[2D/3D] GFX Contest 8: Wat leeft er onder 't bed? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 14:55
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2mnkhac.jpg
Onderwerp

Welkom bij de achtste GFX contest: Wat leeft er onder 't bed?
TS plaatje schaamteloos gejat van Google Image Search

Veel kinderen hebben een grote angst; er leeft iets onder hun bed! Is 't iets engs? Is 't grappigs? Is 't eigenlijk helemaal niks?

Voorgaande topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"
2D/3D GFX Contest "Sprookjes"
2D/3D GFX Contest "Character Design"
2D/3D GFX Contest "Nature meets Industry"
2D/3D GFX Contest "Alien Portrait"

GoT Contest website
Stalllone en naam hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en naam zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en naam, bedankt voor het initiatief !!

Inleverdatum
Uiterste inleverdatum 30 april 2011, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP: Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/

*O* Contest gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord+ Surprise
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier dan NME kan ik het niet typen dus bij deze:

De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

En nu voor meer finals gaan hè mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gaaf. Im in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Koel onderwerp. En eindelijk heb ik een leuk idee! Al die contest heb ik al eens mee willen doen, maar elke keer moest ik een idee forceren. Maar nu heb ik iets leuks die ik dan ook echt af ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yay, hopelijk kom ik er eindelijk weer eens aan toe een final in te leveren! Net als bij de vorige contest mijn plan was wil ik de hoofdmoot van de scene maken in Sculptris (lunchpauzes op werk) en dan renderen in Max (thuis).

Mijn eerste brain fart was: tooth fairy! Die leeft onder het bed en vult zijn eigen gebit aan met de melktanden van het kind een verdieping hoger.

In tegenstelling van wat de naam doet vermoeden is de tooth fairy een spuuglelijk mannetje, klein maar met een enorme bakkes vol mensentanden.

Een eerste schets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PQE2UmbcCUnY525mbpfEjyTK/full.jpg

Geen idee of er van dit concept op de langere duur iets over blijft maar het is een begin :D

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-03-2011 14:16 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

grappig dat mensen precies veel inspiratie hebben bij dit onderwerp, terwijl ik zelf met een enorm inspiratie-zwart-gat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:24:
grappig dat mensen precies veel inspiratie hebben bij dit onderwerp, terwijl ik zelf met een enorm inspiratie-zwart-gat zit.
Met een zwart gat onder je bed kun je alle kanten op! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Lol, dat dacht ik ff later ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Ik ga mij denk ik ook aan deze contest wagen! Eerst wat leuks verzinnen om te maken. Gelukkig heb ik even de tijd:

@ Snoekkoei: Het eerste wat mij opviel (naast die big ass mond :P) zijn de vage ogen ;). Maargoed het is ook nog maar een schets Ik wil hier wel feedback op geven maar weet nog niet welke kant het op moet gaan. Het idee vind ik trouwens wel heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:54:
Ik ga mij denk ik ook aan deze contest wagen! Eerst wat leuks verzinnen om te maken. Gelukkig heb ik even de tijd:

@ Snoekkoei: Het eerste wat mij opviel (naast die big ass mond :P) zijn de vage ogen ;). Maargoed het is ook nog maar een schets Ik wil hier wel feedback op geven maar weet nog niet welke kant het op moet gaan. Het idee vind ik trouwens wel heel tof!
Ben alweer met een totaal ander ogende tooth fairy begonnen, straks in de lunchpauze weer even verder kleien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
In de lunchpauze even wat krabbelen, ga ik ook maar eens doen. :)
Echt een onderwerp waar je al je creativiteit in kwijt kan. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

M'n nieuwe tooth fairy concept:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2aoIS3xgszXBV4Q3G5AN0d28/full.jpg

Minder menselijk maar wel een hoop herkenbaar menselijke lichaamsdelen, is wat ik nastreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nou, blijkbaar leeft er nog niet zoveel onder jullie bed, of jullie hebben het nog niet ontdekt...

Beetje aan het detailleren begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KbMjnNiil6zvWnbrcco4yRjh/full.jpg

Zoals die handen nu zijn, zover ga ik ongeveer qua details voor wat betreft het sculpten. Alle fijnere details worden gemaakt met bump maps.

Edit: in before the comments, ik weet dat die handen anatomisch echt enorm fout zijn, zo is er vrijwel geen middenhand, de pink ontbreekt en de vingers zijn te kort. De nagels van de verschillende vingers lijken van verschillende personen te zijn. Dat is bewust en zal alleen maar erger worden, zo worden straks ook de tanden een bijeengeraapt zootje (van verschillende personen en uit verschillende delen van de kaak door elkaar, misschien zelfs niet allemaal menselijk). Ik denk er zelfs over littekens en naden (evt met hechtdraad) erbij te maken zodat het helemaal duidelijk een van body parts in elkaar genaaide tooth fairy wordt. Het mag allemaal wel wat bizar en duister worden, beetje zoals de videoclips van Tool zegmaar.

[ Voor 77% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-03-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Snoeikoei: Ik besteed mijn pauzes het liefste aan pauzeren ;) en heb ook nog wat andere opdrachtjes lopen langszij. Ik ben zeker wel van plan mee te doen. Heb wel wat plannetjes maargoed daar is het nu nog bij gebleven.

Over je model: Je monster loopt op handen? Voeten lijkt mij een meer logische oplossing. Verder over de uitwerking het begint al te komen :) begint er al goed uit te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ik had een idee, maar 't heeft iets weg van snoeikoei z'n nachtmerrie mannetje. Zal er proberen verder vanaf te wijken :p. Ik heb misschien volgende week pas tijd er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Litoki, daar moet je dan gewoon lekker mee doorgaan. Tenzij Snoeikoei er echt tegen is, maar gezien er toch niets mee te winnen valt, zie ik het probleem niet. De meesten zullen wel iets met monsters e.a. doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:39:
Litoki, daar moet je dan gewoon lekker mee doorgaan. Tenzij Snoeikoei er echt tegen is, maar gezien er toch niets mee te winnen valt, zie ik het probleem niet. De meesten zullen wel iets met monsters e.a. doen denk ik.
Ik zeg ook: gewoon je idee uitvoeren, litoki kennende wordt het toch wel een heel eigen en briljant stuk werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik doe mee! Ik hoop dat ik hier en daar wat vrije tijd kan maken deze week;)

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 280269 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:49:
Over je model: Je monster loopt op handen? Voeten lijkt mij een meer logische oplossing.
Soms is de logische oplossing saaier :P Ik vond het leuker hem/haar/het op handen te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Inmiddels weer wat verder met detailleren, maar nog ff geen screenie. Wel ff een topic kick want ik ben wel benieuwd of er nog anderen aan het werk zijn met deze contest. Of blijft het bij plannen en ideeën? :P

In aanvulling op de onlogische keuze mijn monster op handen te laten lopen, ik kijk nog of ik er iets leuks mee kan doen. Ik denk aan een ring, evt. een horloge of armbandje...

[ Voor 30% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-03-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ik ben nog ergens mee bezig, maar nog niet echt toonbaar. Nog niet tevreden genoeg mee :(.

Je zou je mannetje wat mooier kunnen maken door die spieren wat meer naar echte spieren te modellen; wat scherpere overgangen van de ene naar de ander, niet naast elkaar maar meer 'verbonden'. Net als in;
Afbeeldingslocatie: http://rpmedia.ask.com/ts?u=/wikipedia/commons/thumb/d/de/Gray410.png/147px-Gray410.png
Maar dan met huid eroverheen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

LiToKi schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:02:
Ik ben nog ergens mee bezig, maar nog niet echt toonbaar. Nog niet tevreden genoeg mee :(.

Je zou je mannetje wat mooier kunnen maken door die spieren wat meer naar echte spieren te modellen; wat scherpere overgangen van de ene naar de ander, niet naast elkaar maar meer 'verbonden'. Net als in;
[afbeelding]
Maar dan met huid eroverheen :p.
Dat staat nog wel in de planning ja :) Ik ben onderaan begonnen met verfijnen maar alles krijgt nog wel een beetje rework te verduren, inclusief idd de spieren en alle details in de huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
SnoeiKoei schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:05:
[...]

Dat staat nog wel in de planning ja :) Ik ben onderaan begonnen met verfijnen maar alles krijgt nog wel een beetje rework te verduren, inclusief idd de spieren en alle details in de huid.
Misschien snappen we elkaar niet goed :) ; maar je kan beter nu nog de grove vormen verbeteren, dan eerst details te doen en dan veel opnieuw te bewerken/in te delen.

Spieren lopen meer uit in een druppelvorm, dan dat 't een blob is op een arm. Als je wat meer kijkt naar waar en hoe spieren aanhechten, waar vet zou kunnen zitten enz., hoe 't echt zou kunnen bestaan, wordt 't vanzelf mooier.

Ook al is 't een mond met 3 armen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

LiToKi schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:31:
[...]

Misschien snappen we elkaar niet goed :) ; maar je kan beter nu nog de grove vormen verbeteren, dan eerst details te doen en dan veel opnieuw te bewerken/in te delen.

Spieren lopen meer uit in een druppelvorm, dan dat 't een blob is op een arm. Als je wat meer kijkt naar waar en hoe spieren aanhechten, waar vet zou kunnen zitten enz., hoe 't echt zou kunnen bestaan, wordt 't vanzelf mooier.

Ook al is 't een mond met 3 armen :).
Ik snap je volgens mij wel hoor, ik geef dus ook aan dat de spieren in de armen inderdaad nog moeten worden aangepast. Alleen de volgorde die ik hanteer is een beetje ongebruikelijk misschien, want ik ben bij de handen al wel aan het detailleren geslagen maar daar verander ik de grove vormen niet meer van. Op de armen komen pas details als ik tevreden ben met de grove vormen :P Maar anatomisch correct zal het niet worden, haha

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-03-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Hmmm...ik vind dit wel een heel leuk onderwerp :)
Van het weekend misschien maar eens beginnen ;D

*belooft niets*

@SnoeiKoei: :') wtf is dat hahaha ... leuk xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nico schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:46:

@SnoeiKoei: :') wtf is dat hahaha ... leuk xD
:D thnx, denk ik ;)

Weer een beetje verder, tooth fairy krijgt oren (nog niet helemaal klaar)!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kuqpbr4QVVei1fApNOir8fJL/full.jpg

Armspieren zijn wat beter gedefinieerd, gezien het feit dat het een soort kruising tussen boven- en onderarmspieren moet voorstellen wordt het niet veel realistischer dan dit denk ik. Ben wel benieuwd naar meningen en sta open voor opbouwende kritiek!

Edit: nog een toevoeging, die bult onder de kin is ook nieuw bedenk ik ineens. Dat wordt een oog met oogleden maar die is nog niet af hoor! Sowieso komt er een losse oogbal in, om zelf een prefect stuk bol te willen sculpten is niet te doen...

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-03-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vind het een heel leuk idee, maar ik kan me niet inbeelden dat hij met deze 'armen' en handen loopt.

Waarom heeft hij alleen onderarmen? Zeker omdat het armpje aan de voorkant wel volledig ontwikkeld is, staat het gek IMHO. Bovendien lijkt het zwaartepunt aan de voorkant te liggen, en lijkt het daardoor alsof hij niet in evenwicht is.
Misschien is het een idee om hem volledige armen te geven die met de ellebogen naar achteren gericht zijn. Hij zou dan kunnen lopen als een struisvogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Cool!

Is het geen idee om hem een oog of ogen in zijn mond te geven ipv daaronder. Ik ben het eens met het hebben van een onder- en bovenarm. Misschien kun je wat inspiratie halen uit mensen die daadwerkelijk op hun handen lopen... Die arm aan de voorkant doet het nog niet echt voor mij. "a small baby arm holding an apple" anyone? Vind de mond met oren wel ontzettend tof en die handen zijn ook netjes! Je zou ook nog kunnen kiezen om zijn 'hoofd' ergens tussen zijn armen te hangen, dat de schouders achter/boven het hoofd zitten.

Geef hem dan ook nog een snor als haar haha!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tjeemp schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:49:
Cool!

Is het geen idee om hem een oog of ogen in zijn mond te geven ipv daaronder. Ik ben het eens met het hebben van een onder- en bovenarm. Misschien kun je wat inspiratie halen uit mensen die daadwerkelijk op hun handen lopen... Die arm aan de voorkant doet het nog niet echt voor mij. "a small baby arm holding an apple" anyone? Vind de mond met oren wel ontzettend tof en die handen zijn ook netjes! Je zou ook nog kunnen kiezen om zijn 'hoofd' ergens tussen zijn armen te hangen, dat de schouders achter/boven het hoofd zitten.

Geef hem dan ook nog een snor als haar haha!
Beiden bedankt voor de feedback! De reden waarom ik ervoor gekozen heb om geen aparte onder- en bovenarmen te maken is gewoon dat ik er korte, stubby ledematen van wilde maken en het moest bewust een lekker bevreemdend effect geven. Ik snap de kritiek wel, ik ga er wel over nadenken of ik de anatomie van dit ding ga veranderen. Maar ik beloof niks!!!

Inspiratie van mensen die op hun handen lopen -> Ik streef ernaar van menselijke lichaamsdelen een zo min mogelijk menselijk wezen te maken. Na de details die kenmerkend zijn voor mensenhanden mag iedere gelijkenis overboord, ook qua functie!

"A small baby arm holding an apple" vind ik een treffende vergelijking :P behalve dat m'n tooth fairy geen appel gaat vasthouden maar een nieuwe (door de oude eigenaar gewisselde) tand of kies en op het punt staat die op een open plek in de eigen kaak te zetten.

Qua haar: stoppelbaard stond op de agenda, een snor nog niet maar da's wel een leuk idee!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401046

Hallo allemaal ik ben nieuw op dit topic en ik wou altijd al een keertje mee doen aan zon contest en dit leek me wel een leuk onderwerp dus ik plaats hierbij ook mijn eerste wip
Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l579/metaldrago31/wip1Whatsundermybed.jpg

er moet nog wel wat dingen worden veranderd ik ben zelf ook nog maar een beginner dus als er nog suggesties zijn hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 401046 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:34:
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit topic en ik wou altijd al een keertje mee doen aan zon contest en dit leek me wel een leuk onderwerp dus ik plaats hierbij ook mijn eerste wip
[afbeelding]

er moet nog wel wat dingen worden veranderd ik ben zelf ook nog maar een beginner dus als er nog suggesties zijn hoor ik het graag :)
Goeie start, en leuk dat er anderen beginnen met het posten van WiPs!

Ik ben benieuwd hoe je dit verder gaat uitwerken. Krijgen we nog meer details te zien van wat er onder het bed zit? Het doet (mede door de regelmaat, "ogen" allemaal precies even groot enzo) aan alsof het om een kunstmatige levensvorm gaat (robot-thingies), beetje als de Matrix sentinels ofzo. Je kunt ook niet zien of al die ogen bij 1 ding horen of dat het allemaal losse wezens/dingen zijn. Verder suggereert het beddegoed dat er iemand onder ligt, krijgen we die persoon te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Waar ik een beetje tegenaan loop bij dit onderwerp, is hoe beeld je het uit?

Bedenken wat er onder leeft kan ik wel. Maar hoe ik dat neerzet zodat je ook ziet dat het iets is wat onder het bed leeft, vind ik een stuk moeilijker. Verder dan een paar vage schetsjes ben ik dus ook nog niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

we weten allemaal dat het onder het bed moet leven, dus je mag met de omgeving wel creatief zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
D-rez schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:11:
we weten allemaal dat het onder het bed moet leven, dus je mag met de omgeving wel creatief zijn hoor.
Ja, ik snap je punt.
Één optie is idd om dat als vanzelfsprekend te laten gelden. Dan wordt het echter wel een beetje een standaard 'bedenk-een-vaag-wezen' inzending.

Bepaalde ideëen kun je ook kracht bijzetten door te laten zien hoe, waarom en op welke schaal het ergens leeft.

Voorbeeldje: een afbeeldinge van dwerg op een tijger gaat ongetwijfeld niet de originaliteitsprijs winnen.
Beeld je echter een heel leger van dwergen op tijgers af, die in hutten gemaakt van snoepverpakkingen wonen en een hele samenleving onder het bed hebben gebouwd, dan spreekt het veel meer. Je geeft bijvoorbeeld al een schaal aan: de dwergen zijn niet alleen heel klein, de tijgers zijn blijkbaar ook niet groter dan een muis. Maar dan helpt het wel als je dat goed in beeld brengt, met het bed zelf of andere objecten om die schaal te definiëren.

Kortom: er zijn meerdere manieren om dit onderwerp te benaderen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zamorano op 03-04-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik bedoel gewoon dat je dus niet een volledig bed in beeld moet hebben, maar het bed wel min of meer herkenbaar mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Nou ik had dus een heel erg leuk idee. Nou ja heb het dus nog steeds eigenlijk maar ik zit vast. De omgeving (kamer) is zo goed als klaar. Alleen nu het karakter. En daar kom ik dus echt kennis te kort. Krjjg geen mooi figuur getekend. :(

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/259fguq.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door pgerrits op 04-04-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
pgerrits schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:19:
Nou ik had dus een heel erg leuk idee. Nou ja heb het dus nog steeds eigenlijk maar ik zit vast. De omgeving (kamer) is zo goed als klaar. Alleen nu het karakter. En daar kom ik dus echt kennis te kort. Krjjg geen mooi figuur getekend. :(

[afbeelding]
Ziet er netjes uit.

Wat wil je precies? Misschien kunnen we je een beetje op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
@Snoeikoei

Ik moet steeds hier aan denken bij jouw model.

http://www.floriskaayk.com/video/theoriginofcreatures.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Zamorano schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:38:
[...]

Ziet er netjes uit.

Wat wil je precies? Misschien kunnen we je een beetje op weg helpen.
Ow ja dat is wel handig om er bij te vermelden :)

Ik had het idee om een persoon/beest/ding onder het bed te leggen. Maar dan oversized. Dus het bed ligt echt schuin omhoog omdat er een dik ding onder ligt die dan zich probeert te verstoppen.

Alleen ja dat lukt me dus niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
pgerrits schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:24:
[...]

Ow ja dat is wel handig om er bij te vermelden :)

Ik had het idee om een persoon/beest/ding onder het bed te leggen. Maar dan oversized. Dus het bed ligt echt schuin omhoog omdat er een dik ding onder ligt die dan zich probeert te verstoppen.

Alleen ja dat lukt me dus niet echt.
Leuk idee. :)
Wil je dat ook in 3d doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Zamorano schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:26:
[...]

Leuk idee. :)
Wil je dat ook in 3d doen?
Jup. Had al wel wat gemaakt, maar ik heb heel erg veel moeite met het maken van een hoofd enzo.

beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/16hrfid.jpg

Edit: hmm heb nu een idee waar ik wel mee uit de voeten kan misschien.

[ Voor 12% gewijzigd door pgerrits op 04-04-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik vind jouw plaat schreeuwen om iets kleins en tactvols onder het bed, iets van groenoplichtende ogen, en dan de scene nog wat donkerder, met een klein nachtlampje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
pgerrits schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:33:
[...]

Jup. Had al wel wat gemaakt, maar ik heb heel erg veel moeite met het maken van een hoofd enzo.

beetje dit idee:

[afbeelding]

Edit: hmm heb nu een idee waar ik wel mee uit de voeten kan misschien.
Je kunt het natuurlijk ook redelijk donker maken, en dat er alleen een grote behaarde voet onder het bed uitsteekt, waar wat licht op valt. :)
Beetje een combi tussen je eigen idee, en wat windwarrior suggereert zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wat VET!!!!1einz :o :o :o Die kende ik nog niet, maar da's wel gruwelijk mooi gemaakt zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Zamorano schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:34:
[...]

Je kunt het natuurlijk ook redelijk donker maken, en dat er alleen een grote behaarde voet onder het bed uitsteekt, waar wat licht op valt. :)
Beetje een combi tussen je eigen idee, en wat windwarrior suggereert zeg maar.
Haha, dat was ongeveer wat ik in gedachten had als ik een scene zou maken, maar dan met een arm :P. Ik hoop ooit weer eens tijd te vinden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik in gedachte had om te maken: Speelgoed dat tot leven komt. Spongebob en z'n vriendjes die onder het bed vandaan kruipen om te spelen (niets evil dus). Dat in een cartoonachtige scene. Dat is wat ik tot nu toe in mijn hoofd heb.

Nu ga ik tijd hiervoor zoeken om het in elkaar ze zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

schop.....

er zijn nog enkele dagen te gaan mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Deadline is inmiddels geweest. Geen finals helaas.
Het mooie weer heeft denk ik ook niet geholpen.

Wat doen we; een nieuwe contest, deze verlengen of moeten we serieus nadenken over of we dit soort contests nog wel houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik denk het laatste, hoewel ik het wel jammer vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja, inderdaad wel jammer. Ook van deze contest, aangezien er wel een aantal wips zijn (van Snoeikoei met name).
Moeten we concluderen dat er gewoon te weinig animo is om dergelijke contests op reguliere basis te houden. Is de poel met gebruikers die hieraan mee willen doen überhaupt te klein, of is het toch wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ik denk dat de gebruikersgroep te klein is (geworden) voor dit soort dingen op GoT... in het algemene 3d topic wordt ook minder gepost dan 'vroegah'.

Deze contest verlengen heeft geen zin denk ik, discussies over de contest leveren soms meer replies op dan de contest zelf :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LiToKi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:57:

Deze contest verlengen heeft geen zin denk ik, discussies over de contest leveren soms meer replies op dan de contest zelf :P.
Wat opzich wel aangeeft dat het leeft. :9

Ik denk ook dat de gebruikersgroep simpelweg te klein is, wat wel erg jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Excuses voor mijn binnenvallen, en dan gelijk met een mening enzo. ;)
Ik merk van mezelf dat ik aan vrij veel contests mee wil gaan doen, begin aan een character, en me dan bedenk dat ik nog een hele omgeving/belichten/texturen ed er bij moet gaan doen.
Dat is toch het punt waar ik afhaak.

Misschien is er meer animo als mensen samen kunnen werken? (bijv 1 architectuur fanaat met 1 allrounder) of gewoon hele kleine opdrachtjes.
"maak een karaktertje voor onder dit bed".
Dat maakt het gelijk een stuk toegankelijker voor mensen die weinig tijd hebben?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Deze is jammer genoeg ook een stille dood gestorven :'(
Zien we het nog zitten om het nog eens te proberen? :P
Erg jammer dat het zo gaat altijd, ik vond het altijd erg leuk om mee te doen, ook de keren dat ik niet genoeg tijd had om tot een final te komen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Inderdaad jammer! Vind de contest altijd mega tof om mee te doen maar helaas compleet geen tijd meer voor.. Mischien dat iedereen in de vakantie weer meer tijd heeft?

Moet het natuurlijk geen 35 graden blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

discussies over het wel en wee der contest, kan in dit topic:
Hét GFX contest thematopic!

op die manier blijven alle discussies mooi bij elkaar en blijft het overzichtelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door D-rez op 29-06-2011 08:41 ]

Pagina: 1