[2D/3D] GFX Contest 6: Nature meets Industry Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:40
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4107/5068702249_bbd61928de.jpg
Welkom bij de zesde GFX contest!

Na de helaas geflopte vijfde GFX contest zijn we al weer aanbeland bij GFX contest nummertje zes!

Nature meets Industry

Veelgenoemde topics voor een contest zijn natuur / biologie / organisch enerzijds en industrie / steampunk / mechanisch anderzijds. Maar waarom zou je kiezen?

Met de toenemende industrialisatie en ontwikkeling in de wereld komen natuur en industrie elkaar steeds vaker tegen en op steeds onverwachter plekken... Hoe ziet zo'n ontmoeting eruit? Wat zijn de consequenties? Heeft de mens de teugels echt wel zo strak in handen? Zijn we hard op weg een boel waardevols naar de knoppen te helpen of moeten we een bedreiging verslaan om als soort te overleven? Of moeten we een heel andere weg ingaan, en gaan samenwerken met de natuur om voor een leefbare toekomst te zorgen? En waarom zouden we zelf nog dingen uitvinden als de evolutie voor bijna ieder probleem een oplossing heeft gevonden? Er zijn tal van scenario's denkbaar... Bedenk wat er volgens jou gebeurt als natuur en industrie elkaar tegenkomen en beeld dat uit!

Kies de technieken waarin jij jezelf het beste thuisvoelt en gebruik ze om een afbeelding van formaat in elkaar te zetten. Van houtskool tot krijt, van 3ds Max tot Painter, of een combinatie van die twee.. zolang je er een afbeelding mee kan produceren mag het (bijna) allemaal. Zie de regels verderop in deze startpost voor de exacte details.

Iedereen veel succes! Dat de beste mogen winnen!

Voorgaande topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"
2D/3D GFX Contest "Sprookjes"
2D/3D GFX Contest "Character Design"

GoT Contest website
Stalllone en naam hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en naam zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en naam, bedankt voor het initiatief !!

Inleverdatum
Uiterste inleverdatum 21 november 2010, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP: Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/

*O* Contest gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord+ Surprise
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier dan NME kan ik het niet typen dus bij deze:

De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.

Good luck!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Wow, wat een tof onderwerp! Ik krijg er meteen beeld bij :)

Ik denk dat ik deze keer iets kleins ga doen, en dat netjes uitwerken, ipv een grote scene beginnen die nooit afkomt. Mijn eerste idee was een mechanische bloem, maar misschien schiet me nog iets anders te binnen.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
En m'n eerste WiPje, afgelopen uurtje aan gewerkt. Ik ga een steampunky vliegtuig maken dat eruit ziet als een libel. Dit is het begin van het mechanisme waar 2 van de vleugels aan hangen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4084/5068988063_aed11d0bf4.jpg

Schetsen heb ik niet, ik bedenk wel tijdens het modelleren. Doel is wel alles er uit te laten zien alsof er een logisch mechanisme achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Tof onderwerp! Het is dat ik nu een best volle agenda heb dus heb hier voorlopig nog geen tijd voor. maar maybe als over een paar weken als alles hopelijk achter de rug is dat ik mezelf meng in deze contest!

@ Snoeikoei: Off to a good start! Het ziet er al veelbelovend uit! Ik ben benieuwd naar de rest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 15:49
Hmm gaaf onderwerp zeg, ik beloof he-le-maal niks maar wie weet doe ik eindelijk ook eens mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-06 21:06

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb al een paar leuke ideeën.. ik ga proberen mee te doen. Al heb ik momenteel bijna 2 banen met mijn freelance werkzaamheden, én een jong gezin die aandacht vraagt.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wederom een leuk onderwerp. Vanavond maar even het schetsblok erbij pakken.
Ik ga voor mezelf de deadline op 24/10 zetten, anders gebeurt er niks. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 07:52

Dreanor

Joene

Ik vroeg mij af of ook photoshop werk mee mag doen waarbij niet alle foto's van mijzelf zijn. Welke uiteraard allemaal verwerkt worden tot een uniek geheel. Zo ja, dan ga ik een poging wagen. :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Dreanor schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:37:
Ik vroeg mij af of ook photoshop werk mee mag doen waarbij niet alle foto's van mijzelf zijn. Welke uiteraard allemaal verwerkt worden tot een uniek geheel. Zo ja, dan ga ik een poging wagen. :)
lijkt me geen probleem, bij de sprookjescontest was er ook een deelnemer die een stockfoto bewerkte tot iets unieks. Gewoon doen dus imho, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ok, ik heb mijn idee rond. Ik ga 'the last tree' maken, met allerlei technologie eromheen (infuus etc). Ik heb nog nooit een boom gemaakt dus dat wordt een uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Bozozo schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:24:
Ok, ik heb mijn idee rond. Ik ga 'the last tree' maken, met allerlei technologie eromheen (infuus etc). Ik heb nog nooit een boom gemaakt dus dat wordt een uitdaging :)
Wat een gaaf idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

SnoeiKoei schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:58:
lijkt me geen probleem, bij de sprookjescontest was er ook een deelnemer die een stockfoto bewerkte tot iets unieks. Gewoon doen dus imho, ben benieuwd!
Mooi, dan gaan we het gewoon proberen. Ik loop toch al een hele poos met een idee/project waar ik aan wil beginnen dus dan heb ik dit als goed excuus om er ook ECHT aan te beginnen. En als het niet voor deze contest goed gekeurd is dan heb ik in ieder geval mijn idee uitgewerkt. d:)b

Echter wordt het thema anders van middeleeuws naar industrieel + natuur. Ik wil mijn idee nog niet prijs geven /copywrite })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03
Misschien ga ik deze keer meedoen als ik wat tijd heb tussen school door...

Het ontwerp hebi k niet zelf bedacht maar komt van een 3d plaatje van een wesp die ik ooit op deviantart vond...Echter om het wat lastiger voor mezelf te maken wil ik kijken of ik het in nurbs kan doen..
Word ook goed voor mijn rendering skills :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
darkpluisje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:55:

Het ontwerp hebi k niet zelf bedacht maar komt van een 3d plaatje van een wesp die ik ooit op deviantart vond...
Een ontwerp namaken zal misschien niet tegen de regels zijn(?), maar verwacht geen hoge scores qua originaliteit. Misschien wel iets om even rekening mee te houden. ;)
Of ben je van plan alleen het globale idee te kopiëren en er een geheel eigen invulling en setting aan mee te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Hm, leuk thema. Misschien dat ik eens wat na ga denken in de richting van...

Afbeeldingslocatie: http://scifipulse.net/wp-content/uploads/2009/08/warehouse-13-tv-logo.jpg

H.G. Wells, where are you? :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 12-10-2010 00:42 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Zamorano schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:26:
[...]

Een ontwerp namaken zal misschien niet tegen de regels zijn(?), maar verwacht geen hoge scores qua originaliteit. Misschien wel iets om even rekening mee te houden. ;)
Of ben je van plan alleen het globale idee te kopiëren en er een geheel eigen invulling en setting aan mee te geven?
Het gaat om een soort van steampunk versie van een bij... Ik neem zijn globale idee maar verander denk ik wat dingen omdat ik dat danwel mooier vind danwel beter te maken zijn in nurbs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
darkpluisje schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:04:
[...]

Het gaat om een soort van steampunk versie van een bij... Ik neem zijn globale idee maar verander denk ik wat dingen omdat ik dat danwel mooier vind danwel beter te maken zijn in nurbs :P
Is het nu een wesp, of een bij? :)
Kun je het plaatje waar je het op baseert posten. Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:10

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga ook eens verzinnen :)

Aangezien het idee voor dit onderwerp deels van mijn kant komt, wil ik uiteraard wel iets afleveren dit keer.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Mini-wipje! *O*

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4107/5074496051_1c92579ee4.jpg

1 van de kleppen waar een stoommachine vol mee zit. Kwartiertje werk in mijn lunchpauze, met GMax. Vanavond een grotere update hopelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-10-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356927

Laat ik maar eens meedoen dan. Voor alles is er een eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
ik zat ook al "steam-punk" te denken. Maar zal dan iets anders moeten verzinnen (if i compete)

[ Voor 54% gewijzigd door D-rez op 12-10-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
D-rez schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:05:
ik zat ook al "steam-punk" te denken. Maar zal dan iets anders moeten verzinnen (if i compete)
Niks mis met nog een steampunk inzending maar aub niet nog een insect :P Zijn er nu al 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Nieuw wipje:

Blokjes gemaakt als leidraad, binnen deze contour moet de boel ongeveer blijven:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4061/5076483546_6600d71a7c_b.jpg

En detail van de vleugelophanging:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/5075886137_7b0f54f083_b.jpg

Edit: Nog maar ff verder... Ruwe invulling gemaakt van de onderdelen die een dubbel uitgevoerde stoommachine (effectief dus een 2-motorig vliegding) iig nodig heeft. Wordt komende weken uitgewerkt en de overblijvende ruimte wordt natuurlijk opgevuld met veel pulleys, tandwielen, riemen, stoomleidingen, bedieningskabels, kranen, kleppen, handles, deurtjes, plaatwerk, een frame om de boel bij elkaar te houden, lantaarns, etc.

En waarschijnlijk gaan de cockpit en landingsgestel buiten verhouding veel tijd kosten want dat zijn de echt moeilijke delen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4009/5075964819_dbcabd2b82_z.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-10-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gaaf! Je krijgt al een indruk van het detail wat erin gaat zitten.

Goed om wip's te zien. Dat motiveert ook om zelf verder te gaan, al ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Zamorano schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:45:
Gaaf! Je krijgt al een indruk van het detail wat erin gaat zitten.

Goed om wip's te zien. Dat motiveert ook om zelf verder te gaan, al ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. :)
Kijken naar de wip van een ander is lang zo leuk niet als zelf doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Nou het was een tijdje kutten, ik ben toch niet helemaal lekker met nurbs bij rare vormen ermee :P

Maar uiteindelijk heb ik het eerste deel van zijn pantser af en dat is een hoop van het beestje omdat het in meerdere schalen voorbij komt..

Het zal zeker niet zo gedetailleerd zijn als die van jou snoei :P Maar heb gewoon te weinig tijd :P En doe het om meer over nurbs te leren als om helemaal gek te gaan met het model...dat ga ik met een contest in de vakantie wel is doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Cool onderwerp! Misschien ga ik mee doen. Maar ik zit in Australie nu (vak) dus ik beloof niks. Als ik een tof idee krijg & er tijd voor heb, doe ik mee!

Vandaar ook mijn lichte afwezigheid :+

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
darkpluisje schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:15:
Nou het was een tijdje kutten, ik ben toch niet helemaal lekker met nurbs bij rare vormen ermee :P

Maar uiteindelijk heb ik het eerste deel van zijn pantser af en dat is een hoop van het beestje omdat het in meerdere schalen voorbij komt..

Het zal zeker niet zo gedetailleerd zijn als die van jou snoei :P Maar heb gewoon te weinig tijd :P En doe het om meer over nurbs te leren als om helemaal gek te gaan met het model...dat ga ik met een contest in de vakantie wel is doen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.northeastshooters.com/vbulletin/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

Ik ben benieuwd :P Ik heb ooit wel eens wat zitten klooien met nurbs in Max maar dat vond ik niks... Rhino vond ik dan wel weer fijn. Waar werkt jij mee?
Stalllone schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 02:59:
Cool onderwerp! Misschien ga ik mee doen. Maar ik zit in Australie nu (vak) dus ik beloof niks. Als ik een tof idee krijg & er tijd voor heb, doe ik mee!

Vandaar ook mijn lichte afwezigheid :+
Ah, jammer voor ons maar tof voor jou! Geniet van je vakantie, prachtig land!!! (/me heeft er een half jaar gezeten voor stage en vakantie, na de stage de oostkust van Sydney tot een stuk boven Cairns bekeken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga verlaten en vervallen industrie tekenen.. en de natuur de omgeving weer tot zich neemt. Ala stalker. Enkel wat verder in de toekomst waar de mens faalt te blijven bestaan.

[ Voor 44% gewijzigd door RoyK op 14-10-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Iets post nuclear? Altijd leuk. Wel iets heel anders dan je normale oeuvre, hoewel ik niet aan de idee kan ontkomen dat je dit zelfs "vrolijk" kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik wil zoiets gaan maken in 2D.

Afbeeldingslocatie: http://www.nikiomahe.com/wp-content/uploads/2008/03/amazing-green-roof-art-school-in-singapore.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Die kwam ik ook tegen tijdens het researchen. :)

Ik neig ook naar het uitbeelden van een 'groene', moderne vorm van industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik verder rommelen aan deze schets, waar ik een paar weken geleden mee begonnen was maar niet wist waar ik naar toe ging. Ik heb een heleboel ideeën met dit plaatje

Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/e5jmdw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ja tof, iedere week een zitmaaier over je dak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
RoyK schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:00:
Ik verder rommelen aan deze schets, waar ik een paar weken geleden mee begonnen was maar niet wist waar ik naar toe ging. Ik heb een heleboel ideeën met dit plaatje

[afbeelding]
Magische belichting. Erg goed, de sfeer staat in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

[afbeelding]
Mag ik vragen of je die in 1920x1200 hebt :O, die is erruug gaaf als wallpaper! (Of ruw op een zo hoog mogenlijke res)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Hier al een begin. Is wel duidelijk dacht ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/industriemeetsnature.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Anoniem: 177141 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:42:
Hier al een begin. Is wel duidelijk dacht ik zo.

[afbeelding]
Nee.. vertel eens :+

@ RoyK; jaloezie heerscht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Dat ziet er uit als een stalen balk. Echter mis ik de afronding van de flenzen aan de midden rib. Google maar eens op IPE, HEA of HEB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nog even wachten jongens :D,koest koest, in jullie mand!! een closeup is minder mooi hoor, ik heb er nog veel werk aan. Origineel is overingens 3000x bij nog iets. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ook maar even een ideetje uitgeschetst vanavond. Een beetje grof, maar ik geloof dat het idee duidelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://www.imageurlhost.com/images/79ymvcjg553oj8exyay.jpg

Het is een ruim opgezette, grotendeels zelfvoorzienende, (drijvende?) stad in een groot meer of oceaan, met ruimte voor landbouw, een groot park, een luchthaven, zeehaven, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Toffe ideeen zeg! Ook erg goed te zien dat de wips op gang komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:32:
[...]

[afbeelding]

Ik ben benieuwd :P Ik heb ooit wel eens wat zitten klooien met nurbs in Max maar dat vond ik niks... Rhino vond ik dan wel weer fijn. Waar werkt jij mee?

[...]

Ah, jammer voor ons maar tof voor jou! Geniet van je vakantie, prachtig land!!! (/me heeft er een half jaar gezeten voor stage en vakantie, na de stage de oostkust van Sydney tot een stuk boven Cairns bekeken.)
Ik werk met maya... Volg International Game Architecture and Design in breda.. Heb daar met nurbs vorig jaar een vliegtuig mee moeten maken en dat was een pain :P Maar omdat het zo high detail is wil ik het echt kunnen, was in de zomer begonnen aan een auto maar dat werd wat lastig, en buiten mijn opleiding en andere dingen heb ik best weinig tijd...

Dat wat ik tot nu toe kan laten zien is nog niet zo veel maar zal volgende keer wel een screenshotje maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Andrew loopt echt een beetje achter in de tijd. NURBS kunnen handig zijn maar werken meestal tegen je qua gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

[afbeelding]
Hoewel je plaat al veel sfeer heeft :9~ ... moet ik toch even de SP quoten:
Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
;(

Als je deze plaat als inspiratie gebruikt is het geen probleem natuurlijk!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
JohnGalt schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 02:02:
Andrew loopt echt een beetje achter in de tijd. NURBS kunnen handig zijn maar werken meestal tegen je qua gebruiksgemak.
Ja inderdaad.. hoorde hem laatst een student wat vragen stellen en die had als 1 van de grootste klachten ook dat eigenlijk alles wat wij leren zo low poly mogelijk is. De opleiding word gepresenteerd alsof je als je klaar bent ook direct de film in kan maar wil je dat doen dan zul je jezelf echt eerst subd en nurbs beter moeten leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Stalllone schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 04:32:
[...]

Hoewel je plaat al veel sfeer heeft :9~ ... moet ik toch even de SP quoten:
[...]

;(

Als je deze plaat als inspiratie gebruikt is het geen probleem natuurlijk!
Ik respecteer de regels, maar dit is wel een beetje heel zwart wit natuurlijk. De schets is nog geen 3 weken oud en niet eens af. Tijdens het krabbelen en krullen had ik geen idee waar ik naar toe ging in de tekening en ben gestrand. Dit thema geeft mij weer voedsel om door te tekenen. Als ik of een ander nou tekening pak die al klaar is of zo goed als af is, ala!

Als het dan allemaal echt zo zwaar moet wegen vind ik het prima, maar haak ik wel af (principes). Ik doe graag mee maar het blijft een lolletje. Ik heb ook nog betaald tekenwerk liggen en wil ik deze maand nog mee doen aan de Gnomon Workshop competitie waar wel prijzen te winnen zijn.

No hard feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:56:
[...]

Ik respecteer de regels, maar dit is wel een beetje heel zwart wit natuurlijk. De schets is nog geen 3 weken oud en niet eens af. Tijdens het krabbelen en krullen had ik geen idee waar ik naar toe ging in de tekening en ben gestrand. Dit thema geeft mij weer voedsel om door te tekenen. Als ik of een ander nou tekening pak die al klaar is of zo goed als af is, ala!

Als het dan allemaal echt zo zwaar moet wegen vind ik het prima, maar haak ik wel af (principes). Ik doe graag mee maar het blijft een lolletje. Ik heb ook nog betaald tekenwerk liggen en wil ik deze maand nog mee doen aan de Gnomon Workshop competitie waar wel prijzen te winnen zijn.

No hard feelings
Lijkt me geen probleem. Het is duidelijk een vrij kale schets die nog niets met het thema te maken heeft. Als iemand anders een basis low-poly 3d model kan gebruiken om daarmee te gaan sculpten, kan dit ook wel.
Maar ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. :)

Zijn er trouwens andere mensen die het plaatje in mijn vorige post niet kunnen zien?
Thuis in Chrome zie ik hem gewoon, hier op het werk in IE een rood kruis. :X Net ook even Chrome geinstalleerd en dan zie ik hem wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 15-10-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Tsja, beetje lastig altijd zulke discussies over "hergebruik". De regel is ooit ingesteld om te zorgen dat mensen geen valse start hebben. Lees valse start als een groot voordeel ten opzichte van andere deelnemers van de contest.

Tegelijk is het wel toegestaan gebruik te maken van stock photos, ook al zijn die niet specifiek voor de contest gemaakt. Als jij deze tekening slechts als basis voor de contest wil gebruiken (en face it, hoe goed de sfeer ervan ook is, het is geen dagen werk geweest) komt dat voor mij aardig overeen met het gebruik van een stock photo. Ik neem hierbij aan dat je er nog veel aan gaat veranderen voordat het een final is.

Bij niet-toegestaan hergebruik denk ik meer aan: Onderwerp is WW2, deelnemer zegt "Oh vet, ik heb nog een 3D-model van een tank. Daar zet ik een huis achter en dan ben ik klaar."

Maar goed, dit is slechts mijn mening. Wat mij betreft is het geen probleem maar inmiddels zal toch wel bekend zijn dat er al heel vaak gezeik is geweest over gebruik van bestaand materiaal.

De contest is er hoe dan ook voor de lol, laten we iig zorgen dat dat het belangrijkste criterium is als het op regels aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Uiteraard gaat de tekening er anders uit zien. Dat heb ik ook aangegeven bij het plaatsen. Ik ben ook niet van plan om er dagen werk in te steken. Dat is het mij niet waard. Maar, ik wil wel gewoon leuk mee doen. Zolang het allemaal gemoedelijk gaat natuurlijk. Ik ben blij te horen dat het niet zo zwart wit gezien wordt. Ik ga lekker verder met de tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Als het oorspronkelijke idee wat je nu ziet in de plaat niet meer terug herkend, dan mag RoyK, wat mij betreft, gewoon verder werken aan deze plaat. Is het idee echter wel terug te zien in het eindresultaat wordt de plaat gediskwalificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Tja,.. deze discussie hebben we al eerder gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik gaat gewoon verder tekenen met gebouwen. Wat je nu ziet is daar een onderdeel van. Je zal dus nog steeds het gebouw zien links, daar ben ik prima tevreden over. Als dat een probleem wordt moet je het maar aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Hallo het gaat hier niet om geldprijzen of andere dingen, het is gewoon een fun contest en als ik iig voor mezelf mag spreken zal het me een worst wezen of royk dat gebruikt... Hij had even makkelijk kunnen zeggen dat hij het net gepaint had maar hij was zo eerlijk dat niet te doen, imho geen probleem dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Piepklein wipje hier weer, nogmaals een draaiknop voor een stoomklep. Kan ik 2 maten draaiknoppen gebruiken straks. Meer gewip van SnoeiKoei na het weekend!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/5083115321_76f02b6786.jpg

Edit: met darkpluisje!

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-10-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Laten we gewoon lekker allemaal verder gaan.

Als blijkt dat iemand wel heel erg op z'n reeds gemaakte werk geleund heeft om tot een final te komen, geven we hem/haar gewoon niet veel punten. :)
Maar met RoyK gaat dat denk ik wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik heb een klein ideetje gemaakt, maar of ik hem ooit af weet te maken kan ik niet zeggen, het idee is dat ik een fabriek wil maken, waar planten "gecreerd" worden. De fabriek moet echt zo'n vervallen sfeer hebben, wat ik probeer te maken met volume lights.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/mx0o44.jpg

wat wel weer opvalt is dat hij er op het ene scherm mooier uitziet dan op het andere :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Bij dit soort plaatjes ga je veel merken van gammacorrectie... misschien even naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ok, ben de afgelopen dagen nog niet bezig geweest met mijn idee, maar ik ben wel tijdens het uitlaten van de hond op zoek gegaan naar mooie boom met grote wortels. Wat de basis van mijn project gaat worden. Heb enkele gevonden dus van het weekend de camera mee en eens wat foto's schieten. Dan kan ik eindelijk ook een W.I.P. toevoegen aan deze topic.

Over de discussie van RoyK, hij is zo eerlijk om te zeggen dat het al iets eerder getekend is, pluspunt. Bovendien, is het een fun contest EN zit er nog nauwelijks natuur of industrie in om binnen het thema te vallen. Dus die plaat gaat net als een (stock) foto nog zo veranderen dat we het toe moeten staan vind ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@ Bozozo, daar heb ik (nu net) even naar gekeken, maar ik zie even niet hoe ik dat in MAX aan moet passen, mijn kennis op dat gebied is absoluut nul.

Edit: en zoals het hoort: bedankt voor het commentaar, dat is iets wat ik erg waardeer

[ Voor 23% gewijzigd door windwarrior op 15-10-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
Gamma and LUT-settings heet dat volgens mij, ergens onder preferences, ik heb het meestal rond de 2,2 staan. maakt echt een groot verschil!

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Zal morgen als ik er aan toe kom, de lwf gamma setting ff neer typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 17:06
Ik ga toch maar weer eens proberen mee te doen :+ dit keer echt, niet alleen een aankondiging doen, maar ook daadwerkelijk iets produceren :p

Ga proberen een steampunk boom te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
naam schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:06:

Ga proberen een steampunk boom te maken.
Hmm, toevallig ben ik daar gisteren ook mee begonnen. :)
Twijfelde of ik verder zou gaan met de stad in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 16-06 08:41
Toffe onderwerp zeg. En ook hele leuke WIP's tot nu toe. Ik zal kijken of ik ook mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Begin gemaakt met de eigenlijke stoommachine. Dit is de boiler, met een houten buitenmantel om de boiler te isoleren:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4144/5097012481_83a4dd17e0_b.jpg

De drie nippels op de bovenkant zijn uitgangen voor stoom. De buis in het midden is een tijdelijke schoorsteen.

Onder dit geheel komt (volgende WIP denk ik) een gas- of kolengestookte oven om de boel te verhitten.

[ Voor 36% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-10-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
Ziet er al mooi uit! ik ben wel benieuwd hoe je dit allemaal in die libelle gaat proppen :P

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
ArnoAG schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:13:
Ziet er al mooi uit! ik ben wel benieuwd hoe je dit allemaal in die libelle gaat proppen :P
Thnx :)

Zo ga ik het er ongeveer inproppen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4128/5097866152_f046c38d30_b.jpg

Edit: boiler wat volumineuzer gemaakt dan in het plaatje dat ik postte, dit ziet er beter uit imho.

[ Voor 25% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-10-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Leuk! Het wordt wel lastig om al dat detail in een render weer te geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Bozozo schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:25:
Leuk! Het wordt wel lastig om al dat detail in een render weer te geven denk ik.
Tsja over de render ben ik nog druk aan het nadenken... Ik weet nog niet zeker of ik er een presentatieplaatje van ga maken (soort studiorender) of dat ik het ding in een omgeving zet (en dan nog: vliegend of geland, op een grasveld, in een hangar, hangend aan een toren, vliegend boven zee?). Hangt ook van de tijd af die ik na het modelleren nog heb.

Met andere woorden, ik wil alle kanten nog op kunnen: detailshots, hopelijk interieurshots, totaalshots van alle kanten. En op niet 1 shot zal alle detail zichtbaar zijn nee, maar het zit er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben stiekem wel jaloers op jullie 3d technieken. :(

ik heb in mijn pauze nog even gewerkt aan de tekening. Ik ga er morgen nog even op door.

Mensen wonen hier niet meer.. het is er ongezond.. Misschien is er wel iets gebeurd.. een explosie? Nucleaire testen?..

Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/142geq8.jpg

Ietsje groter hier te zien *klik*

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 20-10-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ik ben best heel jaloers op jouw 2D-technieken en niet eens zo stiekem :P Man man man wat een sfeer! Echt helemaal super, ga zo door RoyK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
idd, als ik die plaat zie, krijg ik gewoon zin om in een hoekje te gaan zitten en beginnen wenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53
RoyK: Ik moet bekennen nooit een groot fan van je werk te zijn geweest, maar bij je vorige plaat viel ik al omver van de sfeer die daar werd gezet, en ik wilde al posten dat deze wat mij betreft al 'af' was. Ben een groot van Post-Apocalyptische platen (Ben er zelf ook vaak aan begonnen, maar helaas geen begenadigd tekenaar), en met zo'n heerlijke cliché zonsondergang smelt ik ;) :P . Ben benieuwd hoe je dit verder zet. Geen ballonnen alstublieft! :P

Over je 'recycling': gewoon eind deze maand/begin volgende maand inleveren als final, en er is geen voordeel. Je was toch niet van plan er veel tijd in te steken las ik al (?)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wauw, wat een leuke reacties. Ik had daar niet op gerekend.. dus dat is leuk binnenkomen! :o

@inquestos, uit nieuwsgierigheid: wat vind je dan niet zo leuk aan mijn tekenwerk (smaken verschillen, dus geen hard feelings)

Ik ben een beetje afhankelijk van wat ik aan het doen ben op de zaak. Als ik een beetje lucht heb rommel ik lekker verder. Ik wil nog wat tijd besteden aan de lucht bijvoorbeeld, en wat kleine details. Misschien nog een extra gebouw in de verte.. ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Hij is echt awesome royk.. wou dat ik zo kon paintne

Zal binnenkort even een picje doen van mijn wip, hoewel het niet veel voorstelt... beetje late entry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
darkpluisje schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:43:
Hij is echt awesome royk.. wou dat ik zo kon paintne

Zal binnenkort even een picje doen van mijn wip, hoewel het niet veel voorstelt... beetje late entry..
Late entry? Je hebt nog een maand he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
heb misschien een idee..... gaat vanavond eens resources zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb nu een redelijk leuk idee, nu kijken of ik een manier kan vinden om er een mooi eindresultaat van te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Hey folks,

Weer eens een teken van leven van mijn kant. Ben er nog niet aan toe om weer te gaan 3D'en, maar deze wilde ik jullie niet onthouden. Niet direct bedoeld om mee te doen aan de contest, maar vond het onderwerp wel erg toepasselijk, en de inleiding van de startpost spreekt boekdelen. :P
Met de toenemende industrialisatie en ontwikkeling in de wereld komen natuur en industrie elkaar steeds vaker tegen en op steeds onverwachter plekken... Hoe ziet zo'n ontmoeting eruit? Wat zijn de consequenties? Heeft de mens de teugels echt wel zo strak in handen?
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/UVB.jpg

Dit is de plantenhoek bij mij in de woonkamer. Leek me leuk om eens wat met licht en schaduw te doen. Heb een aantal aquarium-tl's gebruikt, terrarium-daglichtlampen, en een blacklight. Foto is gemaakt met m'n oude Trust Powercam. Alleen de text bovenaan is gephotoshopped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Tof dat er nu lekker veel mensen aan de slag gaan met ideeen. Als de helft daarvan iets inlevert hebben we volgens mij een record aantal inzendingen dit keer. Dusss niet afhaken nou he!

* SnoeiKoei blijft bezig iig.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1097/5100424956_96906139df_b.jpg

Boiler met stookoven verder gemodeld. En begin gemaakt met de cockpit. Het is maar een opzet en misschien doe ik die cockpit nog wel een keer opnieuw als het me niet lukt te doen wat ik ermee wil, ik ben niet tevreden nog. Maar het idee (honingraatpatroon om de facetogen van een libel te benaderen, al gaat het hier om enkele tientallen facetten en bij een grote libel om zo'n 13.000) is er en spreekt me nog aan. De zeshoeken worden ruiten, de randjes ertussen wordt metaal met popnagels enzo. Grijze delen van de "kop" worden metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wat dacht je van wat communicatieschotels enzo op die cockpit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Bozozo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:18:
Wat dacht je van wat communicatieschotels enzo op die cockpit?
Ik ben bang dat dat niet "kan". Gaslantaarns en armpjes met lenzen en verrekijkers enzo, ja! Maar electrische shizzle niet. Dit ding moet eruit gaan zien als een soort briljante uitvinding van iemand ten tijde van de Industriele Revolutie of kort erna... Stoomtijdperk dus. Hoogstens een beetje hydrauliek (met stoomaangedreven pomp natuurlijk), tandwielen, stangenmechanismes, aandrijfwielen, dat soort meuk. Communicatie dus hoogstens met seinvlaggen of seinlampen.

Maar wees niet benauwd, de uiteindelijke cockpit zal genoeg whatchamacallums, doodads, widgets en gizmos bevatten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
steampunk dus

Afbeeldingslocatie: http://www.insectlabstudio.com/images/dragonflies/Anax09.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door D-rez op 20-10-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Aye!~ d:)b

Plaatje ben ik ook tegengekomen op Google toen ik van t weekend naar referentiemateriaal aan het zoeken was. Een of andere gast die allerlei gedroogde insekten (vlinders, bidsprinkhaan, kevers, deze libel) heeft beplakt met wat tandwieltjes enzo. D'r zijn al veel steampunk-objecten bedacht die op insekten lijken merk ik. Maar er is nog ruimte zat om er een eigen draai aan te geven gelukkig.

[ Voor 58% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-10-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 16-06 08:41
I denk dat ik dit plaatje zal gebruiken voor mijn inzending. Iets in de zin van "men vs machine". En nu aan de slag d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ben met een nieuwe cockpit begonnen, veel tevredener over de vorm nu maar de metalen randen tussen de raampjes mogen nog wat dikker denk ik. Alle plaatdelen van de kop moeten nog gedetailleerd worden.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1256/5102854487_708a2ab0aa_b.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-10-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

RoyK schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:23:
Ik ben stiekem wel jaloers op jullie 3d technieken. :(

ik heb in mijn pauze nog even gewerkt aan de tekening. Ik ga er morgen nog even op door.

Mensen wonen hier niet meer.. het is er ongezond.. Misschien is er wel iets gebeurd.. een explosie? Nucleaire testen?..

[afbeelding]

Ietsje groter hier te zien *klik*
Hangt nu als muurpapier op mn Nettopje van 1280x800 :9 .

Ik hoop echt dat als je klaar bent er ook een 1920x1080 versie online kan worden gezet voor de fans _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@Royk

misschien is het een idee om er van die WOTW-achtige robots in te zetten op de achtergrond. (of HL2 striders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
D-rez schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:58:
@Royk

misschien is het een idee om er van die WOTW-achtige robots in te zetten op de achtergrond. (of HL2 striders)
Idd... je landschap is duidelijk onleefbaar voor mensen en planten maar het is wel spannend te suggereren dat er nog wel iets leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

leuk idee.. ik ga eens kijken wat ik daarmee kan doen. ik zal er uit eindelijk een wallpaper van bakken..voor de liefhebbers :D

edit:

op verzoek

Afbeeldingslocatie: http://oi54.tinypic.com/25pibmp.jpg

de grote versie is 1980x1080

edit: de wallpaperversie heb ik iets feller gemaakt. Hij was een beetje flats geworden.

[ Voor 62% gewijzigd door RoyK op 22-10-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
RoyK schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:41:
leuk idee.. ik ga eens kijken wat ik daarmee kan doen. ik zal er uit eindelijk een wallpaper van bakken..voor de liefhebbers :D

edit:

op verzoek

[afbeelding]

de grote versie is 1980x1080

edit: de wallpaperversie heb ik iets feller gemaakt. Hij was een beetje flats geworden.

Dit is mijn Final, by the way
zomg, WAT GAAF!!!!1 _/-\o_ :D :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nice!

Ik zal hem thuis even wat beter bekijken. Hier op het werk is mijn scherm niet zo heel goed gekalibreerd en gaan veel details verloren in de duisternis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hij is inderdaad heel mooi!

Klein puntje van kritiek: de beam uit de pod is scherp. En ik dacht juist dat de lucht wat nevelig zou zijn, wat dik en hazy. Kijken naar de gehele plaat geeft dus een gevoel van zware, dikke atmosfeer, en als je dan naar die beam kijkt denk je 'oeh, heldere atmosfeer'. Dat brengt je in één klap terug naar de werkelijkheid, wat wel jammer is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Daar zal ik straks misschien nog even over buigen. in mn pauze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53
RoyK schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:39:
@inquestos, uit nieuwsgierigheid: wat vind je dan niet zo leuk aan mijn tekenwerk (smaken verschillen, dus geen hard feelings)
Over het algemeen is je werk wat overgesatureerd en te gedetailleerd tot het vermoeide aan toe, maar ik moet zeggen dat je op dat laatste vlak de laatste tijd sterk bent verbeterd. Qua onderwerp maak je vaak gebruik van cliché's. Die hoef je echt niet persé te mijden, maar je kan het ook op een andere manier gebruiken (parodie bijvoorbeeld). Maar zoals je al zegt, smaken verschillen. Ik vond je toning op de vorige versie trouwens beter, je hebt het groen er nu vrijwel volledig uitgewerkt.

@mavi: zit een hoop potentie in die Stock. Ik zie al een soort David en robot-Goliath. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank je inquestos. Smaken verschillen inderdaad en natuurlijk kan je niet iedereen tevreden stellen. Persoonlijk voel ik me erg prettig bij de tekeningen die ik maak (anders maak je ze natuurlijk niet) en bereik ik de mensen er mee die ik wil bereiken (veelal kinderen) En soms waag ik me op nieuwe / onbekende vlakken als deze

Het groene is er jammer genoeg een beetje uit gegaan. Helaas.. al ben ik wel tevreden over het eind resultaat.

bij deze mijn laatste update. Ik verklaar hem nu als final.

Afbeeldingslocatie: http://oi56.tinypic.com/t04wsi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Erg gaaf, deed me direct denken aan War of the Worlds.

Deze staat vanaf vanmiddag bij mij als achtergrond :9 . Zeer ZEER bedankt, ik stem straks ook zeker op jouw tekening!

mag ik trouwens vragen: Welk programatuur gebruik jij hiervoor? Of is het ouderwets met de hand gemaakt :O?

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 22-10-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
D4NG3R NL schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:40:
ik stem straks ook zeker op jouw tekening!
Je weet dat je dan eerst zelf mee moet doen aan de contest he? :P Geen final is niet stemmen.

En nu we het er toch over hebben, doe gerust mee want hoe meer inzendingen, hoe leuker de contest!

* SnoeiKoei is blij dat er al minstens 1 final is deze contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

* Zeror doet niet meer mee..........
* Zeror vindt dat RoyK's plaat een beetje ontmoedigt bij zichzelf .... heel erg zeg maar :+

Real fact: Ik heb nog niet wat ik moet gaan maken. IK heb meerdere ideeën in mn hoofd zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 22-10-2010 14:05 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste