Toon posts:

[2D/3D] GFX Contest 9: Hitte Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Onderwerp

Welkom bij de negende GFX contest: Hitte!

Gezien we net de zomer in gedoken zijn leek 'hitte' wel een toepasselijk onderwerp, let wel dat je plaat uiteraard helemaal niet met de zomer te maken heeft. Het onderwerp is breed, of je nu een strand scene, een woestijn, open haard, fluitende fluitketel of de zon maakt, het mag allemaal. Zolang 'hitte' er maar duidelijk mee in verband gebracht kan worden.

Voorgaande topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"
2D/3D GFX Contest "Sprookjes"
2D/3D GFX Contest "Character Design"
2D/3D GFX Contest "Nature meets Industry"
2D/3D GFX Contest "Alien Portrait"
2D/3D GFX Contest "Wat leeft er onder 't bed?"

GoT Contest website
Stalllone en naam hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en naam zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en naam, bedankt voor het initiatief !!

Inleverdatum
Uiterste inleverdatum 14 augustus 2011, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP: Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/

*O* Contest gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord+ Surprise
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier dan NME kan ik het niet typen dus bij deze:

De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.

Good luck!

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nice. :)
Als ik terug ben van vakantie ga ik er zeker iets leuks mee doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ahh mooi, meteen Vue 9 installeren. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 23:55
Het is vakantie, dus op zich wel tijd :D (eindelijk een keer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou, als we dan ook elkaar nog een beetje kunnen blijven motiveren zou dat helemaal tof zijn natuurlijk.
Ik hoop dat we het weer eens voor elkaar krijgen om toch een redelijk aantal finals te verzamelen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 09:23

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leuk! Ik ga meedoen.

Edit: even zitten denken en mijn eerste plan is om zoiets te gaan maken:

in 3DS Max.

[Voor 81% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-07-2011 12:05]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 15:33
I'm in.
Wel vervelend om zelf mijn char te moeten maken, ipv beginnen van een mudbox prefab. :P

Max, mudbox en photoshop, daarmee moet ik het wel redden denk ik.
Misschien een enkele plug-in.
Spike_wolf schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:37:
Nou, als we dan ook elkaar nog een beetje kunnen blijven motiveren zou dat helemaal tof zijn natuurlijk.
Ik hoop dat we het weer eens voor elkaar krijgen om toch een redelijk aantal finals te verzamelen :)
Is het ook een mogelijkheid om een dual te vormen? :P
Ik zou wel een goede 2D consept artist kunnen gebruiken voor mijn idee. :P

[Voor 87% gewijzigd door hexta op 04-07-2011 13:34]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hexta
dubbelpost.

[Voor 96% gewijzigd door hexta op 04-07-2011 13:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 21:59
niet echt een onderwerp waar ik direct iets bij kan verzinnen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:53:
niet echt een onderwerp waar ik direct iets bij kan verzinnen....
Daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Dit is zo'n extreem breed onderwerp dat alles waar je aan denkt als je aan "hitte" of "heet" denkt bij past...

Letterlijk: Vuur, lava, explosies, plasma, giant lasers
Iets minder letterlijk: Woestijnen, zomer, tropische eilanden
Meer in de emotionele / overdrachtelijke / figuurlijke zin: woede, verliefdheid, sex

Misschien is het onderwerp TE breed voor mensen met weinig fantasie maar ik geloof nooit dat jij in die categorie past.

Anyways, je hebt nog tijd zat om wat te bedenken en uit te werken he.

Meer on-topic; hier een eerste WIPje:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Heb jij misschien een tip waar je die foto's kunt vinden? Dan kun je namelijk met curve het makkelijk namaken. :)
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

HardCoreGamer schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:23:
Heb jij misschien een tip waar je die foto's kunt vinden? Dan kun je namelijk met curve het makkelijk namaken. :)
Ziet er goed uit!
Wat, die gloeilamp? Da's gewoon een resultaat uit "gloeilamp" of "lightbulb" intypen in Google image search :P

Met name van voertuigen zijn veel zij/voor/achter/bovenaanzichten te vinden als je zoekt op "blueprints"; er zijn websites met grote verzamelingen (auto)blueprints.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Oke, dat zocht ik, Blueprints! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

d:)b

Al een idee wat je gaat maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik ga zo eens aan concept schetsen beginnen. Ik heb wel een tof idee, maar ik ga het mezelf weer eens moeilijk maken :')
Maargoed, de uitdaging is altijd goed natuurlijk...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

SnoeiKoei schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:33:
[...]

d:)b

Al een idee wat je gaat maken?
Nahh nee, ik wou eens een auto maken... Vandaar. :P
Ik denk een strand in Vue 9, meer we zien wel. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 17:43
Ik doe misschien niet mee met de contest -Althans nu nog niet in ieder geval- Maar ik ga wel verder werken aan de contest site, het werk daaraan heeft een tijd stil gelegen ivm school. Maar verwacht daar dus binnenkort een update van :) In de tussentijd kunnen finals die op dit moment nog niet te vinden zijn gestuurd worden naar mijn DM. Mocht iemand die dus nog hebben. Vermeld daarbij even je naam en bij welke contest hij hoort :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hier een snelle schets en photoshop inkleur impressie van het personage dat ik ga moddelen:

Koekje voor wie gelijk weet wie het is :P
Zoals ik al eerder meldde ga ik het mezelf weer lekker moeilijk maken. Mensen modellen ben ik nooit een ster in geweest :P

Ik wil haar in een leuke 'actie' scene plaatsen, maar eerst maar eens zien dat ik het model fatsoenlijk gemaakt krijg.

[Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 04-07-2011 18:33]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:32:

Koekje voor wie gelijk weet wie het is :P
Firestar! Hier dat koekje :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Angelica Jones AKA Firestar idd :)

Alstu :>

Maar naast een compleet personage maken zal ik ook met vuur moeten gaan klieren, en dat heb ik nog niet echt eerder gedaan in 3D, dus gaanderweg maar eens kijken of ik dat een beetje leuk voor elkaar krijg ook :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:32:
Angelica Jones AKA Firestar idd :)

[afbeelding]
Alstu :>

Maar naast een compleet personage maken zal ik ook met vuur moeten gaan klieren, en dat heb ik nog niet echt eerder gedaan in 3D, dus gaanderweg maar eens kijken of ik dat een beetje leuk voor elkaar krijg ook :)

Vuur maken is idd een uitdaging, er zijn goeie plugins voor maar zonder zoiets moet het toch ook te doen zijn, met name voor een still :X Ik ga er me ook nog in verdiepen, of ik nou met die gloeilamp doorga of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
O+

Voorheen heb ik af en toe wel eens een paar vlammen nodig gehad maar toen kwam ik er mee weg door gewoon een paar (doorzichtige) vlammen op een plane te plakken. Alleen zal dat voor deze plaat niet volstaan :+
Maar een uitdaging is altijd leuk :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Schrijf die 'actie scene' maar beter op je buik :)

Kun je beter iets knutselen met een goede pose, slim gebruik van blur om beweging te suggereren zien en een wazige achtergrond waarop je net niks ziet maar wel denkt iets te zien.

edit:

zoiets misschien?

[Voor 23% gewijzigd door Schuey op 04-07-2011 19:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Schuey schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:45:
Schrijf die 'actie scene' maar beter op je buik :)

Kun je beter iets knutselen met een goede pose, slim gebruik van blur om beweging te suggereren zien en een wazige achtergrond waarop je net niks ziet maar wel denkt iets te zien.

edit:
[afbeelding]
zoiets misschien?
Oh het word ook geen groot gevecht tussen de X-men en een stel badguys ofzo :P
Actie scene is wellicht ook een wat groot woord. Mijn idee is om haar door New York/Brooklyn/Queens te laten vliegen. De scene kost niet zo heel veel moeite aangezien een groot gedeelte door dof redelijk simpel kan. Dan blijft zij, haar pose en het voor om en achter haar over waar het grootste gedeelte van m'n tijd in gaat zitten. (ik begin met haar, dan de pose, dan de omgeving en het vuur komt als laatste. Als ik dan niet genoeg tijd heb kan dat eventueel nog met Photoshop :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 401046

Ik doe hierbij weer mee met het contest heb toch vakantie dus kan ik in mijn vrijetijd me creativiteit weer te loop laten, ik post hierbij ook gelijk me eerste WIP ik hoop dat het wat leuks gaat worden als jullie nog leuke ideeën ervoor hebben hoor ik het graag.

It's Gingerbread man die door de hitte wordt gebakt en dat niet leuk vind :)
Weet alleen nog niet of dit het uit eindelijke ontwerp gaat worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hexta
Laat ik max maar eens installeren haha.
(niet aan gedacht, maar mijn HDD is laatst overleden.)

Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.

Mental ray en Vray enzo zijn feitelijk ook plugins.
Geld dit stukje ook voor renderers?

[Voor 64% gewijzigd door hexta op 04-07-2011 22:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

hexta schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:33:
Laat ik max maar eens installeren haha.
(niet aan gedacht, maar mijn HDD is laatst overleden.)

Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.

Mental ray en Vray enzo zijn feitelijk ook plugins.
Geld dit stukje ook voor renderers?
Wat, Max installeer je toch nog vóór Windows? :+

MR en VRay zijn prima, daar is nog nooit iemand over gevallen. Wat wel tot gedonder leidt (lees oudere contests er maar eens op terug) is het gebruik van plugins om bijvoorbeeld complete bomen neer te kwakken of het gebruik van standaard-mensmodellen. En bij een contest die over hitte en aan vuur verwante zaken gaat, kun je het niet maken een scene te maken die voornamelijk bestaat uit het resultaat van een vuur-plugin als FumeFX.

Ik hoop alleen niet dat we nu weeeeeeeer deze hele discussie gaan krijgen. Als je twijfelt of iets acceptabel is kun je het beter in de idee-fase ff peilen in dit topic en het niet gewoon presenteren als "dit heb ik gedaan want ik had weinig tijd en ik ga het niet meer veranderen."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hexta
SnoeiKoei schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:47:
[...]

Wat, Max installeer je toch nog vóór Windows? :+

MR en VRay zijn prima, daar is nog nooit iemand over gevallen. Wat wel tot gedonder leidt (lees oudere contests er maar eens op terug) is het gebruik van plugins om bijvoorbeeld complete bomen neer te kwakken of het gebruik van standaard-mensmodellen. En bij een contest die over hitte en aan vuur verwante zaken gaat, kun je het niet maken een scene te maken die voornamelijk bestaat uit het resultaat van een vuur-plugin als FumeFX.

Ik hoop alleen niet dat we nu weeeeeeeer deze hele discussie gaan krijgen. Als je twijfelt of iets acceptabel is kun je het beter in de idee-fase ff peilen in dit topic en het niet gewoon presenteren als "dit heb ik gedaan want ik had weinig tijd en ik ga het niet meer veranderen."
Duidelijk. Ondanks de angst voor de discussies hoop ik dat ik wel vrij kan vragen wat wel en niet gewenst is.
Ik neem het dan gewoon aan en zal er ook niet over in discussie gaan. :)

1- In jouw voorbeeld. Geen prefab boom, maar een eigen boom 15 miljoen keer scatteren voor een bos is wel toegestaan neem ik aan?
2- Zijn er nog verboden onderwerpen? (Zoals het mag niet te eng zijn, niet te zielig, niets met geloof, niet iets uit de toekomst. etc?)
3- Geen prefab modellen, ook niet als je er maar een gedeelte van gebruikt? ;) (erg logisch, maar toch wel jammer voor iemand die in zijn vrije tijd nogal blij is dat hij niet hoeft te unwrappen en dergelijken. ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:26

Zeror

Ik Henk 'm!

Hitte... Wat kan ik daar mee doen?.....

Heb wel ff moeten denken, maar ik denk dat wel een ideetje heb.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

hexta schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:56:
[...]

Duidelijk. Ondanks de angst voor de discussies hoop ik dat ik wel vrij kan vragen wat wel en niet gewenst is.
Ik neem het dan gewoon aan en zal er ook niet over in discussie gaan. :)

1- In jouw voorbeeld. Geen prefab boom, maar een eigen boom 15 miljoen keer scatteren voor een bos is wel toegestaan neem ik aan?
2- Zijn er nog verboden onderwerpen? (Zoals het mag niet te eng zijn, niet te zielig, niets met geloof, niet iets uit de toekomst. etc?)
3- Geen prefab modellen, ook niet als je er maar een gedeelte van gebruikt? ;) (erg logisch, maar toch wel jammer voor iemand die in zijn vrije tijd nogal blij is dat hij niet hoeft te unwrappen en dergelijken. ;) )
Laat ik het zo stellen; niemand is eigenaar of beheerder van deze contest, iedereen wil gewoon wat leuks maken en een eerlijk stuk competitie zien. Om dan te zeggen: dit mag en dat niet; dat gaat dan erg ver.

Maar er zijn ooit wat regels ingesteld die er voornamelijk zijn om te voorkomen dat er deelnemers zijn die een wel heel erg oneerlijke voorsprong opbouwen door werk te gebruiken dat ze niet zelf hebben bedacht of gemaakt, of niet binnen de tijdsduur van de contest. Dus geen prefab en geen complexe meuk uit plugins. Scatter gebruiken is gewoon een normale functie van ieder modeling programma, prefab bomen zijn dat niet.

Als je goed over je ideeën die je wil uitvoeren nadenkt kun je meestal echt zelf wel bedenken of je in de schemerzone van deze regels komt of niet. Veilig is om je gewoon niet in die schemerzone te begeven, dan gaat er niemand zeuren en blijft de stemming goed. Maar kun je er niet omheen, dan kan het geen kwaad tijdig te peilen wat anderen van je plan vinden.

Voor wat betreft de onderwerpen; zolang het in de contest past en binnen de policy van Tweakers is er volgens mij niks aan de hand, toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hexta
Ok, helemaal duidelijk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Fitting afgemaakt, binnenkort het binnenwerk maken. Fitting ziet er nog wat crappy uit, zitten wat foutjes in zo te zien. Moet ik nog ff naar kijken.

[Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-07-2011 13:10]

Hier is mijn volgende Wip en begint al aardig vorm te krijgen

was nu een beetje aan het experimenteren met belichting en een paar textures er moet natuurlijk nog een hoop aan gebeuren :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
WIP 002

Zitten nog genoeg fouten in waar wat aan gedaan moet worden maar toch ben ik al aardig tevreden :D
Hoewel de oren en niet uit zien verder :X :X :D

Humankind… be both.

• Schuey
Altijd een wireframepje erbij doen ;) Dit ziet er al leuk uit iig :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Die heb ik expres nog even weg gelaten O-)

Humankind… be both.

• hexta
Anoniem: 401046 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:59:
Hier is mijn volgende Wip en begint al aardig vorm te krijgen

[afbeelding]

was nu een beetje aan het experimenteren met belichting en een paar textures er moet natuurlijk nog een hoop aan gebeuren :)
Hoeveel uur zit er nou al in als ik vragen mak?

ik ben er nu zon denk ik 3 a 4 uurtjes mee bezig ben nog best een beginner

• hexta
Anoniem: 401046 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:48:
ik ben er nu zon denk ik 3 a 4 uurtjes mee bezig ben nog best een beginner
Het kan aan mij liggen maar dat lijkt me toch best snel. :)
(ik moet wel zeggen, als ik na 8 uur werk thuis kom en hetzelfde programma op start, gaat het bijzonder langzaam, gepaard met veel pauze en tv.)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

3 a 4 uurtjes lijkt mij ook niet gek voor het maken van zo'n scene.

Volgende wipje, fitting afgemaakt en rendertestje met mijn eerste glas-opzet.

Dus toch nog geen binnenwerk. Hopelijk heb ik straks in de lunchpauze tijd om dat te maken.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Glazen deel van het binnenwerk zit erin nu.

Glazen delen moeten nog wat dunwandiger zie ik. En daarna de draadjes erin en de gloeidraad.

Oeps sorry dubbelpost

[Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-07-2011 16:52. Reden: Dubbelpost :-(]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja nou kan ik wel mijn vorige post editen maar zo'n contest verdient het toch wel om dagelijks een schopje te krijgen lijkt me.

Mini-wipje; eerste 2 draadjes (steundraden van de gloeidraad) toegevoegd en het glas dunner gemaakt.

En een wire:

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-01 15:32

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@hierboven, hoe heb je het schroefdraad gemaakt, met een modifier (het ziet eruit als max) of heb je dat lekker lopen edit-poly'en.

Verder, ziet er goed uit, wel veel poly's voor een lamp.

Ik had ook een idee, maar moet eerst max maar weer eens installeren.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik heb weer wat tijd kunnen maken om m'n hoofd wat te verbeteren:

Ik ben nog niet tevreden maar het gaat volgens mij de goeie kant op :)
Het oor heb ik maar even helemaal weg gehaald wat dat was echt een big ass fail :') Die ga ik gewoon helemaal overnieuw beginnen, maar eerst het gezicht maar even naar m'n zin af krijgen.
C&C is welkom uiteraard :)

[Edit]
Lol, in de wire en lowpoly versie met de standaard viewport belichting lijkt de neusbrug echt heel breed, dat is hij niet :P

[Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 09-07-2011 17:07]

Humankind… be both.

• JunkieVirus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 00:32
SnoeiKoei schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:38:
[...]

[afbeelding]

Vuur maken is idd een uitdaging, er zijn goeie plugins voor maar zonder zoiets moet het toch ook te doen zijn, met name voor een still :X Ik ga er me ook nog in verdiepen, of ik nou met die gloeilamp doorga of niet.
vuur maken in 3dsmax vereist geen plugins is echt reuze makkelijk.
kan eventueel wel handleiding schrijven, binnen 2 minuten heb je mooi ogend vuur wat ook nog eens super snel rendererd.

ook in 2d tools erg makkelijk.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Schuey
Spike_wolf schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:06:
[afbeelding]
Het oor heb ik maar even helemaal weg gehaald wat dat was echt een big ass fail :') Die ga ik gewoon helemaal overnieuw beginnen, maar eerst het gezicht maar even naar m'n zin af krijgen.
Op het eerste gezicht (hihi) zit het meeste al echt op de goede plek. Rond de wangen en kin heb je wel een aantal rare dingen gedaan. Mooiste zijn echt mooie aansluitende ringen van neus rond de mond richting de kin. Die sluit je dan weer aan op een loop die het kaakbeen volgt. Voor de wang gaat weer alles richting het oor, zo loopt ook die spier die mede je mondhoeken wat kan bewegen. Kortom, het zit al bijna goed, alleen nog even de goede loops verbinden :) Het is ook het handigst als je de 'schaal' gelijk houd, zo zitten er rond de neus bijna 2 keer zoveel loops als rond de mond. Als je alles meer gelijk houd is het ook allemaal wat makkelijker om vast te knopen. Later kun je dan ook makkelijker loops toevoegen.

Krijg bijna weer zin om zelf weer een hoofd te maken :)

edit:
Aan de nek heb je waarschijnlijk helemaal nog niks gedaan, maar het is handig als je met je loops ook die dikke halsspier volgt die je altijd heel snel ziet. deze

edit2:
als straks alles netjes in elkaar zit, zou ik hem nog even door mudbox of zbrush gooien. Naar mijn ervaring is het vele malen makkelijker om daar alles in te smoothen dan in max met je cage bezig te gaan of in maya verts te gaan verschuiven. Wat fijnere correcties zijn ook makkelijker te doen, zoals mondhoeken, oogleden en lippen, neus etc. Als je basis maar goed is!

[Voor 34% gewijzigd door Schuey op 09-07-2011 17:51]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:54:
@hierboven, hoe heb je het schroefdraad gemaakt, met een modifier (het ziet eruit als max) of heb je dat lekker lopen edit-poly'en.

Verder, ziet er goed uit, wel veel poly's voor een lamp.

Ik had ook een idee, maar moet eerst max maar weer eens installeren.
Idd 3ds max ja. Werkwijze kan ik wel toelichten, al zijn er vast makkelijker manieren.

Poging 1: Ik heb het eerst geprobeerd met een sweep van een spline langs een helix, maar ik kreeg het gewoon -NIET- voor elkaar om de windingen goed op elkaar te laten aansluiten zodat ik netjes vertices kon welden. Om een of andere vage reden werd het profiel dat ik langs de helix wilde sweepen telkens gescaled en het lukte me niet om dat te voorkomen dus ging ik voor poging 2.

Poging 2: Ik heb een cylinder gemaakt met 36 segments en iets van 9 height segments. Van die cylinder heb ik slechts de buitenwand overgehouden en er een editable poly van gemaakt. Dan de golfjes van 1 winding schroefdraad erin gemaakt dmv scalen van vertices. Dan op 2 segments na de hele meuk weggooien en bij die segments de vertices van de uiteinden omhoog cq omlaag bewegen met precies de juiste hoeveelheid (1/36 van de hoogte van een winding). Copy/paste van dit geheel maken en in bovenaanzicht 20 graden draaien (angle snap aan) en naar de juiste hoogte verplaatsen (3D snap op vertex). Attachen aan het origineel, vertices welden, rinse repeat tot je een volledige winding hebt, dan complete windingen vertikaal copy/pasten en attachen/welden etc. Binnen 10 minuten heb je dan het hele schroefdraad van de fitting. De rest van de fitting was meer werk: windingen aan boven- en onderkant mooi recht afsnijden (probooleans voor gebruikt), bridgen naar een cylinder met ook weer 36 segments, daarna vertices opschonen tot er een nette mesh overblijft. Vooral dat laatste is tijdrovend soms maar ik hecht wel aan een nette mesh.

Ik streef voor deze contest niet naar een low-poly mesh trouwens, maar met bovenstaande werkwijze heb ik geen meshsmooth meer nodig om een strak resultaat te kunnen renderen.

Dat het glas zo high-poly is, is bewust: als ik straks het glas laat exploderen heb ik mooie gedetailleerde stukken om scherven van te maken.

En omdat de lamp zo'n beetje mijn hele scene wordt, mag het wel high-poly zijn leek me :+
Spike_wolf schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:06:
[afbeelding]

[Edit]
Lol, in de wire en lowpoly versie met de standaard viewport belichting lijkt de neusbrug echt heel breed, dat is hij niet :P
Vet hoor! d:)b Ik ben benieuwd, als je hele model deze kwaliteit krijgt wordt het errug tof!
JunkieVirus schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:32:
[...]
kan eventueel wel handleiding schrijven, binnen 2 minuten heb je mooi ogend vuur wat ook nog eens super snel rendererd.

Ik ben wel benieuwd naar hoe je dat in 2 minuten doet. Ik denk dat ik mijn vlam, die geen "tendrils" ofzo hoeft te hebben, met een cloth-simulatie ga maken, als een soort lap stof die van onderaf om een onzichtbare bol of cylinder wordt geblazen. Maar ik moet nog testen of dat mooi wordt.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Schuey schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:44:
[...]

Op het eerste gezicht (hihi)
Ik moest even grinnniken :+
zit het meeste al echt op de goede plek. Rond de wangen en kin heb je wel een aantal rare dingen gedaan. Mooiste zijn echt mooie aansluitende ringen van neus rond de mond richting de kin. Die sluit je dan weer aan op een loop die het kaakbeen volgt. Voor de wang gaat weer alles richting het oor, zo loopt ook die spier die mede je mondhoeken wat kan bewegen. Kortom, het zit al bijna goed, alleen nog even de goede loops verbinden :) Het is ook het handigst als je de 'schaal' gelijk houd, zo zitten er rond de neus bijna 2 keer zoveel loops als rond de mond. Als je alles meer gelijk houd is het ook allemaal wat makkelijker om vast te knopen. Later kun je dan ook makkelijker loops toevoegen.

Krijg bijna weer zin om zelf weer een hoofd te maken :)
Er zitten idd een paar stukken in die niet helemaal lekker zijn, dat komt omdat ik de vorige versie erg heb aangepast door complete stukken weg te halen en opnieuw te doen, en op een paar stukken ben ik even helemaal in de knop geraakt :P Daar ga ik nu weer even aan werken want die moeten niet heel ingewikkeld op te lossen zijn.
edit:
Aan de nek heb je waarschijnlijk helemaal nog niks gedaan, maar het is handig als je met je loops ook die dikke halsspier volgt die je altijd heel snel ziet. deze
Klopt, die nek is alleen nog voor het idee, dat komt wel als m'n gezicht en het oor naar mijn zin zijn :)
edit2:
als straks alles netjes in elkaar zit, zou ik hem nog even door mudbox of zbrush gooien. Naar mijn ervaring is het vele malen makkelijker om daar alles in te smoothen dan in max met je cage bezig te gaan of in maya verts te gaan verschuiven. Wat fijnere correcties zijn ook makkelijker te doen, zoals mondhoeken, oogleden en lippen, neus etc. Als je basis maar goed is!
Ik zat idd wel te denken om Zbrush weer eens te installeren, daar heb ik een tijd terug wel eens wat mee gespeeld maar ik had toen geen inspiratie om er verder mee te gaan. Maar dat is nu wel een goed moment natuurlijk :)
SnoeiKoei schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:32:
[...]

Vet hoor! d:)b Ik ben benieuwd, als je hele model deze kwaliteit krijgt wordt het errug tof!
Thanks, ik ga m'n best doen :)
Je lamp ziet er ook al netjes uit, ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.

Humankind… be both.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:52:
Je lamp ziet er ook al netjes uit, ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Als 'ie af is maak ik 'm kapot. :+

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 13:56
Ook maar weer eens een poging doen om mee te doen ;). Wat heeft dit met warmte te maken? Zonder komt ie niet vooruit!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:30:
Ook maar weer eens een poging doen om mee te doen ;). Wat heeft dit met warmte te maken? Zonder komt ie niet vooruit!

[afbeelding]
Yay een stoomlocomokipkachelfant! d:)b
Mooi dat je meedoet!

WIPje om te laten zien dat ik nog bezig ben: KABOOM! >:)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
:D Nice.
Dat zou je eigenlijk in slow mo moeten animeren natuurlijk :P

Ik zal eens kijken of ik vanavond nog een wipje kan posten :)

Humankind… be both.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:33:
:D Nice.
Dat zou je eigenlijk in slow mo moeten animeren natuurlijk :P

Ik zal eens kijken of ik vanavond nog een wipje kan posten :)
Op dit moment IS het geanimeerd, ik heb de boel opgeblazen met reactor. Alleen niet in slo-mo, dit is frame 1 (van een animatie van 0-100) :P De hele animatie renderen gaat me ook wat ver :X Duurt lang.

Btw m'n gamma-settings zijn borked, hij maakt het plaatje een stuk donkerder dan ik wil. :|

Retry:

[Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-07-2011 21:08]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JunkieVirus schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:32:
[...]

En, ben je hier al aan toe gekomen? :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
WIPje van mijn kant:

Zo gespiegeld is ze wat breder dan de bedoeling is, maar dat is gemakkelijk opgelost natuurlijk :)
Verder ben ik al best tevreden :D Dit is al een stuk beter dan m'n vorige pogingen op een menselijk figuur :P

Ik heb alleen wel een wazig iets met het hoofd, wellicht dat jullie weten waar dat door komt, ik heb het torso als een nieuw object gemaakt omdat het selecteren van het hoofd, of onderdelen daarvan (poly's, edges of vertices etc) duurt ontzettend lang :?
Ik zal wel tussendoor ergens per ongeluk een sneltoets ingedrukt hebben ofzo, maar zoveel poly's heeft het hoofd niet, maar uit het niets het hoofd selecteren heeft hij zo'n 30 seconden voor nodig. Het torso is direct geselecteerd. Als het hoofd geselecteerd is en ik klik op een of meerdere vertices duurt het ook een seconde of 5-7 voordat ik ermee aan de slag kan.
Enig idee hoe en wat? Ik gebruik Maya btw.

Humankind… be both.

• Schuey
Gaat al de goede kant op :)
Het worden op sommige plaatsen al wel al erg veel loops, best dat zeker in dit stadium zo laag mogelijk te houden. Zie eerst maar eens de verhoudingen en basis loops goed te krijgen, en dat is makkelijkst met zo min mogelijk detail.

Overigens gewoon history deleten op het hoofd en dan moet het toch goed zijn denk ik?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Er zitten idd hier en daar wat loops die niet echt nodig zijn, maar met een frisse blik is dat vaak makkelijker te zien weer, morgen maar weer eens verder spelen, ik heb vandaag verder ook niet veel tijd meer.
Die history zal idd wel het probleem zijn, zal daar ook even naar kijken, thanks :)

Humankind… be both.

• DP Kunst
Zo, vandaag ook weer eens wat aan het 3Den geweest. Wat een gepiel, heb alleen een bleuprint van de zijkant op redelijke resolutie en van alle kanten op resolutie brak :(. Dus het is voornamelijk veel foto's kijken en schatten... Maar goed, weer een stukje verder:

Hij is nog wel wat donker zie k, maar daar komt nog verandering in ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:19:
WIPje van mijn kant:
[afbeelding]
Zo gespiegeld is ze wat breder dan de bedoeling is, maar dat is gemakkelijk opgelost natuurlijk :)
Verder ben ik al best tevreden :D Dit is al een stuk beter dan m'n vorige pogingen op een menselijk figuur :P
Gaaf hoor! Ik vind mensfiguren maar lastig, ik heb ook nog nooit de tijd genomen er eens goed voor te gaan zitten.
DP Kunst schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:27:
Zo, vandaag ook weer eens wat aan het 3Den geweest.
Dat wordt ook al heel erg mooi! Ik begrijp dat je een loc aan het modellen die echt bestaat/bestaan heeft? Ga je alleen de loc maken of ben je er iets mee van plan? :P

[/nieuwsgierigheid]

Edit: toch nog meer nieuwsgierigheid; hoe heb je dit gerenderd (qua onder-achtergrond en belichting) als ik vragen mag?

[Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-07-2011 08:16]

• DP Kunst
Jeps, dat klopt. Met foto's erbij is het wel goed te doen. Het is alleen zo lastig dat alles verschillend is per foto. Dan heeft ie tender A, dan weer B en soms zelfs C. Ik ga iig eerst voor alleen de locomotief in extreme details, als ik dan nog tijd over heb komt de rest wel :p.

Ik heb m gerenderd met Vray in 3Ds Max. Had een tijdje terug op DeviantArt een paar studio HDRi packages gevonden (heb ik ergens in 3D topic gepost). Die bevat high en low res HDRi's. High res in reflaction slot, low res in environment slot en gaan :p. Verder staat alles op een plane met een standaard Vray material die op wit is gezet. Eigenlijk best simpel dus :p

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:51:
Jeps, dat klopt. Met foto's erbij is het wel goed te doen. Het is alleen zo lastig dat alles verschillend is per foto. Dan heeft ie tender A, dan weer B en soms zelfs C. Ik ga iig eerst voor alleen de locomotief in extreme details, als ik dan nog tijd over heb komt de rest wel :p.

Ik heb m gerenderd met Vray in 3Ds Max. Had een tijdje terug op DeviantArt een paar studio HDRi packages gevonden (heb ik ergens in 3D topic gepost). Die bevat high en low res HDRi's. High res in reflaction slot, low res in environment slot en gaan :p. Verder staat alles op een plane met een standaard Vray material die op wit is gezet. Eigenlijk best simpel dus :p
Dank je voor de info; ik werk zelf met MR in Max maar dat maakt hiervoor niks uit. Ik zal eens op zoek gaan naar die studio-HDRi-packages, dat klinkt interessant. Lijkt me een erg simpele oplossing voor het renderen van product(presentatie)shots.

Edit: gevonden!
-=> klikkie, vindersloon gaat naar DP Kunst <=-

[Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-07-2011 09:24]

• Nico
Hier maar eens de eerste WIP van mij :)

[Voor 15% gewijzigd door Nico op 16-07-2011 20:53]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Haha, een tank met enorme vlammenwerpers? Vet! :D

Ik heb nog ff niks nieuws te tonen, ik ben nog druk aan het experimenteren met manieren om een overtuigende steekvlam te maken voor de doorbrandende gloeidraad.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik krijg de afbeeldingen niet te zien... :(
Ik gebruik Google Chrome 12.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nice Nico.
Ik wilde net eens posten waar de WIPS bleven, het was hier zo stil :P
Ik heb nog even niks nieuws, ik ben al wel een stukje verder maar dat is niet show waardig, morgen ga ik weer even verder prutsen :)

Humankind… be both.

• Nico
@ Hardcore gamer: Wat doe je dan ook met chrome? :+

hier nog wat verder geknutseld :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 123349

Haha ik vind hem nu al geniaal :D Vooral lekker overdreven houden!

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 17-07-2011 10:20]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 123349 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:20:
Haha ik vind hem nu al geniaal :D Vooral lekker overdreven houden!
Mee eensch!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Eindelijk het binnenwerk af kunnen maken: gloeidraad en bijbehorende periferie.

Verder heb ik het kapot maken van het glas opnieuw gedaan; kon mooier en interessanter.

Nou de steekvlam nog fixen en dan kan ik hopelijk mijn final gaan renderen; na deze week heb ik vakantie en dan wil ik er niet te veel tijd meer aan hoeven besteden.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik ben ook weer een tijd bezig geweest:
WIP:

Er zitten nog wat lompe foutjes in maar ik ben al best trots :D

Weet iemand trouwens of je in Maya net als in Max een reference kopie kunt maken van een object?

Humankind… be both.

• Nico
Gewoon option box aanklikken bij "duplicate" als je je mesh hebt geselecteerd.. dan daar aanvinken dat je een instance wilt maken :) Of is dat niet wat je bedoeld?

• Nico
Wat werk aan de cockpit :P
Zet meteen het voertuig wat grootser neer qua gevoel.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nico schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:25:
Wat werk aan de cockpit :P
Zet meteen het voertuig wat grootser neer qua gevoel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vet hoor!
Opmerking: Alleen dankzij het derde plaatje zag ik dat er op plaatje 2 ook al een stoeltje aanwezig was. Zo te zien heeft het glas van je cockpit nog geen dikte, het licht wordt nu gebroken als door een massieve glasbol. De breking van het licht enzo worden ineens goed als je je cockpitkoepel dikte geeft (bv dmv shell modifier in Max).

Ik ben ook weer aan het WIPpen geweest. Heb zelfs voor de lol een animation sequence gerenderd :D

Enige wat nog ontbreekt is hitte :+ De steekvlam moet nog gefixt worden dus. En de kogel is nog een dummy.

(rechter muisknop, view image doen voor vol formaat :9 )

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nico:
Je optie voor die referentie ga ik zo even naar kijken, kijken of dat idd is wat ik bedoel :)

Dat ziet er tof uit zo, alleen jammer dat je niet echt in de cockpit kan kijken, je ziet het stoeltje wel (als je het weet) maar het lijkt meer een reflectie zo.

@ Snoeikoeki: Nice :D Wel apart dat het glas sneller beweegt dan de kogel though O-)

Humankind… be both.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 21:59
@koebeest
Erg nice! Hoe heb je dat glas zo mooi laten breken?

@nico
De buitenkant vind ik al erg vet. Ik ben alleen niet wild van de gehele cockpit. IMHO is het er iets teveel "opgeplakt" en ik vind ze ook te bol. (maar wie ben ik)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:30:
@ Snoeikoeki: Nice :D Wel apart dat het glas sneller beweegt dan de kogel though O-)
Dat is niet apart, dat is realistisch. (8> De massa van de kogel is veel hoger dan die van zo'n stukje glas. De energie waarmee de kogel afremt door de botsing veroorzaakt een versnelling van de scherf en omdat die zo licht is, is de versnelling enorm.
D-rez schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:45:
@koebeest
Erg nice! Hoe heb je dat glas zo mooi laten breken?
Ik heb het zelf in stukken gesneden, mbv Pro Cutter (een tool onder Compound Objects) en een zooi random geplaatste planes met noise erop. De delen waar de kogel in en uit gaat heb ik gedetailleerder gedaan, kleinere stukjes van gemaakt die ruwweg driehoekig zijn. En daarna met reactor de kogel er doorheen gejaagd. Ten slotte nog 2 particle systems gemaakt die op het moment dat de kogel het glas raakt een waaier van kleine scherfjes voor- en achteruit blazen, gedurende 3 frames ofzo.
Tot de kogel het glas raakt is alleen een ongebroken versie van het glas zichtbaar (visibility track in track view gebruikt), vanaf het raken is die onzichtbaar en zijn de scherven zichtbaar.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:54:
[...]

Dat is niet apart, dat is realistisch. (8> De massa van de kogel is veel hoger dan die van zo'n stukje glas. De energie waarmee de kogel afremt door de botsing veroorzaakt een versnelling van de scherf en omdat die zo licht is, is de versnelling enorm.
Theoretisch misschien, maar de high speed filmpjes op het net vertellen een ander verhaal ;)

Humankind… be both.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:00:
[...]

Theoretisch misschien, maar de high speed filmpjes op het net vertellen een ander verhaal ;)
Pff ik val weer door de mand :P Nou moet ik toegeven dat ik die theorie helemaal uit de dikke duim zoog. Maar het klonk plausibel toch? :D

Probleem is dat ik de massa van glasdeeltjes per deeltje correct zou moeten specificeren en die van de kogel ook, en dat de kogel een realistische snelheid zou moeten hebben voordat de simulatie klopt. Nu is het allemaal nattevingerwerk op een schaal en in een unit-systeem die beiden niet real-life zijn. Geen wetenschap, wel eye candy! *O*

• Nico
Thanks iedereen voor de tips :)

@D-rez; die body (die ook in een eerder screenshot te zien is) is ook meer een soort van blocking à la; waar wil ik mijn shit hebben :P Staat qua vorm dus ook nog helemaal niet vast, maar die koepel vond ik wel vet..

Ik ga nu er weer ff aan verder en wil gaan werken aan het intereur, de stoel verder maken en dat glas zal ik ook wat dikte geven :) Ben alleen niet zo'n shader expert, maar moet wel gaan lukken ;D Hopelijk wordt het interieur ook goed zichtbaar dadelijk als er wat verlichting komt vanuit de cockpit :)

+1 voor de opmerking over het glas dat sneller gaat dan de kogel :+

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@Snoeikoei: Het is misschien een idee om je renders in een animated gif te stoppen, heb het even geprobeerd en het ziet er best leuk uit :) .

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Aloys schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:04:
@Snoeikoei: Het is misschien een idee om je renders in een animated gif te stoppen, heb het even geprobeerd en het ziet er best leuk uit :) .
Moet ik ff uitzoeken hoe dat moet :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:38:
[...]

Pff ik val weer door de mand :P Nou moet ik toegeven dat ik die theorie helemaal uit de dikke duim zoog. Maar het klonk plausibel toch? :D

Probleem is dat ik de massa van glasdeeltjes per deeltje correct zou moeten specificeren en die van de kogel ook, en dat de kogel een realistische snelheid zou moeten hebben voordat de simulatie klopt. Nu is het allemaal nattevingerwerk op een schaal en in een unit-systeem die beiden niet real-life zijn. Geen wetenschap, wel eye candy! *O*
_O-
Had me going there for a sec :P

Humankind… be both.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[Voor 51% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-07-2011 12:48]

• Nico
Ziet er al leuk uit snoeikoei :)

• Schuey
Vet idd, zou gewoon het glas langzamer uit beeld laten gaan, dan is het maar wat minder realistisch misschien, maar dan heb je wel langer 'plezier' van je werk om het zo maar te zeggen.

Ga je er nog een kleine scene omheen maken?

• Nico
start van de cockpit en wat verbeterd glas :+

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Schuey schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:18:
Vet idd, zou gewoon het glas langzamer uit beeld laten gaan, dan is het maar wat minder realistisch misschien, maar dan heb je wel langer 'plezier' van je werk om het zo maar te zeggen.

Ga je er nog een kleine scene omheen maken?
Bedankt allemaal voor de enthousiaste reactie! :)

Ik vond het wel leerzaam om met reactor een gloeilamp kapot te schieten maar ik geloof niet dat ik de boel ga tweaken tot het klopt ofzo en ook het glaswerk langzamer uit beeld laten vliegen is niet een kwestie van "even", da's veel klooien met parameters. Uiteindelijk gaat het me ook niet om de animatie; die laat ik alleen zien om te tonen dat de boel gesimuleerd is; het gaat me om een still frame voor de contest :P (er mogen nog steeds geen animaties worden ingeleverd).

Scene er omheen was ook niet de bedoeling, ik ga alleen de kogel (model en materiaal) en de gloeidraad (steekvlam toevoegen) nog aanpassen.

@ Nico: glas is veeeeel beter zo, nu kun je idd naar binnen kijken. Cockpit gaat er al leuk uitzien, lekker overdreven allemaal. Helemaal in stijl met de rest van de tank!

[Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-07-2011 13:29]

• hexta
I'm out.
Mudbox is hier overleden :(

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ziet er al een stuk beter uit Nico :)

@hexta: Dat is genoeg om de handdoek gelijk in de ring te gooien? Opnieuw installeren is geen optie?

Humankind… be both.

• hexta
hij crashed wanneer ik hem opstart.
heb al opnieuw geinstalleerd.
Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.

• Nico
Crashed je pc ook bij andere programma's ooit? :+

Update voor vandaag :)

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:26

Zeror

Ik Henk 'm!

hexta schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:26:
hij crashed wanneer ik hem opstart.
heb al opnieuw geinstalleerd.
Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.
Op internet lees ik iets over het verwijderen van de mudbox folder in MyDocuments (windows) dat een mogelijk oplossing zou kunnen zijn. Probeer dat eens.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• hexta
Rakkerzero schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:09:
[...]

Op internet lees ik iets over het verwijderen van de mudbox folder in MyDocuments (windows) dat een mogelijk oplossing zou kunnen zijn. Probeer dat eens.
Al gedaan, hielp niet.
Nico schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:37:
Crashed je pc ook bij andere programma's ooit? :+
Nee.
PC is het probleem zeker niet.

Anoniem: 206108

Ik ga ook maar eens proberen mee te doen. Ik volg de topics van de contest al best een tijdje en kijk altijd weer uit naar de finals.

Hierbij een idee schets van mij
http://www.theclothcorner.nl/Anders/hitte.jpg

Een oververhitte woestijnreiziger die zijn laatste druppel uit de fles ziet verdampen (of zo iets)

• Nico
Leuk! Nog een deelnemert! Mensen post die updates :+

Ik ga nog even verder he 8)7

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik raad je eens aan om de film Land of the Lost te kijken, leuke film, en doet me denken aan scènes van je schets. :)

• Nico

• hexta
HardCoreGamer schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:19:
Ik raad je eens aan om de film Land of the Lost te kijken, leuke film, en doet me denken aan scènes van je schets. :)
Ik moest hier aan denken.

Ik weet ook niet helemaal waarom.
De uitputting, woestijn, en dan de laatste druppel, zoiets. :P

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nou, mijn vakantie is begonnen en ik verwacht niet veel (priori)tijd meer te hebben voor 3D-spul komende weken. Dus tenzij dat mee gaat vallen en ik nog dingen wil gaan tweaken lever ik hierbij mijn FINAL al in! :o

Klik voor groot (FINAL):

En voor de liefhebber; 1920x1080:

Ik zal iig de boel hier volgen (smartphone) maar ik denk niet dat ik veel 3D meer doe. Vakantie! _/-\o_ :D

Succes aan de andere deelnemers, zet 'm op!

Edit: ter info, de steekvlam is gemaakt met een PFlow systeem (gloeidraad als emitter), de hele scene kan gerenderd worden in 3DS Max 9 zonder plugins. :D De hele scene is geanimeerd (kogel, glas, steekvlam), alleen trekt mijn PC het aantal particles niet meer vanaf een paar frames na de getoonde. Heb je hè, met een ouwe 2-core met 3GB geheugen en Vista32. ;(

[Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-07-2011 22:28]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wat is de tool die je gebruikt hebt voor het breken van het glas, en voor het licht van de lamp?
Ja voor het breken van de glas weet ik dat dat lukt met Rayfire maar als je geen plugins hebt gebruikt (?)

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee