-suit-3d-design.html
oké, het is een suit, maar als ie meegedaan zou hebben en gezegd had dat het een robot was, had ie toch behoorlijk hard gewonnen.
oké, het is een suit, maar als ie meegedaan zou hebben en gezegd had dat het een robot was, had ie toch behoorlijk hard gewonnen.
Nou, qua punten gaat het ook lekker, alleen M4rius, Tyson en Chaosstorm moeten nog stemmen
Humankind… be both.
Ik stem vanavond
, zit nu op school en moet dus mijn tijd "nuttig" besteden.
Doe vooral rustig aan, we hebben geen haast
Humankind… be both.