[2D/3D] GFX Contest 11: Mythen en Legendes Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 15:46

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j0fjp85JGpUNe8jmUoHfn1g9/full.jpg
Onderwerp

Welkom bij de elfde GFX contest: Mythen en Legendes!

Na de succesvolle "Robots"-contest (8 prachtige finals!) gaan we nu aan de slag met een epische contest waar generaties na ons nog over zal worden gepraat... Mythen en Legendes! Iedere cultuur heeft wel zijn verhalen over de helden van vroeger, de gevaren van het land voordat het in cultuur gebracht werd, de oude vijand, het onbegrepene of onbereikbare. (Anti)held(inn)en, (half)god(inn)en, paradijselijke of juist helse oorden, grote schatten: daar wordt overal over gepraat en gespeculeerd.

Het is aan jou om ons jouw interpretatie van zo'n mythe of legende te tonen. Was het werkelijk allemaal zo mooi als men generatie op generatie aan elkaar doorvertelt? Of is het verhaal door iedere verteller iets mooier gemaakt? Wie was die held(in) en waar deed hij/zij het voor? Pak een bekende, onbekende of volstrekt uit de duim gezogen legende en beeld hem uit!

Nota bene:
Een mythe of legende hoeft helemaal niks met mensfiguren te maken te hebben. Denk aan urban legends (krokodillen in het riool), mythologische monsters (bv. scylla, charybdis, cerberos uit de Griekse mythologie, garuda uit de Hindoe-verhalen of gewoon weerwolven/vampiers uit "onze" literatuur), legendarische plaatsen (Atlantis)... Fantaseer van daar af nog wat verder en je kunt alle kanten op!

Voorgaande Topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"
2D/3D GFX Contest "Sprookjes"
2D/3D GFX Contest "Character Design"
2D/3D GFX Contest "Nature meets Industry"
2D/3D GFX Contest "Alien Portrait"
2D/3D GFX Contest "Wat leeft er onder 't bed?"
2D/3D GFX Contest "Hitte"
2D/3D GFX Contest "Robots"

GoT Contest Website
Stalllone en naam hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en naam zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en naam, bedankt voor het initiatief !!

Inlever datum
Uiterste inlever datum zondag 20 november 2011, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/

*O* Contest Gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier dan NME kan ik het niet typen dus bij deze:
De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.
De winnaar kan vanaf de bekendmaking van de scores dus bij NME aankloppen via DM om z'n prijs in ontvangst te nemen :)

Good luck!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401046

zo dat gaat snel met die contest is kijken of ik bij dit onderwerp ook wat kan verzinnen met net zo veel fantasie als de vorige contest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:41
Nice nice nice, ik ga ook weer een keer meedoen! Ook prachtig om op die site van Naam en Stallone te kijken. Kom je nog eens oud werk tegen :P. Alleen mis ik de laatste 8 contests...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
DP Kunst schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:16:
Nice nice nice, ik ga ook weer een keer meedoen! Ook prachtig om op die site van Naam en Stallone te kijken. Kom je nog eens oud werk tegen :P. Alleen mis ik de laatste 8 contests...
Klopt, daar heb ik Stalllone vanmiddag nog over gePM'd. Geen idee of die site nog wordt bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
een nieuwkomer in de strijd! Ik ga meedoen en proberen zo veel mogelijk vooruitgang boeken in deze tijd. Helaas kan ik er vanavond niet aan beginnen want ik moet training geven...

heren en dames, heel veel succes en veel plezier met zn alle!

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 07:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf gaat lekker brainstormen :)
Tijd om m'n titel weer terug te winnen >:)

:+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Spike_wolf schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:50:
* Spike_wolf gaat lekker brainstormen :)
Tijd om m'n titel weer terug te winnen >:)

Bring it on! >:) :> Ik ga 'm verdedigen.

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-10-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
Ik ga waarschijnlijk iets met Ygdrasil doen of iets heel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:54:
[...]

Bring it on! >:) :> Ik ga 'm verdedigen.
Doe je best, allebei! :)

En de andere natuurlijk ook, want het spreekwoord luidt niet voor niets
'twee honden vechten om een been, de derde gaat er snel mee heen...'

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Dark Blue schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:36:
[...]

Om maar even politiek te reageren: "Doe zelf je best!" :+ Wanneer doet DB weer eens mee?

Anyway, geen idee of ik er iets mee ga doen maar hier alvast een eerste conceptje van een 'bad guy' waar je niet zo heel bang voor hoeft te zijn:

Headless Horse-man :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k6AZYOj7pRvQEebBndcsjZXI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nais. :)

Straks meteen even wat onderzoek doen en schetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419406

topic naar mijn hart _/-\o_

hehe :P
hier paar ouwe dingetjes nog van me :P maar duidelijk int thema ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Ad9R5GI2fEM
http://www.youtube.com/watch?v=hP_DHcUyeDg
YouTube: Ceratos.mov - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:17:
[...]

Klopt, daar heb ik Stalllone vanmiddag nog over gePM'd. Geen idee of die site nog wordt bijgehouden.
Op dit moment ben ik vooral bezig met de site, al ligt het werk daaraan al een tijdje stil, ga er dit weekend weer mee verder denk ik :) De laatste contests zijn inderdaad nog niet opgenomen aangezien de site van Stalllone een oude versie bevat :+ (Deze klopt dus ook in de OP niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
als je hulp nodig hebt, wil ik evt wel helpen (als ik dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 13:14

Multensor

wtf

Zo misschien dat ik dit keertje ook maar eens mee doe :). Kijken hoe ver ik kom :P

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
De aanmeldingen lopen iig weer lekker dit topic. Hoop dat dit weer een lekkere volle wordt met veel concurrentie! Met dit weer kan dat natuurlijk ook niet anders ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dark Blue schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:36:
[...]

Jij bent de derde? :P
Ik heb jouw neus overigens niet gezien tijdens de vorige contest -O-

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Zo, meteen maar aan het modellen gegaan met de grove vormen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ak3xpPNSOy32KmBMo0BzXskr/full.png

Nu dit ding zoveel detail geven als SnoeiKoei z'n smurf

[ Voor 17% gewijzigd door DP Kunst op 07-10-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

een puppy :D..

Ik ben ook maar vast begonnen :). Knappe jongen die weet wat dit gaat worden:
Afbeeldingslocatie: http://forums.3dtotal.com/picture.php?albumid=2144&pictureid=14395

[ Voor 6% gewijzigd door Multensor op 07-10-2011 21:29 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-06 20:01
Ik ga ook even kijken of ik tijd heb voor deze leuke contests! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:49
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:43:
[...]

Om maar even politiek te reageren: "Doe zelf je best!" :+ Wanneer doet DB weer eens mee?

Anyway, geen idee of ik er iets mee ga doen maar hier alvast een eerste conceptje van een 'bad guy' waar je niet zo heel bang voor hoeft te zijn:

Headless Horse-man :D

[afbeelding]
Hahahaha wtf :D die euh, kont? :? :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 14:44
Yggdrasil!

* LiToKi leest topic; oh, D-Rez had dat idee ook al :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 08:55
Leuk onderwerp!

Voor iemand die nog geen idee heeft en graag een beest wil maken:
Wikipedia: List of legendary creatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Woei, ik heb een erg tof idee dat volgens mij redelijk "out of the box" is :D
Morgen maar even een concept schets maken, vandaag geen tijd meer voor.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ga je gang hoor litoki, kans is toch dat ik de finish niet haal, of dat ik overstap op een chinese draak of nog iets heel anders, maar mijn eerste gedacht was ygdrasil en daarna de Midgaardslang of fenir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik ga proberen een archangel te maken. Zondag even een schetsje maken want ik wil m wel een beetje maakbaar hebben voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
DP Kunst schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:53:
Zo, meteen maar aan het modellen gegaan met de grove vormen:
[afbeelding]

Nu dit ding zoveel detail geven als SnoeiKoei z'n smurf
Tof! Een draak is natuurlijk toppunt van mythologische beesten. Erg benieuwd naar het beloofde detail :P
Multensor schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:27:
een puppy :D..

Ik ben ook maar vast begonnen :). Knappe jongen die weet wat dit gaat worden:
[afbeelding]
Heft van een zwaard?

[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-10-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Jah, dat detaileren wordt nog wel een behoorlijke uitdaging ben ik al achter. Volgens mij is dat van Multensor gewoon een uiteinde van een springtouw :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Okay, schetsje om het idee weer te geven:
Scooby WIP 001

Ik ben benieuwd of ik het uiteindelijke resultaat net zo sfeervol kan krijgen als ik in m'n hoofd heb :P
Het is geloof ik wel duidelijk hoe wie wat en waar en wat voor een paintjob die bus krijgt he? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 08-10-2011 16:34 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

SnoeiKoei schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:50:
[...]

Tof! Een draak is natuurlijk toppunt van mythologische beesten. Erg benieuwd naar het beloofde detail :P

[...]

Heft van een zwaard?
Kreng ;)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Spike_wolf schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:33:
...
Het is geloof ik wel duidelijk hoe wie wat en waar en wat voor een paintjob die bus krijgt he? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/mystery_machine_side_view.jpg

?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Koekje voor Krusher :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen Scooby snack? -O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Oh, hoe heb ik die voorbij laten gaan :X Damn it.. ik zal wel weer aan koffie toe zijn :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zo, ik heb 3DS Max geinstalleerd op mijn pc en ik kan je zeggen dat dit heeeeel wat anders loopt dan op de laptop. Daar loopt het ook goed, maar dit loopt soepeler.

Ok, dat gezegd te hebben wil ik jullie mijn tekening laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/307xq0z.jpg

Ik begin met het schilt en het zwaard om vervolgens verder te gaan met lichaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Nee, "knappe jongen" zei je. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Spike_wolf schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:42:
[...]

Jij bent de derde? :P
Ik heb jouw neus overigens niet gezien tijdens de vorige contest -O-
Nee, weer niet hè. Ik heb Cinema4D al zo lang niet meer opgestart dat ik me serieus afvraag of ik het op mijn nieuwste systeem wel geïnstalleerd heb staan... :s

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dark Blue schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:37:
[...]

Nee, weer niet hè. Ik heb Cinema4D al zo lang niet meer opgestart dat ik me serieus afvraag of ik het op mijn nieuwste systeem wel geïnstalleerd heb staan... :s
-O-
Nou, bij deze een goed moment om je programma folder eens te doorzoeken :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Oh enneh blue, het hoeft niet in 3D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben maar random aant schetsen tot nog toe maar nog niks concreets dat ook nog Do-able is XD
Wil iets van eigen godheid maken denk ik.
hier paar randoms
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/jhvww2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even iets geks, is het ok om een "mythe" uit een tv-serie te maken (zoals Spike dat doet maar dan anders :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Krusher gaat mee doen? :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Anoniem: 19894 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:36:
Even iets geks, is het ok om een "mythe" uit een tv-serie te maken (zoals Spike dat doet maar dan anders :P)
Ja waarom niet? Al zou je je icon namaken, is ook legendarisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Nieuw concept: ik denk dat ik een Bospad ga maken! Niet zo 1 waar je op gaat wandelen, maar een mythische bosgeest uit de SnoeiKoeise mythologie.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het een "gewone" pad wordt met een bos op zijn rug, of een pad die helemaal uit plantaardige materialen en schimmels enzo bestaat.

Wel weer een flinke uitdaging want als ik hiermee aan het werk ga wil ik weer absurd veel detail gaan maken waar je in de final maar de helft van ziet (been there, done that).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GFCMPLVPccMi365TN0T1WIRG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 16:04
Ik ga een poging wagen om Ragnarök uit te beelden. Brandende wereld, dode goden en reuzen, vernietiging alom 8)

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:27
Leuke contest! :) Wie weet kan ik de tijd vinden om hier aan mee te doen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Myke schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:12:
Leuke contest! :) Wie weet kan ik de tijd vinden om hier aan mee te doen! d:)b
I like that alot! d:)b

(edit: een alot is op zich al legendarisch en mythisch)

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-10-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Nieuwe contest! Woei! Ik ga brainstormen voor een leuk idee. Ik zal ook nog even kijken voor de website want ik ben beetje slordig geweest in het onderhouden ervan... ;(

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stalllone schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:30:
Nieuwe contest! Woei! Ik ga brainstormen voor een leuk idee. Ik zal ook nog even kijken voor de website want ik ben beetje slordig geweest in het onderhouden ervan... ;(
Precies, heb ik nog veel moeite gedaan om alle finals die ik nog kon vinden van mezelf op te sporen toen ik de contests weer wat leven in blies.. maar veel meer is er niet gebeurt... beetje jammer Stallone... beetje jammer...

Nee het zou wel tof zijn als die lekker aangevuld en bijgehouden word, altijd leuk om terug te kijken later.
Mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel, en misschien gelijk een oproep aan iedereen die hier kijkt:
Zoek even alle Finals op die je in het verleden ingeleverd heb en stuur die op naar Stallone,
met links naar betreffende contests natuurlijk om het zo makkelijk mogelijk te maken!
Hoe completer hoe leuker :D

Zo maar eens kijken of ik vast een begin kan maken, een vroege start is nooit weg, en een beetje verandering is ook altijd goed voor een mens :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik niet teveel afleiding heb wel ja ;)
SnoeiKoei schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:10:
[...]

Ja waarom niet? Al zou je je icon namaken, is ook legendarisch. ;)
Legendarisch optreden dat zeker :9 Maar ze is geen legende :P

Ik heb inmiddels een zooi referentiemateriaal kunnen vinden, nu maar gaan modellen.

Zag trouwens idd dat de final waar ik mee won ontbreekt, ik zal binnenkort even het archief in duiken (lees: stokoude laptop opduikelen en kijken of ie nog werkt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Toch maar eens meedoen. Kan ik het meteen op mijn portfolio zetten.
Meteen even een labrador geschetst (eerste schets staat op andere layer dus is niet zichtbaar):
Afbeeldingslocatie: http://wolfos.org/resources/images/werewolf.png

[ Voor 57% gewijzigd door Wolfos op 09-10-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben meer van de Mesopotamische/Sumerische mythologie, dus een mooie gelegenheid om daar iets mee te doen. :)

Ik zit eraan te denken om de afdaling van godin Inanna naar de onderwereld van haar tweelingzus Ereshkigal uit te beelden. Wordt een aardig project. Het verhaal kent meerdere interpretaties en kan verschillende (menselijke) conflicten of zoektochten symboliseren. Dus daar moet ik ook nog een keuze maken.

Eerst maar even wat verder schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn eerste WIP:
Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l579/metaldrago31/chimerawip01.jpg
Is kijken of ik de oude griekse mythe Chimera nieuw leven kan in blazen zal een grote uitdaging worden heb nog nooit iets organisch gemodeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425889

Hallo allemaal
Ik ben al een tijdje aan het meekijken op dit forum, maar heb nooit de moeite genomen me te registreren. Dat heb ik nu toch maar even gedaan en ik hoop dat ik iets moois neer kan zetten voor deze contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
En beginnetje gemaakt: low-poly paddekop.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z08MAlx7UtcmuxFLhsPMbUFs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
En weer een klein stukje verder, begin van de detaillering van de kop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TocsbeMmUCw7EbROzODznIPs/full.png

@ Sparkyu: Die pose doet me aan iets heel anders denken... En ik heb hetzelfde probleem, ben niet zo van de organische dingen modelleren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
DP Kunst schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 01:45:
En ik heb hetzelfde probleem, ben niet zo van de organische dingen modelleren :p
Hier nog iemand ;) Ik hoop vandaag ongezien een start te kunnen maken aan de wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bij organisch modelleren, en zeker bij mensen/dieren, is het, waarschijnlijk nog meer dan bij in 2d werken, heel belangrijk dat je weet hoe het object wat je maakt in elkaar zit. Je ziet eigenlijk meteen wie zich heeft verdiept in hoe de verschillende lagen botten, spieren, huid, etc. zouden moeten werken.

Bij 3d werk zie je nog veel meer, en val je dus ook eerder door de mand als je 'maar wat doet'. Dat maakt het zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zamorano schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:56:
Bij 3d werk zie je nog veel meer, en val je dus ook eerder door de mand als je 'maar wat doet'. Dat maakt het zo lastig.
''stevens20 haalt vast een mand tevoorschijn en legt er een kussentje onder''

[ Voor 4% gewijzigd door stevens20 op 10-10-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Tip: maak een map met referentiemateriaal! Zo heb ik gisteravond tientallen foto's van padden gezocht via google. Een paar daarvan gebruik ik alleen ter referentie voor een natuurlijke houding van de uiteindelijke pad, een deel heb ik nodig om details te modelleren en een deel heb ik gewoon een groot deel van de tijd op het scherm om verhoudingen in de gaten te houden, inspiratie op te doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dat helpt idd heel veel. En aangezien je het lichaam van een leeuw (denk ik) modelt, is het misschien raadzaam om wat documentaires te kijken over leeuwen, om te zien hoe ze gebouwd zijn en bewegen.
African Cats van Disney is wel een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
SnoeiKoei schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:40:
Tip: maak een map met referentiemateriaal! Zo heb ik gisteravond tientallen foto's van padden gezocht via google.
Klopt! zo heb ik dat bij mijn kikker, konijn en lemming ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik was van plan om een JPEG met de aanzichten in te laden en daar de hoofdlijnen vandaan te halen. Deze hoofdlijnen gewoon plat in 2d houden om ze vervolgens om te zetten naar 3D. Zo heb ik dit ook gedaan met de beker die ik gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Ik heb de grote lijnen van m´n draak van 1 zij aanzicht overgenomen en van daaruit de diepte er zelf in bedacht. Werkte best wel goed. Heb het her en der iets aangepast omdat de draak wat te lief leek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
stevens20 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:06:
Ik was van plan om een JPEG met de aanzichten in te laden en daar de hoofdlijnen vandaan te halen. Deze hoofdlijnen gewoon plat in 2d houden om ze vervolgens om te zetten naar 3D. Zo heb ik dit ook gedaan met de beker die ik gemaakt heb.
Dat helpt natuurlijk wel, maar een beker is vrij simpel qua opzet. Er zijn eigenlijk geen details die je volledig ziet in of het zij-aanzicht, of het voor/achter-aanzicht.
Met organische objecten is dat natuurlijk wel wat complexer. Als je geen idee hebt van hoe bepaalde botten en spieren onderhuids zouden moeten zitten, zal dat nog steeds zichtbaar zijn.

Als je wat ervaring hebt met organische vormen en goede physiologische basiskennis hebt, kun je dingen zelf gaan invullen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 10-10-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zamorano schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:11:
[...]

Dat helpt natuurlijk wel, maar een beker is vrij simpel qua opzet. Er zijn eigenlijk geen details die je volledig ziet in of het zij-aanzicht, of het voor/achter-aanzicht.
Met organische objecten is dat natuurlijk wel wat complexer. Als je geen idee hebt van hoe bepaalde botten en spieren onderhuids zouden moeten zitten, zal dat nog steeds zichtbaar zijn.
Dat zal ongetwijfeld maar ik ben een beginner en zal zo ver niet komen. Ik moet eerst überhaupt hopen dat ik IETS fatsoenlijk in 3D krijg. Dit leek mij dan dus een goede begin start om zo aan lijnen te trekken en doen om zo om te leren gaan met dergelijken.

@ ninja edit: Die ervaring heb ik niet, ik kan wel goed zien en analyseren maar heb de ervaring met de programma's niet.

[ Voor 7% gewijzigd door stevens20 op 10-10-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Zamorano schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:11:
[...]

Maar als je net begint met 3DS Max en tot nu toe alleen niet-organische vormen hebt gemodeleerd met AutoCAD neemt niemand je kwalijk als je bij de eerste contest waar je aan deelneemt geen hyperrealistische mensfiguren maakt. Eerst de tools leren kennen, daarna langzaam naar meer realisme toewerken lijkt mij.
D-rez schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

Klopt! zo heb ik dat bij mijn kikker, konijn en lemming ook gedaan.
Die kikker en konijn vind ik niet terug op je site... * SnoeiKoei nieuwsgierig nu.
DP Kunst schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 01:45:
En weer een klein stukje verder, begin van de detaillering van de kop:

[afbeelding]
Zo'n draak kun je haast beter gaan sculpten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
SnoeiKoei schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:15:

[...]

Die kikker en konijn vind ik niet terug op je site... * SnoeiKoei nieuwsgierig nu.
zijn ook in 3D ook niks geworden. En 2d staat nog niets van op mijn site (die dringend een nieuw design nodig heeft)
[...]

Zo'n draak kun je haast beter gaan sculpten lijkt me.
lijkt mij ook, eerst een rudimentaire vorm en dan nog met mudbox oid. (zo werkt dat toch, zelf ook geen ervaring mee)

[ Voor 95% gewijzigd door D-rez op 10-10-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door D-rez op 10-10-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
D-rez schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

zijn ook in 3D ook niks geworden. En 2d staat nog niets van op mijn site (die dringend een nieuw design nodig heeft)
Lol. Ik neem me voor mijn pad een dergelijk lot te besparen... maar dat heb ik me al vaker voorgenomen.
[...]
lijkt mij ook, eerst een rudimentaire vorm en dan nog met mudbox oid. (zo werkt dat toch, zelf ook geen ervaring mee)
Idd Mudbox, Zbrush of zelfs Sculptris. Mijn pad zou zich daar ook prima voor lenen maar ik kan ook heel eigenwijs doormodderen in Max terwijl sculpten makkelijker en sneller zou zijn hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
stevens20 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:14:
[...]

Dat zal ongetwijfeld maar ik ben een beginner en zal zo ver niet komen. Ik moet eerst überhaupt hopen dat ik IETS fatsoenlijk in 3D krijg. Dit leek mij dan dus een goede begin start om zo aan lijnen te trekken en doen om zo om te leren gaan met dergelijken.

@ ninja edit: Die ervaring heb ik niet, ik kan wel goed zien en analyseren maar heb de ervaring met de programma's niet.
[...]

Maar als je net begint met 3DS Max en tot nu toe alleen niet-organische vormen hebt gemodeleerd met AutoCAD neemt niemand je kwalijk als je bij de eerste contest waar je aan deelneemt geen hyperrealistische mensfiguren maakt. Eerst de tools leren kennen, daarna langzaam naar meer realisme toewerken lijkt mij.
Daar valt ook weer wat voor te zeggen.
Pas alleen op dat je het niet te ingewikkeld maakt. Het kan demotiverend werken als je niet meer weet hoe je iets aan gaat moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zamorano schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:37:
[...]

[...]

Daar valt ook weer wat voor te zeggen.
Pas alleen op dat je het niet te ingewikkeld maakt. Het kan demotiverend werken als je niet meer weet hoe je iets aan gaat moeten pakken.
Daar hoop ik jullie voor te hebben ;) Als ik er echt niet meer uit kom en het lukt ook niet meer dmv tutorials enzo.. en ik blijk verkeerd bezig te zijn dan weet ik jullie te vinden voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
stevens20 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:40:
[...]

Daar hoop ik jullie voor te hebben ;) Als ik er echt niet meer uit kom en het lukt ook niet meer dmv tutorials enzo.. en ik blijk verkeerd bezig te zijn dan weet ik jullie te vinden voor tips.
Ik wil best tips geven als je iets niet weet maar het moet wel je eigen werk blijven natuurlijk dus verwacht geen helpdesk. Verwacht eerder zoektermen, nuttige links etc. ;)

Meteen al een tip: gezien het feit dat je Max nog nauwelijks kent en niet eerder mensfiguren hebt gemaakt; kijk eens goed naar deze tutorial:

http://www.3dtotal.com/ff...ax/joanofarc/joanmenu.asp

En een beetje verder. Kop wat bijgeschaafd, opzetje gemaakt voor de pootjes.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bhWEddM9YiFjqOfj0QUIeZXS/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-10-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Dank u! Ik zal er naar kijken. Ik ga jullie ook niet gebruiken als helpdesk hoor ;) Maar af en toe een keer een vraagje als iets niet lukt.. Ik wil het ook zo veel mogelijk zelf doen. Zal toch echt zelf het programma moeten leren.

Ik heb voor het zwaard al 2 ontwerpjes gemaakt. Ik vind zelf dat de rechter mooier is. de linker is wat mollig popperig.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2mrbcxt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:27
SnoeiKoei schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:48:Meteen al een tip: gezien het feit dat je Max nog nauwelijks kent en niet eerder mensfiguren hebt gemaakt; kijk eens goed naar deze tutorial:

http://www.3dtotal.com/ff...ax/joanofarc/joanmenu.asp
Fijne tutorial, ben er mee begonnen en was al aardig op weg. En toen, uiteraard, een crash. Had nog niet opgeslagen, dus nu maar opnieuw beginnen :9

Dus, tip nummer 2: Sla vaak op! (eventueel met increments [preferences > Files > Increment on save] d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Of, wat ook heel handig is, autobackup aanzetten met interval van 5 min ofso ;). En dan stuk of 25 autoback files aan laten maken voordat die de eerste weer overschrijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Tsja, veelvuldig opslaan (al dan niet autobackup of incremental) is iets dat je vrij snel leert inderdaad. Bij de vorige contest was mijn final "robosmurf60.max"; naast gebruik van autoback sloeg ik na iedere sessie het resultaat incrementeel op (niet automatisch maar gewoon "save as" en dan op het plusje drukken). Die hoogste versie ging dan op mijn tweakers personal storage zodat ik er dan thuis of juist op werk (lunchpauze) mee verder kon. Dus altijd de meest recente versie geback-upt op Tweakers, handig. En na een tijdje gooide ik dan alle oudste versies weg, tot een paar versies terug, zodat ik altijd nog een paar versies had om op terug te vallen.
Klinkt een beetje paranoid maar er overkomt me zo niks.

Vertrouwen op autoback vind ik naadje, werk je een keer verder op een systeem waar je vergeten bent het in te stellen en dan ben je alsnog alles kwijt na afloop omdat je ervan uitging dat toch alles automatisch werd opgeslagen. (Been there, done that :( )

Edit: Verder over die Joan of Arc-tutorial: idd een fijne tutorial om Max te leren kennen. Is al wel wat ouder dus ik zou nu werken met Editable Poly ipv Editable Mesh (is er nog reden om Mesh te gebruiken eigenlijk?) zodat je tools als connect en bridge kunt gebruiken en geen last hebt van invisible edges enzo maar verder geldt het meeste nog wel.

[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-10-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Backup backup backup idd, heb te vaak een .max file meegemaakt die op de één of andere reden corrupt raakte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zo, het resultaat voor vandaag. Morgen omzetten naar 3D. Kijken hoe dat gaat...

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/155qqtw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIP nummer 2, eerste model sessie:

WIP 002

Nu even zorgen dat hij ook vooruit kan kijken, want altijd zijwaarts lopen onderwater is ook vervelend, en dan wat details toevoegen aan de ports :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Zo gaat al goed los hier :+ Leuk om al die dingen te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Updateje:
Scooby Diver WIP 003

Nu kan hij tenminste wat zien :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nico schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:52:
Zo gaat al goed los hier :+ Leuk om al die dingen te zien!
en waar blijft jouwe jong? >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Topic gaat hard deze keer, houden zo! Ben ook weer een stukje verder. Draakje kan leren vliegen nu:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DO8fueAx0FSV5VHcD8JEPz07/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
@Spijkerwolf: netjes gemodeleerd! Gaten in bolle/holle oppervlakken blijven altijd een crime, maar dat doe je netjes.

@Daniel: Gave draak al! Voorproefje op The Hobbit, met Smaug? (Bekentenis: Ooit moet ik toch ook nog eens een draak maken, heb ik me al voorgenomen sinds ik Reign of Fire in de bios zag. Geen beste film maar de draken waren ace.)

------------------------

Progress report:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jv2IXudLtt5ZPJD1fJYbrUn5/full.jpg

Nu het moeilijke deel, pootjes. Gek he, dat dat zoveel moeilijker is dan de rest... Of ben ik de enige die dat vindt?

Sowieso weet ik niet of dit alleen een placeholder wordt voor de uiteindelijke pad, die dan zelf uit plantendelen enzo bestaat, of dat die plantendelen hier overheen komen. Dat moet ik nog bekijken.

Edit: bonusplaatje, pad zonder iterations...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fVIM3LAj4vS3tCegKq1zIGuW/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-10-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ziet er echt super uit Snoeikoei! Mag ik fanboy worden? :P

Hier mijn zwaard.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/27xo2yt.jpg

Wat is AutoCAD een kwalitatief uitermate teleurstellend programma om mee in 3D te werken. Wanneer je een vlak wil maken met ''mesh'' geeft hij aan de poly2 geen contact heeft met de andere poly's. Dan ga je kijken en kan je het niet aanpassen omdat het een te klein verschil is.. terwijl je de poly daarvoor wel heb aangesloten op het ''endpoint''! Dat heb ik nu verschillende keren gehad...
Het programma stelt hogere eisen aan het tekenwerk als dat het zelf aan kan. (zo lijkt het nu, uiteindelijk zal ik het wel verkeerd gedaan hebben maar toch)

edit = typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
stevens20 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:31:
Ziet er echt super uit Snoeikoei! Mag ik fanboy worden? :P

Hier mijn zwaard.
[afbeelding]

Wat is AutoCAD een kwalitatief uitermate teleurstellend programma om mee in 3D te werken. Wanneer je een vlak wil maken met ''mesh'' geeft hij aan de poly2 geen contact heeft met de andere poly's. Dan ga je kijken en kan je het niet aanpassen omdat het zoon groot verschil is.. terwijl je de poly daarvoor wel heb aangesloten op het ''endpoint''! Dat heb ik nu verschillende keren gehad...
Het programma stalt hogere eisen aan het tekenwerk als dat het zelf aan kan. (zo lijkt het nu, uiteindelijk zal ik het wel verkeerd gedaan hebben maar toch)
Gewoon lekker werken in max of maya? :+

@ Dindeanor; geduld..geduld... ik beloof niets |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Nico schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:36:
[...]

Gewoon lekker werken in max of maya? :+
Japs! Daar ben ik nu wel achter gekomen ja! Zoow dan! Wat een gehannes! Het is prachtig voor werktekeningen enzo maar 3D moeten ze gewoon aan andere programma's overlaten. Ik ga morgen avond misschien verder met Max. Dan laad ik mijn werktekening in als jpeg en dan ga ik daarmee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Voor 3D is autoCAD best goed, als je weet wat je doet. Ik zal eens zien of ik nog 3D tekeningen van mij kan vinden die ik in AutoCAD gemaakt heb.
Maar in een "echt" 3D programma is het wel tig keer simpeler op sommige vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
toch ook maar eens meedoen dan :D

hier een Legende die ik wil gaan nabootsen :
Wikipedia: Philosopher's stone

Het eerste idee is dan het lab namaken waar dit allemaal is gebeurd. Goed idee ja of nee ??:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

SnoeiKoei schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:50:
@Spijkerwolf: netjes gemodeleerd! Gaten in bolle/holle oppervlakken blijven altijd een crime, maar dat doe je netjes.
Thanks, dat geeft altijd hoofdpijn he? :P Tenzij je onnodig veel poly's gaat gebruiken, maar dat geeft weer andere problemen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Mischa204 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:33:
toch ook maar eens meedoen dan :D

hier een Legende die ik wil gaan nabootsen :
Wikipedia: Philosopher's stone

Het eerste idee is dan het lab namaken waar dit allemaal is gebeurd. Goed idee ja of nee ??:D
Tsja als de Steen de Wijzen geen legende is weet ik het ook niet meer, goed idee wat mij betreft. En weer heel wat anders dan waar de rest van de deelnemers mee bezig zijn, diversiteit is altijd goed.
Spike_wolf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:52:
[...]

Thanks, dat geeft altijd hoofdpijn he? :P Tenzij je onnodig veel poly's gaat gebruiken, maar dat geeft weer andere problemen.
Ja het is wel hoofdpijnmaterie idd. Eigenlijk zou er gewoon een functie "rond gat in surface" moeten zijn in max, dat na turbosmooth automatisch een goed gat oplevert en met een spinnertje voor de radius. Nu is het nog ellendig veel handwerk vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou ik weet niet of ik dat automatisch wil laten gebeuren, dat zal wel een hoop vreselijk slordige geometrie opleveren ben ik bang :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Spike_wolf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:03:
Nou ik weet niet of ik dat automatisch wil laten gebeuren, dat zal wel een hoop vreselijk slordige geometrie opleveren ben ik bang :X
Als je na Turbosmooth een net gat wil overhouden mag de geometrie niet sloppy zijn haast, maar het moet toch mogelijk zijn automatisch nette gaten te maken met schone geometrie? Bij de huidige manieren (cirkel op de geometrie projecteren en cutten, in aanzicht cutten langs een cilinder met vertex-snap aan, uitgaan van een boolean/procutter object etc) moet je achteraf idd nog heel wat opschoonwerk doen voordat het een net gat met schone mesh oplevert.

(de compund objects van Max staan er ook niet om bekend dat ze schone geometrie opleveren, dat is in sommige andere programma's schijnbaar wel beter. Kwestie van algorithme volgens mij)

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-10-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
Oke dat is mooi, dan ga ik met de schetsen aan de slag(verwacht deze zaterdag wat te posten dan, ivb met andere projecten voor de studie).

er zitten namelijk wel wat interessante objecten in een laboratorium van rond de 16e eeuw :), ik ben ieder geval enthousiast aan het denken gegaan. Leuke contest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Dit heb ik ooit eens gemaakt in zeer oude versies van AutoCAD. Tegenwoordig is 3D in Autocad 100x makkelijker.
Ik moet ergens nog dingen hebben staan, maar vind ze niet meer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
D-rez schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:18:
Dit heb ik ooit eens gemaakt in zeer oude versies van AutoCAD. Tegenwoordig is 3D in Autocad 100x makkelijker.
Netjes! Ziet er goed uit! Ik zal eens gaan kijken waar het bij mij fout loopt. Dat zal de maatvoering zijn want daar loop ik iedere keer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
D-rez schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:18:
Tsja wat niet kan... Uiteindelijk is AutoCAD nog steeds niet echt gemaakt voor 3D-werk. De tip die hierboven ergens stond, leer max/maya, lijkt me ondanks deze schitterende voorbeelden (:p) nog steeds van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
SnoeiKoei schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:24:
[...]

Tsja wat niet kan... Uiteindelijk is AutoCAD nog steeds niet echt gemaakt voor 3D-werk. De tip die hierboven ergens stond, leer max/maya, lijkt me ondanks deze schitterende voorbeelden (:p) nog steeds van toepassing.
Daar ben ik wel achter. Ik had dit zwaard in Max in minder dan de helft van de tijd kunnen maken denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow dit topic gaat hard lekker veel deelnemers.
Ik ben bezig om me model in zbrush te maken maar daar is ook nog best lastig mee te werken niet bepaald het meest gebruiksvriendelijke interface maar wel weer makkelijker mee te sculpten :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste