Thanks
Ik had in eerste instantie het idee om het erg realistisch in elkaar te zetten, maar toen ik de Mystery Machine ging bouwen was het toch leuker om die zoveel mogelijk hetzelfde als het origineel te maken, dus toen was het realisme wat verdwenenVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 03:44:
[...]
De textures zien er goed uit. Ik kan het eindresultaat nog niet goed overzien, maar het lijkt allemaal wel de goede sfeer te hebben. Naast dat ietwat platte camerastandpunt dat al eerder is aangehaald door iemand (breekt de spannende sfeer een beetje) zou ik voor de volgende keer misschien nog eens kijken of je de models wat meer cartoonesque kan maken bij een dergelijke plaat. Het zijn prima models, maar ik kan me voorstellen dat het huis een stukje spannender gemaakt kan worden als je gaat spelen met de verhoudingen (geen rechte paralelle lijnen van onder tot boven e.d.).
Ben benieuwd hoe het wordt
Het huisje is idd erg recht maar dat staat ook op de achtergrond en valt straks wat out of focus dus heel veel detail hoeft daar niet in te zitten. Heel scheef had gekund maar dan had ik er wat meer tijd in moeten steken, en ik kom nu al tijd te kort

Een beter spookhuis staat inmiddels wel op m'n Todo lijstje voor losse projecten, dan neem ik denk ik dit als basis ontwerp en ga dat veel gedetailleerder uitwerken
Ik ga nu met de textures voor de duiker beginnen en dan is alles getextured, dan nog belichting en eens kijken hoe ik een beetje nette mist ga realiseren
Ik zal straks even een rendertje posten.
[Edit]

Er moet nog een hoop gebeuren, textures voor de duiker afmaken, het water en de planken van de steiger moeten wat anders van kleur worden, de lucht moet nog 'lucht' worden, en dan belichting en mist...
Pff, benieuwd of ik op tijd klaar ben
[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 16-11-2011 22:10 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Ik zou alleen dat mannetje wel een klein beetje dynamischer neerzetten zodat het lijkt alsof hij ook echt achter het busje aan"loopt" ipv te zwaaien
Benen een stukje verder voor elkaar en wat spelen met z'n bovenbenen en lichaam zou al een hoop kunnen uitmaken!
Mooi hoor

Alleen is er tegenwoordig ook een glazen wand te vinden naast de trap die naar beneden loopt. Blijkbaar kwam men er na vele tientallen jaren achter dat mensen er overheen zouden kunnen springen of vallen
Enige "minpuntje" is dat er geen treinen naar of via Amsterdam gaan vanaf spoor 3
..op de mythe van de op tijd vertrekkende trein na, uiteraard.
[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 18-11-2011 03:43 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ben ik benieuwd welk station je erin herkende, want het station waar het op gebaseerd is heeft 100% zeker geen glazen wanden bij de trapStukfruit schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 03:40:
[...]
Mooi hoorik herkende het meteen! Goed gedaan
Alleen is er tegenwoordig ook een glazen wand te vinden naast de trap die naar beneden loopt. Blijkbaar kwam men er na vele tientallen jaren achter dat mensen er overheen zouden kunnen springen of vallen
Enige "minpuntje" is dat er geen treinen naar of via Amsterdam gaan vanaf spoor 3Maak er een spoor vijf van en het klopt!
..op de mythe van de op tijd vertrekkende trein na, uiteraard.

En ik zag het laatst opeens. Kan zijn dat het niet op alle perrons is hoor
* Stukfruit zal eens wat beter opletten en kijken waar dat ding nu eigenlijk echt staat/hangt
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Nee niet die.Noxious schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:34:
@naam/stevens20: die witten stenen aan de rand hebben ook nog een ribbelmotief.
Die zitten daar voor blinden/slechtzienden
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Ik hoop dat ik nog optijd klaar ben
Humankind… be both.
Final

Verwijderd
Phoenix
Final

FINAL:

[offtopic]
2 minutes to spare
[ Voor 36% gewijzigd door Spike_wolf op 20-11-2011 23:59 ]
Humankind… be both.
Verwijderd

ThanksVerwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:05:
Die is best leuk uit de verf gekomen, SpikeBeter dan ik had ingeschat aan de hand van de WIPs.
Hij is nog niet helemaal naar m'n zin, ik denk dat ik hem in de toekomst nog wat bijwerk, maar ik ben blij dat ik nog zover ben gekomen voor de deadline, dat had ik vorige week echt niet gedacht
Humankind… be both.
Hij is erg mooi, maar de belichting klopt niet...
De texture van de auto had wat donkerder moeten zijn, en de grond waar poppetje op staat is overbelicht.
@Wobbl
Mooi gemaakt, jammer genoeg is de plaat waar hij opstaat een soort van nep goud geworden.
Verder is het een leuk ontwerp!
@Manoti,
Mooie Phoenix, niks anders over te zeggen.
@Senzuboon,
Leuk ontwerp, jammer genoeg is zijn haar niet erg high poly / als je 3Ds Max had gebruikt, had je toch ook Hair & Fur kunnen gebruiken? Dat verpest het mooie gezicht weer een beetje.
@Naam,
Schitterende trein, alleen de omgeving had ook wel wat 'verwoester' gekund? Zoals kapotte stenen ect...
[ Voor 38% gewijzigd door iApp op 21-11-2011 01:11 ]
An a day keeps the doctor away.
Moet nog wat final touches doen.
Ik lever gewoon voor ochtendgloren iets in, en dan zie ik wel of het nog toegelaten wordt.
Goed werk iedereen die al een final heeft ingeleverd!
Verwijderd
Ik ben het niet echt met je eens. De bus kan op zich best wat verlicht zijn door diffuus licht, of licht dat van de duiker afkomt. Als je met overbelichting bedoelt dat er in het midden van het licht een wit plekje zit klopt dat op zich wel, maar is dat wat mij betreft ook wel weer in lijn met de realiteit waar dergelijke zaken ook nog wel willen voorkomen.HardCoreGamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:06:
@Spike
De texture van de auto had wat donkerder moeten zijn, en de grond waar poppetje op staat is overbelicht.
Het poppetje kon bijvoorbeeld tussen de bomen staan bij het huis. En de auto dan voor het hek... Dat lijkt mij mooier, maar wie weet zijn wij nog niet van Spike af en zien wij een nieuwe versie in het 3D topic.
Waarschijnlijk ga ik hem ook nog wel iets verder uitwerken.
Nu ook even rustig de andere finals bekeken.
@naam: Erg strakke models, textures, materialen en belichting. Misschien alleen een tikje te netjes en schoon (op de trein na), maar op dat gebied verder echt heel netjes. Wat ik wel jammer vind is dat je eigenlijk niet ziet dat het om een mythe gaat. Er is totaal geen indicatie dat de trein op tijd aan het vertrekken, of vertrokken, is: geen passagiers die 'te laat' komen of een visuele hint dat de trein al in beweging is. Het saaie camera standpunt (verdwijnpunt recht in het midden) helpt ook niet echt.
@Senzuboon: Leuk idee, grappige character, goede pose. Een klein beetje extra detail was misschien leuk geweest, maar dat is echt een minuscuul minpuntje.
@manoti: Ik vind die veren echt heel gaaf. Misschien iets teveel (dezelfde) particles naar mijn smaak, maar wel een erg originele plaat.
@Wobbl: Simpel maar gaaf. De kleding vind ik heel netjes gedaan.
@Spike: Hij is heel erg leuk geworden. Echt een heel goed creepy sfeertje. Een beetje mist rond het huis, ook om de saturatie en contrast van de achtergrond wat te drukken, zou hem m.i. helemaal af maken.
Het poppetje staat in water met mist er overheen, niet op de grondHardCoreGamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:06:
@Spike
Imo is hij ook nog niet af, ik had er nog veel meer mee willen doen maar daar had ik de tijd simpelweg niet voor, en dan kun je of dit inleveren als Final, of je terug trekken, maar dat is ook zondeHardCoreGamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:33:
Ik vind hem persoonlijk niet af genoeg voor een final wip.
Het poppetje kon bijvoorbeeld tussen de bomen staan bij het huis. En de auto dan voor het hek... Dat lijkt mij mooier, maar wie weet zijn wij nog niet van Spike af en zien wij een nieuwe versie in het 3D topic.
De belichting moet nog een hoop aan gebeuren, en de achtergrond had nog verder aangekleed moeten worden enzo, maar ik ga er zodra ik tijd heb zeker nog mee verder
Thanks, het eind resultaat komt terzijnertijd wel voorbij in het 3D topicZamorano schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:43:
@Spike: Hij is heel erg leuk geworden. Echt een heel goed creepy sfeertje. Een beetje mist rond het huis, ook om de saturatie en contrast van de achtergrond wat te drukken, zou hem m.i. helemaal af maken.
De overige inzendingen zien er ook goed uit, wel jammer dat er toch nog een paar afgehaakt zijn, maar de opkomst is zeker niet verkeerd
Laat het stemmen maar beginnen straks
Humankind… be both.
Ja klopt. Het lijkt een beetje op een helm ofzo nu. Dat wat ik gemaakt heb werd erg lelijkHardCoreGamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:06:
@Senzuboon,
Leuk ontwerp, jammer genoeg is zijn haar niet erg high poly / als je 3Ds Max had gebruikt, had je toch ook Hair & Fur kunnen gebruiken? Dat verpest het mooie gezicht weer een beetje.
Dank je. Ben het met je eens qua detailniveau. Het raakte een beetje in het slop en ik wist ook niet zo goed wat ik er nog meer qua detail in kon stoppen. Ik merk wel dat het werken zonder goede concept art geen goede dingen oplevert. Voor mij althans. Ik werk beter als dingen al grotendeels vast staan, of als mijn bronmateriaal niet zo leeg isZamorano schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:43:
@Senzuboon: Leuk idee, grappige character, goede pose. Een klein beetje extra detail was misschien leuk geweest, maar dat is echt een minuscuul minpuntje.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
* Stukfruit heeft opgelet en zag opeens *geen* glasplaatnaam schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:41:
Alkmaar klopt inderdaad.. Gek dat het mij nooit opgevallen is(Als het er al is in ieder geval) zal maandag goed opletten. Dan ben ik er weer
Alleen is dat te laat voor de contest
Ik denk dat het ding dan bij een andere trap hangt, want ik heb 'm toch echt gezien
De plaat is in ieder geval niet te vinden bij de trappen die rechtstreeks naar het middenstuk van de tunnel lopen...
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Het leek inderdaad even of er naast naam niemand meer ging afgeven, maar uiteindelijk toch een goede opkomst!
Doen wij btw geen poll, maar een DM voor alle scores?
Edit: SnoeiKoei waarom doe jij niet mee?
[ Voor 12% gewijzigd door iApp op 22-11-2011 12:56 ]
/edit
Snoeikoei is net als ik, te druk met Skyrim spelen.
[ Voor 34% gewijzigd door D-rez op 22-11-2011 12:57 ]
Maar voor Skyrim heb ik ook al te weinig tijd
Humankind… be both.
Skyrim zat mij tussendoor ook erg in de weg
Verwijderd
Wtf, heb echt 10 min moeten zoeken hoe ik in godsnaam een DM kon versturen

Dacht al dat ik plaatselijk blind was geworden!
Staat blijkbaar niet standaard aan op dit forum?
Die heeft z'n final al een tijdje terug ingeleverd. Hopelijk weet hij het nog.
Hét GFX contest thematopic!

Humankind… be both.

Maarre, die glazen plaat zit er toch echt
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Vijf strafpunten. Spike gefeliciteerd!Stukfruit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:11:
Maarre, die glazen plaat zit er toch echt(maar alleen bij de trap die aan twee kanten richting de tunnel gaat).

Gefeliciteerd naam!
Verwijderd
Same here. Maar evengoed gefeliciteerd, het is wel een hele mooie plaat!Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:31:
Niet mijn keuze (ik zie de hele mythe en legende niet terug) Maar gefeliciteerd!
En succes met je titel

Op naar de volgende contest
Humankind… be both.
Qua thema vond ik jouw inzending niet zo gepast, maar het geheel was wel erg mooi en strak gemodelleerd
Wobbl, mooie clothing op jouw model, ziet er realistisch uit!
Spike_wolf, ook een hele mooie inzending, leuk onderwerp, goed uitgevoerd!
Zamorano, erg mooie tekening! Wou dat ik dat zelf zo kon!
De rest had natuurlijk ook een leuke inzending! Blijft jammer dat ik er geen tijd voor heb gehad om zelf mee te doen, maar wellicht in de nabije toekomst een keertje

Er zitten daarom goede inzendingen bij! Ik ben wel begonnen met de contest maar na de eerste week heb ik er verder geen tijd meer voor gehad
Misschien volgende contest weer
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie