[2D/3D] GFX Contest 17 - Buitenaards Leven Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
GFX Contest #17 - Buitenaards Leven

Onderwerp

Welkom bij de zeventiende GFX contest: Buitenaards Leven!

Buitenaards leven is een mooi breed onderwerp waar we een hoop kanten mee op kunnen. Van E.T. of een standaard grijs mannetje, tot een buitenaardse bacterie, van plantaardige levensvormen tot een humaniora beschaving. Sporetm heeft wel bewezen dat er min of meer oneindig mogelijkheden zijn wat betreft alien vormgeving.
Dus wees creatief, maak iets na dat je kent, of bedenk iets heel nieuws, realistisch of compleet bizar... Alles is mogelijk.

Voorbeelden van Buitenaards Leven

Voorgaande Topics

GFX Contest 01: Japan
GFX Contest 02: Primitives
GFX Contest 03: Tweakerland
GFX Contest 04: Sprookjes
GFX Contest 05: Character Design
GFX Contest 06: Nature meets Industry
GFX Contest 07: Alien Portrait
GFX Contest 08: Wat leeft er onder 't bed?
GFX Contest 09: Hitte
GFX Contest 10: Robots
GFX Contest 11: Mythen en Legendes
GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis
GFX Contest 13: Sci-Fi
GFX Contest 14: Unrealistic Cities
GFX Contest 15: Verval
GFX Contest 16: Flying Ships

Inlever datum

Uiterste inlever datum zaterdag 30 augustus 2014, 23.59 uur

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP Work In Progress

Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om gedurende de contest WIPs van je werk te posten.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)
Daarbij is het ook voor de andere deelnemers en toeschouwers erg leuk om de vorderingen in je werk te zien.

De WIPs en Final mogen gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 640px breed te zijn, je kan altijd linken naar een grotere versie (graag zelfs). Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de deelnemers bij het stemmen het werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum en mobiele gebruikers zullen je er erg dankbaar voor zijn :)

Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden, en het liefst zonder een berg reclame pop-ups.
Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden.
De Finals zullen op de servers van Tweakers gehost worden zodat deze ook in de toekomst beschikbaar zijn.

Regels

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.

Do's
• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens twee WIPs (Work In Progress). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je wil, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
• Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
• 3D werk, digitaal 2D werk maar ook "analoog 2D" werk is toegestaan, handgetekend werk mag gescand of gefotografeerd worden.
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
• Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
• Have fun!

Dont's
• De final mag geen animatie zijn.
• De final mag niet enkel een in elkaar geplakte collage van bestaand werk zijn. Zorg dat het echt jouw ding is.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
• Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

De puntentelling is als volgt. De naar jouw mening beste plaat krijgt 10 punten, die daaropvolgend 8, dan 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je de, naar jouw mening, acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De stemmen kunnen in de stemperiode (laatste 3 dagen van de maand) per DM of E-mail naar de TS verstuurd worden.

Dankwoord

Deze startpost is in de loop der tijd samengesteld door verschillende users/deelnemers, dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Aan de slag!

Dit is ongeveer alles dat je moet weten over deze contest. Voor vragen kun je altijd in dit topic of bij de TS terecht.
Verder rest mij alleen nog jullie allemaal succes en veel plezier te wensen deze maand!!!

Finals

Winnaar:

fier0x
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/17_buitenaards_leven/fier0x_thumb.jpg

Overige inzendingen:

Spike_wolf
Final

GWBoes
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/17_buitenaards_leven/GWBoes_thumb.png

kaesve
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/17_buitenaards_leven/kaesve_thumb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 03-09-2014 14:25 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dit moet gezegd worden; de onderwerpen van deze nieuwe serie contests zijn tot nu toe erg "oeh-koelkoelkoel-ik-krijg-nu-kriebels-om-aan-de-slag-te-gaan"-waardig :)

* Stukfruit gaat nogmaals zoeken naar tijd tussen de dikke werkweken door... misschien lukt het deze maand :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De lijst met onderwerpen heeft in de afgelopen paar jaar een hoop goed materiaal vergaard inderdaad.
Vergeet ook niet dat iedereen altijd suggesties kan blijven geven om aan de lijst toe te voegen! :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Spike_wolf schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:37:
De lijst met onderwerpen heeft in de afgelopen paar jaar een hoop goed materiaal vergaard inderdaad.
Vergeet ook niet dat iedereen altijd suggesties kan blijven geven om aan de lijst toe te voegen! :)
Non-steampunk steampunk locatie! Steampunk is zo standaard, maar zo vet, wat als we nou eens nadenken over hoe je steampunk maakt zonder cliches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-04 22:36
Nou met buitenaards leven als onderwerp moet ik ook wel een keertje meedoen :)
Eigenlijk heb ik al geen excuus dat ik een onderwerp als robots gemist heb..
Weet niet of ik het af gaat krijgen maar vanavond in ieder geval lekker bezig geweest!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/o1yngTctiZ3mSQ57mQCKKAs5OHZPBaKePtAaOCoEUcc=w448-h207-p-no

Wordt dus een alien. Het idee is dat het een bewoner is van de maan Europa en van onder het ijs naar het oppervlak ik geëvolueerd. Beetje alien/vis/zoogdier/mensachtig of zo iets :)
Nu nog even verzinnen hoe ik verder ga.
Gemaakt in Maya en een kant van het gezicht schiet nu aardig op, zijkant is nog niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
Anoniem: 604128 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:43:
[...]

Non-steampunk steampunk locatie! Steampunk is zo standaard, maar zo vet, wat als we nou eens nadenken over hoe je steampunk maakt zonder cliches!
Steampunk is juist doorspekt met cliches imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Eerste concept:
WIP 011

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:52:
[...]

Steampunk is juist doorspekt met cliches imho.
Daarom, hoe maak je iets wat bestaat uit cliches, zonder de cliches!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 13:27
Ik ga deze keer ook proberen mee te doen. Ben sinds een paar weken aan het proberen Blender onder de knie te krijgen, werk op het werk met Solidworks en dergelijke maar dat is toch heel andere koek.
Mijn inspiratie (en deels voorbeeld) komt van H.G. Wells War of the World en de musical van Jeff Wayne.
eerste WIP:
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/af7f083a-9b5d-428e-a933-dc4182fc5d06.png
Het is de bedoeling dat er nog een tripod met heat-ray bijkomt en wat brandende bomen als ik dat voor elkaar krijg (en dan de algehele aankleding nog natuurlijk).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316713

Er komen al weer mooie wip's en concepten langes. Ik heb even getwijfeld of ik mee zal gaan doen, maar ik denk dat ik het toch maar doe ;)

net even een testje gemaakt, en het lukt vrij aardig.. okal is het de bedoel ik dat die lacht inplaats van schreeuwen waar het nu meer op lijkt :/ maar het was nog maar een testje

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/m79or5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Anoniem: 316713 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:00:
Er komen al weer mooie wip's en concepten langes.
Zeker! Fur hierboven ziet er goed uit en ben benieuwd naar de War of the Worlds afbeelding.
Hoor de voice over al bij dat plaatje..

.. Suddenly the top began moving, rotating, unscrewing...

Volop bezig geweest met mijn alien van het weekend, gezicht ben ik aardig tevreden mee. Heb het hoofd na wat proberen uiteindelijk een alien achtige schedel gegeven, weet nog niet helemaal wat ik er mee doe.
Lichaam ben ik nog volop mee bezig. Wou eerst een geslacht neutraal lichaam a la greys. Uiteindelijk toch voor een beetje vrouwelijk lichaam gegaan. Zullen de Alien en Giger reference plaatjes wel aan bijgedragen hebben :9
Staart moet ook nog een vin krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-52J0HJrUl8g/U-GI4tgZ3JI/AAAAAAAABLo/pJqG-4odxpI/w600-h266-no/alien2b_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-1aEJWnPxIBs/U-GI40I-CsI/AAAAAAAABLs/6x29pwCH058/w600-h338-no/alien2c_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ben zelf geen tekenaar, maar het zou mij leuk lijken iets te zien dat plausibel lijkt. Vaak zie je toch wel dingen die in zekere zin van aards leven zou kunnen zijn geëvolueerd. Veel botstructuren en andere eigenschappen komen gewoon enorm overeen met wat we op aarde kennen. Om maar even twee voorbeelden uit dezelfde serie te pakken, de Asari uit Mass Effect zijn eigenlijk zeer menselijk van vorm. Apart van hun aparte hersenpan en hun kleur is er eigenlijk geen verschil te bekennen. Als er zoiets is als buitenaards leven, dan ziet het er zeker niet zo uit, tenzij op een of andere manier mensen honderdduizend jaar geleden op een andere planeet zijn beland. De Hanar zijn dan geloofwaardiger. Ze hebben nog het meeste weg van kwallen, maar eigenlijk zelfs dat niet echt. En dan nog dingen als de Thorian, welke al helemaal niet herkenbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Dat kan zeker interessant zijn om te zien. In de docu Alien Planet proberen ze zo een hele planet weer te geven. Aanrader :)
Maar om een karakter emotie etc mee te geven in een frame of animatie dan helpt het enorm wanneer er wat meer "menselijks" in zit. Daar kunnen we dan zelfs onderbewust al meteen mee koppelen.
Denk dat dit vaak de reden is, of naast de technische redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Amanoo schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 04:55:
Ben zelf geen tekenaar, maar het zou mij leuk lijken iets te zien dat plausibel lijkt. Vaak zie je toch wel dingen die in zekere zin van aards leven zou kunnen zijn geëvolueerd. Veel botstructuren en andere eigenschappen komen gewoon enorm overeen met wat we op aarde kennen. Om maar even twee voorbeelden uit dezelfde serie te pakken, de Asari uit Mass Effect zijn eigenlijk zeer menselijk van vorm. Apart van hun aparte hersenpan en hun kleur is er eigenlijk geen verschil te bekennen. Als er zoiets is als buitenaards leven, dan ziet het er zeker niet zo uit, tenzij op een of andere manier mensen honderdduizend jaar geleden op een andere planeet zijn beland. De Hanar zijn dan geloofwaardiger. Ze hebben nog het meeste weg van kwallen, maar eigenlijk zelfs dat niet echt. En dan nog dingen als de Thorian, welke al helemaal niet herkenbaar is.
Ik vind het vervelend om te moeten zeggen, wanneer we buitenaards leven vinden is het iets als dit.
Afbeeldingslocatie: http://s.hswstatic.com/gif/extremophile-1.jpg

;)

Ik ga wellicht ook een testje wagen. Ik heb al een ideetje. Nu nog tijd en inspiratie om het uit te werken. :D

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Weer een update aan m'n Alien, na de opmerking van Amanoo besloot ik bepaalde features te verdubbelen ;)
Had op de staart een grote vin zitten maar was er niet helemaal blij mee en heb deze vanwege de kleding straks toch maar geschrapt.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.googleusercontent.com/-FizTL3B1qMM/U-eqAf9l3wI/AAAAAAAABMo/ZqHR2sR8uK0/s640/alien8g_klein.jpg

klik plaatje voor groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik zie leuke dingen :) Ik wil ook graag mee doen, maar dan moet ik eerst iets bedenken om te maken.. :p

Hopelijk weet ik snel iets te bedenken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Eerste WIPje:
WIP 02

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Spacey :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
volgende WIP, ik laat de UFO even voor wat het is uit angst dat ik 'te ver' ga. Eerst de bestuurder!
WIP 03

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Er komen hier al mooie WIP's voorbij.

Hier is er ook voorgang, hetzij langzaam aangezien ik tijdens het proces ook nog alles uit moet vinden hoe het werkt.
maar in ieder geval vanavond een begin gemaakt met de romp van de tripod:
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/c28f88fd-faaf-4fe3-a934-e09ca0c70810.png

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
ik teken nog niet zo lang digitaal, en al helemaal niet in Krita, maar wil het voor deze contest wel proberen.. eerste begin:

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2014/224/e/9/aliens_by_ksv_nl-d7utvjb.jpg

Het is veel blauwer dan ik wilde, omdat ik per ongeluk redshift aan had laten staan tijdens het tekenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
WIPje:
WIP 04

Ik ben nog niet helemaal tevreden met de benen, en ik weet nog niet of ik het tweede paar armen laat zitten of die er weer af sloop.. Even op me in laten werken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
Sorry to say, maar ik vind hem nogal fantasieloos Spike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Thanks voor de input. Er zal vast nog een hoop aan veranderen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Omdat ik niet weet wanneer ik weer tijd heb alvast maar een WIPje:

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2014/224/b/d/aliens_002_by_ksv_nl-d7uuiga.jpg

Beetje met textures gegooid. Zoals ik al zei ben ik nieuw met digitaal tekenen en helemaal met Krita dus het was vooral veel expirimenteren. Ik ben redelijk tevreden :)

(Ik zie trouwens dat in het kleine formaat de textures nauwelijks te zien zijn :p klikken voor grotere versie

[ Voor 23% gewijzigd door kaesve op 13-08-2014 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Ik heb er vandaag en gister weer flink wat uren in kunnen zinken. Voortgang gaat langzaam, maar ik leer ontzettend veel :)

(klik voor een grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2014/227/3/5/aliens_006_by_ksv_nl-d7v9afq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Vandaag voor het eerst wat gedaan met 3d blender om precies te zijn. Ga morgen maar eens kijken of ik ook wat kan verzinnen. Heb al wel een idee. Leuk om iets te maken wat ook echt een doel heeft. Morgen / straks verder!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Leuk om je vorderingen te zien Kaesve. Was nog een beetje vaag maar vanaf de laatste afbeelding begint het echt een interessante scene te worden.
Ben zelf klaar met UV mappen, yay! Niet perfect maar ja, tijd schiet al op he.
Heb van een high poly versie een normal map gebakken en deze naast een color map er nu op zitten. Moet de boel nog wat tweaken maar het begin is er.
Al zin om aan de outfit te beginnen, zit hiervoor een beetje naar Afrikaanse stammen te kijken als richting om op te gaan.

klik voor groot
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Nqp8aTzmOVk/U_BBasdzZ_I/AAAAAAAABNQ/raa16DwKHDc/s640/alien1e_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik ben over gestapt naar een klassieker ontwerp, omdat ik hem simpel wil houden en hij in één oogopslag herkenbaar moet zijn.
WIP 05

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 08:55
Woah cool, ik wist niet dat er weer graphics contests aan de gang waren. Misschien met de volgende ook maar weer eens m'n skills proberen af te stoffen. Vroeger regelmatig meegedaan :)

Zitten weer gave wip's bij!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ik heb dus besloten om met iets simpels te beginnen. Ik wil een maanlandschap maken met iemand op de maan.. Omdat dit voor mij de eerste keer is dat ik meedoe en eigenlijk ook de eerste keer is dat ik een 3d programma aanraak zal het nog erg veel zoeken worden en tutorials volgen om het een beetje goed te krijgen.

wat ik wil maken

[ Voor 14% gewijzigd door jvaneijk op 17-08-2014 16:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fier0x schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 07:56:
Leuk om je vorderingen te zien Kaesve. Was nog een beetje vaag maar vanaf de laatste afbeelding begint het echt een interessante scene te worden.
Ben zelf klaar met UV mappen, yay! Niet perfect maar ja, tijd schiet al op he.
Heb van een high poly versie een normal map gebakken en deze naast een color map er nu op zitten. Moet de boel nog wat tweaken maar het begin is er.
Al zin om aan de outfit te beginnen, zit hiervoor een beetje naar Afrikaanse stammen te kijken als richting om op te gaan.

klik voor groot
[afbeelding]
Ziet er goed uit, heb alleen een beetje een twijfel bij de houding van de alien.. Het lijkt alsof die achterover gaat vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Anoniem: 604128 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:26:
[...]

Ziet er goed uit, heb alleen een beetje een twijfel bij de houding van de alien.. Het lijkt alsof die achterover gaat vallen
Ik neem aan dat dit alleen een neutrale houding is om makkelijker te moddelen ;) Op de vorige pagina heeft Spice Wolf ook nog een prachtige schets gepost van wat het eindproduct wordt, dus ik vertrouw er in dat het nog een veel interesantere scène zal worden.

@Spice Wolf: Ik vind de nieuwe alien een stuk leuker dan de vorige :) Lekker klassiek

--

Ik heb ook weer wat uren in mijn werk gestoken (klik voor groter):

Afbeeldingslocatie: http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2014/230/2/8/aliens_008_by_ksv_nl-d7vp6lv.jpg

Dit maal ben ik alleen niet zo blij met mijn voortgang. Het gaat veel te langzaam en die alienworm komt er maar niet lekker op. Ik verwelkom dan ook elk commentaar dat jullie hebben :)

• fier0x
@kaesve
Misschien komt dat omdat de blauwe schaduw die overal in zit hier helemaal ontbreekt?
En misschien kan je nog een ander stukje van de worm laten zien, zo'n boogje boven water net als je bij sommige Loch Ness afbeeldingen ziet :)

Bij mij gaat het nu ook wat langzamer.. Met riggen begonnen, weer even denken hoe het ook al weer precies ging. Goede oefening dus! wil daarom wel mijn hele rig methode er op los laten en ach wie weet doe ik er later nog wat mee. Het meeste zit er inmiddels op, schouders en de rugvin nog. Dan weightpainten en met muscle nog wat toevoegen voor wat jiggle en muscle deformation.
Hoop dat ik het op tijd red want moet er ook nog een leuke plaat mee verzinnen :D

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-89ra8FFB4Nc/U_Vi1xMZSXI/AAAAAAAABNo/xFMV7q0amiY/s640/alien_rig1.jpg

Denk overigens dat de reactie van Merryb over mijn alien ging, die leunde erg achterover en ik had daar tot dusver overheen gekeken. Was uiteindelijk in de rig wel goedgekomen inderdaad maar dit is toch wel even wat netter zo. Dus bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ziet er goed uit jongens!
Zijn we allemaal nog lekker bezig? We hebben nog een klein weekje te gaan.

WIPje
WIP 06
UVen zit er op, op naar een betere kleurencombinatie en dan poseren en een omgeving bouwen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fier0x schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 05:29:
@kaesve
Misschien komt dat omdat de blauwe schaduw die overal in zit hier helemaal ontbreekt?
En misschien kan je nog een ander stukje van de worm laten zien, zo'n boogje boven water net als je bij sommige Loch Ness afbeeldingen ziet :)
Dit en de worm is veel gedetailleerder, wat ook een verschil maakt tussen omgeving en worm... Hij lijkt er haast opgeplakt?

En @fier, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 20:25
@ Kaesve, ik mis vooral contrast en focuspunten. Als je door je wimpers kijkt, zie je alleen maar een blauwe waas. Ik zou met name contrast creëren met behulp van belichting. Licht de jongen en of de aliens uit en zorg dat de focuspunten in het oog springen. De rotsen aan de linkerkant zijn trouwens mooi getekend :)

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 09:26

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Hmm scroll 'n' lurk je zo ineens in een bijna vergeten subforum van twiekersm met ook nog eens een contest gaande :D Heb even een half uurtje geschetst, niet heel veel als resultaat. Hopelijk gaat er nog wat van komen, ligt een beetje aan of ik genoeg energie ervoor heb. In ieder geval hier een wipje. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tQP4pOKnpDeis8fTstxKxURz/full.jpg

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
die schets ziet er lekker dynamisch uit axzzzel. Hopelijk heb je deze week nog tijd om hem uit te werken :)

Ik heb ondertussen ongelofelijk veel tijd gestoken in mijn tekening. Vakantie en genieten van het leerprocess en het tegelijk kijken van art tutorials en documentaires brengt mij nu op dit:

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2014/239/b/4/aliens_011_by_ksv_nl-d7wuyup.jpg

Deze kleine versie mist wel een heleboel detail, dus klik voor een grotere versie! :)

Ik hoop deze week nog wat pijnpunten te fixen, zoals de mislukte anatomie van het mannetje en de 'value structure' die veel interessanter mag. Daarna is hij af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Welkom AxzZzeL, hoe meer zielen, hoe meer vreugd! We hebben nog even de tijd, dus hopelijk kun je er wat leuks van maken. Tot nu toe ziet het er al aardig uit!

@kaesve: Dat ziet er al een stuk beter uit, het kleurcontrast tussen het wezen rechts en de rest van de plaat is nogal uit balans, ook dat mannetje links is in één oogopslag moeilijk te zien. Maar de sfeer is verder erg tof!

Hier nog een WIPje van mijn kant:
WIP 07
Dit is een beetje een idee waar ik naartoe wil, maar er moet uiteraard nog een hoop gebeuren. C&C is uiteraard welkom :)

Humankind… be both.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ziet er goed uit mensen! Ik moet wederom deze contest overslaan... :( te druk met andere dingen momenteel! M'n handen jeuken gewoon om weer mee te doen maar ja... Time is a precious thing!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Weer een WIPje:
WIP 08

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Thanks iedereen! Ben ondertussen een klein beetje verder gegaan maar hoop dat ik em voor sluitingstijd af heb.
kaesve schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:11:
Ik heb ondertussen ongelofelijk veel tijd gestoken in mijn tekening. Vakantie en genieten van het leerprocess en het tegelijk kijken van art tutorials en documentaires brengt mij nu op dit:

[afbeelding]
Mooi uitgewerkt, het gelaagde gesteente. :) Een planeet waar weinig zonlicht op valt en het merendeel van het leven zich in de diepe woeste oceanen bevind?

WIPje van mezelf:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nrs5auihmnXnVtWlzcaDrnul/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Mooie voortgang AxzZzeL :)

Nog een paar uur te gaan jongens, hoe staan we er allemaal voor? :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Ai dacht dat we morgen ook nog hadden.. nou hier loopt de render. Heb een nogal zware achtergrond, hoop dat ik het red. Go CPU! :D
En dan ga ik ondertussen maar even afwassen :|

[ Voor 15% gewijzigd door fier0x op 30-08-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Vandaag geen tijd meer om nog wat te doen maar ik ben best tevreden over deze plaat :)

Bij deze mijn FINAL
Final

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Hey een klaar! nice job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die knie beschermers :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nu hij aan zijn schip moet gaan sleutelen zal hij blij zijn dat hij ze heeft :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Er zitten hier en daar nog wat ruige randjes aan maar voor een eerste project in blender meer dan tevreden :9
Mijn Final:
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/Final5editsmall.png

[ Voor 16% gewijzigd door GWBoes op 30-08-2014 22:19 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
huh. ik dacht eigenlijk dat we nog een dag hadden.. :p nuja. bij deze dan mijn final:

Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs70/i/2014/242/0/f/aliens_final_by_ksv_nl-d7xakg4.jpg

Zeker gezien mijn skills aan het begin van de maand ben ik erg tevreden met mijn resultaat. Ik heb wel het gevoel dat er een heleboel beter kan, maar dat neem ik mee voor de volgende wedstrijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
GWBoes schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:12:
Er zitten hier en daar nog wat ruige randjes aan maar voor een eerste project in blender meer dan tevreden :9
kaesve schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:49:
Zeker gezien mijn skills aan het begin van de maand ben ik erg tevreden met mijn resultaat. Ik heb wel het gevoel dat er een heleboel beter kan, maar dat neem ik mee voor de volgende wedstrijd ;)
Dat ziet er beiden goed uit! En gaanderweg leren is in mijn ogen ook een van de charmes van deze contests. Ze geven je net dat zetje om even door te bijten en jezelf naar een hoger niveau te brengen dan voorheen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik denk dat ik het hier helaas bij laat. Ik heb te weinig tijd gehad om verder te gaan met m'n Bonewalker (zoals ik 'em inmiddels heb genoemd :) ). Waarschijnlijk komt ie één dezer dage wel af.

De volgende wedstrijd doe ik wel van begin af aan mee! Ben benieuwd wat het onderwerp wordt.

Succes voor de harde bikkelaars die tot 23:59 ploeteren; and may the best man win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Heb je een maand en dan is het toch nog haasten op het eind :)
Maar erg leuk om nu alle platen binnen te zien komen!
Bij deze mijn Final:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-x1QtLPtVg5s/VAJChzBFhkI/AAAAAAAABOA/UkEQ0WXqivE/s720/alien_small.jpg

klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
AxzZzeL schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:27:
Ik denk dat ik het hier helaas bij laat. Ik heb te weinig tijd gehad om verder te gaan met m'n Bonewalker (zoals ik 'em inmiddels heb genoemd :) ). Waarschijnlijk komt ie één dezer dage wel af.

De volgende wedstrijd doe ik wel van begin af aan mee! Ben benieuwd wat het onderwerp wordt.

Succes voor de harde bikkelaars die tot 23:59 ploeteren; and may the best man win.
Zonde, de huidige staat is niet interessant genoeg om in te leveren? :)
fier0x schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:36:
Heb je een maand en dan is het toch nog haasten op het eind :)
Maar erg leuk om nu alle platen binnen te zien komen!
Nice.
Tja, het maakt altijd weinig uit hoeveel tijd je hebt, het is nooit genoeg :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Spike_wolf schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:42:
[...]

Zonde, de huidige staat is niet interessant genoeg om in te leveren? :)
Mwah er moest nog een hoop gebeuren in de achtergrond / het geheel. Liever iets compleets dan half werk ;) Maar de volgende contest gaat zeker meer tijd en energie krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En dat was hem dan, contest #17. Allereerst een groot applaus voor de deelnemers, ondanks dat we deze maand niet veel activiteit gezien hebben zijn er toch een stel mooie finals voortgebracht!

Finals

Spike_wolf
Final

GWBoes
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/17_buitenaards_leven/GWBoes_thumb.png

kaesve
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/17_buitenaards_leven/kaesve_thumb.jpg

fier0x
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/17_buitenaards_leven/fier0x_thumb.jpg

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.
Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

De volgende contest
De volgende contest zal op maandag 1 september van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 03-09-2014 14:26 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En alle scores zijn binnen, ze zijn geteld en de uitslag is bekend!

Scores

Met een denderende 29 punten is fier0x de winnaar van GFX Contest #17!! *O*

Gefeliciteerd fier0x!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:53
Terechte winnaar!

Mocht de volgende contest wat meer bij mijn smaak aansluiten zal ik zeker proberen mee te doen, al was het maar een snelle schets

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
*O* Hey leuk, bedankt allemaal en Spike_wolf extra voor het opzetten van de wedstrijden.
Baalde nog want ik zag even na twaalven dat mijn low res materiaal (een lambert) op de alien zat ipv de skin shader. Gelukkig wel met color en displacement map overigens. Dus nog even opnieuw renderen.
Heb er nog best wat tijd ingestoken maar was leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Gefeliciteerd fier0x!

Ik ben benieuwd naar "het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen". Wat staat er precies in dat lijstje? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En door naar de volgende!

Contest #18 - Aan Zee

En contest #18 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Gefeliciteerd Fier0x!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie