DAT snap ik dus niet, dat je afhaakt omdat "de competitie moordend is"... We zijn allemaal amateurs en leren allemaal een hoop van het werk dat we afleveren. Voordat ik meedoe aan de competitie heb ik daar de skills helemaal niet voor maar door te spelen met compositie, belichting, materialen, effecten krijg ik een plaatje waar ik zelf tevreden over ben. En voila, ik heb er weer wat skill bij. Daardoor kan ik volgende keer weer wat anders doen. Natuurlijk leer je zelf alleen nieuwe dingen als je je eigen grenzen blijft verleggen; je moet in de idee-fase jezelf dus al uitdagen ("Dit ga ik maken, ik weet nog niet hoe maar dat komt wel"). Tenslotte; je hebt 6 weken vanaf het moment dat het onderwerp bekend wordt gemaakt tot het moment dat je moet inleveren. In die tijd kun je meer leren dan je denkt, zelfs als je maar een paar uur per week wilt vrijmaken.windwarrior schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:04:
mij lijkt het leuk om een onderwerp te hebben waar iedereen mee aan de slag kan, dus ook beginnerlingen, het probleem is dat de competitie moorden is, dus mensen haken af.
misschien iets als shade de teapot.
Dat is dan iets waar iedereen zijn skills mee kan verbeteren, en het niveau zou dan niet te veel uit elkaar kunnen liggen.
Het is maar een idee hoor...
Edit: zelfs voor een beginner in 3dsmax / blender / maya etc is "shade een teapot" slechts een avond lang een uitdaging. Dat kan ook niet de bedoeling zijn van een 6-weekse contest.
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-05-2010 14:21 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"