[2D/3D] GFX Contest 11: Mythen en Legendes Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 16:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Anoniem: 401046 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:38:
wow dit topic gaat hard lekker veel deelnemers.
Ik ben bezig om me model in zbrush te maken maar daar is ook nog best lastig mee te werken niet bepaald het meest gebruiksvriendelijke interface maar wel weer makkelijker mee te sculpten :P
Qua interface schijnt mudbox wat intuïtiever te zijn. Geen ervaring hier met Mudbox of ZBrush maar het ligt wel in de lijn der verwachting dat ik me er nog eens in ga verdiepen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-07 11:01

Multensor

wtf

same. Nog een keer goede tuts voor mudbox zoeken om mee aan de slag te gaan. Voor detail op organische models werkt het volgens mij wel supersnel.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mudbox is idd wat intuïtiever als je ervaring hebt met Max of Maya.
Zbrush vond ik heel lastig om aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 13:46
Sculptris is gratis en heel erg simpel, ik kon zonder tutorials meteen aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Wolfos schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:02:
Sculptris is gratis en heel erg simpel, ik kon zonder tutorials meteen aan de slag.
Sculptris is idd briljant en heeft een aantal unieke features (zoals het feit dat alleen de mesh wordt verfijnd waar je dat nodig hebt) maar de ontwikkeling is volgens mij aardig stil komen te staan sinds de maker door de makers van ZBrush is binnengehaald? Het is een ongelofelijk mooi programmaatje voor freeware en zeker gezien het feit dat het door een (toenmalige) hobbyist is gemaakt maar het heeft gewoon wel beperkingen waardoor ik uiteindelijk naar Mudbox of ZBrush zou gaan, zou ik veel sculpten. Bijvoorbeeld, ik gebruik bij alle CAD- en visualisatiesoftware waar ik mee werk een spacenavigator van 3DConnexion en die wordt door Sculptris niet ondersteund. Verder lijkt bv het werken met 3D layers in Mudbox me ideaal, zoiets kan Sculptris niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419406

Zbrush heeft idd een erg hoge learning curve, maar het is het waard want het blijft een awesome stukkie software :P

De GoZ optie blijft godlike in zbrush, weet nie of mudbox ook zoiets heeft?
mot zelf mudbox nog uit testen though ;) Eerst maya weer is aan de praat zien te krijgen......

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 419406 op 11-10-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425889

Maar even een wipje van mij. Ik ga nog niet zeggen wie het is, dat wordt vanzelf wel duidelijk hoop ik. En geen zorgen, hij krijgt nog kleding.
Basemesh gemaakt in Maya, gesculpt in ZBrush.
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/hellingga/images/3d/atlas/wip01thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
De verhoudingen van de spieren kloppen niet helemaal. De biceps zijn te groot in vergelijking met de onderarmen en ik denk dat dat komt omdat de borst spier te ver naar voren steekt.

Verder zie ik goed werk van iedereen hier!

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Anoniem: 425889 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:36:
Maar even een wipje van mij. Ik ga nog niet zeggen wie het is, dat wordt vanzelf wel duidelijk hoop ik. En geen zorgen, hij krijgt nog kleding.
[afbeelding]
Tof hoor! Zoals vermeld, let op de verhoudingen maar het gaat er al goed uitzien. Het lijkt me iemand uit de Griekse mythologie worden. "This is Sparta!" *kick*... of Hercules, of de Trojaan Hektor ofzo... Ben benieuwd hoe het duidelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-07 20:25
Anoniem: 425889 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:36:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www-pnp.physics.ox.ac.uk/~beauchem/Hugo_files/ATLAS_LOGO.jpg
?

Als ik het goed heb, de url gaf het weg :>

* naam gaat ook meedoen, heb al een leuk ideetje :+

[ Voor 5% gewijzigd door naam op 12-10-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naam schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

[afbeelding]
?

Als ik het goed heb, de url gaf het weg :>
Oops, totaal niet aan gedacht, you're right 8)7

Nu ik er zo naar kijk kloppen die verhoudingen inderdaad niet helemaal, back to ZBrush...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Lol normaal is dat het eerste waar ik naar kijk maar dit keer niet dus. 8)7

Anyway, goeie keus om Atlas uit te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2h3s8z7.jpg

random 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Da's een nogal onsjoege bakkes! Waar werk je naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Voorpootjes "klaar" qua base mesh.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7572iS4tgT76DTgLBekHe74R/full.jpg

En een heel snel testje om te zien hoe goed mijn idee werkt om "strangler fig"-stengels (foto's rechts) na te bootsen dmv splines & blob objects.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PF3XiE1aFlp69oicnoDd98IK/full.jpg
Conclusie: dit moet te tweaken zijn tot iets dat te vergelijken is met het resultaat op de foto.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-10-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56
ik zeg mudbox, sculprtis of z-brush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
D-rez schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:38:
ik zeg mudbox, sculprtis of z-brush.
Zou ik een echte pad maken dan zou ik dat zeker doen, maar waarschijnlijk wordt de pad die je hier ziet zelf niet eens gerenderd maar "gevuld" en bedekt met alles waar een bos uit bestaat. Ik gebruik hem wel om met bones aan de gang te gaan en te riggen, daarna alleen nog als placeholder en basis voor de invulling. Later ga ik hem alsnog wel sculpten om er een echte pad van te maken (streven naar fotorealistisch) maar dat is een apart project.

Die vines ga ik niet sculpten denk ik, ik vind de blobmesh-oplossing wel lollig eigenlijk en ga hem vrijwel zeker gebruiken. (En het blijft overigens geen blobmesh, als ik de juiste vorm heb wordt het weer een poly, ivm performance.)

Maaarrrreehhh... waar blijven jouw schetsen en wips, D-rez? :p

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-10-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
druk druk druk
voor dat die kleine van mij tegenwoordig in bed ligt en de vaat etc. gedaan is, is het al bijna 21u. Dan heb ik meestal niet veel zin meer om een programma op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
D-rez schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:10:
druk druk druk
voor dat die kleine van mij tegenwoordig in bed ligt en de vaat etc. gedaan is, is het al bijna 21u. Dan heb ik meestal niet veel zin meer om een programma op te starten.
Smoesjes. :N Blijkbaar ben je dus niet te lam om te WIPpen, doe het dan voor de contest! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 07:21
Suffe WIP!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/Yggdrasil_00.jpg

Yggdrasil dus, na wat cylinders rond een andere cylinder getwist te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Hier een concept schetsje van mij.
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/contest11/contest_11_sketch_001.jpg

Don't mind my terrible drawing skills :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
naam schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:33:
Hier een concept schetsje van mij.
[afbeelding]

Don't mind my terrible drawing skills :(
De mythische trein die op tijd reed! :D (En dan nog wel precies op dat mooie tijdstip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Hahahahaha naam xD Wat is bij jou de mythe? De service? De op tijd rijdende trein? De vertragingloze dag? De werkende wissels? Het vriendelijke personeel?

Haat aan NS altijd +1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
SnoeiKoei schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:27:
[...]

Smoesjes. :N Blijkbaar ben je dus niet te lam om te WIPpen, doe het dan voor de contest! :+
uhh,
Ik heb net 3 weken in mijn avond uren een redelijk grote opdracht moeten doen. Nu moet alle schade van administratie etc in gehaald worden. En dan ook nog alle extra zaken omtrent het onderstaande
Afbeeldingslocatie: http://dexyd.be/gatheringoftweakers/2011/cabbage-red-large2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
SnoeiKoei schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:42:
[...]

De mythische trein die op tijd reed! :D (En dan nog wel precies op dat mooie tijdstip)
Inderdaad de trein die op tijd reed. Leek mij toch wel een redelijke mythe :+

Overigens heb ik ooit een foto gemaakt van een trein die echt op dat tijdstip zou rijden :D zal hem zo eens opzoeken. (Al weet ik niet zeker of die ook echt op die tijd reed :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
@ D-rez: Ik was je aan het stangen joh. Als je geen tijd hebt, dan heb je geen tijd. Maar ik mag dr op hopen dat dat nog verandert, toch? :)

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-10-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik ga proberen. Maar zit tot over mijn oren in het werk en als ik dan 's avond een 15-30 minuten heb, speel ik al graag een stukje Dragon Age II om mijn hoofd leeg te maken.
Nu ben ik bijvoorbeeld "druk" mijn boodschappen aan het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
D-rez schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:29:
Ik ga proberen. Maar zit tot over mijn oren in het werk en als ik dan 's avond een 15-30 minuten heb, speel ik al graag een stukje Dragon Age II om mijn hoofd leeg te maken.
Nu ben ik bijvoorbeeld "druk" mijn boodschappen aan het bestellen.
Zie maar, het moet wel kunnen en leuk blijven. Anders een andere keer, dr komt wel weer een contest! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Weer een kleine update aan mijn kant:
Scooby Diver WIP 004
Eens kijken of ik morgen wat tijd kan maken om weer wat meer vooruitgang te boeken :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
ik heb nog steeds geen tijd gehad! Helaas! Ik hoop over 1,5 week weer een beetje kans te hebben iets te doen. Stage loopt op zijn eind dusjah... jullie kennen het vast wel! Portfolio moet af, ik heb nog een toets die ik moet halen.. enzovoorts... presentatie die ik moet geven. Dus ik heb nog wel even wat te doen.

Daarbij geef ik Max op de laptop op. Helaas. Hij sluit nu vaak af met een error. Boven op de pc werkt het wel maar dat is ook een compatible GPU. Ik denk dat het daar aan ligt. Het logo in de GPU monitor van de laptop is ook niet goed dusjah... en ik zit niet graag boven op een koude zolder als ik ook met mijn laptopje bij een warme radiator kan zitten...

Nu bedenk ik me dat de tekening ook in 2D mag. Misschien ga ik dan maar een ''werktekening'' maken van mijn engel. Of ik teken hem met de hand,dat vind ik ook nog wel leuk om te doen.

Oftopic maar toch ook weer niet:
Zojuist even gekeken of mijn werkgeheugen nog te koop is. Dit is wel het geval. Ik zit erover de denken om voor 39,- van 6GB Ram naar 12 GB Ram te gaan. Heeft dit zin? Datzelfde systeem bevat het volgende:
Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz
Gigabyte GA-EX58-UD4P (<--- Daar kunnen nog 3 stripjes op dus dat zou geen probleem moeten zijn)
XFX GeForce GTX 285 XXX
Kingston ValueRAM - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) (dit zou dan verdubbelen naar 12 GB 6x2gb)
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium (Gaat er waarschijnlijk uit, ik game toch niet meer)
CoolerMaster Real Power M700 Modular PSU (700Watt)
SSD Vertex2 120 gb + WD 500 Black

[ Voor 28% gewijzigd door stevens20 op 13-10-2011 22:53 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 11:32
[b]stevens20 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:15:
....

Zojuist even gekeken of mijn werkgeheugen nog te koop is. Dit is wel het geval. Ik zit erover de denken om voor 39,- van 6GB Ram naar 12 GB Ram te gaan. Heeft dit zin? Datzelfde systeem bevat het volgende:
Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz
Gigabyte GA-EX58-UD4P (<--- Daar kunnen nog 3 stripjes op dus dat zou geen probleem moeten zijn)

....
Ik heb dit mobo ook, let op dat 2x tripplechannel (dus 2x 3x2 gb) je waarsch op 1066mhz moet gaan draaien en een eventuele overclock (die je zo te zien niet hebt) er waarsch dan aan gaat door de extra load op de memory controller. Ik heb 3x4gb gehaald op 1600mhz wat wel zou moeten werken, ik heb eventueel nog wel binnenkort voor je 3x2gb 1600mhz CAS7 te koop maar let op dat ga je niet halen in dual tripple channel vrees ik.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Net even bezig geweest om een block-out te maken van waar de objecten allemaal moeten komen, nog niet helemaal tevreden, en er moeten nog wat objecten bij. Maar het begin is er :D

Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/contest11/viewport_wip_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Eens kijken of ik snel genoeg aan een nieuw systeem ben om hier nog goed aan mee te kunnen doen. Toevallig ligt het behoorlijk in lijn met iets dat ik toch al eens wilde tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.chem.ualberta.ca/~orglabs/Photos/old%2520lab.JPG&imgrefurl=http://www.chem.ualberta.ca/~orglabs/Techniques.html&h=600&w=750&sz=145&tbnid=ldhvG6xG93Cg9M:&tbnh=100&tbnw=125&prev=/search%3Fq%3Dold%2Blab%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=old+lab&docid=dyS_5bAIFDht8M&hl=nl&sa=X&ei=2KeZTsWbMIqf-Qad9JHrBQ&ved=0CDIQ9QEwAw&dur=158

Dit is ongeveer waar ik voor wil gaan, maar dan in een wat duistere sfeer, denk aan wat enge apparaten uit die tijd. Oude tafeltjes met boeken waarin talloze formules staan, veel oud glaswerk. Vage uitgetekende dingen aan de muren. Stoffig zoals een oud lab hoort te zijn :D

Natuurlijk is er een speciaal plekje waar de Philosopher`s stone dan ontwikkeld/uitgevonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik zie geen afbeelding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Sorry maar ben nogal nieuw qua thumbnailes.

http://www.google.nl/imgr...K&ved=0CDIQ9QEwAw&dur=130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Mischa204 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:37:
[afbeelding]

Dit is ongeveer waar ik voor wil gaan, maar dan in een wat duistere sfeer, denk aan wat enge apparaten uit die tijd. Oude tafeltjes met boeken waarin talloze formules staan, veel oud glaswerk. Vage uitgetekende dingen aan de muren. Stoffig zoals een oud lab hoort te zijn :D

Natuurlijk is er een speciaal plekje waar de Philosopher`s stone dan ontwikkeld/uitgevonden word.
Afbeeldingslocatie: http://www.chem.ualberta.ca/~orglabs/Photos/old%20lab.JPG
;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Hey bedankt Wolf ! kan je me dan gelijk uitleggen hoe je dat doet ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Als je op de 'view' knop van mijn bericht klikt kun je de code er achter zien.
Het is heel simpel en je zat aardig in de buurt:
code:
1
[img]url-van-je-plaatje[/img]

En dan daadwerkelijk de url van je plaatje, en niet van je Google zoek actie :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Ik dank u zeer ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Kleine moeite :)

Progress:
Scooby Diver WIP 005
Op naar de rest van het pak :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@spike_wolf,
Misschien dat je hier nog wat aan hebt als referentie:
Afbeeldingslocatie: http://www.dty.nl/gallery2/d/61457-1/www_dty_nl-20090620-002.jpg
Is een helm van de duikvereniging waarbij ik zelf duik, heb dus ook een aantal keren met deze helm gedoken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hey koel, is dat een Mod II of Mod III?
Ik gebruik referenties van de MarkV Mod I voor het model waar ik aan bezig ben :)
Deze heeft een stuk dikkere moeren en schroeven.. ik wil niet weten wat de aanleiding was om die te vervangen :X :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:55:
Hey koel, is dat een Mod II of Mod III?
Ik gebruik referenties van de MarkV Mod I voor het model waar ik aan bezig ben :)
Deze heeft een stuk dikkere moeren en schroeven.. ik wil niet weten wat de aanleiding was om die te vervangen :X :P
offtopic:
Heb je die aflevering van Mythbusters toevallig gezien? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:57:
[...]

offtopic:
Heb je die aflevering van Mythbusters toevallig gezien? :X
His stomach is in the helmet! :D
Ik wil zelf ook zeker nog eens met zo'n ding duiken, lijkt me wel heel gaaf, dat is weer eens wat anders dan normaal :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Spike_wolf schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:59:
[...]

His stomach is in the helmet! :D
Ik wil zelf ook zeker nog eens met zo'n ding duiken, lijkt me wel heel gaaf, dat is weer eens wat anders dan normaal :)
Die heb ik ook gezien, en ik kan je vertellen dat je met weinig lucht in je pak de druk van het water echt wel voelt :X Maar een keer ermee duiken mocht je de kans krijgen kan ik je zeker aanraden! Onwijs gaaf om te doen :)

Zelf ook maar even verder gegaan, nog wat meer objecten neer gezet als blokje:
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/contest11/render_wip_001.jpg

Voor de geïnteresseerden, het is gebaseerd op station Alkmaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door naam op 16-10-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/nehs3k.jpg

Random again.... 8)7

ik ben eerlijk gezegd nog steeds bezig verschillende ideeën aant uit te proberen....
poging #237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ik ben begonnen met het modellen van de trein :)

Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/contest11/render_wip_003.jpg

Koekje voor wie raadt wat voor trein het wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een gele!

[ Voor 174% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-10-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:52
NS Sprinter
Afbeeldingslocatie: http://www.ouderenwerkhalsteren.nl/uploads/image/ns_trein.jpg

Deze dus

[ Voor 87% gewijzigd door tweakG5 op 17-10-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ola! net stond er nog een plaatje!

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/VIRM6.jpg

net te laat met m'n edit

[ Voor 29% gewijzigd door D-rez op 17-10-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Goed geraden :)
Om meer specifiek te zijn, een DD-IRM (Dubbeldeksinterregiomaterieel) :+

een koekje voor jou!
Afbeeldingslocatie: http://www.icrossmedia.nl/blog/wp-content/uploads/2011/06/cookie-monster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:51:
ola! net stond er nog een plaatje!

[afbeelding]
naam schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:53:

een koekje voor jou!
[afbeelding]
Ja, die had ik dus eerst ook staan, maar er klopten in mijn ogen te veel details niet.

Excuses zijn niet nodig, DM me even voor mijn adres zodat ik mijn koekje muffin in ontvangst kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
vooral de ronde ramen waren incorrect (en sommige verhoudingen lijken ook niet optimaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik heb weer een aardig idee, maar echt geen tijd.
Ik zal toch even kijken of ik iets in elkaar kan prakken.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hexta schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:58:
Ik heb weer een aardig idee, maar echt geen tijd.
Ik zal toch even kijken of ik iets in elkaar kan prakken.
Dan slaap je maar wat minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
p-sies, zie Camacha's sig maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Anoniem: 172410 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Dan slaap werk je maar wat minder!
Zo vind ik hem beter. ;)
Even tussendoor, hoe vinden jullie de tijd en zin om na 8 uur 3d, thuis ook nog aan de slag te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
hexta schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Zo vind ik hem beter. ;)
Even tussendoor, hoe vinden jullie de tijd en zin om na 8 uur 3d, thuis na een nacht 3D voor een contest, op werk ook nog aan de slag te gaan?
Zo vind ik hem beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hexta schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:03:
Zo vind ik hem beter. ;)
Even tussendoor, hoe vinden jullie de tijd en zin om na 8 uur 3d, thuis ook nog aan de slag te gaan?
Geen 3D doen :P Dan ga je toch lekker tekenen of macaroni plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
naam schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

een koekje voor jou!
[afbeelding]
Nice, als je nog een model nodig hebt van een rijtuig, ben er ooit eens mee begonnen, met een btj aanpassingen van mij kant :P :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JW0vW0w4rp5b5lUQZaAxlCtO/full.png

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Touché :P

En 2d is niet mijn ding.
Macaroni daarentegen... hmm... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Anoniem: 172410 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:55:
[...]

[...]

Ja, die had ik dus eerst ook staan, maar er klopten in mijn ogen te veel details niet.

Excuses zijn niet nodig, DM me even voor mijn adres zodat ik mijn koekje muffin in ontvangst kan nemen.
De ronde ramen komen door een rare smoothing, die werkt nu alleen op smoothing groups omdat k nog bezig ben met de geometrie. Uiteindelijk worden de ramen natuurlijk vierkant zoals ze horen :)

De vormen lijken redelijk te kloppen met de blueprints voor zover ik die kon vinden. Zijn er helaas niet veel te vinden van de VIRM. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
DP Kunst schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:08:
[...]

Nice, als je nog een model nodig hebt van een rijtuig, ben er ooit eens mee begonnen, met een btj aanpassingen van mij kant :P :

[afbeelding]
Als ervaringsdeskundige, zou je toch moeten weten dat je geen (oude) modellen (van anderen) mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@DP Kunst, Bedankt voor het aanbod, maar D-rez heeft gelijk :) Komt bij dat ik de uitdaging van het zelf modellen leuk vindt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
Sarcasme kan tegenwoordig ook al niet meer op internet :o. Tuurlijk weet ik dat dat niet mag, vandaar de " :p ". Zelf modeleren is toch altijd veel leuker ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
* D-rez shuts up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Progressreport:
Scooby Diver WIP 006

Die riem moet nog een hoop aan gebeuren en even kijken of ik vanavond aan laarzen en eventueel al handschoenen kan beginnen :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Spike_Wolf,
Ziet er gaaf uit :D

Zelf weer even verder gegaan met mn VIRM O+
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/contest11/viewport_wip_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naam schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:07:
Zelf weer even verder gegaan met mn VIRM O+
[afbeelding]
Ziet er al een stuk beter uit qua model d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik heb gmax eens aan geslingerd. Hoop dat het exporteren een beetje gaat lukken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ajeQy2hYGNZe53CnPdNck02P/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
D-rez schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:25:
Ik heb gmax eens aan geslingerd. Hoop dat het exporteren een beetje gaat lukken.

[afbeelding]
Oh noes, not The Claw!

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/183/401531131_c9b4539c39.jpg

Wat voor beest/monster wordt het? :P

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-10-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
een killer guppie!

Het kan nog 2 kanten op, afhankelijk van hoe bepaalde onderdelen willen lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
miljaar wat een gedoe om om te zetten, laat maar.... zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wow, ik ben laat! :P
Ik volg dit topic altijd, alhoewel ik het nu dan even niet gevolgd heb. -O-
Ik zat zelf te denken aan dit:
Afbeeldingslocatie: http://static.desktopnexus.com/thumbnails/351977-bigthumbnail.jpg

Alhoewel ik niet denk dat ik mee doe, te veel werk + je zou wel van Cry Engine 3 de render technieken moeten gebruiken wil je het mooi laten lijken... :( Anders krijg je echt van dat pruts werk.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Achterpootjes moeten nog tenen krijgen, voor de rest is de basisvorm aardig klaar. Maar niet veel tijd gehad helaas dus zoveel lijkt er niet gebeurd.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uDhpDccvrD4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
koebeest, je houd er toch rekening mee dat we binnen een 50 weken een volleddig afgewerkte, dansende robo-smurf willen zien hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
D-rez schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:07:
koebeest, je houd er toch rekening mee dat we binnen een 50 weken een volleddig afgewerkte, dansende robo-smurf willen zien hè
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 07:21
Het is al meer een boom.. Het idee is om er enorme stad tegenaan/op te bouwen. Twinkelende lichtjes in de verte. Het moet enorm groot gaan lijken iig :).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/Yggdrasil_01.jpg
Het is nog wat grof allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Omdat ik geen zin had om te heen en weren met gmax, ben ik maar even opnieuw begonnen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uWC43P34JaJKUGJ93iT4Gpn5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ShqdkvR6CDQ0eVc9s3lxmIa1/medium.jpg

klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag weer uurtje bezig geweest en heb nu (pas) eindelijk goed idee van wat ik ga maken ;)

gratis internet cookie voor de smartguy die al weet wat:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2s7fct3.jpg

hint: Me laatste post hoort er tog ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mij het goed herinner van biologie is dat hoe een nakende vrouw er uitziet :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:41:
Als ik mij het goed herinner van biologie is dat hoe een nakende vrouw er uitziet :Y
haha

ok daar verdien je tog ook vast een koekje mee.
http://images.cheezburger.../4/129174996363840850.jpg

Ps sorry to dissapoint mischien maar er komt wel kleding overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Ding linksboven lijkt me een helm... doet me qua vormgeving denken aan Éowyn van LotR? Of zit ik er nu totaal naast...

Nou ja dit dus... denk dat ik er naastzit nu ik het heb opgezocht.
Afbeeldingslocatie: http://mamamusings.net/archives/eowyn.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-10-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie al gave dingen!

Hier nog wat van mij. De armen en handen zien er nog een beetje vreemd uit, maar ik ben er nu zo lang mee bezig geweest dat ik het volgens mij alleen maar erger maak. Ik had mijn basemesh iets anders moeten opzetten in het begin denk ik. Ik denk dat ik het mooi zo laat, iets om rekening mee te houden bij een volgende keer. Nu maar kijken wat ik verder nog met de belichting ga doen.

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/hellingga/images/3d/atlas/wip02thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Ik zie ook gave dingen! Mooi gemaakt, Atlas. Alles gesculpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
best netjes die atlas. Vooral zijn doeken zijn erg nice. Misschien kun je hem wel beter de wereld iets meer in zijn nek leggen. Dan lijkt de aarde een stuk zwaarder.
http://www.google.be/sear...7c3a567a&biw=1169&bih=580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Lol:

Afbeeldingslocatie: http://benjamin.smedbergs.us/graphics/xulrunner-logo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 11:07
Anoniem: 419406 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:37:
Vandaag weer uurtje bezig geweest en heb nu (pas) eindelijk goed idee van wat ik ga maken ;)

[afbeelding]

Wie ze ook is. Mevrouw heeft wel een lichaam zeg. Poeh poeh :9 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:48:
[...]

Ik zie ook gave dingen! Mooi gemaakt, Atlas. Alles gesculpt?
Thanks, yep alles gesculpt, wat een werk is dat zeg...
D-rez schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:59:
best netjes die atlas. Vooral zijn doeken zijn erg nice. Misschien kun je hem wel beter de wereld iets meer in zijn nek leggen. Dan lijkt de aarde een stuk zwaarder.
http://www.google.be/sear...7c3a567a&biw=1169&bih=580
Ik wilde juist iets anders anders dan de standaard Atlas, ik heb dan ook dit plaatje als referentie gebruikt. Maar je hebt wel gelijk, het lijkt nu niet alsof hij er heel veel moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Anoniem: 425889 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

Thanks, yep alles gesculpt, wat een werk is dat zeg...
Ziet er goed uit hoor, het resultaat mag er zijn!
[...]

Ik wilde juist iets anders anders dan de standaard Atlas, ik heb dan ook dit plaatje als referentie gebruikt. Maar je hebt wel gelijk, het lijkt nu niet alsof hij er heel veel moeite mee heeft.
Je kunt natuurlijk altijd nog een verklaring toevoegen waarom de wereld er niet zwaar uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/1684/1684,1120436228,6/stock-photo-valve-on-a-beach-ball-404758.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Atlas draagt trouwens niet de wereld maar de hemel.
Atlas draagt volgens de legende het hemelgewelf op zijn schouders en wordt in verband gebracht met het Atlasgebergte. Atlas is de vader van Maia en daarmede de grootvader van Hermes.

[ Voor 66% gewijzigd door Alien B.O.B. op 20-10-2011 12:44 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Oorspronkelijk wel ja. Maar tegenwoordig is het vaker wel dan niet de wereldbol waarmee hij wordt afgebeeld. Het dragen van de wereld maakt misschien ook meer indruk op de moderne mens dan het dragen van de hemel :P
Atlas continues to be a commonly used icon in western culture, as a symbol of strength or stoic endurance. He is often shown kneeling on one knee while supporting an enormous round globe on his back and shoulders. The globe originally represented the celestial sphere of ancient astronomy, rather than the earth. The use of the term atlas as a name for collections of terrestrial maps and the modern understanding of the earth as a sphere have combined to inspire the many depictions of Atlas' burden as the earth.
Status update Bospad: Hij kan op z'n pootjes staan! *O*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5IveQcZCZnLq8EnAunPtgov/full.jpg

Nog wel een rare houding maar dat rigt hopelijk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 419406 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:37:

[afbeelding]

Jeanne d'Arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Afbeeldingslocatie: http://temp.marabunta2048.nl/contest11/render_wip_004.jpg
Afgezien van een paar rare hoeken is de buitenkant zo goed als klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
naam schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:33:
[afbeelding]
Afgezien van een paar rare hoeken is de buitenkant zo goed als klaar :)
Zet je hem op een perron, met een klok ernaast waar aan je kan zien dat hij op tijd is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
hexta schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:36:
[...]

Zet je hem op een perron, met een klok ernaast waar aan je kan zien dat hij op tijd is? :P
naam in "\[2D/3D] GFX Contest 11: Mythen en Legendes" Dat was inderdaad de bedoeling :+

[ Voor 5% gewijzigd door naam op 20-10-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ligt misschien aan mij, maar ik vind dat je vriend de bospad, maar povere dijbenen heeft in vergelijking met z'n voorpoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
hexta schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:36:
[...]

Of met een beetje motion blur al halverwege het perron, met deuren dicht en kijkend naar de achterlichten, zodat je kunt zien dat hij idd op tijd vertrokken is. Brain fart; zet er een reiziger bij die de trein mist omdat die geheel tegen verwachting in op tijd vertrokken is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wat is er zo speciaal aan 1337?

An  a day keeps the doctor away.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste