SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verder heb ik het kapot maken van het glas opnieuw gedaan; kon mooier en interessanter.
Nou de steekvlam nog fixen en dan kan ik hopelijk mijn final gaan renderen; na deze week heb ik vakantie en dan wil ik er niet te veel tijd meer aan hoeven besteden.
WIP:

Er zitten nog wat lompe foutjes in maar ik ben al best trots
Weet iemand trouwens of je in Maya net als in Max een reference kopie kunt maken van een object?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Zet meteen het voertuig wat grootser neer qua gevoel.

Vet hoor!Nico schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:25:
Wat werk aan de cockpit
Zet meteen het voertuig wat grootser neer qua gevoel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Opmerking: Alleen dankzij het derde plaatje zag ik dat er op plaatje 2 ook al een stoeltje aanwezig was. Zo te zien heeft het glas van je cockpit nog geen dikte, het licht wordt nu gebroken als door een massieve glasbol. De breking van het licht enzo worden ineens goed als je je cockpitkoepel dikte geeft (bv dmv shell modifier in Max).
Ik ben ook weer aan het WIPpen geweest. Heb zelfs voor de lol een animation sequence gerenderd
Enige wat nog ontbreekt is hitte
(rechter muisknop, view image doen voor vol formaat

Je optie voor die referentie ga ik zo even naar kijken, kijken of dat idd is wat ik bedoel
Dat ziet er tof uit zo, alleen jammer dat je niet echt in de cockpit kan kijken, je ziet het stoeltje wel (als je het weet) maar het lijkt meer een reflectie zo.
@ Snoeikoeki: Nice

Humankind… be both.
Erg nice! Hoe heb je dat glas zo mooi laten breken?
@nico
De buitenkant vind ik al erg vet. Ik ben alleen niet wild van de gehele cockpit. IMHO is het er iets teveel "opgeplakt" en ik vind ze ook te bol. (maar wie ben ik)
Dat is niet apart, dat is realistisch.Spike_wolf schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:30:
@ Snoeikoeki: NiceWel apart dat het glas sneller beweegt dan de kogel though
Ik heb het zelf in stukken gesneden, mbv Pro Cutter (een tool onder Compound Objects) en een zooi random geplaatste planes met noise erop. De delen waar de kogel in en uit gaat heb ik gedetailleerder gedaan, kleinere stukjes van gemaakt die ruwweg driehoekig zijn. En daarna met reactor de kogel er doorheen gejaagd. Ten slotte nog 2 particle systems gemaakt die op het moment dat de kogel het glas raakt een waaier van kleine scherfjes voor- en achteruit blazen, gedurende 3 frames ofzo.D-rez schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:45:
@koebeest
Erg nice! Hoe heb je dat glas zo mooi laten breken?
Tot de kogel het glas raakt is alleen een ongebroken versie van het glas zichtbaar (visibility track in track view gebruikt), vanaf het raken is die onzichtbaar en zijn de scherven zichtbaar.
Theoretisch misschien, maar de high speed filmpjes op het net vertellen een ander verhaalSnoeiKoei schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:54:
[...]
Dat is niet apart, dat is realistisch.De massa van de kogel is veel hoger dan die van zo'n stukje glas. De energie waarmee de kogel afremt door de botsing veroorzaakt een versnelling van de scherf en omdat die zo licht is, is de versnelling enorm.
Humankind… be both.
Pff ik val weer door de mandSpike_wolf schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:00:
[...]
Theoretisch misschien, maar de high speed filmpjes op het net vertellen een ander verhaal
Probleem is dat ik de massa van glasdeeltjes per deeltje correct zou moeten specificeren en die van de kogel ook, en dat de kogel een realistische snelheid zou moeten hebben voordat de simulatie klopt. Nu is het allemaal nattevingerwerk op een schaal en in een unit-systeem die beiden niet real-life zijn. Geen wetenschap, wel eye candy!

@D-rez; die body (die ook in een eerder screenshot te zien is) is ook meer een soort van blocking à la; waar wil ik mijn shit hebben
Ik ga nu er weer ff aan verder en wil gaan werken aan het intereur, de stoel verder maken en dat glas zal ik ook wat dikte geven
+1 voor de opmerking over het glas dat sneller gaat dan de kogel
Moet ik ff uitzoeken hoe dat moetAloys schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:04:
@Snoeikoei: Het is misschien een idee om je renders in een animated gif te stoppen, heb het even geprobeerd en het ziet er best leuk uit.
SnoeiKoei schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:38:
[...]
Pff ik val weer door de mandNou moet ik toegeven dat ik die theorie helemaal uit de dikke duim zoog. Maar het klonk plausibel toch?
![]()
Probleem is dat ik de massa van glasdeeltjes per deeltje correct zou moeten specificeren en die van de kogel ook, en dat de kogel een realistische snelheid zou moeten hebben voordat de simulatie klopt. Nu is het allemaal nattevingerwerk op een schaal en in een unit-systeem die beiden niet real-life zijn. Geen wetenschap, wel eye candy!

Had me going there for a sec
Humankind… be both.

[ Voor 51% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-07-2011 12:48 ]
Ga je er nog een kleine scene omheen maken?

Bedankt allemaal voor de enthousiaste reactie!Schuey schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:18:
Vet idd, zou gewoon het glas langzamer uit beeld laten gaan, dan is het maar wat minder realistisch misschien, maar dan heb je wel langer 'plezier' van je werk om het zo maar te zeggen.
Ga je er nog een kleine scene omheen maken?
Ik vond het wel leerzaam om met reactor een gloeilamp kapot te schieten maar ik geloof niet dat ik de boel ga tweaken tot het klopt ofzo en ook het glaswerk langzamer uit beeld laten vliegen is niet een kwestie van "even", da's veel klooien met parameters. Uiteindelijk gaat het me ook niet om de animatie; die laat ik alleen zien om te tonen dat de boel gesimuleerd is; het gaat me om een still frame voor de contest
Scene er omheen was ook niet de bedoeling, ik ga alleen de kogel (model en materiaal) en de gloeidraad (steekvlam toevoegen) nog aanpassen.
@ Nico: glas is veeeeel beter zo, nu kun je idd naar binnen kijken. Cockpit gaat er al leuk uitzien, lekker overdreven allemaal. Helemaal in stijl met de rest van de tank!
[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-07-2011 13:29 ]
Mudbox is hier overleden
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
@hexta: Dat is genoeg om de handdoek gelijk in de ring te gooien? Opnieuw installeren is geen optie?
Humankind… be both.
heb al opnieuw geinstalleerd.
Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.
Update voor vandaag

Op internet lees ik iets over het verwijderen van de mudbox folder in MyDocuments (windows) dat een mogelijk oplossing zou kunnen zijn. Probeer dat eens.hexta schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:26:
hij crashed wanneer ik hem opstart.
heb al opnieuw geinstalleerd.
Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Al gedaan, hielp niet.Rakkerzero schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:09:
[...]
Op internet lees ik iets over het verwijderen van de mudbox folder in MyDocuments (windows) dat een mogelijk oplossing zou kunnen zijn. Probeer dat eens.
Nee.
PC is het probleem zeker niet.
Verwijderd
Hierbij een idee schets van mij

Een oververhitte woestijnreiziger die zijn laatste druppel uit de fles ziet verdampen (of zo iets)
Ik ga nog even verder he

An a day keeps the doctor away.
Ik moest hier aan denken.HardCoreGamer schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:19:
Ik raad je eens aan om de film Land of the Lost te kijken, leuke film, en doet me denken aan scènes van je schets.

Ik weet ook niet helemaal waarom.
De uitputting, woestijn, en dan de laatste druppel, zoiets.
Klik voor groot (FINAL):

En voor de liefhebber; 1920x1080:

Ik zal iig de boel hier volgen (smartphone) maar ik denk niet dat ik veel 3D meer doe. Vakantie!
Succes aan de andere deelnemers, zet 'm op!
Edit: ter info, de steekvlam is gemaakt met een PFlow systeem (gloeidraad als emitter), de hele scene kan gerenderd worden in 3DS Max 9 zonder plugins.
[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-07-2011 22:28 ]
Ja voor het breken van de glas weet ik dat dat lukt met Rayfire maar als je geen plugins hebt gebruikt (?)
Heh, niet echtSnoeiKoei schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:38:
[...]
Pff ik val weer door de mandNou moet ik toegeven dat ik die theorie helemaal uit de dikke duim zoog. Maar het klonk plausibel toch?
De kogel heeft een grotere massa, waardoor die meer energie nodig heeft om van snelheid te veranderen. De glasdeeltjes hebben een hele lage massa, dus die hebben heel weinig energie nodig om van snelheid te veranderen.
Omdat de kogel zo weinig energie af moet geven aan de glasdeeltjes om ze te laten bewegen, zit er nog een heleboel energie in, en zal daarom nauwelijks van snelheid veranderen. Het moment waarop de kogel energie overdraagt aan de glasdeeltjes, is heel kort, daarom krijgen die heel weinig energie en zullen ze niet met een enorme snelheid uit elkaar spatten.
Dat was weer een natuurkunde lesje
Maar afgezien van het 'natuurkundig' incorrecte ziet het er erg goed uit!
Het glas heb ik in stukken gehakt met ProCutter, een standaard tool van Max (Create -> Compound -> ProCutter) waarmee je bv het glas van een lightbulb kunt breken op plekken waar die wordt doorsneden door een plane (met noise, voor de kartelrand). De mesh wordt zo opgesplitst in losse stukken. Ik heb eerst met 1 plane+noise het glas in 2 gebroken. 1 deel blijft aan de fitting, het andere deel wordt vervolgens aan kleinere stukken gesneden. Het punt waar de kogel het glas in en uit vliegt heb ik nog fijner versnipperd dan de rest.HardCoreGamer schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:17:
Wat is de tool die je gebruikt hebt voor het breken van het glas, en voor het licht van de lamp?
Ja voor het breken van de glas weet ik dat dat lukt met Rayfire maar als je geen plugins hebt gebruikt (?)
Het licht van de lamp, daarmee bedoel je de gloeidraad neem ik aan. Dat is een editable spline (helix met 2 rechte eindjes, totaal in bochten gelegd mbv FFD cylinder) die renderable is gemaakt en een Mental Ray material heeft gekregen. Daarin zit een Glow (lume) shader die zorgt voor het licht. De rest van de glow wordt verzorgd door een Glare (lume) shader in de render output.
De vlammen op de gloeidraad zijn particles van een PFlow systeem met een blobmesh object en een raytrace material met wat falloff maps en een hoge output. Paar spacewarps voor de vorm van de vlam en klaar is SnoeiKoei.
Ik was er al bang voor dat het zo werkteTheJVH schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:29:
[...]
Dat was weer een natuurkunde lesje.
Maar afgezien van het 'natuurkundig' incorrecte ziet het er erg goed uit!
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-07-2011 09:54 ]
Weer een WIPje van mijn kant:

Ik mag wel gaan opschieten trouwens

Opzich aardig tevreden zo, nu aanpassingen maken voor haar pak, kraag en dergelijke, en dan de laatste imperfecties er uit halen.
De handen zijn wat weird, maar daar ben ik nooit goed in geweest, ook niet met tekenen, wat zijn die dingen verrekte lastig om fatsoenlijk te krijgen

Humankind… be both.
Liefst pas je het lichaam niet meer nadat je aan de kleren bent begonnen, anders kan je bezig blijven
edit:
Overigens lijken haar onderarmen wel erg lang
[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 23-07-2011 12:17 ]
@Schuey: Haar kleding is niet veel anders dan haar lichaam, het is een skintight outfit die ze draagt, dus mijn idee was gewoon pakken wat ik nu heb, en tweaken zodat het kleding word ipv een lichaam, en daar zijn maar een paar kleine tweaks voor nodig
De onderarmen lijken wat lang idd, maar dat is gezichtsbedrog, of mijn referentie model heeft ook erg lange onderarmen wat de lengtes komen precies overeen
Humankind… be both.
Loop je, door het in zbrush of mudbox te bewerken, niet het probleem om te moeten gaan retopologizen als je het weer naar maya haalt? Of wil je dan alleen gebruik maken van inflation en move tools?Schuey schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:16:
Niks mis mee zover wat niet te fixen is idd. Ik zou je aanraden om dit model eens door mudbox of zbrush te halen, het is veel sneller om de imperfecties eruit te halen en wat dingen aan te passen. Wat je hier in een uurtje doet doe je in Maya makkelijk een paar uur meer over, of je moet handig en precies zijn met vertexen slepen icm soft selection. Met deze basis moet je prima uit de voeten kunnen denk ik.
Liefst pas je het lichaam niet meer nadat je aan de kleren bent begonnen, anders kan je bezig blijvenBedenkt ook alvast hoe je het lange haar gaat doen, dat kan ook nog wat tijd kosten als je dat nog nooit gedaan hebt
edit:
Overigens lijken haar onderarmen wel erg lang

Humankind… be both.
Ik heb tijdens mijn vakantie niets getekend (zoals verwacht), maar ik heb nu wel zin en inspiratie om nog wat met deze contest te doen.
Q.F.T.Zamorano schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:11:
Leuke wips tot nu toe, en iig al 1 final meer dan de vorige contest.
Zelf ga ik woensdag op vakantie en zal er ook geen update meer komen tot ik terug ben.. (ik blijf een weekje weg)
Verwijderd

Dit beter uitwerken en op deze manier verder gaan of wat anders proberen?
Humankind… be both.
Verwijderd
Letterlijke WIP van mijn kant
EDIT:
Afgelolpen week de tekening ingekleurd met Illustrator.

De laatste week gebruik ik om alles te tweaken, ik wil sowieso de grond nog beter hebben, iets met zandkorrels/structuur
Ben wel benieuwd naar de rest, het lijkt wel of iedereen op vakantie is...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 20:01 ]
Ik heb het de afgelopen dagen echt ongelofelijk druk gehad en niet veel kunnen doen, ik heb wel het model ge UVT en ben met een texture bezig, ik zal kijken of ik zo even snel een WIPje kan maken voor hier.
Als het goed is heb ik Morgen weer even wat tijd vrij om verder te werken

Ik moet nu wel gaan opschieten

Humankind… be both.

Het begint al ergens op te lijken zo
Humankind… be both.
Verwijderd

Het masker mag nog wat groter, nog wat stretching in het gezicht oplossen en weer even met dat haar gaan spelen.
Humankind… be both.
Het gaat toch om één render, dus gebruik meteen het beste...
Als je haar van een mesh maakt kun je het een meer cartoony look geven, ook nep, maar meer bewust nep zegmaar
Maar misschien dat ik er nog even naar kijk
[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 08-08-2011 22:25 ]
Humankind… be both.

Maya, Mental Ray, Photoshop
@de rest: Kom op mensen! Jullie kunnen het
[ Voor 7% gewijzigd door Nico op 13-08-2011 20:50 ]
Waar blijven de rest met hun WIPs en Finals?
Weer voortgang van mijn kant:

Gezien het tijdsgebrek voor een andere scene gekozen, niet meer vliegend, maar stilstaand met vuur spelend
Moet nog wel een hoop gebeuren though

Humankind… be both.
Tof gemaakt en gerenderd maar ik had toch gehoopt dat je ivm hitte iets met vlammen ging doen nogNico schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:47:
Wat wijzigingen door moeten voeren ivm tijd, maar hierbij lever ik dan toch m'n final in
Ook erg mooi!
[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-08-2011 20:33 ]
ThanksSnoeiKoei schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:30:
[...]
Ook erg mooi!Ze heeft wel een beetje een waanzinnige blik in d'r ogen, is dat opzet? Ik weet eigenlijk niet zeker of ik het feit dat het gezicht zo realistisch beschilderd is wel vind passen bij het cartoonesque haar enzo. Maar hoe dan ook vind ik het een gaaf model.
Ik moet die ogen idd wat dicht knijpen en daar wat wimpers op plakken, dat scheelt ook al heel veel denk ik.
Ik ga even kijken of ik een fatsoenlijke texture voor dat haar kan tekenen en dan kijken hoe dat staat in combinatie met het gezicht, werkt dat niet dan kan ik daar altijd nog een cartoonachtige texture voor maken
Humankind… be both.
p.s. kom op mensen!
[ Voor 11% gewijzigd door Nico op 13-08-2011 18:17 ]
Ik ben nu nog even wat aan het tweaken en dan kijken of ik er morgen nog een paar uur in kan steken

Humankind… be both.
Verwijderd

Ben benieuwd naar het eindresultaat! En denk er aan
Gerenderd met VRay? Hoe heb je die texture zo mooi gekregen van die kastjes en dat poppetje?
[ Voor 43% gewijzigd door iApp op 13-08-2011 21:46 ]

Humankind… be both.
Verwijderd

Hij is helemaal gemaakt in 3DS Max en ik heb hem gerenderd met Mental Ray en op laatst een beetje aangepast met photoshop ik heb hem in dit formaat maar gerenderd anders redde ik het denk ik niet met de tijd
Ik weet niet precies wat je gedaan hebt sinds je laatste WIP, maar ik ben een beetje teleurgesteld.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:23:
Ik plaats hierbij mijn Final
[afbeelding]
Hij is helemaal gemaakt in 3DS Max en ik heb hem gerenderd met Mental Ray en op laatst een beetje aangepast met photoshop ik heb hem in dit formaat maar gerenderd anders redde ik het denk ik niet met de tijd
De laatste WIP was heel erg gaaf en gaf perfect aan dat het daar heel heet is. Dat mis ik in je final.
Ik denk een overdaad aan licht.
Hierbij ook mijn FINAL, geen tijd meer om nog verder te prutsen:

Jullie kunnen een hoop zeggen, maar ik ben heel tevreden over m'n model
Humankind… be both.
Verwijderd
Zelf weten natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:57:
ja ik begrijp jullie reacties ook wel ik heb mischien nu ietjes te veel licht gegeven ik vond hem eerst naar mijn mening iets te donker ach ja volgende keer beter
Ik zou persoonlijk liever je laatste WIP als final zien dan wat je nu hebt staan.
Mee eens, ook ik vind je laatste WIP mooier en zou die nog ff als final aanwijzen als ik jou was.Zamorano schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:54:
[...]
Zelf weten natuurlijk.
Ik zou persoonlijk liever je laatste WIP als final zien dan wat je nu hebt staan.
Iig alvast een applausje voor de mensen die een final hebben ingeleverd

Zie je wel dat we het nog kunnen
Humankind… be both.
Ik heb van het weekend nog wel een idee uitgewerkt, maar merkte dat ik niet genoeg tijd meer had om een goede final te produceren. Zal hem denk ik nog wel afmaken voor mezelf, maar volgende keer beter.
Verwijderd
Laat maar weten hoe en wat dan maak ik zo nog even een mooi overzichtje en dan kunnen we gaan stemmen
Humankind… be both.
Nou dan meld je toch nog ff dat je per ongeluk het verkeerde plaatje als final hebt aangewezen en dat dat eigenlijk de laatste WIP had moeten zijnVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:12:
oke sorry ik wist niet dat ik me final nog mocht veranderen het was best al laat toen ik weer online kwam wou net naar bed gaan en toen zag ik jullie reacties dacht ik bij me zelf ook had ik nou maar de oude versie gebruikt voor mij zijn die uren om het te maken in ieder geval niet voor niets geweest heb weer wat dingen geleerd en ik zal hem zeker nog gaan aanpassen en gebruiken voor mijn portfolio later.
* SnoeiKoei s mening
Edit: met spijkerwolf dus.
Verwijderd
Humankind… be both.
Verwijderd

Deze heeft door de donkerheid, en het licht onder de over een beetje meer een duistere look over zich.
Erg leuk gedaan!
FINALS | |
Nico![]() | sparkyu ![]() |
SnoeiKoei ![]() | Spike_wolf ![]() |
Alle afbeeldingen zijn klikbaar voor het originele formaat |
STEMMEN | |
En dat was het einde van de deze GFX Contest. Nu is het tijd voor de deelnemers om hun stemmen in te dienen, jullie kunnen mij allemaal per DM of E-mail jullie puntenlijsten opsturen, vergeet niet dat we op twee vlakken beoordelen, Uitwerking en Originaliteit. zodra ik alle scores binnen heb zal ik de resultaten posten
|
[ Voor 30% gewijzigd door Spike_wolf op 15-08-2011 12:17 ]
Humankind… be both.
Humankind… be both.
[ Voor 4% gewijzigd door Nico op 15-08-2011 23:45 . Reden: dachtje-dagje..my face ]
SCORES | |
En alle Scores zijn binnen en verwerkt in de scorentabel met het volgende sesultaat: ![]() |
WINNAAR | |
And the winner is........ *Roffel* *Roffel* *Roffel* .........
|
Wait wut?

Thanks guys!
De complete scorenlijst is Hier te vinden.
Een applausje voor iedereen die mee gedaan heeft, ook als ze niet tot een final gekomen zijn, want hoe meer mensen mee doen hoe beter
Nou al met al was dit volgens mij weer een goed begin van de contests, 4 finals zonder veel gezeur, en ook redelijk wat interesse van mensen die zelf niet deelnamen dus we hebben weinig te klagen geloof ik.
Dan nu maar eens rustig gaan nadenken over het volgende onderwerp en kijken of we voor GFX Contest 10 nog meer deelnemers kunnen porren
Thanks again en
Humankind… be both.

Humankind… be both.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Eeuwige roem en een wissel-titel.
Thanks.
De prijs is altijd eeuwige roem
En DB, hoe zit het met de tijdelijke titel? Geldt dat nog steeds eigenlijk?
* Spike_wolf gaat het onderwerpen topic opzoeken.
Humankind… be both.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Hopelijk is de volgende contest dan wat coolerRakkerzero schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:52:
Ik kon mijn idee niet maken helaas. De opdracht was zo heet dat het iedere keer weg brandde voor mijn neus