SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Als je het als letters leest staat er "leet", dus eigenlijk "elite" vandaar het 1337, zie ook urban dictionary
For other uses, see Leet (disambiguation).
The word "Wikipedia" written in LeetLeet (or "1337"), also known as eleet or leetspeak, is an alternative alphabet for the English language that is used primarily on the Internet. It uses various combinations of ASCII characters to replace Latinate letters. For example, leet spellings of the word leet include 1337 and l33t; eleet may be spelled 31337 or 3l33t.
The term leet is derived from the word elite. The leet alphabet is a specialized form of symbolic writing. Leet may also be considered a substitution cipher, although many dialects or linguistic varieties exist in different online communities. The term leet is also used as an adjective to describe formidable prowess or accomplishment, especially in the fields of online gaming and in its original usage, computer hacking.
Carpe Diem
n. 1. Nestled between 1336 and 1338, 1337 is commonly known as a number, or for the more advanced; an "integer"
2. Often misused to satisfy a lamen's ego, the self-proclaimed 1337 will misuse the title, pretending to hold Xtr3m H4x0r capabilties while in fact masturbating to preteen beastiality at 2:00 AM with baggy eyes; anonymously hassling n00b's with better things to do than kill their babies over mindrot such as Everquest and Warcraft. See also "colon debris" and "queefstain"
"i t0tally pnwed u. u r so a n00b and i am so 1337"
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Hahahahahahahahanaam schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:33:
Hier een concept schetsje van mij.
[afbeelding]
Don't mind my terrible drawing skills
koffie op mijn toetsenbord vriend

De armen lijken wat lang maar dat komt door de kijkhoek
En let niet op de laarzen, die zijn meer voor het gevoel, en in 5 minuten in elkaar gegooid
De laarzen zitten in de uiteindelijke compositie onder water en zullen dus niet zichtbaar zijn.
Ik denk wel dat ik later mooie laarzen maak om de Duiker in z'n eentje leuk te kunnen renderen
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik ga morgen eerst de rest van de scene even zo veel mogelijk uitblokken zodat ik een beetje kan zien hoeveel detail ik er nog in moet stoppen (en hoeveel detail van de helm verdwijnt
Humankind… be both.
Dat zag er niet feestelijk uit. Hoop niet dat je dat aan het maken bent?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Maar dit word een Scooby Doo scene (zie de schets aan het begin van het topic)
Humankind… be both.

Humankind… be both.
Maar wie is het nou?
Lady gaga?
Ik moet helaas melden dat ik niet meer met de contest mee kan doen i.v.m. tijdnood. Wel zal er binnenkort een plaatje komen van wat ander werk... Ik ben namelijk voor school wel bezig met 3D werk. Combineren, combineren! Ik ben dus wel te vinden in het ''post je 3D werk''
[ Voor 9% gewijzigd door stevens20 op 24-10-2011 10:22 ]
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Oké, gelukkigSpike_wolf schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:48:
De mythbusters hebben een keer laten zien wat er gebeurt als je de toevoerslang los maakt als zo'n duiker op diepte zit... dan zit bijna het hele mannetje in die helm gepropt
Maar dit word een Scooby Doo scene (zie de schets aan het begin van het topic)
Wie nu geïnteresseerd is geraakt in mythen, kan ik een boek aanraden:
Mythologie voor Dummies.
Echt leuk beschreven, droge humor, en ze behandelen heel veel; niet alleen de Grieks/Romeinse mythologie. Ik overweeg om 'm te kopen, want hij is zo leuk en laagdrempelig als naslagwerk
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Humankind… be both.
Verwijderd
long way to go though.
zal ff kijken of ik me concept sketch alsnog kan posten maar die heb ik op me DSi gemaakt ^^
dus ik weet nie hoe en of ik dat om kan zetten.
en anders maak ik nieuwe

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 16:11 ]

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-10-2011 13:07 ]
* naam rent
Wat is het stil hier
[ Voor 15% gewijzigd door naam op 26-10-2011 22:15 ]
Ziet er zo Mirrors Edge sfeer achtig uit
Verder mooi gedaan, enkel mis ik die oudheid/verlatenheid nog zeker
An a day keeps the doctor away.
WIPje van mijn kant weer:

Humankind… be both.

Sowieso moet hij nog afgerond worden.
Maar als ik het goed zie ben je een soort van Volkswagen Short Bus aan het maken? Volgens mij volg je je referentiemateriaal dan niet helemaal
Dat wiel moet zelfs nog dikker en in zijn geheel groter om te matchen met de wielen die er nu onder zitten, maar in alle referenties is dat reserve wiel veel kleiner dan de daadwerkelijke wielen

Voor het oog heb ik hem dus al wat groter gemaakt omdat het er niet uit zag, maar het de daadwerkelijke dimensies geven gaat niet werken.
Maar de voorkant gaan we straks helemaal niet zien, dus voor deze plaat maakt dat niet uit
Humankind… be both.
DaaromDark Blue schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:12:
Ah, even vergeten dat je die maakte ja - maar dan is het cartoony. Dan hoeven de wielen en het reservewiel toch niet te matchen! Het gaat om het totaalplaatje, niet of het functioneert.
Humankind… be both.
Er komt geen oudheid in, ik moet het station nog texturen, en het info bord nog maken. Verder is de trein ook nog niet af, die mist iig nog wielen. Kan er pas zondag mee verder, het weekend ben ik weg wegens een uitje met andere tweakers.HardCoreGamer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:28:
Mooi, maar is dit niet iets voor GFX Contest 12: Toekomst
Ziet er zo Mirrors Edge sfeer achtig uit
Verder mooi gedaan, enkel mis ik die oudheid/verlatenheid nog zeker
Als onderwerp heb ik gekozen voor 'Jan Zonder Vrees'. Mijn scene zal gaan over de scene uit de film waarin Jan tegen over Kludde staat voordat ze gaan vechten. Toen ik nog een kleine Senzuboon was, was dit mijn favoriete film en ik denk dat een mooie hommage wel op zijn plek is. Plus dat het lekker binnen de contest valt en mij weer een excuus geeft om te gaan hobby modellen.
Om in de stemming te komen even een filmpje die wat uitleg zal geven en een impressie geeft van wat ik van plan ben:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4hEUpDuouVQ#t=47s]
Ik zat te denken om een klein arenatje maken waarin ze tegen over elkaar staan op de open plek in het bos. Ik zal in de loop van de avond wat schetsen gaan maken die het wat duidelijker maken. Ik heb er zin in
Basemesh (redelijk verkloot)
Sculpt

Humankind… be both.

[ Voor 16% gewijzigd door Nico op 31-10-2011 01:37 ]
Verwijderd
Edit: ik neem aan dat dit gewoon "ongecontroleerde" geometrie is die je hebt gemaakt door splines te extruden. Je werkt met Maya toch? Bij Max is er wel een optie om ruwweg te kunnen beïnvloeden hoe high-poly zo'n vorm wordt. Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat je ermee van plan bent, als je dit gaat sculpten ofzo dan heb je die polies misschien wel nodig.
[ Voor 55% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-10-2011 08:50 ]
Nooit gespeeld...
* naam gaat zich zitten schamen, geen echte tweaker
Die eerdere complexe wire is ontstaan door countours te laten renderen van elke face (render setting in mentalray en de shader) en de mesh kreeg zoveel subdivs door de smooth preview functie.

Om het bij het Babylonische te houden ben ik nu aan de slag met Tiamat vs Marduk.
Vanavond of morgen post ik wel een WIPje.
Zo ziet het er al een stuk beter uit
@Zamorano,
Ben benieuwd!
Van mij maar weer eens een update, weinig verandert. Meer detail op de trein

Volgende stap is het texturen van het station, en borden met de tijd etc maken
[ Voor 60% gewijzigd door naam op 31-10-2011 12:42 ]
Die trein is alleen wel bizar schoon zeg
Humankind… be both.
Haha, inderdaad. Maar het ziet er echt goed uit man!Spike_wolf schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:51:
Dat ziet er goed uit naam!
An a day keeps the doctor away.
Hij is net uit de fabriek komen rollenSpike_wolf schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:51:
Dat ziet er goed uit naam!
Nee, moet nog wat met dirt maps gaan doen in ps
Tussentijdse update, nu met vieze vlekken

[ Voor 17% gewijzigd door naam op 31-10-2011 18:29 ]
De texture van die trein ziet er behoorlijk natuurlijk uit
Een tijd terug heb ik ook eens een heel low poly model van Lara Croft gemaakt, die gebruik ik ook vaak als schaal referentie. Leker low poly, egaal kleurtje erop, en die staat dan een paar keer met d'r handen in d'r zij in m'n scene
Scheelt een hoop, dat helpt echt heel veel
Humankind… be both.

Het is wel dat het de bedoeling dat het geheel ook nog iets minder aards wordt, en wat cosmischer.

Verwijderd
@naam: Trein zonder graffiti? vloer zonder kauwgom? legendary idd
kan voorlopig niet verder omdat me maya een beetje dood is :*(
Verwijderd
Ik moet nog een gradient map maken zodat de veren niet overal even lang zijn!

Op het traject waar ik meestal rij ben ik dit model nog niet tegengekomen met graffiti op de zijkanten.
Wat een stilte hier
Update

[ Voor 29% gewijzigd door naam op 05-11-2011 00:18 ]
voor
achter
Verwijderd
Dat begint er echt goed uit te ziennaam schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:45:
@dindeanor,
Op het traject waar ik meestal rij ben ik dit model nog niet tegengekomen met graffiti op de zijkanten.oudere modellen wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 01:59 ]
Zijn gezicht
Ziet er gaaf uit, maar welke mythe/legende is het?
Zie mijn post op pagina 9: Senzuboon in "\[2D/3D] GFX Contest 11: Mythen en Legendes".naam schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:08:
@Senzuboon,
Ziet er gaaf uit, maar welke mythe/legende is het?
Die film gebruikt twee legendes, die van Jan Zonder Vrees en die van de waterduivel Kludde. Beide zijn Vlaamse legendes.
[ Voor 28% gewijzigd door Senzuboon op 05-11-2011 18:54 ]

Nu heb ik bijna alle onderdelen wel in m'n scene staan
Even het huis op de juiste plek zetten, wat bomen verplaatsen en struikjes ontwikkelen. En dan alles UVen en texturen

Ik zal vanmiddag een compleet plaatje posten
Humankind… be both.
Humankind… be both.
Ziet er al goed uit.Ik weet dat het niet klaar is, maar toch een paar punten die mij opvallen.
Ik vind wel dat de text op het bord nog al onleesbaar is, dat mag wat groter ofzo denk ik. Ik weet dat dit niet de final resolutie is, maar toch. Ook zijn het TFT schermen, wat inhoud dat ze 'licht' geven, dus pleur er ook nog even een emmisive/self-illuminative map op. OP het gedeelte waar de text staat. En ik mis nog electriciteits kabels. Keep it up.
@ Spikewolf, waar wil je met je compositie de focus op leggen? Ik neem aan dat het het monster is, maar het busje lijkt wat anders te zeggen. Ook zou ik een wat andere hoek pakken. Dit is een beetje saai. Ik denk dat als je de camera lager zet en het met een hoek naar het monster laat kijken dat het wat spannender wordt.
Apart formaat trouwens, waarom geen 720p?
Ik hoop dat je het niet erg vind, maar ik heb een kleine paintover gemaakt.

Het monster gaat een beetje licht geven, maar de bus zal z'n koplampen er ook op hebben schijnen, en als het een beetje mee zit moet er nog wat mist boven het water komen te hangen.
De positie van de camera ben ik nog niet geheel tevreden over, maar zo scheef is wel erg tof, daar ga ik eens naar kijken, thanks
Humankind… be both.
Verwijderd
heb Maya student versie weer aan de praat en weer ff opnieuw begonnen in Zbrush/maya.
niet helemaal blij met helm nog.

Ben bijna klaar denk ik zo
Feedback is welkom! Er zijn vast nog wel een aantal dingetjes die ik kan verbeteren voor de deadline.
Bospad staat in de vriezer op 't moment, gaat te langzaam om af te komen in de buurt van de deadline dus dat wordt lange-termijn, net als het dansje van Robosmurf
Wel. Net als jij.
[ Voor 8% gewijzigd door D-rez op 08-11-2011 14:05 ]
Humankind… be both.
Verwijderd
Ik ben in fumefx wat aan het spelen voor de vlammen van van men Phoenix!

Ik wil ook nog graag een realistisch hoofd sculpten in mudbox, maar nog niet echt ervaring mee
Ik heb nog wel wat aandachtspuntjes:
1: Je kijkt aan het einde van het station tegen een fel blauwe muur aan. Hier zou je misschien nog wat aan kunnen doen.
2: Bij alle stations waar ik kom heeft de laatste tegel (de rand naar het spoor) een witte lijn als zijnde waarschuwing.
3: Ik zie geen bankjes ofzo, niet van de ''zitrails''
4: Is de texture van het dak niet wat aan de grote kant? als ik helemaal boven aan het plaatje kijk zou ik zeggen dat je hem wat kleiner kunt schalen.
5: Het lijkt nu alsof het witte en het rode licht op de trein aan staan...
6: ik zie bij de trap geen leuning zitten.
Ja, ik ben kritisch hè... het is opbouwende kritiek hoor
Verder erg mooi gedaan! Ook die viezigheid op de trein is leuk!
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Hele mooie plaat, maar die twee dingen vielen me even op.
So long, and thanks for all the fish!
Die zitten daar voor blinden/slechtzienden

@stevens20,
Zijn goede punten, ga ik zeker wat mee doen. Bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door naam op 11-11-2011 18:49 ]
Is werken in Layers geen optie voor je? Dat vind ik echt heerlijk, alles groeperen en de groepen die je als je bezig bent niet nodig hebt gewoon verbergen, scheelt een hoop energie in je viewports
WIPje:

De Paintjob is nog niet helemaal af, maar voor vandaag ben ik ff klaar.
Humankind… be both.

De Mistery Machine is klaar zo, bij de final compositie even kijken hoe de ruiten gaan wordne, maar verder is hij goed zo
Nu het huisje texturen
Humankind… be both.

Een haunted house voor op de achtergrond
Nu door met de textures voor de bomen.
Waar is de rest trouwens gebleven? We hebben nog maar een paar dagen jongens, ik had nog een stortvloed aan WIPs verwacht deze dagen
Humankind… be both.
Verwijderd
De textures zien er goed uit. Ik kan het eindresultaat nog niet goed overzien, maar het lijkt allemaal wel de goede sfeer te hebben. Naast dat ietwat platte camerastandpunt dat al eerder is aangehaald door iemand (breekt de spannende sfeer een beetje) zou ik voor de volgende keer misschien nog eens kijken of je de models wat meer cartoonesque kan maken bij een dergelijke plaat. Het zijn prima models, maar ik kan me voorstellen dat het huis een stukje spannender gemaakt kan worden als je gaat spelen met de verhoudingen (geen rechte paralelle lijnen van onder tot boven e.d.).Spike_wolf schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:11:
WIP
[afbeelding]
Een haunted house voor op de achtergrond
Nu door met de textures voor de bomen.
Ben benieuwd hoe het wordt