Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 21:55

RoyK

Hobby tekenaar

Ik probeer ook mee te doen

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 20:12

Zeror

Ik Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:48:
Veelgenoemde onderwerpen zijn:

- Mechanisch / Steampunk / Industrieel
- Organisch / Biologie / Natuur
Wat dacht je van een combi van die twee? Industry meets nature.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rakkerzero schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:44:
[...]

+1

Lijkt me een erg interessant onderwerp.
De meesten neigen waarschijnlijk nogal naar 1 van de 2. Door het andere thema ook te moeten tackelen word je iig uitgedaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rakkerzero schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:44:
[...]

Mooi idee! Kun je alle kanten nog mee op. Ik voel d'r wel wat voor.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 00:07

Stoney3K

Flatsehats!

Dark Blue schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:12:
(...)

Anyway: 90's dance cd covers.
Misschien voor sommigen van ons nét een te bejaard onderwerp. Maar ik zeg je: zoek eens wat, en je raakt totaal gefascineerd door de geweldige 3D-effecten die ze toen hadden. Denk aan rave-cd's, dance smash hits, tunnel-effects met kleurige noisemaps eroverheen... de eerste 3D-objecten B)
Je kan natuurlijk alle jaren '60, '70, '80 en '90 onder een thema 'retro' gooien. Dan kunnen mensen zelf uitmaken of ze een 90s Mega Dance-hoes willen maken of een A-Team busje. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

Of een 90's Mega Dance hoes, met een A-teambusje, beschilderd met bloemen en met Fel oranje 60's bekleding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mijn voorkeur zou gaan naar een thema ipv een ontwerp. Bij een platen- of CD-hoes zit je nou eenmaal aan een bepaald format vast en met alle info die erop moet (kunnen) staan (titel, artiest etc) wordt het eigenlijk automatisch een 2D-contest. Dus persoonlijk zou ik meer voelen voor een thema als industry meets nature en dan lekker aan de fantasie van deelnemers overlaten wat ze ermee willen doen (een platenhoes is dan altijd nog mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

weetje wet nu de grap is. Ik heb nu een opdracht binnen voor een logo ontwerp + een mascotte. Had ik die nu eens aan het begin van de vorige contest gehad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik wil best weer een nieuwe contest openen trouwens maar heb tot zondagavond laat geen pc in de buurt. Als iemand zich geroepen mocht voelen het eerder op zich te nemen, be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In dat geval laat ik jouw titel lekker staan totdat er echt een nieuwe winnaar is. :Y)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:12
Leuk onderwerp, lijkt natuurlijk een beetje op deze:

\[3D] Contest v12: Modelcontest 'men and machine'

Kwam ik 7 jaar geleden nog ooit mee aanzetten, vandaar dat ik 'm nog weet ;) . Heb er helaas geen tijd voor, maar veel succes

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

inquestos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 04:42:
Leuk onderwerp, lijkt natuurlijk een beetje op deze:

\[3D] Contest v12: Modelcontest 'men and machine'

Kwam ik 7 jaar geleden nog ooit mee aanzetten, vandaar dat ik 'm nog weet ;) . Heb er helaas geen tijd voor, maar veel succes
Heh, ik denk dat dat na 7 jaar toch geen probleem is! :P

Prachtige kans voor de deelnemers van 7 jaar geleden om te laten zien wat ze allemaal geleerd hebben in de tussentijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Laten we nu maar voor eens en altijd beslechten wat we doen met (her)gebruik van bestaande (eigen) modellen of stockfoto's etc.

Sinds de contest een GFX contest is geworden is vind ik persoonlijk dat hier soepeler mee omgegaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben van mening dat het eindresultaat van belang is. Dat men daar hulpmiddelen voor gebruik lig ik niet wakker van. Ik maak dagelijks gebruik van hulpmiddelen om tot een sjiek eindresultaat te komen.

my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:31:
Laten we nu maar voor eens en altijd beslechten wat we doen met (her)gebruik van bestaande (eigen) modellen of stockfoto's etc.

Sinds de contest een GFX contest is geworden is vind ik persoonlijk dat hier soepeler mee omgegaan moet worden.
Uit de regels van de contest:
Do's:
Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.

Dont's:
Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
Als je meedoet ga je hier toch mee akkoord, als je het er niet mee eens bent kun je het altijd aankaarten. Maar het is al de zoveelste keer dat er midden in een contest iemand aankondigt een of meerdere bomen uit een plugin te trekken of dat gewoon doet.

Mijn mening:
Als het onderwerp natuur is, is het aan de artiest om te kiezen hoe hij/zij dat wil weergeven. Dat hoeft NIET dmv bomen. Kun je geen bomen modelen in de beschikbare tijd, kies dan maar voor iets anders.

Er zijn inmiddels libraries met ongeveer alle soorten planten die je kunt indenken. En mensfiguren en voertuigen. Met andere woorden, je kunt tegenwoordig de meeste onderwerpen die hier langskomen prima en in veel gevallen haast fotorealistisch uitbeelden zonder zelf maar 1 element te modelen.

Als je plugins zonder beperkingen toestaat krijg je een boel mooie plaatjes waarbij mensen die zelf alles proberen te maken erg schraal afsteken tegen mensen die goed kunnen downloaden.

Edit: Zelf doe ik slechts aan deze contests mee om te leren en beter te worden maar dat is voor anderen wel anders heb ik het idee. Bij de sprookjescontest heb ik mijn stinkende best gedaan om een rijke bloemenweide te maken maar dat had veel makkelijker gekund, met plugins. Als de algemene tendens is dat alleen het eindresultaat telt is voor mij de hele uitdaging van de contest weg en doe ik iig niet meer mee.

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-11-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik kan me goed vinden in de mening van Snoeikoei. Je hebt hier geen opdrachtgever, dus je hebt zelf de keuze wat je gaat maken. Maak dan ook iets wat je zelf kunt maken, en waar je wat van leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik zal even toelichten waarom ik ging rennen :P

- Vorige contest maakt FransvdWijst gebruik van een planten-plugin. (against the rules ;) ).
- Royk start met een eigen gemaakte tekening, voor dat de contest begonnen was. (against the rules ;) ).
- Mavi gebruikt werk van een ander, gaat knippen en plakken (twijfel geval m.b.t. de regels).

Ik wil bomen gebruiken, wat ook gewoon prefab is... waarbij het bij de andere personen een oogje word dicht geknepen, word het bij mij lastiger. Ook al weet nog niemand hoe en wat de prefab-bomen in beeld komen.

Nu heb ik niks tegen RoyK, FransvdWijst of Mavi maar misschien is het een optie om gewoon _alles_ toe te staan. Zolang je maar vermeld wat je doet of waar je iets vandaan haalt (bron vermelding dus). Je kan dan oude werken (her)gebruiken om toffe platen te maken en denk dat daar de contest ook van zal groeien. Je zal altijd nog dingen zelf moeten maken, aanpassen, belichten, renderen, etc. (dus hier zit zoiezo oefening in).

De 'andere' contesten doen dit vaak ook. Je mag 'alles' gebruiken zegmaar, opzich niks mis mee.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-07 09:41

Dreanor

Joene

Mijn mening over het wel/niet gebruiken van andermans materiaal in een contest is vrij simpel (denk ik)!

Ik ben van mening dat er best werk van anderen in je plaat mag zitten! MITS het niet de aandacht trekt, het merendeel van de plaat is of je eigen werk maskeerd. Ook ben ik van mening dat het NIET onderdeel is van het thema van de contest.

Bijvoorbeeld:

Contest: Nature vs Industry
Stel, jij modeleerd een boom die tegen een graafmachine vecht. Prima, perfect binnen het thema. Als jij dan als achtergrond een wallpaper gebruikt of via een plugin of andermans 3d model een stad renderd dan heb ik er geen moeite me!

Het moet dan wel wezen dat de achtergrond ook echt achtergrond is, niet de aandacht trekt, niet duidelijk van een ander (hoger) niveau is als je eigen werk en ook niet 80% van je plaat bedekt!

Hetzelfde geldt voor photoshop. Het moet niet zo zijn dat je een plaatje van een vechtende boom pakt, deze tegenover een graafmachine zet om ze vervolgens op een achtergrond te plakken en als "eigen" werk inleverd!

Heb je in photoshop de graafmachine samengesteld uit verschillende foto's, waarbij de orginele niet meer duidelijk herkenbaar zijn dan vind ik het weer prima.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dreanor schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:06:
Mijn mening over het wel/niet gebruiken van andermans materiaal in een contest is vrij simpel (denk ik)!

Ik ben van mening dat er best werk van anderen in je plaat mag zitten! MITS het niet de aandacht trekt, het merendeel van de plaat is of je eigen werk maskeerd. Ook ben ik van mening dat het NIET onderdeel is van het thema van de contest.
Plugins en werk van derden toestaan onder bepaalde voorwaarden is veel moeilijker dan gewoon stellen dat het niet mag. Anders krijg je weer discussie over of het wel meer dan 80% van de plaat bedekt, wel of niet teveel met het onderwerp te maken heeft en wel of niet genoeg "eigen" is.

Als je plugins en werk van derden toestaat zonder limieten krijg je idd dat mensen een foto van een andere achtergrond voorzien en inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Voor mij is het vrij simpel.
Of men mag spul van derden gebruiken (incl. modellen en plug-ins), of niet.
Mijn voorkeur gaat in deze vorm van contest toch uit naar het toestaan van oud materiaal en spul van derden. Dit dient dan echter wel ALTIJD gemeld te worden bij het inleveren van de final, incluis link naar het bronmateriaal.

Als je de regels zoals ze nu zijn opvolgt, is mavi ook niet volgens te regels bezig. En om eerlijk te zijn heb ik meer respect voor iemand die een bos Xrog bomen maakt dan iemand die stockfoto's verknipt.

Des al wel te plus. We moeten er rekening mee houden dat dit nog altijd puur voor de eer is en geen contest met prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:33:
Voor mij is het vrij simpel.
Of men mag spul van derden gebruiken (incl. modellen en plug-ins), of niet.
Mijn voorkeur gaat in deze vorm van contest toch uit naar het toestaan van oud materiaal en spul van derden. Dit dient dan echter wel ALTIJD gemeld te worden bij het inleveren van de final, incluis link naar het bronmateriaal.

[...]

Des al wel te plus. We moeten er rekening mee houden dat dit nog altijd puur voor de eer is en geen contest met prijzen.
Hier kan ik me vrij goed in vinden. Ik ben er sowieso niet per sé tegen regels van een contest te veranderen overigens, maar ik ben er WEL op tegen om ze halverwege een lopende contest te veranderen. Als je deelneemt aan een contest ben ik van mening dat je akkoord gaat me de geldende regels zoals vermeld in de topic start.
Kun je je idee niet uitbeelden binnen het kader van de huidige regels, dan bedenk je maar wat anders maar grijp je niet naar hulpmiddelen van twijfelachtig allooi.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-11-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik heb trouwens al een idee van een manier van werken voor een volgende contest (tis nu te laat om daar nog mee aan de slag te gaan). Nu maar hopen dat deze zich er voor gaat lenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-07 09:20
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Aan de ene kant is het wel zo dat het niet eerlijk is tegenover mensen die hun best doen om alles zelf te doen, Zij leren misschien meer omdat ze alles zelf doen, maar dit zie je dan soms niet terug in het eindresultaat. Maar om dan te zeggen dat mensen die stock of renders van anderen gebruiken alleen maar knip en plak werk leveren is ook niet terecht. Je moet zelf een sfeer aan het geheel geven en het geheel moet goed bijelkaar passen. Met simpel knip en plak werk gaat dit echt niet. Wat mij betreft moet er geen grijs gebied bestaan. Dus of alles toestaan of het gebruik van renders en stocks verbieden. Met beide heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Deze contest dus gewoon een oogje toeknijpen allemaal en volgende contest volledig open gooien. Alles mag, zolang je je bronnen vermeld.

We kunnen dit zoiezo eens een keer proberen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Of we het proberen of niet, zodra ik zie dat mensen die zelf hun stinkende best doen om alles wat ze bedenken zelf te tekenen / modelleren eindigen onder mensen die alles uit een potje toveren omdat zelfgeknutselde dingen er minder mooi uitzien ben ik hier weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zodra mensen overal models vandaan gaan trekken om tot een final te komen ben ik ook weg, ongeacht waar ze eindigen.

Een keer een plugin, pre-fab model of eerder gemaakte schets gebruiken vind ik geen enkel probleem, mits vantevoren even aangegeven, maar alles open gooien gaat mij eerlijk gezegd wat ver.

[/€0,02]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Sta gewoon alles toe, je kunt niet verwachten dat mensen in hun vrije tijd een geweldig 3d project in elkaar stampen en daarbij alles zelf maken.

Sinds ik mijn eerder gemaakte (maar eigen!!) "basemesh" wou gebruiken in Zbrush en dit niet werd gewaardeerd ben ik ook echt een beetje van de contests afgeknapt omdat je strikt genomen nooit weet wie wel of niet aanvullende modellen gebruikt en het uiteindelijk toch geen drol uitmaakt voor je render aangezien je met een goed model alleen niet ver komt. Wel dien je dit duidelijk aan te geven.

(Mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Misschien is het handig om door middel van enkele voorbeelden het wat duidelijker te krijgen? Hieronder wat oud werk, welke niet voor de contest meedoet, maar we doen even alsof!!!

Photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.94/1093850001-1093900000/1093871801-1093871900/1093871869_5_wIjV.jpeg

Hierboven zie je een leuke vloedgolf in mijn stad. De omgeving (gebouwen) is een stock foto de rest zelf gemaakt. Lucht bestaat ui 5 delen van andere stock foto's, regen zelf gemaakt, vloedgolf bestaat uit tientallen delen uit stock foto's/brushes, etc.

Zou deze foto goed gekeurd worden volgens de huidige regels, of huidige soepelheid?

Orgineel:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.123.134/999350001-999400000/999356001-999356100/999356090_5_NRRs.jpeg

3d:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.123.131/621100001-621150000/621113401-621113500/621113402_5_Vz5p.jpeg

Hierboven een 3d render voor een oud schoolproject. Ik heb zelf alles gemodelleerd behalve de twee auto's, die ene man en boom. Zou dit al teveel gedownload spul zijn in een plaat om afgekeurd te worden of zou dit nog net mogen? Indien natuurlijk het thema architectuur is of iets dergelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JohnGalt schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:01:
Sta gewoon alles toe, je kunt niet verwachten dat mensen in hun vrije tijd een geweldig 3d project in elkaar stampen en daarbij alles zelf maken.
Da's net zoiets als meedoen aan een athletiekwedstrijd, wel willen winnen maar hé, het is hobby, niemand kan van je verwachten dat je beweegt dus jij stapt op de motor.
Als je niet alles zelf wilt maken in een grafische contest, dan moet je niet meedoen.

MIJN mening.

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-11-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Laatst online: 30-05-2024
Alright, maar sta dan geen halfbakken werk toe. Zoals Stalllone vermeld hebben mensen in het verleden ook andere/oude input gebruikt terwijl de regels wel duidelijk waren en wordt er selectief op gereageerd (al dan niet bewust).

Mij lijkt het leuk om mensen los te laten gaan zodat we mooi werk te zien krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hmm, duidelijk een tweedeling zichtbaar hoe er over een contest wordt gedacht. Zoals ik aangaf maakt het mij niet uit hoe je tot een eind resultaat komt. Als je maar een mooie plaat als final maakt. Daar zijn al technieken genoeg voor nodig.

Laten we realistisch blijven. De grote contesten op internet zijn redelijk soepel qua regels. Bij deze contesten zijn vaak leuke tot flinke prijzen te winnen en is er maanden reken tijd beschikbaar. Hier doen ook tientallen tot honderden mensen aan mee. Je zal dus echt met iets moeten komen wil je er uit springen. Dan veranderen prioriteiten ineens. Immers is er iets te winnen en bezorgd je ook roem en faam, naast de prijs.

Er zijn maar een handjevol mensen op tweakers die aan dit contest hier mee doen. Het is puur voor de lol en meer dan een digitale schouderklop is er niet te winnen. Ik zou zeggen, doe een beetje ontspannen over de regels en houd het ook leuk. Voor mij geldt dat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:35:

Er zijn maar een handjevol mensen op tweakers die aan dit contest hier mee doen. Het is puur voor de lol en meer dan een digitale schouderklop is er niet te winnen. Ik zou zeggen, doe een beetje ontspannen over de regels en houd het ook leuk. Voor mij geldt dat in ieder geval.
Bij die grote contests ligt het niveau van de minste deelnemers ver boven dat van wat hier ronddwaalt over het algemeen. Ik heb wel eens zo'n contest mee zitten lurken (Grand Space Opera en meer recent die B-film contest op CGTalk) en als je ziet wat mensen daar in 1 avond uitpoepen word je wel ff stil. En reken maar dat het deelnemers daar hun eer te na is om dan even een boom uit een plugin te halen omdat ze weinig tijd hebben.

Laten we niet vergeten waarom er hier ooit dit soort regels zijn ingesteld: ten eerste willen we hier toch zien wat je zelf kunt maken en ten tweede geeft de beperking "geen bestaand werk hergebruiken" iedereen hetzelfde uitgangspunt.

Niet iedereen is al even handig met de software naar keuze maar wat ik nou juist de charme van de GoT contests vind is dat sommige deelnemers met wat geklungel en behelpen toch een leuke inzending doen die vaak nog heel origineel is. Sta je alle plugins en hergebruik toe dan wordt er volgens mij al heel snel gekozen voor de snelle route in plaats van dat mensen gaan denken hoe ze zelf hun idee kunnen realiseren. Ik vrees voor de creativiteit en ik vrees dat de uitdaging uit de contest verdwijnt. Het gaat dan alleen nog maar om het effect en het eindresultaat en vreemd genoeg is dat voor mij het minst belangrijke van de hele contest.

Ik wil uitdaging, leerproces, beter worden, zelf workarounds moeten bedenken waarbij ik het toch lekker allemaal zelf heb gedaan (borst vooruit, je kunt trots zijn als het lukt) en dan bovendien nog kunnen winnen.
Wat ik niet wil is dat ik eigenlijk verplicht ben om allerlei libraries, gedownloade modellen en landschapsplugins te gebruiken omdat ik anders geen kans maak in de contest en steevast onderaan eindig want mijn plaat ziet er niet zo goed uit als de collages van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SnoeiKoei schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:10:
[...]

Bij die grote contests ligt het niveau van de minste deelnemers ver boven dat van wat hier ronddwaalt over het algemeen. Ik heb wel eens zo'n contest mee zitten lurken (Grand Space Opera en meer recent die B-film contest op CGTalk) en als je ziet wat mensen daar in 1 avond uitpoepen word je wel ff stil. En reken maar dat het deelnemers daar hun eer te na is om dan even een boom uit een plugin te halen omdat ze weinig tijd hebben.
Dat is precies wat ik aangeef. Aangezien het nivo daar zo hoog is, en de prijzen behoorlijk zijn naast de eer en faam die te behalen is om in de top 3 te komen.. ga je anders te werk. En dat mag ook van je verwacht worden. Dan investeer je daar tijd in want het gaat ergens over. Dat is wat ik bedoel met "laten we realistisch blijven" dat het hier met al het respect nergens over gaat. We doen het neem ik aan allemaal voor de lol. Er is niets te winnen dan een digitale schouderklop. Hoe ieder tot een eindresultaat komt vind ik persoonlijk interessant, maar minder belangrijk dan de final. Daar moet je naar mijn inzicht op afgerekend worden. De winnende werken op CGTalk worden overigens niet op een enkele avond in elkaar gezet. Bij velen zit er meer dan 50 uur werk in.

Ik vind het leuk om hier mee te doen als forum gebruikers onder elkaar. Maar ik denk dat het met de regels best wat losser kan. Zoals gezegd, mijn twee centjes en hopelijk een bijdrage. Ik heb er verder geen problemen mee als de regels wel strak gehandhaafd blijven. Of ik dan elke keer mee doe is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

(ik zie dat er ondertussen terwijl ik aan het typen was al andere posts verschenen zijn, krijg je als je met meer dingen tegelijk bezig bent)

gewoon wat gedachten kronkels welke ik ventileer.

Is het van ons (de deelnemers) de bedoeling om andere mensen de ogen uit te steken door prachtig werk, of is het in eerste instantie de bedoeling je te vermaken met iets wat je leuk vind om te doen? Willen we ons amuseren of is winnen echt het belangrijkste? Doet men mee om te leren, oefenen ontplooien of puur voor de winst?
Wat is dan dje winst? Er zijn geen prijzen, behalve een tijdelijke titel onder de naam van de winnaar. Wat heb je aan de ogen van anderen uitsteken als je het alleen aar voor doet? We zijn hier wel allemaal bezig om in eerste instantie op een leuke originele manier onze gedachten uit te beelden middels een creatief proces. Doen we niet allemaal mee gewoon omdat we het leuk vinden creatief bezig te zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hier iemand totaal tegen zijn/haar goesting een tekening maakt.

Ik vind dat dit creatieve proces niet te veel restricties mag hebben. We zijn vroeger op school al te veel geremd geweest en op de arbeidsvloer kun je je ook lang niet altijd volledig laten gaan.Als we (te) veel regeltjes op leggen, mogen we ons ook de volgende vragen stellen. Mogen mensen die voor hun beroep met cartoons en ander tekenwerk bezig zijn wel mee doen als ze een prachtige 2D plaat gaan inleveren? Mag een student die een opleiding nieuwe media (of what ever) volgt we een 3D plaat maken? Of mogen alleen mensen die totaal 0,0 affiniteit hebben met creativiteit meedoen?

Komt er mijnzins op neer dat we gewoon allemaal vooral moeten maken wat we willen en op de manier dat we leuk vinden. Niet dat we nu volledige 3D scenes moeten maken met alleen maar modellen, textures en what ever van derden.

Want in de "echte wereld" wordt ook alles gewoon bijelkaar gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Simpele vraag, dit is een grafische contest... wat is er nou op tegen om gewoon zelf te maken wat je nodig hebt?

@RoyK: Ik zeg niet dat de deelnemers van CGTalk in 1 avond hun hele inzending maken, maar als je naar hun individuele wips kijkt zit er vaak een enorm verschil tussen de resultaten van 2 avonden. Die 50 uur zit er zeker in, vaak nog het veelvoud daarvan, en die uren zijn wel besteed. Ik doe bij wijze van spreke over 1 schroef langer dan zij over een hele machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Ook even mijn mening hier planten. ...graaf, graaf, grabbel, prop, stamp, stamp.

[mening]Ik vind dat zoveel mogelijk zelf gemaakt moet worden. [/mening]

Toelichting: Niet teveel water geven, regelmatig sproeien, veel zon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SnoeiKoei schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:45:
Simpele vraag, dit is een grafische contest... wat is er nou op tegen om gewoon zelf te maken wat je nodig hebt?
Simpel antwoord: Omdat ieder graag op zijn eigen manier wil werken, lijkt mij. Waarom zou ik een walltexture gaan tekenen terwijl er honderden op internet aanwezig zijn. Het wiel opnieuw uitvinden is niet bepaald effectief en vooral tijdrovend. Nu ben ik niet bekend met de 3d toepassingen die er zijn want ik werk enkel in een 2d omgeving. In mijn brushes zitten ook bladeren en bomen. Zijn die ook niet gewenst? Of had ik deze brush dan voor een contest zelf moeten maken?

@Sargonaut, zo creer je weer een grijs gebied. Wat is "zoveel mogelijk"? Waar ligt de grens en wie bepaald wanneer de grens overschreden is. Allemaal heel vaag. Het is of met, of zonder.

Ik denk dat de drempel erg hoog wordt gelegd door mensen te verplichten alles zelf te maken. Laat ik overigens duidelijk zijn dat ik het prima vind dat men textures etc gebruikt. Maar dat je er wel iets mee moet doen. Maak het eigen. Als je een boom genereer, doe er dan wel iets mee. Dat is iets anders dan te vragen of iemand een eigen boom maakt en daar een hele avond mee bezig is. Wie blijven er dan nog over om iets als final aan te leveren? De die hard zwoegers die blijkbaar geduld genoeg hebben?

Verder wil ik er zelf niet zoveel woorden meer vuil maken aan deze discussie. Mijn gedachten is denk ik wel duidelijk en zal ik niet tot het bittere eind verdedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Stalllone schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:52:
Deze contest dus gewoon een oogje toeknijpen allemaal en volgende contest volledig open gooien. Alles mag, zolang je je bronnen vermeld.

We kunnen dit zoiezo eens een keer proberen... ?
Ik vind het opzich wel prima als men models/renders/stockfoto's ergens vandaan haalt. Maar ik vind dan wel dat iedere bron die je gebruikt + de mate in hoeveel je deze gebruikt een minpunt oplevert waardoor zelfgemaakte models meer beloond worden op deze manier. En dan tevens toevoegen dat je bij het verzwijgen (of vergeten) van een bepaalde bron (per ongeluk of niet) ook gestraft wordt in je punten.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 16-11-2010 11:09 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik vind dat het vooral in de handen van de deelnemers is om er al dan niet strafpunten voor te geven. Ik denk toch dat mensen automatisch bij de beoordeling er rekening mee houden als er overdreven stock, prefab etc. is gebruikt.
Niet op voorhand al strafpunten toekennen, dat werkt niet.

"Its in the eye of the beholder"

En nu stop ik er mee om nog dingen hierover te zeggen, ik denk dat mijn mening wel duidelijk is.
Ik heb geen moeite met bestaand spul, stock, prefab, plugins zolang het de creativiteit ondersteund en niet domineert. En ik denk dat een artiest donders goed weet wanneer hij/zij eigenlijk het creative proces om zeep helpt door te ver te gaan met deze heikele punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nou ja we zien wel, ik heb mijn mening denk ik wel duidelijk gemaakt intussen. Ik krijg mijn werk dit keer niet af (hopelijk het model wel of bijna, maar textures zeker niet, laat staan een omgeving en een mooie render) dus ik hoef niet bang te zijn dat ik de volgende contest weer moet organiseren, dat doet iemand anders. Loopt het er straks op uit dat deelnemers voor inspiratie naar usenet of thepiratebay gaan in plaats van Google image search dan is het gewoon niet meer mijn feestje, period.

Wel een vriendelijk doch dringend verzoek aan deelnemers aan welke contest dan ook: als je besluit mee te doen, houd je dan aub aan de geldende regels. Regels kunnen veranderd worden maar het is gewoon niet handig grenzen te willen oprekken gedurende een lopende contest.

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-11-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik denk dat vele mensen vergeten in deze discussie dat hier waarschijnlijk niemand is die bewust de boel volledig gaan oplichten. Er zal hier niemand een bos renderen met een plugin en dat als eigen werk inleveren! Als iemand dat wel doet had diegene veel beter een plaat kunnen googlen/jatten en doen alsof dat zelfgemaakt was want dan ben je sneller klaar!

Iedereen heeft zijn eigen werkwijze en velen zijn niet van plan om het wiel opnieuw uit te vinden of kunnen dit niet (hier quote ik RoyK). Dus ik ga ervan uit dat iedereen op zijn eigen manier het werk genoeg eigen maakt.

Zoals ik in mijn vorige post (met voorbeelden) al vroeg, is dit teveel stock foto werk en gedownload 3d werk voor velen? Zo ja, dan val ik en velen waarschijnlijk af! Want waar wil je de grens gaan leggen en hoe ga je het controleren.

En 3d model gebruikt waarschijnlijk stock textures, een photoshop plaat stock foto's, een tekenaar gebruikt brushes, een fotograaf zet bestaande objecten neer en maakt foto ... Zo heeft elke stijl wel iets wat niet zelf gemaakt is. Moeten we allemaal alles zelf fabriceren?

Kijk, ik snap wel dat er mensen zijn die wel alles zelf kunnen en willen maken en daar heb ik echt respect voor, maar dit gaat niet voor iedereen op!

Ik zeg, wat ik al vaker gezegd heb, zolang het niet je werk of het thema domineert vind ik het prima dat er 3d modellen, brushes en stock foto's van anderen gebruikt wordt!

Misschien moet er in het vervolg gewoon in de regels gezet worden: Let op met stock foto's, 3d modellen en brushes. Het mag gebruikt worden zolang het je plaat niet domineert. Doe je dit wel, riskeer je diskwalificatie!

Of iets in die zin!

Ik ben toch al op deze contest afgeknapt omdat ik sowieso in het grijze gebied zal verkeren (wat ik van tevoren al aangegeven had) + ik heb er niet genoeg tijd voor gehad met wisselen van baan en huis. Dus dit zal voor mij het laatste zijn wat ik hierover zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

het gaat hier straks nog stil worden als iedereen gaat zwijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:42:
Ik denk dat vele mensen vergeten in deze discussie dat hier waarschijnlijk niemand is die bewust de boel volledig gaan oplichten. Er zal hier niemand een bos renderen met een plugin en dat als eigen werk inleveren! Als iemand dat wel doet had diegene veel beter een plaat kunnen googlen/jatten en doen alsof dat zelfgemaakt was want dan ben je sneller klaar!
Het gaat m.i. niet om oplichten, maar een stukje eer in je werk.
Het is een contest waar je zelf bepaalt wat je maakt (binnen een bepaald thema), dus het argument dat je werk van iemand anders in je plaat hebt gebruikt om tot je gewilde resultaat te kunnen komen, vind ik persoonlijk een hele zwakke. Dan had je iets anders moeten kiezen.
Zoals ik in mijn vorige post (met voorbeelden) al vroeg, is dit teveel stock foto werk en gedownload 3d werk voor velen? Zo ja, dan val ik en velen waarschijnlijk af! Want waar wil je de grens gaan leggen en hoe ga je het controleren.

En 3d model gebruikt waarschijnlijk stock textures, een photoshop plaat stock foto's, een tekenaar gebruikt brushes, een fotograaf zet bestaande objecten neer en maakt foto ... Zo heeft elke stijl wel iets wat niet zelf gemaakt is. Moeten we allemaal alles zelf fabriceren?
Ik denk dat al vaker aangegeven is dat zolang iets niet een significant deel uitmaakt van je plaat, er best mild mee omgegaan kan worden.
IMHO zijn die models van een auto, boom en een figurant puur accessoires in een groot geheel. Daar zou ik weinig moeite mee hebben. Je voegt iets toe aan eigen werk, om het een beetje aan te kleden.
Bij die straat met overstroming heb ik een ander gevoel. Daar vormt werk van een ander de basis voor iets. Naar mijn mening zou dat niet toegestaan mogen worden in een dergelijke contest.

Ik zie genoeg goede suggesties voor een duidelijke oplossing. Ik zie wel hoe de volgende contest gaat. Misschien moet de vorige winnaar maar gewoon bepalen in welke mate dingen toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:51:
@Sargonaut, zo creer je weer een grijs gebied. Wat is "zoveel mogelijk"? Waar ligt de grens en wie bepaald wanneer de grens overschreden is. Allemaal heel vaag. Het is of met, of zonder.
Dat is precies waar de discussie over gaat. :)

Ik zit met mijn gedachten nog bij de oude 3D contest stijl, waarbij iedereen zoveel mogelijk gebruik maakt van de textures en plugins die standaard bij het gebruikte 3D-pakket zitten. Zelf de materialen maken ipv een texturepack te downloaden, of zelf proberen een bepaald effect te krijgen zonder een 3rd-party plugin te gebruiken. Enkel voor de achtergrond een bijpassend plaatje op internet zoeken, of misschien een afbeelding aanpassen om als texture te gebruiken. Verder was het gebruikelijk om geen oud werk te gebruiken om zo geen voorsprong op de andere deelnemers te hebben. Op die manier kon je aan de hand van de gerenderde finals, een redelijk goeie inschatting maken hoe iemand bezig geweest is.

Met de nieuwe contest stijl zijn de grenzen een beetje vervaagt. En vind ik het begrip contest eigenlijk niet meer helemaal op z'n plaats. Hoewel het natuurlijk gaat om het eindresultaat, is er gewoon geen strijd tussen iemand die 50-75 uur zit te 3D'en, in 3 uur een mooie 2D plaat maakt, of zoals ik deze keer, gewoon een foto inlevert.

Maar..., uiteindelijk maakt het mij niet zoveel uit. Zolang er maar mensen mee doen, er plezier in hebben en op de een of andere manier voor zichzelf er iets van leren, al is het maar voor de oefening. ;)

*Geeft z'n mening een beetje water*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Duidelijk, dank je voor je toelichting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

*Kick*

Contest 6 loopt ten einde... dus er kunnen weer ideeen aangedragen worden voor de nieuwe. Ik hoop dat we nu echt een tof onderwerp krijgen! Thoeft van mij helemaal geen breed onderwerp te zijn.

En van mij mag ook de nieuwe winnaar de regels bepalen van de contest. Hopelijk kunnen we deze week dan nog beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Stalllone schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:10:
*Kick*

Contest 6 loopt ten einde... dus er kunnen weer ideeen aangedragen worden voor de nieuwe. Ik hoop dat we nu echt een tof onderwerp krijgen! Thoeft van mij helemaal geen breed onderwerp te zijn.

En van mij mag ook de nieuwe winnaar de regels bepalen van de contest. Hopelijk kunnen we deze week dan nog beginnen!
Ik zou ook deze week nog wel willen beginnen, aangezien ik nu in ieder geval tijd heb. :)
Een eindejaars/feestdagen thema ligt natuurlijk voor de hand (Kerst in 2050 o.i.d. lijkt mij wel wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

lijkt me ook wel een keer leuk om heel afgezaagd "feestdagen" te pakken en dan een ultra korte contest van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Of we deze week al een nieuwe contest kunnen starten hangt helemaal af van of alle scores snel binnenkomen. Ik heb nu van 5 mensen de boel ontvangen, blijft er nog 1 over (SonnyBonds).

Edit: update!

[ Voor 25% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-11-2010 10:32 ]

• D-rez

D-rez

dexels

nog ideeën mensen?

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik ben het wel eens met Stalllone, zou het niet eens leuk zijn om een heel beperkt onderwerp te kiezen, bijvoorbeeld (heel afgezaagd) maak een stoel, of ontwerp een fiets;
op die manier ga je dieper in op de uitwerking en krijg je denk ik heel andere producten voorgeschoteld, meer met elkaar vergelijkbaar.
Het lijkt mij interessant om te zien hoe mensen met zo'n beperkt onderwerp toch creatieve dingen kunnen doen :)

Incompl te

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

D-rez schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:33:
lijkt me ook wel een keer leuk om heel afgezaagd "feestdagen" te pakken en dan een ultra korte contest van 1 maand.
"Wat verwacht je niet van de kerstman/Sinterklaas?"

En dat beeld je uit. Kan volgens mij wel een dosis humor opleveren :D

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Rakkerzero schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:54:
[...]

"Wat verwacht je niet van de kerstman/Sinterklaas?"

En dat beeld je uit. Kan volgens mij wel een dosis humor opleveren :D
gezien sint een christelijke heilige is... is iets met pedofilie dan juist wel of niet verwacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

darkpluisje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:48:
[...]

gezien sint een christelijke heilige is... is iets met pedofilie dan juist wel of niet verwacht :X
Da's aan jou om te bepalen maar het is iig niet origineel he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als er nou snel een nieuwe contest moet komen zou ik deze discussie maar eens levend houden he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Maak/ontwerp minimaal 1 en maximaal 3 objecten wat te maken heeft met: kerst / Oud & nieuw / Sinterklaas / Kerstman. (kies wat je wilt...)

Dus kan je lekker los gaan op Modelling, Texturing & Belichting.

Voorbeeld (goed):
1x Rotje (lontje + rotje = 1object)
1x Vuurpijl (Hoedje + stok + inhoud + lontje = 1object)
Samen dus 2 objecten.

Voorbeeld (fout):
Sinterklaas op de vuist met de kerstman terwijl zwarte pieten de boel in hens steken.
Veelste veel objecten.

Je mag dus "1 object" omschrijven als 1 geheel. Net zoals een Auto bestaat uit meedere onderdelen, het toch 1 auto is.

Is het duidelijk wat ik nu bedoel :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

duidelijk wel, maar leuk is dat niet vindt ik.

Bovendien als ik een sinterklaas maak die een kerstman neer knuppelt met z'n staf, terwijl twee zwarte pieten rudolf in een zak proppen en Americo (slecht weer vandaag) de paashaas de grond instampt, dit tafereel op een sokkel zet, alles in een koper (of whatever) materiaal zet heb ik ook nog maar 1 object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ja maar dat krijg je toch niet allemaal gemaakt in deze 'eindejaars-contest' :)

Daarom ook beperken tot wat minder dingen, maar die juist heel goed gaan maken. Kan iedereen z'n grenzen weer verleggen en dingen bij leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

en hoe ga je rekenen voor hand getekende inzendingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zou zelf eerder voor een onderwerp gaan waarbij je ook de mogelijkheid hebt om je fantasie de vrije loop te laten gaan, maar ook de keuze hebt om iets heel concreets te maken.

Misschien leuk om eens iets abstracts te kiezen als onderwerp. Bijvoorbeeld: 'Melancholie', 'Contrast' of 'Zon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:55:
en hoe ga je rekenen voor hand getekende inzendingen?
Gewoon hetzelfde :) Of je nu een Sinterklaas modelleerd of er eentje tekent, het is beide '1 object'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Gaat er iemand de OP nog updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zal straks dit draadje eens doorlezen voor een tof thema topic. Ik heb zelf ook wat ideetjes.. Maar ik probeer het vooral leuk te houden zodat 2D en 3D kunnen klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Misschien is het leuk om wat humor op tafel te gooien. "De ongelukkige kerstman"

verzin een humoristische situatie waar de kerstman niet op zijn gelukkigst is :)

Ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik vind dat best. Alleen is misschien niet iedereen even begaafd om er een sprankeltje humor in te steken.

(but you're the boss)

[ Voor 10% gewijzigd door D-rez op 02-12-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wordt alleen al bij de gedachte aan kerst, koud en ongelukkig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Best een leuk idee, maar idd wel pittig voor met name de mensen die iets in 3d maken.

Maar ik zou er zelf geen probleem mee hebben om hier iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

van mij mag het dat onderwerp worden, ik heb namelijk al een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Je hoeft natuurlijk niet een kerstman in de puntjes uit te werken. je kan ook een situatie verzinnen waar de omgeving het verhaal verteld. Ik zeg maar iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Misschien moeten we toch afstappen van een oudjaar / kerst / sinterklaas thema omdat we waarschijnlijk toch al in 2011 zitten als we straks de finals moeten inleveren...

Want met een mini contest van +/- 4weken +alle feestdagen die iedereen heeft gaat er weinig van de contest terecht komen vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Misschien kan je iets in de zin van het oude achter je laten en het nieuwe te gemoed gaan?

Hier kan je volgens mij vrij veel mee, van een rups die als vlinder uit de cocon komt tot een jongentje die je over een pad ziet lopen (symbolisch iets achter je laten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De NASA heeft mij geïnspireerd gisteren. Met de onthulling van een nieuw onbekende bacterie die leeft in een giftige soep waar geen leven mogelijk is. Al thans, met de maatstaven waar de wetenschap voorheen werkte.

Idee: Verzin een levensvorm, die niet aards is. Geen standaard alien, maar een buitenaards ras van ver hier vandaan. Maak een soort van portret foto.

Gebruik maken van fotomateriaal mag wat mij betreft. Zolang je dit wel bewerk. Looptijd tot eind Januarie? (2 maanden)

Ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Lijkt me een erg leuk onderwerp RoyK. Kun je veel kanten mee op.

Ik zou zeggen: schrijf de contest maar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Wel leuk idee!

Moet het een portret zijn of mag je ook een omgeving zijn waarin de aliens zich verplaatsen? Dan kan je makkelijker een technologisch ras maken oid (denk ik).

Wel moeten er dan aliens zichtbaar zijn en niet een vreemde omgeving ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Royk: Moeilijk onderwerp! Maar je kan er wel volledig op los gaan! Alleen zou ik weghalen dat het niet standaard een Alien mag zijn. Dus gewoon een buitenaards-ras.

Ik vind het prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381244

Aliens lijkt me wel een leuk onderwerp. Maar ik zou het nog leuker vinden als het ook een beetje uitgedacht moet zijn, bijvoorbeeld: wat eten ze, hoe eten ze, hoe leven ze, in welke omstandigheten, enz. Dus niet alleen de buitenkant van een vaag monster maken, maar ook een beetje nadenken hoe het van binnen werkt en er uit ziet. (het hoeft zich natuurlijk niet aan de natuurwetten te houden)

Misschien dat ik ook wel meedoe (voor het eerst). Maar heb je veel ervaring met 3D nodig om een beetje iets goeds te maken naar jullie maatstaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Persoonlijk vind ik dat te ver gaan. Als je een buitenaardse teken / ontwerp zou je dat toch enigzins kunnen uitbeelden in zijn voorkomen. Kleine mond, grote mond, geen mond, 1 oog, 2 ogen, 3 ogen, geen ogen? Een neus gat, 2 neus gaten 4 neusgaten aan de zijkant, in het midden, is je karakter behaard of niet.. etc.etc etc. Ik hoop dat ik jullie kan inspireren om een portret te maken van een buitenaardse.. die op de foto genomen is en dus poseert voor de camera. Het staat je vrij hoe je dit doet. Misschien is jouw karakter dominant aanwezig, of juist heel angstig en op zijn hoede. Is jouw karakter misschien arrogant of heel statig.. Kan je karakter in het volle licht verschijnen of wordt er een zwak lampje gebruikt omdat het gewone licht te fel voor ze is.

Ik denk dat je een heleboel kan doen met dit onderwerp.. regels zijn simpel:

-Maak een portret.
-Ontwerp een ras naar eigen inzicht.
-Foto materiaal mag gebruikt worden, mits flink bewerkt

Voorbeeld portret:
Afbeeldingslocatie: http://fotoprojektai.com/wp-content/uploads/2009/12/president-portrait.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:42:
De NASA heeft mij geïnspireerd gisteren. Met de onthulling van een nieuw onbekende bacterie die leeft in een giftige soep waar geen leven mogelijk is. Al thans, met de maatstaven waar de wetenschap voorheen werkte.

Idee: Verzin een levensvorm, die niet aards is. Geen standaard alien, maar een buitenaards ras van ver hier vandaan. Maak een soort van portret foto.

Gebruik maken van fotomateriaal mag wat mij betreft. Zolang je dit wel bewerk. Looptijd tot eind Januarie? (2 maanden)

Ideetje?
Ja, lijkt me een leuk onderwerp. En omdat 'bloed kruipt waar het niet gaan kan' zal ik ook wel weer mee doen waarschijnlijk. ;)

edit:
_/-\o_

Ah, dus dat is een standaard alien, vroeg me al af. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 03-12-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Heb je al besloten wat het onderwerp gaat zijn, RoyK?

Ik heb wel al wat ideetjes voor een 'alien-portret'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil hem wel plaatsen. Maar hoe kan ik de boel netjes kopiëren zodat alles in de raampjes komt te staan zoals alle starttopics er uit zien???

Ik heb de boel al voor een groot deel in word staan op de pc

[ Voor 18% gewijzigd door RoyK op 05-12-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
RoyK schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:12:
Ik wil hem wel plaatsen. Maar hoe kan ik de boel netjes kopiëren zodat alles in de raampjes komt te staan zoals alle starttopics er uit zien???

Ik heb de boel al voor een groot deel in word staan op de pc
Het makkelijkst is denk ik om de vorige post te kopiëren (even op quote klikken voor de source).
De links naar afbeeldingen moet je wel even fixen, en natuurlijk de tekst waar nodig vervangen door die van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maar wordt het dan niet een quote in een quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
RoyK schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:46:
Maar wordt het dan niet een quote in een quote?
De quote tags moet je natuurlijk wel weghalen, en je moet er een nieuwe post van maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als je op de knop ernaast drukt, "view", zie je gewoon de code van de startpost. Copy, paste in een nieuw aangemaakt onderwerp en paar dingen wijzigen. Klaario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SnoeiKoei schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:20:
Als je op de knop ernaast drukt, "view", zie je gewoon de code van de startpost. Copy, paste in een nieuw aangemaakt onderwerp en paar dingen wijzigen. Klaario.
Top! vanavond post ik het verhaal: Alien Portrait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:20:
Verrek, die knop was me nog nooit opgevallen. :+

Zin in de nieuwe contest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:49:
[...]

Top! vanavond post ik het verhaal: Alian Portrait
Schrijf Alian als Alien en you're good to go *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SnoeiKoei schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:50:
[...]

Schrijf Alian als Alien en you're good to go *O*
Staat er toch? :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

-O-
..
..
..
..
..
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een leuke contest.
Vanavond begint ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:53:
Lijkt me een leuke contest.
Vanavond begint ie?
Wellicht ten overvloede: hij is reeds begonnen.

\[2D/3D] GFX Contest 7: Alien Portrait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 06-07 07:21
*schop*

Iemand nog behoefte aan een contest? Zo ja;

- Welk onderwerp?
- Voor hoelang? 2 maanden bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

naar mijn mening is 2 maanden te lang, dan krijg je flinke uitstelkoorts (zelf 2 keer last van gehad). En qua onderwerp zou ik persoonlijk kiezen voor een simpel iets, wat niet te complex is voor de beginner, maar waar een ervarene 3der zich helemaal in kan uitleven.

Samen zouden die ideeën leiden tot een kleine contest (bv. 3 weken?), met een simpel onderwerp.

Ook ik wil weer eens meedoen, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

2nd that.
Deadline 31 maart lijkt mij ideaal.
Onderwerp heb ik nu zo snel geen inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Een weekje of 3 lijkt mij ook ideaal. Max 4.

Ik zou gaan voor een redelijk abstract onderwerp. Dan krijg je veel verscheidenheid en over het algemeen kan je het dan zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 06-07 07:21
Klik hier voor een ideetje: Flying Ship; makkelijk te doen voor een beginner (geen water, eenvoudige vormen, achtergrond kan een foto zijn van wat wolken bijvoorbeeld, geen organische dingen), maar een wat meer gevorderde kan er helemaal op los gaan, zoals deze. Het is wel een wat gesloten onderwerp, maar je kan er vanalles mee, zeppelins, luchtballonen, fantasydingen, steampunk, realistisch.

Zoals hierboven gezegd; zo moeilijk als je zelf wilt.

Nog andere ideeen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:46
Dat ziet er idd wel heel gaaf uit, +1. Dan wil ik ook weer een keertje meedoen :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Leuk idee lijkt me.
Je zegt het zelf goed: gesloten onderwerp maar je kan er wel allerlei kanten mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381244

Mij zou het wel leuk lijken om iets dat echt bestaat na te maken, bijvoorbeeld je huis, een stuk landschap, een gebouw dat je mooi vindt, etc. Dat hoeft absoluut niet complex te zijn (een plane met een heightmap, met daarop een blok en twee schuine planes), maar tegelijkertijd kan je je ook helemaal uitleven, door bijvoorbeeld een gebouw op de centimeter na te maken.

Eventueel zou je er iets "vreemds" of surrealistisch bij kunnen maken, als men dat leuker vindt (zodat er iets dat je zelf hebt bedacht bijzit)
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste