Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Contest #18 Aan Zee Banner

Onderwerp

Welkom bij de achttiende GFX contest: Aan zee!

Aan Zee is een mooi breed onderwerp waar we een hoop kanten mee op kunnen. Van een hutje op een onbewoond eiland, tot een luxueus interieur met uitzicht op zee. Van de High Rise Hotels langs Egale Beach op Aruba, tot de Pier van Scheveningen, al dan niet in huidige staat van verval, of de pracht en praal van voorbije tijden, mogelijkheden genoeg.
Dus wees creatief, maak iets na dat je kent, of bedenk iets heel nieuws, realistisch of compleet bizar... Alles is mogelijk.

Voorbeelden van "Aan Zee"

Voorgaande Topics

GFX Contest 01: Japan
GFX Contest 02: Primitives
GFX Contest 03: Tweakerland
GFX Contest 04: Sprookjes
GFX Contest 05: Character Design
GFX Contest 06: Nature meets Industry
GFX Contest 07: Alien Portrait
GFX Contest 08: Wat leeft er onder 't bed?
GFX Contest 09: Hitte
GFX Contest 10: Robots
GFX Contest 11: Mythen en Legendes
GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis
GFX Contest 13: Sci-Fi
GFX Contest 14: Unrealistic Cities
GFX Contest 15: Verval
GFX Contest 16: Flying Ships
GFX Contest 17: Buitenaards Leven

Inlever datum

Uiterste inlever datum zondag 28 september 2014, 23.59 uur

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon gezellig meedoen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP Work In Progress

Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om gedurende de contest WIPs van je werk te posten.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen ;)
Daarbij is het ook voor de andere deelnemers en toeschouwers erg leuk om de vorderingen in je werk te zien.

De WIPs en Final mogen gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 640px breed te zijn, je kan altijd linken naar een grotere versie (graag zelfs). Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de deelnemers bij het stemmen het werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum en mobiele gebruikers zullen je er erg dankbaar voor zijn :)

Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf eigen webspace? Zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden, en het liefst zonder een berg reclame pop-ups.
Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden.
De Finals zullen op de servers van Tweakers gehost worden zodat deze ook in de toekomst beschikbaar zijn.

Regels

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.

Do's
• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens twee WIPs (Work In Progress). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je wil, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
• Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
• 3D werk, digitaal 2D werk maar ook "analoog 2D" werk is toegestaan, handgetekend werk mag gescand of gefotografeerd worden.
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
• Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
• Have fun!

Dont's
• De final mag geen animatie zijn.
• De final mag niet enkel een in elkaar geplakte collage van bestaand werk zijn. Zorg dat het echt jouw ding is.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
• Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

De puntentelling is als volgt. De naar jouw mening beste plaat krijgt 10 punten, die daaropvolgend 8, dan 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je de, naar jouw mening, acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De stemmen kunnen in de stemperiode (laatste paar dagen van de maand) per DM of E-mail naar de TS verstuurd worden.

Dankwoord

Deze startpost is in de loop der tijd samengesteld door verschillende users/deelnemers, dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Aan de slag!

Dit is ongeveer alles dat je moet weten over deze contest. Voor vragen kun je altijd in dit topic of bij de TS terecht.
Verder rest mij alleen nog jullie allemaal succes en veel plezier te wensen deze maand!!!

Finals

Winnaar:

AxzZzeL
Final

Overige inzendingen:

SnoeiKoei
Final

De Hupie
Final

Spike_wolf
Final

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 29-09-2014 14:12 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30
Ik blijf het jammer vinden dat ik tegenwoordig zo weinig rijd heb om aan de contest mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Vinden wij ook D-rez. Gewoon een beetje tijd vrij maken dus ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Geen idee of ik vrije tijd genoeg ga hebben om de boel naar tevredenheid uit te werken maar ik heb wel ff een conceptschets gemaakt die ik -tegen mijn gewoonte in- in 2D wil gaan uitwerken. Lekker cartoonistisch, barstensvol clichés en best wel onlogisch (piraat zal wel een schip hebben maar waar komt die inboorling ineens vandaan?)...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jTH21RerhZvQPnAeBzB9COGV/full.jpg

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Gaat niet Spike, Ik ben fulltime bezig tijdens kantooruren, daarnaast nog een 20u/w voor mezelf en daarnaast heb ik 2 kindjes + een vriendin + een poging tot een sociaalleven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:23:
Gaat niet Spike, Ik ben fulltime bezig tijdens kantooruren, daarnaast nog een 20u/w voor mezelf en daarnaast heb ik 2 kindjes + een vriendin + een poging tot een sociaalleven....
Ik denk dat we vrijwel allemaal meer te doen hebben dan een contest alleen :D Je kunt het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt, een inzending HOEFT niet vreselijk veel werk te zijn. Maar goed, zelf heb ik ook heel lang geen prioriteit gegeven aan deze hobby, hopelijk komt daar nu weer eens even verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Das waar Snoeikoei. Ik snap wel wat je bedoeld. Echter na 12 - 14 u per dag achter mijn PC, ben ik er meestal wel klaar mee. ;) Ik heb evt. wel al een idee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Alvast even aan het experimenteren geweest met Inkscape. Beginnetje gemaakt met de aap. Als die naar tevredenheid uit de verf komt ga ik verder met de rest :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wGvSbwsqAC9RT9o8gITCKsQu/full.png

Verder nog een kleine wijziging t.o.v. de schets; de piraat krijgt natuurlijk een haak als hand (die waarmee hij aan de kist trekt). Logisch.

[ Voor 29% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-09-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Cool Zomers Heet Topic ;) !

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Maskertje van de inboorling!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lkoIYK6rySvxBbJhfhDhQ8If/full.jpg

Edit: hmmm, rare artifacts erin. Nou ja, het idee is duidelijk neem ik aan...

[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-09-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

gelukkig smijt die aap met zeesterren en niet met iets anders :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Damic schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:54:
gelukkig smijt die aap met zeesterren en niet met iets anders :p
Bananen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Ik doe graag weer mee, maar moet eerst iets interessants bedenken :p Hoe vrij mogen we het thema interpreteren? Mag het bijvoorbeeld meer op dan aan zee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ruimte voor interpretatie is er zeker, maar het moet wel binnen de perken blijven natuurlijk.

Dit zou ik bijvoorbeeld niet als "Aan zee" zien, dit is OP zee.
Op Zee

Dit daarentegen is ook een schip, maar een plaat als deze zou ik wel opvatten als AAN zee.
Aan Zee

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*Bookmarked

Ik ga ook eens kijken of ik een leuk ideetje kan uitwerken.
PC is net weer up and running en ik kon wel even een concrete 'opdracht' gebruiken om weer eens wat te tekenen.

Aan zee is IMHO op het land, of tegen het land aan, maar bij de zee.
Zonder land in de buurt, is het dus wat mij betreft OP zee.
Als er dus geen land te zien is, of logischerwijs geen tekenen van land in de buurt zijn, is het niet conform thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Niet veel tijd gehad maar ik post maar weer ff een WIPje in de hoop deze contest levend te houden :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K1650w0ssIuCqS3LI6Oo4KYf/full.png

Waar blijft de rest van de deelnemers? :'(

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-09-2014 13:05 ]

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik vind een contest een geweldig idee om met een deadline, en in een gezamenlijk topic aan iets te werken. Maar ik werk natuurlijk liever aan iets wat me echt aanspreekt, en ik nog iets aan overhoud (portfolio). Dan moet het met zo'n specifiek topic maar net toevallig raak zijn. Wat mij betreft is een onderwerp waar je met ruimere insteek aan kan werken wat wenselijker.

En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je een ratatouille aan finals krijgt. Kijk naar de onderwerpen van de eerste 3d-contests (Oorlog, snelheid, fantasy, misdaad, de wereld onder de tegels, inanimate objects, etc) . Een onderwerp als snelheid leverde een geweldige hoeveelheid finals op, die gevarieerd waren, maar ook goed bij elkaar pasten.

Maar goed, dit standpunt heb ik inmiddels al vaker verkondigd dan dat ik heb meegedaan aan een 3D/GFX-contest :P

Ik ga nog eens kijken of ik hier tijd voor heb. Ik heb al wel uitgebreid gebrainstormd.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• D-rez
Het leukste is juist om iets te verzinnen voor een topic waar je weinig feeling mee hebt. Dat helpt om je creativiteit een beetje te porren.

• Zamorano
  • Niet online
inquestos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:18:
Ik vind een contest een geweldig idee om met een deadline, en in een gezamenlijk topic aan iets te werken. Maar ik werk natuurlijk liever aan iets wat me echt aanspreekt, en ik nog iets aan overhoud (portfolio). Dan moet het met zo'n specifiek topic maar net toevallig raak zijn. Wat mij betreft is een onderwerp waar je met ruimere insteek aan kan werken wat wenselijker.

En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je een ratatouille aan finals krijgt. Kijk naar de onderwerpen van de eerste 3d-contests (Oorlog, snelheid, fantasy, misdaad, de wereld onder de tegels, inanimate objects, etc) . Een onderwerp als snelheid leverde een geweldige hoeveelheid finals op, die gevarieerd waren, maar ook goed bij elkaar pasten.

Maar goed, dit standpunt heb ik inmiddels al vaker verkondigd dan dat ik heb meegedaan aan een 3D/GFX-contest :P

Ik ga nog eens kijken of ik hier tijd voor heb. Ik heb al wel uitgebreid gebrainstormd.
Je kunt wel vanalles bedenken aan zee: een ruimtebasis aan een zee op een andere planeet als je sci-fi wilt, een kasteel aan zee wat door een draak of zeemonster wordt aangevallen voor fantasy, als je graag auto's modelt in 3d zet je hem in je final neer op een weggetje langs een klif ..... aan zee, etc., etc.

Het is net hoe creatief je ermee bent om het onderwerp om te buigen naar iets wat je aanspreekt en wat ook een doel dient voor jou persoonlijk, en dat is IMHO ook een deel van de contest.

• inquestos
  • Laatst online: 22:45
Wanneer ik een auto op een klif modelleer, of een draak aan zee op een verre planeet, krijg je toch juist wel een ratatouille aan inzendingen!?

Maar goed, ik ben het er mee eens dat hoe meer je beperkt, hoe creatiever je moet zijn/wordt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

inquestos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:34:
Wanneer ik een auto op een klif modelleer, of een draak aan zee op een verre planeet, krijg je toch juist wel een ratatouille aan inzendingen!?

Maar goed, ik ben het er mee eens dat hoe meer je beperkt, hoe creatiever je moet zijn/wordt.
Wat is je bezwaar precies tegen een ratatouille aan inzendingen? Ik vind het juist tof als iedereen een totaal andere kant opgaat.

Verwijderd

Ik heb de vorrige contest helaas niet af kunnen maken vanwege vakantie, ik ben net met een dingetje begonnen. even kijken hoe dit verloopt en dan doe ik waarschijnlijk ook weer mee :)

Dit is wat het tot nu toe is :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/30homd0.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2014 19:23 ]

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:54
Een paar dagen geleden al wat snel inelkaar geklust, nog geen tijd gehad om het erop te zetten
WIP1
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/d76300e8-1603-4a90-bc8c-094391f8d869.png

De rode klodder moet een krab worden voor de duidelijkheid :+

[ Voor 21% gewijzigd door GWBoes op 04-09-2014 22:55 ]

Flickr - Strava

Verwijderd

Toch maar een keer proberen mee te doen. Ik ben deze avond begonnen met een concept in Krita en ben niet bekend met zulke tekenprogramma's (brushes etc.) dus we zullen zien waar het op uitkomt. Trial and error lijkt mij de sleutel tot succes indien ik tijd genoeg heb.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1177c4x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yay, leuk dat er meer mensen aan de slag zijn gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een klein stukje verder gegaan. Het is nu ook wat duidelijker wat het gaat worden denk ik :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/13z7l21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Een draaimolen?
Kermis op een pier denk ik dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ziet er al gezellig uit d:)b

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:22:
Een draaimolen?
Kermis op een pier denk ik dan. :)
Het word een bar :9 maar met al die lampjes lijkt het nu inderdaat nog wel op een draaimolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Party party party :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooi hoor!

Ook weer een beetje verder:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ih0VRDdhlHwq5Lvv4ZHtq1HA/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:27
Het onderwerp van deze contest vind ik erg fijn om schilderijen mee te maken dus ik ben van plan dit ook te gaan doen. Het liefst werk ik snel en kort aan een schilderij, vandaar dat ik meerdere schilderijen wil maken. Misschien dat ik voor de uitdaging op een groot doek ga proberen (ik werk nu op 30x40cm platen).

Referentie

Wip

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x451q90/537/Sp31mx.jpg

Resultaat

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x451q90/537/4nhV04.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooi, Hupie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Goed om ook hands-on werk te zien!

Heb helaas zelf niet vele tijd, maar houd 't contest in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:28
agentorangina schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:55:
[...]

Goed om ook hands-on werk te zien!

Heb helaas zelf niet vele tijd, maar houd 't contest in de gaten!
Moet zelf nog bijkomen van de vorige contest maar ik doe hetzelfde :)
Leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X56A2RdVh8KG7XeFtY6zHGab/full.png

Weer wat verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Er zijn al een hoop mensen lekker op weg. Goed bezig d:)b

Ik ben ondertussen ook begonnen met de bouw van een hutje:
WIP 01

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Weer even met de zaag en hamer aan de slag geweest:
WIP 02

Humankind… be both.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Awesome, Spike! _/-\o_

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/huPonU1sCGBZQIX6WF8ZoK6w/full.png

Lijntekening bijna klaar...

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha upper layers afgezet :D

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jep, zo kun je de lijnen beter zien he :D ik denk dat ik nog 1x met een WIP kom, daarna ga ik de boel opleuken en dat zie je dan pas in de final, eindresultaat mag nog best een béétje verrassend blijven vind ik. :P

• AxzZzeL
  • Laatst online: 20:24

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Zo ik ben sinds dag 1 ook bezig met de contest. Heb al afgelopen tijd wat op het digitale papier gekregen. Dit is ondertussen de WIP. Elke layer heeft zijn eigen tijd nodig en wordt afzonderlijk uitgewerkt, ligt er een beetje aan waar ik zin in heb. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DIqGUfaHRGpJ7yYfq3h9lnle/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door AxzZzeL op 11-09-2014 23:28 ]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AxzZzeL schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:27:
Zo ik ben sinds dag 1 ook bezig met de contest. Heb al afgelopen tijd wat op het digitale papier gekregen. Dit is ondertussen de WIP. Elke layer heeft zijn eigen tijd nodig en wordt afzonderlijk uitgewerkt, ligt er een beetje aan waar ik zin in heb. :)

[afbeelding]
Wordt al gaaf, ik doe het je niet na! :9~ (Ik mis nog wel de link met het thema "Aan Zee" maar dat verandert vast nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Goed bezig AxzZzeL, ik ben benieuwd wat daar uit komt straks.

Hier nog een WIPje van mijn kant:
WIP 03

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Huisje ziet er al erg leuk uit Spike_wolf! Ik ben benieuwd naar hoe je omgeving eruit gaat zien :)

Wipje van mijn kant van een nieuw schilderij. Deze is wat moeilijker dan mijn vorige plaat en lukt tot nog toe wat minder, maar ik ben nog maar halverwege. Kleuren zijn wat anders dan in het echt maar bij de final zal ik een kleurechtere foto maken :)

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/1240x699q90/673/YyAx89.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ziet er tot zover toch best prima uit Hupje!

Weer een WIPje van mij:
WIP 04

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

* Damic zet kinderen voor kinderen op:op een onbewoond eiland

• De Hupie
Hierbij een nieuwe WIP van mijn 2e schilderij en meteen ook een digitale speedpaint die bij het thema aansluit. De speedpaint is niet op een foto of afbeelding gebaseerd, wat een extra uitdaging voor mij is.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/600x727q90/674/NbNTt0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/600x439q90/745/Dc4NxE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Probeer bij de speedpainting wat diversiteit toe te voegen bij de kliffen aan de linkerzijde. Zoals het er nu voor staat zijn de tweede en derde op kleur na ongeveer gelijk, wat een beetje saai oogt.

Ziet er al wel goed uit tho. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Royenroy op 21-09-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hier is ook weer wat vooruitgang geboekt:
WIP 05

Nu het bootje wat kleur geven en van wat accessoires voorzien.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Das serieuze vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit spike! t word erg mooi.

wow dat ziet er gaaf uit AxzZzeL, k hen heel erg benieuwd wat het resultaad gaat worden.

Op het moment is het heel erg druk bij mij op het werk, paar dagen over werken en dat zal deze week niet anders zijn. opzig een zeer goed ding, maar naar de hele dag op het werk met 3D max gewerkt te hebben heb ik thuis en in het weekent er niet zo veel zin meer in. ik vrees dus dat mijn projectje niet binnen de deadline af gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Oeeeh de wedstrijd :P

@De Hupie:

Ziet er mooi uit, ik hou van verhalende schilderingen. Lekker bij loungen... :z

@Spike_wolf:
Het tropische idee is best leuk. Misschien is het gaaf om een gimmick er aan toe te voegen, zoals een klein flesje met een brief erin of een monster onder het strandhuisje :P

@iedereen thx voor de reacties, hier een WIPje: Er moet nog veel gebeuren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b6U1rCG9nSL7mKQtF0mSUPlE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ziet er interessant uit AxxZzel, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Hoe staat de rest er allemaal voor inmiddels? Wil het bij SnoeiKoei in het geheim nog lukken? Met nog 5 dagen te gaan moet er nog best het een en ander gedaan kunnen worden :)

Bij mij begint het eind inmiddels in zicht te komen:
WIP 06

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AxzZzeL schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:28:
@iedereen thx voor de reacties, hier een WIPje: Er moet nog veel gebeuren:
[afbeelding]
Dat wordt al mooi. Ik zie het zee-thema al ontstaan :P Strijd tussen Zeus en Poseidon?

@Spijker_hond: Leuk!! Qua realisme twijfel ik het meest over de vegetatie, lijkt wat teveel hetzelfde (variatie in vegetatie, jeweettoch!)

Mijn eigen projectje is niet hard gegaan maar het lijnen- en inkleurspul is klaar, ik moet alleen zien dat ik het allemaal nog wat kan opleuken. Als ik er aan toekom. Maar een final komt er iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ziet er goed uit Spike_wolf! Je zou de lucht nog wat meer variatie kunnen geven door het lichter te maken dichter bij de horizon.

Verder ziet het hout material er vrij diffuse only uit, gebruik je wel specular/reflection maps en reflectie?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:50:
@Spijker_hond: Leuk!! Qua realisme twijfel ik het meest over de vegetatie, lijkt wat teveel hetzelfde (variatie in vegetatie, jeweettoch!)
Klopt, vegetatie realistisch verspreiden is altijd lastig :P
De Hupie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:39:
Ziet er goed uit Spike_wolf! Je zou de lucht nog wat meer variatie kunnen geven door het lichter te maken dichter bij de horizon.

Verder ziet het hout material er vrij diffuse only uit, gebruik je wel specular/reflection maps en reflectie?
De lucht ben ik nog niet blij mee, die veranderd nog, in de vorige WIP was hij beter. Op het moment is het hout alleen een diffuse inderdaad, een van de volgende stappen is om dat realistischer te laten ogen :)

Humankind… be both.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wauw wat een mooie dingen! Krijg weer zin om te 3d en :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nou, het ziet er naar uit dat ik geen tijd meer ga hebben nog iets aan mijn inzending te doen in de tijd die ons rest tot de deadline zondag. Ik had nog wat diepte in de plaat willen brengen door het intekenen van schaduwen en highlights op alles maar daar kom ik niet aan toe zoals het nu lijkt. :/ DUS! Hierbij post ik alvast mijn FINAL! *O*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wdCksr9vB9sj0MGJPfZrF8qF/full.png

• De Hupie
Eergister mijn eerste schilderles gehad in Emmen. De opdracht was om eerst kleuren te maken op papier met pastelkrijt en acrylverf en het papier daarna te scheuren om er een landschap mee te maken. Aangezien het een zicht op zee is, post ik hem hier ;)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10682223_951318098216655_6242781096921807419_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ziet er goed uit De Hupie. Mooi kleurgebruik. Lijken net ijsschotsen.

Hoe staat het er verder mee contestants? Zijn we al aan het afronden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Dankjewel AxzZzel :)

Ik ben niet meer verder gegaan met mijn 2e schilderij dus hierbij post ik mijn eerste schilderij als FINAL

Afbeeldingslocatie: http://th06.deviantart.net/fs71/PRE/f/2014/250/1/8/img_1880_cs_by_hupie-d7ybi7f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En bij deze ook mijn FINAL:
Final

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ok hier komt dan de FINAL

The sea is ever restless
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rhHQ7woufKT5953WW4IDAWHr/full.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door AxzZzeL op 28-09-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En dat was hem dan, contest #18. Allereerst een groot applaus voor de deelnemers, we hebben weer een stel mooie finals voortgebracht!

Finals

SnoeiKoei
Final

De Hupie
Final

Spike_wolf
Final

AxzZzeL
Final

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.
Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

De volgende contest
De volgende contest zal op woensdag 1 oktober van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

_/-\o_ voor de finals!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verzonden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Supervet man! Wordt nog lastig. Ik twijfel tussen Spike en Huppie maar de andere 2 zijn ook heel erg gaaf.
Gelukkig hoef ik niet te stemmen

[ Voor 35% gewijzigd door Guillome op 29-09-2014 13:56 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En alle scores zijn binnen, ze zijn geteld en de uitslag is bekend!
De Scores!

Het is heeeeeeeeeel close, maar met 25 punten is AxzZzeL de winnaar van GFX Contest #18!!

Gefeliciteerd! *O*

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gefeliciteerd AxzZzeL! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is wel heel close :o feli AxzZzeL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

:D Thanx iedereen, idd close call :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Gefeliciteerd AxzZzel! Erg toffe en actievolle tekening! Ik vind de uitwerking vrij ruw maar dat is een kwestie van tijd en oefening, dat komt vanzelf goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

De Hupie schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:41:
Gefeliciteerd AxzZzel! Erg toffe en actievolle tekening! Ik vind de uitwerking vrij ruw maar dat is een kwestie van tijd en oefening, dat komt vanzelf goed :)
Thanx,

De uitwerking is vvoor mij nog veel oefenen met lichtval, schaduwen, diepte en kleurtheorie. Vaak begin ik aan een tekening maar haak ik halverwege af omdat ik niet echt een doel heb waar ik op werk. Dit is voor mij de ideale steun in de rug. Ik heb al veel geleerd met deze tekening.

Daarnaast is het belangrijk leerprojecten niet te groot te maken. Ik heb ook altijd een schetsboekje bij me om als ik zin heb eventjes te kunnen tekenen. Snelle schetsjes maken van mensen, dingen of objecten geeft dat je een steeds betere visual library krijgt. Ook goed kijken is heel belangrijk.

Oefenen oefenen oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Proficiat AxzZzeL en hulde voor de andere inzendingen, ze zijn allemaal top.
Ik heb helaas te weinig tijd gehad om veel verder te komen dan de mijn eerste WIP, volgende maand hopelijk beter.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:28
Gefeliciteerd, mooie en heel verschillende resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En door naar de volgende!

GFX Contest #19 - Jeugdsentiment

En contest #19 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!

Humankind… be both.

Pagina: 1