Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:04:
mij lijkt het leuk om een onderwerp te hebben waar iedereen mee aan de slag kan, dus ook beginnerlingen, het probleem is dat de competitie moorden is, dus mensen haken af.

misschien iets als shade de teapot.

Dat is dan iets waar iedereen zijn skills mee kan verbeteren, en het niveau zou dan niet te veel uit elkaar kunnen liggen.

Het is maar een idee hoor...
DAT snap ik dus niet, dat je afhaakt omdat "de competitie moordend is"... We zijn allemaal amateurs en leren allemaal een hoop van het werk dat we afleveren. Voordat ik meedoe aan de competitie heb ik daar de skills helemaal niet voor maar door te spelen met compositie, belichting, materialen, effecten krijg ik een plaatje waar ik zelf tevreden over ben. En voila, ik heb er weer wat skill bij. Daardoor kan ik volgende keer weer wat anders doen. Natuurlijk leer je zelf alleen nieuwe dingen als je je eigen grenzen blijft verleggen; je moet in de idee-fase jezelf dus al uitdagen ("Dit ga ik maken, ik weet nog niet hoe maar dat komt wel"). Tenslotte; je hebt 6 weken vanaf het moment dat het onderwerp bekend wordt gemaakt tot het moment dat je moet inleveren. In die tijd kun je meer leren dan je denkt, zelfs als je maar een paar uur per week wilt vrijmaken.

Edit: zelfs voor een beginner in 3dsmax / blender / maya etc is "shade een teapot" slechts een avond lang een uitdaging. Dat kan ook niet de bedoeling zijn van een 6-weekse contest.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-05-2010 14:21 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Denk eerder dat er mensen niet mee doen, omdat de competitie _niet_ moordend is :+ (m.a.w. ze vinden het niveau te laag en doen dus niet mee).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stalllone schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:22:
Denk eerder dat er mensen niet mee doen, omdat de competitie _niet_ moordend is :+ (m.a.w. ze vinden het niveau te laag en doen dus niet mee).
Of ze maken een paar legoblokjes en dan is de inspiratie op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Nee ik persoonlijk niet, maar ik denk dat er wel mensen zijn die eventueel afhaken doordat mensen te goed zijn. En ik moet ook zeker zeggen dat ik er veel bijgeleerd heb,en ik ben blij toe dat ik meedeed. Maar ik denk dat er toch mensen zijn die die drempel niet willen nemen. Voor mij persoonlijk heeft het lang geduurd voordat ik mee "probeerde" te doen met een contest, omdat ik bang was voor een afgang.

En D-rez zegt is idd wel waar, textures maken is niet creatief, en ook niet leuk

[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 18-05-2010 14:26 . Reden: spreekt zichzelf tegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Volgens mij kun je hier nauwelijks afgaan, als er dingen aan te merken zijn wordt kritiek op grafisch werk hier over het algemeen best netjes verpakt en kun je wat leren van de tips van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 16:41
Ondanks dat er nooit heel veel finals zijn ben ik altijd erg onder de indruk van wat er gemaakt wordt. En ik volg de contest topics dan ook met plezier.

Ik heb besloten aan de komende contest mee te doen als motivatie om te oefenen met tekenen en eens creatief bezig te zijn in plaats van computerspelletjes te spelen.

Het onderwerp is voor mij niet heel belangrijk, de verschillende ideeen die ik hier langs zag komen gaven me allemaal al wel inspiratie om iets te maken. Maar in deze discussie zal ik me niet mengen voor mijn eerste final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

ik zeg Hier verder met dat gehap naar elkaar toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

je hebt gelijk SnoeiKoei, domme opmerking van mijn kant.

Verder vind ik emotie ook wel wat hebben, al vind ik het een moeilijk onderwerp. Ook steampunk vind ik een leuk onderwerp, want dat vind ik altijd mooi om te zien, en gaat vast creatieve finals opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:56:
ik zeg Hier verder met dat gehap naar elkaar toe :P
Grappenmaker }:| In dat onderwerp werden we hierheen gebonjourd en nou wil jij ons weer terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha then we have a problem :P Maar verder over het onderwerp dan maar ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Future Hardware? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Goed gezien jupjup, dit is een thema-topic, geen topic voor discussie over het niveau. :)

Iedereen kan meedoen. Zelf ben ik al 8 jaar aan het 3D'en en ik ben begonnen met de meest knullige workarounds met kubussen, bollen en ringen, en knipte eigen vormen door griezelig complexe booleans toe te voegen. En dat in een pakket met de naam Vue, dat veel meer kon dan de blokkendoos waar ik hem voor gebruikte. En ziehier, 8 jaar later ben ik nog steeds geen held, maar ik durf te zeggen dat ik goed vooruit ben gegaan en heb geleerd door uitdagingen op te zoeken. Contests zijn juist die uitdagingen met de deadline als stok achter de deur. Een prima leerweg!

Een zinnig nieuw thema aandragen doe ik dan niet, maar wel even complimenten dat jullie daarvoor dit topic weer hebben opgevist - daar is het immers voor!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 16:38

eagle00789

Est. November 2005

Vergeet ook niet dat jullie door jullie werk met de laatste contest weer iemand nieuwsgierig hebben gemaakt naar de wereld van 3D tekenen...

(hint hint hint)

[ Voor 11% gewijzigd door eagle00789 op 18-05-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hier nog een idee voor een onderwerp:

"Productontwerp met de natuur als inspiratiebron"

Denk bijvoorbeeld aan de Watervlooien kroonluchter van Neefnichtdesign. (Zie hun portfolio)

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-05-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:01:
Hier nog een idee voor een onderwerp:

"Productontwerp met de natuur als inspiratiebron"

Denk bijvoorbeeld aan de Watervlooien kroonluchter van Neefnichtdesign. (Zie hun portfolio)
Over een moeilijk onderwerp gesproken!
Komt neer op tweakerland?! was ook niet zo'n supergroot succes..

ik heb eventjes lijstje gemaakt van de tot nu toe genoemde onderwerpen om het wat overzichtelijk te houden ;) (heb ALLE onderwerpen erin gezet om niemand te min te doen ;):

Productontwerp met de natuur als inspiratiebron
Future Hardware
Emotie
Multitasking
Ontwerp een beest
Ontwerp een gamecharacter
Oldschool
Galaxy
Licht
Materiaal
Natuur
Onder de microscoop
Werk in uitvoering
Diepzee
Steampunk
Snelheid
Natuurwetten
Verpakking
Oerwoud
@ Night
James Bond
Lente
Industrie
Pimp Your Freggle (voor D-rez ;))
Design je eigen pony (voor Jupjup ;))
Organisch
Below the surface
2012
Cultuurtje? Zoals: Romeinen, China, Egypte, Azteken, etc.

er is genoeg voorbij gekomen dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Schop.

Zullen we een poll openen??:P (mits er normaal gestemt kan worden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:46
Misschien dan wel ff de opties al wat inperken. Want als iedereen op z'n eigen aangedragen optie stemt valt wordt het nog lastig kiezen :P.

Heb even een beetje gekeken welke onderwerpen op elkaar lijken en welke haalbaar zijn en deze overgehouden:

Ontwerp een gamecharacter
Oldschool
James Bond
Industrie
Organisch
Below the surface
2012
Cultuurtje? Zoals: Romeinen, China, Egypte, Azteken, etc.

Deze in een pol zetten dan ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vind het best om hiermee te gaan kiezen... alleen heb ik in het verleden meermaals gezien dat als er een poll gehouden wordt, er 80 mensen stemmen en er weer 5 meedoen, wat betekent dat 75 mensen wellicht iets anderes kiezen dan de 5 relevante mensen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

tjah, dat is nou de crime van een democratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Daar heb je inderdaad een goed punt. Maar het is ook weer niet bij te houden om bijv alleen de mensen te laten stemmen die afgelopen contest überhaupt iets hebben laten zien

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga voor "Design je eigen pony"! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ontwerp je eigen OS? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

ik voor "pimp your freggle"

Maar uiteindelijk ligt de beslissing voor het thema toch echt nog altijd bij de winnaar van de laatste contest.
Hij/zij kan een poll echter wel gebruiken om to een beslissing te komen indien hij/zij nog niet 100% zeker is. Nu moet een beslissing natuurlijk niet volledig tegen het stem gedrag in gaan want dat zal ook niet echt gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 123349 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:59:
Ik ga voor "Design je eigen pony"! :*)
Die wil ik eigenlijk ook... :')
Maar ik ben wel 1 van die 75 mensen die wel juicht maar niet meedoet :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
James Bond! Awesome!

Denk aan wapens, mooie sportscars, character design, logo designs, kortom voor iedereen wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je met een veel specifiekere opdracht moet komen dan:

Oldschool
Industrie
Organisch

Lijkt mij niet uitdagend genoeg en je krijgt veel uiteenlopende resultaten (niet dat dat nou erg is)
maar ik denk gewoon dat er meer animo is voor specifieker thema waar iedereen weer zijn eigen draai aan kan geven:

- Ontwerp een nieuwe gadget voor james bond + handleiding
- Ontwerp je eigen pony (:P)
- Ontwerp een vleesetende plant

etc..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

AUB geen pony ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dat bedoel ik nu :(

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMG. Ja nee nou hoeft het van mij ook niet meer :P

Mischien nog een leuke : "Fluid"

Succes met je beslissing DP kunst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:37:
Ik denk dat je met een veel specifiekere opdracht moet komen dan:

Oldschool
Industrie
Organisch

Lijkt mij niet uitdagend genoeg en je krijgt veel uiteenlopende resultaten (niet dat dat nou erg is)
maar ik denk gewoon dat er meer animo is voor specifieker thema waar iedereen weer zijn eigen draai aan kan geven:

- Ontwerp een nieuwe gadget voor james bond + handleiding
- Ontwerp je eigen pony (:P)
- Ontwerp een vleesetende plant

etc..
Ik denk juist dat het goed is om het iets vrijer te laten. Ok, Organisch is misschien een btj heeeel erg breed, maar Industrie lijkt mij best te doen. Daarbij moet het ook een graphics contest worden, geen ontwerpwedstrijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DP Kunst schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:20:
[...]

Ik denk juist dat het goed is om het iets vrijer te laten. Ok, Organisch is misschien een btj heeeel erg breed, maar Industrie lijkt mij best te doen. Daarbij moet het ook een graphics contest worden, geen ontwerpwedstrijd ;)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

+1

enneh, Nico de startpost mag aangevuld worden.

[ Voor 92% gewijzigd door D-rez op 19-05-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

+1.

ik vind het JUIST fijn als de inzendingen erg verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 20:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Cartoonify een alledaags object

opdracht: maak van een alledaags object een stripfiguur/cartoon

Is een vrij laag drempelige opdracht, volgens mij.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Rakkerzero schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:48:
Cartoonify een alledaags object

opdracht: maak van een alledaags object een stripfiguur/cartoon

Is een vrij laag drempelige opdracht, volgens mij.
maar wel erg specifiek. wat als ik wel graag teken, maar een beetje een hekel heb aan cartoons? :P

ik denk dat je beter dan als onderwerp 'het alledaags object' kan nemen. dat kan je dan uitwerken zoals je wilt, bijvoorbeeld door het te 'cartoonificeren' (bij deze een nieuw werkwoord).

een onderwerp dat mij wel aanspreekt is 'friday night'.. het eindelijk-weekend-gevoel of het keiharde uitgaan, op duizend-en-één manieren uit te beelden en toch niet heel vaag :D

ps: ik heb vorige keer niet meegedaan omdat ik het druk had met examens. ik had wel graag gewilt, maar het mocht niet zo zijn. de volgende keer zal ik mee doen, mits ik me in het onderwerp kan vinden :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Ik doe alleen mee als het een onderwerp is waar je je in uit kunt drukken. Ik vind het anders zo leeg en minder een stuk minder creatief.

Denk aan thema's als overwinning, oorlog, verlegenheid, of bijvoorbeeld schaamte.

Denk nu niet gelijk dat zoiets heel moeilijk is, want je kunt bij wijze van spreke al een kubus maken die in de schaduw staat van een veel grotere kubus en bijna achterover valt; angst.

What do you guys reckon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-07 18:22
@JohnGalt,

* Eensch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JohnGalt schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:18:
Ik doe alleen mee als het een onderwerp is waar je je in uit kunt drukken. Ik vind het anders zo leeg en minder een stuk minder creatief.

Denk aan thema's als overwinning, oorlog, verlegenheid, of bijvoorbeeld schaamte.

Denk nu niet gelijk dat zoiets heel moeilijk is, want je kunt bij wijze van spreke al een kubus maken die in de schaduw staat van een veel grotere kubus en bijna achterover valt; angst.

What do you guys reckon?
Oorlog hebben we vrij recent nog gehad in een 3d-contest meen ik. Zoals ik eerder zei, met emotie kan ik wel leven maar houd het aub wel algemeen genoeg dat iedereen er een origineel idee bij krijgt, graag "emotie" ipv specifiek "verlegenheid" of "schaamte".

Ik blijf van mening trouwens dat een "tastbaar" onderwerp meer (en net zo goed gevarieerde) inzendingen oplevert dan een vaag begrip.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-05-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik denk... dat we allemaal eens wat minder moeten denken. De winnaar, DP Kunst, bepaald namelijk het onderwerp. Had je invloed willen uitoefenen op het gekozen onderwerp? Had je mee moeten doen en moeten winnen. :)

Las ook in het evaluatie topic dat zodra DP Kunst een keuze heeft gemaakt, hij een topic mag starten. We zijn niet gebonden aan de 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

pgerrits schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:21:
Ik denk... dat we allemaal eens wat minder moeten denken. De winnaar, DP Kunst, bepaald namelijk het onderwerp. Had je invloed willen uitoefenen op het gekozen onderwerp? Had je mee moeten doen en moeten winnen. :)

Las ook in het evaluatie topic dat zodra DP Kunst een keuze heeft gemaakt, hij een topic mag starten. We zijn niet gebonden aan de 1 juni.
Ik denk... dat er wel enig draagvlak moet zijn voor het door de winnaar gekozen onderwerp. Ik vind het niet gek dat mensen die serieus willen deelnemen aan de volgende contest (of bij de vorige contest een serieuze poging hebben gedaan) meedenken over het nieuwe onderwerp.

Edit: ik meen me trouwens te herinneren dat jij je voor de afgelopen contest wel liep te bemoeien met de manier waarop de contests uit het verleden werden geëvalueerd (en wat er dus moest veranderen aan de Tweakerland contest) maar dat je zelf helemaal niet aan de contest hebt meegedaan daarna. Ga je nu wel meedoen, ongeacht het onderwerp, of meng je je gewoon graag in discussies over contests waar je zelf niet aan meedoet?

[ Voor 24% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-05-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
SnoeiKoei schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:46:
[...]

Ik denk... dat er wel enig draagvlak moet zijn voor het door de winnaar gekozen onderwerp. Ik vind het niet gek dat mensen die serieus willen deelnemen aan de volgende contest (of bij de vorige contest een serieuze poging hebben gedaan) meedenken over het nieuwe onderwerp.

Edit: ik meen me trouwens te herinneren dat jij je voor de afgelopen contest wel liep te bemoeien met de manier waarop de contests uit het verleden werden geëvalueerd (en wat er dus moest veranderen aan de Tweakerland contest) maar dat je zelf helemaal niet aan de contest hebt meegedaan daarna. Ga je nu wel meedoen, ongeacht het onderwerp, of meng je je gewoon graag in discussies over contests waar je zelf niet aan meedoet?
Lol. Klopt. Zoals veel meer mensen. Het onderwerp beviel me niet en ik kon totaal niets verzinnen. Dus nee ik ga niet meedoen ongeacht het onderwerp. Antwoord naar u wens?

edit: ik ga dus wel mee doen als ik wel wat kan verzinnen.. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door pgerrits op 20-05-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

pgerrits schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:37:
[...]

Lol. Klopt. Zoals veel meer mensen. Het onderwerp beviel me niet en ik kon totaal niets verzinnen. Dus nee ik ga niet meedoen ongeacht het onderwerp. Antwoord naar u wens?

edit: ik ga dus wel mee doen als ik wel wat kan verzinnen.. 8)
Antwoord naar wens ja. Je geeft namelijk zelf aan waarom het WEL handig is eerst na te denken over een onderwerp ipv de winnaar van de vorige contest hals over kop een nieuwe te laten openen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zit de discussie beetje te volgen, leuk die vrijblijvendheid. Organisatie moet zich helemaal niet druk maken om wel/niet meedoen van mensen of bemoeizieke mensen. Feit is dat je in het echte leven op je werk een opdracht krijgt die je niet aanstaat je ook wat moet verzinnen. Dat is nou net één van de verschillen tussen de hobby-bob(ette)s en de pro. En daarmee ook een uitdaging. Kritiek vanaf de zijlijn schiet niet heel erg veel op. Gewoon gaan en kwaliteit gaat voor kwantiteit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Daar heb je het goed te pakken, daar dit geen professionele opdracht is, maar iets wat de deelnemers in hun vrije tijd doen. Het onderwerp is dus wel degelijk relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Ja natuurlijk is het onderwerp relevant. Alleen jullie zien mijn punt niet. De winnaar bepaald het onderwerp. Misschien is hij allang bezig met een nieuw topic met daarin ook een onderwerp die hij alleen heeft verzonnen. Dat is zijn recht.

Vandaar dat ik zeg, wat heeft het voor een nut om te gaan roepen wat we willen, terwijl we helemaal niet weten of de winnaar van de afgelopen contest wel ons advies wil.

Daarnaast vind ik gezien het geen professionele opdracht is je juist een keuze kan maken. Ik doe wel mee of ik doe niet mee. Als je dit als werk doet is het nogal logisch dat je een opdracht moet uitvoeren. Maar dit is een hobby dingetje toch?

Natuurlijk is het dan zo dat de opdracht wel degelijk belangrijk is. Echter, kan je niet iedereen tevreden stellen. Zoals sommige mensen ook zeggen: "Als het onderwerp X wordt doe ik wel mee." Het is de keuze van de winnaar. Wij kunnen hem natuurlijk wel tips geven, maar nogmaals weten wij niet wat hij daar mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb de intentie mee te doen met de volgende contest DUS ik hoop dat het een onderwerp wordt waar ik me in kan vinden. Als DP Kunst een contest start die me niet boeit vind ik dat jammer. Volgens mij is het helemaal niet erg dat mensen die graag aan een contest mee willen doen meedenken over het onderwerp. Volgens mij is dit hele topic daar zelfs voor bedoeld. Opmerkingen als, "DP Kunst bepaalt wat we gaan doen, stop de discussie" daar is dit topic NIET voor bedoeld. Ik snap je probleem niet.

@OzBoz: Niks zo demotiverend om tijdens een contest te zien dat er van de 15 mensen ofzo die in eerste instantie aan de slag willen, er maar 5 zijn die werk inleveren. Om eerlijk te zijn word ik liever 29e van 30 inzendingen dan 4e van 5 inzendingen (zoals bij de Tweakerland contest).
Er is hier niemand die zich verplicht voelt of hoeft te voelen om aan de contest mee te doen als het onderwerp hem/haar niet aanspreekt, dit is geen werk maar hobby. Dus ja, draagvlak is belangrijk.

[ Voor 32% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-05-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Helemaal mee eens, SnoeiKoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om dit topic nog wat leven in te blazen (en omdat dr nog geen onderwerp bekend is) heb ik nog wel een suggestie :P.

Sprookjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dat is ene goede suggestie!

Wat ik leuk vind (random orde):
- Emotie
- Industrie
- Sprookjes.

DP Kunst moet binnenkort de knoop gaan doorhakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sprookjes is ook leuk idd, zou ik ook wel zin in hebben!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Sprookjes lijkt mij ook wel een hele mooie :) Lekker nostalgisch, en ik denk dat je zowel als 3der of als 2der je hier hele mooie platen mee kan maken! :)

+1 voor sprookjes dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

+1 Voor sprookjes *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

sprookjes is inderdaad een onderwerp waar bijde categoriëen iets mee kunnen, zowel 2D als 3D, en lijkt me daarom wel wat, gaat vast erg origineel worden!

ik moet alleen nog wel wat bedenken bij het thema sprookjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

windwarrior schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:11:

ik moet alleen nog wel wat bedenken bij het thema sprookjes
Dat lijkt me niet zo moeilijk toch :P Ik neem aan dat iedereen wel een aantal sprookjes kent, daar valt natuurlijk sowieso wel wat mee te doen, en anders neem je het minder letterlijk en zoek je het meer in de richting van onzinpraat / smoesjes / broodje aap verhalen / urban legends / myth buster "onderzoek" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Na Princess and the frog :') te hebben gezien ben ik ook voor sprookjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 15:01

DapperKonijntje

Draw monkey

Sprookjes kan ik me ook wel in vinden, ik ben sowieso wel voor de wat lossere onderwerpen, bij thema's als industrie en tweakerland e.d. zie ik al snel mensen naar concrete ideeen en objecten grijpen, de fantasie en creativiteit is naar mijn idee al snel ver te zoeken.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Sprookjes is idd een cool onderwerp. Daar kun je wat meer je fantasie in kwijt. Volgende keer doe ik ook mee iig. ;) Als de contest niet midden in mijn tentamenweek gestart wordt iig.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Sprookjes is wel cool inderdaad. Kan je echt veel kanten mee op.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WernerL schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:53:
Sprookjes is idd een cool onderwerp. Daar kun je wat meer je fantasie in kwijt. Volgende keer doe ik ook mee iig. ;) Als de contest niet midden in mijn tentamenweek gestart wordt iig.
als het goed is start de contest (om en nabij) 1 juni. en dan heb je 6 weken de tijd dus dat moet voldoende tijd zijn om iets in elkaar te zetten!

heeft DP al een keuze kunnen maken over het onderwerp? Jij hebt namelijk het laatste woord ;)

Laat die nieuwe contest maar komen :) ik heb er wel zin in!

ps. ik heb ook al een sprookje als avatar staan ;) haha

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 27-05-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Idd, paar dagen eerder beginnen is nooit verkeerd :D ! Dus DP Kunst, hou ons niet langer in spanning en maak het nieuwe deel maar aan :D ! (dan zien we vanzelf wat het nieuwe onderwerp is...)

[ Voor 55% gewijzigd door Dutchie! op 28-05-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik ben voor! Wat stalllone zegt! Ik hoop dat het sprookjes wordt want ik heb nu een ideetje, moet alleen nog een stijl bedenken, maar daar hoor je me wel over in het toekomende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Ok, ik hoor heeel veel stemmen voor sprookjes: Sprookjes it is! Ik kan alleen zondag avond pas een nieuw topic maken, want ga eerst een weekendje weg ;). Uiteraard kun je al wel vast beginnen met ideeën bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Waar blijft het topic :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Sprookjes, cool. Ik ga alvast wat ideetjes bedenken. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

*O* Sprookjes.

Heb er zin in, ik ga alvast wat ideeën bedenken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik alvast beginnen :P? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hij heeft alweer een idee hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ik heb ook al een beeld in mn hoofd, maar eerst maar eens het topic openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik heb er zin in!

Hé het is 1 juni, waar is het topic :+ (No offence verder hoor)

[ Voor 66% gewijzigd door windwarrior op 01-06-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb net de dance- trance en nederpop-cd's van m'n vriend uitgezocht, en kwam tegen dat hij CD's had van singles en verzamelalbums waar ik de cassettebandjes van had :')

Anyway: 90's dance cd covers.
Misschien voor sommigen van ons nét een te bejaard onderwerp. Maar ik zeg je: zoek eens wat, en je raakt totaal gefascineerd door de geweldige 3D-effecten die ze toen hadden. Denk aan rave-cd's, dance smash hits, tunnel-effects met kleurige noisemaps eroverheen... de eerste 3D-objecten B)

Yes, het lijkt zo gemakkelijk, maar volgens mij is het nog best een kunst om een echt overtuigend covertje te maken. Dat lijkt me dan ook een leuk onderwerp voor een volgende contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
Au! Gaat ineens iedereen in het font-topic vragen naar het 2 unlimited lettertype :P

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Als je dan bij deze alvast zegt welke het is, hoeft dat dus niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Like, Helvetica wide? :') Swiss ofzo? :) j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Breid het idee uit naar "ontwerp een CD-cover voor je favoriete band" en I'm in. Met 90 dance CD covers heb ik niks, ik haat de muziek zelf bovendien hartgrondig en ik ga er echt geen covertje voor ontwerpen, maar ik weet genoeg bands waar ik wel wat voor ontwerpen zou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Om dit topic maar even te schoppen... Zijn er nog ideeën?

Edit: CD cover lijkt me niets, eigelijk, ik vind persoonlijk bredere onderwerpen als "tweakerland" en "sprookjes" meer aanspreken.

[ Voor 54% gewijzigd door windwarrior op 31-07-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 18:37
windwarrior schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:28:
Om dit topic maar even te schoppen... Zijn er nog ideeën?

Edit: CD cover lijkt me niets, eigelijk, ik vind persoonlijk bredere onderwerpen als "tweakerland" en "sprookjes" meer aanspreken.
Je mag zelf ook ideeën voorschotelen ;). Persoonlijk vind ik een cd hoes ontwerpen ook niets.

Helaas kan ik de komende tijd niet mee doen, maar ik had graag eens een competitie gezien gerelateerd aan karakter ontwerpen, omdat ik toch echt vaak merk hoeveel moeite iedereen heeft met dit onderwerp.
Dit kan een steun in de rug zijn voor diegene die later echt 2d/3d animatie van hun beroep willen maken, want naast technische skills heb je ook planning, ontwerp, storytelling en anatomie skills nodig. Deze skills zijn minimaal net zo belangrijk als technische, want met alleen technische kom je niet ver.

Dus daarom stel ik voor om eens iets met karakters te doen. Je moet dan een personage ontwerpen inclusief een achtergrond verhaal. Je wordt dan beoordeeld op de geloofwaardigheid van je karakter.
Dit wil niet zeggen dat je complexe karakters moet maken. Het mag zelfs een pratende kubus met een jachtgeweer zijn, zolang er een goede reden achter zit waarom hij een jachtgeweer in zijn handen heeft. Ook mag je GEEN bestaande karakters namaken, het moet puur uit jezelf komen. Je zult tijdens dit project er achter komen dat je niet zomaar in de laatste fase kunt duiken, alles moet zorgvuldig uitgewerkt worden(verhaal=>schetsen=>ontwerp).

Het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Zeker een goed idee!

Wat betreft mijn ideeën, die zijn op, maar ik zal er eens over nadenken. Ik dacht ik zal het topic even een schopje geven, omdat vandaag de nieuwe contest begonnen had moeten wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tof idee Yanik! Daar zou ik wel mee aan de slag willen. Ik vraag me wel af hoeveel zin het zou hebben nu meteen met een nieuwe contest te starten, gezien de vakantie. Misschieneerst een mini-contest tussendoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

daar zat ik ook aan te denken, idd! Een contestje tussendoor! Wat ik dan wel vind, is dat het dan ook een klein onderwerp moet betreffen... Iets als in: Maak een ........ (verzin iets leuks) Of: Texture dit object

Wat betreft death line, in die mini contest, iets van 2 weekjes ofzo?

Hmm, stel dat we de contest midden augustus weer op de baan krijgen, dan zou men 1 oktober de deathline hebben, dan zijn de meeste mensen toch wel terug van vakantie?

[ Voor 22% gewijzigd door windwarrior op 01-08-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Lijkt mij ook wel leuk, een mini-contest. En om het niet te moeilijk te maken iets simpels zoals een 'science-fiction illustratie', met sterren, planeten, nevels, melkwegstelsel, kometen, etc. Dat soort dingen zijn snel te maken, dus heb je er in korte tijd resultaat van. Is ook een leuke manier om eens wat render-technieken te oefenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Geen mimi-contest aub... gewoon stick to the plan. Dus we moeten ASAP beginnen met de nieuwe contest omdat het anders weer in de soep gaat lopen allemaal. :P

Heb iedergeval nu wat (meer) tijd dus kom maar op! Ben wel inspiratieloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 17:43

RoyK

Hobby tekenaar

Heel vet Yanik. Maar,.... ik vraag me af hoeveel mensen je hierin mee krijg. Want je hebt het nu niet meer even over een leuk fun dingetje tussendoor. Wat jij nu voorstel kost vele uren werk. Voorbereiding, planning, uitwerken, finishen etc. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik werk gewoon hoor, en heb ook een gezin etc.. :P

Misschien is het idee wat uit te kleden. Bijvoorbeeld een karakter te ontwerpen zonder het gewicht erom heen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stalllone schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:43:
Geen mimi-contest aub... gewoon stick to the plan. Dus we moeten ASAP beginnen met de nieuwe contest omdat het anders weer in de soep gaat lopen allemaal. :P
Ik zou inderdaad vooral eerst zorgen dat de volgende "grote" contest op weg is voordat erbij geritseld wordt. Maar goed, dat mogen jullie allemaal zelf weten. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stalllone schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:43:

Heb iedergeval nu wat (meer) tijd dus kom maar op! Ben wel inspiratieloos :+
De gewone planning gaan we toch al niet halen en gezien het feit dat we meer dan 2 weken na de deadline nog steeds niet de stemmen bijelkaar hebben van slechts 6(!) deelnemers leeft de contest in deze tijd van het jaar blijkbaar nauwelijks.

Ik zou ook graag weer aan de slag gaan met een goeie grote contest maar als dat betekent dat over 3 weken een heleboel mensen van vakantie komen en vinden dat het te laat is om nog mee te doen, dan vind ik dat zonde van het werk van de thuisblijvers.

Andere mogelijkheid zou kunnen zijn om er bij voorbaat (bijvoorbeeld) 2 weken extra aan te plakken en wel meteen van start te gaan.

Het is nou eenmaal komkommertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Eensch. Ik heb het binnenkort weer erg druk. Nu iets meer tijd. Wil toch een keer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Wanneer kunnen we beginnen SnoeiKoei :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stalllone schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:05:
Wanneer kunnen we beginnen SnoeiKoei :P ?
*O* En we hebben een nieuwe contest! *O*
\[2D/3D] GFX Contest 5: Character Design

Daar kunnen jullie ook meteen lezen dat ik de inleverdatum op 20 september 23:59 heb gezet, ivm vakanties en de late start, en dat die inleverdatum nog open is voor discussie. Spui svp hier je bezwaren en niet in het contest topic!

[ Voor 30% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-08-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tijd voor een flinke schop.

Zoals jullie gezien zullen hebben is de meest recente graphics contest (\[2D/3D] GFX Contest 5: Character Design) volstrekt mislukt. Na aanvankelijk enthousiasme bloedde de contest dood met als resultaat: nul finals, geen winnaar.

Deze contest is voor velen in de zomervakantie begonnen; daarom werd die bij voorbaat met 2 weken verlengd. In plaats van dat deze 2 extra weken werden aangegrepen als kans om ondanks vakantie toch deel te nemen werd schijnbaar ervaren dat de contest (en de anderen ook al, getuige de reacties) te lang duurde en dat de deadline simpelweg te ver weg was om zich erover druk te maken.

Een lange contest mislukt, een minicontest werd van tevoren al afgeschoten... Er wordt enthousiast gereageerd op het onderwerp en achteraf wordt er gezegd dat het te moeilijk was.

Ik heb werkelijk geen idee wat we kunnen doen om de contest in leven te houden. Dit lijkt me de juiste plek om die discussie op te rakelen, toch?

Wat vinden jullie? Toch meteen weer een contest organiseren of even afkoelen? Als we weer aan het werk gaan, hoe lang dan? Wat voor onderwerp? Wat moet er veranderen aan de opzet voordat je meedoet?

Probeer wat specifiek te zijn: "Ik doe mee als ik tijd heb" helpt de discussie niet, probeer in plaats daarvan eens te specificeren hoeveel tijd je er realistisch aan kan en wil besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik denk dat voor mij het hele contest gebeuren een beetje verledentijd is. In mijn studententijd heb ik bijvoorbeeld ook wat winamp-skins gemaakt (de een al beter dan de andere dat wel) en al minstens aan het dubbele een begin gemaakt. Waar ik vroeger toen ik nog studeerde massa's tijd had, ben ik tegenwoordig al blij als ik 's avonds een uurtje gewoon wat kan gamen.

Ik denk dat dat laatste voor veel werkenden geldt (zeker mensen die veel op de pc werken) en al helemaal als er ook nog kinderen in huis rond rennen.
Ik heb een beetje het idee dat de gemiddelde leeftijd op dit forum er dus ook een beetje voor zorgt dat het lastig is om contests tot een goed einde te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil hier even op inhaken, voordat er weer allemaal wilde plannen ontstaan.

Dit is een goede plek om over de volgende contest te discussiëren. Wanneer die volgende contest gestart wordt, daar zal ik geen uitspraak over doen. Wel zeg ik: als we gaan wachten tot we 20 gemotiveerde mensen hebben die hun hand er voor in 't vuur steken dat ze tot het einde meedoen, kunnen we wachten tot we een ons wegen. Niet doen dus, mijn advies.

Juist een lopende contest trekt mensen aan, niet het 'wachten op'. Aanhaken op een gestarte contest kan altijd, het topic blijven volgen tot het onderwerp bekend is en je je WIPs kunt neergooien vergt meer moeite. Gewoon een contest starten dus, niet afwachten.

En persoonlijk maak ik me ook niet zo druk om de hoeveelheid deelnemers in het topic, en of er echt finals uit komen. Toegegeven, weinig finals verlaagt het competitiegevoel. Maar deels doe je dit toch ook voor jezelf. Het onderwerp moet je uitdagen, en je moet er zelf een draai aan geven. Het aantal deelnemers zal mettertijd ook veranderen. Er komen nieuwe geïnteresseerden bij, of mensen bekwamen zich in een nieuwe techniek, of downloaden een nieuwe sculptor of modeling-tool. Deelnemers komen altijd wel aanwaaien. Maar dan moeten we wel doorgaan, en niet de zaken neerleggen.

De deadlines van dit huidige systeem werken volgens mij wel goed.

Een idee waar ik mee speel * let op, mee speel, niet aankondig... * is om mensen doorlopend punten te geven en laten krijgen. Aangezien dit een forumsysteem is kun je daar eerlijk mee omgaan. We beginnen met een onderwerp, of drie tegelijk, en ieder geeft er z'n invulling aan. Wie klaar is, en z'n WIP een final vindt, meldt dat. Die plaat wordt dan terloops beoordeeld, de gegeven punten worden in de startpost opgeteld bij iemands score, en eenmaal vast is vast. Zo kan ieder z'n eigen deadlines aanhouden en scoor je punten bij elkaar. Tabelletje in de startpost, hoppa. Elke maand of twee maanden 'n ander setje onderwerpen, en aanhaken maar. Je kunt altijd 'n ronde pauze nemen, of kappen; je punten blijven staan, maar anderen zullen jou inhalen.

Het is maar een ideetje, en zeker nog niet waterdicht. Er kunnen nog wat lekken gedicht worden, zoals; je mag alleen de hoeveelheid punten uitdelen die je ook zelf hebt, enz.. of nog het gegeven cijfer delen door het aantal gewerkte dagen, :s hoe doe je dat, zodat het zichzelf reguleert. Nog niet goed over nagedacht.

Nogmaals: het is dus een ideetje. Het geeft jullie wat meer vrijheid, en houdt toch het 'werken naar een opdracht' gevoel erin.

* Dark Blue deelt katapults uit opdat er op bovenstaand idee eens lekker geschoten kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 04-10-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb niet meegedaan in de discussie over een mini-contest, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Puur even vanuit mijn situatie: ik ben met teveel projecten/werk bezig om er nog iets anders naast te hebben als ik ook nog eens wil ontspannen. Zodra iets lange termijn wordt haak ik af, of gaan vorderingen traag en in etappes.

Ik werk graag onder druk, en door enthousiastme begin ik wel ergens aan. Teveel tijd om na te denken moet ik ook niet hebben, dan blijft het daar een beetje bij en voelt het als werk / een opdracht.
Voor mij zou een korte deadline dus het best werken. En dan denk ik aan een week of 2, hooguit 3.

Van mij mag je dezelfde contest zo weer opnieuw uitschrijven, met wellicht een paar extra beperkingen omtrent het soort character. En dan een deadline van een paar weken.
Korte contests maken het IMHO ook makkelijk om er een keer één over te slaan, zonder er helemaal uit te zijn. Want laten we wel zijn, als je niet mee doet, volg je de topics amper.

@ Dark Blue: interessant idee. Het staat me zeker niet tegen. Ik moet er even over nadenken voor ik met meer feedback kom. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zamorano op 04-10-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dark Blue schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:44:
* Dark Blue deelt katapults uit opdat er op bovenstaand idee eens lekker geschoten kan worden.
* Zeror schiet even een idee terug!

Idee is opzich wel leuk, maar misschien kunnen het nog iets anders doen.

Iedere week wordt er één of twee onderwerpen gepresenteerd. Je kiest dan zelf of je wilt meedoen met een van deze onderwerpen. Iedereen kan zo'n onderwerp claimen om te gaan doen. Als de week voorbij zijn, mag je de onderwerpen van de eerste week niet meer kiezen en moet je kiezen uit de nieuwe onderwerpen van de nieuwe week. Eenmaal gekozen, dit doe door in dezelfde week nog een WIP te posten en dat mag zeer gebrekkig zijn als je maar laat zien dat je aan het onderwerp werkt!, mag je het onderwerp gaan (af)maken. De tijd die hiervoor krijgt is maximaal 2 maanden. Na deze 2 maanden krijg je een afmaak-maand, maar je krijgt wel een aftrek van 30% aan punten. Als deze 3 maanden voorbij zijn, krijg je helemaal geen punten meer.

Zoals Dark Blue al uitlegt zijn de punten gewoon doorlopend en worden dus niet gewist aan het einde van een contest.

Alles zou gewoon in 1 topic kunnen blijven. Topic kunnen tegenwoordig nu eenmaal groot worden. Hierdoor wordt het contest topic ook steeds populairder, als het goed is, naarmate er steeds meer mensen in kijken/posten. Dit zou alleen maar bevorderend kunnen werken,

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 04-10-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dark Blue schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:44:
... om mensen doorlopend punten te geven en laten krijgen. Aangezien dit een forumsysteem is kun je daar eerlijk mee omgaan. (...) Tabelletje in de startpost, hoppa. Elke maand of twee maanden 'n ander setje onderwerpen, en aanhaken maar. Je kunt altijd 'n ronde pauze nemen, of kappen; je punten blijven staan, maar anderen zullen jou inhalen.
Ik wil nog even verduidelijken wat ik hier zei. Ik spring nogal van de hak op de tak.

Stel we geven elkaar punten. Fraude kan voorkomen. Hoeft geen drama te zijn, maar bederft de pret voor eerlijke deelnemers. Ik verwacht het nu nog niet, maar zeg nooit nooit: just design for disaster.
Het forum zal er voor zorgen dat we het eerlijk houden. Wie punten geeft, en zijn post edit, kan door een moderator op z'n vingers getikt worden. We zien je edit, voor en na. Eenmaal in de startpost gekopieerd staat je punt vast. De topicstarter kan wat langzaam zijn in het updaten, maar wordt door anderen wel geschopt. Tegenwoordig kun je ook een mod mede-auteur maken, en die kan dan ook updaten. In oude posts kun je terugzoeken of iemand echt wel dat aantal beoordelingen heeft gehad en of die optelsom ook dat aantal punten oplevert. Het is wat werk, maar het kan ;) , in geval van twijfel.

Toevoeging: het lijkt me trouwens nog steeds het veiligst om alleen mensen punten te laten geven, die al punten ontvangen hebben. Anders kan iedereen die zomaar langskomt je wel een 10 geven, ook op verzoek, en krijgen we sterke verschillen tussen inzendingen. Bijvoorbeeld: 1x punten gekregen = 1x punten geven. Niet per sé het aantal punten dat je krijgt, anders als je zelf heel weinig krijgt, kun je anderen alleen maar lage punten teruggeven terwijl ze hoger verdienen :P - nouja, dat is alleen interessant als je gemiddelden berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dark Blue schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

Toevoeging: het lijkt me trouwens nog steeds het veiligst om alleen mensen punten te laten geven, die al punten ontvangen hebben.
Wie begint er dan met punten geven? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zamorano schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:51:
[...]

Wie begint er dan met punten geven? :9
Ha, oh dat was nog dat laatste idee dat in m'n hoofd was blijven steken :P
Iedereen begint met 3x punten (30) ofzo... dan kun je ook aan 3 man uitdelen. Ik hoop dat dat genoeg is om de boel aan het rollen te krijgen en niet gelijk de eerste pechvogels buiten spel te zetten. Er zijn vast op Google speltheorieën voor die dit probleem oplossen... nog niet naar gezocht. Ben ook niet zo'n helder licht in rekenen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hoeveel animo is er op dit moment om op korte termijn een nieuwe contest te doen zonder het hele systeem meteen over de kop te gooien, dus gewoon huidige setup?

Indien er genoeg animo is, wat voor onderwerp?

Veelgenoemde onderwerpen zijn:

- Mechanisch / Steampunk / Industrieel
- Organisch / Biologie / Natuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

momenteel zit ik met vrij vol met opdrachtjes, maar misschien kan ik het combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zal er ongetwijfeld aan beginnen. :)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste